How to become a Dj... deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.149 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Idd wat zoeken kan geen kwaad want deze mixer komt in ongeveer wel elke deel eens naar boven. Ik had hem vroeger ook dus ik kan je er wel wat over vertellen:

Hij kost niet veel en je kan er veel mee, een topper dus?

Ja en nee, om te beginnen is het een cool ding. Hij zit eenvoudig in elkaar en is soepel te bedienen, er hangt echter een kleine maar aan:

De faders zijn geen topdingen, ze slijten volgens mij te snel. Verder is de geluidskwaliteit niet bepaald choqueerend te noemen.

Moet je hem nu laten liggen?

Tenzij je een een redelijke Hifi amp + hifi speakers gebruikt en je van plan bent nooit een nieuwe mixer te kopen zou ik verdersparen voor een Rodec, maar dat trekt jou budgetje -en het mijne eigenlijk ook- niet. Koop je dat ding om wat lol te hebben en te oefenen dan kan je dat ding gerust kopen, als je na een paar jaar nog steeds zin hebt in mixen gooi je dat spul op de zolder en koop je een betere mixer...

alstu

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Yalopa schreef op 10 augustus 2004 @ 22:57:

Tenzij je een een redelijke Hifi amp + hifi speakers gebruikt en je van plan bent nooit een nieuwe mixer te kopen zou ik verdersparen voor een Rodec, maar dat trekt jou budgetje
Ik ken genoeg mixers die onder het budget van een Rodec zitten en net zo goed of zelfs niet beter in elkaar zitten. Zo bijzonder is rodec nou ook weer niet.
Rodec is goed maar niet wereld schokkend.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21905

Woei waarom heb ik deze topic niet eerder gezien? :)

Ik draai zelf nu 1 1/2 jaar... Voornamelijk UK Hardhouse. Dus liefst producties van o.a Andy Farley, BK, Phil Reynolds, K90 etc :)

Apparatuur :

Reloop RM-2000 MK-II + ortofon omb 5 pro element
Reloop RM-4000 MK-III + ortofon omb 5 pro element maar met een scratch naald erop
Gemini UMX-7
Pioneer HDJ-1000

Niet echt denderend geweldig dus... Vooral het verschil van die draaitafels is erg irritant. de torque waarde van de 4000 is beduidend hoger als die van de 2000 en dat voel je ook. Koste me veel langer om fatsoenlijk te corrigeren dan als ik 2 dezelfde draaitafels zou hebben staan.

Mijn laatste mix is van 23 juli : tracklist :
01 - Nick Rowland - Overdrive
02 - Ingo & Charlotte Birch - Rompa Stompa
03 - Nick Rowland - Fireball
04 - Ali Wilson & Snake - Mean Little Bastard ( OD404 Remix )
05 - Rob Tissera, Vinyl Groover & The red hed - Stay ( Stay Harder remix )
06 - Jon Rundell & Maddox - Everybody's Hardcore
07 - Neo & Barbwire - Invader
08 - Maddox & Kaye - Tales from the crypt ( Orginal remix )
09 - Colin Barret & Charlotte Birch - The prophecy
10 - James Lawson & Phil Reynolds - It's a dream ( Paul King Remix )
11 - Knuckleheadz Feat. Justin Bourne - Funky Ass bassline
12 - Billy Daniel Bunter & Roosta - Want my loving
13 - Tony de Vit - The Dawn ( Dark by Design remix )
14 - K90 - Breathe ( Steve Blake remix )
15 - Lab-4 - Dingaling
Zal mij benieuwen of mensen van hier paar van deze nummers kennen of niet :)

Stijl is uiteraard gewoon UK hardhouse met hier en daar beetje hardtrance elementen.

Als iemand deze mix wilt horen, voeg me toe @ soulseek : username : raven__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 13:24
Empathy schreef op 10 augustus 2004 @ 12:50:
* Empathy heeft de tafeltjes verkocht!

OEM-bakkies, here I come! :)
* OverSoft heeft de tafeltjes gekocht!

Vinyl, here i come :p
Anoniem: 21905 schreef op 11 augustus 2004 @ 00:23:
Woei waarom heb ik deze topic niet eerder gezien? :)

Ik draai zelf nu 1 1/2 jaar... Voornamelijk UK Hardhouse. Dus liefst producties van o.a Andy Farley, BK, Phil Reynolds, K90 etc :)

Apparatuur :

Reloop RM-2000 MK-II + ortofon omb 5 pro element
Reloop RM-4000 MK-III + ortofon omb 5 pro element maar met een scratch naald erop
Gemini UMX-7
Pioneer HDJ-1000

Niet echt denderend geweldig dus... Vooral het verschil van die draaitafels is erg irritant. de torque waarde van de 4000 is beduidend hoger als die van de 2000 en dat voel je ook. Koste me veel langer om fatsoenlijk te corrigeren dan als ik 2 dezelfde draaitafels zou hebben staan.

Mijn laatste mix is van 23 juli : tracklist :

[...]

Zal mij benieuwen of mensen van hier paar van deze nummers kennen of niet :)

Stijl is uiteraard gewoon UK hardhouse met hier en daar beetje hardtrance elementen.

Als iemand deze mix wilt horen, voeg me toe @ soulseek : username : raven__
Ik ken tales from the crypt, the dawn, en ofcourse dingaling :) (meesterlijke plaat)
Overigens ken ik dat nummer van Billy Daniel Bunter niet, heb wel enkele andere waaronder Power of Life (wat een erg vet nummer is).

[ Voor 73% gewijzigd door OverSoft op 11-08-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 91491 schreef op 10 augustus 2004 @ 15:15:
Ok ik ben bij dealer langsgeweest en die zegt me hetzelfde....ik ga beter voor de Beat 4 ..
Zijn er mensen met de Beat 4?? Hoe speelt ie?
Als je ons niet maar de dealer wel vertrouwt, why ask? Denk dat de gemiddelde persoon hier meer van gear weet dan je dealertje.

Om te beginnen: Een beat 4 is weggegooid geld, de beatcounters zijn namelijk troep. Ga dan voor de MX 4 (zelfde mixer maar zonder beatcounter, scheelt alweer een paar duiten). Toch is het een mixer waar ik niet helemaal van onder de indruk ben... Als ik jou was zou ik een PS-626i nemen. Klopt, het heeft 1 fadertje minder, maar het is wel een mixer waar een STUK minder problemen mee zijn (na de honderden die er zijn verkocht kun je dat wel aardig zeggen).

Een stap daarboven (weleswaar buiten jouw budget) ligt de Q-D5. HELE fijne faders, heerlijke mixer. En nog een stap dáárboven ligt de PCV-275 denk ik toch wel, en die is al helemaal buiten jouw budget :P.

Maar take my advice: Ga voor de MX 4 of (het liefst) de PS-626i.

Raven_, knikker die set eens op de GotDJ ftp ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Flake op 11-08-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vash schreef op 11 augustus 2004 @ 00:28:
[...]
Raven_, knikker die set eens op de GotDJ ftp ;)
GoTDJ ftp? :)

Ik heb de startpost wel een beetje door gelezen maar ben nog niet echt super bekend met deze topic dus vandaar. Ik ga even zoeken, en dan upload ik hem morgen wel even.

sowiesow is die mix van mij natuurlijk niet superstrak. Eerste 3 kwartier is nog wel redelijk te doen alleen ik schaam me nog steeds rot voor die paar gain foutjes die ik heb en die lelijke correcties ;)

Ik ga hem denk ik eerst even overnieuw doen, dit keer met een iets andere tracklist zodat er voor ieder wat wils is (te weinig hardtrance zit er nu in, en het is lekker om daarmee te beginnen, deze set is vanaf begin tot eind gewoon tempo tempo tempo :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Of zet m anders op een andere host, er zijn standaard hostjes die voor dit soort dingen bedoeld zijn (ben alleen ff de naam kwijt...)

Nouja als we het toch over mixers hebben: Denk dat ik binnenkort een SMX-1 ga bestellen. Vooral de limiter functie die Reind heeft beschreven (staat niks over in de specs? :?) vind ik bijzonder interessant voor het opnemen van setjes. Zoals jullie weten kan de VU van een plaat plotseling een stuk de lucht inschieten als je de intro voorbij bent, en van dat soort dingen word ik een beetje ziek bij het opnemen van een setje :P. Verder 4 faders, ook erg handig: Kun je EINDELIJK mijn cd spelers en draaitafels tegelijk gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00
idd GoTDJ ftp? :D

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 11 augustus 2004 @ 01:07:
Of zet m anders op een andere host, er zijn standaard hostjes die voor dit soort dingen bedoeld zijn (ben alleen ff de naam kwijt...)

Nouja als we het toch over mixers hebben: Denk dat ik binnenkort een SMX-1 ga bestellen. Vooral de limiter functie die Reind heeft beschreven (staat niks over in de specs? :?) vind ik bijzonder interessant voor het opnemen van setjes. Zoals jullie weten kan de VU van een plaat plotseling een stuk de lucht inschieten als je de intro voorbij bent, en van dat soort dingen word ik een beetje ziek bij het opnemen van een setje :P. Verder 4 faders, ook erg handig: Kun je EINDELIJK mijn cd spelers en draaitafels tegelijk gebruiken :P
Tis niet echt een limiter want over het recording signaal werkt ie niet.

Je kunt er alleen het master signaal mee bij schroeven zodat al heb je alles vol open je je master signaal zo uit kunt sturen dat deze niet keihard de versterker binnen komt.

Trouwens mijn synq gaat er uit aangezien ik weer is wat toe ben aan iets nieuws. De faders in de Synq hebben nu trouwens nukken dus hij gaat eerst terug naar Dre en dan waarschijnlijk Beglec (synq dus) zelf waar ze het mogen fixen. Op zich een prima mixertje alleen toch niet helemaal wat ik wil (goh dat heb ik altijd na een half jaar :P ) en dus ga ik nu de nieuwe numark maar is proberen denk ik.
De Synq gaat straks als ie weer helemaal 100 is (waarschijnlijk worden de faders gewoon vervangen) voor pak um beet 350 de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dan is hij voor mij. Ik heb je NU gewaarschuwd en je knikkert niet weer een mixer weg voordat ik de kans krijg :P

Dat hij niet over de recording werkt is in principe niet zo'n probleem... Je kunt tenslotte of met de digital coax of met de tulpmaster naar je pc toe lussen en met behulp van je line in-settings dat ding alsnog op 0dB krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, Dan zie ik het wel een keer verschijnen. Ik hou deze topic nu wel in de gaten 8)

En als je problemen hebt met volume verschillen, in de meest erge gevallen kun je dat nog op tijd aan passen. Maar de kleinere dingen kun je altijd nog aanpassen met bijv. Sound Forge. Remasteren ?

Bij de meeste high-bugdet mengpanelen worden de signalen meestal ook aan mekaar aangepast, of dit echt waar is weet ik niet maar dat is wat ik gehoord heb :D

Sowiesow als je platen veel draait dan hoor je die verschillen ook wel ;) Dus die kun je dan nog op tijd aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
ik moet zeggen dat ik zelf niet echt te spreken ben over de 626i... Ik zal wel een blauwe maandag model hebben ofzo maar ik ontdekte gisteren dat mijn fader van kanaal 3 al moeilijkheden vertoont. Soms valt heel het rechter kanaal weg en moet ik de fader een tik geven om het te fixen... :(
Ik heb die mixer afgelopen Mei gekocht, en ik dek na het draaien de mixer altijd af met een doek... :/

Dan maar sparen voor een Xone:32 >:)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Wat voor doek? Een theedoek of een droogdoek? Bij een droogdoek kan er zo een stukje katoen in die faderbaan knikkeren...
Bovendien moet dit te fixen zijn, waarschijnlijk een kwestie van fader losmaken en ff met de compressor d'r over.

[ Voor 2% gewijzigd door Flake op 11-08-2004 14:02 . Reden: de fixen --> te fixen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Vash schreef op 11 augustus 2004 @ 13:58:
Wat voor doek? Een theedoek of een droogdoek? Bij een droogdoek kan er zo een stukje katoen in die faderbaan knikkeren...
Bovendien moet dit te fixen zijn, waarschijnlijk een kwestie van fader losmaken en ff met de compressor d'r over.
Een T-Shirt :)
Oude theedoeken had ik toendertijd niet voorhanden en dit voldeed ook prima (d8 ik). Nu begin ik alleen wel te twijfelen of zo'n shirt niet pluist/stof geeft :? Volgens mij niet

Ik zal zo de mixer eens ff openschroeven, we hebben 'n compressor thuis staan dus dat moet wel lukken dan :) thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ben al sinds ik me kan herinneren verslaafd aan het draaien van muziek, toen ik nog een ukkie was met m'n My First Sony :9, later met meerdere CD spelers e.d. en tegenwoordig op de PC d.m.v. MixVibes Pro 5. Maar ik ga nu eindelijk een poging wagen, ik ga een mengpaneel en 2 draaitafels/CD-spelers? aanschaffen. :)

Uiteraard al flink zitten rondsnuffelen, en de mixer wordt een DXM06. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik voor vinyl of CD's moet gaan. Ik heb de voordelen en nadelen tegen elkaar afgewogen, maar ik kom er toch niet aan uit. Vinyl lijkt me geweldig door het directe contact met de plaat, CD's zijn handig omdat je de muziek (zeker als je net begint, en na aanschaf van apparatuur toch geen geld meer over hebt :P) kunt downloaden.
Maar aan de andere kant, extended mixes e.d. komen vaak alleen op plaat uit. En de kans dat iemand die als MP3 online zet zijn weer heel erg klein. Het is dus moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Overigens zat ik als ik voor vinyl ga te denken aan de TT500 van Numark. Iemand ervaring met dit ding? Ik heb uit reviews van andere draaitafels van Numark opgemerkt dat er nogal eens speling in de arm kan zitten. Over de TT500 heb ik gek genoeg alleen maar lovende reviews gevonden, dus ik vroeg me af is dat toeval of is het echt zo'n goed apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
King_Louie schreef op 11 augustus 2004 @ 14:39:
Ben al sinds ik me kan herinneren verslaafd aan het draaien van muziek, toen ik nog een ukkie was met m'n My First Sony :9, later met meerdere CD spelers e.d. en tegenwoordig op de PC d.m.v. MixVibes Pro 5. Maar ik ga nu eindelijk een poging wagen, ik ga een mengpaneel en 2 draaitafels/CD-spelers? aanschaffen. :)
hahaha :D dat komt me bekend voor.. toen ik klein was heb ik ook hele stellages gebouwd met een strijkplank en wat tapedecks om DJ te spelen lol ..
en zo'n casioprutkeyboard van 80 piek :+
Uiteraard al flink zitten rondsnuffelen, en de mixer wordt een DXM06.
die heb ik ook ! prima keus.. goed ding voor z'n geld.. 8)
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik voor vinyl of CD's moet gaan. Ik heb de voordelen en nadelen tegen elkaar afgewogen, maar ik kom er toch niet aan uit. Vinyl lijkt me geweldig door het directe contact met de plaat, CD's zijn handig omdat je de muziek (zeker als je net begint, en na aanschaf van apparatuur toch geen geld meer over hebt :P) kunt downloaden.
Maar aan de andere kant, extended mixes e.d. komen vaak alleen op plaat uit. En de kans dat iemand die als MP3 online zet zijn weer heel erg klein. Het is dus moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Persoonlijk denk ik dat je met vinyl beter je ei kwijt kunt.. Gevoel is beter en ik heb echt het idee dat je ergens mee bezig bent. CD vind ik minder tastbaar.
Bijkomend probleem is dat je eigenlijk niet echt met illegale CD-tjes kunt gaan staan draaien in een club/disco ofzo.. En alles origineel op CDS is echt geen haalbare kaart.. Veel is er niet eens op uitgebracht. Trouwens als je iets download is de kwaliteit meestal 192kbit MP3 en zoiets klinkt in een club op hoog volume toch heel anders dan thuis door je speakers. (Mist tonen tov een origineel).
Overigens zat ik als ik voor vinyl ga te denken aan de TT500 van Numark. Iemand ervaring met dit ding? Ik heb uit reviews van andere draaitafels van Numark opgemerkt dat er nogal eens speling in de arm kan zitten. Over de TT500 heb ik gek genoeg alleen maar lovende reviews gevonden, dus ik vroeg me af is dat toeval of is het echt zo'n goed apparaat?
Hmm.. Ik heb er ook wel goede dingen over gelezen maar vooralsnog hou ik het erop dat de OEM-bakken technisch net iets beter zijn. (Betere arm).

[ Voor 4% gewijzigd door ScuL op 11-08-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
King_Louie schreef op 11 augustus 2004 @ 14:39:

Uiteraard al flink zitten rondsnuffelen, en de mixer wordt een DXM06. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik voor vinyl of CD's moet gaan. Ik heb de voordelen en nadelen tegen elkaar afgewogen, maar ik kom er toch niet aan uit. Vinyl lijkt me geweldig door het directe contact met de plaat, CD's zijn handig omdat je de muziek (zeker als je net begint, en na aanschaf van apparatuur toch geen geld meer over hebt :P) kunt downloaden.

Ik heb geen ervaring met de TT500, dus ik heb geen id of die goed zijn ja/nee maar ik weet wèl dat je voor die prijs een Super OEM kan kopen en die zijn wèl 100% goed :) Super OEM Review van Reind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
-ScuL- schreef op 11 augustus 2004 @ 14:51:
Persoonlijk denk ik dat je met vinyl beter je ei kwijt kunt.. Gevoel is beter en ik heb echt het idee dat je ergens mee bezig bent. CD vind ik minder tastbaar.
Bijkomend probleem is dat je eigenlijk niet echt met illegale CD-tjes kunt gaan staan draaien in een club/disco ofzo.. En alles origineel op CDS is echt geen haalbare kaart.. Veel is er niet eens op uitgebracht. Trouwens als je iets download is de kwaliteit meestal 192kbit MP3 en zoiets klinkt in een club op hoog volume toch heel anders dan thuis door je speakers. (Mist tonen tov een origineel).
Ik zie mezelf voorlopig nergens draaien, behalve op m'n slaapkamer. :P Maar je hebt gelijk wat betref het gevoel, daarom neig ik ook naar vinyl. Het mag misschien wat duurder door aanschaf van platen, maar je krijgt er een hoop voor terug. :)
Hmm.. Ik heb er ook wel goede dingen over gelezen maar vooralsnog hou ik het erop dat de OEM-bakken technisch net iets beter zijn. (Betere arm).
OEM-bakken? Ik ken OEM in de computerwereld waarbij software bij een nieuwe PC geleverd wordt... Maar hoe zit dat in de 'DJ gear wereld'? Dat stond dus in die review, bedankt BezurK. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Victor op 11-08-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Info: De OEM-bakken bestaan uit een reeks platenspelers van verschillende merken die allemaal gebaseerd zijn op dezelfde inhoud en qua uiterlijk onderling ook niet veel verschillen.
Ik heb zelf onlangs de American Audio HTD 4.5 aangeschaft en ben er zeer over te spreken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Heb net die review doorgelezen, en de reacties op New-Line bekeken, en ik denk dat ik zojuist m'n toekomstige draaitafels heb gevonden! :) Bij de SynQ's zit er een element bij, alleen schijnt dit niet echt van bijzondere kwaliteit te zijn. Misschien handiger om er een te nemen zonder en dan meteen een goed element er bij te kopen? Nog tips hiervoor?

Probleem is dat ik voor mezelf een budget van 1000 euro had gesteld. Daar zit ik inmiddels overheen en dan moet ik ook nog platen kopen. Hehehe... wordt nog een dure grap. :9

[ Voor 32% gewijzigd door Victor op 11-08-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ehmm.. hmm :) De grap is duur ja.. Ik heb in de afgelopen week zo'n 1500 euro uitgegeven aan 2x AMDJ HTD 4.5, 2 Ortofon Concorde Pro elementen, de Numark DXM06, en dan nog zo'n 250 euro aan vinyl :{ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn nieuwe demo/cd is af! :)

In the mix 11-08-04 :
01 - Tony de Vit - The dawn (orginal remix)
02 - Tony de Vit feat. Niki Max - Give me a reason ( Guyver remix )
03 - JX - Restless ( Guyver remix )
04 - Wild & Ben - Absolution
05 - Mike Robbins - Are you a freak? ( Technikal remix )
06 - Rob Tissera, Vinyl Groover & The red hed - Stay ( Stay Harder

remix )
06 - Rundell & Maddox - Everybody's hardcore
07 - Tony de Vit - I don't care ( Bulletproof remix )
08 - Project Mayhem - Take Hold
09 - Nick Rowland - Overdrive
10 - Ingo & Charlotte Birch - Rompa Stompa
11 - Paul Glazby - Fuckin Hostile
12 - Lab-4 - Creator-X
13 - Lab-4 - Ding-a-ling
Zal nog even een toelichting geven bij ieder nummer :

1 - Tony de vit, Wie kent deze man niet die van hardhouse houd? De man die hardhouse "gemaakt" heeft en ik zocht al 1 1/2 jaar naar "the dawn". Nu heb ik hem eindelijk, en start mijn set meteen ermee _/-\o_

2 - Nog een klapper van tony, dit keer een remix van guyver. De teksten, de break... geweldig!

3 - Restless is schijnbaar ook als single op mtv/tmf uit gekomen. Dus sommige zullen hem ms kennen. Gelukkig is deze remix vele stukken beter dan de radio/tv versie met een stevige bass erin en een mooie trancy break!

4 - Absolution heb ik gekocht omdat ik dit zo'n vette track vond van Fausto zijn set op tidy summer camp 16 t/m 19 juli. Ik zag hem in de platenwinkel hangen en kocht hem meteen... Absolution!!! *toink toink toink*

5 - Are you a freak eigenlijk hetzelfde verhaal als die van absolution. Die tekst "are you a freak" kun je heerlijk crossfaden met andere nummers.... O+

6 - Stay is de allerlaatste plaat geweest van tidy summer camp. De trancy break, de stevige uk hardhouse bass, geweldige plaat! helaas wat moeilijk in te mixen maar goed. Hij is de moeite waard!

7 - Everybody's hardcore heb ik voor het eerst gehoord op Hardhouse Academy te brixton academy in mei, en ik was meteen verkocht! De break is uber lekker om nog maar te zwijgen over de lekkere basslijn :)

8 - I don't care is al een hele oude bekende... Ik hoorde op steve hill hard dance anthems 2 2 jaar terug dit nummer voor het eerst. En hij is sindskort limited verkrijgbaar op het tidy white label samen met de DBD remix van the dawn.
"won't you rock with me one time?" _/-\o_

9 - Overdrive is een typische UK hardhouse ram ram nummer om het heel plat te zeggen... De simpele tekst, lekkere break en pompende basslijn maken het geheel tot een hardhouse lekkernij :)

10 - Rompa Stompa vind ik vooral leuk door de tekst " let the bass come down on me " en de lekkere break met 2 verschillende delen die erg lekker op mekaar in spelen... Om vervolgens weer pompend door te gaan!

11 - Fuckin hostile... Tja, wat zal ik zeggen. een klassier. "check this out". Toen deze net uit was, werd hij grijs gedraait. En ik vond hem wel een leuke toevoeging tot mijn set :)

12 - Creator-x vond ik altijd al leuk van de live groep "lab-4". Hij is al best oud, maar aangezien lab-4 bijna geen vinyl uit brengt, ben ik blij dat dit er een van is...
" I AM THE CREATOR!!!! " .... _/-\o_

13 - Ding-a-ling zelfde verhaal als creator-x. Die tekst maakt hem gewoon subliem "you know what god did for me? jezus, build my car!!!"

Als iemand die GoT DJ Ftp even door stuurt, dan upload ik hem wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28
Anoniem: 21905 schreef op 11 augustus 2004 @ 19:26:
Mijn nieuwe demo/cd is af! :)

In the mix 11-08-04 :

[...]

Zal nog even een toelichting geven bij ieder nummer :

1 - Tony de vit, Wie kent deze man niet die van hardhouse houd? De man die hardhouse "gemaakt" heeft en ik zocht al 1 1/2 jaar naar "the dawn". Nu heb ik hem eindelijk, en start mijn set meteen ermee _/-\o_

2 - Nog een klapper van tony, dit keer een remix van guyver. De teksten, de break... geweldig!

3 - Restless is schijnbaar ook als single op mtv/tmf uit gekomen. Dus sommige zullen hem ms kennen. Gelukkig is deze remix vele stukken beter dan de radio/tv versie met een stevige bass erin en een mooie trancy break!

4 - Absolution heb ik gekocht omdat ik dit zo'n vette track vond van Fausto zijn set op tidy summer camp 16 t/m 19 juli. Ik zag hem in de platenwinkel hangen en kocht hem meteen... Absolution!!! *toink toink toink*

5 - Are you a freak eigenlijk hetzelfde verhaal als die van absolution. Die tekst "are you a freak" kun je heerlijk crossfaden met andere nummers.... O+

6 - Stay is de allerlaatste plaat geweest van tidy summer camp. De trancy break, de stevige uk hardhouse bass, geweldige plaat! helaas wat moeilijk in te mixen maar goed. Hij is de moeite waard!

7 - Everybody's hardcore heb ik voor het eerst gehoord op Hardhouse Academy te brixton academy in mei, en ik was meteen verkocht! De break is uber lekker om nog maar te zwijgen over de lekkere basslijn :)

8 - I don't care is al een hele oude bekende... Ik hoorde op steve hill hard dance anthems 2 2 jaar terug dit nummer voor het eerst. En hij is sindskort limited verkrijgbaar op het tidy white label samen met de DBD remix van the dawn.
"won't you rock with me one time?" _/-\o_

9 - Overdrive is een typische UK hardhouse ram ram nummer om het heel plat te zeggen... De simpele tekst, lekkere break en pompende basslijn maken het geheel tot een hardhouse lekkernij :)

10 - Rompa Stompa vind ik vooral leuk door de tekst " let the bass come down on me " en de lekkere break met 2 verschillende delen die erg lekker op mekaar in spelen... Om vervolgens weer pompend door te gaan!

11 - Fuckin hostile... Tja, wat zal ik zeggen. een klassier. "check this out". Toen deze net uit was, werd hij grijs gedraait. En ik vond hem wel een leuke toevoeging tot mijn set :)

12 - Creator-x vond ik altijd al leuk van de live groep "lab-4". Hij is al best oud, maar aangezien lab-4 bijna geen vinyl uit brengt, ben ik blij dat dit er een van is...
" I AM THE CREATOR!!!! " .... _/-\o_

13 - Ding-a-ling zelfde verhaal als creator-x. Die tekst maakt hem gewoon subliem "you know what god did for me? jezus, build my car!!!"

Als iemand die GoT DJ Ftp even door stuurt, dan upload ik hem wel :)
om de GotDJ FTP te vinden moet je de oorsprong van een regenboog vinden. Naast de pot met goud vindt je de inloggegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat fototjes :D

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/reefinthemix1.jpg

Platenkoffer + platen naar boven die ik wil draaien? CHECK!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/reefinthemix2.jpg

Eerste plaat die klaar staat? CHECK!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/reefinthemix3.jpg

Mengpaneel klaar om een beating te krijgen? CHECK!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/reefinthemix4.jpg

Koptelefoon die klaar staat om flink misbruikt te worden? CHECK!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/reefinthemix5.jpg

BPM studio klaar om op te nemen? CHECK!

En ik kan de regenboog niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik ben nu toch wel weer blij dat ik mijn minidisc deck niet weg heb gedaan. Kan zo mooie opnames van m'n (primitieve) setjes maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:12

Chiron

Moderator Discord
jadjong schreef op 11 augustus 2004 @ 19:28:
[...]

om de GotDJ FTP te vinden moet je de oorsprong van een regenboog vinden. Naast de pot met goud vindt je de inloggegevens.
evenals de harddisk die er ongetwijfeld naast die pot met goud ligt :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem zelf op via mijn sb audigy bay. 2 tulp stekkertjes.... Lekkere kwaliteit en je kan gewoon het geluid "pannen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het hier mag maar ik stream mijn set zo direct op mijn online radio : stt dj radio!. Als dit niet mag, dan mag deze post verwijderd worden :)

*edit* url is nu dood aangezien ik ga slapen enzow ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 21905 op 11-08-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Anoniem: 21905 schreef op 11 augustus 2004 @ 20:59:
Ik weet niet of het hier mag maar ik stream mijn set zo direct op mijn online radio : stt dj radio!. Als dit niet mag, dan mag deze post verwijderd worden :)
Goeie muziek! d:)b

Jammer dat ik niet verder kan luisteren, heb zo een clanmatch te spelen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
King_Louie schreef op 11 augustus 2004 @ 15:48:
Heb net die review doorgelezen, en de reacties op New-Line bekeken, en ik denk dat ik zojuist m'n toekomstige draaitafels heb gevonden! :) Bij de SynQ's zit er een element bij, alleen schijnt dit niet echt van bijzondere kwaliteit te zijn. Misschien handiger om er een te nemen zonder en dan meteen een goed element er bij te kopen? Nog tips hiervoor?

Probleem is dat ik voor mezelf een budget van 1000 euro had gesteld. Daar zit ik inmiddels overheen en dan moet ik ook nog platen kopen. Hehehe... wordt nog een dure grap. :9
De synqs zijn zelfs met element geloof ik nog de goedkoopste dus gewoon de synq nemen en de elementen vervangen voor concorde pro's zodra ze op zijn. Zo stel je even een beetje kosten uit maar kun je wel gewoon draaien.

Wat betreft de TT500. Tsja die heeft dezelfde lagering op de arm als de TTX en dat is een lagering met speling. En hij is niet te verwijderen vanwege de lagering die men gekozen heeft bij Numark.
En niet alleen de arm is beter van de OEM bak de hele draaitafel is gewoon beter.
De OEM bak kun je qua kwaliteit vergelijken met de SL1200. Dat zijn de 2 nummer 1 draaitafels en voor de 1 zal de SL verder door slaan naar nummer 1 en voor de ander zal de OEM bak dat zijn.
Feit is wel dat dat gewoon op dit moment de beste draaitafels zijn als het aankomt op kwaliteit.

[ Voor 26% gewijzigd door R2D2 op 11-08-2004 23:18 ]

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Reind: beter dan rodec ben ik nog niet tegengekomen, maar ik verwissel dan ook niet van mixer als van onderbroek :p Naja vash vind de beat4 ook niet goed, er zal wel wat tussen zitten dat smaak heet ook.

over die FTP: kabouters bestaan natuurlijk niet evenals gouden potten, er was ooit een FTP er is zelfs ff een FTP deel2 geweest (op irc) maar dat is nu allemaal voorbij...

offtopic: eerste berichtje op mn verse iBook :)

• Victor
  • Niet online
Reind schreef op 11 augustus 2004 @ 23:00:
[...]

De synqs zijn zelfs met element geloof ik nog de goedkoopste dus gewoon de synq nemen en de elementen vervangen voor concorde pro's zodra ze op zijn. Zo stel je even een beetje kosten uit maar kun je wel gewoon draaien.

Wat betreft de TT500. Tsja die heeft dezelfde lagering op de arm als de TTX en dat is een lagering met speling. En hij is niet te verwijderen vanwege de lagering die men gekozen heeft bij Numark.
En niet alleen de arm is beter van de OEM bak de hele draaitafel is gewoon beter.
De OEM bak kun je qua kwaliteit vergelijken met de SL1200. Dat zijn de 2 nummer 1 draaitafels en voor de 1 zal de SL verder door slaan naar nummer 1 en voor de ander zal de OEM bak dat zijn.
Feit is wel dat dat gewoon op dit moment de beste draaitafels zijn als het aankomt op kwaliteit.
Ik had inmiddels door de vele reviews al begrepen dat dit echt toppertjes zijn, dus heb me voorgenomen maar voor de SynQs te gaan, aangezien deze zoals je al zei er een element bij hebben zitten. Die eerst maar grijs draaien, en dan vervangen door wat fatsoenlijks.

Eerst maar even wat financiën veilig stellen, want het wordt iets duurder dan verwacht :*)

Anoniem: 94711

Iets waar naar mijn idee nog weinig djs op letten is het niveau van de platen. Ik zelf ben gewend om even een stukje verder in de plaat te luisteren en hem dan netjes af te regelen. Nog maar niet te spreken over de EQ's hoor vaak DJ's draaien die ook daar niet echt netjes mee om gaan. hoor vaak te veel hoog in sets bijvoorbeeld. iets wat best irritant kan klinken in een zaal. Nou moet ik ook zeggen dat je dat niet altijd even lekker hoort op de monitor. Misschien dat er andere zijn die hier nog iets op te zeggen hebben?

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
wat geluidsbeeld ga ik in principe uit van het 0punt van de toonregeling.. tenzij het echt belabberd klinkt als ik vantevoren door de zaal loop, maar dit is meestal omdat de dj's de boel oversturen of gewoon geen zak snappen van de toonregeling.

en wat niveau van de platen betreft, vaak weet ik al wel dat sommige platen wat minder 'hard' geperst zijn (op de een of andere manier klinken sommige platen wat harder dan andere) en draai ik wat bij met de gain.. maar iets waar je ook rekening mee moet houden is dat bij sommige brakke mengpanelen het niveau ook een heel stuk dropt als je bijvoorbeeld de bass eruit draait.. dus het lijkt me altijd handig als je de toonregeling op 'neutraal' zet als je het volume probeert te checken. (maar dat volume 'droppen' heb je gauw genoeg door)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ScuL
Hm toch is dat 1 van de eerste dingen waar ik op let. Voor het inmixen check ik eerst het volume van de plaat als de plaat op climax is, als hij dan naar het oranje uitslaat (is bij mij dus > 0dB ) dan zet ik de gain lager net zolang totdat hij precies 0dB is.

En EQ"n is piece of cake vind ik.. maar misschien komt dat door m'n produceer-ervaring.
Kwestie van als je 2 kicks tegelijk hebt de ene weg te draaien (eventueel af te wisselen) en je kunt met EQ's in breaks en climaxen ook hele leuke effecten bereiken :)

• Flake
Yalopa: De Beat4 vind ik onzinnig omdat die k*t beatcounters toch waardeloos zijn. Ga dán voor de MX 4 zei ik (zelfde mixer zonder el cheapo beatcounters).

Chiron: Dat komt door vinyl mastering en door kwaliteitspersingen. Die luitjes bij Arjan Rietvink Productions (bekend van de 13 in een dozijn mixcdtjes zoals Sensation, Trance energy, etc.) zijn daar denk ik het beste in.

[ Voor 43% gewijzigd door Flake op 12-08-2004 13:45 ]

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 18:32
Vash schreef op 12 augustus 2004 @ 13:41:
Yalopa: De Beat4 vind ik onzinnig omdat die k*t beatcounters toch waardeloos zijn. Ga dán voor de MX 4 zei ik (zelfde mixer zonder el cheapo beatcounters).

Chiron: Dat komt door vinyl mastering en door kwaliteitspersingen. Die luitjes bij Arjan Rietvink Productions (bekend van de 13 in een dozijn mixcdtjes zoals Sensation, Trance energy, etc.) zijn daar denk ik het beste in.
Vash: ik zat op de eerste pagina jouw verhaaltjes over de luxor te lezen, kun je die eigenaar eens beschrijven (desnoods in een email), want ik ben benieuwd of het de oude of de nieuwe eigenaar is (luxor is al enige tijd "bijna" van een ander namelijk, en van de oude eigenaar kan ik het mij eigenlijk niet voorstellen)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

• Flake
Het is een hele forse vent met heel kort haar, heel gauw opgestoken en toch wel aggressief van aard. Ik zal z'n naam even opzoeken.

/edit: Gevonden, Robert Schürmann heet de kerel.

[ Voor 19% gewijzigd door Flake op 12-08-2004 14:34 ]

• bakakaizoku
Robert is de oude baas, de nieuwe zijn jonkies

Maar dat had ik me nou nooit van robert voor kunnen stellen :X

* bakakaizoku kwam daar nog wel eens met z'n zatte kop een leuk gesprekje houden als hij net uit de "alto-kroeg" kwam, en dat ging altijd over vitesse :p

[ Voor 40% gewijzigd door bakakaizoku op 12-08-2004 14:55 ]

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 14:55

Empathy

Extreme Audio

2 SynQ XTRM-1 tafeltjes staan in de bestelling :)

• Flake
mattttt schreef op 12 augustus 2004 @ 14:55:
Robert is de oude baas, de nieuwe zijn jonkies

Maar dat had ik me nou nooit van robert voor kunnen stellen :X

* Flake kwam daar nog wel eens met z'n zatte kop een leuk gesprekje houden als hij net uit de "alto-kroeg" kwam, en dat ging altijd over vitesse :p
Alto-kroeg? Elegast of de Midtown? :P

Maar de overname is nog niet compleet. Wordt overgenomen door Sander (nog zo'n money obsessed motherfucker), Ivo (minder maar wel behoorlijk egoïstisch) en Jitse (althans zo heet ie dacht ik, topgast!)

Denk niet dat je mij nog vaker daar tegenkomt.

• bakakaizoku
Vash schreef op 12 augustus 2004 @ 18:24:
[...]
Alto-kroeg? Elegast of de Midtown? :P

Maar de overname is nog niet compleet. Wordt overgenomen door Sander (nog zo'n money obsessed motherfucker), Ivo (minder maar wel behoorlijk egoïstisch) en Jitse (althans zo heet ie dacht ik, topgast!)

Denk niet dat je mij nog vaker daar tegenkomt.
Elegast.. Ik heb laatst nog gesolliciteerd daar bij de luxor, al denk ik dat het niet echt door zal gaan..

• BezurK
Empathy schreef op 12 augustus 2004 @ 17:11:
2 SynQ XTRM-1 tafeltjes staan in de bestelling :)
goed zo, daar ga je geen spijt van krijgen 8)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@vash: natuurlijk is die beatcounter crap, maar dat is ie nu eenmaal op elke mixer :p

Anoniem: 54653

En een beatcounter 'hoor' je toch niet te gebruiken, dus dan maakt het verder ook niet uit dat die crap is. Als de rest van de mixer ok is zou ik het er niet voor laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Yalopa schreef op 12 augustus 2004 @ 22:42:
@vash: natuurlijk is die beatcounter crap, maar dat is ie nu eenmaal op elke mixer :p
Ow we vergeten die op de DJM maar ff en op de SMX1 bijvoorbeeld. Ondanks dat ze niet met een getal achter de komma werken zijn ze wel redelijk betrouwbaar.

De beatcounters/keepers van Numark (zitten nog niet op mixers) werken trouwens ook prima.

[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 13-08-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

BezurK schreef op 12 augustus 2004 @ 21:16:
[...]

goed zo, daar ga je geen spijt van krijgen 8)
Och.. daar ben ik ook helemaal niet bang voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik vind de beatcounter op een djm anders niet bepaald goed hoor, magoed ik ben het eens met JasperT: je hebt dat ding niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beatcounter werkt alleen maar frustrerend als je eenmaal kan beatmatchen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

afplakken met zwarte tape die beatcounter, leidt het ook niet meer af! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Ik koop binnenkort een Beat 4 en ik heb een Z680 speakerset met Audigy 2 NX
Zijn er nog mensen met een mengpaneel ism Z680 en Audigy 2?
Hoe sluit je die het best aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Vandaag elementjes binnen gekregen, nu zitten hier alleen geen kabeltjes bij om ze aan mijn headshell vast te maken (wel de schroefjes offcourse), weet iemand of er normaliter wel kabeltjes bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor elementen heb je binnen gehad? Want als je concordes hebt gehad hoef je niks met draadjes te bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

OverSoft schreef op 13 augustus 2004 @ 10:50:
Vandaag elementjes binnen gekregen, nu zitten hier alleen geen kabeltjes bij om ze aan mijn headshell vast te maken (wel de schroefjes offcourse), weet iemand of er normaliter wel kabeltjes bij zitten?
Ik heb anders volgens mij nog wel van die kabeltjes liggen.
Die stuur ik wel even op (no extra charge ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Anoniem: 54653 schreef op 13 augustus 2004 @ 11:01:
Wat voor elementen heb je binnen gehad? Want als je concordes hebt gehad hoef je niks met draadjes te bevestigen :)
Concorde OM Pro's, maar om ze op m'n headshells van m'n Gemini PT2100's te zetten heb ik die kabeltjes wel nodig.
Empathy schreef op 13 augustus 2004 @ 11:34:
[...]

Ik heb anders volgens mij nog wel van die kabeltjes liggen.
Die stuur ik wel even op (no extra charge ;) )
Ah fijn :) Zou je dat vandaag kunnen doen, dan kan ik morgen vooruit :)

* OverSoft heeft de tafeltjes van Empathy gekocht :)

[ Voor 4% gewijzigd door OverSoft op 13-08-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
schitterend, thnx :)

trouwens iemand nog aanraders voor vinyl zaken in omgeving eindhoven? (en dan heb ik het niet over midtown of rare records).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

OverSoft schreef op 13 augustus 2004 @ 12:20:
[...]

schitterend, thnx :)

trouwens iemand nog aanraders voor vinyl zaken in omgeving eindhoven? (en dan heb ik het niet over midtown of rare records).
Studio 2000 te Uden, ongeveer 30 km buiten Eindhoven, daar ga ik altijd heen, en die kunnen gewoon alles voor je bestellen enzo.
Het winkeltje lijkt niet veel maar aan kennis en vooral muziek kennis ontbreekt het niet :)
Ze weten exact wat er uit komt en als er iets uit komt wat in je mixen past laten ze dat horen.
Ook kun je platen van te voren beluisteren op verschillende koptelefoons en op een echte technics 1210 :)

Doe ze maar de Groeten van mij als je er ooit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Anoniem: 54991 schreef op 13 augustus 2004 @ 12:27:
[...]

Studio 2000 te Uden, ongeveer 30 km buiten Eindhoven, daar ga ik altijd heen, en die kunnen gewoon alles voor je bestellen enzo.
Het winkeltje lijkt niet veel maar aan kennis en vooral muziek kennis ontbreekt het niet :)
Ze weten exact wat er uit komt en als er iets uit komt wat in je mixen past laten ze dat horen.
Ook kun je platen van te voren beluisteren op verschillende koptelefoons en op een echte technics 1210 :)

Doe ze maar de Groeten van mij als je er ooit komt :)
thnx, rij ik daar morgen even heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 21905 schreef op 13 augustus 2004 @ 08:29:
beatcounter werkt alleen maar frustrerend als je eenmaal kan beatmatchen... :)
Tsja je hebt hem alleen wel hard nodig als je met effecten werkt. Want stel nou is dat je beatcounter maar 80bpm aan geeft terwijl je plaat 120bpm is dan zit je dus met een probleem als je effecten gaat gebruiken want dat klinkt voor geen meter.

Dan tap je dus ff bij naar het correcte aantal BPM's en dan klinkt het wel. Zonder een beatcounter had je die fout nooit op kunnen merken en zit je met een verkloot effect want de effecten op bijna alle effecten mixers worden aangepast aan het aantal BPM's van het muziekje wat je af speelt.

Onzin is zo'n bpm countertje dus helemaal niet. Behalve dat je hem voor sommige zaken nodig hebt zoals voor effecten is ie soms ook wel is makkelijk tijdens het mixen.
Stel je staat weer is te draaien in zo'n tent waar alles door dreund en de monitoren zwaar ruk zijn. Je koptelefoon staat al loeihard maar je kunt niet helemaal goed horen of de plaat nu wel of niet goed loopt qua snelheid. Het eerste wat ik dan doe is kijken naar de beatcounter.

Je moet er inderdaad niet afhankelijk van zijn maar als er een goede beatcounter aanwezig is hoef je zo'n ding ook niet te vermijden om de stoere jongen uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik gebruik zelf idd ook vaak de ingebouwde beatcounter om snel naar een bepaald 'bpm' te schuiven als ik met cd's draai, de echte 'fine-tuning' doe ik wel op mijn gehoor

en als de monitors ruk zijn dan is mijn eerste optie op split-cue mixen, al betrap ik mezelf erop dat ik steeds vaker met split cue mix de laatste tijd.. omdat het net ff wat directer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Eindelijk es een contest gewonnen: Vash is nu 3 plaatjes rijker :)
Probleem: Universal Religion sampler heb ik al, dus als iemand m wil, gil maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 10:07

Reacher

oldschool

Wat voor contest was dat ? zo een waar je mixje in moet sturen ? of live

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 22:59
Ik heb a.s. maandag een dj contest georganiseerd door FCA Music
En ja, ik schijt al in mn broek :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Glorix Jim schreef op 13 augustus 2004 @ 15:55:
Ik heb a.s. maandag een dj contest georganiseerd door FCA Music
En ja, ik schijt al in mn broek :\
Succes Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reacher: Welnee joh, gewoon zo'n standaard T.nu prijsvraag. Ging dit keer over hoeveel labels er onder Armada vielen geloof ik :)
Glorix Jim: Plankenkoorts gaat vanzelf voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Reind heb je nog die tips gekreegen via dat forumulier op aboutdj.nl?
"Je krijgt zo spoedig een mailtje terug met antwoord." nooit een bedankje gezien?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Vash schreef op 13 augustus 2004 @ 16:01:
Reacher: Welnee joh, gewoon zo'n standaard T.nu prijsvraag. Ging dit keer over hoeveel labels er onder Armada vielen geloof ik :)
fsck, ik ben wel erg diep gezonken dat ik overal waar contest zie staan ik gelijk al denk aan een dj contest :P

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op 13 augustus 2004 @ 13:16:
[...]

Tsja je hebt hem alleen wel hard nodig als je met effecten werkt. Want stel nou is dat je beatcounter maar 80bpm aan geeft terwijl je plaat 120bpm is dan zit je dus met een probleem als je effecten gaat gebruiken want dat klinkt voor geen meter.

Dan tap je dus ff bij naar het correcte aantal BPM's en dan klinkt het wel. Zonder een beatcounter had je die fout nooit op kunnen merken en zit je met een verkloot effect want de effecten op bijna alle effecten mixers worden aangepast aan het aantal BPM's van het muziekje wat je af speelt.

Onzin is zo'n bpm countertje dus helemaal niet. Behalve dat je hem voor sommige zaken nodig hebt zoals voor effecten is ie soms ook wel is makkelijk tijdens het mixen.
Stel je staat weer is te draaien in zo'n tent waar alles door dreund en de monitoren zwaar ruk zijn. Je koptelefoon staat al loeihard maar je kunt niet helemaal goed horen of de plaat nu wel of niet goed loopt qua snelheid. Het eerste wat ik dan doe is kijken naar de beatcounter.

Je moet er inderdaad niet afhankelijk van zijn maar als er een goede beatcounter aanwezig is hoef je zo'n ding ook niet te vermijden om de stoere jongen uit te hangen.
Tja, Dat de bpm counter i.v.m effecten erin is verwerkt, ale. Maar als je in een tent komt waar de monitoren niet al te goed zijn, tja, Roeien met de riemen die je hebt vind ik dan. Leer je alleen maar meer van.

Voor de rest vind ik het ook niet erg als mensen bpm counters daadwerkelijk gebruiken om platen mee gelijk te trekken kwa bpm hoor. Ik zeg alleen dat ik dat frustrerend vind. Op die cijfers letten heb ik weinig zin in als ik aan het draaien ben :) Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

OverSoft schreef op 13 augustus 2004 @ 12:37:
[...]

thnx, rij ik daar morgen even heen :)
Hoe laat ga je btw, kun je mij nog tegenkomen namelijk 8)7 (Niet dat je dat wilt ofc O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OverSoft schreef op 13 augustus 2004 @ 12:20:

Freaky Records - www.freaky.nl
Ben er nog nooit geweest maar bestel er wel is wat online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Wat is er mis met Rare dan? Rare is toch wel de beste platenzaak die ik ken
Reacher schreef op 13 augustus 2004 @ 17:18:
[...]

fsck, ik ben wel erg diep gezonken dat ik overal waar contest zie staan ik gelijk al denk aan een dj contest :P
LOL :D nee hoor valt best mee ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Flake op 13-08-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

ExploWare

BoingBoing

Hoe wodrt je DJ:

Op de olympische spelen draaien ;)

heeft er iemand opgelet hoe dood GoT was :o echt opvallend :+

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ExploWare schreef op 13 augustus 2004 @ 23:26:
Hoe wodrt je DJ:

Op de olympische spelen draaien ;)

heeft er iemand opgelet hoe dood GoT was :o echt opvallend :+
Ik heb het allemaal gezien hoor, vond dat Tiesto het best deed. Wel erg gaaf dat een dj bij zoiets de muziek verzorgd en nog leuker dat het een nederlandse dj is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
num-lock schreef op 13 augustus 2004 @ 16:24:
Reind heb je nog die tips gekreegen via dat forumulier op aboutdj.nl?
"Je krijgt zo spoedig een mailtje terug met antwoord." nooit een bedankje gezien?!
Yep sorry.

Die was er ff tussendoor geschoten in alle drukte. Kwam hem net tegen tussen de onbeantwoorde aboutdj mail. Ik had de mail even snel uitgesorteerd eergister op belangrijk en dat komt morgen wel :P Jij zat in de laatste catagorie alleen is dat er ff bij in geschoten de afgelopen dagen.

De gear die je aan gaf ga ik zo ff bekijken en plaatsen in het nieuws gebeuren. In ieder geval bedankt voor de tip.

Zal het bedankje richting jou onder de tekst zetten om het goed te maken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Anoniem: 54653 schreef op 13 augustus 2004 @ 23:34:
[...]

Ik heb het allemaal gezien hoor, vond dat Tiesto het best deed. Wel erg gaaf dat een dj bij zoiets de muziek verzorgd en nog leuker dat het een nederlandse dj is!
Ik niet. Hij is te voorspelbaar. Hoorde ook al zijn voltallige album voorbij komen zowat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Boeiend of het voorspelbaar is al had ie weet ik veel wat voor muziek gedraaid.... Het is gewoon onvoorstelbaar dat een DJ electronische muziek aan het draaien is voor een wereldpubliek van (geschat) rond de 4 miljard kijkers !!!!
Als dit geen impuls is voor EDM dan weet ik het niet meer.

Hij heeft meerdere records gebroken met deze actie, waaronder het belangrijkste het kijkersrecord. Het andere record, ook niet oninteressant, is dat door zijn bijdrage aan de opening van de OS het voor het eerst in de geschiedenis van de Amerikaanse televisie anderhalf a twee uur electronische muziek wordt gedraaid. Misschien bekomen ze daar nu eindelijk eens van die rap/rock beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vash schreef op 13 augustus 2004 @ 23:51:
[...]
Ik niet. Hij is te voorspelbaar. Hoorde ook al zijn voltallige album voorbij komen zowat.
Mja, je moet er rekening mee houden dat het overgrote deel van zijn publiek geen dance liefhebber is. Het kan hun dan ook niet zoveel schelen of zijn set voorspelbaar is of niet...
Dit is geen dance event, maar de olympische spelen en das hele andere koek.
Zelfs mijn ouders hoorde ik stiekem mee tikken op de maat en mijn moeder zei zelfs dat de muziek er erg mooi bij paste.. dat vind ik toch wel erg leuk om te zien en te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Scul dat laatste ben ik niet met je eens, de muziek kwam amper boven het commentaar uit.
Verder bevestigt die set wel een beetje dat Tiësto niet de topdj is die hij vroeger was, daarvoor is hij te egocentrisch geworden.

Het blijft voor mij zelfs onbegrijpelijk dat hij niet genoeg krijgt van die nummers :S
En sommige nummers vond ik er echt niet onder passen, Flight 643 bijvoorbeeld. Traffic had ik niet gehoord maar die zal ie ook wel gedraaid hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Flake op 14-08-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Traffic zat er wel tussen. En idd, die nummers heb ik nou ook wel gehoord. Maar zoals ik al eerder zei: de rest van de mensen waarschijnlijk niet.
Robbie Williams doet toch ook nog steeds zijn oude nummers... om maar een voorbeeld te noemen.
Over Tiesto zijn verdere optredens zeg ik niks want dat is niet mijn stijl, maar dit vond ik gewoon erg gaaf.
En over het commentaar: tiesto was daar ook niet bedoeld als hoofdact en hoefde de mensen ook niet aan het dansen te brengen, zijn taak was om de binnenkomst van de deelnemers te begeleiden met muziek en er een sfeer neer te zetten, wat hem volgens mij goed gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Goh dat ie niet ergens in zuid oost azié moest zitten waar de mensen z'n muziek nog niet uit ............

Nee das flauw en te makkelijk. Ik heb het gelukkig allemaal moeten missen. Vind wel dat er op een olympisch gebeuren geen dj hoort te staan. Daar hoort gewoon een orkest of wat dan ook maar geen dj.
Het lijkt wel of er niets meer heilig is de laatste tijd.
Gaat Paul Elstak de spelen in 2008 openen de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Reind schreef op 14 augustus 2004 @ 01:43:

Gaat Paul Elstak de spelen in 2008 openen de volgende keer?
Nee, die is geboekt voor NK schaatsen

Hakken in / op ijs :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Vash schreef op 14 augustus 2004 @ 00:23:
Scul dat laatste ben ik niet met je eens, de muziek kwam amper boven het commentaar uit.
Dan had je niet naar dat gare Nederland 2 moeten kijken met die aap van een Jack van Gelder :+
Op Eurosport bijv. stond de muziek 2x harder in verhouding met Ned2.
Sterker nog de commentator heeft daar tot 4x toe gezegd dat hij het fantastisch vond wat Tiësto daar aan het doen was en dat het hele stadion uit z'n dak ging.

Verder ben ik via de satelliet wat nationale kanalen langs gezapt, het viel me op dat de muziek erg zacht stond in met name de oost-europese landen. Maar op Engeland, Duitsland en Griekenland was het veel harder. Eurosport was nog het beste.
Er waren trouwens ook OS livestreams via internet waar je zonder commentaar kon luisteren.

[ Voor 11% gewijzigd door ScuL op 14-08-2004 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Vash schreef op 14 augustus 2004 @ 00:23:

Het blijft voor mij zelfs onbegrijpelijk dat hij niet genoeg krijgt van die nummers :S
En sommige nummers vond ik er echt niet onder passen, Flight 643 bijvoorbeeld. Traffic had ik niet gehoord maar die zal ie ook wel gedraaid hebben.
Wat mij verbaasd is dat sommige mensen altijd wel ergens negatieve commentaar op moeten zonder ook maar 1 seconden na te gaan over er niet meer achter speelt.

Afgelopen week was er ook een interview te zien waarin hij vertelde dat in z'n set z'n grote hits voor bij moesten komen. Dat was een eis van het commitee. Het is lekker makkelijk afgeven op iemand die het al wel gemaakt heeft.
Ik ben absoluut geen tiesto fan. Verre daarvan, maar over 1 nacht ijs proberen te lopen zonder te kijken of het wel dik genoeg is...

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waarom kijken julie dan? Waarom verspillen jullie tijd aan iemand die je oerslecht vind? Telkens die gast op iets groots komt wordt hier gezeken, ipv naar de O spelen te kijken :z ga uit en zoek nieuwe stuf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nouja oerslecht is wel de overtreffende trap, zijn concert was wel briljant, dat geef ik toe. Daarom hoop ik ook dat het tweede concert net zoiets zal worden, of ik ben weer een flinke bom duiten kwijt :(

Verder: Het IOC heeft geen fláuw idee van wat een dancehit is. Of dat nou Rapture, Andain of zelfs DJ Jean is. Er is dus zat ruimte voor variatie. Dat is gewoon wat ik mis bij die vent. Ik had liever Armin van Buuren gezien. Zijn mentaliteit staat me ook een stuk meer aan.

Offtopic: Ik heb geen eurosport, alleen nl 1 2 en 3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Wat weet jij nou van het IOC. s'werelds grootste sport evenement. En jij denkt niet dat hun niet research doen. <insert matrix quote here >

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik denk dat Vash vind dat hij daar had moeten staan :p Kop op jongen wees blij dat je er niet staat, anders werd je nu afgezeken door een paar hobby DJ's achter hun PC'tje :D

->note :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Yalopa schreef op 14 augustus 2004 @ 11:07:
Ik denk dat Vash vind dat hij daar had moeten staan :p Kop op jongen wees blij dat je er niet staat, anders werd je nu afgezeken door een paar hobby DJ's achter hun PC'tje :D

Het gaat mij er niet om of er wel of geen Tiesto staat maar dat er uberhaupt een dj staat.

Het zijn notabene de olympische spelen, daar hoort een piano riedeltje of wat dan ook bij maar geen beukend trance plaatje wat in de top40 heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Reacher schreef op 14 augustus 2004 @ 10:41:
Wat weet jij nou van het IOC. s'werelds grootste sport evenement. En jij denkt niet dat hun niet research doen. <insert matrix quote here >
Het IOC is een organisatie waar de waardering van mijn kant flink is gedaald. Toevallig van de week netwerk gezien en de documataire over omkoping e.d.
Dat hele IOC is net zo corrupt als de pest en laat zich omkopen door handelaren.
Bij de dopingtests lopen ze achter de feiten aan zodat ze urine moeten bewaren om over 20 jaar iemand z'n medaille af te kunnen pakken als ze er achter komen.

Nee laat ze daar maar een beetje research in stoppen. Zou een stuk beter zijn als dat werd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Reind schreef op 14 augustus 2004 @ 12:35:

Het gaat mij er niet om of er wel of geen Tiesto staat maar dat er uberhaupt een dj staat.

Het zijn notabene de olympische spelen, daar hoort een piano riedeltje of wat dan ook bij maar geen beukend trance plaatje wat in de top40 heeft gestaan.
Ben ik niet echt met je eens. Het thema was ook 'klassiek ontmoet modern'.
De spelen van duizenden jaren terug komen in moderne vorm weer terug in Athene.
Zo ook de muziek, trance heeft veel nummers die klassiek aan doen of gebaseerd zijn op klassiek (flight643 e.d. even buiten beschouwing gelaten :P). Daarom heeft de artdirector voor Tiësto gekozen omdat zijn stijl binnen dat kader past.

Ik zie op veel sites, waaronder hier, kritiek op het optreden terwijl mensen binnen de EDM-scene eigenlijk juist blij zouden moeten zijn. Het is een stap voorwaarts naar normale acceptatie van 'onze' muziek wereldwijd zonder dat er gelijk associaties met drugs e.d. worden gemaakt. Helaas kon de Amerikaanse verslaggever van Yahoo dat kennelijk niet uit zijn kop zetten gezien de volgende quote:
It will be the first time a disc jockey will have such a role at an Olympics. And it may seem ironic that a purveyor of this kind of music -- which can have a stimulating effect on the people dancing to it, if they're in the proper chemically altered state of mind -- would have such a prominent place at these just-say-no games.
http://sports.yahoo.com/o...jtiesto&prov=ap&type=lgns

[ Voor 15% gewijzigd door ScuL op 14-08-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ach, noem mij een event dat in het wereldnieuws komt en dat 100% eerlijk verloopt.

Op de superbowl hadden we ook Top40 muziek en geen pianotje. De OS verloopen teminste nog een beetje sereen, zodat we binnen een maand nog weten wat de sportive prestaties waren ipv de $prijs van een chirurgishe tepel die we niet eens gezien hebben...

add on

Als jarenlang volger van Electroinic Dance Music ben ik helemaal niet op zoek naar bevestiging door het establishment, in tegendeel, ik wil de muziek beleven waar ze voor gemaakt is, clubs en feesten, geen miljardenevenementen die enkel toegankelijk zijn voor sponsors. Als dat hetgeen is waar Reind op doeld geef ik hem 100% gelijk.

Dit kan tegenstrijdig klinken maar dat is het niet. Wat tiesto daar doet heeft niets met muziek te maken, hij is een klein deeltje van een gigantishe show en zijn setje is minitieus getimed. Het heeft dan ook niets te maken met wat er in clubs gebeurd, en ik denk ook niet dat hij dat zo ziet...

[ Voor 51% gewijzigd door Yalopa op 14-08-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Yalopa schreef op 14 augustus 2004 @ 11:07:

Gaan we persoonlijk worden? :P
Nee ze hadden daar idd de verkeerde man neergezet... ik had liever Armin ofzo daar willen zien, die heeft een stuk meer sfeervolle muziek dan Tiësto. Vooral als we het over muziek hebben die op klassieke nummers zijn geïnspireerd: Luister maar eens naar Classical Trancelations (wederom Armin)! Verder is Tiësto meer richting Flight 643, terwijl Armin liever nummers als Whirlpool - Under the sun (Solarstone remix) voorbij laat schieten. Laatstgenoemde vind ik een stuk beter bij zo'n evenement passen.

/edit: Chemically altered state of mind :D Die vind ik goed :D

[ Voor 35% gewijzigd door Flake op 14-08-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Zo, vandaag kon ik eindelijk voor t eerst vooruit met vinyl. Ben langs Rare geweest (tsja, was toch in de stad :)) en ik moet zeggen, daar kom ik zeker vaker terug. (Zal wel moeten hebben wat platen besteld ;))

Mijn aanwinsten van vandaag (zal misschien afgezaagd voor jullie, maar als eerste platen vond ik et wel leuk):

Rune - Calabria
Kash - Tropical Sax
Michel de Hey - I hate trends
Fuego - Tribal Pleasures EP
Tomaz & Filterheadz - Sunshine
Gouryella - Ligaya
Pierre J - Dynamite
Randy Katana - In silence (remixes)

Ben nou dus flink aan het (proberen) te mixen :P
Sommige mixen gaan best goed, andere compleet de mist in.
Maar, ben nog druk bezig, dus ik ga weer draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Yalopa schreef op 14 augustus 2004 @ 12:52:
Als jarenlang volger van Electroinic Dance Music ben ik helemaal niet op zoek naar bevestiging door het establishment, in tegendeel, ik wil de muziek beleven waar ze voor gemaakt is, clubs en feesten, geen miljardenevenementen die enkel toegankelijk zijn voor sponsors. Als dat hetgeen is waar Reind op doeld geef ik hem 100% gelijk.
...
Juist.

Als ik een dj zie bij de olympische spelen heb ik zoiets van dat hoort daar gewoon niet.
Bij de olypische spelen zie ik een vrouw achter een piano voor me en een dikke Pavarotti die een beetje als een achterlijke loopt te bléren. Dat vind ik gepast bij een olympische spelen. Heeft dus niets met de naam Tiesto te maken gehad want als Dave Clarke er gestaan had was mijn antwoord precies hetzelfde geweest.
Verder niets ten nadele van Tiesto verder hoor want als ik er mijn zakken kon vullen deed ik het ook. Zo ver gaan die princiepes van mij dan ook wel weer ;) maar een dj hoort gewoon op een house feest waar mensen uit hun dak staan te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 14-08-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draaien op een feest, en draaien zoals tiesto deed op de olympische spelen is compleet verschillend van mekaar.

Je draait daar (zoals al werd gezegd), om een sfeer te creeeren. En dat heeft meneer verwest goed gedaan van het uurtje wat ik heb gezien/gehoord.

Wat boeit het nou voor de rest of hij voorspelbaar draait of niet... Het is niet de bedoeling dat hij enorm veel trucjes uit haalt (denk aan effecten/backspins etc.) en daadwerkelijk een opbouw en/of afbouw in zijn set heeft of niet. Als hij een sfeer weet te creeeren, dan heeftie zijn taak gedaan. Ook al zou hij telkens een plaatje op zetten, af laten lopen, en vervolgens een nieuwe erop gooien. Dan zouden nog 99% van de kijkers niet klagen. Want dat merken ze toch niet...

Wij als "DJ", letten daar dan weer toevallig wel op...

Anyway, even of iets anders. Was gister avond weer'ns op een (klein) feestje omdat een vriend van me er moest draaien. En het viel me erg op dat de dj's die voor hem draaide, totaal niets deden op het mixen na.

Hoe denken jullie erover? Moet een DJ in een set op een feest trucjes uit halen of moet hij het maar houden op het in en uit mixen van platen?
Persoonlijk vind ik als een dj veel gewaagde dingen doet (cross-fading, scratching, effecten etc etc etc) veel leuker om aan te horen dan een dj die simpelweg in en uit mixed.

Het is natuurlijk wel zo dat het in en uit mixen het belangrijkste is (als iemand dat niet kan, dan stoor ik me daar meer aan dan als iemand geen trucjes uit haalt) maar goed, als een dj dat kan en daarnaast niets doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Anoniem: 21905 schreef op 14 augustus 2004 @ 23:38:
Draaien op een feest, en draaien zoals tiesto deed op de olympische spelen is compleet verschillend van mekaar.

Je draait daar (zoals al werd gezegd), om een sfeer te creeeren. En dat heeft meneer verwest goed gedaan van het uurtje wat ik heb gezien/gehoord.

Wat boeit het nou voor de rest of hij voorspelbaar draait of niet... Het is niet de bedoeling dat hij enorm veel trucjes uit haalt (denk aan effecten/backspins etc.) en daadwerkelijk een opbouw en/of afbouw in zijn set heeft of niet. Als hij een sfeer weet te creeeren, dan heeftie zijn taak gedaan. Ook al zou hij telkens een plaatje op zetten, af laten lopen, en vervolgens een nieuwe erop gooien. Dan zouden nog 99% van de kijkers niet klagen. Want dat merken ze toch niet...

Wij als "DJ", letten daar dan weer toevallig wel op...

Anyway, even of iets anders. Was gister avond weer'ns op een (klein) feestje omdat een vriend van me er moest draaien. En het viel me erg op dat de dj's die voor hem draaide, totaal niets deden op het mixen na.

Hoe denken jullie erover? Moet een DJ in een set op een feest trucjes uit halen of moet hij het maar houden op het in en uit mixen van platen?
Persoonlijk vind ik als een dj veel gewaagde dingen doet (cross-fading, scratching, effecten etc etc etc) veel leuker om aan te horen dan een dj die simpelweg in en uit mixed.

Het is natuurlijk wel zo dat het in en uit mixen het belangrijkste is (als iemand dat niet kan, dan stoor ik me daar meer aan dan als iemand geen trucjes uit haalt) maar goed, als een dj dat kan en daarnaast niets doet....
Ben ik het niet mee eens, het ligt aan de situatie.
Als een DJ in een kroeg of danscafe draait stoor ik me juist aan die trucjes enzo, gewoon muziek, geen onzin.
Als je op een groot feest staat, dan vind ik het weer wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OverSoft schreef op 14 augustus 2004 @ 23:51:
[...]

Ben ik het niet mee eens, het ligt aan de situatie.
Als een DJ in een kroeg of danscafe draait stoor ik me juist aan die trucjes enzo, gewoon muziek, geen onzin.
Als je op een groot feest staat, dan vind ik het weer wel leuk.
Het was gewoon een discotheek. Danscafe kan ik het niet echt noemen want het heeft echt wel een goed geluidssysteem :)

Het feest zelf is ook gewoon puur gericht op die muziekstijl. Dus vandaar dat ik vind dat hij meer moet doen met zijn muziek dan puur in en uit mixen. Kroegen of danscafes kom ik sowiesow amper tot nooit. En als ik daar ben, dan luister ik 9 van de 10x toch nooit naar de muziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Trics kunnen net zo irritant zijn als en slechte overgang of het slecht gebruiken van effecten.

Ik ben zelf ook niet zo van de trics en heb er een hekel aan als dj's goede nummers lopen te verkloten met hun trics want dat is het in 99 van de 100 gevallen.

Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat voor muziek je draaid. Toen ik 2step draaide deed ik het veel meer als toen ik deephouse draaide.

Alles is leuk maar dan wel met mate en dat betekend dus niet iedere 2 nummers crossfader raggen of heel irri de bas uit nummers weg draaien of gaan lopen k*tten met de mid en hoog. (ik noem maar ff een Jean want wat is dat een uitermate beroerde dj geworden zeg.)
Benny Rodriguez is zo'n trick monster. Das een uurtje leuk maar daarna word ik echt wel schijtziek van dat echo flanger en reverb effectje op de pioneer.
Lisa Lashes deed het trouwens wel erg goed op Dance Valley in de ultimate breaks tent en das ook de enige die ik alles goed heb horen doen en geen fout heb horen maken.

Wat betreft dj's die niet aan trics deden op dance valley, Todd Terry (niet de eerste de beste) deed alles simpel bijvoorbeeld maar had een erg goede set. Plump DJ's deden niet veel aparts maar deden genoeg boeiends met hun platenkeuze. Michel de Hey deed niet veel aparts maar was in de tijd dat ik er was retegoed bezig.

Trics zijn dus meestal een verklooiende factor in mijn ogen dan dat ze een set goed doen en een backspin noem ik geen tric maar je eigen niet kunnen uitmixen fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ligt idd ook aan de muziek zoals je al zegt. De muziekstijl in kwestie was dus UK Hardhouse. En daarbij is het mogelijk om erg veel te spelen met de muziek, zonder dat het irritant word. Zou de trucjes die je bij uk hardhouse kan doen, niet echt waarderen bij trance bijv.

Dat had ik er nog bij moeten zeggen :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.