hum klinkt als een redelijke oplossing ^_^
ben even "kloten" dan...
ben even "kloten" dan...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
mooie specular op de voorste glimmende schijf!DocB schreef op 24 augustus 2004 @ 23:59:
Hier nog ff snel een WIPje:
[afbeelding]
Ik ben nog helemaal niet tevreden met het metaal materiaal op het grootste stuk, maar ik krijg het niet echt zoals ik wil...
Ben morgen voor een paar dagen op introductie, dus voorlopig ff geen tijd om eraan verder te werken...
tips enzo zijn welkom
This too shall pass
Verwijderd
okVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 00:47:
Hoe krijg ik deze 2 elementen van mijn model aan elkaar ?
www.blackhorizon.com/hoe/krijgikditaanelkaar.jpg
Verwijderd
Ik kom er toch niet zo erg uitVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 01:54:
[...]
ok
heel simpel
plaats het in de positie die je wilt ..dus dat het iig bijna aansluit
dat heb je al ..
Verwijder polygoon die je aanhebt gegeven in je Perspective view
[dat zwarte vlak onderin dus
verplaats dan de onderste poly's naar je beginhoek.. weld het daar
extrude de volgende hap naar je uiterste hoek
weld weer ..
extrude nogmaal tot je weer op dezelfde lengt zit als voorheen
welden werkt alleen als de vertices heel dicht op elkaar zitten, tenzij je de waarde erbij verhoogt. Je kunt ook de 2 vertices die je wilt welden selecteren, en daarna op collapse drukken. Hierna moet je ze wel weer even op de goede plek zetten, want waarschijnlijk loopt je oppervlak niet meer recht...Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 02:58:
[...]
Ik kom er toch niet zo erg uit
Ik heb die polygoon verwijderd en nu zit er dus een doorzichtig gat waar eerst het zwarte vlak zat. nu heb ik dus 4 polygoon punten over en die moet ik dus welden. Hoe weld ik? ik zie dat ik een lijntje kan trekken maar dan gebeurt er niets ook target weld werkt niet (hulpenloos mode)
Omdat de ene poly heel groot is en de andere heel klein, is welden niet de meest handige oplossing. Handiger is het om, na inderdaad die twee polies gedelete te hebben, vier nieuwe aansluitende polies te 'tekenen' ertussen. Dat kan met de create-knop in editable poly als je op poly-sub-level zit.Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 02:58:
[...]
Ik kom er toch niet zo erg uit
Ik heb die polygoon verwijderd en nu zit er dus een doorzichtig gat waar eerst het zwarte vlak zat. nu heb ik dus 4 polygoon punten over en die moet ik dus welden. Hoe weld ik? ik zie dat ik een lijntje kan trekken maar dan gebeurt er niets ook target weld werkt niet (hulpenloos mode)
Precies voor jou zijn de tutorials in mijn signature bedoeld. De huisje-serie is Nederlandstalig en veronderderstelt als voorkennis alleen de Nederlandse taal en de werking van de muis.Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:26:
hmm.. wat een mooie werkjes hier allemaal,
ik ben er helemaal jaloers van..
Nu heb ik zoiets van, dat wil ik ook kunnen, het zal lang duren maar
dat wil ik dus ook kunnen.
3d max heb ik al, maar.. ik zie door de bomen het bos niet,
op het net wordt je overspoeld door tutorials allerhande maar..
ik weet nog niet wat een vertex is, wat faces zijn, ...
zeg maar.. een übernOOb op het gebied van 3d stuff
Zijn er mensen die tips hebben? sites met een soort van "getting started" guide?
boeken die interessant zijn?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
heb het nog steeds stiekem een beetje af en toeYohann!s schreef op 25 augustus 2004 @ 10:26:
/me Yohann!s kan na 2jaar nog steeds niks redelijks maken met max![]()
Het lijkt wel gewoon te moeilijk ofzo voor mij. *zucht* Kheb zulke gave ideeen in me hoofd zitten die ik zou willen maken, maar als ik nog niks kan maken als beginneling dan houd het snel op. Ben eigenlijk wel jaloers op een aantal mensen hier die zulke mooie en prachtige dingen maken !!! echt geweldig... wil het alleen ook kunnen.
