Jah, Psytrance
Grappig trouwens dat deze dingen nu aan het licht komen. Zo zie je toch dat een nieuw product dat een paar jaar geleden als "top" hoofdtelefoon zijn naam na enige tijd niet hoog kan houden.wibblemoo schreef op 30 augustus 2004 @ 15:56:
tie-raps op de uiteindes doen wonderen. de mijne houdt 't al 2 jaar uit, bij dagelijks gebruik.
Zo ben ik ook van mening dat het voordeel van een 1200, zijn lange levensduur, niet vergeten mag worden in de overweging tussen een OEM en een 1200. Maar die discussie zal ik niet op laten waaien.
Helemaal mee eens! Want, is er iemand die wat kan zeggen over de levensduur van die OEM bakken???Triple-D schreef op 31 augustus 2004 @ 11:25:
[...]
...
Zo ben ik ook van mening dat het voordeel van een 1200, zijn lange levensduur, niet vergeten mag worden in de overweging tussen een OEM en een 1200. Maar die discussie zal ik niet op laten waaien.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Wordt lastig, want dan kon Technics 25 jaar geleden ook nietChojinZ schreef op 31 augustus 2004 @ 14:11:
[...]
Helemaal mee eens! Want, is er iemand die wat kan zeggen over de levensduur van die OEM bakken???
Maar er zijn een aantal mannen die die apparaten al opengehaald hebben, die wel hebben geconcludeerd dat de elementen even goed, zo niet beter zijn. (<-- hier kan je dus ook voorzichtig een conclusie uit trekken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
wil ook met vinyl aan de slag; ik kan 2 JB Q30's kopen inclusief element en naald. ze vragen €300 voor 2 stuks. is dit een beetje netjes?
¯\_(ツ)_/¯
Hoe oud zijn ze?beschuitfluiter schreef op 31 augustus 2004 @ 14:57:
wil ook met vinyl aan de slag; ik kan 2 JB Q30's kopen inclusief element en naald. ze vragen €300 voor 2 stuks. is dit een beetje netjes?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
jaartje of anderhalf, zien er nog goed uit; is thuis mee geoefend door amateur die ze niet buitenshuis gehad heeft.
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Dat hielp bij mij voor 3 maanden daarna was het echt helemaal afgelopen..wibblemoo schreef op 30 augustus 2004 @ 15:56:
tie-raps op de uiteindes doen wonderen. de mijne houdt 't al 2 jaar uit, bij dagelijks gebruik.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 15:06 ]
Lijkt me redelijkbeschuitfluiter schreef op 31 augustus 2004 @ 15:01:
[...]
jaartje of anderhalf, zien er nog goed uit; is thuis mee geoefend door amateur die ze niet buitenshuis gehad heeft.
Let wel goed op dat er geen speling zit op arm. Lees ook dit: http://www.new-line.nl/default.asp?i=30 (kopje: dingen die je moet controleren...)
hoe check ik dat dan, die speling? heb maar een keertje aangekloot met vinyl, dus moet nog echt alles goed lerenBtM909 schreef op 31 augustus 2004 @ 15:07:
[...]
Lijkt me redelijkOpvolger kost iig 219 p.s.
Let wel goed op dat er geen speling zit op arm. Lees ook dit: http://www.new-line.nl/default.asp?i=30 (kopje: dingen die je moet controleren...)
¯\_(ツ)_/¯
Welk element krijg je er dan bij? Als dat het originele element + naald is zou ik wat van de prijs laten af doen, want dat element is niets waard..
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Mwah, element valt best mee. Zo kut is t nou ook weer niet. Maar ik heb een tijdje terug ook geprobeerd mijn Q30's te verkopen voor 300 euro, is me niet gelukt toen.
Heel simpel.beschuitfluiter schreef op 31 augustus 2004 @ 15:18:
[...]
hoe check ik dat dan, die speling? heb maar een keertje aangekloot met vinyl, dus moet nog echt alles goed leren
Plateau: Ff met uitstaande motor naar voren en achter bewegen en voelen of de pinnetjes van het plateau goed vast in de motor zitten.
Arm: VOORZICHTIG de arm naar voren en naar achter duwen. Als hij rammelt zit er speling op, als hij keurig op z'n plek blijft is het dik in orde.
Kom net bij Dré vandaan, ff een testrun gemaakt met de
[ Voor 10% gewijzigd door Flake op 31-08-2004 22:11 ]
Daarna meteen een lening bij de bank af gesloten je huis verkocht om die set te kunnen kopen?Vash schreef op 31 augustus 2004 @ 22:10:
[...]
Kom net bij Dré vandaan, ff een testrun gemaakt met deEcler Nuo 5
en de
Numark CDX
Ik probeer dus een beetje de CDX te mijden, Ik heb nu een paar keer op dat ding staan draaien en ik ben verkocht. Probleem is alleen dat ik ook nog vinyl heb en niet zo weinig ook. Nu was mijn idee om totaal over te gaan maar daar is ten eerste het geld niet voor en ten tweede wat moet ik dan met al m'n vinyl? weg doen wil ik het niet maar zodra ik met cd's zou gaan draaien zou ik het nooit meer gebruiken en dus staat het stof te vangen.
Ik probeer mezelf dus maar te beheersen door voorlopig maar ff bij de CDX uit de buurt te blijven omdat ik anders straks weer dingen doe waar ik spijt van krijg
Maar de CDX zou dus voor mij een reden kunnen zijn om compleet over te gaan stappen want dat ding heeft geen enkel nadeel ten opzichte van de huidige cd spelers/draaitafels en alleen maar alle voordelen van die 2.
Naja eerst maar is kijken voor een andere mixer en kijken of het de nuo5 word of de nieuwe numark.
Verwijderd
hey hoe is de gemini ps626i?
ik heb al bij new-line gekeken, maar is het wel een mengpaneeltje waar je wat mee kan, gewoon simpel werk?
ik bedoel dan ook de prijs kwaliteit, isa het echt weinig geld ervoor of kan je betre doorsparen?
ik neem deze draaitafels:
reloop 4000
ik heb al bij new-line gekeken, maar is het wel een mengpaneeltje waar je wat mee kan, gewoon simpel werk?
ik bedoel dan ook de prijs kwaliteit, isa het echt weinig geld ervoor of kan je betre doorsparen?
reloop 4000
Als je een beetje gekeken had, zie je dat dit een prima mixer is voor dat geld. Hij staat niet voor niks in de startpost van dit topic... daarnaast is het ook "Dré's Choice" en is het een van de best verkochte mixersVerwijderd schreef op 01 september 2004 @ 14:34:
hey hoe is de gemini ps626i?
reloop 4000
Aan jou de keus of je meer geld wilt uitgeven aan een mixer...
Verwijderd
maar als ik dan een duurdere mixer koop, wat is dan het verschil
- bpm counter
- meer kanalen
- gewoon meer functies
maar het kwaliteit in geluid, scheelt dat veel met een wat duurdere?
- bpm counter
- meer kanalen
- gewoon meer functies
maar het kwaliteit in geluid, scheelt dat veel met een wat duurdere?
zonder te willen roepen dat je moet zoeken of het topic lezen:
Deze vraag (voor die mixer dus) wordt hier elke week gesteld
tuurlijk heeft een duurdere een betere geluidskwaliteit, BPM counters heb je niet nodig, zeker niet al je het wil leren. Een beginner heeft met 3 kanalen genoeg, als je echt verderstaat zou het kunnen dat je er meer kan gebruiken, maar tegen dan heb je deze mixer al ruim versleten...
Deze vraag (voor die mixer dus) wordt hier elke week gesteld

tuurlijk heeft een duurdere een betere geluidskwaliteit, BPM counters heb je niet nodig, zeker niet al je het wil leren. Een beginner heeft met 3 kanalen genoeg, als je echt verderstaat zou het kunnen dat je er meer kan gebruiken, maar tegen dan heb je deze mixer al ruim versleten...
[ Voor 53% gewijzigd door Yalopa op 01-09-2004 15:59 ]
Verwijderd
maar zonder beat-counters kan je toch nooit de beats gelijk krijgen. of lukt dit vrij makkelijk op gevoel(wat doen gevorderde dj`s)
p.s ik heb alles al doorgelezen maar dit is toch onduidelijk.
en de rp4000, is dat echt veel beter dan de rp2000?
ik wil wel graag een 20% pitch hebben? en reverse lijkt me ook leuk,
maar dat zal wel het enigste verschil zijn toch?
p.s ik heb alles al doorgelezen maar dit is toch onduidelijk.
en de rp4000, is dat echt veel beter dan de rp2000?
ik wil wel graag een 20% pitch hebben? en reverse lijkt me ook leuk,
maar dat zal wel het enigste verschil zijn toch?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 16:11 ]
dj's doen dat op hun gehoor
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik beatmatch met mn ogen toe 
een pitch boven de 10% verneukt imo al een plaat, ik wil niet weten wat je op 20% uit je speakers perst. Reverse?? tja daar zie ik al helaal het nut niet van in, tenzij je op zoek gaat naar satanische boodschappen in papa's platen van Black Sabath
een pitch boven de 10% verneukt imo al een plaat, ik wil niet weten wat je op 20% uit je speakers perst. Reverse?? tja daar zie ik al helaal het nut niet van in, tenzij je op zoek gaat naar satanische boodschappen in papa's platen van Black Sabath
Verwijderd
een vriend van me heeft de behringer djx-700 gekocht http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12277
is het kwaliteitsverschil groot met de ps626i of betaal je gewoon meer voor: beatcounter, 4e kanaal, en die digital effects.
is het kwaliteitsverschil groot met de ps626i of betaal je gewoon meer voor: beatcounter, 4e kanaal, en die digital effects.
ja, ja en jaVerwijderd schreef op 01 september 2004 @ 16:21:
een vriend van me heeft de behringer djx-700 gekocht http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12277
Maar voor effecten zou ik wel degelijk een beatcounter gebruiken hoor
Verwijderd
met reverse kan je best leuke dingen doen hoor ik soms in sets(hardcore, oldschool) en 20% pitch alleen voor de beats/tonen of ff gewooneen rustige plaat opzetten in een hardcore mixje
In dit topic is ie ook al gepaseerd (lang geleden) en nogal wat mensen vinden het "crap". Anders doe je ff een shop aan en kijk je / probeer je wat spullen??
[ Voor 6% gewijzigd door Yalopa op 01-09-2004 16:24 ]
ehm volgens mij is daar de verglijking even helemaal zoek. Deze is 5 kanaals. heeft gewoon meer opties (zoals je al noemde: beatcounters etc) Het lijkt mij allemaal overbodig maar het ligt er aan of je zoveel kanalen nodig hebt.
Verwijderd
nee ik hoef geen effecten ,maar hij zei dat die ps 626 eigenlijk troep is, maar is dat ook echt zo vergeleken met hem?
geluidskwalitatief en levensduur gezien !
p.s de behringer heeft geen pitch adjust voor de effecten ?!?!?
de faders van die behringer schijnen snel te kraken!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 16:27 ]
10% pitch is met mijn muziekstijl in ieder geval niet altijd toereikend.. echt veel hoger dan 15 kom ik niet zo gauw maar 11 of 12 kan wel 's handig zijnYalopa schreef op 01 september 2004 @ 16:20:
Ik beatmatch met mn ogen toe
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Tsja, dat verschilt per stijl. Hardcore leent zich nu eenmaal makkelijker voor hoog pitchen dan bv. electro ..-ScuL- schreef op 01 september 2004 @ 16:33:
[...]
10% pitch is met mijn muziekstijl in ieder geval niet altijd toereikend.. echt veel hoger dan 15 kom ik niet zo gauw maar 11 of 12 kan wel 's handig zijn
[ Voor 19% gewijzigd door ChojinZ op 01-09-2004 16:58 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
daarom, de keren dat ik draaide merkte ik toch een gebrek met maar 10%, ook omdat bij hardcore en oldschool per plaat gemiddeld wel 30 bpm kan verchillen
"maar zonder beat-counters kan je toch nooit de beats gelijk krijgen. of lukt dit vrij makkelijk op gevoel(wat doen gevorderde dj`s) "Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 17:08:
daarom, de keren dat ik draaide merkte ik toch een gebrek met maar 10%, ook omdat bij hardcore en oldschool per plaat gemiddeld wel 30 bpm kan verchillen
Uhhh.... NOFI maaruh, Je hebt al een paar keer gedraaid maar je weet niet hoe beat-matchen in zijn werk gaat. Vreemd.....
Je kunt ook 'draaien' zonder te beatmatchen... dat deden ze bij mij op de middelbare school ook altijd. Top-DJs, datChojinZ schreef op 01 september 2004 @ 17:20:
Uhhh.... NOFI maaruh, Je hebt al een paar keer gedraaid maar je weet niet hoe beat-matchen in zijn werk gaat. Vreemd.....
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Dat doen ze bij mij ook! tijdens een liedje een bekend deuntje van een andere laten horen. En als het liedje dan afgelopen was, meteen bijna gelijk de andere starten.....Acolyte57 schreef op 01 september 2004 @ 19:15:
[...]
Je kunt ook 'draaien' zonder te beatmatchen... dat deden ze bij mij op de middelbare school ook altijd. Top-DJs, dat
Verwijderd
Kampoe1 -> lees toch nog is alles door, desnoods het vorige deel want zoals Yalopa als zei: jouw vragen worden elke week wel gesteld en hier zijn al tientallen discussies over geweest.
No offense, maar voor diegene die dit draadje al langer volgen wordt het een beetje langdradig zo.
No offense, maar voor diegene die dit draadje al langer volgen wordt het een beetje langdradig zo.
GheheeheheReind schreef op 01 september 2004 @ 13:56:
Daarna meteen een lening bij de bank af gesloten je huis verkocht om die set te kunnen kopen?
Ik probeer dus een beetje de CDX te mijden, Ik heb nu een paar keer op dat ding staan draaien en ik ben verkocht. Probleem is alleen dat ik ook nog vinyl heb en niet zo weinig ook. Nu was mijn idee om totaal over te gaan maar daar is ten eerste het geld niet voor en ten tweede wat moet ik dan met al m'n vinyl? weg doen wil ik het niet maar zodra ik met cd's zou gaan draaien zou ik het nooit meer gebruiken en dus staat het stof te vangen.
Ik probeer mezelf dus maar te beheersen door voorlopig maar ff bij de CDX uit de buurt te blijven omdat ik anders straks weer dingen doe waar ik spijt van krijg
Maar de CDX zou dus voor mij een reden kunnen zijn om compleet over te gaan stappen want dat ding heeft geen enkel nadeel ten opzichte van de huidige cd spelers/draaitafels en alleen maar alle voordelen van die 2.
Naja eerst maar is kijken voor een andere mixer en kijken of het de nuo5 word of de nieuwe numark.
Nee een Numark hoef ik niet want die Numark bieden niks extra's waardoor ik afstand zou doen van die Pioneers. Die "vinyl feel" vind ik niet echt nodig (hoewel sommige er heilig bij zweren zonder een CD speler geprobeerd te hebben). Die start/stop response is wel ongelovelijk, ik heb nog nooit een plateau zo snel zien reageren.
Verder ben ik ook nog een oude vriend van je tegengekomen: De SMX-1! Ik zag dat ding liggen en ik vroeg voor de grap aan Joke van goh, is die van Reind ofzo? FF de doos erbij pakken en met goed door-etiketten-heenlezen skillz bleek het nog de jouwe te zijn ook
De PS-626 is een budgetmixer! Verwacht er dus geen wonderen van!Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 16:25:
nee ik hoef geen effecten ,maar hij zei dat die ps 626 eigenlijk troep is, maar is dat ook echt zo vergeleken met hem?
Levensduur is uitstekend (er zijn zat 626'jes verkocht om dat vast te kunnen stellen), geluidskwalitatief zijn ze natuurlijk niet perfect. Het is geen kutkwaliteit maar ook niet perfect.
[ Voor 17% gewijzigd door Flake op 01-09-2004 21:41 ]
Verwijderd
Zijn er nog mensen die naar de DJ Expo gaan? Misschien als ik tijd heb en ik iemand kan vinden die zin heeft om mee te gaan dat ik der wel een kijkje ga nemen.
Ik wil beginnen met draaien op de pc via mengpaneel. Dus de line out via tulpstekker aansluiten op een mixer, deze naar versterker. So far so good. Om het probleem om 2 pc's te hebben draaien op te lossen wil ik nu een tweede geluidskaart in de pc rammen.
Maar hoe kan ik da zeggen dat de ene mp3 over soundcard A moet, en de andere over soundcard B? Zijn hier bepaalde mp3 players of programma's voor?
Maar hoe kan ik da zeggen dat de ene mp3 over soundcard A moet, en de andere over soundcard B? Zijn hier bepaalde mp3 players of programma's voor?
Life is simple, make choices, don't look back...
Vandaag een spammailtje (2 keer maarliefst) van ontvangen. Di's voor het eerst dat ik in spam wel geïnteresseerd benVerwijderd schreef op 01 september 2004 @ 22:16:
Zijn er nog mensen die naar de DJ Expo gaan? Misschien als ik tijd heb en ik iemand kan vinden die zin heeft om mee te gaan dat ik der wel een kijkje ga nemen.
Je moet ff de posts zoekken van adion, die heeft prachtige software geschreven voor mensen zoals jij. voor de meeste DJ software heb je maar 1 kaart nodig (een 5.1 maar dat is nu toch standaard)Little Bear schreef op 01 september 2004 @ 22:32:
Ik wil beginnen met draaien op de pc via mengpaneel. Dus de line out via tulpstekker aansluiten op een mixer, deze naar versterker. So far so good. Om het probleem om 2 pc's te hebben draaien op te lossen wil ik nu een tweede geluidskaart in de pc rammen.
Zat! BPM Studio, PCDJ en Traktor zijn enkele van de bekendste namen. Ondertussen werken deze echter meestal niet meer met 2 aparte soundcards maar gebruiken zij 1 soundcard met 2 uitgangen.Little Bear schreef op 01 september 2004 @ 22:32:
Deze programmas hebben ook andere basisfuncties voor DJs zoals pitch shift die je niet terug zal vinden in Winamp, dus eigenlijk de enige manier waarmee je op een PC kunt draaien.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Ik heb vier keer een spam ontvangenVerwijderd schreef op 01 september 2004 @ 22:16:
Ja, ik ga zeker even kijken. Zitten wel leuke workshops tussen.
Is ook een 2ehands platenbeurs bij.
Ik denk dat ik er wel naartoe ga, is nog op m'n verjaardag ookVerwijderd schreef op 01 september 2004 @ 22:16:
Verwijderd
WOW tis in eindhoven, denk dat ik wel eens een kijkje ga nemenVerwijderd schreef op 01 september 2004 @ 22:16:
Jaman, ik zit die foto's eens even te kijken... Oude herinneringen komen weer bovenVerwijderd schreef op 02 september 2004 @ 09:11:
[...]
WOW tis in eindhoven, denk dat ik wel eens een kijkje ga nemen
Takeover was daar vroeger altijd
Rookworst zonder R is ook worst.
Ik ga ookVerwijderd schreef op 01 september 2004 @ 22:16:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hahahaha ja inderdaad die ligt bij Dre zodat die ook even kan kijken naar het "probleem" en er zijn conclusies uit kan trekken. Zodra ie weer terug is gaat ie ook direct de verkoop in.Vash schreef op 01 september 2004 @ 21:38:
[...]
Verder ben ik ook nog een oude vriend van je tegengekomen: De SMX-1! Ik zag dat ding liggen en ik vroeg voor de grap aan Joke van goh, is die van Reind ofzo? FF de doos erbij pakken en met goed door-etiketten-heenlezen skillz bleek het nog de jouwe te zijn ook(heb er nog een pic van
)
Verwijderd
Mja, als ik ga lijkt het me leuk om daar een meeting te doen. Ik moet alleen nog even een maatje vinden die zin heeft om mee te gaan.Chiron schreef op 02 september 2004 @ 10:59:
[...]
Ik ga ooksamen met een maat van me.. heb me ingeschreven voor de workshops Sound Design en Ableton Live, misschien ideetje voor een meeting met alle gotdj's?
Dus alleen als jij gaat wordt het een meeting?Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 11:26:
[...]
Mja, als ik ga lijkt het me leuk om daar een meeting te doen.
Ik ga zekers, dus als jij met het "HTBaDJ-bord" boven je hoofd loopt dan tik ik je wel even aan
En mij danBtM909 schreef op 02 september 2004 @ 11:28:
[...]
Dus alleen als jij gaat wordt het een meeting?
Ik ga zekers, dus als jij met het "HTBaDJ-bord" boven je hoofd loopt dan tik ik je wel even aan
Ik weet niet of ik ga. Ik word dood gespammed door die lui dus dat geeft mij al de neiging niet te gaan. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel weer leuk.
tja die 10 euro is nog wel te doen voor zo'n expo/beurs.. ik ben weleens op duurdere beurzen geweest... en 't is altijd leuk promo-chicks bekijken en goodies verzamelen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
PCDJ FX (de nieuwste versie) werkt nog wel gewoon met 2 geluids kaarten hoor maar ook net zo makkelijk met een 5.1Acolyte57 schreef op 01 september 2004 @ 23:31:
[...]
Zat! BPM Studio, PCDJ en Traktor zijn enkele van de bekendste namen. Ondertussen werken deze echter meestal niet meer met 2 aparte soundcards maar gebruiken zij 1 soundcard met 2 uitgangen.
Deze programmas hebben ook andere basisfuncties voor DJs zoals pitch shift die je niet terug zal vinden in Winamp, dus eigenlijk de enige manier waarmee je op een PC kunt draaien.
Ik ben samen met BtM909 weer is aan de site aan het sleutelen geweest.
Iemand zin/tijd om een mooi logo te maken?
Alles mag zolang er maar niet teveel blote wijven in voor komen en er een stukje dj gear in afgebeeld staat
Heb nu maar even het schermpje van een CDJ800 gebruikt maar das lelijk
Ow en wat mist er nog op de site of wat is onlogisch ingedeeld bijvoorbeeld volgens jullie. http://www.aboutdj.nl
Iemand zin/tijd om een mooi logo te maken?
Alles mag zolang er maar niet teveel blote wijven in voor komen en er een stukje dj gear in afgebeeld staat
Ow en wat mist er nog op de site of wat is onlogisch ingedeeld bijvoorbeeld volgens jullie. http://www.aboutdj.nl
Verwijderd
Niet zo mauwen Reind, gewoon komenReind schreef op 02 september 2004 @ 12:22:
[...]
En mij dan
Ik weet niet of ik ga. Ik word dood gespammed door die lui dus dat geeft mij al de neiging niet te gaan. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel weer leuk.
kunnen we gelijk eens ff bijkletsen.
Verwijderd
Ziet er wel gelikt uit. Dat plaatje van die CDJ800 moet idd weg. Probeer anders een macroshot van een platter ofzo te maken.Reind schreef op 03 september 2004 @ 00:30:
Verder mogen de font kleuren wel iets donkerder imo (sowiezo de lichtblauwe kopjes boven de artikelen).
verder good job, my compliments.
Ten eerste vind ik het er rustig en overzichtelijk uitzien, goed!Reind schreef op 03 september 2004 @ 00:30:
maar wat sten ook zegt, de letters mogen wat donkerder. Verder mag er iets meer kleur in zitten. De kleuren die erin zitten vind ik een beetje tam, daar bedoel ik mee dat de kleuren iets harder en feller mogen.
Succes!
suggestie: als je de hoeken van de vierkante blokken afrondt, ziet het er een stuk leuker uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Canard op 03-09-2004 08:16 ]
Logo staat op de planning voor dit weekend
En dit is de basis lay-out, we moeten deze nog fine-tunen
Reind en BtM, nieuwe reviews van Numark cd dinkie en de Nuo 5 zijn voor woensdag af
Verwijderd
ik ben ff bezig met het ontwerpen van een dj tafel voor mijn spulllen die ik eind van de maand krijg, maar hoe groot is een lp met hoes nou (afmeting)??
dit i.v.m een kastje voor de platen, beetje lullig als de kast te klein is voor de platen!!
*edit* volgens mij 19" = 48,3 cm x 48,3 cm
correct me if i`m wrong
dit i.v.m een kastje voor de platen, beetje lullig als de kast te klein is voor de platen!!
correct me if i`m wrong
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 15:50 ]
Een lp is 12"
Een lp met hoes is ongeveer 31,2 cm bij 31.2 cm.
[ Voor 16% gewijzigd door Empathy op 03-09-2004 16:25 ]
19", dat zijn grote platenVerwijderd schreef op 03 september 2004 @ 15:39:
ik ben ff bezig met het ontwerpen van een dj tafel voor mijn spulllen die ik eind van de maand krijg, maar hoe groot is een lp met hoes nou (afmeting)??
correct me if i`m wrong
Verwijderd
Mijn nieuwe mengpaneel is binnen \0/
Werkt op zich lekker, maar het is wel ff wennen al die extra functies die ik tot nu toe nog nooit heb gebruikt omdat de mixers in de meeste clubs hier die niet hebben
Effecten zijn wel leuk, alleen had ik daar toch wel meer van verwacht.
Voor de rest voldoet ie helemaal aan mijn verwachtingen
Helaas heb ik geen Technics cdj1000's tot mijn beschikking om te testen, want die kun je met dit paneel ook aansturen.
De faders zijn lekker soepel, geen 0-kliks en de knoppen zijn ook lekker soepel, exact goed.
Oh ja, let ff niet op de naalden want mijn setje nightclubs moet ik nog halen als ik in Duitsland een keer ben.
En wat zien we dan van links naar rechts?
Technics 1200mk2's, Pioneer DJM-600-s mengpaneel, onder wat homemade kisten mocht ik het een keer willen vervoeren, boven een technics versterker plus tuner, Pioneer HDJ-1000 koptelefoon (Sony niet op foto, die is ter reparatie nu) wat naaldvloeistof op de tuner, wat afschermdopjes, stom wit ding om de naald te monteren, maar dat kan ik ook wel zonder, doosje van Stanton element, 2 foute platen (Satisfaction en 7 years and 50 days), en mijn beruchte blauwe glazen kop
En op de achtergrond zooi van mijn hobbykamer
Boxen zijn niet te zien maar dat zijn 2 Pioneer CS-797 110 Watt boxen, geen idee waar ik die voor moet gaan vervangen eigenlijk, ben er iig uit dat ze niet blijven.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 17:07 ]
Nu vraag ik me alleen af waarom je een pioneer hebt gekocht en niet de veel betere Ecler Nuo5.
(thank you)
Kijk daar heb ik wat aan.Vash schreef op 03 september 2004 @ 13:25:
Reind en BtM, nieuwe reviews van Numark cd dinkie en de Nuo 5 zijn voor woensdag af
[ Voor 56% gewijzigd door R2D2 op 03-09-2004 16:39 ]
vraagje :
weet iemand waar je in noord-holland (lees : makkelijk bereikbaar met OV) oordoppen op maat kan laten maken ? dat filterz is wel wat maar ik moet óf naar den helder, of op vrijdagavond naar amsterdam. niet echt ideaal dus.
weet iemand waar je in noord-holland (lees : makkelijk bereikbaar met OV) oordoppen op maat kan laten maken ? dat filterz is wel wat maar ik moet óf naar den helder, of op vrijdagavond naar amsterdam. niet echt ideaal dus.
Verwijderd
Omdat ik deze voor een koopje overnemen kon (is nieuw!), want eerst wilde ik een Dateq XTC kopen maar met 150E bijleggen had ik dezeReind schreef op 03 september 2004 @ 16:39:
Nu vraag ik me alleen af waarom je een pioneer hebt gekocht en niet de veel betere Ecler Nuo5.
En ja dan is de keuze niet al te moeilijk, ik had geen 999 voor een Nuo5, ben al blij dat ik deze nu heb ipv die dateq
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13193
Dan had ik nog die Dateq genomen... Dateq is namelijk betrouwbaar en onverwoestbaar. Ik heb mijn zinnen al op de Nuo gezet, maar ik kan je nu al vertellen dat de Dateq niet de deur uitgaat omdat ik regelmatig op pad ga. Op Campzone alleen al heeft dat ding flink wat condens geslikt wat van boven de tent op de mixer is gedonderd en hij gaf geen krimp. Hij heeft maar 1 keer een "krimp" gegeven en dat was op het KOF feest: Daar ging het ledje van de bas-killswitch half branden
. Maar killen deed ie niet en verder werkte hij niet ook anders dan normaal, dus who cares? Zal wel te weinig stroom gehad hebben ofzo
(KOF feestje had een eigen agregraat).
Waar is de Pioneer goed voor? Een stel uitgekauwde effecten die bovendien amper customizable zijn, faders die na een jaar kapot geragt zijn en een gratis elektrische kookplaat. Dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt
Waar is de Pioneer goed voor? Een stel uitgekauwde effecten die bovendien amper customizable zijn, faders die na een jaar kapot geragt zijn en een gratis elektrische kookplaat. Dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt
Verwijderd
Die Dateq XTC is idd onverwoestbaar, maar deze wordt hier echt niet heet?Vash schreef op 03 september 2004 @ 17:06:
Dan had ik nog die Dateq genomen... Dateq is namelijk betrouwbaar en onverwoestbaar. Ik heb mijn zinnen al op de Nuo gezet, maar ik kan je nu al vertellen dat de Dateq niet de deur uitgaat omdat ik regelmatig op pad ga. Op Campzone alleen al heeft dat ding flink wat condens geslikt wat van boven de tent op de mixer is gedonderd en hij gaf geen krimp. Hij heeft maar 1 keer een "krimp" gegeven en dat was op het KOF feest: Daar ging het ledje van de bas-killswitch half branden. Maar killen deed ie niet en verder werkte hij niet ook anders dan normaal, dus who cares? Zal wel te weinig stroom gehad hebben ofzo
(KOF feestje had een eigen agregraat).
Heeft nu al een 6 uur aangestaan en heb er mee lopen spelen maar hij is nog geeneens handwarm? Misschien nieuwe revisie. Idd vallen de effecten wat tegen, maar die gebruik ik toch amper dus boeien.
En van die faders moet ik nog even zien, maar met mijn style rag ik niet met die faders maar behandel ik ze met zorg (
Btw ik heb al een autocad tekening van dat sony koptelefoon onderdeel en die wordt nu van alu gemaakt, en er komt een nieuwe veer in, kijken hoe ie dan voldoet
Nope dat is omdat je hem niet ingebouwd heb. Donder dat ding in een flightcase en na een paar uur kun je er je koffie op war houden en er een spiegelei op bakken. De DJM500 heeft er trouwens meer last van dan de DJM600.Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 17:11:
[...]
Die Dateq XTC is idd onverwoestbaar, maar deze wordt hier echt niet heet?
Heeft nu al een 6 uur aangestaan en heb er mee lopen spelen maar hij is nog geeneens handwarm? Misschien nieuwe revisie.
Waarom koop je dan een effecten mixer?Idd vallen de effecten wat tegen, maar die gebruik ik toch amper dus boeien.
Wat betreft die effecten, alle effecten gaan vervelen. De 1 alleen wat sneller als de ander. De enige leuke die ik nog gebruik op een pioneer is de echo. (echo er op fader dicht, fader open in 1 keer echo er af)
Als je je mixer netjes af dekt, niet ragt en er geen cola in flikkert valt het wel mee. Toch blijf ik er wel bij dat in een mixer van die kwaliteit niet zulke budget faders thuis horen. (om over de rest maar even te zwijgen want als je wilt weten hoe ik echt over de djm denk mag je de search gebruikendie faders moet ik nog even zien, maar met mijn style rag ik niet met die faders maar behandel ik ze met zorg () dus ik zie wel over een jaar
Stuur hem daarna meteen door naar sony als het lukt. Zullen ze blij mee zijn want dan kunnen ze weer normaal aan het werk in plaats van reparaties uitvoerenheb al een autocad tekening van dat sony koptelefoon onderdeel en die wordt nu van alu gemaakt, en er komt een nieuwe veer in, kijken hoe ie dan voldoet
Bouw ook meteen twee van die dingen voor mij. De V700 is de meest prettige koptelefoon die ik ooit heb gehad, maar ik heb geen zin om ze iedere 3 jaar te vervangen door die k*tfout.
Verwijderd
Waarom een effectenmixer? Omdat ik niet de enige ben die er op draait. (geef regelmatig feesten hier in Bunker Einz, vandaar)
Ach, ik zie wel hoe die faders zich bewijzen, ik heb er zo ie zo een hoes op dus stof is geen probleem.
Ik heb hem idd niet ingebouwd en eerlijk gezegd ga ik dat hier ook niet doen, ga er geen complete meubel voor bouwen want ik heb hier een mooie ritsen bureau, oer degelijk en precies de juiste hoogte en genoeg plaats, wat wil ik nog meer?
Om te weten wat je er van vind hoef ik de search niet te gebruiken, ik volg dit draadje al lang zat
Ik had gewoon een Gemini mixertje en dat voldeed niet, plus de faders kraakte als ik weet niet wat, en had een vervanger nodig.
En nu ik een beetje heb vergeleken is dit een perfect mixertje voor mij, die dateq was ook een goede kandidaat, maar ik kon gewoonweg voor bijna de nieuwprijs van een Dateq XTC een nieuwe Pioneer kopen, en dat liet ik me niet tweemaal zeggen.
En ja, als hij me niet bevalt dan koop ik wel weer een andere, daar kan ik niet zozeer mee zitten.
(ik rook en ik zuip niet, je wilt niet weten wat je dan kan besparen op jaarbasis, ik kan me zo'n bedrag makkelijk veroorloven, blijft veel geld, das waar, maar het maar op de bank hebben staan vind ik ook zonde)
Mocht iemand een bedrijf weten wat verfijnt werkt dan heb ik wel interesse, wat ik nu heb is gewoon ee nstaalbewerkingsbedrijf.
Ach, ik zie wel hoe die faders zich bewijzen, ik heb er zo ie zo een hoes op dus stof is geen probleem.
Ik heb hem idd niet ingebouwd en eerlijk gezegd ga ik dat hier ook niet doen, ga er geen complete meubel voor bouwen want ik heb hier een mooie ritsen bureau, oer degelijk en precies de juiste hoogte en genoeg plaats, wat wil ik nog meer?
Om te weten wat je er van vind hoef ik de search niet te gebruiken, ik volg dit draadje al lang zat
Ik had gewoon een Gemini mixertje en dat voldeed niet, plus de faders kraakte als ik weet niet wat, en had een vervanger nodig.
En nu ik een beetje heb vergeleken is dit een perfect mixertje voor mij, die dateq was ook een goede kandidaat, maar ik kon gewoonweg voor bijna de nieuwprijs van een Dateq XTC een nieuwe Pioneer kopen, en dat liet ik me niet tweemaal zeggen.
En ja, als hij me niet bevalt dan koop ik wel weer een andere, daar kan ik niet zozeer mee zitten.
(ik rook en ik zuip niet, je wilt niet weten wat je dan kan besparen op jaarbasis, ik kan me zo'n bedrag makkelijk veroorloven, blijft veel geld, das waar, maar het maar op de bank hebben staan vind ik ook zonde)
Als het mee zit heb ik begin volgende week een prototype, maar dan moeten ze wel zo fijn kunnen werken aangezien hun normaal alleen grof werk doen.Vash schreef op 03 september 2004 @ 19:46:
Bouw ook meteen twee van die dingen voor mij. De V700 is de meest prettige koptelefoon die ik ooit heb gehad, maar ik heb geen zin om ze iedere 3 jaar te vervangen door die k*tfout.
Mocht iemand een bedrijf weten wat verfijnt werkt dan heb ik wel interesse, wat ik nu heb is gewoon ee nstaalbewerkingsbedrijf.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 19:52 ]
Schrik maar niet wat je zou kunnen betalen voor 1 stukje. Het ziet er een stukje uit dat waarschijnlijk niet in 1 bewerking kan gedaan worden. Fijn millimeter werk is het echter niet volgens mij.. (hoewel ook dat weer relatief kan zijn)
als je een bedrijf gevonden hebt die het wil doen, post je prijs ff, eventueel koop ik een setje op reserve
als je een bedrijf gevonden hebt die het wil doen, post je prijs ff, eventueel koop ik een setje op reserve
[ Voor 19% gewijzigd door Yalopa op 03-09-2004 20:27 ]
Och, zolang het onder de prijs van een nieuwe zit ben ik tevreden.
