Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Anoniem: 86168
Alladdin Esafe
http://www.esafe.com
Sophos antivirus
http://www.sophos.nl
Deze draaien uitstekend, maar toch wil ik wel eens weten wat de nadelen van deze producten zijn. ik kan het zo niet vinden in de documenten. Misschien heeft er iemand ervaring mee ofzo. Maar deze 2 draaien perfect voor een bedrijfsnetwerk vooral sophos doet zijn werk goed voor antivirs en esafe voor de mailtjes.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Anoniem: 79582
Was het bestand ingepakt (zip, rar etc) of gewoon een losse exe etc?
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 16:13
01000010 01101111 01110010
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Waarom probeer je dan niet eens GData AntiVirusKit 2005 Professional (http://www.gdata.de/). Deze gebruikt zowel de KAV als de Bitdefender engine.Bor_de_Wollef schreef op donderdag 11 november 2004 @ 09:04:
Het gekke is dat ik dit soort dingen ook heb gehad terwijl de installatie wel gewoon succesvol leek afgerond. Ik heb trouwens vrij vaak nog zaken die Kav er niet uit pakt (real time en on demand niet) maar Bitdefender wel. Ik denk dat ik binnenkort een goede trial van Bitdefender ga starten. Ik heb nu de gratis versie die alleen on demand kan scannen als backup naast Kav.
Dan heb je het beste van twee werelden.
Anoniem: 45366
Sinds vandaag is er een nieuwe (gratis) versie uit. Deze is te downloaden op http://www.grisoft.com/us/us_avg_new_free_edition.php
Ten opzichte van de vorige versie vond ik een tweetal verbeteringen in de scheduler voor zowel updaten als voor scannen. Je kan nu óók aanvinken dat zodra de pc opstart resp. verbinding krijgt met internet de scan wordt uitgevoerd en/of gezocht wordt voor updates. Aangezien ik deze scanner nog wel eens installeer bij niet-tweakers die hun pc niet 24/7 aan hebben staan is dit een forse vooruitgang imo. Vaak vergeten die mensen hun scanner te updaten met alle gevolgen van dien.
De support van versie 6 gaat nog 2 maanden door, maar wordt dan gestopt waarna alleen de nieuwe versie wordt ondersteund.
Bij installeren wordt de oude versie netjes gedetecteerd, uninstalled, en zelf je registratienummer wordt overgenomen. Op de genoemde site is tevens een handleiding in pdf formaat te downloaden met de nieuwste info (die ik uiteraard nog niet heb gelezen
Anoniem: 120235
Hmm.. Sterk bezig daarmaspro schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:17:
[...]
Waarom probeer je dan niet eens GData AntiVirusKit 2005 Professional (http://www.gdata.de/). Deze gebruikt zowel de KAV als de Bitdefender engine.
her en der lees ik "© Kasperky Labs International", waarin toch hier of daar een 's' ontbreekt...
Oudere engines, lag met updaten en support die volgens velen non existent is, noem ik nou niet echt het beste van beide werelden.maspro schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:17:
[...]
Waarom probeer je dan niet eens GData AntiVirusKit 2005 Professional (http://www.gdata.de/). Deze gebruikt zowel de KAV als de Bitdefender engine.
Beide vendors staan juist net bekend om de laatste twee dingen.
Ik zou dan ook voor 'the real thing' gaan.
Anoniem: 7379
Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)
Wie kan mij wat aanbevelingen doen? Als die scanner goed bevalt, ben ik ook bereid met deze PC te gaan migreren naar de snelle, goeie scanner.
Ik zoek dan ook mensen die dit kunnen onderbouwen met bijvoorbeeld reviews. Zelf heb ik niet echt iets kunnen vinden waar ik iets uit wijs kon worden.
tnx so far
die internet worm protection is fijn
Check dit en help mee!
Nod32 of AVG zou je kunnen overwegen. Beide niet super in detectieratio's maar wel erg licht. Deze scanners zullen waarschijnlijk maar weinig invloed hebben op de prestaties van het systeem. Een geregelde scan met een zware _goede_ scanner is dan wel aanbevolen.
[ Voor 5% gewijzigd door Tweeke op 18-11-2004 09:56 ]
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
heb zelf mcAfee 8.0 maar denk dat ik binnenkort ook over stap.
[ Voor 9% gewijzigd door Pretorian_ op 18-11-2004 11:23 ]
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Tenzij je problemen hebt met McAfee zou ik niet overstappen als ik jou was.
Handmatig updaten met zipfiles is niet zo handig, dan zou je nog kunnen overwegen om via ftp alle extracted files in je bases dir te zetten, als het per se handmatig moet.
Update now gaat niet, want de PC waar ik het over heb heeft (momenteel) geen internet connectie. Waarom hebben jullie eigenlijk zo'n omslachtig systeem? Bij Norton & McAfee is het gewoon één definitie downloaden en je bent klaar. Op zich ben ik tevreden met de scanner, maar dit vind ik toch wel een minpuntje.Anoniem: 55140 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:22:
Je kan toch veel beter gewoon "update now" doen?
Handmatig updaten met zipfiles is niet zo handig, dan zou je nog kunnen overwegen om via ftp alle extracted files in je bases dir te zetten, als het per se handmatig moet.
Maar voor jouw situatie heb je gelijk, het is iets om eens over na te denken.
Handmatig updaten is echt een ramp momenteel, misschien is het een idee om naast de kleine updates óók een all-in-one update file aan te bieden, dat is voor mensen die handmatig moeten updaten erg handig.Anoniem: 55140 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:30:
2-40KB downloaden is idd veel handiger als elke keer ~5MB.
Maar voor jouw situatie heb je gelijk, het is iets om eens over na te denken.
In versie 4.5 kan het zeker, in versie 5 personal is deze optie er niet zover ik weet.Zhadum schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:25:
Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat Kaspersky de grootte bestanden, voornamelijk *.RAR bestanden, automatisch overslaat en niet scant?
ten behoeve van de leesbaarheid een grafiek gemaakt:

klik voor grote versie
Alleen of de data klopt, valt te bezien. Beta van Panda eerder uit dan de reguliere update, en eTrust (CA Engine) had om 0.44 al een definitie, maar dat lijkt een foute waarde te zijn (staat daarom niet in de grafiek).
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
- Bor
AVG 6 heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb en gebruikt lekker weinig geheugen, maar dat updaten was altijd irritant als je enthousiast zat te gamen. Zit je hard te schieten: *plop* "avg6 gaat updaten". *plop* "engine restarted, druk op ok".
Net al weer een paar virusscanners geprobeerd (kaspersky en avg7), maar deze zijn toch niet echt wat ik wil. Vooral kaspersky slurpt resources (en dus traaaaag bij het opstarten). Voor norton software geldt hetzelfde verhaal. Verder kan ik Mcafee gratis krijgen via xs4all, maar deze slurpte heel vroeger al zo veel geheugen. Maar misschien moet ik deze nog maar eens proberen.
[ Voor 23% gewijzigd door dr snuggles op 21-11-2004 13:20 ]
Je hebt idd gelijk, daar heb ik nooit bij stil gestaan, eigenlijk hoort t, zo een valide bescherming, totzover dat ik wist zitten in deze topic mensen die zelf bij KAV werken, misschien weten ze meer om ons te kunnen helpen.Bor_de_Wollef schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:28:
Heeft KAV eigenlijk al support voor firefox? Bij IE krijg ik netjes zo'n KAV icon onderin de statusbalk te zien. Bij Firefox is het rustig daar.
Ff instellen dat er op een ander tijd stip word geupdate, En als je goed leest telt hij af in de balk, als de melding verschijnt engine restarted. Gebruike deze scanner nl op verschilende pc en hoef nooit op ok te drukkenwwillem schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:07:
"avg6 gaat updaten". *plop* "engine restarted, druk op ok".
Grutte Pier fansels
ga naar settings, on demand scan, troubleshooting (stomme naam voor meer functies) en dan kan je een exclude list instellen. Zelf nog nooit gedaan.Miki schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:28:
[...]
In versie 4.5 kan het zeker, in versie 5 personal is deze optie er niet zover ik weet.
Bedankt voor je hulp, maar niet echt een efficente manier, of ik moet rar bestanden als exclude opgeven of bepaalde mappen, terwijl ik eigenlijk een combinatie ervan willen, waar je bijvoorbeeld bestanden groter dan 15 mb etc, kan op exclude list zetten.tatata schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:23:
[...]
ga naar settings, on demand scan, troubleshooting (stomme naam voor meer functies) en dan kan je een exclude list instellen. Zelf nog nooit gedaan.
Edit: Heb even de trail geprobeerd [pro 5.0], en waarschijnlijk gaat daar wel mee, alleen moet een half jaartje wachten, voordat ik een nieuwe versie ga kopen.
[ Voor 14% gewijzigd door Zhadum op 21-11-2004 19:01 ]
Weet je zeker dat dit bij versie 6 is?hessel schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:49:
Ff instellen dat er op een ander tijd stip word geupdate, En als je goed leest telt hij af in de balk, als de melding verschijnt engine restarted. Gebruike deze scanner nl op verschilende pc en hoef nooit op ok te drukken
Anoniem: 76010
Ik heb echter een erg hoog geheugen gebruik.., zit meestal op 20mb! heb ik iets fout ingesteld?
Gebruik de pro versie 5.0.149 (nieuwste)
hoeveel zou hij normaal moeten gebruiken..., vind dit niet echt acceptabel
Anoniem: 101653
Ik vrees dat het weldegelijk normaal is en dat je om het ramgebruik te verminderen niet veel anders kunt doen dan de scanprecisie te verminderen. Gebruik nu ook Kaspersky maar dat RAM geheugen is echt wel veel te veel voor deze PC, zou daarom willen overschakelen naar iets anders en dacht aan Avast. Is er iemand die daar ervaring mee heeft en kan zeggen of dat al dan niet effectief is tegen virussen ?Anoniem: 76010 schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:33:
Ik gebruik sinds 3 weken nu ook Kaspersky (eerst NAV2004).
Ik heb echter een erg hoog geheugen gebruik.., zit meestal op 20mb! heb ik iets fout ingesteld?
Gebruik de pro versie 5.0.149 (nieuwste)
hoeveel zou hij normaal moeten gebruiken..., vind dit niet echt acceptabel
Anoniem: 35398
Ik had eerst norton maar die vertraagd het systeem teveel.Is dat mcafeepakket ook zo zwaar voor een systeem dan ?
De tweede optie is F-secure suite, ook een volledig pakket en blijkt ook een hele goede te zijn.Is dit pakket ook zo belastend voor je pc ?
Heb trouwens nu kaspersky 5.0, belast niet maar het nadeel vind ik dat het alleen anti-virus en firewall is.
Precies waar ligt het probleem om er gewoon een firewall naast te installeren?Anoniem: 35398 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:24:
Heb trouwens nu kaspersky 5.0, belast niet maar het nadeel vind ik dat het alleen anti-virus en firewall is.
Anoniem: 35398
Probleem is dat ik graag ook een webfilter zou hebben zoals in de paketten van norton en mcafee.
VB :
Met McAfee Internet Security worden virussen vernietigd, hackers geblokkeerd, uw persoonlijke gegevens beveiligd, advertenties en pop-upprogramma's geblokkeerd, uw cookies en wachtwoorden beheerd,
http://www.f-prot.com/products/prices/price_win.html
Zie ik wat over het hoofd?
Anoniem: 45366
Bij versie 6 duurt het 60 sec (die je ziet aftellen) voordat het update scherm sluit; bij versie 7 duurt dit maar 30 sec. De update kan je schedulen op een tijdstip dat je zelf niet achter de pc zit (bij mij staat die ergens midden in de nacht).wwillem schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:49:
Grisoft stopt 31 december met de support van AVG 6! 't Mooie is dat er een nieuwe AVG free edition is: AVG 7. Komt weer mooi uit voor mij(geen gezeur met licensie problemen dus
).
[...]
hessel schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:49:
ff instellen dat er op een ander tijd stip word geupdate, En als je goed leest telt hij af in de balk, als de melding verschijnt engine restarted. Gebruike deze scanner nl op verschilende pc en hoef nooit op ok te drukken
Weet je zeker dat dit bij versie 6 is?
Bij versie 7 geeft je een tijdvak in van 2 uur waarin de update gezocht wordt. Wanneer je ook automatisch laat scannen is het wel handig dat je die tijd dus na (en buiten) het update venster laat vallen.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 45366 op 26-11-2004 17:51 . Reden: quote in een quote beantwoorden ging niet goed ]
Anoniem: 129750
Dialers etc alleen als je de extended database aanklikt.Anoniem: 129750 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:35:
hoi ik heb een vraag over kaspersky,scant deze scanner ook op Dangerous software en dialers enz?
Tenzij de dialer echt een soort virus is dan ook bij de gewone database
[ Voor 12% gewijzigd door tatata op 27-11-2004 11:26 . Reden: onvolledig ]
ik gebruik de nederlandse versie van kaspersky 5.0.156 waar kan ik deze instelling vinden?tatata schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:25:
[...]
Dialers etc alleen als je de extended database aanklikt.
Tenzij de dialer echt een soort virus is dan ook bij de gewone database
Op GoT is het de bedoeling dat voordat je een vraag stelt, je eerst zelf al zoekt en dergelijke.Anoniem: 129750 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:35:
hoi ik heb een vraag over kaspersky,scant deze scanner ook op Dangerous software en dialers enz?
Dit had je met gemak via GoT search/google kunnen vinden.
Zelfde geldt voor deze vraag... lees Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got nog eens door aub.Anoniem: 129750 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:33:
[...]
ik gebruik de nederlandse versie van kaspersky 5.0.156 waar kan ik deze instelling vinden?
Daarnaast wil ik je verzoeken om de edit-knop te hanteren, zoals in de GoT FAQ beschreven staat, ipv meerdere malen binnen 24 uur achter elkaar te posten.
Zou je iets duidelijker kunnen zijn, hier is niet echt een touw aan vast te knopen.Anoniem: 129750 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:53:
geef mij maar mcafee,als ik voor elk spyware anders moet scannen dan is dat mooie kut.
En dat vloeken hoeft eigenlijk niet.
Eerst geprobeerd om 2004 eraf te halen, de-installatie brak halverwege af met een vage spaanse foutmelding. Vervolgens krijg ik 2005 niet geinstalleerd. Handmatig wat dingen uit het register proberen te gooien, werkt ook niet (bepaalde sleutels kan ik niet weggooien omdat er blijkbaar nog iets van panda draait), 2004 opnieuw erop proberen te zetten doet ook niks.
Kortom, 2004 krijg ik er niet af en 2004 en 2005 willen er niet op iemand misschien een oplossing hiervoor?
Welke virusscanners kunnen Thunderbird mailboxes scannen? Van groot belang is ook of het mogelijk is om besmette emails uit een archief te kunnen disinfecten of te deleten zonder dat het hele mailarchief weggemikt wordt.
Met moet echt automatisch kunnen, want 4000 spammails per dag (incl. virus en trojan mails) gaat elke handmatige actie te boven.
Dan nog een ongerelateerde vraag:
Recentelijk ben ik Kaspersky Personal 5.x gaan testen, maar ik loop toch tegen een vervelend feit aan bij het scannen van alle files dat het scannen stopt bij het eerst geinfecteerde bestand. Om veiligheidsredenen van m'n data heb ik altijd 'dialog' optie aanstaan, maar vanwege de enorme hoeveelheid data die gescand moet worden doe ik het liever niet interactief en dus 's nachts (kaspersky maakt het gebruiken van een machine tijdens de scan zeer onprettig wegens de vertragingen) en dan is het vervelend als hij op 5% gestopt is om te wachten op 'disinfect' of 'delete', etc.
Is het mogelijk om na afloop van de scan een lijst gepresenteerd te krijgen met per entry een aantal opties gelijk aan het disinfect dialog?
'Report only' scanning is niet echt een optie, want als er dan een nieuwe uitbraak is die veel in spammail voorkomt dan moet je vanuit het (onhandige) report log (probeer maar eens in 1 oogopslag het betreffende mailtje te herkennen) naar de mailbox om het mailtje te verwijderen (en dat 40 keer).
[ Voor 50% gewijzigd door Rukapul op 28-11-2004 16:44 ]
- Bor
Ik betwijfel of er AVs zijn die een Thunderbird kunnen cleanen..Rukapul schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:36:
Welke virusscanners kunnen Thunderbird mailboxes scannen? Van groot belang is ook of het mogelijk is om besmette emails uit een archief te kunnen disinfecten of te deleten zonder dat het hele mailarchief weggemikt wordt
KAV en McAfee niet afaik, misschien BitDefender.
Maar kun je niet beter de AV actief laten scannen? Dan komt die zut nog niet eens fatsoenlijk binnen.
Alleen bij de Pro versie.Recentelijk ben ik Kaspersky Personal 5.x gaan testen, maar ik loop toch tegen een vervelend feit aan bij het scannen van alle files dat het scannen stopt bij het eerst geinfecteerde bestand. Is het mogelijk om na afloop van de scan een lijst gepresenteerd te krijgen met per entry een aantal opties gelijk aan het disinfect dialog?
Met MP2 komt er een "backup" storage, waar deleted files e.d. naar toe gaan, zodat je het verwijderen ongedaan kan maken.
Gebruikte je standard of extended bases?eghie schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:39:
Ik heb pas eens Kaspersky geprobeerd (personal edition), maar die vond ook RealVNC als gevaarlijke software. Ik geef hem voor een gedeelte gelijk, maar sommigen gebruiken VNC ook gewoon voor eigen belang. Is er niet een methode om die applicatie als safe in te stellen ofzo?
Je kan iig sowieso exclusions gebruiken, maar daar is genoeg over te vinden lijkt me.
- Bor
Niet mee eens. Nieuwe virussen waarvoor nog geen dat is gaan er gewoon doorheen. Als je die achteraf kunt cleanen is het toch wel heel handigAnoniem: 55140 schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:03:
[...]
Ik betwijfel of er AVs zijn die een Thunderbird kunnen cleanen..
Maar kun je niet beter de AV actief laten scannen? Dan komt die zut nog niet eens fatsoenlijk binnen.
[...]
Mee eensAnoniem: 55140 schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:03:
Ik betwijfel of er AVs zijn die een Thunderbird kunnen cleanen..
Ik laat het tegen de tijd van Thunderbird 1.0 wel over aan de fanatici om de diverse anti-virus bedrijven te overtuigen van Thunderbird support
Ik zat vandaag overigens te kijken op de Nederlandse site om AVP aan te schaffen, maar vond het wel jammer dat de algemene voorwaarden alleen in het Engels als pdf beschikbaar lijken te zijn (linkje vanaf de winkelwagen) en bovendien staan de licentievoorwaarden niet duidelijk op de site. Verder wordt op diverse plaatsen wordt gesproken van 'licentie voor 1 gebruiker' terwijl het feitelijk een licentie per PC betreft en niet een licentie per gebruiker.
We draaiden hier op een netwerk een paar Windows 98 PC-tjes met Norton 2002. Deze Nortons zijn steeds geupgrade via het internet. Inmiddels zijn een aantal PC's vervangen voor PC's met XP + Mcafee wat gebundeld bij de nieuwe computers zat. Er zijn dus een paar Norton 2002 CD's + licentie over. Nou hebben we nog een paar Windows 98 PC-tjes met een bijna verlopen virusscanner of zelfs geen virusscanner. is het legaal om die Norton 2002 hier weer op te zetten? (zodat deze het automatisch weer een jaar doet dus) Je maakt dan namelijk 2x gebruik van de jaar ondersteuning dus ik kan me in principe voorstellen dat het niet officieel is.
extended bases, maar die methode van exclusions was ik nog niet tegen gekomen. Die ga ik dan ff instellen. Maar het zou wel handig zijn als je verschillende typen bestanden aan en uit kon zetten. Dus dat hij ook andere non-viruses overslaat.Anoniem: 55140 schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:03:
...
Gebruikte je standard of extended bases?
Je kan iig sowieso exclusions gebruiken, maar daar is genoeg over te vinden lijkt me.
Mcafee Suite 2005 ging wel, maar ik blijf toch liever trouw aan AVG.
Gebruiken er nog meer mensen AVG 7 Free Edition? Je pc blijft daar echt zó veel sneller bij :\
Please react =)
wat ik al met 4.0.50 en 4.5.x deed is specifiek die dirs excluden waar ik dingen in heb zitten die met _ext(ended) of de paranoia pack ( _x ) eruit gevist zouden worden.eghie schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:48:
[...]
extended bases, maar die methode van exclusions was ik nog niet tegen gekomen. Die ga ik dan ff instellen. Maar het zou wel handig zijn als je verschillende typen bestanden aan en uit kon zetten. Dus dat hij ook andere non-viruses overslaat.
dan heb ik het over dingen als
- PStools (sysinternals, met name psexec, psshutdown, pskill)
- RAdmin (met executables en de dll in je system32)
- VNC
- passwordsniffer (ja ik vergeet wel eens een password van een site ja.)
- network vulnerability scanner (exploit scripts + updater-component).
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
- Bor
- network vulnerability scanner (exploit scripts + updater-component).
Welke gebruik je daarvoor?
[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 12-12-2004 00:53 ]
Echter nu krijg je AVG free. Die mag ik dus niet op mijn systeem zetten dat draait op windows 2k AS.
Is er wel ergens een gratis virusscannertje dat draait op win 2k server ? tot nu toe (en veel links in dit topic doorzocht) niet gevonden.
En ja, ik kan win2k server eraf gooien en iets anders installeren 2k pro b.v. Maar daar heb ik nu net even geen zin in. Het is wel een servertje (alleen in huis), maar met win2k pro zou het ook goed werken.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
- Bor
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
- Bor
Nu heb ik deze versie onlangs geïnstalleerd, maar als ik bij de opties kijk voor de realtime-protection, en vervolgens de schuif in de stand 'high speed' zet, dan staat daar toch echt nog steeds dat de outgoing e-mail NIET gescand wordt.....(...)Kaspersky Anti-Virus Personal 5.0 has three predefined protection levels: 'maximum protection', 'recommended', and 'maximum speed'. If one of these levels is selected, both incoming and outgoing email will be scanned for viruses. In previous versions of the program, this only took place when 'maximum protection' was selected(...)
Wat moet ik nu geloven?
Verder nog een stukje uit hetzelfde artikel:
Iemand een idee of dit te vergelijken is met bv. Zonealarm?(...)a module for detecting and blocking network attacks has been added, effectively transforming the antivirus program into a personal firewall(...)
Als ik die network protection aanzet krijg ik verder geen enkele melding dat er een progamma het internet op wil. Als ik dan de help lees, wordt ik daar niet veel wijzer van. Het lijkt namelijk wel alsof er alleen maar verkeer naar de computer toe wordt geblokkeerd. Nou is dit natuurlijk beter dan nix, maar om het gelijk een personal firewall te noemen...
- Bor
Mee eens, ik ben in ieder geval blij dat je deze firewall kunt uitzettenPaling1 schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:22:
Verder nog een stukje uit hetzelfde artikel:
[...]
Iemand een idee of dit te vergelijken is met bv. Zonealarm?
Als ik die network protection aanzet krijg ik verder geen enkele melding dat er een progamma het internet op wil. Als ik dan de help lees, wordt ik daar niet veel wijzer van. Het lijkt namelijk wel alsof er alleen maar verkeer naar de computer toe wordt geblokkeerd. Nou is dit natuurlijk beter dan nix, maar om het gelijk een personal firewall te noemen...
Het is (zo ongeveer) een IDS - het 'probleem' is dat veel mensen bij een firewall ook aan app firewall functionaliteit denken, terwijl dat er niet bijhoort.
Outgoing mail wordt nog gescand @ high speed setting, dus dat is een txtfoutje in het programma.
Ik weet dus écht gewoon niet meer wat ik moet kiezen. Een tijdje had ik AVG, maar die blijk heel slecht te presteren in tests (4 van de 5 trojans liet ie door), Norton maakt je pc te sloom, en Hotmail vindt McAfee waardeloos... KAV zou je pc ook onnodig langzaam maken...
Ik weet het niet meer.
AVG 6 ja maar dat punt is sterk verbeterd in AVG 7 (welke ook in een gratis uitvoering verkrijgbaar is)...WizZie- schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:41:Een tijdje had ik AVG, maar die blijk heel slecht te presteren in tests (4 van de 5 trojans liet ie door)
Ga dan toch gewoon trials draaienWizZie- schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:41:
Hey dudes, zagen jullie ook dat Hotmail is overgestapt naar Trend-Micro van McAfee? Gaat dit nog negatieve gevolgen hebben voor die laatste? Aangezien MS als argument had dat "men beter beveiligd zou zijn met T-M"...
Ik weet dus écht gewoon niet meer wat ik moet kiezen. Een tijdje had ik AVG, maar die blijk heel slecht te presteren in tests (4 van de 5 trojans liet ie door), Norton maakt je pc te sloom, en Hotmail vindt McAfee waardeloos... KAV zou je pc ook onnodig langzaam maken...
Ik weet het niet meer.
Zelf draai ik Kaspersky trials at the moment, waar ik erg tevreden ben: geen foutmeldingen of vaag uitschakelen van zichzelf, snelle en veel updates.. Langzaam maakt het mijn systeem niet.
Norton, dat vertraagde de boel bij mij wel en wortelde zich heel diep, en deed niet goed wat het moest doen. AVG-trial deed zijn werk ook goed, geen klachten over hier, McAfee schakelde zichzelf net als Norton vaak uit na een software-update. Dat was ook wel te verhelpen, maar dat kostte steeds extra tijd.
Door de trials kan je zien waar jij tevreden over bent.
Bron?Occy74 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:09:
[...]
AVG 6 ja maar dat punt is sterk verbeterd in AVG 7 (welke ook in een gratis uitvoering verkrijgbaar is)...
Dude, precies hoe moet hij dat wetenWizZie- schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:42:
Dude, ik héb trials gedraaid. Dacht je dat ik al die pakketten gekocht had ofzoIig, AVG 7 is dus beter zeggen jullie... hij scant mijn mail niet eens.
Daar valt toch bepaald niet uit op te maken dat je al die producten hebt getriald.WizZie- schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:41:
Het enige wat ik hier uit afleid is dat je AVG en NAV eventueel hebt gebruikt.
De rest doe je af omdat Hotmail McAfee kennelijk waardeloos vindt - ik betwijfel of MS dat daadwerkelijk vindt maargoed - en KAV _zou_ je pc traag maken.
Je praat dus over de ervaringen van derden, niet je eigen.
Misschien kun je wat duidelijker zijn en uit eigen ervaring spreken?
[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 21-12-2004 16:20 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
- Bor
Wie heeft dat gezegd? Wellicht was het contract met NAI afgelopen en kwam de andere leverancier met een beter aanbod?De rest doe je af omdat Hotmail McAfee kennelijk waardeloos vindt - ik betwijfel of MS dat daadwerkelijk vindt maargoed - en KAV _zou_ je pc traag maken.
Híj trekt dat toch juist in twijfel met,Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:23:
[...]
Wie heeft dat gezegd? Wellicht was het contract met NAI afgelopen en kwam de andere leverancier met een beter aanbod?
Hij reageert hierop:Anoniem: 55140 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:52:
De rest doe je af omdat Hotmail McAfee kennelijk waardeloos vindt - ik betwijfel of MS dat daadwerkelijk vindt maargoed - en KAV _zou_ je pc traag maken.
WizZie- schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:41:
Hey dudes, zagen jullie ook dat Hotmail is overgestapt naar Trend-Micro van McAfee? Gaat dit nog negatieve gevolgen hebben voor die laatste? Aangezien MS als argument had dat "men beter beveiligd zou zijn met T-M"...
Iig, ik heb dus een aantal produkten getrailed. Het leek me voor de hand liggend dat ik dat gedaan had, blijkbaar niet. Mijn kreet om hulp was te vaag.
KAV sloom? Dat las ik in dit topic. Ervaring van anderen. Ik zal misschien weleens een trial installeren van dat proggie. Voorlopig houd ik het even bij AVG 7 Free, aangezien dat ding heel snel werkt en blijkbaar goed gevonden wordt.
Geen bron, eigen ervaring met pc's van klanten waar een up to date avg 6 op stond die vond dat het systeem clean was.
Daarna vond ik het tijd om avg up te daten naar versie 7, weer een full system scan en daar kwamen de talloze trojan horses/dialers etc. tevoorschijn die avg 6 dus lekker z'n gang liet gaan...
Dus eigenlijk ben ik m'n eigen bron in dit geval
Goed genoeg iig voor mij, hij zal wel iets minder vinden dan KAV of Mcafee oid maar voor mij voldoet hij.. (totdat mn systeem naar de knoppen isWizZie- schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:55:
Voorlopig houd ik het even bij AVG 7 Free, aangezien dat ding heel snel werkt en blijkbaar goed gevonden wordt.
[ Voor 35% gewijzigd door Occy74 op 21-12-2004 20:57 ]
Kan al dagen amper tot niet updaten.
Super traag...

Meer mensen die er last van hebben ?
- Bor
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 55140 op 23-12-2004 19:50 ]
Delete functie werkt ook netjes, vind een virus in een zip, en wist alleen het ene bestand uit de zip, ipv heel de zip.
Nu ik toch bezig ben gelijk maar opsomming van de andere onderdelen van het paket.
Firewall:
Werkt netjes, geen disconnect tijdens installatie
Kan ook simpel programma toevoegen aan de lijst, maar hij vraagt het ook gewoon bij elke programma.
Nadeel: je kan alleen TCP & UDP porten instellen geen TCP protocolen zoals protocol 41 (voor ipv6, 47 voor GRE wat onderandere in vpn's wordt gebruikt)
Antispam:
Werkt met Bayesian filter systeem, goeden integratie in outlook express (knoppen, Is Spam / Not Spam)
Nadeel: Bayesian werkt dus ook alleen in outlook express & geen ondersteuning voor imap
Als nadelen van Antispam & Firewall worden opgelost, is het een geweldig product

Dat ligt dus aan een paar dingen :
1. Hoe hoog je protection level is.
2. Of de files die in een map staan al eerder gescand zijn door KAV, des te groter de files des te langer je even moet wachten tot hij ze doorscant zeg maar.
3. Des te meer een file compressed is des te langer je even moet wachten.
Na een tijdje heb je nergens last meer van en je kan ook lagere protectie instellen
Van alle AV's die ik heb gehad is het toch wel zo'n beetje mijn persoonlijke # 1 vooral sinds de 5.x reeks, de 4.x reeks was een beetje vaag vind ik.
Programma/Engine updaten via de update zou ook geen slecht idee zijn trouwens... hoewel ik heb gehoord dat ze daar aan werken ?!?!
De ANTI-Hacker voldoe topzich, maar sommige dingen hadden wel wat beter gekund. Hopelijk komt dat ooit nog.
/EDIT : Vergeten =>
Ik update elke dag gelijk als ik mijn PC start en updaten werkt altijd, soms gaat het sloom sinds een week ofzo maar werkt wel !!
[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 23-12-2004 20:26 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
- Bor
Zelf ben ik toch wel fan van McAfee, heeft mij iig nog nooit teleurgesteld. Gebruik nu zelf echter al een jaartje geen Windows meer, dus heb niet echt behoefte aan een virusscanner. Echter mijn vader is een heel ander geval. Die heeft een oude 300MHz bak staan, nog steeds fanatiek in gebruik. Die draait op dit moment Windows 98, zonder de SE erachter dus

Echter merk ik dat die virusscanner alles bij elkaar misschien wel 60MB aan ram geheugen inneemt. Da's lastig als er maar 96MB in zit. Na het booten is er dan ook al 130MB allocated, en dat systeem loopt dus zo snel als dikke stront door een trechter in de alpen. Heb m sowieso aangeraden te updaten naar Win2000, en dat ZoneAlarm-geval is eraf geknikkert (staat hardware-firewall tussen), maar toch zou het fijn zijn als ook die virusscanner wat lichter was.
Mijn vraag dus: is er iets lichters, dat wellicht meer geschikt is voor mijn pa's oude bak? Let wel dat ik nu gratis dat-updates heb (nee, ik heb echt niks gecracked oid.), en dat willen we graag zo houden (jaarlijks investeren in zo'n bak is het ook niet meer waard). Of is het mogelijk McAfee 5 nog te tweaken, zodat die een slagje sneller draait? Waar is bijvoorbeeld Alogserv.exe voor?
Schaadt het niet, dan baat het niet
Maarreh... McAfee 5.x is idd mega-bloated, en imho de slechtste versie van de laatste jaren, hetzelfde geld voor 6.x, hoewel die iig *iets* minder slecht was. Van beiden zijn overigens geen Enterprise-versies uitgebracht, 5 en 6 waren puur voor de Home-markt.
Als je een lichtere versie wilt moet je eens naar een Enterprise versie kijken... dan zou je kunnen gaan voor 4.51 SP1, maar dat is niet verstandig omdat die ergens midden 2005 (uit mijn hoofd) geen ondersteuning meer heeft voor de DAT-files. Daarnaast heeft 4.51 SP1 geen of slechts basic support voor een aantal moderne packers (bijvoorbeeld Morphine-packed samples herkent hij meestal niet of iig heel gebrekkig). Het is dan ook al een versie die alweer wat ouder is.
Ik zou als je per se bij McAfee wil blijven eens kijken naar McAfee 7.1 Enterprise, die is nog behoorlijk recent. 8.0i zou ook kunnen, maar die is net weer een tikje zwaarder etc.
Maar persoonlijk zou ik op zo'n lichte machine een lichtere virusscanner zetten, dus de grote namen vallen dan wel af (niet alleen McAfee, maar ook veel van de andere 'grote' namen zijn relatief zwaar).
NOD32, AVG etc schijnen redelijk licht te wezen (maar ik heb er geen ervaring mee verder), en toch een heel aardige detectie te hebben. Misschien dat je daar eens naar zou kunnen kijken?
O, en je vraag over die alogserv.exe:
Word volgens mij alleen bij de Home/Pro-versies gebruikt. Iig zie ik hem hier op mijn testbak, met een Enterpriseversie, niet draaien.alogserv.exe is a component of McAfee VirusScan. It is used by the application to log all activities by McAfee VirusScan. As a part of your virus protection removing this process is not recommended.
[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 23-12-2004 21:59 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die bak is op 16 juni 1998 uitgelevert, met dus een OEM versie van McAfee 3. Was heerlijk, maar in 2000 hadden we toch een gebrek aan updates, daar werden geen dat-bestanden meer voor uitgegeven. Toen ik dus in veel mindere mate een twiekert was dus, en ik geloofde dat je kon hacken met Sub7 enzowildhagen schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:57:
Lol, McAfee 3? Was destijds erg goed, maar is inmiddels een *tikje* outdated (understatement, ja)Van wanneer was die ook weer? 1994/95 oid?
Maarreh... McAfee 5.x is idd mega-bloated, en imho de slechtste versie van de laatste jaren, hetzelfde geld voor 6.x, hoewel die iig *iets* minder slecht was. Van beiden zijn overigens geen Enterprise-versies uitgebracht, 5 en 6 waren puur voor de Home-markt.
[etcetera, etcetera]
O, en je vraag over die alogserv.exe:
[...]
Word volgens mij alleen bij de Home/Pro-versies gebruikt. Iig zie ik hem hier op mijn testbak, met een Enterpriseversie, niet draaien.
Alogserv is dus voor het loggen.... van wat? Loggen van gescande bestanden kan mij eerlijk gezegt gestolen worden, ik geloof het echt wel als ie zegt dattie meer als een miljard bestanden heeft gescant. Ik ga daar dus eerst even naar op zoek, en dan post ik wel trug
En voor een lichtere virusscanner: ik hoor zelf nog wel eens dat Sophos lekker luchtig is, durf nu McAfee niet weg te donderen (krijg t nooit meer opnieuw geinstalleerd... was toen al een hel), maar als dat qua prestatie zal gaan helpen... Of ik zoek gewoon naar een RAM-uitbereiding
Schaadt het niet, dan baat het niet
- Bor
Probeer ze al te bellen bij McAfee maar alle verkopers zitten volgens mij thuis.
Wij hebben hier een permanente licentie en omdat we veel last hebben van spyware ben ik benieuwd of dit wat is en hoe we dit dus kunnen aanschaffen.
Spybot en Adaware draaien kan wel maar ben benieuwd wie die module ook al heeft of hoe we deze kunnen aanschaffen.
Iemand een idee ?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Anoniem: 21889
==
Ik las al weer ergens dat je dan IDS moet uitzetten bij Troubleshooting. Maar komt dat wel in de Trial versie voor, kan het niet vinden namelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 21889 op 01-01-2005 21:04 ]
# F-Prot v3.16a
# F-Secure Anti-Virus for Workstations v5.43.10371
# McAfee VirusScan v8.0i
# Symantec Antivirus Corporate Edition v9.02.1000
Welke vinden jullie de beste? Graag jullie mening... Ik gebruik Windows XP SP2 en Windows Server 2003, en als firewall heb ik een NAT-Router en Kaspersky Anti-Hacker op de windows bakken... (onder linux gewoon iptables natuurlijk
Uit wat ik gelezen heb de laatste tijd kwam dat KAV personal 5.0.227 en Mcafee VSE 8.0i aan elkaar gewaagd zijn wat detectie betreft. Uit het lijstje dat je gegeven hebt zou ik kiezen voor VSE 8.0i.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 79582 op 04-01-2005 12:01 ]
- Bor
Anoniem: 122403
VirusBuster ( http://www.virusbuster.nl )
Het is een product dat gemaakt word in Hongarije, vandaar dat licentie kosten erg laag zijn.
Handig vind ik dat er ondersteuning voor NOVELL Groupwise in zit (zie je eigenlijk nergens anders)
Ik gebruik het nu al een tijdje, en bevalt prima.
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:15:
Als Mcafee VSE8.0i vergelijkbare detectie heeft word het wel heel interessant voor mij. KAV vreet gewoon veel te veel snelheid bij mij. Bij een grote self extracting exe (van paar gig) loopt ie zowat vast. Ik ben erg tevreden over de detectiegraad maar erg ontevreden over de systeembelasting. Op de een of andere manier vreet KAV het meest van mijn systeem ivm de scanners die ik eerder gebruikte.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Door dit verhaal ben ik opzoek naar een andere VirusScanner:
Sinds de laatste 2 maanden krijg ik veel virus mailtjes binnen. Deze zijn dan wel ge-cleand en kunnen niks meer doen. Alleen ik moet ze nog zelf uit mijn INBOX van Outlook Express verwijderen. De eerste maand kreeg ik zo'n 5 mailtjes per dag, maar deze maand is dat al opgelopen tot zo'n 50 mailtjes per dag die ik moet verwijderen uit mijn INBOX. Op zich niet zo'n probleem maar 't wordt er niet leuker op.
Ik ben opzoek naar eentje die de virus-mail automatisch in de prullenbak o.i.d. stopt. Deze optie kan ik namelijk niet in NAV'03 vinden.
Omdat ik ADSL van XS4ALL heb, kan ik gratis McAfee VirusScan 9.0 gebruiken. Heeft deze dat? Of heeft deze optie één van jullie scanners. Een vriend raadde mij Norman aan hij zei dat Norman nooit een virus-mailtje in zijn inbox zag.Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar McAfeeVS 9.0 (en ga deze ook vandeweek nog uittesten met de hoop dat ik virus-vrij blijf.) of een andere liefst goedkope of gratis scanner. Als er in de virusscanner een spyware- / SPAM-cleaner zit is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Kunnen jullie mij nog iets aanraden?
Ik heb WinXP-Prof. SP2 met Outlook Express en ADSL via XS4ALL en het e-mail adres waar ik de (virus) mailtjes op krijg is van www.studenten.net Spyware check ik via Adaware en afentoe via HitmanPro. En afentoe clean ik de temp-files handmatig en via ccleaner.
Dit topic is gesloten.