[3d] post je 3d stuff maar weer - part 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.099 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hum klinkt als een redelijke oplossing ^_^

ben even "kloten" dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

DocB schreef op 24 augustus 2004 @ 23:59:
Hier nog ff snel een WIPje:

[afbeelding]

Ik ben nog helemaal niet tevreden met het metaal materiaal op het grootste stuk, maar ik krijg het niet echt zoals ik wil...

Ben morgen voor een paar dagen op introductie, dus voorlopig ff geen tijd om eraan verder te werken...

tips enzo zijn welkom :)
mooie specular op de voorste glimmende schijf!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok
heel simpel
plaats het in de positie die je wilt ..dus dat het iig bijna aansluit
dat heb je al ..

Verwijder polygoon die je aanhebt gegeven in je Perspective view
[dat zwarte vlak onderin dus

verplaats dan de onderste poly's naar je beginhoek.. weld het daar
extrude de volgende hap naar je uiterste hoek
weld weer ..
extrude nogmaal tot je weer op dezelfde lengt zit als voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 01:54:
[...]

ok
heel simpel
plaats het in de positie die je wilt ..dus dat het iig bijna aansluit
dat heb je al ..

Verwijder polygoon die je aanhebt gegeven in je Perspective view
[dat zwarte vlak onderin dus

verplaats dan de onderste poly's naar je beginhoek.. weld het daar
extrude de volgende hap naar je uiterste hoek
weld weer ..
extrude nogmaal tot je weer op dezelfde lengt zit als voorheen
Ik kom er toch niet zo erg uit :(

Ik heb die polygoon verwijderd en nu zit er dus een doorzichtig gat waar eerst het zwarte vlak zat. nu heb ik dus 4 polygoon punten over en die moet ik dus welden. Hoe weld ik :( ? ik zie dat ik een lijntje kan trekken maar dan gebeurt er niets ook target weld werkt niet (hulpenloos mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 02:58:
[...]

Ik heb die polygoon verwijderd en nu zit er dus een doorzichtig gat waar eerst het zwarte vlak zat. nu heb ik dus 4 polygoon punten over en die moet ik dus welden. Hoe weld ik :( ? ik zie dat ik een lijntje kan trekken maar dan gebeurt er niets ook target weld werkt niet (hulpenloos mode)
welden werkt alleen als de vertices heel dicht op elkaar zitten, tenzij je de waarde erbij verhoogt. Je kunt ook de 2 vertices die je wilt welden selecteren, en daarna op collapse drukken. Hierna moet je ze wel weer even op de goede plek zetten, want waarschijnlijk loopt je oppervlak niet meer recht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 02:58:
[...]

Omdat de ene poly heel groot is en de andere heel klein, is welden niet de meest handige oplossing. Handiger is het om, na inderdaad die twee polies gedelete te hebben, vier nieuwe aansluitende polies te 'tekenen' ertussen. Dat kan met de create-knop in editable poly als je op poly-sub-level zit.
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:26:
hmm.. wat een mooie werkjes hier allemaal,
ik ben er helemaal jaloers van..

Nu heb ik zoiets van, dat wil ik ook kunnen, het zal lang duren maar
dat wil ik dus ook kunnen.

3d max heb ik al, maar.. ik zie door de bomen het bos niet,
op het net wordt je overspoeld door tutorials allerhande maar..
ik weet nog niet wat een vertex is, wat faces zijn, ...
zeg maar.. een übernOOb op het gebied van 3d stuff

Zijn er mensen die tips hebben? sites met een soort van "getting started" guide?
boeken die interessant zijn?
Precies voor jou zijn de tutorials in mijn signature bedoeld. De huisje-serie is Nederlandstalig en veronderderstelt als voorkennis alleen de Nederlandse taal en de werking van de muis. ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

/me Yohann!s kan na 2jaar nog steeds niks redelijks maken met max :'(

Het lijkt wel gewoon te moeilijk ofzo voor mij. *zucht* Kheb zulke gave ideeen in me hoofd zitten die ik zou willen maken, maar als ik nog niks kan maken als beginneling dan houd het snel op. Ben eigenlijk wel jaloers op een aantal mensen hier die zulke mooie en prachtige dingen maken !!! echt geweldig... wil het alleen ook kunnen :'( .

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Yohann!s schreef op 25 augustus 2004 @ 10:26:

Het lijkt wel gewoon te moeilijk ofzo voor mij. *zucht* Kheb zulke gave ideeen in me hoofd zitten die ik zou willen maken, maar als ik nog niks kan maken als beginneling dan houd het snel op. Ben eigenlijk wel jaloers op een aantal mensen hier die zulke mooie en prachtige dingen maken !!! echt geweldig... wil het alleen ook kunnen :'( .
heb het nog steeds stiekem een beetje af en toe :) Dacht dat mijn mustang wel aardig was, als ik dan naar de auto van wildeaap kijk zakt de moed me ook wel een beetje in de schoenen ;) Maar door te doen leer je het meest, en bekijk eens videotutorials :) Als je weet hoe je iets moet doen, scheelt het al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

Met dat zeggen schiet je niks op. Als je nou eens iets probeert te maken, dit dan nog een keer zegt en dan een pic van hoever je bent gekomen erbij zet. Er zijn hier op GoT een heleboel mensen met ervaring die je best willen helpen met stapels tips (waaronder ikzelf). :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51

Laat eens wat van je werk zien?!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb zo'n beetje niks wat ik kan posten. Ik loop meestal al meteen vast met dingen maken, zelfs met simpele tuts. Ben nu niet thuis, maar zal proberen vanavond eens wat te posten, al is het niet veel. Het vervelendste vind ik hoe het systeem in elkaarzit van max.

Als ik het even vergelijk met Radiant editor (q2, q3,rtcw enz enz) dan maak je een blok, maak je een blok precies er naast. staan meteen alle punten (polgonen) goed. maar in max... Sleep je een blok, en nog een blok... lijkt het voor het oog naast elkaar, ga je inzoomen, blijkt dat de polo's mega ver uit elkaar liggen.

Dat soort dingen werken erg onhandig :'( .Vooral om te leren...

edit: tis ook niet de bedoeling om levels te maken, maar even als voorbeeld. Ik heb dus ook geprobeerd een huis te maken (zie tweaktown topic) maar om de muren allemaal zo recht bij elkaar en naast elkaar te krijgen enzo is gewoon een ramp ! (elke pologoontje slepen, weer superver inzoomen, verschuiven klaar. Volgende.... )

[ Voor 22% gewijzigd door Dutchie! op 25-08-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Tja, het is niet gemaakt om levels te maken...
Maar in max kun je toch ook welden? dan sluiten ze precies aan op elkaar.

Heeft er btw iemand de UI van 5 al in max6 gemaakt? of ergens gedownload?
zo ja, kan deze me vertellen waar? of voor me uploaden?
Bvd.

Edit:

Yohann, als je kijkt in het eerste gedeelte van de tutorial van het huisje, staat precies wat je moet doen om je vertexes op 1 lijn te krijgen, zodat je geen 'spleetjes' meer hebt.

quote:
Hoe precies je de boxes ook neerzet, je houdt altijd wel dat er randjes inzitten, zoals op het bovenstaande plaatje (rood omcirceld). Dit komt doordat de boxes niet exact even dik zijn (zie ook de left- en de top-view voor de dikte). Dit gaan we even wegwerken.

Selecteer daarvoor alledrie de boxes tegelijk (door een vak te slepen of door er één te selecteren, op ctrl te drukken en de andere twee aan te klikken).

Ga nu naar het modifier-paneel, rood omcirceld op het plaatje hier rechts. In het modifier-paneel kun je bestaand objecten bewerken en aanpassen. Klik op edit mesh of, als je die niet ziet staan zoals hier rechts, zoek hem in de modifier list. Edit mesh verschijnt nu in de lijst met modifiers die op je object zijn toegepast.

Klik nu op vertex, blauw omcirceld hier rechts. Je kunt nu de hoekpunten van de polygonen in je boxes vrij verplaatsen. Selecteer nu alle vertices die op één rij zouden moeten liggen, zoals je hieronder kunt zien.

En wat er onder staat.

Succes.

[ Voor 70% gewijzigd door FragNeck op 25-08-2004 12:44 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Xboty schreef op 24 augustus 2004 @ 19:27:
[...]

Mag ik vrage welke tut? :)
Ik denk dat deze HDRI tutorial gebruikt is:
http://dreamdealer.nl/index31.php?show_tut=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, keb een semi probleempje :P
Als ik mijn 1e scene wil renderen van mijn animatie crashed max, gewoon ineens poef weg.
Het kromme is dat ik hem render op een dual xenon 2.8ghz met 2 gig ram, als renderer gebruik ik brazil aangezien dat de enigste renderer is die de huidige hoeveelheid poly's kan trekken. Ligt dat nou aan 3dmax zelf of aan brazil? of aan beide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bvd.

de UI van max 5 is de UI van max 6 ..

op 2 dingen na je hebt bij max 6 een Niewere tooldbar [die van reactor]
en je mist bij max 6 ye Y hotkey toolbar [die is verwijderd vanwege instabieliteit ]
wil je hem toch terug kun je altijd de .UI van max 5 in max 6 laden ! N/p
vergeen niet je map met icoontjes te kopieren anders zie je der geen ruk van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:58:
hmm, keb een semi probleempje :P
Als ik mijn 1e scene wil renderen van mijn animatie crashed max, gewoon ineens poef weg.
Het kromme is dat ik hem render op een dual xenon 2.8ghz met 2 gig ram, als renderer gebruik ik brazil aangezien dat de enigste renderer is die de huidige hoeveelheid poly's kan trekken. Ligt dat nou aan 3dmax zelf of aan brazil? of aan beide :P
ligt aan jou ;)

hymn ik zou hem splitten in meerere passes .. daar wil brazil wat vriedelijker mee zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Damn, zie ik het nou goed dat de v-ray material geen specular lighting ondersteunt? Hoe krijgen ze zo'n blunder voor elkaar zeg. :( Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?

[ Voor 15% gewijzigd door Oogst op 25-08-2004 13:12 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 25 augustus 2004 @ 13:12:
Damn, zie ik het nou goed dat de v-ray material geen specular lighting ondersteunt? Hoe krijgen ze zo'n blunder voor elkaar zeg. :( Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?
is er wel, reflection _moet_ lager staan dan 1.0 voor highlights en die andere idem :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Yohann!s schreef op 25 augustus 2004 @ 11:35:
Ik heb zo'n beetje niks wat ik kan posten. Ik loop meestal al meteen vast met dingen maken, zelfs met simpele tuts. Ben nu niet thuis, maar zal proberen vanavond eens wat te posten, al is het niet veel. Het vervelendste vind ik hoe het systeem in elkaarzit van max.

Als ik het even vergelijk met Radiant editor (q2, q3,rtcw enz enz) dan maak je een blok, maak je een blok precies er naast. staan meteen alle punten (polgonen) goed. maar in max... Sleep je een blok, en nog een blok... lijkt het voor het oog naast elkaar, ga je inzoomen, blijkt dat de polo's mega ver uit elkaar liggen.

Dat soort dingen werken erg onhandig :'( .Vooral om te leren...

edit: tis ook niet de bedoeling om levels te maken, maar even als voorbeeld. Ik heb dus ook geprobeerd een huis te maken (zie tweaktown topic) maar om de muren allemaal zo recht bij elkaar en naast elkaar te krijgen enzo is gewoon een ramp ! (elke pologoontje slepen, weer superver inzoomen, verschuiven klaar. Volgende.... )
Ah, dit probleem ken ik van mensen waaraan ik workshops heb gegeven: sommigen bleven maar kloten op het precies recht krijgen van elk dom detail. Laat dat nou eens los! Als jij straks een render maakt, dan gaan mensen echt niet inzoomen en dan met een lineaal controleren of ze wel exact even hoog zijn. :X Je verspilt echt je tijd door je daar zo druk over te maken.

Voor de gevallen waarin je dingen wel mooi op gelijke hoogte wilt hebben, kan MAX gewoon snap-to-grid doen, net als al die editors. Daarnaast kun je alignen. Voor beide dingen zit er een knopje in de toolbar bovenin beeld.

Maar geloof me nou: je verspilt je tijd met mierenneuken. Zeker als je nog niet zo ervaren bent, schiet je er niks mee op: je kunt beter allerlei technieken leren in een uur dan een uur lang polies rechtzetten.

En bedenk je ook nog het volgende: in games kan er van alles misschien als objecten elkaar snijden of er juist een rand inzit. In MAX kan dat niet. Dingen mogen best dwars door elkaar staan. Boeiend! Zolang je niet in wireframe kijkt ziet niemand het, en je eindresultaat is vrijwel nooit een wireframe.

(ik zeg het een beetje lomp nu, excuses daarvoor, maar geloof me nou: het is echt zo)

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 25-08-2004 13:22 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:59:
Bvd.

de UI van max 5 is de UI van max 6 ..

op 2 dingen na je hebt bij max 6 een Niewere tooldbar [die van reactor]
en je mist bij max 6 ye Y hotkey toolbar [die is verwijderd vanwege instabieliteit ]
wil je hem toch terug kun je altijd de .UI van max 5 in max 6 laden ! N/p
vergeen niet je map met icoontjes te kopieren anders zie je der geen ruk van ;)
Ik heb het over de icoontjes.. de balk met de splines, objects, modifiers, etc...

Die staat niet in max6 bij mij hoor, en als ik hem copieer, werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

[peptalk]
Begin heeel eenvoudig en maak het langzaam moeilijker. Blijf steeds opnieuw proberen als iets mislukt en vraag je helemaal te pletter/ zoek het op internet op.
Toen ik hier begon te posten 2 jaar geleden lukte het mij ook niet goed, frustraties.. daarbij hing max zich vaak op ed. (zie oude topics)
Voornamelijk dankzij geduldige de mensen op dit forum en LiToKi via msn dat ik veel functies van max onder de knie heb gekregen.

Die auto wat ik maak is ondertussen m'n 6e. De eerste die ik maakte leek nergens op, maar ik vond het behoorlijk vet al en trok me verder niets aan van wat er hier gepost werd. Steeds als ik de auto dan net af had, wist ik al een methode om het weer beter te doen. Maarrr begin dus niet met een auto (tenzij je een geweldig doorzettingsvermogen hebt), begin simpel...
[/peptalk]

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook net begonnen met 3dsmax 6, damn wat kun je hier een dingen mee. Heb ook rhino enzo geïnstalleerd, maar hou me nu bezig met fiat500 tutorial (ja ik begin met een auto :P 3dsmax) heb em 2/3x overnieuw gedaan om het op een auto te doen lijken. of niet de vertices door elkaar te gooien... :/

zal wel ff wip maken ofzo, vindt dit voor mij al heel wat :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.wijnsma/fiat500/WiP3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben eindelijk eens begonnen met het texturen van mijn gebouwtje. Ik heb me nog niet met materialen beziggehouden, maar enkel met de kleurcompositie. Ik heb me daarbij gebaseerd op het Loretoklooster in Praag. Een foto die ik daarvan maakte tijdens mijn vakantie aldaar anderhalve maand geleden:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Reference%20Loretoklooster.jpg

En hoe dat dan is geworden in mijn landhuis:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender18.jpg

Jammer daarbij is dat ik geen dakpannen heb en dus ook geen mogelijkheid zie om dat rood over te nemen. Graag commentaar op dit kleurenschema!

(overigens moet er naast de ingang nog steeds wat spul gemodelled worden)

[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 25-08-2004 14:30 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ben vandaag weer wat verder gaan klooien met mijn eigen ontwerpje van een Lamborghini SUV.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/S1H6K4C5B6HF/picserver.jpeg Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/MEUIQ04J5Y63/picserver.jpeg Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/6HHL0EUPY1TE/picserver.jpeg

Er zitten nog een berg fouten in en de achterkant is helemaal fucked (met het selecteren van de voorkant ook meteen de achterkant meegenomen en verprutst).

Maar goed, het idee is duidelijk zo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Oogst schreef op 25 augustus 2004 @ 14:28:
Ik ben eindelijk eens begonnen met het texturen van mijn gebouwtje. Ik heb me nog niet met materialen beziggehouden, maar enkel met de kleurcompositie. Ik heb me daarbij gebaseerd op het Loretoklooster in Praag. Een foto die ik daarvan maakte tijdens mijn vakantie aldaar anderhalve maand geleden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer daarbij is dat ik geen dakpannen heb en dus ook geen mogelijkheid zie om dat rood over te nemen. Graag commentaar op dit kleurenschema!

Erg mooi! Lekker veel details (vooral op de punt) en een mooie goudachtige kleur die goed bij het gebouw past.

Het groene (ik neem aan koperen) dak moet nog een beetje meer groene kleur in zich hebben. Misschien heb je wat aan deze foto voor het koper op het dak.

Je zou hier nog eventueel een deur kunnen maken zodat het een balkon wordt:

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04083/deur9348198374527345782345234523453245.JPG

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit. Wel zou het grijs iets witter mogen en het goud iets meer rood erbij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op 25 augustus 2004 @ 14:39:
Ben vandaag weer wat verder gaan klooien met mijn eigen ontwerpje van een Lamborghini SUV.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Er zitten nog een berg fouten in en de achterkant is helemaal fucked (met het selecteren van de voorkant ook meteen de achterkant meegenomen en verprutst).

Maar goed, het idee is duidelijk zo denk ik.
Ik vindt hem ook een beetje lijken op scc van volvo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop, ik heb maar eens geëxperimenteerd met Digimation Speedtree 2 en er een lading verschillende bomen bijgezet. Sommigen zien er beter uit dan andere, dus die minder mooie komen er niet. Wel grappig: V-Ray gaf me de melding dat er op een bepaald punt te veel transparency depth was. Ik even kijken waar die dan op stond, stond ie op 50. :X Sommige bomen hebben dus meer dan depth 50 van hieruit gezien...

Maar: Speedtree is wel enorm mooi zeg. Knappe plug-in. De rendertijd voor deze pic was denk ik een minuut of 20 (best netjes!).

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Bomentest02.jpg

@Qylos:
De kleur van het dak heb ik wat veranderd, bedankt voor je reference! Zoals die reference ook al laat zien, komt koper pas tot zijn recht met een goede texture, dus dat staat me in elk geval nog te wachten. Overigens wist ik niet eens dat het koper was, dat groen/blauw... :Z @ me

De daken van de zijbeuken worden geen balkons, want er zit geen normale ballustrade op. Die puntdingen zijn niet bepaald sluitend en die dingen sluitend maken zou volgens mij niet mooi zijn. Vandaar.

@WILDEAAP:
De kleuren zijn nu weer wat anders doordat ik de belichting heb gefixed, moet het dan nog steeds wat roder, denk je?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op 25 augustus 2004 @ 13:21:
[...]

Ik heb het over de icoontjes.. de balk met de splines, objects, modifiers, etc...

Die staat niet in max6 bij mij hoor, en als ik hem copieer, werkt het niet.
stond ergens een post over op 3dluvr.com

ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 25 augustus 2004 @ 15:56:
Hop, ik heb maar eens geëxperimenteerd met Digimation Speedtree 2 en er een lading verschillende bomen bijgezet. Sommigen zien er beter uit dan andere, dus die minder mooie komen er niet. Wel grappig: V-Ray gaf me de melding dat er op een bepaald punt te veel transparency depth was. Ik even kijken waar die dan op stond, stond ie op 50. :X Sommige bomen hebben dus meer dan depth 50 van hieruit gezien...

Maar: Speedtree is wel enorm mooi zeg. Knappe plug-in. De rendertijd voor deze pic was denk ik een minuut of 20 (best netjes!).

[afbeelding]

@Qylos:
De kleur van het dak heb ik wat veranderd, bedankt voor je reference! Zoals die reference ook al laat zien, komt koper pas tot zijn recht met een goede texture, dus dat staat me in elk geval nog te wachten. Overigens wist ik niet eens dat het koper was, dat groen/blauw... :Z @ me

De daken van de zijbeuken worden geen balkons, want er zit geen normale ballustrade op. Die puntdingen zijn niet bepaald sluitend en die dingen sluitend maken zou volgens mij niet mooi zijn. Vandaar.

@WILDEAAP:
De kleuren zijn nu weer wat anders doordat ik de belichting heb gefixed, moet het dan nog steeds wat roder, denk je?
dat zijn mooie bomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Hele mooie bomen, en uiteraard ook een heel mooi model.

Weet iemand hoe je in Max 5 de XYZ limiters (dus waarmee je je rotate/move tot 1 as kan beperken) aan de toolbar toevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Oogst schreef op 25 augustus 2004 @ 15:56:
@WILDEAAP:
Ja, en witter op de muren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Netjes hoor Oogst. Bomen zien er imho allemaal wel netjes uit. Alleen het dak is eigenlijk wat te lichtblauw. Misschien iets donkerder en meer groen zou mooi kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Spotter schreef op 25 augustus 2004 @ 16:19:
Hele mooie bomen, en uiteraard ook een heel mooi model.

Weet iemand hoe je in Max 5 de XYZ limiters (dus waarmee je je rotate/move tot 1 as kan beperken) aan de toolbar toevoegd?
Rechter knopje op een leeg stuk van de toolbar en dan axis constraints aanzetten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me eens is met WILDEAAP wbt het rode en witte :)

En verder: _/-\o_ !! @ oogst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Terug van vakantie :P

@Oogst: _/-\o_

@WILDEAAP: _/-\o_ , ik wil weten hoe je dat materiaal hebt gedaan :9. Oh en die AA filter kan je iets softer instellen dacht ik, hij's bij zo'n auto wel erg fanatiek scherp </muggeziften>.

[ Voor 35% gewijzigd door LiToKi op 25-08-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 16:00:
[...]

stond ergens een post over op 3dluvr.com

ff checken
Oke thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Oogst schreef op 25 augustus 2004 @ 16:57:
[...]

Rechter knopje op een leeg stuk van de toolbar en dan axis constraints aanzetten.
Dan customize lijkt me, maar dan staat Axis Constrains niet in de lijst. Wel 3x Restrict to X/Y/Z (dus voor ieder een), maar daar staan dan geen icon's bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

is er een makkelijke manier om iets weer in gemakkelijk weer in het xyz gareel te krijgen ?

Ik heb een balb waar flink wat aan gerotate is :), nu wil ik daar onder hoeken van 90 graden, wat cylinders doorheen meppen.

maar het is zo'n geklooi om elke keer die camera weer recht op dat ding te krijgen, is daar niet een of andere makkelijke functie voor ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk weer es internet hiero... :P
hier ben k nou dus mee bezig, aangezien alles eraf is gegooid kan ik helaas niet meer verder met mijn oude manneke..

comments zijn welkom

hoofd
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Q1QG753P7504

hand
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/VGRPCUV4S794

tanden :+
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4LY9IACV5BNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Euh, nee, ik bedoel die toolbar met al die icoontjes voor move en undo en zo. Als je daar op een leeg stukje klikt, zou dit daar moeten staan.

@LiToKi:
Vanwaar je icon?

@d-tox:
MooiMooiMooi! Vooral de lippen zijn prachtig. En die hand ook al zo mooi. NouNouNou, netjes hoor. :) Alleen die schuine lijnen die naar binnen toe lopen bij de nek zijn minder.

[ Voor 36% gewijzigd door Oogst op 25-08-2004 17:44 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is mijn eerste serieuze project in 3ds max.
het is een model van een pilatus porter. van de tekeningen heb ik vroegah een model gemaakt van balsahout en die heeft ook echt gevlogen met een motor van elastiek.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/3WL9OU996B0E/p.jpeg=http://picserver.org/view_image.php/3WL9OU996B0E/p.jpeg
klik!

er moet nog veel gebeuren maar ik ben er al aardig tevreden over.
het plaatje is een beetje wazig en dat vind ik vreemd. als ik hem op mijn beeldscherm render is hij wel scherp. weet iemand hoe dit komt?

Laat me weten wat jullie ervan denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:46:
hier is mijn eerste serieuze project in 3ds max.
het is een model van een pilatus porter. van de tekeningen heb ik vroegah een model gemaakt van balsahout en die heeft ook echt gevlogen met een motor van elastiek.

[afbeelding]
klik!

er moet nog veel gebeuren maar ik ben er al aardig tevreden over.
het plaatje is een beetje wazig en dat vind ik vreemd. als ik hem op mijn beeldscherm render is hij wel scherp. weet iemand hoe dit komt?

Laat me weten wat jullie ervan denken!
Waarschijnlijk staan de jpg-instellingen niet optimaal in 3ds max. Als je in het save dialog een locatie gekozen hebt en er gevraagd wordt wat voor kwaliteit het jpg plaatje moet zijn kun je het beste smoothing helemaal uitzetten en de quality vrij hoog zetten (85 - 95). Hier een plaatje als je niet weet welk scherm ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04083/wegtrtgfdghdfhg.JPG

Betreft het vliegtuig: deze plaatsen in het vliegtuig kunnen meer iterations gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04083/cbcbcvbfgbdfgb.jpg

Wat is dat eigenlijk voor een rare bobbel aan de voorkant? Volgens deze referentie hoort die bobbel daar niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.flugtage-huetten.ch/Fotos/Seite_3/Pilatus_Porter_1hg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:42:
hier ben k nou dus mee bezig, aangezien alles eraf is gegooid kan ik helaas niet meer verder met mijn oude manneke..

comments zijn welkom

hoofd
[afbeelding]

hand
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi! Dit is eigenlijk het eerste model van je die ik echt mooi afgewerkt vind. :P Alleen rond de neus kan beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op 25 augustus 2004 @ 19:32:
[...]

Mooi! Dit is eigenlijk het eerste model van je die ik echt mooi afgewerkt vind. :P Alleen rond de neus kan beter. :)
thnx,
is nog lang lang niet afgewerkt. Haar moet nog komen(alhoewel basic er al wel beetje opzit). Rond de neus ga ik idd nog veranderen. En het belangrijkste(het texturen moet nog allemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:42:

comments zijn welkom

hoofd
[afbeelding]

hand
[afbeelding]

[afbeelding]
Die is mooi!
Het enige wat me opvalt is dat de ogen een tikkeltje te ver uit elkaar staan maar dit kan ook aan het perspectief of aan mij liggen.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dat welden is gelukt ik was tot die in de nacht bezig met het uitvogelen hoe en wat te doen. Met als drijfkracht dat de meesten van jullie het kunnen en ik niet ^_^. de hele trick achter het welden was voor mij het deleten van de 2 vlakken die je wil connecten en niet het deleten van 1 vlak en dan proberen te welden.

maarja na succes toch een klein probleem. Hoe kan ik het beste een model mirroren/copy en dan aan het originele model vast plakken/welden ?

ik heb dus een 1 helft van een auto gemaakt en dat wil ik nu dus mirroren en vast maken zodat ik 1 geheel heb

http://www.blackhorizon.com/hoe/mirrorikdit.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 19:49 . Reden: een plaatje ^_^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
offtopic:
Nieuwe videokaart :) GeForce 6800GT, benk blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

kom es online litoki
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:38:
Hey dat welden is gelukt ik was tot die in de nacht bezig met het uitvogelen hoe en wat te doen. Met als drijfkracht dat de meesten van jullie het kunnen en ik niet ^_^. de hele trick achter het welden was voor mij het deleten van de 2 vlakken die je wil connecten en niet het deleten van 1 vlak en dan proberen te welden.

maarja na succes toch een klein probleem. Hoe kan ik het beste een model mirroren/copy en dan aan het originele model vast plakken/welden ?

ik heb dus een 1 helft van een auto gemaakt en dat wil ik nu dus mirroren en vast maken zodat ik 1 geheel heb

Symmetry modifier... het welden gaat dan automatisch

[ Voor 96% gewijzigd door WILDEAAP op 25-08-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 25 augustus 2004 @ 19:49:
kom es online litoki

[...]

Symmetry modifier... het welden gaat dan automatisch
OMG ! het werkt hulde hulde (natuurlijk werkt het ^_^)

dan is hier mijn eerste wip, van mijn eerste "auto", van mijn eerste model acie ooit.
en dat na 4 jaar 3dmax usage !

http://www.blackhorizon.com/hoe/wip.png

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:38:

Ik neem aan dat je 3ds max gebruikt? Druk de mirror knop,

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04083/g8se7fv3875tgretg.JPG

dan krijg je een scherm waarin je de mirroropties kan zien. Selecteer dan de juiste richting (X,Y of Z) en de afstand tussen de 2 mirrorobjecten zodat de 2 helften elkaar raken. Het beste kun je ze met instance laten spiegelen. Dan ga je naar editable mesh van 1 van de 2 objecten (als je daar nog niet was) en gebruikt attach om de andere helft tot de editable mesh toe te voegen. Selecteer dan alle vertices in het midden van het object (zet backfacing uit) en klik op weld. De standaard threshold is meestal voldoende, soms moet je de threshold verhogen of verlagen om niet te veel of te weinig vertices te welden. Het kan zijn dat je nog vertices apart moet welden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Waarschijnlijk staan de jpg-instellingen niet optimaal in 3ds max. Als je in het save dialog een locatie gekozen hebt en er gevraagd wordt wat voor kwaliteit het jpg plaatje moet zijn kun je het beste smoothing helemaal uitzetten en de quality vrij hoog zetten (85 - 95). Hier een plaatje als je niet weet welk scherm ik bedoel:

Betreft het vliegtuig: deze plaatsen in het vliegtuig kunnen meer iterations gebruiken:

Wat is dat eigenlijk voor een rare bobbel aan de voorkant? Volgens deze referentie hoort die bobbel daar niet:
Thanks dat ziet er een stuk beter uit,
die iterations dat wist ik moet nog veer bijwerken aan de neus.
op de neus zit geen bobbel over die ribben moet een 'plaatje' komen. dat maakt de neus weer recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 25 augustus 2004 @ 20:02:
[...]

Ik neem aan dat je 3ds max gebruikt? Druk de mirror knop,

[afbeelding]

(snip)
Jah dat is ook een mannier zo dacht ik het zelf ook te doen maar die symmetry modifier werkt ook prima, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

ik heb eens geprutst aan een logo voor mn auto. Omdat ik het iets persoonlijks wilde geven dacht ik aan mn initialen M.W.

Ik kwam uit op dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroweerts.nl/logo.jpg

Het is een spline in max, dus dat hoekige gaat er nog wel vanaf, maar wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Cool !!!!!!!!!!!!

ziet er zeer strak uit.
alleen je moet wel weten wat er staat, anders kun je het er niet uit halen.
maar das wel vaker met logo's

wel een beetje saaie kleuren.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 25 augustus 2004 @ 22:06:
ik heb eens geprutst aan een logo voor mn auto. Omdat ik het iets persoonlijks wilde geven dacht ik aan mn initialen M.W.

Ik kwam uit op dit:
[afbeelding]

Het is een spline in max, dus dat hoekige gaat er nog wel vanaf, maar wat vinden jullie?
M.W. = meneer wildeaap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

muhaha goeie, maar nee
Maurice Weerts staat het voor :P

Verwijderd

updatje

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/22A9YVCJYQ40

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

offtopic:
Excuses voor heel erg offtopic :X
De zin in je sig klopt niet: allong moet along zijn ;). Of het moet zo bedoelt zijn, dan heb ik niks gezegt.

Back ontopic:
Rond de neusvleugels zitten nog een paar kleine foutjes (lees: kunnen wat meer polygonen gebruiken). En ze kijkt wel heel vaag uit de ogen :P.
Voor de rest ziet er toppie uit, vooral de mond is erg goed gelukt :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

hier is een udate

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2RDE4S3JN62S/picserver.jpeg+%20http://picserver.org/view_image.php/2RDE4S3JN62S/picserver.jpeg
KLIK!

Verwijderd

Welke techniek gebruik je hiervoor ??
boxen en dan extruden ??

Verwijderd

Mr_UnAnimouS schreef op 26 augustus 2004 @ 00:18:
[...]

offtopic:
Excuses voor heel erg offtopic :X
De zin in je sig klopt niet: allong moet along zijn ;). Of het moet zo bedoelt zijn, dan heb ik niks gezegt.

Back ontopic:
Rond de neusvleugels zitten nog een paar kleine foutjes (lees: kunnen wat meer polygonen gebruiken). En ze kijkt wel heel vaag uit de ogen :P.
Voor de rest ziet er toppie uit, vooral de mond is erg goed gelukt :).
lol

Dat valt allemaal weg met texturen. Zitten opzich al wel genoeg polygenen in, ik zie wat je bedoelt, maar dat zie je niet meer na het texturen. Enja ze heeft grijze ogen ziet er altijd een beetje vaag uit :+

• Dutchie!

Dutchie!

....

WILDEAAP schreef op 25 augustus 2004 @ 22:06:

Ik kwam uit op dit:
[afbeelding]

Ziet er netjes uit... alleen zie ik geen M. of een W. 8)7

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

zo
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroweerts.nl/logouit.jpg
Ik vind het eigelijk wel grappig uitzien met de bleuprint erbij. als of iemand een modelbouw aan het knutselen is ofzo :)
Ziet er al goed uit, ben benieuwd naar een render. Je haar is er ook bij de laatste modellen zeer op vooruit gegaan...

[ Voor 105% gewijzigd door WILDEAAP op 26-08-2004 00:48 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat met de oogst animatie tutorial liggen kloten, word nog wel wat :)
Alleen 3dmax doet iritant, elke keer als je iets verschuift verwijdert ie weer dummy's :(

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.vandenheuvel/arm1.jpg

btw vet huis oogst !

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 26-08-2004 00:51 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ondertussen maar eens verder gegaan met mn fiat :)
Hier een wipje:
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/fiatwip.jpg

Dingen die nog moeten:
Zijspiegel
Ruitenwissers
Interieur

(hoort het renderen zo lang te duren als ik een skylight, met cast shadows en use scene environment aangevinkt, gebruik?)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Het is net een schaalmodel zo met die grove ondergrond.
En wat is lang renderen? half uur? Lijkt me redelijk normaal met die instellingen

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
bijna 2 uur :|

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Hierbij mijn eerste 3d model die ik zelf mooi vindt, ht is wel gemaakt vanuit een boek. Maar hij uiteindelijk wel goed gelukt, of niet?

• FragNeck
alienfruit schreef op 26 augustus 2004 @ 11:08:
Hierbij mijn eerste 3d model die ik zelf mooi vindt, ht is wel gemaakt vanuit een boek. Maar hij uiteindelijk wel goed gelukt, of niet?
Eh, ik mis iets geloof ik...
(het plaatje? :P)

Verwijderd

alienfruit schreef op 26 augustus 2004 @ 11:08:
prachtig werkelijk prachtig !! Een detaill; het plaatje }:O

• 6K
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

dat is inderdaad wel heel erg lang.. welke renderer heb je? gewoon scanline?
heb je zitten spelen met de instelling van je skylight/GI ? als je het aantal bounces verhoogt loopt de rendertijd snel op.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

@ Protheus:

Ik gebruik voornamelijk boxes maar voor de meer complexe vormen gebruik ik planes die extrudeer.

@ wildeaap:

dat is ook de bedoeling, er komen straks nog hout textures op en het frame moet nog 'bespannen' worden met 'doek'. maar hoe ik dat ga doen weet ik nog niet.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Hmm. Duurt even ik heb knallende ruzie (hij wilt de license server niet meer starten) ik zal straks eens Avid bellen :'( Mogelijk komt dit door het installeren van SP2, hopelijk weet Avid er een oplossing voor :)

Het wordt een vergelijkbare dino als: http://www.xsibase.com/articles.php?detail=51 (dat is overigens ook het boek, cool boek trouwens! Vooral het behaviour hoofdstuk :D)

[ Voor 55% gewijzigd door alienfruit op 26-08-2004 11:47 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.blackhorizon.com/hoe/wip.png
Afbeeldingslocatie: http://www.blackhorizon.com/hoe/wip1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.blackhorizon.com/hoe/wip2.png

Niet al te slecht naar mijn idee. vergeet ook niet - > mooi roze is niet lelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 14:13 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/700B5YPB17L5
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/450A8ENSKK8K

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 09:24

Just_I

What did you just say?

Die haarband ziet er behoorlijk pijnlijk uit D-tox. Zeker aangezien jij veel van die dingen maakt en er dan een metalen plaatje van maakt.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

w i p
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroweerts.nl/AUTOHDRI7LOGO2.jpg
Kom ik vanzelf weer bij de banden, heb ik in het verleden wel eens vaker gemaakt maar nooit met echt goed resultaat. Iemand nog een leuke tut? Liefst waarbij het profiel geen bump is....

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
WILDEAAP schreef op 26 augustus 2004 @ 15:07:
w i p
[afbeelding]
Kom ik vanzelf weer bij de banden, heb ik in het verleden wel eens vaker gemaakt maar nooit met echt goed resultaat. Iemand nog een leuke tut? Liefst waarbij het profiel geen bump is....
Onno van Braam heeft wel een goeie :
http://www.onnovanbraam.c...m=tutorials&g=9-car-tyres

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

thanks!

Verwijderd

Just_I schreef op 26 augustus 2004 @ 14:32:
Die haarband ziet er behoorlijk pijnlijk uit D-tox. Zeker aangezien jij veel van die dingen maakt en er dan een metalen plaatje van maakt.
de haarband ziet er pijnlijk uit omdat ik veel van die dingen maak 8)7 <ikke niet snap
IJzeren plaatje kan mischien in het echt irritant zitten, maar dat dat models geen gevoel hebben he... :9 (lijkt me geen probleem, het gaat meer om hoe het eruit zie imho)

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 15:17:
[...]

de haarband ziet er pijnlijk uit omdat ik veel van die dingen maak 8)7 <ikke niet snap
IJzeren plaatje kan mischien in het echt irritant zitten, maar dat dat models geen gevoel hebben he... :9 (lijkt me geen probleem, het gaat meer om hoe het eruit zie imho)
Ik heb juist het tegenovergestelde... ik kijk liever naar een plaatje waarbij alles logisch is en geen overbodige/onrealistische dingen worden toegevoegd.

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/korkiedil.jpg

Zo, even een updeetje, ben een beetje ziek geweest dus niet echt veel tijd om te maxen :+

Ben begonnen met de stuur inrichting, die dus niet symetrisch is btw.

De pantografen zijn niet helemaal correct omdat ik die niet echt goed kon uitpluizen op de tekening.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 26 augustus 2004 @ 15:07:
w i p
[afbeelding]
De beste gemoddelde tire-tut staat op suurland.com. Mocht je op zoek zijn naar wat leuke (real life based) bumps kan ik je nog wel aan een bandje of 5 a 6 helpen met goede bumps.
Ik vind zelf gemodelde tires veel te poly heavy. Die komen toch gelijk met duizenden polies om de hoek kijken terwlijk met een bump toch makkelijk incl rim onder de 1000 polies blijft.

Mail me anders effe : leander@mutsaers.us

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 17:16

Imhotep

The Dark Side

[afbeelding]

[afbeelding]

eigenlijk een vraagje over texturen in max 6.

Ik ben af en toe eens bezig om een "realistische" 3d te maken van een gebouw.
Dit gebouw teken ik dan in 3d in bijvoorbeeld Autocad of ARC+ .
deze laad ik dan in in max en ken dan verschillende materialen toe aan de verschillende lagen.
Daar moet ik dus van te voren rekening mee houden.

Nu mijn vraag, heb jij het hele gebouw uit 1 laag opgetrokken of zijn dat allemaal verschillende lagen??
Als het toch 1 laag is, hoe ken je dan verschillende materialen / kleuren aan 1 laag toe???

verder niets anders dan _/-\o_

PS. nog ff over dat verhaal met rechtzetten van poly's.
Dat doe ik dus ook steeds omdat ik dat gewent ben met autocad e.d. en dan is het verdomd moeilijk afleren om dat te doen en dan ervaar je dat al snel als een nadeel van een programma als die dat niet automatisch doet.

Still King

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 26 augustus 2004 @ 15:23:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde... ik kijk liever naar een plaatje waarbij alles logisch is en geen overbodige/onrealistische dingen worden toegevoegd.
ja eh nou verdraai je wel een beetje wat ik gezegt heb. Ik zei noujuist dat het er om ging hoe het er uitzag, en ik doel niet op onrealistisch zoals je hopelijk wel merkt. En hoe kom je erbij dat dat overbodig is, je weet niet eens wat ik van plan ben :X .

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:23:
[...]

ja eh nou verdraai je wel een beetje wat ik gezegt heb. Ik zei noujuist dat het er om ging hoe het er uitzag, en ik doel niet op onrealistisch zoals je hopelijk wel merkt. En hoe kom je erbij dat dat overbodig is, je weet niet eens wat ik van plan ben :X .
Baseer het niet op jouw plaatje maar gewoon in het algemeen...
Ik zeg eigelijk gewoon als je teveel dingen gaat toevoegen om het er leuker uit te laten zien dat het snel onrealistisch wordt.

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 26 augustus 2004 @ 16:27:
[...]

Baseer het niet op jouw plaatje maar gewoon in het algemeen...
Ik zeg eigelijk gewoon als je teveel dingen gaat toevoegen om het er leuker uit te laten zien dat het snel onrealistisch wordt.
ja daar heb je idd gelijk in, en dat heb ik al te vaak gedaan. Ik heb me hier echt al ingehouden hoor. Ik zat ook nog te denken aan oorbellen kettingkje enzo...dus.. :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.blackhorizon.com/hoe/wip3.png

ben nu bezig met het maken van contouren voor de deuren en motorkap.

c&c me maar, pretty please :D

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Laatst was er iemand die vroeg om refpix van hoofden (voor/zijkant)? Ik zag vanmorgen die clip van Tiesto weer op TV, en daar zie je een aantal keren Lonneke Engel (vrouwtje uit die clip) met een voor én zijaanzicht voorbij komen... Mischien een tip :+

• Qylos
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:09:
[afbeelding]

ben nu bezig met het maken van contouren voor de deuren en motorkap.

c&c me maar, pretty please :D
Misschien kun je de reflectie wat aanpassen zodat sommige gedeeltes niet zo gealiaseerd zijn. De lijn onder en boven de voorruit lijkt niet helemaal rond te zijn, misschien kan je dat even aanpassen.

Is het een echte auto of een conceptmodel?
WhizzCat schreef op 26 augustus 2004 @ 15:30:
[afbeelding]

Zo, even een updeetje, ben een beetje ziek geweest dus niet echt veel tijd om te maxen :+

Ben begonnen met de stuur inrichting, die dus niet symetrisch is btw.

De pantografen zijn niet helemaal correct omdat ik die niet echt goed kon uitpluizen op de tekening.
Nice. Het wordt een mooie trein :).

Verwijderd

Okidoki ik zal de lijnen wat zachter maken (komt het ook niet een beetje door het plaatje zelf?) http://www.blackhorizon.com/hoe/wip2.png hier het origineel.

tis een behoorlijke concept car of een fantasie wagen whatever, ik heb nul verstand van auto's en hou ook niet van auto's maar ik vond het wel een uitdaging waard.

Verwijderd

De animatie is klaar, en is nu aan het renderen. Aangezien dat nog wel ff duurt ( paar dagen ) maar ff een hoofd gemaakt voor een texture oefening :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/vrouw1.jpg
Diffuse is voor 25% klaar, en ben neeeeeeeeeeeeeeeeet begonnen aan de bumpmap :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:46:
De animatie is klaar, en is nu aan het renderen. Aangezien dat nog wel ff duurt ( paar dagen ) maar ff een hoofd gemaakt voor een texture oefening :P
[afbeelding]
Diffuse is voor 25% klaar, en ben neeeeeeeeeeeeeeeeet begonnen aan de bumpmap :)
bump map maken voor een vrouw...lijkt me echt moeilijk, je kan eigenlijk helemaal niks overdrijven bij een vrouw. Een man kan je veel makkelijker realistisch laten lijken dan een vrouw....Anyway je diffuse ziet er wel ok uit. Lippen mischien iets ander kleur lichter ofzo... en suc6ermee(mischien is de skin iets te roze)

-Hoofd had je toch allang btw?

Grote dank voor je ref trouwens _/-\o_ . Ik heb er uiteidelijk wel enorm omheen gewerkt :P )

@neejoh mnn zal ik es dowloaden kan idd handig zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 18:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:52:
[...]

bump map maken voor een vrouw...lijkt me echt moeilijk, je kan eigenlijk helemaal niks overdrijven bij een vrouw. Een man kan je veel makkelijker realistisch laten lijken dan een vrouw....Anyway je diffuse ziet er wel ok uit. Lippen mischien iets ander kleur lichter ofzo... en suc6ermee(mischien is de skin iets te roze)

-Hoofd had je toch allang btw?

Grote dank voor je ref trouwens _/-\o_ . Ik heb er uiteidelijk wel enorm omheen gewerkt :P )

@neejoh mnn zal ik es dowloaden kan idd handig zijn :)
zelfde basemesh :P
En een man is idd wat makkelijker, de bumpmap kan dan veel groffer zonder dat het raar lijkt :P
Die kleur roze heb ik van een foto van een vrouw uit die refpics.zip ;)
en np ;)

Ik gebruik refpics ook alleen maar voor de anatomie, als ik de basis heb staan lekker met de vertices gaan slepen :P

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Met de tutorial van Onno is dit het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroweerts.nl/Band2.jpg
Hij zit nog net onder de 10.000 poly's... veel te veel eigelijk maarja, ik render hooguit 2 banden in een keer en ik ga niet animeren dus kan het ermee door.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.blackhorizon.com/hoe/wip6.png

Hoe kan ik het beste glas maken ? als losse objecten of als onderdeelvan mijn poly?

en heeft er iemand een link naar een tutorial voor leuk glas, of kan ik gewoon de default mentalray glas material nemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 18:52:
[afbeelding]

Hoe kan ik het beste glas maken ? als losse objecten of als onderdeelvan mijn poly?

en heeft er iemand een link naar een tutorial voor leuk glas, of kan ik gewoon de default mentalray glas material nemen?
Zou je voor mij ( :P ) die auto eens zonder material willen neerzetten, de vorm komt heel slecht uit met die witte reflecties :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 18:57:
[...]

Zou je voor mij ( :P ) die auto eens zonder material willen neerzetten, de vorm komt heel slecht uit met die witte reflecties :|
shure maar schrik niet ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.blackhorizon.com/hoe/wip7.png

ik was zelf ook niet tevreden met die material die er op zat, hij glimt iets teveel waardoor dus inderdaad de vorm neit overkomt

hier nog 1 zonder meshsmooth

Afbeeldingslocatie: http://www.blackhorizon.com/hoe/wip8.jpg

hier ben ik dus zelf niet trots op. Zelfs in spagettie zit meer duidelijkheid (gekookte dan)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 19:20 ]

Verwijderd

Ook weer ff wat simpels gemaakt in 3dsmax6....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/royveurink/3dmax/project2.jpg

zelf vind ik dat die ketting er niet uitziet... wil hier nog ff wat anders voor maken...

Ook leek het mij leuk om iets met reactor te doen...heeft iemand hier goede tutorial voor?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.