[3d] post je 3d stuff maar weer - part 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47504

Anoniem: 30579 schreef op 18 augustus 2004 @ 18:43:
het is weer wiptijd

niewe bootje
bismarck :) heeft tijdje geduurd voordt ik mn blueprints goed voor elkaar had tho

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
beste devega

hoe kom je aan die ongeloofelijke blueprints van schepen. ik ben namelijk ook op zoek naar blueprints van de bischmark maar kon niets vinden via google e.d.

indien mogelijk blueprints mailen naar andries@verhoef.nu(dank u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik heb net v-ray maar eens geinstalleerd omdat ik die micro-poly-displacement wel erg graag wilde hebben en die is inderdaad moeilijk cool. Echt vet. Had ik eerder moeten hebben...

Alleen: is er een mogelijkheid om alleen de GI van de skylight te renderen? Als ik nu de skylight aankrijg, dan krijg ik er automatisch ook een enkele bounce bij en die heb ik er liever niet bij, want die kost extra rendertijd (tot 50% in theorie).
Neejoh schreef op 21 augustus 2004 @ 13:28:
He Oogst, die bogen in je tuin (je gemoduleerde tuin that is :P), worden dat van die klimop bogen of gewoon houten bogen zeg maar? Ontwerp ziet er inderdaad best leuk uit :)
Nee, het worden zuilenrijen van een meter of vier hoog. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Oogst op 21-08-2004 19:46 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

DocB schreef op 20 augustus 2004 @ 23:59:
[...]

OK, nu dan toch met werkend plaatje:

[afbeelding]
post eens een wire ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 30579 schreef op 19 augustus 2004 @ 21:00:
[afbeelding]

morgen ff schaalmodeletje halen

veel details ontbreken op mn ref .. hopelijk zitten die daar wel op die tekening ..
Mja, da's de pest altijd, op tekeningen kan je nooit goed zien hoe het precies in elkaar steekt :+

Enfin, gelukkig heb ik dankzij de boeken collectie van wijlen mijn grootvader een heel aardige tekening van een Krokodil kunnen scoren 8)

Krokodil? Uhuh, de beroemde Zwiterse loc :p

Enfin, ik ben net 2 dagen bezig en zie hier de wip

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/korkiedil.jpg

Het schiet al wel leuk op moet ik zeggen en het hele ding is volkomen symetrisch dus dat is ook een groot voordeel :D

Het gaat hier trouwens om de latere versie (de eerste versie was 20.0050 mm lang en de latere 20.060 mm, maar ja, die tekening heb ik dus :p )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vork0015/wire01.gif
clickety

Ik heb het hele zilveren bovenstuk opnieuw gemaakt, en heb nu een hoop problemen minder. Zit nog wel een vreemd hoekje ergens, maar dat lijkt wel aan de reflectie te liggen. Het probleem zat vooral bij polies waar ik T splitsingen had zegmaar. Heb nu dan ook gezorgd dat dat niet meer zo is, en het lijkt te werken.

Zal vanavond/morgen nog wel een nieuwe render posten (als ik wat meer heb toegevoegd hopelijk)
Oogst schreef op 21 augustus 2004 @ 11:27:
[...]

Wow, die materials zijn echt supermooi zeg! Hoe heb je de houder voor de flits gedaan? Netjes man.

Wat betreft die polies in de hoek die donkerder zijn: heb je er geen dubbele polies zitten? En hoe zijn je smooth-groups? Laat anders eens een wireframe zien van die hoek.
Die houder is redelijk simpel qua model (zoals je op de wire wel kan zien)...

Heb gewoon een macrofoto genomen van die houder van 3 cm afstand ofzo. Heb je gelijk een hoop detail erin. Verder is de materiall bijna hetzelfde als de rest van de metalen onderdelen: Brazil mat, glossy reflections, en wat noise maps voor bump en specular lvl...

Over je tuin trouwens: met die schets denk ik dat het punt is dat je gebouw heel gedetailleerd is (good job btw), en daarmee vergeleken zag die schets er ineens een beetje simpel uit, ook voor een schets. Zo'n gebouw verdient natuurlijk ook een bigass tuin, dus ik wens je nog veel plezier ;)

Trekt je comp het nog een beetje als je het gebouw met alle details erin + tuin in een scene hebt? gewoon uit nieuwsgierigheid :P

[ Voor 48% gewijzigd door DocB op 22-08-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 06:59
WhizzCat schreef op 22 augustus 2004 @ 00:06:
[...]

Mja, da's de pest altijd, op tekeningen kan je nooit goed zien hoe het precies in elkaar steekt :+

Enfin, gelukkig heb ik dankzij de boeken collectie van wijlen mijn grootvader een heel aardige tekening van een Krokodil kunnen scoren 8)

Krokodil? Uhuh, de beroemde Zwiterse loc :p

Enfin, ik ben net 2 dagen bezig en zie hier de wip

[afbeelding]

Het schiet al wel leuk op moet ik zeggen en het hele ding is volkomen symetrisch dus dat is ook een groot voordeel :D

Het gaat hier trouwens om de latere versie (de eerste versie was 20.0050 mm lang en de latere 20.060 mm, maar ja, die tekening heb ik dus :p )
De locomotief ziet er zover accuraat uit. Een opmerking: volgens dit plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/special/par/krokodil.JPG

moet op de voorste lamp geen metalen buis zitten:

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04080/korkiekorkedekor.JPG

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:43

Sharky

Skamn Dippy!

Qylos schreef op 22 augustus 2004 @ 01:25:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
er zullen vast wel modellen zijn waar die buis op zit en/of de maker heeft foto's waar dat ding er op zit. Zo'n ramp is het toch ook niet?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Qylos schreef op 22 augustus 2004 @ 01:25:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Lolz, volgens een plaatje dat ik uit een boek heb zit er eigenlijk een soort toeter op geloof ik.

En als ik toch ergens vanuit moet werken, werk ik liever vanuit een boek, dan vanaf een plaatje van internet :)

Maar tnx, ik ga het geheel goed in de gaten houden ;)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben een beetje aan het klooien met v-ray en ik denk dat ik het toch wel een betere renderer vindt dan Brazil. Wat minder doorzichtig, maar wel een aantal heel erg coolle opties, zoals displacement en g-buffer anti-aliasing. Daar maak je mij toch wel blij mee. Ik heb er als test wat gras mee in elkaar geklooid:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/GrasTest02.jpg
DocB schreef op 22 augustus 2004 @ 00:29:
...
[...]

Die houder is redelijk simpel qua model (zoals je op de wire wel kan zien)...

Heb gewoon een macrofoto genomen van die houder van 3 cm afstand ofzo. Heb je gelijk een hoop detail erin. Verder is de materiall bijna hetzelfde als de rest van de metalen onderdelen: Brazil mat, glossy reflections, en wat noise maps voor bump en specular lvl...
Ah, ja, dat is precies de reden waarom ik ooit nog eens aan de digitale camera moet: dat soort foto's zorgt echt voor enorm realisme. Netjes hoor. :)
...Trekt je comp het nog een beetje als je het gebouw met alle details erin + tuin in een scene hebt? gewoon uit nieuwsgierigheid :P
Nou, het huis zelf trekt ie inderdaad amper meer. Ik ben al overgeschakeld van MAX 5 naar MAX 6 en dat leverde wel een flinke performance boost op (respect @ Discreet: dat soort features wordt nergens genoemd, maar is uiteindelijk wel erg belangrijk). Verder is het een kwestie van veel hiden. De tuin-scene heb ik nog niet gedraaid samen met de volledige villa: het is een aparte file met alleen de simpele villa erin.

[ Voor 15% gewijzigd door Oogst op 22-08-2004 11:06 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
[center]Galor vs. Sovereign[/]
[center]Wat?[/]

Een nieuwe, korte animatie.

[center]File info[/]

De resolutie is 640x480 en de lengte is 31 seconden. Er zijn 2 versies: normale kwaliteit (7,15 MB) en hoge kwaliteit (2,36 MB). Het verschil in kwaliteit is vrij klein.

[center]Waar?[/]

[Normale kwaliteit] - 2,36 MB
[Hoge kwaliteit] - 7,15 MB

[center]Screenshots[/]

Nog wat screenshots om een impressie te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04080/1-137561387465234521345.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04080/2-2345213562465.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04080/3-234523452345.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04080/4-234523452345.jpg

[center]Doel van de post?[/]

Ik zou graag jullie mening willen over deze animatie. De animatie is geen final. Ik zal jullie comments opnemen en die verwerken in de final.

[ Voor 3% gewijzigd door Qylos op 22-08-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Erg chique moet ik toegeven 8)

De torpedo inslag van de eerst torpedo die de Sovereign (is eigenlijk de class name he ;) ) valt een beetje in het niet denk ik. Daar mag best wat meer geweld bij ontstaan bij het andere schip.

Puntje 2. Ik vind de begin explosie op de Sovereign erg matig. Die doet erg nep aan imho. De warp engines mogen trouwens ook wel van de zijkant geraakt worden door een torpedo. Op die manier kan je daar plasma laten ontsnappen want nu raakt de torpedo alleen de voorkant van de Sovereign.

Enfin, ik hoop dat je er iets mee kan.

De eindexplosie is trouwens wel geniaal goed _O_ Dat stuk rondvliegende warpengine vind ik erg mooi.

Alle camerastandpunten zijn ook erg goed moet ik zeggen. Je krijgt alles mooi in beeld. Hulde!

btw. intresse in 1 of 2 mirrors voor je filmpjes? @home webspace weliswaar, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Oogst schreef op 22 augustus 2004 @ 09:52:
Ik ben een beetje aan het klooien met v-ray en ik denk dat ik het toch wel een betere renderer vindt dan Brazil. Wat minder doorzichtig, maar wel een aantal heel erg coolle opties, zoals displacement en g-buffer anti-aliasing. Daar maak je mij toch wel blij mee. Ik heb er als test wat gras mee in elkaar geklooid:
Geen mooi gras, maar dat doet er niet toe :P
Wat bedoel je met: displacement en g-buffer anti aliasing?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
WhizzCat schreef op 22 augustus 2004 @ 18:34:
[...]
btw. intresse in 1 of 2 mirrors voor je filmpjes? @home webspace weliswaar, maar goed...
Ja graag :).

Bedankt voor de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hoe heb je die explosie gemaakt? En waarmee het geluid(seffecten)? En waarmee heb je het geluid erachter geplakt? :)
Erg tof filmpje, al vind ik dat de schepen soms wat nep/houterig bewegen :)
Einde is idd erg tof ! :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
XLerator schreef op 22 augustus 2004 @ 18:45:
Hoe heb je die explosie gemaakt? En waarmee het geluid(seffecten)? En waarmee heb je het geluid erachter geplakt? :)
Erg tof filmpje, al vind ik dat de schepen soms wat nep/houterig bewegen :)
Einde is idd erg tof ! :)
De eerste (slechte) explosie is met afterburn gemaakt, de tweede met Combustion. Het geluid is er met Adobe Premiere achtergeplakt. De geluidsfragmenten komen van het internet en zijn dikwijls bewerkt in Premiere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Gabaseerd op het concept van Lamborghini, de LM00X heb ik zelf maar eens een concept SUV in elkaar geprutst. Hier wat screens van Max. Een fatsoenlijke render kan ik nog niet maken omdat er nog heel veel gechamfert moet worden en zonder chamfers ziet het er niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/JYV5TN2M4736/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/515U9UM0IKF9/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op 22 augustus 2004 @ 18:35:
[...]

Geen mooi gras, maar dat doet er niet toe :P
Wat bedoel je met: displacement en g-buffer anti aliasing?
Displacement is een oppervlak verhogen afhankelijk van de grijswaarde in een texture. G-buffer anti-aliasing is, in het geval van V-ray, kiezen voor meer samples voor de anti-aliasing indien de volgende twee gevallen (als je dat instelt althans):
-bij de randen van objecten;
-bij de randen van polygonen indien die polygonen een groot genoege hoek maken met de polygonen ernaast (behalve bij smooth shading).
Die g-buffer anti-aliasing zit standaard in videokaarten, maar door de totaal andere manier van renderen bij raytracers zit dat daar niet standaard in. Brazil bijvoorbeeld kan het geloof ik niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
MAX is low on memory, the program will now terminate. Do you wish to save your work? *grmb => drukt nee*

..

..

*denkt na*
SHIT! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Qylos schreef op 22 augustus 2004 @ 18:42:
[...]

Ja graag :).

Bedankt voor de comments.
low res mirror 1
high res mirror 1

low res mirror 2
high res mirror 2

2x mirror, alstublieft :)

ps, wil je ff mail sturen als ze er weer afmogen? email adres staat wel @ profiel :)

edit

nou ik toch bezig ben met uploaden, geupdate krok

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/korkiedil.jpg

frame achter de wielen gezet. Die doorkijk lijkt zo raar :+
kapje op de grote kap gezet
buffers + koppeling erop gezet
trapjes gemaakt
+ nog wat details :)

[ Voor 20% gewijzigd door WhizzCat op 22-08-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

@ Qylos: Ik vind het geheel een beetje snel overkomen. Als ik Star Trek kijk komt het altijd wat rustiger over. Dat je die sterren voorbij ziet schieten is toch alleen als ze in Warp zijn? Ook dat er ineens plasma gaat lekken terwijl die dingen niet geraakt worden lijkt me een beetje sterk. En die 1e torpedo-inslag bij dat Souvereign-class schip moet je echt even naar kijken. Volgens mij kun je dat best beter. (ik heb makkelijk praten ja ;) ) Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

ah nu wel :P

[ Voor 98% gewijzigd door Guillome op 22-08-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Qylos schreef op 22 augustus 2004 @ 18:09:
...Vette Star Trek-film van Qylos!...
Wow, je wordt snel beter Qylos! Dit ziet er echt al ronduit gaaf uit. Maar natuurlijk heeft Oogst altijd nog stapels commentaar ;).

1. De shadow maps bij de close-up op 18s zijn zwaar vernaggeld aan de randen. Voor een scene als je deze moet je of een heel hoge shadow map size maken, of je lampen meeanimeren, zodat je niet zo'n grote hotspot hoeft te hebben (desnoods een aparte lamp per schip). Zo is dat ook gedaan bij het Trein-project, overigens, met dat meebewegen.

2. Die model op 18s is wel weer erg mooi getextured: het ziet er echt overtuigend en dramatisch uit. Een stuk viezer ook dan Star Trek, maar eerlijk gezegd vind ik deze verzie mooier. :*)

3. Het is natuurlijk moeilijk om in zo'n korte shot veel dramatiek te stoppen, omdat de kijker geen idee heeft waarom de strijd er is, wie de good-guys zijn en waarom en wat er al aan vooraf gegaan is. Toch denk ik dat je meer kunt bereiken dan je nu doet. Veel van je shots zijn ver relatief ver weg, bijvoorbeeld die op 12s. Met zo'n grote lege ruimte is het natuurlijk zonde om van zo'n afstand ernaar te kijken. Ik denk dat je ook winst zou kunnen hebben als je wat meer de schoten zou benadrukken met je camerastandpunten. Dit zou overigens wel het geheel een stuk wilder maken, misschien zelfs te wild, daar moet je een evenwicht in vinden. Maar van de andere kant is het een actiescene en mag dat ook wel.

4. Die ster of zoiets, of in elk geval die wit-rode lichtbal, die is een beetje gek. Als het een ster is, moet die of veel kleiner of veel feller, denk ik. Op dit formaat zou die heel het beeld moeten verblinden, denk ik.

5. Het schild mag wel wat meer licht lijken te geven. Misschien een licht-blauwe glow er overheen of zo. En het is natuurlijk een erg vieze noise die je voor het schild gebruikt.

6. Je stuurde me van die mooie explosies in .mov-formaat, waarom heb je die niet meer gebruikt dan nu? Die zijn toch stukken mooier dan sommigen van je huidige explosies.

Maar al met al begint het nu echt ergens op te lijken met je animatie- en montage-skills, het ziet er echt vet uit. Respect!

[ Voor 51% gewijzigd door Oogst op 22-08-2004 20:22 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Barracuda_82 schreef op 22 augustus 2004 @ 19:14:
Gabaseerd op het concept van Lamborghini, de LM00X heb ik zelf maar eens een concept SUV in elkaar geprutst. Hier wat screens van Max. Een fatsoenlijke render kan ik nog niet maken omdat er nog heel veel gechamfert moet worden en zonder chamfers ziet het er niet uit.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er al leuk uit, al is er weinig te zien aan een wireframe.
Wel paar dingetjes die ik anders zou doen. Je mesh is hier en daar een beetje slordig (vooral de zijkant), maar dat is vrij eenvoudig netter te maken. Ik denk dat het probleem een beetje zit in de complexiteit. Je hebt behoorlijk veel poly's gemaakt en dat maakt het eindresultaat niet strakker. Ik zou gewoon een aantal rijen edges weghalen... wel even goed kijken welke. En de tri's proberen te voorkomen.
Verder zou ik niet in deze auto achteruit willen rijden, volgens mij zie je erg weinig door het achterraam.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck/wip13.jpg

ff wat leuk spul erbij gemaakt

heel rigging is af
kranen etc af
hekwerk was er de vorige ook nog niet d8 ik
aantal objecten na aanschaf van mn plastic model ge remodeled

sommige objecten extra detail aangebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47504 schreef op 21 augustus 2004 @ 18:01:
[...]

beste devega

hoe kom je aan die ongeloofelijke blueprints van schepen. ik ben namelijk ook op zoek naar blueprints van de bischmark maar kon niets vinden via google e.d.

indien mogelijk blueprints mailen naar andries@verhoef.nu(dank u)
pff :P waarom moet iedereen mijn modelen altijd namaken :P

met die r390 ookal lal naja url opgestuurd je diend zelf maar ff te zoeken op de site :P lijkt mij imho geen probleem als er al een grote link plans staat

voor de andere mensjes die et ook willen proberen ? :P

www.kbismarck.com [blueprints]
www.bismarck-class.dk [reference]
http://bismarck.prv.pl [inspiratie]
hou btw bij de laatste link ff een kwijlbakje onder je kin ..

[ Voor 188% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 22-08-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

Anoniem: 30579 schreef op 22 augustus 2004 @ 21:44:
[afbeelding]

ff wat leuk spul erbij gemaakt

heel rigging is af
kranen etc af
hekwerk was er de vorige ook nog niet d8 ik
aantal objecten na aanschaf van mn plastic model ge remodeled

sommige objecten extra detail aangebracht
vliegtuigje komt bekent voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

y arado watervliegtuig :P
kon ik hergebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even 2 andere aanzichten
:D

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck/frontview.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck/sideview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Ziet er weer errug mooi uit. Vind het erg knap dat je al die details er zo snel op krijgt. Met meer ervaring zal het wel sneller gaan, maar ik zie het mezelf niet zo snel doen.

Ga vooral zo door!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben nog langzaam aan het werken ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

woei lekker veel detail :)
lijkt me vet als je er soort pearl harbor achtige taferelen van maakt, veel mannetjes explosies en kamikaze piloten die zich erin rammen... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Hmm, ik ben even verder gaan onderzoeken wat nou de oorzaak kan zijn van mijn 'donkere stukjes' probleem. Voor zover ik nu weet is het gewoon een probleem wat je al hebt met een standaard chamferbox.
Met een bol of box+meshsmooth ziet de reflectie er gewoon normaal uit, maar bij een chamferbox zijn de hoeken steeds donkerder dan de rest. Heb geen idee hoe ik dit nou ga fixen, maar ik ga zo even kijken of die met de scanline renderer misschien beter werkt :|

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag

edit:
@Devega:
Ziet er weer mooi uit, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. Je moet zeker eens een render maken met een aantal van je eerdere schepen erin. Iets Pearl Harbor achtigs zoals WILDEAAP hierboven al zegt lijkt me wel wat :)

edit 2:

Om weer even terug te komen op mijn eigen geval: hier een plaatje om het wat te verduidelijken:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vork0015/probtest.jpg

Op de 2 bollen en de box+meshsmooth (de 3 kleinere dingen dus) ziet alles eruit zoals het hoort. De andere 2 zijn respectievelijk een chamferbox, en een chamferbox+meshsmooth (rechts). Moet dan toch iets niet kloppen aan de mesh lijkt het??

[ Voor 47% gewijzigd door DocB op 23-08-2004 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

DocB schreef op 23 augustus 2004 @ 00:28:
Hmm, ik ben even verder gaan onderzoeken wat nou de oorzaak kan zijn van mijn 'donkere stukjes' probleem. Voor zover ik nu weet is het gewoon een probleem wat je al hebt met een standaard chamferbox.
Met een bol of box+meshsmooth ziet de reflectie er gewoon normaal uit, maar bij een chamferbox zijn de hoeken steeds donkerder dan de rest. Heb geen idee hoe ik dit nou ga fixen, maar ik ga zo even kijken of die met de scanline renderer misschien beter werkt :|

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag

edit:
@Devega:
Ziet er weer mooi uit, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. Je moet zeker eens een render maken met een aantal van je eerdere schepen erin. Iets Pearl Harbor achtigs zoals WILDEAAP hierboven al zegt lijkt me wel wat :)

edit 2:

Om weer even terug te komen op mijn eigen geval: hier een plaatje om het wat te verduidelijken:
[afbeelding]

Op de 2 bollen en de box+meshsmooth (de 3 kleinere dingen dus) ziet alles eruit zoals het hoort. De andere 2 zijn respectievelijk een chamferbox, en een chamferbox+meshsmooth (rechts). Moet dan toch iets niet kloppen aan de mesh lijkt het??
Zou je haast zeggen van wel idd, waarmee render je?

Ik heb nog wat dingen aangepast op de auto. Ik wil ook nog een beetje een interieur maken....
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroweerts.nl/AUTOHDRI4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248

WILDEAAP schreef op 23 augustus 2004 @ 00:26:
woei lekker veel detail :)
lijkt me vet als je er soort pearl harbor achtige taferelen van maakt, veel mannetjes explosies en kamikaze piloten die zich erin rammen... })
hm zou een beetje verkrachting zijn van het model. Aangezien de bismarck een duits schip is. En nooit pearl harbor heeft gezien.

En van kamikaze piloten hadden ze ook geen last :) . Jammer genoeg voor de opvarenden zijn ze wel engels oorlogschepen tegen gekomen.

Als ik me goed herinner is wel het grootste gedeelte van de bemanning gered. Door die zelfde schepen .

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 54248 op 23-08-2004 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
WILDEAAP schreef op 23 augustus 2004 @ 01:27:
[...]

Zou je haast zeggen van wel idd, waarmee render je?

Ik heb nog wat dingen aangepast op de auto. Ik wil ook nog een beetje een interieur maken....
[afbeelding]
Render met Brazil, maar scanline heeft hetzelfde probleem...

Over je auto:
Ziet er schitterend uit. materiaal en belichting zien er ook alvast goed uit :)

Je ziet wel dat er licht door de auto heen komt doordat de grond onder de auto aan de rechterkant verlicht is, maargoed, dat komt wel goed met het interieur.
Verder zie ik trouwens wel sproeikopjes zitten, maar nog geen ruitenwissers... maar das weer een detail natuurlijk. Ga je ook nog een logo maken voor op de grill ofzo?

