turbosmooth is 4 keer sneller dan de gewone meshsmoothKayFatih38 schreef op 18 oktober 2004 @ 14:58:
wat is het verschil tussen meshsmooth en turbosmooth?
dus het doet het zelfde werk maar dan sneller?
En ik vind dat ik mijn opmerkingen niet zonder rede neerzet. Het is niet alleen aan jou gericht, maar aan iedereen die van plan was om offtopic te gaan lopen reageren.Anoniem: 80198 schreef op 18 oktober 2004 @ 14:41:
ik vind dat die opmerkingen van jou dit topic verzieken
Dan blijf ik bezig. Dit was een waarschuwing voor jou én voor de rest van de mensen die zich schuldig maken aan zinloos geblaat.Jij hebt egt 0,0 gevoel voor humor he....maar als je der zo aan ergert verwijder dan die post en ga der niet nog es op quoten..
Dat is jouw probleem, dan moet je maar een werkend emailadres in je profile neerzetten.En je mail is niet eens aangekomen
Anoniem: 115073
Laat maar zitten D-Tox, een modje staat nog altijd een stap hoger in rang dan jij... Jaja ik spreek uit ervaring 
Ben het er btw niet mee eens, maar regeltjes zijn regeltjes...
Ben het er btw niet mee eens, maar regeltjes zijn regeltjes...
Anoniem: 105830
Ben nog steeds gemotiveerd genoeg om dit (ooit) af te maken, dus hier komt nog een wipje.. (met deze keer dubbel zoveel edges en een iets betere edge flow)

Ben nog bezig met het vastnaaien van de oren en het af (opnieuw) maken van de armen.

Ben nog bezig met het vastnaaien van de oren en het af (opnieuw) maken van de armen.
Anoniem: 30579
niet helemaal
turbosmooth is gelimiteerd in een aantal opties
dit maakt de berekening van het smoothen sneller omdat hij voor die specifieke optie geen check hoeft te doen
schijnbaar hebben ze de broodnodige smoothopties gebruikt en de rest geloost
Anoniem: 41017
de vorm ziet er goed uit, maar je hebt wat enge deuken :f en wat anatomische foutenAnoniem: 105830 schreef op 18 oktober 2004 @ 17:16:
Ben nog steeds gemotiveerd genoeg om dit (ooit) af te maken, dus hier komt nog een wipje.. (met deze keer dubbel zoveel edges en een iets betere edge flow)
[afbeelding]

1: De "borstlijn" ( edgeloop ) komt uit de nek, vormt de ronding van de borst ( onderkant van de borst ) en gaat door naar de schouder waar die lijn een 'deuk' vormt.
Onder die deuk begint de bicep.
Je buik kan ik zo niet helemaal goed zien, maar op tekening 3 staat de 'ideale' vorm van de buik van een vrouw. Ik heb die vorm een beetje overdreven, meestal zijn die 'deuken' heel zacht.
En op tekening 2 staan de basic edgeloops die ik gebruik
Vooral die deuk in de onderrug zeker?Anoniem: 41017 schreef op 18 oktober 2004 @ 17:59:
de vorm ziet er goed uit, maar je hebt wat enge deuken :f
Komt omdat de rug op het moment nogal euh.. in een deuk ligt
Tnx, hier zit ik al een paar dagen mee te prutsen en ik kan het maar niet goed krijgen.. ik zal het zo eens op jouw manier proberen[afbeelding]
1: De "borstlijn" ( edgeloop ) komt uit de nek, vormt de ronding van de borst ( onderkant van de borst ) en gaat door naar de schouder waar die lijn een 'deuk' vormt.
Onder die deuk begint de bicep.
Ik neem aan dat je met "heuvel" (in de tekening) de venusheuvel bedoeld?Je buik kan ik zo niet helemaal goed zien, maar op tekening 3 staat de 'ideale' vorm van de buik van een vrouw. Ik heb die vorm een beetje overdreven, meestal zijn die 'deuken' heel zacht.
Wire van de buik:

(ben hier trouwens nog lang niet tevreden mee)
Ik bedenk me net dat de navel ook iets te laag zit
Dank jeEn op tekening 2 staan de basic edgeloops die ik gebruik
mjuh, en bij je ribbenkast. Als bij een vrouw de ribben zichtbaar zijn, zijn ze altijd heeeeel zachtjes. Je ziet ze net zeg maar.Anoniem: 105830 schreef op 18 oktober 2004 @ 19:38:
[...]
Vooral die deuk in de onderrug zeker?
Komt omdat de rug op het moment nogal euh.. in een deuk ligten dat is aan de voor/zijkant goed te zien.
Tenzij je een anorexia vrouw maakt.
De venusheuvel jah, had dat er maar niet ingezet aangezien sommige mensen dat eng vinden ( serieusTnx, hier zit ik al een paar dagen mee te prutsen en ik kan het maar niet goed krijgen.. ik zal het zo eens op jouw manier proberen
[...]
Ik neem aan dat je met "heuvel" (in de tekening) de venusheuvel bedoeld?
Wire van de buik:
[afbeelding]
(ben hier trouwens nog lang niet tevreden mee)
Ik bedenk me net dat de navel ook iets te laag zit
[...]
Dank je

