broem.. er komen nog echte velgen op, de voorkant van dezes vind ik zelf niet echt mooi
c&c welcome, maar vertel me niet dat er gaten in zitten
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Woensdag belde een knakker uit canada om te horen wat ik ervan verwacht en om een afspraak te maken om langs te komen, een soort tour (lekker is die, moet je kijken wat een vliegticket kost naar canada)alienfruit schreef op 08 juli 2004 @ 10:55:
[...]
Dat is helemaal niet leuk die school, kost bakken voor geld op je aan te melden, en vervolgens niet worden aangenomen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
zeer spijtig, er zijn enkele trainingen (dordrecht ed) maar dit duurt maar een dag (dit kan dus gewoon niks voorstellen)6K schreef op 09 juli 2004 @ 08:28:
Vreemd eigenlijk, dat een technologisch land als nl met een kennis economie hier geen (goede) mogelijkheden voor biedt...
een ook die prijzen in andere landen gaan nergens over als je het mij vraagt
Op het moment dat je r.muis klikt in een viewport, moet je voor de grap eens kijken bij je systeem processen (taakbeheer). Die schiet bij mij gelijk constant naar 100%. Zodra ik het rechtermuisknopmenu (mooi woordDeepSeven schreef op 08 juli 2004 @ 19:20:
[...]
Lijkt heel erg verdacht veel op een ijzeren draak die ik laatst in 3d zag, maar ik weet niet meer waar.
Ik heb zelf een probleem met 3ds max 6 nu. Het programma trekt voor 2 min lang ofzo 100% van me pc als ik een menu open en iets aanklik. Maar als ik bijv ctrl-o gebruik om een file te openen is hij er wel meteen. Ik weet dat ik onder de min specs zit (1 gig amd, 256 sdram), maar ik denk niet dat dat met dit probleem te maken heeft... iemand een idee?
Verwijderd
ook wel snelmenu genoemdOp het moment dat je r.muis klikt in een viewport, moet je voor de grap eens kijken bij je systeem processen (taakbeheer). Die schiet bij mij gelijk constant naar 100%. Zodra ik het rechtermuisknopmenu (mooi woord) weer loslaat gaat hij weer naar 1%...
Voor betere rendertijden kun je misschien eens kijken naar een stapel planes met een opaity map. Op een vergelijkbare manier met hoe gras vaak wordt gedaan, zou je misschien ook wel een heel mooi rieten dak kunnen krijgen.gladiool schreef op 02 juli 2004 @ 17:06:
Ik moet de laatste tijd een hoop rieten daken doen. Nu gebruik ik maar een crappy mapje, maar dat moet veel mooier kunnen.
Zou bijvoorbeeld shag hair hier goed voor zijn? (heb ik nog nooit mee gewerkt volgens mij)
Benieuwd hoeveel mensen hier BMW een mailtje sturen als ze weer een auto hebben gemoddeld.inquestos schreef op 03 juli 2004 @ 17:16:
[...]
Mij maakt het niet uit dat je iets namaakt, maar zet het er dan in elk geval bij, of vraag toestemming aan de maker. Hoe zou jij je voelen als iemand jou idee overnam en na ging maken? Lijkt me wel zo aardig voor de maker om er in elk geval bij te zetten dat je zijn plaatje hebt gebruikt.
...
Je model is heel erg cool, maar je belichting is gruwelijk lelijk. Om een wip goed te beoordelen is enigszins behoorlijk licht toch wel leuk. Zet gewoon ff snel een skylight aan of een fill light erbij en er is al veel meer over te zetten. Die bril die om die oren heen gaat is trouwens echt heel erg cool.LiToKi schreef op 06 juli 2004 @ 19:31:
[afbeelding]
Ook maar weer eens wat.
En aan alles kan nog wel wat beter. Textures zijn er nog niet, alles is procedural tot nu toe. Handen komen dicht te zitten (als een vuist).
C&C altijd welkom.
Alternatief voor skylight: dome of light.Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 00:14:
Nog steeds mn eerste 3dsmax project. Ben nu beetje begonnen met texturen, maar het is nog wel moeilijk. Ook zoek ik nog naar een goed alternatief voor een skylight. De rendertijden worden hiermee wel erg lang.
[afbeelding]
klikbaar voor 800x600
Een echte opleiding (4 jaar) die alleen maar 3D doet zou echt diep triest zijn. Dat is veel te beperkend en eenkennig. Een goede opleiding is absoluut breder. Bredere opleidingen met veel 3D erin zijn er wel in Nederland, zoals Animatie en Animatronics aan de HKU in Hilversum. Maar ja, als je puur en alleen 3D wilt krijgen, dan zit je daar helemaal verkeerd.6K schreef op 09 juli 2004 @ 08:28:
Vreemd eigenlijk, dat een technologisch land als nl met een kennis economie hier geen (goede) mogelijkheden voor biedt...
een ook die prijzen in andere landen gaan nergens over als je het mij vraagt
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
ik wil best wel meer dan alleen 3d maar:Een echte opleiding (4 jaar) die alleen maar 3D doet zou echt diep triest zijn. Dat is veel te beperkend en eenkennig. Een goede opleiding is absoluut breder. Bredere opleidingen met veel 3D erin zijn er wel in Nederland, zoals Animatie en Animatronics aan de HKU in Hilversum. Maar ja, als je puur en alleen 3D wilt krijgen, dan zit je daar helemaal verkeerd.
HKU: In elk geval teken je veel en heb je daarin al van alles uitgeprobeerd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
het is weer een mooie creatie geworden.Alleen zou ik het interieur nog veranderen door het stuur aan de rechter kant te doen, want in het echt is de skyline ook alleen maar metm het stuur aan de rechter kant te koop. Voor de rest ga zo door met mooie dingen te creeren.
specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB
Yup, heb ik ook, precies hetzelfdeNeejoh schreef op 09 juli 2004 @ 09:26:
[...]
Op het moment dat je r.muis klikt in een viewport, moet je voor de grap eens kijken bij je systeem processen (taakbeheer). Die schiet bij mij gelijk constant naar 100%. Zodra ik het rechtermuisknopmenu (mooi woord) weer loslaat gaat hij weer naar 1%...
Nice car dude !! een DTM wagen zeker ... maar welke ?(Just_I got op een AMG Mercedes van Albers ofzow) Banden moeten wat minder profiel krijgen volgens mij. Gebruik je btw reference pics of foto's het modellen, zoja zou ik die ook wel willen zienVerwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 02:33:
[afbeelding]
broem.. er komen nog echte velgen op, de voorkant van dezes vind ik zelf niet echt mooi
c&c welcome, maar vertel me niet dat er gaten in zitten
[ Voor 8% gewijzigd door Just_I op 09-07-2004 14:06 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Zit nu op m'n werk. Zal eens kijken als ik thuis ben. Mischien dat hij naar 100% springt, maar ik kan in ieder geval gewoon doorwerken. (P4 2.8 / 512MB)DeepSeven schreef op 09 juli 2004 @ 13:10:
[...]
Yup, heb ik ook, precies hetzelfde. Maar als ik bij de gewone menu's (als bestand) op een "item" klik, trekt hij echt super lang 100% en kan ik niks meer doen in max voor enkele minuten, heb jij dit dan ook?
[ Voor 15% gewijzigd door Neejoh op 09-07-2004 16:07 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Yanik op 09-07-2004 16:53 ]
mooie plaat, maar nogal een trieste achtergrond, doet echt afbreuk aan je renders manNightwalker schreef op 09 juli 2004 @ 16:52:
Ik ben klaar. Je kunt hier een collage vinden met alle views.
http://home.planet.nl/~yanik001/Plaatjes/t90.jpg
@ Hymm : Die terminator ziet er strak uit, ga zo door !
Dat is een mooie tank, alleen is die slang die achteraan de tank hangt (aan een soort radiator ofzo) niet getextured en de twee lampen die er aan de voorkant opzitten zouden een betere texture kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf altijd de volgende als ik een ronde lamp moet maken:Nightwalker schreef op 09 juli 2004 @ 16:52:
Ik ben klaar. Je kunt hier een collage vinden met alle views.
http://home.planet.nl/~yanik001/Plaatjes/t90.jpg
@ Hymm : Die terminator ziet er strak uit, ga zo door !
Ik ben er ondertussen achtergekomen wat het probleem gaf:inquestos schreef op 06 juli 2004 @ 00:59:
[...]
Toen ik keek had je je post nog niet ge-edit. Waarschijnlijk alsnog prog toegevoegd?
Maar goed, ik kan door vreemde waardes toe tekennen in de raytrace-dialoge je probleem niet reproduceren. Probeer je raytrace settings eens te resetten...
Verder: Je gebruikt gewoon de default scanline renderer? Geen aparte materialen? Geen skylight, "Advanced Lightning" (Lighttracer, radiosity), of vreemde waardes bij anti-aliasing (standaard area, filter size: 1,5) ??
[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 09-07-2004 20:57 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
ja is n mercedesJust_I schreef op 09 juli 2004 @ 13:59:
[...]
Nice car dude !! een DTM wagen zeker ... maar welke ?(Just_I got op een AMG Mercedes van Albers ofzow) Banden moeten wat minder profiel krijgen volgens mij. Gebruik je btw reference pics of foto's het modellen, zoja zou ik die ook wel willen zien
Deze misschien:
[afbeelding]
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ten eerste kan de lamp zelf wat overtuigender. Zie dit voorbeeld:Menesis schreef op 09 juli 2004 @ 21:09:
Heeft iemand nog suggesties hoe ik deze lamp realistischer kan krijgen? Ik vind hem nog (lang) niet overtuigend!
Weet iemand ook hoe ik een mooie metaalglans krijg? Die metal shader geeft een beetje vage resultaten vind ik
[afbeelding]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
simpel maar mooiOogst schreef op 09 juli 2004 @ 23:23:
Door mijn nichtje van bijna drie ben ik nu weer helemaal fan van De Meneer Boekjes. Dat zijn hele leuke kinderboekjes door Roger Hargreaves om voor te lezen en ze zijn echt supercool getekend. De laatste keer dat ik fan was daarvan was ik waarschijnlijk 5, nu weer.Ik kon het dan ook niet laten om een uurtje te besteden aan het maken van Meneer Hatsjie:
[afbeelding]
Gewoon polymodelling vanuit een spherized box is dit, met aan het einde natuurlijk een meshsmooth.
(aangezien mijn AMD 2500+ ter reparatie nog een paar dagen weg is, ga ik niet aan iets serieus werken op deze pentium III 500mhz, dus doe ik dit soort zinloze dingen)
Ah, super de meneer-boekjesOogst schreef op 09 juli 2004 @ 23:23:
Door mijn nichtje van bijna drie ben ik nu weer helemaal fan van De Meneer Boekjes. Dat zijn hele leuke kinderboekjes door Roger Hargreaves om voor te lezen en ze zijn echt supercool getekend. De laatste keer dat ik fan was daarvan was ik waarschijnlijk 5, nu weer.Ik kon het dan ook niet laten om een uurtje te besteden aan het maken van Meneer Hatsjie:
[afbeelding]
Gewoon polymodelling vanuit een spherized box is dit, met aan het einde natuurlijk een meshsmooth.
(aangezien mijn AMD 2500+ ter reparatie nog een paar dagen weg is, ga ik niet aan iets serieus werken op deze pentium III 500mhz, dus doe ik dit soort zinloze dingen)
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Whoah krijg gelijk een flashbackinquestos schreef op 10 juli 2004 @ 02:02:
[...]
Ah, super de meneer-boekjesMoet ik ook nog een paar hebben liggen
Wel een beetje lang over gedaan ( (geo)sphere -> tesselate (face) -> extrude wat edges, en bewerk de hoogte eventueel local, daar moet een Oogst op een gemiddelde vrijdagavond niet lang over doen, nietwaar?? )
Overigens, nog een leuk boek van vroeger:
"where the wild things are" (hoe heette dat nou in 't nederlands? )
[afbeelding]
Erm...
Klopt. De betere CG-artiesten laten het CV-trekken dan ook door hun hulpjes opknappen.Oogst schreef op 09 juli 2004 @ 11:56:
En je moet dus niet denken dat je het met alleen maar 3D-skills gaat redden in de industrie. Als modeller moet je een beetje kunnen schetsen, want 3D is teveel werk om ideeën eventjes uit te proberen. Als animator moet je storyboards kunnen maken, als animator is ervaring met stop-motion echt wel zinnig. Zomaar wat dingetjes die zinnig zijn en die niet 3D zijn. 3D-skills zijn natuurlijk het meest belangrijk, maar een brede blik is ook goud waard.
Mwa, is een uurtje zo lang voor zo'n model dan?inquestos schreef op 10 juli 2004 @ 02:02:
[...]
Wel een beetje lang over gedaan ( (geo)sphere -> tesselate (face) -> extrude wat edges, en bewerk de hoogte eventueel local, daar moet een Oogst op een gemiddelde vrijdagavond niet lang over doen, nietwaar?? )
...
Het Forum Trajani is helemaal op die pentium III 500mhz gebouwd en dat ging inderdaad erg traag. Ik heb daarvoor alle gebouwen in losse files gemaakt en die daarna samengevoegd. Maar ook dan ging het nog te traag, dus was ik constant bezig met hiden wat ik even niet nodig had. In de complete scene van 1,1 miljoen polygonen deed mijn voodoo 5 5500 er trouwens een halve minuut over om in wireframe de hele scene eenmaal op het scherm te toveren.Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 00:44:
[...]
simpel maar mooi![]()
Maar hoe doe je dat Oogst met je viewports bijvoorbeeld met Forum Trajani. Worden die dan niet enorm traag. Ik heb nu al bij mijn auto dat de boel hapert. Terwijl ik toch een 2600+ Xp heb met 512 MB heb.
Misschien ligt het aan de instellingen. Max wil bij mij ook alleen draaien op direct 8 draaien en bij 9 geeft ie problemen
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Max en de minimaximonsters!inquestos schreef op 10 juli 2004 @ 02:02:
[...]
Overigens, nog een leuk boek van vroeger:
"where the wild things are" (hoe heette dat nou in 't nederlands? )
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Koetjeboe op 10-07-2004 13:24 ]
Verwijderd
Ok, bedankt! Ik ga ermee aan de slagQylos schreef op 10 juli 2004 @ 00:13:
[...]
Ten eerste kan de lamp zelf wat overtuigender. Zie dit voorbeeld:
[afbeelding]
Zoals je ziet kunnen er meer details op jouw lamp. De vier kappen op de lamp lijken niet stevig bevestigd te zijn en misschien kun je bij deze kappen de edges wat chamferen. De gloeilamp in de lamp moet meer naar voren gebracht worden. Nu lijkt het alsof de gloeilamp geen dikte heeft of erg dun is. Zoals je ziet in het voorbeeld moet de gloeilamp in princiepe de hele lamp binnenin bezetten.
Heb je nu met Video Post een glow geplaatst op de lamp? Misschien kun je (als je dat al niet gedaan hebt) een spotlight aanbrengen in de lamp en deze goed richten (met Attenuation) en daarbij een zwakke Volume Light aanbrengen?
Voor de metaalmaterial kun je (er zijn talloze manieren om mooi metaal te krijgen) bijvoorbeeld een Raytrace materaal gebruiken en daar Metal kiezen en de glansinstellingen aanpassen.
Mixed Reality dev
"Max en de Maximonsters" (poolse schrijver) bedoel je, dat is iets anders dan "Meester max en de Minimonsters" (nederlandse schrijver)
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Hij is netjes, maar let wel even op de mapping. Vooral helemaal onderaan is het hout behoorlijk gestretched. Die twist onderin vind ik wel leuk, lekker rococo.ZipoBibrok5-108 schreef op 10 juli 2004 @ 11:36:
Het stelt nog niet zoveel voor op het moment en de originaliteit is ook ver te zoeken.
Ik post hem maar vast om wat C&C te ontvangen in dit stadium, dan kan ik daar rekening mee houden wat betreft de rest van het bord.
[afbeelding]
Klik voor 1280x1024
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Mixed Reality dev
Als ik in de viewports r. muisknop doe, kan ik ook gewoon doorwerken. Doe ik het echter in de bovenste menu balk, dan kan ik voor een paar menuten niks doen. Hoe zit dat bij jou?Neejoh schreef op 09 juli 2004 @ 16:05:
[...]
[...]
Zit nu op m'n werk. Zal eens kijken als ik thuis ben. Mischien dat hij naar 100% springt, maar ik kan in ieder geval gewoon doorwerken. (P4 2.8 / 512MB)
Dat was ikImhotep schreef op 06 juli 2004 @ 11:07:
[...]
nee dat is het hem juist.
hij is aan bod gekome in 1 van de vorige topics.
dat was een jongen die een model gemaakt had van een soort waterloop met rad en boven viel het weer naar beneden.
(ze hebben dar een apparte naam voor geloof ik)
en die had het op die manier gemaakt.
en nu heb ik er eigenlijk nog een vraagje bij.
Ik ben nu dus voor mij werk bezig om van dit model een 3d-animatie te maken.
Het model heb ik geteken in ARC+ en ga hem straks renderen in max 6.
nu heb ik al eerder een animatie gemaakt in max, maar die was gewoon in grijstonen.
Deze ga ik proberen "echt" te laten lijken, maar weer niet zo echt dat ik een paar weken bezig ben met renderen straks.
Dus voor dit fimpje ga ik eerst in vogelvlucht over het gebouw en dan eromheen en uiteindelijk ga ik het gebouw binnen.
hierbij gaan dan ook alle deuren open en dicht als ik bij die deur in de buurt kom.
een intensief werkje dus.
maar nu maak ik gebruik van sunlight.
Dit heeft wel het effect dat het allemaal mooi belicht word (aan de buitenkant) maar het renderen duurt nu dus extra lang. en dat is dus een groot nadeel.
als ik er meerdere omi's opzet krijg ik volgens mij ook meerdere schaduwen en dat kan dus ook weer niet (niet realistisch).
Om een lang verhaal kort te maken. kan iemand mij vertellen hoe ik dus een (redelijke) belichting heb die niet teveel vraagt van mijn pc qua renderen.
PS. dacht zelf aan mr. area omni's en dan van 1 de schaduw aanlaten staan, maar weet niet of dat wel een redelijk resultaat geeft eigenlijk?
Daar ben ik heel blij meeVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:47:
[...]
zow, nice zeg! zeker kicken!
Ik wou eigenlijk vragen: waar heb je dat landmateriaal vandaan?
1
2
3
4
| Mix Mix Mix rots/rots Mix Mix Gras/gras Steen/steen |
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Nice! Een soort terminator bot? 300,000 polygonen is erg veel, kan je niet de polycount verlagen zonder de mesh veel hoekiger te laten lijken?Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 15:36:
eeeeeeeeeeeeeeeeeen weer wat verder
polycount is inmiddels over de 300000 gegaan
[afbeelding]
zijkant:
klikk0s
hoofd is nog steeds wip
wire:
klik
Verwijderd
thnxQylos schreef op 10 juli 2004 @ 15:40:
[...]
Nice! Een soort terminator bot? 300,000 polygonen is erg veel, kan je niet de polycount verlagen zonder de mesh veel hoekiger te laten lijken?
Ik mis nog een mooie material op de bot. Zo'n metalig materiaal die in Terminator 3 wordt gebruikt zal zeker goedstaan.
Oogst schreef op 10 juli 2004 @ 12:54:
Hop! Deze keer Meneer Sterk. Ongeveer 1,5 à 2 uur werk wastie en ik vind hem wel schattig geworden.
[afbeelding]
[...]
Hij is netjes, maar let wel even op de mapping. Vooral helemaal onderaan is het hout behoorlijk gestretched. Die twist onderin vind ik wel leuk, lekker rococo.
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Verwijderd
ziet er best goed uit!! aan de lak kan nog wel wat gedaan worden, maar dat is niet echt hoofdzaak denk ik.....MayaFreak schreef op 10 juli 2004 @ 16:18:
Hier weer eens een update van mijn ducati:
[afbeelding]
En de wire (voor de geinteresseerde):
[afbeelding]
c&c welkom!
[ Voor 21% gewijzigd door Neejoh op 10-07-2004 17:41 ]
Als je zeg wat er niet goed aan is dan kan ik het nog wel veranderenNeejoh schreef op 10 juli 2004 @ 17:35:
@MayaFreak: Ik zou wat aan de banden doen. Ik weet niet of je al van plan was deze nog anders te maken, maar het lijkt me niet echt veilig om hier mee te rijden.....
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 18:16 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 18:28 ]
Heb je deze tutorial wel eens gezien? Daar staat simpel beschreven hoe je makkelijk een car material kan maken in 3dsmax.Chester schreef op 10 juli 2004 @ 18:10:
Na een tijdje heb ik toch maar besloten verder te werken aan mn fiat
Ziehier het resultaat:
[afbeelding]
*klik voor groter*
Hij is nog wel uberglimmend, maar dat komt omdat ik niet wist hoe ik hem anders mooi glimmend moest krijgen
En nu op naar de wielen en velgen
C&C?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
OK.Menesis schreef op 10 juli 2004 @ 13:18:
Misschien nog iets echtere ogen (pupillen) aan Meneer Sterk geven? Staat denk ik wel ok
[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 10-07-2004 23:04 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
zit je die namen nou allemaal terplekke te bedenken, of...niet.....? iig wel lollige simpele mennekes, als ze allemaal klaar zijn natuurlijk wel een grote plaat met alle ''familie'' leden heOogst schreef op 10 juli 2004 @ 23:03:
[...]
OK.
(Het originele plaatje heeft het niet, maar in 3D zijn die pupillen eigenlijk wel nodig ja.)
Hij heeft op sommige plaatjes ook nog een hoedje, dus die moest er eigenlijk nog wel bij:
[afbeelding]
Morgen of zo verder met een andere Meneer. Misschien Meneer Gierig, die is wel cool. Net als Meneer Klein trouwens. Misschien doe ik die wel. Of Meneer Smikkel. Of Meneer Brulmans. Of Meneer Luilak met zijn grote neus. Of Meneer Doodsbenauwd. Ja, die wordt het! Of misschien toch een andere? Moeilijk! Ik kan niet kiezen! Dan maar allemaal... (maar niet allemaal morgen)
Mixed Reality dev
Verwijderd
ik denk dat de meeste mensen zowiezo niet in max animeren. Maar in aparte progi's zoals messiah animation master, motion builder etc. Natuurlijk gebeurt het ook vaak dat het wel in max gebeurt. Hoe ze het animeren is denk ik gewoon keuze van het bedrijf, maakt vrij weinig uit lijkt me, zolang het maar goed werkt...Menesis schreef op 11 juli 2004 @ 00:30:
Over animaten gesproken: hoe doen de echte pro's dat precies? Maken zij eerst met bones zo'n skelet en maken ze daar dan met splines bepaalde controlepunten aan? (zo deden ze dat in een max tutorial; k snapte er alleen niet veek van waarom ze het zo en zo deden)
En hoe riggen ze het dan? Met physique? Of hebben de pro's daar andere tools voor?
Verwijderd
d'r zijn 43 meneertjes en 30 mevrouwtjes, dus oogst is nog wel even zoetVerwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 00:11:
[...]
zit je die namen nou allemaal terplekke te bedenken, of...niet.....? iig wel lollige simpele mennekes, als ze allemaal klaar zijn natuurlijk wel een grote plaat met alle ''familie'' leden he
http://www.dvd-home.nl/pers/dutchf.htm (onderaan)Er bestaan maar liefst 42 Meneertjes en 30 Mevrouwtjes karakters en ieder figuurtje heeft een unieke karaktereigenschap. Zo kan Meneertje Mager overal tussendoor, kan
Meneertje Babbel niet stoppen met kletsen en kan Meneertje Sterk wel 100 kilo bakstenen
optillen.
Ter introductie is vanaf 21 juni voor slechts € l een promo-DVDtje verkrijgbaar met drie
afleveringen (zie bijgaand). Vanaf 19 juli 2004 verschijnen op zowel DVD als VIDEO de
eerste twee delen Meneer Pech krijgt een ongelukje en Meneer Sterk, de koning van het
circus met ieder 8 afleveringen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 01:11 ]
Verwijderd
de echte grote sfx huizen schrijven gewoon hun eigen software. Pixar bijvoorbeeldMenesis schreef op 11 juli 2004 @ 00:30:
Over animaten gesproken: hoe doen de echte pro's dat precies? Maken zij eerst met bones zo'n skelet en maken ze daar dan met splines bepaalde controlepunten aan? (zo deden ze dat in een max tutorial; k snapte er alleen niet veek van waarom ze het zo en zo deden)
En hoe riggen ze het dan? Met physique? Of hebben de pro's daar andere tools voor?
Verwijderd
cool!Oogst schreef op 10 juli 2004 @ 23:03:
Morgen of zo verder met een andere Meneer. <knip>
Moeilijk! Ik kan niet kiezen! Dan maar allemaal... (maar niet allemaal morgen)
Verwijderd
De spiegels zijn veel te groot, als ze op de echte Duc 916/748 ook zo groot waren, dan zaten ze er tenminste niet voor nix op...MayaFreak schreef op 10 juli 2004 @ 17:48:
[...bla bla banden...]
Als je zeg wat er niet goed aan is dan kan ik het nog wel veranderen
Dit zijn alle boekjes die ik hier in huis kon vinden. We hebben er misschien ooit meer gehad, maar deze acht staan hier in de kast.Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 00:11:
[...]
zit je die namen nou allemaal terplekke te bedenken, of...niet.....? iig wel lollige simpele mennekes, als ze allemaal klaar zijn natuurlijk wel een grote plaat met alle ''familie'' leden he
Neenee, ik maak deze acht en daarna ga ik kijken of mijn klasgenoot Ralph/Rituality zover kan krijgen dat ik wat van zijn schattige schetsjes mag modellen.tie-rep schreef op 11 juli 2004 @ 01:59:
[...]
cool!![]()
Je bent voorlopig nog niet klaar
Je hebt ook nog 'little misses'!
en als je klaar bent, mag je hiermee spelen
Er zijn 1001 mogelijkheden. Lekker snel gaat het in MAX met Character Studio. Als je het handmatig doet, gebruik je waarschijnlijk bones met de skin-modifier. Bij de ellebogen handmatig de vertices bewegen zoals werd voorgesteld is niet nodig, want MAX kent angle deformers waarmee je dat kunt automatiseren.Menesis schreef op 11 juli 2004 @ 00:30:
Dummies en sliders klinkt wel erg ingewikkeld, daar heb je er niet zoveel van nodig. Voor het gezicht misschien, de rest kan goed met bones.Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 01:23:
[...]
de echte grote sfx huizen schrijven gewoon hun eigen software. Pixar bijvoorbeeld
Maar in MAX kan je prima animeren hoor, gewoon veel dummy's en sliders gebruiken + er een berg scripting achter stuiteren en voila ( voor de echte goede animaties )
Ik gebruik gewoon altijd de modifier Skinen dan bij de ellebogen, knieen etc vertex voor vertex apart wegen ( klinkt best dom in het NL )
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
dat bedoel ik ookOogst schreef op 11 juli 2004 @ 12:08:
Dummies en sliders klinkt wel erg ingewikkeld, daar heb je er niet zoveel van nodig. Voor het gezicht misschien, de rest kan goed met bones.
gewoon in object mode gaan, dan material -> material attributes -> assign new material -> blinnVerwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 01:43:
Ten eerste, ik gebruik MAYA 5!!Zodat ik geen max antwoorden krijg
Mijn grote vraag is, als ik bijv een tafel maak, en een texture voor hout maak. Moet ik dan voor ieder vlak een apart materiaal aanmaken ivm de goede hoeveelheid UVs? (lijkt me stug).
Hoe doe ik dit dan wel netjes?
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Heb een tijdje geleden wat materiaal van DTM2 (race spel) gezien. De filmpjes tussendoor waren allemaal in max gemaakt. Wel leuk om te zien!Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 00:57:
[...]
ik denk dat de meeste mensen zowiezo niet in max animeren. Maar in aparte progi's zoals messiah animation master, motion builder etc. Natuurlijk gebeurt het ook vaak dat het wel in max gebeurt. Hoe ze het animeren is denk ik gewoon keuze van het bedrijf, maakt vrij weinig uit lijkt me, zolang het maar goed werkt...
Om uit te testen:
[ Voor 36% gewijzigd door inquestos op 11-07-2004 17:07 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ah leuk. Misschien kunnen de vingers die op de buik rusten wat minder dik zijn. Het oog ziet er een beetje vreemd uit, al is het misschien geen oog maar iets anders.inquestos schreef op 11 juli 2004 @ 16:54:
[...]
Om uit te testen:
[afbeelding]
Bijna een uur... dus ook best lang ja
trouwens, 't is mr lazy
[afbeelding]
Hier en hier staan er een hoop, zo niet allemaal
Mixed Reality dev
Die ogen horen volgensmij toch echt zo, en ja die hand, was er ook niet tevreden over, maar snel gemaakt (alhoewel, snel). Hij heeft trouwens hier nog gewoon 3 handen, gewoon symmetry er overheen gegooit. Ook twee monden trouwensQylos schreef op 11 juli 2004 @ 17:57:
[...]
Ah leuk. Misschien kunnen de vingers die op de buik rusten wat minder dik zijn. Het oog ziet er een beetje vreemd uit, al is het misschien geen oog maar iets anders.
Bij max zitten zelf gewoon goede tutorials. Wel een beetje te uitgebreid trouwens...Menesis schreef op 11 juli 2004 @ 18:13:
...Dan ga ik die skin modifier maar ns proberen! Iemand misschien nog tips voor goeie tutorials daarover?
Verwijderd
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
De schotel op/als hoofd vind ik leuk bedacht. Sommige naden vertonen nog wat mesh errors en sommige lijken in de hoeken wat minder polygonen te hebben dan de anderen.Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 18:32:
Ik ben zojuist weer even verder gegaan met de robot, en hier is de WIP (zonder textures, gaat mij nu puur om het model).
[afbeelding]
[afbeelding]
+++FILMPJE+++
Armen zijn sowieso fout, en er zit bijv. geen hoofd op enz.. Graag wil ik tips over wat ik dr verder aan moet maken/eraf moet halen/moet veranderen ect, want ik vind hem niet mooi worden zelf..
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:05 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 23:28 ]
Bij zo'n robot denk ik meer aan high-tec, dus een roestige robot is onwaarschijnlijk. Maar het hangt er natuurlijk vanaf van welk standpunt dit is. Over 30 jaar is zo'n robot verouderd en dat deze zou roesten is niet uitgesloten.Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 23:24:
@ 6k/Qylos: Bedankt voor de tips! Idd, de naden lijken niet helemaal te kloppen, en de voeten zouden inderdaad ook beter kunnen.
De schotel is niet het hoofd, het hoofd komt er nog (bovenop). Waarom dan die schotel? Het is de bedoeling dat ik dit model voor een (m'n) site ga gebruiken (als ik hem nog zo kan maken dat ik er zelf tevreden mee ben), en dan wordt de schotel gebruikt voor "contact". Zo zit er op zijn buik een vakje, die zo gedraaid kan worden, op de achterkant zit een schermpje
De robot krijgt gewoon 2 armen, maar aangezien ik nog veel aan de armen wil (moet) gaan doen, en het een kwestie is van even spiegelen had ik die er niet bij gerenderd.
Het filmpje is 100 frames lang, even lang als 1 rondje er over doet, maar ik zal de volgende keer het filmpje langer maken, zo'n 250 ~ 300 frames oid.
Hier een versie met de texture's die ik al had, met een skylight (Er is niets aan het model verandert sinds vorige update):
[afbeelding]
Verwijderd
alles kan in principe gewoon in max. Met biped of bones, je moet gewoon goed kunnen animeren, das alles.... maar das voornamelijk net als modellen gewoon ervaring, als je het goed kan, kan je in alle programma's redelijke platen maken. Hetzelfde als bij animeren, als je dat onder de knie hebt moet je het ook zon beetje in elk programma wel kunnen. Natuurlijk zijn die speciale progi's ervoor makkelijker en sneller, en het ziet vaak gewoon wat beter uit...maar het moet net zo goed kunnen in max...of welk ander progi dan ook..lijkt me...Neejoh schreef op 11 juli 2004 @ 15:47:
[...]
Heb een tijdje geleden wat materiaal van DTM2 (race spel) gezien. De filmpjes tussendoor waren allemaal in max gemaakt. Wel leuk om te zien!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Sorry voor de late reactieMayaFreak schreef op 10 juli 2004 @ 17:48:
[...]
Als je zeg wat er niet goed aan is dan kan ik het nog wel veranderen
[ Voor 3% gewijzigd door Neejoh op 12-07-2004 11:42 ]
[ Voor 14% gewijzigd door WhAsSsAaA op 12-07-2004 13:16 ]
Verwijderd
Bryce?WhAsSsAaA schreef op 12 juli 2004 @ 13:14:
leuke plaatjes allemaal hier,... heb zelf ook tijdje terug zitten *klooien* met 3d stuff:
[afbeelding]
en:
[afbeelding]
i think so ....
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Ik weet niet wat je referentie is, maar misschien kun je zorgen dat de ogen wat meer "blenden" op het hoofd/lichaam van het wezen.Oogst schreef op 12 juli 2004 @ 11:32:
Hop! Meneer Doodsbenauwd voegt zich bij de rest!
[afbeelding]
Neem aan dat bij bryce ook een mogelijkheid is tot het verandere van textureWhAsSsAaA schreef op 12 juli 2004 @ 13:14:
leuke plaatjes allemaal hier,... heb zelf ook tijdje terug zitten *klooien* met 3d stuff:
[afbeelding]
en:
[afbeelding]
[edit] spreekt voor zich *
[edit2] beide gemaakt met bryce 5
Op de referentie zijn zijn ogen gewoon twee zwarte rondjes, dus dat kon ik niet zonder meer aanhouden. Als ik er zo naar kijk, vind ik ze eigenlijk wel goed op zijn hoofd vallen zoals ze zijn.Qylos schreef op 12 juli 2004 @ 13:29:
[...]
Ik weet niet wat je referentie is, maar misschien kun je zorgen dat de ogen wat meer "blenden" op het hoofd/lichaam van het wezen.