Met dat zeggen schiet je niks op. Als je nou eens iets probeert te maken, dit dan nog een keer zegt en dan een pic van hoever je bent gekomen erbij zet. Er zijn hier op GoT een heleboel mensen met ervaring die je best willen helpen met stapels tips (waaronder ikzelf).Yohann!s schreef op 25 augustus 2004 @ 10:26:
Het lijkt wel gewoon te moeilijk ofzo voor mij. *zucht* Kheb zulke gave ideeen in me hoofd zitten die ik zou willen maken, maar als ik nog niks kan maken als beginneling dan houd het snel op. Ben eigenlijk wel jaloers op een aantal mensen hier die zulke mooie en prachtige dingen maken !!! echt geweldig... wil het alleen ook kunnen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Laat eens wat van je werk zien?!Yohann!s schreef op 25 augustus 2004 @ 10:26:
http://hawvie.deviantart.com/
[ Voor 22% gewijzigd door Dutchie! op 25-08-2004 11:42 ]
[ Voor 70% gewijzigd door FragNeck op 25-08-2004 12:44 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ligt aan jouVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:58:
hmm, keb een semi probleempje
Als ik mijn 1e scene wil renderen van mijn animatie crashed max, gewoon ineens poef weg.
Het kromme is dat ik hem render op een dual xenon 2.8ghz met 2 gig ram, als renderer gebruik ik brazil aangezien dat de enigste renderer is die de huidige hoeveelheid poly's kan trekken. Ligt dat nou aan 3dmax zelf of aan brazil? of aan beide
[ Voor 15% gewijzigd door Oogst op 25-08-2004 13:12 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
is er wel, reflection _moet_ lager staan dan 1.0 voor highlights en die andere idemOogst schreef op 25 augustus 2004 @ 13:12:
Damn, zie ik het nou goed dat de v-ray material geen specular lighting ondersteunt? Hoe krijgen ze zo'n blunder voor elkaar zeg.Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 13:13 ]
Ah, dit probleem ken ik van mensen waaraan ik workshops heb gegeven: sommigen bleven maar kloten op het precies recht krijgen van elk dom detail. Laat dat nou eens los! Als jij straks een render maakt, dan gaan mensen echt niet inzoomen en dan met een lineaal controleren of ze wel exact even hoog zijn.Yohann!s schreef op 25 augustus 2004 @ 11:35:
Ik heb zo'n beetje niks wat ik kan posten. Ik loop meestal al meteen vast met dingen maken, zelfs met simpele tuts. Ben nu niet thuis, maar zal proberen vanavond eens wat te posten, al is het niet veel. Het vervelendste vind ik hoe het systeem in elkaarzit van max.
Als ik het even vergelijk met Radiant editor (q2, q3,rtcw enz enz) dan maak je een blok, maak je een blok precies er naast. staan meteen alle punten (polgonen) goed. maar in max... Sleep je een blok, en nog een blok... lijkt het voor het oog naast elkaar, ga je inzoomen, blijkt dat de polo's mega ver uit elkaar liggen.
Dat soort dingen werken erg onhandig.Vooral om te leren...
edit: tis ook niet de bedoeling om levels te maken, maar even als voorbeeld. Ik heb dus ook geprobeerd een huis te maken (zie tweaktown topic) maar om de muren allemaal zo recht bij elkaar en naast elkaar te krijgen enzo is gewoon een ramp ! (elke pologoontje slepen, weer superver inzoomen, verschuiven klaar. Volgende.... )
[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 25-08-2004 13:22 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik heb het over de icoontjes.. de balk met de splines, objects, modifiers, etc...Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:59:
Heeft er btw iemand de UI van 5 al in max6 gemaakt? of ergens gedownload?
zo ja, kan deze me vertellen waar? of voor me uploaden?
Bvd.
de UI van max 5 is de UI van max 6 ..
op 2 dingen na je hebt bij max 6 een Niewere tooldbar [die van reactor]
en je mist bij max 6 ye Y hotkey toolbar [die is verwijderd vanwege instabieliteit ]
wil je hem toch terug kun je altijd de .UI van max 5 in max 6 laden ! N/p
vergeen niet je map met icoontjes te kopieren anders zie je der geen ruk van
De vos loopt door het bos.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 14:00 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 25-08-2004 14:30 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Erg mooi! Lekker veel details (vooral op de punt) en een mooie goudachtige kleur die goed bij het gebouw past.Oogst schreef op 25 augustus 2004 @ 14:28:
Ik ben eindelijk eens begonnen met het texturen van mijn gebouwtje. Ik heb me nog niet met materialen beziggehouden, maar enkel met de kleurcompositie. Ik heb me daarbij gebaseerd op het Loretoklooster in Praag. Een foto die ik daarvan maakte tijdens mijn vakantie aldaar anderhalve maand geleden:
[afbeelding]
En hoe dat dan is geworden in mijn landhuis:
[afbeelding]
Jammer daarbij is dat ik geen dakpannen heb en dus ook geen mogelijkheid zie om dat rood over te nemen. Graag commentaar op dit kleurenschema!
(overigens moet er naast de ingang nog steeds wat spul gemodelled worden)
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Ziet er goed uit. Wel zou het grijs iets witter mogen en het goud iets meer rood erbij denk ik.Oogst schreef op 25 augustus 2004 @ 14:28:
Ik ben eindelijk eens begonnen met het texturen van mijn gebouwtje. Ik heb me nog niet met materialen beziggehouden, maar enkel met de kleurcompositie. Ik heb me daarbij gebaseerd op het Loretoklooster in Praag. Een foto die ik daarvan maakte tijdens mijn vakantie aldaar anderhalve maand geleden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer daarbij is dat ik geen dakpannen heb en dus ook geen mogelijkheid zie om dat rood over te nemen. Graag commentaar op dit kleurenschema!
Ik vindt hem ook een beetje lijken op scc van volvoBarracuda_82 schreef op 25 augustus 2004 @ 14:39:
Ben vandaag weer wat verder gaan klooien met mijn eigen ontwerpje van een Lamborghini SUV.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Er zitten nog een berg fouten in en de achterkant is helemaal fucked (met het selecteren van de voorkant ook meteen de achterkant meegenomen en verprutst).
Maar goed, het idee is duidelijk zo denk ik.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
stond ergens een post over op 3dluvr.comFragNeck schreef op 25 augustus 2004 @ 13:21:
[...]
Ik heb het over de icoontjes.. de balk met de splines, objects, modifiers, etc...
Die staat niet in max6 bij mij hoor, en als ik hem copieer, werkt het niet.
Verwijderd
dat zijn mooie bomenOogst schreef op 25 augustus 2004 @ 15:56:
Hop, ik heb maar eens geëxperimenteerd met Digimation Speedtree 2 en er een lading verschillende bomen bijgezet. Sommigen zien er beter uit dan andere, dus die minder mooie komen er niet. Wel grappig: V-Ray gaf me de melding dat er op een bepaald punt te veel transparency depth was. Ik even kijken waar die dan op stond, stond ie op 50.Sommige bomen hebben dus meer dan depth 50 van hieruit gezien...
Maar: Speedtree is wel enorm mooi zeg. Knappe plug-in. De rendertijd voor deze pic was denk ik een minuut of 20 (best netjes!).
[afbeelding]
@Qylos:
De kleur van het dak heb ik wat veranderd, bedankt voor je reference! Zoals die reference ook al laat zien, komt koper pas tot zijn recht met een goede texture, dus dat staat me in elk geval nog te wachten. Overigens wist ik niet eens dat het koper was, dat groen/blauw...@ me
De daken van de zijbeuken worden geen balkons, want er zit geen normale ballustrade op. Die puntdingen zijn niet bepaald sluitend en die dingen sluitend maken zou volgens mij niet mooi zijn. Vandaar.
@WILDEAAP:
De kleuren zijn nu weer wat anders doordat ik de belichting heb gefixed, moet het dan nog steeds wat roder, denk je?
Ja, en witter op de murenOogst schreef op 25 augustus 2004 @ 15:56:
@WILDEAAP:
De kleuren zijn nu weer wat anders doordat ik de belichting heb gefixed, moet het dan nog steeds wat roder, denk je?
Netjes hoor Oogst. Bomen zien er imho allemaal wel netjes uit. Alleen het dak is eigenlijk wat te lichtblauw. Misschien iets donkerder en meer groen zou mooi kunnen zijn.
Rechter knopje op een leeg stuk van de toolbar en dan axis constraints aanzetten.Spotter schreef op 25 augustus 2004 @ 16:19:
Hele mooie bomen, en uiteraard ook een heel mooi model.
Weet iemand hoe je in Max 5 de XYZ limiters (dus waarmee je je rotate/move tot 1 as kan beperken) aan de toolbar toevoegd?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 35% gewijzigd door LiToKi op 25-08-2004 17:08 ]
Oke thxVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 16:00:
[...]
stond ergens een post over op 3dluvr.com
ff checken
Dan customize lijkt me, maar dan staat Axis Constrains niet in de lijst. Wel 3x Restrict to X/Y/Z (dus voor ieder een), maar daar staan dan geen icon's bijOogst schreef op 25 augustus 2004 @ 16:57:
[...]
Rechter knopje op een leeg stuk van de toolbar en dan axis constraints aanzetten.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Oogst op 25-08-2004 17:44 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Waarschijnlijk staan de jpg-instellingen niet optimaal in 3ds max. Als je in het save dialog een locatie gekozen hebt en er gevraagd wordt wat voor kwaliteit het jpg plaatje moet zijn kun je het beste smoothing helemaal uitzetten en de quality vrij hoog zetten (85 - 95). Hier een plaatje als je niet weet welk scherm ik bedoel:Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:46:
hier is mijn eerste serieuze project in 3ds max.
het is een model van een pilatus porter. van de tekeningen heb ik vroegah een model gemaakt van balsahout en die heeft ook echt gevlogen met een motor van elastiek.
[afbeelding]
klik!
er moet nog veel gebeuren maar ik ben er al aardig tevreden over.
het plaatje is een beetje wazig en dat vind ik vreemd. als ik hem op mijn beeldscherm render is hij wel scherp. weet iemand hoe dit komt?
Laat me weten wat jullie ervan denken!
Mooi! Dit is eigenlijk het eerste model van je die ik echt mooi afgewerkt vind.Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:42:
eindelijk weer es internet hiero...
hier ben k nou dus mee bezig, aangezien alles eraf is gegooid kan ik helaas niet meer verder met mijn oude manneke..
comments zijn welkom
hoofd
[afbeelding]
hand
[afbeelding]
tanden![]()
[afbeelding]
Verwijderd
thnx,HawVer schreef op 25 augustus 2004 @ 19:32:
[...]
Mooi! Dit is eigenlijk het eerste model van je die ik echt mooi afgewerkt vind.Alleen rond de neus kan beter.
Die is mooi!Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:42:
eindelijk weer es internet hiero...
hier ben k nou dus mee bezig, aangezien alles eraf is gegooid kan ik helaas niet meer verder met mijn oude manneke..
comments zijn welkom
hoofd
[afbeelding]
hand
[afbeelding]
tanden![]()
[afbeelding]
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 19:49 . Reden: een plaatje ^_^ ]
Symmetry modifier... het welden gaat dan automatischVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:38:
Hey dat welden is gelukt ik was tot die in de nacht bezig met het uitvogelen hoe en wat te doen. Met als drijfkracht dat de meesten van jullie het kunnen en ik niet ^_^. de hele trick achter het welden was voor mij het deleten van de 2 vlakken die je wil connecten en niet het deleten van 1 vlak en dan proberen te welden.
maarja na succes toch een klein probleem. Hoe kan ik het beste een model mirroren/copy en dan aan het originele model vast plakken/welden ?
ik heb dus een 1 helft van een auto gemaakt en dat wil ik nu dus mirroren en vast maken zodat ik 1 geheel heb
http://www.blackhorizon.com/hoe/mirrorikdit.jpg
[ Voor 96% gewijzigd door WILDEAAP op 25-08-2004 19:52 ]
Verwijderd
OMG ! het werkt hulde hulde (natuurlijk werkt het ^_^)WILDEAAP schreef op 25 augustus 2004 @ 19:49:
kom es online litoki
[...]
Symmetry modifier... het welden gaat dan automatisch
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 20:08 ]
Ik neem aan dat je 3ds max gebruikt? Druk de mirror knop,Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:38:
Hey dat welden is gelukt ik was tot die in de nacht bezig met het uitvogelen hoe en wat te doen. Met als drijfkracht dat de meesten van jullie het kunnen en ik niet ^_^. de hele trick achter het welden was voor mij het deleten van de 2 vlakken die je wil connecten en niet het deleten van 1 vlak en dan proberen te welden.
maarja na succes toch een klein probleem. Hoe kan ik het beste een model mirroren/copy en dan aan het originele model vast plakken/welden ?
ik heb dus een 1 helft van een auto gemaakt en dat wil ik nu dus mirroren en vast maken zodat ik 1 geheel heb
http://www.blackhorizon.com/hoe/mirrorikdit.jpg
Verwijderd
Thanks dat ziet er een stuk beter uit,quote:
Waarschijnlijk staan de jpg-instellingen niet optimaal in 3ds max. Als je in het save dialog een locatie gekozen hebt en er gevraagd wordt wat voor kwaliteit het jpg plaatje moet zijn kun je het beste smoothing helemaal uitzetten en de quality vrij hoog zetten (85 - 95). Hier een plaatje als je niet weet welk scherm ik bedoel:
Betreft het vliegtuig: deze plaatsen in het vliegtuig kunnen meer iterations gebruiken:
Wat is dat eigenlijk voor een rare bobbel aan de voorkant? Volgens deze referentie hoort die bobbel daar niet:
Verwijderd
Jah dat is ook een mannier zo dacht ik het zelf ook te doen maar die symmetry modifier werkt ook prima, bedankt.Qylos schreef op 25 augustus 2004 @ 20:02:
[...]
Ik neem aan dat je 3ds max gebruikt? Druk de mirror knop,
[afbeelding]
(snip)
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
M.W. = meneer wildeaap ?WILDEAAP schreef op 25 augustus 2004 @ 22:06:
ik heb eens geprutst aan een logo voor mn auto. Omdat ik het iets persoonlijks wilde geven dacht ik aan mn initialen M.W.
Ik kwam uit op dit:
[afbeelding]
Het is een spline in max, dus dat hoekige gaat er nog wel vanaf, maar wat vinden jullie?
Verwijderd
lolMr_UnAnimouS schreef op 26 augustus 2004 @ 00:18:
[...]
offtopic:
Excuses voor heel erg offtopic
De zin in je sig klopt niet: allong moet along zijn. Of het moet zo bedoelt zijn, dan heb ik niks gezegt.
Back ontopic:
Rond de neusvleugels zitten nog een paar kleine foutjes (lees: kunnen wat meer polygonen gebruiken). En ze kijkt wel heel vaag uit de ogen.
Voor de rest ziet er toppie uit, vooral de mond is erg goed gelukt.
Ziet er netjes uit... alleen zie ik geen M. of een W.WILDEAAP schreef op 25 augustus 2004 @ 22:06:
ik heb eens geprutst aan een logo voor mn auto. Omdat ik het iets persoonlijks wilde geven dacht ik aan mn initialen M.W.
Ik kwam uit op dit:
[afbeelding]
Het is een spline in max, dus dat hoekige gaat er nog wel vanaf, maar wat vinden jullie?
Ik vind het eigelijk wel grappig uitzien met de bleuprint erbij. als of iemand een modelbouw aan het knutselen is ofzo
Ziet er al goed uit, ben benieuwd naar een render. Je haar is er ook bij de laatste modellen zeer op vooruit gegaan...
[ Voor 105% gewijzigd door WILDEAAP op 26-08-2004 00:48 ]
[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 26-08-2004 00:51 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Eh, ik mis iets geloof ik...alienfruit schreef op 26 augustus 2004 @ 11:08:
Hierbij mijn eerste 3d model die ik zelf mooi vindt, ht is wel gemaakt vanuit een boek. Maar hij uiteindelijk wel goed gelukt, of niet?
Verwijderd
prachtig werkelijk prachtig !! Een detaill; het plaatjealienfruit schreef op 26 augustus 2004 @ 11:08:
Hierbij mijn eerste 3d model die ik zelf mooi vindt, ht is wel gemaakt vanuit een boek. Maar hij uiteindelijk wel goed gelukt, of niet?
dat is inderdaad wel heel erg lang.. welke renderer heb je? gewoon scanline?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door alienfruit op 26-08-2004 11:47 ]
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 14:13 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Onno van Braam heeft wel een goeie :WILDEAAP schreef op 26 augustus 2004 @ 15:07:
w i p
[afbeelding]
Kom ik vanzelf weer bij de banden, heb ik in het verleden wel eens vaker gemaakt maar nooit met echt goed resultaat. Iemand nog een leuke tut? Liefst waarbij het profiel geen bump is....
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Verwijderd
de haarband ziet er pijnlijk uit omdat ik veel van die dingen maakJust_I schreef op 26 augustus 2004 @ 14:32:
Die haarband ziet er behoorlijk pijnlijk uit D-tox. Zeker aangezien jij veel van die dingen maakt en er dan een metalen plaatje van maakt.
Ik heb juist het tegenovergestelde... ik kijk liever naar een plaatje waarbij alles logisch is en geen overbodige/onrealistische dingen worden toegevoegd.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 15:17:
[...]
de haarband ziet er pijnlijk uit omdat ik veel van die dingen maak<ikke niet snap
IJzeren plaatje kan mischien in het echt irritant zitten, maar dat dat models geen gevoel hebben he...(lijkt me geen probleem, het gaat meer om hoe het eruit zie imho)
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
De beste gemoddelde tire-tut staat op suurland.com. Mocht je op zoek zijn naar wat leuke (real life based) bumps kan ik je nog wel aan een bandje of 5 a 6 helpen met goede bumps.WILDEAAP schreef op 26 augustus 2004 @ 15:07:
w i p
[afbeelding]
Kom ik vanzelf weer bij de banden, heb ik in het verleden wel eens vaker gemaakt maar nooit met echt goed resultaat. Iemand nog een leuke tut? Liefst waarbij het profiel geen bump is....
eigenlijk een vraagje over texturen in max 6.Oogst schreef op 25 augustus 2004 @ 14:28:
[afbeelding]
[afbeelding]
Still King
Verwijderd
ja eh nou verdraai je wel een beetje wat ik gezegt heb. Ik zei noujuist dat het er om ging hoe het er uitzag, en ik doel niet op onrealistisch zoals je hopelijk wel merkt. En hoe kom je erbij dat dat overbodig is, je weet niet eens wat ik van plan benWILDEAAP schreef op 26 augustus 2004 @ 15:23:
[...]
Ik heb juist het tegenovergestelde... ik kijk liever naar een plaatje waarbij alles logisch is en geen overbodige/onrealistische dingen worden toegevoegd.
Baseer het niet op jouw plaatje maar gewoon in het algemeen...Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:23:
[...]
ja eh nou verdraai je wel een beetje wat ik gezegt heb. Ik zei noujuist dat het er om ging hoe het er uitzag, en ik doel niet op onrealistisch zoals je hopelijk wel merkt. En hoe kom je erbij dat dat overbodig is, je weet niet eens wat ik van plan ben.
Verwijderd
ja daar heb je idd gelijk in, en dat heb ik al te vaak gedaan. Ik heb me hier echt al ingehouden hoor. Ik zat ook nog te denken aan oorbellen kettingkje enzo...dus..WILDEAAP schreef op 26 augustus 2004 @ 16:27:
[...]
Baseer het niet op jouw plaatje maar gewoon in het algemeen...
Ik zeg eigelijk gewoon als je teveel dingen gaat toevoegen om het er leuker uit te laten zien dat het snel onrealistisch wordt.
Verwijderd
Misschien kun je de reflectie wat aanpassen zodat sommige gedeeltes niet zo gealiaseerd zijn. De lijn onder en boven de voorruit lijkt niet helemaal rond te zijn, misschien kan je dat even aanpassen.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:09:
[afbeelding]
ben nu bezig met het maken van contouren voor de deuren en motorkap.
c&c me maar, pretty please
Nice. Het wordt een mooie treinWhizzCat schreef op 26 augustus 2004 @ 15:30:
[afbeelding]
Zo, even een updeetje, ben een beetje ziek geweest dus niet echt veel tijd om te maxen
Ben begonnen met de stuur inrichting, die dus niet symetrisch is btw.
De pantografen zijn niet helemaal correct omdat ik die niet echt goed kon uitpluizen op de tekening.
Verwijderd
Verwijderd
bump map maken voor een vrouw...lijkt me echt moeilijk, je kan eigenlijk helemaal niks overdrijven bij een vrouw. Een man kan je veel makkelijker realistisch laten lijken dan een vrouw....Anyway je diffuse ziet er wel ok uit. Lippen mischien iets ander kleur lichter ofzo... en suc6ermee(mischien is de skin iets te roze)Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:46:
De animatie is klaar, en is nu aan het renderen. Aangezien dat nog wel ff duurt ( paar dagen ) maar ff een hoofd gemaakt voor een texture oefening
[afbeelding]
Diffuse is voor 25% klaar, en ben neeeeeeeeeeeeeeeeet begonnen aan de bumpmap
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 18:01 ]
Verwijderd
zelfde basemeshVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:52:
[...]
bump map maken voor een vrouw...lijkt me echt moeilijk, je kan eigenlijk helemaal niks overdrijven bij een vrouw. Een man kan je veel makkelijker realistisch laten lijken dan een vrouw....Anyway je diffuse ziet er wel ok uit. Lippen mischien iets ander kleur lichter ofzo... en suc6ermee(mischien is de skin iets te roze)
-Hoofd had je toch allang btw?
Grote dank voor je ref trouwens. Ik heb er uiteidelijk wel enorm omheen gewerkt
)
@neejoh mnn zal ik es dowloaden kan idd handig zijn
Verwijderd
Verwijderd
Zou je voor mij (Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 18:52:
[afbeelding]
Hoe kan ik het beste glas maken ? als losse objecten of als onderdeelvan mijn poly?
en heeft er iemand een link naar een tutorial voor leuk glas, of kan ik gewoon de default mentalray glas material nemen?
Verwijderd
shure maar schrik nietVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 18:57:
[...]
Zou je voor mij () die auto eens zonder material willen neerzetten, de vorm komt heel slecht uit met die witte reflecties
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 19:20 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq