Ik vind dat de kwaliteit van een pakket afhankelijk is van wat je er mee wilt. Blender is oneindig veel goedkoper dan MAX, maar niet oneindig veel slechter. Zo bezien is Blender dus beter.Anoniem: 58563 schreef op 09 augustus 2004 @ 12:06:
[...]
wel leuk dat je het steeds "dure paketten" noemt, in plaats van "betere paketten"
maar goed, ik ben hier niet om blender te verdedigen, hoogstens om te prediken dat je er een middenweg is tussen het gebruiken van warez en het gebruiken van peperdure paketten.
Roel
En ik ben het helemaal mee eens dat Blender door de grootte en de prijs en door het open source zijn grote voordelen heeft tegenover andere pakketten. Mijn punt was alleen dat ik niet snap waarom een bedrijf dat gemakkelijk een duurder pakket kan betalen en veel werk ermee gaat doen toch Blender zou gebruiken. Ik snap niet waarom iemand die aan Spiderman werkt Blender gebruikt. Maar van de andere kant: het was een enkele concept-artist, het was geen productie of zo.
Bij HDRI zijn hiervoor meerdere oplossingen. Je kunt de sampling rate van je skylight (ik neem aan dat je die hiervoor gebruikt?) verhogen. Dat betekent meer precisie en meer rendertijd. Handiger is het om de map die gebruikt wordt voor de skylight flink te blurren. Doe dit niet met de map voor de reflecties, alleen die voor de skylight. Dat vermindert de ruis ook enorm en dan zonder dat het rendertijd kost.Anoniem: 11826 schreef op 09 augustus 2004 @ 11:57:
Hallo allemaal.
Ik heb een HDRI render gemaakt. Een scene met 4 ballen en een skylight gerenderd met Brazil. Maar als ik goed na het plaatje kijk dan zie ik bij de schaduw plekken de vierkante hokjes waar brazil heeft gerenderd. Ze sluiten dus niet naadloos aan. Vooral linksonder is het goed te zien. Is er een manier om dat te verhelpen? Zie plaatjes hieronder.En ik heb nog een klein probleem. De omtrek van de ballen blijven de zwarte randen naar mijn opzich te duidelijk. Of valt dat wel mee?
Orgineel:
[afbeelding]
Zoom:
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress