[3d] post je 3d stuff maar weer - part 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.024 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 58563 schreef op 09 augustus 2004 @ 12:06:
[...]

wel leuk dat je het steeds "dure paketten" noemt, in plaats van "betere paketten" :)
maar goed, ik ben hier niet om blender te verdedigen, hoogstens om te prediken dat je er een middenweg is tussen het gebruiken van warez en het gebruiken van peperdure paketten.

Roel
Ik vind dat de kwaliteit van een pakket afhankelijk is van wat je er mee wilt. Blender is oneindig veel goedkoper dan MAX, maar niet oneindig veel slechter. Zo bezien is Blender dus beter. :*) Vandaar dat ik niet 'beter' maar 'duurder' zeg.

En ik ben het helemaal mee eens dat Blender door de grootte en de prijs en door het open source zijn grote voordelen heeft tegenover andere pakketten. Mijn punt was alleen dat ik niet snap waarom een bedrijf dat gemakkelijk een duurder pakket kan betalen en veel werk ermee gaat doen toch Blender zou gebruiken. Ik snap niet waarom iemand die aan Spiderman werkt Blender gebruikt. Maar van de andere kant: het was een enkele concept-artist, het was geen productie of zo.
Anoniem: 11826 schreef op 09 augustus 2004 @ 11:57:
Hallo allemaal.

Ik heb een HDRI render gemaakt. Een scene met 4 ballen en een skylight gerenderd met Brazil. Maar als ik goed na het plaatje kijk dan zie ik bij de schaduw plekken de vierkante hokjes waar brazil heeft gerenderd. Ze sluiten dus niet naadloos aan. Vooral linksonder is het goed te zien. Is er een manier om dat te verhelpen? Zie plaatjes hieronder.En ik heb nog een klein probleem. De omtrek van de ballen blijven de zwarte randen naar mijn opzich te duidelijk. Of valt dat wel mee?

Orgineel:

[afbeelding]

Zoom:

[afbeelding]
Bij HDRI zijn hiervoor meerdere oplossingen. Je kunt de sampling rate van je skylight (ik neem aan dat je die hiervoor gebruikt?) verhogen. Dat betekent meer precisie en meer rendertijd. Handiger is het om de map die gebruikt wordt voor de skylight flink te blurren. Doe dit niet met de map voor de reflecties, alleen die voor de skylight. Dat vermindert de ruis ook enorm en dan zonder dat het rendertijd kost. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:16
blender=opensource=gratis? Zoja, heeft iemand een link voor me want de normale link www.blender.nl werkt niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 13:51
Wat doe jij op internet als je niet eens weet dat er ook zoekmachines bestaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DocB schreef op 07 augustus 2004 @ 21:14:
[...]

Wat jij nodig hebt is pathdeform. Zo heb ik het gedaan (ff geprobeerd net):

1. Maak een box, lang en dun (10x10x500 bijvoorbeeld), en heel belangrijk, deel de llangste kant op in een hoop segments (100 bijvoorbeeld, kun je later nog veranderen)
2. Maak een helix shape, met zoveel turns als je wilt... (zelf 10 gedaan)
3. Selecteer de box, en gooi er een pathdeform modifier overheen.
4. Bij de modifier doe je 'pick path' en klik je op de helix.

Nu kan het zijn dat je nog geen helix-vormige box krijgt, maar dan moet je ff vogelen met de assen en evt. flip aan of uit zetten... Als de box niet de hele helix beslaat moet je stretch wat hoger zetten tot het je bevalt...

5. Als het ergen op lijkt, zit er waarschijnlijk nog een vreemde draai in, waardoor de platte kant van het schroefdraad niet overal boven zit. Als je goed kijkt kantelt hij een bepaalde kant op. Nou kun je door twist te veranderen dat eruit halen... Bij de bovenstaande cijfers had ik een twist van rond de -445 nodig om het er een beetje uit te laten zien...

6. Dit ding 'schuif' je over de cilinder die je al hebt, en daar is je schroefdraad :D

Misschien beetje overdreven gedetailleerd beschreven, maar ik had ff niks beters te doen ;) succes ermee
ben net 20 minuten bezig geweest met invullen van getallen maar hij bleef gedraait

heb het nu opgelost door loft te gebruiken. als je daar onder skin parameters 'contour' en 'banking' uitzet doet ie precies wat ie moet doen :)

toch bedankt voor de kleine tut ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5J4OE96SN51A/picserver.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door Kaasplank op 09-08-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
jwstoop schreef op 09 augustus 2004 @ 12:34:
blender=opensource=gratis? Zoja, heeft iemand een link voor me want de normale link www.blender.nl werkt niet......
www.blender.org ;)

Een paar posts hierboven stond al een linkje :P

[ Voor 33% gewijzigd door Neejoh op 09-08-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 15:49

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/stylecar-reincarnation33.jpg
Renderen duurde 2 uur en 20 minuten. Dat vind ik zeer netjes voor een onovergeklokte P4 2.4 op hoge settings :) (met name hogere radiosity settings en 2x2/4x4 sinc AA voor de glazen stukken en 1x1/2x2 Sinc AA voor de rest).

Ik heb misschien wel 20 testrenders gedaan (met een zwaar afgeslankte versie, zonder radiosity enz enz) om de carpaint verder fijn te stellen qua reflectie en falloff. Wat je hier ziet is met de settings die mij het beste bevielen.

Het is niet zo goed te zien, maar de ruitenwisser is af, inclusief arm. De wisser zelf is iets veranderd (langer en smaller) en er zit ook een correcte kromming in zodat ie in ieder geval redelijk op de voorruit aansluit.

Het materiaal dat ik voor de ruitenwisser gebruikt heb, heb ik eens op de grill(s) gegooid. Ik weet zelf nog niet wat ik mooier vind...iemand daar een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 13-06 22:01
bredend schreef op 09 augustus 2004 @ 12:53:
Wat doe jij op internet als je niet eens weet dat er ook zoekmachines bestaan :?
Anders hadden we de openingspost nog :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 13:01
Oogst schreef op 09 augustus 2004 @ 12:28:
[...]
Blender is oneindig veel goedkoper dan MAX, maar niet oneindig veel slechter. Zo bezien is Blender dus beter. :*) Vandaar dat ik niet 'beter' maar 'duurder' zeg.
En ik ben het helemaal mee eens dat Blender door de grootte en de prijs en door het open source zijn grote voordelen heeft tegenover andere pakketten
Onder andere (en met name) door de bovenstaande uitspraak snap ik dus de hele discussie ff niet. Oogst zegt op geen enkel moment dat Blender een slecht pakket is, hij is zelfs (1 van de weinigen) die buiten een professioneel pakket ook een free source heeft gebruikt/geprobeert, en blijft gebruiken.

Als zeer fanatiek gebruiker van Blender ben ik zeer zeker wel blij (verrast) dat er zoveel bijval binnen deze groep voor dit pakket ontstaat, niet alleen door Oogst maar ook vele andere wordt een gratis pakket dus niet alleen gewaardeerd maar op het moment dat het nodig is ook zwaar verdedigd.

Laten we dus ff kappen met dit geneuzel, want straks gaat de discussie (weer) over Max/Maya/Anim8tor/Lightwave/Cinema 4D/Vue/Bryce, of wat dan ook en gaan we weer bepalen welk pakket nou weer beter is. Kortom : Blender is (hoewel mijn persoonlijke favoriet :9) slechts 1 van de vele 3D pakketten op deze aardkloot en kan toevallig net ff wat meer/minder dan een ander pakket.

Nu weer on topic, update (gemaakt met Blender :+ ) :
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/schaak2-k.jpg
Klik voor 1280x1024

[ Voor 9% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 09-08-2004 21:22 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
ZipoBibrok5-108 schreef op 09 augustus 2004 @ 20:17:
[afbeelding]
Klik voor 1280x1024
Zeer cool hoe je met de vormen speelt! Ik vind dat echt gaaf, die draaiing in de stukken. Alleen jammer dat de mapping op sommige punten een beetje lijkt te stretchen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Oogst schreef op 09 augustus 2004 @ 21:57:
[...]

Zeer cool hoe je met de vormen speelt! Ik vind dat echt gaaf, die draaiing in de stukken. Alleen jammer dat de mapping op sommige punten een beetje lijkt te stretchen.
Thanx!
De mapping moet ik inderdaad nog op zien te lossen (zat er al een tijdje fout in).
Misschien moet ik me toch een keertje op UV-mapping gaan storten, ze zijn er nu botweg opgepleurd.
Ook de grootte van de stukken onderling wil ik nog gaan aanpassen, ik wil ze oplopend hebben van buiten naar binnen op het bord.

[ Voor 13% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 09-08-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

ZipoBibrok5-108 schreef op 09 augustus 2004 @ 20:17:
[...]

Onder andere (en met name) door de bovenstaande uitspraak snap ik dus de hele discussie ff niet. Oogst zegt op geen enkel moment dat Blender een slecht pakket is, hij is zelfs (1 van de weinigen) die buiten een professioneel pakket ook een free source heeft gebruikt/geprobeert, en blijft gebruiken.

Als zeer fanatiek gebruiker van Blender ben ik zeer zeker wel blij (verrast) dat er zoveel bijval binnen deze groep voor dit pakket ontstaat, niet alleen door Oogst maar ook vele andere wordt een gratis pakket dus niet alleen gewaardeerd maar op het moment dat het nodig is ook zwaar verdedigd.

Laten we dus ff kappen met dit geneuzel, want straks gaat de discussie (weer) over Max/Maya/Anim8tor/Lightwave/Cinema 4D/Vue/Bryce, of wat dan ook en gaan we weer bepalen welk pakket nou weer beter is. Kortom : Blender is (hoewel mijn persoonlijke favoriet :9) slechts 1 van de vele 3D pakketten op deze aardkloot en kan toevallig net ff wat meer/minder dan een ander pakket.

[afbeelding]
Klik voor 1280x1024
Misschien is het mooi om de schaakstukken van "Glas" te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonaldz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 10:51
Heey,

Ik had even un vraagje (ik weet ovrigens niet of het hier thuis hoort is me 1e post namelijk :). Ik heb ook al de search gebruikt maar ik kon hierover niks vinden).
Ik ben nu net bezig met 3ds max v6 maar bij die material editor zijn er niet meer van die lege bolletjes beschikbaar (of hoe ze dan oowk mogen heten :+ ) maar ik wil nog wel een paar nieuwe materials toevoegen. Nou wil ik dus graag weten hoe zorg ik ervoor dat ik weer wat van die lege bolletjes krijg zonder bestaande material bolletjes leeg te halen. (snappen jullie het een btje :X)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

je kan gerust wat bolletjes leeggooien, je materials verdwijnen daardoor niet. Eventueel kan je ze later wel weer terughalen van je object af, pruts er maar wat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:54

Sharky

Skamn Dippy!

Koenigsegg CC 2000
Rhino, max 5 en Brazil. Is nog niet helemaal af en ik ga denk ik halverwege weer overnieuw beginnen. Sommige dingen zijn gewoon niet netjes en heb ik een beetje afgeraffeld. Aantal onderdelen kloppen ook niet helemaal.

edit:
ff plaatjes fixen. moment.
edit2:
er moest www voor, wat l4me

Afbeeldingslocatie: http://www.rhino.freeler.nl/temp/segg01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rhino.freeler.nl/temp/segg02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rhino.freeler.nl/temp/segg03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rhino.freeler.nl/temp/segg04.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Sharky op 10-08-2004 00:12 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
MiMiC schreef op 09 augustus 2004 @ 22:54:
Misschien is het mooi om de schaakstukken van "Glas" te maken?
LOL, dan ben ik wel meteen mijn mapping-probleem kwijt ja.
Maar om daarvoor van materiaal te veranderen vind ik een beetje kort door de bocht. Tevens had ik de stukken eigenlijk dusdanig ontworpen dat het wel degelijk houtsnijwerk is, als ze van glas zouden zijn zou de vorm anders zijn of iig moeilijk te maken. Maar puur voor de gein kan ik het wel eens proberen, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Bonaldz schreef op 09 augustus 2004 @ 22:59:
Heey,

Ik had even un vraagje (ik weet ovrigens niet of het hier thuis hoort is me 1e post namelijk :). Ik heb ook al de search gebruikt maar ik kon hierover niks vinden).
Ik ben nu net bezig met 3ds max v6 maar bij die material editor zijn er niet meer van die lege bolletjes beschikbaar (of hoe ze dan oowk mogen heten :+ ) maar ik wil nog wel een paar nieuwe materials toevoegen. Nou wil ik dus graag weten hoe zorg ik ervoor dat ik weer wat van die lege bolletjes krijg zonder bestaande material bolletjes leeg te halen. (snappen jullie het een btje :X)

Alvast bedankt
Die material bolletjes zijn alleen voor editing, een material is niet weg als je hem van de bol weggooit (zoals mophor al zei). Weggooien doe je met de knop met het kruis erop in de material editor. Een material weer terughalen naar de materialeditor kan door met het pipet uit de material editor een object in je scene te selecteren.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89757

Zo dat is een tijdje terug ehehe, niet dat ik stil heb gezeten:

Afbeeldingslocatie: http://www.infinite3d.net/Ztef/Wip1.jpg

Pompompom

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89757 op 10-08-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop! Ik heb de trap wat versierd:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender13.jpg

Overigens gaat dat reliëf nog vervangen worden. Ik heb sinds gisteren een Wacom Graphire3 classic A6 en daarmee is goed een height-map te maken, maar dit is slechts een testje om te kijken of dat lukt. Een mooier exemplaar gaat nog komen. Het is wel heel erg leuk om te doen, overigens. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02

Spotter

Lichtnicht

Ik bedenk me opeens, dit zou een prachtig gebouw geweest zijn voor het museum project

[ Voor 12% gewijzigd door Spotter op 10-08-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

nou...ehmmm... mijn pc is naar de klote...een of ander virus, moest windows er weer helemaal opnieuw opzetten enzo...ben dus al mijn bestanden kwijt |:( :( . KLOTE HACKERS!
anyway kan ik dus weer helemaal overnieuw beginnen met mijn project, afijn, het voordeel is wel dat het de 2e keer altijd beter gaat....een glas is niet halfleeg maar halfvol, zal k maar zeggen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Vaak als je hem dan opnieuw hebt geinstalld moet je effe recovertooltjes draaien, op 1 format kun je vaak nog wel wat terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Anoniem: 80198 schreef op 10 augustus 2004 @ 15:44:
nou...ehmmm... mijn pc is naar de klote...een of ander virus, moest windows er weer helemaal opnieuw opzetten enzo...ben dus al mijn bestanden kwijt |:( :( . KLOTE HACKERS!
anyway kan ik dus weer helemaal overnieuw beginnen met mijn project, afijn, het voordeel is wel dat het de 2e keer altijd beter gaat....een glas is niet halfleeg maar halfvol, zal k maar zeggen.... ;)
*zucht* BACKUP!!!! *zucht* :+

I know, heb je nu weinig aan maar mischien dat de rest er dan nu ook even aan denkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89757

Ik had het laatst ook.. Zo gaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

alienfruit

the alien you never expected

D-Tox als je vaak windows moet isntalleren kun je misschien eens kijken naar meerdere partities :) Als op D:\ bijv. raak je het inet kwijt als je windows installeert op C:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonaldz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 10:51
Thnx voor jullie reacties nu kan ik weer verder :D
Btw oogst je gebouw ziet er echt super uit :D Kan niet w88 op de final versie :D:D
Keep up tha good work allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Woei, Cinema 4D R9 is aangekondigd!

http://www.maxon.net/pages/products/c4d/cinema4d_e.html
http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=161094

N-gon's
Cloth simulation
Sub-Poly Displacement (andere renders noemen dat Micropoly Displ.)
Meer en betere polymodeltools (overname van veel Mesh Surgery functies)
volledig instelbare HUD
G5 optimalisatie
en nog veel meer kleine addities en workflow aanpassingen.

Vooral de Cloth sim filmpjes zijn adembenemend imo:
Deze, en dezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Waarom Cinema gebruiken als je XSI 4 hebt. :Y)
Ik wacht zelf eigenlijk op Digital Fusion v5 wordt aangekondigd op Siggraph dus spannend! 3D environment, b-splines, double sided masks. Gelukkig krijgen we dan ook ascii formaat flows, handig voor versiebeheer 8) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 11:19
Hallo ik heb een vraagje over maya.

Ik ben namelijk bezig met de powerball waar ik een aantal pagina's terug wat over heb verteld.
Alleen nu is het probleem dat ik een rounded rectangle moet hebben (zoals bijv in macromedia fireworks), wat ik dus niet voor elkaar krijg.

Heeft iemand een oplossing voor me? welke tools zou ik kunnen gebruiken of is er iets op inet te vinden?
Google hielp me ook al niet veel.

thnx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82155

Anoniem: 89757 schreef op 10 augustus 2004 @ 11:23:
Zo dat is een tijdje terug ehehe, niet dat ik stil heb gezeten:

[afbeelding]

Pompompom
Looks like a beemer! ... de M5 ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

m-webbie schreef op 10 augustus 2004 @ 21:22:
Hallo ik heb een vraagje over maya.

Ik ben namelijk bezig met de powerball waar ik een aantal pagina's terug wat over heb verteld.
Alleen nu is het probleem dat ik een rounded rectangle moet hebben (zoals bijv in macromedia fireworks), wat ik dus niet voor elkaar krijg.

Heeft iemand een oplossing voor me? welke tools zou ik kunnen gebruiken of is er iets op inet te vinden?
Google hielp me ook al niet veel.

thnx alvast.
NURBS rectangle maken en dan de vierhoeken met Edit Curves -> Curve Fillet
Moet je alleen de juiste waardes nog opgeven en misschien de verschillende curves die je krijg nog aan elkaar connecten

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neejoh schreef op 10 augustus 2004 @ 17:04:
[...]

*zucht* BACKUP!!!! *zucht* :+

I know, heb je nu weinig aan maar mischien dat de rest er dan nu ook even aan denkt..
was ik dus te laat voor ja...... wat bezielt die mensen om een virus te maken? ik zie er de lol echt niet van in... als ik hem in het echt tegen kom, zal ik hem es op zijn hoofd hacken >:) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ik post mn 3d stuff maar weer es. Dit keer weer eens een concept autotje.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroweerts.nl/Auto.jpg

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

^^^ Mooi autootje!! :)

Iemand al gelezen over de "topology brush" in Silo 1.3 waarmee je edge loops ed. kan tekenen? Erg interessant.. :9

* Anoniem: 105830 kan niet wachten tot ie z'n gratis (!!) update mag ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
lijkt verdacht veel op een gemodde Puma :+ Wel leuk dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Laatst online: 30-04 11:19
MayaFreak schreef op 11 augustus 2004 @ 12:58:
[...]

NURBS rectangle maken en dan de vierhoeken met Edit Curves -> Curve Fillet
Moet je alleen de juiste waardes nog opgeven en misschien de verschillende curves die je krijg nog aan elkaar connecten
Oowkeej thnx!
Zal eens kijken wat ik er van kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Iemand al gezien hoe goedkoop XSI4 is :) Maar $495.-- voor de Foundation versie.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:11
voor iedereen die maya 6 gebruikt. De update (6.0.1) is uit!! fixt een hoop bugs!

tja...

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 10:19

Multensor

wtf

Zo na een format ga ik maar eens beginnen aan de fiat 500. Nu heb ik de blueprints goed gezet alleen als ik in de perspective viewport beweeg dan rekken de blueprints uit. Het lijken net spiegels. ook als ik inzoom op bijv de side view dan wordt de blueprint ook helemaal wazig.
Ik hoop dat iemand het snapt en er een oplossing voor heeft, want ik heb momenteel even geen webspace voor een plaatje. Morgen wel weer als het goed is.

erhmm.

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Multensor schreef op 12 augustus 2004 @ 01:27:
Zo na een format ga ik maar eens beginnen aan de fiat 500. Nu heb ik de blueprints goed gezet alleen als ik in de perspective viewport beweeg dan rekken de blueprints uit. Het lijken net spiegels. ook als ik inzoom op bijv de side view dan wordt de blueprint ook helemaal wazig.
Ik hoop dat iemand het snapt en er een oplossing voor heeft, want ik heb momenteel even geen webspace voor een plaatje. Morgen wel weer als het goed is.
ik had precies hetzelfde, in mijn perspective view waren mijn blueprints vervormd vooral als ik de view dan draaide of pande zag ik het goed. Het was als alsof er een knik zat in de viewport. Heb geen oplossing gevonden, want mijn trial van 3dsmax 6 is nu expired (en om het nou te kopen vindt ik beetje duur :o ). Maar misschien moet je iets aanpassen bij de background settings?
En weet iemand wanneer de trial van 3dsmax7 uitkomt? (kan ik weer 30 dagen oefenen, of misschien wel langer ? :X )

[ Voor 6% gewijzigd door Spits op 12-08-2004 10:34 ]

• Multensor

Multensor

wtf

Spits18 schreef op 12 augustus 2004 @ 10:31:
[...]

ik had precies hetzelfde, in mijn perspective view waren mijn blueprints vervormd vooral als ik de view dan draaide of pande zag ik het goed. Het was als alsof er een knik zat in de viewport. Heb geen oplossing gevonden, want mijn trial van 3dsmax 6 is nu expired (en om het nou te kopen vindt ik beetje duur :o ). Maar misschien moet je iets aanpassen bij de background settings?
En weet iemand wanneer de trial van 3dsmax7 uitkomt? (kan ik weer 30 dagen oefenen, of misschien wel langer ? :X )
Ik heb 3dsmax 6 'geleend' :). Naja iig bedankt voor je reply nu maar kijken of ik er een oplossing voor vind.

oplossing gevonden: De driver stond op direct 3d en nu heb ik hem op opengl gezet en nu doet max het wel gewoon :)

[ Voor 34% gewijzigd door Multensor op 12-08-2004 12:15 ]

erhmm.

• Spits
ok das mooi. Dan moet ik het dus ook instellen op opengl. Wel vreemd eigenlijk, zou het een bug zijn ofzo. Of misschien ligt het aan de vga-kaart, heb jij toevallig ook een radeon 9200 (gigabyte, 128 mb)?
edit:
nu nog eerst uitzoeken hoe ik hem kan "lenen" ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Spits op 12-08-2004 12:16 ]

• Multensor

Multensor

wtf

Spits18 schreef op 12 augustus 2004 @ 12:16:
ok das mooi. Dan moet ik het dus ook instellen op opengl. Wel vreemd eigenlijk, zou het een bug zijn ofzo. Of misschien ligt het aan de vga-kaart, heb jij toevallig ook een radeon 9200 (gigabyte, 128 mb)?
edit:
nu nog eerst uitzoeken hoe ik hem kan "lenen" ;)
Ik heb een sapphire 9800 pro 128 mb dus das wel andere kaart maar het zou nog iets van ati kunnen zijn ik heb geen idee ik gebruik nog de 4.8 drivers (catalyst)

erhmm.

• Oogst
Het is geen bug, het is een gebrek aan texture correction. Ik zal jullie de wiskundige verklaring en oplossing besparen. :) Waarom MAX dit niet gewoon goed doet, weet ik niet, maar je zou eens kunnen proberen om bij je driver-settings (customize>>preferences>>viewports>>configure drivers) de texel lookup op iets anders te zitten. Dat zou kunnen helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 12-08-2004 14:45 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Multensor

Multensor

wtf

mjah op opengl zetten werkt ook prima :) Of is direct 3d sneller ?

erhmm.

• Spits
Oogst schreef op 12 augustus 2004 @ 14:45:
Het is geen bug, het is een gebrek aan texture correction. Ik zal jullie de wiskundige verklaring en oplossing besparen. :) Waarom MAX dit niet gewoon goed doet, weet ik niet, maar je zou eens kunnen proberen om bij je driver-settings (customize>>preferences>>viewports>>configure drivers) de texel lookup op iets anders te zitten. Dat zou kunnen helpen.
OK? noujah opengl is idd ook geen probleem. Tenminste ik merkte geen verschil.

offtopic:
lopen bij jullie de qoutes ook altijd rechts het paarse vlak uit? Of ligt dit aan firefox?

[ Voor 13% gewijzigd door Spits op 12-08-2004 14:53 ]

• Oogst
offtopic:
Dat ligt aan GoT: die is niet goed aangepast aan FireFox. In I.E. is alles normaal

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
offtopic:
Ik gebruik al een hele tijd firefox (0.9), en ik heb nog nooit problemen gehad met GoT

• Spits
offtopic:
het vreemde is dat het soms wel goed loopt soms niet, maar ik heb nog 0.8, zal maar eens de nieuwste downloaden. zo nu weer ontopic ;)

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik vind em nu wel af:

Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/stylecar-reincarnation34-3.jpg

Nét geen 2uur voor deze render :). Meerdere renders volgen uiteraard.

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 14:49
handige_harrie schreef op 12 augustus 2004 @ 22:20:
Ik vind em nu wel af:

[afbeelding]

Nét geen 2uur voor deze render :). Meerdere renders volgen uiteraard.
Hijs net, ik doet het je niet na in ieder geval. Maar heb wel zo mijn commentaar...

Ramen zijn te zwart, wat heel jammer is. Probeer het een iets lichtere tint te geven.

Probeer anders ook een 'Metal' look te geven aan de volgen ipv ene plastic cover (imo). Ook moet je eens kijken naar HDRI, met zo'n autotje kan je leuke dingen doen met HDRI :)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
welk programma gebruikt voor die zwarte auto?

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Silent Hunter schreef op 12 augustus 2004 @ 22:37:
Hijs net, ik doet het je niet na in ieder geval. Maar heb wel zo mijn commentaar...

Ramen zijn te zwart, wat heel jammer is. Probeer het een iets lichtere tint te geven.

Probeer anders ook een 'Metal' look te geven aan de volgen ipv ene plastic cover (imo). Ook moet je eens kijken naar HDRI, met zo'n autotje kan je leuke dingen doen met HDRI :)
Ramen waren lichter, maar een veel charmantere oplossing heb ik niet om het ontbreken van een interieur te verbergen.

De velgen moeten er uitzien als gepoederd metaal (mat), maar je bent niet de enige die daar commentaar over geeft. Misschien heb ik er zelf te lang naar gestaard zodat ik niet meer zie dat het er niet uit ziet ;).

De reflectionmap die ik nou heb gebruikt is geen hdri, maar met een zwart witte map zoals nu maakt dat toch niks uit. Ik wil eigenlijk best graag een HDRI-compositie doen, maar dan moet ik een goeie HDRI & bijpassende foto hebben. En die heb ik (nog) niet :).

Deze auto is gemaakt met Cinema 4D Versie 8.5 om precies te zijn. Als je een paar posts terug leest zie je dat Versie 9 is aangekondigd, waarvan inmiddels de demo te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101565

Ik was net ff bezig met die hdri tutorial, alleen kan ik geen hdri bestand vinden waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

ik weet niet ,maar ik heb op google effe HDRI ingetikt... de eerste 5 hits aangeklikt (blind) en ik had al tal van HDRI images of links naar pagina's met hdri...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 15:17
handige_harrie schreef op 10 augustus 2004 @ 20:07:
Woei, Cinema 4D R9 is aangekondigd!

http://www.maxon.net/pages/products/c4d/cinema4d_e.html
http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=161094

N-gon's
Cloth simulation
Sub-Poly Displacement (andere renders noemen dat Micropoly Displ.)
Meer en betere polymodeltools (overname van veel Mesh Surgery functies)
volledig instelbare HUD
G5 optimalisatie
en nog veel meer kleine addities en workflow aanpassingen.

Vooral de Cloth sim filmpjes zijn adembenemend imo:
Deze, en dezen.
Sjezus, da's pas een upgrade.... is er al bekend wanneer deze verkrijgbaar is?

Vooral dit vind ik erg lollig trouwens:
Due to the amazing pressure of the CINEMA 4D community, MAXON throws in the towel and releases N-Gon support in the new CINEMA 4D R9.
'Trows in the towel"... B) hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Hier een render van de voorkant, in het wit.
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/stylecar-reincarnation35-3.jpg
LiToKi schreef op 13 augustus 2004 @ 13:13:
Sjezus, da's pas een upgrade.... is er al bekend wanneer deze verkrijgbaar is?

Vooral dit vind ik erg lollig trouwens:
'Trows in the towel"... B) hehehe.
Afbeeldingslocatie: http://www.maxon.net/pages/products/c4d/images/highlights/modelling/army.jpg :D

Ik meen iets van 16 augustus al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

De demo van R9 ('Siggraph Edition') is nu ook te downloaden.
(in het plaatje en de text er onder staat R8, maar op de volgende pagina kan je ook voor R9 kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop! Vandaag erg lang gewerkt aan een klein ornament, maar dat was wel erg leerzaam, want het was een hoofd en das niet mijn sterkste kant. Deze is terechtgekomen op de plek waar eerst een domme, zinloze geometrische vorm zat die ik allang kwijt wilde, dus dat is mooi. :)

Het totaalbeeld van de achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender14b.jpg

En een close-up met dat ornament erin:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender14a.jpg

Nog te doen:
-de toren versieren;
-vier nissen maken (twee voor beelden, twee voor reliëfs);
-drie beelden modellen;
-drie reliëfs maken;
-texturen;
-de tuin maken.

Ik ga special voor die tuin overstappen op MAX 6, want ik wil Digimation Speedtree daarvoor gaan gebruiken en ik heb alleen de versie voor MAX 6 (met dank aan de distributeur :)).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 16:47

Just_I

What did you just say?

Oogst ... één ding _/-\o_

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

oogst, 2 dingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9573/full.gif
d:)b

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

oogst: 1 woord: texturen???!!! 8)7 Suc6 ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Just_I, 6K en Features: drie dingen: dank-dank-dank. :+

Waarom denken jullie toch allemaal dat texturen hiervan zoveel werk is? Ik heb bepaalde gebouwen in gedachte als voorbeeld voor de textures (voor wie het kent: het Loreto-klooster in Praag) en dat zijn allemaal heel eenvoudige kleuren, dus dat valt allemaal wel mee. Ik ben veel banger voor het modellen van die beelden... (wederom voor wie het kent: de Artemis die bovenop de top moet, wil ik doen op de manier zoals de Maria Immaculata van Matthias Steinl en ja, das focking moeilijk met dat extreem wapperende kleed).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op 13 augustus 2004 @ 21:48:
Ik ben veel banger voor het modellen van die beelden...
Niet bang zijn Features is hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dank je! :>

Ik heb geprobeerd een wat mooier reliëf te maken en dat valt toch flink tegen. Maar ach, het is maar een klein dingetje, dus erg erg is het niet. De render:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender15.jpg

En de zelfgetekende height-map:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Relief%20Bacchus%20heigthmap%20copy.jpg

Trouwens gebaseerd op het schilderij "De jonge Bacchus", dat Caravaggio schilderde ergens rond 1591 tot 1593.

[ Voor 15% gewijzigd door Oogst op 14-08-2004 14:13 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Nou Oogst, je scoort sneller resultaat met je wacom dan ik na 1 jaar :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnYpeR|A
  • Laatst online: 14-08-2004
Zo mijn eerste post hier, kijk al een tijdje mee op dit forum en zie dat ik toch nog veel moet leren op sommige gebieden.

Afbeeldingslocatie: http://dt.hku.nl/~david9/del/sig_junior_fearme2.jpg

m`n kamer nagemaakt in 3D:
Afbeeldingslocatie: http://dt.hku.nl/~david9/portfolio/images/groot/3d_kamer.jpg

fictieve auto:
Afbeeldingslocatie: http://dt.hku.nl/~david9/portfolio/images/groot/3d_extreme.jpg

wat faciel expression tests:
Afbeeldingslocatie: http://dt.hku.nl/~david9/portfolio/images/groot/3d_face.jpg

Zal binnenkort wel wat meer laten zien als ik weer achter mijn eigen computer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
SnYpeR schreef op 14 augustus 2004 @ 15:06:
Zo mijn eerste post hier, kijk al een tijdje mee op dit forum en zie dat ik toch nog veel moet leren op sommige gebieden.

[afbeelding]

[afbeelding]

fictieve auto:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zal binnenkort wel wat meer laten zien als ik weer achter mijn eigen computer zit.
Ik vind vooral die facial expression-tests erg leuk gedaan. Heb je hier ook iets van een animatie mee gemaakt? Lijkt me wel cool namelijk. :) Welke prog gebruik je trouwens?

Nu ik animatie zeg: ik heb een half jaar geleden een animatie gemaakt met een kaas en daar moet ik alleen nog wat finishing touches aan doen, laat ik daar eens mee opschieten...

[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 14-08-2004 15:10 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

De voorkant van mn oto begint een beetje vorm te krijgen, vandaar een rendertje van voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroweerts.nl/Autoneus.jpg
Ik heb gepoogd om er een interessant lijnenspel van te maken, belangrijk bij de huidige auto's :P

[ Voor 26% gewijzigd door WILDEAAP op 15-08-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Oogst schreef op 14 augustus 2004 @ 14:11:

Ik heb geprobeerd een wat mooier reliëf te maken en dat valt toch flink tegen. Maar ach, het is maar een klein dingetje, dus erg erg is het niet. De render:

[afbeelding]

[afbeelding]

Trouwens gebaseerd op het schilderij "De jonge Bacchus", dat Caravaggio schilderde ergens rond 1591 tot 1593.
Je bent er lekker gruwelijk veel detail in aant stoppen, hou vol :) Met een leuke bump hier en daar en goeie texture (viezigheid en beschadigingen) gaat dit er volgens mij vet uit zien.
Die vrouw die je getekend hebt heeft misschien beetje blokkig rechter been, misschien wat meer contrast en eventueel nog wat relief op de achtergrond.. zodat het niet zo glad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Imhotep

The Dark Side

WILDEAAP schreef op 15 augustus 2004 @ 00:36:
[...]

Je bent er lekker gruwelijk veel detail in aant stoppen, hou vol :) Met een leuke bump hier en daar en goeie texture (viezigheid en beschadigingen) gaat dit er volgens mij vet uit zien.
Die vrouw die je getekend hebt heeft misschien beetje blokkig rechter been, misschien wat meer contrast en eventueel nog wat relief op de achtergrond.. zodat het niet zo glad is.
das volgends mij geen been, maar een muurtje ofzo waar ze met de arm op leunt.
of een tafel-stoel of iets dergelijks :P

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Laatst online: 16-06 15:26

hellbringer

Weeeeeeee!

Anoniem: 115073 schreef op 03 augustus 2004 @ 12:32:
wat vinden jullie van het volgende model:

[afbeelding]

gemaakt voor een project van een van mijn favo websites. Het project gaat over een computerspel (LBA, Little Big Adventure), wat btw erg verouderde graphix heeft, dus ze willen een film gaan maken over het spel, en daarvoor moeten hele levels van screenshots naar 3dmodellen vertaald worden.
volgen jullie me nog? okee. :*)
Ik zag alleen het plaatje en d8 direct: LBA!
(is dit wel echt het 3D model of gewoon een screenshot uit LBA?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Imhotep schreef op 15 augustus 2004 @ 02:42:
[...]

owja haha, ehm dan een muur patroontje erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hellbringer schreef op 15 augustus 2004 @ 03:07:
[...]

Ik zag alleen het plaatje en d8 direct: LBA!
(is dit wel echt het 3D model of gewoon een screenshot uit LBA?)
:*) Dankje :) jawel hoor, een 3d model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

[afbeelding]

Cool :)
paar vraagjes:

Wat is dat beeld bovenop de toren? je zei dat je er aan ging werken maar ik heb nog geen closeup gezien.

Over dat rielief van je: ik zou als ik juw was wat meer kleurverschil maken, en ook meer kleuren opzich. Vooral in het gezicht, is nu nog beetje erg plat.

Wat ga je er mee doen als het af is :+

edit:
oeps dubbelpost...vergeef me :Z

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 15-08-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Imhotep schreef op 15 augustus 2004 @ 02:42:
[...]

Inderdaad. Een tafel.
Anoniem: 115073 schreef op 15 augustus 2004 @ 10:11:
[...]

Cool :)
paar vraagjes:

Wat is dat beeld bovenop de toren? je zei dat je er aan ging werken maar ik heb nog geen closeup gezien.

Over dat rielief van je: ik zou als ik juw was wat meer kleurverschil maken, en ook meer kleuren opzich. Vooral in het gezicht, is nu nog beetje erg plat.

Wat ga je er mee doen als het af is :+

edit:
oeps dubbelpost...vergeef me :Z
Bovenop de toren staat nu een kopie van een Romeins origineel... Oftewel een beeld uit mijn Forum Trajani zolang ik nog niks beters heb gemaakt. :P

"Meer kleuren op zich", ik neem aan dat je grijstinten bedoelt? Het mag inderdaad allemaal wat minder plat, maar ik heb weinig zin om dat in deze te gaan veranderen, want dat is flink veel werk. Ik moet nog twee andere reliëfs en daar zal ik dat in proberen. Dit ronde reliëf zal toch niet groot in beeld komen.

Alstie af is, dan ga ik er een serie renders van maken en die post ik dan hier en op CGTalk en op mijn site en dan print ik er één uit voor boven mijn computer en dan was dat het. Weg nu al 40 uur werk naar de vergetelheid. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Grom. Ik heb nu Digimation SpeedTree 2.0 en SpeedTree 2.03 geprobeerd in zowel MAX 5 als MAX 6 en dat ding doet het niet. Hij laat helemaal niks zien, behalve bij één enkele boom (een weaping willow). Als ik die pak, dan krijg ik wel bladeren, maar geen takken. Pak ik vervolgens een andere, dan loopt MAX helemaal vast. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb al talloze herinstalls geprobeerd. :(

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Waarschijnlijk komt die plugin uit de VS en daar werken ze met een punt als interpunctie, ipv een komma die we hier gebruiken. Dus je moet even naar landsinstellingen en daar het interpunctie teken veranderen. Should do the trick.

(ik heb het probleem ook gehad maar ik had een iets andere "distributeur")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Wow! Verbazing! Je hebt gelijk! _/-\o_ Daar zou ik zelf nooit van mijn leven achter zijn gekomen! (Maar ik had het misschien toevallig wel opgelost, want op de numpad zit geen komma.) Grote dank voor deze oplossing!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnYpeR schreef op 14 augustus 2004 @ 15:06:

[afbeelding]

[afbeelding]

fictieve auto:
[afbeelding]

[afbeelding]

ziet er goed uit.
poppetje lijkt verrekes veel op die van 6K, zal wel toeval zijn denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 04-06 12:53
Ik wil ook gaan beginnen met 3D Studio Max.

Ik heb versie 6.0 thuis al op mijn PC staan.

Heeft het zin om dit boek tehuren bij de bien,b
http://www.forcedf.com/04_bkn/Boeken/11_3dmax3.htm (wel versie 3 :/, maakt dat veel uit? )

Of weten jullie iets beters om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ja. Zo te zien heb je het grootste boek op deze aarde in huis... Het in-ter-net :+

Ik denk dat hier meer en beter spul te vinden is voor een beginner dan in een boek voor MAX3... Probeer het eerst eens gratis via het internet, mocht je er dan nog niet uitkomen kun je altijd en boek huren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

De tutorials van 3dsmax zelf zijn ook best nuttig. En verder zijn er in de startpost genoeg links te vinden waar ook tutorials te vinden zijn. Ik heb zelf een tijdje een boek van 3dsmax 4 gebruikt in 3dsmax 5 en ik vond het best irritant. Er zijn een aantal dingen veranderd en die kun je dan niet terugvinden. Dit heb je ook wel met online tutorials, maar als je gewoon de tutorials van 3dsmax volgt weet je de belangrijkste dingen wel te vinden.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
DnY! schreef op 16 augustus 2004 @ 02:16:
Ik wil ook gaan beginnen met 3D Studio Max.

Ik heb versie 6.0 thuis al op mijn PC staan.

Heeft het zin om dit boek tehuren bij de bien,b
http://www.forcedf.com/04_bkn/Boeken/11_3dmax3.htm (wel versie 3 :/, maakt dat veel uit? )

Of weten jullie iets beters om mee te beginnen?
De tutorials in mijn signature zijn natuurlijk het beste begin denkbaar. ;) Ik bedoel de huisje-tutorial-serie die je daar vindt. Die is gebouwd op complete beginners en legt alle basics wel zo ongeveer uit. En is ook nog eens Nederlandstalig.

[ Voor 10% gewijzigd door Oogst op 16-08-2004 10:20 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 04-06 12:53
Thx, ik ga dat huisje proberen!

En wat tuts op i-net proberen. Heb wel eens maps gemaakt voor CS met Valve Hammer Editor. Dat lijkt er een heel klein beetje op > Vooraanzicht/Zij/Boven/Perspectief....

Alleen 3dmax is toch een stukje moeilijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

ik denk dat dat boek ook niet zo'n heel slecht idee is eerlijk gezegd .Ik heb het boek ook een paar keer voor me gehad en er staan best wat basic dingetjes in.Als je toch tijd hebt en zin hebt om er wat langer over te doen dan :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 16-08-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94847

om te beginnen vind ik de tutorials van http://www.onnovanbraam.com erg goed (althans ik heb er veel aan gehad) en waar ik nu veel aan heb is de "3ds max 6 bible" van Kelly L. Murdock maar die zou ik pas kopen/lenen/whatever als je het ècht leuk vind (nouja kopen dan hè het is toch niet heel goedkoop, maar wel waar voor je geld hoor!)

verders nog een vraagje:
Afbeeldingslocatie: http://www.cytag.nl/homes/arno/Ubb/luxaflex.jpg

de schaduwen kloppen die volgens jullie nou wel of niet? ik heb zelf het idee van niet maar in principe zou het wel kunnen kloppen, denk ik, want het kruist elkaar natuurlijk wel enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Als je een spot of point light hebt gebruikt dan klopt het wel. Als je een directional light hebt gebruikt klopt het volgens mij niet. Want bij een directional light lopen alle lichtstralen parallel aan elkaar. Bij die andere 2 namelijk niet.

[ Voor 29% gewijzigd door TheNameless op 16-08-2004 14:34 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94847

ja idd ik heb een target spot gebruikt.. maar ik ga nu maar eens kijken of ik iets met de zon kan doen want das toch iets realistischer..denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Ik heb geprobeerd een wat mooier reliëf te maken en dat valt toch flink tegen. Maar ach, het is maar een klein dingetje, dus erg erg is het niet.
Allereerst wil ik je nu complimenteren.
Ik kijk al jaren naar alles wat je maakt in 3DMax. (ik haat et pakket maar oke, ik ben dan ook een LightWaver ;) )

Bloemen voor die man!

Wat betreft dat ornament en ook dat van Bachus;
Het zijn de kleine dingen die het doen . . dat weet je toch wel :? _/-\o_

Maak er een meesterwerk van zou ik zeggen.
Zodat men (fictief natuurlk) er bij blijft staan om te kijken en niet snel doorloopt met de gedachte dat 'het idee' wel aardig overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118470

zoiets kan het beste met een arealight buiten je raam, liefst met een zachte schaduw aan de rand, want plaatje hierboven heeft een heel scherpe rand tussen licht en donker, en in het midden juist niet, plakt een beetje samen allemaal, waarschijnlijk door anti-aliassing ;)

skylight (zon) maakt alleen je rendertijd langer, en is ook meer voor buiten-scenes bedoeld.
gewoon een target of een free arealight pakken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Na bijna een jaar geen max meer te hebben aangeraakt heb ik max6 nog maar eens geinstaleerd en eens wat gespeeld met de nieuwe mentalray en andere geintjes. Ik moet zeggen dan mentalray echt iets toevoegd, zeker nu het in max verwoven zit. Hier een testrendertje :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/drkatz/schroefje10.JPG

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Best leukre render, camera standpunt vind ik erg netjes. Belichting vind ik toch iets té... Benieuwd naar je volgende render :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121178

Mijn 1e post hier, maar ik moest gewoon wat zeggen na al deze verbluffende 3d objecten gezien te hebben.

Oogst wat jij hebt gemaakt is echt zo mooi :) geen woorden voor.

Door dit topic ben ik zelf ook maar begonnen met modellen en dankzij alle tutorials begin ik al aardig snel de basis dingen te begrijpen. ( Maar oef, dat 3dmax is best ingewikkeld in het begin :P )

Anyway, hopenlijk kan ik in de toekomst ook wat van mijn 3d objecten posten.
Ga zo door! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 94847 schreef op 16 augustus 2004 @ 14:14:
...
verders nog een vraagje:
[afbeelding]

de schaduwen kloppen die volgens jullie nou wel of niet? ik heb zelf het idee van niet maar in principe zou het wel kunnen kloppen, denk ik, want het kruist elkaar natuurlijk wel enzo
Sowieso is er in je plaatje enorm sprake van aliasing (patroonvorming door te weinig samples, dat heet in de wetenschap in het algemeen aliasing, dus niet alleen die pixeltrapjes langs polygonen). Met al die streepjes moet je eigenlijk op een hogere resolutie renderen en dan terugschalen, of als je een raytracer gebruikt de supersampling flink opvoeren.

Of het klopt, dat weet ik niet. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

[afbeelding]

[afbeelding]

Damn echt sprakeloos, wat ontzettend super mooi dit. Echt bijzonder, dit kunnen niet veel zo. Echt top.

Hoe werkt zo`n height map dan? Kost dat niet extreem veel polies?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

XLerator schreef op 17 augustus 2004 @ 15:19:
[...]

Damn echt sprakeloos, wat ontzettend super mooi dit. Echt bijzonder, dit kunnen niet veel zo. Echt top.

Hoe werkt zo`n height map dan? Kost dat niet extreem veel polies?
Nee, het bespaart polies! Zie ook "displacement map" en "normal map"

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sins mijn pc dus is gecrasht, is dus ook al mijn reference eraf... En ik ga liever niet weer uren zoeken om een beetje fatsoenlijke reference te vinden.
Dus als er iemand goeie reference plaatjes heeft liggen (van hoofden) hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

www.fineart.sk allemaal human references van bodies to hoofden en alles tussen tenen en haar ... daar moet je iets kunnen vinden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Zo maar weer eens begonnen aan de fiat 500 tutorial en hier de eerste wip maar weer dan :).

[update]
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barne374/zooi/front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barne374/zooi/wire.jpg

Naja c&c altijd welkom natuurlijk :+

[ Voor 3% gewijzigd door Multensor op 17-08-2004 18:01 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
blijf wireframes leuk vinden :P