[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.307 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:53:
Hoe zit het trouwens met de overklokbaarheid van mobiles? Meeste hebben 1mb cache, zijn te krijgen bij alternate DE.

AMD Mobile Athlon64 3200+ ("Clawhammer") 2Ghz 1Mb cache

Core Spannung 1,4 Volt

349 Euri
vind het uit zal ik zeggen _/-\o_

ben eigenlijk wel benieuwt, strax zitten we met een leuke phase change op 3500 mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
DaWaN schreef op 20 september 2004 @ 18:55:
Ik heb nu een 3000+ in backorder staan, dus ik krijg een lekkere nieuwe core :9 Maar ik vraag me dus af of die 3000+ een beetje willen, ik wil tog wel zo'n 2500mhz halen met mn Zalman CNPS7000B-Cu, of is dat onhaalbaar? Ik krijg btw een DFI LanpartyUT nF3-250Gb :D

[...]

Gaan die Semp's een beetje hard?
Niuwe = 90nm :? want dat zijn de nieuwe cores :)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg misschien een beetje domme vraag maar heb het niet echt kunnen vinden op de AMD site..

Hoe warm mag maximaal de AMD64 bit versie worden met name de Newcastle versie.

Bij mij wordt ie stressed 50Graden en Idle 39 graden.
Moet ik hem misschien een beetje in burnen? ben ik trouwens al mee bezig maar ik krijg dat kreng niet hoger.

2.4Ghz loopt ie nu op 2.5 begon hij te rebooten zomaar.

Geheugen loopt nu op 2.0/3/3/5 PC3200 CorsairXML

Voltage is 1.50
Dimm is op 2.6 Volt

Asus K8V SE Deluxe versie als mobo.

Heeft iemand hem hier toevallig deze versie castle met Boxed koeler op een hogere Mhz zitten dan 2.4 zo ja wat zijn de voltages van je CPU en DIMM en wat is je temperatuur?

Wil hem namelijk niet verkolen maar wel ver-tweaken ;)

Heb alleen klein pushje in de goede richting nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
50graden stressed is zeker nog niet te warm en die resets zouden wel es kunnen komen door telage cpu voltage

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PASware schreef op 20 september 2004 @ 21:06:
50graden stressed is zeker nog niet te warm en die resets zouden wel es kunnen komen door telage cpu voltage
Ja nee klopt ik had hem op 2,5Ghz op 1.60 Volt gedaan en alsnog Reboot maar wel hogere temps 55Graden stressed en 42 graden idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij mag volgens mij 75 graden worden, maar meer als 60 zou ik niet aanraden...

die van mij word stressed 60 :( (boxed)

ik had hem eers op 2500 mhz met 1.575 v-core, en 2.7 volt op me ram (stock voltage voor die van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:08:
hij mag volgens mij 75 graden worden, maar meer als 60 zou ik niet aanraden...

die van mij word stressed 60 :( (boxed)

ik had hem eers op 2500 mhz met 1.575 v-core, en 2.7 volt op me ram (stock voltage voor die van mij)
Reboot hij niet dan? volgens mij wordt je Dimm's mega heet of niet?

Ja ik weet moet nieuwe koeler erop doen alleen ik vind het zo'n gekloot om het aan te sluiten me handen lagen open met die boxed koeler wat een gepruts die Socket A was toen makkelijker...

Wil namelijk een Zalman erop doen die verkopen ze hier bij ons hoorde dat het een hele goede koeler is wat is daarvoor de beste Koelpasta bij de AMD64?

Iemand toevallig nog wat Voltages en Dimm ratings ?

60 graden is mij een beetje veel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:10:
[...]

Ja ik weet moet nieuwe koeler erop doen alleen ik vind het zo'n gekloot om het aan te sluiten me handen lagen open met die boxed koeler wat een gepruts die Socket A was toen makkelijker...

Wil namelijk een Zalman erop doen die verkopen ze hier bij ons hoorde dat het een hele goede koeler is wat is daarvoor de beste Koelpasta bij de AMD64?

Reboot is dat je systeem instabiel is. Je moet gewoon testen met Prime95 of ie stabiel is, en als ie niet stabiel is, terugklokken of meer voltage. Vrij basic iig, en van warm lopende dimm's valt wel mee ;) Ik draai hier 24/7 3,0V zonder problemen :) Je CPU zou ik wel onder de 65 houden, en anders nieuwe koeling of terugklokken of minder voltage :) En HW slopen met bios instellingen vindt ik heel knap, en al mocht het kapot gaan, dan zie je er toch niets aan en heb je gewoon RMA :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op 20 september 2004 @ 21:17:
[...]

Reboot is dat je systeem instabiel is. Je moet gewoon testen met Prime95 of ie stabiel is, en als ie niet stabiel is, terugklokken of meer voltage. Vrij basic iig, en van warm lopende dimm's valt wel mee ;) Ik draai hier 24/7 3,0V zonder problemen :) Je CPU zou ik wel onder de 65 houden, en anders nieuwe koeling of terugklokken of minder voltage :) En HW slopen met bios instellingen vindt ik heel knap, en al mocht het kapot gaan, dan zie je er toch niets aan en heb je gewoon RMA :)
Ja Prime heel leuk ik download het snap er geen fluit van dat programma kan niks testen ermee :r
Dus eraf geflikkert want wilde eigenlijk gewoon mijn CPU flink in burnen hoorde dat dit vaak helpt en de temps bij stressed meer naar beneden gaat.
Alleen hoelang moet je zoiets doen :?

3.0Volt ken mijnes niet eens max is 2.7 volt

Ik zal gewoon weer wat testen ermee.

Thnx in iedergeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google eens naar Hexus Pifast, dan open je het batch bestandje en de rest gaat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:22:
Google eens naar Hexus Pifast, dan open je het batch bestandje en de rest gaat vanzelf.
Ja dat ken ik al alleen wilde echt mijn CPU stressen voor instabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:20:
[...]

Ja Prime heel leuk ik download het snap er geen fluit van dat programma kan niks testen ermee :r
offtopic:
Start prime, ga naar options, kies torture test, en dan 1 van de 3 opties, dan begint ie, zolang er nix staat over errors is ie stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op 20 september 2004 @ 21:25:
[...]

offtopic:
Start prime, ga naar options, kies torture test, en dan 1 van de 3 opties, dan begint ie, zolang er nix staat over errors is ie stabiel
THNXXXXX :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Om echt te testen:

advanced-> password-> 9876-> priority-> 10-> options-> torture test-> tweede of derde test ff nachtje laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje;
Ik ga binnenkort een AMD64 aanschaffen, en die wil ik natuurlijk ook wat gaan oc-en.
Maar mijn huidige geheugen komt niet ver boven de 200mhz, is dat een probleem of kan je net zoals ik wel eens heb gedaan de FSB/SDRAM verhouding veranderen?

Of moet ik toch echt gaan kijken voor nieuw geheugen ?

Wil niet echt "hard" gaan overclocken overigens, paar 100mhz'jes extra is altijd meegenomen toch :*)

edit:
Schumi4ever bedankt voor je antwoord, stelt me enigzins gerust :P

Was trouwens vergeten me moederbord te vermelden, het wordt een MSI K8N Neo, helaas geen DFI (kwam net te laat).
(tezamen met een AMD64 3200+ 512kb)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik denk dat je op vrijwel alle mobos wel een ram divider in kunt stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er nu nog verschil in de verschillende 3400+ amd64 cpu's ?? die van mij draait standaart op 2.41ghz en ik zie in de lijsten alleen maar de 2200mhz versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3400+ 2200Mhz 1Mb cache Clawhammer
3400+ 2400Mhz 512kb cache Newcastle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm :D thnx jammer nog altijd dat er maar 512kb cache in zit :)

ow ja hij draait hier stabiel op 2.53ghz fsb 210 mobo een Epox met via chipset DDR400 ( Geil )

Afbeeldingslocatie: http://www.maydayproductions.nl/sandra/sandra1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maydayproductions.nl/sandra/mem.JPG

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 08:44 ]

Verwijderd

heb net een nieuwe 3000+ ontvangen.

ADA3000AEP4AX
CBAEC 0428TPMW
1053364G40196

wat denken julie van de stepping?
Is alleszins een jong beestje, week 28.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 07:41:
hmm :D thnx jammer nog altijd dat er maar 512kb cache in zit :)

ow ja hij draait hier stabiel op 2.53ghz fsb 210 mobo een Epox met via chipset DDR400 ( Geil )

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zijn jouw geheugentime settings en je CPU voltage?

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb nu ook mn proc binnen, ik vrees dat ie niet echt hard gaat :(

ADA3000AEP4AX
CBAEC 0422RPMW
9812424F40321

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:02
Athlon 3500+ @ 2,45 ghz @ boxed cooler
2 x 512 MB Dane Elec CL3 @ 222 @ 2,85 V
Msi k8n neo-2
Ati radeon 9800 PRO @ 425/365 @ Stock koeler
Dit was het hoogst haalbare @ 5 x HTT MP. Ik heb nu 263 HTT draaien, zal binnenkort wat extra results posten

Afbeeldingslocatie: http://www.tormentor.demon.nl/222HTT.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door tormentor1985 op 22-09-2004 18:55 ]

Verwijderd

Ik heb ook eens wat getest :)

7450mb/s
7364mb/s

[afbeelding]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 01:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 17:32:
[...]

Wat zijn jouw geheugentime settings en je CPU voltage?
memtiming = de standaart 2.5
cpu v = ook

enige dat iets verhoogt is is de voltage van het geheugen ( + 0.20v)

• Exigence
  • Laatst online: 14:29

Exigence

dnkroz

Ook een 3000+ binnnen:
ADA3000AEP4AX
CBAEC 0431VPMW

Ben benieuwd. Hij komt op een DFI Lanparty nF3 250 onder een Dangerden TDX. :)

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik heb mijn procje ook binnen. Batch nummer is wel ok volgens mij. Weeknummer zou ik niet weten. Iemand een idee of deze hard gaat lopen? Kom trouwens op een dfi ut250. (moet daar helaas nog even op wachten)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leth/proc.jpg

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb iets vaags, mijn Processor heeft een batch nummer van 321, hoe kan dat? Er komen maar maximaal 180 proc's uit 1 wafer :?

Verwijderd

ff een vraagje:

Ik zit te twijfelen om toch maar over te gaan van 754 naar 939, wat is een goed oc board voor 939? Dat al pci lock heeft enzo...

• savale
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:10:
ff een vraagje:

Ik zit te twijfelen om toch maar over te gaan van 754 naar 939, wat is een goed oc board voor 939? Dat al pci lock heeft enzo...
Dat is dus de reden waarom mijn net bestelde pc een socket 754 is :)

btw dat msi 939 bord draait wel aardig maar heeft sata problemen bij een overclock van de HTT...en ja ik wilde toch erg graag een stabiele sata raid...

[ Voor 20% gewijzigd door savale op 23-09-2004 22:42 ]

Verwijderd

ADA3200AEP5AP
DAAOC 0414SPMW
9543745D40040

Ik kan hem niet testen heb hier geen 754 mobo liggen:(.. iemand interesse om te kopen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje:

MSI K8N Neo2-54G Platinum Soc939 is volgens mij wel een fijne... of gewoon ff wachten op de DFI, zal ongetwijfeld ook een topper moeten worden... Daar ben ik ook op aan het wachten :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op 23 september 2004 @ 21:42:
Ik heb iets vaags, mijn Processor heeft een batch nummer van 321, hoe kan dat? Er komen maar maximaal 180 proc's uit 1 wafer :?
Heb in een semi-conductor fabriek gewerkt, als een transistor buiten de batch gemarkeerd werdt ging dit om een opnieuw behandeld exemplaar (opnieuw gewassen, glas er doorheen spuiten, dat soort leuke dingen.. :p) Zou dus kunnen dat je CPU daarbij hoort, niet te vrezen voor de kwaliteit hoor, als hij in zo'n dergelijk batch gezeten heeft is hij juist met nóg meer voorzorg behandeld dan al die andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

ff een vraagje:

Ga op zoek naar een rev 2.0 asus a8v. Die heeft een werkende pci lock en geen sneaky problemen zoals de MSI. Ik zelf zit ook nog te twiijflen, wil graag een 939 maar tergelijk 2x 512mb ECHT geheugen. Dan heb je met de msi gewoon pech ... daarnaast loop je momenteel met de asus het ricisco dat je een 1.02 krijgt.. dus geen pci lock :(

Als je op zeker wilt spelen zou ik een 754 setup nemen.. de 3700+ is even duur als de 3500+ 939 en er zijn WEL echte moedeborden voor te koop. Maarja .. ik wil de 939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op 24 september 2004 @ 09:31:
[...]

Ga op zoek naar een rev 2.0 asus a8v. Die heeft een werkende pci lock en geen sneaky problemen zoals de MSI. Ik zelf zit ook nog te twiijflen, wil graag een 939 maar tergelijk 2x 512mb ECHT geheugen. Dan heb je met de msi gewoon pech ... daarnaast loop je momenteel met de asus het ricisco dat je een 1.02 krijgt.. dus geen pci lock :(

Als je op zeker wilt spelen zou ik een 754 setup nemen.. de 3700+ is even duur als de 3500+ 939 en er zijn WEL echte moedeborden voor te koop. Maarja .. ik wil de 939
Mja, ik heb nou al een 3200+ incl Asus K8V deluxe SE, maar ik zat te denken aan een lanparty :9~ mobo.
Bijgevolg wil ik dan eigenlijk een 3400+ of 3700+, dan zit je dus met vervanging van mobo en cpu, en dan wil ik liever meteen overgaan op 939...
Dan wacht ik nog maar even denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:37:
[...]

Mja, ik heb nou al een 3200+ incl Asus K8V deluxe SE, maar ik zat te denken aan een lanparty :9~ mobo.
Bijgevolg wil ik dan eigenlijk een 3400+ of 3700+, dan zit je dus met vervanging van mobo en cpu, en dan wil ik liever meteen overgaan op 939...
Dan wacht ik nog maar even denk ik
zonde van het geld om nu al over te stappen lijkt mij. Even wachten tot er goede socket 939 bordjes zijn (dfi?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op 24 september 2004 @ 16:51:
[...]

zonde van het geld om nu al over te stappen lijkt mij. Even wachten tot er goede socket 939 bordjes zijn (dfi?).
Klopt, maar ik wil gaan oc'en.
Mss is het dan verstandig om een DFI Lanparty 754 te kopen en deze cpu te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 18:14:
[...]

Klopt, maar ik wil gaan oc'en.
Mss is het dan verstandig om een DFI Lanparty 754 te kopen en deze cpu te houden?
Ik heb na lang wrikken de 939 sockets laten varen. Heb net een 3200+ 512/kb cache + 2x 512 Ballistics en een nieuwe lanparty besteld. 939 is leuk, maar de mobo's zijn ZO brak nu :( Als je kunt wachten , wacht dan op de 939 van DFI. Ik kan dus niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
ff een lichtelijk offtopic vraagje, maar ik heb dit nooit eerder gedaan :P

Ik heb op dit moment een athlon 64 3200+ met boxed koeler, maar ik wil deze dus in een ander mobo zetten. Ik heb hier thuis as5 liggen, dat zal wel voldoen neem ik aan?:+

Maar hoe moet ik precies de prut van de cpu en heatsink afhalen? Ik heb hier thuis gedenatureerde alcohol (96%) staan, kan ik het daarmee doen? En moet ik dan gewoon een wattenstaafje gebruiken?

En hoe voorzichtig moet ik zijn met het schoonmaken van de cpu en de heatsink? Kan ik wel wat kracht gebruiken of moet ik het heel secuur doen?

En dan het opbrengen :P Moet je bij de athlon 64 nou een beetje in het midden zetten en dan de koeler erop, of moet je het alsnog helemaal uitspreiden?
Welke hoeveelheid moet ik bovendien gebruiken (anderhalve, ongebakken rijstkorrel ofzo?)
En waarmee, indien nodig, kan ik het het beste uitspreiden? Niet met mijn vinger neem ik aan? Of is het voldoende als ik wat in een hoekje zet en dit vervolgens met mijn biebpas uitspreid, ook al verspreid het dan misschien niet helemaal compleet goed?

Hoop n00bvragen, al het sleutelen aan een pc kan ik al, behalve dit, en ik heb liever safe dan sorry, vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 24 september 2004 @ 20:32:

Ik heb op dit moment een athlon 64 3200+ met boxed koeler, maar ik wil deze dus in een ander mobo zetten. Ik heb hier thuis as5 liggen, dat zal wel voldoen neem ik aan?:+

Maar hoe moet ik precies de prut van de cpu en heatsink afhalen? Ik heb hier thuis gedenatureerde alcohol (96%) staan, kan ik het daarmee doen? En moet ik dan gewoon een wattenstaafje gebruiken?

En hoe voorzichtig moet ik zijn met het schoonmaken van de cpu en de heatsink? Kan ik wel wat kracht gebruiken of moet ik het heel secuur doen?

En dan het opbrengen :P Moet je bij de athlon 64 nou een beetje in het midden zetten en dan de koeler erop, of moet je het alsnog helemaal uitspreiden?
Welke hoeveelheid moet ik bovendien gebruiken (anderhalve, ongebakken rijstkorrel ofzo?)
En waarmee, indien nodig, kan ik het het beste uitspreiden? Niet met mijn vinger neem ik aan? Of is het voldoende als ik wat in een hoekje zet en dit vervolgens met mijn biebpas uitspreid, ook al verspreid het dan misschien niet helemaal compleet goed?

Hoop n00bvragen, al het sleutelen aan een pc kan ik al, behalve dit, en ik heb liever safe dan sorry, vandaar :P
AS5 volstaat wel ja :P

Wat betreft de 'prut' van je cpu halen: iedereen heeft daar zen eigen manier voor, nagellakverwijderaar werkt ook wel lekker :)
Met een 3200+ kun je wel wat kracht gebruiken (niet overdrijven natuurlijk! denk aan je pinnetjes!) want hij heeft een beschermde core.
Het opbrengen doe ik meestal beetje verspreiden en heel dun laagje.

Aan de pros op het forum: Als er een fout in mijn antwoord zit, verbeter me dan ff, ik ben ook nog in de leer ;)
Misschien heb ik het al wel 3 keer fout gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU A64 3200 512k 0420XPMW boxed cooler
MB MSI K8N Neo
2x512 RAM PC3200 (ik zou niet weten welk merk) op 2.5 3-3-7

Instellingen: 10 x 220, Vcore 1.55, MEM 2.6, HT4

In Sandra haal ik 3258/3268 voor bandbreedte geheugen, 9906 MIPS en 3394/4437 MFLOPS.

Ik denk dat het niet echt vet is maar dit is mijn eerste (voorzichtige) OC. Zijn er nog (kleine) dingen die ik kan proberen om het nog ietsje sneller te krijgen? Vooral het geheugen lijkt mij langzaam (heb scores gezien van >7000). De geheugensettings (timings) zijn compleet chinees voor mij, dus daar kan ik zeker hulp gebruiken...

O ja, is het normaal dat ik in de bios max HT 4x kan kiezen?

Alvast bedankt.

Titte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff lopen klooien om eens te kijken wat mijn max htt is op het Abit bordje.
Klik
Geen monsterscore ofzo maar vond het wel geinig. Met 1.7 op de cpu en 3.1 op Kingston HyperX CH-5 pc3500, best grappig. Mem kan hoger, draai het nu op 245 MhZ op 3.3v met DDR Booster ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik pasta van cooler master, die blijft min of meer vloeibaar, ook na langere tijd. Ik doe ongeveer 4 mm inhet midden van de koeler en spreid die dan met mijn vinger uit. In het begin gebruikte ik ook van die vormpjes die afgestreken kunnen worden met een kaart, maar dat duurt veel te lang. Vinger is veel sneller en even goed (ook volgens mijn vriendin :*) ). Denk eraan dat je eigenlijk zo weinig mogelijk moet gebruiken! Hoe dunner het laagje, hoe beter!

Zolang je geen pinnetjes raakt, kan een processor wel wat kracht verdragen... (Dat zal je wel merken als je de cooler er op moet plaatsen :*) )

Titte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Hoe zou ik eigenlijk de pinnetjes moeten raken als die aan de onderkant zitten? Ik denk dat het het makkelijkst is als ik de cpu in de socket doe, vervolgens een klein beetje as5 in het midden en dan uitwrijven (wat kan ik het beste om mijn vinger doen? :X).

En de huidige prut kan ik dus wel schoonmaken met wattenstaafjes en gedenatureerde alcohol (96%), of is nagellakremover echt zoveel beter? :P
En kan ik de prut die op de heatsink zit (thermal pad) daar ook gewoon mee verwijderen, of vergt dat een andere aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 24 september 2004 @ 23:31:
Hoe zou ik eigenlijk de pinnetjes moeten raken als die aan de onderkant zitten? Ik denk dat het het makkelijkst is als ik de cpu in de socket doe, vervolgens een klein beetje as5 in het midden en dan uitwrijven (wat kan ik het beste om mijn vinger doen? :X).

En de huidige prut kan ik dus wel schoonmaken met wattenstaafjes en gedenatureerde alcohol (96%), of is nagellakremover echt zoveel beter? :P
En kan ik de prut die op de heatsink zit (thermal pad) daar ook gewoon mee verwijderen, of vergt dat een andere aanpak?
Nou, als je de cpu niet in je socket doet, en je zou het los doen, dan zouden je pinnetjes wel is kunnen verbuigen ;)
Met je vinger gaat overigens prima, zelf doe ik het met een oude bankkaart.

Je kunt de huidige prut ook gewoon met je alcohol er af halen hoor :)
Je heatsink zou hetzelfde kunnen ja, maar ik raad je eigenlijk aan de stockkoeler van de 3200+ te vervangen. Ik heb em zelf ook, en ik vind em erg veel lawaai maken! Maar goed, die keuze is aan jou...

• Benotti
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 23:37:
[...]

Je heatsink zou hetzelfde kunnen ja, maar ik raad je eigenlijk aan de stockkoeler van de 3200+ te vervangen. Ik heb em zelf ook, en ik vind em erg veel lawaai maken! Maar goed, die keuze is aan jou...
Dmv Cool 'n Quiet heb ik er niet veel last van, en op standaard snelheden wordt hij stressed 46 graden, lijkt me wel netjes :)

Ik heb wel zitten denken aan een andere koeler, maar als het ten eerste niet nodig is is het zonde van mijn geld, en bovendien zou er (binnenkort :?) een nieuwe koeler van zalman komen? de 7700 serie ofzo :?

En ff voor de duidelijkheid: ik kan dus gewoon met mijn blote vinger de as5 verspreiden :?

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 25 september 2004 @ 00:15:
[...]

En ff voor de duidelijkheid: ik kan dus gewoon met mijn blote vinger de as5 verspreiden :?
ik doe het altijd met een plastik zak strak om me vinger heen, blijft je vinger schoon en is je pasta iets gladder gestreken.

• Akropolis
  • Laatst online: 11-09 19:38

Akropolis

Still stupid...

Bijna iedereen wil wel graag over op socket 939. Maar er zijn nog maar weinig socket 939 borden. Toch is er wel een bord wat wel redelijk voor OC'en is vind ik. De Gigabyte GA-K8NSNXP-939, hier hoor ik eigenlijk weinig over. Vinden jullie hem niet goed voor OC'en?

Alle benodigde functies zitten er wel op: AGP/PCI lock, FSB verhogen tot 455Mhz (wat je niet gaat halen denk ik) met stapjes van 1Mhz, enzovoort.

Ik heb dit bord zelf laatst gekocht (wel prijzig.. +/- 200 Euro). Ik ben niet zo'n OC'er dus heb nog niet veel geprobeerd. Dit komt ook omdat het geheugen wat ik er op heb zitten niet echt harder wil. Maar ik ben wel erg tevreden met dit bordje. :)

Maar wat vinden jullie van dit bord?

Verwijderd

Geen ervaring mee. Lijkt mij dat hij de echte oc-features mist? Tot hoe ver kun je de vcore en vdimm instellen?
Heb de Asus A8V gehad, die was echt heel slecht. Nu heb ik de Abit AV8 en die bevalt op zich goed... alleen mn EB mem heeft ie problemen mee dus dat ga ik omruilen voor een dc kitje 1024 mb OCZ EL pc3200 Platinum Rev.2, die schijnen op default volt al behoorlij ver te oc`en.

Btw, hier mijn laatste oc

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Is 250x10 1:1 niet veel sneller?

Verwijderd

DaWaN schreef op 25 september 2004 @ 08:37:
[...]

Is 250x10 1:1 niet veel sneller?
Moet het geheugen wel willen he... Binnenkort Platinum Rev.2 erin.

Verwijderd

Ik had het blijkbaar niet helemaal juist: zie volgende link http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Titte

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:10:
[...]

volgens mij klopt er gewoon geen reet van die sensors op de k8n neo platinum :r

ik heb er nu een zalman op zitten, de koeler word gewoon warm zoals het hoort, ik weet hoe ik een koeler moet installeren, en er zit coolermaster pasta op... en hij word stressed nog steeds 60 graden :|

duzzz, schiet niet op.. ik denk dat ik het hier maar bij laat... ik heb gewoon een brak mobo :(

hij zal de verkeerde sensor wel uit lezen.. als ik hem stres gaat hij ineens van 35 naar 47 en dan naar 53 en dan naar 59... hier klopt iets niet..
van 35 naar 47 kan gewoon niet in 1 seconde :S (of zit ik hier fout)

trouwens die overclock is wel stabiel op 2500 mhz... hij word dan ook nog steeds 60 graden stressed terwijl hij dan toch echt 300 mhz overgeclockt is :S

ik heb hier ook een sensor met speedfan die idle 38 is en stressed iets van 44, ik denk dat ik die maar ga geloven :P

Verwijderd

had hetzelfde probleem, werd beter na nieuwe bios...

Titte

Verwijderd

ik heb 1.5 er al op staan, ik heb 1.4 ook gehad maar met alle 2 het zelfde probleem, met de 1e bios werd ie 69 graden :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 23:16:
ADA3200AEP5AP
DAAOC 0414SPMW
9543745D40040

Ik kan hem niet testen heb hier geen 754 mobo liggen:(.. iemand interesse om te kopen ? :P
Hoeveel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg vraagje,

Ik heb nu een zalman 7000B alu/Cu gekocht en dan staat er in de handleiding voor het erop te monteren koeler dat er ee nsoort goedje erover moet gesmeerd worden.

Zit zo'n kleine tubbe bij. Is dat soms mijn koelpasta??? 8)7 ik bedoel tubbe ziet er maf uit.

In de handleiding staat dat ik dat over de proc moet smeren....maar heb zo'n mijn twijfels of dat goedje echt door geleid zoals koelpasta?

Jullie ervaringen ermee?

Wat ken ik het beste doen het Goedje of Koelpasta? Voordat ik mijn nieuwe CPU naar de andere wereld help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat goedje zal wel gewoon je koelpasta zijn hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Heeft iemand misschien meer informatie over de nieuwe 120mm koeler van zalman? De Zalman CNPS7700. Wanneer gaat hij uitkomen en tegen welke prijs? Ik zit er namelijk over te denken om de 7000b-cu aan te schaffen, maar als binnenkort de nieuwe uitkomt wacht ik daar maar liever op (als hij niet teveel duurder is en op mijn mobo past :| )

edit: is er trouwens een groot verschil tussen de 7000cu en de 7000-alcu behalve +- 10 euro? Ik kan maar geen reviews vinden waar deze twee tegenover elkaar worden gezet :/

Laat maar, net een review op tweakers.net gevonden, verschil is er nauwelijks 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Benotti op 26-09-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41968/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 11:45
ik ben al een tijd actief got-forum-lezer maar ik heb een vraag die ik graag verhelderd zou zien dus ik heb ff geregistreerd.
Kan iemand me met het volgende helpen

ik ga binnenkort een nieuwe pc halen, athlon 64 3500+. Ik wil er in de toekomst mee kunnen overclocken, wanneer nieuwe games dat vereisen. Met dat in het achterhoofd, wil ik een mobo met pci/agp lock.
Ik had de Asus a8v deluxe uitgezocht maar ik las daarna dat die een niet-werkend pci/agp lock heeft tot en met rev 1.zoveel. Kan iemand me dat verduidelijken?
Is de a8v een goede keuze om de 3500+ mee over te clocken en wat zijn de problemen met het pci/agp lock?

Nu ik toch bezig ben wil ik in een adem door meteen het volgende voordragen:
-Bestaat er -puur met het oog op overclocken van de athlon64 3500+ - een beter alternatief dan de asus a8v?
-klopt het dat s939 mobos nu nog veel 'kinderziektes' hebben, omdat het de eerste lichting met die technologie is?
(-klopt het dat s939 mobos vaak conflicteren met high-budget cas2 geheugen?)

het laatste puntje hoort misschien meer thuis in een ddr oc threat maar alas, nu ik toch bezig ben zou het mooi zijn als het ff verduidelijkt kan worden.

Ik heb de search uitvoerig gebruikt maar ik heb nergens zwart op wit antwoorden gevonden, veelal elkaar tegensprekende stellingen. Daarom heb ik mijn vragen zo gesteld dat ze met 'ja'of 'nee' te beantwoorden zijn. let's keep things simple.

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door supern0va op 26-09-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
kan niet meer editten :s

ik heb toch een paar dingen gemist, de asus a8v rev 2.0 zou een werkend pci/agp/sata lock moeten hebben. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Levertijd / verkrijgbaarheid?

De asus a8v rev 2.0 wordt oa. op hardocp.com goed beoordeeld, maar is het de top? Er is veel opstoot rond het nieuwe 939 mobo van DFI. Waarom zou het de moeite kunnen lonen om hierop te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ok, vandaag lekker gespeeld met mn A64:

ADA3000AEP4AX
CBAEC 0422RPMW
9812424F40321

Afbeeldingslocatie: http://nap.fol.nl/49.30.JPG
Afbeeldingslocatie: http://nap.fol.nl/2650.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
DaWaN schreef op 26 september 2004 @ 20:57:
Ok, vandaag lekker gespeeld met mn A64:

ADA3000AEP4AX
CBAEC 0422RPMW
9812424F40321

[afbeelding]
[afbeelding]
Hehe ik hoop op enige oclock overeenkomsten met jouw 3000+ en mijn 3200+ :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leth/proc.jpg

zal van de week mijn resultaten posten als mijn dfi binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 10:25:
Dat goedje zal wel gewoon je koelpasta zijn hoor..
Ja zeker weten?
Niet dat ik het goedje erop smeer en dan na 5 sec een goor verbrand luchtje ruik en dat ik denk |:( |:( |:( had ik het maar nooit gedaan.

Die tubbe is me nietecht duidelijk voor de zalman 7000B Alu/Cu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is dat koelpasta, wat moet het anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 06:38:
Natuurlijk is dat koelpasta, wat moet het anders zijn?
Geen idee, vond het gewoon zo'n kleine tubbe.

Andere vraagje....Koelt het goed dat goedje of is het toch echt beter om andere koelpasta te gebruiken?

Anders moet ik koeler erop en dan koeler eraf doen...misschien dat jullie mij advies kunnen geven zodat ik het in 1 keer goed kan doen :P

Modbreak:chronus, zou je je vragen over koelpasta en hoe je dat moet gebruiken uit willen zoeken met de search en als je er niet uitkomt een topic hierover starten ? Dit heeft niks te maken met het topic :)

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-09-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Die bijgeleverd zit, is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 09:24:
[...]

Geen idee, vond het gewoon zo'n kleine tubbe.

Andere vraagje....Koelt het goed dat goedje of is het toch echt beter om andere koelpasta te gebruiken?

Anders moet ik koeler erop en dan koeler eraf doen...misschien dat jullie mij advies kunnen geven zodat ik het in 1 keer goed kan doen :P
Het is hier GOT-Die-Hard Overclocking & Cooling, niet beginnersweb.nl. Maar heb je de faq al gelezen? Je moet er gewoon een net niet doorzichtig laagje op doen met een stokje of een plastic zakje om je vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 11:24:
[...]

Het is hier GOT-Die-Hard Overclocking & Cooling, niet beginnersweb.nl. Maar heb je de faq al gelezen? Je moet er gewoon een net niet doorzichtig laagje op doen met een stokje of een plastic zakje om je vinger.
Zucht dat bedoel ik niet,

Snap ook wel hoe je pasta erop flikkert ben zelf systeembeheerder.
En doe zelf ook aan DIE HARD overclocking check me specs.

Je had kunnen weten dat mijn vraag anders gespeculeerd was dan jij gedacht had als je gewoon mijn vraag goed gelezen had.

De vraag was of dat goedje goed is of gewoon echte koelpasta omdat ik niet bekend ben met zalman producten en de kleine tubbe die erbij zit.

Maar mijn vraag was al lang al beantwoord.

Beetje onzinnig deze post die je schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Ik dacht altijd dat alle 3000 modellen Newcastle cores hebben, maar volgens CPU-Z en Sisoft Sandra heeft mijn 3000 een Clawhammer core! De details volgens CPU-Z zijn: Family F, Model 4, Stepping 8, Revision SH7-C0. Ik heb de proc in december 2003 gekocht.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Dijkstra schreef op 27 september 2004 @ 13:30:
Ik dacht altijd dat alle 3000 modellen Newcastle cores hebben, maar volgens CPU-Z en Sisoft Sandra heeft mijn 3000 een Clawhammer core! De details volgens CPU-Z zijn: Family F, Model 4, Stepping 8, Revision SH7-C0. Ik heb de proc in december 2003 gekocht.
Kan heel goed, ik heb dezelfde. zie http://www.marbri.demon.nl/pics/case/9x276.JPG

sorry voor de slechte kwali.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al toevallig wanneer de dfi s939 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 12:41:
[...]

Zucht dat bedoel ik niet,

Snap ook wel hoe je pasta erop flikkert ben zelf systeembeheerder.
En doe zelf ook aan DIE HARD overclocking check me specs.

Je had kunnen weten dat mijn vraag anders gespeculeerd was dan jij gedacht had als je gewoon mijn vraag goed gelezen had.

De vraag was of dat goedje goed is of gewoon echte koelpasta omdat ik niet bekend ben met zalman producten en de kleine tubbe die erbij zit.

Maar mijn vraag was al lang al beantwoord.

Beetje onzinnig deze post die je schreef.
nofi, maar ik vind deze nou ook niet echt een toevoegende waarde hebben.

btw. naar mijn menning erg slim om na een OC van iets meer dan 200mhz jezelf DOC te noemen ;).
btw2. Ik ken genoeg systeembeheerders die geen idee hebben hoe ze koelpasta moeten aanbrengen hoor, dus "ik snap het want ik ben systeem beheerder" vind ik een drogreden ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Nogmaals mijn vraag, weliswaar ingekort.

-Waarom zou het de moeite zijn te wachten op het DFI 939 bord?
-Is het waarschijnlijk dat de 1e lichting 939 borden last heeft van kinderziekten?

ongetwijfeld zal iemand in staat zijn een helder, beknopt antwoord te geven.
Ook handig voor anderen die overwegen een 939 systeem aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 22:34

Pan

supern0va schreef op 27 september 2004 @ 19:05:
Nogmaals mijn vraag, weliswaar ingekort.

-Waarom zou het de moeite zijn te wachten op het DFI 939 bord?
-Is het waarschijnlijk dat de 1e lichting 939 borden last heeft van kinderziekten?

ongetwijfeld zal iemand in staat zijn een helder, beknopt antwoord te geven.
Ook handig voor anderen die overwegen een 939 systeem aan te schaffen.
of het de moeite waard is om te wachten, ligt aan jezelf natuurlijk :)
hoe dringend is het voor je?

maar de 939 DFI wordt gebaseerd op de NF4.
Die komt pas in december ofzo
dus voordat er een mobo van DFI is met de NF4 duurt dan nog wel een aantal maanden. (kijk ook maar na hoelang het heeft geduurd voordat DFI kwam met een NF3 754 mobo)
Iig verwacht ik het 939 DFI moederbord pas eind 1e kwartiel 2005

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Is de nForce 4 een compleet nieuwe chipset?
Is het dan bij dat moederbord niet HELEMAAL waarschijnlijk dat
er in de eerste lichting kinderziektes zitten?

1e kwartaal 2005 duurt me te lang.
I want an Athlon 64 and I want it now! :9
Ik denk dat ik toch maar ga voor dat asus a8v bordje, dat wordt redelijk goed
beoordeeld.
Kan iemand me duidelijk maken waar ik het revision nummer van een mobo kan achterhalen?
Ik stuurde de volgende mail naar euromaxi.nl om het revision nummer te checken:
-Heeft het Asus A8V moederbord een werkend pci/agp lock? Ik heb
begrepen dat er problemen waren met het pci/agp lock in revision 1.x,
vanaf 2.x zou dat opgelost moeten zijn.
daar kreeg ik het volgende antwoord op:
Op de tweede vraag is ook vrij kort want wij begrijpen niet helemaal wat u daarmee bedoelt, ik weet wel dat wij gewoon de nieuwste versie verkopen van dit moederbord.
Nou weten die lui van euromaxi schijnbaar niet waar ze het revision nummer kunnen achterhalen, maar wil ik ze dat kunnen uitleggen dan moet ik het eerste zelf weten.

Modbreak:Supernova, zou je on-topic verder willen gaan ?? Dit topic gaat over het overklokken van een Atlon64.. niet over welk mobo je nou moet kopen en welke revisie goed en slecht is...

[ Voor 9% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-09-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
@ modje, ik wil weten of rev 2.0 idd pci/agp lock heeft OMDAT ik wil OCen. Maar als je een betere thread weet voor die vraag, voel je vrij om deze post(s) te verplaatsen.
Maar je hebt gelijk, die vraag over waar je je rev nr kunt achterhalen was heel misschien een klein beetje off-topic. :+

[ Voor 27% gewijzigd door supern0va op 27-09-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 27 september 2004 @ 16:54:
[...]

nofi, maar ik vind deze nou ook niet echt een toevoegende waarde hebben.

btw. naar mijn menning erg slim om na een OC van iets meer dan 200mhz jezelf DOC te noemen ;).
btw2. Ik ken genoeg systeembeheerders die geen idee hebben hoe ze koelpasta moeten aanbrengen hoor, dus "ik snap het want ik ben systeem beheerder" vind ik een drogreden ;)
LoL

1. Vergeet niet ik draai Air cooled en nog wel boxed.
2. Ik noem mezelf niet DOC.
3. Heb nog niet alle spullen om het echt omhoog te schroeven, had namelijk watercooled op mijn vorige PC Athlon XP maar die past niet op de 754Socket.
Oc was van 2.08 @ 3,0Ghz Maar dat is gewoon offtopic.
4. Als systeembeheerder geen kennis heeft van de hardware matige kant van de PC vind ik erg zwakzinnig zulke mensen noem ik geen eens systeembeheerders :r
Ik bedoel je beheert een systeem niet alleen software matig!
5. Mijn vraag ging om de tubbe niks "meer" en niks "minder" :O

Maar goed mijn vraag had ik al en we gaan steeds verder offtopic :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 13:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 09:21:
[...]

LoL

1. Vergeet niet ik draai Air cooled en nog wel boxed.
2. Ik noem mezelf niet DOC.
3. Heb nog niet alle spullen om het echt omhoog te schroeven, had namelijk watercooled op mijn vorige PC Athlon XP maar die past niet op de 754Socket.
Oc was van 2.08 @ 3,0Ghz Maar dat is gewoon offtopic.
4. Als systeembeheerder geen kennis heeft van de hardware matige kant van de PC vind ik erg zwakzinnig zulke mensen noem ik geen eens systeembeheerders :r
Ik bedoel je beheert een systeem niet alleen software matig!
5. Mijn vraag ging om de tubbe niks "meer" en niks "minder" :O

Maar goed mijn vraag had ik al en we gaan steeds verder offtopic :X
offtopic:
Alsof Boxed zo slecht ik, ik heb mijn 1600+ Palo heethoofd ook op 1826 mhz gekregen met boxed koeler
En waarom is een systeem beheeder zwakzinnig als ie niet echt een idee hebt hoe je koelpasta moet aanbrengen ? als jij bv. 150 pc's bij dell/compaq/HP besteld hoef je weinig te beheren aan de HW.
En owkee je noemde je zelf geen DOC, de zei dat je aan DOC deed, wooo whats the difference
maar idd ik houd nu ook op anders word het een nog lozere discussie, nofi

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Laatst online: 06:21
Heeft iemand al iets kunnen opvangen van die 90 nano Athlon64`s ?
Hoe overklocken ze ?
Rond welke periode vinden we deze in de betaalbare CPU`s (3000+ 3200+) ?
Wordt mischien de nieuwe overklockCPU, ter vervanging van de mobile 2500+ :o)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
C00P schreef op 28 september 2004 @ 16:22:
Heeft iemand al iets kunnen opvangen van die 90 nano Athlon64`s ?
Hoe overklocken ze ?
Rond welke periode vinden we deze in de betaalbare CPU`s (3000+ 3200+) ?
Wordt mischien de nieuwe overklockCPU, ter vervanging van de mobile 2500+ :o)
Ik weet het niet of je al deze hebt gezien: http://www.amdzone.com/mo...ews&file=article&sid=1331

[ Voor 6% gewijzigd door SlowikPL op 28-09-2004 18:13 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik ben weer wat verder met mn 3000+ op air :Y)
Afbeeldingslocatie: http://nap.fol.nl/49.06.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik mijn amd 64 3200+ (512kb, newcastle dus) kan overclocken (in vertaanbare taal graag:p). Ik wil niet m'n voltages gaan veranderen dus wat hou ik dan over als mogelijkheden? Ik heb de standaart koeler erop zitten. Is het heel moeilijk om te overclocken of valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 20:30:
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik mijn amd 64 3200+ (512kb, newcastle dus) kan overclocken (in vertaanbare taal graag:p). Ik wil niet m'n voltages gaan veranderen dus wat hou ik dan over als mogelijkheden? Ik heb de standaart koeler erop zitten. Is het heel moeilijk om te overclocken of valt het mee.
je htt of fsb opkrikken in je bios, standaard staatie op 200mhz, probeer 205 of 210 etc in kleine stapjes.... als je cpu niet verder kan dan kan je nog multiplier verlagen of voltage verhogen (maar dat wil je dus niet..:?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, als je aan de voltages gaat zitten wordt je cpu tog veel warmer? en aangezien ik een standaart koeler heb zal dat misschien iets te heet worden.

• Bornin
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 21:23:
jah, als je aan de voltages gaat zitten wordt je cpu tog veel warmer? en aangezien ik een standaart koeler heb zal dat misschien iets te heet worden.
Met de standaard koeler valt er over het algemeen nog prima te oc-en, zlefs je Vcore kun je nog wel wat verhogen maar vaak kom je zonder het voltage te verhogen ook al een heel eind. Probeer gewoon eerst eens hoe ver je komt zonder Vcore te verhogen. Misschien ben je dan al dik tevreden 8)

Non taken

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

:/ ik heb dus een amd 64 3200 die ook mooi op 2,00 ghz draait (2000 Mhz) maar zodra ik de fsb in mijn nios met 1 stapje verstel krijg ik al artifacts in het bios scherm :?

zelf ben ik geen held hier in en heb ook niet eerder lopen clocken.
verder heb ik 1 gig corsair matched pair geheugen op een k8t neo fisr2

is dit dan een slechte combo ofzo? of doe ik dingen gewoon fout

• mydogisgone
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Tpn schreef op 29 september 2004 @ 13:37:
:/ ik heb dus een amd 64 3200 die ook mooi op 2,00 ghz draait (2000 Mhz) maar zodra ik de fsb in mijn nios met 1 stapje verstel krijg ik al artifacts in het bios scherm :?

zelf ben ik geen held hier in en heb ook niet eerder lopen clocken.
verder heb ik 1 gig corsair matched pair geheugen op een k8t neo fisr2

is dit dan een slechte combo ofzo? of doe ik dingen gewoon fout
geen pci lock?! of agp lock.
als je dan je fsb overclockt.. clock je je vga card ook over :(

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

ah dat is dus ook alweer nieuw voor mij, ik zou even kijken of ik een optie agp lock kan vinden ofzo, moet dat dan aan of uit staan?

• Bornin
Tpn schreef op 29 september 2004 @ 14:23:
ah dat is dus ook alweer nieuw voor mij, ik zou even kijken of ik een optie agp lock kan vinden ofzo, moet dat dan aan of uit staan?
Lees dit eerst eens:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525314

Dan zal het al een stuk duidelijker zijn. ;)

Non taken

Verwijderd

Als het kan heb ik graag een snel antwoord, dan kan ik hem zo halen.
Kan aan de volgende 939 3500+ komen:

ADA3500DEP4AW

CBAEC 0427 WPMW

1032954G40299

Is dit een lekkertje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:13:
Als het kan heb ik graag een snel antwoord, dan kan ik hem zo halen.
Kan aan de volgende 939 3500+ komen:

ADA3500DEP4AW

CBAEC 0427 WPMW

1032954G40299

Is dit een lekkertje?
Zie OP

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Mag je niet van uitgaan, ik heb er een in de 300 maar doet het beter dan menig ander met lagere batchwaarden ;)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Heb nou net dit draadje lopen lezen..

ik wil een 64b aanschaffen en een mobo..

hiermee wil ik zwaar overklokken.. nou heb ik 2x corsair twinx led dus dat zit wel goed maar.. de ene zegt een asus k8v de ander een msi ander een epox.. en welke cpu is nou het best beter de 2800 of bepaalde 3200 ??

hoemeer ik lees hoe meer onduidelijkheid

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Dezjay schreef op 29 september 2004 @ 21:05:

hiermee wil ik zwaar overklokken.. nou heb ik 2x corsair twinx led dus dat zit wel goed maar.. de ene zegt een asus k8v de ander een msi ander een epox.. en welke cpu is nou het best beter de 2800 of bepaalde 3200 ??

2800+ is goedkoper dan een 3200+

Als je een 2800+ rete veel oc'ed is het natuurlijk leuker omdat je percentage hoger ligt :)
Maar omdat de 3200+ misschien met een wat beter core is uitgerust zou hij eventueel nog hoger kunnen.

Kijk gewoon wat voor jouw nog betaalbaar is, de 3200+ leverd op dit moment veel kracht voor wat hij moet kosten, zo ook de 2800+ maar dan zou ik toch nog eerder voor een 3000+ gaan.

Verder zou ik me eerste richten op het feit wel chipset je het liefste zou willen, en dan gaan kijken naar het moederbord.
Door het HTT en de on-die memory controller zijn de verschillen qua performance tussen mobo's niet zo heel erg groot.
Sommige mobo's (volgens mij vaak Epox) kunnen goed ge-volt mod worden. Als jij van alles wilt modden moet je daar eens op zoeken, als je dat niet wilt en gewoon standaard wilt oc'en is het misschien zaak te kijken bij welke mobo je de meeste accessoires krijgt die voor jouw interessant zijn.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Benotti

Tsjaa, wat is zwaar oc? Echt prom ed gebruiken of gewoon zover mogelijk proberen te gaan op water/lucht? ;) Zelf zou ik voor de 3000, of als je het geld hebt, voor de 3200 gaan.

Mocht je overigens nog goedkoop een leuk moederbordje zoeken, ik heb wat in mijn sig staan ;)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Zat zelf te denken aan een

MSI k8N 939.. met een 3500+

wordt gewaterkoeld in eerste instantie misschien later nog een prommie oid

Verwijderd

beste athlon64 moederbord om over te klokken is op dit moment de DFI Lanparty UT 250GB op de socket 754 platform. Als je met socket 939 wilt overklokken kan je misschien beter wachten op betere moederborden.

Verwijderd

Neo2 is een leuk bordje hoor.... mits je cpu werkt en niet dood is als de mijne ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.