Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik weet nog wel een orgineel merk speakers als aanvulling: Philips! >:)

Die Yamada ziet er inderdaad kapot lelijk uit, maar het blijft een DivX bak :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

xabre16v schreef op 04 juli 2004 @ 00:44:
Ik zal ook even wat posten, HT in progress.

- TV: Philips 24PW6302/00
- Reciever: Philips FR975
- DVD speler: Philips DVD950
- Divx speler: Yamada 6600 :X

Dat laatste ding vind ik eigenlijk een vreselijk apparaat qua uiterlijk, en ik wil 'm eigenlijk daarom weg doen.
Heb evt wel interesse ;)

Ff een vraagje, heeft/weet iemand een goed adres voor speakerstands voor van die satteliet luidsprekertjes?
En zijn die evt gewoon universeel?

Ivm ruimte en geld gebrek staat er hier binnekort een jvc ht setje, maar ik wil die sattelietjes toch wel met een stand ofzo neer gaan zetten.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ikea! O-)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O-) O-) O-) IIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEAAAAAAAAAA O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
zondermeer ... IKEA O-) O-) O-)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

ok, t is duidelijk :)

Had op site alleen niks gezien..maar zal nog eens goed kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

philipnorth schreef op 04 juli 2004 @ 14:02:
ok, t is duidelijk :)

Had op site alleen niks gezien..maar zal nog eens goed kijken :D
Door de Sale is het ook een beetje lastig.
Maar...

Dit is de "Jutus"
en
dit is de "GAJA"

Maar jij hebt denk ik de Jutus nodig.

(helaas , die is niet on sale)

klik hier om te kijken of ze ook op voorraad zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door weeraanmelden op 04-07-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Klopt! Het is ook gewoon de bedoeling dat je zo'n moderne metalen tafelpoot gebruikt, of kaarsenstandaard. Wees creatief en het kan je zo €50> schelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

weeraanmelden schreef op 04 juli 2004 @ 14:18:
[...]

Door de Sale is het ook een beetje lastig.
Maar...

Dit is de "Jutus"
en
dit is de "GAJA"

Maar jij hebt denk ik de Jutus nodig.

(helaas , die is niet on sale)

klik hier om te kijken of ze ook op voorraad zijn :)
Ja had ze zelf idd ook gevonden, toch bedankt :)

Is idd het idee wat ik zoek ja, zag ook bij de conrad een setje, die lijken me ook wel ok.
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3300/3300/3303/330337_AB_00_FB.EPS.jpg
Maar ja, ik vind dat je ze toch in t echt moet zien en niet op een foto :)
(en vooral niet op te kleine foto's :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik wist niet dat de Ikea ook ''echte'' speakerstandaards verkocht 8)7 , dit zijn wel nette producten moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Ik ga binnenkort op kamers, en ben daarvoor even wezen shoppen. Resultaat: een nieuw tv-meubel (jaja van Ikea) en een nieuwe TV (moest een budget ding zijn, maar ik ben er erg tevreden mee).

Nu staat het nog niet in de juiste opstelling (dat komt pas als ik echt op kamers ga), maar dit is alvast een voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/Floris/tvmeubel.jpg

ps. wat zijn zwarte TV's tegenwoordig moeilijk te krijgen! Overal waar ik kwam werd ik raar aangekeken dat ik een zwarte wilde :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mooi setje! Vooral die NAD amp, ik heb er eergister ook eens 3 uur naar zitten luisteren, prachtig geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

nad vind ik ook prachtig qua design :9~
heb je er ook nog speakers bij?

ik zoek ook naar een geschikte zwarte tv, maar de keuze is dan echt heeeeeeeeel beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hij heeft de perfecte keuze gemaakt qua speakers, zie rechts achter de tv. Het lijken mij Quad speakers, en als dat zo is wil ik zijn handtekening! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

StarTAC schreef op 04 juli 2004 @ 16:55:
ps. wat zijn zwarte TV's tegenwoordig moeilijk te krijgen! Overal waar ik kwam werd ik raar aangekeken dat ik een zwarte wilde :?
Gewoon zorgen voor een goede tweedehands, paar jaren geleden was zilver nog niet in, en toen liepen de zwarte tv's nog van de band gelijk zoete broodjes.. ofzo :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Loewe is ook gewoon in het zwart te bestellen... En ziet er over het algemeen nog strak uit ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Dit zijn de speakers, Quad 11L's:

Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/Floris/Quad.jpg

Barry_Loef heeft mijn handtekening in de wacht gesleept en gaat door voor de wasmachine :)

MikeyMan: Helaas kosten Loewe TV's geen 199 euro (zoals die Philips koste), anders was dat wel een goede optie.

Het enige wat ik nu nog nodig heb voordat ik op kamers ga, is goede stands voor de Quads. Als ik die heb, is de set voor mij helemaal perfect!

Wat wel een grappig detail is, dat de TV net zoals de NAD spullen (- CD speler) ook grijs is en een groene powerknop heeft :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

StarTAC schreef op 04 juli 2004 @ 20:02:

Wat wel een grappig detail is, dat de TV net zoals de NAD spullen (- CD speler) ook grijs is en een groene powerknop heeft :P
Hehe...inderdaad! Dus nu weet je wat je te doen staat......modden die hap! Philips-logo er af en een NAD tv van maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
offtopic:
StarTAC, wa's dat voor gitaar daar op de achtergrond, zo te zien'n Strat-modelletje, maar watvoor merk/type? :P

Verder mooie set :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
Wat heb je voor dat Ikea kassie betaald StarTAC? Hij staat niet op de site nl.

[ Voor 5% gewijzigd door Verdicampo op 04-07-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Wormaap schreef op 04 juli 2004 @ 20:06:
offtopic:
StarTAC, wa's dat voor gitaar daar op de achtergrond, zo te zien'n Strat-modelletje, maar watvoor merk/type? :P

Verder mooie set :)
offtopic:
Niets bijzonders, een Yamaha EG 112. Die akoestische gitaar is veel interessanter eigenlijk: een Takamine Model Seven Master Art uit 1979, maar dat ter zijde.
Verdicampo schreef op 04 juli 2004 @ 20:08:
Wat heb je voor dat Ikea kassie betaald StarTAC? Hij staat niet op de site nl.
Het is eigenlijk ook geen tv-kast, maar een nachtkastje geloof ik. Maar alles past perfect :)
Hij koste 35 euro of iets dergelijks.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
StarTAC schreef op 04 juli 2004 @ 20:02:

Barry_Loef heeft mijn handtekening in de wacht gesleept en gaat door voor de wasmachine :)
Wasmaschine :? Ik wil geen wasmaschine, ik wil Quad's! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Zat ik gister veel moeite te doen om foto's van mijn set hier live te zetten, zie ik dat men nu over Ikea kastjes aan het discusieren is!
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

boekhour schreef op 04 juli 2004 @ 20:30:
Zat ik gister veel moeite te doen om foto's van mijn set hier live te zetten, zie ik dat men nu over Ikea kastjes aan het discusieren is!
8)7
Maar dan wel een Corras in zwartbruin :P . Heel erg verantwoord als goedkoop meubel :) .

Overigens heten de IKEA stands Jutis (met betonblok) en Gaje (hele dunne dingetjes) en vind ik ze beiden doodeng. Jutis mag maximaal 4kg hebben geloof ik en Gaje nog minder. Voor satelietjes zijn ze prima, maar een luidspreker is al heel snel zwaarder dan 4kg.

Ik wist trouwens niet dat NAD overpricete Philips rommel was? Ik dacht dat Marantz aan dat soort praktijken deed!

* Boekster duikt heel snel weg :P

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
vandaag weer even gaan klussen in me HTtje ..... deze keer wat zwarte gordijnen links en rechts langs het scherm gemaakt om ongewenste reflecties op mijn zoldertje te voorkomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the.raptor/bios/normal_DSCF0047.JPG
rechts langs scherm

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the.raptor/bios/normal_DSCF0048.JPG
links langs scherm voor het raam (nu 100% verduisterd)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the.raptor/bios/normal_DSCF0049.JPG
en een met flits om het wat duidelijker te maken (witte rand onderaan moet ik nog even zwart maken idd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Boekster schreef op 04 juli 2004 @ 20:40:
[...]

Maar dan wel een Corras in zwartbruin :P . Heel erg verantwoord als goedkoop meubel :) .

Overigens heten de IKEA stands Jutis (met betonblok) en Gaje (hele dunne dingetjes) en vind ik ze beiden doodeng. Jutis mag maximaal 4kg hebben geloof ik en Gaje nog minder. Voor satelietjes zijn ze prima, maar een luidspreker is al heel snel zwaarder dan 4kg.

Ik wist trouwens niet dat NAD overpricete Philips rommel was? Ik dacht dat Marantz aan dat soort praktijken deed!

* Boekster duikt heel snel weg :P
Marantz rommel haha doe ff normaal

hmmm, had over de rood gemarkeerde tekst heen gelezen :X

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 04-07-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

X-t-r-e-m-e schreef op 04 juli 2004 @ 22:06:
[...]

Marantz rommel haha doe ff normaal
Wat schattig dat je ook nog serieus reageert :D .

Kun je overdie felrode tekst heenlezen? ;)

Maar ik heb er zelf een gehad, dus het was wel met een flink sarcastische teint hoor :) .

[ Voor 26% gewijzigd door Boekster op 04-07-2004 22:18 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Boekster schreef op 04 juli 2004 @ 20:40:
[...]
Ga toch mee met de tijd man, Marantz is al sinds jaar & dag niet meer van Philips.
;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

TomSwinnen schreef op 04 juli 2004 @ 22:17:
[...]

Ga toch mee met de tijd man, Marantz is al sinds jaar & dag niet meer van Philips.
;)
Weet ik, maar het is wel leuk om mee uit te lokken en de meeste mensen weten niet dat het allang van Philips weg is, maar wèl dat het van Philips is (terwijl het dus niet meer van Philips is :P ). :)

Er staat overigens ook 'deed' :) .

[ Voor 28% gewijzigd door Boekster op 04-07-2004 22:21 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Boekster schreef op 04 juli 2004 @ 22:18:
[...]

Weet ik, maar het is wel leuk om mee uit te lokken en de meeste mensen weten niet dat het allang van Philips weg is, maar wèl dat het van Philips is (terwijl het dus niet meer van Philips is :P ). :)
En door jou uitspraken gaan er zelfs nog mensen denken dat NAD hetzelfde is als Philips :P

Overigens, NAD is afgestapt van de groene knoppen, en Philips gaat er mee verder. Toch erg verdacht niet waar ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

StarTAC schreef op 04 juli 2004 @ 22:21:
[...]

En door jou uitspraken gaan er zelfs nog mensen denken dat NAD hetzelfde is als Philips :P

Overigens, NAD is afgestapt van de groene knoppen, en Philips gaat er mee verder. Toch erg verdacht niet waar ;)
Misschien had Philips er wel een patent op 8)7 :P

Maar ik had inderdaad bij m'n dealah gezien dat het groene knopje weg was ja :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nieuwe rears (2 x 602.5 S3 van B&W).. woensdag komt m'n Sanyo Z2 + Scherm binnen.. dus dan ook weer nieuwe pics.

Hier alvast een van m'n rears (kabels moet ik nog beetje wegwerken zoals je ziet naast m'n bank. Overigens is deze pic eigenlijk alweer uit want de speaker aan de linkerkant (dus niet bij de lamp) heeft inmiddels wat meer ruimte i.v.m. het wegschuiven van de bank.

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_15.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 22:42:
Ik heb nieuwe rears (2 x 602.5 S3 van B&W).. woensdag komt m'n Sanyo Z2 + Scherm binnen.. dus dan ook weer nieuwe pics.

Hier alvast een van m'n rears (kabels moet ik nog beetje wegwerken zoals je ziet naast m'n bank. Overigens is deze pic eigenlijk alweer uit want de speaker aan de linkerkant (dus niet bij de lamp) heeft inmiddels wat meer ruimte i.v.m. het wegschuiven van de bank.

[afbeelding]
Ik stel voor dat je B&W mailt, ze zoeken namelijk altijd wel foto's voor in hun foldertjes, en deze lijkt me perfect. ;) :p

Nee, serieus, erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 04 juli 2004 @ 22:49:
[...]

Ik stel voor dat je B&W mailt, ze zoeken namelijk altijd wel foto's voor in hun foldertjes, en deze lijkt me perfect. ;) :p

Nee, serieus, erg mooi.
:) Dank je. Geloof me, het word nog veel mooier aangezien m'n woonkamer nog niet helemaal af is. Er komen binnen twee weken nieuwe gordijnen (zijn besteld.. kl*te levertijd) en er word nog e.e.a. aan kabels weggewerkt. Ook zit ik te denken aan een nieuw audiomeubel.

En natuurlijk de Sanyo Z2 die ik woensdag en donderdag ga installeren (met projecta scherm, 2m breed :p).

Hier nog even een pic van hoe de fronts en center er nu bij staan (2 x B&W 603 S3 + LCR600):

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Je hebt echt een gezellige woonkamer Cyberjoy. Zo wil ik later de woonkamer hier beneden ook gaan inrichten. (Dit huis gaat later namelijk mijn naam dragen :p )
Ik ben echt een grote fan van zo sfeerlichten en die rode/donkere terracota kleuren in combinatie met lichtere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 04 juli 2004 @ 23:09:
Je hebt echt een gezellige woonkamer Cyberjoy. Zo wil ik later de woonkamer hier beneden ook gaan inrichten. (Dit huis gaat later namelijk mijn naam dragen :p )
Ik ben echt een grote fan van zo sfeerlichten en die rode/donkere terracota kleuren in combinatie met lichtere kleuren.
Thanks...zal het doorgeven aan me vriendin.
Als het aan mij lag stonden er 2 lazyboy's met ingebouwde bierkoelkast en voor de rest 5 x B&W 805's met Rotel voor/eind versterkers en wellicht nog wat extra monoblokken. Oh en de beamer natuurlijk :D

Trouwens, die Rotel's komen zeker.. denk over 4 a 5 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

boekhour schreef op 04 juli 2004 @ 20:30:
8)7
Sja, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een heel mooi setje vind. Ik ben altijd al fan geweest van die serie Contours en met name de monitors ervan (en dan met name de 1.3 :P ). Met een goed afgeregelde Storm lijkt me het echt een mooi en flexibel geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar komt dat salontafeltje vandaag cyberjoy ? Ben namelijk ook op zoek naar zo eentje voor hier ! En 't is idd een hele gezellige woonkamer, die muren doen het meeste vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 02 juli 2004 @ 21:24:
[...]

Als je je luidsprekers op small instelt gaat idd automatisch je sub aan. In geval je ze instelt als large moet je ergens onderaan in het menu basmix instellen.

Daarnaast nog even de opmerking dat small en large niets te maken heeft met de fysieke grootte van je luidsprekers, maar wel met de diameter van je speakers. Nu wil ik niemand teleurstellen maar niemand heeft waarschijnelijk luidsprekers met large speakers. Large houdt in de thx wereld in dat ze geluid weer kunnen geven tot 18 Hz ( LFE signaal). Er is praktisch dus geen luidspreker die dit kan, daar heb je dus echt de sub voor nodig. Dus stel ze in op small, en zet de hz-regelaar van je sub vol open, of het liefst uit.
Als je namelijk de bassen naar je sub leidt, en dat wil je ivm LFE, en je boxen op small instelt en daarnaast nog de frequentie van je amp op 80, 100, of 120 instelt, worden dus alle bassen naar je sub geleid. Als je deze 'afkapt' op bv 80 hz mis je dus de tonen naar boven. Dus of maximaal (meestal 120 a 150 Hz) of uit.
Nog 1 vraag: wat betekent nu precies die 80, 100 of 120 hz. instelling in de versterker zoals hierboven verteld?
Hoor ik ook echt verschil met die verschillende instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 08:13:
Waar komt dat salontafeltje vandaag cyberjoy ? Ben namelijk ook op zoek naar zo eentje voor hier ! En 't is idd een hele gezellige woonkamer, die muren doen het meeste vind ik :)
IKEA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hmm ik heb een nieuw tv meubel... Nu lijkt mijn tv'tje nog kleiner 8)7 .
Maar ik zal v/d week wel eens wat foto's maken.

Mooite sets komen hier voorbij btw... Vooral die met dat plafond zou mooi verlicht :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Is de Lack salontafel. €49,- in houtfineer en ik dacht €39,- in lak. Ik weet niet mee precies welke kleuren er momenteel zijn :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 08:34:
[...]

Nog 1 vraag: wat betekent nu precies die 80, 100 of 120 hz. instelling in de versterker zoals hierboven verteld?
Hoor ik ook echt verschil met die verschillende instellingen?
Het verschil hoor ik zelf niet altijd, het heeft te maken met de muziek of films die je draait. Ik heb een duidelijk artikel thuis hierover die ik je wel kan mailen, als ik het zelf uitleg wordt het er niet makkelijker op. Mijn mail is x.treme@zonnet.nl mail ff en dan heb ik je mailadres.

Het heeft volgens mij ook op www.hifi.nl gestaan, ik zoek nog ff en anders hoor je het vanavond wel.

ZIE LINK HIERONDER THX BTW scheelt idd wat werk :)

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 05-07-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
En om je maar wat werk uit handen te nemen hier het betreffende artikel over de subwoofers en hz-en.

http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1621

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Bedankt voor het lezen en reageren op de foto's. Toch nog iemand die er aan gedacht heeft ;-)
zimbab schreef op 04 juli 2004 @ 23:21:
[...]

Sja, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een heel mooi setje vind. Ik ben altijd al fan geweest van die serie Contours en met name de monitors ervan (en dan met name de 1.3 :P ). Met een goed afgeregelde Storm lijkt me het echt een mooi en flexibel geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Even een vraagje tussendoor..

Ik hoorde van iemand dat surround in een slaapkamer slecht/minder goed klinkt, is dit ook zo? Ik zit namelijk te twijfelen een marantz versterker + 2 eltax concept 400 speakers en een Pioneer VSX-D712-S reciever + dezelfde speakers en later de rest vd. speakers en sub. Het gaat om een kamer van ongeveer 3,5*3,5 meter (omdat het een slaapkamer is moet er ook nog een bed enzo in..)

Wat raden jullie aan? stereo, of 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik raadt stereo aan. Dit omdat je in zo'n kleine ruimte nooit volledig van het meerkanaals kan genieten. Stereo is voordeliger terwijl het jou meer kwaliteit opbrengd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Barry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 13:51:
Ik raadt stereo aan. Dit omdat je in zo'n kleine ruimte nooit volledig van het meerkanaals kan genieten.
Want ?
Stereo is voordeliger terwijl het jou meer kwaliteit opbrengd. :)
Ja, maar het is maar net wat je belangrijker vind. Ik vind m'n HT geluid belangrijker, zolang mijn muziek maar goed klinkt naar mijn maatstaven.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 13:51:
Ik raadt stereo aan. Dit omdat je in zo'n kleine ruimte nooit volledig van het meerkanaals kan genieten. Stereo is voordeliger terwijl het jou meer kwaliteit opbrengd. :)
Nou, kom jij dan hier maar eens luisteren, ik geniet hier nochtans meer dan genoeg van mijn meerkanaals geluid.

En als er iemand is met een kleine ruimte ben ik het wel, hé HEEEE!! :( ;)
Btw barry, let wat op die DT-fouten man :)

@Glennos : Voor de rest zou ik vooral kijken wat je het liefste wil, een stevig muziekje (zorg voor goede stereo) of een leuke film (surround is the way to go) of een kruising tussen beiden (surround met stevige fronts [eventueel extra eindversterker]).

[ Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 05-07-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
GleNnoS_ schreef op 05 juli 2004 @ 13:37:
Even een vraagje tussendoor..

Ik hoorde van iemand dat surround in een slaapkamer slecht/minder goed klinkt, is dit ook zo? Ik zit namelijk te twijfelen een marantz versterker + 2 eltax concept 400 speakers en een Pioneer VSX-D712-S reciever + dezelfde speakers en later de rest vd. speakers en sub. Het gaat om een kamer van ongeveer 3,5*3,5 meter (omdat het een slaapkamer is moet er ook nog een bed enzo in..)

Wat raden jullie aan? stereo, of 5.1?
Ik heb hier een soort van 7.1 opstelling (zonder center en sub) in een kamer van net geen 4x4 en dat gaat prima. Speakers rondom opgesteld en een relax stoel in het midden. (past zelfs een bureau, av meubel en een bed in :) ). En het klinkt beter dan wanneer ik de hele set naar de woonkamer verplaats (op een duistere zaterdag eens uitgebreid getest om te kijken wat een andere ruimte doet). Maar dat komt gewoon door die specifieke ruimte, afmetingen, akoestiek, enz. Je kunt dus niet zeggen omdat het een slaapkamer is en veelal kleiner is, is het geluid minder. Tuurlijk is het mogelijk, maar mijn inziens met deze gegevens geen aanname.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 23:44
Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer2/versterkers%20-%20dvdspeler.jpg
de versterkers en dvd speler

Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer2/consoles.jpg
consoles

Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer2/subwoofer.jpg
subwoofertje

Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer2/totaal.jpg
totaal beeld

specs
boxen :
subwoofer 2 x 12 inch 200 watt rms zelfbouw :D
4 x eltax millenium 100 : 100 watt
1 x millenium center speaker : 80 watt

versterkers :
sony str 780 qs 5 x 100 watt , dts, dd , pro logic 2
sub versterker dap audio 2 x 150 watt rms

consoles : gamecube , playstation 1 , nintendo 64 , nes 8 bit ( voor duckhunt )

dvd speler daewoo dqd 2100 D

tv is tijdelijke oplossing komt morgen een mooi 70 cm breedbeeld te staan van vestel

[ Voor 6% gewijzigd door redpen op 05-07-2004 15:35 ]

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 15:19:
[...]
En als er iemand is met een kleine ruimte ben ik het wel, hé HEEEE!! :( ;)
Je hoeft niet zo te schreewen, ik hoor je heus wel. :9
Btw barry, let wat op die DT-fouten man :)
Ik weed Hed, ik ken die DT regel niet meer zo goedt, maarja als je maar begrijptd waar ik hed over heb he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Wat een ongelofelijk rare opstelling Redpen.
Klinkt het zo wel?

(Btw : NES _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 15:33:
[...]
Je hoeft niet zo te schreewen, ik hoor je heus wel. :9
[...]
Ik weed Hed, ik ken die DT regel niet meer zo goedt, maarja als je maar begrijptd waar ik hed over heb he ;)
Grapjas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
ja klinkt werelds die 2 boxen die voor staan staan achter ook nog 2 x en dit is maar even tijdelijk todat ik morgen me nieuwe tv krijg dan kan ik mooi de boxen definitief goed neer zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 15:35:
Wat een ongelofelijk rare opstelling Redpen.
Klinkt het zo wel?

(Btw : NES _/-\o_ )
btw hoezo rare opstelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry niet teveel anti surround zeiken hier he. Het is immers een HT topic. :)
Trouwens film, welke is afgemixt met een surround soundtrack, hoort met surround afgespeeld te worden ookal moet het op een slaapkamer van 2x2.

Redpen wat dacht je? iedereen heeft toe-in ik doe het met toe-out (jawel een bijna-palindroom)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:41:
Redpen wat dacht je? iedereen heeft toe-in ik doe het met toe-out (jawel een bijna-palindroom)
Redelijk vreemde zin :p

Redpen : jouw speakers staan zo
/ | \

Meeste mensen doen ofwel
\ | /
ofwel
| | |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:41:

euhm wat is dat toe in toe out ? wil dat de richting waarin de speakers staan zeggen ?

op dit moment staat het beetje naar buiten gericht omdat ik het even mooier uit zag zien :P

maar als ik morgen me nieuwe tv krijg (die is ongv 2 ~ 3 keer zo groot als die er nu tijdelijk staat ) dan ga ik de boxen goed plaatsen

dit is btw hoe het nu staat

Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer2/layout.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat je speakers niet in een hoek gepropt staan. Je hoort het gelijk aan het geluid. Als je de speakers nou +/- 2 meter uit elkaar zet of dichterbij zodat je een mooi stereo beeld krijgt zonder gat in het midden (als je een stem hoort en je sluit je ogen dan komt deze uit het midden en niet van de zijkanten). Probeer de speakers minimaal 30 a 40 cm uit de wanden te houden dan komt het helemaal goed.

Dan richt je de speakers gewoon naar voren dus zo: |_| |_|
dan ga je lusiteren en draai je de speakers naar binnen: \_\ /_/
dit heet toe-in. Draai ze net zover totdat de stemmen goed in het midden gefocussed worden maar niet te ver want dan neemt de stereobreedte af.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

offtopic:
Wat is vieux stil :? O-)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
[b]redpen schreef op 05 juli 2004 @ 15:31:
boxen :
subwoofer 2 x 12 inch 200 watt rms zelfbouw :D
4 x eltax millenium 100 : 100 watt
1 x millenium center speaker : 80 watt
Klinken die Eltax luidsprekers nou een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

xabre16v schreef op 05 juli 2004 @ 16:18:
[...]

Klinken die Eltax luidsprekers nou een beetje goed?
ja klinkt werelds die 2 boxen die voor staan staan achter ook nog 2 x en dit is maar even tijdelijk todat ik morgen me nieuwe tv krijg dan kan ik mooi de boxen definitief goed neer zetten
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Thx voor de reacties! Het probleem is dat ik nog niet weet wat voor een kamer ik krijg, over een half jaar :S Want ikga namelijk verhuizen :'( .. Zometeen krijg ik geen vierkante kamer [ ] maar een kamer met een hoek ofzo [/.. dan kan het niet echt .. Dus word denk ik w8e of gewoon gokke :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
GleNnoS_ schreef op 05 juli 2004 @ 16:45:
Thx voor de reacties! Het probleem is dat ik nog niet weet wat voor een kamer ik krijg, over een half jaar :S Want ikga namelijk verhuizen :'( .. Zometeen krijg ik geen vierkante kamer [ ] maar een kamer met een hoek ofzo [/.. dan kan het niet echt .. Dus word denk ik w8e of gewoon gokke :p
Ik zou wachten.. denk dat het een vierkante kamer word trouwens.

hoe ik dat weet? ben zn grote br0er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
die eltax boxen zijn goed maar ik vindt dat je je ze niet goed kan gebruiken zonder een degelijke versterker die ze goed filterd ( dus de lage bas niet naar die boxen stuurd ) en zonder sub gaan ze niet echt diep

want veel bass komt er niet uit vindt ik maar dat regelt mijn sub weer dubbel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
redpen schreef op 05 juli 2004 @ 17:08:
die eltax boxen zijn goed maar ik vindt dat je je ze niet goed kan gebruiken zonder een degelijke versterker die ze goed filterd ( dus de lage bas niet naar die boxen stuurd ) en zonder sub gaan ze niet echt diep

want veel bass komt er niet uit vindt ik maar dat regelt mijn sub weer dubbel :D
Wat bedoel je met een versterker die ze goed filterd? Je wilt toch gewoon het volledige signaal naar je speakers, waarom zou je de bass willen filteren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 17:14:
[...]

2 x 8 watt rms :D :D Mijn computer boksjes bij me server hebben zelfs meer :D :'( :D Wat heb je ervoor betaald? Niet te veel hoop ik :D
LOL :D Wat een gigantische kneuzenopmerking. Heb je ooit al eens klasse A versterkers horen spelen? Dan weet je dat die gewoon een stuk beter klinken. Maargoed, dat zal je wel niet snappen als je zo'n opmerking plaatst. Welk raar persoon heeft er dan ook speakers op z'n server.. Zullen we het daar eens over hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door BHQ op 05-07-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
StarTAC schreef op 05 juli 2004 @ 17:24:
[...]
Wat bedoel je met een versterker die ze goed filterd? Je wilt toch gewoon het volledige signaal naar je speakers, waarom zou je de bass willen filteren?
als ik het volle signaal naar alle boxen stuur knalt me de center om me oren en kan ik de surround en front boxen van de muur krassen ,

de lage tonen zeg maar onder de 150 hz ofzo laat ik fijn door me subwoofer uitspugen die is er voor gebouwd om dat hard te kunnen die speakers ( eltax ) kunnen dat best hebben maar als je je geluid hard hebt springen ze er alleen maar uit en kunnen ze zich ook niet meer goed concentreren op de andere tonen die niet door andere boxen weergegeven worden ( midden etc )

de sub is voor 20 tot 250 hz dan de surround speakers van 150 tot 20000 of wat dan ook en de center is gewoon 200 tot ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, veel te veel gelul en veel te weinig foto's :) Kom is op met die sets!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 20:44:
Jongens, veel te veel gelul en veel te weinig foto's :) Kom is op met die sets!!!
Ik ben heel hard bezig, geef me nog een paar dagen en dan komen de foto's :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Deze week hoop ik nog mijn stereoset op mijn slaapkamer te showen, be patient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ikke ook, nog een paar dagen en dan komt mijn 2.1 setup! Ik weet dat het moeilijk is af te wachten, en dat jullie zitten te springen om mijn HT te zien, maar nog ff geduld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Hahaha valt het op dat de schoolvakanties zijn begonnen? ;) Iedereen druk aan het shoppen en klussen :D

* Blamm gaat weer verder met boren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Razorfist schreef op 05 juli 2004 @ 21:07:
Hahaha valt het op dat de schoolvakanties zijn begonnen? ;) Iedereen druk aan het shoppen en klussen :D

* TomSwinnen gaat weer verder met boren ;)
Absoluut

* TomSwinnen hoopt tegen eind van de zomer zolder leeg te krijgen.

Op die zolder komt mijn dedicated HT room :9 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

* JT gaat morgen een setje Jamo Concert 8 halen 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0425.jpg

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Laatst online: 11:18
Lekkere SEAS XL JT

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Oh yeah baby 8) Al jaren m'n droomspeaker en nu komtie ook echt :) Dan ga ik er zelf surrounds bij maken ws ook met de Excels. Wel dipool dus dure aangelegenheid :X Maar goed, dan heb ik eindelijk een set waar ik echt tevreden lang mee kan doen :) Kep nu een Pioneer VSX-D812 staan. Zodra ik alle speakers heb dan wil ik nieuwe eindtrappen die ik dan op de pre-outs aansluit en DAARNA gaan we voor de beamer :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
1 RAAD: Eerst beamer. Je weet wat je mist :) Geeft toch echt HET gevoel. Meer dan een mooiere versterker en speakers.
PS. Niet te hard beuken met die jamo's, zonde man!

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zit 2,5m van een 82cm Philips breedbeeld, dat houd ik wel ff uit hoor :D

En over dat beuken: komt 2x12" bij onder elke Jamo :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Redheinz schreef op 05 juli 2004 @ 21:57:
1 RAAD: Eerst beamer. Je weet wat je mist :) Geeft toch echt HET gevoel. Meer dan een mooiere versterker en speakers.
PS. Niet te hard beuken met die jamo's, zonde man!
absoluut niet..

in 99 procent van de gevallen gaat geluid vóór beeld

als ik hier de projector opzet met beeld van 2x3 meter oid en vervolgens 2 pc speakertjes aan eronder zet is er 0.0 bioscoopgevoel

als ik m'n receiver met 7 speakers en een dikke subwoofer aansluit en een film start op een 72 cm breedbeeld is het bioscoopgevoel er al behoorlijk

tuurlijk, projector maakt sfeer.. maar als je niet te ver van een tv af zit doet dat het ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik ga waarschijnlijk vrijdag speakers kopen.... dan post ik misschien nog wel wat pics ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Pixal schreef op 05 juli 2004 @ 22:10:
[...]

absoluut niet..

als ik hier de projector opzet met beeld van 2x3 meter oid en vervolgens 2 pc speakertjes aan eronder zet is er 0.0 bioscoopgevoel

als ik m'n receiver met 7 speakers en een dikke subwoofer aansluit en een film start op een 72 cm breedbeeld is het bioscoopgevoel er al behoorlijk

tuurlijk, projector maakt sfeer.. maar als je niet te ver van een tv af zit doet dat het ook prima
Gewoon een kwestie van voorkeur :) Ik vind het geluid belangrijker en aangezien ik al een zeer aanvaardbare beeldoppervlak en kwaliteit hebt, ga ik nu eerst aan het geluid werken :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
Lekker die jamo's. Wat voor subs komen erbij? Interesse naar subs begint een deformatie te worden...

[ Voor 38% gewijzigd door Redheinz op 05-07-2004 22:17 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik ga 2 Alpine autosubs gebruiken die ik voor een zeer goed prijs kan krijgen :) Alpine Type-R dacht ik. 253 voor 2 stuks. Dan bouw ik die in een BR behuizing van zo een 80l, dan ligt f3 (uit m'n hoofd) zo tussen de 30 en 35hz. 300continu, 87dB, fs 29 (als ik de poort goed flare dan schijnt dat grotendeels opgelost te zijn). Dan zet ik er 1 onder elke Concert.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

JT schreef op 05 juli 2004 @ 22:14:

Gewoon een kwestie van voorkeur :) Ik vind het geluid belangrijker en aangezien ik al een zeer aanvaardbare beeldoppervlak en kwaliteit hebt, ga ik nu eerst aan het geluid werken :)
Natuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, iedereen mag zelf bepalen of hij geluid of beeld belangrijker vindt. Maar misschien is het niet voor niets dat een heel groot merendeel van de mensen geluid belangrijker vindt dan beeld.

En als je geen versterker en speakers hebt staan, kan je bij sommige projectors gebruik maken van een ingebouwd speakertje ofzo. Maar dan zoek ik de eerste nog die daar een bioscoop ervaring van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Pixal schreef op 05 juli 2004 @ 22:10:
[...]

absoluut niet..

Jij had toch die 1804 in duitsland besteld?
Hoe is het daarmee afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Pixal schreef op 05 juli 2004 @ 22:21:
[...]
En als je geen versterker en speakers hebt staan, kan je bij sommige projectors gebruik maken van een ingebouwd speakertje ofzo. Maar dan zoek ik de eerste nog die daar een bioscoop ervaring van krijgt.
Nou ja, hij had het natuurlijk over een projector kopen NADAT ik die Concerts had gehaald he :) En ik ken btw veel meer mensen die een grote dure tv hebben met een goedkoop alles-in-1 setje dan andersom :) The ignorant....and ignorance is a bliss want geluid is veel duurder :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 11:50
Waar ik nou toch benieuwd naar ben na hij bekijken van al dit mooi's is hoedat de meeste mensen hun pc aan hun versterker hebben aangesloten..? analoog, digitaal op amp, digitaal op d/a converter?
Ik ben nu bezig hard opzoek naar een d/a converter voor op mijn hk, aangezien er geen digitale ingang op zit. dit wil ik gaan doen met een dcc-951 (of ander digitaal deck) en dan natuurlijk uit mijn hk op mijn 1303's (in opbouw).. :P want ja, andere goede bronnen zijn te duur voor op het moment.
maar een in geluidskaarten met optische uitgang, zit daar nog veel verschil in geluidskwaliteit in, de een zegt van wel, ander van niet.. zelf zit ik nog te twijfelen, 1tjes en 0lletjes blijven 1's en 0's.?

[ Voor 3% gewijzigd door UnExPeCtAbLe op 05-07-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Kun je dan niet beter een nette geluidskaart kopen en de analoge uitgang gebruiken gewoon? Met een degelijke kabel er tussen moet dat toch ook mooi resultaat geven?

Zelf gebruik ik trouwens de digitale uitgang (coax) van mijn onboard geluidskaart :X Maar hij doet het prima zo, dus ik zie geen nood om een losse geluidskaart aan te schaffen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Blamm op 05-07-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb om eindelijk weer m'n dvdtjes te kunnen kijken op een stand-alone maar een DV4300 gekocht. Hoef ik niet meer te emmeren welke alleseter ik nou wil. Laat ik Sacd lekker voor wat het is en een goede cd-speler komt na nieuwe fronts.

Tzal dan nu fronts-cdspeler-amp worden. Nu heb ik van Marantz dus een PM7000 een SR7300 en een DV4300.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/DSCF0628.JPG

Maar een macro gemaakt, valt de afschuwelijke vormgeving niet zo op. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 22:32:
Maar een macro gemaakt, valt de afschuwelijke vormgeving niet zo op. :X
Ja hij is LELIJK hè? Ik heb een tijdje de DV4200 gehad en die vond ik prachtig qua design, stond ook mooi bij mijn SR4300.
En vorige week heb ik via een IA een divx-player van Medion gekocht met progressive scan er op en een dag nadat ik betaald had zag ik de advertentie van waar jij hem waarschijnlijk ook gekocht hebt ;) Ik baalde wel, en misschien dat ik hem alsnog wel koop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 22:32:
Nu heb ik van Marantz dus een PM7000 een SR7300 en een DV4300.
Marantz fanboy!
(You rock :p)

Al een idee wat voor fronts/cdspeler er gaat volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep bij Correct, voor die prijs boeit mij die vormgeving niet meer.

Op dit moment zou dat lekker matchend de CD7300 worden (tip: €350 correct) maar ik wacht totdat ik nieuw fronts heb (nog geen idee, niet eens of het DIY wordt) en daar zoek ik dan een leuke, nieuwe stereo set bij met cd-speler dus. Iig dénk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 22:47:
Jep bij Correct, voor die prijs boeit mij die vormgeving niet meer.

Op dit moment zou dat lekker matchend de CD7300 worden (tip: €350 correct) maar ik wacht totdat ik nieuw fronts heb (nog geen idee, niet eens of het DIY wordt) en daar zoek ik dan een leuke, nieuwe stereo set bij met cd-speler dus. Iig dénk ik :p
Als je een Marantz CD speler zoekt, zou ik 2dehands kijken, daar zijn namelijk voor spotprijzen echt supergoede CDspelers te vinden. De CD17 (gewone versie) is tweedehands zelfs al te vinden voor om en bij de 750€. Kost wat, maar heb je ook wat.

En fronts.. euh, Celestion? ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Alles met Seas Excel units 0wn3d Celestion :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JT schreef op 05 juli 2004 @ 23:13:
Alles met Seas Excel units 0wn3d Celestion :P
Duidelijk nog nooit de Kingston gehoord.
http://gallery.consumerre...ures/kingwholegrillon.jpg - 2500£/stuk - Fantastische dingen. :) Zijn helaas bijna nergens te vinden.

En anders de A3's : http://www.perpetualmarketingonline.com/cel-a3.jpg .. ook nergens te vinden bijna. Maar vroeger voor 3500$ te verkrijgen. Ook zeker een kanshebber voor beste Celestion speaker :)

Vegen we even de grond aan met Seas Excel? Ja, dat doen we.

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 05-07-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Nou bij deze post ik ook ff een fotootje.

Rechts achter m'n fauteuil staan m'n Marantz SR7400 en Marantz DV6400.
Luidsprekers zijn van Hepta, de Harmony serie. De set bestaat uit 2 hoofdzuilen, een center onder m'n tv en de 2 sateliet luidsprekers. Daarnaast, naast m'n TV, ook nog de Hepta Bariton active subwoofer.

De TV is van Philips, type ben ik ff kwijt, ieder geval met pixel plus 2 en zoals je ziet bijpassend meubel.

Ik maak nog wel nadere foto's, zonder doek, Er zitten in de zuilen 4 mid + 1 tweeter.
De center ook 4 mid en 1 tweeter en de satellieten elk 2 mid + 1 tweeter.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/Xtreme/images/Room1.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 05-07-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Je kan wel alles mooi en super vinden, maar ik vraag me altijd af 'is de kwaliteit zo veel beter dat het die €2500 ook waard is?'' En op zo'n moment antwoord je uiteraard met 'nee', en dan zijn de goedkopere dus weer beter! :)

Edit: Hepta! Daar heb ik twéé weken stage gelopen! Wil iemand weten hoe ze daar met de drivers omgaan? Denk het niet! :'(

:P

[ Voor 29% gewijzigd door Barry|IA op 05-07-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 23:28:
Je kan wel alles mooi en super vinden, maar ik vraag me altijd af 'is de kwaliteit zo veel beter dat het die €2500 ook waard is?'' En op zo'n moment antwoord je uiteraard met 'nee', en dan zijn de goedkopere dus weer beter! :)
Op zo een moment zeg je tuurlijk "Ja". Waarom zou je anders iets van 2500€ kopen als het je niet waard is?

Moest ik het geld hebben, ik kocht me een hele set van de Aserie van Celestion (tweedehands weliswaar, zijn al tijdje uit productie). Kost wat, maar heb je ook zeker wat.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.