[Virusscanners] discussietopic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 01:14
iemand al mcaffe virusscan 2005 V9.0 geprobeerd? Ik had altijd norton antivirus en norton antispam. Norton antispam ben ik vanaf gestapt (nu K9), maar een andere virusscanner kan geen kwaad.

Anoniem: 2090

Net even die jpeg-virus in zipfile getest met Symantec AV Corp. 9
En de on-access scanner pikt hem niet uit. Ik heb zelfs speciaal de .zip extensie toegevoegd aan de file-extensies lijst . Alleen de on-demand scan werkt naar behoren :(
Valt vies tegen van SAV.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Scan type:  Manual Scan
Event:  Threat Found!
Threat: Backdoor.Roxe
File:  H:\virus-jpeg.zip>>possibleVirus.jpg
Computer:  PROTON
User:  Proto
Action taken:  Quarantine succeeded 
Date found: 29 September 2004  0:23:24

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2090 op 29-09-2004 00:29 ]

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 20:36
Even een vraagje tussendoor over Kaspersky. Betekent kopen altijd dat je 'm moet downloaden, ipv. dat je een CD krijgt? En je kunt ook geen nota krijgen (begrijp ik van de website)?

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Anoniem: 55140

Topicstarter
Anoniem: 2090 schreef op 29 september 2004 @ 00:28:
Net even die jpeg-virus in zipfile getest met Symantec AV Corp. 9
En de on-access scanner pikt hem niet uit. Ik heb zelfs speciaal de .zip extensie toegevoegd aan de file-extensies lijst .
Een ziparchive is zoals de naam al doet vermoeden een archive, zonder dat je SAV vertelt dat ie in archives moet scannen, gaat ie dat niet doen, de extensie is maar de helft van het verhaal. :)
On the fly storages scannen is trouwens redelijk nutteloos.
BoGhi schreef op 29 september 2004 @ 09:20:
Even een vraagje tussendoor over Kaspersky. Betekent kopen altijd dat je 'm moet downloaden, ipv. dat je een CD krijgt? En je kunt ook geen nota krijgen (begrijp ik van de website)?
Als ik me niet vergis moet je daarvoor bij een reseller zijn, maar * Anoniem: 55140 zit niet in de sales enzo. :)

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
Ik heb nu net norton antivirus 2005 geinstalleerd. Krijg nu zo ongeveer om het half uur de melding dat internet worm protection een intrusion attempt geblocked heeft. Betekent dat een worm telkens probeert mijn systeem binnen te komen?
Deze bak is helemaal gepatch, dus het lijkt me niet dat de bekende wormen binnen kunnen komen.

Vanuit de details:
Security rule: Default Block Sokets de Trois v1. Trojan ho...
Direction: Inbound
Hij lijkt zn werk in ieder geval goed te doen. Ik heb em al geinstalleerd gehad op een pc die helemaal geinfecteerd was en daar heeft hij toch een stuk of 4 virussen verwijderd na een full system scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Ik heb Kaspersky 5.0.149 NL ook al een tijdje draaien zonder problemen. Maar nu doet zich echter een probleem voor. Ik heb Kaspersky gedeinstalleerd. Vervolgens heb ik het weer geïnstalleerd. Het probleem is nu dat ik geen virus waarschuwingen meer krijg. Ik zie wel dat Kaspersky het virus (eicar test) blockeerd alleen ik krijg nu dus niet meer een melding dat het virus gevonden en verwijderd is (of als ik heb ingesteld dat de user kan kiezen dan krijg ik dat scherm ook niet te zien). Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb ondertussen Kaspersky al een keer opnieuw geïnstaleerd. Wat ik wel merk is dat het waarschuwingsscherm wel verschijnt bij internet explorer downloads maar niet als ik via firefox download.

Verder als ik kaspersky 5.0 realtimescannen op maximaal heb dan scanned hij nog niet alle bestanden (alleen de bestanden die mogelijk geinfecteerd kunnen zijn). Is er een optie om gewoon alle bestanden te scannen. Ik zit namelijk met het probleem dat hij een test "jpg" virus met de realtimescan niet pakt maar met ondemand wel. Ik vind het eerlijk gezegt niet zo'n goeie zaak dat niet alles gescanned kan worden (oke, de snelheid zal dan wel aangetast worden).

En voor de mensen die het nog niet wisten de SuperSecure database is ook te gebruiken in KAV 5.x

[ Voor 39% gewijzigd door Bart1983 op 01-10-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

Heeft iemand de kaspersky (laatste versie) voor Win2003 server voor mij? Ik kan um nergens op GoT vinden ook nie op google. Of als iemand een andere 'goeie' viruscanner voor me heeft die wel goed draait op win2003 server en alle virussen en trojan tegenhoud, zeg me waar ik het kan downloaden, please. Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 74065 schreef op 01 oktober 2004 @ 20:56:
Heeft iemand de kaspersky (laatste versie) voor Win2003 server voor mij? Ik kan um nergens op GoT vinden ook nie op google. Of als iemand een andere 'goeie' viruscanner voor me heeft die wel goed draait op win2003 server en alle virussen en trojan tegenhoud, zeg me waar ik het kan downloaden, please. Dankjewel
Dude...
Is het al bij je opgekomen dat een Server OS een Server-gerichte AV scanner nodig heeft?

of dit moet een verkapte request voorstellen...

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 01-10-2004 21:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Anoniem: 74065 schreef op 01 oktober 2004 @ 20:56:
Mcafee Virusscan Enterprise 8.0i werkt hier prima op de 2003 machines op het werk, ook Symantec Corporate 9.0 werkt prima

of ben jij zon type die 2003 voor thuis heeft en een desktop scanner denkt te kunnen installeren :? :D

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Ik werk zelf op dit moment met Symantec AntiVirus Corporate v9.0.
Van NAV2K4 naar SAV v9.0 was in m'n ogen een enorme verbetering op resource niveau.

Maar, hoe weegt Kaspersky tegen SAV v9.0?

Ik las dat Kaspersky veel updates per dag heeft, maar dat sommige mensen vertragingen ondervinden met bijv. openen van browser.

[ Voor 17% gewijzigd door pSycho-Y2K op 03-10-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SAV corporate is in ieder geval veel lichter dan KAV. KAV vertraagd het systeem behoorlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mwhoa, elk systeem reageert anders op een AV...

Heb/had hier vier systemen staan, die elk anders reageren op KAV.
-TB1400MHz 512MB pc133/kt133a ---> weinig/geen drag
-P4 2,26GHz 512MB pc2100/645 ---> soms draggy
-XP 3200+ 512MB pc3200/nforce 2 u400 --> soms draggy - vond hem soms trager dan de TB..
-A64 2800+ 1024MB pc3200/k8t800 --> weinig/geen drag

En zo zijn er zelfs reports dat NOD32 meer drag veroorzaakt dan AVK, wat respectievelijk de lichtste en de zwaarste AV zouden moeten zijn...

Trialen is het magische woord, no matter what. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waar kan ik ergens die license voor KAV Personal trial downloaden? Ik heb de hele site afgezocht, maar kan hem nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Schouw: ik zie dat build 156 van KAV Personal uit is? Ik heb hem over mijn oude (build 149.4) gezet, maar zie verder geen verschil.

Is er nog ergens iets als een "Whats new" oid te vinden? In de help vind ik alleen de verschillen tussen 4.5 en 5.0 namelijk.

Niet dat het zo belangrijk is ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wildhagen: De release notes zijn in dezelfde folder als de installer te vinden. :)
ftp://ftp.avp.ru/products...ersonal/release_notes.htm

Reden voor nieuwe build is jpeg gedoe, door een ongelukkige samenloop van omstandigheden heeft het zo lang moeten duren eerdat er een patch/build uitgekomen is, ik zal dan ook niet ontkennen dat dit een screw up is. :/

Er worden atm wat nieuwe dingetjes doorgevoerd zodat dit niet nog een maal kan gebeuren.
Psychotic_01 schreef op 08 oktober 2004 @ 21:56:
Waar kan ik ergens die license voor KAV Personal trial downloaden? Ik heb de hele site afgezocht, maar kan hem nergens vinden...
Welke site?
Op kaspersky.com zit er een trialkey bij de trialpackage. (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 02-06 01:14
bij alles wat ik installeer van symantec (norton NL, norton engels of gewoon symantex virusscanner 9.0), ik krijg altijd als ik opstart een melding dat ccapp is vastgelopen. Druk ik dan op ok, dan verdwijnt m'n norton icon rechtsonder en lijkt de virusscanner uitgeschakeld (ik kan niet meer surfen of emailen; het lijkt erop dat de virusscanner me offline gooit). Iemand enig idee hoe dit komt?
specs: TB1400MHz 512MB pc133/kt133a, win98se

[ Voor 8% gewijzigd door marteltor op 09-10-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 09:39
Zo, ben onlangs overgestapt van PCCillin 2002 naar Kaspersky 5.0(.121 Personal). Ik ben naar erg over te spreken. Het paneel heeft een duidelijke, uniforme interface en alles wat ik in wil stellen is in te stellen. Manier van updaten is een hele revolutie (automatisch, ik hoef er gewoon niet naar om te kijken, ook krijg ik geen schermpje die bevestigingen willen, helemaal niks merk ik ervan).

Ben er zeer over te spreken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Bij mist KAV behoorlijk wat via de webbrowser. Vrij regelmatig vind ik toch malware met Bitdefender waar KAV gewoon overheen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heeft iemand ook ervaring met G-Data AntiVirusKit 2005 Professional? Deze gebruikt zowel de Kaspersky engine, als de BitDefender engine in 1 product. In het verleden, ik geloof dat dat met G-Data AntiVirusKit 12 was, heb ik wel eens ergens gelezen dat deze toenmalige virusscanner van G-data waar behalve de KAV engine ook de RAV engine in zat, slechter presteerde dan als je toen alleen KAV had geinstalleerd. Hoe kan dat eigenlijks? Je zou denken dat als je een KAV engine gebruikt in twee verschillende producten dat deze dan ook hetzelfde zouden presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Ik gebruikte altijd nav2003, maar nadat ik wat goede dingen had gelezen over panda en KAV besloot ik deze maar eenste proberen. Zo op het eerste gezicht leek KAV perfekt te functioneren, echter bleek er een vreemde bug in me pc gesloten te zijn. Ik kon deze niet meer correct afsluiten, hij sloot af met een BSOD :( . Ik had KAV inmiddels ook op 2 andere pcs geinstalled, en ook deze hadden hetzelfde probleem. Een uninstall en en een restore point fixte dit probleem gelukkig. Zover voor KAV.
Vervolgens maar met Panda begonnen, ook dit zag er weer perfekt uit, echter kreeg ik dit keer wat problemen met Outlook en Mozilla, de eerste kwam om het kwartier vragen om een username en pw, en mozilla gaf bij veel sites aan contains no data. Wederom bood een uninstall de oplossing :( . Uiteindelijk maar gekozen voor NAV2005, deze werkt tot nu toe nog prima, en kost gelukkig niet veel resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maspro schreef op 10 oktober 2004 @ 00:01:
ik geloof dat dat met G-Data AntiVirusKit 12 was, heb ik wel eens ergens gelezen dat deze toenmalige virusscanner van G-data waar behalve de KAV engine ook de RAV engine in zat, slechter presteerde dan als je toen alleen KAV had geinstalleerd. Hoe kan dat eigenlijks? Je zou denken dat als je een KAV engine gebruikt in twee verschillende producten dat deze dan ook hetzelfde zouden presteren.
3rd party programs gebruiken oudere(meestal tragere)engine, zoals je met de search had kunnen vinden. ;)

epo: Hadden die andere pc's eerst ook NAV geïnstalleerd?
Een aanzienlijke hoeveelheid mensen heeft/had na nav2k3 op de comp te hebben gehad daarna problemen met het installeren/draaien van een AV van een andere vendor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35054

Anoniem: 55140 schreef op 10 oktober 2004 @ 00:27:
[...]

3rd party programs gebruiken oudere(meestal tragere)engine, zoals je met de search had kunnen vinden. ;)

epo: Hadden die andere pc's eerst ook NAV geïnstalleerd?
Een aanzienlijke hoeveelheid mensen heeft/had na nav2k3 op de comp te hebben gehad daarna problemen met het installeren/draaien van een AV van een andere vendor...
Ja zoals ik had :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 19:35

Len

Leeg

Na de laatste update van Kaspersky Personal 5.0.149 ziet tie mIRC als riskware en gooit tie mIRC weg |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43165/thumb.png

Hebben jullie daar ook last van?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Len schreef op 15 oktober 2004 @ 19:58:
Na de laatste update van Kaspersky Personal 5.0.149 ziet tie mIRC als riskware en gooit tie mIRC weg |:(

[afbeelding]

Hebben jullie daar ook last van?
Dat houdt dus in dat mIRC 6.16 in the wild is gevonden bij een compromised system, dan wordt zulke riskware toegevoegd aan bases.

Opties zijn:
-excluden van monitor en/of scanner
-standard bases gebruiken ipv extended

Je wordt trouwens aangeraden om te updaten naar KAV5.0.156. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat houdt dus in dat mIRC 6.16 in the wild is gevonden bij een compromised system
Kun je dit wat duidelijker uitleggen? Ik vind ook dat KAV veel legitieme software als risk ziet met de extended bases namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 15 oktober 2004 @ 22:13:
[...]

Kun je dit wat duidelijker uitleggen? Ik vind ook dat KAV veel legitieme software als risk ziet met de extended bases namelijk.
Mirc word veel gebruikt door virussen en hackers, vandaar de detectie. Dat geld overigens voor wel meer tools, met name ServU, RemoteAdmin, PStools en WinVNC worden nogal eens gebruikt voor het hacken van systemen, hoewel het in bases legitieme tools zijn.

Overigens doet niet alleen KAV dat, maar elke fatsoenlijke virusscanner zou hem op zijn minst moeten detecteren. Wat hij er dan vervolgens mee doet of zou moeten doen kan je over discussieren. KAV verwijdert ze dus kennelijk meteen, van McAfee weet ik dat hij alleen een warning geeft (die noemen het overigens geen RiskWare, maar een PUP/PUA: Possible Unwanted Program/Application). Wat de rest van de AV's doet weet ik niet (geen ervaring mee).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 15 oktober 2004 @ 22:13:
[...]

Nou, bijvoorbeeld bij mIRC en ServU worden alleen die versies toegevoegd aan bases, die bij een compromised system zijn aangetroffen.
Dus er kan een nieuwe versie van mIRC zijn, deze wordt echter pas aan bases toegevoegd als hij ITW gevonden is geworden.

Met regelmaat zie ik systemen die volledig zijn overgenomen met niets anders dan riskware.
Ik vind het persoonlijk om te janken dat Symantec niets maar dan ook niets toevoegd van riskware, zelfs Iroffer durfen ze nog niet eens te adden. :/
(Dat wordt door veel AVs gewoon als Backdoor gedetecteerd).

Dr. Web doet ook wel aan riskware, deze noemt het echter gewoon Trojan.
Dacht dat BD dat trouwens ook deed? Hoewel ik die meer supersecure dingen zie flaggen zelfs, wat eigenlijk niet logisch is.
Wat hij er dan vervolgens mee doet of zou moeten doen kan je over discussieren. KAV verwijdert ze dus kennelijk meteen
Hij heeft daarvoor toch echt op (automatic)delete moeten duwen. ;)

Ik ben het zeer zeker met wildhagen eens dat elke AV optie zou moeten bieden tot het detecteren van riskware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

hiero gebruik ik nog steeds sophos, maar die update ik dagelijks handmatig (virusdefinities).
2x per maand check ik of er van het programma een update is welke vanuit een shared dir over alle windows bakken geinstalleerd word (nu gebruik ik 3.86.2).

sav heeft geen fancy interface, geen geneuzel met emailscannen, geen spyware detectie want daar is spybot voor en als ie een virus ontdekt verplaatst ie dat meteen naar /dev/null

helaas heb ik nog nooit echt een virus gehad dus echt goed testen is me niet gelukt ;)

kzie ook dat ze een small business versie hebben die zelf updated http://www.sophos.com/products/savsbe/

[ Voor 8% gewijzigd door PipoDeClown op 15-10-2004 22:51 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zo te lezen zijn er hier veel kaspersky gebruikers, dat kon ik opmaken uit de eerst deel van deze topic [ Zo niet, wordt tijd om een fatsoenlijk virusscanner kopen :)]

Tijdens auto. scannen naar virussen, stopt ie bij mij omdat sommige dingen, waarschijnlijk password protection hebben. Ik moet kiezen voor skip archief en daarna gaat ie verder, nu heb ik gezocht hoe ik het kan omzeilen, maar tot heden niks gevonden.

Opzich geen ramp, alleen nadeel is dat ik als thuis komt, is die gestopt en dan moet ik elke keer handmatig 'skip archief'indrukken,. Liefst wil ik het zo hebben dat als ik thuis kom, dat ie klaar is, zodat ik verder kan met overige zaken.

Zijn er mensen die eventueel een oplossing weten voor dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:34
Zhadum schreef op 15 oktober 2004 @ 22:41:
Zo te lezen zijn er hier veel kaspersky gebruikers, dat kon ik opmaken uit de eerst deel van deze topic [ Zo niet, wordt tijd om een fatsoenlijk virusscanner kopen :)]

Tijdens auto. scannen naar virussen, stopt ie bij mij omdat sommige dingen, waarschijnlijk password protection hebben. Ik moet kiezen voor skip archief en daarna gaat ie verder, nu heb ik gezocht hoe ik het kan omzeilen, maar tot heden niks gevonden.

Opzich geen ramp, alleen nadeel is dat ik als thuis komt, is die gestopt en dan moet ik elke keer handmatig 'skip archief'indrukken,. Liefst wil ik het zo hebben dat als ik thuis kom, dat ie klaar is, zodat ik verder kan met overige zaken.

Same here, uitermate irritant |:(
Zo kun je geen handmatige fullscan doen zonder erbij te blijven.
(Met name bij Spybot heeft ie dit Probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zhadum schreef op 15 oktober 2004 @ 22:41:

Zeker dat je goed gezocht hebt? :P

Open KAV5, Settings, Configure On demand scan, troubleshooting, "Do not ask for password when scanning objects" aanvinken.
Klaar. :)

Bij KAV5 MP2 - momenteel in bèta - staat dit standaard aan, veel mensen vonden het idd maar verwarrend/irritant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

SandeR schreef op 15 oktober 2004 @ 22:44:
[...]

Same here, uitermate irritant |:(
Zo kun je geen handmatige fullscan doen zonder erbij te blijven.
(Met name bij Spybot heeft ie dit Probleem)
Idd, same problem here :)

Maar ik zie dat Schouw voor ons de gepaste handeling heeft gevonden.
Mijn dank is groot _/-\o_
P.S. ik moet zeggen dat ie idd op een zeer rare plaats is, zou ik nooit naar het gekeken hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Zhadum op 18-10-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Anoniem: 55140 schreef op 15 oktober 2004 @ 22:46:
[...]

Zeker dat je goed gezocht hebt? :P

Open KAV5, Settings, Configure On demand scan, troubleshooting, "Do not ask for password when scanning objects" aanvinken.
Klaar. :)

Bij KAV5 MP2 - momenteel in bèta - staat dit standaard aan, veel mensen vonden het idd maar verwarrend/irritant. :P
:z
Zal het direct ff checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108689

Ik weet niet of het hier al is langsgekomen, maar de eerste search leverde niet veel op.
Ik heb Kaspersky 5.0.121 en zit met het volgende probleem. Er zijn een aantal files van uitgevers (waaronder een skin van XFire) beveiligd met een wachtwoord wat ik niet weet.
Iedere keer als ik een full system scan doe op max beveiliging dan komt er op den duur die pop-up of ik ff het wachtwoord in wil toetsen. Ik kan dan in die sessie wel kiezen voor " skip archive", maar bij de eerstvolgende scan (de volgende dag) heb ik weer hetzelfde probleem.
Komt dit omdat ik de security op max heb? Ik heb op de site van Kaspersky gekeken en ze een mailtje gestuurd, maar tot op heden geen bevredigend resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
Anoniem: 108689 schreef op 16 oktober 2004 @ 09:12:
Ik weet niet of het hier al is langsgekomen, maar de eerste search leverde niet veel op.
Ik heb Kaspersky 5.0.121 en zit met het volgende probleem. Er zijn een aantal files van uitgevers (waaronder een skin van XFire) beveiligd met een wachtwoord wat ik niet weet.
Iedere keer als ik een full system scan doe op max beveiliging dan komt er op den duur die pop-up of ik ff het wachtwoord in wil toetsen. Ik kan dan in die sessie wel kiezen voor " skip archive", maar bij de eerstvolgende scan (de volgende dag) heb ik weer hetzelfde probleem.
Komt dit omdat ik de security op max heb? Ik heb op de site van Kaspersky gekeken en ze een mailtje gestuurd, maar tot op heden geen bevredigend resultaat.
heb je de 3 reacties hierboven wel gelezen :? :? daarin staat precies verteld hoe je dit moet oplossen

ipv klakkeloos je probleem in dit topic te dumpen zou het handig zijn om dit topic mischien te lezen :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108689

OMG soz for that... Heb via de search op het forum gezocht maar niet in dit topic. Neem me niet kwalijk.
Iig toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Poll: Welk anti-virus product gebruik je?
Norton 2003
Norton 2004
F-Secure
McAfee
Sophos
PC-Cillin
eTrust
NOD32
Dr. Web
eScan
Panda AV
F-Prot (DOS)
AVG
Norman AV Control
Command Antivirus
Kaspersky Anti-virus
Anders, namelijk....
Bitdefender
Geen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=21784&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Ben je tevreden over jouw AV product
Ja!
Nee..
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=21785&layout=2&sort=prc

Poll: Hoeveel wil jij jaarlijks uitgeven voor updates?
Niets
Tussen 10 en 20 euro
Tussen 20 en 40 euro
Meer dan 40 euro
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=21786&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wanneer gaat KAV nou ook eens de programma modules updaten via de online update functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Ik ga ook maar eens overstappen op kaspersky :) als het echt zo goed is als iedereen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik kom de laatste tijd juist weer een beetje terug van KAV. Ik denk dat ik over ga op Bitdefender. Deze pakt hier toch meer op dan KAV. Daarnaast vind ik KAV op een paar dingen aardig irritant. BV de systeembelasting (alhoewel BD nog zwaarder is) maar ook het niet auto updaten van de programma code etc. GoT is gewoon een KAV bolwerk terwijl ik het daarbuiten vrijwel nooit tegen kom.

