“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Heb evt wel interessexabre16v schreef op 04 juli 2004 @ 00:44:
Ik zal ook even wat posten, HT in progress.
- TV: Philips 24PW6302/00
- Reciever: Philips FR975
- DVD speler: Philips DVD950
- Divx speler: Yamada 6600
Dat laatste ding vind ik eigenlijk een vreselijk apparaat qua uiterlijk, en ik wil 'm eigenlijk daarom weg doen.
Ff een vraagje, heeft/weet iemand een goed adres voor speakerstands voor van die satteliet luidsprekertjes?
En zijn die evt gewoon universeel?
Ivm ruimte en geld gebrek staat er hier binnekort een jvc ht setje, maar ik wil die sattelietjes toch wel met een stand ofzo neer gaan zetten.
-Xbox Gamertag: Dbongers

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Had op site alleen niks gezien..maar zal nog eens goed kijken
Door de Sale is het ook een beetje lastig.philipnorth schreef op 04 juli 2004 @ 14:02:
ok, t is duidelijk
Had op site alleen niks gezien..maar zal nog eens goed kijken
Maar...
Dit is de "Jutus"
en
dit is de "GAJA"
Maar jij hebt denk ik de Jutus nodig.
(helaas , die is niet on sale)
klik hier om te kijken of ze ook op voorraad zijn
[ Voor 16% gewijzigd door weeraanmelden op 04-07-2004 14:20 ]
Ja had ze zelf idd ook gevonden, toch bedanktweeraanmelden schreef op 04 juli 2004 @ 14:18:
[...]
Door de Sale is het ook een beetje lastig.
Maar...
Dit is de "Jutus"
en
dit is de "GAJA"
Maar jij hebt denk ik de Jutus nodig.
(helaas , die is niet on sale)
klik hier om te kijken of ze ook op voorraad zijn
Is idd het idee wat ik zoek ja, zag ook bij de conrad een setje, die lijken me ook wel ok.

Maar ja, ik vind dat je ze toch in t echt moet zien en niet op een foto
(en vooral niet op te kleine foto's

Nu staat het nog niet in de juiste opstelling (dat komt pas als ik echt op kamers ga), maar dit is alvast een voorproefje:

ps. wat zijn zwarte TV's tegenwoordig moeilijk te krijgen! Overal waar ik kwam werd ik raar aangekeken dat ik een zwarte wilde
heb je er ook nog speakers bij?
ik zoek ook naar een geschikte zwarte tv, maar de keuze is dan echt heeeeeeeeel beperkt
Gewoon zorgen voor een goede tweedehands, paar jaren geleden was zilver nog niet in, en toen liepen de zwarte tv's nog van de band gelijk zoete broodjes.. ofzoStarTAC schreef op 04 juli 2004 @ 16:55:
ps. wat zijn zwarte TV's tegenwoordig moeilijk te krijgen! Overal waar ik kwam werd ik raar aangekeken dat ik een zwarte wilde
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Barry_Loef heeft mijn handtekening in de wacht gesleept en gaat door voor de wasmachine
MikeyMan: Helaas kosten Loewe TV's geen 199 euro (zoals die Philips koste), anders was dat wel een goede optie.
Het enige wat ik nu nog nodig heb voordat ik op kamers ga, is goede stands voor de Quads. Als ik die heb, is de set voor mij helemaal perfect!
Wat wel een grappig detail is, dat de TV net zoals de NAD spullen (- CD speler) ook grijs is en een groene powerknop heeft
Hehe...inderdaad! Dus nu weet je wat je te doen staat......modden die hap! Philips-logo er af en een NAD tv van maken.StarTAC schreef op 04 juli 2004 @ 20:02:
Wat wel een grappig detail is, dat de TV net zoals de NAD spullen (- CD speler) ook grijs is en een groene powerknop heeft
StarTAC, wa's dat voor gitaar daar op de achtergrond, zo te zien'n Strat-modelletje, maar watvoor merk/type?
Verder mooie set
Ticking away, the moments that make up a dull day
[ Voor 5% gewijzigd door Verdicampo op 04-07-2004 20:08 ]
Wormaap schreef op 04 juli 2004 @ 20:06:
offtopic:
StarTAC, wa's dat voor gitaar daar op de achtergrond, zo te zien'n Strat-modelletje, maar watvoor merk/type?
Verder mooie set
Niets bijzonders, een Yamaha EG 112. Die akoestische gitaar is veel interessanter eigenlijk: een Takamine Model Seven Master Art uit 1979, maar dat ter zijde.
Het is eigenlijk ook geen tv-kast, maar een nachtkastje geloof ik. Maar alles past perfectVerdicampo schreef op 04 juli 2004 @ 20:08:
Wat heb je voor dat Ikea kassie betaald StarTAC? Hij staat niet op de site nl.
Hij koste 35 euro of iets dergelijks.
WasmaschineStarTAC schreef op 04 juli 2004 @ 20:02:
Barry_Loef heeft mijn handtekening in de wacht gesleept en gaat door voor de wasmachine

Maar dan wel een Corras in zwartbruinboekhour schreef op 04 juli 2004 @ 20:30:
Zat ik gister veel moeite te doen om foto's van mijn set hier live te zetten, zie ik dat men nu over Ikea kastjes aan het discusieren is!
Overigens heten de IKEA stands Jutis (met betonblok) en Gaje (hele dunne dingetjes) en vind ik ze beiden doodeng. Jutis mag maximaal 4kg hebben geloof ik en Gaje nog minder. Voor satelietjes zijn ze prima, maar een luidspreker is al heel snel zwaarder dan 4kg.
Ik wist trouwens niet dat NAD overpricete Philips rommel was? Ik dacht dat Marantz aan dat soort praktijken deed!
* Boekster duikt heel snel weg
Music Addicted
rechts langs scherm
links langs scherm voor het raam (nu 100% verduisterd)
en een met flits om het wat duidelijker te maken (witte rand onderaan moet ik nog even zwart maken idd)
Marantz rommel haha doe ff normaalBoekster schreef op 04 juli 2004 @ 20:40:
[...]
Maar dan wel een Corras in zwartbruin. Heel erg verantwoord als goedkoop meubel
.
Overigens heten de IKEA stands Jutis (met betonblok) en Gaje (hele dunne dingetjes) en vind ik ze beiden doodeng. Jutis mag maximaal 4kg hebben geloof ik en Gaje nog minder. Voor satelietjes zijn ze prima, maar een luidspreker is al heel snel zwaarder dan 4kg.
Ik wist trouwens niet dat NAD overpricete Philips rommel was? Ik dacht dat Marantz aan dat soort praktijken deed!
* Boekster duikt heel snel weg
hmmm, had over de rood gemarkeerde tekst heen gelezen

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 04-07-2004 22:09 ]
Wat schattig dat je ook nog serieus reageert
Kun je overdie felrode tekst heenlezen?
Maar ik heb er zelf een gehad, dus het was wel met een flink sarcastische teint hoor
[ Voor 26% gewijzigd door Boekster op 04-07-2004 22:18 ]
Music Addicted
Ga toch mee met de tijd man, Marantz is al sinds jaar & dag niet meer van Philips.Boekster schreef op 04 juli 2004 @ 20:40:
[...]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Weet ik, maar het is wel leuk om mee uit te lokken en de meeste mensen weten niet dat het allang van Philips weg is, maar wèl dat het van Philips is (terwijl het dus niet meer van Philips isTomSwinnen schreef op 04 juli 2004 @ 22:17:
[...]
Ga toch mee met de tijd man, Marantz is al sinds jaar & dag niet meer van Philips.
Er staat overigens ook 'deed'
[ Voor 28% gewijzigd door Boekster op 04-07-2004 22:21 ]
Music Addicted
En door jou uitspraken gaan er zelfs nog mensen denken dat NAD hetzelfde is als PhilipsBoekster schreef op 04 juli 2004 @ 22:18:
[...]
Weet ik, maar het is wel leuk om mee uit te lokken en de meeste mensen weten niet dat het allang van Philips weg is, maar wèl dat het van Philips is (terwijl het dus niet meer van Philips is).
Overigens, NAD is afgestapt van de groene knoppen, en Philips gaat er mee verder. Toch erg verdacht niet waar
Misschien had Philips er wel een patent opStarTAC schreef op 04 juli 2004 @ 22:21:
[...]
En door jou uitspraken gaan er zelfs nog mensen denken dat NAD hetzelfde is als Philips
Overigens, NAD is afgestapt van de groene knoppen, en Philips gaat er mee verder. Toch erg verdacht niet waar

