Ik heb altijd MCafee gebruikt, maar NA 4.5 vind ik die producten echt waardeloos! Totaal niets configureerbaar meer en hij doet alles automatisch, vooral bij 9!!! zelfs van die funny flash filmpjes delete die gelijk als je ze wil starten, terwijl deze absoluut GEEN virusscan whatsoever bevatten.
Daarnaast is het ook zo dat MCafee net als Norton je systeem ZOOOO onwijs veel trager maken... maar zit er nou veel verschil tussen de Symantec Corp. edities en de Norton home (lamer) edities?
En IS het daadwerkelijk zo dat Kaspersky zoveel beter is? het is namelijk altijd lastig te zeggen of jouw scanner beter is dan een andere... alleen performance kan je zelf goed meten. Maar wat je scanner niet vindt, weet je dus ook niet of hij het daadwerkelijk ook goed doet.
Ik zelf ben op zoek (geld gaat het even niet om), naar de "beste" scanner... zo min mogelijk vertraging van het systeem, stabiel, regelmatig updates, en richting de 100% voor het vinden van virussen, worms via email, IE en liefst ook messengers...
[update]
Hier staan een aantal mooie feiten mbt scanners [url]http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=33&threadid=1480815&enterthread=y[/url
In dit forum staat een test van een aantal scanners, en kaspersky komt daar op de 1e plaats en MCafee 9 op een goede 2e. En dit heeft betrekking op het % van gevonden virussen en performance.
Is er van MCafee9 niet een pro editie, waarbij je wel ALLES zelf kan configgen
[
Voor 19% gewijzigd door
n00bs op 14-01-2005 14:10
]