How to become a Dj... deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.208 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraag.

ik draai nu al een paar maandjes , alleen een goede koptefoon onbreekt nog.
op new-line zie ik dat de Sennheiser HD 200 een goede aankoop is.

welke koptelefoon gebruiken jullie en wat is jullie mening daarover ? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik heb zelf de Sony MDR-V700 en ben daar zeer tevreden over...

Sennheiser is een goede koptelefoon, maar vind hem iets te hard knellen. Daarnaast vind ik de oorschelpen iets te klein (maar dat kan natuurlijk komen door het feit dat ik de Sony gebruik B)).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb kleine oren dus dat scheelt dan alweer 8)7

ik lees ook wel is dat mensen hun oorschelpen in smeren met water&ajax om hun oorschelpen langer mee te laten gaan, klopt dit ? want ik kan niet echt meer info vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is het ook mogelijk om te Dj en met een pc i.p.v. cd's/vinyl. Ik heb laatst namelijk al mijn cd's naar mp3 ge-ript O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:46:

ik lees ook wel is dat mensen hun oorschelpen in smeren met water&ajax om hun oorschelpen langer mee te laten gaan, klopt dit ? want ik kan niet echt meer info vinden. :/
Nou wat ik wel altijd doe is een keer in de zoveel tijd die oorschelpen insmeren met speciale olie (om het leer te onderhouden) en na een draaisessie, altijd even schoonvegen. Zweet (en dus zout) kan je schelpen aardig aantasten :)
Bartjeee schreef op 23 augustus 2004 @ 10:49:
Is het ook mogelijk om te Dj en met een pc i.p.v. cd's/vinyl. Ik heb laatst namelijk al mijn cd's naar mp3 ge-ript O-) .
Topics beslaat nu slechts 6 pagina's. Kijk die eens ff door, wil je ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 23-08-2004 10:53 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
OverSoft schreef op 23 augustus 2004 @ 00:05:
[...]

doe jezelf een lol en koop niet zo'n dj console, da's echt muk
prop een sblive in je pc, installeer de kx drivers (www.kxproject.com)
koop een goedkoop midi controllertje (marktplaats, dit topic, etc...)

en je bent echt beter af dan zo'n muk ding (i know, ik heb er ook een...)

installeer trouwens eens traktor dj studio (en dan het liefst versie 1, versie 2 is rotzooi)
waar vind je tegenwoordig een midi-controller onder de €200,-? en wat vind je precies niet goed aan de HDJC in vergelijking met jouw Roland?

btw, wat is er aan versie 2 van Traktor rotzooi? heeft versie 1 niet veel minder mogelijkheden?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Bartjeee schreef op 23 augustus 2004 @ 10:49:
ja, zoek en gij zult vinden (paar pagina's terug).

Of je gaat 1337 doen, en schaft finalscratch aan :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Erikie schreef op 23 augustus 2004 @ 13:09:
[...]

ja, zoek en gij zult vinden (paar pagina's terug).

Of je gaat 1337 doen, en schaft finalscratch aan :)
//edit
omfg.... spuit 11 8)7

/edit
en nog op de verkeerde knop rammen ook :/

[ Voor 11% gewijzigd door Erikie op 23-08-2004 13:11 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja tis ook nog pas maar maandag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:39:
ik had een vraag.

V700. Leuk ding, maar reken erop dat hij niet je hele leven meegaat (het zit er hier aan te komen ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:46:

Het komt de soepelheid van de leertjes van je schelpen wel ten goede als je ze na het draaien even afneemt met een vochtige doek, want het zout van je zweet zorgt ervoor dat het leer droog wordt en gaat barsten op den duur.. schoonmaken dus..

Sony MDR-V700 is mij iets teveel bass (= geen neutraal geluid), scharnieren zijn vrij kwetsbaar en na 20 minuten gaat het bij mij pijn doen (maar draagcomfort is altijd persoonlijk)

Heb zelf een IXOS Ministry of Sound dj1003 (en daarvoor een dj1002 gehad, totdat die 'op' was)

Als ik jou was zou ik eens kijken naar de nieuwste van Stanton, dj pro 3000 robuuster dan de Sony en met zelf in te stellen klankbeeld.. zat bij mij in ieder geval erg comfortabel.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
ik had een vraag.

Een koptelefoon is erg persoons gebonden. Wat de 1 super vind klinken is voor een ander weer bagger. Als het je lukt moet je proberen een aantal koptelefoons eerst te beluisteren om dan vervolgens je keuze te maken.

Ikzelf heb een Sennheiser HD25. Ben er erg tevreden mee!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ik draai nog steeds met mijn Sony MDR-V500. Grandioos kutgeluid en om nou te zeggen datie hard gaat, nee. Maar ik hij zit zo lekker O+ en hij ziet er ook nog eens een stuk beter uit dan de meeste koptelefoons. Ik hoef echt NIET zo'n zilvere met chroom beledgde patshaarband.
Bij mij gaat het dus voornamelijk om comfort, met die V700 heb ik echt het idee dat mijn hoofd tudden een bankschroef geklemd zit.
Zoals al eerder gezegd: het is erg persoonlijk welke koptelefoon je graag wilt. Gewoon beetje uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op 23 augustus 2004 @ 00:05:
[...]

doe jezelf een lol en koop niet zo'n dj console, da's echt muk
prop een sblive in je pc, installeer de kx drivers (www.kxproject.com)
koop een goedkoop midi controllertje (marktplaats, dit topic, etc...)

en je bent echt beter af dan zo'n muk ding (i know, ik heb er ook een...)

installeer trouwens eens traktor dj studio (en dan het liefst versie 1, versie 2 is rotzooi)
Maar welke midicontroller zou ik dan moeten nemen waarmee ik hetzelfde kan en niet meer als het dubbele betaal?

Ik zit nu namelijk nog steeds wat te spelen met mixvibes maar mis in extreme mate muisaanwijzers :P. Ik denk dit gaat wel klinken bij een overgang en zit wat te spelen met de eq voor een overgang en dan opeens denk ik wacht eens, dit gaat niet werken, hoe kan ik nou versnellen en volume geleidelijk dempen tegelijkerteid :? En daarom leek dat geval van hercules me wel wat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tips enzo :Y)

ik ga zeker als de mogelijkheid er is om die dingen te testen.
maar goed vanwege budget ga ik eerst maar voor die Sennheiser HD 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
jappo112 schreef op 23 augustus 2004 @ 18:08:
Ik draai nog steeds met mijn Sony MDR-V500. Grandioos kutgeluid en om nou te zeggen datie hard gaat, nee.
Zelf vind ik net dat de mdr-v500 behoorlijk goed klinkt.
Hij gaat inderdaad niet zo hard, en als je hem toch hard zet klinkt hij inderdaad niet echt goed meer.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Als je echt een goed headphone wil hebben moet je eens naar de hdj-1000 van pioneer kijken. Super geluid. Robuust. 1 snoer. En erg flexibel in gebruik. Makkelijk even 1 kant naast je oor zetten en dat zit dan gewoon stevig.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
jappo112 schreef op 23 augustus 2004 @ 18:08:
Ik draai nog steeds met mijn Sony MDR-V500. Grandioos kutgeluid en om nou te zeggen datie hard gaat, nee.
Een koptelefoon hoeft niet hard om goed te kunnen mixen... Zaken als: hoe sluit hij af, zijn denk ik belangrijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:38:
bedankt voor de tips enzo :Y)

ik ga zeker als de mogelijkheid er is om die dingen te testen.
maar goed vanwege budget ga ik eerst maar voor die Sennheiser HD 200.
Heb ik ook een tijd gehad nadat m'n Pioneer SE-450 overleden was. Prijs/kwaliteit is zeker in orde. Al zou ik 'm nooit meer willen ruilen voor m'n HD-25 :)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Brakkie schreef op 23 augustus 2004 @ 22:51:
Als je echt een goed headphone wil hebben moet je eens naar de hdj-1000 van pioneer kijken. Super geluid. Robuust. 1 snoer. En erg flexibel in gebruik. Makkelijk even 1 kant naast je oor zetten en dat zit dan gewoon stevig.
Jammer dat die snoeren alleen zo snel stuk gaan en dat het geluid niet zo super is als dat je beweert :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 15:05
BtM909 schreef op 23 augustus 2004 @ 23:05:
[...]

Een koptelefoon hoeft niet hard om goed te kunnen mixen... Zaken als: hoe sluit hij af, zijn denk ik belangrijker ;)
Afsluiten is dus een van de die dingen waar hij, voor mij althans, niet goed in is. Wat al helemaal irritant is als er slecht geluid uit komt.
Maar zoals ik al eerder zei: Ik vind hem voor de rest echt geweldig, zit 100% oke. Ik draai nu al zolang met dat ding, heb er toen der tijd ook maar 2 gekocht voor als er eentje mee zou nokken. Beetje koptelefoon doe ik niet zo lang mee, maar deze weer wel.
Al met al ben ik er, raar genoeg, hartsikke blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Elefante schreef op 23 augustus 2004 @ 12:30:
[...]

waar vind je tegenwoordig een midi-controller onder de €200,-? en wat vind je precies niet goed aan de HDJC in vergelijking met jouw Roland?

btw, wat is er aan versie 2 van Traktor rotzooi? heeft versie 1 niet veel minder mogelijkheden?
ebay, marktplaats, zoek en gij zult vinden

De DJ Console heeft ruk knopjes, de jogwheels zijn brak (lopen soms gewoon weg, dat wil zeggen dat in een keer je muziek de andere kant in gaat lopen of te snel), de play knopjes en dergelijke doen na ongeveer 100 keer erop rossen het niet meer goed (dan moet je dus echt erop stampen wil je een keer een reactie zien). Oftewel, speelgoed.
Een (goede) midi controller is net iets beter gebouwd dan zo'n mukding.

Traktor 1 werkt veel fijner dan Traktor 2, de sync (jaja, het is tenslotte een PC) werkt voor geen meter bij traktor 2, de filters zijn gaarder geworden, midi ondersteuning slechter en ga zo maar door.

Ik ben nou eigenlijk volledig van PC DJen afgestapt (er is gewoon geen ruk aan, iedereen kan draaien op een PC).
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:27:
[...]

Maar welke midicontroller zou ik dan moeten nemen waarmee ik hetzelfde kan en niet meer als het dubbele betaal?

Ik zit nu namelijk nog steeds wat te spelen met mixvibes maar mis in extreme mate muisaanwijzers :P. Ik denk dit gaat wel klinken bij een overgang en zit wat te spelen met de eq voor een overgang en dan opeens denk ik wacht eens, dit gaat niet werken, hoe kan ik nou versnellen en volume geleidelijk dempen tegelijkerteid :? En daarom leek dat geval van hercules me wel wat.
zie hierboven, overigens staan er in dit deel ook wat linkjes naar andere midicontrollers, speciaal ontworpen voor traktor
(bijsturen van traktor kan overigens ook volledig via het toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Vash schreef op 23 augustus 2004 @ 23:38:
[...]
Jammer dat die snoeren alleen zo snel stuk gaan en dat het geluid niet zo super is als dat je beweert :P.
Nietus :Y)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakkie schreef op 23 augustus 2004 @ 22:51:
ja volgens mij kost die ook 200 euries :7 , dat kan ik net weer niet betalen ;)
LangTall schreef op 23 augustus 2004 @ 23:23:
[...]
Heb ik ook een tijd gehad nadat m'n Pioneer SE-450 overleden was. Prijs/kwaliteit is zeker in orde. Al zou ik 'm nooit meer willen ruilen voor m'n HD-25 :)
vanmiddag dan maar ff een ordertje plaaten bij dre :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Laatst online: 10-09 22:07

DSK

boeiend...

Zit ff wat rond te kijken op een forum waar ik ook soms kom...
Zie ik daar een schaamteloze kopie van de uitgebreide startpost (tot zelfs de topictitel toe!)

link: http://gamesforum.telenet...php?t=193896&page=1&pp=20
Heb het ff gereport en een meldingkje van gemaakt in het forum.

Maar zou je hier niet van ontploffen?

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Chiron schreef op 23 augustus 2004 @ 17:26:
[...]
Sony MDR-V700 is mij iets teveel bass (= geen neutraal geluid), scharnieren zijn vrij kwetsbaar en na 20 minuten gaat het bij mij pijn doen (maar draagcomfort is altijd persoonlijk)
[quote]

Die MDR-V700 zit mij ook niet al te lekker. Misschien omdat mijn oren iets te groot zijn !? :)
Heb zelf een IXOS Ministry of Sound dj1003 (en daarvoor een dj1002 gehad, totdat die 'op' was)
De IXOS heb ik zelf ook. Echter, m'n linker oorschelp valt soms uit en de leertjes v/d schelpen beginnen te barsten. Wordt wellicht tijd voor een nieuwe.
Als ik jou was zou ik eens kijken naar de nieuwste van Stanton, dj pro 3000 robuuster dan de Sony en met zelf in te stellen klankbeeld.. zat bij mij in ieder geval erg comfortabel.
Even kijken naar de specs van deze Stanton ...
..
Blue LED's blink to the beat of the music
..
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 10:34:

De IXOS heb ik zelf ook. Echter, m'n linker oorschelp valt soms uit en de leertjes v/d schelpen beginnen te barsten. Wordt wellicht tijd voor een nieuwe.
Dus bij de volgende koptelefoon wel ff het leer onderhouden he? :(

:>

Ben ik de enige die dat doet :?

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 24-08-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
ik had een vraag.

HD200 van Sennheiser heb ik een poos gehad. Voor thuisgebruik echt ideaal. Geluid is heel neutraal, geen overdreven bass, heel helder midden en geen schreuwend hoog. Gaat niet super hard, on-stage komt ie eigenlijk net iets te kort. Alleen zit je met de kabel, die is mij namelijk 2 keer kapot gegaan. Het systeem voor de kabel hebben ze niet doordacht, het is geen krulkabel en hij heeft de neiging om overal achter te blijven steken. Ook struikelde ik voordurend met me voeten overheen. Daardoor ruikt de kabel telkens los, met alle gevolgen van dien.

Dat was eigenlijk de reden dat is overgestapt ben op Stanton 2000S Pro. Het is een leuke koptelefoon, gaat hard zat, zit heel lekker, schelpen zijn alle kanten te draaien (a la V700). Ook heb je geen last meer van de kabel. Alleen het geluid van Sennheiser vind ik mooier, neutraler. Er is trouwens een nieuwe versie van uit: DJ Pro 3000, heb ik niet gehoord, schijn beter te zijn dan 2000.

Sony V700 schijn niet echt stevig gebouwd te zijn en eerlijk gezegt vind ik hem ook te duur. Als mijn stanton kapot gaat, neem ik een Sennheizer weer, een HD 25. Heel klein, maar oh wat mooi geluid, en daar gaat het toch om? Hij sluit perfect af en gaat hard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSK schreef op 24 augustus 2004 @ 10:10:
Zit ff wat rond te kijken op een forum waar ik ook soms kom...
Zie ik daar een schaamteloze kopie van de uitgebreide startpost (tot zelfs de topictitel toe!)

link: http://gamesforum.telenet...php?t=193896&page=1&pp=20
Heb het ff gereport en een meldingkje van gemaakt in het forum.

Maar zou je hier niet van ontploffen?
ach ja het zijn belgen he , ze lopen altijd achter , ze zijn pas bij deel 6 :P

-> @ Kernflyer

iedereen is wel te spreken over de hd200 :7
en kben ook zeer benieuwd naar de prestatie van die nieuw staton 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Laatst online: 10-09 22:07

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 11:55:
[...]

ach ja het zijn belgen he , ze lopen altijd achter , ze zijn pas bij deel 6 :P

-> @ Kernflyer

iedereen is wel te spreken over de hd200 :7
en kben ook zeer benieuwd naar de prestatie van die nieuw staton 8)
Beter even leren lezen voor je post dan...
-> ik ben ook belg
-> ze zitten aan het eerste deel

8)7 :9

en dit heeft volgens mij dan ook maar niets met belg zijn te maken...
de betreffende persoon heeft trouwens al zijn verontschuldigingen aangeboden en zoals blijkt uit zijn posts en andere bron is het een vergissing dat er geen bronvermelding is gekomen

[ Voor 3% gewijzigd door DSK op 24-08-2004 12:10 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Het staat er toch ook bij dat het (met goede bedoelingen) overgenomen is?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
DSK schreef op 24 augustus 2004 @ 12:09:
[...]

-> ik ben ook belg
1. Relaxed, was maar een grapje :P
2.
How to become a Dj... deel I
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
(die zijn toch echt van hun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSK schreef op 24 augustus 2004 @ 12:09:
[...]

-> ik ben ook belg

8)7 :9

en dit heeft volgens mij dan ook maar niets met belg zijn te maken...
de betreffende persoon heeft trouwens al zijn verontschuldigingen aangeboden en zoals blijkt uit zijn posts en andere bron is het een vergissing dat er geen bronvermelding is gekomen
1.ok dat belg was ook een grapje >:)
2. laat ik nu maar niks zeggen over belgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie over de startpost en het kopieren daarvan wordt in LA gevoerd.
[rml][ Quote] Posts kopiëren op ander forum[/rml]

Dan kan er hier weer over DJ'en gediscusseerd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op een amerikaanse site dit spul gezien:
Afbeeldingslocatie: http://www.nrg010.demon.nl/ps700i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nrg010.demon.nl/tt1610.jpg

mixer: $199,-
tafel: $ 99,- p.s
in nederland betaal je meer dan 500 euro ervoor , daar slecht 330€ (beide excl verzendkosten)

de tafel is wel een snaarandrijving maar dat boeit niet zoveek, ik hoor dat deze voor een snaartafel best redelijk is.

de mixer weet ik niet zoveel van? jullie wel?!?

*edit* http://www.djsupplyonline.com/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Algemene tip, vraag even naar de verzendkosten en zoek uit bij de douane wat eventuele importheffingen zijn. Kan nog een aardig bedrag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de verzendkosten ben ik al 2 dagen mee bezig maar er komt maaar niks. en ik ga ff kijken of ik iets over die importkosten kan vinden, tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 08:37

Reacher

oldschool

snaar boeit niet zoveel? Daar zijn de mening over verdeelt. Over het algemeen wilt niemand hier dood gevonden willen worden naar een snaar tafel. De hoe en waarom is met een beetje zoekactie zo gevonden.

Dus voor een beetje tafels mag je de prijs per stuk al x 3 doen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het pakket bestel wordt het dan altijd door de douane gecontroleerd of is er kans dat het doorglipt zonder controle, en dan zonder kosten te betalen.

en als het wordt onderschept, kan ik eht dan alsnog weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op 24 augustus 2004 @ 10:37:
[...]

Dus bij de volgende koptelefoon wel ff het leer onderhouden he? :(

:>

Ben ik de enige die dat doet :?
Sja, ik heb nog nooit gehoord dat mensen dit doen ;)
Zal op m'n volgende headphone zo nu en dan wel een beetje leervet smeren. Stanton 2000 (evt. 3000 zonder blauwe ledjes) lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:45:
[...]
Zal op m'n volgende headphone zo nu en dan wel een beetje leervet smeren. Stanton 2000 (evt. 3000 zonder blauwe ledjes) lijkt me wel wat.
Zolang je maar geen schoenpoets gebruikt, anders kan je als lokale zwarte piet aan de slag })
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:44:
als ik het pakket bestel wordt het dan altijd door de douane gecontroleerd of is er kans dat het doorglipt zonder controle, en dan zonder kosten te betalen.

en als het wordt onderschept, kan ik eht dan alsnog weigeren?
Het zou theoretisch kunnen dat je erdoorheen glipt, maar als er zo'n pakket aankomt (inclusief papieren waarop staat wat erin zit)....

En dan weiger je, maar het Amerikaans bedrijf zal 99% zeker het geld eerst willen zien, voordat zij het pakket opsturen :)

[ Voor 47% gewijzigd door BtM909 op 24-08-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet idd dat snaar niet goed is maar dat interesseert me echt niet zoveel.

b.t.w iemand ervaring met importeren uit amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik moet eerst betalen, en dan is terugsturen zeker niet echt een mogelijkheid.

edit:

de kosten zijn ongeveer 70 euro (doaunerechten+BTW)
link: http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm

dus 330+70= 400 euro voor dat spul, is dat het wel waard?

en nee ik ga echt geen directdrive kopen , tenzij iemand er 1 weet voor ong 100 euro

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mixer is hetzelfde als de psi- 626 i . alleen dan 130 euro bij new-line.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/ps626i.jpg

kheb um zelf ook, en is een aanrader :)

en een snaar is gewoon niet echt mee te draaien, als je gaat cue-en valt dat plateau (bijna) stil , maja volgens mij kan je dan beter ff een maandje doorspare voor (2de hands) direct drive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op 24 augustus 2004 @ 14:46:
Zolang je maar geen schoenpoets gebruikt, anders kan je als lokale zwarte piet aan de slag })
Jup i know ;)
Leervet voor lederen (auto)bekleding is denk ik prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit ben je kwijt bij new line

1 x Gemini PS-626 i----10"/Pro techno (Dré's Actie) € 134,00
2 x Gemini XL-200----- platenspeler snaar + CN-25 € 244,00 +

---------------------Totaalbedrag (Inclusief BTW): € 378,00

astublieft ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
De PS-700i... niet echt een goeie mixer, ga dan voor de CS-19 (kwaliteit van dat ding ligt toch aardig boven de PS serie).

Nogmaals: Ik heb nog nooit een fatsoenlijke Numark draaitafel gezien. Ga voor een (super) OEM bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit een fatsoenlijke snaar draaitafel gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47
zo ik ben zojuist even in Utrecht geweest: even rondgesnuffelt naar een nieuwe koptelefoon. Ik heb zo ongeveer de hele sony vxxx dj series op gehad en natuurlijk de sennheiser hd25 en hd25sp.
Ik hou zelf van een koptelefoon die goed afsluit. Daarom leek mij een wat grotere juist wel handig die helemaal over je oren valt. (mijn oog was op de sony v700 gevallen) Tot mijn verbazing sluiten bij mij de wat kleinere (die op je oren zitten) beter af.
Dit waren dan de sony mdr v300 en de sennheisers. De hd25sp is eigenlijk niet echt veel, maar zijn duurdere broertje de hd25 is echt een topding! sluit perfect af! En ziet er verder stevig uit. En aan het geluid kon geen enkele andere koptelefoon aan tippen. Deze zal het dan ook gaan worden (kon hem in Utrecht niet voor minder dan 199 vinden dus ga m ff bestellen)
Een goede low budget koptelefoon is naar mijn mening dan nog de sony v300 voor circa 49 euro te verkrijgen. Het nadeel is dan wel een gammele constructie.
De hd25 heeft echter ook nog een klein nadeeltje: -geen krulsnoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:45:
[...]

Sja, ik heb nog nooit gehoord dat mensen dit doen ;)
Serieus die blauwe ledjes op die 3000 lijkt wel wat corny maar het is echt een wereld van verschil tussen de 2000 en de 3000...

De 3000 kan zich met gemak meten met de Pioneer hdj-1000 en de Sony MDR-V700 qua kwaliteit.

En dat je na het draaien je leertjes ff af moet nemen met een nat doekje is toch niet meer dan logisch? ;) er zit zout in je zweet.. en dat is funest voor het leer

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op 24 augustus 2004 @ 01:15:
[...]

ebay, marktplaats, zoek en gij zult vinden

De DJ Console heeft ruk knopjes, de jogwheels zijn brak (lopen soms gewoon weg, dat wil zeggen dat in een keer je muziek de andere kant in gaat lopen of te snel), de play knopjes en dergelijke doen na ongeveer 100 keer erop rossen het niet meer goed (dan moet je dus echt erop stampen wil je een keer een reactie zien). Oftewel, speelgoed.
Een (goede) midi controller is net iets beter gebouwd dan zo'n mukding.

Traktor 1 werkt veel fijner dan Traktor 2, de sync (jaja, het is tenslotte een PC) werkt voor geen meter bij traktor 2, de filters zijn gaarder geworden, midi ondersteuning slechter en ga zo maar door.

Ik ben nou eigenlijk volledig van PC DJen afgestapt (er is gewoon geen ruk aan, iedereen kan draaien op een PC).

[...]

zie hierboven, overigens staan er in dit deel ook wat linkjes naar andere midicontrollers, speciaal ontworpen voor traktor
(bijsturen van traktor kan overigens ook volledig via het toetsenbord)
Dus ik zou eigenlijk een soort van bcr2000 van behringer kunnen halen? Heeft ook usb 2.0 zo te zien. Maar kent iemand hier iets waarmee je dan ook beetje kan spoelen, een versie met draaischijfjes van een of ander merk? Dus een soort van professioneel alternatief van de hercules dj console? Ik moet zeggen dat dat bcr2000 spul van behringer er wel erg gelikt uitziet, maar helaas mist het wel sommige dingen (afgezien van dat het ook sommige dingen veel meer heeft ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 15:01
Vash schreef op 24 augustus 2004 @ 15:54:
De PS-700i... niet echt een goeie mixer, ga dan voor de CS-19 (kwaliteit van dat ding ligt toch aardig boven de PS serie).

Nogmaals: Ik heb nog nooit een fatsoenlijke Numark draaitafel gezien. Ga voor een (super) OEM bak!
dan heb je nog nooit een TT-1 of TT-2 onder je vingers gehad. ook een TT-100 is nog wel te doen. die nieuwe generatie tafels zijn daarintegen een drama. jammer want hiermee verkloot numark z'n naam.
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:12:
[...]

Dus ik zou eigenlijk een soort van bcr2000 van behringer kunnen halen? Heeft ook usb 2.0 zo te zien. Maar kent iemand hier iets waarmee je dan ook beetje kan spoelen, een versie met draaischijfjes van een of ander merk? Dus een soort van professioneel alternatief van de hercules dj console? Ik moet zeggen dat dat bcr2000 spul van behringer er wel erg gelikt uitziet, maar helaas mist het wel sommige dingen (afgezien van dat het ook sommige dingen veel meer heeft ;))
deze controller ziet er wel leuk uit voor DJ gebruik :

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13197

alleen heb je er twee nodig en dat is boven je budget geloof ik.
er zijn nog weinig goedkope controllers met transport control (draaischijfje) en die behringer dingen zijn ook niet alles. ze zijn net uit en ze staan nu al in overvloed op marktplaats. zegt genoeg ...