Maar ik had inderdaad bij m'n dealah gezien dat het groene knopje weg was ja
Music Addicted
Verwijderd
Hier alvast een van m'n rears (kabels moet ik nog beetje wegwerken zoals je ziet naast m'n bank. Overigens is deze pic eigenlijk alweer uit want de speaker aan de linkerkant (dus niet bij de lamp) heeft inmiddels wat meer ruimte i.v.m. het wegschuiven van de bank.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 22:42 ]
Ik stel voor dat je B&W mailt, ze zoeken namelijk altijd wel foto's voor in hun foldertjes, en deze lijkt me perfect.Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 22:42:
Ik heb nieuwe rears (2 x 602.5 S3 van B&W).. woensdag komt m'n Sanyo Z2 + Scherm binnen.. dus dan ook weer nieuwe pics.
Hier alvast een van m'n rears (kabels moet ik nog beetje wegwerken zoals je ziet naast m'n bank. Overigens is deze pic eigenlijk alweer uit want de speaker aan de linkerkant (dus niet bij de lamp) heeft inmiddels wat meer ruimte i.v.m. het wegschuiven van de bank.
[afbeelding]
Nee, serieus, erg mooi.
Verwijderd
TomSwinnen schreef op 04 juli 2004 @ 22:49:
[...]
Ik stel voor dat je B&W mailt, ze zoeken namelijk altijd wel foto's voor in hun foldertjes, en deze lijkt me perfect.![]()
Nee, serieus, erg mooi.
En natuurlijk de Sanyo Z2 die ik woensdag en donderdag ga installeren (met projecta scherm, 2m breed
Hier nog even een pic van hoe de fronts en center er nu bij staan (2 x B&W 603 S3 + LCR600):

Ik ben echt een grote fan van zo sfeerlichten en die rode/donkere terracota kleuren in combinatie met lichtere kleuren.
Verwijderd
Thanks...zal het doorgeven aan me vriendin.TomSwinnen schreef op 04 juli 2004 @ 23:09:
Je hebt echt een gezellige woonkamer Cyberjoy. Zo wil ik later de woonkamer hier beneden ook gaan inrichten. (Dit huis gaat later namelijk mijn naam dragen)
Ik ben echt een grote fan van zo sfeerlichten en die rode/donkere terracota kleuren in combinatie met lichtere kleuren.
Als het aan mij lag stonden er 2 lazyboy's met ingebouwde bierkoelkast en voor de rest 5 x B&W 805's met Rotel voor/eind versterkers en wellicht nog wat extra monoblokken. Oh en de beamer natuurlijk
Trouwens, die Rotel's komen zeker.. denk over 4 a 5 maanden..
Sja, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een heel mooi setje vind. Ik ben altijd al fan geweest van die serie Contours en met name de monitors ervan (en dan met name de 1.3boekhour schreef op 04 juli 2004 @ 20:30:
Zat ik gister veel moeite te doen om foto's van mijn set hier live te zetten, zie ik dat men nu over Ikea kastjes aan het discusieren is!
Verwijderd
Verwijderd
Nog 1 vraag: wat betekent nu precies die 80, 100 of 120 hz. instelling in de versterker zoals hierboven verteld?X-t-r-e-m-e schreef op 02 juli 2004 @ 21:24:
[...]
Als je je luidsprekers op small instelt gaat idd automatisch je sub aan. In geval je ze instelt als large moet je ergens onderaan in het menu basmix instellen.
Daarnaast nog even de opmerking dat small en large niets te maken heeft met de fysieke grootte van je luidsprekers, maar wel met de diameter van je speakers. Nu wil ik niemand teleurstellen maar niemand heeft waarschijnelijk luidsprekers met large speakers. Large houdt in de thx wereld in dat ze geluid weer kunnen geven tot 18 Hz ( LFE signaal). Er is praktisch dus geen luidspreker die dit kan, daar heb je dus echt de sub voor nodig. Dus stel ze in op small, en zet de hz-regelaar van je sub vol open, of het liefst uit.
Als je namelijk de bassen naar je sub leidt, en dat wil je ivm LFE, en je boxen op small instelt en daarnaast nog de frequentie van je amp op 80, 100, of 120 instelt, worden dus alle bassen naar je sub geleid. Als je deze 'afkapt' op bv 80 hz mis je dus de tonen naar boven. Dus of maximaal (meestal 120 a 150 Hz) of uit.
Hoor ik ook echt verschil met die verschillende instellingen?
Verwijderd
IKEAVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 08:13:
Waar komt dat salontafeltje vandaag cyberjoy ? Ben namelijk ook op zoek naar zo eentje voor hier ! En 't is idd een hele gezellige woonkamer, die muren doen het meeste vind ik

Maar ik zal v/d week wel eens wat foto's maken.
Mooite sets komen hier voorbij btw... Vooral die met dat plafond zou mooi verlicht
Is de Lack salontafel. €49,- in houtfineer en ik dacht €39,- in lak. Ik weet niet mee precies welke kleuren er momenteel zijn
Music Addicted
Het verschil hoor ik zelf niet altijd, het heeft te maken met de muziek of films die je draait. Ik heb een duidelijk artikel thuis hierover die ik je wel kan mailen, als ik het zelf uitleg wordt het er niet makkelijker op. Mijn mail is x.treme@zonnet.nl mail ff en dan heb ik je mailadres.Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 08:34:
[...]
Nog 1 vraag: wat betekent nu precies die 80, 100 of 120 hz. instelling in de versterker zoals hierboven verteld?
Hoor ik ook echt verschil met die verschillende instellingen?
Het heeft volgens mij ook op www.hifi.nl gestaan, ik zoek nog ff en anders hoor je het vanavond wel.
ZIE LINK HIERONDER THX BTW scheelt idd wat werk
[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 05-07-2004 12:32 ]
http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1621
zimbab schreef op 04 juli 2004 @ 23:21:
[...]
Sja, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een heel mooi setje vind. Ik ben altijd al fan geweest van die serie Contours en met name de monitors ervan (en dan met name de 1.3). Met een goed afgeregelde Storm lijkt me het echt een mooi en flexibel geheel.
Ik hoorde van iemand dat surround in een slaapkamer slecht/minder goed klinkt, is dit ook zo? Ik zit namelijk te twijfelen een marantz versterker + 2 eltax concept 400 speakers en een Pioneer VSX-D712-S reciever + dezelfde speakers en later de rest vd. speakers en sub. Het gaat om een kamer van ongeveer 3,5*3,5 meter (omdat het een slaapkamer is moet er ook nog een bed enzo in..)
Wat raden jullie aan? stereo, of 5.1?
Want ?Barry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 13:51:
Ik raadt stereo aan. Dit omdat je in zo'n kleine ruimte nooit volledig van het meerkanaals kan genieten.
Ja, maar het is maar net wat je belangrijker vind. Ik vind m'n HT geluid belangrijker, zolang mijn muziek maar goed klinkt naar mijn maatstaven.Stereo is voordeliger terwijl het jou meer kwaliteit opbrengd.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Nou, kom jij dan hier maar eens luisteren, ik geniet hier nochtans meer dan genoeg van mijn meerkanaals geluid.Barry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 13:51:
Ik raadt stereo aan. Dit omdat je in zo'n kleine ruimte nooit volledig van het meerkanaals kan genieten. Stereo is voordeliger terwijl het jou meer kwaliteit opbrengd.
En als er iemand is met een kleine ruimte ben ik het wel, hé HEEEE!!
Btw barry, let wat op die DT-fouten man
@Glennos : Voor de rest zou ik vooral kijken wat je het liefste wil, een stevig muziekje (zorg voor goede stereo) of een leuke film (surround is the way to go) of een kruising tussen beiden (surround met stevige fronts [eventueel extra eindversterker]).
[ Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 05-07-2004 15:20 ]
Ik heb hier een soort van 7.1 opstelling (zonder center en sub) in een kamer van net geen 4x4 en dat gaat prima. Speakers rondom opgesteld en een relax stoel in het midden. (past zelfs een bureau, av meubel en een bed inGleNnoS_ schreef op 05 juli 2004 @ 13:37:
Even een vraagje tussendoor..
Ik hoorde van iemand dat surround in een slaapkamer slecht/minder goed klinkt, is dit ook zo? Ik zit namelijk te twijfelen een marantz versterker + 2 eltax concept 400 speakers en een Pioneer VSX-D712-S reciever + dezelfde speakers en later de rest vd. speakers en sub. Het gaat om een kamer van ongeveer 3,5*3,5 meter (omdat het een slaapkamer is moet er ook nog een bed enzo in..)
Wat raden jullie aan? stereo, of 5.1?

de versterkers en dvd speler

consoles

subwoofertje

totaal beeld
specs
boxen :
subwoofer 2 x 12 inch 200 watt rms zelfbouw
4 x eltax millenium 100 : 100 watt
1 x millenium center speaker : 80 watt
versterkers :
sony str 780 qs 5 x 100 watt , dts, dd , pro logic 2
sub versterker dap audio 2 x 150 watt rms
consoles : gamecube , playstation 1 , nintendo 64 , nes 8 bit ( voor duckhunt )
dvd speler daewoo dqd 2100 D
tv is tijdelijke oplossing komt morgen een mooi 70 cm breedbeeld te staan van vestel
[ Voor 6% gewijzigd door redpen op 05-07-2004 15:35 ]
beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond
Je hoeft niet zo te schreewen, ik hoor je heus wel.TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 15:19:
[...]
En als er iemand is met een kleine ruimte ben ik het wel, hé HEEEE!!![]()
Ik weed Hed, ik ken die DT regel niet meer zo goedt, maarja als je maar begrijptd waar ik hed over heb heBtw barry, let wat op die DT-fouten man
Klinkt het zo wel?
(Btw : NES
GrapjasBarry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 15:33:
[...]
Je hoeft niet zo te schreewen, ik hoor je heus wel.![]()
[...]
Ik weed Hed, ik ken die DT regel niet meer zo goedt, maarja als je maar begrijptd waar ik hed over heb he
btw hoezo rare opstelling ?TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 15:35:
Wat een ongelofelijk rare opstelling Redpen.
Klinkt het zo wel?
(Btw : NES)
Verwijderd
Trouwens film, welke is afgemixt met een surround soundtrack, hoort met surround afgespeeld te worden ookal moet het op een slaapkamer van 2x2.
Redpen wat dacht je? iedereen heeft toe-in ik doe het met toe-out (jawel een bijna-palindroom)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 15:43 ]
Redelijk vreemde zinVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:41:
Redpen wat dacht je? iedereen heeft toe-in ik doe het met toe-out (jawel een bijna-palindroom)
Redpen : jouw speakers staan zo
/ | \
Meeste mensen doen ofwel
\ | /
ofwel
| | |
euhm wat is dat toe in toe out ? wil dat de richting waarin de speakers staan zeggen ?Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:41:
op dit moment staat het beetje naar buiten gericht omdat ik het even mooier uit zag zien
maar als ik morgen me nieuwe tv krijg (die is ongv 2 ~ 3 keer zo groot als die er nu tijdelijk staat ) dan ga ik de boxen goed plaatsen
dit is btw hoe het nu staat

Verwijderd
Dan richt je de speakers gewoon naar voren dus zo: |_| |_|
dan ga je lusiteren en draai je de speakers naar binnen: \_\ /_/
dit heet toe-in. Draai ze net zover totdat de stemmen goed in het midden gefocussed worden maar niet te ver want dan neemt de stereobreedte af.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 15:59 ]
Wat is vieux stil

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Klinken die Eltax luidsprekers nou een beetje goed?[b]redpen schreef op 05 juli 2004 @ 15:31:
boxen :
subwoofer 2 x 12 inch 200 watt rms zelfbouw
4 x eltax millenium 100 : 100 watt
1 x millenium center speaker : 80 watt
ja klinkt werelds die 2 boxen die voor staan staan achter ook nog 2 x en dit is maar even tijdelijk todat ik morgen me nieuwe tv krijg dan kan ik mooi de boxen definitief goed neer zetten
Ik zou wachten.. denk dat het een vierkante kamer word trouwens.GleNnoS_ schreef op 05 juli 2004 @ 16:45:
Thx voor de reacties! Het probleem is dat ik nog niet weet wat voor een kamer ik krijg, over een half jaarWant ikga namelijk verhuizen
.. Zometeen krijg ik geen vierkante kamer [ ] maar een kamer met een hoek ofzo [/.. dan kan het niet echt .. Dus word denk ik w8e of gewoon gokke
hoe ik dat weet? ben zn grote br0er
want veel bass komt er niet uit vindt ik maar dat regelt mijn sub weer dubbel
Wat bedoel je met een versterker die ze goed filterd? Je wilt toch gewoon het volledige signaal naar je speakers, waarom zou je de bass willen filteren?redpen schreef op 05 juli 2004 @ 17:08:
die eltax boxen zijn goed maar ik vindt dat je je ze niet goed kan gebruiken zonder een degelijke versterker die ze goed filterd ( dus de lage bas niet naar die boxen stuurd ) en zonder sub gaan ze niet echt diep
want veel bass komt er niet uit vindt ik maar dat regelt mijn sub weer dubbel
LOLVerwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 17:14:
[...]
2 x 8 watt rms![]()
Mijn computer boksjes bij me server hebben zelfs meer
![]()
![]()
Wat heb je ervoor betaald? Niet te veel hoop ik
[ Voor 7% gewijzigd door BHQ op 05-07-2004 17:53 ]
als ik het volle signaal naar alle boxen stuur knalt me de center om me oren en kan ik de surround en front boxen van de muur krassen ,StarTAC schreef op 05 juli 2004 @ 17:24:
[...]
Wat bedoel je met een versterker die ze goed filterd? Je wilt toch gewoon het volledige signaal naar je speakers, waarom zou je de bass willen filteren?
de lage tonen zeg maar onder de 150 hz ofzo laat ik fijn door me subwoofer uitspugen die is er voor gebouwd om dat hard te kunnen die speakers ( eltax ) kunnen dat best hebben maar als je je geluid hard hebt springen ze er alleen maar uit en kunnen ze zich ook niet meer goed concentreren op de andere tonen die niet door andere boxen weergegeven worden ( midden etc )
de sub is voor 20 tot 250 hz dan de surround speakers van 150 tot 20000 of wat dan ook en de center is gewoon 200 tot ....
Ik ben heel hard bezig, geef me nog een paar dagen en dan komen de foto'sVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 20:44:
Jongens, veel te veel gelul en veel te weinig foto'sKom is op met die sets!!!
Deze week hoop ik nog mijn stereoset op mijn slaapkamer te showen, be patientVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 20:44:
* Blamm gaat weer verder met boren
AbsoluutRazorfist schreef op 05 juli 2004 @ 21:07:
Hahaha valt het op dat de schoolvakanties zijn begonnen?Iedereen druk aan het shoppen en klussen
* TomSwinnen gaat weer verder met boren
* TomSwinnen hoopt tegen eind van de zomer zolder leeg te krijgen.
Op die zolder komt mijn dedicated HT room

Ecodan warmtepomp

Ecodan warmtepomp
PS. Niet te hard beuken met die jamo's, zonde man!
Zin.
En over dat beuken: komt 2x12" bij onder elke Jamo
Ecodan warmtepomp
absoluut niet..Redheinz schreef op 05 juli 2004 @ 21:57:
1 RAAD: Eerst beamer. Je weet wat je mistGeeft toch echt HET gevoel. Meer dan een mooiere versterker en speakers.
PS. Niet te hard beuken met die jamo's, zonde man!
in 99 procent van de gevallen gaat geluid vóór beeld
als ik hier de projector opzet met beeld van 2x3 meter oid en vervolgens 2 pc speakertjes aan eronder zet is er 0.0 bioscoopgevoel
als ik m'n receiver met 7 speakers en een dikke subwoofer aansluit en een film start op een 72 cm breedbeeld is het bioscoopgevoel er al behoorlijk
tuurlijk, projector maakt sfeer.. maar als je niet te ver van een tv af zit doet dat het ook prima
Ik ga waarschijnlijk vrijdag speakers kopen.... dan post ik misschien nog wel wat picsVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 20:44:
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Gewoon een kwestie van voorkeurPixal schreef op 05 juli 2004 @ 22:10:
[...]
absoluut niet..
als ik hier de projector opzet met beeld van 2x3 meter oid en vervolgens 2 pc speakertjes aan eronder zet is er 0.0 bioscoopgevoel
als ik m'n receiver met 7 speakers en een dikke subwoofer aansluit en een film start op een 72 cm breedbeeld is het bioscoopgevoel er al behoorlijk
tuurlijk, projector maakt sfeer.. maar als je niet te ver van een tv af zit doet dat het ook prima
Ecodan warmtepomp
[ Voor 38% gewijzigd door Redheinz op 05-07-2004 22:17 ]
Zin.
Ecodan warmtepomp
Natuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, iedereen mag zelf bepalen of hij geluid of beeld belangrijker vindt. Maar misschien is het niet voor niets dat een heel groot merendeel van de mensen geluid belangrijker vindt dan beeld.JT schreef op 05 juli 2004 @ 22:14:
Gewoon een kwestie van voorkeurIk vind het geluid belangrijker en aangezien ik al een zeer aanvaardbare beeldoppervlak en kwaliteit hebt, ga ik nu eerst aan het geluid werken
En als je geen versterker en speakers hebt staan, kan je bij sommige projectors gebruik maken van een ingebouwd speakertje ofzo. Maar dan zoek ik de eerste nog die daar een bioscoop ervaring van krijgt.
Jij had toch die 1804 in duitsland besteld?Pixal schreef op 05 juli 2004 @ 22:10:
[...]
absoluut niet..
Hoe is het daarmee afgelopen?
Nou ja, hij had het natuurlijk over een projector kopen NADAT ik die Concerts had gehaald hePixal schreef op 05 juli 2004 @ 22:21:
[...]
En als je geen versterker en speakers hebt staan, kan je bij sommige projectors gebruik maken van een ingebouwd speakertje ofzo. Maar dan zoek ik de eerste nog die daar een bioscoop ervaring van krijgt.
Ecodan warmtepomp
Ik ben nu bezig hard opzoek naar een d/a converter voor op mijn hk, aangezien er geen digitale ingang op zit. dit wil ik gaan doen met een dcc-951 (of ander digitaal deck) en dan natuurlijk uit mijn hk op mijn 1303's (in opbouw)..
maar een in geluidskaarten met optische uitgang, zit daar nog veel verschil in geluidskwaliteit in, de een zegt van wel, ander van niet.. zelf zit ik nog te twijfelen, 1tjes en 0lletjes blijven 1's en 0's.?
[ Voor 3% gewijzigd door UnExPeCtAbLe op 05-07-2004 22:30 ]
Zelf gebruik ik trouwens de digitale uitgang (coax) van mijn onboard geluidskaart

[ Voor 36% gewijzigd door Blamm op 05-07-2004 22:33 ]
Verwijderd
Tzal dan nu fronts-cdspeler-amp worden. Nu heb ik van Marantz dus een PM7000 een SR7300 en een DV4300.
Maar een macro gemaakt, valt de afschuwelijke vormgeving niet zo op.

Ja hij is LELIJK hè? Ik heb een tijdje de DV4200 gehad en die vond ik prachtig qua design, stond ook mooi bij mijn SR4300.Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 22:32:
Maar een macro gemaakt, valt de afschuwelijke vormgeving niet zo op.
En vorige week heb ik via een IA een divx-player van Medion gekocht met progressive scan er op en een dag nadat ik betaald had zag ik de advertentie van waar jij hem waarschijnlijk ook gekocht hebt

Marantz fanboy!Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 22:32:
Nu heb ik van Marantz dus een PM7000 een SR7300 en een DV4300.
(You rock
Al een idee wat voor fronts/cdspeler er gaat volgen?
Verwijderd
Op dit moment zou dat lekker matchend de CD7300 worden (tip: €350 correct) maar ik wacht totdat ik nieuw fronts heb (nog geen idee, niet eens of het DIY wordt) en daar zoek ik dan een leuke, nieuwe stereo set bij met cd-speler dus. Iig dénk ik
Als je een Marantz CD speler zoekt, zou ik 2dehands kijken, daar zijn namelijk voor spotprijzen echt supergoede CDspelers te vinden. De CD17 (gewone versie) is tweedehands zelfs al te vinden voor om en bij de 750€. Kost wat, maar heb je ook wat.Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 22:47:
Jep bij Correct, voor die prijs boeit mij die vormgeving niet meer.
Op dit moment zou dat lekker matchend de CD7300 worden (tip: €350 correct) maar ik wacht totdat ik nieuw fronts heb (nog geen idee, niet eens of het DIY wordt) en daar zoek ik dan een leuke, nieuwe stereo set bij met cd-speler dus. Iig dénk ik
En fronts.. euh, Celestion?
Ecodan warmtepomp
Duidelijk nog nooit de Kingston gehoord.
http://gallery.consumerre...ures/kingwholegrillon.jpg - 2500£/stuk - Fantastische dingen.
En anders de A3's : http://www.perpetualmarketingonline.com/cel-a3.jpg .. ook nergens te vinden bijna. Maar vroeger voor 3500$ te verkrijgen. Ook zeker een kanshebber voor beste Celestion speaker
Vegen we even de grond aan met Seas Excel? Ja, dat doen we.
[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 05-07-2004 23:22 ]
Rechts achter m'n fauteuil staan m'n Marantz SR7400 en Marantz DV6400.
Luidsprekers zijn van Hepta, de Harmony serie. De set bestaat uit 2 hoofdzuilen, een center onder m'n tv en de 2 sateliet luidsprekers. Daarnaast, naast m'n TV, ook nog de Hepta Bariton active subwoofer.
De TV is van Philips, type ben ik ff kwijt, ieder geval met pixel plus 2 en zoals je ziet bijpassend meubel.
Ik maak nog wel nadere foto's, zonder doek, Er zitten in de zuilen 4 mid + 1 tweeter.
De center ook 4 mid en 1 tweeter en de satellieten elk 2 mid + 1 tweeter.
[ Voor 17% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 05-07-2004 23:33 ]
Edit: Hepta! Daar heb ik twéé weken stage gelopen! Wil iemand weten hoe ze daar met de drivers omgaan? Denk het niet!
[ Voor 29% gewijzigd door Barry|IA op 05-07-2004 23:30 ]
Op zo een moment zeg je tuurlijk "Ja". Waarom zou je anders iets van 2500€ kopen als het je niet waard is?Barry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 23:28:
Je kan wel alles mooi en super vinden, maar ik vraag me altijd af 'is de kwaliteit zo veel beter dat het die €2500 ook waard is?'' En op zo'n moment antwoord je uiteraard met 'nee', en dan zijn de goedkopere dus weer beter!
Moest ik het geld hebben, ik kocht me een hele set van de Aserie van Celestion (tweedehands weliswaar, zijn al tijdje uit productie). Kost wat, maar heb je ook zeker wat.
Dit topic is gesloten.