Ben igg zeer benieuwd naar het eindresultaat.

EDIT

Ok, ik weet dat ik er nogal over door blijf zagen, maar ik kan er niet tegen als dingen me zo dwars zitten.

Ben er net achter gekomen dat het helpt als ik een andere hdr image pak :z van alle hdri's die ik heb staan zijn er 2 waarbij de hoeken donker worden, en bij de rest gaat het allemaal wel goed...

Dus vergeef mij mn gezwets over foute meshes enzo, I was wrong 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door DocB op 23-08-2004 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 10:28

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Fiat Punto 2004

3D Studio Max 6
V Ray
Photoshop

Afbeeldingslocatie: http://www.titlechasers.net/elmar/misc/fiat_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.titlechasers.net/elmar/misc/fiat_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.titlechasers.net/elmar/misc/fiat_03.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ElmarNieser op 23-08-2004 07:36 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
ElmarNieser schreef op 23 augustus 2004 @ 07:32:
Fiat Punto 2004

3D Studio Max 6
V Ray
Photoshop

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Indrukwekkend! Zeer mooie carmaterial en veel detail, gewoon fotorealistisch.

Een klein minpuntje: er is een vreemde, gekartelde rand bij het logo:

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04081/fiat_02f1345v2345v2345v.JPG

Als je dat even fixed dan is het perfect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 10:28

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Qylos schreef op 23 augustus 2004 @ 09:04:
[...]

Indrukwekkend! Zeer mooie carmaterial en veel detail, gewoon fotorealistisch.

Een klein minpuntje: er is een vreemde, gekartelde rand bij het logo:

[afbeelding]

Als je dat even fixed dan is het perfect :).
Dat is eigenlijk de rand van het logo maar omdat het zo ver is lijkt het op een kartel randje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flatout.jp/img/item/fiat_logo.jpg
foto

Afbeeldingslocatie: http://www.titlechasers.net/elmar/misc/temp/logo.jpg
render

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Fiat Punto 2004

3D Studio Max 6
V Ray
Photoshop

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Beetje suffe auto ;) maar wel zeer goed nagemaakt zeg!
Ik vind je plastic materiaal erg geslaagd. De naden van de auto staan net wat dicht op mekaar... maar dat heeft die auto misschien
De render van voor is bijna niet te onderscheiden van echt... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
@WhizzCat, _Brainwave_ en Oogst:

bedankt voor de comments :). Ik zal ze zeker gebruiken om de final animatie te verbeteren. Dit kan echter lang gaan duren omdat ik voorlopig genoeg heb van ruimteanimaties en sci-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Fiat Punto 2004

3D Studio Max 6
V Ray
Photoshop

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
sow, netjes hoor!
heb je wat meer specs? wireframes, polycount, materialen, render van de achterkant en hoe heb je de koplampen gemaakt? ik bedoel zeg maar het 'bobbelige' glas.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248 schreef op 23 augustus 2004 @ 01:41:
[...]

hm zou een beetje verkrachting zijn van het model. Aangezien de bismarck een duits schip is. En nooit pearl harbor heeft gezien.

En van kamikaze piloten hadden ze ook geen last :) . Jammer genoeg voor de opvarenden zijn ze wel engels oorlogschepen tegen gekomen.

Als ik me goed herinner is wel het grootste gedeelte van de bemanning gered. Door die zelfde schepen .
dan moet het wel realistsich

prins eugen erbij
en al die engelse schepen etc :P the hood enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Qylos schreef op 23 augustus 2004 @ 12:43:
@WhizzCat, _Brainwave_ en Oogst:

bedankt voor de comments :). Ik zal ze zeker gebruiken om de final animatie te verbeteren. Dit kan echter lang gaan duren omdat ik voorlopig genoeg heb van ruimteanimaties en sci-fi.
Ah, ga je iets anders animeren dan?
DocB schreef op 23 augustus 2004 @ 00:28:
...
edit 2:

[afbeelding]

Ik vind dit er eigenlijk uitzien alsof je smooth shading niet goed staat. Indien je namelijk kijkt bij die bollen, dan zie je wel dat die onder bepaalde hoeken net zo donker zijn als die hoekjes. Alleen loopt dat bij die bollen soepel over en bij die hoekjes niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248

Anoniem: 30579 schreef op 23 augustus 2004 @ 12:56:
[...]

dan moet het wel realistsich

prins eugen erbij
en al die engelse schepen etc :P the hood enzo
mja eigenlijk wel je modellen zijn zeer realistisch. Dan is het ook mooi als je een scene maakt die overeenkomt met de geschiedenis.

succes met je model ziet er zeer strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Anoniem: 30579 schreef op 22 augustus 2004 @ 21:45:
[...]

http://bismarck.prv.pl [inspiratie]
hou btw bij de laatste link ff een kwijlbakje onder je kin ..
Ik helemaal klaarzitten met een kwijlbakje in de hand . . . is die link dood :+

BTW, Hoelang heeft het je gekost om het model in deze vorm te krijgen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 21737 op 23-08-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neejoh schreef op 22 augustus 2004 @ 19:20:
MAX is low on memory, the program will now terminate. Do you wish to save your work? *grmb => drukt nee*

..

..

*denkt na*
SHIT! :o
lol is mij ook nogal te vaak over komen. (max 6 loopt bij mij letterlijk om de 5 min vast heeel irritant...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

Weet iemand ook hoe ik een chroom look krijg in maya ? Een tutorial ofzoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Anoniem: 80198 schreef op 23 augustus 2004 @ 20:35:
[...]

lol is mij ook nogal te vaak over komen. (max 6 loopt bij mij letterlijk om de 5 min vast heeel irritant...)
Max6 werkt bij mij ook voor geen meter.
Ik blijf voorlopig bij 5. doet het ook goed hoor.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 116370 schreef op 23 augustus 2004 @ 21:14:
Weet iemand ook hoe ik een chroom look krijg in maya ? Een tutorial ofzoo
Misschien is dit iets voor jou:
http://www.io.tudelft.nl/...apple_imac/materials.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737 schreef op 23 augustus 2004 @ 19:19:
[...]

