W00t!!! waar heb je die gekocht? specs?BtM909 schreef op 25 augustus 2004 @ 22:40:
[...]
Direct aansluiten op me L33T M-Audio AudioPhile geluidskaart![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Kun je niet gewoon een tulp stekker aansluiten op je AUX in van je PC ?? En dit via een programma opnemen !?
http://m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496-main.html
2 x 2 analog I/O
24-bit/96kHz fidelity
S/PDIF digital I/O with 2-channel PCM
SCMS copy protection control
digital I/O supports surround-encoded AC-3 and DTS pass-through
1 x 1 MIDI I/O
zero-latency monitoring
software controlled 36-bit internal DSP digital mixing/routing
gold-plated RCA jacks
Apple G5 compatible
ASIO2 Card
code:
1
2
3
4
| frequency response: 22Hz-22kHz, -0.4, -0.4dB dynamic range: 104dB (A-weighted) (D/A) 100.4dB (A-weighted) (A/D) THD: < 0.002% |
36-bit Embedded DSP
All Delta cards contain a 36-bit embedded DSP enabling a software-driven patchbay/router for all analog and digital I/O—all with extremely fast throughput for low-latency software monitoring. A single unified control panel provides settings for clock and sample rates, buffer sizes, individual signal levels for every input and output, adjustable +4dBu/-10dBV pad conrols and digital I/O control on up to four installed Delta cards. All controls are also easily accessible through most professional audio software applications for seamless integration and operation.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat kan, maar het hangt een beetje van je geluidskaart af of de kwaliteit een beetje goed is... Je kan het dan met elke recording tool op je PC opnemenVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:48:
Kun je niet gewoon een tulp stekker aansluiten op je AUX in van je PC ?? En dit via een programma opnemen !?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Naar mijn Phase 26 USB
(erg prima kaartje overigens)

Waarom USB? Nou, PCI gaat lastig op een laptop
Voor opnemen gebruik ik Steinberg/Pinnacle Wavelab.

Waarom USB? Nou, PCI gaat lastig op een laptop
Uiteraard. Maar ASIO support vind ik fijner tijdens het opnemen, ontlast de CPU nogal en laat dus meer achtergrondprocessen toe.Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:48:
Voor opnemen gebruik ik Steinberg/Pinnacle Wavelab.
[ Voor 56% gewijzigd door Flake op 25-08-2004 23:06 ]
Verwijderd
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum Pro met KX drivers

Zolang je er niet het volle pond voor betaald is het een erg leuk kastje, hij doet iig alles wat ik wil
Alleen gooi meteen die standaard drivers weg want die zijn een ramp, echt.
Hardwarematig is dat ding perfect, maar als creative een beetje betere drivers schreef dan zouden die een beetje in verhouding staan met de prijs, de prijs is namelijk nu erg duur voor wat je eigenlijk krijgt vind ik.
Opnemen naar Adobe Audition btw...

Zolang je er niet het volle pond voor betaald is het een erg leuk kastje, hij doet iig alles wat ik wil
Hardwarematig is dat ding perfect, maar als creative een beetje betere drivers schreef dan zouden die een beetje in verhouding staan met de prijs, de prijs is namelijk nu erg duur voor wat je eigenlijk krijgt vind ik.
Opnemen naar Adobe Audition btw...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 23:21 ]
Dit zijn bij voorbaat al 2 redenen om dit apparaat af te schrijven... dan ga ik mijn geld toch echt wel liever in een Terratec, M-Audio, Audiotrak of een kwalitatief beter product steken..Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 23:20:
Creative.. brrr
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Met mijn sinds gister aangekochte Sound Blaster Audigy 2 NX, USB

Mis er alleen 2 gelijke line-outs op.

Mis er alleen 2 gelijke line-outs op.
Verwijderd
Ik heb er ook haast niets voor betaald, voor dat geld kon ik zelfs geen live nieuw kopenChiron schreef op 25 augustus 2004 @ 23:47:
[...]
Dit zijn bij voorbaat al 2 redenen om dit apparaat af te schrijven... dan ga ik mijn geld toch echt wel liever in een Terratec, M-Audio, Audiotrak of een kwalitatief beter product steken..
Creative.. brrr
Ach, het voldoet goed, met de kx drivers is de line-in goed, en voor de rest heb je auition.
Hij is lang niet zo slecht als je vermoed hoor, echt niet, het viel mij eigenlijk best mee en ik ben er niet op achteruit gegaan. Mijn vorige was een terratec dms 6fire, de ruil was het echt wel waard, toch wel.
Niet alles waar creative op staaat is slecht hoor, het zijn vooral de drivers die het hem doen.
Dat maakt het product toch niet beter? Drivers zijn een essentieel onderdeel van het product. Om de Dré-die-alles-met-auto's-vergelijkt-draad eens op te pakken: Als je een Land Rover hebt en de versnellingsbak is klote, dan roep je toch ook niet "Niet alles waar Land Rover op staat is slecht hoor, het is vooral de versnellingsbak die het hem doet"?
Verwijderd
Ik zie dat toch anders, aangezien er voor veel hardware 3th party drivers verkrijgbaar zijn of voor linux, en dan heb je vaak dat probleem met de originele software niet.
En die vergelijking met die auto snap ik even helemaal niet? Want dat is appels met peren vergelijken.
Als die auto een fout heeft in de versnellingsbak is dat een fabrieksfout en horen ze die op te lossen.
Als ik voor pc hardware echter naast de originele drivers 3th party drivers kan krijgen waarmee het product wel goed werkt dan staat mij dat niet in de weg om dat product niet te kopen.
Natuurlijk is het niet netjes en moeten er goede drivers bij zitten, maar ik vind dat niet erg dus in zo'n geval.
Ik weet niet of je mijn manier van denken in ziet maar door die 3th party drivers is het toch een goede kaart die met de rest meekomen kan.
En die vergelijking met die auto snap ik even helemaal niet? Want dat is appels met peren vergelijken.
Als die auto een fout heeft in de versnellingsbak is dat een fabrieksfout en horen ze die op te lossen.
Als ik voor pc hardware echter naast de originele drivers 3th party drivers kan krijgen waarmee het product wel goed werkt dan staat mij dat niet in de weg om dat product niet te kopen.
Natuurlijk is het niet netjes en moeten er goede drivers bij zitten, maar ik vind dat niet erg dus in zo'n geval.
Ik weet niet of je mijn manier van denken in ziet maar door die 3th party drivers is het toch een goede kaart die met de rest meekomen kan.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 02:21 . Reden: ff editen om het wat op te helderen ]
Ik wel, en blijkbaar verschillen we daarin van meningNatuurlijk is het niet netjes en moeten er goede drivers bij zitten, maar ik vind dat niet erg dus in zo'n geval.
[ Voor 29% gewijzigd door Flake op 26-08-2004 04:02 ]
Het is ook geen samenvatting, dit is mijn bijdrage aan de discussie. Ik heb nou eenmaal geen keuze en probeer daarom de positieve punten van cd's te belichtenBtM909 schreef op 25 augustus 2004 @ 16:22:
[...]
Deze discussie is al in meerdere delen gevoerd, maar vind dit juist geen goede samenvatting. Het ene medium hoeft het andere toch niet uit te sluiten
Een trolley helpt trouwens ook niet altijd. De laatste keer dat ik daadwerkelijk mijn platenkoffer meenam was op een festival. Het terrein was zo slecht dat ik met een trolley meteen in de modder vast zou zitten. Gelukkig had ik een groupie bij me!
Het was ook meer een reactie op fokkelSteenvoorde schreef op 26 augustus 2004 @ 10:05:
[...]
Het is ook geen samenvatting, dit is mijn bijdrage aan de discussie. Ik heb nou eenmaal geen keuze en probeer daarom de positieve punten van cd's te belichten
Jammer, ik hoopte dat ik na die post in drie regels (zonder dat ik het door had) de hele discussie had samengevat. Helaas, volgende post wat beter mijn best doen...
Der zijn ondertussen al wel meerdere systemen die hetzelfde doen, waarbij ondertussen toch FinalScratch al bij 1 van de minder goed presterende behoort (ScratchAmp zou als soundcard niet echt superkwaliteit zijn, snel backspinnen lukt niet, ...)Vash schreef op 25 augustus 2004 @ 20:20:
Dien finalscratch? D'r is maar 1 FinalScratch voor zover ik weet. Dr was een GoTter die het systeem had (TripeM d8 ik), maar die komt hier blijkbaar niet meer...
Andere alternatieven zijn onder andere Rane Serato Scratch Live, MsPinky, VirtualDJ en MixVibes DVS.
Ook djDecks kan het erg goed. djDecks heeft geen eigen speciale controle-vinyls, maar maakt gebruik van de platen van FinalScratch, MsPinky of VirtualDJ (en binnenkort waarschijnlijk ook van Serato Scratch Live)
Bij de goedkopere programma's zoals djDecks, MixVibes en VirtualDJ zit geen speciale hardware bij die als soundcard dient, dus daar moet je wel een soundcard met 2-ins en 2-outs zelf aankopen.
Meestal kom je dan echter nog steeds goedkoper uit als een volledig systeem zoals finalscratch.
Voor een vergelijking tussen de verschillende systemen kan je ook hier eens een kijkje nemen.
Heh.... ik was van de zomer in Mimizan en daar was een DJ die met Finalscratch draaide vanaf een laptop... Midden in z'n set begint opeens de boel te kraken en te doen en het wordt steeds erger. Uiteindelijk moet ie rebooten om er weer normaal geluid uit te krijgen.
Ik vind het concept achter FS enzo gaaf, maar dan moet het wel stabiel zijn
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Hoezo... Men neme 5 reserve platen mee en je kan zo overswitchen... Rebooten en gaan met die banaan...Acolyte57 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:24:
Heh.... ik was van de zomer in Mimizan en daar was een DJ die met Finalscratch draaide vanaf een laptop... Midden in z'n set begint opeens de boel te kraken en te doen en het wordt steeds erger. Uiteindelijk moet ie rebooten om er weer normaal geluid uit te krijgen.

Verwijderd
Ik gebruik een Sennheiser Evolution eH2200.Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:39:
ik had een vraag.
ik draai nu al een paar maandjes , alleen een goede koptefoon onbreekt nog.
op new-line zie ik dat de Sennheiser HD 200 een goede aankoop is.
welke koptelefoon gebruiken jullie en wat is jullie mening daarover ?
Prima apparaat, alleen is mijn linker-speaker stuk. Heb ik voor € 8,94 excl. BTW nabesteld. Eergisteren besteld, gisteren binnen (alleen was k niet thuis toen meneer DHL voor de deur stond

Ik heb al eerder foto's geplaatst van mij DJ Meubel. Maar ik heb wat dingen gewijzigd & bijgemaakt. Daarom plaats ik nu nieuwe foto's:
Foto's:
http://www.jeroen-zelle.d...el&nr=17&st=0&upto=12&p=1
Spec's:
Bouwtijd: 1 maand (ongeveer 42 uur)
LED-Verlichting: MagmaGlow 7-color LED Stixx (voor autogebruik
)
Aantal m2 plaatwerk (ong.): 3 m2 lichtgrijs 9mm & 6mm flightcase hout
Aantal meter hoekprofiel: 14 meter + 4 meter klein hoekprofiel
Aantal hoeken: 8 (waarvan 4 aangepast)
Wielen: 2 zwenkwielen & 2 zwenkwielen met rem
Aantal meter rackprofiel: 2,2 meter
Aantal popnagels (ong.): 180 stuks
Aansluitingen aan de achterkant: 2 x 2 Tulp (line in of out), 1 x BNC Coax (voor radio), 2 x Speakon, 1 x Powercon
Kosten:
Led verlichting: 135 euro
Flightcase: 720 euro
Apparatuur:
- 1 x Pioneer DJM-600s
- 1 x Pioneer CDJ-100s
- 1 x Tascam MD-301 MKII + toetsenbord
- 1 x Sony Hifi cd-speler
- 1 x Samson Servo 170
- 2 x HK Audio Powerworks RS-122
Commentaar & vragen welkom
----------
Met dank aan Blue Magic licht & geluid voor het helpen zagen & bouwen van de flightcase
Foto's:
http://www.jeroen-zelle.d...el&nr=17&st=0&upto=12&p=1
Spec's:
Bouwtijd: 1 maand (ongeveer 42 uur)
LED-Verlichting: MagmaGlow 7-color LED Stixx (voor autogebruik
Aantal m2 plaatwerk (ong.): 3 m2 lichtgrijs 9mm & 6mm flightcase hout
Aantal meter hoekprofiel: 14 meter + 4 meter klein hoekprofiel
Aantal hoeken: 8 (waarvan 4 aangepast)
Wielen: 2 zwenkwielen & 2 zwenkwielen met rem
Aantal meter rackprofiel: 2,2 meter
Aantal popnagels (ong.): 180 stuks
Aansluitingen aan de achterkant: 2 x 2 Tulp (line in of out), 1 x BNC Coax (voor radio), 2 x Speakon, 1 x Powercon
Kosten:
Led verlichting: 135 euro
Flightcase: 720 euro
Apparatuur:
- 1 x Pioneer DJM-600s
- 1 x Pioneer CDJ-100s
- 1 x Tascam MD-301 MKII + toetsenbord
- 1 x Sony Hifi cd-speler
- 1 x Samson Servo 170
- 2 x HK Audio Powerworks RS-122
Commentaar & vragen welkom
----------
Met dank aan Blue Magic licht & geluid voor het helpen zagen & bouwen van de flightcase
[ Voor 8% gewijzigd door jeroenzelle op 26-08-2004 17:44 ]
waar mix je mee dan ? die hifi speler of md speler lijkt me een beetje ongeschikt.
Ik blijf het uiterst idioot vinden dat je ruim 800.- neerlegt voor een houten kist met ledverlichting. 
Maarja, wie ben ik...

Maarja, wie ben ik...

800 duro is echt te veel. Zoals al op een ander forum werdt gevraagd: Is je profiel van goud?
Tsja... het is net wat je wilt hé!
Ik vind zelf de kist zeer goed gelukt (en veel anderen ook). Het beschermt mijn apparatuur goed & het is gewoon leuk om zoiets op je kamer te hebben.
Maar jullie hebben wel een beetje gelijk hoor
kwa de prijs
Ik vind zelf de kist zeer goed gelukt (en veel anderen ook). Het beschermt mijn apparatuur goed & het is gewoon leuk om zoiets op je kamer te hebben.
Maar jullie hebben wel een beetje gelijk hoor
Jeroenz hoe kom je aan die tulp inbouwstukken?
http://www.jeroen-zelle.d...lbum/uploads/DSC00464.JPG
[ Voor 5% gewijzigd door Flake op 26-08-2004 22:22 ]
Heeft iemand hier ervaring met de Numark CDN-30, ik ben van plan deze te kopen samen met de Gemini PS-626i beide zijn ze op new-line dré's choice maar nog een ervaring is altijd beter
http://www.neutrik.com/start.aspVash schreef op 26 augustus 2004 @ 22:21:
Jeroenz hoe kom je aan die tulp inbouwstukken?
persoonlijk had ik ze ook in -in zijn geval dan- een 2de cd speler of wat cd's gestoken.jadjong schreef op 26 augustus 2004 @ 21:13:
Ik blijf het uiterst idioot vinden dat je ruim 800.- neerlegt voor een houten kist met ledverlichting.
Maarja, wie ben ik...
You don't need eyes to see, you need vision
Is ie aan de binnenkant met fluweel bekleed en zitten er nog ergens een paar gouden sierstrips die niet op de foto te zien zijn ofzo?Jeroenz18 schreef op 26 augustus 2004 @ 21:56:
Maar jullie hebben wel een beetje gelijk hoorkwa de prijs
Verwijderd
Moet haast wel!Reind schreef op 27 augustus 2004 @ 00:12:
[...]
Is ie aan de binnenkant met fluweel bekleed en zitten er nog ergens een paar gouden sierstrips die niet op de foto te zien zijn ofzo?
Nou geloof me de PS-626i heeft zich meer dan bewezen dus maak je daar maar geen zorgen om. En Numark staat bekend om zijn CD spelers, daar is deze ook geen uitzondering op. Prima keuze dusReanimation schreef op 26 augustus 2004 @ 23:02:
Heeft iemand hier ervaring met de Numark CDN-30, ik ben van plan deze te kopen samen met de Gemini PS-626i beide zijn ze op new-line dré's choice maar nog een ervaring is altijd beter
Verwijderd
Het oog wilt natuurlijk ook wat. Kwestie van prioriteiten.Jeroenz18 schreef op 26 augustus 2004 @ 21:56:
Tsja... het is net wat je wilt hé!
Maar ik zie alleen een DJM600 en een Pioneer CDJ100 staan. Heb je nog een CDJ en/of turntables?
Met HW controller of zonder? Ik ben namelijk groot Traktor fan, ondanks dat al mijn vrienden aan BPM studio zitten, omdat ik echt niet met de GUI kan werken van BPM... En ik ben benieuwd of anderen dat wel kunnen op semi-pro basis...
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Zonder hardware-controller
... beetje duur
. Ik vind BPM Studio zelf wel makkelijk te gebruiken. Maar zoals ik al zei, ik ben niet echt een DJ die elk weekend draait. Het is meer thuis dj'ing.
En ik heb wel degelijk cd's ook hoor.... 4 koffers... alleen die staan niet op de foto.
En de Tulp chassis delen heb ik bij Conrad vandaan. Ze zijn wel zeer moeilijk te leveren.
http://www1.nl.conrad.com...=223410~1&p_area=223410~1
En ik heb wel degelijk cd's ook hoor.... 4 koffers... alleen die staan niet op de foto.
En de Tulp chassis delen heb ik bij Conrad vandaan. Ze zijn wel zeer moeilijk te leveren.
http://www1.nl.conrad.com...=223410~1&p_area=223410~1
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 27-08-2004 09:16 ]
zo ik ben even lekker aan t genieten van het geluid van mijn nieuwe sennheiser hd25 koptellie
heerlijk ding
Ik heb trouwens een soort en met van radiostationnetje draaien. (momenteel nog aan het testen met max 5 luisteraars)
Ik wil er wat mixen die hier gepost staan op zetten, indien diegene dat ook wil natuurlijk
http://savale.xs4all.nl
Ik heb trouwens een soort en met van radiostationnetje draaien. (momenteel nog aan het testen met max 5 luisteraars)
Ik wil er wat mixen die hier gepost staan op zetten, indien diegene dat ook wil natuurlijk
http://savale.xs4all.nl
Ik kom net terug van SI-week (Introductieweek van HS Inholland, Diemen -> www.si-week.nl). En ik heb daar voor het eerst van m'n leven voor publiek staan draaien!!! 
Dinsdag waren er allerlei workshops, en onder andere een DJ workshop door DJ Cleon. Ik daar dus heen, leek me wel geinig. Allerlei n00bs daar die nog nooit een draaitafel van dichtbij hadden gezien enzo en ze mochten allemaal even een plaatje mixen nadat hij uitgebreid had uitgelegd waar alles voor diende. Erg leuk dus!
Op een gegeven moment mocht ik ook ff 1 plaatje mixen, maar dat ging zo vloeiend dat hij zei van "wow, doe er nog maar één!"
Ik dus nog een plaat
Ging ook vet goed
Toen de volgende aan de beurt was, zei hij tegen me van "hoe heet je?, ok, blijf ff staan"
Bleek dat de beste van de workshop die avond mocht draaien in de feesttent! Omg
Ik was dus uitgekozen om de feestavond te openen, een half uurtje draaien voor zo'n ca 600 mensen
(in diezelfde tent hebben onder andere Marco V, Greg Martini, The Sheer (hebben op lowlands gestaan), Re-Play (zonder gordon haha) en Zkiggy Rapz (winnaar v grote prijs van nl) gestaan
)
Uiteindelijk werd dat halve uurtje helaas een kwartiertje, want zo'n ander ventje vond ook dat hij goed genoeg was en stond erop dat hij ook moest draaien. Maargoed, dat kon de pret niet drukken, ik vond het super vet!!!
't ging ook best lekker, heb 5 platen kunnen draaien en het mixen ging foutloos
(anders dan dat andere ventje die fout na fout maakte haha
)
Het was echt de ultieme kick
Nu weet ik zeker dat mee ga doen aan DJ Contests als die langskomen, want op een podium staan is dus wel ff tien keer vetter dan gewoon op je kamertje staan draaien
Dinsdag waren er allerlei workshops, en onder andere een DJ workshop door DJ Cleon. Ik daar dus heen, leek me wel geinig. Allerlei n00bs daar die nog nooit een draaitafel van dichtbij hadden gezien enzo en ze mochten allemaal even een plaatje mixen nadat hij uitgebreid had uitgelegd waar alles voor diende. Erg leuk dus!
Op een gegeven moment mocht ik ook ff 1 plaatje mixen, maar dat ging zo vloeiend dat hij zei van "wow, doe er nog maar één!"
Ik dus nog een plaat
Toen de volgende aan de beurt was, zei hij tegen me van "hoe heet je?, ok, blijf ff staan"
Bleek dat de beste van de workshop die avond mocht draaien in de feesttent! Omg
Ik was dus uitgekozen om de feestavond te openen, een half uurtje draaien voor zo'n ca 600 mensen
Uiteindelijk werd dat halve uurtje helaas een kwartiertje, want zo'n ander ventje vond ook dat hij goed genoeg was en stond erop dat hij ook moest draaien. Maargoed, dat kon de pret niet drukken, ik vond het super vet!!!
't ging ook best lekker, heb 5 platen kunnen draaien en het mixen ging foutloos
(anders dan dat andere ventje die fout na fout maakte haha
Nu weet ik zeker dat mee ga doen aan DJ Contests als die langskomen, want op een podium staan is dus wel ff tien keer vetter dan gewoon op je kamertje staan draaien
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
HeheheBezurK schreef op 27 augustus 2004 @ 10:46:
Erg vet!
Helaas heb ik zelf nog niet veel kansen gehad om voor een echt publiek te draaien.
Ik heb een paar dagen geleden nog eens een house mixje opgenomen en online gezet.
Hopelijk zijn jullie wel geinteresseerd om hem eens te beluisteren.
Je kan de mix Hier downloaden en hier kan je ook een cue file vinden.
Tracklist:
De mix is half mp3/half vinyl gemixed met djDecks, Hercules DJ Console en 1 Omnitronic Direct Drive turntable.
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!
Helaas heb ik zelf nog niet veel kansen gehad om voor een echt publiek te draaien.
Ik heb een paar dagen geleden nog eens een house mixje opgenomen en online gezet.
Hopelijk zijn jullie wel geinteresseerd om hem eens te beluisteren.
Je kan de mix Hier downloaden en hier kan je ook een cue file vinden.
Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Bazement Freakz - Spikehead Paige Ilise - I'm Alive (l.a. williams dj mix) Rhythmatic Junkies - The Feeling Sharam Jey - Up Rock Flower Power - Flower Power (Original Mix) Raoul Express - Mind Games (Club Mix) Little Mike - Upstairs At The D.H.Q. (Floorfillerz Remix) Shapeshifters - Lola's Theme (Main Mix) Dogsax feat. Rietta Austin - Love Is On My Mind (Club Mix) Moloko - Forever More (Francois K Vocal Mix) M.A.N.D.Y. - Tonite RPM feat Paulette Williams - It's in the nightlife |
De mix is half mp3/half vinyl gemixed met djDecks, Hercules DJ Console en 1 Omnitronic Direct Drive turntable.
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!
[ Voor 3% gewijzigd door Adion op 27-08-2004 11:55 ]
Triple-D, maar passief ben ik nog erg aanwezigVash schreef op 25 augustus 2004 @ 20:20:
Dien finalscratch? D'r is maar 1 FinalScratch voor zover ik weet. Dr was een GoTter die het systeem had (TripeM d8 ik), maar die komt hier blijkbaar niet meer...
Ik gebruik FinalScratch nu ongeveer een jaartje, nooit echt problemen mee gehad. Ben begonnen met versie 1.1 (linux) en dan overgeschakeld naar versie 1.5 (Win2k/XP). Ook altijd al gebruikt geweest op feestjes en ik moet zeggen het draait wel soepel. Ik zie hier sommigen vragen stellen ivm de latency maar ook hierover moet ben zeer tevreden. Ok, je merkt wel dat je niet met echte platen bezig bent maar scratchen gaat goed.
Enige minpuntjes die ik tot nogtoe heb ondervonden:
- Mp3tjes van 128 kbps NIET gebruiken (klinkt echt niet)
- Voor de keycorrect functie heb je een zware proc nodig
mijn laptop heeft maar een processor van 1Ghz (pIII) en dat is echt wel wat teweinig. Je kan ze dus maar beter afzetten bij een trage pc.
-Kostprijs
tja...
-Speciale timecoded vinyls zijn wel redelijk duur, maar ik ben nog altijd bezig met mijn eerste (originele) platen
mijn laptop heeft maar een processor van 1Ghz (pIII) en dat is echt wel wat teweinig. Je kan ze dus maar beter afzetten bij een trage pc.
-Kostprijs
tja...
-Speciale timecoded vinyls zijn wel redelijk duur, maar ik ben nog altijd bezig met mijn eerste (originele) platen
Verwijderd
En hoe zit het met copyrights????? Of koop je platen en rip je ze? hoe doe jij dat?beriz schreef op 27 augustus 2004 @ 13:43:
Ik gebruik FinalScratch nu ongeveer een jaartje, nooit echt problemen mee gehad. Ben begonnen met versie 1.1 (linux) en dan overgeschakeld naar versie 1.5 (Win2k/XP). Ook altijd al gebruikt geweest op feestjes en ik moet zeggen het draait wel soepel. Ik zie hier sommigen vragen stellen ivm de latency maar ook hierover moet ben zeer tevreden. Ok, je merkt wel dat je niet met echte platen bezig bent maar scratchen gaat goed.
-Kostprijs
tja...
Met copyrights gaat het hetzelfde als een slaapkamerdj met cd spelers of een ander mix programma op de computer..
Verwijderd
Dus gewoon d.o.w.n.e.n.??Triple-D schreef op 27 augustus 2004 @ 13:49:
Met copyrights gaat het hetzelfde als een slaapkamerdj met cd spelers of een ander mix programma op de computer..
Cd's en platen rippen idd
zolang je alles origineel hebt is er geen probleem
Ik heb gehoord van andere collega dj's dat er nogal wat controle is op fuiven ed. (hier in het Antwerpse)
Ik heb gehoord van andere collega dj's dat er nogal wat controle is op fuiven ed. (hier in het Antwerpse)
Verwijderd
Nou, dat is niet hoe elke slaapkamer DJ dat doet. Ik bv.. Maarjah, ik doe alleen een beetje met pc, dus om mij DJ te noemen....beriz schreef op 27 augustus 2004 @ 14:02:
Cd's en platen rippen idd

Hell, ik denk dat ik nog geen eens 1% van mijn mp3 collectie daadwerkelijk bezit. Maar ik ben dan ook een slaapkamer DJ - echt spelen zal ik toch nooit doen.
Verwijderd
Ik heb een probleeml. Als ik m'n set wil opnemen ( heb mengpaneel achter PC ) dan is het geluid zachter dan het daadwerkelijke en hoor ik een ruis ( gebruik het programma Cool Edit Pro 2.0
Hoort het dat als je wat wil opnemen je dit ook regelt via een kanaal ?? Ik heb een Gemini PS626i en gebruik voor de pc kanaal 2 en 3. Maar via kanaal 3 wordt er volgens mij opgenomen. Kan ik doet ook veranderen ??
Hoort het dat als je wat wil opnemen je dit ook regelt via een kanaal ?? Ik heb een Gemini PS626i en gebruik voor de pc kanaal 2 en 3. Maar via kanaal 3 wordt er volgens mij opgenomen. Kan ik doet ook veranderen ??
Heeft dat mengpaneel niet gewoon een 'record out' uitgang 
.... En/of staat de input volume van je PC niet te laag..
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Heeft een record uitgang ja !! Daar doe ik een tulp kabel in en dan neemt die wel op. Maar ik krijg bij het display van m'n mengpaneel bij kanaal 3 ook opeens muziek ( datgene wat ik opneem ) Mijn vraag is dan ook of ik dit kan veranderen !-ScuL- schreef op 27 augustus 2004 @ 18:52:
Heeft dat mengpaneel niet gewoon een 'record out' uitgang
Verwijderd
Ik heb dat mengpaneel ook, en volgens mij kan je het volume niet veranderen als je via de REC-output van de mixer opneemt. Maar das geen probleem, zeker niet als je Cool Edit gebruikt. Gewoon even een 6db amplitude uitvoeren en het geluid is ok.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 18:50:
Ik heb een probleeml. Als ik m'n set wil opnemen ( heb mengpaneel achter PC ) dan is het geluid zachter dan het daadwerkelijke en hoor ik een ruis ( gebruik het programma Cool Edit Pro 2.0
Als je via je MASTER-output opneemt kun je het geluid wel regelen (met de Master volumeregelaar van het mengpaneel), maar ik vind het geluid dan minder EN dan lijkt het alsof er minder bass doorkomt (zal vast wel te maken hebben met het ontbreken van een versterker).
Hm ik heb een beetje moeite om me in te leven in je situatie, maar volgens mij hoort de record out absoluut niet weergegeven te worden op een intern mixkanaal..
Verwijderd
Maar toch doet die dat !!-ScuL- schreef op 27 augustus 2004 @ 19:33:
Hm ik heb een beetje moeite om me in te leven in je situatie, maar volgens mij hoort de record out absoluut niet weergegeven te worden op een intern mixkanaal..

Edit : ik heb nu weer wat opgenomen. Het liedje staat niet in het "rood' dus de kwaliteit moet wel goed zijn. Als ik het nummer dan luister via Cool Edit zit er helemaal een ruis in het lijkt het wel alsof het Db veel te hoog is.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 19:52 ]
D'r gaat volgens mij ergens iets niet goed... heb je soms een 'loop' in je aansluitingen dat via je PC of amp je signaal weer terug komt in de input van Ch3?
wazig
Ik denk dat het geluid wat je pc inkomt er meteen weer uitgegooid wordt over het kanaal. Je moet dan in record volume mixer even een vinkje zetten bij " geluid dempen" (bij de line-in dan). Dan wordt het niet meer naar buiten gegooid en krijg je dus geen loop.
Verwijderd
Ja Triple D, ik heb nu geen loop meer. Alleen mijn vraag : welke instellingen gebruiken jullie bij Cool Edit Pro ?? Ik heb steeds een te hoog Db, hoe kun je dit instellen ?? ( ben echt een n00b met dit programma
)
Het lijkt me dat dan de master gain van je mixer wat te hoog staat
....
Of je moet je input volume in het windows audio control panel wat lager zetten.
Of je moet je input volume in het windows audio control panel wat lager zetten.
Cool Edit Pro is ook enigszins gedateerd, ik zou overstappen op Audition (vervolg van Cool Edit) of Wavelab (mijn voorkeur gaat naar het laatste).
Na lange tijd aankloten met programma's op de computer wil ik wel eens echte mixspullen kopen. Nu heeft een vriend van me zijn DJ setje te koop: gemini 626 pro 2 en 2 gemini cdj-10 cd spelers. Hij wil er 300 euro voor hebben. Ik vind het een mooie prijs voor de spullen. Hoe denken jullie erover?
Scul als je de boel niet per ongeluk op mic-in hebt staan dan zou ik gewoon je output van je mixer controleren. Wellicht heb je de gains per kanaal te hoog, of gewoon de master- of rec out te hoog. Je kunt aan de leds op je mengpaneel wel kijken of de gain per kanaal goed staat.
Pruts dus het liefst bij de bron voordat je de ingang van je geluidskaart lager gaat zetten. Want dan is het kwaad al geschied. SUc6
Pruts dus het liefst bij de bron voordat je de ingang van je geluidskaart lager gaat zetten. Want dan is het kwaad al geschied. SUc6
NEE! Met de CDJ-10 doe je een grote miskoop! Probeer alleen die mixer te krijgen, want die CDJ-10 is echt te waardeloos voor woorden...E-jey schreef op 28 augustus 2004 @ 00:09:
Na lange tijd aankloten met programma's op de computer wil ik wel eens echte mixspullen kopen. Nu heeft een vriend van me zijn DJ setje te koop: gemini 626 pro 2 en 2 gemini cdj-10 cd spelers. Hij wil er 300 euro voor hebben. Ik vind het een mooie prijs voor de spullen. Hoe denken jullie erover?
/offtopic: WTF! TiC op zaterdag binnen 5 minuten uitverkocht??
[ Voor 7% gewijzigd door Flake op 28-08-2004 10:39 ]
CEP 2.0 is daar goed genoeg voorVash schreef op 27 augustus 2004 @ 23:34:
Cool Edit Pro is ook enigszins gedateerd, ik zou overstappen op Audition (vervolg van Cool Edit) of Wavelab (mijn voorkeur gaat naar het laatste).
Kopen? Grapjas
[ Voor 42% gewijzigd door Flake op 28-08-2004 11:13 ]
Wat is er dan zo slecht aan? Voor de beginnende DJ ziet het er toch goed uit?Vash schreef op 28 augustus 2004 @ 10:34:
[...]
NEE! Met de CDJ-10 doe je een grote miskoop! Probeer alleen die mixer te krijgen, want die CDJ-10 is echt te waardeloos voor woorden...
Je bedoelde KeNYaR!Triple-D schreef op 28 augustus 2004 @ 10:26:
Scul als je de boel niet per ongeluk op mic-in hebt staan dan zou ik gewoon je output van je mixer controleren. Wellicht heb je de gains per kanaal te hoog, of gewoon de master- of rec out te hoog. Je kunt aan de leds op je mengpaneel wel kijken of de gain per kanaal goed staat.
Ik had geen last van het probleem maar probeerde hem te helpen
voor wie niet rijk genoeg is om deze softwares te kopen:BtM909 schreef op 28 augustus 2004 @ 11:10:
[...]
CEP 2.0 is daar goed genoeg voorNiet iedereen koopt meteen nieuwe software als ie uit is
http://audacity.sourceforge.net/
is een pracht van een audiotool, geheel gratis en verkrijgbaar voor verschillende OS'en
Nee, in 12 minsVash schreef op 28 augustus 2004 @ 10:34:
[...]
AB-SO-LUUT NIET! Het loopwerk presteert veel minder, geen jogwiel, geen pitch bend knopjes, geen instant start... En dat zijn dingen die je echt nodig hebt wil je fatsoenlijk mixen! Dus doe dit niet en zoek een CDJ-20, die bovengenoemde allemaal wel heeft en waar uitstekend mee te mixen valt! Dát is een speler die voor de beginnende DJ interessant is, de CDJ-10 is een waardeloos product waar niemand mee uit de voeten kan (wat bij veel budget CD spelers van toepassing is).E-jey schreef op 28 augustus 2004 @ 12:08:
[...]
Wat is er dan zo slecht aan? Voor de beginnende DJ ziet het er toch goed uit?
Hier ook, de dame achter het apparaat stond wel vreemd te kijken toen na 30 kaartjes de boel opeens uitverkocht was (daardoor moest ze flink wat mensen teleurstellen, wat niet eens hun schuld was).
[ Voor 10% gewijzigd door Flake op 28-08-2004 15:24 ]
Adion:
goeie mix, heel erg goeie platenkeus!
goeie mix, heel erg goeie platenkeus!
Modbreak: Advertenties enkel in V&A niet op het forum.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 23:33 ]
En wat komt ervoor in de plaats?
ad's mogen hier niet geloof ik
Thanks!
De bedoeling was een stevige house mix zonder de al te bekende nummers, en ik denk dat dat toch wel behoorlijk gelukt is.
Ik heb bij deze mix ook iets meer als anders eerst wat nummers bij elkaar gezocht die in die lijn liggen voor ik begon te mixen. Dat maakt het in ieder geval wel een stuk makkelijker.
Am. Audio superbakkenEmpathy schreef op 28 augustus 2004 @ 16:18:
En wat komt ervoor in de plaats?
En jah ads horen meestal in V&A, maar daar komen niet veel dj's geloof ik
Verwijderd
WaveLab record ik mijn mixjes ook altijd mee. Hulde programma.Vash schreef op 27 augustus 2004 @ 23:34:
Verwijderd
Vash schreef op 28 augustus 2004 @ 18:26:
[...]
Am. Audio superbakken
offtopic:
En dat is dan een reden om het in het topic te posten
(not!)
En dat is dan een reden om het in het topic te posten
Verwijderd
To complete the list
Sir, Ravel is ook een member van de basement-kru en draait er ook.
Drum and Bass , the jumpy-style.
binnekort een mixin van Sir, Ravel & DeNBert.
www.basement-kru.be
Greetz
Sir, Ravel is ook een member van de basement-kru en draait er ook.
Drum and Bass , the jumpy-style.
binnekort een mixin van Sir, Ravel & DeNBert.
www.basement-kru.be
Greetz
Spam
Fokking moraalridderVerwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 20:53:
[...]
offtopic:
En dat is dan een reden om het in het topic te posten(not!)

JOSTI - Ja, ook simpele trance inspireert. LOL
Verwijderd
Jah srry hoor, maar ik vind hem zeer matig! Waar slaat dat nou weer op?Vash schreef op 29 augustus 2004 @ 22:52:
[afbeelding]
Ach er mag toch best een keer gezegd worden dat die vent k*t met peren is door iemand? Ik houd er ook niet van en ik vind trance ook voor de meute en ik vind Tiesto ook niet echt een super DJ.Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 23:01:
[...]
Jah srry hoor, maar ik vind hem zeer matig! Waar slaat dat nou weer op?
Waarom mag die vent altijd wel geweldig gevonden worden maar nooit is een keer de grond in getrapt worden. Vriendin van me ook altijd over de rooie als ik zeg dat ik Tiesto maar een matige dj met een muzieksmaak van een 16 jarige vind. Krijg je als antwoord: Ja maar hij is wel de nummer 1 dj van de wereld. Ja so what de paus is heilig maar daar heb ik ook een schijthekel aan.
Niet iedereen hoeft fan van die kerel te zijn. Ik vind Todd Terry biojvoorbeeld helemaal geweldig en er zijn ook zat mensen die dat een schijt dj vinden, ik kan er niet wakker van liggen hoor.
Verwijderd
Maakt niet uit, policy is policy ook voor DJ's.Vash schreef op 28 augustus 2004 @ 18:26:
[...]
Am. Audio superbakken
Daarnaast is die Tiesto foto ook niet echt dit topic waardig he?
Heb je ook andere trance???Vash schreef op 29 augustus 2004 @ 22:52:
[afbeelding]
* Yalopa loopt ff weg
[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 29-08-2004 23:57 ]
OK sorry, my badVerwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 23:34:
[...]
Maakt niet uit, policy is policy ook voor DJ's.
Daarnaast is die Tiesto foto ook niet echt dit topic waardig he?
Die Tiësto pic kwam ik tegen op TranceAddicts en ik vond hem wel geinig
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, ik kwam hem tegen en ik vond hem wel grappigVerwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 23:01:
[...]
Jah srry hoor, maar ik vind hem zeer matig! Waar slaat dat nou weer op?
Eikel
[ Voor 10% gewijzigd door Flake op 30-08-2004 00:23 ]
Wou net zeggen; dacht dat deze draad over DJ'en ging en niet noodzakelijkerwijs over stijlen bashen.
Als we daarmee gaan beginnen blijft er nix meer van 't topic over
Verwijderd
Nou, dat valt wel mee. Dat zgn. "style bashen" gebeurt hier wel vaker en moet zo af en toe kunnen imo. Bovendien zitten we hier niet op partyflock waar ieder trance/techno topic op een "intelligente" manier wordt bekritiseerd-ScuL- schreef op 30 augustus 2004 @ 00:24:
Wou net zeggen; dacht dat deze draad over DJ'en ging en niet noodzakelijkerwijs over stijlen bashen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 09:26 ]
Verwijderd
Zo, vandaag is mijn 2 jaar oude MDR-V700 eens een keer kapot gegaan
..... bij de ophanging ofc 
Aan alle kanten mooie barsten, dus zal eens kijken of dat onder de garantie valt.
Gewoon spntaan kwamen er bartsen in toen ik hem eens een keer weer wilde gebruiken. Alleen ff de garantiebon weten te vinden nog tussen al die bonnetjes in mijn map

Aan alle kanten mooie barsten, dus zal eens kijken of dat onder de garantie valt.
Gewoon spntaan kwamen er bartsen in toen ik hem eens een keer weer wilde gebruiken. Alleen ff de garantiebon weten te vinden nog tussen al die bonnetjes in mijn map
Zit er 1 of 3 jaar garantie op die krengen?Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 11:52:
Zo, vandaag is mijn 2 jaar oude MDR-V700 eens een keer kapot gegaan..... bij de ophanging ofc
Verwijderd
Ik meen 3, maar dat vind ik straks wel uit 
Wel vreemd, bij mij is ie gewoon nooit gebarsten, heb hem nu 5 maanden niet gebruikt omdat ik ben overgestapt op een pioneer hdj-1000 en dan plots gaat ie kapot?
Al die tijd heeft ie netjes op een glazen kop gestaan, en netjes telkens de stof af gehaald enzo? Echt weird...
Maar goed, zo'n ramp is het nu ook weer niet, in tussentijd zit ik tenminste niet zonder
Wel vreemd, bij mij is ie gewoon nooit gebarsten, heb hem nu 5 maanden niet gebruikt omdat ik ben overgestapt op een pioneer hdj-1000 en dan plots gaat ie kapot?
Al die tijd heeft ie netjes op een glazen kop gestaan, en netjes telkens de stof af gehaald enzo? Echt weird...
Maar goed, zo'n ramp is het nu ook weer niet, in tussentijd zit ik tenminste niet zonder
AIIIIII een glazen kop!
Weet je waar namelijk het probleem van die dingen zit? Die zit 'm NIET in het scharnier zoals iedereen roept, maar die zit in het buisje boven de schelp. Zodra je die onder spanning zet, oefen je een kracht uit op dat ding waardoor hij bezwijkt. Dat buisje zet je onder spanning zodra je die schelpen uit elkaar houdt (bijvoorbeeld als je 'm op je hoofd zet), want de veer van de V700 is zo krachtig dattie de schelpen tegen elkaar drukt als je 'm niet op hebt (dan staat dat buisje dus níet onder spanning). Op een glazen kop heeft 'ie dus constant een druk uitgeoefend op dat buisje, dus wordt ie idd zwakker.
Bij mij zit er ook al een barst in dat ding... Hij is nog niet gebroken maar dat is een kwestie van wachten.

Hier een duidelijke foto, het is dat buisje onder het scharnier!
Weet je waar namelijk het probleem van die dingen zit? Die zit 'm NIET in het scharnier zoals iedereen roept, maar die zit in het buisje boven de schelp. Zodra je die onder spanning zet, oefen je een kracht uit op dat ding waardoor hij bezwijkt. Dat buisje zet je onder spanning zodra je die schelpen uit elkaar houdt (bijvoorbeeld als je 'm op je hoofd zet), want de veer van de V700 is zo krachtig dattie de schelpen tegen elkaar drukt als je 'm niet op hebt (dan staat dat buisje dus níet onder spanning). Op een glazen kop heeft 'ie dus constant een druk uitgeoefend op dat buisje, dus wordt ie idd zwakker.
Bij mij zit er ook al een barst in dat ding... Hij is nog niet gebroken maar dat is een kwestie van wachten.

Hier een duidelijke foto, het is dat buisje onder het scharnier!
[ Voor 21% gewijzigd door Flake op 30-08-2004 13:57 ]
Verwijderd
Uhm ja, exact dat is er gebeurd 
Maar als ze hem nu niet maken willen of kunnen, dan weet ik een adresje om dat geval van alminium te laten maken, zodat die niet meer breekt
Wil nog gaan kijken wat daar de kosten van zijn want ik denk dat er wel meer mensen geinteresseerd zijn
Maar als ze hem nu niet maken willen of kunnen, dan weet ik een adresje om dat geval van alminium te laten maken, zodat die niet meer breekt
Wil nog gaan kijken wat daar de kosten van zijn want ik denk dat er wel meer mensen geinteresseerd zijn
tie-raps op de uiteindes doen wonderen. de mijne houdt 't al 2 jaar uit, bij dagelijks gebruik.
Verwijderd
Heb ik ook al gedaan, en hij houd het net, moet ie niet verder uitscheuren.
Ach, als reserve is dat niet zo erg, wat ik erger vind is dat de kussentjes scheurtjes beginnen te krijgen, dus hij is gewoon duidelijk op.
Maargoed, ik kijk wel of ze hier nog nieuwe kussentjes leveren kunnen morgen, waar ik hem gekocht had wilde ze hem niet in reparatie hebben om de kussentjes te vervangen, dat vind ik nog het ergste van alles.
Ach, als reserve is dat niet zo erg, wat ik erger vind is dat de kussentjes scheurtjes beginnen te krijgen, dus hij is gewoon duidelijk op.
Maargoed, ik kijk wel of ze hier nog nieuwe kussentjes leveren kunnen morgen, waar ik hem gekocht had wilde ze hem niet in reparatie hebben om de kussentjes te vervangen, dat vind ik nog het ergste van alles.
Dit topic is gesloten.