Dis mijn wireframe, eigenlijk is ie te lowpoly maar het valt wel te doen ( qua riggen ).
Let niet op de rechterarm, ben corrigerende morphs aan het maken atm
Misschien een beetje offtopic, maar ik kan er niet meer tegen
Ik zie in dit topic zulke mooie dingen dat ik dit ook zo graag wil gaan doen.
Dus ik zou graag jullie advies willen, advies aan een Beginner wel te verstaan
Ik heb dus helemaal geen ervaring met programma's zoals: 3D Max, Maya en dergelijke het enigste Programma waar ik wat (niet veel dus
) ervaring mee heb is: UnrealED (ooit mijn eigen level gemaakt, zal hem nog wel eens zoeken), maar wat ik dus wil doen is bv: Het maken van mooiere levels voor Doom³ of Far Cry bijvoorbeeld, ik dacht dat je hier dus ook ervaring voor moest hebben met programma's zoals 3D Max, of het maken van hele mooie dingen zoals de Auto die hier boven staat afgebeeld of Characters zoals de Optimust Prime van een paar pagina's terug. Gewoon hele mooie dingen waarvan ik toch kan zeggen, als n00b zijnde, ''Kijk dat heb ik gemaakt'' (met trots
).
Nu weet ik alleen niet echt hoe ik moet beginnen (Tutorials lezen....oké) en welke programma's een beginner nodig heeft om aan de slag te kunnen, dus daarom zal ik graag jullie advies willen.
Nu weet ik ook dat je natuurlijk veel ervaring nodig hebt om zulke mooie dingen te maken als de Auto's in dit topic of die mooie characters, maar ik wil het gewoon proberen het lijkt me heel erg leuk en vooral omdat je kunt zeggen dat het van jou is en dat het uniek is.
Nou dit was het wel zo'n beetje ik hoop niet dat dit offtopic is of als offtopic beschouwt wordt.
Dus ik zou graag jullie advies willen, advies aan een Beginner wel te verstaan
Ik heb dus helemaal geen ervaring met programma's zoals: 3D Max, Maya en dergelijke het enigste Programma waar ik wat (niet veel dus
Nu weet ik alleen niet echt hoe ik moet beginnen (Tutorials lezen....oké) en welke programma's een beginner nodig heeft om aan de slag te kunnen, dus daarom zal ik graag jullie advies willen.
Nu weet ik ook dat je natuurlijk veel ervaring nodig hebt om zulke mooie dingen te maken als de Auto's in dit topic of die mooie characters, maar ik wil het gewoon proberen het lijkt me heel erg leuk en vooral omdat je kunt zeggen dat het van jou is en dat het uniek is.
Nou dit was het wel zo'n beetje ik hoop niet dat dit offtopic is of als offtopic beschouwt wordt.
Ik heb allerlij tutorials geprobeerd. De enige waar ik tot nu toe doorheen kom zijn de standaard tutorials. Die bij het pakket zitten.
Nu heb ik ook een SUPERrelaxte nieuwe tutorial. 2 cd's .mov bestanden gesproken en gevisualiseerd voor aller beginste beginners. Van www.lynda.com .
Nu heb ik ook een SUPERrelaxte nieuwe tutorial. 2 cd's .mov bestanden gesproken en gevisualiseerd voor aller beginste beginners. Van www.lynda.com .
$25 per maand
dat betaal ik nog niet eens voor mijn telefoon

offtopic: @ neeJoh -> http://www.squat.net/kraakforum/viewtopic.php?t=929
hahaha ik betaal meer als het dubbele voor mijn telefoonNeejoh schreef op 18 oktober 2004 @ 22:05:
$25 per maanddat betaal ik nog niet eens voor mijn telefoon

maareh, ik ben ook begonnen met de tut's van 3D-max zelf en dat is absoluut een prima start. En natuurlijk de tutorial serie van Oogst zijn huisje.
daarna is het zoek maar raak voor een knaak op het net, want er is zoooo veel te vinden
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
ey gasten wie zou het kool vinden als er een (goede) nederlandse 3dmax site zou komen... is nu wel wat maarja das niet echt groot of boeiend...
@devega
ey ga je nog die boot van je afmaken? moest nog wat met water gebeuren d8 ik en textures ofzow?
@devega
ey ga je nog die boot van je afmaken? moest nog wat met water gebeuren d8 ik en textures ofzow?
zijn er al een paarjlammertink schreef op 18 oktober 2004 @ 22:55:
ey gasten wie zou het kool vinden als er een (goede) nederlandse 3dmax site zou komen... is nu wel wat maarja das niet echt groot of boeiend...
haha lol geef mij ff de adressen bekijk ik ze ff.. ik had wel iets als 3dmax.nl geloof ik maar dat was niks... (de engelse sites zoals total en kingdom zijn wel goed vind ik)
@Hymn & Aardbei; mooie vrouwtjes maken jullie
. Die van Hymz is technisch gezien misschien beter, maar ik vind die van Aardbei 'mooier' qua vorm, wat sprekender, levendiger
.
www.3dfreakz.net/forums/jlammertink schreef op 18 oktober 2004 @ 23:07:
haha lol geef mij ff de adressen bekijk ik ze ff.. ik had wel iets als 3dmax.nl geloof ik maar dat was niks... (de engelse sites zoals total en kingdom zijn wel goed vind ik)
www.3dhype.nl
zijn wel algemene 3d sites
ja die kende ik dus al..
dat 3dhype vind ik echt 3 keer niks en 3dfreakz is wel leuk maar das alleen forum... verder nog ergens echt goede nederlandse sites? lijkt me namelijk wel leuk om zoiets op te zetten als er mensen zijn hier die dat ook daadwerkelijk een leuk idee vinden..
comments plz
dat 3dhype vind ik echt 3 keer niks en 3dfreakz is wel leuk maar das alleen forum... verder nog ergens echt goede nederlandse sites? lijkt me namelijk wel leuk om zoiets op te zetten als er mensen zijn hier die dat ook daadwerkelijk een leuk idee vinden..
comments plz
Wha, ik ben echt blij dat ze in max 7 een bepaalde bug eruit gehaald hebben. Bij het render window klikte ik namelijk nog wel eens verkeerd op 'assign renderer', en elke keer als ik dat deed crashte hij gewoon naar de desktop... is dat iig iets waar ik geen last meer van zal hebben
OkAnoniem: 41017 schreef op 18 oktober 2004 @ 20:08:
mjuh, en bij je ribbenkast. Als bij een vrouw de ribben zichtbaar zijn, zijn ze altijd heeeeel zachtjes. Je ziet ze net zeg maar.
Tenzij je een anorexia vrouw maakt.
Wat me bij veel *kuch* 'referenties' *kuch* opvalt is dat bij de meeste vrouwen de ribben eigenlijk alleen aan de zijkanten te zien zijn (zachtjes), zal ik ook nog proberen.. staat eigenlijk wel een stuk beter.. en gezonder.
marsheuvel danDe venusheuvel jah, had dat er maar niet ingezet aangezien sommige mensen dat eng vinden ( serieus, kreeg laatst zelfs emails over 'dat' woord )
(En ik altijd maar denken dat ik een vreemd figuur was..
Hey, dat ziet er inderdaad erg mooi uit[afbeelding]
Dis mijn wireframe, eigenlijk is ie te lowpoly maar het valt wel te doen ( qua riggen ).
Let niet op de rechterarm, ben corrigerende morphs aan het maken atm
Bedankt voor de wire, vooral dat deel bij de schouder/bicep gaat me erg veel helpen om dat ook wat mooier te krijgen.
alles is ff op een sidetrack gezetjlammertink schreef op 18 oktober 2004 @ 22:55:
@devega
cgtalk heeft een zeer interresante contest ^^

Nog wat geklooid met nieuw material voor de velg en het rubber. Icm lights voor specular (ook op carpaint).
[ Voor 44% gewijzigd door handige_harrie op 19-10-2004 10:00 ]
Erg mooihandige_harrie schreef op 19 oktober 2004 @ 10:00:
[afbeelding]
Nog wat geklooid met nieuw material voor de velg en het rubber. Icm lights voor specular (ook op carpaint).
Wat is dat trouwens in het midden van het wiel? Een diamant of misschien een renderfout?
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Hyper-/fotorealisme jaQylos schreef op 19 oktober 2004 @ 10:19:
[...]
Erg mooi. Is het jouw doel om fotorealisme te bereiken? Zo ja; het geeft nu een klein beetje een toon-achtige indruk, misschien omdat het vrij donker is. Gezien de manier waarop de band glimt lijkt het wel of de band van metaal gemaakt is.
Wat is dat trouwens in het midden van het wiel? Een diamant of misschien een renderfout?
De band is toch wel bewust zo glimmend, in een hoop commercials/adds zie je mooi opgepoetst rubber. Eigenlijk zou het in de groeven wat meer moeten glimmen dan op de vlakken die contact hebben met het wegdek.
Dat ding in het midden is m'n logo, beetje verneukt door verkeerde mapping/lage AA.
Volgens mij zie ik daar een logo
Eerst topic maar refreshen voordat ik reageer
Eerst topic maar refreshen voordat ik reageer

[ Voor 48% gewijzigd door FlowinG op 19-10-2004 10:37 ]
Anoniem: 32226
Heel mooi dat brushed metal, wil je delen hoe je dat gemaakt hebt?
Dat banden glimmen wordt gedaan met bandenzwart en idd banden op beurzen enzo glimt het rubber lichtjes.
Dat banden glimmen wordt gedaan met bandenzwart en idd banden op beurzen enzo glimt het rubber lichtjes.
Ik heb even een vraagje : ik wil een vliegtuig maken maar bij geeneen blueprint heb je een achterkant van een vliegtuig klopt dat of niet???
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Klopt, bij de meeste blueprints van planes ontbreekt dat... Overigens heb je ook niet altijd een onderkant enzo. De beste oplossing is gewoon een hele hoop foto's zoeken (sowieso doen eigenlijk) en met behulp daarvan de 'dode hoek' maken...T!m0n schreef op 19 oktober 2004 @ 13:47:
Ik heb even een vraagje : ik wil een vliegtuig maken maar bij geeneen blueprint heb je een achterkant van een vliegtuig klopt dat of niet???
sinds waneer heb je een achterkant nodig van een vliegtuig ?T!m0n schreef op 19 oktober 2004 @ 13:47:
fuselage / front
side / top
meer heb je infeite niet nodig
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 19-10-2004 14:26 ]
Thanks nu kan ik beginnen en ik hoop dat het lukt.Anoniem: 30579 schreef op 19 oktober 2004 @ 14:20:
[...]
sinds waneer heb je een achterkant nodig van een vliegtuig ?
fuselage / front
side / top
meer heb je infeite niet nodig
Best moeilijk denk ik voor iemand van 11. (ik heb wel de fiat 500 tutorial gedaan)
Dit is wat je moet doen:

De 2 rode lijnen zijn edges die je moet toevoegen. Ik raad je aan om veel naar wireframes te kijken. Daar leer je een hoop van.

De 2 rode lijnen zijn edges die je moet toevoegen. Ik raad je aan om veel naar wireframes te kijken. Daar leer je een hoop van.
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
cool!!! En heb je dat helemaal zonder blueprints gedaan of niet???KayFatih38 schreef op 19 oktober 2004 @ 16:54:
bedankt mayafreak.. hier is dan een update.. het is m'n 2e auto en ik vind het prachtig worden voor een beginner als mij
[afbeelding]
kzal ook eens aan m'n f-4 phantom beginnen
alleen body van auto heb ik met blueprint gemaakt verder helemaal niks..T!m0n schreef op 19 oktober 2004 @ 17:02:
[...]
cool!!! En heb je dat helemaal zonder blueprints gedaan of niet???
kzal ook eens aan m'n f-4 phantom beginnen
ik was nog iets vergeten: DocB zegt dat ik er wel een nodig heb en Devega niet wat is het nou ja of nee???
Dat ben ik niet
heb je eerder is een auto gemaakt of iets anders?
Jeps maar nooit afgemaakt:P zelfs een ding met een zelfgemaakte blueprint maar daar gaat ik ook (ooit) eens mee verder best grappig vind ik hem worden. Wil wel een plaatje geven maar ik weet niet hoe dat moetKayFatih38 schreef op 19 oktober 2004 @ 17:20:
[...]
heb je eerder is een auto gemaakt of iets anders?
Ik zeg niet dat je er een nodig hebt, ik geef alleen aan dat het zonder ook wel kan. Natuurlijk is het makkelijker als je uit elke mogelijke hoek een goede blueprint hebt, want dan kun je alles precies neerzetten als het hoort. Bij vliegtuigen is een achterkant idd meestal niet zo hard nodig, omdat je de achterkant ook wel in elkaar kunt zetten met behulp van de bovenkant/zijkant...T!m0n schreef op 19 oktober 2004 @ 17:04:
ik was nog iets vergeten: DocB zegt dat ik er wel een nodig heb en Devega niet wat is het nou ja of nee???
EDIT:
Dit is trouwens de MINI Cooper waaraan ik al een half jaar werk ofzo... Als ik nu naar mn saves kijk begint het in maart, dan een stel in juni, en nu ben ik dus pas weer verder gegaan. Dr zitten nog een hoop grotere en kleinere fouten in, maar ik ben lekker op weg met het oplossen ervan.
De achterkant is overigens nog heel weinig aan gedaan, maar de voorkant begint er IMHO al aardig op te lijken...

C&C zijn natuurlijk welkom...
[ Voor 30% gewijzigd door DocB op 19-10-2004 18:00 ]
Mooie MiniDocB schreef op 19 oktober 2004 @ 17:49:
[...]
Ik zeg niet dat je er een nodig hebt, ik geef alleen aan dat het zonder ook wel kan. Natuurlijk is het makkelijker als je uit elke mogelijke hoek een goede blueprint hebt, want dan kun je alles precies neerzetten als het hoort. Bij vliegtuigen is een achterkant idd meestal niet zo hard nodig, omdat je de achterkant ook wel in elkaar kunt zetten met behulp van de bovenkant/zijkant...
EDIT:
Dit is trouwens de MINI Cooper waaraan ik al een half jaar werk ofzo... Als ik nu naar mn saves kijk begint het in maart, dan een stel in juni, en nu ben ik dus pas weer verder gegaan. Dr zitten nog een hoop grotere en kleinere fouten in, maar ik ben lekker op weg met het oplossen ervan.
De achterkant is overigens nog heel weinig aan gedaan, maar de voorkant begint er IMHO al aardig op te lijken...
[afbeelding]
1. Deze lijn gaat niet helemaal door van het dak tot de motorkap.
2. Het is nauwelijks te zien, maar het lijkt alsof de lijn hier dunner is dan de andere lijnen. Misschien ligt dit ook aan het perspectief.
3. Op deze foto lijkt de motorkap op de hoogte van de voorruit een vloeiende boog te hebben. Jouw Mini lijkt op die plaats twee kleine deuken te hebben.
4 Deze gril moet volgens de foto bij 3 wat meer naar onderen uitkomen.
punt 1 staat idd ergens bovenaan mn todo list... ik krijg het maar niet helemaal zoals ik wil.Qylos schreef op 19 oktober 2004 @ 18:28:
[...]
Mooie Mini. Even wat opmerkingen:
[afbeelding]
1. Deze lijn gaat niet helemaal door van het dak tot de motorkap.
2. Het is nauwelijks te zien, maar het lijkt alsof de lijn hier dunner is dan de andere lijnen. Misschien ligt dit ook aan het perspectief.
3. Op deze foto lijkt de motorkap op de hoogte van de voorruit een vloeiende boog te hebben. Jouw Mini lijkt op die plaats twee kleine deuken te hebben.
4 Deze gril moet volgens de foto bij 3 wat meer naar onderen uitkomen.
punt 2 had ik ook gezien, komt doordat daar het gat voor de deurklink zit, gaat een beetje mis met smoothen. Probleem is vooral dat het in de viewport niet zo duidelijk is, maar in de render wel...
punt 3: goed gezien, je hebt helemaal gelijk
idem
iig bedankt voor de comments
[ Voor 5% gewijzigd door DocB op 19-10-2004 19:08 ]
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Zeker erg mooi! Hoe heb je de tekst gemaakt als ik vragen mag? Is het een texture of gewoon mesh?Hellhound schreef op 19 oktober 2004 @ 19:17:
mn nieuwe power amp (clickable)
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon een bumpmap (ons bent lui )Qylos schreef op 19 oktober 2004 @ 19:48:
[...]
Zeker erg mooi! Hoe heb je de tekst gemaakt als ik vragen mag? Is het een texture of gewoon mesh?
Gemaakt in Lightwave 8.01 met F-Prime renderplugin (HDRI-radiosity gebruikt).
Alleen 1 licht in de scene voor alleen specular licht (radiosity alleen doet geen specular licht, althans niet in Lightwave).
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Okeej en bedankt mooie mini trouwensDocB schreef op 19 oktober 2004 @ 17:49:
[...]
Ik zeg niet dat je er een nodig hebt, ik geef alleen aan dat het zonder ook wel kan. Natuurlijk is het makkelijker als je uit elke mogelijke hoek een goede blueprint hebt, want dan kun je alles precies neerzetten als het hoort. Bij vliegtuigen is een achterkant idd meestal niet zo hard nodig, omdat je de achterkant ook wel in elkaar kunt zetten met behulp van de bovenkant/zijkant...
EDIT:
[afbeelding]
Het is heel simpel maar heb zin om iets te posten... ik maak ook nog ff animatie waarbij ie draait... als logo heb ik die van ati maar gebruikt
Brazil render:
Brazil render:

[ Voor 8% gewijzigd door jlammertink op 21-10-2004 16:17 ]
ziet er mooi uitjlammertink schreef op 19 oktober 2004 @ 21:57:
Het is heel simpel maar heb zin om iets te posten... ik maak ook nog ff animatie waarbij ie draait... als logo heb ik die van ati maar gebruikt![]()
Brazil render:
[afbeelding]
grappigjlammertink schreef op 19 oktober 2004 @ 21:57:
Het is heel simpel maar heb zin om iets te posten... ik maak ook nog ff animatie waarbij ie draait... als logo heb ik die van ati maar gebruikt![]()
Brazil render:
[afbeelding]
vandaag weer lekker gemodeled, heerlijk!
Nieuwste wip van de colt python .357, met een 6 inch barrel. Voor de half life 2 mod Junglemist.

De finals (voor mij tenminste) van de 2 tanks voor de commerciele flightsim met de werktitel fighterops. De t62 en t72.

Nieuwste wip van de colt python .357, met een 6 inch barrel. Voor de half life 2 mod Junglemist.

De finals (voor mij tenminste) van de 2 tanks voor de commerciele flightsim met de werktitel fighterops. De t62 en t72.

je kan zeggen wat je wil, maar ik vind hem er wel goed uitzien
[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 19-10-2004 22:15 ]
Ey jongens ik heb ff zitten denken en ik krijg ineens een heel leuk idee
... Ik ga een pc nabouwen en dan bedoel ik dus ook binnenkant (moederbord enzo) gaat wel ff duren voordat ie af is want ik heb niet echt veel tijd maar ik hou jullie op de hoogte
edit: die koeler wordt dus ook gebruikt
edit: die koeler wordt dus ook gebruikt

[ Voor 10% gewijzigd door jlammertink op 19-10-2004 22:32 ]
wel een vet id natuurlijk, alleen moet je wel bedenken dat je al die weerstandjes en ander gespuis dan moet maken op de uitbreidingskaarten en alles:X
geloof dat in het verleden er ook iemand mee is begonnen
Heeft het ook niet afgemaakt geloof ik..
geloof dat in het verleden er ook iemand mee is begonnen
[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 19-10-2004 22:39 ]
ja ik heb net ff zitten kijken op het internet maar kon nergen een high res. afbeelding vinden van een moederbord... ik maak wel ff een fotootje van me pc op zolder (6 jaar oudSchuey schreef op 19 oktober 2004 @ 22:38:
wel een vet id natuurlijk, alleen moet je wel bedenken dat je al die weerstandjes en ander gespuis dan moet maken op de uitbreidingskaarten en alles:X
geloof dat in het verleden er ook iemand mee is begonnenHeeft het ook niet afgemaakt geloof ik..
http://www.motherboards.org/images/15/2002/1196_p1_1.jpgjlammertink schreef op 19 oktober 2004 @ 22:46:
[...]
ja ik heb net ff zitten kijken op het internet maar kon nergen een high res. afbeelding vinden van een moederbord...
http://stat-www.berkeley....04/images/motherboard.jpg
Google afbeelding 'advanced' search op motherboard en format big?
ja had ik al gedaan maar deze niet gezien. bedankt!!Albinoraptor schreef op 19 oktober 2004 @ 23:39:
[...]
http://www.motherboards.org/images/15/2002/1196_p1_1.jpg
http://stat-www.berkeley....04/images/motherboard.jpg
Google afbeelding 'advanced' search op motherboard en format big?
Anoniem: 125989
Dat word een lekker klere werkje om die hele printplaat na te maken..jlammertink schreef op 20 oktober 2004 @ 00:19:
ik ga maar beginnen met de printplaat... de texture en bump map. Ben bang dat dit wel een aantal dagen gaat duren wil ik alle lijnen goed hebbendaarna gaan we de hoogte in... (wanneer de texture klaar is post ik wel weer)
Zou je niet gewoon zon foto als texture kunnen gebruiken ??
ik heb ook een keer geprobeerd om een printplaatje te modellen > ik moest de inhoud van dat printplaatje weten. Maar dat was nog wel heel erg simpel. Ik zal zo wel even een picje posten.

[ Voor 18% gewijzigd door Just_I op 20-10-2004 13:34 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
ja het is niet super moeilijk maar wel veel werk als je ieder weerstandje etc etc wil gaan modellen en plaatsen... ik wil het er namelijk wat realistischer uitlaten zien dan die van jou zeg maarJust_I schreef op 20 oktober 2004 @ 13:26:
ik heb ook een keer geprobeerd om een printplaatje te modellen > ik moest de inhoud van dat printplaatje weten. Maar dat was nog wel heel erg simpel. Ik zal zo wel even een picje posten.
[afbeelding]
Brazil render:

*edit* heb ff shot van bovenkant gemaakt ziet er wat boeiender uit
[ Voor 39% gewijzigd door jlammertink op 21-10-2004 16:17 ]
veel succes! lijkt me moooi om het eindresultaat te zien!
Een animatie vraagje:
Ik wil dat de camera gaat schudden tijdens de animatie. Hiervoor gebruik ik noise in de curve editor, maar wanneer ik die gebruik is de positie van de camara altijd 0 op een as.
Hoe kan ik een camera laten schudden die bijv. op 40,30,50 staat?
Ik wil dat de camera gaat schudden tijdens de animatie. Hiervoor gebruik ik noise in de curve editor, maar wanneer ik die gebruik is de positie van de camara altijd 0 op een as.
Hoe kan ik een camera laten schudden die bijv. op 40,30,50 staat?
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Lijkt mij dat je met scripting aan de gang moet. Dan moet je de waardes van de noise optellen bij de positie. Hoe je dat precies doet verschild per programma. Welk pakket gebruik je?
Je kan natuurlijk ook met een bump-map of displacement-map aan de gang voor de kleinere onderdelen.jlammertink schreef op 20 oktober 2004 @ 13:37:
[...]
ja het is niet super moeilijk maar wel veel werk als je ieder weerstandje etc etc wil gaan modellen en plaatsen... ik wil het er namelijk wat realistischer uitlaten zien dan die van jou zeg maarhier is ff klein voorbeeldje van hoe die moet worden... 2d moet dus 3d worden
Brazil render:
[afbeelding]
Ziet er voor de rest netjes uit. Vergeet niet om de hoeken van elk object te bevellen/chamferen. Dit komt de realisme zeker ten goede
ja maar ik vind het toch mooier om zoveel mogelijk 3d te doenMayaFreak schreef op 20 oktober 2004 @ 15:34:
[...]
Je kan natuurlijk ook met een bump-map of displacement-map aan de gang voor de kleinere onderdelen.
Ziet er voor de rest netjes uit. Vergeet niet om de hoeken van elk object te bevellen/chamferen. Dit komt de realisme zeker ten goede
Ik gebruik 3D Max 6.0MayaFreak schreef op 20 oktober 2004 @ 15:32:
Lijkt mij dat je met scripting aan de gang moet. Dan moet je de waardes van de noise optellen bij de positie. Hoe je dat precies doet verschild per programma. Welk pakket gebruik je?
Het moet toch gewoon kunnen dat de noise een startpositie kan krijgen.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
euh waarom key je het niet gewoon ?NOVA_TheCrew schreef op 20 oktober 2004 @ 15:50:
[...]
Ik gebruik 3D Max 6.0
Het moet toch gewoon kunnen dat de noise een startpositie kan krijgen.
add key op frames waar de beweging in moet
anyway ik zal ff kijkje nemen
ook een optie ..
wel een wat lastigere
maak een plane 2x2
maak em editpoly .
attach een dummy aan je middelste vertice ..
attach je dummy vervolgens weer aan je cam
en add een noise modifier op je plane
zo kun je je noise waarde's keyen
en schud die je cam automatisch
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 20-10-2004 16:55 ]
Lol, das inderdaad een manier. Niet helemaal zoals het hoort maar het werkt wel ja.Anoniem: 30579 schreef op 20 oktober 2004 @ 16:40:
[...]
euh waarom key je het niet gewoon ?
add key op frames waar de beweging in moet
anyway ik zal ff kijkje nemen
ook een optie ..
wel een wat lastigere
maak een plane 2x2
maak em editpoly .
attach een dummy aan je middelste vertice ..
attach je dummy vervolgens weer aan je cam
en add een noise modifier op je plane
zo kun je je noise waarde's keyen
en schud die je cam automatisch
In Cinema4D heb je de Lumas shader. Die gooi je in een Channel (Color in dit geval) en je stelt anisotrophy in. Dat geeft het brushed metal effect.Anoniem: 32226 schreef op 19 oktober 2004 @ 13:30:
Heel mooi dat brushed metal, wil je delen hoe je dat gemaakt hebt?
Het zou ook met een hele fijne bump en de juiste mapping moeten kunnen, maar dat is gepruts.
Ik ben net begonnen met 3DSMAX 7, maar wat is dat programma traag zeg! Ik ga nu eens kijken of Maya wat lekkerder werkt.
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
nieuw met 3d? mis dat je te veel van je pc vraagt? te veel 3d objecten erin gegooid ofzow? ik heb eigenlijk nooit problemen met max vind het een goed programma... ben nu 7 aant downloaden trouwens ben benieuwdSalandur schreef op 20 oktober 2004 @ 19:15:
Ik ben net begonnen met 3DSMAX 7, maar wat is dat programma traag zeg! Ik ga nu eens kijken of Maya wat lekkerder werkt.
In mijn beleving is max7 een stukje sneller dan max6 en zeker tijdens het opstarten hebben ze hem een stuk sneller gemaakt.
Bij mij wel. Ik heb niet meer de gare problemen die ik met 6 had.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 122042
Idd, terwijl ik bij 6 geregeld probleempjes had (met mijn minder snelle laptop) - vooral tijdens het renderen wou 'ie wel eens gaar doen
), is mij van dit nog niets overkomen bij 7.
in vergelijking tot wat?Salandur schreef op 20 oktober 2004 @ 19:15:
is er een simpele manier om wat verticen precies in een cirkel te krijgen? ik wil een wielkast maken met polymodeling maar hij wordt niet echt mooi rond
maak gewoon een cirkel van een spline, en 'leg je vertices erop
op www.onnovanbraam.com staat een mooie poly mod tutorial voor een velg/wiel. Kijk daar eens zou ik zeggen. Hij werkt met 4 symmetry modifiers op een klein stukje wiel.
Moeilijk uit te leggen lijkt ook heel moeilijk maar is het niet als je het eenmaal doorhebt.
Moeilijk uit te leggen lijkt ook heel moeilijk maar is het niet als je het eenmaal doorhebt.
Anoniem: 103571
Lap, heb dit probleem al eens gehad maar weet nimeer hoe je het moet oplossen.
Ik heb Max 7 geïnstalleerd en nu worden al mijn poly's nog eens verdeeld door een edge. Dus als ik een plane trek met 1 length en height segment heb ik nog steeds een schuine edge (noujah, hij is er niet echt maar wordt wel weergegeven). Bijzonder lastig vind ik dat. Hoe zet ik dit af?
Voorbeeldje:
Ik heb Max 7 geïnstalleerd en nu worden al mijn poly's nog eens verdeeld door een edge. Dus als ik een plane trek met 1 length en height segment heb ik nog steeds een schuine edge (noujah, hij is er niet echt maar wordt wel weergegeven). Bijzonder lastig vind ik dat. Hoe zet ik dit af?
Voorbeeldje:

ehr ?Anoniem: 103571 schreef op 20 oktober 2004 @ 22:56:
Lap, heb dit probleem al eens gehad maar weet nimeer hoe je het moet oplossen.
Voorbeeldje:
[afbeelding]
die edge zit er normalitair ook
aleen nu is ie zichtbaar
wat tbh een verbetering is ..
ik zou niet weten waarom je hem weg zou willen halen ?
heb je hem overigens al eens geprobeerd hem te colapsen naar editpoly / editmesh ?
Als je ingewikkeldere wireframes heb kan het overzichtelijker zijn als je al die diagonale dingen er niet tussen heb staan. Heb ze zelf ook liever uitstaan.Anoniem: 30579 schreef op 20 oktober 2004 @ 22:58:
[...]
ehr ?
die edge zit er normalitair ook
aleen nu is ie zichtbaar
wat tbh een verbetering is ..
ik zou niet weten waarom je hem weg zou willen halen ?
heb je hem overigens al eens geprobeerd hem te colapsen naar editpoly / editmesh ?
Om ze uit te zetten moet je naar Customize > preferences gaan, dan naar de viewport tab, en dan onderaan op configure driver klikken.
Op dat schermpje moet je dan het vinkje bij 'display all triangle edges' uitschakelen. (de bovenste dus)...
Startpost aanvulling?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Anoniem: 121020
@ egootje als het goed is heb je bij de instelling in het begin direct 3d gekozen;) dan krijg je dat als het goed is....
probeer het eens met open gl;) dan zou het moeten lukken.
probeer het eens met open gl;) dan zou het moeten lukken.
Anoniem: 103571
Bedankt jongens.
@Devega: maar dan kan je toch geen onderscheid maken tussen poly's met 3 hoeken of poly's met 4? Ik weet het niet, ben niet zo'n ervaren modeller maar ik vind het makkelijker werken zo.
@Devega: maar dan kan je toch geen onderscheid maken tussen poly's met 3 hoeken of poly's met 4? Ik weet het niet, ben niet zo'n ervaren modeller maar ik vind het makkelijker werken zo.
Haar onderlip zou wel iets groter en meer naar voren toe kunnen. Nu lijkt het alsof ze op haar onderlip bijt en/of iets te geforceerd probeert te lachen.Anoniem: 41017 schreef op 19 oktober 2004 @ 21:54:
Ben bezig met haar gezichtsuitdrukking, dus help!
[afbeelding]
nog een zwart wit
[afbeelding]
gaat mij voornamelijk om de lach, of ie wat meer overdreven moet zijn of niet :\
Bumpmap staat nog steeds iets te hoog
okee
hoi :f
euhjlammertink schreef op 20 oktober 2004 @ 19:21:
[...]
nieuw met 3d? mis dat je te veel van je pc vraagt? te veel 3d objecten erin gegooid ofzow? ik heb eigenlijk nooit problemen met max vind het een goed programma... ben nu 7 aant downloaden trouwens ben benieuwd
wat probeer je te doen ?
wat voor pc heb je ?
en maya zal je niet echt een modelers paket in je handen dumpen hoor ..
ik als ervaren 3dmax heb nog veel moeite met maya ..
terwijl dezelfde technieken toegepast kunnen worden
[subdiv is enorm kut in maya ]
Ik ben inderdaad nieuw in 3d, maar met mijn AMD Athlon XP 3200+ en 512 MB geheugen @ 400 mHz moet het toch goed gaan lijkt mij....jlammertink schreef op 20 oktober 2004 @ 19:21:
[...]
nieuw met 3d? mis dat je te veel van je pc vraagt? te veel 3d objecten erin gegooid ofzow? ik heb eigenlijk nooit problemen met max vind het een goed programma... ben nu 7 aant downloaden trouwens ben benieuwd
Overigens was ik de turotial van Oogst aan het doen, daar zitten best wel veel dakpannen in
Geen idee eigenlijk. Maar ik vind dat het selecteren van een aantal objecten en dan draaien of verplaatsen echt veels te langzaam gaat. Soms pas een zichtbare reactie na 1 seconde en dat vind ik te traag.Juggernaut schreef op 20 oktober 2004 @ 21:22:
[...]
in vergelijking tot wat?
is er een simpele manier om wat verticen precies in een cirkel te krijgen? ik wil een wielkast maken met polymodeling maar hij wordt niet echt mooi rond
[ Voor 32% gewijzigd door Salandur op 21-10-2004 11:00 ]
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
heh
naja
hoe meer objs
hoer langzamer je scene
zelfde geld voor complexer je objecten
wat voor videokaart heb je als ik het vragen mag ?
512 is overigens Weinig voor 3d .
denk aan 1024 / 2048 of iets dertussenin
even back to fplow
hier is mn animatie

klikbaar voor animatie
naja
hoe meer objs
hoer langzamer je scene
even back to fplow
hier is mn animatie

klikbaar voor animatie
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 21-10-2004 11:07 ]
Anoniem: 47196
Doe je dit vanuit een tutorial of gewoon eigen kennis/zelf wat proberen ?Anoniem: 30579 schreef op 21 oktober 2004 @ 11:05:
heh
naja
hoe meer objs
hoer langzamer je scene
even back to fplow
hier is mn animatie
[afbeelding]
klikbaar voor animatie
zoja, kan je mij link geven van die tut?
zonee, kan je mij een soort gelijke tut geven
euh dit heb ik zojuist in elkaar geflanst doormiddel van kloten met pflowAnoniem: 47196 schreef op 21 oktober 2004 @ 11:25:
[...]
Doe je dit vanuit een tutorial of gewoon eigen kennis/zelf wat proberen ?
zoja, kan je mij link geven van die tut?
zonee, kan je mij een soort gelijke tut geven
mn eerste poging tot pflowen btw
tut kan ik doen
eventueel zou ik een opname kunnen maken bij mn volgende pflow ..
word nog complexer dan deze
ik moet nog even uitvogelen hoe ze particles gaan spawnen aan de voorkant die gericht zijn op specifieke objecten
als ze dan binnen een bepaalde range zijn krijgen te vrijheid om te vuren zegmaar
alles is tot nu toe dynamisch best wel easy eigenlijk
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 21-10-2004 12:00 ]
Nu we het toch over systemen hebben.. Ik denk dat het tijd is om mijn pc weer eens te upgraden, en dan zo veel mogelijk 3d gerichtAnoniem: 30579 schreef op 21 oktober 2004 @ 11:05:
heh
naja
hoe meer objs
hoer langzamer je scene
Leuk gemaakt, maar wat moeten het zijn?
hmm nahwdekreij schreef op 21 oktober 2004 @ 12:09:
[...]
Nu we het toch over systemen hebben.. Ik denk dat het tijd is om mijn pc weer eens te upgraden, en dan zo veel mogelijk 3d gerichtHeb nu amd xp 1700 + (@ 2 ghz), 1024 ddr 400 (2x512) en een ati 9500 (non-pro).. Cpu --> xp 3200+, maar dan de videokaart.. Welke kaart met budget heeft meeste prestatiewinst? Radeon 9800 pro zit zo rond de 200, maar scheelt dat (in 3d programma's) veel met de 9500?
[...]
Leuk gemaakt, maar wat moeten het zijn?Ik denk aan vissen voor bij de boot animatie?
leger van kamikaze drones voor mn cgtalk entry
qua 3d ga ik nog altijd voor een quatro beste test blijft je benchmark altijd
komt je GFX kaart er beter uit in een benchmark is de kans ook veel groter dat hij beter werkt in 3dmax .
welke kaarten daarop dan weer een uitzondering zijn weet ik ook niet
alles wat hoger staat in een benchmark == beter
alles met een GPU waar je op kan renderen roelt
ik zit atm dus ook te kijken in hoeverre gelato techniek aangepast kan worden voor brazil
in overleg met een aantal mensen daar
zo kun je elke nvidea kaart gebruiken voor extra rendervermogen
haha jullie moeten die alienware pc's is zien
die zijn echt te gruwelijk.. daar kan je wel goed mee 3d'en
je bent dan wel 5000 a 5500 euro kwijt maar goed

Dit topic is gesloten.