Ik mis overigens ook de configureerbaarheid van de oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arutha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
KAV heeft volgens alle tests met ruime voorsprong op de concurrentie de beste detectiescores. GoT is helemaal geen 'bolwerk' van KAV. Het is gewoon een feit dat KAV de beste is qua detectie en daardoor dus ook geliefd door mensen die verder zien dan alle advertenties van Norton ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Sorry maar dat zie je toch niet helemaal goed hoor. Zelfs Schouw (die bij KAV werkt) zegt dat de tests voor het grootste deel bull zijn. BF detecteert bij mij meer dan KAV doet. KAV kom je vrijwel niet tegen bij de normale consument. Uit de testen van bv computer totaal komt Norton er ook vaak goed uit...

Ik zeg niet dat KAV slecht is hoor, het is zeker een van de betere maar de hoeveelheid KAV gebruikers hier op GoT is in geen verhouding tot de mainstream gebruikers.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 17-10-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 17 oktober 2004 @ 17:41:
Ik kom de laatste tijd juist weer een beetje terug van KAV. Ik denk dat ik over ga op Bitdefender. Deze pakt hier toch meer op dan KAV. Daarnaast vind ik KAV op een paar dingen aardig irritant. BV de systeembelasting (alhoewel BD nog zwaarder is) maar ook het niet auto updaten van de programma code etc. GoT is gewoon een KAV bolwerk terwijl ik het daarbuiten vrijwel nooit tegen kom.

Ik mis overigens ook de configureerbaarheid van de oudere versies.
Ik zou die gemiste samples wel eens willen zien Bor, ik kom namelijk slechts zeer sporadisch iets tegen wat BD wel flagt en KAV niet, er zijn toch vendors die het in dat opzicht beter doen. :P

Er zal idd iig een updatenotificatie moeten komen die meldt als er een nieuwere versie beschikbaar is...
Dat GoT een KAV bolwerk is, is BS imo, ik zie op andere fora - waar ik (bijna) niet post - die security minded zijn, zeker een opwaartse trent mbt KAVgebruik.
(Ik denk dat je daar zelfs mag zeggen dat KAV tot de standaard verheven is waar alles mee wordt vergeleken).

Dat Jan Modaal het(nog)niet kent staat natuurlijk los van de kwaliteit ervan.

Mja, KAV5 Personal is op de average user gericht.
Is dat zo gek? Veel te veel mensen die niet uit de pure poweruser GUI van 4.x wijs werden..

En over testen, mja, er blind op varen is natuurlijk niet verstandig, maar het is wel iets van een graadmeter of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat Jan Modaal het(nog)niet kent staat natuurlijk los van de kwaliteit ervan.
Dat heb ik ook niet gezegt toch?
Er zal idd iig een updatenotificatie moeten komen die meldt als er een nieuwere versie beschikbaar is...
Alleen een noticatie is niet genoeg imho. De andere programma's updaten de engine etc ook.

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 17-10-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Anoniem: 55140 schreef op 17 oktober 2004 @ 19:30:
[...]

Mja, KAV5 Personal is op de average user gericht.
Is dat zo gek? Veel te veel mensen die niet uit de pure poweruser GUI van 4.x wijs werden..
Misschien is het een idee om in een toekomstige versie wel een optie te geven voor zo'n Poweruser-GUI?

Dus dat je default de 'kale' GUI krijgt zoals die er nu is, en dat je ergens bij Advanced oid een keuze kan maken voor de Poweruser-GUI? Dan is de simpele gebruiker tevreden, want die heeft een simpele, overzichtelijke interface, en de meer professionele/gevorderde gebruiker is tevreden want hij kan met één vinkje de geavanceerde opties te voorschijn toveren.

Want ik zou idd best iets meer instellingen willen kunnen beïnvloeden dan nu mogelijk is.

Overigens is deze kritiek niet negatief bedoeld, want ik vind het een bijna-perfectie scanner. Het enige wat (naast de GUI) verbetert zou kunnen worden imho is de performance, die valt soms, met name bij veel grote files, toch een klein beetje tegen. Qua detectie en stabiliteit heb ik geen klachten :)

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 17-10-2004 19:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Hijs staat niet in het polletje, maar ik gebruik nu met veel blijdschap AVAST. Elke dag updates, hij is niet zwaar, ziet nieuwe virussen, en is gratis voor thuisgebruik. Ik heb verschillende andere gebruikt maar ik vind dit echt de beste.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 17 oktober 2004 @ 19:34:
[...]

Alleen een noticatie is niet genoeg imho. De andere programma's updaten de engine etc ook.
Meeste AVs die de 'engine' updaten, updaten gewoon de 'engine' die in de bases verwerkt zit.
Als ik zie hoe vaak er problemen zijn nav. een NAV 'core component' update...ik vind het maar risky business.
wildhagen schreef op 17 oktober 2004 @ 19:34:
[...]

Misschien is het een idee om in een toekomstige versie wel een optie te geven voor zo'n Poweruser-GUI?
Daarvoor komt KAV5 Pro..(voor de powerusers dus)
KAV5 Pro zal als het goed is ook met een gewone Personal key te gebruiken zijn, waarbij de "Pro features" uitgeschakeld zijn, maar de extra instellingsopties behouden.

Maar ik betwijfel of we dezelfde configurability gaan krijgen als bij 4.x - zulk soort instellingen zoals het in 4.x gaf, maken de engine bizar complex en daarmee de kans op bugs ook groter...
Gezien het feit dat het om een compleet nieuwe engine gaat, weet ik niet of dat tot de mogelijkheden behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Ik ben net begonnen met een fullscan met KAV. Eerst heeft ie alle wormen die nog ongeopend in mijn mailbox zaten netjes verwijdert, alleen kwam hij daarna in een of ander bestand van java script en bleef daar maar door gaan met het desinfecteren van virussen.

screenie

Bugje lijkt me? Ik heb de scan maar op pauze gezet en bewuste zip bestand verwijdert alleen bleef hij ook daarna doorgaan met het scannen van het bestand.

-edit-, stom dat ik het bewuste virus niet eff erbij heb geschreven... nu ik documents en settings nog eens een keer herscan vind hij niks meer, waarschijnlijk omdat ik dat bestand verwijderd had.

[ Voor 26% gewijzigd door Aurelium op 17-10-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Kun je wat meer over de nieuwe engine vertellen? Kunnen we bv lagere machine belasting verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 17 oktober 2004 @ 19:46:
Kun je wat meer over de nieuwe engine vertellen? Kunnen we bv lagere machine belasting verwachten?
KAV5 = die nieuwe engine. :+
KAV 3.x/4.x = AVP 3.0 engine, KAV 5 = Prague engine.

Mja, KAV's 'probleem' is dat normaal gesproken filetypes mbv. de fileheader worden bekeken, er moet dus 'in' een file worden gekeken om vast te stellen om wat voor filetype het gaat.
De (meeste) andere AVs kijken alleen naar file-extension, dat is een stuk sneller, maar ook een stukje minder veilig.

Bij grotere files - welke vaak sfx archives zijn - heb je het probleem dat de 'outer layer' UPX packed is(WinRar), die gaat KAV dus eerst vrolijk unpacken en tja, dat maakt het trager.
Aurelium schreef op 17 oktober 2004 @ 19:44:
Ik ben net begonnen met een fullscan met KAV. Eerst heeft ie alle wormen die nog ongeopend in mijn mailbox zaten netjes verwijdert, alleen kwam hij daarna in een of ander bestand van java script en bleef daar maar door gaan met het desinfecteren van virussen.
Hmm dat lijkt me idd een bugje. :D
Zal binnenkort kijken of ik het kan reproduceren/fixen. :)

Trouwens, ISC linkte gisteren or so naar het volgende artikel: klik
Omdat ik er wat discussies over zag ontstaan op andere fora, zal ik het hier(alvast)even aankaarten.

Als iemand "c:\blaat.exe" accessed, accessed hij niet(direct) "c:\blaat.exe:evilthingy.exe".
Het checken van elke dir/file op ADS terwijl deze niet geaccessed wordt, vertraagt de AV aanzienlijk en is niet(echt) nuttig.

Volgens het artikel scant KAV realtime geen ADSen.
KAV scant een ADS upon creation/accessing/moving/whatever, niet zoals hierboven staat beschreven.
Daarnaast heeft het artikel over compressen in de vorm van archives, wat natuurlijk totaal nutteloos is want upon extraction zal de rtm alsnog de sample flaggen..

Het artikel deugt dus niet, beetje jammer imo van ISC dat ze daar niet beter op gelet hebben.

Edit: Ik zie dat ze de AVs ook nog blootstellen aan riskware, welke volgens hen McAfee/KAV niet zouden detecteren...yeah right.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55140 op 17-10-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik hoor steeds meer geruchten dat Microsoft met een eigen AV scanner wil komen, eventueel gratis ism met bv office of windows. Zou jij overstappen? Waarom wel / waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, een tijdje geleden hebben ze RAV ook overgenomen, waarschijnlijk zullen ze die techniek wel gaan gebruiken dan.

Ik zou toch eerst even afwachten hoe hij presteert, en hoevaak er updates komen... wellicht dat ik hem wel op een testbak (VMWare) zou gaan gebruiken, maar niet op mijn werkmachine, iig niet meteen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Anoniem: 55140 schreef op 17 oktober 2004 @ 19:43:

Daarvoor komt KAV5 Pro..(voor de powerusers dus)
KAV5 Pro zal als het goed is ook met een gewone Personal key te gebruiken zijn, waarbij de "Pro features" uitgeschakeld zijn, maar de extra instellingsopties behouden.
Is er al een releasedatum van de pro versie bekend? Of wachten ze eerst op de definitieve MP2 versie om die wijzigingen ook mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik gebruik sinds enige tijd PC-Cillin 2004 en ben er erg tevreden over. Nu krijg ik een nieuwe pc en daar moet uiteraard een virusscanner op, zal ik daar -mede door dit topic- KAV opzetten?

Het lekkere aan PC-Cillin 2004 vind ik dat ik er geen merkbare last van heb qua systeembelasting. Hoe zit dat met KAV tov PC-Cilling?

Bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

KAV belast het systeem behoorlijk is mijn ervaring. Tot nu toe stukken meer dan Norton 2003 die ik hiervoor gebruikte. Dat vind ik echt het grootste nadeel van KAV. Maar waarom overstappen op een ander product als PC-Cillin 2004 je goed bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Niet online
Ik gebruik KAV 4.5 Pro en behalve dat de handmatige scan behoorlijk lang duurt, heb ik verder geen last van noemswaardige systeem-vertraging. Ik ben echt blij dat ik van Norton ben afgestapt, vooral vanaf de 2004 versie was het echt erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Doe maar eens een test met de eval versie zou ik zeggen. Draai eerst een zonder en daarna met on access scanner. Dan zul je zien dat de vertraging behoorlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
Bor_de_Wollef schreef op 18 oktober 2004 @ 15:39:
KAV belast het systeem behoorlijk is mijn ervaring. Tot nu toe stukken meer dan Norton 2003 die ik hiervoor gebruikte. Dat vind ik echt het grootste nadeel van KAV. Maar waarom overstappen op een ander product als PC-Cillin 2004 je goed bevalt?
Vergeet niet dat het op ieder systeem anders kan zijn. Op mijn systeem merk ik vrijwel geen "drag" maar op mijn testbak (1ghz dondervogel met 384mb ram) draait kav slecht en vertraagd het systeem behoorlijk. Dit is al eens eerder aangekaart door schouw!
Daarnaast ligt het er ook weer aan welke versie je bedoeld, tussen versie 4.5 en 5 zit een wereld van verschil.

Daarnaast voor de wat gevorderde gebruiker waaronder ik jou eigenlijk ook indeelde, kun je KAV in versie 5 met een "slider" bij de realtime scan opties -> beschermingsniveau -> instellen hoe zwaar deze moet scannen. Blijkbaar ben jij niet veel verder gekomen dan alleen klagen... :/
Je hebt dus de mogelijkheid om KAV wat lichter te zetten, door wat aan scan functionaliteiten in te perken. Dit kun je ook weer terug winnen door een wekeklijkse scan te doen op je bak.

Nog iets wat je vergat te noemen waardoor mensen zich aansluiting bij "The KAV Aliance" dat is vanwege zeer frequente update regeling. Ieder uur tegen jou zo geliefde Norton/Symantec met 1 update iedere week.

Aan alle gebruikers: wil je weten hoe zwaar KAV is, installeer dan een trial. Dan weet je waar je aan toe bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 18-10-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ja, hier op 2.4 Ghz met 1 GB RAM dragt ie ook behoorlijk moet ik zeggen. Ik gebruik versie 5.
Daarnaast voor de wat gevorderde gebruiker waaronder ik jou eigenlijk ook indeelde, kun je KAV in versie 5 met een "slider" bij de realtime scan opties -> beschermingsniveau -> instellen hoe zwaar deze moet scannen. Blijkbaar ben jij niet veel verder gekomen dan alleen klagen...
Waar slaat dat nu weer op? Hoezo klaag ik alleen maar? Eerst vragen wat ik bedoel als je me niet begrijpt. Iemand dom beledigen kunnen we allemaal wel. Ik weet die slider heus wel te vinden hoor maar wil niet een lager dan normaal beveiligingsniveau. Liever zou ik zelf instellen wat ik belangrijk vind ipv een slider die van alles op de achtergrond voor je regelt.

De zeer frequente updates zijn inderdaad super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Wie heeft ervraingen met Mcafee enterprise 8.0i? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bor_de_Wollef schreef op 18 oktober 2004 @ 16:55:
Ja, hier op 2.4 Ghz met 1 GB RAM dragt ie ook behoorlijk moet ik zeggen. Ik gebruik versie 5.

[...]

Waar slaat dat nu weer op? Hoezo klaag ik alleen maar? Eerst vragen wat ik bedoel als je me niet begrijpt. Iemand dom beledigen kunnen we allemaal wel. Ik weet die slider heus wel te vinden hoor maar wil niet een lager dan normaal beveiligingsniveau. Liever zou ik zelf instellen wat ik belangrijk vind ipv een slider die van alles op de achtergrond voor je regelt.
Nou zoveel lever je ook weer niet in hoor, helemaal als je gewoon een wekelijkse grondige scan op de bak zou doen. Wat wordt er dan overgeslagen: niet alle archieven gescant en worden alleen de executable files (dus niet alleen .exe) mee gescant. Daarnaast is er ook geen controle op uitgaande mail.
In versie 4.5 PRO kon je naar hartelust KAV aanpassen. Doordat veel gebruikers klaagde over de onoverzichtelijke interface heeft men dit dus aangepast. In de toekomst zal de PRO versie daar dus verandering in aanbrengen. De personal versie zal hoogst waarschijnlijk blijven zoals die is, easy and effective :9

Op dit moment heb ik niet veel te klagen over KAV. Men zou inderdaad is moeten gaan onderzoeken of een engine update via de normale updates mogelijk zou kunnen worden. Hiermee zou het nog gebruiksvriendelijker worden, aan de andere kant, die 3 minuten die je kwijt bent met verwijderen, rebooten en nieuwe versie erop zijn nou ook niet vreselijk te noemen.
Wat ik wel jammer vindt is dat alleen de engelse versie prioriteit krijgt. De engelse versie is al bij 5.0.156 terwijl de nl versie pas bij 5.0.149.4 is.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 18-10-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Een nederlandse versie vind ik nou weer totaal niet interessant. Het manueel moeten updaten zorgt bij mij wel voor ergenis. Vooral omdat KAV zelf in het programma niet aangeeft of er een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Anoniem: 74054 schreef op 18 oktober 2004 @ 16:59:
Wie heeft ervraingen met Mcafee enterprise 8.0i? Alvast bedankt.
Ik. Draait perfect, goede detectie van spyware/andere PUP's, stabiel, redelijk snel (beter dan vorige versies).

Enige nadeel is dat er slechts 1 keer per week updates uitkomen (betadefs reken ik evne niet mee, die zijn er wel dagelijks).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Erg bedankt voor je/uw hulp, ik ga ik kijken voor dit versie. Ik had namlelijk gehoord dat het erg van van de cpu vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Paling1 schreef op 18 oktober 2004 @ 11:03:
[...]

Is er al een releasedatum van de pro versie bekend? Of wachten ze eerst op de definitieve MP2 versie om die wijzigingen ook mee te nemen?
Is al te downloaden, vanaf de kaspersky site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wellicht overbodig maar ik neem aan dat je een nieuwe key nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bor_de_Wollef schreef op 18 oktober 2004 @ 20:05:
Wellicht overbodig maar ik neem aan dat je een nieuwe key nodig hebt?
Kaspersky kennende niet, het gaat namelijk gewoon om een normale release. Als kaspersky gebruiker heb je dus het recht om een nieuwere versie te gebruiken mits deze binnen jou geldigheidsduur van je key ligt en natuurlijk de zelfde soort versie is (personal 4.5 naar personal 5.0 bijvoorbeeld).

Enige waarvoor de huidige key voor MP2 dient is voor beta-testing, dat doet kaspersky maanden. Deze keys zijn idd. beperkt houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88114

quote:
Aurelium schreef op 17 oktober 2004 @ 19:44:

Hmm dat lijkt me idd een bugje.
Zal binnenkort kijken of ik het kan reproduceren/fixen.
ik had het ook en had ze al gemaild :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
RE: TrojanDropper.Java.Beyond.d disinfecting loop [KLAB-324150]  

newvirus@kaspersky.com  
to me
     More options    Oct 16 (2 days ago)
Hello !

This is disinfection bug and it will be fixed in next cumulative update.
Now you can remove trojan zip manually.

Thank you!

--
Regards, Aleks Gostev
Virus analyst, Kaspersky Lab.

e-mail: newvirus@kaspersky.com
e-mail: *@kaspersky.com
http://www.kaspersky.com/

> Attachment: virus.zip
> Attachment: kaspersky5.0.156.jpg

>  Hello,
>
>  I found this file on
>  C:\Documents and Settings\wouter\Application
>  Data\sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\archive.jar-440ad255-13965031.zip
>  Kaspersky 5.0.156 flags the file as TrojanDropper.Java.Beyond.d but it
>  keeps detecting and disinfecting it. See attached picture.
>
>  Greetings,
>
>  Wouter
>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
This is disinfection bug and it will be fixed in next cumulative update.
Now you can remove trojan zip manually."
offtopic:
Roflol, dit is precies zoals een Rus het in het Engels zou uitspreken :P

Ontopic. Trial period was afgelopen dus ik heb zojuist NOD32 weer verruild voor 'good old' Kaspersky (.156 nu). NOD32 is een fijne scanner, maar ik vind de interface wat minder en bovendien vertrouw ik iets meer op de detectie van Kaspersky. :)

Dé reden voor het triallen van NOD32 is de wat hoge systeembelasting van KAV. NOD32 blijkt echter meer geheugen te vreten. KAV op highspeed krijgt nu mijn voorkeur, nauwelijks merkbare systeembelasting + Wekelijks een full-scan en ik waan me helemaal veilig.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

SandeR schreef op 18 oktober 2004 @ 19:55:
[...]

Is al te downloaden, vanaf de kaspersky site :)
hihi, gisteravond laat nog gekeken...Toen stond er nog nix. 8)7 Nu gelijk maar effe proberen...

edit:

Net effe KAV 5 Personal Pro geprobeerd, maar hij wil de key die ik heb voor KAV 4.5 niet pakken.... :(
Krijg een error: 'blablabla, key is not compatible with this application. De normale KAV 5 Personal doet het wel met die key.
Iemand een idee hoe dat kan? of moet hier toch een aparte licentie voor worden aangeschaft?

[ Voor 42% gewijzigd door Paling1 op 19-10-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Niet online
Nou ik heb gister ff KAV 5.0 Pro geinstalleerd, alleen ik had de volledige versie en niet de trial versie geinstalleerd en toen ik bij het punt kwam om een key in te voeren en welke ik dus niet heb, heeft KAV mijn hele pc overhoop gehaald.

Ik kon de installatie niet meer cancellen of afbreken, hij bleef bij de license-key invoer en stond erop dat ik daar een geldige key invoerde. De cancel knop was niet beschikbaar en toen heb ik dus via ctrl-alt-del de installatie beeindigd. Daarna de pc opnieuw opgestart en toen ik wou internetten zag geen enkele pagina er meer fatsoenlijk uit, alles was praktisch onleesbaar.

Ik op zoek naar KAV onderdelen die KAV 5.0 al gekopieerd had, deze verwijderd en alle register sleutels verwijderd. Ik had alles op 1 file na kunnen wissen, omdat deze de constant in gebruik was. En iedere keer als ik deze file weer probeerde te wissen, wou KAV de installatie weer hervatte. Toe was ik er uiteindelijk flauw van ik heb ik mijn backup teruggezet.

Conclusie: Als je geen (werkende) key hebt, installeer de volledige versie van KAV niet en probeer eerst de trial versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik kon gewoon door met de installatie zonder een geldige key in te voeren. Kreeg daarna de vraag of ik KAV gelijk wilde starten.

Maar helaas krijg je dan alleen een grijze K in je systray te zien. Als je er op dubbelklikt staat er iets in de trant van "application cannot run".
Ik heb nog geen tijd gehad om hem te uninstallen...

Maar mijn compu werkte na de installatie nog wel gewoon.

Maarre misschien weet Schouw hoe de vork in de steel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 15:46

woutur

Klauwtjes uit!

K'heb de gratis versie van AVG en gisteren liet ie toch een steekje vallen. Detecteerde netjes een virus in mijn System Volume folder en adviseerde me de scanner te draaien. Na de scanner op de desbetreffende folder te hebben losgelaten vond hij niets. Helaas bleven de virus meldingen wel komen. Probleem is nu wel opgelost maar niet op een nette virusscanner manier ;)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Niet online
maspro schreef op 19 oktober 2004 @ 12:36:
Nou ik heb gister ff KAV 5.0 Pro geinstalleerd, .................., heeft KAV mijn hele pc overhoop gehaald.

Ik kon de installatie niet meer cancellen of afbreken, ........................, alles was praktisch onleesbaar.

Ik op zoek naar KAV onderdelen die KAV 5.0 al gekopieerd had, ............................, wou KAV de installatie weer hervatte. Toe was ik er uiteindelijk flauw van ik heb ik mijn backup teruggezet.

Conclusie: Als je geen (werkende) key hebt, installeer de volledige versie van KAV niet en probeer eerst de trial versie.
Ik moet er wel ff bij zeggen dat toen die om een key vroeg en ik die installatie niet kon cancellen of afbreken, dat ik de installatie ook niet heb doorgezet. Ik heb hem gewoon met ctrl-alt-del gecanceld, onder het mum van "als ik geen key heb, hoef ik het programma ook niet geinstalleerd te hebben". Dat was misschien niet zo handig van mij, maar ik vindt wel dat een programma een optie moet hebben om de installatie af te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
kan mij iemand hier even het adres geven van het kaspersky forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 20-05 20:53
ik gebruik naar volle tevredenheid avast! antivirus. gratis, veel updates, tsjaa, wat wil je nog meer. ik heb iig nog geen last van virussen gehad sinds ik hem gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Niet online
Ik heb net ff KAV 5.0 Pro getest en ik ben er nog niet helemaal over uit, maar soms lijkt KAV 4.5 Pro een tikje sneller. Waarom heeft KAV 5.0 Pro trouwens geen optie voor "Low Priority CPU gebruik"? Maar wat betreft de interface, helemaal toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 10:32
Ik draai al een geruime tijd Norton 2004, daarvoor ook gedraait met Norton 2002/2003. Opzig is dit een prima virus-scan. Alleen na een fresh install van XP & als je daarna Norton er weer op zet, is de pc merkbaar langzamer. Graag zou ik een anti-virus product willen hebben waarbij dit niet echt gebeurt, maar toch de virussen tegenhoud (AVG valt af)

Nu heb ik gezocht naar reviews/ervaringen van verschillende virusscaner's. Op GOT zijn er ook wel topics over, maar deze zijn vaak erg oud dus dan is het niet meer up to date met de huidige versies van bijv. Norton.

Zijn er mensen die ervaring hebben met verschillende anti-virus producten ervaring?

Alvast bedankt,

P.s. ik heb een Amd 3000+ met 1024mb ddr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Westereen schreef op 20 oktober 2004 @ 11:27:
Ik draai al een geruime tijd Norton 2004, daarvoor ook gedraait met Norton 2002/2003. Opzig is dit een prima virus-scan. Alleen na een fresh install van XP & als je daarna Norton er weer op zet, is de pc merkbaar langzamer. Graag zou ik een anti-virus product willen hebben waarbij dit niet echt gebeurt, maar toch de virussen tegenhoud (AVG valt af)

Nu heb ik gezocht naar reviews/ervaringen van verschillende virusscaner's. Op GOT zijn er ook wel topics over, maar deze zijn vaak erg oud dus dan is het niet meer up to date met de huidige versies van bijv. Norton.

Zijn er mensen die ervaring hebben met verschillende anti-virus producten ervaring?

Alvast bedankt,

P.s. ik heb een Amd 3000+ met 1024mb ddr
Ik gebruik nu Kaspersky 5.0 personal, en dat bevalt me goed. Ik heb wel de real-time scanner op highspeed gezet, omdat het anders wel vertraging merk. Direct na het opstarten van je pc neemt kav wel veel cpu in bij mij, maar na een aantal minuten zakt het af en nu neemt het nog maar 3.5mb in beslag. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79582

@ Bart:

Je bedoeld mogelijk
KAV forum op ikonboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Nou, ik heb kaspersky 5.*** nu op 2 systemen geinstalleerd gehad.
Op de eerste (athlon xp 2700+, 1024 mb ram, asus a7n8x) ging alles goed tot ik UT2004 wilde opstarten. Die opstart tijd die toch al lang was werd minstens verdrievoudigd. Daarna veel crashes tijdens het spelen. Uit frustratie kaspersky eraf gegooid.
Nu heb ik het op een laptop geinstalleerd staan (athlon mobile 2000+, 192 mb ram)
Daar is de opstart tijd van de laptop vanaf dat je op je username icoontje klikt totdat hij windows echt helemaal geladen heeft dusdanig verlengd dat je rustig een kop koffie voordat de hd uitgerateld is.
Als virusscanner doet hij het erg goed, dat moet ik hem mee geven maar voor mij is een dusdanige vertraging onacceptabel. Is er geen mogelijkheid dat hij alleen bestanden die van internet worden gedownload scanned?

[ Voor 6% gewijzigd door Aurelium op 23-10-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Miki schreef op 18 oktober 2004 @ 17:20:
[...]

Wat ik wel jammer vindt is dat alleen de engelse versie prioriteit krijgt. De engelse versie is al bij 5.0.156 terwijl de nl versie pas bij 5.0.149.4 is.
Gisteren is ook de NL-versie van .156 gereleased zie ik op de FTP-server: ftp://ftp.kaspersky.com/p...kav5.0.156_personalnl.exe

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Niet online
Ik lees trouwens op dit forum niet veel goede dingen over de nieuwe Pro versie van KAV 5.0. Dingen zoals, teveel resources gebruiken, ontbrekende opties, niet stabiel, etc. Het schijnt dat een aantal ervaren KAV gebruikers toch niet echt tevreden zijn met KAV 5.0 Pro.

Wat is jou mening hierover Schouw? Moet er nog het een en ander verbetert worden aan KAV 5.0 Pro? Vindt jij ook dat KAV een beetje verdwaalt raakt van zijn roots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
wildhagen schreef op 23 oktober 2004 @ 12:15:
[...]

Gisteren is ook de NL-versie van .156 gereleased zie ik op de FTP-server: ftp://ftp.kaspersky.com/p...kav5.0.156_personalnl.exe
Hey bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 13:12

Booster

Superuser

Ik ben geupgrade van Personal naar Personal Pro, alleen hierin zie ik nergens een optie voor de extended databases. Gebruikt pro deze (niet) automatisch?

Eigenlijk vond ik de extended database best fijn als een extra veiligheidje.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
Ik heb ook personal pro geinstalleerd maar bij mij zeurt hij over een blacklist ;-)
Ik zal wel niet de goede hebben.

Komt er naast de personal pro ook een normale pro of business pro???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Niemand hier die Dr Web gebruikt? Voor mij de beste virusscanner, geheugen gebruik is verwaarloosbaar (3mb), duidelijke alert berichten. Alle berichten die met oulook binnen gehaald worden worden meteen gechecked, zullen de overige paketten ook wel doen.

En de interface, overzichtelijk geen pief paf omheen. Heb 3 jaar terug een virus gehad, weet helaas niet meer welke, die niet gezien werd door McAfee. Ben toen gaan zoeken naar een alternatief en kwam uit op Dr.Web. Zit in Rusland en verkochten toen nog niet in West Europa. Ik kreeg toen een gratis key toegestuurd, en die werkt sinds die dag nog steeds _/-\o_

Hij reageerd ook fel op vreemde cookies of andere temporary internet files, komt er meteen een warning in beeld of je het bestand wilt deleten,curen,blocken etc.

Dus een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 20:10

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb van het weekend McAfee VirusScan HomeEditon 7 (gratis bij xs4all) geïnstalleerd. Los van het feit dat het een pijn in de kont was om dat voor elkaar te krijgen ([rml][ McAfee] VirusScan Synchronization probleem bij opstarten *[/rml]), heb ik nu een andere issue.
Het afsluiten van windows (XP pro) is van ongeveer 10 naar ongeveer 40
seconden gegaan. En met norton 2003 was dat toch echt niet. Volgend de Windows EventViewer duurt het sowieso ruim 10 seconden voordat McShield service succesvol is gestopt. En daarna gebeurt er nog iets raadselachtigs wat dus zo'n 20 seconden duurt.... wat dan ook niet toevallig de default WaitToKillServiceTimeout in de registry is. Het verminderen van die waarde levert dan ook een evenredige snelheidswinst op bij afsluiten, maar het is natuurlijk niet goed dat een service zo gekilled moet worden. Ik heb McAfee ook al eens ge-deïnstalled om te testen en inderdaad ging de afsluittijd weer naar normaal.

Vandaar dat ik aan het orienteren ben voor een nieuwe scanner en dit topic is behoorlijk informatief. Thx. Ik dacht, laat ik mij ervaring er ook maar even bijzetten, ook al lacht een beetje tweaker mij waarschijnlijk uit om Mcafee HomeEditon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, ik heb Kaspersky Personal Pro 5.0.14 zojuist ook geprobeerd. Dat was dus ééns en nooit weer... heb er na 5 minuten al weer afgeknikkerd, mem-usage van 50 (!) MB, CPU-usage continue 15-20 procent, trage update, installatie die bijna 10 minuten duurde, kan niet kiezen voor extended-bases... nee, dank je feestelijk hallelujah.

Ben nu weer terug naar de 'gewone' Personal, 5.0.156, en die doet het als vanouds super :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79582

Ik ben op zoek naar een trial key voor KAV 5 Personal Pro.

Op dit moment heb ik KAV 5 Pers MP2 beta draaien, maar ben benieuwd naar het verschil met Personal Pro. Ik kan echter nergens een officiele trial key vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

Vandaag een reinstall dus ik dacht ik probeer meteen de nieuwe kav ff (gebruikte 4.5pro) ik install vol verwachting 5 en .. HUH ?

Wat is er gebeurd met de fijne kav ?
ik kon zoveel instellen , alles was naar wens.
5 lijkt t wel alsof t bedoelt is voor een aap die een high spec comp heeft.

Meteen eraf gegooit en 5pro geprobeerd.
Dacht dat dat "XP style" gedoe alleen voor personal was.
Niet dus :)
Pro is net zo erg , ik kon mn ogen niet geloven.

Draai nu maar weer netjes 4.5pro , als iemand voordelen weet van 5(pro) over 4.5pro.
Ik hoor ze graag.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Niet online
*schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59855

Mag ik hier nog op reageren?
Anoniem: 105758 schreef op 26 oktober 2004 @ 21:10:
Niemand hier die Dr Web gebruikt? Voor mij de beste virusscanner, geheugen gebruik is verwaarloosbaar (3mb), duidelijke alert berichten. Alle berichten die met oulook binnen gehaald worden worden meteen gechecked, zullen de overige paketten ook wel doen.

En de interface, overzichtelijk geen pief paf omheen. Heb 3 jaar terug een virus gehad, weet helaas niet meer welke, die niet gezien werd door McAfee. Ben toen gaan zoeken naar een alternatief en kwam uit op Dr.Web. Zit in Rusland en verkochten toen nog niet in West Europa. Ik kreeg toen een gratis key toegestuurd, en die werkt sinds die dag nog steeds _/-\o_

Hij reageerd ook fel op vreemde cookies of andere temporary internet files, komt er meteen een warning in beeld of je het bestand wilt deleten,curen,blocken etc.

Dus een aanrader!
Welk OS gebruik je? En welke versie van Dr. Web?

Want volgens de Virus Bulletin site is de laatste test voor WinXP Pro in Juni 2004 met Fail gewaardeerd! Dat was versie 4.31b
Op de website van Dr. Web tonen ze (natuurlijk) alleen de 100% waarderingen, en de laatste was van Februari 2002!!!
Is de laatste versie 4.32b onder WinXP Pro SP2 'any good'? Gebruik je die?

Ik gebruik zelf NAV 2003 (versie 2004 maakte m'n systeem merkbaar trager) op WinXP Pro SP2.
Ik heb de automatische LiveUpdate uitgeschakeld. Dat scheelt ook een stuk (geen internet access op de achtergrond). In plaats daarvan heb ik een shortcut naar LiveUpdate in mijn Startup map geplaatst en elke keer als de PC aangaat 1 keer updaten is voldoende naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je even de moeite neemt om zelf op virusbtn.com te kijken, zie je dat Dr.Web na Feb. 2002 nog wel e.e.a. behaald heeft hoor. Dat ze te lui zijn hun eigen site te updaten..... tja :+

Het feit dat Dr.Web een aantal keer geen 100% award heeft gehaald kan je ook zoeken achter het feit dat er voor een 100% award ook geen vals alarm gegeven mag worden (daar heeft het ding wel een beetje een handje van, wat vervelend kan zijn). Verder kan je je afvragen wat de waarde van zo'n 100% award is. Maar ja.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heeft er iemand hier ook problemen mee dat KAV alle geheugen opslokt, wanneer ik met verkenner of Total Commander door mijn files browse. Als ik dat doe, dan zie ik bijna al mn geheugen opgeslokt worden door KAV. Uiteindelijk hou ik dan 2 of 3 mb over. :'(

Dan doe ik de Real-Time protection uit en *floep* al mn geheugen komt weer vrij.

Ik gebruik KAV personal 5.0.156 en heb Windows XP SP2 als OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Yep, zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Laguna

Connaisseur

Zit te twijfelen tussen diverse scanners McAfee Virusscan 2005 v9.0, F-Secure Anti Virus 2005, Norton AntiVirus 2005, Kaspersky Anti Virus Personal/Pro v5.0, AVG en AntiVir.

Had eerst systemworks 2004 met norton antivirus 2004 was daar opzich wel tevreden over alleen had ie nog wel eens de neiging met een error te komen bij het scannen van een of ander bestand waardoor het scannen beëindigd moest worden.

Hierna kaspersky 4.5 geprobeerd, maar miste hierbij de optie bij een detectie het bestand in quarantine te gooien dit kon bij norton wel en bij het scannen werd me pc wel heel erg traag 10 seconden voor opstarten van een nieuw scherm van internet explorer bijvoorbeeld.

Iemand ervaring met de werkwijze van deze pakketten? (Betreffende de system load en de quarantine optie)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.