Ik helemaal klaarzitten met een kwijlbakje in de hand . . . is die link dood :+

BTW, Hoelang heeft het je gekost om het model in deze vorm te krijgen ?
bismarck3d.prv.pl pardon

denk dat er 20 uur werk in zit atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Anoniem: 80198 schreef op 23 augustus 2004 @ 20:35:
[...]

hmm, wat voor specs heb je dan?
ik kan een scene van 2.5miljoen polys wel op me bak draaien ( niet soepel uiteraard ;) ) met 1 gig ram.
misschien geheugen kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
MAX herinstallen helpt vaak tegen bergen vastlopers. Alstie dat dan nog doet, dan is er toch echt iets goed mis ergens.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Anoniem: 30579 schreef op 23 augustus 2004 @ 21:19:
[...]

bismarck3d.prv.pl pardon

denk dat er 20 uur werk in zit atm
Dat heb je knap gedaan dan B)

Ga je er ook nog water bij maken enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zat te denken aan een droogdok ..
:x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 18:04
Ik hoop dat je hier ook gewoon dingen kunt vragen?

Ik wil mijn logo (wat is gemaakt in Illustrator) met '3ds MAX' 3D maken (hoe kan t ook anders?)

Nu heb ik er al een 3D logo van kunnen maken met een aantal tutorials, alleen kan ik geen tutorial vinden hoe je nou de randen rond/afgeschuurt kunt maken... Is dit makkelijk te doen?

Hieronder een screenshot van het logo in 3ds MAX 6... (Klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.visior-designs.com/logo.gif

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

voor rond is het magische woord "mesh smooth"
Afvlakken doe je met chamfer, zoek maar ff op met F1

[ Voor 37% gewijzigd door heuveltje op 23-08-2004 22:14 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik denk dat alleen een chamfer voldoende is. Meshsmooth is een beetje teveel. dan blijft hij niet scherp. Of je moet hem heel erg scherp chamferen, maar das teveel van het goede.

Dus omzetten naar editable poly/mesh en de edges chamferen.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
ok zal ik proberen! bedankt...

nog even een vraagje: is het normaal dat 3ds MAX 6 SP1 op een schone Windows XP installatie er 10 minuten over doet om op te starten? 8)7

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89618

WIP Katana zwaard. Ik zal hem nog iets krommer moeten maken. (Mesh smooth?)

1386 poygonen:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6D8JW082WB13/picserver.jpeg
Alles hieronder: 1584 polygonen
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/HB91W7I329Z9/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/NLFM97JTN77E/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/31662156F51U/picserver.jpeg
Saeverix schreef op 24 augustus 2004 @ 00:29:
nog even een vraagje: is het normaal dat 3ds MAX 6 SP1 op een schone Windows XP installatie er 10 minuten over doet om op te starten? 8)7
;) Hoewel het een Microsoft product is lijkt het me niet normaal. Zeker niet met jouw specs. Windows update draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 89618 op 24-08-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Senzuboon schreef op 23 augustus 2004 @ 23:05:
Ik denk dat alleen een chamfer voldoende is. Meshsmooth is een beetje teveel. dan blijft hij niet scherp. Of je moet hem heel erg scherp chamferen, maar das teveel van het goede.

Dus omzetten naar editable poly/mesh en de edges chamferen.
ben een totale newbie in 3dsMAX, en na veel gepruts met behulp van F1 krijg ik niet wat de bedoeling is... is het simpel uit te leggen?

en @ Muzzi16: alle updates zitten erop...

[ Voor 5% gewijzigd door Saeverix op 24-08-2004 00:48 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Saeverix schreef op 24 augustus 2004 @ 00:47:
[...]

ben een totale newbie in 3dsMAX, en na veel gepruts met behulp van F1 krijg ik niet wat de bedoeling is... is het simpel uit te leggen?

en @ Muzzi16: alle updates zitten erop...
1. Je converteert het object naar editable mesh (editable polygon kan ook).

2. Je selecteer de edges die je wilt chamferen (in dit voorbeeld maar 1 edge):

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04082/dsfasdf2.JPG

3. Als je in editable mesh zit zoek je de knop "Chamfer" en verhoogt de waarde tot > 0 of je drukt de knop in en bepaalt met de muis op de edge in dde viewport hoeveel de edge gechamfered moet worden. Als je bij editable polygon zit kun je ook de chamfer knop indrukken en de waarde met de muis in de viewport veranderen of je kunt de waarde in een aparte window instellen door op het windowicoonknop meteen rechts van de chamfer knop te drukken.

4. De edge zou nu gechamfered moeten zijn. Des te meer keren je gechamfered hebt, des te ronder het oppervlak (de waarde moet wel iedere keer gedeelt worden door 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32561

Druk bezig met Star Wars modelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.scholten01.cistron.nl/lightsaber_LS_brazil_3.bmp
Deze is wel min of meer af. Volgende project wordt de helm van Boba Fett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Qylos schreef op 24 augustus 2004 @ 09:03:
[...]
4. De edge zou nu gechamfered moeten zijn. Des te meer keren je gechamfered hebt, des te ronder het oppervlak (de waarde moet wel iedere keer gedeelt worden door 2).
Ik heb even geprobeert wat je zei, en ik krijg nu het volgende...

Afbeeldingslocatie: http://www.visior-designs.com/logo2.gif

Ik heb nu in Editable Poly gewoon klikken/slepen/selecteren gedaan zodat ie alle edges selecteert... Toen Chamfer gedaan. 1x chamfer lijkt nog een beetje maar een 2e keer hoef ik t niet te doen, want dan vervormt het helemaal...

Doe ik iets verkeerd?
Anoniem: 32561 schreef op 24 augustus 2004 @ 10:08:
Druk bezig met Star Wars modelling:
[afbeelding]
Deze is wel min of meer af. Volgende project wordt de helm van Boba Fett.
Ziet er vet uit!

[ Voor 19% gewijzigd door Saeverix op 24-08-2004 10:46 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Saeverix schreef op 24 augustus 2004 @ 10:45:
[...]

Ik heb even geprobeert wat je zei, en ik krijg nu het volgende...

[afbeelding]

Ik heb nu in Editable Poly gewoon klikken/slepen/selecteren gedaan zodat ie alle edges selecteert... Toen Chamfer gedaan. 1x chamfer lijkt nog een beetje maar een 2e keer hoef ik t niet te doen, want dan vervormt het helemaal...

Doe ik iets verkeerd?
Je zit op de goede weg. Maar je moet alleen de randen selecteren. Dus de edges die het zegmaar verbinden die moet je niet selecteren. Dan kan je chamferen en word hij wel goed als je meerdere keren chamfert.

Waar is het logo van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Bij meerdere keren chamferen moet je er ook op letten dat je telkens chamfert met een kleinere waarde. Per keer ongeveer de helft van de waarde van de vorige keer.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Senzuboon schreef op 24 augustus 2004 @ 10:57:
[...]

Je zit op de goede weg. Maar je moet alleen de randen selecteren. Dus de edges die het zegmaar verbinden die moet je niet selecteren. Dan kan je chamferen en word hij wel goed als je meerdere keren chamfert.

Waar is het logo van?
dus de enige oplossing is elk stukje rand klik voor klik (met CTRL ingedrukt) te selecteren? daar is niet een handig knopje ofzo voor zodat ie alle buitenste randen selecteerd?

het logo is voor mijn persoonlijke portfolio site www.visior-designs.com (weet niet of ik dat wel mag zeggen hier... voor t weer zogenaamde spam is :X )
daar staat het logo nu ook in 3d, alleen is dat met Xara 3D gedaan. maar ik wou me nu toch eens gaan verdiepen in 3dsMAX en dan is dit volges mij wel een leuk begin om de basics een beetje door te krijgen...

[ Voor 14% gewijzigd door Saeverix op 24-08-2004 11:41 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt in een zijaanzicht de bovenste edges selecteren en vervolgens met alt ingedrukt de edges die je niet wilt chamferen deselecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Als je een edge selecteert en je klikt op "Loop", dan selecteert hij zelf de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ dat werkt alleen als er polygonen "boven" de edge zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck/wip14.jpg

ook net een mail van john asmussen

"I will try to prepare some material for you. But you have to be a bit patient as I have a lot to do and I have some serious things to struggle with right now."

krijg dus hoog gedetaileerde tekeningen + een aantal ontbrekende tekeningen voor de bismarck :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 24-08-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 30579 schreef op 24 augustus 2004 @ 12:48:
[afbeelding]

"I will try to prepare some material for you. But you have to be a bit patient as I have a lot to do and I have some serious things to struggle with right now."

krijg dus hoog gedetaileerde tekeningen + een aantal ontbrekende tekeningen voor de bismarck :)
slick. doe eens een paar close-up renders als je wilt

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

der is nog niet veel om op in te zoomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 23 augustus 2004 @ 21:27:
[...]

hmm, wat voor specs heb je dan?
ik kan een scene van 2.5miljoen polys wel op me bak draaien ( niet soepel uiteraard ;) ) met 1 gig ram.
misschien geheugen kapot?
2,6 mhz, 1024mb geheugen, geforce ti... daar ligt het niet aan, max 5 deed het tenslotte wel gewoon goed. Ligt denk een beetje aan mijn versie, ik moest heel veel plugins verwijderen omdat ie anders niet opstart. Heel veel dingen kan ik niet meer doen omdat ie vastloopt. Kan er eigenlijk op het moment alleen beetje mee modellen, als ik heel veel save. Dus ik ga ffe zoeken naar een betere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

max 6 draait bij mij geheel foutloos ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579 schreef op 24 augustus 2004 @ 15:05:
max 6 draait bij mij geheel foutloos ..
als je er niet al te hevtige dingen meedoet, en de goeie versie hebt.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
[afbeelding]

Mooi hoor. Als je er textures op doet ziet het er ineens erg realistisch uit.. Mooi hoor. Vooral doorgaan.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[afbeelding]

* AtleX heeft scans van een aantal bouwtekeningen en nog een aantal foto's thuis. Vanavond of morgen zal ik kijken of ik ze naar je kan mailen :), verder heb ik nog veel specs van de Bismarck, tot aan de lengte van de schroefassen toe.

* AtleX wil een high-res render van die boot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 30579 schreef op 24 augustus 2004 @ 14:03:
der is nog niet veel om op in te zoomen ;)
dacht ik wel >:) nofi hoor, ziet er goed uit zoals de rest al zegt.
alleen hoe breed is dat schip eigenlijk? ik neem dat hij wel een metertje of 30-40 breed is. dan zijn die planken wel heel breed. misschien moet je ze wat vaker tilen om het schip wat groter te laten lijken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck/sideview2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck/frontview2.jpg

editje

armorplating zie je wat beter nu
ook lijkt het erg ingedeukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AtleX schreef op 24 augustus 2004 @ 15:13:
[...]

* AtleX heeft scans van een aantal bouwtekeningen en nog een aantal foto's thuis. Vanavond of morgen zal ik kijken of ik ze naar je kan mailen :), verder heb ik nog veel specs van de Bismarck, tot aan de lengte van de schroefassen toe.

* AtleX wil een high-res render van die boot :)
GEIL!! plss man echt beter :)

mail dan ff naar jeroen@webdeveloping.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 24-08-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharky schreef op 24 augustus 2004 @ 15:45:
[...]

dacht ik wel >:) nofi hoor, ziet er goed uit zoals de rest al zegt.
alleen hoe breed is dat schip eigenlijk? ik neem dat hij wel een metertje of 30-40 breed is. dan zijn die planken wel heel breed. misschien moet je ze wat vaker tilen om het schip wat groter te laten lijken.
hij is niet getiled mn hele dek is 1 texture..
het is een mirror vandaar dat hij zo breed lijkt

ik ben van plan mn dek en de planken te modelen ipv ze te bumpen

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 24-08-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 80198 schreef op 24 augustus 2004 @ 15:07:
[...]

als je er niet al te hevtige dingen meedoet, en de goeie versie hebt.... :P
Hmm, ik heb hier MAX 6 met Brazil, Speedtree, V-ray en nPowerBoolean draaien en dat gaat goed, ook in scenes met een miljoen polies. Eigenlijk juist daar, want de performance is stukken beter dan MAX 5.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op 24 augustus 2004 @ 16:19:
[...]

Hmm, ik heb hier MAX 6 met Brazil, Speedtree, V-ray en nPowerBoolean draaien en dat gaat goed, ook in scenes met een miljoen polies. Eigenlijk juist daar, want de performance is stukken beter dan MAX 5.
Het ligt meer aan mijn versie daar was ik ook al achter, anders zou het meer een achteruitgang zijn geweet ten opzichte met max 5. Maar ik vond max altijd al onstabiel, mischien is max 6 hierin dus verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

wipje
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroweerts.nl/AUTOHDRI6.jpg

todo:
- ruitenwissers
- antenne
- banden/velgen
- binnenkant
- logo?
- achterkant
- kenteken
- achtervleugel

[ Voor 5% gewijzigd door WILDEAAP op 24-08-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WILDEAAP schreef op 24 augustus 2004 @ 16:30:
wipje
[afbeelding]

todo:
- ruitenwissers
- antenne
- banden/velgen
- binnenkant
- logo?
- achterkant
- kenteken
- achtervleugel
prachtig _/-\o_ _/-\o_
zelf ontworpen toch, heel knap.
suc6 ermee nog ik zie er niks verkeerds aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft er iemand de demo versie van max 6, en die hem naar mij kan sturen. Ik weet wel dat je hem kan downloaden via discreet maar dat werkt hier op de een of andere manier niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net eens even een tutor gevolgd over HDRi :)
Het resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/ballen.jpg

Kben er nu een tafel bij aan het maken :) (best wel k*t om de juiste materialen voor een pooltafel te vinden :( )

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xboty
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 13:09
Chester schreef op 24 augustus 2004 @ 19:15:
Net eens even een tutor gevolgd over HDRi :)
<knip>
Mag ik vrage welke tut? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

LOL! Het lijken wel kerstballen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34692

hmm.. wat een mooie werkjes hier allemaal,
ik ben er helemaal jaloers van..

Nu heb ik zoiets van, dat wil ik ook kunnen, het zal lang duren maar
dat wil ik dus ook kunnen.

3d max heb ik al, maar.. ik zie door de bomen het bos niet,
op het net wordt je overspoeld door tutorials allerhande maar..
ik weet nog niet wat een vertex is, wat faces zijn, ...
zeg maar.. een übernOOb op het gebied van 3d stuff

Zijn er mensen die tips hebben? sites met een soort van "getting started" guide?
boeken die interessant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 34692 schreef op 24 augustus 2004 @ 20:26:

Zijn er mensen die tips hebben? sites met een soort van "getting started" guide?
Kijk eens in de openingspost, daar staan wat tutorials voor beginners.
[rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 22[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

wipje
[afbeelding]

todo:
- ruitenwissers
- antenne
- banden/velgen
- binnenkant
- logo?
- achterkant
- kenteken
- achtervleugel
Wat is dat in de luchtinlaat achter?

En volgens mij mis je nog richtingaanwijzers voor en aan de zijkant... verplicht in elk land tegenwoordig geloof ik.
De rest is gewoon amazing.... heel mooi zeker voor een eigen ontwerp. Et model auto al een naampje gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubauza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-03-2016
wipje
[afbeelding]

todo:
- ruitenwissers
- antenne
- banden/velgen
- binnenkant
- logo?
- achterkant
- kenteken
- achtervleugel
ik heb geen verstand van autos maar volgens mij ziet het er beter uit als je de voorwielen scheef zet... :Y)

deviantART gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98332

Ik heb even een klein vraagje
is er een tooltje of zoiets waarmee je makkelijk de buitenste edges van een balk kan selecteren. of moet je die allemaal met de hand selecteren
ik heb 3ds max 6
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Anoniem: 98332 schreef op 24 augustus 2004 @ 21:02:
is er een tooltje of zoiets waarmee je makkelijk de buitenste edges van een balk kan selecteren. of moet je die allemaal met de hand selecteren
ik heb 3ds max 6
alvast bedankt
Het snelste met dit soort dingen is om gewoon slim te selecteren. Je kan bijvoorbeeld eerst alle edges selecteren, en dan vervolgens (door alt ingedrukt te houden) alle binnenste edges weer deselecteren. Moet je dan dus wel in 3 viewports doen, maar het is meestal sneller dan met de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Anoniem: 98332 schreef op 24 augustus 2004 @ 21:02:
ik heb 3ds max 6
alvast bedankt
edge mode -> loop knopje inrossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

Anoniem: 34692 schreef op 24 augustus 2004 @ 20:26:

"getting started guide" !!
ik denk dat je het beste gewoon eens de tutorials van max zelf moet doornemen. deze zitten gewoon onder de help enzo (f1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Hier nog ff snel een WIPje:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vork0015/wip014.jpg

Ik ben nog helemaal niet tevreden met het metaal materiaal op het grootste stuk, maar ik krijg het niet echt zoals ik wil...

Ben morgen voor een paar dagen op introductie, dus voorlopig ff geen tijd om eraan verder te werken...

tips enzo zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82626

Hoe krijg ik deze 2 elementen van mijn model aan elkaar ?

www.blackhorizon.com/hoe/krijgikditaanelkaar.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 82626 op 25-08-2004 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Poeh slecht te zien vanuit deze views. Maar basic manier is de faces die elkaar raken verwijderen en de vertices welden...

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.