[3d] post je 3d stuff maar weer - part 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.839 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kaspe031/nix0r/waggi_wip1.jpg

broem.. er komen nog echte velgen op, de voorkant van dezes vind ik zelf niet echt mooi :)

c&c welcome, maar vertel me niet dat er gaten in zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Muzzi16 : ik zou in ieder geval even goed kijken naar de neuskegel van de originele raket - die is namelijk ronder dan wat je nu hebt :). Misschien kun je beter een spline met een Lathe gebruiken?

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op 08 juli 2004 @ 10:55:
[...]

Dat is helemaal niet leuk die school, kost bakken voor geld op je aan te melden, en vervolgens niet worden aangenomen :'(
Woensdag belde een knakker uit canada om te horen wat ik ervan verwacht en om een afspraak te maken om langs te komen, een soort tour (lekker is die, moet je kijken wat een vliegticket kost naar canada)

gisteren belde ene randy dhally (female) en zij ging wat dieper op de verwachtingen in (verder over portfolio, campus etc)

lijkt me wel wat, maar is wel een afschuwelijk hoog bedrag (voor een opleiding) :?

nu bellen ze over een week terug of ik er al uit ben (dat beslis je ook even in een paar dagen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Vreemd eigenlijk, dat een technologisch land als nl met een kennis economie hier geen (goede) mogelijkheden voor biedt...

een ook die prijzen in andere landen gaan nergens over als je het mij vraagt :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
erg stoer, mooie textures! _/-\o_

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 09 juli 2004 @ 08:28:
Vreemd eigenlijk, dat een technologisch land als nl met een kennis economie hier geen (goede) mogelijkheden voor biedt...

zeer spijtig, er zijn enkele trainingen (dordrecht ed) maar dit duurt maar een dag (dit kan dus gewoon niks voorstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
DeepSeven schreef op 08 juli 2004 @ 19:20:
[...]

Lijkt heel erg verdacht veel op een ijzeren draak die ik laatst in 3d zag, maar ik weet niet meer waar 8)7 .

Ik heb zelf een probleem met 3ds max 6 nu. Het programma trekt voor 2 min lang ofzo 100% van me pc als ik een menu open en iets aanklik. Maar als ik bijv ctrl-o gebruik om een file te openen is hij er wel meteen. Ik weet dat ik onder de min specs zit (1 gig amd, 256 sdram), maar ik denk niet dat dat met dit probleem te maken heeft... iemand een idee?
Op het moment dat je r.muis klikt in een viewport, moet je voor de grap eens kijken bij je systeem processen (taakbeheer). Die schiet bij mij gelijk constant naar 100%. Zodra ik het rechtermuisknopmenu (mooi woord :D) weer loslaat gaat hij weer naar 1%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat je r.muis klikt in een viewport, moet je voor de grap eens kijken bij je systeem processen (taakbeheer). Die schiet bij mij gelijk constant naar 100%. Zodra ik het rechtermuisknopmenu (mooi woord :D) weer loslaat gaat hij weer naar 1%...
ook wel snelmenu genoemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
gladiool schreef op 02 juli 2004 @ 17:06:
Ik moet de laatste tijd een hoop rieten daken doen. Nu gebruik ik maar een crappy mapje, maar dat moet veel mooier kunnen.

Zou bijvoorbeeld shag hair hier goed voor zijn? (heb ik nog nooit mee gewerkt volgens mij)
Voor betere rendertijden kun je misschien eens kijken naar een stapel planes met een opaity map. Op een vergelijkbare manier met hoe gras vaak wordt gedaan, zou je misschien ook wel een heel mooi rieten dak kunnen krijgen.
inquestos schreef op 03 juli 2004 @ 17:16:
[...]

Mij maakt het niet uit dat je iets namaakt, maar zet het er dan in elk geval bij, of vraag toestemming aan de maker. Hoe zou jij je voelen als iemand jou idee overnam en na ging maken? Lijkt me wel zo aardig voor de maker om er in elk geval bij te zetten dat je zijn plaatje hebt gebruikt.
...
Benieuwd hoeveel mensen hier BMW een mailtje sturen als ze weer een auto hebben gemoddeld. :P
LiToKi schreef op 06 juli 2004 @ 19:31:
[afbeelding]
Ook maar weer eens wat.

En aan alles kan nog wel wat beter. Textures zijn er nog niet, alles is procedural tot nu toe. Handen komen dicht te zitten (als een vuist).

C&C altijd welkom.
Je model is heel erg cool, maar je belichting is gruwelijk lelijk. Om een wip goed te beoordelen is enigszins behoorlijk licht toch wel leuk. Zet gewoon ff snel een skylight aan of een fill light erbij en er is al veel meer over te zetten. Die bril die om die oren heen gaat is trouwens echt heel erg cool.
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 00:14:
Nog steeds mn eerste 3dsmax project. Ben nu beetje begonnen met texturen, maar het is nog wel moeilijk. Ook zoek ik nog naar een goed alternatief voor een skylight. De rendertijden worden hiermee wel erg lang.

[afbeelding]

klikbaar voor 800x600
Alternatief voor skylight: dome of light.
6K schreef op 09 juli 2004 @ 08:28:

Een echte opleiding (4 jaar) die alleen maar 3D doet zou echt diep triest zijn. Dat is veel te beperkend en eenkennig. Een goede opleiding is absoluut breder. Bredere opleidingen met veel 3D erin zijn er wel in Nederland, zoals Animatie en Animatronics aan de HKU in Hilversum. Maar ja, als je puur en alleen 3D wilt krijgen, dan zit je daar helemaal verkeerd.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een echte opleiding (4 jaar) die alleen maar 3D doet zou echt diep triest zijn. Dat is veel te beperkend en eenkennig. Een goede opleiding is absoluut breder. Bredere opleidingen met veel 3D erin zijn er wel in Nederland, zoals Animatie en Animatronics aan de HKU in Hilversum. Maar ja, als je puur en alleen 3D wilt krijgen, dan zit je daar helemaal verkeerd.
ik wil best wel meer dan alleen 3d maar:
HKU: In elk geval teken je veel en heb je daarin al van alles uitgeprobeerd
:? ik teken weinig (misschien eens een schetsje maar daar stopt het dan ook wel)

HKU in utrecht heeft ook zoiets, maar daar moet je ook al van alles hebben uitgeprobeerd met schilderen etc :P

ik wil gewoon wat skills uitbreiden, en daarna 100% richten op animatie (denk aan films van pixar, disney, dreamworks etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
En je moet dus niet denken dat je het met alleen maar 3D-skills gaat redden in de industrie. Als modeller moet je een beetje kunnen schetsen, want 3D is teveel werk om ideeën eventjes uit te proberen. Als animator moet je storyboards kunnen maken, als animator is ervaring met stop-motion echt wel zinnig. Zomaar wat dingetjes die zinnig zijn en die niet 3D zijn. 3D-skills zijn natuurlijk het meest belangrijk, maar een brede blik is ook goud waard.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:49
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 20:26:
[afbeelding]

nu nog ff die garage scene afmaken :)
het is weer een mooie creatie geworden.Alleen zou ik het interieur nog veranderen door het stuur aan de rechter kant te doen, want in het echt is de skyline ook alleen maar metm het stuur aan de rechter kant te koop. Voor de rest ga zo door met mooie dingen te creeren.

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Neejoh schreef op 09 juli 2004 @ 09:26:
[...]

Yup, heb ik ook, precies hetzelfde :). Maar als ik bij de gewone menu's (als bestand) op een "item" klik, trekt hij echt super lang 100% en kan ik niks meer doen in max voor enkele minuten, heb jij dit dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 22:46

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 02:33:
[afbeelding]

broem.. er komen nog echte velgen op, de voorkant van dezes vind ik zelf niet echt mooi :)

c&c welcome, maar vertel me niet dat er gaten in zitten ;)
Nice car dude !! een DTM wagen zeker ... maar welke ?(Just_I got op een AMG Mercedes van Albers ofzow) Banden moeten wat minder profiel krijgen volgens mij. Gebruik je btw reference pics of foto's het modellen, zoja zou ik die ook wel willen zien :9
Deze misschien:
Afbeeldingslocatie: http://www.onnovanbraam.com/blueprint.php?nr=597

[ Voor 8% gewijzigd door Just_I op 09-07-2004 14:06 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer iets verder :)

schouders zijn nog een beetje hoekig en hier en daar nog wat deukjes
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz3d/rentalan/wip9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:11:
[...]
ook wel snelmenu genoemd :P
8)7
DeepSeven schreef op 09 juli 2004 @ 13:10:
[...]

Yup, heb ik ook, precies hetzelfde :). Maar als ik bij de gewone menu's (als bestand) op een "item" klik, trekt hij echt super lang 100% en kan ik niks meer doen in max voor enkele minuten, heb jij dit dan ook?
Zit nu op m'n werk. Zal eens kijken als ik thuis ben. Mischien dat hij naar 100% springt, maar ik kan in ieder geval gewoon doorwerken. (P4 2.8 / 512MB)

[ Voor 15% gewijzigd door Neejoh op 09-07-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Ik ben klaar. Je kunt hier een collage vinden met alle views.

http://home.planet.nl/~yanik001/Plaatjes/t90.jpg

@ Hymm : Die terminator ziet er strak uit, ga zo door !

[ Voor 21% gewijzigd door Yanik op 09-07-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Netjes nightwalker *duim opsteekt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 07:58
Nightwalker schreef op 09 juli 2004 @ 16:52:

mooie plaat, maar nogal een trieste achtergrond, doet echt afbreuk aan je renders man :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Nightwalker schreef op 09 juli 2004 @ 16:52:

Dat is een mooie tank, alleen is die slang die achteraan de tank hangt (aan een soort radiator ofzo) niet getextured en de twee lampen die er aan de voorkant opzitten zouden een betere texture kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf altijd de volgende als ik een ronde lamp moet maken:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/4983PX7VN3QN/picserver.jpeg

En zoals Schuey al zegt is het misschien een goed idee om een leuke(re) achtergrond te maken voor die collage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 11-09 21:42
inquestos schreef op 06 juli 2004 @ 00:59:
[...]

Toen ik keek had je je post nog niet ge-edit. Waarschijnlijk alsnog prog toegevoegd?

Maar goed, ik kan door vreemde waardes toe tekennen in de raytrace-dialoge je probleem niet reproduceren. Probeer je raytrace settings eens te resetten...
Verder: Je gebruikt gewoon de default scanline renderer? Geen aparte materialen? Geen skylight, "Advanced Lightning" (Lighttracer, radiosity), of vreemde waardes bij anti-aliasing (standaard area, filter size: 1,5) ??
Ik ben er ondertussen achtergekomen wat het probleem gaf:
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/raytracer.jpg
Als ik die optie aanzet krijg ik dat rare korrelige effect op m'n weerspiegelingen te zien. 'K heb 't nu dus uitstaan :7

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 09-07-2004 20:57 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Heeft iemand nog suggesties hoe ik deze lamp realistischer kan krijgen? Ik vind hem nog (lang) niet overtuigend!
Weet iemand ook hoe ik een mooie metaalglans krijg? Die metal shader geeft een beetje vage resultaten vind ik
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/lamp.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_I schreef op 09 juli 2004 @ 13:59:
[...]

Nice car dude !! een DTM wagen zeker ... maar welke ?(Just_I got op een AMG Mercedes van Albers ofzow) Banden moeten wat minder profiel krijgen volgens mij. Gebruik je btw reference pics of foto's het modellen, zoja zou ik die ook wel willen zien :9
Deze misschien:
[afbeelding]
ja is n mercedes :) ik gebruik die blueprints, maar pas verder sommige dingen wel aan, zoals de koplampen bijv, de bumper is ook niet helemaal zoals ie hoort te zijn :) ik wil er sowieso custom velgen op gooien, maar weet nog niet welke :) het bandenprofiel kan ik wel minder maken, k heb daar verder weinig verstand van hoe diep dat is bij dtm wagens :/ het zal sowieso niet veel uitmaken want het word een animatie. ik post over een week wel wat andere reference pics die ik gebruik als je wil?, ik ben namelijk morge pleite op vakantie, en moet nu weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DTM rijdt op slicks dus profielloze banden. Das makkelijk ook geen groeven zoals formule 1 en dit jaar zijn de banden een inch breder dan vorig jaar in de dtm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Door mijn nichtje van bijna drie ben ik nu weer helemaal fan van De Meneer Boekjes. Dat zijn hele leuke kinderboekjes door Roger Hargreaves om voor te lezen en ze zijn echt supercool getekend. De laatste keer dat ik fan was daarvan was ik waarschijnlijk 5, nu weer. :) Ik kon het dan ook niet laten om een uurtje te besteden aan het maken van Meneer Hatsjie:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/MeneerHatsjie01.jpg

Gewoon polymodelling vanuit een spherized box is dit, met aan het einde natuurlijk een meshsmooth.

(aangezien mijn AMD 2500+ ter reparatie nog een paar dagen weg is, ga ik niet aan iets serieus werken op deze pentium III 500mhz, dus doe ik dit soort zinloze dingen :P)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Menesis schreef op 09 juli 2004 @ 21:09:
Heeft iemand nog suggesties hoe ik deze lamp realistischer kan krijgen? Ik vind hem nog (lang) niet overtuigend!
Weet iemand ook hoe ik een mooie metaalglans krijg? Die metal shader geeft een beetje vage resultaten vind ik
[afbeelding]
Ten eerste kan de lamp zelf wat overtuigender. Zie dit voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.hedler.de/produkte/d-leuchte/D05-Side-grau.jpg

Zoals je ziet kunnen er meer details op jouw lamp. De vier kappen op de lamp lijken niet stevig bevestigd te zijn en misschien kun je bij deze kappen de edges wat chamferen. De gloeilamp in de lamp moet meer naar voren gebracht worden. Nu lijkt het alsof de gloeilamp geen dikte heeft of erg dun is. Zoals je ziet in het voorbeeld moet de gloeilamp in princiepe de hele lamp binnenin bezetten.

Heb je nu met Video Post een glow geplaatst op de lamp? Misschien kun je (als je dat al niet gedaan hebt) een spotlight aanbrengen in de lamp en deze goed richten (met Attenuation) en daarbij een zwakke Volume Light aanbrengen?

Voor de metaalmaterial kun je (er zijn talloze manieren om mooi metaal te krijgen) bijvoorbeeld een Raytrace materaal gebruiken en daar Metal kiezen en de glansinstellingen aanpassen.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 09 juli 2004 @ 23:23:
Door mijn nichtje van bijna drie ben ik nu weer helemaal fan van De Meneer Boekjes. Dat zijn hele leuke kinderboekjes door Roger Hargreaves om voor te lezen en ze zijn echt supercool getekend. De laatste keer dat ik fan was daarvan was ik waarschijnlijk 5, nu weer. :) Ik kon het dan ook niet laten om een uurtje te besteden aan het maken van Meneer Hatsjie:

[afbeelding]

Gewoon polymodelling vanuit een spherized box is dit, met aan het einde natuurlijk een meshsmooth.

(aangezien mijn AMD 2500+ ter reparatie nog een paar dagen weg is, ga ik niet aan iets serieus werken op deze pentium III 500mhz, dus doe ik dit soort zinloze dingen :P)
simpel maar mooi >:)

Maar hoe doe je dat Oogst met je viewports bijvoorbeeld met Forum Trajani. Worden die dan niet enorm traag. Ik heb nu al bij mijn auto dat de boel hapert. Terwijl ik toch een 2600+ Xp heb met 512 MB heb.
Misschien ligt het aan de instellingen. Max wil bij mij ook alleen draaien op direct 8 draaien en bij 9 geeft ie problemen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Oogst schreef op 09 juli 2004 @ 23:23:

[afbeelding]

Ah, super de meneer-boekjes :P Moet ik ook nog een paar hebben liggen :)
Wel een beetje lang over gedaan ( (geo)sphere -> tesselate (face) -> extrude wat edges, en bewerk de hoogte eventueel local, daar moet een Oogst op een gemiddelde vrijdagavond niet lang over doen, nietwaar?? )

Overigens, nog een leuk boek van vroeger:
"where the wild things are" (hoe heette dat nou in 't nederlands? )
Afbeeldingslocatie: http://stage.co.il/images/bumpymus.jpg

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 17:53
inquestos schreef op 10 juli 2004 @ 02:02:
[...]

Wel een beetje lang over gedaan ( (geo)sphere -> tesselate (face) -> extrude wat edges, en bewerk de hoogte eventueel local, daar moet een Oogst op een gemiddelde vrijdagavond niet lang over doen, nietwaar?? )

[afbeelding]
Whoah krijg gelijk een flashback :D die heb ik echt wel meerdere keren gelezen toen ik klein was!

Erm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Oogst schreef op 09 juli 2004 @ 11:56:
En je moet dus niet denken dat je het met alleen maar 3D-skills gaat redden in de industrie. Als modeller moet je een beetje kunnen schetsen, want 3D is teveel werk om ideeën eventjes uit te proberen. Als animator moet je storyboards kunnen maken, als animator is ervaring met stop-motion echt wel zinnig. Zomaar wat dingetjes die zinnig zijn en die niet 3D zijn. 3D-skills zijn natuurlijk het meest belangrijk, maar een brede blik is ook goud waard.
Klopt. De betere CG-artiesten laten het CV-trekken dan ook door hun hulpjes opknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
[...]

...
Mwa, is een uurtje zo lang voor zo'n model dan?
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 00:44:
[...]

simpel maar mooi >:)

Maar hoe doe je dat Oogst met je viewports bijvoorbeeld met Forum Trajani. Worden die dan niet enorm traag. Ik heb nu al bij mijn auto dat de boel hapert. Terwijl ik toch een 2600+ Xp heb met 512 MB heb.
Misschien ligt het aan de instellingen. Max wil bij mij ook alleen draaien op direct 8 draaien en bij 9 geeft ie problemen :'(
Het Forum Trajani is helemaal op die pentium III 500mhz gebouwd en dat ging inderdaad erg traag. Ik heb daarvoor alle gebouwen in losse files gemaakt en die daarna samengevoegd. Maar ook dan ging het nog te traag, dus was ik constant bezig met hiden wat ik even niet nodig had. In de complete scene van 1,1 miljoen polygonen deed mijn voodoo 5 5500 er trouwens een halve minuut over om in wireframe de hele scene eenmaal op het scherm te toveren. >:)

Op mijn AMD 2500+ merk ik verder amper iets van traagheid, pas vanaf 200.000 polies komt er enige hapering in beweging in de viewports en als ik probeer om in één keer met 500 objecten van in totaal 50.000 polies te slepen, dan hapert ie ook wel. Maar niet problematisch en anders ga ik gewoon weer dingen hiden. Overigens heeft die 2500+ een geforce4, dus als ik zou willen zou ik nog veel betere viewport-performance kunnen krijgen door er een softquaddro van te maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

[...]

[afbeelding]
Max en de minimaximonsters! :D ./lurkmode

heb het boek nu naast me liggen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Koetjeboe op 10-07-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een projectje voor een film. Hier een WIP van een kerktoren die moet dienen als vfx:

Afbeeldingslocatie: http://www.decypherentertainment.com/laurens/church_detail_final7.png

Ik heb er nog véél werk aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Qylos schreef op 10 juli 2004 @ 00:13:
[...]

Ten eerste kan de lamp zelf wat overtuigender. Zie dit voorbeeld:

[afbeelding]

Zoals je ziet kunnen er meer details op jouw lamp. De vier kappen op de lamp lijken niet stevig bevestigd te zijn en misschien kun je bij deze kappen de edges wat chamferen. De gloeilamp in de lamp moet meer naar voren gebracht worden. Nu lijkt het alsof de gloeilamp geen dikte heeft of erg dun is. Zoals je ziet in het voorbeeld moet de gloeilamp in princiepe de hele lamp binnenin bezetten.

Heb je nu met Video Post een glow geplaatst op de lamp? Misschien kun je (als je dat al niet gedaan hebt) een spotlight aanbrengen in de lamp en deze goed richten (met Attenuation) en daarbij een zwakke Volume Light aanbrengen?

Voor de metaalmaterial kun je (er zijn talloze manieren om mooi metaal te krijgen) bijvoorbeeld een Raytrace materaal gebruiken en daar Metal kiezen en de glansinstellingen aanpassen.
Ok, bedankt! Ik ga ermee aan de slag :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Koetjeboe schreef op 10 juli 2004 @ 10:24:
Max en de minimonsters! :D ./lurkmode
"Max en de Maximonsters" (poolse schrijver) bedoel je, dat is iets anders dan "Meester max en de Minimonsters" (nederlandse schrijver)

wel vet cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Het stelt nog niet zoveel voor op het moment en de originaliteit is ook ver te zoeken.
Ik post hem maar vast om wat C&C te ontvangen in dit stadium, dan kan ik daar rekening mee houden wat betreft de rest van het bord.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/schaak-k.jpg
Klik voor 1280x1024

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop! Deze keer Meneer Sterk. Ongeveer 1,5 à 2 uur werk wastie en ik vind hem wel schattig geworden. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/MeneerSterk01.jpg
ZipoBibrok5-108 schreef op 10 juli 2004 @ 11:36:
Het stelt nog niet zoveel voor op het moment en de originaliteit is ook ver te zoeken.
Ik post hem maar vast om wat C&C te ontvangen in dit stadium, dan kan ik daar rekening mee houden wat betreft de rest van het bord.
[afbeelding]
Klik voor 1280x1024
Hij is netjes, maar let wel even op de mapping. Vooral helemaal onderaan is het hout behoorlijk gestretched. Die twist onderin vind ik wel leuk, lekker rococo. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Misschien nog iets echtere ogen (pupillen) aan Meneer Sterk geven? Staat denk ik wel ok

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Neejoh schreef op 09 juli 2004 @ 16:05:
[...]
8)7

[...]

Zit nu op m'n werk. Zal eens kijken als ik thuis ben. Mischien dat hij naar 100% springt, maar ik kan in ieder geval gewoon doorwerken. (P4 2.8 / 512MB)
Als ik in de viewports r. muisknop doe, kan ik ook gewoon doorwerken. Doe ik het echter in de bovenste menu balk, dan kan ik voor een paar menuten niks doen. Hoe zit dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Imhotep schreef op 06 juli 2004 @ 11:07:
[...]

nee dat is het hem juist.

hij is aan bod gekome in 1 van de vorige topics.
dat was een jongen die een model gemaakt had van een soort waterloop met rad en boven viel het weer naar beneden.
(ze hebben dar een apparte naam voor geloof ik)

en die had het op die manier gemaakt.

en nu heb ik er eigenlijk nog een vraagje bij.
Ik ben nu dus voor mij werk bezig om van dit model een 3d-animatie te maken.
Het model heb ik geteken in ARC+ en ga hem straks renderen in max 6.
nu heb ik al eerder een animatie gemaakt in max, maar die was gewoon in grijstonen.
Deze ga ik proberen "echt" te laten lijken, maar weer niet zo echt dat ik een paar weken bezig ben met renderen straks.

Dus voor dit fimpje ga ik eerst in vogelvlucht over het gebouw en dan eromheen en uiteindelijk ga ik het gebouw binnen.
hierbij gaan dan ook alle deuren open en dicht als ik bij die deur in de buurt kom.

een intensief werkje dus. :)

maar nu maak ik gebruik van sunlight.
Dit heeft wel het effect dat het allemaal mooi belicht word (aan de buitenkant) maar het renderen duurt nu dus extra lang. en dat is dus een groot nadeel.

als ik er meerdere omi's opzet krijg ik volgens mij ook meerdere schaduwen en dat kan dus ook weer niet (niet realistisch).

Om een lang verhaal kort te maken. kan iemand mij vertellen hoe ik dus een (redelijke) belichting heb die niet teveel vraagt van mijn pc qua renderen.

PS. dacht zelf aan mr. area omni's en dan van 1 de schaduw aanlaten staan, maar weet niet of dat wel een redelijk resultaat geeft eigenlijk?
Dat was ik :P Dit was mijn uitleg:
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:47:
[...]

zow, nice zeg! zeker kicken!

Ik wou eigenlijk vragen: waar heb je dat landmateriaal vandaan? :)
Daar ben ik heel blij mee :D Leuk dat je dat opvalt :P
Daar zit heel veel tijd in omdat ik absoluut niet wou dat je de tiling zag.

Ik heb er 6 textures voor gebruikt. 2 keer gras, 2 keer steen en 2 keer rots.

code:
1
2
3
4
                  Mix
      Mix                Mix
 rots/rots     Mix                 Mix
             Gras/gras         Steen/steen

Zo :D De MixAmmount maps heb ik allemaal zelf gemaakt.

Als je het niet snapt hoor ik eht wel :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even terug in dit topic een vraag gesteld over of er een maya variant is van Skylight. Het leek mij dat wanneer dit standaard in een pakket zit, het een stuk sneller zal renderen dan wanneer ik een Dome of Light gebruik (ik gebruik DomeGI). Rendertijden vermenigvuldigen zich met minimaal een factor 4 of 5 als ik dat gebruik.

Ik weet niet of dit standaard is, maar ik wil vaak iets renderen met globale verlichting.. dus tips zijn welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeeeeeeeeeeeeeeeeen weer wat verder
polycount is inmiddels over de 300000 gegaan :9

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz3d/rentalan/wip14.jpg
zijkant:
klikk0s
hoofd is nog steeds wip

wire:
klik

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 15:36:
eeeeeeeeeeeeeeeeeen weer wat verder
polycount is inmiddels over de 300000 gegaan :9

[afbeelding]
zijkant:
klikk0s
hoofd is nog steeds wip

wire:
klik
Nice! Een soort terminator bot? 300,000 polygonen is erg veel, kan je niet de polycount verlagen zonder de mesh veel hoekiger te laten lijken?

Ik mis nog een mooie material op de bot. Zo'n metalig materiaal die in Terminator 3 wordt gebruikt zal zeker goedstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 10 juli 2004 @ 15:40:
[...]

Nice! Een soort terminator bot? 300,000 polygonen is erg veel, kan je niet de polycount verlagen zonder de mesh veel hoekiger te laten lijken?

Ik mis nog een mooie material op de bot. Zo'n metalig materiaal die in Terminator 3 wordt gebruikt zal zeker goedstaan.
thnx :>

mja, veel chamfer werk ivm de vierkanten in de mesh en scherpe hoeken, dan gaat het vrij snel met de polycount :)

material komt later wel ;) eerst alle onderdelen uitpluizen en modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Oogst schreef op 10 juli 2004 @ 12:54:
Hop! Deze keer Meneer Sterk. Ongeveer 1,5 à 2 uur werk wastie en ik vind hem wel schattig geworden. :)

[afbeelding]

[...]

Hij is netjes, maar let wel even op de mapping. Vooral helemaal onderaan is het hout behoorlijk gestretched. Die twist onderin vind ik wel leuk, lekker rococo. :)
_O_
Nostalgie :]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Hier weer eens een update van mijn ducati:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/Ducati3.jpg

En de wire (voor de geinteresseerde):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/Ducati3_wire.jpg

c&c welkom! :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MayaFreak schreef op 10 juli 2004 @ 16:18:
Hier weer eens een update van mijn ducati:

[afbeelding]

En de wire (voor de geinteresseerde):

[afbeelding]

c&c welkom! :)
ziet er best goed uit!! aan de lak kan nog wel wat gedaan worden, maar dat is niet echt hoofdzaak denk ik.....
alleen heb ik het idee dat tussen het voorste deel van de body (windscherm) en het stuur een te grote gap zit...
ga zo door!! (ik wou dat ik ook zo kon moddelen... ik heb zulke leuke ideetjes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@MayaFreak: Ik zou wat aan de banden doen. Ik weet niet of je al van plan was deze nog anders te maken, maar het lijkt me niet echt veilig om hier mee te rijden.

Hebben jullie nog een beetje slimme sneltoetsen die jullie gebruiken in Max? Zo gebruik ik CTRL-W altijd om vertexen te welden waar ik perongeluk achter kwam... De Pantool (handje zeg maar) spreek ik aan met CRLT-P... Maar nu ben ik op zoek naar de sneltoets voor de Select & Move tool? Gebruik hem (net als jullie neem ik aan) erg vaak, en heb hekel om steeds met de muis er naar toe te moeten....

TIA :+

[ Voor 21% gewijzigd door Neejoh op 10-07-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Neejoh schreef op 10 juli 2004 @ 17:35:
@MayaFreak: Ik zou wat aan de banden doen. Ik weet niet of je al van plan was deze nog anders te maken, maar het lijkt me niet echt veilig om hier mee te rijden.....
Als je zeg wat er niet goed aan is dan kan ik het nog wel veranderen :Y)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu bezig met een brabham repco bt 24 erg wip. En noob maar wel lachen op zich
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/maya/repco.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/maya/bt24.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Na een tijdje heb ik toch maar besloten verder te werken aan mn fiat :p
Ziehier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/blauw.jpg
*klik voor groter*

Hij is nog wel uberglimmend, maar dat komt omdat ik niet wist hoe ik hem anders mooi glimmend moest krijgen :p
En nu op naar de wielen en velgen :)

C&C?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm zo glimmend wil ik mijn auto juist hebben ook een fiat 500 :p.

Hoe en wat heb je gebruikt.

en welke tools heb je gebruikt om die voorkant meer naar voren te laten komen.
Mja extrude maar der moet nog meer mee gebeuren maar dat staat niet uitgelegt in de tutorial :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Chester schreef op 10 juli 2004 @ 18:10:
Na een tijdje heb ik toch maar besloten verder te werken aan mn fiat :p
Ziehier het resultaat:
[afbeelding]
*klik voor groter*

Hij is nog wel uberglimmend, maar dat komt omdat ik niet wist hoe ik hem anders mooi glimmend moest krijgen :p
En nu op naar de wielen en velgen :)

C&C?
Heb je deze tutorial wel eens gezien? Daar staat simpel beschreven hoe je makkelijk een car material kan maken in 3dsmax.

Misschien kan je nog even een skylight of dome of light toevoegen om de belichting wat interessanter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@protheus
Kheb gewoon in de reflection slot een Vray-map geplaatst, en daar een .hdr image in geplaatst.
De voorkant heb ik gewoon geextrude, vertices verplaatst dat het deze vorm kreeg en daarna de nodige edges gechamferd.

@Qylos
Tnx, die tutor had ik al eerder gezien, maar ik zat steeds vast bij: "a .hdr image as the skylight". Als ik bij de map in skylight een .hdr plaats, dan ziet het er bij mij niet zo uit :?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Mijn Mercedes DTM is bijna af, nu nog een mooie scene eromheen en wat fouten uit het model halen die ik nu pas heb gezien en dan is ie af. Ik heb bijna een uur op deze render moeten wachten, daarom post ik hem hier ondanks dat ie nog niet af is.

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdealer.nl/img/images/BETA_01_800x600.jpg

Ik zit eraan te denken om als scene een aanzicht vanuit een pitbox te maken terwijl er aan deze auto gesleuteld word, dan kan ik ook eens kijken of ik characters kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier net een paar van die wips van men brabham bt 24 f1 auto gepost. Maar weet iemand hoe ik die rimpels uit beide delen haal? ik heb een birail gebruikt. ik werk in maya 4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Menesis schreef op 10 juli 2004 @ 13:18:
Misschien nog iets echtere ogen (pupillen) aan Meneer Sterk geven? Staat denk ik wel ok
OK.

(Het originele plaatje heeft het niet, maar in 3D zijn die pupillen eigenlijk wel nodig ja.)

Hij heeft op sommige plaatjes ook nog een hoedje, dus die moest er eigenlijk nog wel bij:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/MeneerSterk02.JPG

Morgen of zo verder met een andere Meneer. Misschien Meneer Gierig, die is wel cool. Net als Meneer Klein trouwens. Misschien doe ik die wel. Of Meneer Smikkel. Of Meneer Brulmans. Of Meneer Luilak met zijn grote neus. Of Meneer Doodsbenauwd. Ja, die wordt het! Of misschien toch een andere? Moeilijk! Ik kan niet kiezen! Dan maar allemaal... (maar niet allemaal morgen ;))

[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 10-07-2004 23:04 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

en dan natuurlijk nog allemaal riggen en animeren he oogst ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 10 juli 2004 @ 23:03:
[...]

OK.

(Het originele plaatje heeft het niet, maar in 3D zijn die pupillen eigenlijk wel nodig ja.)

Hij heeft op sommige plaatjes ook nog een hoedje, dus die moest er eigenlijk nog wel bij:

[afbeelding]

Morgen of zo verder met een andere Meneer. Misschien Meneer Gierig, die is wel cool. Net als Meneer Klein trouwens. Misschien doe ik die wel. Of Meneer Smikkel. Of Meneer Brulmans. Of Meneer Luilak met zijn grote neus. Of Meneer Doodsbenauwd. Ja, die wordt het! Of misschien toch een andere? Moeilijk! Ik kan niet kiezen! Dan maar allemaal... (maar niet allemaal morgen ;))
zit je die namen nou allemaal terplekke te bedenken, of...niet.....? iig wel lollige simpele mennekes, als ze allemaal klaar zijn natuurlijk wel een grote plaat met alle ''familie'' leden he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Over animaten gesproken: hoe doen de echte pro's dat precies? Maken zij eerst met bones zo'n skelet en maken ze daar dan met splines bepaalde controlepunten aan? (zo deden ze dat in een max tutorial; k snapte er alleen niet veek van waarom ze het zo en zo deden)
En hoe riggen ze het dan? Met physique? Of hebben de pro's daar andere tools voor?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op 11 juli 2004 @ 00:30:
Over animaten gesproken: hoe doen de echte pro's dat precies? Maken zij eerst met bones zo'n skelet en maken ze daar dan met splines bepaalde controlepunten aan? (zo deden ze dat in een max tutorial; k snapte er alleen niet veek van waarom ze het zo en zo deden)
En hoe riggen ze het dan? Met physique? Of hebben de pro's daar andere tools voor?
ik denk dat de meeste mensen zowiezo niet in max animeren. Maar in aparte progi's zoals messiah animation master, motion builder etc. Natuurlijk gebeurt het ook vaak dat het wel in max gebeurt. Hoe ze het animeren is denk ik gewoon keuze van het bedrijf, maakt vrij weinig uit lijkt me, zolang het maar goed werkt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 00:11:
[...]

zit je die namen nou allemaal terplekke te bedenken, of...niet.....? iig wel lollige simpele mennekes, als ze allemaal klaar zijn natuurlijk wel een grote plaat met alle ''familie'' leden he :9
d'r zijn 43 meneertjes en 30 mevrouwtjes, dus oogst is nog wel even zoet :D
Er bestaan maar liefst 42 Meneertjes en 30 Mevrouwtjes karakters en ieder figuurtje heeft een unieke karaktereigenschap. Zo kan Meneertje Mager overal tussendoor, kan
Meneertje Babbel niet stoppen met kletsen en kan Meneertje Sterk wel 100 kilo bakstenen
optillen.

Ter introductie is vanaf 21 juni voor slechts € l een promo-DVDtje verkrijgbaar met drie
afleveringen (zie bijgaand). Vanaf 19 juli 2004 verschijnen op zowel DVD als VIDEO de
eerste twee delen Meneer Pech krijgt een ongelukje en Meneer Sterk, de koning van het
circus met ieder 8 afleveringen.
http://www.dvd-home.nl/pers/dutchf.htm (onderaan)

edit: verrek ze zijn zelfs op nickelodeon: 9.30 tot 9.35

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de echte grote sfx huizen schrijven gewoon hun eigen software. Pixar bijvoorbeeld ;)
Maar in MAX kan je prima animeren hoor, gewoon veel dummy's en sliders gebruiken + er een berg scripting achter stuiteren en voila ( voor de echte goede animaties ) :+
Ik gebruik gewoon altijd de modifier Skin :) en dan bij de ellebogen, knieen etc vertex voor vertex apart wegen ( klinkt best dom in het NL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste, ik gebruik MAYA 5!! :) Zodat ik geen max antwoorden krijg :)

Mijn grote vraag is, als ik bijv een tafel maak, en een texture voor hout maak. Moet ik dan voor ieder vlak een apart materiaal aanmaken ivm de goede hoeveelheid UVs? (lijkt me stug).

Hoe doe ik dit dan wel netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

Oogst schreef op 10 juli 2004 @ 23:03:

Morgen of zo verder met een andere Meneer. <knip>
Moeilijk! Ik kan niet kiezen! Dan maar allemaal... (maar niet allemaal morgen ;))
cool! _/-\o_

Je bent voorlopig nog niet klaar :P
Je hebt ook nog 'little misses'! :)

en als je klaar bent, mag je hiermee spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MayaFreak schreef op 10 juli 2004 @ 17:48:
[...bla bla banden...]

De spiegels zijn veel te groot, als ze op de echte Duc 916/748 ook zo groot waren, dan zaten ze er tenminste niet voor nix op...

De voorvork is te dik.

Achterwiel + achterband moeten breder, zo te zien heb je het voorwiel gerecycled als achterwiel.
Ik ga alleen maar ff uit van mn eigen motor, die heeft een 120mm brede voorband en een 180mm brede achterband.
Dus zorg in elk geval dat die verhouding een beetje te zien is.

Verder ben ik benieuwd naar het eindresultaat, heb de Ducati 916/748 altijd al het mooiste model gevonden van die Italianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 00:11:
[...]

Dit zijn alle boekjes die ik hier in huis kon vinden. We hebben er misschien ooit meer gehad, maar deze acht staan hier in de kast. :)
tie-rep schreef op 11 juli 2004 @ 01:59:
[...]

cool! _/-\o_

Je bent voorlopig nog niet klaar :P
Je hebt ook nog 'little misses'! :)

en als je klaar bent, mag je hiermee spelen :D
Neenee, ik maak deze acht en daarna ga ik kijken of mijn klasgenoot Ralph/Rituality zover kan krijgen dat ik wat van zijn schattige schetsjes mag modellen.
Er zijn 1001 mogelijkheden. Lekker snel gaat het in MAX met Character Studio. Als je het handmatig doet, gebruik je waarschijnlijk bones met de skin-modifier. Bij de ellebogen handmatig de vertices bewegen zoals werd voorgesteld is niet nodig, want MAX kent angle deformers waarmee je dat kunt automatiseren.
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 01:23:
[...]

de echte grote sfx huizen schrijven gewoon hun eigen software. Pixar bijvoorbeeld ;)
Maar in MAX kan je prima animeren hoor, gewoon veel dummy's en sliders gebruiken + er een berg scripting achter stuiteren en voila ( voor de echte goede animaties ) :+
Ik gebruik gewoon altijd de modifier Skin :) en dan bij de ellebogen, knieen etc vertex voor vertex apart wegen ( klinkt best dom in het NL )
Dummies en sliders klinkt wel erg ingewikkeld, daar heb je er niet zoveel van nodig. Voor het gezicht misschien, de rest kan goed met bones.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 11 juli 2004 @ 12:08:
Dummies en sliders klinkt wel erg ingewikkeld, daar heb je er niet zoveel van nodig. Voor het gezicht misschien, de rest kan goed met bones.
dat bedoel ik ook :P, tenzij je, je eigen GUI kan scripten :)

D-Smoove
En in MAYA heb je ,als ik me het nog goed kan herinneren, ook een box UVW. Die gewoon over je tafel stuiteren en je bent er in principe al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 01:43:
Ten eerste, ik gebruik MAYA 5!! :) Zodat ik geen max antwoorden krijg :)

Mijn grote vraag is, als ik bijv een tafel maak, en een texture voor hout maak. Moet ik dan voor ieder vlak een apart materiaal aanmaken ivm de goede hoeveelheid UVs? (lijkt me stug).

Hoe doe ik dit dan wel netjes?
gewoon in object mode gaan, dan material -> material attributes -> assign new material -> blinn

dan kan je op dat bloke/pijltje klikken en dan naar textures gaan, of naar file, en zelf een texture laden :P

let wel op dat de mapping goed is :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 00:57:
[...]

ik denk dat de meeste mensen zowiezo niet in max animeren. Maar in aparte progi's zoals messiah animation master, motion builder etc. Natuurlijk gebeurt het ook vaak dat het wel in max gebeurt. Hoe ze het animeren is denk ik gewoon keuze van het bedrijf, maakt vrij weinig uit lijkt me, zolang het maar goed werkt... :)
Heb een tijdje geleden wat materiaal van DTM2 (race spel) gezien. De filmpjes tussendoor waren allemaal in max gemaakt. Wel leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 10 juli 2004 @ 10:19:
[...]

Mwa, is een uurtje zo lang voor zo'n model dan?
Om uit te testen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/mr%20lazy.jpg

Bijna een uur... dus ook best lang ja

trouwens, 't is mr lazy
Afbeeldingslocatie: http://www.ast.cam.ac.uk/~ljw/lazy.gif

Hier en hier staan er een hoop, zo niet allemaal

[ Voor 36% gewijzigd door inquestos op 11-07-2004 17:07 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
inquestos schreef op 11 juli 2004 @ 16:54:
[...]

Om uit te testen:
[afbeelding]

Bijna een uur... dus ook best lang ja

trouwens, 't is mr lazy
[afbeelding]

Hier en hier staan er een hoop, zo niet allemaal
Ah leuk. Misschien kunnen de vingers die op de buik rusten wat minder dik zijn. Het oog ziet er een beetje vreemd uit, al is het misschien geen oog maar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
...Dan ga ik die skin modifier maar ns proberen! Iemand misschien nog tips voor goeie tutorials daarover?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Qylos schreef op 11 juli 2004 @ 17:57:
[...]

Ah leuk. Misschien kunnen de vingers die op de buik rusten wat minder dik zijn. Het oog ziet er een beetje vreemd uit, al is het misschien geen oog maar iets anders.
Die ogen horen volgensmij toch echt zo, en ja die hand, was er ook niet tevreden over, maar snel gemaakt (alhoewel, snel). Hij heeft trouwens hier nog gewoon 3 handen, gewoon symmetry er overheen gegooit. Ook twee monden trouwens 8)7 :P
Menesis schreef op 11 juli 2004 @ 18:13:
...Dan ga ik die skin modifier maar ns proberen! Iemand misschien nog tips voor goeie tutorials daarover?
Bij max zitten zelf gewoon goede tutorials. Wel een beetje te uitgebreid trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zojuist weer even verder gegaan met de robot, en hier is de WIP (zonder textures, gaat mij nu puur om het model).
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/robot/wip_03_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/robot/wip_03_back.jpg

+++FILMPJE+++

Armen zijn sowieso fout, en er zit bijv. geen hoofd op enz.. Graag wil ik tips over wat ik dr verder aan moet maken/eraf moet halen/moet veranderen ect, want ik vind hem niet mooi worden zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hm... volgens mij zijn de extrudes van de naden niet echt zuiver/netjes gebeurd, is de wire wel netjes?

en ik zou z'n voeten anders maken, ziet er nu een beetje instabiel uit.

verder is ie wel origineel aan het worden en dat vinden sommigen hier ook belangrijk :p
gaat in ieder geval de goede kant op.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 18:32:
Ik ben zojuist weer even verder gegaan met de robot, en hier is de WIP (zonder textures, gaat mij nu puur om het model).
[afbeelding]
[afbeelding]

+++FILMPJE+++

Armen zijn sowieso fout, en er zit bijv. geen hoofd op enz.. Graag wil ik tips over wat ik dr verder aan moet maken/eraf moet halen/moet veranderen ect, want ik vind hem niet mooi worden zelf..
De schotel op/als hoofd vind ik leuk bedacht. Sommige naden vertonen nog wat mesh errors en sommige lijken in de hoeken wat minder polygonen te hebben dan de anderen.

Ik weet niet goed wat de voorkant is; de schotel suggereert dat de voorkant is aan de kant waar de schotel op zit, maar de voeten suggereren dat de voorkant aan de andere kant van de schotel is. Misschien kan wat duidelijker weergeven wat voren en achteren is. Voor de rest ontbreekt er nog een arm (of de robot krijgt maar 1 arm).

Misschien kan je in je filmpje de camera maar 1 volledig rondje laten draaien om de robot en niet meerdere in dezelfde tijd. Door de langzamere camerabeweging kun je meer zien van de model, vooral details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar eens begonnen met wat 3d dingetjes maken m.b.v tutorials. Nu heb ik het volgende gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barne374/zooi/Voorbeeld.jpg
Nu moet ie natuurlijk wat ronder buikje krijgen enzo (het is alleen torso idd). Kan dit ook op andere manier als in perspective mode, want ik heb 'nog' niet van de goede 3d ogen.
edit: Het meot wel low poly figuurtje worden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 6k/Qylos: Bedankt voor de tips! Idd, de naden lijken niet helemaal te kloppen, en de voeten zouden inderdaad ook beter kunnen.
De schotel is niet het hoofd, het hoofd komt er nog (bovenop). Waarom dan die schotel? Het is de bedoeling dat ik dit model voor een (m'n) site ga gebruiken (als ik hem nog zo kan maken dat ik er zelf tevreden mee ben), en dan wordt de schotel gebruikt voor "contact". Zo zit er op zijn buik een vakje, die zo gedraaid kan worden, op de achterkant zit een schermpje :)
De robot krijgt gewoon 2 armen, maar aangezien ik nog veel aan de armen wil (moet) gaan doen, en het een kwestie is van even spiegelen had ik die er niet bij gerenderd.
Het filmpje is 100 frames lang, even lang als 1 rondje er over doet, maar ik zal de volgende keer het filmpje langer maken, zo'n 250 ~ 300 frames oid.

Hier een versie met de texture's die ik al had, met een skylight (Er is niets aan het model verandert sinds vorige update):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/robot/wip_03.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 23:24:
@ 6k/Qylos: Bedankt voor de tips! Idd, de naden lijken niet helemaal te kloppen, en de voeten zouden inderdaad ook beter kunnen.
De schotel is niet het hoofd, het hoofd komt er nog (bovenop). Waarom dan die schotel? Het is de bedoeling dat ik dit model voor een (m'n) site ga gebruiken (als ik hem nog zo kan maken dat ik er zelf tevreden mee ben), en dan wordt de schotel gebruikt voor "contact". Zo zit er op zijn buik een vakje, die zo gedraaid kan worden, op de achterkant zit een schermpje :)
De robot krijgt gewoon 2 armen, maar aangezien ik nog veel aan de armen wil (moet) gaan doen, en het een kwestie is van even spiegelen had ik die er niet bij gerenderd.
Het filmpje is 100 frames lang, even lang als 1 rondje er over doet, maar ik zal de volgende keer het filmpje langer maken, zo'n 250 ~ 300 frames oid.

Hier een versie met de texture's die ik al had, met een skylight (Er is niets aan het model verandert sinds vorige update):
[afbeelding]
Bij zo'n robot denk ik meer aan high-tec, dus een roestige robot is onwaarschijnlijk. Maar het hangt er natuurlijk vanaf van welk standpunt dit is. Over 30 jaar is zo'n robot verouderd en dat deze zou roesten is niet uitgesloten.

Misschien kun je weergeven hoe de 4 stafen verbonden zijn met de schotel? Ik zie geen lasnaalden of schroeven dus in het echt zou de schotel onmiddellijk van de robot afvallen.

Verder ontbreken er nog wat textures maar je bent daar ongetwijfeld mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op 11 juli 2004 @ 15:47:
[...]

Heb een tijdje geleden wat materiaal van DTM2 (race spel) gezien. De filmpjes tussendoor waren allemaal in max gemaakt. Wel leuk om te zien!
alles kan in principe gewoon in max. Met biped of bones, je moet gewoon goed kunnen animeren, das alles.... maar das voornamelijk net als modellen gewoon ervaring, als je het goed kan, kan je in alle programma's redelijke platen maken. Hetzelfde als bij animeren, als je dat onder de knie hebt moet je het ook zon beetje in elk programma wel kunnen. Natuurlijk zijn die speciale progi's ervoor makkelijker en sneller, en het ziet vaak gewoon wat beter uit...maar het moet net zo goed kunnen in max...of welk ander progi dan ook..lijkt me... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop! Meneer Doodsbenauwd voegt zich bij de rest!

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/MeneerDoodsbenauwd01.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hij gaat lekker Oogst :D :D
MayaFreak schreef op 10 juli 2004 @ 17:48:
[...]

Sorry voor de late reactie O-)

Mischien is het mooier als je het profiel van de band wat aanpast.
Afbeeldingslocatie: http://powersports.honda.com/images/model/c028_029_030_031_photos_all/motorcycles/2004/CBR600RR/LargeHoriz/CBR600R_large_01.jpg Even geen tijd om een betere te zoeken maar je snapt het idee. Meer rubber op de weg, en profiel wat meer gericht op water wegvoeren naar de zijkant van de band.

[ Voor 3% gewijzigd door Neejoh op 12-07-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
:) leuke plaatjes allemaal hier,... heb zelf ook tijdje terug zitten *klooien* met 3d stuff:

Afbeeldingslocatie: http://jfm.vanetten.at.quicknet.nl/crap/berg.JPG
en:
Afbeeldingslocatie: http://jfm.vanetten.at.quicknet.nl/crap/hart.JPG

:)

[edit] spreekt voor zich *
[edit2] beide gemaakt met bryce 5

[ Voor 14% gewijzigd door WhAsSsAaA op 12-07-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhAsSsAaA schreef op 12 juli 2004 @ 13:14:
:) leuke plaatjes allemaal hier,... heb zelf ook tijdje terug zitten *klooien* met 3d stuff:

[afbeelding]
en:
[afbeelding]

Bryce? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
i think so .... O+

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
uhuh met bryce :) was beetje te snel met posten sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Oogst schreef op 12 juli 2004 @ 11:32:

[afbeelding]
Ik weet niet wat je referentie is, maar misschien kun je zorgen dat de ogen wat meer "blenden" op het hoofd/lichaam van het wezen.

Leuke gezichtsuitdrukking. Ik neem aan dat je er nog meer maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
WhAsSsAaA schreef op 12 juli 2004 @ 13:14:

[afbeelding]
en:
[afbeelding]

[edit] spreekt voor zich *
[edit2] beide gemaakt met bryce 5
Neem aan dat bij bryce ook een mogelijkheid is tot het verandere van texture :+ Berg ziet er wel stoer uit, maar realistisch is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Qylos schreef op 12 juli 2004 @ 13:29:
[...]

Ik weet niet wat je referentie is, maar misschien kun je zorgen dat de ogen wat meer "blenden" op het hoofd/lichaam van het wezen.

Leuke gezichtsuitdrukking. Ik neem aan dat je er nog meer maakt?
Op de referentie zijn zijn ogen gewoon twee zwarte rondjes, dus dat kon ik niet zonder meer aanhouden. Als ik er zo naar kijk, vind ik ze eigenlijk wel goed op zijn hoofd vallen zoals ze zijn.

Ik heb trouwens Meneer Gierig alweer bijna af. :+

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 12 juli 2004 @ 11:32:

[afbeelding]
Ziet er weer leuk uit, alleen jammer dat het echt zo'n piramide vorm heeft. Ik heb geen zin om de boekjes op te zoeken, maar volgensmij heeft ie toch echt niet zo'n piramidevorm. Lijkt nu net of je z'n lichaam (zonder armen, benen, ogen en mond) hebt geselecteerd en daar een noise modifier overheen hebt gegoten....

trouwens, hoe lang heb je er nou over gedaan??

[ Voor 7% gewijzigd door inquestos op 12-07-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barne374/zooi/wiel1.jpg
Dit is dan mijn eerste creatie in 3dsmax volgens de tutorial gemaakt. Ik kon alleen geen goede tutorials vinden om het een soort chroom te maken ofzo. Iemand hier oplossing / tut voor? Ennuh die spaak linksboven die lijkt neit helemaal goed te zitten. Komt dit door lichtval ofzo?

naja alle tips en comment welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
update van mijn gastje, naar even naar de plaat te hebben gekeken bereikt mij het gevoel dat er iets niet klopt, zou alleen niet weten wat.

Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/thumbs/thumb_35.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z'n nek lijkt iets te lang en een klein beetje te ver naar achteren maarja ik heb verder ook nog nooit poppetje gemaakt maar das iig wat ik zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Schuey schreef op 12 juli 2004 @ 14:02:
update van mijn gastje, naar even naar de plaat te hebben gekeken bereikt mij het gevoel dat er iets niet klopt, zou alleen niet weten wat.

[afbeelding]
Klein hoofd ten opzichte van het lichaam de kleren. Ook de benen lijken wat kort , of het moet een 3/4 broek worden :P .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop! Meneer Gierig!

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/MeneerGierig01.jpg

Eén uur werk, overigens, deze Meneer Gierig.
inquestos schreef op 12 juli 2004 @ 13:43:
[...]

Ziet er weer leuk uit, alleen jammer dat het echt zo'n piramide vorm heeft. Ik heb geen zin om de boekjes op te zoeken, maar volgensmij heeft ie toch echt niet zo'n piramidevorm. Lijkt nu net of je z'n lichaam (zonder armen, benen, ogen en mond) hebt geselecteerd en daar een noise modifier overheen hebt gegoten....

trouwens, hoe lang heb je er nou over gedaan??
Hij heeft op de achterkant van de boekjes inderdaad geen piramidevorm, maar op de voorkant en in het boekje wel en dat heb ik aangehouden. En die bobbels zijn geen noise hoor. Noise gaf helaas geen mooi effect zoals ik het wilde, dus heb ik de noise handmatig moeten doen. Meneer Doodsbenauwd was trouwens twee uur werk, omdat het lastig was om de vorm en de noise goed te krijgen.
Just_I schreef op 12 juli 2004 @ 14:09:
[...]

Klein hoofd ten opzichte van het lichaam de kleren. Ook de benen lijken wat kort , of het moet een 3/4 broek worden :P .
Hier kun je mooi aanhouden dat bij een volwassen mens het hoofd ongeveer 1/7 van de totale hoogte is.

[ Voor 16% gewijzigd door Oogst op 12-07-2004 14:53 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Oogst schreef op 12 juli 2004 @ 14:50:
Hop! Meneer Gierig!

[afbeelding]

Eén uur werk, overigens, deze Meneer Gierig.
Leuk mannetje. Misschien is het punt waar de armen met het lichaam verbonden worden wat te smal. Ik vind het raar dat de arm dikker wordt naarmate de lengte groter wordt, bij (normale) mensen is dit juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:58:
[afbeelding]
Dit is dan mijn eerste creatie in 3dsmax volgens de tutorial gemaakt. Ik kon alleen geen goede tutorials vinden om het een soort chroom te maken ofzo. Iemand hier oplossing / tut voor? Ennuh die spaak linksboven die lijkt neit helemaal goed te zitten. Komt dit door lichtval ofzo?

naja alle tips en comment welkom :)
Welke tutorial heb je gebruikt om die velg te maken?

Verder zou ik het midden van de velg wat dikker maken en niet een enkel klein boutje gebruiken om de velg aan de as te monteren, dit is namelijk niet echt stevig. Als er een enkele bout word gebruikt, zoals in de racerij, zijn het van die dikke stevige dingen. Hoe je meerdere gaten voor bouten maakt kun je nalezen in een tutorial voor velgen die ik een keer geschreven heb. De velg die in mijn tutorial gemaakt word is best lelijk, maar de technieken beschreven kun je voor elke soort velg gebruiken die je maar kunt verzinnen.

Hier 2 velgen die ik gemaakt heb voor mijn Mercedes DTM (waar ik overigens nog helemaal geen reacties op heb gehad):
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/98E407WK2ZJF/picserver.jpeg

Chrome is vrij gemakkelijk te maken:

1. Raytrace material aanmaken
2. Diffuse color op zwart
3. Specular ongeveer 100, glossiness op ongeveer 70
4. Falloff map in de reflectie map
6. Dan in de falloff de bovenste kleur op lichtgrijs en de onderste op wit
7. Falloff type op Fresnel zetten

[ Voor 7% gewijzigd door Barracuda_82 op 12-07-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wat updates:
- heb de blouse wat minder verkreukeld gemaakt, vind ik mooier.
- broek ben ik nu erg tevreden over, het ziet er nu veel realistischer uit door zo min mogenlijk plooien.
- sneakers toegevoegd.
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:06:
z'n nek lijkt iets te lang en een klein beetje te ver naar achteren maarja ik heb verder ook nog nooit poppetje gemaakt maar das iig wat ik zie :)
tja dit is weer iets tegenstrijdig met de commenst hieronder :D
Just_I schreef op 12 juli 2004 @ 14:09:
[...]

hier kan ik me idd wel in vinden. Alhoewel ik bij de broek twijfel, hij heeft natuurlijk zijn blouse niet in zijn shirt, dus weet niet of de broek nu juist goed is of nog wat langer moet, maar zal ze morgen wel wat langer maken.

oogst zal eens meten :)
ik kom bijna precies aan 6 stukkies, dan moet de broek dus idd een pak langer :)

thx guys, keep em coming.

[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 12-07-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Schuey schreef op 12 juli 2004 @ 15:42:
[...]

tja dit is weer iets tegenstrijdig met de commenst hieronder :D

[...]

hier kan ik me idd wel in vinden. Alhoewel ik bij de broek twijfel, hij heeft natuurlijk zijn blouse niet in zijn shirt, dus weet niet of de broek nu juist goed is of nog wat langer moet, maar zal ze morgen wel wat langer maken.

oogst zal eens meten :)
Nou het is in iig geen 3/4 broek (je hebt namelijk schoenen toegevoegd). Maar het lijkt alsof de persoon korte benen gaat krijgen omdat het kruis van de broek imo wat aan de lage kant zit. En ook zie je geen riem of iets dergelijks waardoor het nog meer lijkt dat het kruis wat veel naarbeneden zit.

Broekspijpen zien er eigenlijk ook wel een beetje rechtkoekig uit. En de schoenen missen nog veters of een andere sluiting :+ .

Je thumb uit je vorige post zou ik ook nog even vervangen .. die heeft nog geen schoenen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Just_I op 12-07-2004 15:52 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.