[ Voor 48% gewijzigd door wibblemoo op 24-08-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga denk ik inderdaad voor de ps-626, ik kan tevens bij iemand een versterker,tuner,equalizer,tapedeck en 2 ouwe draaitafels kopen voor € 150,-

ik ga dan ff sparen voor goeie directdrive tafels en kan ondertussen oefenen met die ouwe rotzooi. maar een gooed mengpaneel.

op www.djstunter.nl staat ie voor 129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:25

2mb

Misschien even een noob vraagje tussendoor maar ik wilde graag weten of de platen die je koopt niet langzamerhand slijten / minder van kwaliteit worden, aangezien je er met je handen aankomt en er een naald doorheen loopt.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Elefante schreef op 23 augustus 2004 @ 12:30:
Ja, maar dat weerhoudt een hoop mensen er niet van versie 2 kut te vinden :). IMHO is 2 (en dan specifiek 2.5.3, aangezien die build heeeel anders is dan voorgaande versies die te buggy voor woorden waren) een degelijke verbetering op 1, en dan vooral door de timestretching mogelijkheden. Een track 20% sneller/langzamer laten lopen zonder dat de muziek eronder lijd of in hoogte verandert vind ik best een leuke mogelijkheid.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
2mbcs schreef op 24 augustus 2004 @ 21:10:
Misschien even een noob vraagje tussendoor maar ik wilde graag weten of de platen die je koopt niet langzamerhand slijten / minder van kwaliteit worden, aangezien je er met je handen aankomt en er een naald doorheen loopt.
JA :X :'(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de plaat verniel je wel zodra je met een versleten naald loopt draaien !

maar zelf weet ik ook niet wat stof met vinyl doet, want ik zie bij dre van die platenborstels. :X

:edit:

enne als je gaat draaien , moet je je slipmat met de bedrukte kant onder leggen is me vertelt, anders gaat je duurzame vinyl naar de maan e.d

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb meteen van die platenborstels gehaald, mijn huis is zo stoffig dat mijn platen binnen een week al grijs van het stof waren. (Ik had toen nog geen koffer en ze zaten gewoon in de sleeves). Na enige behandeling met de borstel waren ze weer piekfijn zwart en nu ik ze in de koffer bewaar blijven ze ook langer schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wibblemoo schreef op 24 augustus 2004 @ 20:15:
deze controller ziet er wel leuk uit voor DJ gebruik :

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13197

alleen heb je er twee nodig en dat is boven je budget geloof ik.
er zijn nog weinig goedkope controllers met transport control (draaischijfje) en die behringer dingen zijn ook niet alles. ze zijn net uit en ze staan nu al in overvloed op marktplaats. zegt genoeg ...
Dat spul ziet er zeker mooi uit :D. Maar dan moet ik dus minimaal 2 van die dingen hebben. (volume zie ik niet zitten dus waarschijnlijk ook nog een mixer).
De hercules dj console maakt dit dus de enigste (voor zover ik zie) betaalbare oplossing om eens wat te experimenteren. Punt is gewoon dat ik hier nauwelijks ervaring mee heb en om dan gelijk dat bedrag uit te geven.

Maar nu ik die EKS XP10 zie, zijn er hier ook mensen die dit gebruiken ipv cd of vinyl? Het ziet er namelijk echt heel degelijk uit. En veel mogelijkheden. En in dat filmpje zie je dat die draaischijf echt lekker werkt.

Nu weet ik het niet meer :+

Het blijft jammer dat de dj console dan toch zo bagger blijkt te zijn :( (in extreme mate goedkoper als 2x EKS XP10 + mixer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
dan heb je nog nooit een TT-1 of TT-2 onder je vingers gehad. ook een TT-100 is nog wel te doen. die nieuwe generatie tafels zijn daarintegen een drama. jammer want hiermee verkloot numark z'n naam.
OK, TT-1 en TT-2 waren fatsoenlijke decks. Maar die waren veel te duur voor hun kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje, met wat voor muziek zijn jullie begonnen/ beginnen jullie? Of muziek om wat te kloten, gewoon wat te proberen dus... Weet iemand titels of links (die legaal zijn ;) ) Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Laatst online: 06-09 22:19
Alles heeft een bepaalde levensduur. Ga je veel scatshen met platen slijten ze wel iets sneller, maar zoals met alles, als je er zorgzaam me omgaat zullen ze langer meegaan. Daarom dat er ook andere dingen zijn, zoals Digital Vinyl Turntables, hier gebruik je CD's en heb je vanboven een soort "draaitafel". Voordeel hier is dat je dus geen naalden verslijt en CD's normaal toch langer meegaan dan Vinyl's. Het is dus wel eigen keuze, er zijn sommige DJ's die zweren bij Vinyl omdat ze dat toch beter vinden andere stappen over naar CD, 't is wat je het leukste vind. "Nadeel" van de Digital Vinyl Turntables is mss dat ze soms wat duur uitvallen, alhoewel als je een hele goeie gewone draaitafel wilt kost het je soms even veel geld.

[ Voor 4% gewijzigd door imp4ct op 24-08-2004 22:27 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernflyer
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:25:
ik heb op een amerikaanse site dit spul gezien:

mixer: $199,-
tafel: $ 99,- p.s
in nederland betaal je meer dan 500 euro ervoor , daar slecht 330€ (beide excl verzendkosten)

de tafel is wel een snaarandrijving maar dat boeit niet zoveek, ik hoor dat deze voor een snaartafel best redelijk is.

de mixer weet ik niet zoveel van? jullie wel?!?

*edit* http://www.djsupplyonline.com/
Grappig dat je er over begint. Ik heb precies hetzelfde mengpaneel maar dan met beatcounters links en rechts van crossfader. (PS-850i). Ik heb hem 2e hands gekocht voor 150 euri, hij was toen half jaar oud. Ik draai nog met plezier mee, ondertussen al 1,5 jaar. Tja wat moet ik van zeggen. Ten eerste moet je van toonregeling houden, ze lopen van -32 tot +16 dB. (-32 is dus helemaal geen geluid). De knopjes van toonregeling zitten te dicht op mekaar, soms lastig met mixen. Na 1,5 jaar doen mijn output ledjes beetje vreemd, een kanaal lijkt harder te zijn, terwijl het niet zo is. 8)7 Laats begon hij iets te kraken, maar beetje contactreiniger en een busjes perslucht doen wonderen. :*) Crossfader is lekker soepel en lijnfaders gaan er mee door, hoewel ze iets losjes aanvoelen. Ik zelf ga binnenkort voor vestax, omdat ie send en return heeft en dat vind mijn kaoss pad erg fijn!!! :*)
Een tip: mocht je hem kopen, leg er altijd een theedoet op na het gebruik, dat houd de stof enigzins weg. Verder is het een leuke beginnersmengpaneeltje met alle gangbare functies. Verwacht geen Vestax of Dateq kwaliteit, maar wat wil je ook voor dat geld. Bij www.newline.nl betaal je trouwens 235 euri voor.
Nu over de draaitafel: ik zou je geen snaaraangedreven tafel adviseren. Voor 229 euri heb je een flinke instap directdrive bij new-line, compleet met element. Voor 5 euro extra wordt de spelling weggehaald en heb je een tafel waar je veel plezier aan zult hebben. Heb je iets meer geld over, haal dan 2 superOEMbakken op, ben je in een keer klaar. Snaaraangedreven tafels worden bij bosjes aangeboden op marktplaats, soms voor 50 euro per tafel, dat zegt genoeg lijk me.
Maar het blijft natuurlijk je eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 22:21:
Ff een vraagje, met wat voor muziek zijn jullie begonnen/ beginnen jullie? Of muziek om wat te kloten, gewoon wat te proberen dus... Weet iemand titels of links (die legaal zijn ;) ) Thnx alvast!
dat is natuurlijk verschillend , als je apre-ski helemaal te gek vind ga je denk ik geen techno ect. draaien.

www.Only-Djs.com
daar kan je veel platen beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:48:
ik weet idd dat snaar niet goed is maar dat interesseert me echt niet zoveel.

b.t.w iemand ervaring met importeren uit amerika?
En waarom is dat?

[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 24-08-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernflyer
Ik neem aan dat je vraag de betrekking tot snaaraangedreven tafel heeft. Er zijn veel discussies over geweest, het blijft natuurlijk je eigen mening. Maar de feiten liegen er niet om. Snaaraangedreven tafels zijn niet zo nauwkeurig als dd, snaar kan slijten/kapot gaan. Correctiegedrag vind ik ook niet fijn. De meeste Dj's draaien niet voor niets met dd's. Ik heb weleens op gedraaid, maar geef mij maar dd's hoor. Als snaartechnologie net zo goed was als dd, dan waren de Technics ook snaar aangedreven lijkt me. Ik kan het niet omschrijven, maar direct drive voelt gewoon steviger aan, en daait lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een idee voor de startpost !

http://www.new-line.nl/default.asp?i=5

de techtalk van andre en co _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Bij beltdrives gaat de hele discussie niet eens om nauwkeurigheid. Het gaat er voornamelijk om dat die dingen op de markt geknikkerd worden voor de prijs en dat er werkelijk op ieder mogelijk onderdeel bezuinigt wordt. Denk daarbij aan plastic plateaus, brommende trafo, brakke armlagering, verkeerde armophang en ga zo maar door. Natuurlijk is de motor onnauwkeurig, maar d'r is nog zoveel meer met die dingen aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernflyer
Vash schreef op 25 augustus 2004 @ 01:48:
Bij beltdrives gaat de hele discussie niet eens om nauwkeurigheid. Het gaat er voornamelijk om dat die dingen op de markt geknikkerd worden voor de prijs en dat er werkelijk op ieder mogelijk onderdeel bezuinigt wordt. Denk daarbij aan plastic plateaus, brommende trafo, brakke armlagering, verkeerde armophang en ga zo maar door. Natuurlijk is de motor onnauwkeurig, maar d'r is nog zoveel meer met die dingen aan de hand...
In mijn bovenstaande post probeerde ik alleen het verschil tussen beltdrive en drirectdrive op het motorgedeelte te omschrijven. Er zijn namelijk zat goedkope dd's die of een lelijk ontwerpsfout hebben of zelfs nog erger zuigen dan sommige beltdrives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nou, nóg erger zuigen wil ik nou ook weer niet zeggen. Maar onhandelbaar zijn ze zeker. Maar in jouw veronderstelling dat er ook veel brakke DD's zijn heb je volledig gelijk. D'r gaat zo ongelovelijk veel troep rond in deze business, het is echt onvoorstelbaar. Je zou toch denken dat men de kunst van een draaitafel bouwen na 20 jaar toch wel onder de knie zou hebben...

[ Voor 20% gewijzigd door Flake op 25-08-2004 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Ik zeg: Technics SL 1210 MK2 :)

Het kost je een paar centen maar je hebt materiaaltje thuis staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 07:50:
:) Ik zeg: Technics SL 1210 MK2 :)

Het kost je een paar centen maar je hebt materiaaltje thuis staan :).
Die heb ik 2 met een Pioneer DJM-600 B)
Leuk spul joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 00:53:
Mischien een idee voor de startpost !

http://www.new-line.nl/default.asp?i=5

de techtalk van andre en co _/-\o_
Zou kunnen, maar vind het niet fair tov New-Line. We hebben al een link staan, wellicht dat die iets uitgebreider kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 08:04:
[...]

Die heb ik 2 met een Pioneer DJM-600 B)
Leuk spul joh :P
Ik moet het momenteel nog met een doen, naast de Technics heb ik een Gemini XL500II staan.
De Gemini is echt brak vergeleken met de Technics, maja je moet iets he :).

Nog even sparen en de tweede Technics komt eraan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat de super oem bak ( :9 ) een technics beater is duidelijk !
maar op feesten & discotheken staat nog steeds de technics.
:/
is het dan verstandiger om technics aan te schaffen of z'on oem bak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 10:29:
Doe wat je niet laten kan, maar als je voor een OEM bak gaat, dan heb je bij het overschakelen naar een Technics ff tijd nodig (5 minuten zeg maar :P) om om te schakelen....

Vind dat dus een non-argument om de OEM bakken links te laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op 25 augustus 2004 @ 10:31:
[...]

Doe wat je niet laten kan, maar als je voor een OEM bak gaat, dan heb je bij het overschakelen naar een Technics ff tijd nodig (5 minuten zeg maar :P) om om te schakelen....

Vind dat dus een non-argument om de OEM bakken links te laten liggen :)
Ik moet zeggen dat het toch wel HEEEL erg wennen was toen ik van mijn Gemini overstapte naar Technics.
De Gemini is heel licht in de bediening en de Technics juist weer heel erg stug, als je dit niet gewent bent is het echt K*T. (dit had ik ervaren bij mijn eerste optreden maja ik denk dat het meer een combinatie was van zenuwen en weinig ervaring)
Vandaar dat ik er een aangeschaft heb, en na paar uurtjes erop draaien loopt het weer lekker soepel als vanouds :).

Maar het blijft volgens mij een eindeloze discussie over welke draaitafel beter is als de andere. De een heeft betere ervaringen met een bepaald merk dan de ander.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Aha, hang al een tijdje rond op GOT maar was dit topic nog niet tegengekomen. Ik is in mijn vrije tijd ook DJ, misschien kan ik ook toegevoegd worden aan de startpost? :) Mijn DJ naam is Bor en ik speel Full-on Psytrance en Morning Psytrance. Meer info op mijn homepage.

Ik vind de discussie vinyl/cd wel intressant. Ik heb altijd met vinyl gedraaid, maar omdat mijn muziek niet meer op vinyl wordt uitgebracht heb ik noodgedwongen twee CDJ100's moeten aanschaffen. Ik vind het mixen met CDJ's eigenlijk veel makkelijker, maar aan de andere kant veel saaier. Een ander voordeel is dat ik nu gewoon mijn cd-map mee kan slepen, in plaats van een volle platenkoffer.

Even on-topic: Ik heb twee Gemini's gehad (2100's geloof ik) en geen technics. Ze waren opzich wel goed en degelijk, maar ik kon maar niet wennen aan die aandrijving. Technics is veel stugger en veel voorspelbaarder als je je plaat af remt op een zetje geeft. Mocht ik ooit nog draaitafels kopen zou ik voor technics gaan. Ja, ik ben een old skool sucker! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Steenvoorde op 25-08-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ze hebben beide hun voor en nadelen ten opzichte van elkaar. Ten opzichte van de rest van alle andere draaitafels hebben deze 2 alleen maar voordelen.

Waarom zie je nog geen OEM's in een club, simpel. Je moet compleet van de pot afgerukt zijn om je SL's de deur uit te doen terwijl deze nog niet af geschreven zijn. Ondanks dat de OEM goedkoper is zou het verkopen en nieuw kopen alleen maar geld inleveren betekenen en das zonde. De winst die je haalt ten opzichte van de OEM bak is nou ook weer niet levensgroot.
Daar komt nog is bij dat de interne demping van een SL uiteindelijk beter is dan die van een OEM bak. Moet wel ff een kanttekening bij want de Stanton heeft wel een uitsekende demping maar daar word een extra stuk lood in gemieterd en men heeft de deckplate dikker gemaakt (zeggen ze bij stanton).

Gaan we naar prijs/kwaliteit kijken dan wint de OEM.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 08:37

Reacher

oldschool

Ik wil, nee ik ga overtstappen naar optische aansluitingen voor mijn audio. Dus versterker met optische ingangen. Vrij veel keuze daarin. En ik heb ook al aardig een aardige selectie gemaakt.

Waar het op stuk loopt is het mengpaneel. Welk mengpaneel heeft optische uitgangen? Ik heb me laten vertellen dat het nieuwe model van technics dit heeft. Maar ik ben niet echt fan van technics en ik wil het liefste een mixer met 4 faders.

Voor me cdspelers ben ik nog aan het orienteren. En binnenkort hoop ik de nieuwe synq dual cdspeler te kunnen testen. Ik heb gelezen dat deze optische uitgangen heeft :)

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 11:25:
[...]

Ik moet zeggen dat het toch wel HEEEL erg wennen was toen ik van mijn Gemini overstapte naar Technics.
De Gemini is heel licht in de bediening en de Technics juist weer heel erg stug, als je dit niet gewent bent is het echt K*T. (dit had ik ervaren bij mijn eerste optreden maja ik denk dat het meer een combinatie was van zenuwen en weinig ervaring)
Vandaar dat ik er een aangeschaft heb, en na paar uurtjes erop draaien loopt het weer lekker soepel als vanouds :).

Maar het blijft volgens mij een eindeloze discussie over welke draaitafel beter is als de andere. De een heeft betere ervaringen met een bepaald merk dan de ander.
Je moet ook niet op het merk letten ;). Voorbeeld: De XL-500 is een zeer matig bakkie en idd je moet flink oefenen wil je op een SL draaien. Maar als je een PT-2100, PT-2400 of PDT-6000 hebt gehad (toch wel de beste draaitafels van Gemini) dan zou je er weinig tot geen moeite gehad hebben. Vooral met de PT-2400 niet (die heb ik zelf ook), ik had nul komma nul problemen bij de overstap naar een SL. De twee dingen reageren vrijwel identiek op correcties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 25 augustus 2004 @ 13:34:
[...]
Je moet ook niet op het merk letten ;)
Dit is toch iets wat je wel gaat doen als je slechte ervaring hebt met bepaalde spullen van het merk.
Maja ik keur niet alles meteen af van een bepaald merk, iets wat veel andere wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steenvoorde schreef op 25 augustus 2004 @ 12:00:
Ik vind de discussie vinyl/cd wel intressant. Ik heb altijd met vinyl gedraaid, maar omdat mijn muziek niet meer op vinyl wordt uitgebracht heb ik noodgedwongen twee CDJ100's moeten aanschaffen. Ik vind het mixen met CDJ's eigenlijk veel makkelijker, maar aan de andere kant veel saaier. Een ander voordeel is dat ik nu gewoon mijn cd-map mee kan slepen, in plaats van een volle platenkoffer.
goed samengevat !dus ik denk dat hierbij de discussie gesloten is.
;)
( ow ja een voor zware platen-koffers hebben ze een trolley bag B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Tjah, als het om ruimte gaat... een HD met mp3s is nog makkelijker mee te nemen dan koffers vol CDs/platen :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 15:49:
[...]

goed samengevat !dus ik denk dat hierbij de discussie gesloten is.
;)
( ow ja een voor zware platen-koffers hebben ze een trolley bag B) )
Deze discussie is al in meerdere delen gevoerd, maar vind dit juist geen goede samenvatting. Het ene medium hoeft het andere toch niet uit te sluiten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernflyer
Als je niet van plan bent om je draaitafels veel on-road te gebruiken, neem dan superOEMbakken. TEchnics staat nog steeds op alle feesten en disco's omdat het na 20 jaar moeilijk weg te slaan is. Qua constructie heeft technics zich afgelopen 20 jaar bewezen als hufter-proof draaitafel. Of SuperOEMbak dat ook is, moeten we nog afwachten, hoewel SuperOEMbak ook heel degelijk gebouwd is. Tijd zal leren.
SuperOEMbak is gewoon beter dan Technics, heeft meer mogelijkheden, denk maar aan de 7% pitch van Technics, ik erger me iedere keer mateloos aan. (ik draai graag oldskool en early rave en daar heb je veel verschil ik pitch)
Het is grappig dat je bjivoorbeeld ook vaak een mengpaneel van pioneer op een live set zult aantreffen, hoewel die eigenijk niet eens zo goed is, en op grote feesten wordt ie zelfs aangepaast, om geluidskwaliteit te verbeteren. Ook zie je bijvoorbeeld alleen maar pioneer effectenbak staan in de meeste disco's en op de feesten, hoewel korg kaoss pad uitgebreider is en makkelijker in gebruik (dat laatste is persoonlijk). De effecten van pioneer herken ik overal, ze beginnen langzaam te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 22:11:
[...]

Het blijft jammer dat de dj console dan toch zo bagger blijkt te zijn :( (in extreme mate goedkoper als 2x EKS XP10 + mixer.
tja, bagger... meestal hebben de mensen die iets niet goed vinden een duidelijkere mening, waardoor iets snel waardeloos lijkt. er zijn ook veel die het wel goed vinden en voor die prijs heb je sowieso nog een externe geluidskaart. uitproberen is het beste wat je kunt doen B)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zie hier zoveel mensen posten dat dat OEM ding zoveel beter is, maar hebben jullie hem allemaal uitvoerig getest of praat je maar een ander na? No offence hoor, maar iedereen refereerd hier naar een "superoembak" alsof het een merk + type is. Enkele posts verder lees ik dan dat bepaalde merken er een eigen aanpassing aan gedaan hebben, hoe kan je dan al die verschillend toestellen onder 1 noemer plaatsen en verklaren dat ze de best thing ever zijn???

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elefante schreef op 25 augustus 2004 @ 17:23:
[...]

tja, bagger... meestal hebben de mensen die iets niet goed vinden een duidelijkere mening, waardoor iets snel waardeloos lijkt. er zijn ook veel die het wel goed vinden en voor die prijs heb je sowieso nog een externe geluidskaart. uitproberen is het beste wat je kunt doen B)
Nou het is dat ik de geluidskaart nodig heb dus veel valt er niet te verliezen... Ik laat wel horen hoe die is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Yalopa schreef op 25 augustus 2004 @ 17:47:
Ik zie hier zoveel mensen posten dat dat OEM ding zoveel beter is, maar hebben jullie hem allemaal uitvoerig getest of praat je maar een ander na? No offence hoor, maar iedereen refereerd hier naar een "superoembak" alsof het een merk + type is. Enkele posts verder lees ik dan dat bepaalde merken er een eigen aanpassing aan gedaan hebben, hoe kan je dan al die verschillend toestellen onder 1 noemer plaatsen en verklaren dat ze de best thing ever zijn???
Kan niet zeggen dat ik hem nu al uitvorig heb getest maar hij voelt zeer belovend aan.
Iedereen refereert er zo naar omdat de modellen in principe allemaal identiek zijn, er zijn een paar kleine uitzonderingen en dat is bijv. de Stanton. Die is iets gemodificeerd in vergelijking met het originele OEM-model waardoor hij beter dempt, iets zwaarder is en er wat vierkanter uit ziet. Ook zat er nog een of andere functie bij de pitch maar ik ben al weer vergeleken wat het was. Verder zijn ze identiek.... dus je kunt ze ook wel degelijk vergelijken onder 1 noemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Yalopa schreef op 25 augustus 2004 @ 17:47:
in mijn stam-platenzaak staat een Stanton STR-150, oem bak dus ;) intern is het qua platter en motor allemaal identiek, dus zou allemaal hetzelfde aan moeten voelen.. alleen de behuizing is anders en soms heeft de een een ledje waar de andere een lampje heeft en de duurdere versies hebben ook key-correctie en line-outs en andere weer niet.. maar het 'handlen' gaat nog steeds hetzelfde
Heb daar inmiddels redelijk wat platen op gedraaid en het maakt mij geen barst meer uit wat ik onder m'n vingers heb, zo'n oem-ding of een sl1200 (maar ik corrigeer zelf vrijwel uitsluitend met de pitchfader, dus het verschil in torque en 'feeling' is in mijn geval sowieso minder...)

Over het algemeen hebben ze meer mogelijkheden en dat gecombineerd met een lagere prijs dan dat de Technics kost doet mij uiteindelijk ook voor de oem kiezen! Je krijgt gewoon meer waar voor je geld. feit.

Of zo'n OEM iets voor jou is zal je zelf persoonlijk moeten beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Aanpassingen? De enige aanpassingen zijn aan de behuizing, maar het motorische en technische gedeelte zijn onveranderd hoor.

En wat de hele cd/vinyl discussie betreft: Mss knikker ik mijn CDJ's wel weg en stap ik over op FinalScratch. Mijn ervaring is dat het publiek het gewoon retegaaf vind om dj's met vinyl bezig te zien... Kan me nog een gig herinneren waar het publiek in het begin gewoon massaal op het balkon stond te kijken wat ik deed. Na een kwartiertje zat de dansvloer én het balkon vol. Dat vond ik toch wel erg gaaf moet ik zeggen :). MP3's zijn nu zo onderhand onmisbaar voor mij (platen die niet uit zijn of die niet (meer) uit gaan komen hou ik op cd, zodra ze uit zijn pak ik ze op vinyl), dus daarom vind ik finalscratch wel een leuk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het is niet dat ik uitkijk naar nieuwe decks, ik heb immers een set SL's staan. Het valt me gewoon op dat iedereen dat ding de lucht inprijst terwijl ik hem nog nergens ben tegengekomen, dat vind ik dan raar :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dien finalscratch? Ik dacht dat ik hem op www.new-line.nl zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dien finalscratch? D'r is maar 1 FinalScratch voor zover ik weet. Dr was een GoTter die het systeem had (TripeM d8 ik), maar die komt hier blijkbaar niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Yalopa schreef op 25 augustus 2004 @ 19:09:
Het is niet dat ik uitkijk naar nieuwe decks, ik heb immers een set SL's staan. Het valt me gewoon op dat iedereen dat ding de lucht inprijst terwijl ik hem nog nergens ben tegengekomen, dat vind ik dan raar :)
Het is ook een geil apparaat dus als je de kans krijgt om ze uit te proberen moet je het vooral doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super oem bakken kopen of echte technics?
Laat ik het je zo vertellen, als je technics gewend bent (zoals ik) en je moet eens een keer op een super oem bak draaien dan heb je dat binnen enkele minuten helemaal door, en vica versa ook, geen enkel probleem.
Alleen vanwege de prijs zou ik zeggen pak super oem.
Zelf heb ik 2 technics, waarom dan? Nou heel simpel, ik kon een show model set overkopen voor 300E per tafel (!) en dat was natuurlijk een koopje, anders had ik ook een super oem set gekocht.
Zelf vind ik ze allebei even lekker draaien, alleen vind ik van de Technics het voordeel dat de slider iets aan de zware kant is, wat veel mensen juist lekker soepel makkelijker vinden.
Ik denk dat ik daar puur van houd vanwege de style die ik draai, zo soepel hoef ik het niet te hebben en de klik zit me ook zeker niet in de weg.
Het enige echte nadeel aan de Technics vind ik dat de kabels er aan vast zitten en vlug kunnen breken, die had ik liever los gezien.
Tja, ik denk dat het nogal om het even is, bepaalde super oem bakken zullen misschien iets beter zijn volgens sommige maar ik merk gewoon geen verschil, zou ook niet weten wat ik aan verschil zou moeten "voelen", horen doe ik het iig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Mij boeit het geen ene flikker hoe stug de pitch fader is... Die van mijn PT's zijn redelijk stroef en die van mijn CDJ's zijn aardig soepel, maar ik kan met beide perfect mixen. Faders van de mixer vind ik wel belangrijk, maar d'r was maar 1 mixer (ik d8 een Numark) waar ik echt kracht achter moest zetten om ze omhoog te krijgen... daar heb ik zelfs met Behringer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe nemen jullie je mixen op van je mixer naar PC ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:38:
Hoe nemen jullie je mixen op van je mixer naar PC ??
Direct aansluiten op me L33T M-Audio AudioPhile geluidskaart 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.nl/audiophile_med.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 25-08-2004 22:40 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.