Das gouden handel man die modified MDR-V700's
Als het je lukt ga ik een winkel op zetten en bestel ik een partij van die dingen bij je om vervolgens iedere dj met een kapotte sony een poot uit te draaien. (ja ik wou vroeger altijd rijk worden maar dat wil niet als je kok bent en een hobby hebt die teveel geld kost
)
Als het je lukt ga ik een winkel op zetten en bestel ik een partij van die dingen bij je om vervolgens iedere dj met een kapotte sony een poot uit te draaien. (ja ik wou vroeger altijd rijk worden maar dat wil niet als je kok bent en een hobby hebt die teveel geld kost
Kan je hem meteen combineren met die modified Pioneer mixer in 1 pakket 
Gisteravond op Vortech gedraaid in Voorburg, binnenkort livesets te horen op livesets.com
Gisteravond op Vortech gedraaid in Voorburg, binnenkort livesets te horen op livesets.com
Modificatie van een pioneer kost inderdaad een hele hoop geld (ik geloof rond de 1100€) maar ik ben niet zo'n held in solderen dus daar moet ik dan iemand voor in dienst nemen
Wat valt er te modificeren aan een Pioneer dan? Iemand met schema's / pics?
nieuwe pre-amps, p&g faders, voeding en binnenin de routing van beter materiaal voorzien. schijnen de geluidstechnici blij van te worden.Vash schreef op 04 september 2004 @ 18:00:
maar om even terug te komen om mijn vraag, weet iemand waar ik goede maat oordoppen kan laten maken in noordholland ? en wat zijn goede doppen ? alpine ?
[ Voor 3% gewijzigd door wibblemoo op 04-09-2004 19:16 ]
Verwijderd
Heb vandaag in Rotterdam staan draaien met een collega: wel allround muziek, maar de gear die er stond was leuk:
2x pio cdj800 + djm 600
Had met beide nog nooit gewerkt en heb ze mooi uit kunnen testen.
Conclusie: die cdj800's zijn erg gaaf en ik zit al te bedenken hoe ik ze ook aan kan schaffen. De djm was leuk, effecten grappig, maar ik zou hem niet in willen ruilen voor me xtc, vind dat toch fijner werken. Het voelde ook een beetje gammel aan soms, en bovendien vind ik de xtc mooier.
Foto:
2x pio cdj800 + djm 600
Had met beide nog nooit gewerkt en heb ze mooi uit kunnen testen.
Conclusie: die cdj800's zijn erg gaaf en ik zit al te bedenken hoe ik ze ook aan kan schaffen. De djm was leuk, effecten grappig, maar ik zou hem niet in willen ruilen voor me xtc, vind dat toch fijner werken. Het voelde ook een beetje gammel aan soms, en bovendien vind ik de xtc mooier.
Foto:

Als ik daar toch de schema's e.d van zou hebben.........Vash schreef op 04 september 2004 @ 18:00:
Als ze dat ding compleet gemodifceerd hebben is alleen de deckplate nog orgineel. De rest word vervangen.
http://www.pbaudio.nl/pbv...spx?cmd=viewmsg&msgid=147
Kosten een dikke 1000€
Dis helemaal leuk, http://www.pbaudio.nl/pbv...spx?cmd=viewmsg&msgid=140
Ik geloof dat die meneer ook het geluid doet op Loveboat en in de Jimmy Woo (beide plekken waar het geluid voor de verandering wel goed klinkt)
[ Voor 37% gewijzigd door R2D2 op 05-09-2004 00:23 ]
Formula Sound?

Nouja dit valt aan de buitenkant écht niet te beoordelen, maar zo te zien zijn alle verplichte functies aanwezig. Ding is nog modulair ook, maar andere modules dan input en output kan ik niet vinden
Ding is ook GOED duur... 750 euro voor alleen de chassis, goeiedag zeg.

Nouja dit valt aan de buitenkant écht niet te beoordelen, maar zo te zien zijn alle verplichte functies aanwezig. Ding is nog modulair ook, maar andere modules dan input en output kan ik niet vinden
Ding is ook GOED duur... 750 euro voor alleen de chassis, goeiedag zeg.
[ Voor 31% gewijzigd door Flake op 05-09-2004 02:40 ]
Ja en laat nou net PB audio de importeur zijn voor formula sound in NL.
Test is dus niet helemaal dat je zegt onafhankelijk en betrowbaar getoetst.
Als ik die review van die mixers bekijk zijn het wel een stel kieskeurige audiofielen zeg. Ik ben kritisch, maar zo kritisch nou ook weer niet 
Voor mij blijft de mixer met de beste geluidskwaliteit de Nuo 5, dat was echt oorstrelend. Je merkt het verschil wel als je een XTC gewend bent
Voor mij blijft de mixer met de beste geluidskwaliteit de Nuo 5, dat was echt oorstrelend. Je merkt het verschil wel als je een XTC gewend bent
[ Voor 11% gewijzigd door Flake op 05-09-2004 12:41 ]
Dat is mijn werkReind schreef op 05 september 2004 @ 00:10:
[...]
Als ik daar toch de schema's e.d van zou hebben.........
Als ze dat ding compleet gemodifceerd hebben is alleen de deckplate nog orgineel. De rest word vervangen.
http://www.pbaudio.nl/pbv...spx?cmd=viewmsg&msgid=147
Kosten een dikke 1000€
Dis helemaal leuk, http://www.pbaudio.nl/pbv...spx?cmd=viewmsg&msgid=140
Ik geloof dat die meneer ook het geluid doet op Loveboat en in de Jimmy Woo (beide plekken waar het geluid voor de verandering wel goed klinkt)
Funktion One rules!
Ben ik met je eens, beetje makkelijk reclame maken voor jezelf. Toch is dit niet zo, Formula Sound mixers zijn technisch/electronisch gezien gewoon echt heel goed.Reind schreef op 05 september 2004 @ 11:51:
Ja en laat nou net PB audio de importeur zijn voor formula sound in NL.
[ Voor 27% gewijzigd door Jappo112 op 05-09-2004 13:57 ]
Tuurlijk zijn het wel goede mixers maar op gehoor testen is relatief, vervorming door oversturing is ook prima met een digitaal apparaat te meten en dan dus gewoon een stuk betrouwbaarder als het oor.jappo112 schreef op 05 september 2004 @ 13:31:
Ben ik met je eens, beetje makkelijk reclame maken voor jezelf. Toch is dit niet zo, Formula Sound mixers zijn technisch/electronisch gezien gewoon echt heel goed.
Daar komt nog is bij dat als je al met het gehoor test dat 100% blind moet gebeuren. Ik zou een pioneer ook als slechtste aan wijzen als er niet blind werd getest om de doodeenvoudige reden dat ik absoluut geen pioneer liefhebber ben. Ondanks dat je probeerd te oordelen op basis van feiten sluipt zoiets toch door je achterhoofd en heb je al een vooroordeel bij bepaalde producten.
En ik mis een aantal high end mixers zoals de Rane Empath, Stanton VRM10, Ecler Scat, A&H V6 e.d.
En dit is alleen een test op basis van klank, ga je een test maken die alle aspecten mee neemt in zo'n verhaal (duurzaamheid, gebruiksvriendelijkheid, features etc) dan ziet zo'n rijtje er heel anders uit.
Verwijderd
Nou ja ik heb nu die pioneer al een aantal dagen 
Kwa geluid is ie wel iets minder dan de dateq xtc en enkele andere, toegegeven, maar stoort mij zeker niet.
Maar het gebruiksgemak, daar ben ik echt over te spreken, wil hem nu al niet meer inruilen voor mijn oude dateq xtc (btw ik gebruik 3 effecten ervan nu, die nog best te gebruiken zijn, echo, pan, filter en flanger, rest kan ik persoonlijk niets mee, en 2 zijn nog echt waardeloos ook)
Maar al bij al snap ik echt niet wat er zo slecht is aan de pioneer?
Ach, ik ben er blij mee, en dat telt
Kwa geluid is ie wel iets minder dan de dateq xtc en enkele andere, toegegeven, maar stoort mij zeker niet.
Maar het gebruiksgemak, daar ben ik echt over te spreken, wil hem nu al niet meer inruilen voor mijn oude dateq xtc (btw ik gebruik 3 effecten ervan nu, die nog best te gebruiken zijn, echo, pan, filter en flanger, rest kan ik persoonlijk niets mee, en 2 zijn nog echt waardeloos ook)
Maar al bij al snap ik echt niet wat er zo slecht is aan de pioneer?
Ach, ik ben er blij mee, en dat telt
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 17:52 . Reden: iets oneglukkig gezegd ]
ach, de helft van de verkocht djm600's staan bij mensen thuis die 'm aan een gewoon huis-tuin en keuken radio'tje hebben hangen, of semi prof. speakers. de keten is zo sterk als de zwakste schakel.
De pioneer is gewoon geen uitblinker in duurzaamheid en geluidskwaliteit.
Neemt niet weg dat het gewoon de meest gebruiksvriendelijke efecten mixer is die er op de markt is. De pioneer heeft zijn hype te danken aan het feit dat andere fabrikanten veelte lang hebben gewcht met het uitbrengen van een tegenhanger.
De mixer op zich is ook niet super slecht als je er zo naar kijkt. Hij is wel slecht als je de prijs er bij pakt want die is gewoon schofterig hoog er van uitgaande dat ie intern niets beter is als een UMX van Gemini bijvoorbeeld. (er zitten zelfs onderdelen in een pioneer die zelfs nog minder zijn als die van een UMX).
Ow en al aan het klooien geweest met het echo effect en dan fader dicht/open? Anders moet je maar is een setje van Benny Rodiguez luisteren, die gebruikt hem te vaak namelijk
Met de effecten is trouwens nog wel wat leuks te doen maar dat gebeurd erg vak niet door de gemiddelde dj en dan hoor je alleen weer het uitgekauwde en gekotste flangetje voorbij komen. Flanger is niets mis mee maar een beetje klooien met de parameters mag best als je hem gebruikt. Echo is leuk maar doe er dan wel iets aparts mee en flikker er niet simpel het echo effectje over.
Ow en probeer voor de gein is een plaat over te mixen met het echo effect er op
(iets wat mij niet lukt want ik word er gek van en raak compleet de weg kwijt tijdens het over mixen).
Pan effect is ook zat leuks mee te doen, je normale plaat lekker laten lopen maar er een plaat in gooien op het juiste moment met een pan effect kan best leuk zijn maar wat doet de gemiddelde dj er mee, juist gewoon door het normale plaatje laten lopen.
Goed effecten gebruik en goed draaien tegelijk is iets wat verdomd weinig mensen kunnen op deze wereld
Neemt niet weg dat het gewoon de meest gebruiksvriendelijke efecten mixer is die er op de markt is. De pioneer heeft zijn hype te danken aan het feit dat andere fabrikanten veelte lang hebben gewcht met het uitbrengen van een tegenhanger.
De mixer op zich is ook niet super slecht als je er zo naar kijkt. Hij is wel slecht als je de prijs er bij pakt want die is gewoon schofterig hoog er van uitgaande dat ie intern niets beter is als een UMX van Gemini bijvoorbeeld. (er zitten zelfs onderdelen in een pioneer die zelfs nog minder zijn als die van een UMX).
Ow en al aan het klooien geweest met het echo effect en dan fader dicht/open? Anders moet je maar is een setje van Benny Rodiguez luisteren, die gebruikt hem te vaak namelijk
Met de effecten is trouwens nog wel wat leuks te doen maar dat gebeurd erg vak niet door de gemiddelde dj en dan hoor je alleen weer het uitgekauwde en gekotste flangetje voorbij komen. Flanger is niets mis mee maar een beetje klooien met de parameters mag best als je hem gebruikt. Echo is leuk maar doe er dan wel iets aparts mee en flikker er niet simpel het echo effectje over.
Ow en probeer voor de gein is een plaat over te mixen met het echo effect er op
Pan effect is ook zat leuks mee te doen, je normale plaat lekker laten lopen maar er een plaat in gooien op het juiste moment met een pan effect kan best leuk zijn maar wat doet de gemiddelde dj er mee, juist gewoon door het normale plaatje laten lopen.
Goed effecten gebruik en goed draaien tegelijk is iets wat verdomd weinig mensen kunnen op deze wereld
Verwijderd
Mja, ik moet daarom ook nog nieuwe speakers hebben want in deze die ik nu heb zit gewoon veel te veel laag, een te vlak midden en een om te huilen hoog, pioneer cs-797's, dus ik hoef geen boxen meer van pioneer, en mijn koptelefoon is wel zo goed, niet te filmen gewoon.
Moet eens een keer kijken wat ik aan speakers met een budget van 500E halen kan, nog geen tijd voor gehad om goed rond te kijken en te beluisteren.
Maar ik ben gewoon nog niet goed genoeg om te kunnen draaien en effecten tegelijk te gebruiken, iig verklooi ik niet mijn platen door er gewoon ff een flanger of echo door te gooien, ik laat meestal de platen mooi lopen er gooi er af en toe, echt af en toe een echo of pan doorheen.
Tja, ik vind dat showen van wat je allemaal wel niet kan overbodig, geniet lekker van de muziek en vind het overmixen veel belangrijker dan heel die effecten
Ow ja, ik heb maar de helft van de nieuwprijs voor een nieuwe betaald dus dan is het nog wel om te doen, die 1200E had ik er ook niet voor over, dat is ook asociaal duur voor deze mixer, en idd voor dat geld kun je veel beter spul hebben, maar wat ik ervoor betaald heb neem ik die enkele minpuntjes wel voor lief
Moet eens een keer kijken wat ik aan speakers met een budget van 500E halen kan, nog geen tijd voor gehad om goed rond te kijken en te beluisteren.
Kan ik me erg goed in vinden, en dat mixen met de echo aan is mij ook nog niet gelukt, ik vernaai het dan compleet, pan tijdens mixen met de fader en wat settings lukt me wel en dat klinkt best aardig moet ik zeggen.Reind schreef op 05 september 2004 @ 18:46:
Blaat
Maar ik ben gewoon nog niet goed genoeg om te kunnen draaien en effecten tegelijk te gebruiken, iig verklooi ik niet mijn platen door er gewoon ff een flanger of echo door te gooien, ik laat meestal de platen mooi lopen er gooi er af en toe, echt af en toe een echo of pan doorheen.
Tja, ik vind dat showen van wat je allemaal wel niet kan overbodig, geniet lekker van de muziek en vind het overmixen veel belangrijker dan heel die effecten
Ow ja, ik heb maar de helft van de nieuwprijs voor een nieuwe betaald dus dan is het nog wel om te doen, die 1200E had ik er ook niet voor over, dat is ook asociaal duur voor deze mixer, en idd voor dat geld kun je veel beter spul hebben, maar wat ik ervoor betaald heb neem ik die enkele minpuntjes wel voor lief
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 19:53 ]
Ik word heel eerlijk gezegd eigenlijk wel btje ziek van die pioneer..
was afgelopen vrijdag naar Solid Grooves geweest met in de line-up Benny Rodrigues en Dave Angel. Maar echt .. alletwee de dj's liepen echt voor 75% van de tijd de kutten met die pioneer. Op zich heb ik er geen moeite mee dat er gebruik van wordt gemaakt maar het lijkt wel steeds erger te worden, telkens dezelfde effecten die worden gebruikt. En niet maar 1x per half uur ofsow om een lekkere climax nog heftiger te maken maar gewoon bij elke overgang :\
was afgelopen vrijdag naar Solid Grooves geweest met in de line-up Benny Rodrigues en Dave Angel. Maar echt .. alletwee de dj's liepen echt voor 75% van de tijd de kutten met die pioneer. Op zich heb ik er geen moeite mee dat er gebruik van wordt gemaakt maar het lijkt wel steeds erger te worden, telkens dezelfde effecten die worden gebruikt. En niet maar 1x per half uur ofsow om een lekkere climax nog heftiger te maken maar gewoon bij elke overgang :\
Weet je zeker dat het niks te maken heeft met de draaikwaliteiten van bovenstaande meneer?Glorix Jim schreef op 05 september 2004 @ 19:51:
...met in de line-up Benny Rodrigues ... maar gewoon bij elke overgang :\
Benny Rodriguez is een goede dj (en een verdomd aardige gozer) maar is inderdaad een beetje effecten verslaafd.
Zoals ik al zei, er zijn verdomd weinig mensen die wel goed effecten kunnen gebruiken. Enkele voorbeelden: Dave Clarke (een lul van een vent maar een goede dj) Richie Hawtin, Carl Cox, Sasha.
Ach als binnenkort de EFX1000 uit komt zal er ook wel weer een nieuwe mixer komen met wat nieuwe effecten en dan hoor je weer is wat anders
Zoals ik al zei, er zijn verdomd weinig mensen die wel goed effecten kunnen gebruiken. Enkele voorbeelden: Dave Clarke (een lul van een vent maar een goede dj) Richie Hawtin, Carl Cox, Sasha.
Ach als binnenkort de EFX1000 uit komt zal er ook wel weer een nieuwe mixer komen met wat nieuwe effecten en dan hoor je weer is wat anders
is dat wel zo? ik lees er nergens iets over terug..Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 23:45:
[...]
Ik heb vier keer een spam ontvangen
Ja, ik ga zeker even kijken. Zitten wel leuke workshops tussen.
Is ook een 2ehands platenbeurs bij.
Hoi, ik ben een echte beginner als dj, ik heb nog nooit echt iets goed gemixt. Wel een beetje op de pc maar voor de rest houdt het ook wel op. Ik heb vandaag een mixer gekocht. Ik zou echt niet weten of het wat is. Het is een Gemini PS-525 pro, gekocht voor 15 euro, ze vroegen 30
Op een rommelmarkt
Maar nou had ik een vraagje, kan ik niet 1 of 2 pcs gebruiken als geluid (ipv cds of vinyls). Want dadelijk vind ik het niks en dan heb ik veel geld uitgegeven voor niks
Zou ik dan niet gewoon 2 players op een pc kunnen gebruiken, simpele gewoon die bpm kunnen veranderen ed. Of is dat niet te doen ? Ik wil het graag leren. Sorry als ik iets heel doms vraag.. alvast bedankt
Verwijderd
volgens mij kan het niet, koop dan 2 2e hands beltdrive tafels voor 20 euro en ga wat platen kopen, als je echt geen geld uit wil geven.
ik ga binnenkort ook beginnen, maar wil het ook erg graag en koop dan ook een gemin 626i en 2x reloop rp 4000!! wel een dure koop maar dan heb je ook wel een mooie beginnersset.
p.s ik kan deze set kopen voor €500,- nieuw met garantie, verzendkosten en koptelefoon
:D( bij new-line 600 nogwat....)
ik ga binnenkort ook beginnen, maar wil het ook erg graag en koop dan ook een gemin 626i en 2x reloop rp 4000!! wel een dure koop maar dan heb je ook wel een mooie beginnersset.
p.s ik kan deze set kopen voor €500,- nieuw met garantie, verzendkosten en koptelefoon
Maar is die Gemini PS-525 pro, goed genoeg om mee te beginnen?
edit:
Ik heb hem een beetje uitgeprobeerd, lijkt me wel een leuk ding om mee te beginnen, nou nog ergens goedkoop cdspelers vandaan halen
Ik heb hem een beetje uitgeprobeerd, lijkt me wel een leuk ding om mee te beginnen, nou nog ergens goedkoop cdspelers vandaan halen
[ Voor 54% gewijzigd door jordz. op 05-09-2004 22:42 ]
Verwijderd
voor die prijs wel maar verder, het is een oud model en voor dat geld zal die zeker niet 100% zijn. b.v krakende faders of kanalen door elkaar lopen. maar je kan er mee beginnen
Tuurlijk kun je wel gaan mixen met de PC.
Toevallig een geluidskaart met meerdere uitgangen? Zo ja, probeer de standaard mix progjes is om een beetje mee aan te klooien.
Toevallig een geluidskaart met meerdere uitgangen? Zo ja, probeer de standaard mix progjes is om een beetje mee aan te klooien.
Ik heb er gelukkig nog helemaal niks van gemerkt! Hij doet het goedVerwijderd schreef op 05 september 2004 @ 22:47:
voor die prijs wel maar verder, het is een oud model en voor dat geld zal die zeker niet 100% zijn. b.v krakende faders of kanalen door elkaar lopen. maar je kan er mee beginnen
Ik heb een 5.1 kaartje (en onboard nog). Ik zal is wat rondzoekenReind schreef op 05 september 2004 @ 22:50:
Tuurlijk kun je wel gaan mixen met de PC.
zo, geboekt en betaald voor dj expo
is toch 1 minuut van mijn faculteit af
(elektro)
net terug van alanya, waar overigens totaal waardeloze dj's staan (op het auditorium, een grote discotheek daar, na). R&B is nogal populair daar, en ik heb geen enkele dj gehoord die dat fatsoenlijk aan elkaar mixed (voor zover dat kan met r&b....)
Gelukkig was het daar warm en nooit bewolkt, dus heb ik me daar maar mee vermaakt
(en met het auditorium offcourse
)
is toch 1 minuut van mijn faculteit af
net terug van alanya, waar overigens totaal waardeloze dj's staan (op het auditorium, een grote discotheek daar, na). R&B is nogal populair daar, en ik heb geen enkele dj gehoord die dat fatsoenlijk aan elkaar mixed (voor zover dat kan met r&b....)
Gelukkig was het daar warm en nooit bewolkt, dus heb ik me daar maar mee vermaakt
Bedoel je daar of R&B DJ's in 't algemeen? Want je kan wel degelijk R&B / Hiphop op een nette manier in elkaar mixen hoorOverSoft schreef op 06 september 2004 @ 01:08:
R&B is nogal populair daar, en ik heb geen enkele dj gehoord die dat fatsoenlijk aan elkaar mixed (voor zover dat kan met r&b....)
Dit topic is gesloten.