[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.306 views sinds 30-01-2008

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:39
whoot: hoe doe je dat? draait dan je mem net zo hard als HTT? dat kan toch niet?

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Anderson, even een vraagje over je tutorial over overclocken van een k8v Deluxe. Weet jij of dat ook werkt met en K8V SE Deluxe??
Vince

Verwijderd

savale schreef op 30 september 2004 @ 22:10:
[...]

whoot: hoe doe je dat? draait dan je mem net zo hard als HTT? dat kan toch niet?
neej, dividers ;) hij heeft z'n geheugen waarschijnlijk gewoon op 4xx mhz draaien hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Vandaag m'n A64 binnengekregen:
ADA300AEP4AX
CBAEC 0428TPMW
1053364G40164

Alleen balen dat ik nog moet wachten op m'n DFI, ben echt benieuwd wat deze gaat doen (onder een D-Tek Whitewater btw)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Athlon 64 lichtjes omhoog gegooit, durf niet verder te gaan omdat ik geen AGP/PCI lock op mijn moederbord heb zitten. Het schijnt dat 9800XT's een hoge AGP snelheid niet goed kunnen verdragen.

-Zonder Cool 'n' Quiet ingeschakeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/Systeem/oc.gif

-Met Cool 'n' Quiet ingeschakeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/Systeem/oc-cool.gif

Temperatuur komt stressed niet hoger dan 47 graden celsius en het systeem is helemaal stabiel; heeft vele 3DMark2005, Doom III timedemo's, CPUBurn's en memory tests overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik wil mijn OC in de DB zetten maar ik zie tussen dat lijstje nergens een newcastle staan, en dat is nu net wat ik heb :D Dus dan post ik hier maar even.

Systeemspecs:
AMD Athlon 64 3400+ NC
MSI K8N Neo Platinum met 1.4 bios
Corsair 2x512MB XL PC3200
...

Mijn 3400+ loopt voorlopig stabiel op 2604MHz, waarmee ik met stabiel bedoel dat BOINC -> cpdn niet crashed en dat alle benchmarks het doen.
Vcore in BIOS op 1.65 gezet en mem op 2.80V. Dus alles in een Chieftec Dragon Medium tower met 4x Zalman 80mm case fans en als de zalman CNPS 7000B Cu als CPU koeler. temps volgens CoreCenter: case: 31° en CPU (idle/load): 40°/ 55°
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xhwforum/frederik/CPUZ.jpg

Iemand enig idee hoe ver ik nog zou geraken met deze opstelling en dus ook met luchtkoeling?

EDIT:
Hoe zit dat nu met die Batch Code, want ik lees dat de CPU's met een code dicht bij nul meestal bij review sites terechtkomen en ik heb een 0016, maar een reviewer ben ik niet. Deze heb ik gewoon voor 289.90€ boxed gekocht :D Wilt dit nu zeggen dat ik in principe zeeer goed moet kunnen OC, mits ik WC heb? (Wat ik nog wel plan te kopen).

[ Voor 19% gewijzigd door Skyline GT-R op 02-10-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyline GT-R schreef op 02 oktober 2004 @ 10:32:
Ik wil mijn OC in de DB zetten maar ik zie tussen dat lijstje nergens een newcastle staan, en dat is nu net wat ik heb :D Dus dan post ik hier maar even.

Systeemspecs:
AMD Athlon 64 3400+ NC
...

Mijn 3400+ loopt voorlopig stabiel op 2604MHz, waarmee ik met stabiel bedoel dat BOINC -> cpdn niet crashed en dat alle benchmarks het doen.
Vcore in BIOS op 1.65 gezet en mem op 2.80V. Dus alles in een Chieftec Dragon Medium tower met 4x Zalman 80mm case fans en als de zalman CNPS 7000B Cu als CPU koeler. temps volgens CoreCenter: case: 31° en CPU (idle/load): 40°/ 55°
[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ver ik nog zou geraken met deze opstelling en dus ook met luchtkoeling?
Misschien een leuk idee om een lagere MP te proberen om zo je geheugen sneller te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:09

CerandoX.nl

Vides

ik heb net in cpuz gekeken en daar staat dat mijn stepping 0 is.En bij Revision staat er niks.Klopt dit?

ik heb een AMD athlon 64 Newcastle met 512kb l2 cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
beetje offtopic vraag:

ik wil ook een amd 64 gaan kopen.. een amd 64 3000+ met een DFI Lanparty UT nF3 250Gb, nForce3 250Gb (Sound, LAN, SATA-RAID) en 512MB PC3200 DDR CL2 (Corsair CMX512-3200C2PT). Ik zou dat nu al kunnen kopen maar de HCC dagen komen er ook aan..

Zou het daar veel goedkoper zijn dan als ik het nu zou kopen?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man o man ik kom nie hoger dan

Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/1109/cpuz2.jpg

Heb ook een 550Watt Q-tec bende peak vermogen 285 watt
in een SUnbeam Transformer kast en een Asus K8VSE DELUXE mobo.

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/3149/transformer02.jpg

Krijg mijn CPu niet hoger lijkt wel of de voeding het niet echt trekt :( heb een Week 42 CPU.

Iemand suggesties

Dit is mijn Memory settings.

Corsair TWINX 3200 XML pc3200

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/1109/cpuz2.jpg

Edit/

Heb een zalman 7000b Alu/CU erop zitten.

Idle : 36 graden stressed: 47graden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyline GT-R schreef op 02 oktober 2004 @ 10:32:

Systeemspecs:
AMD Athlon 64 3400+ NC
...

[afbeelding]

EDIT:
Hoe zit dat nu met die Batch Code, want ik lees dat de CPU's met een code dicht bij nul meestal bij review sites terechtkomen en ik heb een 0016, maar een reviewer ben ik niet. Deze heb ik gewoon voor 289.90€ boxed gekocht :D Wilt dit nu zeggen dat ik in principe zeeer goed moet kunnen OC, mits ik WC heb? (Wat ik nog wel plan te kopen).
Hoe zet jij je multiplier hoger?

Ik had ook de msi moederbord maar kon nergens de MP veranderen.

