Wow, je wordt snel beter Qylos! Dit ziet er echt al ronduit gaaf uit. Maar natuurlijk heeft Oogst altijd nog stapels commentaar

.
1. De shadow maps bij de close-up op 18s zijn zwaar vernaggeld aan de randen. Voor een scene als je deze moet je of een heel hoge shadow map size maken, of je lampen meeanimeren, zodat je niet zo'n grote hotspot hoeft te hebben (desnoods een aparte lamp per schip). Zo is dat ook gedaan bij het Trein-project, overigens, met dat meebewegen.
2. Die model op 18s is wel weer erg mooi getextured: het ziet er echt overtuigend en dramatisch uit. Een stuk viezer ook dan Star Trek, maar eerlijk gezegd vind ik deze verzie mooier.
3. Het is natuurlijk moeilijk om in zo'n korte shot veel dramatiek te stoppen, omdat de kijker geen idee heeft waarom de strijd er is, wie de good-guys zijn en waarom en wat er al aan vooraf gegaan is. Toch denk ik dat je meer kunt bereiken dan je nu doet. Veel van je shots zijn ver relatief ver weg, bijvoorbeeld die op 12s. Met zo'n grote lege ruimte is het natuurlijk zonde om van zo'n afstand ernaar te kijken. Ik denk dat je ook winst zou kunnen hebben als je wat meer de schoten zou benadrukken met je camerastandpunten. Dit zou overigens wel het geheel een stuk wilder maken, misschien zelfs te wild, daar moet je een evenwicht in vinden. Maar van de andere kant is het een actiescene en mag dat ook wel.
4. Die ster of zoiets, of in elk geval die wit-rode lichtbal, die is een beetje gek. Als het een ster is, moet die of veel kleiner of veel feller, denk ik. Op dit formaat zou die heel het beeld moeten verblinden, denk ik.
5. Het schild mag wel wat meer licht lijken te geven. Misschien een licht-blauwe glow er overheen of zo. En het is natuurlijk een erg vieze noise die je voor het schild gebruikt.
6. Je stuurde me van die mooie explosies in .mov-formaat, waarom heb je die niet meer gebruikt dan nu? Die zijn toch stukken mooier dan sommigen van je huidige explosies.
Maar al met al begint het nu echt ergens op te lijken met je animatie- en montage-skills, het ziet er echt vet uit. Respect!
[
Voor 51% gewijzigd door
Oogst op 22-08-2004 20:22
]