Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.828 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Barry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 23:28:
Je kan wel alles mooi en super vinden, maar ik vraag me altijd af 'is de kwaliteit zo veel beter dat het die €2500 ook waard is?'' En op zo'n moment antwoord je uiteraard met 'nee', en dan zijn de goedkopere dus weer beter! :)

Edit: Hepta! Daar heb ik twéé weken stage gelopen! Wil iemand weten hoe ze daar met de drivers omgaan? Denk het niet! :'(

:P
Stage??? Bij de heer R. in Zaandam zelf??? Ik ben wel geinteresseerd in je verhaal hoor, mits het niet afkrakend is.... :)

EDIT:

Ik ben zelf in Zaandam geweest om de luidsprekers te beluisteren. Heb toen m'n eigen Marantz meegenomen om een goede indruk te krijgen van de Harmony set. Daarvoor heb ik de Hepta springs gehad, die kon ik goed inruilen bij hem. Ze waren van een 'zeldzaam' laminaat voorzien, of in ieder geval maar 60 paar van gemaakt of zo. Het was idd een schuurtje, wist eerst ook niet wat ik zag. Maar hij/ze hebben me uitstekend geholpen, niets overhaast en alle tijd.

[ Voor 56% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 05-07-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Even een korte uitleg:

Ik bedoelde dus, waneer je aan het twijfelen bent over zo'n dure set en je hoort het verschil bijna niet, kan je beter een ''klein'' stapje terug nemen en genoegen nemen met een ''voordelige'' luidspreker.

Edit:

Xtreme je was net wat sneller dan ik. :)

Het is niet zo zeer afkrakend, maar van zo'n merk als dat verwacht je toch dat ze een beetje ''high-end'' met de spulletjes omgaan. Dat is dus niet het geval! Hee!! gooi jij die speaker eens even, en HUPPA!! daar gaat ie. :P

Maar verder werken ze heel serieus, alles in een rap tempo en in slechts één fabriek schuurtje.

[ Voor 51% gewijzigd door Barry|IA op 05-07-2004 23:42 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Barry|IA schreef op 05 juli 2004 @ 23:39:
Even een korte uitleg:

Ik bedoelde dus, waneer je aan het twijfelen bent over zo'n dure set en je hoort het verschil bijna niet, kan je beter een ''klein'' stapje terug nemen en genoegen nemen met een ''voordelige'' luidspreker.
.. of gewoon ergens anders zoeken. Als je geen verschil hoort heb je ofwel al voldoende goede speakers, ofwel zijn de speakers die je bent gaan beluisteren geen goede keuze, en moet je ze natuurlijk niet kopen.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 23:21:
[...]

Duidelijk nog nooit de Kingston gehoord.
http://gallery.consumerre...ures/kingwholegrillon.jpg - 2500£/stuk - Fantastische dingen. :) Zijn helaas bijna nergens te vinden.

En anders de A3's : http://www.perpetualmarketingonline.com/cel-a3.jpg .. ook nergens te vinden bijna. Maar vroeger voor 3500$ te verkrijgen. Ook zeker een kanshebber voor beste Celestion speaker :)

Vegen we even de grond aan met Seas Excel? Ja, dat doen we.
Nou ja, op basis van prijs kan ik wel duurdere speakers vinden dan de Jamo Concert met Excel drivers hoor :D En op basis van prijs de speakers met elkaar vergelijken....neuh :P Waarom denkt iedereen dat ik altijd serieus ben ondanks de smilies :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JT schreef op 05 juli 2004 @ 23:48:
[...]

Nou ja, op basis van prijs kan ik wel duurdere speakers vinden dan de Jamo Concert met Excel drivers hoor :D En op basis van prijs de speakers met elkaar vergelijken....neuh :P Waarom denkt iedereen dat ik altijd serieus ben ondanks de smilies :P
Nou, prijs was dan ook gewoon maar voor de gein, ik weet gewoon dat die speakers ongeloofelijk goed zijn, of ze nu 500 of 2500 € zouden kosten :)

En audio is een serieus onderwerp, daar wordt niet mee gelachen :p ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik probeerde eerlijk gezegd je Jamo's een beetje te verdedigen. ;) Het zijn namelijk echt vette kwijl speakers!!

Heil Jamo!! (nooit gedacht dat ooit te zeggen over Jamo :*) )

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zo is het wel makkelijk hé! Ik ben hier verdorie de enige verdediger van Celestion op dit forum :( :( :/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 23:30:
[...]

Op zo een moment zeg je tuurlijk "Ja". Waarom zou je anders iets van 2500€ kopen als het je niet waard is?
2 woorden: Merkjes Geil.

Soms terecht, maar 7 op de 10 x puur door verhalen van anderen...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 23:55:
Zo is het wel makkelijk hé! Ik ben hier verdorie de enige verdediger van Celestion op dit forum :( :( :/

;)
Al zou je de Medion gaan verdedigen, ik ben van mening dat iedereen gewoon zelf ALLES moet gaan luisteren wat binnen zijn budget ligt en daarna pas een keus moet gaan maken en eventueel dan via internet bestellen...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 05 juli 2004 @ 23:56:
[...]

2 woorden: Merkjes Geil.

Soms terecht, maar 7 op de 10 x puur door verhalen van anderen...
Bedoel je zoals het "B&W-schaap-syndroom" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhhhh wat is er mis met B&W :( :( :( ;) ;) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 23:58:
[...]

Zijn ze te duur voor je? :+ :P

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Pixal schreef op 05 juli 2004 @ 22:10:
[...]

absoluut niet..

in 99 procent van de gevallen gaat geluid vóór beeld

als ik hier de projector opzet met beeld van 2x3 meter oid en vervolgens 2 pc speakertjes aan eronder zet is er 0.0 bioscoopgevoel

als ik m'n receiver met 7 speakers en een dikke subwoofer aansluit en een film start op een 72 cm breedbeeld is het bioscoopgevoel er al behoorlijk

tuurlijk, projector maakt sfeer.. maar als je niet te ver van een tv af zit doet dat het ook prima
Je overdrijft wel heel erg :P.

Ik ben het in zekere zin wel eens met Redheinz. Ik heb zo'n 7 duizend euro aan geluid uitgegeven met voor het beeld een 32" breedbeeld CRT. Je kan dus niet zeggen dat ik geluid niet belangrijk vind :). Maar de grootste vooruitgang voor "mijn HT" is toch echt die 2000 euro geweest die mijn Panasonic projector + bijbehoren heeft gekost! Echt zeer heftig en mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Boekster schreef op 06 juli 2004 @ 00:09:
[...]

Zijn ze te duur voor je? :+ :P
Je wafel. :(

;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, dan zal ik mijn setje ermaar is bijzetten.

foto1: beneden (ja, mijn kamer heeft 2 verdiepinkjes) is de computerruimte. Daarvoor heb ik een versterker nodig die mijn videosignaal kan switchen voor naar mijn HT. Laat ik nou net een leuk versterkertje met 3 videoingangen hebben. Die kan dat dus mooi splitsen. RX-950VBK
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT1.JPG

foto2: ff een shotje van de benedenverdieping, zodat je een id krijgt hoe het eruit ziet. Rechts in de hoek staat mijn 3e pc :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT2.JPG

foto3: een totaalshot van mijn ht. Wat nog vervangen moet worden zijn de frontspeakers (ja, deze zijn van de aldi :P) en de videorecorder, want deze past niet bij mijn set
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT3.JPG

foto4: een shot van mijn versterker. type RX-884. dit is een versterker met 3 digital-ingangen en 5x70watt. Een hele fijne versterker met een mooi menu dat op de TV wordt weergegeven
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT4.JPG

foto5: een shot van mijn DVD speler. Ook met OSD dat heel uitgebreid is. type XV-D701 met vergulde 5.1 uitgang, optische en coaxiale uitgang. Jammer dat deze geen gekopieerde cd's en mp3 cd's kan lezen. Wel gebrande DVD's
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT5.JPG

foto6: een shot van mijn TV. een gewone 72cm 100Hz TV zonder poespas. type AV-WH3EP. Op de TV staat een infinity centerspeaker, het typenummer zou ik op moeten zoeken want dat weet ik zo niet.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT6.JPG

foto7: 1 van de 2 rearspeakers, ook van infinity
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT7.JPG

foto8: mijn stoel en mijn bed. niets bijzonders. ik heb niet echt veel plek voor mijn tv maar het is groot genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT8.JPG

foto9: hier komt de echte foto. Hier zie je hoe mijn TEXT-COMPULINK (JVC) werkt, erg fijn om mee te werken, en je ziet overal de text van de minidisk (TV, minidisk, display van reciever)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT9.JPG

foto10: hier zie je wat ik daarnet heb beschreven. In het echt zie je het veel helderder, maar dat komt denk ik door de flits
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT10.JPG

foto11: LOL; strepen op beeldbuis zie je natuurlijk niet
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT11.JPG

foto12: totaalshotje
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT12.JPG

foto13: die is er niet :P

set is bijna klaar. Oja, typenummer van minidisk = XM-488RBK
ik sta open voor reacties :P ik ben nog iets vergeten maar ik weet niet wat

toch best een leuk setje voor een 15 jarige:)

owja, dat moest ik nog zeggen. Heb achter mijn stoel in het houten kastje een tangangiele (moeilijk woorD) platenspeler voor mijn platen, deze heb ik daar gezet omdat dat stabieler was en het pasten niet goed in mijn set. Merk: ADC. heb hier wel een foto van genomen maar is erg onscherp

komende 5 minuten plaatjes uploaden, waren nogal groot

toch maar ff snel geresized, anders is zo mijn bandbreedte weg :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dat zijn een hoop foto's Guido :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhuh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg mooi die Jamo concert 8. Ik betreur het nog steeds dat ze 's werelds mooiste middentoonspeakers niet in mijn center hebben gebruikt; Jamo concert center

Afbeeldingslocatie: http://www.webpointer.nl/~hometheater/cms/uploads/center1.jpg

Ik ben erg benieuwd naar de concert 8's en je bijbehorende subplannen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 12:00
Guidomols1989 heb je dit helemaal zelf bij elkaar gespaard....
Dus die breedbeeld televisie reciever,minidisk enz...
Vind ik zeer knap als dit zo is heb ik wel respect voor :Y) .

Edit: Ow jah wie weet nog een leuk recievertje voor 150 a 200 euro ongeveer.Alvast bedankt ik kan niet veel op internet vinden en hij moet wel nieuw zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Dark Master op 06-07-2004 07:36 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup, helemaal zelf. Wel alles 2dehands natuurlijk maar ik heb steeds zitten wachten tot er echt een koopje voorbij kwam. Ben nu aan het sparen voor de HR-6611EU Svhs videorecorde :9. foto's volgen.

ik hheb 1 keer een miskoop gedaan. Dat was mijn vorige minidisk speler, die kapot was gegaan (de man zei onder het verzenden). En ik moet ze in de meeste gevallen wel laten verzenden omdat ik natuurlijk geen vervoer heb. dat was type XM-22BK. gelukkig is hij in de maak. (mijn vader is daar handig in). Nu komt hij bij mijn PC voor het opnemen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Laatst online: 13-09 11:18
Pixal schreef op 05 juli 2004 @ 22:10:
[...]

absoluut niet..

in 99 procent van de gevallen gaat geluid vóór beeld

als ik hier de projector opzet met beeld van 2x3 meter oid en vervolgens 2 pc speakertjes aan eronder zet is er 0.0 bioscoopgevoel

als ik m'n receiver met 7 speakers en een dikke subwoofer aansluit en een film start op een 72 cm breedbeeld is het bioscoopgevoel er al behoorlijk

tuurlijk, projector maakt sfeer.. maar als je niet te ver van een tv af zit doet dat het ook prima
Lezen is ook een vak:
Meer dan een mooiere versterker en speakers.
Die Alpines zien er wel fijn uit, lekkere parameters! En dan 2 per kant? Denk je wel dat je dan genoeg druk op kunt bouwen, JT? ;)

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 06 juli 2004 @ 00:25:
Dat zijn een hoop foto's Guido :p
Goedzo!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guido heeft echt de perfecte kamer voor een setje Celestions zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07
Na al deze prachtige foto's zal ik ook mijn set plaatsen. Deze set is sinds vorige week compleet, na een bezoek aan correct voor mijn dvd speler (voor 149,- kon ik em niet laten liggen ;) )

De complete set:
Afbeeldingslocatie: http://www.studver.unimaas.nl/fyrfad/av/picture013.jpg

Mijn versterker en dvd-speler:
Afbeeldingslocatie: http://www.studver.unimaas.nl/fyrfad/av/picture015.jpg

Mijn cd-speler en center speaker:
Afbeeldingslocatie: http://www.studver.unimaas.nl/fyrfad/av/picture017.jpg

Tot slot de frontspeakers:
Afbeeldingslocatie: http://www.studver.unimaas.nl/fyrfad/av/picture016.jpg

De set bestaat uit een:
TV: Philips 32PW8506
Receiver: Marantz SR7300
DVD-speler: Marantz DV4300
Center: Mission V6C
Front: Mission 733
Rear: Mission 730

CD-speler: Marantz CD63KI (overgebleven van mijn vorige set. deze gaat naar een andere ruimte waar hij samen met mijn oude versterker, Marantz PM66KI zijn werk gaat doen)

[ Voor 3% gewijzigd door jpvk007 op 06-07-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvk007 schreef op 06 juli 2004 @ 09:57:

Mijn cd-speler en center speaker:
[afbeelding]
Komt zo het geluid uit je centerspeaker voor je gehoor nog wel uit het midden/uit de TV??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Redheinz schreef op 06 juli 2004 @ 08:33:
[...]
Die Alpines zien er wel fijn uit, lekkere parameters! En dan 2 per kant? Denk je wel dat je dan genoeg druk op kunt bouwen, JT? ;)
Dat net niet hoor, 2 per kant :P 1 per kant, er moeten er namelijk ook nog 2 in m'n auto >:)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op 06 juli 2004 @ 07:35:
Edit: Ow jah wie weet nog een leuk recievertje voor 150 a 200 euro ongeveer.Alvast bedankt ik kan niet veel op internet vinden en hij moet wel nieuw zijn.
Bij www.hifihuis.nl hebben ze voor 199euro een panasonic DTS receiver van 5x80watt...
Moet je achter aanbiedingen kijken, dan staat ie daar ergens in die lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En bij Polectro een Pioneer, wat ik toch meer vertrouw dan Panasonic.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 10:23:
[...]
Komt zo het geluid uit je centerspeaker voor je gehoor nog wel uit het midden/uit de TV??
het geluid komt idd nog wel uit het midden van de tv. die 15cm merk je toch niet echt (knap als je dat kan horen iig). de center kan niet op de tv geplaatst worden, daar de tv een te kleine bovenkant heeft, of de speaker gewoon te groot is. verder is de afstand tot de bank zo'n 4-5 meter. wel is de speaker iets naar boven gericht om het geluid naar de bank te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 06 juli 2004 @ 11:53:
En bij Polectro een Pioneer, wat ik toch meer vertrouw dan Panasonic.
Welke Pioneer?

Ik ben nl ook een beetje aan het rondkijken... :P

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Hmm, is dat toevallig ook een ikea kastje? Volgens mij had ik die hier eerst ook staan :P
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 11:56:
[...]

Welke Pioneer?

Ik ben nl ook een beetje aan het rondkijken... :P
http://www.polectro.nl/index_nl.htm

Een Pioneer D512 voor 195 euro dus :) Staat bij advertenties.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 23:55:

;)
Celestion owner here!! (maar dat wist je al (of iig... in een andere thread had je me al "ontdekt" ;) ))

Ik gebruik nl van die kleine ronde dingetjes.. type is iets met een 9 geloof ik :) In ieder geval surround speakers, en ik moet zeggen, ze sluiten prima aan bij m'n B&W 's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
XanderH schreef op 06 juli 2004 @ 12:02:
[...]
Hmm, is dat toevallig ook een ikea kastje? Volgens mij had ik die hier eerst ook staan :P
das idd een ikea kastje, zo'n goedkope :D (je moet toch ergens op bezuinigen als student ;))

verder heb ik ook de goedkoopste bescherming onder mijn spikes van mijn fronts gemonteerd die er bestaan... nl 4x 1 eurocent >:)

[ Voor 20% gewijzigd door jpvk007 op 06-07-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
jpvk007 schreef op 06 juli 2004 @ 12:23:
[...]
das idd een ikea kastje, zo'n goedkope :D (je moet toch ergens op bezuinigen als student ;))
hehe, kastje heb ik hier ook heel lang gehad. Was ook een prima kastje hoor ;)

Reden dat ik het vervangen heb is omdat het kastje onder mijn bureau kwam te staan, en dan is zo'n laag breed kastje alleen maar vervelend, neemt veel teveel ruimte in de breedte in. Vandaar dat ik dit kastje heb gekocht een tijdje terug:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/audiokastje.jpg

Evenveel ruimte binennin, hoger, en smaller :)

en foto's maken van een kastje met zwarte reflecterende dingen blijft lastig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 09:55:
Guido heeft echt de perfecte kamer voor een setje Celestions zo te zien :)
Is het bijna gedaan Melvin? :p

BTW Ik ben nét mijn Bookshelfs gaan kopen voor op m'n slaapkamer, heb geluisterd naar Wharfedale, Tannoy & Mission en ben uiteindelijk voor de Mission M70 (laatste model in de winkel, lekker kortingkje & luidsprekerkabel) gegaan. Wat een fantastische bookshelf! Zo heerlijk muzikaal, en klinkt veel groter als dat hij eruitziet.

Ben gaan luisteren bij Studio Schepens in Turnhout (http://www.studioschepens.be/) : Heel goede winkel, veel keuze & erg vriendelijke verkopers, die tenminste nog wisten waar ze het over hadden. ( en één van de verkopers kende de Celestion C-serie! Hoera! :) )

Ik zal straks nog wel even wat foto's posten van mijn nieuwe aanwinst, nu ga ik er nog eerst wat van genieten! :)

Ondertussen wat leesmateriaal :
http://www.homecinemachoi...es/Mission/MissionM70.php
http://202.186.86.35/audi...e/07mission&sec=audiofile

Ik ben zéér tevreden! O+

[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 06-07-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over de zwarte TV's voor diegenen die een zwarte breedbeeld willen, maar niet het geld voor een Loewe of B&O hebben, JVC is ze ook weer gaan produceren in het zwart _/-\o_ weet verder niet hoe het beeld enzo is, maar het initiatief is wat mij betreft goed..

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/101503_av-28h4bu.jpg
dat zijn we niet meer gewend hè? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zwart is veel mooier! Als je naar een zilverkleurige tv kijkt in het donken blijf je die randen zien, en bij zwarte tv's niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 06-07-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ah! Goeie zaak :) zwart vind ik persoonlijk ook veel mooier. Ik vind het zo jammer van die zilverkleurige apparatuur wat nu zo in is dat het er allemaal zo plasticerig en cheap uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic blijft en blijft en blijft... dus ook maar weer eens tijd voor mijn setup :)

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got-ht-1.jpg

front setup (good old BNS E5 (met nieuwe tweeters) als main speakers)

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got-ht-2.jpg

...en rear (180 graden t.o.v. de vorige foto), met mijn Tannoy mercury mR surroundjes (a 35 euro) op Ikea Gaje speakerstands (25 euro de 2) en gevlochten UTP als speakerkabel!

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got-ht-3.jpg

Mijn versterking, een Yamaha DDP-2 als AC3-processor, een NAD 910 als analoge voorversterker (maar die staat 99% van de tijd op 'bypass') en een NAD 916, eigenlijk 3 stereoversterkers van 2x30watt elk, maar ik heb 2 gebridged, dus hij geeft nu 2x90watt voor de fronts en 2x30 watt voor de rears.

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got-ht-4.jpg

Mijn source voor alles, een Asus A7N8X Deluxe met 2800+ in een Chieftec 19"-behuizing. Ik heb 'm via S/PDIF gekoppeld aan de Yamaha en dit moederbord (met NForce2-chipset) heeft on-the-fly AC3-encoding :) Welk formaat geluid ik ook af wil spelen, hij upsampled alles naar AC3 en dan gaat het naar m'n Yamaha decoder...

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got-ht-5.jpg

Nog 1 fotootje van m'n laatst afgemaakte 'project', de rears met CAT5-bekabeling. Ik heb daar nog veel meer foto's van, maar dan kun je beter even hier klikken:

Braiding CAT5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

TomSwinnen schreef op 06 juli 2004 @ 15:30:
[...]
Ik zal straks nog wel even wat foto's posten van mijn nieuwe aanwinst, nu ga ik er nog eerst wat van genieten! :)
Zoals beloofd :

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/mission1.jpg
Overzichtje van mijn slaapkamer set.

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/mission2.jpg
De missions.

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/mission3.jpg
Zonder frontjes.

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/mission4.jpg
Close-up drivers.

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/mission5.jpg
JVC Componenten (versterker wordt nog vervangen, die vindt de speakers blijkbaar niet zo leuk als mij ;) )

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/mission6.jpg
CD/MP3 speler (voorlopig) : Iriver IMP-150.

Het is niet fantastisch, maar het voldoet op de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

TomSwinnen schreef op 05 juli 2004 @ 23:58:
[...]

Juist... Ik heb 3 verschillende B&W setjes gehoord, en ik kreeg het daar niet warm of koud van...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
Mooie geweven woofertjes, Tom!

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 06 juli 2004 @ 18:42:
[...]

Zoals beloofd :

[afbeelding]
Overzichtje van mijn slaapkamer set.

[afbeelding]
De missions.

[afbeelding]
Zonder frontjes.

[afbeelding]
Close-up drivers.

[afbeelding]
JVC Componenten (versterker wordt nog vervangen, die vindt de speakers blijkbaar niet zo leuk als mij ;) )

[afbeelding]
CD/MP3 speler (voorlopig) : Iriver IMP-150.

Het is niet fantastisch, maar het voldoet op de slaapkamer :)
Wat betaalde jij voor die missions, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 20:02:
[...]

Wat betaalde jij voor die missions, als ik vragen mag?
Normaal kostte ze ginder 200 €, maar ik heb ze gekregen voor 175€ incl luidsprekerkabel, goede deal lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 00:09
TomSwinnen schreef op 06 juli 2004 @ 20:10:
[...]

Normaal kostte ze ginder 200 €, maar ik heb ze gekregen voor 175€ incl luidsprekerkabel, goede deal lijkt me :)
Is dat per stuk of voor't set?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Wormaap schreef op 06 juli 2004 @ 20:24:
[...]

Is dat per stuk of voor't set?
Setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die m70's hangen ook bij ons in het restaurant. 12 stuks, verdeeld over 2 ruimte's. Waarvan er 6 in 1 ruimte op mijn oude Sony DPL amp hangen.

Leuke speakers, voor het formaat komt er nog best een flink geluid uit inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 00:09
Helemaal zo duur nog niet dan :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!! IK HEB DE JAMO CONCERT 8 :D :D :D :D

Even testgedraaid op de Marantz PM78 van m'n pa met klasse A aan en OMFG wat een geluid zeg, zo gedetailleerd en, en dat het een bas-reflex is en dat het een boekenplankspeaker is hoor je er echt NIET aan af. Zeeeer strak, diep en aanwezig, maar ondersteunend, als deel van het geheel. Dit is beter dan een vriendin. Mooier qua uiterlijk, mooier qua innerlijk en hij doet alleen wat je wilt O+
skullsplitter schreef op 06 juli 2004 @ 19:14:
[...]

Juist... Ik heb 3 verschillende B&W setjes gehoord, en ik kreeg het daar niet warm of koud van...
Mwah, niet elke B&W gebruiker heeft het schaapsyndroom :) Ik heb een setje 600S3 en dat zijn hele mooie speakers. En als ik het schaapsyndroom had dan had ik geen Jamo's gekocht :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JT schreef op 06 juli 2004 @ 22:50:
Dit is beter dan een vriendin.
Tweakers :rolleyes:

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Wormaap schreef op 06 juli 2004 @ 21:35:
[...]
Helemaal zo duur nog niet dan :)
Nee inderdaad, en voor zo mooie speakers echt bijna geen geld.
Ben echt hard tevreden, met klassieke muziek klinken ze ongeloofelijk mooi , ben ik net achtergekomen, even Dvõrak opgezet en :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op met die foto's van die concerts! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op 06 juli 2004 @ 19:14:
[...]

Of je gehoor is niet helemaal in orde :)
(GEINTJE!!!)

Ik heb zelf een B&W set, vond ik toch echt wel het beste klinken.... heb bijna hele dag zitten luisteren in een hifi winkel in a'dam. Smaken verschillen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 22:57:
Akkoord.
Dit topic is bagger zonder foto's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
hij doet alleen wat je wilt
Vriendin???? ;)

Gefeliciteerd man. Mooie speakers. Best een beetje jaloers!

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 22:57:
Komen morgen !
M'n speakers zijn niet mijn vriendin. Maar ze zijn zo strak, geraffineerd en fijn dat het eigenlijk wel respectloos is als ik van 'hij' spreek ja O+
Gefeliciteerd man. Mooie speakers. Best een beetje jaloers!
Tnx :P

Nu het leuke: 600e inc 2 verzwaarde Atacama stands :D

[ Voor 58% gewijzigd door JT op 06-07-2004 23:01 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
"M'n speakers zijn niet mijn vriendin. Maar ze zijn zo strak"

..... lol ? :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

caspergt schreef op 06 juli 2004 @ 23:20:
"M'n speakers zijn niet mijn vriendin. Maar ze zijn zo strak"

..... lol ? :P
Hoe dichter bij nul, hoe strakker...

In dit geval waarschijnlijk de baspoortdiameter.. :p
(of [rml][ audio] Waar ligt het knelpunt?[/rml] :D )

[ Voor 14% gewijzigd door TomSwinnen op 06-07-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
TomSwinnen schreef op 06 juli 2004 @ 23:23:
[...]

Hoe dichter bij nul, hoe strakker...

In dit geval waarschijnlijk de baspoortdiameter.. :p
(of [rml][ audio] Waar ligt het knelpunt?[/rml] :D )
HAHA :D , lolzz , ohhja het laatste woordje , l*l voor de gene die de uitspraak niet kennen, of niet kunnen rijmen ;)

... Die link ook ... hoe kom je d`r bij ! :D

[ Voor 6% gewijzigd door caspergt op 06-07-2004 23:30 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:42:
even over de zwarte TV's voor diegenen die een zwarte breedbeeld willen, maar niet het geld voor een Loewe of B&O hebben, JVC is ze ook weer gaan produceren in het zwart _/-\o_ weet verder niet hoe het beeld enzo is, maar het initiatief is wat mij betreft goed..

afbeelding
dat zijn we niet meer gewend hè? :+
En dan is er nog een speler op de markt, naast JVC heeft ook LG schitterende zwarte tv's in het aanbod zitten. (owk helemaal pikzwart is het niet, zit een randje grijs/zilver in, maar zwart is wel de hoofdkleur.

Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/down/product/0105/Lafinion%2082W/Lafinion%2082W_l.jpg

Het grijze balkje onder de tv, is optioneel en hierin zitten dus een videorecorder en een dvd-speler verwerkt.
Schitterende tv, echt super!! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door richard_1st op 06-07-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 22:58:
[...]

Of je gehoor is niet helemaal in orde :)
(GEINTJE!!!)

Ik heb zelf een B&W set, vond ik toch echt wel het beste klinken.... heb bijna hele dag zitten luisteren in een hifi winkel in a'dam. Smaken verschillen he.
Monitor Audio Bronze speelde alle beluisterde setjes eruit moet ik zeggen :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

philips heeft ook wat zwarte modellen.

zwart komt terug!!

hoop ik

[ Voor 31% gewijzigd door Pixal op 07-07-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 07 juli 2004 @ 00:26:
[...]
Monitor Audio Bronze speelde alle beluisterde setjes eruit moet ik zeggen :)
MA is dan ook een fantastisch merk.
Was mijn 2de keus moest ik Celestion C serie nergens gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
richard_1st schreef op 06 juli 2004 @ 23:41:
[...]

En dan is er nog een speler op de markt, naast JVC heeft ook LG schitterende zwarte tv's in het aanbod zitten. (owk helemaal pikzwart is het niet, zit een randje grijs/zilver in, maar zwart is wel de hoofdkleur.

[afbeelding]

Het grijze balkje onder de tv, is optioneel en hierin zitten dus een videorecorder en een dvd-speler verwerkt.
Hmm, ze hadden die rand beter niet zilvergrijs kunnen maken, dat verminderd het contrast tussen de kleuren (optisch).

Beter andersom, zilvere tv met zwarte rand of heel zwarte TV.

PS ik ben juist blij dat ik van m'n zwarte TV af ben :X Voor ieder wat wils zie je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Sony heeft ook een paar TVs die gedeeltelijk zwart zijn:
Afbeeldingslocatie: http://147.14.243.142/item_img/se/large/l095305.jpg
Sony KV-32XL90

Afbeeldingslocatie: http://147.14.243.142/item_img/se/large/l095278.jpg
Sony KV-32FQ86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het oude zwart zie ik niet meer in de winkels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder genoemd, heeft Loewe ook zwarte TV's, bijvoorbeeld de Aventos 3981 ZW die ik zelf heb:

Afbeeldingslocatie: http://213.241.152.117/admin/getmedia/getmedia_medium.php?p=523&s=loewe.de&t=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 06 juli 2004 @ 22:50:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!! IK HEB DE JAMO CONCERT 8 :D :D :D :D

Even testgedraaid op de Marantz PM78 van m'n pa met klasse A aan en OMFG wat een geluid zeg, zo gedetailleerd en, en dat het een bas-reflex is en dat het een boekenplankspeaker is hoor je er echt NIET aan af. Zeeeer strak, diep en aanwezig, maar ondersteunend, als deel van het geheel. Dit is beter dan een vriendin. Mooier qua uiterlijk, mooier qua innerlijk en hij doet alleen wat je wilt O+

[...]

Mwah, niet elke B&W gebruiker heeft het schaapsyndroom :) Ik heb een setje 600S3 en dat zijn hele mooie speakers. En als ik het schaapsyndroom had dan had ik geen Jamo's gekocht :P
die Seas Excel woofers hebben erg veel uurtjes nodig voordat ze op hun echte kunnen zitten. Het wordt dus alleen maar beter. Voordeel van die magnesium woofers is dat ze erg veel kunnen hebben, zonder dat ze extreem gaan vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richard_1st schreef op 06 juli 2004 @ 23:41:
[...]

[afbeelding]

wat kost deze eigenlijk? die van JVC beginnen zo rond de 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Laatst online: 16:43
Marantz DV4300
Afbeeldingslocatie: http://www.avupdate.com/news/today1/spec/dv4300.jpg

Marantz SR4300 receiver
Afbeeldingslocatie: http://62.216.18.92/producten/marantz/Marantz-SR4300.gif

Marantz RC 3200
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/marantz/rc3200/rc3200.jpg

Minipod Red
Afbeeldingslocatie: http://www.unbeatable.co.uk/resources/images/products/large/112059a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mallepall/huisje/photos/IMG_2463.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mallepall/huisje/photos/IMG_2466.JPG

ben goed over te spreken. RC 3200 werkt ook prima en je kan hem ook programmeren (8>

[ Voor 9% gewijzigd door Ik De Buurman op 07-07-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ben goed over te spreken.
Ikke ook! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Zoals al eerder genoemd, heeft Loewe ook zwarte TV's, bijvoorbeeld de Aventos 3981 ZW die ik zelf heb:
Whehehehe :)

Hebben we nou beiden dezelfde TV, Pizzaboer!

(niet helemaal, ik heb de 3781...)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

TomSwinnen schreef op 07 juli 2004 @ 01:06:
[...]

MA is dan ook een fantastisch merk.
Was mijn 2de keus moest ik Celestion C serie nergens gevonden hebben.
Hier ooit in een stapsgewijze upgrade denk ik, dat was een lekkere set speakers zeg... Alleen wel 3x zo duur als mijn huidige magnat systeempje, en dat telde op dat moment toch net iets harder hoor...

Eerst een beamer iig :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Ik heb zelf geen digitale camera dus geen pics. (Maar ik moet alles eigenlijk nog wel een goede plaats geven, het ziet er ook niet echt netjes uit. :))

M'n versterker is een Philips LX700, met 6 x 50 watt aan boxen + subwoofer en ik heb er nog een extra 50 watt subwoofer aan hangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.maximedia.pl/amplitunery/philips_lx700.jpg
Al met al best een mooi setje al zeg ik het zelf, zal echter niet in de buurt komen van de Marantzen e.a. die hier gepost zijn maar dat scheelt dan ook flink in de prijs. :)

Als DVD speler een oude Celeron 500 PC met Matrox G200 + Creative DXR3, kan ik DVD's + DiVX'en op kijken. Wil deze gaan vervangen, waarschijnlijk door een Philips DVP720SA.

En ongeveer een week geleden heb ik een Epson TW10H beamer gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/epson_emp-tw10.jpg
Ik kan iedereen zo'n ding aanraden, het geeft een extra dimensie aan het kijken van DVD's.

[ Voor 16% gewijzigd door Toewan op 07-07-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke...

Vandaag me Procinema scherm, Sanyo Z2 beamer en beugel binnen gekregen.
Het scherm hangt inmiddels maar de beamer nog niet, die hang ik morgen op. Ook ga ik hem dan verder afstellen.

Hieronder al wat pics van hoe het scherm er uit ziet. Volgende week ga ik een component kabel kopen, voor nu is het even via een s-video kabel aangesloten. Ik ga de Z2 ook laten calibreren over één a twee weken dus dan word het beeld beter.

Morgenavond hoop ik pics van de complete set te kunnen posten (dus de Z2 die in de lucht hangt) maar voor nu even deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Mooi man, die inrichting van je kan zo uit een woonmagazine komen man, echt top! (ook de voorgaande pics) Wel jammer dat het scherm ook opgerold nog te zien is. Misschien verven die behuizing? :)

Niet onaardig beamertje heb je daar trouwens :P

[ Voor 24% gewijzigd door Roet op 07-07-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 07 juli 2004 @ 20:12:
Mooi man, die inrichting van je kan zo uit een woonmagazine komen man, echt top! (ook de voorgaande pics) Wel jammer dat het scherm ook opgerold nog te zien is. Misschien verven die behuizing? :)

Dat verfen is niet eens zo'n gek idee! Ik ga is kijken hoe haalbaar dat is.. Eerst maar is m'n Z2 ophangen (heb speciaal 2 dagen vrij genomen voor m'n Home Cinema set).

Overigens heb ik bij m'n hifi dealer al aangegeven dat ik over wil stappen naar een Rotel set (uiteraard eerst ff goed luisteren). Dus dat word waarschijnlijk m'n volgende upgrade en daarna waarschijnlijk weer nieuwe boxen.

Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 02:02

kingfriko

100 % BULLY

@cyberjoy : Ben benieuwd of de Z2 na calibratie NOG beter beeld zal geven (zit er zelf namelijk ook al een tijdje over te denken om te laten calibreren)
Heb zelf de Z2 sinds vandaag via component aangesloten op m`n nieuwe dvd speler : de pioneer 575 , en ik moet zeggen dat het een hele verbetering is vergeleken met de philips dvd speler die ik hiervoor via s-video had aangesloten.

Scherm dat je hebt is trouwens dezelfde als ik eerst had 8)
Vond hem na verloop van tijd toch te klein , dus heb ik nu een vast scherm gemaakt met thommy doek wat me uitstekend bevalt .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas ook een home cinema setje gekocht. Dit is dan wel een kant en klaar setje, maar voor mij voldoet dit prima.

- Panasonic HT500 home cinema receiver met dvd en rds
Subwoofer 200 Watt
Center speaker 60 Watt
4 Satelliet speakers 60 Watt

- 70 cm grootbeeld 100 hz televisie(van de aldi)
- Samsung DVD/VHS combi
- Xbox voor de mp3 e.d.
- Sony platenspeler

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ronald-visscher/ht/DSCF0007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ronald-visscher/ht/DSCF0010.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ook, ik heb weer een upgrade gedaan. Voor de mensen die niet weten of wisten wat ik had staan (topic 7 op blz 40 heb ik de set een keer gepost met pics).

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20483259

Ik heb als eerste mijn sr4200 receiver van marantz verkocht en heb toen een sr6300 receiver gekocht omdat ik de Marantz-sound wel kon waarderen. Het geluid heeft er zeer zeker baat bij gehad. Het is gewoon voller geworden. Je merkt gewoon dat de versterker zwaardere componenten bevat (en niet alleen omdat deze volgens mij wel 7 kilo zwaarder is dan zijn kleinere broertje) Hij kan de 5.1 speakers gewoon beter aansturen, (vooral de sub heeft er zeker baat bij gehad!).

Toen kreeg ik een steeds groter vermoeden dat mijn tannoy revolution 2 speakers (mijn fronts) aan vervanging toe waren. Niet vanwege oudheid of iets dergelijks (een goed jaar oud pas) maar gewoon omdat ik het gevoel had dat ze niet echt alles uit de nieuwe receiver haalden of konden halen. Rondkijken/rondluisteren was de volgende stap. Met als gevolg, afgelopen dinsdag werden mijn nieuwe speakers naar binnen gedragen. Het zijn de mission m-35 speakers.
Het zijn twee enorme bakbeesten van speakers met een gewicht van +/- 23 kg/stuk. Maar een geluid, W-O-W-W
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/mission/m35/m35.jpg

Specs voor de geinteresseerden:

Enclosure Type 3-Way Reflex Loaded
Frequency Response ± 3 dB 40Hz to 20kHz
In-Room Freq. Bandwidth -6dB at 32Hz / 28kHz
Sensitivity SPL/m/2.83V 92 dB
Cross-Over Frequency 500Hz and 2.4 kHz
Effective Volume 47.7 Litres
Nominal Impedance 8 Ohm compatible (min. 3.6 Ohms)
Recommended amplifier power 25 - 150 W/Ch
Cabinet Dimensions Width 260mm
Height 1030mm
Depth 375mm
Weight (Per Speaker) 22.8Kg

Eindelijk is mijn audio zoals ik het al een hele tijd wil(de) hebben. Voorlopig kan ik hiermee goed uit de voeten. Iedereen die bij mij komt kijken/luisteren en geen sets thuis heeft staan van duizenden euro's meer, gaat met een goed gevoel naar huis :-)

[ Voor 16% gewijzigd door OcNewB op 07-07-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingfriko schreef op 07 juli 2004 @ 21:15:
@cyberjoy : Ben benieuwd of de Z2 na calibratie NOG beter beeld zal geven (zit er zelf namelijk ook al een tijdje over te denken om te laten calibreren)
Heb zelf de Z2 sinds vandaag via component aangesloten op m`n nieuwe dvd speler : de pioneer 575 , en ik moet zeggen dat het een hele verbetering is vergeleken met de philips dvd speler die ik hiervoor via s-video had aangesloten.

Scherm dat je hebt is trouwens dezelfde als ik eerst had 8)
Vond hem na verloop van tijd toch te klein , dus heb ik nu een vast scherm gemaakt met thommy doek wat me uitstekend bevalt .
Hi king, toevallig heb ik sinds vorige week donderdag ook de Pioneer 575-A staan draaien. Nu dus met s-video kabel aan de Z2 maar binnenkort met component kabel aangesloten.

Scherm vind ik nu groot genoeg, ik wil absoluut geen vast scherm aangezien dan m'n hele sfeer in de huiskamer weg is.

Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 07 juli 2004 @ 18:12:
[...]Whehehehe :)

Hebben we nou beiden dezelfde TV, Pizzaboer!

(niet helemaal, ik heb de 3781...)
Ja, blijkbaar. Mooi toch :) ... ik heb wat modellen van Sony, Philips en JVC bekeken, maar ze konden me allemaal niet echt bekoren: te veel vertekening, te digitaal beeld, alleen in zilver leverbaar, te DUUR, het beeld niet scherp genoeg, slecht instelbaar (service-menu even buiten beeld latend), ga zo maar door.
Toen kwam deze TV 2e hands langs en na inspectie heb ik hem gekocht. Ben er erg tevreden mee :7
Loewe = 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 02:02

kingfriko

100 % BULLY

cyberjoy : in jou geval , met die rode muur is het inderdaad mooier om een rolscherm te hebben . Mijn muur is bijna dezelfde kleur als het scherm dus het stoort niet echt .
Ik vond trouwens wel dat dat procinema scherm niet echt makkelijk inrolde , ik was af en toe bang dat ik hem van de muur zou trekken :*)

[ Voor 3% gewijzigd door kingfriko op 07-07-2004 21:39 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingfriko schreef op 07 juli 2004 @ 21:38:
cyberjoy : in jou geval , met die rode muur is het inderdaad mooier om een rolscherm te hebben . Mijn muur is bijna dezelfde kleur als het scherm dus het stoort niet echt .
Ik vond trouwens wel dat dat procinema scherm niet echt makkelijk inrolde , ik was af en toe bang dat ik hem van de muur zou trekken :*)
Hmm.. weinig last van gehad, maar hij hangt er dan ook nog maar net.
Merk nu wel dat ik de beugel niet vast krijg aan m'n Z2. Morgen maar ff terug om die om te ruilen. De schroefjes bij die beugel lijken allemaal te klein voor de 3 gaatjes onderop de Z2... :(

Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 21:16:
Ik heb pas ook een home cinema setje gekocht. Dit is dan wel een kant en klaar setje, maar voor mij voldoet dit prima.
Daar gaat het toch om!
Plaatjes
Netjes afgewerkt ! (kabels en zo mooi weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 20:08:
Oke...

Vandaag me Procinema scherm, Sanyo Z2 beamer en beugel binnen gekregen.
Het scherm hangt inmiddels maar de beamer nog niet, die hang ik morgen op. Ook ga ik hem dan verder afstellen.

Hieronder al wat pics van hoe het scherm er uit ziet. Volgende week ga ik een component kabel kopen, voor nu is het even via een s-video kabel aangesloten. Ik ga de Z2 ook laten calibreren over één a twee weken dus dan word het beeld beter.

Morgenavond hoop ik pics van de complete set te kunnen posten (dus de Z2 die in de lucht hangt) maar voor nu even deze:
Ziet er erg mooi uit, maar hangt je scherm niet veel te hoog, dit kijkt niet echt lekker volgens mij, je zit steeds omhoog te kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding!! komen er nog fotos :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 10:49:
[...]

Ziet er erg mooi uit, maar hangt je scherm niet veel te hoog, dit kijkt niet echt lekker volgens mij, je zit steeds omhoog te kijken....
nee, hangt op zich goed maar ik kan het nog verder uittrekken als ik dat wil. Er zit nog 60 cm zwart boven dus als we pijn krijgen is die optie er nog ;)

Beamer hangt nu ook.. zo ff wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=8791.0;id=3780;image

Beamer hangt nu ook.. kabelgootjes zo ff plaatsen met de kabels d'r in, maar eerst ff een langere stroomkabel halen bij de kabelboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wehehe, die Concertjes hebben ook een geweldige bouwkwaliteit :D Boekenplankspeakers van 11kg :+ En ze zijn lang niet zo groot als bijv een 602 :D Die behuizing is zo dood, zo dood is niemand op z'n 200e ! :+ Ik heb gister uit tijdgebrek geen foto's kunnen maken. Straks ff goede batterijtjes zoeken en dan maak ik pics. En ook een korte review.
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 12:01:
[...]

die Seas Excel woofers hebben erg veel uurtjes nodig voordat ze op hun echte kunnen zitten. Het wordt dus alleen maar beter. Voordeel van die magnesium woofers is dat ze erg veel kunnen hebben, zonder dat ze extreem gaan vervormen.
Ze zijn 2e hands, dus die zijn al ingespeeld, en dat ze hard gaan ben ik al achter >:) Straks is een DVDtje opzetten. Ze lusten alleen wel een shitload aan vermogen :X
OcNewB schreef op 07 juli 2004 @ 21:17:
Ook, ik heb weer een upgrade gedaan. Voor de mensen die niet weten of wisten wat ik had staan (topic 7 op blz 40 heb ik de set een keer gepost met pics).

Ik heb als eerste mijn sr4200 receiver van marantz verkocht en heb toen een sr6300 receiver gekocht omdat ik de Marantz-sound wel kon waarderen. Het geluid heeft er zeer zeker baat bij gehad. Het is gewoon voller geworden. Je merkt gewoon dat de versterker zwaardere componenten bevat (en niet alleen omdat deze volgens mij wel 7 kilo zwaarder is dan zijn kleinere broertje) Hij kan de 5.1 speakers gewoon beter aansturen, (vooral de sub heeft er zeker baat bij gehad!).

Toen kreeg ik een steeds groter vermoeden dat mijn tannoy revolution 2 speakers (mijn fronts) aan vervanging toe waren. Niet vanwege oudheid of iets dergelijks (een goed jaar oud pas) maar gewoon omdat ik het gevoel had dat ze niet echt alles uit de nieuwe receiver haalden of konden halen. Rondkijken/rondluisteren was de volgende stap. Met als gevolg, afgelopen dinsdag werden mijn nieuwe speakers naar binnen gedragen. Het zijn de mission m-35 speakers.
Het zijn twee enorme bakbeesten van speakers met een gewicht van +/- 23 kg/stuk. Maar een geluid, W-O-W-W
[afbeelding]

Height 1030mm
Depth 375mm

Eindelijk is mijn audio zoals ik het al een hele tijd wil(de) hebben. Voorlopig kan ik hiermee goed uit de voeten. Iedereen die bij mij komt kijken/luisteren en geen sets thuis heeft staan van duizenden euro's meer, gaat met een goed gevoel naar huis :-)
Mooie speakers ! Zal ook wel flink rammen als je de zooi opengooit ? :P
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 12:48:
[afbeelding]

Beamer hangt nu ook.. kabelgootjes zo ff plaatsen met de kabels d'r in, maar eerst ff een langere stroomkabel halen bij de kabelboer.
Ziet er cool uit !

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 08-07-2004 13:00 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 12:35:
[...]

nee, hangt op zich goed maar ik kan het nog verder uittrekken als ik dat wil. Er zit nog 60 cm zwart boven dus als we pijn krijgen is die optie er nog ;)

Beamer hangt nu ook.. zo ff wat foto's maken.
Ideaal is eigenlijk het midden van het scherm zo'n beetje op ooghoogte, alleen dat lukt nog niet echt zo te zien. Als je je doek nog verder laat zakken, zit je achter je tv als ik het zo bekijk.

Zit zelf met min of meer een zelfde situatie met als afweging, doek voor het scherm langs of mogelijkheid om de tv simpel te verplaatsten. Wil me tv eigenlijk in de grond kunnen laten zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander

[afbeelding]

Height 1030mm
Depth 375mm

Die speaker is ook één van de kanshebbers als ik morgen ga kijken voor nieuwe speakers, alleen hij is eigenlijk een beetje aan de dure kant.

Nog geen nadelen gevonden aan deze speakers? Heb je ze ook nog vergeleken met andere, en welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 13:12
Ik heb toen een sr6300 receiver gekocht omdat ik de Marantz-sound wel kon waarderen. Hij kan de 5.1 speakers gewoon beter aansturen, (vooral de sub heeft er zeker baat bij gehad!).
??? je sub heeft er baat bij gehad??? Die sr6300 heeft toch geen subversterker ingebouwd, maar toch alleen een sub pre-out?

[reactie op walter]
aah, op die fiets... Ik vermoede al zoiets, want ik kon mij niet voorstellen dat Marantz nu sub-versterkers aan het in bouwen was. Overigens vind ik het behoorlijk kwalijke zaak als dat bass-management zoveel verschil maakt.

Persoonlijk vind ik dingen als bass-management, of welke eq-actie in een versterker dan ook, uit den boze. Het dingen moet decoderen en eigenlijk niets meer! De enige optie die ik eventueel gebruik is het redirecten van het lfe kanaal naar de mainspeakers omdat er geen sub voorhanden is.

[ Voor 40% gewijzigd door Munchkin op 08-07-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er weer netjes uit Wouter :) Die mission M35 zijn echt wel wreed qua uiterlijk. Die wil ik wel eens een keer beluisteren.

PoD de Marantz regelt wel via het bassmanagement wat er uit de pre-out komt en dat kan een wereld van verschil zijn met een andere versterker. Niet alleen eindversterkers kleuren het geluid.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Exact, de amp stuurt gewoon een beter signaal naar de sub, dan de sr4200 dat voorheen deed. Wat betreft de mission's. Ik heb ze vergeleken met b&w's, tannoy's een setje kef's en dali's. Voor mij lagen deze speakers echt het lekkerst in het gehoor. (Moet er bijvermelden dat dit puur voor mij geldt, iemand anders kan er weer heel anders over denken!) Het middenbereik is imo loepzuiver. De bas is goed aanwezig maar voert niet de boventoon. (Noot voor de basliefhebber; als ik de bas op +10 draai blijft hij een zeer zuivere bas afgeven die bijna vergelijkbaar is met mijn sub ook op hogere volumes (zelfs met de (TWEE!) baspoorten gesloten! De sub gaat natuurlijk wel weer veel lager :-)). Hoe hoog ik het volume ook draai, de speakers blijven een zuiver geluid afgeven. Niet schel of wat dan ook. Ook de hoge tonen zijn zeer zuiver. (Tannoy's vond ik zelf een ietsiepietsie beter qua hoge tonen, wellicht moeten deze tweeters nog wat inspelen). Echter de tannoy's bleven bij hogere volumes imo behoorlijk achter op deze mission's. Het zijn wel enorme bakbeesten en staan behoorlijk in het oog, vooral als je een iets kleinere kamer hebt.
Maar de impact die ik kreeg nadat ik ze had aangesloten was het voor mij allemaal waard. Gewoon een hele fijne speaker, met meer dan genoeg capaciteiten en subtiliteiten voor bijna alle muziek. En niet onbelangrijk, hij kan ook hard en zuiver ;)

[ Voor 9% gewijzigd door OcNewB op 08-07-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cyberjoy

Het is al eventjes ter sprake gekomen, maar had je inderdaad het scherm niet iets meer naar voor gebracht. Zodat het voor je TV komt te hangen? Zal alleszins beter zijn voor je nek. Je kijkt toch of TV of naar de beamer?

Ziet er alleszins leuk uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, ik volg dit topic al een hele tijd met aandacht.
:9~ sodelu, wat komen hier een mooie dingen voorbij!!
Nou ben ik zelf ook bezig met mijn "home theatre" te upgraden.
Ik kan voor een niet al te hoog prijsje aan een Marantz SR5200 komen.

Ik heb nu een pro-logic Marantz; de SR490.
Om nu dolby digital te kunnen 'draaien' gebruik ik een Harman/Kardon ADP303 externe decoder.
Nu mijn huidige Marantz de vervelende gewoonte heeft (sinds kort) er soms spontaan een kanaal uit te gooien, denk ik wel dat ik die SR5200 wil hebben.

Iemand op of aanmerkingen? (over het apparaat ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mijn opmerking: sla Pioneer, Yamaha en andere merken niet zomaar over. Ga even luisteren :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet het...Ik heb ook staan kwijlen bij een Pioneer VSX-D812, en een Yamaha *paar letters*440 ofzo :9
Kan niet kiezen tussen al dat moois >:) .
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.