How to become a Dj... deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ok probleem:

Ik heb leren draaien met de hercules dj controller + vdj. In het begin bakte ik daar nix van, maar nu lukt dat al zeer goed, zo goed als foutloos zelf.
Volgende maand zou ik op een verjaardags fuif moeten draaien (hardtrance/hardhouse), dat is echter met cd spelers. Probleem is dat je daarbij het beatmatchen zelf moet doen, en dat kan ik dus niet omdat vdj dat zelf deed.

Kan iemand mij eens vlug uitleggen hoe ik dat beatmatchen vlug onder controle krijg, tips enzo ...

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je binnen een maand tijd goed leren beatmatchen? Tja... Good luck zou ik zeggen :)

Tips... Wat kan ik zeggen :

- Onthou altijd dat als je leert beatmatchen, dat als de platen gelijk lopen, je 9 van de 10x de kans krijgt dat ze paar sec. later niet meer gelijk lopen. Dan is het aan jou de taak, om te horen of de plaat die je wilt in mixen, sneller of langzamer moet. Hier kan ik voor zover ik weet geen goede tips voor geven, alleen... oefenen oefenen oefenen :)

- Vergeet niet dat je moet corrigeren bij het mixen,Bij (UK) hardhouse is het vaak zo, dat de opbouw en de "hoogtepunt" basslijnen, iets in snelheid verschillen. Dus als je aan het in mixen bent (meestal bij de afbouw van een plaat), dan veranderd dus het aantal bpm van de bestaande plaat. Wat dus betekend dat je "on-the-flow" de pitch moet aan passen.

Meer kan ik op het moment even niet bedenken... Maar ben er ook niet geheel bij nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27

Chiron

Moderator Discord
Hacku schreef op 16 augustus 2004 @ 21:50:
Ok probleem:

Ik heb leren draaien met de hercules dj controller + vdj. In het begin bakte ik daar nix van, maar nu lukt dat al zeer goed, zo goed als foutloos zelf.
Volgende maand zou ik op een verjaardags fuif moeten draaien (hardtrance/hardhouse), dat is echter met cd spelers. Probleem is dat je daarbij het beatmatchen zelf moet doen, en dat kan ik dus niet omdat vdj dat zelf deed.

Kan iemand mij eens vlug uitleggen hoe ik dat beatmatchen vlug onder controle krijg, tips enzo ...
oef.. wil je dat leren in een maand tijd en al helemaal met cd's raad ik je aan om minimaal 3 uur per dag te oefenen...

kan je met die hercules niet zonder 'automaat' proberen te mixen?

aanrader is om niet al te drukke platen te kiezen, en bijvoorbeeld 2 dezelfde nummers te mixen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 22:10:
Wil je binnen een maand tijd goed leren beatmatchen? Tja... Good luck zou ik zeggen :)

- Onthou altijd dat als je leert beatmatchen, dat als de platen gelijk lopen, je 9 van de 10x de kans krijgt dat ze paar sec. later niet meer gelijk lopen. Dan is het aan jou de taak, om te horen of de plaat die je wilt in mixen, sneller of langzamer moet. Hier kan ik voor zover ik weet geen goede tips voor geven, alleen... oefenen oefenen oefenen :)
Ik heb nu 8 dagen draaitafels en ben precies op dit punt. Vaak heb ik ze wel gelijk maar lopen ze dan na een aantal beats out-of-sync. Ik oefen ongeveer 1 uur a anderhalf uur per dag. Hopelijk kan ik, als ik morgen mijn 2e HTD4.5 krijg, over een week of 3 a 4 ze wat foutlozer mixen :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terugkomend op het onderwerp van wat pagina's terug: vrouwelijke dj's.
Ik blader namelijk net wat Dance Valley foto's door en toen kwam ik deze schoonheid tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dancevalley.nl/foto/257.jpg

Iemand een id wie dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
hmms ik zou het niet weten :| maar een Schoonheid is het idd O-) (zijn meeste vrouwelijke dj's toch) :X (correct me if I'm wrong)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 16 augustus 2004 @ 22:55:
[...]

Ik heb nu 8 dagen draaitafels en ben precies op dit punt. Vaak heb ik ze wel gelijk maar lopen ze dan na een aantal beats out-of-sync. Ik oefen ongeveer 1 uur a anderhalf uur per dag. Hopelijk kan ik, als ik morgen mijn 2e HTD4.5 krijg, over een week of 3 a 4 ze wat foutlozer mixen :P
Oefening baart kunst!

Neem alles op, enige extra tip die ik nog kan geven ! :)

Over een jaartje lach je jezelf uit ... :D

Wat ook een leuke tip is, download traktor dj studio. Neem 2 willekeurige mp3tjes van je favoriete muziek stijl en zet ze allebei in je traktor dj studio player. Vervolgens 1 plaat aan zetten, En dan bij de 12de of 24ste maat (kan het verkeerd hebben, ik tel nooit ik doe het puur op gevoel ;)) de 2de plaat erin gooien (uiteraard eerst op bpm sync drukken ;)). Ze lopen dan gelijk. Vervolgens moet je de 2de plaat dan een paar tikjes omhoog gooien kwa pitch en luister naar hoe het klinkt.

Druk vervolgens weer op beat sync waardoor ze weer gelijk lopen. En gooi dit keer de pitch omlaag van de 2de plaat, en luister naar hoe het klinkt.

Het is misschien een omslachtige manier, maar zo hoor je wel sneller of je een plaat nou moet vertragen of moet versnellen. Ikzelf heb deze manier nooit gebruikt, Maar ik neem aan dat als je je oor goed oefent op het versnellen en vertragen, dat je op die manier sneller leert beatmatchen, en ze ook gelijk weet te houden. Succes :Y)

Ikzelf heb na 1 1/2 jaar draaien (ene maand intensief, andere maand wat minder) nog steeds wat problemen met ze CONSTANT gelijk houden maar het gaat steeds beter en beter. Ik corrigeer nu ook veel beter bij overgangen dan voor heen. En het is een enorme kick om jezelf zo terug te horen. Enorme rush krijg je door je heen als je hoort dat je vooruitgang heb geboekt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Nou, Lady Aida vind ik niet moeder's mooiste. Maar draaien kan ze zeker :Y)
Hacku schreef op 16 augustus 2004 @ 21:50:
Ok probleem:

Vlug beatmatchen? Forget it, dat leer je niet zo 123. Het valt ook niet echt aan te leren: Je kan wel tips geven, maar het gevoel moet je echt jezelf aanleren. Maar 1 voordeel: Zodra je het kunt verleer je het niet meer (net zoiets als fietsen/schaatsen/skiën). Voor Skul geldt in principe hetzelfde.

[ Voor 86% gewijzigd door Flake op 17-08-2004 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Heb een mix in elkaar gedraaid van een klein uurtje met lekkere zomerse house plaatjes. Hij is al een maandje of 2 oud dus qua muziek niet helemaal recent meer.

Hij is hier te vinden:
Summer mix

De tracklist:

1. DJ Gregory - The joburg theme
2. Zulu tribe - Back to kinshasa
3. Drummers of love - Drums of love
4. Julius Papp - Feel the rhythm
5. Sugababes - Hole in the head (Full intention vocal mix)
6. Rune - Calabria
7. Mousse T feat. Emma Lanford - Is It 'cos I'm Cool
8. Kelis - Trick Me (Jones & Cabrera Vibelicious Disco Trick Mix)
9. Stellar Project - Get up Stand up (Phunk Investigation Vocal Mix)
10. Dr. Kucho & Wally Lopez - La Luna
11. Sunset Freakz - Back To The Island
12. Shakedown - At night (jazz-n-groove prime time remix)

Als je hem download, laat me weten wat je er van vindt :)

Nog ff over mezelf als DJ: Op m'n 14e begonnen op kinderfeestjes samen met een vriend. vanaf m'n 17e bij een drive-in show gaan draaien. Werkelijk alle soorten feestjes gezien. Vanaf m'n 20e bij 2 uitgaansgelegenheden gedraaid. Varierend van top 40, r&b, feest, house (in de breedste zin van het woord). Mixjes als bovenstaande maak ik voor de hobby.

Over de apparatuur waar dit mixje mee gemaakt is:
Mixer - Numark DM 2002X
CD speler - Numark CDN-24

[ Voor 24% gewijzigd door Brakkie op 17-08-2004 12:13 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Heb net die summermix gedownload en die staat op de MP3 speler. Zal hem morgen even luisteren als ik weer een rondje nederland op zoek naar goede platen ga doen :P

De platen die er in zitten zijn sowiezo goed alleen mis ik nog wat meer full intention plaatjes zoals amazing van george michael (zo'n kneiter van een hit) en stupidisco mag er ook wel in (had ik tenminste gedaan als ik toch voor de zomerhitjes ging) en dat ene bagger nummer van Christina Milian wat dan weer goed klinkt omdat ie geremixt is door full intention had ook prima gekunt.

Ja ik ben een full intention fan ;) probeer echt alles van die lui te bemachtigen aangezien ik nog nooit een slechte remix van die lui heb gehoord en ze het altijd weer goed doen in de zomer maanden.

Je hebt in ieder geval muziek smaak :P en de keuze van At night en de sugababes is oké want die doen het altijd goed waar je ook draaid. Ik heb jammer maar helaas een dikke kras op mijn sugababes zitten omdat ik zo stom was om er iemand mee op de vingers te meppen, helaas had diegene een ring om :(

[ Voor 15% gewijzigd door R2D2 op 17-08-2004 03:46 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 17 augustus 2004 @ 01:30:
Nou, Lady Aida vind ik niet moeder's mooiste. Maar draaien kan ze zeker :Y)
Maar ze heeft wel mooie
edit:
boobs
euhm ogen :P

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 17-08-2004 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik zit net ook wat foto's te bekijken en vraag me het volgende af:

Wat is het nut van een DJ (die aan 't draaien is) om dempplugjes in z'n oren te hebben zitten (zag het bij Michel de Heij). Je kan zelf bepalen hoe hard het geluid over je koptelefoon gaat en vaak ook zelf bepalen (anders draai ik niet eens :P) hoe hard de monitor gaat.

Kan me voorstellen dat hij ze sowieso de hele dag in heeft, maar tijdens het draaien :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zijn het van die gele pluggen of zijn het otoplastiken.

Als het het laatste is, ik gebruik ze zelf ook en dat is om schadelijke frequenties van het geluid weg te filteren voor het gehoor zodat het langer duurt voordat je doof bent ;)
Het is gewoon een stukje bescherming dus van je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Reind schreef op 17 augustus 2004 @ 11:18:

Als het het laatste is, ik gebruik ze zelf ook en dat is om schadelijke frequenties van het geluid weg te filteren voor het gehoor zodat het langer duurt voordat je doof bent ;)
otoplastiken dus... Kijk, moet ik ook eens naar gaan kijken ;)

Maarre schadelijke frequenties zijn dus schadelijk ongeacht geluidssterkte? Of is het een extra bescherming?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 17 augustus 2004 @ 11:20:
[...]

otoplastiken dus... Kijk, moet ik ook eens naar gaan kijken ;)

Maarre schadelijke frequenties zijn dus schadelijk ongeacht geluidssterkte? Of is het een extra bescherming?
Tis net als een condoom en de pil van je vriendin.
Je zet je geluid niet te hard op de koptelefoon maar stopt voor de zekerheid nog een stuk rubber in je oor........ Hmmmm naja rare vergelijking.

Het zijn bepaalde frequenties die schadelijk zijn voor het gehoor op een bepaald geluids nivo. Die mevrouw waar ik ze toen bij heb laten maken heeft het me destijds allemaal uitgelegd maarja het was 9 uur s'ochtends en ik had nog geen koffie op dus dan word het moeilijk voor mij om op te letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Woei! Mijn Synq's zijn er !! Snel uitpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Empathy schreef op 17 augustus 2004 @ 13:18:
Woei! Mijn Synq's zijn er !! Snel uitpakken :)
W00t :D Snel een paar pics en natuurlijk een mixje maken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik krijg vandaag mijn 2e exemplaar HTD 4.5 ... dus ik ben net zo blij als Empathy whehe :+
Nu hoef ik iig niet meer te mixen met een gare bak uit 1978 en 5% pitch lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reind schreef op 17 augustus 2004 @ 11:18:

Idd, de hoge tonen worden voornamelijk gefilterd (die zijn het meest schadelijk voor je gehoor). De rest van de tonen worden ook gefilterd, behalve de bas die die volop door wordt gelaten. Geluid vervormt er dus wel zwaar van, maar die suis in je oren na het feesten/draaien is ook echt weg.

Dingen zijn wel duur, ik heb er 110 euro voor betaald. In zo'n Belgisch boekje wat ik bij de platenzaak had gekregen stond ook een merk in dat op maat wordt gemaakt maar níet vervormt (dempt dus alleen maar veel, die hoge tonen filter is ook niet echt voor het stappen bedoeld maar meer voor het werken met zware machines). Deze zijn wel voor het feesten bedoeld, waardoor alle tonen een stukkie gedempt worden. Kben helaas dat boekje kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Oi, ik zit nu te kloten met de armhoogte. Is het nu de bedoeling dat de onderkant van het element zo gelijk mogelijk loopt met de plaat? Want ik het de arm nu op het hoogste staan en nog loopt ie niet helemaal gelijk..

Afbeeldingslocatie: http://www.extremeaudio.nl/stekkie/element.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Wat ik heb gedaan, en volgens mij is dat de juiste manier, is de arm losjes in de hand houden naast de plaat/platter .. en dan met dat countergewicht draaien zoals in de manual/instructies staat.

Op een zeker moment bereik je een punt dat die arm ofwel omhoog gaat staan ofwel naar voren valt. Dan laat je hem los, en op dat moment moet je heel erg nauwkeurig finetunen dat de arm zo goed als horizontaal blijft zweven in het luchtledige.

Pas hier bij wel op dat je de arm niet uit je handen laat glijden want als ie op de naald sodemietert is dat niet zo best :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

ik heb het niet over de naalddruk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
-ScuL- schreef op 17 augustus 2004 @ 15:05:
Op een zeker moment bereik je een punt dat die arm ofwel omhoog gaat staan ofwel naar voren valt. Dan laat je hem los, en op dat moment moet je heel erg nauwkeurig finetunen dat de arm zo goed als horizontaal blijft zweven in het luchtledige.

Pas hier bij wel op dat je de arm niet uit je handen laat glijden want als ie op de naald sodemietert is dat niet zo best :X
Zet ook je Anti-skating op 0 anders ga je je steeds afvragen waarom die naald op magische wijze naar het midden stuurt :D

Als hij horizontaal hangt, zet dan ff een rechte plaat op je platter en hou je naald erboven (die blijft nog steeds zweven). Nu kan je de hoogte aanpassen, zodat hij horizontaal loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

aah, ok, thanx :)

edit:
eh.. dat maakt toch geen ruk verschil? of was dat antwoord niet op mij gericht?

[ Voor 74% gewijzigd door Empathy op 17-08-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 17 augustus 2004 @ 15:08:
[...]

Zet ook je Anti-skating op 0 anders ga je je steeds afvragen waarom die naald op magische wijze naar het midden stuurt :D

Als hij horizontaal hangt, zet dan ff een rechte plaat op je platter en hou je naald erboven (die blijft nog steeds zweven). Nu kan je de hoogte aanpassen, zodat hij horizontaal loopt :)
Fout,

Ten eerste zweeft een arm met de anti skating op 0 in princiepe nergens heen en als je er anti skating op zet dan trekt ie naar de armsteun toe ter compensatie van de zijwaartse krachten die de naald richting de spindle drukken.

Af stellen van de toonarm kun je maar op 1 manier goed doen en al het andere is simpelweg fout.
Ik heb deze tutorial ooit is gemaakt voor mensen die dus niet weten hoe het wel correct moet, http://www.aboutdj.nl/afstellentoon.html
Dat is de enige juiste en correcte manier.

Wat betreft de correcte hoogte, je hebt er een erg dikke slipmat op liggen en dus kan het zijn dat de hoogte net niet helemaal optimaal ingesteld kan worden. Als je een concorde pro neemt in plaats van de OM zul je zien dat je met een hoogte van 3 tot 4mm al genoeg hebt. Waarschijnlijk is het een kwestie van headshell een beetje bij buigen (ophanging element/headshell) om het probleem te verhelpen. Alleen is dat een beetje riscy aangezien het allemaal nogal fijn spul is.
Ik zie ook dat de plaat die je er op hebt liggen niet compleet recht is.Pak een loodrechte plak vinyl van gemiddelde dikte en kijk dan nog maar is.

[ Voor 25% gewijzigd door R2D2 op 17-08-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Reind schreef op 17 augustus 2004 @ 15:16:
[...]

Fout,

Ten eerste zweeft een arm met de anti skating op 0 in princiepe nergens heen en als je er anti skating op zet dan trekt ie naar de armsteun toe ter compensatie van de zijwaartse krachten die de naald richting de spindle drukken.
Wat gebeurt er met je naald / arm als je Anti-skating niet op 0 staat (ervanuitgaande dat hij zweeft)? ;)

En een kleine quote van je site:
Vrijwel alle DJ elementen hebben een vlakke onderkant onder aan het plastic blokje waar de echte naald in zit (wit blokje bij een Stanton 500, zilver bij de Ortofon Pro). Deze onderkant moet zo gelijk mogelijk aan de plaat lopen (parallel). In dat geval zal de armhoogte (en de naaldhoek) behoorlijk correct zijn.
Moet de naald op de plaat 'leunen' of moet ie zweven?

[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 17-08-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Naja.. ik laat het gewoon zo... misschien dat ik nog wel eens verder ga sparen voor concordes oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog iemand afgelopen zaterdag op FFWD geweest? Ik heb op de loveland truck gestaan (marnix, kevin saunderson, laidback luke). Was erg gaaf.
Daarna met vip bandjes naar het eindfeest. Voornamelijk gehangen rondom en achter de Marnix stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 17 augustus 2004 @ 15:18:
[...]

Wat gebeurt er met je naald / arm als je Anti-skating niet op 0 staat (ervanuitgaande dat hij zweeft)? ;)
In princiepe staat ie dan stil. Jij daarintegen zei volgens mij dat de arm met anti skating naar het midden toe zou gaan en dat is dus juist de verkeerde kant op. Als dat het geval was dan zou anti skating alleen maar schade aan richten.
Vaak is het trouwens ook zo dat de anti skating nooit helemaal 0 is bij draaitafels of dat er een punt in de lagers zit waar de arm "in" valt als het ware. Beide zijn geen groot probleem mits het binnen de perken ligt. Een arm die met de anti skating op 0 nog steeds erg graag naar de arm steun toe wil is niet goed.
En een kleine quote van je site:

[...]

Moet de naald op de plaat 'leunen' of moet ie zweven?
Ik lees nergens dat ie terug op het 0 punt gezet moet worden en dat ie moet zweven.
Deze onderkant moet zo gelijk mogelijk aan de plaat lopen (parallel). In dat geval zal de armhoogte (en de naaldhoek) behoorlijk correct zijn.
Ik zal vanavond wel weer de oude pics terug gaan zetten in plaats van de plaatjes die er nu staan want ik had er een mooie pic van. En ik zal het wel even vermelden in de tekst. Ik had het idee dat mensen zo vrij weinig fout meer konden doen maar dat had ik dus mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Kom maar ff online met msn... Praat wat makkelijker ;)

[ Voor 76% gewijzigd door BtM909 op 17-08-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zo net weer ff met mijn meubel aan de gang gegaan,

Foto's voor de liefhebbers,

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/images/djgear4.jpg mijn custom build platenhoes lamp. Deze zaten in een verzamelaar van junior jack en ik had gister ineens de ingeving om er wat aparts mee te doen.
Frame is een bestaande lijst. Achterkant verwijderen van de lijst, daar een neon achter (vraag me niet hoe ik er aan ben gekomen maar ik had nog een neon), hoes op de plexiglas plaat die er orgineel op zat, magneet randje aan de buitenkant van de orginele plexiglas plaat en er een nieuwe boven op met je raad het al een metalen randje zodat ie blijft hangen. Simpel. :)
De voeding past precies in m'n meubel qua hoogte dus dat komt mooi uit.

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/images/djgear9.jpg

Zonder deckplate, morgen ga ik een nieuwe maken naleijk voor het meubel die ik er in 3 delen op leg en waar de gaten in worden gevreesd met een bovenfrees en voorzien van mooie ronde hoeken zoals de akiama ook heeft.
Aan de rechterkant van het meubel heb ik nog een lege ruimte. Daar komt een laden kast te staan die nu nog in aanbouw is. Passen +/_ 400 platen in straks dus ruimte zat. Er kan namelijk ook nog zat onder in curver kratjes
De CD spelers komen er straks boven op een systeem zodat ik ze weg kan draaien mocht ik ze niet nodig hebben. (zo'n soort van tv armsteun).

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/images/djgear10.jpg

Compleet schoon gepoetste akiama's die straks weer ff terug in de doos mogen tot de synq mixer er weer is.

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/images/djgear12.jpg

M'n pc die straks boven op de platenkast komt te staan zodat ik m'n mp3 controller bij de hand heb en geen 1,5 meter hoef te lopen tijdens het draaien

De rest van de kamer word straks ook licht blauw en de licht grijze vloerbedekking gaat er morgen in + morgen overal kablegoot tegen de muur aan. Donderdag ff naar de ikea voor een el cheapo klippan bank en een stoel. Koelkast van red bull richting die kamer, tv en stereo aan sluiten en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
-ScuL- schreef op 17 augustus 2004 @ 13:22:
Ik krijg vandaag mijn 2e exemplaar HTD 4.5 ... dus ik ben net zo blij als Empathy whehe :+
Nu hoef ik iig niet meer te mixen met een gare bak uit 1978 en 5% pitch lol.
woei foto's :P
Afbeeldingslocatie: http://www.globalhardstyle.com/pics/gear/112_1279.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.globalhardstyle.com/pics/gear/112_1277.jpg

:9~

let niet op de headphone , die komt volgende maand aan bod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 15:01
dat Q-dance logo'tje is best mooi, jammer dat er op 't zwarte gedeelte pleurisherrie staat :P

mooi setje trouwens, blauwe ledjes zijn ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ja ik lees wel 's dat mensen liever dat blauw niet zien maar ik vind het geweldig :P
en of het pleurisherrie is of niet, het gaat erom dat ik & het publiek er op los gaan dus :D hehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Blauwe ledjes zijn een hype en dus bij voorbaat al lelijk :+

Alles is tegenwoordig blauw, zelfs de smurfen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

geef die gast in je icon dan ook maar een ander jasje :p

Owja: ontopic:

het hierboven geposte setje: naar mijn persoonlijke zijn de plaatjes wat makkelijk, vluchtig. Over te mixtechniek ga ik niets zeggen, ik heb er niet op gelet (maar dikke fouten sprongen er niet uit dus dat zit wel goed)

[ Voor 69% gewijzigd door Yalopa op 17-08-2004 22:45 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Het is bedoeld als lekker chill muziekje op een zomerse avond, voor dat doel vond ik deze platenkeus wel geschikt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brakkie op 17-08-2004 23:08 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 17 augustus 2004 @ 21:52:
[...]

woei foto's :P
[afbeelding]

[afbeelding]

:9~

let niet op de headphone , die komt volgende maand aan bod :P
Hoe bevalt de dxm je?

was ook op FFWD, voor het merendeel bij D'n'B gefreaked, maar ook bij MdH en Marnix hok. De MdH truck was ook erg goed, alsmede electronation en elementz...De rest was wat mij betreft niet zo boeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Afbeeldingslocatie: http://www.extremeaudio.nl/stekkie/synq.jpg
O+

Let niet op het element van de rechter tafel, die wordt nog vervangen vandaag/morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
oh het is zeker een goede mixer, alhoewel ik niet echt kan zeggen dat ik veel vergelijkbaar spul onder de vingers heb gehad.
de faders e.d. gaan erg soepel en de killswitches doden de tonen erg goed uit.
verder klinken de FX vrij professioneel, je moet ze alleen met mate gebruiken ;)
je hebt maar 2 kanalen natuurlijk, maar voor een 2 kanalen mixer is dit zeker geen slechte koop.

ook heeft hij (volgens reviews) niet het probleem wat andere Numark-mixers wel hebben namelijk het onwerkelijk snel verslijten van de faders.

... @ Empathy
als ik die Synqs zo zie ben ik toch blij dat ik voor AA ben gegaan, dat antraciet zwart vind ik net iets sexier :9~
Veel plezier ermee want die tafels draaien als een gek :)

Trouwens weet iemand wat een stofkap voor zo'n OEM-bak moet kosten :?
Hoorde dat er ook kappen van de Numark TT1/2 op passen :?

[ Voor 23% gewijzigd door ScuL op 17-08-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Al waren die dingen mintgroen, de kleur maakt me dus echt geen reet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
hihi wat mij opvalt dat geloof ik haast iederen zijn tafels 'recht' heeft staan.. waarom niet 90graden gedraait? vinden jullie dat niet veel handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
num-lock schreef op 17 augustus 2004 @ 23:33:
hihi wat mij opvalt dat geloof ik haast iederen zijn tafels 'recht' heeft staan.. waarom niet 90graden gedraait? vinden jullie dat niet veel handiger?
Alleen voor het echte turntablism-werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nee eigenlijk niet... moet ik helemaal naar achter graaien voor die kutpitch.... Ik zet ze lekker recht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Vash schreef op 17 augustus 2004 @ 23:46:
[...]
Nee eigenlijk niet... moet ik helemaal naar achter graaien voor die kutpitch.... Ik zet ze lekker recht :)
Indeed.. ik vind 90 graden gedraaid eigenlijk maar 'lastig'.. bovendien staan ze in vrijwel alle clubs gewoon recht (voor zover ik heb gezien iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik heb een aparte kamer voor me dj gear e.d en om die een beetje op te vullen langs de muren zet ik ze recht.

Nee ten eerste vind ik het geen porum om ze in battle stand te zetten en ten tweede is het gewoon mega onhandig als je niet fatsoenlijk bij je pitch kunt.
Op dat laatste hebben ze trouwens een tric op de TTX want daar kun je je display en pitchfader gewoon een kwart slag draaien ten opzichte van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
-ScuL- schreef op 17 augustus 2004 @ 23:22:
ook heeft hij (volgens reviews) niet het probleem wat andere Numark-mixers wel hebben namelijk het onwerkelijk snel verslijten van de faders.
Komt omdat ze digitaal aangestuurd worden (VCA princiepe) en dus iets minder snel aan slijtage onderhevig is. En ze gebruiken betere faders tegenwoordig dus dat zit allemaal wel goed daar bij Numark.
Ze slijten wel maar je hoort het pas in een veel later stadium zeg maar. En tegen die tijd ben jij allang over gestapt op een andere mixer ;)
Trouwens weet iemand wat een stofkap voor zo'n OEM-bak moet kosten :?
Hoorde dat er ook kappen van de Numark TT1/2 op passen :?
Kap van een TT1/2 past prima alleen moet je ze wel zien te krijgen en ik denk niet dat Interstate audio zit te wachten op een invasie van OEM bezitters die alleen stofkappen willen hebben.
Ik heb die van mij gehaald in duitsland waar ik ze voor 25€ mee heb genomen.

Een stofkap specifiek voor de OEM bak is er simpelweg niet.
Een stofkap van een PDX zou mischien ook nog wel passen maar als je daar de prijs van hoort sla je ook stijl achter over.

Dus dan word het de theedoek of zelf een oplossing verzinnen. Plexiglas kapje lijmen moet op zich ook niet zo heel moeilijk zijn voor de OEM bak.
-ScuL- schreef op 17 augustus 2004 @ 23:22:
... @ Empathy
als ik die Synqs zo zie ben ik toch blij dat ik voor AA ben gegaan, dat antraciet zwart vind ik net iets sexier :9~
Veel plezier ermee want die tafels draaien als een gek
De Stanton STR8-150 heeft de mooiste kleur.
Daarna de rest en de reloop is het lelijkst van allemaal. Geborsteld alu gaat snel vervelen.

[ Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 18-08-2004 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
na een beetje rondgesurft te hebben in de verschillende delen I t/m X het volgende:
ik weet dat er onder jullie een aantal zijn die mixen met de computer. Wie heeft er ervaring met Traktor DJ Studio en dan met name icm met de Hercules DJ Console. En wie heeft er überhaupt ervaring met de HDJ Console? ik ben benieuwd... :Y)

P.S.: en welke controllers vinden jullie nog meer aan te raden voor mixen met de computer?

[ Voor 13% gewijzigd door Elefante op 18-08-2004 01:55 ]

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Reind schreef op 18 augustus 2004 @ 01:47:
Komt omdat ze digitaal aangestuurd worden (VCA princiepe) en dus iets minder snel aan slijtage onderhevig is. En ze gebruiken betere faders tegenwoordig dus dat zit allemaal wel goed daar bij Numark.
Ze slijten wel maar je hoort het pas in een veel later stadium zeg maar. En tegen die tijd ben jij allang over gestapt op een andere mixer ;)
weer wat geleerd :P
Kap van een TT1/2 past prima alleen moet je ze wel zien te krijgen en ik denk niet dat Interstate audio zit te wachten op een invasie van OEM bezitters die alleen stofkappen willen hebben.
Ik heb die van mij gehaald in duitsland waar ik ze voor 25€ mee heb genomen.
heb je daar een adres/link van? kom wel 's in Duitsland :)
Een stofkap specifiek voor de OEM bak is er simpelweg niet.
Een stofkap van een PDX zou mischien ook nog wel passen maar als je daar de prijs van hoort sla je ook stijl achter over.

Dus dan word het de theedoek of zelf een oplossing verzinnen. Plexiglas kapje lijmen moet op zich ook niet zo heel moeilijk zijn voor de OEM bak.
heb er al 2 theedoeken op ( :*) ) maar toch laten die doeken zelf ook al wat stofjes achter dus plexiglas zou mooier zijn ;)
De Stanton STR8-150 heeft de mooiste kleur.
Daarna de rest en de reloop is het lelijkst van allemaal. Geborsteld alu gaat snel vervelen.
ik vind die stanton wat te vierkant naar m'n smaak, dan hebben de anderen een wat mooier en ronder ontwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
De STR8-150 is ook de OEM bak met een ASTS arm. De ST-150 heeft een nette S-arm, maar die is niet alleen foeilelijk maar ook nog eens peperduur. :z

Trouwens Reind ik vind het niet correct dat je de Reloops als lelijkste nomineert: Wat mij betreft gaat ie naar Stanton (voor zowel de mooiste als de lelijkste OEM bak :D)

[ Voor 38% gewijzigd door Flake op 18-08-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Ik heb zelf wel behoorlijk wat ervaring met computer mixen, maar niet echt met Traktor DJ Studio.

De Hercules DJ Console heb ik ook, en ik vind het eigenlijk jammer dat het iets te vaak echt als speelgoed wordt bekeken, terwijl je toch wel alle functies er op vind die je nodig hebt en ook op DJ CD Spelers + Mengpaneel vind:
Play/Pause en Cue knop, Jogwheel om de pitch bij te regelen, 2 knopjes om verder of terug in het liedje te zoeken en wat knopjes die je kan gebruiken voor effecten en loops.
Het 'mixer' gedeelte bestaat uit een erg losse crossfader, 3 draaiknopjes per kanaal voor de equalizer, en een fadertje per kanaal.
Oorspronkelijk was de functie van dit fadertje een pitch fader, maar in bijna alle dj programma's die de DJ Console ondersteunen kan je deze instellen om als volume te dienen.
Er is ook per kanaal een knopje dat je oneindig kan ronddraaien, dat oorspronkelijk voor het volume dient, maar dat veel nuttiger is om de pitch mee bij te regelen.
De meeste dj software kan dan bij benadering de pitch automatisch goed zetten bij het laden van het nummer, en met die knopjes kan je dat dan bijregelen om ze perfect gelijk te krijgen indien nodig.

Als externe geluidskaart valt de dj console ook heel goed mee, vermits hij onder andere ASIO ondersteund voor een lage latency.
Er zit 1 stereo ingang op (te kiezen tussen digitaal, optisch, line-in of mic-in) en 3 stereo uitgangen (1 uitgang zit ook langs de voorkant met een volume-regeling om je hoofdtelefoon in te steken, de andere uitgangen zitten aan de achterkant)

Het is jammer dat er geen 2 ingangen en 2 uitgangen opzitten, want dat zou het een ideaal goedkoper apparaatje maken ter vervanging van de ScratchAmp indien je in FinalScratch-achtige technologie geinteresseerd bent.

Een ander minpuntje is dat de play/pause en cue knop behoorlijk hard moeten ingedrukt worden voor ze werken.
Das wel een beetje vervelend als je een nummer wil ingooien, maar de knop was dan niet goed genoeg ingedrukt.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Elefante schreef op 18 augustus 2004 @ 01:50:
na een beetje rondgesurft te hebben in de verschillende delen I t/m X het volgende:
ik weet dat er onder jullie een aantal zijn die mixen met de computer. Wie heeft er ervaring met Traktor DJ Studio en dan met name icm met de Hercules DJ Console. En wie heeft er überhaupt ervaring met de HDJ Console? ik ben benieuwd... :Y)

P.S.: en welke controllers vinden jullie nog meer aan te raden voor mixen met de computer?
Heb hier een tijdje mee gewerkt, heb echter die DJ console na 3 dagen aan de kant geflikkert en hierna weer mijn ouwe vertrouwde MIDI controller aangesloten (een Roland MCR-8) en dat werkt toch net ff 10x lekkerder.
Gebruik de DJ console nu alleen nog als externe geluidskaart voor mijn laptop...

Ik doe nu overigens alleen nog vinyl, dus die DJ console zie ik ook niet meer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Adion schreef op 18 augustus 2004 @ 09:49:
Ik heb zelf wel behoorlijk wat ervaring met computer mixen, maar niet echt met Traktor DJ Studio. De Hercules DJ Console heb ik ook...
Hoe zit het met de response tijd van dat ding? Als je een knop indrukt of je verschuift een fader, reageert hij dan direct of zit er een kleine vertraging in????

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 18-08-2004 10:03 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Dat wel, maar de software heeft meestal een hoge latency (vanwege de koptelefoon uitgang die in de meeste bijgeleverde software alleen werkt als die op DJ modus staat en niet op ASIO).

Overigens zijn alle knopjes gewoon joystick controllers! (Kijk maar eens bij gamecontrollers in het configuratiescherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
ChojinZ schreef op 18 augustus 2004 @ 10:02:
Hoe zit het met de response tijd van dat ding? Als je een knop indrukt of je verschuift een fader, reageert hij dan direct of zit er een kleine vertraging in????
In djDecks kan je gewoon instellen om ASIO te gebruiken, en dan kan ik niet echt een vertraging merken.

Wel is het zo dat de pitch faders denk ik iets trager werken, dus als je die als volume gebruikt kan je ze niet gebruiken om heel kort het volume volledig weg te nemen ofzo, daar moet je dan wel de crossfader voor gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Adion op 18-08-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Adion en OverSoft, bedankt voor jullie reactie.

het is idd jammer dat mensen elkaar zoveel napraten (dit geldt niet alleen in dit geval waarin het apparaat speelgoed genoemd wordt )

OverSoft, in mijn beleving is een tijdje langer dan drie dagen, maar als je ander spul hebt ben je sneller geneigd dat te gebruiken. hoeveel kost die Roland eigenlijk en begrijp ik goed dat die via de MIDI-poort gebruikt moet worden?

zijn er nog andere goede controllers (lieft met URL en plaatjes :Y) )?
OverSoft schreef op 18 augustus 2004 @ 10:05:
Dat wel, maar de software heeft meestal een hoge latency (vanwege de koptelefoon uitgang die in de meeste bijgeleverde software alleen werkt als die op DJ modus staat en niet op ASIO).

Overigens zijn alle knopjes gewoon joystick controllers! (Kijk maar eens bij gamecontrollers in het configuratiescherm)
wat bedoel je met bovenstaande?
@Adion, zou je zo vriendelijk willen zijn te testen of alle knoppen ook werken onder Traktor (ook de scratch-knoppen, hoe werken deze eigenlijk?)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Elefante schreef op 18 augustus 2004 @ 18:02:
Adion en OverSoft, bedankt voor jullie reactie.

het is idd jammer dat mensen elkaar zoveel napraten (dit geldt niet alleen in dit geval waarin het apparaat speelgoed genoemd wordt )

OverSoft, in mijn beleving is een tijdje langer dan drie dagen, maar als je ander spul hebt ben je sneller geneigd dat te gebruiken. hoeveel kost die Roland eigenlijk en begrijp ik goed dat die via de MIDI-poort gebruikt moet worden?

zijn er nog andere goede controllers (lieft met URL en plaatjes :Y) )?

[...]

wat bedoel je met bovenstaande?
@Adion, zou je zo vriendelijk willen zijn te testen of alle knoppen ook werken onder Traktor (ook de scratch-knoppen, hoe werken deze eigenlijk?)
Standaard werken niet alle knoppen goed met traktor. Na de firmware update en software update voor MIDI heb ik geen idee, nog niet geprobeerd.
Overigens is de DJ console echt wel speelgoed als je beter spul gewend bent (zoals die Roland).
Ik denk niet dat je makkelijk nog ergens een Roland zal vinden. Ik heb em al een paar jaar terug gekocht bij de Conijn Muziek in Eindhoven (voor 150 gulden toen :D). Nu zouden ze nog zo'n 400 euro op ebay doen gok ik.
En de Roland werkt inderdaad via de MIDI poorten. (Het is immers een MIDI controller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
ja, ik heb gezien dat er een firmware- en software update is voor de Hercules, maar wat heeft MIDI ermee te maken? de verbinding is toch via USB en maakt gebruik van de ASIO-drivers? 8)7

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Na een firmware update van de DJ Console kun je hem ook instellen als midi controller.
De toetsen en sliders zenden dan midi commando's uit, en die kun je in zowat alle audio toepassingen gebruiken en toekennen aan verschillende commando's.

De aansluiting is inderdaad via usb, maar het apparaat stelt zich in windows voor als 1 asio apparaat voor het geluid, en een game controller apparaat om de knopjes te bedienen.
Bij de nieuwste firmware/driver update komt daar dus bij dat het zich ook als midi apparaat kan voordoen.

Ik zal eens proberen of ik morgen de dj console met traktor kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Reind schreef op 17 augustus 2004 @ 16:16:
[...]

In princiepe staat ie dan stil. Jij daarintegen zei volgens mij dat de arm met anti skating naar het midden toe zou gaan en dat is dus juist de verkeerde kant op. Als dat het geval was dan zou anti skating alleen maar schade aan richten.
Vaak is het trouwens ook zo dat de anti skating nooit helemaal 0 is bij draaitafels of dat er een punt in de lagers zit waar de arm "in" valt als het ware. Beide zijn geen groot probleem mits het binnen de perken ligt. Een arm die met de anti skating op 0 nog steeds erg graag naar de arm steun toe wil is niet goed.

Ik had het idee dat mensen zo vrij weinig fout meer konden doen maar dat had ik dus mis ;)
Toch zat dit me niet lekker en heb het even onderzocht 8)7.

Je hebt gelijk. De arm gaat juist naar buiten toe als anti-skating niet op 0 staat :)

Maarrrrrrr, ik heb m'n armen (van m'n draaitafels :P) als volgt afgesteld:
Setup -> Technics 1200 en Ortofon Concorde Pro

[list]
• Eerst element erop schroeven
• Vervolgens 0-punt vinden, zodat de arm zweeft
• Anti-skating op 0
• Slipmat / Plaat gebruikt en naald erboven laten 'zweven'
• Naar onderste lijn van de blokje van de naald gekeken
• Armhoogte ingesteld, zodat blokje parallel loopt met plaat
• Naald druk ingesteld
• Anti-skating op 3
Door deze setting kwam ik precies uit op de waardes die Dré meestal krijgt als hij Technics 1200 met Pro's afstelt.

Blijkbaar dus toeval? Want op de site van zowel New-line als die van jou wordt voornamelijk gesproken over naalden die in de headshell worden geschroefd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dat zal dan toch wel inderdaad stom toeval zijn.

Het moet namelijk zo,

Arm balanceren en 0 punt vinden.
Aantal grammen naalddruk in stellen
Slipmat en plaat plaatsen, arm op de plaat zetten met afgestelde naalddruk.
Hoogte instellen aan de hand van de onderkant van het element
Hoogte locken.

Dat is de manier waarop het moet namelijk.

Als je een element hebt wat je vast moet schroeven in de headshell dan wil dat zo af en toe nog wel is een probleem geven.
Heb je bijvoorbeeld een Reloop RP4000 die geen hoogte instelling heeft dan zul je zien dat een concorde Pro de perfecte hoogte heeft en paralel loopt aan de plaat. Monteer je echter een OM Pro dan zul je zien dat de hoogte niet helemaal klopt. In dat geval moet je dus je ophang beugeltje van je element (punt waar je het element op de headshell vast schroeft) bij gaan buigen om de juiste hoogte te verkrijgen. Dit is nogal een risico gebeuren want ik heb wel is van die knuppels iets af zien breken op zulke momenten.

Wat gebeurd er als je element te hoog of te laag staat? Nou als ie te hoog staat dan gaat een naald als een beitel in je vinyl staan hakken. Op zulke momenten dus liever iets te laag dan te hoog instellen. Als ie te laag staat heeft ie iets minder contact met de groef dan de bedoeling is in princiepe maar je voorkoomt dat de naald je platen sloopt.

Tis dat ik niet kan flashen maar anders ging ik er een keer een flash filmpje van maken. Pioneer heeft ook van die flash filmpjes op z'n site staan en dan kun je gewoon echt niets meer fout doen als je precies hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Reind schreef op 18 augustus 2004 @ 23:44:
Tis dat ik niet kan flashen maar anders ging ik er een keer een flash filmpje van maken. Pioneer heeft ook van die flash filmpjes op z'n site staan en dan kun je gewoon echt niets meer fout doen als je precies hetzelfde doet.
Je kan toch wel capturen met een cam :?

Contact me maar, dan maak ik er wel Flash van :9

• R2D2
  • Niet online
Ik kan het wel capturen maar ik heb ten eerste maar een klein hosting accountje en ten tweede 1gig traffic in de maand voor ik bij moet gaan dokken.

Als ik dus een heavy flash filmpje bij die tutorial ga zetten dan gaat dat mega traffic trekken en kan ik dus gaan dokken ;)

Maar ik bedenk me eigen net dat ik ook nog een chello en zonnet webspace heb dus daar zou ie wel op kunnen desnoods.

Hmmmmm ik zal is een keer een digitale filmcamera proberen te ritselen.

• Reacher
  • Laatst online: 08:37

Reacher

oldschool

ik kan wel wat mirrorren voor je. Denk niet dat ik zomaar aan m'n +30 gb traffic per maand kom :P

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Reind schreef op 19 augustus 2004 @ 00:06:
Als ik dus een heavy flash filmpje bij die tutorial ga zetten dan gaat dat mega traffic trekken en kan ik dus gaan dokken ;)
Hoeft niet altijd heavy te zijn hoor. Maak die movie maar dan kijk ik wel wat ik kan doen.

En hij kan altijd gehost worden door Reacher :D

• Chiron
  • Laatst online: 18:27

Chiron

Moderator Discord
zijn er nog andere goede controllers (lieft met URL en plaatjes )?
Evolution X-Session:

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/evolution-xsession.jpg

Faderfox:

Afbeeldingslocatie: http://www.faderfox.de/DJ1/PICT0011_Kopie_klein.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Reind schreef op 18 augustus 2004 @ 23:48:
Wat gebeurd er als je element te hoog of te laag staat? Nou als ie te hoog staat dan gaat een naald als een beitel in je vinyl staan hakken. Op zulke momenten dus liever iets te laag dan te hoog instellen. Als ie te laag staat heeft ie iets minder contact met de groef dan de bedoeling is in princiepe maar je voorkoomt dat de naald je platen sloopt.
Maar, hebben jullie niet het probleem dat wanneer je de naald zo instelt dat die het vinyl net raakt en je een plaat aan het cue'en bent (ik haal hem dan wel is heen en weer) de naald er heel snel af/ of overspringt. Er hoeft maar een klein bobbeltje in je vinyl te zitten en je naald schiet weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 12:09 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 12:08:
[...]

Maar, hebben jullie niet het probleem dat wanneer je de naald zo instelt dat die het vinyl net raakt en je een plaat aan het cue'en bent (ik haal hem dan wel is heen en weer) de naald er heel snel af/ of overspringt. Er hoeft maar een klein bobbeltje in je vinyl te zitten en je naald schiet weg.
He, wel goed quoten he ;)

Maar ik heb daar dus geen last van. Kan je dan niet je naalddruk ietsiepietsie verhogen :?

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ok mensen, ik heb voor de liefhebbers 'n nieuwe mix opgenomen vanmiddag :)
Hij is aardig representatief voor mijn huidige stijl en techniek, dus luister maar even als je geïnteresseerd bent :)

Zoals eerder in dit topic te lezen valt draai ik sinds mei dit jaar, en draai ik techno. Binnen de techno eigenlijk wel verschillende stromingen... Van funky tot schranz ;)

Download hier (50 min. MP3 - 69,3Mb)

Playlist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
01 - Unknown - Unknown (jup... vaag ???)
02 - The Advent - 1 Up [PAIN026 - Tortured Records]
03 - Hardcell - The Play [ZYNC LP02a - Zync]
04 - The Advent - Nite Call [GEMA - Douala Trax]
05 - Graylock - Steaming! [First Impression]
06 - Dave Clarke - The Wiggle (12" Mix) [DEVILS004 - Skint Records]
07 - Eric Sneo vs Andy Düx - Entertainment (Andy Düx Remix) [Over150 - Overdrive]
08 - Michael Forzza - Exposure (Original Mix) [GOST 0004-6 - Ghoststyle]
09 - Adam Beyer & Henrik B - The eye that sees itself (B1 Remix) [ME01 - Mad Eye Recordings]
10 - Manu Kenton vs DJ HS - Metalica [Virtual003 - Virtual]
11 - Eric Sneo vs Andy Düx - Entertainment (Eric Sneo Remix) [Over150 - Overdrive]
12 - OR vs Craze Hacker - ASCII Code [RV01 - Reverse Vinyl]
13 - Robert Natus - Start & Stopbit [Systemcalls001 - Systemcalls]

[ Voor 7% gewijzigd door BezurK op 19-08-2004 19:57 . Reden: titeltje goed gezet :) ]

Rookworst zonder R is ook worst.

• Flake
Bezurk: Onbekende platen (whitelabels) zijn helemaal niet zo raar hoor ;). Ik heb er maar 1tje gehad die echt onbekend was, duurde een halfjaar voordat ik 'm had geID't.

Nog een note: De plaat met cat.ID OVER150 is Eric Sneo - Entertainment :). Het label heet Overdrive ;). Die Andy Duex-plaat zal waarschijnlijk Schmerz zijn. Helaas is techno niet echt mijn ding.

• BezurK
Vash schreef op 19 augustus 2004 @ 19:47:
Bezurk: Onbekende platen (whitelabels) zijn helemaal niet zo raar hoor ;). Ik heb er maar 1tje gehad die echt onbekend was, duurde een halfjaar voordat ik 'm had geID't.

Nog een note: De plaat met cat.ID OVER150 is Eric Sneo - Entertainment :). Het label heet Overdrive ;). Die Andy Duex-plaat zal waarschijnlijk Schmerz zijn. Helaas is techno niet echt mijn ding.
Het is niet echt een whitelable, dat is het vage :)
Hij heeft wel een label, alleen staat er geen artiest of titel oid op... Het enige ID-bare ding is hetgene wat in de binnenkant gekerft staat: "17th" en "Simon the Exchange"... Maar dat levert op Discogs niets op :?

En die andere is idd Eric Sneo vs Andy Düx - Entertainment. De ene is de Andy Düx remix, de andere de Eric Sneo remix :) (heb het ff gefixt) thx :)

[ Voor 5% gewijzigd door BezurK op 19-08-2004 19:54 ]

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

SIMON - THE EXCHANGE WHITE 12" UK $6.00

http://www.musicindustrystore.com/auction4.htm

die kwam ik tegen

• BezurK
Empathy schreef op 19 augustus 2004 @ 20:06:
SIMON - THE EXCHANGE WHITE 12" UK $6.00

http://www.musicindustrystore.com/auction4.htm

die kwam ik tegen
Nope dat is'm niet... Ik heb trouwens in meer platen de inscriptie "exchange" of "the exchange" staan... Lijkt mij eerder een platenfabriek ofzo? En dat daar ene Simon werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

The exchange is volgens mij een van de grotere perserijen. Heel wat van mn platen hebben als inscriptie the exchange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Yalopa schreef op 20 augustus 2004 @ 16:52:
The exchange is volgens mij een van de grotere perserijen. Heel wat van mn platen hebben als inscriptie the exchange...
Dat zeg ik... ;) :P
Lijkt me dan dat Simon de persoon is die verantwoordelijk was voor die ene persing ofzo, of dat hij de master gemaakt heeft oid...

Anyway, genoeg over mijn mystery-plaat ;)

Nog iemand hints/tips of opbouwende kritiek over mijn setje? Of heeft uberhaupt nog niemand geluisterd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Empathy schreef op 17 augustus 2004 @ 23:14:
[afbeelding]
O+

Let niet op het element van de rechter tafel, die wordt nog vervangen vandaag/morgen
Hey, ken ik die headphone stekkert niet ergens van :P

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Adion schreef op 18 augustus 2004 @ 23:09:
[...]

Ik zal eens proberen of ik morgen de dj console met traktor kan proberen.
en? nog aan toegekomen? ik ben benieuwd... kun je ook met de jogs scratchen? ik heb gemerkt dat je wel met de muis kunt "scratchen" door je muis flink naar links of rechts te bewegen en dan los te laten. kun je ditzelfde ook bereiken door de jogs een flinke zwiep te geven? en is de latency van het gebeuren een beetje binnen de perken?

alvast bedankt! :7

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Laatst online: 06-09 22:19
Misschien hele rare reactie. Maar hoe overtuig je in godsnaam je ouders !?!?! Ik wou samen met m'n neef leuk iets beginnen, hij is al enkele jaren DJ en ik wou leuk mee beginnen eerst het wa leren en dan meegaan wanneer hij draaide en dan zo verder samen doen.

Plan was dat ik een Pioneer CDJ-800 zou kopen, we vonden de MKII iets te duur atm en met de CDJ-800 kan je ook al echt heel leuke dingen mee doen. En wat hij nog zelf had was dit wel genoeg voor nu.
Allemaal goed en wel, wil je dat thuis toch even voorleggen... Krijg je weet ik veel wat over je hoofd, omdat je hen altijd teleursteld in de studies, school gaat voor, dat is toch geen hobby, je verkwist geld, etc....

Even dat laaste toelichten, ik ben gestopt in mijn 2de jaar informatica, omdat ik iets anders wou gaan studeren, mijn eerste jaar dus geslaagd wel in 2de zit, maar zo zijn er zovelen. Moest ik verder hebben gedaan had ik een loodzware 2de zit en was het natuurlijk nog niet zeker of ik zou slagen ja dan neen. Anywayzzzz.... Waarom doen ouders altijd zo moeilijk als het over dingen gaan die wat geld kosten, die met het nachtleven te maken hebben etc...

Even back to normal... Veel success aan de mensen die pas beginnen, have fun !! Someday i'll finally get started myself. Ahja, de 2 pioneers zijn echt aanraders ;) ;)

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook ooit een keer op zon manier begonnen.
Als hobbie eerst met wat oude zooi die ik 2e hands op de kop had getikt.
simpele cd spelers en het oude mengpaneel van mn pa.
En zo flink gaan kloten. Op gegeven moment kan je dan laten zien dat je het echt leuk vind en het er eens serieus met je ouders over hebben. Werkte in mijn geval in ieder geval wel. En dan is t maar zelf hard genoeg werken tot je de apparatuur kan kopen. En flink door sparen. En op een gegeven moment als je een leuk plekje heb om te draaien kan je dat redelijk terug verdienen.

Probeer de midden weg te vinden en niet gelijk het mooiste van t mooiste te kopen. Ouders hebben nou eenmaal snel dat ze iets zonde vinden.
En al helemaal als je 1000 euro uit gaat geven voor een beetje apparatuur.
Tot ze eenmaal zien dat het echt je hobbie is en je er echt veel mee bezig blijft houden.

Ik ben op deze manier een stuk verder gekomen alleen is t voor mij nu nog de tijd en zin vinden om regelmatig te blijven oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wou het ff bevestigen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb gewoon voor 1500 euro aan zooi besteld zonder mijn ouders te vertellen hoe duur het allemaal was :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
-ScuL- schreef op 20 augustus 2004 @ 20:29:
Ik heb gewoon voor 1500 euro aan zooi besteld zonder mijn ouders te vertellen hoe duur het allemaal was :X :D
Geef maar een email adres van je ouders, zeggen wij het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
I_M_P_A_C_T schreef op 20 augustus 2004 @ 19:43:
Misschien hele rare reactie. Maar hoe overtuig je in godsnaam je ouders !?!?! Ik wou samen met m'n neef leuk iets beginnen, hij is al enkele jaren DJ en ik wou leuk mee beginnen eerst het wa leren en dan meegaan wanneer hij draaide en dan zo verder samen doen.

Plan was dat ik een Pioneer CDJ-800 zou kopen, we vonden de MKII iets te duur atm en met de CDJ-800 kan je ook al echt heel leuke dingen mee doen. En wat hij nog zelf had was dit wel genoeg voor nu.
Allemaal goed en wel, wil je dat thuis toch even voorleggen... Krijg je weet ik veel wat over je hoofd, omdat je hen altijd teleursteld in de studies, school gaat voor, dat is toch geen hobby, je verkwist geld, etc....

Even dat laaste toelichten, ik ben gestopt in mijn 2de jaar informatica, omdat ik iets anders wou gaan studeren, mijn eerste jaar dus geslaagd wel in 2de zit, maar zo zijn er zovelen. Moest ik verder hebben gedaan had ik een loodzware 2de zit en was het natuurlijk nog niet zeker of ik zou slagen ja dan neen. Anywayzzzz.... Waarom doen ouders altijd zo moeilijk als het over dingen gaan die wat geld kosten, die met het nachtleven te maken hebben etc...

Even back to normal... Veel success aan de mensen die pas beginnen, have fun !! Someday i'll finally get started myself. Ahja, de 2 pioneers zijn echt aanraders ;) ;)
Je deed 2e jaar informatica, dan ben je ergens rond de 18?
Ik, 11 jaar oud.
Pap, ik wil een mengtafel kopen.
Koel, dat had ik vroeger ook.(hele verhalen) We kunnen zaterdag wel naar RAF in amsterdam gaan. Die hebben prachtige folders.
---kwijlen op folders---

Die wil ik hebben.
Nou, dan zou ik maar eens beginnen met sparen.

----sparen sparen sparen---
Samen mengtafel gekocht.

Als ik jou was zou ik een keertje op zaterdagmiddag de winkel binnen lopen en die speler kopen. Vooropgesteld dat het je eigen geld is moeten ze niet zeuren. Tegen de tijd dat er complete line-arrays je kamer binnen komen wordt het tijd voor ze om zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Da's nog het ergste van al... t'is m'n eigen geld. En, neen ik zen geen 18.. t'is al 20 en counting. Kunde het u gewoon voorstellen. Nu kwil niet met gewone CD-spelers gaan draaien. Kwil met de digitale vinyl beginnen, mits ik eigenlijk met platen wou starten. Maar na wat wikken en wegen toch besloten om met zoiets te willen beginnen. De plaat zal ooit gaan verdwijnen eens dit goed ingeburgert geraakt. Maar anywayzz... als je ouders nooit in dat sfeertje hebben gezeten, dat wereldje niet kennen, dan grrrrr kunnen ze zo moeilijk doen. En jah je kan wel zeggen van t'is jou geld, je doet ermee wat je wil. Jah maar dan kan ik mijn studies vergeten, want dan kan ik ze zelf gaan bekostigen en daar ziek mij atm nog nie in staat toe. Dus jah... hopelijk na m'n eerste examens draaien ze bij. Om het op z'n Hollands te zeggen. "Kzal ze es een poepie laten ruiken !!!!!"

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
I_M_P_A_C_T schreef op 20 augustus 2004 @ 20:52:
Da's nog het ergste van al... t'is m'n eigen geld. En, neen ik zen geen 18.. t'is al 20 en counting. Kunde het u gewoon voorstellen. Nu kwil niet met gewone CD-spelers gaan draaien. Kwil met de digitale vinyl beginnen, mits ik eigenlijk met platen wou starten. Maar na wat wikken en wegen toch besloten om met zoiets te willen beginnen. De plaat zal ooit gaan verdwijnen eens dit goed ingeburgert geraakt. Maar anywayzz... als je ouders nooit in dat sfeertje hebben gezeten, dat wereldje niet kennen, dan grrrrr kunnen ze zo moeilijk doen. En jah je kan wel zeggen van t'is jou geld, je doet ermee wat je wil. Jah maar dan kan ik mijn studies vergeten, want dan kan ik ze zelf gaan bekostigen en daar ziek mij atm nog nie in staat toe. Dus jah... hopelijk na m'n eerste examens draaien ze bij. Om het op z'n Hollands te zeggen. "Kzal ze es een poepie laten ruiken !!!!!"
Koop gewoon voor het geld van één Pioneer cjd800 gewoon 2x American PSX's :)
Ken je iig al meteen beginnen met btje leuk mixen thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Glorix Jim schreef op 20 augustus 2004 @ 20:59:
[...]

Koop gewoon voor het geld van één Pioneer cjd800 gewoon 2x American PSX's :)
Ken je iig al meteen beginnen met btje leuk mixen thuis..
Nah, kwil da ding hebben. Nothing less nothing more. En zo lekker verder bouwen.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
BtM909 schreef op 20 augustus 2004 @ 20:32:
[...]

Geef maar een email adres van je ouders, zeggen wij het wel :D
Neuh is niet nodig maar ik ben bekans 23 dus ik zou geen moeilijkheden moeten krijgen met wat ik doe... verdien er ook genoeg voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Da's beke het probleem, ik werk nu wel onder de vakantie en ik verdien er toch zeer mooi mee. Maar door het jaar ben ik dus nog student dus jah... totaal nog afhankelijk van.. idd m'n ouders. Dus jah...... probeert dan maar eens iets te doen waar ze het TOTAAL nie mee akkoord zijn. Then I would be in deep shit. Anywayzz we dwalen mss te ver af van't topic.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
dit hoort ook bij het DJ zijn/worden... B)

ik zou toch proberen je ouders ervan te overtuigen dat dit is wat je wilt. als je ze duidelijk maakt dat je dit écht een leuke hobby vindt en erop wijst dat het je eigen geld is, lijkt het me dat ze het misschien oneens zijn met je aankoop, maar dat je hierdoor echt niet zelf je studie hoeft te bekostigen. imho anyway O-)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Och jah... 'k heb m'n zinnen erop gezet. En het zal er komen, is het nu niet dan wacht ik nog wel even, komen zal het er. En misschien als het dan wat later is zijn de prijzen mss ook alweer wat gezakt :p. Als m'n eerste mix er is op zit, zal ik hem hier zeker komen posten :D

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
gelukkig heb ik dat probleem nooit gehad... ik was er al vroeg genoeg bij zeg maar ;)
ik was al met muziek bezig voordat ik kon praten bij wijze van spreken :P
Ik mixte vroeger al kinderen voor kinderen door elkaar met 2 casette decks lol :D
toen ik dus zei dat ik draaitafels ging kopen vonden ze dat niet meer dan logisch...

... en dat terwijl ze normaliter toch ook wel aardig moeilijk kunnen doen over dure aanschaffen (en ze meestal achteraf wel gelijk hebben... helaas...)

met dat laatste bedoel ik dat ik soms wel heb van "ooooh dat wil ik" en dan kan ik weken lang nergens anders aan denken en dan is dat mijn grote droom. Totdat ik het gekocht heb en er na 3 weken niet meer naar omkijk... Krijg je zo van "ja, we hebben je nog gewaarschuwd" ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Elefante schreef op 20 augustus 2004 @ 18:58:
en? nog aan toegekomen? ik ben benieuwd... kun je ook met de jogs scratchen? ik heb gemerkt dat je wel met de muis kunt "scratchen" door je muis flink naar links of rechts te bewegen en dan los te laten. kun je ditzelfde ook bereiken door de jogs een flinke zwiep te geven? en is de latency van het gebeuren een beetje binnen de perken?
Ik heb net ff de demo van Traktor dj studio 2.5 gedownload en geinstalleerd.
Op de site van hercules staat een preset voor traktor om alle instellingen goed te zetten, maar helaas kan je geen presets laden met de demo versie...

Dus heb ik zelf wat proberen acties te assignen aan knopjes en faders, en dat leek wel wat te werken, maar het is toch wel wat werk om alle knopjes in orde te krijgen denk ik.
De jog wheels heb ik niet helemaal zoals het hoort aan het werk gekregen, de andere knopjes wel.

Traktor heeft verder geen native support voor de dj console, wat praktisch betekend dat hij volledig via midi aangestuurd wordt.
Het grootste nadeel hiervan is dat helaas de led's en de lampjes onder de knopjes helemaal niets doen.

Ik vermoed dat programma's die meer specifiek support voor de dj console hebben ingebouwd dus wel iets beter werken als traktor, hoewel het met die preset misschien nog wel kan meevallen, maar die heb ik dus helaas niet kunnen gebruiken.

Indien je geinteresseerd bent in andere programma's ook zou ik zeggen van djDecks eens uit te proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Brakkie schreef op 17 augustus 2004 @ 01:40:
Heb een mix in elkaar gedraaid van een klein uurtje met lekkere zomerse house plaatjes. Hij is al een maandje of 2 oud dus qua muziek niet helemaal recent meer.

Hij is hier te vinden:
Summer mix

De tracklist:

1. DJ Gregory - The joburg theme
2. Zulu tribe - Back to kinshasa
3. Drummers of love - Drums of love
4. Julius Papp - Feel the rhythm
5. Sugababes - Hole in the head (Full intention vocal mix)
6. Rune - Calabria
7. Mousse T feat. Emma Lanford - Is It 'cos I'm Cool
8. Kelis - Trick Me (Jones & Cabrera Vibelicious Disco Trick Mix)
9. Stellar Project - Get up Stand up (Phunk Investigation Vocal Mix)
10. Dr. Kucho & Wally Lopez - La Luna
11. Sunset Freakz - Back To The Island
12. Shakedown - At night (jazz-n-groove prime time remix)

Als je hem download, laat me weten wat je er van vindt :)
Lekkere mix !! Meeste plaatjes ken ik wel maar ze blijven relaxed. Nummer 2 bijvoorbeeld met die gekke stemmetjes vind ik top. Dit is wel mijn muziek!
Veel vrouwen kunnen hier lekker op dansen en ik ook :9 en dan is het halve werk al klaar... hehe.
Technisch komt het op mij ook vrij goed over. Dacht dat ik 1 overgang hoorde die ik niet zo mooi vond maar weet ff niet meer waar.

@Reind Mooie site heb je gebouwd. Veel nuttige info.
Kleinigheidje: waarom zet je in je sig de link niet tussen [url] tags?
http://www.aboutdj.nl -> DJ Equipment review site
of
DJ Equipment review site

Dan hoeven mensen in dit topic alleen maar te klikken :)

ja ik ben lui.... :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Site ligt alweer op de schop. Gaat helemaal over naar een ander systeem zodat ik straks makkelijker/sneller kan werken zonder het gezeutr met dreamweaver te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

LangTall schreef op 20 augustus 2004 @ 18:17:
[...]

Hey, ken ik die headphone stekkert niet ergens van :P
Nee, dat is gezichtsbedrog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb vanavond 100% Isis voor het eerst horen draaien. Helaas maar een half uurtje omdat niet al mijn vrienden zo wild waren van de muziek, maar wat ik heb gehoord beviel me best! Erg strak gemixed en de muziek klonk gewoon vet. Had eigenlijk verwacht dat het van die saaie progressive was, maar dit viel mee '100%' mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
Ja maar Isis is ook gewoon lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hey JasperT werk jij nog steeds in die webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig allemaal :D.

Maar ik wou eens zeggen. Ik ben al tijdje gewoon beetje bezig met gewoon leuke home cinema geluidsapparatuur maar dan beetje low budget. (leuke pioneer boxjes denon avr 1801 denon dcd425 en wat oudere achterspeakers). Nou heb ik een tijdje terug sonos eens gedownload en ben daar wat mee gaan spelen. Toen dacht ik echt, ik mis iets, je kan het geluid echt zo mooi krijgen. Later zat ik per mp3tje steeds alles aan te passen om het zo mooi mogelijk te krijgen en zat gewoon steeds achter mijn pc een beetje met liedjes te spelen. Maar ik wil nu eens een beetje gaan experimenteren met mixen. Maar om te beginnen gewoon iets simpels. Iets om op mijn pc bijvoorbeeld eens een beetje te kijken hoe en wat allemaal.
Heeft iemand toevallig goede erveringen met bepaalde software die in vergelijking staat met de werkelijkheid. Ik ben nu een beetje naar ""mixvibes"" aan het kijken. Maar ik ben al helemaal niet bekend in de wereld van dj software.

Nu ik wat aan het lezen ben zie ik dat ik misschien eens wat moet proberem met de hercules dj console. Dat ding ziet er echt leuk uit om eens wat mee te experimenteren :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 21:20:
Goed bezig allemaal :D.

Maar ik wou eens zeggen. Ik ben al tijdje gewoon beetje bezig met gewoon leuke home cinema geluidsapparatuur maar dan beetje low budget. (leuke pioneer boxjes denon avr 1801 denon dcd425 en wat oudere achterspeakers). Nou heb ik een tijdje terug sonos eens gedownload en ben daar wat mee gaan spelen. Toen dacht ik echt, ik mis iets, je kan het geluid echt zo mooi krijgen. Later zat ik per mp3tje steeds alles aan te passen om het zo mooi mogelijk te krijgen en zat gewoon steeds achter mijn pc een beetje met liedjes te spelen. Maar ik wil nu eens een beetje gaan experimenteren met mixen. Maar om te beginnen gewoon iets simpels. Iets om op mijn pc bijvoorbeeld eens een beetje te kijken hoe en wat allemaal.
Heeft iemand toevallig goede erveringen met bepaalde software die in vergelijking staat met de werkelijkheid. Ik ben nu een beetje naar ""mixvibes"" aan het kijken. Maar ik ben al helemaal niet bekend in de wereld van dj software.

Nu ik wat aan het lezen ben zie ik dat ik misschien eens wat moet proberem met de hercules dj console. Dat ding ziet er echt leuk uit om eens wat mee te experimenteren :P
doe jezelf een lol en koop niet zo'n dj console, da's echt muk
prop een sblive in je pc, installeer de kx drivers (www.kxproject.com)
koop een goedkoop midi controllertje (marktplaats, dit topic, etc...)

en je bent echt beter af dan zo'n muk ding (i know, ik heb er ook een...)

installeer trouwens eens traktor dj studio (en dan het liefst versie 1, versie 2 is rotzooi)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.