Leuke gezichtsuitdrukking. Ik neem aan dat je er nog meer maakt?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ziet er weer leuk uit, alleen jammer dat het echt zo'n piramide vorm heeft. Ik heb geen zin om de boekjes op te zoeken, maar volgensmij heeft ie toch echt niet zo'n piramidevorm. Lijkt nu net of je z'n lichaam (zonder armen, benen, ogen en mond) hebt geselecteerd en daar een noise modifier overheen hebt gegoten....Oogst schreef op 12 juli 2004 @ 11:32:
Hop! Meneer Doodsbenauwd voegt zich bij de rest!
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door inquestos op 12-07-2004 13:43 ]
Verwijderd
Verwijderd
Klein hoofd ten opzichte van het lichaam de kleren. Ook de benen lijken wat kort , of het moet een 3/4 broek wordenSchuey schreef op 12 juli 2004 @ 14:02:
update van mijn gastje, naar even naar de plaat te hebben gekeken bereikt mij het gevoel dat er iets niet klopt, zou alleen niet weten wat.
[afbeelding]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Hij heeft op de achterkant van de boekjes inderdaad geen piramidevorm, maar op de voorkant en in het boekje wel en dat heb ik aangehouden. En die bobbels zijn geen noise hoor. Noise gaf helaas geen mooi effect zoals ik het wilde, dus heb ik de noise handmatig moeten doen. Meneer Doodsbenauwd was trouwens twee uur werk, omdat het lastig was om de vorm en de noise goed te krijgen.inquestos schreef op 12 juli 2004 @ 13:43:
[...]
Ziet er weer leuk uit, alleen jammer dat het echt zo'n piramide vorm heeft. Ik heb geen zin om de boekjes op te zoeken, maar volgensmij heeft ie toch echt niet zo'n piramidevorm. Lijkt nu net of je z'n lichaam (zonder armen, benen, ogen en mond) hebt geselecteerd en daar een noise modifier overheen hebt gegoten....
trouwens, hoe lang heb je er nou over gedaan??
Hier kun je mooi aanhouden dat bij een volwassen mens het hoofd ongeveer 1/7 van de totale hoogte is.Just_I schreef op 12 juli 2004 @ 14:09:
[...]
Klein hoofd ten opzichte van het lichaam de kleren. Ook de benen lijken wat kort , of het moet een 3/4 broek worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Oogst op 12-07-2004 14:53 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Leuk mannetje. Misschien is het punt waar de armen met het lichaam verbonden worden wat te smal. Ik vind het raar dat de arm dikker wordt naarmate de lengte groter wordt, bij (normale) mensen is dit juist andersom.Oogst schreef op 12 juli 2004 @ 14:50:
Hop! Meneer Gierig!
[afbeelding]
Eén uur werk, overigens, deze Meneer Gierig.
Welke tutorial heb je gebruikt om die velg te maken?Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:58:
[afbeelding]
Dit is dan mijn eerste creatie in 3dsmax volgens de tutorial gemaakt. Ik kon alleen geen goede tutorials vinden om het een soort chroom te maken ofzo. Iemand hier oplossing / tut voor? Ennuh die spaak linksboven die lijkt neit helemaal goed te zitten. Komt dit door lichtval ofzo?
naja alle tips en comment welkom
[ Voor 7% gewijzigd door Barracuda_82 op 12-07-2004 15:52 ]
tja dit is weer iets tegenstrijdig met de commenst hieronderVerwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:06:
z'n nek lijkt iets te lang en een klein beetje te ver naar achteren maarja ik heb verder ook nog nooit poppetje gemaakt maar das iig wat ik zie
hier kan ik me idd wel in vinden. Alhoewel ik bij de broek twijfel, hij heeft natuurlijk zijn blouse niet in zijn shirt, dus weet niet of de broek nu juist goed is of nog wat langer moet, maar zal ze morgen wel wat langer maken.Just_I schreef op 12 juli 2004 @ 14:09:
[...]
Klein hoofd ten opzichte van het lichaam de kleren. Ook de benen lijken wat kort , of het moet een 3/4 broek worden.
[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 12-07-2004 15:46 ]
Nou het is in iig geen 3/4 broek (je hebt namelijk schoenen toegevoegd). Maar het lijkt alsof de persoon korte benen gaat krijgen omdat het kruis van de broek imo wat aan de lage kant zit. En ook zie je geen riem of iets dergelijks waardoor het nog meer lijkt dat het kruis wat veel naarbeneden zit.Schuey schreef op 12 juli 2004 @ 15:42:
[...]
tja dit is weer iets tegenstrijdig met de commenst hieronder
[...]
hier kan ik me idd wel in vinden. Alhoewel ik bij de broek twijfel, hij heeft natuurlijk zijn blouse niet in zijn shirt, dus weet niet of de broek nu juist goed is of nog wat langer moet, maar zal ze morgen wel wat langer maken.
oogst zal eens meten
[ Voor 6% gewijzigd door Just_I op 12-07-2004 15:52 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq