[3d] post je 3d stuff maar weer - part 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.842 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
het is idd geen 3/4 broek, maar vind het wel een goed id! Zit er over te denken, misschien dat ik het er van maak. Kruis gaat dus ook wat naar boven :)

Dat de broekspijpen er rechthoekig uitzien zou kunnen door de GI :P Geen zin om nu moeite doen voor goede belichting, doe ik in de final wel, en dat duurt nog wel ff, want moet nog een mooie auto, plus scenery maken :) Qua schoenen heb je 100% gelijk ja, dat doe ik morgen denk ik.

En die thumb is maar een thumb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 22:46

Just_I

What did you just say?

Barracuda_82 schreef op 12 juli 2004 @ 15:11:
[...]

Hier 2 velgen die ik gemaakt heb voor mijn Mercedes DTM (waar ik overigens nog helemaal geen reacties op heb gehad):
[afbeelding]
De banden die ze in de DTM gebruiken zijn overigens (bij AMG Mercedes iig) van Dunlop ipv Bidgestone. Voor de rest zit er een vage donkergrijze rand op de band tussen het loopvlak en het zijvlak. De vijf-spaken velg zou ik niet gebruiken omdat die niet echt een racing look hebben. De moer ziet er in het echt ook anders uit.

Zie ook dit plaatje (is klikbaar voor groter formaat)
Afbeeldingslocatie: http://www.12eplace.free.fr/touring/mercedes_dtm/mercedes_dtm_04.jpg.

[ Voor 7% gewijzigd door Just_I op 12-07-2004 17:38 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

eerste projectje;

uitlaat voor een dikke nissan silvia... ten minste, dat wil ik nog gaan maken :D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ON3LB5M07J46/picserver.jpeg

click voor 1024x768

PS
't moet carbon voorstellen :/

[ Voor 9% gewijzigd door beschuitfluiter op 12-07-2004 16:48 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:54

Imhotep

The Dark Side

XLerator schreef op 10 juli 2004 @ 15:11:
[...]

Dat was ik :P Dit was mijn uitleg:

[...]

Daar ben ik heel blij mee :D Leuk dat je dat opvalt :P
Daar zit heel veel tijd in omdat ik absoluut niet wou dat je de tiling zag.

Ik heb er 6 textures voor gebruikt. 2 keer gras, 2 keer steen en 2 keer rots.

code:
1
2
3
4
                  Mix
      Mix                Mix
 rots/rots     Mix                 Mix
             Gras/gras         Steen/steen

Zo :D De MixAmmount maps heb ik allemaal zelf gemaakt.

Als je het niet snapt hoor ik eht wel :)
hey, thanks.

ik had ook al zoiet geprobeerd maar dan met alleen zand en gras en een mixmap noise.

deze tip kreeg ik van D-Tox (3d-god)
Dus ook hulde aan hem _/-\o_

maar heb het nu dus gedaan met nog meer maps en nu lijkt het nog beter.

Hulde _/-\o_

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
beschuitfluiter schreef op 12 juli 2004 @ 16:43:
eerste projectje;

uitlaat voor een dikke nissan silvia... ten minste, dat wil ik nog gaan maken :D

[afbeelding]

click voor 1024x768

PS
De kleine metalen blokjes zijn nogal blurry. Ik weet niet hoe je ze gemaakt hebt, maar als het een texture is kan je de blur verlagen in de material editor van de desbetreffende texture.

Een chroommateriaal zou goed passen voor een uitlaat. Ik heb niet veel verstand van uitlaten, maar misschien is de uitlaat op het eind van te dik.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

MayaFreak schreef op 10 juli 2004 @ 16:18:
Hier weer eens een update van mijn ducati:

[afbeelding]

En de wire (voor de geinteresseerde):

[afbeelding]

c&c welkom! :)
super man.
Lijkt bijna op de mijne ;)

een paar comments

- de banden zijn voor offroad gebruik en de ducati natuurlijk niet ( zoek maar naar michelin pilot power banden)
- je voorvorken zijn te lomp (lees: te groot-te dik)
- het gat tussen je stuur en bodywork aan de voorkant is te spits, die ronding aan de zijkant van je koplampen dus loopt iets verder naa het stuur en dan is de hoek van het gat niet zo scherp (als je me nog snapt :P )
- Het lakwerk glimt wel heel erg en de kleur rood is niet echt ducati rood, maar dat zijn details.
- de buddyseat is zwart en niet lichtgrijs
- ik zou persoonlijk een gewoon ruitje plaatsen en niet zo'n hoge, omdat ik dat persoonlijk mooier vind, maar dat is jouw keus natuurlijk. :+
- Je velgen zijn er ook nog niet echt, ze behoren niette glimmen iig.
- er moeten nog ventilatie gaten in je remschijven
- en als je een 916 of een 996 maakt dan krijg je nog luchtgaten in je bodywork aan de zijkant, als je een 996R of een 998 maakt dan is het wel goed.

verder niets anders dan lof. ik weet dat het nog een wip is.
zo mooi kan ik de dingen niet maken, is dus ook niet als kritiek bedoelt, alleen maar om aan te geven dat je er bijna bent _/-\o_ _/-\o_
als je detail foto's nodig bent moet je dat maar ff aangeven dan mail ik je die wel.
owja bijna vergeten.
- je hebt het bodywork tussen je koplampen naar binnen laten lopen, alsof je ineens een spitse lijn krijgt van voren, dit is goed te zien in je wire.
dit is niet zo, loopt dus vlak met je koplampen.
Neejoh schreef op 12 juli 2004 @ 11:41:
Hij gaat lekker Oogst :D :D

[...]

Sorry voor de late reactie O-)

Mischien is het mooier als je het profiel van de band wat aanpast.
[afbeelding] Even geen tijd om een betere te zoeken maar je snapt het idee. Meer rubber op de weg, en profiel wat meer gericht op water wegvoeren naar de zijkant van de band.
Met deze heb ik vorig jaar op het circuit gereden :P :P
Zijn er mensen hier die deze hebben getekend in 3d???
zoja, dan zou ik die plaatjes wel graag willen hebben als achtergrond ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Imhotep op 12-07-2004 17:12 ]

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ik denk niet dat ie te dik is, zie weleens uitlaten onder golfjes hangen die net zo dik zijn in verhouding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx
barracuda ik zal die tutorial vanavond even maken en dan laat ik het resultaat wel zien dat chroom ga ik nu wel even proberen :)
Barracuda_82 schreef op 12 juli 2004 @ 15:11:
[...]
Welke tutorial heb je gebruikt om die velg te maken?

Chrome is vrij gemakkelijk te maken:

1. Raytrace material aanmaken
2. Diffuse color op zwart
3. Specular ongeveer 100, glossiness op ongeveer 70
4. Falloff map in de reflectie map
6. Dan in de falloff de bovenste kleur op lichtgrijs en de onderste op wit
7. Falloff type op Fresnel zetten
Als ik die chrome van jou probeer dan wordt het zwart 8)7 Das dus niet helemaal goed :).

Ennuh tutorial die ik gebruikt heb is:http://deep.sitenest.net/tutorials/wheels/

/me is werken :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Just_I schreef op 12 juli 2004 @ 16:10:
[...]

De banden die ze in de DTM gebruiken zijn overigens (bij AMG Mercedes iig) van Dunlop ipv Bidgestone. Voor de rest zit er een vage donkergrijze rand op de band tussen het loopvlak en het zijvlak. De vijf-spaken velg zou ik niet gebruiken omdat die niet echt een racing look hebben. De remschijven lijken me ook wat aan de grote kant. De moer ziet er in het echt ook anders uit.

Zie ook dit plaatje (is klikbaar voor groter formaat)
[afbeelding].
Op de auto die ik aan het maken ben zit wel Bridgestone en die 5-spaaks velgen zijn zo ook, alleen dan staan er nog wat lettertjes in een spaak (ik denk AMG) maar dat kan ik niet zien omdat ik zo weinig referentiemateriaal heb.
beschuitfluiter schreef op 12 juli 2004 @ 16:43:
eerste projectje;

[afbeelding]

click voor 1024x768

PS
Die texture van carbon klopt niet echt helemaal, misschien kun je daar beter een andere voor gebruiken.
Hier is de mijne, vrij voor gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/6864N8PIH5T2/picserver.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Barracuda_82 op 12-07-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 17:35:
Ok thnx
barracuda ik zal die tutorial vanavond even maken en dan laat ik het resultaat wel zien dat chroom ga ik nu wel even proberen :)

[...]

Als ik die chrome van jou probeer dan wordt het zwart 8)7 Das dus niet helemaal goed :).

Ennuh tutorial die ik gebruikt heb is:http://deep.sitenest.net/tutorials/wheels/

/me is werken :)
er moet natuurlijk wel wat zijn om te reflecteren he, als je enviroment zwart is dan reflecteert ie alleen zwarte met een paar highlights als je geluk hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had beloofd dat ik een final zou maken voor contest v22, dat is niet gelukt door omstandigheden, dus ben ik gisteren pas begonnen aan het manneke van m'n concepttekeningetje (zie hiervoorgenoemde topic):

Een probleem, omdat het nog een erg vroege wip is heeft hij nog geen kleren aan, dus.. omdat ik hier geen afbeeldingen met onbedekte lichaamsdelen mag posten:
Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04071/oops.png

Op- en aanmerkingen zijn welkom, maar er moet nog een hoop aan gebeuren dus de kans is groot dat ik het al op m'n TODO lijst heb staan :)
(maar zeg het toch maar als je iets weet, ik wil nl nog wel eens wat vergeten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 18:33:
Ik had beloofd dat ik een final zou maken voor contest v22, dat is niet gelukt door omstandigheden, dus ben ik gisteren pas begonnen aan het manneke van m'n concepttekeningetje (zie hiervoorgenoemde topic):

Een probleem, omdat het nog een erg vroege wip is heeft hij nog geen kleren aan, dus.. omdat ik hier geen afbeeldingen met onbedekte lichaamsdelen mag posten:
[afbeelding]

Op- en aanmerkingen zijn welkom, maar er moet nog een hoop aan gebeuren dus de kans is groot dat ik het al op m'n TODO lijst heb staan :)
(maar zeg het toch maar als je iets weet, ik wil nl nog wel eens wat vergeten :P)
doet me denken aan larry laffer :P

enkels te dun
elleboog onder te dik
bovenarm onder te dun
oren
tenen minderver van elkaar
maar 4 vingers, ik tel er 5 bij mezelf

dat was het
leuk gemaakt!

[ Voor 3% gewijzigd door enira op 12-07-2004 19:14 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Schuey schreef op 12 juli 2004 @ 17:50:
[...]

er moet natuurlijk wel wat zijn om te reflecteren he, als je enviroment zwart is dan reflecteert ie alleen zwarte met een paar highlights als je geluk hebt :P
Ik begon al effe aan mezelf te twijfelen, maar het werkt wel degelijk:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/RSS200O3OO72/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Barracuda_82 schreef op 12 juli 2004 @ 19:23:
[...]

Ik begon al effe aan mezelf te twijfelen, maar het werkt wel degelijk:

[afbeelding]
kom jij mijn auto ook even poetsen? :P

vet binnenwiel! (hoe noem je die zooi?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

jarnotjuh schreef op 12 juli 2004 @ 19:39:
[...]

kom jij mijn auto ook even poetsen? :P

vet binnenwiel! (hoe noem je die zooi?)
Ehh .... die dingen worden over het algemeen velgen genoemd O-)

Overigens de meeste race velgen zijn niet verchroomd, maar geanodiseerd oid. Maar chroom geeft wel een leuker effect :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Just_I op 12-07-2004 19:55 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Just_I schreef op 12 juli 2004 @ 19:42:
[...]

Ehh .... die dingen worden over het algemeen velgen genoemd O-)
:> :> :7

8)7

omg, ja lol :) nu je het zegt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 12 juli 2004 @ 19:13:
enkels te dun
elleboog onder te dik
bovenarm onder te dun
oren
Ik denk dat dat allemaal de bedoeling is hoor ;)

Is meer een cartoonish character dan een realistische.

Ik vind hem prachtig trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 12 juli 2004 @ 19:13:
doet me denken aan larry laffer :P

enkels te dun
elleboog onder te dik
bovenarm onder te dun
oren

dat was het
leuk gemaakt!
Tnx :)

Oren en tenen:
Komt wel goed.. :)

Te dik/dun:
Is omdat het een cartoonfiguur is / zou moeten lijken (cartoon == overdrijven, al kan het misschien iets minder) ;)

4 vingers/tenen:
Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 20:00:
[...]

Tnx :)

Oren en tenen:
Komt wel goed.. :)

Te dik/dun:
Is omdat het een cartoonfiguur is / zou moeten lijken (cartoon == overdrijven, al kan het misschien iets minder) ;)

4 vingers/tenen:
Zie hierboven.
k, i get the point :)
verder toppie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 12 juli 2004 @ 17:50:
[...]

mjah klinkt logisch :) Ik zal even wat proberen zo.
edit: Als ik die tutorial doe van http://www.dreamdealer.nl/indexHTML2.php?show_tut=23 dan krijg ik niet dezelfde polygonen als op plaatje 4 (ook al niet op plaatje 1, ik krijg gewoon 1 groot vlak aan de zijkant :? ). Wat doe ik fout?

edit: Mijn dank is groot wilco :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:22:
[...]

p.s. Hoe kan je die lijnen trouwens te zien krijgen in je perspective view?
F4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/crypto/max/rim.jpg

Aangezien er een paar velgjes zijn langsgekomen, doe ik ook maar mee.
Deze heb ik een kleine maand geleden gemaakt.
Maar toen ben ik op een probleem gestoten, en ben ik er niet meer mee verder gegaan.

Op de plaats waar de spaken beginnen wordt de buitenrand immers smaller door de meshsmooth. Vrij logisch eigenlijk, aangezien daar nogal veel edges op een hoop zitten itt de rest van de rand.

Maar buiten extra edges te creëeren in de rest van de rand, zie ik niet echt in hoe ik dit zou kunnen corrigeren.

Iemand een meer koosjere oplossing?
Owjah: 3dsmax r3 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 18:33:

[afbeelding]

:D Ik vind 'm lief.

Cartoony is natuurlijk goed, maar de handen mogen wel iets meer vorm krijgen, iets meer, hoe zeg je dat.... inhoud? Het Engelse woord is iig 'bulk'. De duim zit er ook nog niet helemaal lekker op. Een duim komt namelijk niet uit de zijkant van je hand :).

En misschien mogen de oortjes nog wat ronder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update, ik heb ondertussen weer wat verandert, maar post ik binnenkort wel weer. Beetje problemen met internet op mijn pc....

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/TJX034J76C3W
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/YLI6O3KR15WD

voor de geintresseerde hier mijn cgtalk thread... ;) > http://www.cgtalk.com/sho...php?t=151435&page=1&pp=15

btw wat zal ik hem geven, een zwaard of wapen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een (kleine) update van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/P2QIJA43N1T6/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/974700H27A23/picserver.jpeg
Beide klikbaar :Y)

Wat heb ik veranderd?
• Ik heb een hoofd toegevoegd. De mond ziet er nu nogal raar uit, maar het zijn 3 speakertjes. Waarom die "banden" erover? Tja.. zonder die dingen zag het er niet OK uit (verwarrend wat nu boven/onder was met die ogen erbij). Er zit ook een klep voor die open en dicht kan.
• Heb ook een hand gemaakt, ook wel zo handig.
• Lasnaden ook toegevoegd, was een goed idee!

Todo:
• Naden op "vest" verbeteren.
• Andere voeten maken
• Een nek
• Texturen, belichten, animeren :Y)

Wat zou ik graag willen weten:
• Hoe ik de mond het best kan verbeteren.
• Welke punten ik qua moddeleerwerk nog moet doen die niet in het todo lijstje stan :)

Heb express zonder texture's gerended, aangezien nu alle aandacht naar het model zelf gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:11:
update, ik heb ondertussen weer wat verandert, maar post ik binnenkort wel weer. Beetje problemen met internet op mijn pc....

[afbeelding]
[afbeelding]

voor de geintresseerde hier mijn cgtalk thread... ;) > http://www.cgtalk.com/sho...php?t=151435&page=1&pp=15

Vind hem errug mooi! :9~

Wat is dat voor groen/blauw licht, geef leuk effect :) Ik zou het "doekje" iets donkerder maken (of wat minder "ruis" erin)..

En bij dit char zou ik voor een mooi zwaard gaan, gun's zijn voor laffaards ;)

En in je laatste plaatje vind ik de DOF wel iets te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:16:

...robot...

Heb express zonder texture's gerended, aangezien nu alle aandacht naar het model zelf gaat..
Ik zou de poten van die robot veel korter maken, misschien zelfs zo kort dat je ze bijna niet ziet en dan van die grote lompe poten eronder. Hele lange armen die bovenin bij de schouders veel dikker zijn.
Dan krijg je meer een soort gorilla/aap uitstraling wat hij al een beetje heeft maar nog niet helemaal, als je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18

[afbeelding]
[afbeelding]

Echt mooi gast....wauw.
Ik heb even jouw CGTalk-thread gelezen en je clean-meshes zien er errug schoon uit. Ook krijgt je vast wel een ego-boost van de reakties daar ofnie? :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:16:
Hier weer een (kleine) update van mijn kant.

[afbeelding]
[afbeelding]
Beide klikbaar :Y)

Wat heb ik veranderd?
• Ik heb een hoofd toegevoegd. De mond ziet er nu nogal raar uit, maar het zijn 3 speakertjes. Waarom die "banden" erover? Tja.. zonder die dingen zag het er niet OK uit (verwarrend wat nu boven/onder was met die ogen erbij). Er zit ook een klep voor die open en dicht kan.
• Heb ook een hand gemaakt, ook wel zo handig.
• Lasnaden ook toegevoegd, was een goed idee!

Todo:
• Naden op "vest" verbeteren.
• Andere voeten maken
• Een nek
• Texturen, belichten, animeren :Y)

Wat zou ik graag willen weten:
• Hoe ik de mond het best kan verbeteren.
• Welke punten ik qua moddeleerwerk nog moet doen die niet in het todo lijstje stan :)

Nice :) De voeten zou ik niet meteen overnieuw maken: ik vind dat ze er prima uitzien. Waar je wel aandacht aan kan besteden is de mond (zoals je zelf al zegt). Ik kan de faces bijna tellen bij de rand van de mond. Misschien zijn wat cuts e.d. hier niet misplaatst? De mond zelf kan misschien wat minder uitsteken zodat het niet zo opvalt.

Er zijn nog wat meshfouten bij het vest, of zijn dit lasnaalden?

Op sommige plaatsen zoals bij de bovenkant van de schouder zie je ook nog duidelijk wat hoeken. Dat is zonde gezien de rest van de model high-poly is. Misschien kan je dat nog even wegwerken?

Het is maar een idee, maar je zou 3-5 lampjes kunnen maken op de bortkas van de robot. Van groen naar rood bijvoorbeeld, die het humeur van de robot weergeven. Of de robot heeft geen emoties natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 19:59:
[...]

Ik denk dat dat allemaal de bedoeling is hoor ;)

Is meer een cartoonish character dan een realistische.

Ik vind hem prachtig trouwens!
Tnx, is idd de bedoeling ;)
LiToKi schreef op 12 juli 2004 @ 22:53:
[...]

:D Ik vind 'm lief.

Cartoony is natuurlijk goed, maar de handen mogen wel iets meer vorm krijgen, iets meer, hoe zeg je dat.... inhoud? Het Engelse woord is iig 'bulk'. De duim zit er ook nog niet helemaal lekker op. Een duim komt namelijk niet uit de zijkant van je hand :).

En misschien mogen de oortjes nog wat ronder :).
Jah, die handen heb ik ook al een tijdje naar zitten staren.. het lijkt erop dat ik, als een van de belangrijkste dingen, vergeten ben om er vingertopjes aan te zetten.
Het toevoegen van "bulk" is idd een erg goed idee, ze zien er nu wel heel erg uit alsof ze tussen het tosti-ijzer hebben gezeten.

Die duim; heh :D ziet er idd een beetje vreemd uit, ik zal em nu meteen even 'recht' zetten :)
De oortjes moeten (net zoals in de tekening) idd nog wat ronder.

Bedankt voor het commentaar :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Ach, als je toch al in Matrix-stijl verder gaat zou je em dat wapen uit het 3e deel kunnen geven (waarmee de ge-Smith-te Bane wordt neergeknald), of is dat iets te overdreven? :P

Ziet er iig (nog steeds) erg goed uit!
/me vindt dat d-tox de naam 3d---god had moeten houden, past veel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb totaal geen verstand van 3d werk, ik vind het dan ook erg mooi wat julie allemaal maken. Maar coment was welkom dus bij deze : de spiegel lijkt me wat groot in verhouding. Correct me if I'm wrong.
MayaFreak schreef op 10 juli 2004 @ 16:18:
Hier weer eens een update van mijn ducati:

En de wire (voor de geinteresseerde):

[afbeelding]

c&c welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Hop! En daar is Meneer Smikkel.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/MeneerSmikkel01.jpg

Nu nog Meneer Klein, Meneer Brulmans en Meneer Luilak te gaan en dan ga ik nadenken over hoe ik ze leuk allemaal in één overzichtsscene kan gooien. Iemand leuke suggesties? Misschien op een paar boekjes laten staan?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

hehehe goed bezig oogst, hier geniet ik dagelijks van. van mij mag je ze allemaal maken. Dat maakt het toch wel erg grappig...

overigens, ik vind dat je goed op de originelen blijft. (mijn dochter kijkt het iedere dag op tv, dus ik krijg het wel eens mee... pas nog, droomde meneer klein dat ie groot was, erg leuk... jeugdsentiment)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Nu zit ik met dat filmpje van mijn gebouw met een ander probleem.

Het is de bedoeling dat ik er eerst omheen ga in vogelvlucht (dus van de lucht uit bekeken)
en dat ik dan geleidelijk richting ooghoogte ga en dan het gebouw binnenloop.
Ik gebruik hiervoor een camera en een camerapad (gemaakt van een polyline)
Deze lijn heb ik dus zo neer gezet dat mijn camera over die lijn heen loopt en dat ik daardoor alleen nog maar de camera target hoef te verplaates bij de juiste frames.
Ook heb ik bij de juiste frames de hoogte laten veranderen en de deuren laten openen.

Maar nu is mijn pad aan de buitenzijde langer dan binnen.
Dus ik loop nu met 80km/u door het gebouw terwijl dit dus stapvoets moet.

Mijn tijdlijn is opgedeelt in 1000 frames (ofwel 40 seconden)
de tijd dat ik buiten loop is 800 frames en de tijd die ik binnen ben is 200 frames.

Kan ik de tijdlijn nu zo aan passen dat ie de eerste 500 frames sneller loopt (zodat ik op dat lunt naar binnen ga) en de laatste 500 dus wat langzamer??

Oftewel, de eerste 800 frames moeten veschaalt worden naar 500 en de laatste 200 frames naar 500.
8)7 snappen jullie me nog :)

Heb de lijn aan proberen te passen met track view curve editor, maar dan lat ie gedeelten van mijn camerapad weg.

of weet iemand een tut voor het maken van een animatie?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 13 juli 2004 @ 00:00:
[...]

Echt mooi gast....wauw.
Ik heb even jouw CGTalk-thread gelezen en je clean-meshes zien er errug schoon uit. Ook krijgt je vast wel een ego-boost van de reakties daar ofnie? :)
van jullie reacties krijg ik pas een ego boost! :P thnx iig.
als ik hem nou maar afmaak,.. 8)7
btw ik wou dat ik mijn test filmpjes is kon posten, testen met haar, en cloth animatie...gaat redelijk op het moment...als ik zijn bovenlichaam volledig heb getextured zal ik hem nog een keer posten..k heb vandaag vrij weinig te doen , dus moet vanavond wel afzijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:39
Software?? Als je 3ds max gebruikt is het vrij makkelijk. Je kan het percentage editen, waar het object (camera) moet zijn op een bepaald tijdstip.
Set de auto-key funktie aan en ga naar de animatie tab van je camera.
Ga naar een tijdstip waar je camera naar binnen moet gaan. Edit het percentage van je camera pad. Zet het zo dat je camera nog net buiten staat.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

RunaR schreef op 13 juli 2004 @ 11:59:
[...]

Software?? Als je 3ds max gebruikt is het vrij makkelijk. Je kan het percentage editen, waar het object (camera) moet zijn op een bepaald tijdstip.
Set de auto-key funktie aan en ga naar de animatie tab van je camera.
Ga naar een tijdstip waar je camera naar binnen moet gaan. Edit het percentage van je camera pad. Zet het zo dat je camera nog net buiten staat.
thanks,
heb het net ff vlug geprobeerd in een lege tekening en ziet er dus belovend uit ;)

zal het meteen ff proberen in het filmpje

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu met de volgende tutorial bezig:
http://www.3dtotal.com/te...s/hugechair/chair3_02.asp

Het wil wel redelijk vlotten alleen nu zit ik dus een beetje vast bij stap 73. Ik heb dus een kopie gemaakt van de rectangle alleen als ik nu extrude kies uti de modifier list dan krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barne374/zooi/vaag.jpg
(clickable)

Dit ziet er heel anders uit als op de tutorial dus er gaat iets fout denk ik :).
Ik gebruik btw 3dsmax6. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:20:

Het wil wel redelijk vlotten alleen nu zit ik dus een beetje vast bij stap 73. Ik heb dus een kopie gemaakt van de rectangle alleen als ik nu extrude kies uti de modifier list dan krijg ik het volgende:

[afbeelding]
(clickable)

Dit ziet er heel anders uit als op de tutorial dus er gaat iets fout denk ik :).
naar editable poly omzetten, alle poly's selecteren, dan in een submenu extruden?

op de turtorial hebben ze gewoon een box gemaakt.... daar mesh smooth opgegooid. :P

zijkant van die stoel bedoel je denk ik, dat kan je gewoon doen, dmv 2 splines, en dan de zooi bevelen, en dan mesh smooth....lijkt me tenminste...

wat een mega turtorial btw....

offtopic:
Waar waren we allemaal zonder de mesh smooth optie :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:20:

[afbeelding]
(clickable)

Op je screenshot te zien heb je nog geen "amount" ingevuld in de extrude modifier, daarom is ie helemaal plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op 13 juli 2004 @ 15:45:
[...]

Op je screenshot te zien heb je nog geen "amount" ingevuld in de extrude modifier, daarom is ie helemaal plat.
owja ofcourse, was mij niet eens opgevallen, of tenminste ik ging ervanuit dat ie dat wel doorhad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmm die zijkanten heb ik al maar als ik dus die onderkant wil maken dmv dat extrude dan verdwijnt die hele zijkant (die omheining ofzo) Dus dat vind ik vreemd

edit: Hij moet plat zijn want het is alleen voor de onderkant geloof ik het gaat dus echt specifiek over stap 73

edit2: Ok na 20 keer proberen en steeds hetzelfde doen is het nu wel gelukt :/ gata nergens over dit programma :D

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
de comments die ik gisteren kreeg zijn nu verwerkt :) Ziet er veel beter uit met langere benen en een iets groter hoofd. Heb ook handjes toegevoegd en de broek een texture gegeven. Geen zin om een pic te uploaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 13 juli 2004 @ 18:36:
de comments die ik gisteren kreeg zijn nu verwerkt :) Ziet er veel beter uit met langere benen en een iets groter hoofd. Heb ook handjes toegevoegd en de broek een texture gegeven. Geen zin om een pic te uploaden :P
Je wil niet weten hoeveel moeite het mij op het moment kost om een pic online te kunnen zetten, maja ik doe het wel, valt me wel tegen van je ;) . Ik ben wel benieuwd om hem te zien

update>

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2O1T586GFH4N
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/34WW04DUMK24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, is er ergens een tutorial hoe je auto's kan maken?

Ik wil erg graag mijn eigen auto namaken in een 3D model.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 18:42:
[...]

Je wil niet weten hoeveel moeite het mij op het moment kost om een pic online te kunnen zetten, maja ik doe het wel, valt me wel tegen van je ;) . Ik ben wel benieuwd om hem te zien

update>

[afbeelding]
[afbeelding]
Die streep (snijwond) op z'n rechterarm ziet er niet echt uit als een snijwond en op een van de afbeeldingen lijkt het net of ie 2 (dikke) huidlagen heeft ofzo. :)

Verder natuurlijk wel weer _/-\o_ ;)

Enne, ik heb zelf PicServer gedumpt en ingeruild voor deze mooie hoster.
Het laden van de pagina zelf duurt soms een paar seconden, maar het up/downloaden van afbeeldingen gaat erg snel hier.
Bijkomend voordeel is dat afbeeldingen de volgende keer nadat ze zijn bekeken door een gebruiker gewoon van de harde schijf (cache van de browser) worden afgehaald ipv opnieuw gedownload (zoals bij PicServer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
[...]

ik ben gewoon lui, maar ondertussen zit ik wel ff te watertanden ;) Ik wacht wel met posten tot dat hij af is :P
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 18:58:

Thanx
nee sorry die zijn er niet :(

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 13-07-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:09:
[...]

Die streep (snijwond) op z'n rechterarm ziet er niet echt uit als een snijwond en op een van de afbeeldingen lijkt het net of ie 2 (dikke) huidlagen heeft ofzo. :)

Verder natuurlijk wel weer _/-\o_ ;)
thnx,
Snijwont is idd nog niet goed, ligt ook een beetje aan mijn shader, k zal het proberen te beteren. Hoezo 2 dikke huidlagen? k wil het best aanpassen, maar dan moet ik wel weten wat en waar ;) . En nog bedankt voor die server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 18:58:

Thanx
Deze tutorial is een bekende autotutorial.
[...]

update>

[afbeelding]
[afbeelding]
Resize de bovenste 2 plaatjes even uit respect voor de mensen hier die geen hoge resolutie draaien.

Erg mooie model en mooie textures. De sneden lijken een beetje "picturesque", wat niet het geval is bij de rest van de scene. Misschien kun je wat diepte aanbrengen in de sneedes?

Het metalen kruisje op de ketting kan wat glimmen en reflecteren.

Voor de rest niks op te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

update>

[afbeelding]
[afbeelding]
schouders kloppen niet
overgang onderarm -> bovenarm klopt ook niet.
en het aanhechtingspunt van de biceps is te groot

en hij heeft zn nek gebroken zo te zien, want die staat in vergelijking met die botten boven de ribben ( weet de naam niet meer :/ ) te ver naar achteren

verdere mooie model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok volgende probleempje :) ik zit nu bij stap 75,76,77. Zoals op stap 75 heb ik het voor elkaar gekregen alleen dan beginnen zo over edges maken enzo ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet gaan krijgen?
( tut= http://www.3dtotal.com/te...s/hugechair/chair3_02.asp )

Mijn 'rondje' heeft wel een andere verdeling van die vlakken(polygonen?). Ik heb er een stuk of 4 en op de site staan er een stuk of: naja iig veel meer :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barne374/zooi/vaag2.jpg

Dit heb ik nu en dit is het unt dan waarop die extra edges moeten komen maar geen idee dus hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:34:
[...]

schouders kloppen niet
overgang onderarm -> bovenarm klopt ook niet.
en het aanhechtingspunt van de biceps is te groot

en hij heeft zn nek gebroken zo te zien, want die staat in vergelijking met die botten boven de ribben ( weet de naam niet meer :/ ) te ver naar achteren

verdere mooie model
wat klopt er precies niet aan dan? Dat nek ding zal ik ffe veranderen,was me niet eens opgevallen..

@qylos, als iemand er last van heeft hoor ik het.....lijkt me niet echt dat je er veel last van kan hebben maar goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:03:
[...]

wat klopt er precies niet aan dan? Dat nek ding zal ik ffe veranderen,was me niet eens opgevallen..

@qylos, als iemand er last van heeft hoor ik het.....lijkt me niet echt dat je er veel last van kan hebben maar goed.
fear mijn leet paint skills 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz3d/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Hey,

Ik ben sinds kort bezig met 3ds max. Nu model ik normaal altijd in autocad en importeer het dan in 3d max. Nu ben ik bezig om het modellen van 3dmax onder de knie te krijgen. bla bla bla.

mijn vraag is of er ook een soort offset in 3d max zit? bv om een lijn parralel te laten lopen.
En kan je in 3d max nauwkeurig werken?
het lijkt alsof het een beetje van het natte vinger werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Plint schreef op 13 juli 2004 @ 20:36:
Hey,

Ik ben sinds kort bezig met 3ds max. Nu model ik normaal altijd in autocad en importeer het dan in 3d max. Nu ben ik bezig om het modellen van 3dmax onder de knie te krijgen. bla bla bla.

mijn vraag is of er ook een soort offset in 3d max zit? bv om een lijn parralel te laten lopen.
En kan je in 3d max nauwkeurig werken?
het lijkt alsof het een beetje van het natte vinger werk is.
Rechtsonderaan zie je de 3 balken voor x, y en z coordinaten. Als je een object selecteert kun je met deze balken de positie van het object precies controleren. Als je een offset wilt hebben bij een kopie, selecteer je een object (in dit geval de lijn), druk je shift in en klik je op het pijltje van je movement gizmo waarheen je de kopie wilt hebben.

Misschien is het nuttig om Oogst's tutorials door te nemen, goed voor een beginner in 3ds max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:21:
[...]

thnx,
Snijwont is idd nog niet goed, ligt ook een beetje aan mijn shader, k zal het proberen te beteren. Hoezo 2 dikke huidlagen? k wil het best aanpassen, maar dan moet ik wel weten wat en waar ;) . En nog bedankt voor die server :)
Onder die snijwond lijkt het net of er een 2e huidlaag zit. Vandaar dat commentaar over die '2 huidlagen' in m'n vorige post.

Ik denk dat het er vooral niet 'echt' uitziet omdat de wond te netjes ingesneden is, de wond te ondiep lijkt te zijn (zoals Qylos al opmerkte), de wond misschien ook iets te breed is en het ziet er véél te schoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 31-08 09:33
Hop! Meneer Klein!

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/MeneerKlein01.jpg

(Ik heb nog geprobeerd verder in te zoomen, maar hij is zo klein dat ie gewoon echt niet groter kan.)

Oeps! Ik zie trouwens dat de kleur niet klopt! Nou ja, boeiend, dat verander ik nog wel een keertje. Hij was trouwens een uurtje werk.

Nu nog Meneer Brulmans en Meneer Luilak te gaan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol @ "Meneer Oogst".

Heb nog nooit van al die meneer <vul in>-tjes gehoord of gezien, maar ze zien er iig grappig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Laatst online: 06-09 11:57
Zo, mun 1e post hiero :)

Ik maak voor et grootste deel auto's in 3d, met Max5 en Rhinoceros 2.0

Hier is mun laatste WIP, de Ferrari F40 :)

(klik voor 1600x1200)
Afbeeldingslocatie: http://www.subzeuz.nl/3d/F40/F40-44.jpg
Voorwielophanging http://www.subzeuz.nl/3d/F40/Suspension-06.jpg
Interieur WIP http://www.subzeuz.nl/3d/F40/F40-Interior-04.jpg

Renault Espace

(klik voor grotere versies)
Afbeeldingslocatie: http://www.subzeuz.nl/3d/Espace/Espace-40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.subzeuz.nl/3d/Espace/Espace-41.jpg

Voor meer pics kun je kijken op http://www.subzeuz.nl/3d ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:16:
[...]

fear mijn leet paint skills 8)
[afbeelding]
hahahaha, dat zijn idd skills om voor te vrezen _/-\o_

dit helpt me enorm, thnx ;)

k zat te ontcijferen wat er stond, nee dat is geen rand, igg niet in de mesh. Daar begint de texture van de arm. Ik ben er nou achter dat ik voortaan het bovenlichaam als één texture moet maken. :P <de real thing

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Qylos schreef op 13 juli 2004 @ 21:19:
[...]

Rechtsonderaan zie je de 3 balken voor x, y en z coordinaten. Als je een object selecteert kun je met deze balken de positie van het object precies controleren. Als je een offset wilt hebben bij een kopie, selecteer je een object (in dit geval de lijn), druk je shift in en klik je op het pijltje van je movement gizmo waarheen je de kopie wilt hebben.

Misschien is het nuttig om Oogst's tutorials door te nemen, goed voor een beginner in 3ds max.
thanks, die tuts zijn idd handig.
Het shift+move verhaal is niet helemaal wat ik bedoel.. Als je een rectangle heb en dan shift+move doet, dan zet deze de rectangle ernaast. Met Offset bedoel ik meer, dat de rectangle aan alle kanten de lijnen evenveel verplaatst.
bij gesloten lijnen verschaald hij deze als het ware...
Bij lijnen met hoeken plaatst het deze dus evenwijdig aan de bestaande lijn (met de aangegeven afstand ertussen)

moeilijk uit te leggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
SuB-ZeuZ schreef op 13 juli 2004 @ 22:57:

(klik voor 1600x1200)
[afbeelding]

Renault Espace

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg nice! Mooie car-material en metaalmaterial op de velgen. Ook veel detail, vooral op de velgen van de Ferrari F40. Fotorealistisch zou ik zeggen.

Hoe lang ben je bezig met 3ds max? Ga zo door in ieder geval ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
Thnx :)

Kben nu bijna een jaartje bezig met 3DSMax :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak voor et grootste deel auto's in 3d, met Max5 en Rhinoceros 2.0.........
mooie pic's hoor, vooral die ferrari, en zoals qylos al zei over de gebruikte materialen _/-\o_ .

Ik ben vandaag eens serieus bezig geweest met realflow van sitnisati.
en ben een heel stuk gekomen voor zo ongeveer de eerste poging :P . zie hier het plaatje, de animatie zet ik morgen online, eerst de pc eens een nachtje laten renderen nog. Let niet zozeer op de gebruikte materialen, die kunnen zeer zeker beter, maar vooral op het "kwik" dat word in de animatie door de bak op en neer gesmeten.
P.S. de schaduwen onder het kwik komen door de bodem van het glas.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sjef.jansen/kwikrender1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 23:25:
[...]

mooie pic's hoor, vooral die ferrari, en zoals qylos al zei over de gebruikte materialen _/-\o_ .

Ik ben vandaag eens serieus bezig geweest met realflow van sitnisati.
en ben een heel stuk gekomen voor zo ongeveer de eerste poging :P . zie hier het plaatje, de animatie zet ik morgen online, eerst de pc eens een nachtje laten renderen nog. Let niet zozeer op de gebruikte materialen, die kunnen zeer zeker beter, maar vooral op het "kwik" dat word in de animatie door de bak op en neer gesmeten.
P.S. de schaduwen onder het kwik komen door de bodem van het glas.
[afbeelding]
Leuk :) Iets wat mij opvalt is deze rand bij het glas:

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04072/kwikkwak.JPG

Je zou verwachten dat het glas recht is, dan zou het kwik dat erin zit onderin ook rechthoekig moeten zijn. Nu lijkt het meer rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

<knip>
ik vind het super!

mooie platen, lekkere camera standpunten!

(en nog zo jong! :D)

Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/templates/foksilver/i/p/14.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 13 juli 2004 @ 23:34:
[...]

Leuk :) Iets wat mij opvalt is deze rand bij het glas:

[afbeelding]

Je zou verwachten dat het glas recht is, dan zou het kwik dat erin zit onderin ook rechthoekig moeten zijn. Nu lijkt het meer rond.
ben ik weer.... (snel he :P ) Maar inderdaad, het was me nog niet zoduidelijk opgevallen, al denk ik wel dat ik weet wat het probleem is. in realflow maar je eerst een fluid(soort particle system) en geeft daar bij een aantal parameters het gewicht e.d. aan. Aan de hand van die fluid kun je een mesh laten creeeren, en daar kun je dus ook de polysize instellen, ik denk dat het daar iets mee te maken, ik zal er de volgende keer op letten, maar voor deze render laat ik het voor wat het is. aangezien ie er al 2 uur op heeft zitten rekenen op een p4 3 gHz. dus dat duurt behoorlijk lang.
maar bedankt voor je scherpe blik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
zeer mooi man.. ;)
kheb gelijk een vraagje voor je.
hoe heb jij die remschijf zo gemaakt met de gaten erin?
1/12 deel ervan ofzo en dan met array 360 graden rond maken?

zo doe ik het althans, maar ben benieuwd of jij misschien een andere (betere) manier hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op 14 juli 2004 @ 00:46:
[...]

zeer mooi man.. ;)
kheb gelijk een vraagje voor je.
hoe heb jij die remschijf zo gemaakt met de gaten erin?
1/12 deel ervan ofzo en dan met array 360 graden rond maken?

zo doe ik het althans, maar ben benieuwd of jij misschien een andere (betere) manier hebt. :)
met compound object..lijkt me.. gewoon 12 cylinders erdoorheen jagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

heeft iemand een texture van dit?
of weet iemand waar ik deze kan vinden?

heb al de sites van de first post bekeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.ebema.be/aquamat.jpg

moet dus een plaatje zijn van gras tegels.
Dus ook met gras erin :P

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Kijk even op mijn links pagina, daar staan ook nog een hoop texture sites

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

6K schreef op 14 juli 2004 @ 10:45:
Kijk even op mijn links pagina, daar staan ook nog een hoop texture sites
thanks

heb er nu een paar leuke sites bij in mijn fovorieten, maar kan nog niet echt de texture vinden die ik zoek.
de meestren zijn of helemaal gras of gras met modder/grind/of iets anders, maar dus geen grastegels.

heb ook al ff via google gekeken, maar grastegels is blijkbaar niet zo in. ;(

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

(klik voor 1600x1200)
[afbeelding]

Renault Espace

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeker vet! De resultaten die je kan maken met Rhino blijven me verbazen. Dat maakt je model altijd net wat realistischer.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
Nou, die remschijven heb ik gemaakt in RHino, maak gewoon eerst een platte cilinder, maak dan een rijtje met kleine cilinders die de gaten moeten worden (ze moeten helemaal door de andere cilinder heen steken) en dan die kleine cilinders arrayen, daarna Boolean doen, en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 15:36:
eeeeeeeeeeeeeeeeeen weer wat verder
polycount is inmiddels over de 300000 gegaan :9

[afbeelding]
zijkant:
klikk0s
hoofd is nog steeds wip

wire:
klik
zeer netjes, ik ben ook zeer benieuwd hoe hij eruit gaat zien als hij een texture heeft. Heet toch de T-850 als ik me niet vergis?

btw ik ga vanavond beginnen aan de vrouwelijke versie de T-X 8)
heb hier de dvd + bonus disc met veel extra's over cgi (net als bij matrix deel2 en 3)

Afbeeldingslocatie: http://www.terminator3.com/content/desktop_downloads/desktop_md/T3_desktop2_TX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
SuB-ZeuZ schreef op 14 juli 2004 @ 11:46:
Nou, die remschijven heb ik gemaakt in RHino, maak gewoon eerst een platte cilinder, maak dan een rijtje met kleine cilinders die de gaten moeten worden (ze moeten helemaal door de andere cilinder heen steken) en dan die kleine cilinders arrayen, daarna Boolean doen, en voila :)
Waarom via Rhino dan? Dat is toch ook mogelijk in Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
Ej 3d-erts. Voor de geinteresseerde.. Op irc.tweakers.net is een kanaal waar wat 3d-ers zitten. Namelijk #dekroeg.

Zou wel leuk zijn als er nog meer mensen komen.. :)

[ Voor 20% gewijzigd door HawVer op 14-07-2004 12:27 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben een beetje maya aan het leren, en nu wil ik een beetje met mental ray gaan renderen. Alleen waar kan ik dingen zoals skylight/enviroment light enzo instellen? Of hoe krijg ik dit effect in mental ray? Moet er nog een speciale lamp voor geplaatst worden? Ik weet niet hoe dit in mental ray heet, dus ik kon het niet vinden in de help.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imhotep schreef op 14 juli 2004 @ 11:27:
[...]

thanks

heb er nu een paar leuke sites bij in mijn fovorieten, maar kan nog niet echt de texture vinden die ik zoek.
de meestren zijn of helemaal gras of gras met modder/grind/of iets anders, maar dus geen grastegels.

heb ook al ff via google gekeken, maar grastegels is blijkbaar niet zo in. ;(
snap ik dat die moeilijk te vinden zijn :7 , ik bedoel ''grastegel'' :+ ..... maak de texture dan gewoon zelf in photoshop...gewoon een plaatje van een tegel, en een van gras. Beetje goed op elkaar leggen..en anders: heapy searching >:) ( ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn animatie af, van het kwik in het glas
klik op de link voor het bestand (8.5 mb, wmv-file) klik op deze link
hier nog het plaatje waar het om ging
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sjef.jansen/kwikrender1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ziet er absoluut leuk uit !

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Leuk gedaan, grappig effect. de adhesie is wel erg sterk overdreven, of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx, maar wat is "adhesi"? 8)7

edit:
ah, weet ik dat ook weer, tja heb ook al 7 jaar niet meer op school gezeten :9 , maar je hebt wel gelijk ja. had wel iets minder gemogen, ben nu bezig om twe vloeistoffen met elkaar te combineren, één met de dichtheid/zwaartte van water en één met die van olie, of het lukt weet ik niet, maar anders post ik hem hier nog wel weer.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Woordenboek van Van Dale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis maar een plugin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz3d/rentalan/scene1/wip3.jpg

beetje begonnen met de omgeving, rendertijd 4.40min :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 13:38:
[...]

snap ik dat die moeilijk te vinden zijn :7 , ik bedoel ''grastegel'' :+ ..... maak de texture dan gewoon zelf in photoshop...gewoon een plaatje van een tegel, en een van gras. Beetje goed op elkaar leggen..en anders: heapy searching >:) ( ;) )
ahhaha LOL :+

klopt, wordt over het algemeen ook nooit gebruikt, maarja, nu ben ik het nodig en kun je ze weer niet vinden.

Ondertussen heb ik inderdaad 1 gemaakt met photoshop, klopt niet helemaal, maar lijkt er wel op :P

ps. zodra ik het filmpje klaar heb post ik hem hier wel ff.
reken al op een render tijd van ongeveer 3 dagen :X

[ Voor 12% gewijzigd door Imhotep op 14-07-2004 17:18 ]

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 16:53:
[afbeelding]

Mooie omgeving :) De Terminator is vrij donker, waardoor hij niet zo opvalt. Misschien kun je hem valt feller belichten. Verder zijn er mooie details te vinden in het plaatje zoals het wiel. Komt er nog een achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 14 juli 2004 @ 17:50:
[...]

Mooie omgeving :) De Terminator is vrij donker, waardoor hij niet zo opvalt. Misschien kun je hem valt feller belichten. Verder zijn er mooie details te vinden in het plaatje zoals het wiel. Komt er nog een achtergrond?
het beestje is ook nog niet getextured ;) , maar ik doe de hele verlichting opnieuw.
vind er neit veel aan :/

komt nog wel een achtergrond, dunno wat voor achtergrond :\

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Die valt niet tegen Hymn ;)
Alleen al het autowrak zou me aardig wat werk kosten :)

ik vind de belichting echter ook niet zo super en ook wat te donker idd.
misschien een mooie geschaarde vrachtwagen op de achtergrond?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 14 juli 2004 @ 19:41:
Die valt niet tegen Hymn ;)
Alleen al het autowrak zou me aardig wat werk kosten :)

ik vind de belichting echter ook niet zo super en ook wat te donker idd.
misschien een mooie geschaarde vrachtwagen op de achtergrond?
hmm, vrachtwagen is idd wel een leuk idee :)

autowrak was 10min werk, men neme je auto van de power contest, pakt wat vertices en rost die naar binnen, herhaal die stap 10 keer. Pak wat faces van de ruiten en delete, pak wat vertices van de ruiten en ga er mee aan de haal. En voila een autowrak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ah, okay, je hebt die mooie bolide gewoon vern**kt ! :(
damn... tis nog zonde, was zo'n cool bakkie ;)

oplossing 2: men neme de auto van de power contest, trekt wat vertices van het dak omhoog, deelt de auto in 2-en en trekt die vertices een meter of 13 uit elkaar, tot slot kopieert met een wiel 14 keer en voila: een vrachtwagen :p

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07

(klik voor 1600x1200)
[afbeelding]

Renault Espace

[afbeelding]

[afbeelding]

Niet te geloven. Hoe kan je in hemelsnaam zoiets maken zeg. Ik ben een noob op 3d gebied maar dit heb ik nog niet eerder zo mooi gezien.

* MacDokie is al heel lang Ferarri gek en heeft een nieuwe wallpaper :D .

Lijkt wel een foto man.

[ Voor 3% gewijzigd door MacDokie op 14-07-2004 20:03 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 14:35:
Ik heb mijn animatie af, van het kwik in het glas
klik op de link voor het bestand (8.5 mb, wmv-file) klik op deze link
hier nog het plaatje waar het om ging
[afbeelding]
en hoe doe je dat dan??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 14 juli 2004 @ 21:16:
[...]
en hoe doe je dat dan??? :)
daar hebben we realflow voor. een mooi programma, voor particles en dynamics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 14 juli 2004 @ 19:51:

oplossing 2: men neme de auto van de power contest, trekt wat vertices van het dak omhoog, deelt de auto in 2-en en trekt die vertices een meter of 13 uit elkaar, tot slot kopieert met een wiel 14 keer en voila: een vrachtwagen :p
of die auto is al te vaak herbruikt. Er mag wel eens een nieuwe komen. . Ik heb die auto al in meer dan 3 scene's voorbij zien komen....Verder ziet het er allemaal goed uit. Alleen moet je die terminator natuurlijk nog wel texturen.. keep it up! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Domus schreef op 14 juli 2004 @ 20:02:
[...]

Niet te geloven. Hoe kan je in hemelsnaam zoiets maken zeg. Ik ben een noob op 3d gebied maar dit heb ik nog niet eerder zo mooi gezien.

* Neejoh is al heel lang Ferarri gek en heeft een nieuwe wallpaper :D .

Lijkt wel een foto man.
Moet je deze dingen eens bekijken :/ Oók al zo erg :+

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfuturebits.org/downloads/dioxin_inter/g.jpg?POSTNUKESID=aa0fcad597711ebee6d5c8ffda3550b4
*click*

Voor meer, portfolio van Alex Komarov (vooral die 350ers :9~)

[ Voor 7% gewijzigd door Neejoh op 14-07-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 16:53:
[afbeelding]

Ik vind die robo wel echt gaaf, alleen in zo'n scene valt i een beetje in het Niet. (Het lijkt alsof hij baalt van dat zijn schommel stuk is :X)

Misshien moet de scene wat meer op de robo gericht zijn. (andere houding zou ook kewl zijn).

Modelwerk --> topwerk! heb de eerdere wips gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kheb een probleempje, kzie opeens mn vertices niet meer :(
Ik kan ze wel selecteren en verplaatsen, maar die ze niet meer als die blauwe en rode puntjes, hoe kan ik dit oplossen?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.