Nou ik zou het je niet nadoenVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:04:
[...]
shure maar schrik niet
[afbeelding]
ik was zelf ook niet tevreden met die material die er op zat, hij glimt iets teveel waardoor dus inderdaad de vorm neit overkomt
hier nog 1 zonder meshsmooth
[afbeelding]
hier ben ik dus zelf niet trots op. Zelfs in spagettie zit meer duidelijkheid (gekookte dan)
Verwijderd
in max6 zitten een hoop reactor tutorials, ik heb er veel plezier aan gehad.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:29:
Ook weer ff wat simpels gemaakt in 3dsmax6....
[afbeelding]
zelf vind ik dat die ketting er niet uitziet... wil hier nog ff wat anders voor maken...
Ook leek het mij leuk om iets met reactor te doen...heeft iemand hier goede tutorial voor?
Verwijderd
eeh je kan geen auto modelen maar je had wel lol met reactor ?Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:35:
[...]
in max6 zitten een hoop reactor tutorials, ik heb er veel plezier aan gehad.
.omgekeerde wereld lijkt mij
Verwijderd
tjeck it outVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:41:
[...]
eeh je kan geen auto modelen maar je had wel lol met reactor ?
en heb al die "leuke" tutorials gedaan in max. Ik heb alleen nooit iets gemodeld in max, na 4 jaar is dit de eerste keer
Waarom gebruik je niet de spacing tool en maak je maar 1 schakel voor in je ketting.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 20:15 . Reden: 2-0 ]
Verwijderd
ik mis de wenkbrauwen. Of doe je dat niet als texture. Zo niet hoe dan? Haar was ook wel leuk geweestVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:11:
bump 40% klaar
diffuse nog niet mee verder geweest
beetje met spec begonnen
[afbeelding]
Verwijderd
ben ik nog over aan het twijfelenVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:58:
[...]
ik mis de wenkbrauwen. Of doe je dat niet als texture. Zo niet hoe dan? Haar was ook wel leuk geweest, komt nog wel lijkt me
.

texture kan, maar dan mis je diepte. Shag:hair is kut voor wenkbrauwen.
Polyhaar zou kunnen maar dan moet je meerdere opacity maps maken :\

Verwijderd
Reactor vind ik veel gemakkelijker dan een auto modellen. Eens je het basisprincipe van reactor door hebt is het toch vrij eenvoudig?Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:41:
[...]
eeh je kan geen auto modelen maar je had wel lol met reactor ?
Ah, ik wil ook onderhand eens overstappen op een kaart van die generatie. Er komen binnenkort kaarten uit voor rond de 200 euro, daar wacht ik op.LiToKi schreef op 25 augustus 2004 @ 19:47:
[...]
offtopic:
Nieuwe videokaartGeForce 6800GT, benk blij mee.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ja ik heb het met de spacing tool gedaan, maar wat jij doet is wel slimmer...Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:49:
[...]
tjeck it outik doe al 4 jaar dingen met max (effecten, materials, arty shit)
en heb al die "leuke" tutorials gedaan in max. Ik heb alleen nooit iets gemodeld in max, na 4 jaar is dit de eerste keer
Waarom gebruik je niet de spacing tool en maak je maar 1 schakel voor in je ketting.
[afbeelding]
Ik heb gewoon simpel een ring gemaakt en toen met een spline en spacing tool stuk of 100 gemaakt....
Bij jou zit er hoogte in, zodat ze goed in elkaar vallen...goed idee:) dankjewel
Verwijderd
diepte> bump. Is nou natuurlijk heel moeilijk. Moet je er van te voren eigenlijk al inplannen. Zodat je de bump hoog kan zetten en op zulke dingen heel sterk kan bumpen, en op andere plaatsen toch nog ligjes. Net als met dat litteken van mijn vorige character...tenzij je bump map nou al niet al te wit is, dat je nog flink wat tinten lager kan, en dus een goed vershil in hoogte kan aan brengen.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 21:00:
[...]
ben ik nog over aan het twijfelen
met shag hair of planes, word het toch echt heel lastig, als niet onmogelijk...
Verwijderd
mja, was al van plan om hem te texturen, wordt prolly wel met een displacement map.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 23:45:
[...]
diepte> bump. Is nou natuurlijk heel moeilijk. Moet je er van te voren eigenlijk al inplannen. Zodat je de bump hoog kan zetten en op zulke dingen heel sterk kan bumpen, en op andere plaatsen toch nog ligjes. Net als met dat litteken van mijn vorige character...tenzij je bump map nou al niet al te wit is, dat je nog flink wat tinten lager kan, en dus een goed vershil in hoogte kan aan brengen.
met shag hair of planes, word het toch echt heel lastig, als niet onmogelijk...
shag hair kan wel, heb et wel een paar gezien op cgtalk. Nadeel is dat je een berg emitters nodig hebt, maar ziet er wel erg nice uit.
velg
zonder rand nog

De vos loopt door het bos.
gaaf man, ziet er goed uit.
1 van de beste velgen die ik hier gezien heb qua materiaal dan.
1 van de beste velgen die ik hier gezien heb qua materiaal dan.
Still King
Ik heb met MAX 6 een probleem: ik kan niet meer met de muis dingen roteren. Ik zie wel de transform gizmo en die licht ook mooi op, maar als ik iets probeer te draaien, blijft het gewoon stilstaan. Ik kan wel de rotatie intypen en dan gaat het goed. Pier heeft het sinds hij Speedtree ook heeft ook, dus ik denk dat Speedtree de schuldige is. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik heb anders wel eens een schitterend voorbeeld gezien van hoe je wenkbrauwen kunt doen met shag:hair. Het kan er erg goed mee.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 21:00:
[...]
ben ik nog over aan het twijfelen
[ Voor 32% gewijzigd door Oogst op 27-08-2004 11:20 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
jup als je density map gebijkt ..Oogst schreef op 27 augustus 2004 @ 11:02:
Ik heb met MAX 6 een probleem: ik kan niet meer met de muis dingen roteren. Ik zie wel de transform gizmo en die licht ook mooi op, maar als ik iets probeer te draaien, blijft het gewoon stilstaan. Ik kan wel de rotatie intypen en dan gaat het goed. Pier heeft het sinds hij Speedtree ook heeft ook, dus ik denk dat Speedtree de schuldige is. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
[...]
Ik heb anders wel eens een schitterend voorbeeld gezien van hoe je wenkbrauwen kunt doen met shag:hair. Het kan er erg goed mee.
is het slechts een extra texturetje toevoegen
zijn je assen niet gelocked ?
het geel aangevinkte slotje naast je realworld coörds
zo niet zou ik het ook niet weten
je kan eventueel ook je max ui reverten ? mischien dat dat wat uitmaakt ..
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 11:38 ]
Euh, pardon? Het slotje naast de coordinaten onderin beeld is dus de selection lock. Of bedoel je een ander slotje?
Anyway: ik merk nu dat ik wel vrij kan rotaten, maar niet over de asses.
edit: Pier heeft al een oplossing gevonden: de rotation increment verhogen bij de preferences lost het op. Misschien is daar een verkeerde waarde komen te staan na wisselen van , naar . of zo.
Anyway: ik merk nu dat ik wel vrij kan rotaten, maar niet over de asses.
edit: Pier heeft al een oplossing gevonden: de rotation increment verhogen bij de preferences lost het op. Misschien is daar een verkeerde waarde komen te staan na wisselen van , naar . of zo.
[ Voor 34% gewijzigd door Oogst op 27-08-2004 11:48 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ik heb geen oplossingOogst schreef op 27 augustus 2004 @ 11:02:

edit:
ah zie nu ook de oplossing, thanx man
ah zie nu ook de oplossing, thanx man
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 12:16 ]
Verwijderd
weet ik, maar dat is zooooooooooooooooon pokke werkOogst schreef op 27 augustus 2004 @ 11:02:
Ik heb anders wel eens een schitterend voorbeeld gezien van hoe je wenkbrauwen kunt doen met shag:hair. Het kan er erg goed mee.
Mag ik die ook gebruiken voor mijn models, of is dees alleen bedoeld om naar te kijke/ van te leren?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Vrij te gebruiken
Mooi hoor. Ze kijkt alleen een beetje alsof ze moet huilen.
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
update

haren verbeteren, en dan eindelijk beginnen met renderen en texturen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 16:44 ]
Verwijderd
D-Tox ga je die gebruiken voor de contest 
Lijkt me wel wat voor de contest zo met die bril doet me denken aan een snowboard girl.. die voor een grote berg met sneeuw staat
edit:
D-Tox welk programma gebruik jij? als het 3d max is hoe laat je dan zeg maar de render staan met de wireframe dat je het beeld en de wireframe ziet?
Lijkt me wel wat voor de contest zo met die bril doet me denken aan een snowboard girl.. die voor een grote berg met sneeuw staat
edit:
D-Tox welk programma gebruik jij? als het 3d max is hoe laat je dan zeg maar de render staan met de wireframe dat je het beeld en de wireframe ziet?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 17:03 ]
Verwijderd
F4 of F3Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 16:50:
D-Tox ga je die gebruiken voor de contest
edit:
Verwijderd
aight thnx 
edit:
OMG ik heb nu vaag probleem. Als ik op M druk voor me Material Editor verschijnt zeg maar alleen de title balk ervan dat blauwe. Meer niet hoe kan ik het geheel weer terug krijgen. Kan nu alleen rechter muisknop minimize sluiten enzo doen
edit:
OMG ik heb nu vaag probleem. Als ik op M druk voor me Material Editor verschijnt zeg maar alleen de title balk ervan dat blauwe. Meer niet hoe kan ik het geheel weer terug krijgen. Kan nu alleen rechter muisknop minimize sluiten enzo doen
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 17:44 ]
Verwijderd
ik heb het tegenovergestelde wel es. DAn istie te groot voor mijn scherm erg lastig. Je moet hem dus gewoon onderaan te pakken zien te krijgen en slepen....dat's denk het probleem...is wel lastig...Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 17:31:
aight thnx
edit:
Verwijderd
das gewoon show edged faces @ viewport menuVerwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 17:31:
aight thnx
edit:
Verwijderd
hehe D-Tox
het was idd hij was helemaal geresized tot het blauw titel balkje zwaar iritant

tuhduhhhh

Verwijderd
hmmm heb weer even een vraag:
Ik ben een huis aan het maken beetje in soort van spaanse style doffe muur met veel schade erin zeg maar. Althans dat wil ik
op 3dtotal kwam ik op dit plaatje:

om even aan te geven wat ik ongeveer wil. Maarja ik kan het plaatje wel editen ff wat editten en er texture van maken en als diffuse toevoegen en dan wat spelen met de tilling maar daar wordt het me never nooit een mooie muur! overal het zelfde natuurlijk etc.
Kan iemand mij opweg helpen hoe ik dit moet aanpakken. En desnoods een tutorial geven waar ik het dan kan vinden want kan het niet echt vinden
Ik ben een huis aan het maken beetje in soort van spaanse style doffe muur met veel schade erin zeg maar. Althans dat wil ik

om even aan te geven wat ik ongeveer wil. Maarja ik kan het plaatje wel editen ff wat editten en er texture van maken en als diffuse toevoegen en dan wat spelen met de tilling maar daar wordt het me never nooit een mooie muur! overal het zelfde natuurlijk etc.
Kan iemand mij opweg helpen hoe ik dit moet aanpakken. En desnoods een tutorial geven waar ik het dan kan vinden want kan het niet echt vinden
Hoe zit die velgmaterial in elkaar als ik vragen mag?
Een zeer mooie velg, ik neem aan dat de band nog komt?
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
mooi man
trouwens, bedankt voor die file, weet nie of ik hem ga gebruiken ooit, maar toch iig bedankt
Still King
Begint er al goed uit te zien hoor.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 16:38:
update
[afbeelding]
[afbeelding]
maar heb eigenlijk ook deze vraag aan jou
[rml]Imhotep in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 2..."[/rml]
die bril bijvoorbeeld, zijn dan meedere kleuren, heb je daar dan ook meerdere "lagen" zoals montuur en glazen, of is dieh ele bril gewoon 1 aanelkaar gesloten poly??
Still King
Verwijderd
offtopic:
edit: is al gelukt sorry
edit: is al gelukt sorry
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 22:21 ]
Hop! Ik heb dat laatste stuk dat nog geen details had (naast de deur) maar eens ingevuld:

Maar eigenlijk ziet ie er zo zeker zo schattig uit:

Dat vergt wel dat je hem een paar keer kopieert (zodat ie groter is en minder tiled), naden wegwerkt, overeenkomsten in de kopiën verandert (stukken verplaatsen met een flink zachte selectie) enzovoort. Wordt ie echt wel mooi van hoor.

Maar eigenlijk ziet ie er zo zeker zo schattig uit:

Volgens mij noem je zelf al de ideale manier om een mooie muur te krijgen: van deze muur in Photoshop een mooie texture maken.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 19:39:
hmmm heb weer even een vraag:
Ik ben een huis aan het maken beetje in soort van spaanse style doffe muur met veel schade erin zeg maar. Althans dat wil ik![]()
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Oogst op 27-08-2004 22:49 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
* Neejoh staat voor een moeilijke keuze *
Voor mijn opleiding moet ik een laptop bestellen. Nou ben ik dus een beetje aan het rondkijken wat een leuke laptop is (rond de 1400 euro) waar ik ook op kan 3d MAXen... Zelf snap ik ook wel dat die combinatie niet gemakkelijk samen gaat, het blijft een laptop maar goed..
Nu heb ik 2 laptops op het oog van Acer (Aspire 1510/1661) en ik heb geen idee welke ik moet kiezen. Het verschil zit hem namelijk in de CPU...
De 1510 heeft een AMD Athlon 64bit 3000+, en de ander een P4 2.8GHz.. Pff, keuzes
Nou is mijn eigelijke vraag of een 64bit processor enig voordeel heeft in het draaien van 3d applicaties? Zelf lijkt me dit niet veel uitmaken omdat eigelijk alle programma's nog op 32bit draaien?
Voor mijn opleiding moet ik een laptop bestellen. Nou ben ik dus een beetje aan het rondkijken wat een leuke laptop is (rond de 1400 euro) waar ik ook op kan 3d MAXen... Zelf snap ik ook wel dat die combinatie niet gemakkelijk samen gaat, het blijft een laptop maar goed..
Nu heb ik 2 laptops op het oog van Acer (Aspire 1510/1661) en ik heb geen idee welke ik moet kiezen. Het verschil zit hem namelijk in de CPU...
De 1510 heeft een AMD Athlon 64bit 3000+, en de ander een P4 2.8GHz.. Pff, keuzes
Nou is mijn eigelijke vraag of een 64bit processor enig voordeel heeft in het draaien van 3d applicaties? Zelf lijkt me dit niet veel uitmaken omdat eigelijk alle programma's nog op 32bit draaien?
[ Voor 4% gewijzigd door Neejoh op 27-08-2004 22:49 ]
Bij mijn weten (niet 100% zeker!) komt er van MAX 7 geen speciale 64 bit versie en dat betekent dat je nog minstens anderhalf jaar moet wachten op een 3ds max die 64 bit gebruikt. Wel geldt dat die amd 64's gewoon gruwelijk snel zijn, das natuurlijk ook wel winst.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
misschien werken ze wel simultaan aan 3dsmax 7-64. dat die over een half jaar ofzo uitkomt. misschien dat ze die uit strategisch oogpunt nog niet hebben aangekondigd maar dat zou niet slim zijn. ik denk dat we idd nog minstens een jaar moeten wachten.Oogst schreef op 27 augustus 2004 @ 22:51:
Bij mijn weten (niet 100% zeker!) komt er van MAX 7 geen speciale 64 bit versie en dat betekent dat je nog minstens anderhalf jaar moet wachten op een 3ds max die 64 bit gebruikt. Wel geldt dat die amd 64's gewoon gruwelijk snel zijn, das natuurlijk ook wel winst.
This too shall pass
Verwijderd
Hmmm oke oogst ga ik dan maar even doen morgen iets mooist brouwen met photoshop moet wel lukken 
zo ziet me huisje er nu uit:

Iemand nog een idee voor de belichting heb nu alleen 1 skylight hehe maar hij is nog zo donker
En nog vraagje:
Ik wil zeg maar in het midden zeg maar van de middelste 2 palen via bovenlangst naar elkaar een soort grote klimop maken met allemaal blaadjes enzo. Heb al geprobeerd een blaadje te moddelen
en die zeg maar via een Path te multiplye ofzo
SHIF- I maar dan doet hij alles niet random dus ziet er niet uit
iemand daarvoor nog een id?
edit:
ohjah hij is nog lang niet af dus. Die bak voren moet nog een soort mooie grote plan met kleurrijke bloemen komen. De deur moet nog soort van gemaakt worden etc etc. kijken of het dan wat is was van plan om het hele huis te maken maar alleen de front is ook wel grappig eigenlijk

Iemand nog een idee voor de belichting heb nu alleen 1 skylight hehe maar hij is nog zo donker
En nog vraagje:
Ik wil zeg maar in het midden zeg maar van de middelste 2 palen via bovenlangst naar elkaar een soort grote klimop maken met allemaal blaadjes enzo. Heb al geprobeerd een blaadje te moddelen
edit:
ohjah hij is nog lang niet af dus. Die bak voren moet nog een soort mooie grote plan met kleurrijke bloemen komen. De deur moet nog soort van gemaakt worden etc etc. kijken of het dan wat is was van plan om het hele huis te maken maar alleen de front is ook wel grappig eigenlijk
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 23:17 ]
Greetings 
ik ben een mannetje aan het maken in 3DS Max ... maar nu heb ik 2 editable Poly's die ik samen wil voegen...
is er een manier om dit alsnog te doen ? of moet ik herbeginnen om dat te laten lukken... ?
Alvast bedankt.
ik ben een mannetje aan het maken in 3DS Max ... maar nu heb ik 2 editable Poly's die ik samen wil voegen...
is er een manier om dit alsnog te doen ? of moet ik herbeginnen om dat te laten lukken... ?
Alvast bedankt.
Everything is possible if you really want it.
Das heel simpel. Selecteer 1 van de twee, vindt rechts het knopje 'attach', en klik de ander aan. Nou zijn ze een en dezelfde editable poly...Hobbles schreef op 27 augustus 2004 @ 23:32:
Greetings
Alvast bedankt.
Wat je kan doen is je basis stam met takken maken en dan een particle emitter er op zetten zodat ie blaadje "uitzend". In de help staat het wel exact. ik weet niet of je dit gaat animeren, maar anders kan je er nog een wind effect in stoppen ookVerwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:16:
Hmmm oke oogst ga ik dan maar even doen morgen iets mooist brouwen met photoshop moet wel lukken
[afbeelding]
En nog vraagje:
Ik wil zeg maar in het midden zeg maar van de middelste 2 palen via bovenlangst naar elkaar een soort grote klimop maken met allemaal blaadjes enzo. Heb al geprobeerd een blaadje te moddelenen die zeg maar via een Path te multiplye ofzo
edit:
Skylight kan je volgens mij je global multiplier in Advanced Lightning Settings omhoog schroeven
edit
kan iemand mij trouwens helpen een goeie tekeningen van de 3700 stoom loc serie van de NS? Daar aas ik al lang op, Spoorwegmuseum gemaild enzo. Die wil ik heel graag es namaken nl.
edit2 maar even

*klik*
[ Voor 36% gewijzigd door WhizzCat op 28-08-2004 11:10 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Voor de belichting: je krijgt vaak een stukken mooiere belichting door een combi van een enkele lamp met schaduwen en een skylight. Vooral in de schaduwgebieden van de lamp geeft de skylight dan vaak een prachtig effect.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:16:
[afbeelding]
En nog vraagje:
Ik wil zeg maar in het midden zeg maar van de middelste 2 palen via bovenlangst naar elkaar een soort grote klimop maken met allemaal blaadjes enzo. Heb al geprobeerd een blaadje te moddelenen die zeg maar via een Path te multiplye ofzo
edit:
Voor die plant is scatter misschien wel de beste methode. Een ander alternatief, dat wat meer handwerk vergt, maar ook meer controle geeft, is om een kaarsrechte stam te maken en daar een heleboel blaadjes en takjes aan vast te maken. Nu kun je ze handmatig een beetje willekeurig neerzetten en door grote groepen tegelijk te kopiëren en te plakken en te roteren/verplaatsen/scalen kan dit nog heel snel ook. Vervolgens trek je je complete struik over een path heen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
ja 2 lagen, montuur en glazen. Heb deze bril van een of ander plaatje op internet. (Het is ook veel handiger met texturen om dit in 2delen te maken)Imhotep schreef op 27 augustus 2004 @ 21:52:
[...]
Begint er al goed uit te zien hoor.
maar heb eigenlijk ook deze vraag aan jou
[rml]Imhotep in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 2..."[/rml]
die bril bijvoorbeeld, zijn dan meedere kleuren, heb je daar dan ook meerdere "lagen" zoals montuur en glazen, of is dieh ele bril gewoon 1 aanelkaar gesloten poly??
hmm ok dat lukt ... maar hoe kan ik nu de vertexes aan elkaar welden (Weld lukt zelfs niet met een waarde van 10000 ...DocB schreef op 28 augustus 2004 @ 07:32:
[...]
Das heel simpel. Selecteer 1 van de twee, vindt rechts het knopje 'attach', en klik de ander aan. Nou zijn ze een en dezelfde editable poly...
Everything is possible if you really want it.
Verwijderd
tussenliggende faces deleten en target weldHobbles schreef op 28 augustus 2004 @ 13:03:
[...]
hmm ok dat lukt ... maar hoe kan ik nu de vertexes aan elkaar welden (Weld lukt zelfs niet met een waarde van 10000 ...)
Mooie plaatjes. Het is jammer dat bij het laatste plaatje het detail niet op z'n hoogste staat; het verschil met het eerste plaatje is duidelijk zichtbaar.MrNGm schreef op 28 augustus 2004 @ 13:38:
ik heb een paar landschappen met Terragen gemaakt..... Tips/commentaar welkom
[afbeelding]
afmetingen 640x480 grootte: 159 kb
[afbeelding]
afmetingen 640x360 grootte: 141 kb
bij de laatste had ik het detail nog niet op het hoogst staan.....
Het eerste plaatje is wat aan de donkere kant. Verder is deze overgang niet erg mooi:
Die overgang is gewoon de rand van het landschap, de landschappen in terragen zijn best groot probeer de camera eens 180 graden te draaien dan krijg je het volledige lanschap te zien.
Ik vind ze ook wat te donker.
Ik vind ze ook wat te donker.
Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...
Verwijderd
kan iemand mij helpen...
ik heb het programma 3dRhino alleen ik weet niet hoe ik mijn ontwerpen een kleur kan geven. Moet dat ook weer met een bepaald programmatje ofzo?
alvast bedankt.
ik heb het programma 3dRhino alleen ik weet niet hoe ik mijn ontwerpen een kleur kan geven. Moet dat ook weer met een bepaald programmatje ofzo?
alvast bedankt.
ik probeerde een bijna nachtelijk plaatje te maken.....maar wel ietwat te donker....
Verwijderd
kan iemand mij helpen ik heb het programma 3d Rhino alleen heb ik nou al iets gemaakt en nou wil ik hem een kleur geven. maar hoe moet dat met een programma ofzo? zoja welke dan.
alvast bedankt
alvast bedankt

Hier en daar nog wat foutjes, maar dat zie je pas na het renderen.
Nu nog remschijf/klauw.
Sorry hoor, ik ben meestal niet de eerste om zoiets als 'utfs' te roepen, maar ik kan me niet voor stellen dat dit niet gewoon in de Rhino help te vinden is.Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 18:10:
kan iemand mij helpen ik heb het programma 3d Rhino alleen heb ik nou al iets gemaakt en nou wil ik hem een kleur geven. maar hoe moet dat met een programma ofzo? zoja welke dan.
alvast bedankt
@ WILDEAAP:
Ding ziet er schitterend uit, vooral het materiaal op de velg. Zin om iets van je geheim prijs te geven?
Welke renderer gebruikte je hier ook alweer voor? je had het al een keer gezegd, maar ben het weer kwijt (dacht Vray maar kan het mis hebben)...
En hoeveel polies heeft deze nou in totaal?
Verwijderd
[quote]DocB schreef op 28 augustus 2004 @ 18:51:
[...]
Sorry hoor, ik ben meestal niet de eerste om zoiets als 'utfs' te roepen, maar ik kan me niet voor stellen dat dit niet gewoon in de Rhino help te vinden is.quote]
als ik het daar al had gevonden had ik het hier niet gevraagd dus daar kan ik het niet vinden en daarom vraag ik het hier.
[...]
Sorry hoor, ik ben meestal niet de eerste om zoiets als 'utfs' te roepen, maar ik kan me niet voor stellen dat dit niet gewoon in de Rhino help te vinden is.quote]
als ik het daar al had gevonden had ik het hier niet gevraagd dus daar kan ik het niet vinden en daarom vraag ik het hier.
Ziet er goed uit al, alleen de kleuren zijn niet echt super. Hoop dat je het niet erg vind maar ik heb eens gephotoshoptVerwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:44:
beetje begonnen met het haar
[afbeelding]
haar is nog uberwip

Tis Vray idd, met HDRI instellingen...DocB schreef op 28 augustus 2004 @ 18:51:
[...]
Sorry hoor, ik ben meestal niet de eerste om zoiets als 'utfs' te roepen, maar ik kan me niet voor stellen dat dit niet gewoon in de Rhino help te vinden is.
@ WILDEAAP:
Ding ziet er schitterend uit, vooral het materiaal op de velg. Zin om iets van je geheim prijs te geven?
Welke renderer gebruikte je hier ook alweer voor? je had het al een keer gezegd, maar ben het weer kwijt (dacht Vray maar kan het mis hebben)...
En hoeveel polies heeft deze nou in totaal?
Het materiaal van de velg is hetzelfde als het materiaal van de auto maar dan zilverkleurig. De instellingen ervan heb ik een aantal pagina's terug gepost.
ik denk dat ie op 25.000 uitkomt
[ Voor 4% gewijzigd door WILDEAAP op 29-08-2004 00:53 ]
Verwijderd
de kleuren ( behalve de ogen ) haal ik regelrecht van een foto.WILDEAAP schreef op 28 augustus 2004 @ 19:03:
[...]
Ziet er goed uit al, alleen de kleuren zijn niet echt super. Hoop dat je het niet erg vind maar ik heb eens gephotoshopt
[afbeelding]
De ogen in jouw pic zijn wel vet
@ Meneer Wildeaap 
Weer een rarretje?
Weer een rarretje?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
robohopper
Meer van dit ding hier:
http://www.cgtalk.com/showthread.php?threadid=153062
hoop dat jullie het wat vinden!

Meer van dit ding hier:
Verwijderd
heb je niets recenters ?
ik ken em al van Spfish daar was hij gesubmit @ 2003-11-14
[oudere render danwel .. maar lijkt me niet dat je een jaar lang over die ene render hebt gedaan ..
ik ken em al van Spfish daar was hij gesubmit @ 2003-11-14
[oudere render danwel .. maar lijkt me niet dat je een jaar lang over die ene render hebt gedaan ..
Wow! Erg mooi! Uniek idee en erg goede uitwerking. Vooral de materialen zijn goed gelukt, met name de bladeren.Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 21:39:
robohopper
[afbeelding]
Meer van dit ding hier:
Ik neem aan dat in de animatie waarin de sprinkhaan landt de omgeving nog komt?
De loopanimatie ziet er veelbelovend uit. Je zou de sprinkhanen een beetje kunnen laten bewegen om het geheel nog vloeiender te maken.
Het doet mij trouwens denken aan het boek "Robotdieren", waarin toevallig ook een robotsprinkhaan in voorkomt.
Verwijderd
Robotdieren? mmmh ken ik niet, klinkt wel leuk 
Ik heb em een jaar geleden +- idd gepost op splutterfish. dat was een oude render van vorige zomer. Dit jaar moest hij maar weer eens uit de kast gehaald worden en die vervelende -echte bladeren vervangen worden
Het is idd de bedoeling die hopper op die bladeren te laten landen. Moet ik wel een snellere machine zien te regelen. deze render deed er 38 uur over op een xeon 1.7 ghz met 1024 mb ram
Ik heb em een jaar geleden +- idd gepost op splutterfish. dat was een oude render van vorige zomer. Dit jaar moest hij maar weer eens uit de kast gehaald worden en die vervelende -echte bladeren vervangen worden
Het is idd de bedoeling die hopper op die bladeren te laten landen. Moet ik wel een snellere machine zien te regelen. deze render deed er 38 uur over op een xeon 1.7 ghz met 1024 mb ram
Vet bedacht, vet gemaaktVerwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 21:39:
robohopper
[afbeelding]
Meer van dit ding hier:
En een render van mijn auto met banden...

Nice.. very nice!
Voorkant lijkt een beetje op een Saab/Audi TT
Vraagje over de velg: Hoe begin je met zo'n velg?
Ik heb er wel s moeite mee nml. Het lukt me wel, alleen (meestal) op een omslachtige manier..
Ik heb er wel s moeite mee nml. Het lukt me wel, alleen (meestal) op een omslachtige manier..
[ Voor 4% gewijzigd door Scipionyx op 29-08-2004 11:39 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
het lullige is dat als je gewoon een vlakke cylinder had gepakt als band je het verschil niet ziet
, beetje sund van al het detail dat er in zit.
Wel word ie steeds liever !
vooral die velgen was echt wat ie nodig had !
ik zou een kleine sleuf/luchthapper in de motorkap zetten, lijkt MIJ wel tof
Wel word ie steeds liever !
vooral die velgen was echt wat ie nodig had !
ik zou een kleine sleuf/luchthapper in de motorkap zetten, lijkt MIJ wel tof
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Deze tutorial maar eens doen:Scipionyx schreef op 29 augustus 2004 @ 11:03:
Nice.. very nice!
http://www.onnovanbraam.c...?m=tutorials&g=8-car-rims
Verwijderd
hmm
mischien een beter materialtje op je banden zodat je schaduwen meer opvallen ?
http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck/bismarck.mov
let niet op de filesize is 3 mb ofzo voor 5 sec beeld
was een eerdere renderposing .. maar bleek al snel op hoge rendertijden uit te komen in de tussenframes [daarom afgekapt]
en opniew ingesteld / nu heb ik nog 200 frames te gaan voordat hij af is
hij rendert sneller
+ ik heb 2 miljoen poly's extra ..
[Noob case sens serv]
mischien een beter materialtje op je banden zodat je schaduwen meer opvallen ?
http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck/bismarck.mov
let niet op de filesize is 3 mb ofzo voor 5 sec beeld
was een eerdere renderposing .. maar bleek al snel op hoge rendertijden uit te komen in de tussenframes [daarom afgekapt]
en opniew ingesteld / nu heb ik nog 200 frames te gaan voordat hij af is
hij rendert sneller
+ ik heb 2 miljoen poly's extra ..
[Noob case sens serv]
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 12:26 ]
Laat trouwens eens een render van de achterkant zien, ben wel benieuwd hoe die eruit ziet

1. Brightness +30 Contrast +30
2. Contrast +30 Saturation -30
hehe die is nog niet afDocB schreef op 29 augustus 2004 @ 12:21:
Laat trouwens eens een render van de achterkant zien, ben wel benieuwd hoe die eruit ziet

[ Voor 53% gewijzigd door WILDEAAP op 29-08-2004 13:33 ]
Verwijderd
Ben eindelijk terug in het 3D-en geschoten... ben bezig aan de nieuwe BMW 6, kwestie van de technieken nog wat te oefen vooraleer ooit aan een eigen ontwerp te beginnen... So far so good, maar ik mis wat referentie van de voorzijde. (voorspoiler, bumper) Heeft er iemand van jullie toevallig zo eentje thuis staan waarvan ie een paar detailfotootjes kan nemen?
Binnenkort komen m'n eerste wipjes eraan,...
Binnenkort komen m'n eerste wipjes eraan,...
woei, ik ben ook weer wat aan het maken:
klik

hoe krijg ik op die plaats met die 2 zwarte puntjes 2 vertexpunten?
misschien een n00bvraag maarjah
ik gebruik dus maya 5...
ik wou eigelijk het poppetje van eiffel 65 na gaan maken, dat blauwe geval
geen id of het lukt...
gesmooth ziet het er al behoorlijk goed uit
klik
ik gebruik dus maya 5...
geen id of het lukt...
[ Voor 11% gewijzigd door enira op 29-08-2004 18:52 ]
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Ik zie een robohopper, iemand geintereseerd in een scan van een echte libelle van 10k x 8k pixels?
mooie referentie en je hebt meteen texturen. (en veel geduld nodig want je comp. vind dat niet lief)
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Kheb een probleempje. Ik heb de nieuwe VRay-Free erop gezet (1.09.03n), maar ik zie VRayMtl niet meer in mn Material Map browser, terwijl ik em wel kon kiezen met een oudere versie.
Iemand die weet wat er aan de hand is ?
Iemand die weet wat er aan de hand is ?
Verwijderd
-wenkbrauwen zien er veel te plat uit, en staan volgens mij te hoog.Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 13:00:
weer iets verder
[afbeelding]
haar moet nog wat verder getweaked worden
Wildeaap
Hoe heb jij de ogen die kleur gegeven?
vind ze wel mooi in jouw pic
-lippen hebben teveel bump, en hebben imho te veel ribbeltjes.
-ogen zijn te donker.
-Geef er een betere iris texture, staan er genoeg op i-net of maak er zelf een.
-(eindelijk mag ik het zeggen
-neus lijkt een beetje platgeslagen. (kan wel, maar ik zou het anders doen)
-ogen zijn mischien nog iets te rood, doe dit alleen aan de zijkanten, mbv adertjes. Ipv van de hele oogbol rood. Ze ziet er nou zo zielig uit
(hoe ver kan je hierop inzoomen?)(en hoe groot is de texture?)
K hoop dat je er wat aan hebt,
Verwijderd
-wenkbrauwen waren al gefixed, stonden idd net iets te hoogVerwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 19:43:
[...]
-wenkbrauwen zien er veel te plat uit, en staan volgens mij te hoog.
-lippen hebben teveel bump, en hebben imho te veel ribbeltjes.
-ogen zijn te donker.
-Geef er een betere iris texture, staan er genoeg op i-net of maak er zelf een.
-(eindelijk mag ik het zeggen) haar lijkt nog een beetje op stro, en valt onnatuurlijk neer. En onderaan het haar lijkt ze net grijs
.
-neus lijkt een beetje platgeslagen. (kan wel, maar ik zou het anders doen)
-ogen zijn mischien nog iets te rood, doe dit alleen aan de zijkanten, mbv adertjes. Ipv van de hele oogbol rood. Ze ziet er nou zo zielig uit![]()
(hoe ver kan je hierop inzoomen?)(en hoe groot is de texture?)
K hoop dat je er wat aan hebt,
- kzal ff kijken naar de bump van de lippen, kijk er nu al 2 dagen naar dus je kan best gelijk hebben.
- iris stond nog in de planning, realistische iris maken is vrij kut
- hehe
- zo 'plat' is de neus niet
- de zijkanten zijn beetje bebloed met aders, maar zal daar ook ff naar kijken.
Staar al veel te lang naar de texture, droom er zelfs over

thnx
Heb ooit eens een oog gemaakt aan de hand van een tut, kun je best gebruiken als je wilt (heb em evt. ook nog zonder dat witte highlight stukje)Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 20:10:
[...]
-wenkbrauwen waren al gefixed, stonden idd net iets te hoog
- kzal ff kijken naar de bump van de lippen, kijk er nu al 2 dagen naar dus je kan best gelijk hebben.
- iris stond nog in de planning, realistische iris maken is vrij kut![]()
- hehe, de kleur komt door de 'standaard' lampen ipv de shaghair lampen. Dan krijg je rare kleuren. kzal ff kijken naar de dikte
- zo 'plat' is de neus niet
- de zijkanten zijn beetje bebloed met aders, maar zal daar ook ff naar kijken.
Staar al veel te lang naar de texture, droom er zelfs over
thnx

klikbaarrrr
Verwijderd
Ziet er relaxed uit joh, er begint al behoorlijk wat realisme in te komen, goed bezigWILDEAAP schreef op 28 augustus 2004 @ 19:03:
[...]
Ziet er goed uit al, alleen de kleuren zijn niet echt super. Hoop dat je het niet erg vind maar ik heb eens gephotoshopt
[afbeelding]
PS.
Gaat toch nog behoorlijk wat tijd in zitten he
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 21:22 ]
Kleine opmerking: alle pupillen die ik heb gezien zijn rond en niet met uitstekersDocB schreef op 29 augustus 2004 @ 20:51:
[...]
Heb ooit eens een oog gemaakt aan de hand van een tut, kun je best gebruiken als je wilt (heb em evt. ook nog zonder dat witte highlight stukje)
[afbeelding]
klikbaarrrr
301SQN
Ik neem aan dat je niet twee zwevende vertexen wil...jarnotjuh schreef op 29 augustus 2004 @ 18:50:
woei, ik ben ook weer wat aan het maken:
klik
[afbeelding]
ik gebruik dus maya 5...
geen id of het lukt...
...ik zou de Split-Polygon tool gebruiken en ik denk dat de help bestanden in Maya voor de rest je wel zullen helpen.
Ja kweet et, maar bij die tut was het ook(wel anders), en ik vond het er wel geinig uitzien... dat is allesgeforceddq schreef op 29 augustus 2004 @ 21:28:
[...]
Kleine opmerking: alle pupillen die ik heb gezien zijn rond en niet met uitstekers.
Verwijderd
hmm, vet, zo ff proberenDocB schreef op 29 augustus 2004 @ 20:51:
[...]
Heb ooit eens een oog gemaakt aan de hand van een tut, kun je best gebruiken als je wilt (heb em evt. ook nog zonder dat witte highlight stukje)
[afbeelding]
klikbaarrrr
dat is het probleem een beetje, dan krijg ik meestan niet echt een rechte lijn tussen die vertexpuntenRowanov schreef op 29 augustus 2004 @ 21:48:
[...]
Ik neem aan dat je niet twee zwevende vertexen wil...
...ik zou de Split-Polygon tool gebruiken en ik denk dat de help bestanden in Maya voor de rest je wel zullen helpen.
ik probeer het wel
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Verwijderd
De bump staat te hoog denk ik. Ogen zijn stuk beter. Verder is de texture denk ik wel af. Nou nog haarVerwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:43:
beetje begonnen met het lichaam, nog geen echte details, beetje de boel aan het uitblokken de topologie bepalen
[afbeelding]
closeup van de nieuwe ogen
[afbeelding]
keb de bump ff opgeschroeft om de 'probleem gebieden' ff te bekijken.
wordt wel veranderd
De ogen zijn te donker van kleur -> saturation omlaagVerwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:43:
beetje begonnen met het lichaam, nog geen echte details, beetje de boel aan het uitblokken de topologie bepalen
[afbeelding]
closeup van de nieuwe ogen
[afbeelding]
keb de bump ff opgeschroeft om de 'probleem gebieden' ff te bekijken.
wordt wel veranderd
Zie deze foto .. welleswaar een man, maar maakt het wel duidelijk
http://www.jeepark.com/stormking/blue.eyes.jpg
de bump staat idd een tikke te hoog, bij de lippen is dat goed duidelijk, maar ook de huid is erg ruw zo. Als deze mevrouw vroeger heeft last gehad heeft van acne, dan komt het goed in de buurt 
overigens, met al het commentaar wil ik wel zeggen: ik vind het toch echt wel het betere texture werk wat je aan het doen bent
overigens, met al het commentaar wil ik wel zeggen: ik vind het toch echt wel het betere texture werk wat je aan het doen bent
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
die tut ken ik wel. Maar dit is volgens niet een plaatje dat jij hebt gemaakt. Deze staat lettelijk zo op die site. Of je kan gewoon heel photoshoppen...DocB schreef op 29 augustus 2004 @ 20:51:
[...]
[afbeelding]
klikbaarrrr
cool cool
nu nog ff bevectoriseren
Dit topic is gesloten.