Jah lijkt net alsof je goed kan modelen
erhmm.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Jah lijkt net alsof je goed kan modelen
erhmm.
De vos loopt door het bos.
[ Voor 62% gewijzigd door Multensor op 17-08-2004 19:00 ]
erhmm.
Ziet er goed uit, alleen de banden vallen iets te ver naar binnen vind ik. Misschien kun je de buitenste rand van de banden uitlijnen met de buitenste rand van de wielkassen.
Anoniem: 91399
Mooi ontwerp, ik neem aan dat het een eigen ontwerp is? een paar puntjes van kritiek:
Anoniem: 89618
wildeaap ik denk dat als je het raampje gewoon ietsje kleiner maakt en dus gelijk zet met de rand van de deur, dat dan de deur er realistischer uitziet. Maybe ook nog duidelijk aangeven waar de deur psies open gaatWILDEAAP schreef op 17 augustus 2004 @ 19:12:
Dank voor de c&c.
Ik heb de vervelende gewoonte om tussendoor soort van eindrenders te maken, dus alle instellingen goed zetten terwijl het model nog niet af isbij deze wip zijn het dak en de achterkant niet af, dat levert die rare foutjes op.
Wieltjes mogen idd stuk verder naar buiten en de deur kan idd onmogelijk open zo, had ik ook in de gaten.. maar ben er nog niet helemaal uit wat ik eraan ga doen.
erhmm.
idd, heb het even veranderdMultensor schreef op 17 augustus 2004 @ 19:18:
[...]
wildeaap ik denk dat als je het raampje gewoon ietsje kleiner maakt en dus gelijk zet met de rand van de deur, dat dan de deur er realistischer uitziet. Maybe ook nog duidelijk aangeven waar de deur psies open gaat
Anoniem: 32226
Hetzelfde als al eerder gezecht is en daar bovendien nog een functioneel vraagteken. De luchthapper voor het achterwiel lijkt me erg hoog te zitten om de remmen te koelen en aan de vorm van de auto te zien lijkt de motor voorin te zitten.
motor zit achterinAnoniem: 32226 schreef op 17 augustus 2004 @ 19:52:
[...]
Hetzelfde als al eerder gezecht is en daar bovendien nog een functioneel vraagteken. De luchthapper voor het achterwiel lijkt me erg hoog te zitten om de remmen te koelen en aan de vorm van de auto te zien lijkt de motor voorin te zitten.
Dus waar is deze luchthapper voor??? Als hij voor de remmen moet zijn zou ik em een stukkie lager doen.
[ Voor 36% gewijzigd door Just_I op 17-08-2004 22:57 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
psst tis een wip, en de voor en zijkant zijn pas af, boven en achterkant moeten nogJust_I schreef op 17 augustus 2004 @ 22:50:
Er zit volgens mij ook nog een foutje aan de bovenkant van de linkerwielkast aan de voor kant. De rand loopt een beetje spits aan de bovenkant, of is dat gezichtsbedrog.
Die motor heeft ie denk ik nog niet gemaakt (afgaande van plaat) omdat je door de ruit van het portier en de achteruit alleen nog maar de achterkant ziet + overige zooi.
edit:
Wat zie je veel fputen als je de auto na gaat lopen met een vergroot beeld. Zie onder andere uiterst rechts bij de achteruit. De beide hoeken aan de bovenkant van de voorruit en de overgang van de raamstijlen bij de (zij-)spiegels. Ook de spoiler aan de voorkant ziet er erg raar uit imo.
Wat is eigenlijk je portier, ik zie (nog) geen naden daarvoor zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door WILDEAAP op 17-08-2004 23:15 ]
This too shall pass
[ Voor 20% gewijzigd door WILDEAAP op 18-08-2004 00:12 ]
erhmm.
thx, van opzij zie je de verhoudingen wel wat betersharky schreef op 17 augustus 2004 @ 23:55:
nice wildeaap! de verhoudingen vind ik iets minder maar het geheel is zwaar ok!
Ja klopt, dat soort dingen maak ik echt als laatst.. als ik zeker weet dat de vorm van de deur vast staat.Multensor schreef op 18 augustus 2004 @ 00:38:
een handvat in de deur zou ook handig zijn voro het openmaken
[ Voor 26% gewijzigd door WILDEAAP op 18-08-2004 00:41 ]
WILDEAAP schreef op 18 augustus 2004 @ 02:44:
Ok deze wil ik ook nog wel even laten zien, heb er 1 uur op moeten wachten
[afbeelding]
(Vray HDRI)
[ Voor 75% gewijzigd door Erikie op 18-08-2004 04:42 ]
traktor scratch!
neeeej wat heeft iedereen toch met chroom? ja het glimt leuk ja maar je moet de kunst van het weglaten ook beheersen.Anoniem: 89618 schreef op 18 augustus 2004 @ 03:12:
[...]
Very nice, hij is nu bijna af.
Enige wat je nog moet wijzigen:
-Velgen, chroom is nice
-Handvat
-Voorlichten zien er niet meer zo mooi uit in Vray
Ga je die "Mistubishi Eclipse achtige" spoiler er nog op zetten? Die zag gaaf uit.
[afbeelding]
This too shall pass
[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 18-08-2004 11:31 ]
Wow, die lampen zijn cool zeg! Net vlammen. Prachtig. Ik vind al die mensen die bsestaande auto's namaken maar niks, maar zo je eigen auto maken vind ik echt enorm cool.WILDEAAP schreef op 18 augustus 2004 @ 02:44:
[afbeelding]
(Vray HDRI)
Bestaan er HDRI-camera's dan? Ik dacht dat dat nog met handwerk gedaan werd... (damn, dat is eigenlijk wel dom van me, das natuurlijk onzin)alienfruit schreef op 18 augustus 2004 @ 11:31:
Iemand enig idee of er in Nederland een bedrijf is die zo'n Pan-O-Scan HDRI camera te huur heeft?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Danku, koplampen zijn van veel auto's wat: Celica, Puma, Vectra en nog snufje BMWOogst schreef op 18 augustus 2004 @ 11:52:
[...]
Wow, die lampen zijn cool zeg! Net vlammen. Prachtig. Ik vind al die mensen die bsestaande auto's namaken maar niks, maar zo je eigen auto maken vind ik echt enorm cool.
[...]
Bestaan er HDRI-camera's dan? Ik dacht dat dat nog met handwerk gedaan werd... (damn, dat is eigenlijk wel dom van me, das natuurlijk onzin)
Mijn complimenten..WILDEAAP schreef op 18 augustus 2004 @ 02:44:
[afbeelding]
(Vray HDRI)
Anoniem: 98332
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 30579
Leuk dat je weer met een nieuw begintAnoniem: 30579 schreef op 18 augustus 2004 @ 18:43:
het is weer wiptijd
niewe bootje
bismarckheeft tijdje geduurd voordt ik mn blueprints goed voor elkaar had tho
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
welke faces ?Qylos schreef op 18 augustus 2004 @ 20:10:
[...]
Leuk dat je weer met een nieuw begint. Tot nu toe een goed begin. De faces bij de gun turrets zouden dezelfde smoothing group moeten hebben maar ik neem aan dat dit nog aan de orde komt.
Ik neem aan dat je ook blueprints van boven hebt? Zo ja, misschien kun je ook een shot van boven laten zien met de top blueprint erbij zodat ook de bovenkant vergeleken kan worden met de blueprint.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 18-08-2004 20:54 ]
[dit wel lezen met een beetje fantasie]WILDEAAP schreef op 18 augustus 2004 @ 00:39:
[...]
thx, van opzij zie je de verhoudingen wel wat beter
[afbeelding]
[...]
Ja klopt, dat soort dingen maak ik echt als laatst.. als ik zeker weet dat de vorm van de deur vast staat.
nu heb ik even genoeg gespamt met mn auto, bedankt voor de reakties... motiveert om door te gaan. Na een tijdje staar je je blind op zo'n model.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ja, hebt camera die zo'n sphere foto kunnen maken, het zijn van die speciale panoroma camera's. Alleen ze kosten 65.000$Bestaan er HDRI-camera's dan? Ik dacht dat dat nog met handwerk gedaan werd... (damn, dat is eigenlijk wel dom van me, das natuurlijk onzin)
[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 19-08-2004 12:02 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Deze faces:
Erg mooi model, zeker voor een low-poly model. Hoeveel polygonen zitten er in het model?Schuey schreef op 18 augustus 2004 @ 22:32:
na een weekje gewacht te hebben, heb ik mijn finals mogen uploaden. Ben sinds kort aan het werk voor G2interactive, voor de game fightops, een flightsim, met een gigantische nadruk op sim. Nu heb ik dus de eerste 2 finals ingeleverd. De humvee, en de humvee met een tow unit. Heb finals van de humvee-tow genomen, 2 in eenHet texturen wordt weer door iemand anders in het team gedaan, even als het animeren ed.
Heb je de weld threshold wel vergroot indien het nodig was? Vergroot de weld threshold en kijk of er vertices zijn die per ongeluk geselecteerd zijn.heuveltje schreef op 18 augustus 2004 @ 22:40:
Hoi
ff een snelle/domme vraag
Heb vroeger met 3dmax5 wat aangeklooid/ proberen te maken
nu ben ik dat weer aan het doen met 3dmax6
alleen ik kan bij editable polygonen geen vertexen meer welden ?
ik kan ze selecteren en opelkaar zetten, maar welden gaat niet
convert ik ze echter allebei naar ed. mesh dan gaat alles prima
heeft discreet iets veranderd, of zie ik iets over het hoofd ofzo ?
bvd ronnie
[ Voor 21% gewijzigd door Qylos op 18-08-2004 22:45 . Reden: Extra quote aangebracht. ]
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 18-08-2004 22:50 ]
Het was toch officieel een hmmwv?
Nope, de Hummer is een verbastering van Humvee. Een militair voertuig waar tegenwoordig ook civiele versies van zijn. Het schijnt dat slechts het uiterlijk van de militaire en civiele versie overeenkomt.Anoniem: 89618 schreef op 18 augustus 2004 @ 23:34:
[...]
High-Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle
Hummer was toch dat lelijke civiele wannabee ding![]()
Hey ... maar dan heb je ook wat!
de treshold staat vol open (zeg maar 2km als die dingen op .001 mm van elkaar af zitten) en er zijn geen perongeluk geselecteerde meshes. het lukt me niet eens om een hoek van 2 simpele boxen aan elkaar te welden.Qylos schreef op 18 augustus 2004 @ 22:41:
[...]
Heb je de weld threshold wel vergroot indien het nodig was? Vergroot de weld threshold en kijk of er vertices zijn die per ongeluk geselecteerd zijn.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Stap naar een autofabrikant en vraag hoeveel ze je voor patent op dit luxe model gevenWILDEAAP schreef op 18 augustus 2004 @ 02:44:
[afbeelding]
(Vray HDRI)
Anoniem: 115073
Heeft iemand dat eigenlijk ooit al eens gedaanKoenFaro schreef op 19 augustus 2004 @ 09:01:
[...]
Stap naar een autofabrikant en vraag hoeveel ze je voor patent op dit luxe model geven
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 19-08-2004 09:13 ]
Dat is zeker vreemd, dat heb ik zelf nog nooit gehad. Reset zal dan waarschijnlijk niet helpen. Al 3ds max overnieuw opgestart?heuveltje schreef op 19 augustus 2004 @ 08:18:
[...]
de treshold staat vol open (zeg maar 2km als die dingen op .001 mm van elkaar af zitten) en er zijn geen perongeluk geselecteerde meshes. het lukt me niet eens om een hoek van 2 simpele boxen aan elkaar te welden.
En ik weet zeker dat ik het goed doe, want in meshmode kan het wel
dude ik heb dat al zo vaak aan je uitgelegdAnoniem: 89618 schreef op 18 augustus 2004 @ 23:34:
[...]
High-Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle
Hummer was toch dat lelijke civiele wannabee ding![]()
Dit is dus bedoeld voor real-time? Dan doe je namelijk nog best wel een hoop details die in de texture horen in de model, een beetje zonde van de polies. Bijvoorbeeld het kruis in de deur, de motorklep de details en zo in die kleine ronde dingen boven de gun bovenop.Schuey schreef op 18 augustus 2004 @ 22:32:
na een weekje gewacht te hebben, heb ik mijn finals mogen uploaden. Ben sinds kort aan het werk voor G2interactive, voor de game fightops, een flightsim, met een gigantische nadruk op sim. Nu heb ik dus de eerste 2 finals ingeleverd. De humvee, en de humvee met een tow unit. Heb finals van de humvee-tow genomen, 2 in eenHet texturen wordt weer door iemand anders in het team gedaan, even als het animeren ed.
Wat je doet klinkt anders behoorlijk illegaal. Editable poly staat niet toe dat je aan een enkele edge meer dan twee polygonen hebt zitten. Als je dus twee boxes wilt welden, dan moeten ze wel eerst allebei een gat hebben op de plek waar ze aan elkaar komen. Tenminste, ik denk dat dat is wat je over het hoofd ziet.heuveltje schreef op 19 augustus 2004 @ 08:18:
[...]
de treshold staat vol open (zeg maar 2km als die dingen op .001 mm van elkaar af zitten) en er zijn geen perongeluk geselecteerde meshes. het lukt me niet eens om een hoek van 2 simpele boxen aan elkaar te welden.
En ik weet zeker dat ik het goed doe, want in meshmode kan het wel
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
thx, dit is voor realtime jaOogst schreef op 19 augustus 2004 @ 10:40:
[...]
Dit is dus bedoeld voor real-time? Dan doe je namelijk nog best wel een hoop details die in de texture horen in de model, een beetje zonde van de polies. Bijvoorbeeld het kruis in de deur, de motorklep de details en zo in die kleine ronde dingen boven de gun bovenop.
Ziet er wel mooi uit nu, overigens.
[...]
Wat je doet klinkt anders behoorlijk illegaal. Editable poly staat niet toe dat je aan een enkele edge meer dan twee polygonen hebt zitten. Als je dus twee boxes wilt welden, dan moeten ze wel eerst allebei een gat hebben op de plek waar ze aan elkaar komen. Tenminste, ik denk dat dat is wat je over het hoofd ziet.
(bedankt voor het vertrouwen, Qylos...)
Pssst het is Fighter OpsSchuey schreef op 18 augustus 2004 @ 22:32:
[ Voor 76% gewijzigd door Oogst op 19-08-2004 15:54 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 80198
Ziet er goed uit. Doe je dit nou voor je werk, of als hobbie... zo ja welk bedrijf?Anoniem: 30579 schreef op 18 augustus 2004 @ 21:55:
[afbeelding]
het neemt al wat aannemelijkere vormen aan
ziet er goed uit. Compositie is een beetje bagger, maarja dat hoeft nou natuurlijk ook nog helemaal niet. Maar roze??? kom op heOogst schreef op 19 augustus 2004 @ 15:33:
Hop, de toren van meer details voorzien:
[afbeelding]
De kleur is op verzoek van Putjesschepper (a.k.a. Elephant). (Trouwens, ik denk dat ik nu wel weet hoe het kwam dat jullie mam dacht dat je misschien iets niet verteld had aan haar... :x)
Ik ga nu eens lekker aan de tuin werken, want daarin heb ik op dit moment meer zin dan in texturen. Nog te doen:
-iets leukers doen op de top van de toren dan een geëxtrude star;
-drie beelden maken;
-nissen voor twee beelden maken;
-drie reliëfs maken;
-de tuin maken;
-texturen;
-belichten/renderen.
Het reliëf van Bacchus gaat er weer uit, want ik heb een leuker idee gekregen. In de twee kleine reliëfs komen portretten van twee filosofen uit de barok met tegengestelde ideeën en in het grote reliëf in het midden komt een allegorie op hun ideeën. Ik moet alleen nog zien uit te vinden welke twee filosofen dat worden. Iemand tips? Ik zat zelf te denken aan Bacon en zijn empirisme tegenover Descartes en zijn rationalisme. Ik weet alleen niet zeker of Bacon wel in de barok valt, want Bacon leefde van 1561 tot 1621 en ik weet niet of dat in Engeland nog renaissance is of al barok. Descartes leefde van 1596 tot 1650 in Frankrijk, dus die lijkt me wel binnen de barok te vallen.
in die goeie ouwe tijd nog wel ja, tegenwoordig kost dat allemaal knaken. En heb je nog wat losse plaatjes..... maar geen goeie ref meer (van voor en zijkant)..Anoniem: 32226 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:07:
www.fineart.sk allemaal human references van bodies to hoofden en alles tussen tenen en haar ... daar moet je iets kunnen vinden toch?