Heb nu een Asus vanwege problemen met de msi gehad maar daar ken ik alleen Mhz in testen ik denk dat ze daarmee de MP bedoelen alleen lager kan ik hem nie zetten :( en hoger dan 2200Mhz kan ie nie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 17:31:
[...]

Hoe zet jij je multiplier hoger?

Ik had ook de msi moederbord maar kon nergens de MP veranderen.

Heb nu een Asus vanwege problemen met de msi gehad maar daar ken ik alleen Mhz in testen ik denk dat ze daarmee de MP bedoelen alleen lager kan ik hem nie zetten :( en hoger dan 2200Mhz kan ie nie :(
Ik kan mijn MP ook niet hoger zetten, die staat standaard op 12: 12x200 = 2400MHz
Ik kan hem enkel omlaag zetten, met een FX kan je ook omhoog gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 17:27:
Man o man ik kom nie hoger dan

[afbeelding]

Heb ook een 550Watt Q-tec bende peak vermogen 285 watt
in een SUnbeam Transformer kast en een Asus K8VSE DELUXE mobo.
Denk dat die kast je tegen houdt, die dingen komen gewoon niet hoger.

:P Zonder dollen, hogere Vcore al geprobeerd?

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D³ schreef op 03 oktober 2004 @ 17:42:
[...]
Denk dat die kast je tegen houdt, die dingen komen gewoon niet hoger.

:P Zonder dollen, hogere Vcore al geprobeerd?
Ja ben zelfs naar 1.70 gegaan en met Cas 2.5 en 3.0 nah zonder stabieliteit :(

Ze zeggen dat die Q-tec bende bagger is qua voedingen en slechte watts levert.

ik bedoel peak 285watt en ze geven 550watt? wat voor een kut ding is het dan ?

ppffff gewoon rotzooi merk ik al.

Want de CPU kan hoger anders starte hij niet eens op en kreeg hem zelfs voor 10 sec stabiel op 2.6Ghz op cas 3.0 en Vcore op 2.575 stressed 47 graden.
Maar zodra ik 3dmark05 ging opstarten hing de pc of hij rebootte spontaan.

Wat denken jullie? ligt voor de hand niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 18:09:
Ja ben zelfs naar 1.70 gegaan en met Cas 2.5 en 3.0 nah zonder stabieliteit :(

Ze zeggen dat die Q-tec bende bagger is qua voedingen en slechte watts levert.

ik bedoel peak 285watt en ze geven 550watt? wat voor een kut ding is het dan ?
Q-Tec is idd bagger. Het aantal ampère dat die 550W versie op de 12V lijn (waar je CPU aan hangt) levert is iets van 14A, ter vergelijk: mijn voeding van 'slechts' 380W levert daar 22A.

Ik zie dat je een 6800GT hebt die ook nogal wat van de voeding vraagt. Als je dan 3Dmark gaat draaien is het wellicht over en uit voor die Q-Drek. Test daarom eens met Prime95 dat geen fancy 3D gebruikt, is overigens ook nog eens een veel betere CPU stabiliteits test.

Verder zou ik je geheugen ook lager zetten, het is altijd aan te raden per onderdeel vast te stellen wat de max is, één van de beginselen van het overclocken ;) Zo sluit je iig uit dat je geheugen wellicht opspeelt.

Als laatste: je moederbord heeft geen AGP/PCI lock, dus daar kan het ook aan liggen.

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D³ schreef op 03 oktober 2004 @ 19:11:
[...]
Q-Tec is idd bagger. Het aantal ampère dat die 550W versie op de 12V lijn (waar je CPU aan hangt) levert is iets van 14A, ter vergelijk: mijn voeding van 'slechts' 380W levert daar 22A.

Ik zie dat je een 6800GT hebt die ook nogal wat van de voeding vraagt. Als je dan 3Dmark gaat draaien is het wellicht over en uit voor die Q-Drek. Test daarom eens met Prime95 dat geen fancy 3D gebruikt, is overigens ook nog eens een veel betere CPU stabiliteits test.

Verder zou ik je geheugen ook lager zetten, het is altijd aan te raden per onderdeel vast te stellen wat de max is, één van de beginselen van het overclocken ;) Zo sluit je iig uit dat je geheugen wellicht opspeelt.

Als laatste: je moederbord heeft geen AGP/PCI lock, dus daar kan het ook aan liggen.
Dank je voor je info :)

Ik heb al vaker en ook de topic doorgenomen van de Q-tec die hier loopt.
Het is inderdaad een bagger Voeding.
Ik zie bijvoorbeeld de Tagan heeft een 30A op de 3.3v en de 5+ een 40A erop zitten dat is meer dan 2 keer die ik heb :(
en de 12+ ken ook niet veel hebben.

Mwahh probleem is zo kan ik testen en hoger clocken geen probleem met mijn videokaart. En zo reboot ie om de stomste reden.

Mijn mem timings kunnen helaas niet strakker dan dit! ik zou hem wel iets losser kunnen zetten maar dan clockt nog niet echt hoger.

Hopelijk komt de Asus met een AGP/PCI lock biosje. Schiet tenminste een beetje op!

In iedergeval...BEDANKT (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nog wat zitten spelen met men a64 setup

3dmark 2003

score van 14716

http://users.pandora.be/timtitanium/3dmark.JPG

3dmark 2005

score van 7039 >:)

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=98221

Aquamark

score van 82650

http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=886662597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere score hoor >:)

Best wel vet.

Vraagje schiet jij nou echt wat op als je de CPU hogerclockt om meer 3dmarkscore te krijgen?

Nog iets ik heb die 6800GT versie van POV ik kan de bios erop kwakken van de Ultra werkt perfect.
Core op 425 en mem op 1100 komt ie dan te staan.
Maar hij vriest dan! na een tijdje!

Is dit het geheugen? Of is dit gewoon stroom te kort?

Als het stroom te kort is vanwege de voeding dan ben ik happy want koop ik een nieuwe voeding en zet ik de ultra bios erop! >:)

Wil MAX eruit halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 13:30:
[...]

Nog iets ik heb die 6800GT versie van POV ik kan de bios erop kwakken van de Ultra werkt perfect.
Core op 425 en mem op 1100 komt ie dan te staan.
Maar hij vriest dan! na een tijdje!

Is dit het geheugen? Of is dit gewoon stroom te kort?

Als het stroom te kort is vanwege de voeding dan ben ik happy want koop ik een nieuwe voeding en zet ik de ultra bios erop! >:)

Wil MAX eruit halen :+
Koeling misschien???????

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grrrrrrrr ik krijg mijn amd64 3400+ (2.41ghz standaard ) niet sneller dan 2.52ghz stabiel . als ik de fsb op 211 zet of hoger is het over en uit met de stabiliteit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 04 oktober 2004 @ 13:32:
[...]

Koeling misschien???????
Nee koeling niet nodig hij wordt namelijk niet warmer dan 71 graden.
Stressed dan.
Idle is ie 61 graden met de Ultra bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 13:41:
grrrrrrrr ik krijg mijn amd64 3400+ (2.41ghz standaard ) niet sneller dan 2.52ghz stabiel . als ik de fsb op 211 zet of hoger is het over en uit met de stabiliteit :(
Soort voeding? geheugen timings?
Voltage op je cpu?

Even wat meer info graag hiervoor!

Maak misschien screenshot van CPU-Z te downloaden op Tweakers.net!

Zie hierboven de plaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

@Soulmaster

misschien je geheugen want ik denk niet dat je cpu al aan de max. oc zit.
probeer eens met een ander divider 5/6 ofzo.

of een klein beetje vcore er bij

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 04-10-2004 13:56 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vcore staat op +20 volt en wat bedoel je met ander divider ?? /me is nog overklokn00bje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.maydayproductions.nl/foto/cpu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soulmaster, wat voor moederbord heb je? En wat voor geheugen? Ik kan me niet voorstellen dat je processor nu al aan z'n max. zit, ik denk dat iets anders de bottleneck is. En ik zou je voltage niet nu al omhoog gooien, dat is bij een overclock van 100MHz helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 14:09:
vcore staat op +20 volt en wat bedoel je met ander divider ?? /me is nog overklokn00bje :)
Pardon 20 volt?

Ik geloof dat je Processor in vuur en vlam staat omg! })

Ik denk dat je processor rond de 1.55 a 1.575 volt staat LOL.

Probeer eens 1.625 voltage in je bios en check je CPU warmte!
Hij mag niet boven de 65 graden worden.

Je komt anders dan in kritieke fase terecht voor je CPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:45

AJK

...

ik wil een nieuw systeem aan schaffen om te gaan een OCen een athlon 64 maar ik heb geen idee welk moederbord ik zou moeten kopen heeft iemand suggesties
merk/type (liefst wel een 754) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthonyjameskok schreef op 04 oktober 2004 @ 16:05:
ik wil een nieuw systeem aan schaffen om te gaan een OCen een athlon 64 maar ik heb geen idee welk moederbord ik zou moeten kopen heeft iemand suggesties
Nou, als je echt wilt gaan overclocken dan kun je beter geen moederbord met VIA K8T800 chipset nemen, die missen nl. een AGP/PCI lock. Ik heb zelf een Asus K8V Deluxe en ik mis de AGP/PCI lock toch behoorlijk, mijn 9800XT houdt niet zo van hoge AGP snelheden. Een nForce3-250 moederbord heeft wel een AGP/PCI lock, dus het is verstandig een moederbord met deze chipset te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

anthonyjameskok schreef op 04 oktober 2004 @ 16:05:
Graag wil ik je vertellen, dat hier dus een prachtig topic voor is.
Namelijk dit topic, lees alle delen door, met name de laatste 2 delen, en dan weet je welk moederboard geschikt is voor je :)
Ik ligt een tipje van de sluier ;)

dfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

Mister I schreef op 04 oktober 2004 @ 16:51:
[...]

Graag wil ik je vertellen, dat hier dus een prachtig topic voor is.
Namelijk dit topic, lees alle delen door, met name de laatste 2 delen, en dan weet je welk moederboard geschikt is voor je :)
Ik ligt een tipje van de sluier ;)

dfi
TNX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

iemand ervaring met abit kv8 pro (let op geen asus k8v) (ik heb er niets over kunne vinden) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthonyjameskok schreef op 04 oktober 2004 @ 18:39:
iemand ervaring met abit kv8 pro (let op geen asus k8v) (ik heb er niets over kunne vinden) :'(
Maar waarom zou je zo'n moederbord willen hebben als je serieus aan overklokken denkt? Er zit een VIA K8T800 Pro chipset op.

En een Google search heeft heel wat resultaten bij mij opgelevert.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 18:50:
[...]
Maar waarom zou je zo'n moederbord willen hebben als je serieus aan overklokken denkt? Er zit een VIA K8T800 Pro chipset op.

Zo lsecht is die chipset toch ook weer niet? Voor zover ik weet is het een redelijk gelijke strijd met de nforce 3 250gb, waarbij laatstgenoemde misschien iets beter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even een voltmod post voor de ZNF-250, weet zelf niet of ik het ga doen.
(hij staat al in de verkoop) Maar,.. voor de chaintech fans:

Draadje
Afbeeldingslocatie: http://jvds.myadsl.nl/tweakers/chaintechvoltmod/ZNF3-250.jpg

Voor close up's & technische dingen zie draadje. (duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 04 oktober 2004 @ 19:06:
[...]

Zo lsecht is die chipset toch ook weer niet? Voor zover ik weet is het een redelijk gelijke strijd met de nforce 3 250gb, waarbij laatstgenoemde misschien iets beter is :P
De VIA K8T800 Pro heeft een slecht werkende AGP/PCI lock, als je wilt gaan overklokken is de nForce3-250 echt de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn oc

- amd athlon 64 ( duhh ) socket 754 2800+
- ADA2800AEP4AP
- 512kb L2 cache
- default 9*200 = 1800mhz
- oc 9*250=2250
- standaardt
- 36 graden celsius idle
- load 53 graden celsius
- temp direct na restart 40 graden celsius ( als ik reset doe bij 53 )
- bios versie 09-17-2004
- 5.1.2600.0 zijn er ook nieuwere ?
- windows xp 5.1.2600.0 service pack 2
- epox 8hda3+
- 2 * infineon 256md ddr 400
- standaardt voltage
- latencie 3-3-3-8
- standaardt cpu blok + 10 case fan's

alles in een chieftec medium tower

alles loopt stabiel.

GEEN PCI/AGP lock dus via k8t800
en plaatje met cpu z en pifast volgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 19:17:
[...]
De VIA K8T800 Pro heeft een slecht werkende AGP/PCI lock, als je wilt gaan overklokken is de nForce3-250 echt de beste oplossing.
De VIA K8T800 Pro heeft geen AGP/PCI lock (8>

Ik heb 'm namelijk zelf gehad........

[ Voor 3% gewijzigd door Shiznit op 04-10-2004 19:36 ]

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Backstage schreef op 04 oktober 2004 @ 19:36:
[...]

De via k8t800pro heeft wél een agp/pci lock. In hoeverre hij goed werkt kan ik geen uitspraken over doen (misschien kan vertex ff een link geven waaruit blijkt dat die lock het niet goed doet :?), maar als bij jou de lock het helemaal niet doet, dan zal het wel aan je mobo hebben gelegen. Waarschijnlijk zou een bios update het op hebben gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 23:28:
Mijn mem timings kunnen helaas niet strakker dan dit! ik zou hem wel iets losser kunnen zetten maar dan clockt nog niet echt hoger.
Ik bedoelde lager klokken kwa MHz (dmv memory ratio/divider), niet zo zeer kwa timings.
Hopelijk komt de Asus met een AGP/PCI lock biosje. Schiet tenminste een beetje op!
Dat zal niet gebeuren, de K8T800 (non pro) ondersteunt simpelweg de AGP/PCI lock niet.
In iedergeval...BEDANKT (8>
np :)
anthonyjameskok schreef op 04 oktober 2004 @ 18:39:
Ik heb een KV8 Pro 1.1 en ben er uitermate tevreden mee :) Vooral het feit dat ik met 2x512MB dualsided @ 240MHz (CPU 2400MHz) zonder problemen CnQ kan draaien is voor mij een plus, schijnt dat veel borden daar toch moeite mee hebben.

De AGP/PCI lock werkt, maar Vertex heeft ten dele gelijk; vanaf 275MHz HTT schijnt die lock soms niet te functioneren, ik heb rond die snelheid ook stabiliteitsproblemen. Maar goed, die hoge HTT snelheid heb ik toch niets aan, alleen interessant voor de phase change mensen denk ik.

Mocht je een KV8 pro nemen, zorg dan wel dat je een 1.1 krijgt! Deze heeft een werkende AGP/PCI lock.

//edit Nforce3 was voor mij geen optie ivm de Punkbuster freeze met Ati kaarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Dyxtra op 04-10-2004 20:02 ]

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 18:50:
[...]

zal we een type fout hebben gemaakt
(dyslexie speelt weer op) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backstage schreef op 04 oktober 2004 @ 19:36:
[...]

De VIA K8T800 Pro ondersteunt wel een AGP/PCI lock, alleen werkt het slecht. Lees dit stukje van Anandtech bijv. eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
@D³:

Met 275Mhz HTT, weet je zeker dat dat niet werkt omdat de lock dan niet meer werkt? Het zou namelijk net zo goed kunnen dat je mobo niet hoger wil ;)

En misschien kun je wat meer ervaringen over dat bord vertellen? (goede en slechte punten etc. Hoe zit het bijv met de temp monitoring?

Ik ben namelijk van plan om dit bordje, de 1.1 versie, bij komplett te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch hier ook maar ff posten:

Snelle test met Prom gedaan, begint echt ergens op te lijken. Tot nu toe 2.75Ghz met standaard Vcore.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/paul.nijpels/A64_3.JPG

Let niet op de Pifast uitslag, geheugen loopt niet bepaald op snelheid en timings zijn nog volgens SPD.

}) 3Ghz will Fall })

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Schumi4ever schreef op 04 oktober 2004 @ 20:45:
@D³:

Met 275Mhz HTT, weet je zeker dat dat niet werkt omdat de lock dan niet meer werkt? Het zou namelijk net zo goed kunnen dat je mobo niet hoger wil ;)
Dat is ook goed mogelijk natuurlijk, zou alleen niet weten hoe ik de twee kan onderscheiden.

//edit: kan ook zijn omdat ik met twee dimms draai, zelfs de DFI haalt dan maar 270MHz volgens Anand.
En misschien kun je wat meer ervaringen over dat bord vertellen? (goede en slechte punten etc. Hoe zit het bijv met de temp monitoring?
Temp monitoring is zwaar knudde en meteen ook het enige minpunt van het bord (wat mij betreft). Is alleen een probleem met CG processors meen ik (weet niet zeker). Hoop dat ze dit oplossen met een BIOS update.

Goede ervaringen...tja dat het allemaal uitstekend draait :D Heb nog geen stabiliteits problemen en/of rare conflicten kunnen ontdekken :) Zelfs met een aardige OC icm CnQ zoals gezegd. Bord doet en heeft alles wat ik nodig heb (behalve de temps dan). Als je specifiek iets wilt weten moet je het maar even vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dyxtra op 04-10-2004 23:02 ]

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 14:16:
Soulmaster, wat voor moederbord heb je? En wat voor geheugen? Ik kan me niet voorstellen dat je processor nu al aan z'n max. zit, ik denk dat iets anders de bottleneck is. En ik zou je voltage niet nu al omhoog gooien, dat is bij een overclock van 100MHz helemaal niet nodig.
mobo is epox met via chipset en geheugen is van Geil DDR400
Pardon 20 volt?

Ik geloof dat je Processor in vuur en vlam staat omg! })

Ik denk dat je processor rond de 1.55 a 1.575 volt staat LOL.

Probeer eens 1.625 voltage in je bios en check je CPU warmte!
Hij mag niet boven de 65 graden worden.

Je komt anders dan in kritieke fase terecht voor je CPU!
eeeh ja tuurlijk gek :D typootje moet kunnen :D daar is me wel expert in :D typos

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clawhammer 1Mb VS NewCastle 512kb in games

Om het verschil tussen 1Mb en 512kb cache duidelijk te maken heb ik 2 benches gedaan, met de CH@ 2.7Ghz en een NC@ 2.9Ghz, beide uitgerust met 1Gb ram en een X800XT PE.

Clawhammer: 30450
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8049314

NewCastle: 28340
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8164532

Zoals je ziet is de Clawhammer 1Mb een heel stuk sneller en dat terwijl de NC 200Mhz hoger is geklokt en beschikt over meer bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranghost, zijn de verschillen percentueel gelijk bij 3dmark05?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wil je dat ik dat bereken?
Die CH score is van m'n oude systeem, die NC en DFI is wat ik nu heb. Ik kan dus alleen maar andere benches doen met het NC systeem. Ik vind de vergelijking wel geslaagd, je kunt echt goed zien dat in 3D de CH veel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik heb hier de resultaten van 3dmark03, 05 en pcmark04 in een excel bestand staan met mijn vorige cpu, de 3200+ NC waarbij niks oc was. Ik ga zometeen wel ff alles nog een keer draaien met mijn huidige cpu (CH), ook niks oc, maar één ding is wel anders en dat is de command rate. Bij de CH is deze geforceerd 1T terwijl dat bij mijn NC standaard op 2T stond, dus ook bij mijn tests.

Uiteraard post ik zometeen de resultaten :) ff wachten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is goed, het is wel zo dat op hogere kloksnelheden de extra cache beter tot zijn recht komt. Ik wacht je resultaten af :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Afbeeldingslocatie: http://img87.exs.cx/img87/5736/NC-CH.th.jpg

Enige verschillen zijn dus dat de NC 2T heeft en de 66.31 drivers. de CH gebruikt 1T en de 66.72 drivers. Cpu score is dus in het voordeel van de CH, maar ik weet niet precies wat er aan de hand is met GT4. Verschil in driver misschien :?

(Misschien, als ik een keer zin heb, gooi ik de 66.31 er weer op en bench ik opnieuw, nu niet iig :P Eerst nog pcmark04 en 3dmark05 doen :Y)

edit: ik kom er net achter dat ik 3dmark05 op mijn NC ook met de 66.31 driver heb gedraaid, en de 66.72 driver gaf in 05 toch een redelijke boost, dus die vergelijking zo zowiezo krom zijn :/

Ik ga nu dus de 66.31 driver er weer op zetten en alles opnieuw benchen. Jammer alleen dat ik met mijn CH geen 2T kan kiezen voor een nog eerlijkere vergelijking :P

en voor iemand het vraagt: de NC heb ik niet meer.

[ Voor 32% gewijzigd door Benotti op 06-10-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 12:01:

Om het verschil tussen 1Mb en 512kb cache duidelijk te maken heb ik 2 benches gedaan, met de CH@ 2.7Ghz en een NC@ 2.9Ghz, beide uitgerust met 1Gb ram en een X800XT PE.

Zoals je ziet is de Clawhammer 1Mb een heel stuk sneller en dat terwijl de NC 200Mhz hoger is geklokt en beschikt over meer bandbreedte.
Dit zegt genoeg over de 512KB extra cache 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Afbeeldingslocatie: http://img43.exs.cx/img43/8162/3dmark4.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img43.exs.cx/img43/5785/3dmark7.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zo'n lage snelheid is het verschil minder te zien. Als iemand nou een 1Mb op 3Ghz kan benchen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01

Je hebt wel verschillende drivers gebruikt,dat geeft wel een verkeerd beeld .

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das waar, bij de CH de 4.9 drivers en bij de NC de 4.11 beta's. Als er vraag naar is wil ik best de NC bench nog eens doen met de Catalyst 4.9 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 00:04:
Das waar, bij de CH de 4.9 drivers en bij de NC de 4.11 beta's. Als er vraag naar is wil ik best de NC bench nog eens doen met de Catalyst 4.9 drivers.
Ja dat is misschien wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Will do >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

As promised:

Ik heb de NC Bench over gedaan met de Catalyst 4.9 drivers, zelfde als bij de Clawhammer bench. Verschil valt te verwaarlozen.

NewCastle: 28452
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8167236

Conclusie: Clawhammer is gewoon veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik moet even wat informatie weten. Ik heb een cpu code van een 3500+ hier, maar in de startpost kan ik niet echt een duidelijke site vinden waar je bijvoorbeeld de code in kan voeren, en alle gegevens eruit rollen :) (plaatje met uitleg geeft niet echt veel info)

ADA3500DEP4AW
CBAEC 0429ROMW
1062954G40105

Iemand die een link voor me heeft ?

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 07-10-2004 19:23 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 18:08:
[...]

As promised:

Ik heb de NC Bench over gedaan met de Catalyst 4.9 drivers, zelfde als bij de Clawhammer bench. Verschil valt te verwaarlozen.

NewCastle: 28452
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8167236

Conclusie: Clawhammer is gewoon veel sneller.
OK,........ Now i believe :)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik ben vrij nieuw op het gebied van oc'en. Nu wilde ik toch wat meer uit mijn cpu halen. Helaas liep ik al snel tegen verschillende problemen op.
Me proc loopt stabiel op 10 x 210 (10 x 200 standaard)
Ga ik naar de 10 x 215 loopt hij in windows nog wel stabiel maar als ik hem stress reboot mijn systeem. Ik heb gekeken naar de temp maar deze bleef "netjes" rond de 50 graden (stressed). Daar kan het denk ik dus niet aan liggen.
Toen wilde ik mijn vcore dus verhogen om te kijken of hij dan nog wel stabiel kan draaien.
Alleen ik kan in mijn bios mijn vcore niet hoger zetten dan 1.550 :?
Ook in Core Center van MSI kan ik hem niet hoger zetten.

Ik heb zover ik weet gewoon de nieuwste bios van msi (1.80) dus ik vraag me beetje af waarom ik me vcore niet hoger kan zetten. Hoe kan ik simpel zien of ik wel 1.80 draai en het flashen misschien perongeluk mislukt is?

Specs:
MSI K8T Neo (via k8t800)
Clawhammer 3200+ (1mb cache)
2x 512mb (Crosshair PC 3200)
Club3d 9800pro (128mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hey Swatfireglide,

Ik heb precies hetzelfde. Zo rond de 10 x 215 begint de PC inderdaad al erg raar te doen. Ik snap echt niet waarom ik niet hoger kom dan 210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
jullie hebben geen PCI/AGP lock..dus je hdd en videokaart gaan mee als je gaat oc'en. Dan houdt het meestal bij 215MHz wel op.. Je kunt volgens mij wel oc'en met dat bordje als je de promise onboard ide gebruikt en een pci videokaart. Maar dat staat ergens in dit topic wel uitgelegd geloof ik..

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat hebben mensen met dit cpu''tje gehaald?

AMD Athlon 64
ADA3000AEP4AX
CBASC 0410RPMW
9835555c40284

Is het wat of niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Dit volgende lijkt mij prima passen in dit topic:

Het lijkt mij eens interessant om te kijken wat mensen voor stabiele overclock halen met hun athlon 64 cpu op standaard vcore

Om even af te trappen: mijn Athlon 64 3200+ NC haalt 2464mhz pifast stabiel met mp op 11 en standaard boxed cooler op max snelheid
picje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leth/proc.jpg

ps. dus even type athlon + oclock + cooler op zijn minst op geven om het een beetje overzichtelijk te houden.

[ Voor 31% gewijzigd door savale op 10-10-2004 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
savale schreef op 10 oktober 2004 @ 02:01:

Het lijkt mij eens interessant om te kijken wat mensen voor stabiele overclock halen met hun athlon 64 cpu op standaard vcore

Om even af te trappen: mijn Athlon 64 3200+ NC haalt 2464mhz pifast stabiel met mp op 11 en standaard boxed cooler op max snelheid
picje:
[afbeelding]

ps. dus even type athlon + oclock + cooler op zijn minst op geven om het een beetje overzichtelijk te houden.
Deze gegevens staan al beschreven in de OP. Als meer mensen deze even zouden doornemen zou dat handig zijn.

Mochten sommige het zich afvragen, het werk aan de nieuwe OP is nog steeds bezig. Mede door ziekte en drukte is hier vertraging in geslopen.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Tot nu toe 2 uurtjes game en 1 uurtje Primestable:
Afbeeldingslocatie: http://www.fratser.com/oc/2500.gif

Kan nog wel wat hoger denk ik, maar laat hem eerst ff een heel dagje primen voor ik verder ga. Voltage staat op 1.65, maar hij overvolt iets onder load en undervolt wat zonder load.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op 10 oktober 2004 @ 02:01:

picje:
[afbeelding]

Dat is wel geinig heb exact dezelfde proc. zelfde week ook nog.
Maar krijg mijnes niet stabiel op 2.5Ghz.
Gamen gaat goed maar na een kleine 8 uur stressed gaming reboot mijn pc spontaan.
Ik heb ook een 550Watt Q-tec met een peak vermogen van 285 watt.

Zal denk ik dus mijn zwakke voeding wel zijn.

Temps zijn niet boven de 41 graden stressed met de Zalman CU koeler.
Voltages al geprobeerd van 1.55 tot 1.65 niks heeft gewerkt.

Terwijl op 2.4Ghz op 1.55 volt het perfect draait. Als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DolleDries
  • Laatst online: 16-07 12:27
Hmmm iemand al een AMD64 3200+ op 939 pennetjes gesignaleerd ?
Volgens de gekke garnalen beneden ons (http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=230) is dat namelijk een vurrukkelijke :9 processor.
Cheap processor die op brakke luchtkoeling rustig op 2500 MHz wil fietsen hoort wel in mijn systeem met waterkoeling thuis })
En na het lezen van hun review ben ik daar eigenlijk ook wel zeer in geïntresseerd.

Heeft iemand hier al de beschikking over ?
Heb een en ander uitgezocht maar kan verder weinig terug vinden m.b.t. beschikbaarheid.. :?

ideetje ?? rumor ?? anyone ??

[ Voor 15% gewijzigd door DolleDries op 13-10-2004 16:22 . Reden: zucht..eeuwige typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

DolleDries schreef op 13 oktober 2004 @ 16:14:
Hmmm iemand al een AMD64 3200+ op 939 pennetjes gesignaleerd ?
Volgens de gekke garnalen beneden ons (http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=230) is dat namelijk een vurrukkelijke :9 processor.
Cheap processor die op brakke luchtkoeling rustig op 2500 MHz wil fietsen hoort wel in mijn systeem met waterkoeling thuis })
En na het lezen van hun review ben ik daar eigenlijk ook wel zeer in geïntresseerd.

Heeft iemand hier al de beschikking over ?
Heb een en ander uitgezocht maar kan verder weinig terug vinden m.b.t. beschikbaarheid.. :?

ideetje ?? rumor ?? anyone ??
niet in nl verkrijgen staat wel op de lijst van amd proccors dus betaat wel.
mischien op http://www.tweakers.be of http://www.google.be of ze heebbeen de 5 met 2 gewisseld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 1e overclock met mijn nieuwe geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://hosting.ambience.nl/lam-lan/crew/freek/zooi/icefreak/overclock.jpg
Stock voltage van cpu en mem
HW:
AMD64 3000+(stepping weet ik niet, kom ik morgen hopelijk achter)
MSI K8N Neo Platinum
OCZ EB 512MB PC3200
Powercolor 9800SE
36GB 'Raptor'
(Let niet op de brakke voedingswaarden)
Morgen krijg ik waterkoeling en ga ik nog harder proberen. Temperatuur is nu ongeveer 40 graden idle :) .
Alleen snap ik iets niet, als ik hoger als 2.3 ghz ga (boot nog wel) dan krijg ik in windows allemaal problemen met onherstelbare bestanden :|. Kan ik er wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:12

Wimo.

Shake and Bake!

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~wimo/amd.JPG

Mem loopt op 1:1 maar wel met 2t ..

Had iets meer gehoopt.. air cooled btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week krijg ik een Winchester binnen, oftewel de 90nm versie van de 3500+ voor socket 939, ben benieuwd wat ie kan :Y) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan over te stappen naar amd 64.. nu wil ik de 3200 clawhammer hebben, die wel in de pricewatch staat, maar elke x als ik naar de desbetreffende site ga, staat er dat het de "normale" 512, newcastle is...

Iemand een ideetje hoe ik aan een 1mb versie kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige 3200+ met 1Mb cache die je nog kunt krijgen zijn de mobiles, kijk eens bij Alternate DE. Wil je een gewone cpu met 1Mb dan zul je moeten kijken naar een 3400+ of 3700+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 22:18:
De enige 3200+ met 1Mb cache die je nog kunt krijgen zijn de mobiles, kijk eens bij Alternate DE. Wil je een gewone cpu met 1Mb dan zul je moeten kijken naar een 3400+ of 3700+.
Ehm... Memory+ heeft nog een 3200+ met 1mb cache? en www.robkiens.nl ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2de site heeft geen voorraad indicator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 22:31:
Die 2de site heeft geen voorraad indicator?
Hij heeft ze volgens mij nog op voorraad(mijn broer heeft er 1-2 weken geleden nog 1 besteld), moet je ff mailen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me even een advies geven?
Ik kan aan 90nm Winchester processoren voor socket 939 komen maar weet niet welke ik zal kiezen:
De 3000+ (1.8Ghz), de 3200+ (2.0Ghz) of de 3500+ (2.2Ghz) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht er nog even mee met de socket 939 processoren.

Ik vind ze nu gewoon erg aan de hoge kant qua prijs.
En je begint met de 3500+ en die zijn al 400+ euro.

Misschien volgend jaar goed doen dan ga ik wel meteen voor de FX versie.
Dan verkoop ik mijn oude (nu nieuwe) hardware wel aan een vriend van mij.
Die draait toch steeds met lanparty's op zijn P3 600 Mhz 8)7

Zijn die FX versies beetje hoog over te klokken? en hebbe nze andere koelers nodig dan de AMD64?
Heb nu namelijk een Zalman 7000b Al/CU koeler erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 12:26:

.......
De 3500+ vind je vanaf 309,90 euro, das wel ff wat minder dan 400 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 12:26:

Misschien volgend jaar goed doen dan ga ik wel meteen voor de FX versie.
Dan verkoop ik mijn oude (nu nieuwe) hardware wel aan een vriend van mij.
Die draait toch steeds met lanparty's op zijn P3 600 Mhz 8)7

Zijn die FX versies beetje hoog over te klokken? en hebbe nze andere koelers nodig dan de AMD64?
Heb nu namelijk een Zalman 7000b Al/CU koeler erop.
Kijk eens wat verder dan ons kleine kikkerlandje....
Ik heb zojuist een order in de USA geplaatst.... Een AMD 3500+ 90nm + een dualchannel kit OCZ pc3200 EL Platinum Rev.2 1024mb voor het bedrag van (schrik niet :P ).... €490.52
Daar komt dan nog een euro of 25 bij voor shipment, dus dan ben je voor €515,- klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 22:12

Epsilon

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 12:35:
[...]

Ik heb zojuist een order in de USA geplaatst.... Een AMD 3500+ 90nm + een dualchannel kit OCZ pc3200 EL Platinum Rev.2 1024mb voor het bedrag van (schrik niet :P ).... €490.52
Daar komt dan nog een euro of 25 bij voor shipment, dus dan ben je voor €515,- klaar ;)
Met een beetje pech komt daar de belasting a 19% ook nog bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog.... het blijft stukken goedkoper ;) En ik zie in NL nog geen 90nm cpu te koop...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 10:35:
Wie kan me even een advies geven?
Ik kan aan 90nm Winchester processoren voor socket 939 komen maar weet niet welke ik zal kiezen:
De 3000+ (1.8Ghz), de 3200+ (2.0Ghz) of de 3500+ (2.2Ghz) :?
We hebben ze nu al besteld. Nu maar hopen dat ze snel komen en dan aan de gang! :D En we hebben gekozen voor 3500+ 90nm.

Ben benieuwd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door leandres op 16-10-2004 19:57 ]

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 12:35:
[...]

Ik wil eerst nog wel zien wanneer je deze effectief in handen zal hebben...

Waarschijnlijk pas als hier de prijzen lager gezakt zijn dan je nu hier zou betalen :)

En er komt inderdaad nog een invoertaks bovenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 12:41:
[...]

Ik wil eerst nog wel zien wanneer je deze effectief in handen zal hebben...

Waarschijnlijk pas als hier de prijzen lager gezakt zijn dan je nu hier zou betalen :)

En er komt inderdaad nog een invoertaks bovenop!
Als ze het pakketje gewoon verzenden moet het toch met een aantal dagen hier in handen kunnen zijn.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

mr._Anderson schreef op 17 oktober 2004 @ 15:22:
[...]

Als ze het pakketje gewoon verzenden moet het toch met een aantal dagen hier in handen kunnen zijn.
Inderdaad, we verwachten hem eind volgende week te hebben :)

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 03-09 22:28
Hoi

Ik heb paar dagen geleden een amd 64 3000+ gekocht en heb maar meteen mijn steppings of hoe ut ook heet opgeschreven want ik ben wel van plan om te gaan oc'en.

Ik heb ADA3000AEP4AX
CBASC 0412VPMW
9539324D40094

Nou heb ik hier gelezen dat die laatste 4 cijfers mede bepalen hoe goed overclockbaar je cpu is nou heb ik 0094 en dat is toch best laag betekend dat dan dat ik hem goed zou moeten ocen.
Ik heb mijn processor bij funprice gehaald maar ik kreeg niet de standaard amd cooler erbij maar een coolermaster.
Nou zijn mijn temps best hoog stressed is de processor zonder overklok 53 graden.
Dat vind ik toch hoog maar als ik dat de koelblok voel dan is die helemaal niet zo warm of heet.
Misschien is mijn temp sensor beetje kapot?
Ik heb wel een slechte voeding die moet ik nog vervangen, een standaar voeding van 300 watt die ik bij de kast kreeg :P
Kan het ook door de slechte voeding komen dat ik zulke hoge temps halen vergeleken met hier?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op 19 oktober 2004 @ 22:34:
Hoi

Ik heb paar dagen geleden een amd 64 3000+ gekocht en heb maar meteen mijn steppings of hoe ut ook heet opgeschreven want ik ben wel van plan om te gaan oc'en.

Ik heb ADA3000AEP4AX
CBASC 0412VPMW
9539324D40094

Nou heb ik hier gelezen dat die laatste 4 cijfers mede bepalen hoe goed overclockbaar je cpu is nou heb ik 0094 en dat is toch best laag betekend dat dan dat ik hem goed zou moeten ocen.
Ik heb mijn processor bij funprice gehaald maar ik kreeg niet de standaard amd cooler erbij maar een coolermaster.
Nou zijn mijn temps best hoog stressed is de processor zonder overklok 53 graden.
Dat vind ik toch hoog maar als ik dat de koelblok voel dan is die helemaal niet zo warm of heet.
Misschien is mijn temp sensor beetje kapot?
Ik heb wel een slechte voeding die moet ik nog vervangen, een standaar voeding van 300 watt die ik bij de kast kreeg :P
Kan het ook door de slechte voeding komen dat ik zulke hoge temps halen vergeleken met hier?
Alvast bedankt!
Kan zijn dat je MOBO slechte sensor aan geeft. PRobeer eens je Bios te flashen naar een nieuwere versie (check je website van je moederbord)

Aan je Voeding kan het niet liggen dat je processor te heet wordt.
Zorg wel dat je VOltage rond de 1.5 a 1.55v ligt van je CPU.
Dat zit die van mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 03-09 22:28
Ja ik heb laatst nog bios upgrade gedaan, maar blijft hetzelfde.
Als de temps aangeven dat die 50 graden is dan lijkt het mij dat de koelblok best heet moet aanvoelen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
sjaak88 schreef op 20 oktober 2004 @ 16:22:
Ja ik heb laatst nog bios upgrade gedaan, maar blijft hetzelfde.
Als de temps aangeven dat die 50 graden is dan lijkt het mij dat de koelblok best heet moet aanvoelen of niet?
50 graden is niet heet, maar je kan er wel lekker je handen aan opwarmen zeg maar. Gewoon ff voelen is altijd de beste methode :+

oja mocht er nog iemand zijn die mijn amd 3200+ newcastle wil ruilen voor een 3200+ clawhammer.... Hij haalt ~ 2600 mhz met de standaard boxed koeler.

[ Voor 18% gewijzigd door savale op 20-10-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Epsilon schreef op 15 oktober 2004 @ 12:49:
[...]

Met een beetje pech komt daar de belasting a 19% ook nog bij ;)
Idd...je kan het beter via iemand in de US spelen, en laten verzenden onder een waarde van 40 pleuro...komt er niks bij, maar je loopt wel een risico natuurlijk als het zoek raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje een athlon 64 3000+

de batchcode aan het eind was 0073, dus best mooi denk ik.
Ben begonnen met overclocken en kom uit op 2400mhz stabiel. Met het geheugen op een divider van fsb:12 dus het loopt op 240/12= 200mhz ddr
Hoger wil het geheugen niet echt. Dit alles op een:

msi k8n neo platinum
corsair valueram ddr400 512mb op 2.7v 1T 2.5-3-3-8
athlon 64 3000 op stock cooler 40/49 C op 1.588volt

ps: met kingston valueram was mijn pc echt een drama, koop dat aub niet in combo met de msi k8n!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

savale schreef op 20 oktober 2004 @ 16:48:
[...]

50 graden is niet heet, maar je kan er wel lekker je handen aan opwarmen zeg maar. Gewoon ff voelen is altijd de beste methode :+

oja mocht er nog iemand zijn die mijn amd 3200+ newcastle wil ruilen voor een 3200+ clawhammer.... Hij haalt ~ 2600 mhz met de standaard boxed koeler.
moet je me maar ff mailen zie profiel ;)
We doen de rest wel via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53
update 23-10-2004:
Hmmz geheugen op 2-3-2-5 gezet en AGP op 67 uit voorzorg en nu draait het wel vrolijk op 2500MHz

---

Ik krijg mijn 3500+ niet hoger dan 2.4GHz wat een beetje vreemd is met de onderstaande hardware en high-end luchtkoeling :(

Specs:
AMD Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo2 Platinum
2x 512MB PC3200 Winbond BH-5
Thermalright XP-90
Vantec Tornado 92mm @ max speed
Artic Silver 5
Enermax 460W EG465AX-VE (G) (FMA)

3.3v = 3.3v
5.0v = 5.0v
12.0v = 11.60 tijdens stressen en 11,75 tijdens idle

Core info 3500+:

ADA3500DEP4AW
CBAUC 0420 WPMW
1036344F4 0178

Stabiel als een huis op:
CPU: 2400MHz
Vcore: 1.55v (kan wellicht ook op default)
MP: 10x
HTT Freq: 240MHz
HTT MP: 4x
Mem: 200MHz 2-2-2-5 @ default voltage

Fout in Prime95 na 15min:
CPU: 2500MHz
Vcore: 1,65v t/m 1,75v geprobeerd in stappen van 0,05v
Temp: max 60c (volgens MSI CoreCenter)
HTT Freq: 250MHz
HTT MP: 4x
Mem: 208MHz 2-2-2-5 @ 2.85v (memtest86 zonder fouten)

Blauw scherm en reboot na 40min tijdens Prime95:
2500MHz
Temp: max 56c (volgens MSI CoreCenter)
Vcore: 1.65v
HTT Freq: 250MHz
HTT MP: 3x
Mem @: 208MHz 2-2-2-5 @ 2.85v (memtest86 zonder fouten)

Ik heb ook al een andere voeding geprobeerd namelijk de Tagan 480w maar die was nog slechter op de 12v dan me huidige Enermax.
En er zat voor de Thermalright XP-90 een Zalman 7000B Cu op de CPU maar daarmee was ie ook onstabiel @ 2500MHz.

Is dit nou gewoon een ***** 3500+ exemplaar? Of ligt het probleem ergens anders en dan is de vraag uiteraard waar?

---

update 23-10-2004:
Hmmz geheugen op 2-3-2-5 gezet en AGP op 67 uit voorzorg en nu draait het wel vrolijk op 2500MHz

[ Voor 9% gewijzigd door Semetrix op 23-10-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 17:10
Lopen de 64 cpu's van amd ook niet op een lagere freq. dan blijkt uit de naamgeving.(dus net zo als bij athlon xp). Ik heb een athlon xp-m 3000+ en die heeft max. freq van ca. 2200 :/

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Rider op 20-10-2004 19:12 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.