[3d] post je 3d stuff maar weer - part 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.838 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nee, ik had dit ook een paar foras terug gelezen, maar kon het even niet meer vinden. Want ook de lege material bollen zijn weg en staat er Not Supported

edit:

Tnx, PJanssen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Chester op 05-07-2004 18:55 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
He cool, thnx PJanssen :D Ik zat nog steeds te fucken met die assigned renderer terug te zetten, en alleen te gebruiken wanneer ik een render ging maken ;)

Stomme is dat het nog best logisch is ook :/ had ik nou maar wat verder uit m'n doppen gekeken hehe

[ Voor 25% gewijzigd door Neejoh op 05-07-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 17:46:
[...]

Ahum, ik probeer te helpen, ok ?
Het is nou eenmaal een feit dat boolean nogal eens meshes verneukt. En als je het dan op een simpele manier kunt vermijden, dan zeg ik dat. Toen ik begon met max gebruikte ik ook vaak boolean, maar met tips van mensen hier doe ik het nu nooit / bijna nooit meer.

En zoals Wilco zegt, je hoeft m'n post niet te lezen of die methode te gebruiken.

trouwens, iedereen is hier nogal snel op z'n pik getrapt hé ? Tijdje geleden d-tox, gister inquestos al, nu jij... 8)7 Maar goed, als kritiek en discussies hier niet worden gewaardeerd... dan zul je mij hier niet meer terug zien :/
ach ja zo houdt je het topic een beetje levend. En ja soms worden er gewoon van die irritante dingen gepost, ik zal me voortaan wel inhouden. Binnenkort weer vakantie dan zal al dat gemekker wel weg zijn.. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 19:58:
[...]

ach ja zo houdt je het topic een beetje levend. En ja soms worden er gewoon van die irritante dingen gepost, ik zal me voortaan wel inhouden. Binnenkort weer vakantie dan zal al dat gemekker wel weg zijn.. :P ;)
Spierpijn, koppijn, Stress, Problemen, broertjes...zucht, gewoon behoefte aan vakantie...ga zo weg dus kan ik weer lekker relax meepraten over 2 weken. enne...sorry Pjanssen B) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
jarnotjuh schreef op 05 juli 2004 @ 17:54:
iemand nog comments op mijn legopoppetje? :D
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is de opstaande rand op zijn hoofd wat aan de smalle kant. IMO moet de binnenste rand nog iets meer naar binnen toe.
Verder ziet 'ie dur wel kewl uit!

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 17:46:
[...]

Maar goed, als kritiek en discussies hier niet worden gewaardeerd... dan zul je mij hier niet meer terug zien :/
hzo een groot ego? :r

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
sjink schreef op 05 juli 2004 @ 20:34:
[...]

Ben het met PJanssen eens...en deze reaktie slaat dus nergens op. Kom op mensen :) ik wil WIPS en finals zien...ben zelf nu Max5 weer aan het installeren.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjink schreef op 05 juli 2004 @ 20:34:
[...]
Dat valt wel mee hoor.
Wat ik wil zeggen, is dat veel mensen hier kritiek of soms zelfs goedbedoelde hulp opvatten als een aanval ofzo 8)7 Dan heb je ook wel echt het idee dat je inbreng bij een probleem of discussie gewaardeerd wordt :/

En van dit soort reacties wordt ik al helemaal niet goed. Hoezo nou ineens weer een te groot ego? Een beetje gewoon met elkaar omgaan is toch niet zo moeilijk man ? :/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik wou net zeggen. Als het niet zonder de hulp van Oogst en nog velen anderen hier was, was ik nu nog steeds bezig met primitives e.d.
Kritiek is juist hartstikke goed. (Mits het opbouwende kritiek is uiteraard)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 20:42:
Wat ik wil zeggen, is dat veel mensen hier kritiek of soms zelfs goedbedoelde hulp opvatten als een aanval ofzo 8)7 Dan heb je ook wel echt het idee dat je inbreng bij een probleem of discussie gewaardeerd wordt :/
Dat is tegenwoordig gewoon bij alles waar je kritisch op reageert :S. Als je om een mening vraagt moet je later niet gaan zeiken over de gegeven mening imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat valt wel mee hoor.

En van dit soort reacties wordt ik al helemaal niet goed. Hoezo nou ineens weer een te groot ego? Een beetje gewoon met elkaar omgaan is toch niet zo moeilijk man ? :/
* Wilco sluit zich daar volledig bij aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/raytrace.jpg
Steeds vaker krijg ik met raytracing dit rare, korrelige, resultaat... :? Het is een raytrace mat. met alleen de reflections op 100% wit zeg maar. En AA op 'fast adaptive' in die raytrace diag. Verder geen speciale dingen... Ik had dit probleem ook al (hoewel minder duidelijk) bij die 'tropical vacation' contest (het water bij die pinguin).
Aan welke instelling ligt dit?
PS: ik gebruik max5

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 05-07-2004 22:28 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Menesis: welk programma?
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 21:15:
[...]

* Wilco sluit zich daar volledig bij aan :)
Zeg, jullie zijn toch niet toevallig een en dezelfde persoon he ? (wellicht gespleten persoonlijkheid) :P
Samen mee doen met contest en projecten, elkaar steeds bijvallen :P

[ Voor 4% gewijzigd door inquestos op 05-07-2004 22:31 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen hoe ik die skylight van max doe in maya? Of iets vergelijkbaars? Ik kan maar geen goede oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 05 juli 2004 @ 22:31:
[...]
Zeg, jullie zijn toch niet toevallig een en dezelfde persoon he ? (wellicht gespleten persoonlijkheid) :P
Samen mee doen met contest en projecten, elkaar steeds bijvallen :P
Haha, nee hoor :)
Ik denk dat Wilco zich hier overigens volledig bij aan zal sluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
Wel goed in mn post kijken he ;) >3D studio max, release5

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 05-07-2004 23:08 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 23:04:
[...]

Haha, nee hoor :)
Ik denk dat Wilco zich hier overigens volledig bij aan zal sluiten :P
Daar ben ik het dus niet mee eens! :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Menesis schreef op 05 juli 2004 @ 23:08:
[...]
Wel goed in mn post kijken he ;) >3D studio max, release5
Toen ik keek had je je post nog niet ge-edit. Waarschijnlijk alsnog prog toegevoegd?

Maar goed, ik kan door vreemde waardes toe tekennen in de raytrace-dialoge je probleem niet reproduceren. Probeer je raytrace settings eens te resetten...
Verder: Je gebruikt gewoon de default scanline renderer? Geen aparte materialen? Geen skylight, "Advanced Lightning" (Lighttracer, radiosity), of vreemde waardes bij anti-aliasing (standaard area, filter size: 1,5) ??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Mensen, kap eens met elkaar afzeiken :/
Als je hier werk post, dan moet je tegen kritiek kunnen. En die kritiek moet overigens wel ergens op gebaseerd zijn, en ook nog eens opbouwend... kun je zulke kritiek niet leveren, zeg dan gewoon niks.
En als je snel op je teentjes getrapt bent qua kritiek, dan heeft het ook weinig zin om je werk hier te posten.

* Pelle stelt een grouphug voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
[...]

Dat valt wel mee hoor.

tja je vindt jezelf schijnbaar onmisbaar voor de community en daaruit trek ik als conclusie uit dat je een groot ego hebt. Mja ben schijnbaar de enigste die zich daar aan irriteert dus let maar niet op mij.

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

sjink, check je mail.
* Pelle hoopt dat het hiermee afgedaan is, en iedereen weer gewoon fijn z'n 3d dingen gaat posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:58
Pelle schreef op 06 juli 2004 @ 09:22:
sjink, check je mail.
* Pelle hoopt dat het hiermee afgedaan is, en iedereen weer gewoon fijn z'n 3d dingen gaat posten
zullen we dat maar eens doen dan ;)

wipje van een shirt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.wgeuze.nl/images/shirt.jpg
klik

kritiek is dus welkom

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 06-07-2004 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:54

Imhotep

The Dark Side

Barracuda_82 schreef op 05 juli 2004 @ 16:57:
[...]

Op 3d total staat een tutorial over gras.

En hier kun je je plaatjes uploaden.
ey thnx.
maar die tut voor het gras bedoel ik niet.
ik ben van plan om er een bitmap op te leggen, mar dan krijg je altijd herhalingen.
Dat wil ik dus vorokomen.
er was toen een tut waarin werd uitgelegd hoe je de bitmaps over elkaar heen kon leggen en dat je dan 2 of 3 lagen gras heb die ook allemaal en andere richting op lopen.
zo leek het hele veld net echt en had je geen herhalingen meer :)

hier nog ff het plaatje waar ik het dus voor nodig ben.
Het gebouw moet ik ook nog compleet texturen, dus daar moet je nog ff niet op letten.
Maar omdat je zoveel gras ziet is het dus niet mooi als je steeds die herhaling terug ziet.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8374LR440SFE

[ Voor 25% gewijzigd door Imhotep op 06-07-2004 10:09 ]

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 09:26
Heb je een url van die tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

timcooijmans schreef op 06 juli 2004 @ 10:50:
Heb je een url van die tutorial?
nee dat is het hem juist.

hij is aan bod gekome in 1 van de vorige topics.
dat was een jongen die een model gemaakt had van een soort waterloop met rad en boven viel het weer naar beneden.
(ze hebben dar een apparte naam voor geloof ik)

en die had het op die manier gemaakt.

en nu heb ik er eigenlijk nog een vraagje bij.
Ik ben nu dus voor mij werk bezig om van dit model een 3d-animatie te maken.
Het model heb ik geteken in ARC+ en ga hem straks renderen in max 6.
nu heb ik al eerder een animatie gemaakt in max, maar die was gewoon in grijstonen.
Deze ga ik proberen "echt" te laten lijken, maar weer niet zo echt dat ik een paar weken bezig ben met renderen straks.

Dus voor dit fimpje ga ik eerst in vogelvlucht over het gebouw en dan eromheen en uiteindelijk ga ik het gebouw binnen.
hierbij gaan dan ook alle deuren open en dicht als ik bij die deur in de buurt kom.

een intensief werkje dus. :)

maar nu maak ik gebruik van sunlight.
Dit heeft wel het effect dat het allemaal mooi belicht word (aan de buitenkant) maar het renderen duurt nu dus extra lang. en dat is dus een groot nadeel.

als ik er meerdere omi's opzet krijg ik volgens mij ook meerdere schaduwen en dat kan dus ook weer niet (niet realistisch).

Om een lang verhaal kort te maken. kan iemand mij vertellen hoe ik dus een (redelijke) belichting heb die niet teveel vraagt van mijn pc qua renderen.

PS. dacht zelf aan mr. area omni's en dan van 1 de schaduw aanlaten staan, maar weet niet of dat wel een redelijk resultaat geeft eigenlijk?

[ Voor 61% gewijzigd door Imhotep op 06-07-2004 11:20 ]

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Imhotep schreef op 06 juli 2004 @ 09:34:
[...]
er was toen een tut waarin werd uitgelegd hoe je de bitmaps over elkaar heen kon leggen en dat je dan 2 of 3 lagen gras heb die ook allemaal en andere richting op lopen.
zo leek het hele veld net echt en had je geen herhalingen meer :)
Dat was XLerator in [3d] post je stuff maar weer part 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer vrolijk, kreeg net te horen dat ik over ben....eindelijk.. :9 :*) :Y)
:P .
Anyway ik zal zo ook es een updatje posten..
respekt @ iedereen _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

feli D-Tox

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:35:
Ik ben weer vrolijk, kreeg net te horen dat ik over ben....eindelijk.. :9 :*) :Y)
Om maar ff off-topic door te gaan:Wat doe je exact?
Ik had 0,01 punten over btw op mijn eind-rapport, dus 0,02 punten lager voor SK en was blijven zitten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Gratz D-Tox.
Na een jaar eruit geweest te zijn ga ik het in de vakantie ook weer eens proberen, kijken of het nog een beetje lukt met 3ds max. Wil me ook wat gaan verdiepen in Zbrush omdat die modelling video's er toch wel stoer uit zagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:35:
Congratz :) Ik kan morgen m'n diploma ophalen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:52:
[...]

Om maar ff off-topic door te gaan:Wat doe je exact?
Ik had 0,01 punten over btw op mijn eind-rapport, dus 0,02 punten lager voor SK en was blijven zitten })
ja bij mij ook zoiets het was echt weer net... 5,5 5,6 5,45 enzo... het was echt heeel close... das wel ffe een opluchting.. :9 (havo btw)

meteen maar een updatje dan..jup ik heb hem flink toegetakelt :+

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/OEZ06USH4P75
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/PVD2RRH273CI

nou blijf ik verder echt van zijn kop af, mijn fantasie slaat weer es door :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleempje: Ik heb een text die pas van frame 0T/M500 niet te zien moet zijn en van frame 501T/M1000 moet ie wel zichtbaar zijn. Hoe kan ik dit het beste aan pakken? de Hide/Unhide functie kun je volgens mij niet animeren. b.v.d.

edit:
Dtox, ziet er netjes uit, alleen ik vind dat zijn lippen een iets donkerdere kleur mogen hebben. wat je haar betreft: dat gaat met stappen in de goede richting _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:32:
Ik zit met een probleempje: Ik heb een text die pas van frame 0T/M500 niet te zien moet zijn en van frame 501T/M1000 moet ie wel zichtbaar zijn. Hoe kan ik dit het beste aan pakken? de Hide/Unhide functie kun je volgens mij niet animeren. b.v.d.

edit:
Dtox, ziet er netjes uit, alleen ik vind dat zijn lippen een iets donkerdere kleur mogen hebben. wat je haar betreft: dat gaat met stappen in de goede richting _/-\o_
ja je hebt gelijk, het zijn een beetje rozige vrouwen lipjes nou...zal k zo es veranderen..

btw ik heb eindelijk, na lang proberen, een beetje suc6 in het animeren van zijn haar..(met mesh select en flex modifier, kost amper laadtijd en werkt prima, je kan ook gewoon zwaartekracht en wind hierbij instellen. Probleem is wel dat de planes soms wel door zijn kop heen gaan, meestal valt dit niet op, maar moet ik nog iets op proberen te vinden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 11-09 15:37
Dat lijkt Neo wel :)

Haar is wel een stuk beter zo. Alleen nog wat hoekig. En je shadowmap is nogal erg hoekig rond die blinddoek. Die dan weer erg 1-poly dik is :P. Kleine aanmerkingen maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:45:
[...]

ja je hebt gelijk, het zijn een beetje rozige vrouwen lipjes nou...zal k zo es veranderen..

btw ik heb eindelijk, na lang proberen, een beetje suc6 in het animeren van zijn haar..(met mesh select en flex modifier, kost amper laadtijd en werkt prima, je kan ook gewoon zwaartekracht en wind hierbij instellen. Probleem is wel dat de planes soms wel door zijn kop heen gaan, meestal valt dit niet op, maar moet ik nog iets op proberen te vinden :P )
offtopic:
hey 3d-god ;)
je hebt mail op je hotmail

ziet er goed uit man.
is dit trouwens nog steeds dat model waar je in deel 16 ofzo met begonnen bent?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imhotep schreef op 06 juli 2004 @ 16:07:
[...]

offtopic:
hey 3d-god ;)
je hebt mail op je hotmail

ziet er goed uit man.
is dit trouwens nog steeds dat model waar je in deel 16 ofzo met begonnen bent?
hehe :9 , nee met de meeste models die ik heb gemaakt, was ik meestal niet langer dan een weekje mee bezig. Tegenwoordig hou ik het al wat langer vol, maar nog lang niet lang genoeg. Mischien deze keer wel, wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 06 juli 2004 @ 16:00:
Dat lijkt Neo wel :)

Haar is wel een stuk beter zo. Alleen nog wat hoekig. En je shadowmap is nogal erg hoekig rond die blinddoek. Die dan weer erg 1-poly dik is :P. Kleine aanmerkingen maar :).
jup shadow map is niet goed nee. Moet eigenlijk gewoon op raytraced staan want dan heb je n.m ook nog de schaduw van het haar(schaduw van de opcity map dus. Maar de rendertijd schiet dan ineens zoveel omhoog..Ik zal de schadow map wat beter instellen next render.

En die doek, ja dat was eigenlijk opzettelijk 1 poly dik, ik wou niet dat het een al te dikke doek werd. Denk je dat het beter is om het iets dikker te maken dan?, ik zal het iig ffe testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:32:

edit:
Dat kan makkelijk met de track view - editorfuck hoe heet het ook alweer??? :)

Dan hoef je je slider alleen maar te verplaatsen van 0 naar 500 (zichtbaar vanaf 500 dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Scipionyx op 06-07-2004 18:07 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op 06 juli 2004 @ 18:03:
[...]

Dat kan makkelijk met de track view - editorfuck hoe heet het ook alweer??? :)

Dan hoef je je slider alleen maar te verplaatsen van 0 naar 500 (zichtbaar vanaf 500 dus)
bedankt, al was ik er ondertussen al achter, doormiddel van de opacity (dankzij PJanssen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~proos017/GoT/wip09.jpg
Ook maar weer eens wat.

En aan alles kan nog wel wat beter. Textures zijn er nog niet, alles is procedural tot nu toe. Handen komen dicht te zitten (als een vuist).

C&C altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
LiToKi schreef op 06 juli 2004 @ 19:31:
[afbeelding]
Ook maar weer eens wat.

En aan alles kan nog wel wat beter. Textures zijn er nog niet, alles is procedural tot nu toe. Handen komen dicht te zitten (als een vuist).

C&C altijd welkom.
Hij is geinig! :)
Mijn enige comment is eigenlijk dat de oren wat lager zouden moeten, dan vallen de poten/riempjes van de bril er ook meteen mooi overheen i.p.v. ze halverwege samen te drukken. En de textures had je zelf al aangegeven dus dat komt nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

[afbeelding]
Ook maar weer eens wat.

C&C altijd welkom.
rofl

hij is weer super humor zoals gewoonlijk. Waar komt ie op te zitten?

is het cinema4D of 3Dmax?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
6K schreef op 06 juli 2004 @ 21:47:
[...]

rofl

hij is weer super humor zoals gewoonlijk. Waar komt ie op te zitten?

is het cinema4D of 3Dmax?
Op een lullig stoeltje.

En dan krijgt ie een lullig vliegapparaat op z'n rug. Waarmee tie een halve meter boven de grond kan zweven.

En het is 3dsmax, Vray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds mn eerste 3dsmax project. Ben nu beetje begonnen met texturen, maar het is nog wel moeilijk. Ook zoek ik nog naar een goed alternatief voor een skylight. De rendertijden worden hiermee wel erg lang.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~angenen/Roel/Textuurbegin.JPG

klikbaar voor 800x600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik ben vanuit een tutorial een fiat 500 aan het namaken. Echter de renderingen willen niet echt lukken.

Ik heb er al van alles op nagelezen maar kom er niet helemaal uit.

Op moment heb ik een skylight in de scene zitten. De tracer plugin aan gezet. En raytrace materiaal gebruikt.

En de kleuren gedaan volgens een car paint tut op 3d studio . Echter de renders duren nu enorm lang. Ook de quick renders trouwens. En het resultaat is om te huilen.

Of flink overbelicht. andere keer weer veel te donker.
Mooie reflecties heb ik nog niet kunnen vinden.

Kan iemand misschien in kort zeggen wat ik precies moet doen. Om mooie wips te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 00:50:
Hm misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik ben vanuit een tutorial een fiat 500 aan het namaken. Echter de renderingen willen niet echt lukken.

Ik heb er al van alles op nagelezen maar kom er niet helemaal uit.

Op moment heb ik een skylight in de scene zitten. De tracer plugin aan gezet. En raytrace materiaal gebruikt.

En de kleuren gedaan volgens een car paint tut op 3d studio . Echter de renders duren nu enorm lang. Ook de quick renders trouwens. En het resultaat is om te huilen.

Of flink overbelicht. andere keer weer veel te donker.
Mooie reflecties heb ik nog niet kunnen vinden.

Kan iemand misschien in kort zeggen wat ik precies moet doen. Om mooie wips te produceren.
Loop deze tute eens door zou ik zeggen. En als je daar toch bent, kijk dan ook ff naar de portifolio van die kerel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:59
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 00:14:
Nog steeds mn eerste 3dsmax project. Ben nu beetje begonnen met texturen, maar het is nog wel moeilijk. Ook zoek ik nog naar een goed alternatief voor een skylight. De rendertijden worden hiermee wel erg lang.

[afbeelding]

klikbaar voor 800x600
Ik zou dan voor de E-light gaan. Alleen heb je dan niet het voordeel dat je dingen kan doen van waar de zon staat etc. Dat maakt het dus weer iets lastiger. Maar verder werkt het wel erg goed.

Hij is trouwens gewoon vrij te downloaden.

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even (klein beetje) offtopic:

iemand misschien een idee waar ik een 3d animatie opleiding (cursus) kan volgen? (mag in het buitenland, graag zelfs)

ik heb contact gehad met Fullsail in de USA, lijkt me wel wat, tis alleen een beetje prijzig : 50.000dollar (maar wel direct contact met paramount pictures en andere)

www.fullsail.com

en heb er ook 1 gevonden in Australie, deze kost 10.000dollar

[link ontbreekt even]

het gaat mij dus puur om de cgi & animation, er zijn wel 1 dags cursussen in nederland maar dat volstaat niet.

hoge school voor de kunsten in utrecht leek iets te zijn, maar je moet ook van schilderen houden (en ambities in hebben) dus dat lijkt me niks

p.s. ik pruts nu al een poosje met 3ds max5 en sinds 3maanden versie 6, maar wil verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hm.. op cgtalk zie je toch redelijk vaak van die afstudeeranimaties van de vancouver film school of zoiets? is dat niet?

en ik meen daar ook een keer iets gezien te hebben van een school in duitsland, maar dat weet ik niet zeker

[ Voor 32% gewijzigd door 6K op 07-07-2004 10:31 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 07 juli 2004 @ 10:30:
hm.. op cgtalk zie je toch redelijk vaak van die afstudeeranimaties van de vancouver film school of zoiets? is dat niet?

en ik meen daar ook een keer iets gezien te hebben van een school in duitsland, maar dat weet ik niet zeker
vancouver film school, dat is het! dit zocht ik, ik heb wel lopen zoeken op cgtalk maar heb hier blijkbaar overheen gelezen, ik kwam net het topic tegen :*)
http://www.vfs.com/fullTime.php?program_id=7

ik ga is even de details van de opleiding bekijken, het is iig een stuk goedkoper dan die in de USA (ongeveer 26.000dollar + additional costs...) en dichterbij :X (foutje het is in canada)

thanks again

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ook maar weer eens wat.

C&C altijd welkom.
lol, maar zoiets smeekt toch gewoon om geanimeerd te worden! ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ook maar weer eens wat.

C&C altijd welkom.
Hmmmm is er ergens een tutorial voor het maken van cartoon figuurtjes. Ik probeer al hele tijd mooie ronde figuren te maken. Dan begin ik met een box en die gewoon te editen met vertexes te verslepen enzo maar zo mooi krijg ik het dus echt niet. Hoe pak jij zoiets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 10:27:

iemand misschien een idee waar ik een 3d animatie opleiding (cursus) kan volgen? (mag in het buitenland, graag zelfs)

ik heb contact gehad met Fullsail in de USA, lijkt me wel wat, tis alleen een beetje prijzig : 50.000dollar (maar wel direct contact met paramount pictures en andere)

www.fullsail.com

[link ontbreekt even]

het gaat mij dus puur om de cgi & animation, er zijn wel 1 dags cursussen in nederland maar dat volstaat niet.

hoge school voor de kunsten in utrecht leek iets te zijn, maar je moet ook van schilderen houden (en ambities in hebben) dus dat lijkt me niks

p.s. ik pruts nu al een poosje met 3ds max5 en sinds 3maanden versie 6, maar wil verder...
ik zou als ik jou was bij gnomon kijken

http://www.gnomon3d.com/

Fheng zhu als leraar kan niet beter :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou als ik jou was bij gnomon kijken

http://www.gnomon3d.com/

Fheng zhu als leraar kan niet beter :D
lijkt ook wat, wordt de keuze toch nog moeilijk :P

bedankt voor de info _/-\o_

extra adressen zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 22:50:
Kan iemand me uitleggen hoe ik die skylight van max doe in maya? Of iets vergelijkbaars? Ik kan maar geen goede oplossing vinden.
Als je Maya 6 hebt, dan kun je bijvoorbeeld kijken naar Image Based Lighting. Dit zit in de Render Globals van Mental Ray (ja, die moet je dan wel gebruiken). Je kunt dan bijvoorbeeld geen image maar een texture gebruiken (zit een comboboxje voor) en dan een geheel witte kleur nemen. Even spelen met de licht- en schaduwinstellingen die ook in de Render Globals bij Image Based Lighting staan en je kunt hele mooie resultaten behalen.

Je zou bijvoorbeeld ook met een Area Light kunnen spelen. Deze geeft ook wel redelijke resultaten.

Beide bovenstaande voorbeelden zijn vrij intensief om te renderen (zeker Image Based Lighting met shadows) dus kun je bijvoorbeeld ook zelf een Dome of Light maken. Zat tutorials hierover en als je op bijvoorbeeld highend3d.com gaat kijken kun je waarschijnlijk ook heel wat MEL scripts hiervoor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@D-Smoove: voor max: je kiest onder rendering -> advanced lightning -> lighttracer en die zet je aan. Daarna maak je een skylight, te vinden onder de standard lights bij de tabjes rechts (en anders bovenaan onder create -> lights -> standard lights -> skylight). Kleur, intensiteit en 'bewolking' (hele flauwe optie) kan je bij de skylight instellen. Kwaliteit van de render onder de lighttracer.

@Neoky; http://www.3dtotal.com/tutorials/ hier staan wat mooie modellings tutorials (vooral die van Sebulba vond ik wel goed).

[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 07-07-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ -FoX- :
Ik heb eindelijk die glass-tutorial geschreven, hij zal binnenkort te vinden zijn op 3dhype :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 14:50:
@ -FoX- :
Ik heb eindelijk die glass-tutorial geschreven, hij zal binnenkort te vinden zijn op 3dhype :)
volgens mij zit heel tweakers daar onderhand :9 . Is wel een goeie site, alleen het duurt eeuwen voordat je een reactie krijgt, en je MOET je plaatjes resizen wat erg erg jammer is(voor mij althans :) )

DAMN picserver ligt er voor de 1000ste keer weer es uit 8)7 .

Weet er iemand nog een site waar je je pic's kan uploaden..? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

D-Tox : met jouw portfolio en productiehoeveelheid zou ik al lang een eigen stukje webruimte ingepikt hebben. Is echt niet duur, en stukken beter dan te vertrouwen op een of ander gratis ding.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 15:04:
[...]Weet er iemand nog een site waar je je pic's kan uploaden..? :)
Vraag bij je internetprovider een beetje webspace aan, dat is 't beste wat je "gratis" kan krijgen.

En anders kijk je bij de massa's webspace aanbieders, zoals www.flexwebhosting.nl ofzo, kost weinig per jaar voor aardig wat webspace en dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 10:27:

www.fullsail.com

[link ontbreekt even]

De hogeschool in Gent (België), Audiovisuele kunsten: Animatiefilm.

De richting die ik volgend jaar ga proberen te volgen.
Onze afdeling Animatie werd gesticht door de interationaal gereputeerde animatiefilmer Raoul Servais.
De voorbije dertig jaar zijn de "tools" wel veranderd en ook het "gezicht" van het medium, maar niet het oorspronkelijke model dat Raoul Servais voor ogen had: een opleiding die op eigenzinnige wijze het creatieve en het technische verzoent met compromisloze artisticiteit. Geen wonder dat onze laatstejaars al hoge ogen gooien in het binnen- en buitenlandse circuit.
link:
hogeschool gent
ga naar studeren --> opleidingen --> kunst --> animatiefilm

veel succes nog met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link:
hogeschool gent
ga naar studeren --> opleidingen --> kunst --> animatiefilm

veel succes nog met zoeken.
bedankt voor de tip, dit is een stuk dichter bij huis :)
alleen als ik naar de inhoud kijk is dit wat meer kunst en wat minder cgi

ik zoek nog even verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 10:52:
[...]

vancouver film school, dat is het! dit zocht ik, ik heb wel lopen zoeken op cgtalk maar heb hier blijkbaar overheen gelezen, ik kwam net het topic tegen :*)
http://www.vfs.com/fullTime.php?program_id=7

ik ga is even de details van de opleiding bekijken, het is iig een stuk goedkoper dan die in de USA (ongeveer 26.000dollar + additional costs...) en dichterbij :X (foutje het is in canada)

thanks again
26000 dollar? Ik dacht dat het met de juiste opleiding gratis was??
Maar goed, in duitsland heb je ook nog een goeie zitten. En in Nederland... Niet echt iets, ja op de hku wat afdelingen, maar toch niet echt 3d op een erg hoog niveau lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/skyline/skyline8.jpg

nu nog ff die garage scene afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Erg mooie bak weer devega :).

En behalve de garage krijgen je wieldoppen vast ook nog wel een glimmend materiaaltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 07 juli 2004 @ 20:47:
Erg mooie bak weer devega :).

En behalve de garage krijgen je wieldoppen vast ook nog wel een glimmend materiaaltje ;)
waarom moet alles altijd glimmen bij jou ;)

ik kan er zo een chrome mat met hdri op pleuren dan heb je ubershine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 20:54:
[...]waarom moet alles altijd glimmen bij jou ;)
Was meer met een knipoog naar jou :> :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
6K schreef op 07 juli 2004 @ 10:30:

www.filmschool.de ;)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik zoek een manier om een goed materiaal te maken om bijvoorbeeld dit te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.isle-sur-sorgue-antiques.com/urban/graffiti-tags-carpentras/colourful-wall-not-grey-urban.jpg

Nu kan ik wel een muur maken, met een mask voor het 'vuil', maar hoe doe ik daar dan ook nog de grafitti op?

Ik wil graag meerdere layers maken in mijn material, hoe doe ik dat?
Bijvoorbeeld,

1 muur+bump
2 Grafitti (alpamap??)
3 andere grafitti (alphamap??)
4 'vuil' (mask)
5 mos (mask)

Hoe realiseer ik dit in max??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 20:26:
[afbeelding]

nu nog ff die garage scene afmaken :)
Hoe krijg je het toch steeds weer zo snel voor elkaar, afgezien van het interieur, en de velgen vind ik het nu al een vette bak. 't was toch gewoon boxmodeling+messmooth? of bouw je het wel eerst uit splines op, en vandaaruit verder in poly's? maar nogmaals het ziet er strak uit.

p.s. die koplampen is ook nog niet helemaal wat het moet zijn :7

@ Litoki: je hebt wel een leuke stijl moet ik zeggen, neem je iets als voorbeeld of is dit totaal zelf verzonnen? ziet er goed uit imo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:45

-db-

Hoi

FragNeck schreef op 08 juli 2004 @ 00:19:
Ik zoek een manier om een goed materiaal te maken om bijvoorbeeld dit te maken:

[afbeelding]

Nu kan ik wel een muur maken, met een mask voor het 'vuil', maar hoe doe ik daar dan ook nog de grafitti op?

Ik wil graag meerdere layers maken in mijn material, hoe doe ik dat?
Bijvoorbeeld,

1 muur+bump
2 Grafitti (alpamap??)
3 andere grafitti (alphamap??)
4 'vuil' (mask)
5 mos (mask)

Hoe realiseer ik dit in max??
De texture voor de muur met grafitti kun je het beste in photoshop doen als je layers wilt en in max gebruiken als 1 texture, daarbij een bump en voor het vuil en mos een mask.
Lijkt me in max zelf niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 04:56:
[...]

Hoe krijg je het toch steeds weer zo snel voor elkaar, afgezien van het interieur, en de velgen vind ik het nu al een vette bak. 't was toch gewoon boxmodeling+messmooth? of bouw je het wel eerst uit splines op, en vandaaruit verder in poly's? maar nogmaals het ziet er strak uit.

p.s. die koplampen is ook nog niet helemaal wat het moet zijn :7

@ Litoki: je hebt wel een leuke stijl moet ik zeggen, neem je iets als voorbeeld of is dit totaal zelf verzonnen? ziet er goed uit imo
ik werk op dezelfde manier als de fiat 500 tut
ik denk dat ik gister 20 minuten heb ge mesh slect ism met blueprints gefiltert en textures van ge maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
-db- schreef op 08 juli 2004 @ 09:52:
[...]

De texture voor de muur met grafitti kun je het beste in photoshop doen als je layers wilt en in max gebruiken als 1 texture, daarbij een bump en voor het vuil en mos een mask.
Lijkt me in max zelf niet te doen.
In max kan je werken met een paar masks die je over elkaar heen plaatst. Dus het is wel te doen.

Niet handig, maar te doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

26000 dollar? Ik dacht dat het met de juiste opleiding gratis was??
Maar goed, in duitsland heb je ook nog een goeie zitten. En in Nederland... Niet echt iets, ja op de hku wat afdelingen, maar toch niet echt 3d op een erg hoog niveau lijkt me zo...
Dat is helemaal niet leuk die school, kost bakken voor geld op je aan te melden, en vervolgens niet worden aangenomen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
mannetje is blij met nieuwe shirt :P
Afbeeldingslocatie: http://www.wgeuze.nl/images/shirt.jpg
texture is nog standaard marble meuk van max :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
LiToKi schreef op 08 juli 2004 @ 10:07:
[...]

In max kan je werken met een paar masks die je over elkaar heen plaatst. Dus het is wel te doen.

Niet handig, maar te doen :P.
En hoe doe ik dat?

Ik wil namelijk individuele masks, en niet een muur+graffiti texture, aangezien ik nog helemaal niet weet of de grootte wel juist is e.d.

Pfff... In lightwave ging het een stuk eenvoudiger volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 08 juli 2004 @ 11:14:
mannetje is blij met nieuwe shirt :P
[afbeelding]
texture is nog standaard marble meuk van max :P
ziet er goed uit, maar betekent dit nou dat je gestopt bent met je SWAT dude? Zou wel jammer zijn, was bijna af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 12:17:
[...]

ziet er goed uit, maar betekent dit nou dat je gestopt bent met je SWAT dude? Zou wel jammer zijn, was bijna af :P
thx, nee dit is stiekem gelijk de nieuwe jas van de swat dude O-) En het nieuwe hoofd :) Vond zijn onderdelen nogal achterhaald. Ik wil eerst dit project afmaken, heel ventje plus vette bak in mooie scene, denk aan steegje ofzo. En dan met deze kleren het swat member beter maken :) Mja ik doe lekker rustig aan met het swat member, is toch echt het leer project zeg maar. Plus, ik wil wat meer dingen maken die ens niet met leger/politie/wapens te maken hebben :P Straks nemen ze me bij stage niet aan omdat ik te weinig normale dingen kan laten zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:45

-db-

Hoi

FragNeck schreef op 08 juli 2004 @ 11:51:
[...]

En hoe doe ik dat?

Ik wil namelijk individuele masks, en niet een muur+graffiti texture, aangezien ik nog helemaal niet weet of de grootte wel juist is e.d.

Pfff... In lightwave ging het een stuk eenvoudiger volgens mij
Ik heb eens gekeken en het zou moeten kunnen met gewone shader waar je de bump van de muur in plaatst, in het diffuse slot een blend material met daarin in een submaterial de muurtexture, in de andere submaterial nog een blend waar je de grafitti in kwijt kunt. Je kunt mask-maps invoegen om aan te geven waar welke texture moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Oke, bedankt, ik zal dat eens gaan proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/dragon/schets.jpg

mischien iets te hoog gegrepen maar ga et toch doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Yeah, het is gelukt, maar dan met een composite in de defuse slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 13:59:
[afbeelding]

Als je dat leuk voor elkaar krijgt -> _O_ :P

Zelf ontworpen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wip :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz3d/rentalan/wip3.jpg

tanden zijn nog uberrrrrrrrrrwip, hele hoofd is nog semi uberrrrrrrrwip

okee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je een schets van wat het moet worden hymm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:15
Lijkt me toch redelijk duidelijk. The terminator. :)

En heel fijn door HDD crash ben ik al mijn maya gegevens kwijt echt fantatstisch. :(
Dag uren werk van kamer nabouwen.

[ Voor 55% gewijzigd door Albinoraptor op 08-07-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

als het zelfgetekent is > _/-\o_
anders...mja...is het vrij patserig.. ;)

word dit je eerste organische model? zo ja..dan kan het vrij pittig worden ja, alhouwel je natuurlijk al wel de nodige ervaring heb met je schepen en auto's. Maar Imho is organisch modellen stukken moeilijker...suc6 ermee iig! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser in da house :P

heb ff met ronde voorwerpen zitten oefenen en ben nu een hand aan het maken heb nu dit

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/273ja5c9Fh.jpg

@ LitokI nog bedankt voor die tut :)

EDIT:

even een texture op gegooid

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/27VnSfvd51.jpg

als ik nu nog een arm eraan wil maken wat is dan het meest logische om te toen de hand verder te extrude of gewoon een code eraan en bewerken?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
[afbeelding]

Lijkt heel erg verdacht veel op een ijzeren draak die ik laatst in 3d zag, maar ik weet niet meer waar 8)7 .

Ik heb zelf een probleem met 3ds max 6 nu. Het programma trekt voor 2 min lang ofzo 100% van me pc als ik een menu open en iets aanklik. Maar als ik bijv ctrl-o gebruik om een file te openen is hij er wel meteen. Ik weet dat ik onder de min specs zit (1 gig amd, 256 sdram), maar ik denk niet dat dat met dit probleem te maken heeft... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Installeer gewoon MAX5, die geeft veel minder problemen, en is gemakkelijker om mee te beginnen (Imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
FragNeck schreef op 08 juli 2004 @ 20:24:
Installeer gewoon MAX5, die geeft veel minder problemen, en is gemakkelijker om mee te beginnen (Imo)
max6 is bijna hetzelfde als 6, qua stabiliteit kan ik er weinig over kwijt, maar moeilijker te leren is onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 08-07-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

max 6 is sinds de c++ vernieuwing aleen maar stabieler geworden ..

ofc zijn er hier en daar nog wat bugs ..
maar meeste problemen zijn hardware related ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Ik ben bijna klaar.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/t9019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets verder :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz3d/rentalan/wip5front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Cool. :)

Z'n ogen moeten volgens mij wel iets kleiner of niet..? Het rode gedeelte dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Refreshing, ziet er netjes uit. Wellicht dat je de Diffuse van de materials nog iets naar beneden moet trekken, want hij is wel heel erg flets. (of dat komt door je belichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste model dat ik van plan ben af te gaan maken. Om makkelijk te beginnen dacht ik er aan om een raket te modellen. Zie hier een zware work in progress, misschien ga ik morgen texturen of ik ga de vrachtwagen die er bijhoort ook modellen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/muzzi13/patriot.jpg

Oh ja, het wordt dus een Patriot missile, de lengte hoort 11 keer de breedte te zijn. Hier echte pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.combatindex.com/hardware/images/mis/patriot/patriot_missile_30.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.combatindex.com/hardware/images/mis/patriot/patriot_missile_13.jpg
>:) Boom!!!!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:15
Muzzi ipv homedrive.home.nl te gebruiken moet je members.home.nl gebruiken. Wij kunnen niet in je homedrive. :)
Zou dus dit moeten zijn :
http://members.home.nl/muzzi13/patriot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Thanks Albinoraptor. Was ik even vergeten, ik heb mijn webspace nauwelijks meer gebruikt sinds ze dat veranderd hebben.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.