Als je mij kunt uitleggen waarom ik al die simpele geometrische vormen moet unwrappen, wil ik dat misschien wel doen. Maar als ik er zo naar kijk, dan zie ik toch vooral normale uvw-map vormen.Anoniem: 80198 schreef op 19 augustus 2004 @ 16:45:
[...]
ziet er goed uit. Compositie is een beetje bagger, maarja dat hoeft nou natuurlijk ook nog helemaal niet. Maar roze??? kom op he. Texturen word echt een hel, tenminste om het echt goed te doen dan
. Dus unwrappen die zooi. Als je dat lukt
heb ik grote respect voor je!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 41017
kzal je matsen!Anoniem: 80198 schreef op 19 augustus 2004 @ 16:50:
[...]
in die goeie ouwe tijd nog wel ja, tegenwoordig kost dat allemaal knaken. En heb je nog wat losse plaatjes..... maar geen goeie ref meer (van voor en zijkant)..
Dus als iemand nog ref van hoofden voor en zijkant heeft liggen!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 19-08-2004 17:09 ]
Vind je het erg als je mij hiermee ook hebt gematst?Anoniem: 41017 schreef op 19 augustus 2004 @ 17:09:
[...]
kzal je matsen!
klikkerdeklikklikklik
6mb aan ref pics, van lichaam tot hoofd tot skin tot voeten tot handen etc
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 41017
neuh;)Oogst schreef op 19 augustus 2004 @ 17:14:
[...]
Vind je het erg als je mij hiermee ook hebt gematst?
LOL Het was ook maar een grapje man. Note the
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 89618 op 19-08-2004 17:35 ]
Het bruine gedeelte is wat te bruin, zie ook deze foto:Anoniem: 89618 schreef op 19 augustus 2004 @ 17:22:
[...]
LOL Het was ook maar een grapje man. Note theen
in die post. Ik weet het onderhand wel hoor
Kleine update Patriot missile
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 106281
Klopt.Qylos schreef op 19 augustus 2004 @ 17:57:
[...]
Het bruine gedeelte is wat te bruin, zie ook deze foto:
Ik zag het pas in de render. Ik had het al een keer verbeterd maar dat moet ik dus nog eens doen.Qylos schreef op 19 augustus 2004 @ 17:57:
[...]
Ook lijkt de punt niet helemaal smooth te zijn; er zit nu nog een klein knikje in:
Ben al tut's af aan het zoeken.Qylos schreef op 19 augustus 2004 @ 17:57:
[...]
Verder zou een glanzend metaalmateraal goed staan op de raket.
Anoniem: 74854
Hoerraaa, RozeOogst schreef op 19 augustus 2004 @ 15:33:
Hop, de toren van meer details voorzien:
[afbeelding]
De kleur is op verzoek van Putjesschepper (a.k.a. Elephant). (Trouwens, ik denk dat ik nu wel weet hoe het kwam dat jullie mam dacht dat je misschien iets niet verteld had aan haar... :x)
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 19-08-2004 18:46 ]
en mij...Oogst schreef op 19 augustus 2004 @ 17:14:
[...]
Vind je het erg als je mij hiermee ook hebt gematst?
kloot maar wat aanAnoniem: 80198 schreef op 19 augustus 2004 @ 16:40:
[...]
Ziet er goed uit. Doe je dit nou voor je werk, of als hobbie... zo ja welk bedrijf?
(just need to know)
Cool! Hij wordt weer mooi.Anoniem: 30579 schreef op 19 augustus 2004 @ 21:00:
[afbeelding]
morgen ff schaalmodeletje halen
veel details ontbreken op mn ref .. hopelijk zitten die daar wel op die tekening ..
Er zitten nog helemaal geen textures in, behalve die spiegeling in de ramen, dus die bakstenen zijn gemoddeld.Anoniem: 74854 schreef op 19 augustus 2004 @ 18:41:
[...]
Hoerraaa, Roze![]()
en voor het geheel nog is:![]()
offtopic:
geen idee wat ons ma ammel heeft geklets tegen jou
zijn de bakstenen btw ook gemodelled of is het een bumpmap?
Heb je al gekeken bij customize->preferences->viewport en dan naar de instelling voor "show vertices as..."? Misschien daar iets? En als je "show end result on/off" (onder de modifier stack) uitzet, wat krijg je dan?Anoniem: 106281 schreef op 19 augustus 2004 @ 18:03:
Ik was vandaag bezig met het maken van het paard bij de tutorials van 3dsmax6, maar toen ik op een gegeven moment vertices moest selecteren merkte ik dat ik helemaal niks geselecteerd zag. Als ik wat selecteer en dan rechts in dat menu'tje kijk waar staat hoeveel vertices je geselecteerd hebt dan staat daar wel gewoon het aantal. Na wat kloten kreeg een groot deel van de lijnen ineens een oranje kleur ipv wit.
Als ik stap 2 van dat ding open zie ik ook geen vertices geselecteerd, maar bij stap 1, dus als je nog maar een helft van het ding hebt dan zie ik ineens wel weer dat ik ze geselecteerd heb.
Iemand een idee waardoor het komt?
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Oogst op 19-08-2004 21:18 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
lijkt mij op een display control mesh die ergens aangevinkt staatAnoniem: 106281 schreef op 19 augustus 2004 @ 18:03:
Ik was vandaag bezig met het maken van het paard bij de tutorials van 3dsmax6, maar toen ik op een gegeven moment vertices moest selecteren merkte ik dat ik helemaal niks geselecteerd zag. Als ik wat selecteer en dan rechts in dat menu'tje kijk waar staat hoeveel vertices je geselecteerd hebt dan staat daar wel gewoon het aantal. Na wat kloten kreeg een groot deel van de lijnen ineens een oranje kleur ipv wit.
Als ik stap 2 van dat ding open zie ik ook geen vertices geselecteerd, maar bij stap 1, dus als je nog maar een helft van het ding hebt dan zie ik ineens wel weer dat ik ze geselecteerd heb.
Iemand een idee waardoor het komt?
[afbeelding]
you're my god! Wauw bedankt manAnoniem: 41017 schreef op 19 augustus 2004 @ 17:09:
[...]
kzal je matsen!
klikkerdeklikklikklik
6mb aan ref pics, van lichaam tot hoofd tot skin tot voeten tot handen etc
Als je werk zoekt, kijk es bij virtek, ben jij perfect voor. Kom ik over een jaar als het allemaal goed gaat ook werken. Hun maken ook voornamelijk schepen, boten tanks etc... Ik had er laats een gepsprek, ze maken daar echt prachtige dingen. Als je geintereseert bent hoor ik het.Anoniem: 30579 schreef op 19 augustus 2004 @ 20:33:
[...]
kloot maar wat aan
heb daardoor wel de beste stageplek op mn school weg weten te jatten
geen bedrijf
als loop ik wel stage bij spliethoff straks [ een grote rederij]
Anoniem: 106281
ik check ffAnoniem: 80198 schreef op 19 augustus 2004 @ 23:59:
[...]
Als je werk zoekt, kijk es bij virtek, ben jij perfect voor. Kom ik over een jaar als het allemaal goed gaat ook werken. Hun maken ook voornamelijk schepen, boten tanks etc... Ik had er laats een gepsprek, ze maken daar echt prachtige dingen. Als je geintereseert bent hoor ik het.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 20-08-2004 00:34 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 20-08-2004 16:14 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 3% gewijzigd door DocB op 20-08-2004 23:58 ]
Mooie schetsOogst schreef op 20 augustus 2004 @ 19:24:
Een eerste ontwerpje voor de tuin:
[afbeelding]
[afbeelding]
Schetsen in MAX gaat toch best lekker eigenlijk.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
[ Voor 32% gewijzigd door FlyEragon op 20-08-2004 23:28 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 20-08-2004 23:41 ]
In editable mesh gaat het vaak wat lastig. Zoals al gezegd is het zeer handig om ignore backfacing aan te zetten. Als het dan nog steeds niet lukt kun je ook de cutfunctie proberen bij editable poly. Deze werkt vaak wat beter en hierbij loopt max minder vast bij mij (cut in editable mesh geeft vaak crashes in 3ds max).Erkandude schreef op 20 augustus 2004 @ 23:13:
Ben sinds kort bezig met max5 maar ik heb altijd zo'n probleem met het cutten van polygonen. Vooral in de perspective view gaat het erg lastig, soms cut hij aan de achterkant van het model of pakt hij het helemaal niet. In de andere viewports gaat het iets beter maar soms lukken bepaalde plekken echt niet en dan ben ik een half uur bezig. Ben ik nou zo gekof, heeft iemand wat tips ?
OMGzelfs met snap toggle op vertexes lukt het me niet
edit plaatje (klik voor 1024*768, 127KB) :
In de onderbeen moet ik nog een stukje cutten alleen dat lukt dus de hele tijd niet
ook niet met snap toggle
[afbeelding]
convert to editable polyErkandude schreef op 20 augustus 2004 @ 23:13:
Ben sinds kort bezig met max5 maar ik heb altijd zo'n probleem met het cutten van polygonen. Vooral in de perspective view gaat het erg lastig, soms cut hij aan de achterkant van het model of pakt hij het helemaal niet. In de andere viewports gaat het iets beter maar soms lukken bepaalde plekken echt niet en dan ben ik een half uur bezig. Ben ik nou zo gekof, heeft iemand wat tips ?
OMGzelfs met snap toggle op vertexes lukt het me niet
edit plaatje (klik voor 1024*768, 127KB) :
In de onderbeen moet ik nog een stukje cutten alleen dat lukt dus de hele tijd niet
ook niet met snap toggle
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 20-08-2004 23:43 ]
OK, nu dan toch met werkend plaatje:DocB schreef op 20 augustus 2004 @ 19:25:
Na een hele tijd niks gedaan te hebben ben ik gister maar weer eens aan de slag gegaan met Max. Had hier nog een oude camera staan, dus die ben ik maar na gaan maken:
[afbeelding]
Hoop dat het werkt met de hosting, weet niks anders om plaatje te uppen (theforumisdown en picserver doen het niet)
Is nog WIP, dus er moeten nog dingen bij, en worden nog dingen aangepast.
Een probleem krijg ik maar niet weg: linksboven op de camera (voorkant) zijn sommige polys wat donkerder dan anderen... Heeft iets te maken met hoe ik heb zitten slicen in dat ding, maar hoe ik het nou weg krijg zonder opnieuw te beginnen...
C&C welkom btw
Het lijkt mij dat het donkere gedeelte eerder iets te maken heeft met de reflectie of de specular van de texture toegepast op de camera. Misschien moet je in dat gebied wat vertices welden, maar als dat zou zijn dan zou het gebied veel donkerder zijn.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
hey oogtst: Het spijt me zeer, maar je schetsen vind ik beroerd.... het idee, een soort engelse tuin, met evt. bucsiascs.(of hoe je dat ook schrijft) vind ik dan wel weer tof. al met al, je detail voor je gebouw mag niets onder doen aan je omgeving en dus deze critics zijn voor je tuin. Ik zou denk ik een bepaalde stijl aanhouden, en zeker niet combineren, maar dat is denk ik ieder zijn eigen mening, al met al een lekker gedetailleerd gebouwtje en succes verderOogst schreef op 20 augustus 2004 @ 19:24:
Een eerste ontwerpje voor de tuin:
[afbeelding]
[afbeelding]
Schetsen in MAX gaat toch best lekker eigenlijk.
thx voor de comments. Op een paar plekken heb ik de polies al wat beter gekregen door wat met de polies te klooien (retriangulate wil ook nog wel eens helpen), maar op sommige plekken gaat dat dus wat minder makkelijk.Qylos schreef op 21 augustus 2004 @ 00:18:
[...]
Het lijkt mij dat het donkere gedeelte eerder iets te maken heeft met de reflectie of de specular van de texture toegepast op de camera. Misschien moet je in dat gebied wat vertices welden, maar als dat zou zijn dan zou het gebied veel donkerder zijn.
De camera ziet er erg goed uit. Mooie materials, vooral de teksten op de lens die erg scherp zijn. Misschien kan je nog even de achterkant laten zien?
Wow, die materials zijn echt supermooi zeg! Hoe heb je de houder voor de flits gedaan? Netjes man.DocB schreef op 20 augustus 2004 @ 19:25:
Na een hele tijd niks gedaan te hebben ben ik gister maar weer eens aan de slag gegaan met Max. Had hier nog een oude camera staan, dus die ben ik maar na gaan maken:
[afbeelding]
Hoop dat het werkt met de hosting, weet niks anders om plaatje te uppen (theforumisdown en picserver doen het niet)
Is nog WIP, dus er moeten nog dingen bij, en worden nog dingen aangepast.
Een probleem krijg ik maar niet weg: linksboven op de camera (voorkant) zijn sommige polys wat donkerder dan anderen... Heeft iets te maken met hoe ik heb zitten slicen in dat ding, maar hoe ik het nou weg krijg zonder opnieuw te beginnen...
C&C welkom btw
Voor de bomen heb ik al de geweldige plug-in SpeedTree van Digimation: prachtige bomen die van alle kanten mooi zijn, inclusief van vrij dichtbij. Dat ga ik dus gebruiken.Qylos schreef op 20 augustus 2004 @ 21:03:
[...]
Mooie schets. Ik dacht dat je het hele huis eerst vol zou gooien met detail, maar kennelijk ben je al met een tuin begonnen. Wat boompjes zouden leuk staan in de tuin. Hoeft helemaal niet zo complex te zijn gezien bomen met ronde bladeren en takken in de stijl van de scene passen, al kan dit nog veranderen naarmate er wordt getextured.
Ik heb gewoon een heleboel objecten gedelete en een paar objecten vervangen voor primitives (koepel en lantaarn). En zoals je kunt zien is mijn landhuis daar niet op gebouwd: er zitten allerlei gaten in in deze versie. Maar straks delete ik gewoon deze group en merge ik het echte huis en dan is het meteen weer goed.XLerator schreef op 21 augustus 2004 @ 01:32:
...
@Oogst, ik ben heel erg benieuwdHoe haal je al die details in eens weg? Zijn dat allemaal (elk detail) losse boxen/meshes?
Euh, wat bedoel je nou precies? Dat mijn tuin niet gedetailleerd genoeg is? Het is dan ook een schets, alles wordt later vervangen door details.Anoniem: 91399 schreef op 21 augustus 2004 @ 03:40:
[...]
hey oogtst: Het spijt me zeer, maar je schetsen vind ik beroerd.... het idee, een soort engelse tuin, met evt. bucsiascs.(of hoe je dat ook schrijft) vind ik dan wel weer tof. al met al, je detail voor je gebouw mag niets onder doen aan je omgeving en dus deze critics zijn voor je tuin. Ik zou denk ik een bepaalde stijl aanhouden, en zeker niet combineren, maar dat is denk ik ieder zijn eigen mening, al met al een lekker gedetailleerd gebouwtje en succes verder
p.s. : ben benieuwd naar je textures
[ Voor 53% gewijzigd door Oogst op 21-08-2004 11:31 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Wat ik ik bedoelde is eigenlijk: Ik vind je idee voor je tuin wél mooi, maar je schets vind ik gewoon wat minder mooi. een hand getekende schets vind ik toch wel mooier als zo in max. tis dan ook maar een mening he!Oogst schreef op 21 augustus 2004 @ 11:27:
[...]
Euh, wat bedoel je nou precies? Dat mijn tuin niet gedetailleerd genoeg is? Het is dan ook een schets, alles wordt later vervangen door details.Of begrijp ik je helemaal verkeerd en bedoel je iets heel anders?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq