Als je gewend bent om house te mixen is het even wennen maar R&B is heel leuk te mixen hoor. Ben er inmiddels aardig bedreven in geraakt.net terug van alanya, waar overigens totaal waardeloze dj's staan (op het auditorium, een grote discotheek daar, na). R&B is nogal populair daar, en ik heb geen enkele dj gehoord die dat fatsoenlijk aan elkaar mixed (voor zover dat kan met r&b....)
Gelukkig was het daar warm en nooit bewolkt, dus heb ik me daar maar mee vermaakt (en met het auditorium offcourse )
Ik speel vals omdat ik draai met Traktor, dus loops etc kan misbruiken om intro's en outro's te rekken, maar R&B en dergelijke vallen daarmee net zo goed in elkaar te mixen als house imho...
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Even een verzoek om advies :
Ik wil een nieuw mengpaneel omdat ik twee cdspelers erbij heb genomen.
Ik wil een mengpaneel met minimaal 4 aansluitingen voor cdspelers.
Punt is alleen dat ik overal over mengpanelen lees met lekker soepele faders ... en die wil ik juist niet want dat werkt dus niet lekker (voor mij dan). Ik heb nu een Numark DX2000 en daar zitten redelijk stroeve faders in en dat ligt mij beter.
Ik heb de Behringer DX700 en de 1000 al geprobeerd maar die faders zitten (voor mijn gevoel) bijna helemaal los in die bak ...
Iemand tips zodat ik wat gerichter kan kijken (zodat ik niet het halve land afhoef om overal te kijken en te testen
) ?
Budget is tot € 400.
Ik wil een nieuw mengpaneel omdat ik twee cdspelers erbij heb genomen.
Ik wil een mengpaneel met minimaal 4 aansluitingen voor cdspelers.
Punt is alleen dat ik overal over mengpanelen lees met lekker soepele faders ... en die wil ik juist niet want dat werkt dus niet lekker (voor mij dan). Ik heb nu een Numark DX2000 en daar zitten redelijk stroeve faders in en dat ligt mij beter.
Ik heb de Behringer DX700 en de 1000 al geprobeerd maar die faders zitten (voor mijn gevoel) bijna helemaal los in die bak ...
Iemand tips zodat ik wat gerichter kan kijken (zodat ik niet het halve land afhoef om overal te kijken en te testen
Budget is tot € 400.
PSN: mug_8pm
niemand met optoplasten hier ?wibblemoo schreef op 04 september 2004 @ 19:15:
[...]
maar om even terug te komen om mijn vraag, weet iemand waar ik goede maat oordoppen kan laten maken in noordholland ? en wat zijn goede doppen ? alpine ?
Ja ikke.
Volgens mij kun je die dingen ook gewoon aan laten meten bij de locale brillenzaak die ook in gehoor apparaten doet.
Volgens mij heeft de pearl ze hier in Harderwijk tenminste wel.
Idd, Benny is ook één van mn favo's gewoon vanwege zn platenkeus (ook Josh Wink fanReind schreef op 05 september 2004 @ 21:21:
Benny Rodriguez is een goede dj (en een verdomd aardige gozer) maar is inderdaad een beetje effecten verslaafd.
Zoals ik al zei, er zijn verdomd weinig mensen die wel goed effecten kunnen gebruiken. Enkele voorbeelden: Dave Clarke (een lul van een vent maar een goede dj) Richie Hawtin, Carl Cox, Sasha.
Ach als binnenkort de EFX1000 uit komt zal er ook wel weer een nieuwe mixer komen met wat nieuwe effecten en dan hoor je weer is wat anders
nee, ik had het over de dj's daar, pruts0rz, echt waarBtM909 schreef op 06 september 2004 @ 08:52:
[...]
Bedoel je daar of R&B DJ's in 't algemeen? Want je kan wel degelijk R&B / Hiphop op een nette manier in elkaar mixen hoor
overigens weet ik zelf ook wel dat met r&b goed te mixen is, ti's alleen totaal niet mijn muziek
Verwijderd
www.<djnaam>.nl staat volgens mij beter als www.<djnaam>.dj
en het is nog harstikke duur ook!
.dj klinkt inderdaad niet. Net als .tk (kan ik nu eindelijk zeggen nu ik een fatsoenlijk .nl domein hebVerwijderd schreef op 06 september 2004 @ 22:41:
Ik heb nu al meer dan een jaar mijn .net domein (goedkoper dan NL en NL was niet meer beschikbaar). Maar dat lijkt me ook proffessioneel genoeg 
Nu alleen m'n site nog 's ombouwen
Nu alleen m'n site nog 's ombouwen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Het is nog maar een testopstelling (de rest van de kast moet nog worden gemaakt), maar wat vinden jullie van mijn gear?:

Opstelling:
Gemini MP-3000x
Gemini PS-626i
Senheisser Evolution eH2200
Verder wil ik de hoeken van mijn kast verstevigen met metalen banden (soortgelijk wat je bij Flightcases ziet), weet iemand of ik dat ergens (per meter) kan kopen?

Opstelling:
Gemini MP-3000x
Gemini PS-626i
Verder wil ik de hoeken van mijn kast verstevigen met metalen banden (soortgelijk wat je bij Flightcases ziet), weet iemand of ik dat ergens (per meter) kan kopen?
www.licht-geluid.nlVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 09:03:
Het is nog maar een testopstelling (de rest van de kast moet nog worden gemaakt), maar wat vinden jullie van mijn gear?:
[afbeelding]
Opstelling:
Gemini MP-3000x
Gemini PS-626i
Doe het alsjeblieft niet bij de bouwmarkt, deze strips lijken hetzelfde, alleen zijn ze scherp en niet afgerond.
Prijs valt toch meeVerwijderd schreef op 06 september 2004 @ 22:41:
.nl kan voor en tegens hebben (internationaal gezien dan
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Oke heel erg bedankt! Hoekprofielen heb ik dus nodig en profielstrips...jadjong schreef op 07 september 2004 @ 11:17:
[...]
www.licht-geluid.nl
Doe het alsjeblieft niet bij de bouwmarkt, deze strips lijken hetzelfde, alleen zijn ze scherp en niet afgerond.
Ik heb een www.vash.nu domein. Bij een hosting waar meerdere domeinnamen draaien, alleen heb ik al ruim 2 jaar geen rekening meer ontvangenReind schreef op 06 september 2004 @ 23:23:
[...]
.dj klinkt inderdaad niet. Net als .tk (kan ik nu eindelijk zeggen nu ik een fatsoenlijk .nl domein heb)
Verwijderd
Maaruh, .tk is wel gratizzzzz!Reind schreef op 06 september 2004 @ 23:23:
[...]
.dj klinkt inderdaad niet. Net als .tk (kan ik nu eindelijk zeggen nu ik een fatsoenlijk .nl domein heb)
Mijn headsetje is van de week kapot gegaan. Nu was het ook niet echt een setje om jaren mee te draaien. maar goed toch weer jammer want je moet dan weer een nieuwe kopen.
Nu zoek ik dus een nieuwe headset. Ik draai in de woonkamer af en toe wat voor me lol en dus ben ik nu niet opzoek naar de beste headset of them all.
Ik had het budget van zon'45 a 75 eurie geplanned waarbij me voorkeur uit gaat naar 45 in plaats van 75
Iemand ideeen voor mij welke headset eens te gaan luister ?
Nu zoek ik dus een nieuwe headset. Ik draai in de woonkamer af en toe wat voor me lol en dus ben ik nu niet opzoek naar de beste headset of them all.
Ik had het budget van zon'45 a 75 eurie geplanned waarbij me voorkeur uit gaat naar 45 in plaats van 75
Iemand ideeen voor mij welke headset eens te gaan luister ?
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Verwijderd
Sennheiser HD 200 is ook een goede heb hem zelf ookVash schreef op 07 september 2004 @ 16:12:
Koptelefoon? Stanton DJ-2000.
en die zit ook weer dichter bij de 45 euro
Deze valt waarschijnlijk af vanwege de prijs. Ik weet best dat een goede [u]headset[\u] koptelefoon geld kost. Echter ik DJ zeker niet proffie en was het ook nooit van plan. vind de hobby leuk maar moet geen grote kostenpost worden. en daarbij komt nog eens dat ik het geld liever aan vinyl uitgeef wat ik dan weer lekker over mijn speakers draai.Vash schreef op 07 september 2004 @ 16:12:
Koptelefoon? Stanton DJ-2000.
kijk nu naar de Sennheiser HD 200. Alleen het design staat me niet aan maar goed daar gaat het niet om. Redelijk/Goed Geluid voor weinig geld dat zoek ik
[ Voor 13% gewijzigd door Quinie op 07-09-2004 16:47 ]
Verwijderd
Ik heb de Sennheiser Evolution eH2200, zoals je hierboven op het plaatje kunt zien en die heeft hetzelfde speakertje als de HD 200. Ik moet zeggen dat het geluid dat eruit komt fenominaal is! Basgeluiden komen goed door en de hoge tonen zijn ook prima! (vind ik althansQuinie schreef op 07 september 2004 @ 16:43:
[...]
kijk nu naar de Sennheiser HD 200. Alleen het design staat me niet aan maar goed daar gaat het niet om. Redelijk/Goed Geluid voor weinig geld dat zoek ik

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 17:21 ]
toenet ff met een vriend die draait naar Sirius geweest, platenzaak in Maastricht. Daar ff leuk gespeeld met de Technics SL 1200 mk II
leuk spul! Voor mij een eerste aanraking met dj-en, maar zeker niet de laatste!
Verwijderd
Hehe bij ons in Eindhoven is de Sirius een Smartshopaddictive schreef op 07 september 2004 @ 17:35:
toenet ff met een vriend die draait naar Sirius geweest, platenzaak in Maastricht. Daar ff leuk gespeeld met de Technics SL 1200 mk IIleuk spul! Voor mij een eerste aanraking met dj-en, maar zeker niet de laatste!
In Eindhoven heb je Rare Records, da's beter dan een smartshop
Is het niet veel prettiger om het bedieningspaneel van je cd-spelers ONDER je mixer te doen? Anders moet je steeds zo voorover staanVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 09:03:
[afbeelding]
Opstelling:
Gemini MP-3000x
Gemini PS-626i
Rookworst zonder R is ook worst.
ziet er leuk uit, alleen had ik zelf persoonlijk voor een wat compactere opstelling gekozen, met de controller van de cd speler onder het mengpaneel ipv zoals nu boven..Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 09:03:
[afbeelding]
Opstelling:
Gemini MP-3000x
Gemini PS-626i
voor metalen banden moet je bij je lokale klusboer zijn denk ik? (gamma/praxis etc?)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
vaste prik op maandag in de pauze van de uni voor mijVash schreef op 07 september 2004 @ 18:44:
In Eindhoven heb je Rare Records, da's beter dan een smartshop
NeeeeehChiron schreef op 07 september 2004 @ 19:46:
voor metalen banden moet je bij je lokale klusboer zijn denk ik? (gamma/praxis etc?)
Heh woonde ik daar maar man. Wel goeie service overigens: Producten die niet in hun catalogus staan zoeken ze gewoon op! Kheb nu al 2 platen te pakken die niet in hun catalogus stond. WMB de beste online shop die er isOverSoft schreef op 07 september 2004 @ 19:47:
[...]
vaste prik op maandag in de pauze van de uni voor mij
Verwijderd
Hmm ja inderdaad dat is wel weer waar, vandaag ff getest (ik kon er niet vanaf blijven haha) en inderdaad... Ik sta erg naar voren geleund... Maar... Heb ik niet hetzelfde met het mengpaneel op het moment dat ik het omdraai?BezurK schreef op 07 september 2004 @ 19:41:
[...]
Is het niet veel prettiger om het bedieningspaneel van je cd-spelers ONDER je mixer te doen? Anders moet je steeds zo voorover staan
Bedankt voor de tip anyway!
Hehe, eindelijk heb ik ze binnen van proWebshop.nl, de bst 4.5 pro. Heb er bijna 1.5 maand op gewacht, maar voor die prijs (279 euro pstk) had ik wel ff geduld.
Reactie van de draaitafel is psies wat ik wou. draaitafel afremmen zonder dat hij corrigeerd, torsie waarbij je vingers worden afgerukt
en ontzettend snelle opstarttijd etc, het gebruikelijke verhaaltje 
Schijnt dat de bst fabriek (heb nog geen site gevonden btw) ging uitbreiden en daardoor hun magazijn dicht hadden gegooid ofzo . Maargoed, ben blij dat ik van m'n gemini's pt2000 af ben
iemand hebben om te starten/oefenen?
150 euro (voor alle 2
)
.. Zijn wel een aantal dingen afgebroken (zoals voetjes) maar tafels staan nog gewoon stabiel, en alles doet t nog? 
//edit
oude tt's :

Reactie van de draaitafel is psies wat ik wou. draaitafel afremmen zonder dat hij corrigeerd, torsie waarbij je vingers worden afgerukt
Schijnt dat de bst fabriek (heb nog geen site gevonden btw) ging uitbreiden en daardoor hun magazijn dicht hadden gegooid ofzo . Maargoed, ben blij dat ik van m'n gemini's pt2000 af ben
//edit
oude tt's :

[ Voor 9% gewijzigd door Erikie op 07-09-2004 21:22 ]
traktor scratch!
hier ookVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 18:30:
[...]
Hehe bij ons in Eindhoven is de Sirius een Smartshop
Ga ze ook zeker even luisteren.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 17:00:
[...]Ik heb de Sennheiser Evolution eH2200,...
Heb vandaag ook wat weblinkjes op onze webpage gezet met recordshops.
Moet die na iemand mailen voor in de startpost ofzo.. of link naar onze site ?
of is hier helemaal geen belang bij ?
Verwijderd
@ erikie
waarom heb je de mixer naast de draaitafels en niet midden-in ?
of beter gezegd wat zijn de voordelen ? bvd
ik had die bst's ook gezien, maar ze leken me wel erg goedkoop!
maar het zijn dus gewoon die "super" oems ?
of beter gezegd wat zijn de voordelen ? bvd
Stuur maar naar mij:Quinie schreef op 07 september 2004 @ 21:58:
[...]
Ga ze ook zeker even luisteren.
Heb vandaag ook wat weblinkjes op onze webpage gezet met recordshops.
Moet die na iemand mailen voor in de startpost ofzo.. of link naar onze site ?
of is hier helemaal geen belang bij ?
Ik zet hem in de Topic start en een linkje naar je site. Waarom in z'n geheel in de Topic start:
1. Consistentie wat uiterlijk betreft
2. Mocht jullie site wijzigen, dan blijft de info behouden
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
ja, dat is waar, echt heerlijk, zeg hebben jullie dit en dit? ja, derde bak, 20ste plaatVash schreef op 07 september 2004 @ 20:53:
[...]
Heh woonde ik daar maar man. Wel goeie service overigens: Producten die niet in hun catalogus staan zoeken ze gewoon op! Kheb nu al 2 platen te pakken die niet in hun catalogus stond. WMB de beste online shop die er is
of nee, die hebben we niet, maar ik bestel em wel ff
enigste plaat die ik daar niet heb kunnen vinden is een white label - unknown artist - sax on the beats, voor zover ik die heb kunnen vinden lag die nog bij chemical records. Daar besteld, en ja hoor, net weg...
ja zijn gewoon dezelfde oem's, anders had ik ze ook niet gehaald (ohnee, gewachtVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:21:
@ erikie
of beter gezegd wat zijn de voordelen ? bvd![]()
traktor scratch!
You have mail, zal mooie lange topicstart worden
Waarschijnlijk niet, want je bent zeg maar 90% van de tijd met de onderkant van je mixer bezigVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:58:
[...]
Hmm ja inderdaad dat is wel weer waar, vandaag ff getest (ik kon er niet vanaf blijven haha) en inderdaad... Ik sta erg naar voren geleund... Maar... Heb ik niet hetzelfde met het mengpaneel op het moment dat ik het omdraai?
Bedankt voor de tip anyway!
Daarnaast moet je gewoon de afstand tussen het paneel en de mixer kort houden, 1 a 2 cm is voldoende
Verwijderd
Hmm, ik had juist zoveel afstand tussen het paneel en de mixer omdat ik anders in de knoei kwam met de bedrading van de mixer. Heb geen zin om nu helemaal weer overnieuw te beginnen. Ik heb het nu iig wel omgedraaid, 5 minuten gespeeld en het scheelt!BezurK schreef op 08 september 2004 @ 09:42:
[...]
Daarnaast moet je gewoon de afstand tussen het paneel en de mixer kort houden, 1 a 2 cm is voldoende
Deze meneer heeft ook maar een kaartje voor de djexpo besteld. 't wordt nog wel gezellig daar
Verwijderd
ik kom maybe ook want het is maar 20 km van hier 
en nee ik draag geen bordje met got-meeting ofzo
en nee ik draag geen bordje met got-meeting ofzo
én ik krijg als het een beetje meezit over een paar dagen Hand's Burn - Good Shot binnen
(Hopelijk is ie een beetje in goede conditie..)
[ Voor 3% gewijzigd door Empathy op 08-09-2004 20:46 ]
Kan iemand mij een dj gear winkel noemen waar je een ruime keuze aan mengpanelen kan testen ?
PSN: mug_8pm
New Line kun je altijd bellen. Ben daar laatst nog langsgeweest om een Nuo 5 en een CDX te testen.
I want 2 become a DJ, en was eigenlijk benieuwd of hier iemand ervaring heeft met het importeren van DJ gear uit amerika. Op DJdeals.com verkopen ze namelijk draaitafels tegen bodemprijzen (De numark TT-500 voor € 200 p.s.), en het blijkt dat je bijvoorbeeld pioneers voor een nóg lagere prijs uit azie kan bestellen. Iemand ervaring/tips?
Bedankt!!
Bedankt!!
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Verwijderd
ik heb pas geleden ook geinformeerd, en besloot het neit te doen.
1. de verzendkosten waren erg hoog
2. de garantie is moeilijk te achterhalen
3. de douane kan makkelijk controleren wat erin zit(pakket brief) en jij moet dan alsnog de accijns betalen en voor dat geld kan je een hele dure mooie technics/dateq set in nederland kopen bij een hele goede winkel met uitstekende service
1. de verzendkosten waren erg hoog
2. de garantie is moeilijk te achterhalen
3. de douane kan makkelijk controleren wat erin zit(pakket brief) en jij moet dan alsnog de accijns betalen en voor dat geld kan je een hele dure mooie technics/dateq set in nederland kopen bij een hele goede winkel met uitstekende service
En als ik dan toch -eigenwijs dat ik ben- wil laten importeren uit Azie, er vanuit ga dat de doune t te druk heeft met narcotica, en schijt heb aan de garantie daar mijn neef electronicus oid is... Waar kan ik ze dan het beste vandaan halen?
Dus nadat je de invoerrechten + boete hebt betaald en het apparaat ontvangen?pimsaint schreef op 09 september 2004 @ 15:30:
En als ik dan toch -eigenwijs dat ik ben- wil laten importeren uit Azie, er vanuit ga dat de doune t te druk heeft met narcotica, en schijt heb aan de garantie daar mijn neef electronicus oid is... Waar kan ik ze dan het beste vandaan halen?
Dan moet ie weer teruggestuurd worden, omdat je platter niet continue loopt
Voor dit soort adviezen kan je beter ergens anders zoeken. Ik betwijfel of iemand in deze draad ooit gear in Azie besteld heeft (vanaf NL).
Dan ben je naast eigenwijs ook nog niet slim bezig. Want dergelijke afmetingen van dozen trekken heus wel aandacht bij de vrienden van de douane. En dan ben je al net zoveel al dan niet meer kwijt dan je hier in nederland voor neer legt.pimsaint schreef op 09 september 2004 @ 15:30:
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Verwijderd
Ik heb ooit wel eens een stel pioneer hdj-1000's voor vrienden besteld, een jaartje terug ofzo, ver voordat ik er een had.
Ze kwamen met de LSH postdienst ofzo uit Japan, Okinawa, en ik had ze 2 dagen later hier (!)
Kosten waren iets van 40 euro, geen douane kosten, en het pakketje was een 60 x 40 x 40 cm gok ik zo.
Maar ik koop geregeld vanalles uit het buitenland, ook vooral veel dvd's uit japan, en ik moet zeggen dat tegenwoordig meestal alles onderschept wordt en ik zelfs voor die dvd's moet betalen.
Kortom, niet doen, tegenwoordig slipt er niet veel meer doorheen, en vooral complete draaitafels of mengpanelen zou ik niet willen importeren aangezien je er zoveel gebreken aan kan hebben, al dan wel niet door het vervoer.
Koop gewoon bij dre, en bij draaitafels laat voor een extra bedrag de speling eruit halen, meen dat ik destijds 8 gulden betaalde, nu 5 euro meen ik, maar dan ben je gegarandeerd goedkoper uit, en je hebt het nog sneller in huis ook met alle waarschijnlijkheid, plus een geweldige garantie waar je op terug kan vallen, hoeveel is jouw die garantie waard? juist...
Ze kwamen met de LSH postdienst ofzo uit Japan, Okinawa, en ik had ze 2 dagen later hier (!)
Kosten waren iets van 40 euro, geen douane kosten, en het pakketje was een 60 x 40 x 40 cm gok ik zo.
Maar ik koop geregeld vanalles uit het buitenland, ook vooral veel dvd's uit japan, en ik moet zeggen dat tegenwoordig meestal alles onderschept wordt en ik zelfs voor die dvd's moet betalen.
Kortom, niet doen, tegenwoordig slipt er niet veel meer doorheen, en vooral complete draaitafels of mengpanelen zou ik niet willen importeren aangezien je er zoveel gebreken aan kan hebben, al dan wel niet door het vervoer.
Koop gewoon bij dre, en bij draaitafels laat voor een extra bedrag de speling eruit halen, meen dat ik destijds 8 gulden betaalde, nu 5 euro meen ik, maar dan ben je gegarandeerd goedkoper uit, en je hebt het nog sneller in huis ook met alle waarschijnlijkheid, plus een geweldige garantie waar je op terug kan vallen, hoeveel is jouw die garantie waard? juist...
Bedankt! Ik ga nu mooi een setje OEM bakken bestellen bij Dré, dat lijkt me toch het veiligst
Beste DJ's
Velen van jullie kennen Final Scratch van Stanton wel; je frot de adapter tussen je line-out van je TT, en de line-in van je Mixer, en je kan al je MP3s afspelen met je eigen TT's
In principe een droom. Geen gesjouw meer volle platentassen, de nummers kosten geen moer in aanschaf, en je eigen productie is lekker te scratchen zonder extra kosten.
Dit kan natuurlijk ook door alles op cd te fikken, en ze af te spelen met de DN-S5000, SL-DZ1200 of CDX-1 die je bij het spelen van de CD toch het echte Vinyl gevoel geven (vooral de CDX)
Dat laatste is zo stabiel als een huis, zolang er maar geen krassen op de CD zitten, en er niet langer dan een halve minuut vol op gebeukt wordt. Dit weet ik uit eigen ervaring.
Wat ik niet uit ervaring weet is hoe stabiel dat Final Scratch is. Afgezien van het feit dat je het beter niet onder windows kan draaien, en je kan hebt dat je PC blijft hangen, wil ik eigenlijk wel eens weten of het voor de rest wel stabiel is.
Of je goed kan scratchen zonder dat je track overslaat, oid. Iemand ervaringen met beide?
Alvast bedankt!!
Velen van jullie kennen Final Scratch van Stanton wel; je frot de adapter tussen je line-out van je TT, en de line-in van je Mixer, en je kan al je MP3s afspelen met je eigen TT's
In principe een droom. Geen gesjouw meer volle platentassen, de nummers kosten geen moer in aanschaf, en je eigen productie is lekker te scratchen zonder extra kosten.
Dit kan natuurlijk ook door alles op cd te fikken, en ze af te spelen met de DN-S5000, SL-DZ1200 of CDX-1 die je bij het spelen van de CD toch het echte Vinyl gevoel geven (vooral de CDX)
Dat laatste is zo stabiel als een huis, zolang er maar geen krassen op de CD zitten, en er niet langer dan een halve minuut vol op gebeukt wordt. Dit weet ik uit eigen ervaring.
Wat ik niet uit ervaring weet is hoe stabiel dat Final Scratch is. Afgezien van het feit dat je het beter niet onder windows kan draaien, en je kan hebt dat je PC blijft hangen, wil ik eigenlijk wel eens weten of het voor de rest wel stabiel is.
Of je goed kan scratchen zonder dat je track overslaat, oid. Iemand ervaringen met beide?
Alvast bedankt!!
Afgelopen weekend bij de Opening van umania geweest en daar was Jaspa Jones van het duo blank en jones. Die heeft zijn hele set met final scratch gedraaid. 2 uur. Geen enkel probleem kunnen zien bij de techniek en geen probleem met de laptop. Hij gebruiktte wel een Apple.
Meerdere dj's draaien met finalscratch.. en een GoT'er genaamd Adion heeft zn eigen client ervoor geschreven (www.djdecks.be) dus.. t is al wel bekend hier jah
Jazeker en wel met alle drie de CD spelers. Aangezien dit "vinyl feel like" Cd spelers zijn die jij daar hebt opgenoemd, kan ik je vertellen dat de absolute winnaar de CDX is. Dit is écht het ware vinyl gevoel. De DN-S5000 heeft dat "niet echt" omdat er geen realsize vinyl schijfje op zit. De SL-DZ1200 is gewoon poep met peren (wat ook niet vreemd is, Technics heeft totáál geen ervaring met DJ cd spelers) en de absolute koning van de CD spelers, Numark, heeft echt een parel uitgebracht. Ik was ZO ontzettend onder de indruk, het overtrefte echt mijn verwachtingen. Ongetwijfeld dé grootste revolutie in de sage die DJ CD spelers heet sinds de Pioneer CDJ-1000.pimsaint schreef op 09 september 2004 @ 16:30:
Beste DJ's
Alvast bedankt!!
Wat finalscratch betreft: Wat heb je eraan? Denk je werkelijk dat een willekeurige club zal zeggen van "isgoed, installeer maar ff" tegen een wildvreemde DJ? Tegen Paul van Dyk of Blank & Jones misschien wel, maar niet tegen een "amateur". Leer het dus op een échte CD speler. Als je professionele draaitafels gewend hebt, dan heb je 10 minuten nodig om een professionele CD speler (Pioneer CDJ-800 en hoger) onder de knie te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Flake op 09-09-2004 22:50 ]
nouja, ik kom overal binnen hoor met m'n finalscratch, En als je t lastig vind om tijdens het mixen je kabels om te pluggen, dan doe je t gewoon van te voren. Anyway is een laptop toch nog best wel zwaar. Over de stabiliteit hebben we niet meer te klagen, want de windows (xp) versie (Traktor FS 1.5) is zo stabiel als een huis.
Eigenlijk geen 1 x een crash gehad en ook geen last meer van drop outs (wat je met de linux versies wel had
). Zelfs is t veilig nu je usb kabel plots eruit te rukken, zonder dat fs over z'n nek gaat.. moest je bij de linux versie niet proberen 
Ohja, t is trouwens wel zo, hoe sneller je pc is (windows) des te accurater het is om te scratchen. Sowieso moet je niet met een systeem onder de 2ghz aan komen zetten voor traktor fs.
Eigenlijk geen 1 x een crash gehad en ook geen last meer van drop outs (wat je met de linux versies wel had
Ohja, t is trouwens wel zo, hoe sneller je pc is (windows) des te accurater het is om te scratchen. Sowieso moet je niet met een systeem onder de 2ghz aan komen zetten voor traktor fs.
[ Voor 16% gewijzigd door Erikie op 10-09-2004 03:30 ]
traktor scratch!
* BtM909 heeft gister ook maar even een kaartje besteld voor de DJExpo
Is dat andersom ook? Ik draai nu een tijdje op de cdj-1000 en wil ook weleens vinyl uitproberen.Vash schreef op 09 september 2004 @ 22:48:
[...]Als je professionele draaitafels gewend hebt, dan heb je 10 minuten nodig om een professionele CD speler (Pioneer CDJ-800 en hoger) onder de knie te krijgen.
Verwijderd
waarom besteld iedereen bij dre?
is de service e.d zo veel beter als bij b.v djstunter??
je kan bij dj stunter zelfs afdingen joh, een set die bij dre 620 kost heb ik bij djstunter voor 500 kunnen krijgen
je kan bij dj stunter zelfs afdingen joh, een set die bij dre 620 kost heb ik bij djstunter voor 500 kunnen krijgen
Ik koop graag dingen bij mensen die weten wat ze verkopen en niet alleen doen alsof ze iets weten. New-line durft een product wat ze zelf verkopen ook een %&^ product te noemen. Dat zie ik andere winkels nog niet zo snel doen.Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 11:45:
Je moet ook opletten op zaken als service idd. Stel je voor dat DJStunter aangeeft dat je support bij Panasonic krijgt, maar ondertussen het spul wel uit Polen haalt.Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 11:45:
Ga je netjes met je spullen terug, zegt Panasonic NL dat ze geen service verlenen omdat het apparaat uit 't buitenland komt...
Ik vind soms ook dat er iets te vaak verwezen wordt naar Dré, maar die gast (en z'n vrouw uiteraard
Neemt niet weg dat een ander dat ook kanBtM909 schreef op 10 september 2004 @ 11:51:
[...]
Ik vind soms ook dat er iets te vaak verwezen wordt naar Dré, maar die gast (en z'n vrouw uiteraard) levert echt enorm goede service
Maar goed gebeurd zoveel op GoT dat altijd het zelfde bedrijf word geroemd.
Verwijderd
djstunter heeft ook 2 winkels in nederland dus je garantie ergens ophalen kan geen probleem worden mits je goed informeerd.
het viel mij idd op dat er veel wordt verwezen naar dre, het ziet er daar goed uit, hij geeft ook veel z`n mening"objectief" maar is toch best duur.
ff een vraagje, als ik een draaitafel online bestel kan je de speling ook gewoon in een normale winkel laten verwijderen uit je arm?
het viel mij idd op dat er veel wordt verwezen naar dre, het ziet er daar goed uit, hij geeft ook veel z`n mening"objectief" maar is toch best duur.
ff een vraagje, als ik een draaitafel online bestel kan je de speling ook gewoon in een normale winkel laten verwijderen uit je arm?
Even per alinea reageren 

)
Maar geven zij ook zelf garantie... Ik heb al vaker dit soort rare praktijken gezien... Kom je terug omdat die platter niet recht is --> "Garantie bij de leverancier." "Ja maar, ik heb het toch hier gekocht?" "Ja dat klopt, maar wij zijn alleen maar tussenpersoon"Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 12:27:
djstunter heeft ook 2 winkels in nederland dus je garantie ergens ophalen kan geen probleem worden mits je goed informeerd.

Dat klopt, maar het moet uit de lengte en / of breedte komen. Dré kan ook alles tegen kostprijs (of lager) verkopen, maar hij moet straks ook nog z'n kind kunnen onderhouden (en die Jag kopenhet viel mij idd op dat er veel wordt verwezen naar dre, het ziet er daar goed uit, hij geeft ook veel z`n mening"objectief" maar is toch best duur.
Ja, maar ik zou als winkel je dik laten betalen. Je hebt die draaitafel toch niet bij mij gekochtff een vraagje, als ik een draaitafel online bestel kan je de speling ook gewoon in een normale winkel laten verwijderen uit je arm?

Verwijderd
Voor de cd-jocks onder ons :
Heeft er iemand interesse in een (of een setje) Pioneers CDJ-500 II ? Ben van plan die van mij v/d hand te doen omdat ik er te weinig mee doe.
Met loopfunctie, timestrech, etc.
Het gaat dus om deze :
Heeft er iemand interesse in een (of een setje) Pioneers CDJ-500 II ? Ben van plan die van mij v/d hand te doen omdat ik er te weinig mee doe.
Het gaat dus om deze :

Dat kunnen ze niet maken. De winkel moet de garantie regelen volgens mij.BtM909 schreef op 10 september 2004 @ 12:39:
Even per alinea reageren
[...]
Maar geven zij ook zelf garantie... Ik heb al vaker dit soort rare praktijken gezien... Kom je terug omdat die platter niet recht is --> "Garantie bij de leverancier." "Ja maar, ik heb het toch hier gekocht?" "Ja dat klopt, maar wij zijn alleen maar tussenpersoon"
[ Voor 5% gewijzigd door Empathy op 10-09-2004 15:38 ]
Verwijderd
Dit kunnen ze inderdaad niet maken maja het gebeurt wel en je kan er heel weinig tegen beginnen.Empathy schreef op 10 september 2004 @ 15:38:
[...]
Dat kunnen ze niet maken. De winkel moet de garantie regelen volgens mij.
Ligt er aan wat je er per 2 voor wil hebbenVerwijderd schreef op 10 september 2004 @ 14:16:
Voor de cd-jocks onder ons :
Het gaat dus om deze :
[afbeelding]
Lees jij in elke winkel de algemene voorwaarden?Empathy schreef op 10 september 2004 @ 15:38:
[...]
Dat kunnen ze niet maken. De winkel moet de garantie regelen volgens mij.
Ik denk het ook, alleen dan wat minder snel. Bij vinyl moet je je ook aanpassen aan de plaat die je hebt (grip op de slipmat, zwaarte v/d plaat e.d.)Brakkie schreef op 10 september 2004 @ 11:17:
[...]
Is dat andersom ook? Ik draai nu een tijdje op de cdj-1000 en wil ook weleens vinyl uitproberen.
Dat maakt toch geen bal uit?
Ik mag toch aangeven dat jij garantie krijgt bij de fabrikant... Als je een Sony TV koopt bij je lokale electronica boer, dan mag je ook gewoon naar Sony in Hoofddorp hoor
Als ik jou een TT verkoop, die ik in Polen heb gehaald, dan gaat Panasonic NL geen service uitvoeren op dat apparaat...
Ja ok, ik bedoelde dus niet dat persé de winkelier de garantie moet regelen. Maar de winkelier kan volgens mij niet zeggen van "Ga maar naar de importeur, regel de garantie daar maar". ik ben geen expert in dit gebied, dus wordt niet boos als ik het fout hebBtM909 schreef op 10 september 2004 @ 19:19:
[...]
Ik mag toch aangeven dat jij garantie krijgt bij de fabrikant... Als je een Sony TV koopt bij je lokale electronica boer, dan mag je ook gewoon naar Sony in Hoofddorp hoor![]()
Als ik jou een TT verkoop, die ik in Polen heb gehaald, dan gaat Panasonic NL geen service uitvoeren op dat apparaat...
Je zit in de goede richting het zit zo :Empathy schreef op 10 september 2004 @ 19:45:
[...]
Ja ok, ik bedoelde dus niet dat persé de winkelier de garantie moet regelen. Maar de winkelier kan volgens mij niet zeggen van "Ga maar naar de importeur, regel de garantie daar maar". ik ben geen expert in dit gebied, dus wordt niet boos als ik het fout heb
Zodra jij een koop sluit met de winkelier sluit de winkelier met jou een overeenkomst van het garantie termijn wat er voor het product staat. Meestal 1 jaar. In de wet staat vast gelegt dat de gene waarmee je het koop contract afsluit verantwoordelijk is voor de afhandeling van het product binnen het garantie termijn. Een winkelier mag je geen garantie aanvraag weigeren of terug sturen naar de winkel. Jammer genoeg gebeurd dit nog al te vaak, en de weg die je moet bewandelen om je gelijk te krijgen zijn te lang en te duur. En om die reden wordt tegenwoordig meer en meer consumenten opgelicht. Wetende dat ze er mee weg kunnen komen.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Ik heb een nieuwe set af. Kan gedownload worden via www.vash.nu . Helaas via zo'n schijt gratis host die maar 3 downloads per dag accepteert 
Tracklist:
1 Probspot - Foreplay
2 Audioholics - External Key
3 Tilt - The World Doesn't Know
4 Mind Markers - Alive Again
5 Özgür Can - Irony
6 Filterheadz - Yimanya
7 Andy Moor presents Whiteroom - Whiteroom
8 Endre - Kallocain (Robert Nickson remix)
9 Jan Vayne - Properity In A New World (Signum remix)
10 Matt Darey - Nocturnal Delight (Sandler remix)
11 Matt Hardwick vs Smith & Pledger - Connected (dub)
Tracklist:
1 Probspot - Foreplay
5 Özgür Can - Irony
6 Filterheadz - Yimanya
stuur me even een meeltje naar savale AT puredj DOT com. Ik heb wel een host voor jeVash schreef op 11 september 2004 @ 00:04:
Ik heb een nieuwe set af. Kan gedownload worden via www.vash.nu . Helaas via zo'n schijt gratis host die maar 3 downloads per dag accepteert
Tracklist:
1 Probspot - Foreplay
5 Özgür Can - Irony
6 Filterheadz - Yimanya
Verwijderd
Jah, want nu kan ik hem niej downloaden......savale schreef op 11 september 2004 @ 01:11:
[...]
stuur me even een meeltje naar savale AT puredj DOT com. Ik heb wel een host voor je
You're my saviorsavale schreef op 11 september 2004 @ 01:11:
[...]
stuur me even een meeltje naar savale AT puredj DOT com. Ik heb wel een host voor je
Verwijderd
Issie al gehost? Kan je dan ff de link neerzetten of veranderen, of mij de link mailen? K heb er wel interesse in!
Kheb al 1 tijdelijke mirror: ftp://vash:temp@195.169.217.157:22/
Ok here's the deal. Ik woon sinds een maandje op mezelf in amsterdam en nu had ik er nog niet aan gedacht waar ik mn draaitafels op ging zetten omdat ze normaal in de vensterbank stonden. 1tje staat nu op het aanrecht en dat is dus niet geweldig...
Kan iemand me een goede tafel(s) aanraden waar ik het op kan zetten die zeg maar uitstekend geschikt zijn voor draaitafels op te zetten, goeie hoogte lengte breeddte etc
Ben al bij gamma geweest na aanraden van iemand maar daar hadden ze dus geen tafels...
bedankt alvast
Kan iemand me een goede tafel(s) aanraden waar ik het op kan zetten die zeg maar uitstekend geschikt zijn voor draaitafels op te zetten, goeie hoogte lengte breeddte etc
bedankt alvast
Ik heb wel een paar mensen met een Ikea-meubel gezien. In mijn studio zal ik zelf een tafel moeten knutselen ben ik bang omdat ik aardig lang ben (1,95) en nu krijg ik echt nogal last van mijn rug
.
Die studio wordt wel duur grapje trouwens: De kamer alleen al zit op de 20.000 pleuro en ik verzuip daar echt in de ruimte
Die studio wordt wel duur grapje trouwens: De kamer alleen al zit op de 20.000 pleuro en ik verzuip daar echt in de ruimte
Verwijderd
Tracklist ziet er goed uit..Vash schreef op 11 september 2004 @ 00:04:
Tracklist:
1 Probspot - Foreplay
5 Özgür Can - Irony
6 Filterheadz - Yimanya
Alleen zie ik alweer Andy Moor presents Whiteroom -Whiteroom deze is te grijs gedraaid..
Maar ik ga je mix zeker even luisteren.
Ik heb bij de karwei een tafel/werkblad gekocht en 4 stalen kant-en-klare tafelpoten van 120cmMM- schreef op 11 september 2004 @ 16:28:
Ok here's the deal. Ik woon sinds een maandje op mezelf in amsterdam en nu had ik er nog niet aan gedacht waar ik mn draaitafels op ging zetten omdat ze normaal in de vensterbank stonden. 1tje staat nu op het aanrecht en dat is dus niet geweldig...
Kan iemand me een goede tafel(s) aanraden waar ik het op kan zetten die zeg maar uitstekend geschikt zijn voor draaitafels op te zetten, goeie hoogte lengte breeddte etcBen al bij gamma geweest na aanraden van iemand maar daar hadden ze dus geen tafels...
bedankt alvast
Van elke tafel heb ik 35cm afgezaagd en de boel vastgeschroeft
Tafelblad is 6cm dik dus totaal is de tafel 91cm hoog, perfecte hoogte vind ik...
Kosten waren +/- €80,-
Dat zal wel een dikke multiplexe plank worden met een paar stevige tafelpoten eronder (die zijn wel los te koop durf ik te wedden). Ik ga iig niet mijn gear inzinken, omdat ze af en toe ook weg moeten
Tilt is ook helemaal grijs gedraaid afgelopen zomer, en Armin draait Audioholics ook als een bezetene. Neemt niet weg dat het lekkere nummers zijnVerwijderd schreef op 11 september 2004 @ 16:50:
[...]
Tracklist ziet er goed uit..
Alleen zie ik alweer Andy Moor presents Whiteroom -Whiteroom deze is te grijs gedraaid..
Maar ik ga je mix zeker even luisteren.
[ Voor 39% gewijzigd door Flake op 11-09-2004 17:17 ]
Fijne mix 
'k moet zelf ook maar weer eens wat opnemen.. Dat wordt wel gelijk een stuk harder en sneller
'k moet zelf ook maar weer eens wat opnemen.. Dat wordt wel gelijk een stuk harder en sneller
't Wordt tijd dat die gast naar Nederland komt!
[ot] Heb 'm ff een berichtje gestuurd.. wie weet heeft ie wat geplanned
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Nu ook hier te vinden.Vash schreef op 11 september 2004 @ 16:25:
Kheb al 1 tijdelijke mirror: ftp://vash:temp@195.169.217.157:22/
Verwijderd
ff een vraagje,
stel ik wil met atomixmp3 een mengpaneel op mijn pc aansluiten(het programma ondersteund dit) moet ik het dan op deze manier aansluiten?
die kabels zijn tulp naar jack 3,5mm

ik weet niet precies wat de line-in en out was dus als het fout is let er niet op!!!
stel ik wil met atomixmp3 een mengpaneel op mijn pc aansluiten(het programma ondersteund dit) moet ik het dan op deze manier aansluiten?
die kabels zijn tulp naar jack 3,5mm

ik weet niet precies wat de line-in en out was dus als het fout is let er niet op!!!
die line-in kabels kan je weglaten.
alleen 2 kabels van de line out van je geluidskaart naar een line-in op je mixer.
alleen 2 kabels van de line out van je geluidskaart naar een line-in op je mixer.
Verwijderd
maar ik wil het geluid weer via m`n pc boxen horen dan moet ik hem toch weer naar m`n line in sturen
dan moet je wel zien dat je je line in naar je speakers kan sturen zonder dat ie weer op de line out komt, weet niet of dat kan...
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Vash Nette mix! Gaat op een mp3 cd voor in de auto 
Offtopic: yes de 900ste post is binnen. Nog 100 voor alweer een draadje met 1000 posts
Offtopic: yes de 900ste post is binnen. Nog 100 voor alweer een draadje met 1000 posts
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 22:56 ]
Dit topic is gesloten.