Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.547 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 21:44
Anoniem: 111211 schreef op 08 juli 2004 @ 15:04:
Nu mijn huidige Marantz de vervelende gewoonte heeft (sinds kort) er soms spontaan een kanaal uit te gooien, denk ik wel dat ik die SR5200 wil hebben.

Iemand op of aanmerkingen? (over het apparaat ofzo)
waarom die sr5200? die dateert al van enige tijd geleden? wat is precies je budget? ik denk dat je beter een sr4300/sr4400 kan aanschaffen dan een sr5200 van een aantal jaar geleden. die zijn ook niet zo duur. verder zou je idd eens kunnen gaan luisteren naar andere merken in je prijscategorie. (tot 250 euro ofzo gok ik???) zoals yamaha, onkyo, sony, pioneer (hebben er uitstekende modellen tussen zitten).

luister echter goed naar de versterker met je eigen speakers. marantz heeft bijvoorbeeld een compleet ander geluid dan yamaha (ietsje "bonkeriger" (sorry, mijn mening))

[ Voor 11% gewijzigd door jpvk007 op 08-07-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

In de eerste instantie ging ik ook voor de SR4400,
maar er kwam iemand naar mij toe (via E-mail ;) ) die een SR5200 in de aanbieding heeft...vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

Offtrack

Ondertitel

Ik heb de Yamaha RX-X540 RDS besteld voor 289€.
Mijn eerste stap richting een beginnende HT.
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-audio.co.uk/images/products/normal_size/rx-v540rds_black.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23519

Anoniem: 97447 schreef op 08 juli 2004 @ 14:55:
@ Cyberjoy

Het is al eventjes ter sprake gekomen, maar had je inderdaad het scherm niet iets meer naar voor gebracht. Zodat het voor je TV komt te hangen? Zal alleszins beter zijn voor je nek. Je kijkt toch of TV of naar de beamer?

Ziet er alleszins leuk uit ;)
Nee, dan hangt die strip midden in de woonkamer. Het oog wil ook wat. Overigens heb'ik echt nergens last van. Zo hoog is het hier niet overigens.

Vanavond even sfeer foto's maken met alle apparatuur aan enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier alvast fototje van hoe het beeld er nu uit ziet.
Word dus binnen één a twee weken nog gecalibreerd + component kabel..

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=8791.0;id=3782;image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57
Anoniem: 23519 schreef op 08 juli 2004 @ 15:50:

[afbeelding]
Zeer netjes :)
offtopic:
Misschien je pic even resizen? Zo is'ie niet zo layout-vriendelijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 08-07-2004 16:07 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ach breedbeeld is nou eenmaal breed he :P

Mooi hoor, zelfs zonder calibratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118151

Tja onze kan er ook wat van hoor.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcellondeman/fotos/SONYDIGICAMP41/uploaden/calvijnstraat/DSC00154.jpg

01. Tv is een Sony KV28FX68B
02. Home cinema is een Sony HTP1000
03. 4 Sony Design paaltjes

Klinkt heerlijk op zo'n vloer alleen sub moet nog op Spikes worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252

Als ik nou mijn plaatjes ergens kon uploaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252 schreef op 08 juli 2004 @ 16:22:
Als ik nou mijn plaatjes ergens kon uploaden :(
www.imageshack.us is het antwoord... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja leuk ik bedoel eigenlijk eerder iemand die ze ergens even voor mij kan hosten maar dat zal ook wel moeilijk worden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:24
Anoniem: 41252 schreef op 08 juli 2004 @ 16:34:
[...]

ja leuk ik bedoel eigenlijk eerder iemand die ze ergens even voor mij kan hosten maar dat zal ook wel moeilijk worden. :'(
Gaat echt lukken als je geen mail / msn / icq in je profiel hebt staan ja ;)

Maare, wat is er mis met picserver / imageshack?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/3505/30inchLCDthomson.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/8545/LCDweer.th.jpg

Kids vinden K3 toch zo leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/6743/audioset.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/5958/sonyqsreceiverdvpns905.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/3853/subwoofervandesave805LE.th.jpg

Dit is dan mijn setje een 30 inch LCD van Thomson een strdb 870 + een dvpns 905

en als speakerset de Save 835LE.

Bedankt voor de tips jongens.(beetje noobisch :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 09-07-2004 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier stond niks :)

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 08-07-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Kvind het mooi schermpje, maar hij oogt niet als 30 inch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt idd een stukkie kleiner..

Maar hij is idd wel erg mooi _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 08-07-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:29

Jag

Anoniem: 23519 schreef op 08 juli 2004 @ 15:50:

[afbeelding]
Waar koop je je kabels?

Valt niet mee he om foto's te maken van geprojecteerd beeld :) ? Kijk je trouwens ook HDTV dingen op je projector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231 schreef op 08 juli 2004 @ 17:11:
Kvind het mooi schermpje, maar hij oogt niet als 30 inch :D
Geloof me op 3 meter afstand lijkt die echt groot.Groot genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jag schreef op 08 juli 2004 @ 17:22:
[...]
Waar koop je je kabels?

Valt niet mee he om foto's te maken van geprojecteerd beeld :) ? Kijk je trouwens ook HDTV dingen op je projector?
Deze projector kan HDTV aan ja, dus dat ben ik wel van plan. Hij hangt er nog maar sinds vanmiddag he :)

Kabels koop ik bij hetzelfde adres als waar ik m'n Z2 laat calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil op mijn LCD scherm ook HDTV gaan bekijken.
Dit gaat toch via de DVI aansluiting?
Of via component aansluiting?

Opmijn werk hebben we namelijk een dvd speler van samsung met dvi out dus vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:04
Anoniem: 23519 schreef op 08 juli 2004 @ 17:44:
[...]

Deze projector kan HDTV aan ja, dus dat ben ik wel van plan. Hij hangt er nog maar sinds vanmiddag he :)

Kabels koop ik bij hetzelfde adres als waar ik m'n Z2 laat calibreren.
In Emmeloord????? ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 13:20
Anoniem: 41252 schreef op 08 juli 2004 @ 16:34:
[...]

Je kan je pics ook mailen naar mij, ik heb nog 20mb over op m'n homepage, ik host ze wel voor een week of 2 a 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54

JT

VETAK y0

Zijn niet allemaal even lekker gelukt en op 2 tijdstippen genomen :/ Maar ik blijf niet aan de gang. Hier zijn ze: de pics van de Concert 8:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/totaaldicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/totaal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/imp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/closefront.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/close.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/tweeter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/woofer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/achterkant.jpg

[ Voor 198% gewijzigd door JT op 08-07-2004 20:34 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 15:34

w00Dy

Make soap, not war

die zijn mooi :)

is dat een seas driver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jep, Seas Excel en als het goed is Scan-Speak tweeter.

Edit: ook Excel tweeter.

[ Voor 21% gewijzigd door JT op 08-07-2004 21:16 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zijn echt mooie boxen!! :9~
Misschien heb je het al ergens gepost hoor, maar hoe is de basweergave voor zo'n relatiefklein kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44
mooie jamo speakertjes idd. Alleen je ondertitel past niet echt bij de speakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

JT schreef op 08 juli 2004 @ 20:27:
Hier zijn ze: de pics van de Concert 8:
Ach, ze zijn niet écht lelijk.
:p

Erg mooie dingen hoor ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nice JT! En voor die prijs...lekker, lekker.

* zimbab blijft een zwak houden voor monitors *

Edit:

toch even in de miereneukmodus: de afwerking rond de tweeter had net iets netter gekund als ik het goed zie, maar dat doet voor de rest niet zoveel ter zake.

[ Voor 48% gewijzigd door zimbab op 08-07-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mini review
Eerste impressie
Deze dingen wegen lood. Superbouw, als je ze tegen een tank gooit dan is de tank ws kapot :P Ze wegen 11kg per stuk en zijn nog geen eens 40cm hoog. De behuizingen zijn superdood, hoe hard je ook speelt, je voelt het zo goed als niet aan de behuizing. Afwerking is ook zeer strak. Bij de tweeter zie je dat de tweeter niet precies in het midden is geplaatst, maar dat is iets wat me in het begin geen eens opviel totdat zimbab me er op wees. De binding posts zitten lekker ruim uit elkaar en zijn zeer goed te bereiken. Er zit ook echt houtfineer op.

Het geluid
Apparatuur:
• Marantz PM-78 op klasse A 2x20w
• Philips DVD625
• M-Audio Co3 DAC

Ik heb die speakers getest met een test cd van m'n pa die speciaal is gemaakt om de goede opnames. Ook heb ik er ff een trance cdtje in gesodemietert :P Ik moet er bij zeggen dat ik niet veel speakers heb gehoord in dezelfde klasse.

Het eerste wat opvalt is het detail. Je hoort ALLES. De aanslag op de gitaren of een piano bijvoorbeeld. Diepe bas trekt de speaker makkelijk en het wordt volledig weergegeven, het is zeer gecontroleerd. De baspartij staat er, duidelijk, zeer strak en gedefinieerd maar zeker niet overheersend en geintegreerd. Stemmen zijn zeer duidelijk en heel ruimtelijk en transparant. Je hoort de stem, niet de speaker.

Met dit soort speakers wordt heel duidelijk dat je helemaal geen surround nodig hebt voor muziek. 2 goede speakers, een goede opname en een goede amp is alles. Het is echt leuk, want als je je ogen sluit dan is niet echt goed te horen waar de speakers staan. Wel waar de instrumenten en stemmen zijn. Geluid komt dan wel niet direct van achteren, maar dat gebeurd in het echt ook niet. De plaatsing is echt super en de ruimtelijkheid ook.

Het hoog is aan de heldere kant. Ik heb er niet zo een problemen mee want het zal nooit en te nimmer een scherp randje vertonen. Met een voorwaarde: de juiste amp. Ik heb al mensen gehoord waarbij dit wel het geval is, het lijkt een kwestie te zijn van de juiste amp nemen.

Het midden is ook zeer gedetailleerd. Het zijn echt analytische speakers. Het midden is ook zeer natuurgetrouw. Stemmen zijn superhelder, duidelijk en buiten de speaker dus in het midden. Het midden is zeer gecontroleerd en nooit agressief.

Het geheel klinkt goed geintegreerd, het is 1 geheel. De dynamiek is erg goed en daarom zijn deze speakers goed bruikbaar voor home cinema. De soundstage en 3-dimensionaliteit is zeer groot bij deze speakers. De speaker kan echt flink klappen uitdelen als je wilt en je kan echt wel hard spelen met deze dingen. Het onderscheidend vermogen is ook erg goed. Alles is gescheiden. Met kerkorgel muziek hoor je elke aanslag en je kan elke pijp los herkennen. Snelle muziek houden ze ook goed bij met hetzelfde resultaat: alles blijft te herkennen zonder dat het een grote modderige massa wordt. Hoe hard je deze speaker ook zet, alles blijft gecontroleerd en niet aggresief.

Conclusie lijkt me duidelijk. Ik vind het echt superspeakers. De strakheid van de bas, de controle, dynamiek, het onderscheidend vermogen en de rust in het geluid is zo fijn om naar te luisteren. Er zijn slechts 2 kleine nadelen: het zijn speakers die vermogen VRETEn voordat je er alles uitkrijgt, voor lichte versterkers zijn ze moeilijk aan te sturen. En de poort zit van achter, wat betekent dat ze gevoelig zijn voor plaatsing.
Anoniem: 111211 schreef op 08 juli 2004 @ 21:20:
Dat zijn echt mooie boxen!! :9~
Misschien heb je het al ergens gepost hoor, maar hoe is de basweergave voor zo'n relatiefklein kastje?
Super ! Ultra strak, je zou zeggen dat het een gesloten systeem is. Maar hij gaat ook heel diep. 40hz is geen probleem. Met films haal je met een sub het optimale, maar dit is een van de weinige boekenplankspeakers die ik ken die z'n mannetje goed staat (ook op hogere volumes) bij films ! Die dingen kunnen klappen uitdelen, echt achterlijk.
Rappie schreef op 08 juli 2004 @ 21:20:
mooie jamo speakertjes idd. Alleen je ondertitel past niet echt bij de speakers ;)
Rossen doen ze ook wel als je er om vraagt >:)
zimbab schreef op 08 juli 2004 @ 21:28:
Edit:

toch even in de miereneukmodus: de afwerking rond de tweeter had net iets netter gekund als ik het goed zie, maar dat doet voor de rest niet zoveel ter zake.
Heb is gekeken, bij iedere speaker zat hij hetzelfde. Het was me geen eens opgevallen tot jij het zei :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Lekker overdreven review JT :) ik wil ze wel eens een keer luisteren. Die driver bezetting dat voorspeld veel goeds. Ze zien er robuust uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan maar overdreven :P Er zal ongetwijfeld beter zijn, maar ik kan geen zwak punt ontdekken en dat geld ook voor de vele reviews die ik op internet heb gelezen, waar er ook een paar van mensen met verstand tussen zitten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 11:39

Boekster

Naimoholic

JT schreef op 09 juli 2004 @ 00:24:
Dan maar overdreven :P Er zal ongetwijfeld beter zijn, maar ik kan geen zwak punt ontdekken en dat geld ook voor de vele reviews die ik op internet heb gelezen, waar er ook een paar van mensen met verstand tussen zitten.
En nu nog een keer een goede bron :) . Reken maar dat je Jamootjes gaan leven :) . Is best schrikken wat dat nog kan uitmaken :) . Zeker als je laagdefinitie noemt ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Erm, ik zou nou niet zeggen dat een Marantz PM78 in klasse A met een M-Audio DAC Co3 een slechte bron is 8)7 Sterker nog, bij RAF gebruikte ze dat ding (de DAC) in hun luisterruimte op peperdure speakers.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 09-07-2004 00:37 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

JT schreef op 09 juli 2004 @ 00:36:
Erm, ik zou nou niet zeggen dat een Marantz PM78 in klasse A met een M-Audio DAC Co3 een slechte bron is 8)7 Sterker nog, bij RAF gebruikte ze dat ding in hun luisterruimte op peperdure speakers.
Die Marantz PM is de bron niet, die speler en DAC des te meer. Er zijn betere loopwerken dan de Marantz, de DAC ken ik niet persoonlijk, maar ik denk dat een goede stand-alone CD-speler het geheel wel aardig wegspeelt :) .

Mooie speakers though :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou, de DAC klinkt beter dan zo een beetje elke DAC uit een willekeurige speler onder de 400-500e. Het loopwerk mag dan niet optimaal zijn, maar de conclusie die ik zonet heb getrokken is dus met dat loopwerk.

En tnx :) Misschien dat ik in de toekomst die amp van m'n pa ga overnemen. Want hij kan de speakers goed aansturen. Bij mij thuis staat een Marantz DV7010 DVD speler, ook niet misselijk voor audio moet ik zeggen. Maar veel cd's speel ik niet eens :P

[ Voor 41% gewijzigd door JT op 09-07-2004 00:43 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

JT schreef op 09 juli 2004 @ 00:39:
Nou, de DAC klinkt beter dan zo een beetje elke DAC uit een willekeurige speler onder de 400-500e. Het loopwerk mag dan niet optimaal zijn, maar de conclusie die ik zonet heb getrokken is dus met dat loopwerk.

En tnx :) Misschien dat ik in de toekomst die amp van m'n pa ga overnemen. Want hij kan de speakers goed aansturen. Bij mij thuis staat een Marantz DV7010 DVD speler, ook niet misselijk voor audio moet ik zeggen. Maar veel cd's speel ik niet eens :P
Je bent vanharte uitgenodigd om ze een keer aan m'n set te hangen overigens,danzul je verbaasd staan wat ze luidsprekers allemaal kunnen. M'n beestje is geen klasse A, maar m'n speler maakt een hoop goed :) . Mail me anders maar mocht je willen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Boekster schreef op 09 juli 2004 @ 00:45:
[...]

Je bent vanharte uitgenodigd om ze een keer aan m'n set te hangen overigens,danzul je verbaasd staan wat ze luidsprekers allemaal kunnen. M'n beestje is geen klasse A, maar m'n speler maakt een hoop goed :) . Mail me anders maar mocht je willen :) .
Ik weet dat klasse A niet alles zegt, maar het zegt wel degelijk wat :) In dit geval dan. En dat lijkt me is leuk ! Toch vakantie.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252 schreef op 08 juli 2004 @ 18:11:
Ik wil op mijn LCD scherm ook HDTV gaan bekijken.
Dit gaat toch via de DVI aansluiting?
Of via component aansluiting?

Opmijn werk hebben we namelijk een dvd speler van samsung met dvi out dus vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft?
ff voor herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Boekster schreef op 09 juli 2004 @ 00:45:
[...]

Waarom moet het aan jouw set gehangen worden? Naim is ook niet alles, ik zie niet in wat er verkeerd is aan de M-audio DAC + de Marantz versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Wie was no;u degene met die celestion speakers? Ik ga niuewe speakers kopen maar ik zit te twijfelen tussen bose acoustimass en CELESTIONS UL6. bijde hebben dus meteen een woofer voor de lage tonen. Als ik ded celestions neem dan moet ik wel nog een versteker hebben om de passieve poorten aan te drijven, iemand iedeeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 2111 schreef op 09 juli 2004 @ 08:01:
[...]

Waarom moet het aan jouw set gehangen worden? Naim is ook niet alles, ik zie niet in wat er verkeerd is aan de M-audio DAC + de Marantz versterker.
JT ging niet meteen een naim set kopen ofzo hoor, hij ging luisteren, rustig maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:35

R-B

Blokkert

omdat ik geen cam/digi heb hier ff foto's van online

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/joanus.blokker/reciever+dvd%20speler.JPG
Me reciever (VSX-C100) & DVD speler (DV-454)

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1062410023503sw40s_detailpage.jpg
Me subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1063028312114cpf50a_detailpage.jpg
deze standaarts (niet de speaker)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/joanus.blokker/alles.JPG

plaatje van alles dan maar :P

[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 09-07-2004 10:01 ]

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
En maakt het veel uit als je een "draadje" er tussen hebt, of een "plaatje" bij een HF-LF aansluiting?

JT: Heb je ook een overzichts foto? dus een paar in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99729

JT schreef op 08 juli 2004 @ 22:43:
Mini review
Eerste impressie
Deze dingen wegen lood.

KNIP
je kan deze speaker ook zelf bouwen.
kijk op www.intertechnik.de "online shop" > "bausatze" > "kompact" en dan de EX-2 mag.

http://www.intertechnik.d...tml?basis=113&detail=1823

dan bouw je dezelfde speakers als JT (en als mij... :) )

maar hij klinkt inderdaad fantastisch JT!

(wil je 'm ook horen? zie m'n sig...)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 99729 op 09-07-2004 12:34 . Reden: info voor JT toegevoed. n.a.v. reactie hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

We zullen zien welke de betere is :P Ik heb een beetje het id dat Boekster de M-Audio DAC onderschat. Is kijken of ik die mag meenemen van m'n pa :P
-Skyhawk- schreef op 09 juli 2004 @ 10:39:
En maakt het veel uit als je een "draadje" er tussen hebt, of een "plaatje" bij een HF-LF aansluiting?
Volgens mij maakt het geen flikker uit, volgens mij is kabel zelfs beter maar of je het hoort...ik heb het gedaan omdat het plaatje er niet meer bij zat.
JT: Heb je ook een overzichts foto? dus een paar in het algemeen?
Kan ik straks wel even maken maar hij staat nu dus op de stereo opstelling van m'n pa omdat ik nu un Purmerend ben maar mijn set in Enschede staat :)
Anoniem: 99729 schreef op 09 juli 2004 @ 10:40:
[...]

je kan deze speaker ook zelf bouwen.
kijk op www.intertechnik.de bij "bausatze" en dan de EX-2 mag.

dan bouw je dezelfde speakers als JT (en als mij... :) )

maar hij klinkt inderdaad fantastisch JT!

(wil je 'm ook horen? zie m'n sig...)
Cool ! Ik wou ook zelfbouw doen, maar voor het geld waar ik ze voor heb maak je geen zelfbouw met dezelfde afwerking en ook niet zonder die afwerking :)

Edit: kan het niet vinden en het is DUUUUR daar !! Kijk maar is op www.schuro.de !

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 09-07-2004 11:51 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114225

Hierbij de foto's van mijn HT. De foto's van mijn opstelling thuis komen asap.

afbeelding
mun versterker

afbeelding
Mun dvd/cd/sacd speler

afbeelding
4 van deze

afbeelding
1 zwarte van deze

afbeelding
En een zwarte van deze..

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 114225 op 09-07-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Laatst online: 22-04 22:01
Diverse mensen (rene van es toch?) zijn al vrij lyrisch over de M-audio superdac en dit is de 'opvolger' zeker?
Ff opgezocht maar dit is DE op volger van de superdac... Is het een tof ding?
Ik ben wel een tijdje geinteresseerd geweest om te klooien met zo'n ding maar om ff te klooien vond ik ~300 euro of 250 2dehands een beetje veel.

edit
Toch ff in de war. Op de site van M-audio zegt men dat een CO3 convert van het 1e formaat naar het andere. niet D/A, alleen D/D, tenminste, zo begrijp ik het verhaaltje en het I/O schema.

[ Voor 25% gewijzigd door Redheinz op 09-07-2004 15:09 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tis gewoon een DAC :) En een hele goede ook. Beter dan van bv de Marantz DV7010 of 6400 ofzo. Stukken beter.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 114270 schreef op 09 juli 2004 @ 09:14:
Wie was no;u degene met die celestion speakers? Ik ga niuewe speakers kopen maar ik zit te twijfelen tussen bose acoustimass en CELESTIONS UL6. bijde hebben dus meteen een woofer voor de lage tonen. Als ik ded celestions neem dan moet ik wel nog een versteker hebben om de passieve poorten aan te drijven, iemand iedeeen?
Ik ben diegene met Celestion speakers ;)
Anyway, ga asjeblieft voor die UL6! Bose Acoustimass is een prulspeakersysteem tegenover de UL6.

De UL6 is gewoon een speaker die je zoals elke gewone speaker aan een versterker hangt, die passieve poorten bewegen passief mee met de andere drivers, en dienen gewoon als vervanging voor de bassreflexpoort.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
JT schreef op 09 juli 2004 @ 00:47:
[...]
Ik weet dat klasse A niet alles zegt, maar het zegt wel degelijk wat :) In dit geval dan. En dat lijkt me is leuk ! Toch vakantie.
klasse A wil helemaal niet zoveel zeggen. het wil iets zeggen over een bepaald soort circuit in de versterker, maar niet over de kwaliteit van de transistoren. ik wil niet zeggen dat de PM78 van marantz een slechte versterker is, indertijd wilde ik ook die versterker aanschaffen, maar de OSE/SE versterkers en helemaal de KI versies van marantz PM66 presteren beter. Toen ben ik voor de PM66KI gegaan, omdat deze het mooiste klonk. verder zit er in de duurdere producten vaak een ringkerntrafo ipv een conventionele trafo. daar is meer winst uit te halen dan een klasse A circuit.
kortom, die is PM78 een goede versterker, maar niet meer dan dat, en een klasse A versterker hoeft niet beter te presteren dan een klasse B versterker. de componenten zelf maken het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 05-05 16:34

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Het enige belangrijke verschil tussen Klasse A en Klasse B voor mij is:
Een Klasse A versterker met 250 W vermogen per kanaal, neemt altijd 250 W per kanaal vermogen op.
En Klasse B versterker neemt op, wat deze op dat moment nodig heeft.

Als je een 6x 250 W Klasse A versterker hebt, gebruik je altijd 1500 W.
Nuon en Essent zijn je wel dankbaar ...

Dit is een van de verschillen, er zullen er ongetijfeld een miljard zijn, maar dit verschil leek me wel informatief.

offtopic:
Hee! Jamo speakers, tijdje geleden hier..
ik dacht dat men anti-jamo en anti-bose op GOT was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

weeraanmelden schreef op 09 juli 2004 @ 16:27:

offtopic:
offtopic:
Bose misschien, de Jamo Concert serie is nog mooi spul hoor. Het is dat ze ook baggerspeakers maken hé, maar elk merk heeft zo wel zijn mindere modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Laatst online: 22-04 22:01
Co3, Deze heb je toch niet? Want is geen DAC: Three outputs: AES/EBU, S/PDIF Coax and TOSlink.
Flying cow en superdac zijn DACs. Superdac is uit het assortiment maar zou geloof ik een nieuwe voor komen (Flying cow??, doet me denken aan cow and chicken :) ).
Misschien zaag ik een beetje door, maar ik vind die dingen wel OK. Nog niet gehoord maar wel (enigszins) geinteresseerd als de gelegenheid zich eens voor mocht doen. Ik denk echter niet dat zo'n ding mijn SCD-XB940 eruit speelt.

[ Voor 23% gewijzigd door Redheinz op 09-07-2004 16:44 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomSwinnen schreef op 09 juli 2004 @ 16:07:
[...]

Ik ben diegene met Celestion speakers ;)
Anyway, ga asjeblieft voor die UL6! Bose Acoustimass is een prulspeakersysteem tegenover de UL6.

De UL6 is gewoon een speaker die je zoals elke gewone speaker aan een versterker hangt, die passieve poorten bewegen passief mee met de andere drivers, en dienen gewoon als vervanging voor de bassreflexpoort.
die zijn ook goedkoper :) 100 euro >:)

offtopic:
tom, je hebt precies 1600 berichten gepost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 114270 schreef op 09 juli 2004 @ 16:46:
[...]
offtopic:
tom, je hebt precies 1600 berichten gepost :Y)
offtopic:
Gatver, zoveel al, ik moet echt eens mijn tijd nuttiger gaan besteden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:42
Ha meer minipod fans!

Ik heb 5 zwarte.
Hoe bevallen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We willen geen geblaat/gepraat maar fotos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Anoniem: 100231 schreef op 09 juli 2004 @ 17:32:
Wat doe jij hier dan?

Ow, en een foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/subwoofers/images/psw2500_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

jpvk007 schreef op 09 juli 2004 @ 16:13:
[...]

klasse A wil helemaal niet zoveel zeggen. het wil iets zeggen over een bepaald soort circuit in de versterker, maar niet over de kwaliteit van de transistoren. ik wil niet zeggen dat de PM78 van marantz een slechte versterker is, indertijd wilde ik ook die versterker aanschaffen, maar de OSE/SE versterkers en helemaal de KI versies van marantz PM66 presteren beter. Toen ben ik voor de PM66KI gegaan, omdat deze het mooiste klonk. verder zit er in de duurdere producten vaak een ringkerntrafo ipv een conventionele trafo. daar is meer winst uit te halen dan een klasse A circuit.
kortom, die is PM78 een goede versterker, maar niet meer dan dat, en een klasse A versterker hoeft niet beter te presteren dan een klasse B versterker. de componenten zelf maken het verschil
Nu maak je zelf ook de fout. Een bloktransformator hoeft ook niet slechter te zijn dan een ringkern.
Het enige belangrijke verschil tussen Klasse A en Klasse B voor mij is:
Een Klasse A versterker met 250 W vermogen per kanaal, neemt altijd 250 W per kanaal vermogen op.
En Klasse B versterker neemt op, wat deze op dat moment nodig heeft.

Als je een 6x 250 W Klasse A versterker hebt, gebruik je altijd 1500 W.
Nuon en Essent zijn je wel dankbaar ...

Dit is een van de verschillen, er zullen er ongetijfeld een miljard zijn, maar dit verschil leek me wel informatief.

offtopic:
Sterker nog, je gebruikt waarschijnlijk zo'n 7.500 Watt dan, want het rendement van een klasse A versterker is zo'n 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231 schreef op 09 juli 2004 @ 17:32:
idd, complete sets wil ik zien! fotooo'ssss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik kom net tot het besef dat er in elke kamer van ons huis muziek te beluisteren valt. Als dat geen HiFi huis is, weet ik het ook niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
TomSwinnen schreef op 09 juli 2004 @ 18:23:
Ik kom net tot het besef dat er in elke kamer van ons huis muziek te beluisteren valt. Als dat geen HiFi huis is, weet ik het ook niet :9
Ook in het toilet?

Dat is trouwens ook bij ons het geval, als ik mijn set lekker hard zet hoor je het ook (vrijwel) door het hele huis :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
zimbab schreef op 09 juli 2004 @ 17:58:
[...]
Nu maak je zelf ook de fout. Een bloktransformator hoeft ook niet slechter te zijn dan een ringkern.
heb je helemaal gelijk in... sorry... daarbij blijf ik wel bij mijn standpunt dat ik persoonlijk die ki serie van marantz wel über vindt klinken tov de normale serie (ook al is t een model hoger)... maar je moet gewoon luisteren, zoals met alle audio dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de vorige bewoner van die huis heeft kabels door heel het huis getrokken. Met als gevolg dat er B&Otjes in de keuken hangen, een clarion autospeaker in de badkamer die je vanaf 1 punt kunt aansturen met een marantz 2216 receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

StarTAC schreef op 09 juli 2004 @ 18:26:
[...]

Ook in het toilet?

Dat is trouwens ook bij ons het geval, als ik mijn set lekker hard zet hoor je het ook (vrijwel) door het hele huis :+
In de badkamer (toilet dus) staat een Sony stereo :p
In de keuken : inbouwluidsprekers
In de living : Sony Home Cinema
Mijn slaapkamer : Jvc Hifi set
Mijn HTkamer : mijn HT (duh)
Kamer van moeder : Samsung Midiset
Alleen op de zolder staat nog niets, maar dat komt wel, aangezien mijn HT daar naartoe gaat verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
is er trouwens @irc.tweakers.net ook een box voor audio/hi-fi mensen? #audio of #hifi is er niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Maak je er één, en kunnen "we" daar verder "offtopic" praten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door -Skyhawk- op 09-07-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goed... #audio dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 23519 schreef op 09 juli 2004 @ 18:09:
[...]

idd, complete sets wil ik zien! fotooo'ssss..
Nou...... omdat je het zo lief vraagt dan ;)

Ik heb vandaag nieuwe speakers gekocht, het zijn uiteindelijk toch Mission speakers geworden! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/HT/1.jpg
Overzichtje met fronts en audiokastje erop. Ik kan helaas geen mooie foto maken met alles recht erop, ik moest voor deze foto al in mijn kast gaan staan. :X Toch eens cam met groothoeklens regelen. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/HT/2.jpg
Van boven naar onder:
(randje van) Mission M3C1 center.
Oude Panasonic TX-2173URT televisie. :X
Pioneer VSX-D711K receiver.
Technics SL-PD6 cd-wisselaar.
Technics M5 cassettedeck.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/HT/3.jpg
Mission M35. :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/HT/4.jpg
idem, zonder front.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/HT/5.jpg
Close-up.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/HT/6.jpg
De "overkant" :P met daarop 2x Mission M32. En ja, ik weet dat ze vrij hoog hangen, ik heb hier echter op gebied van geluid geen last van ofzo, en ik vind het irri als er dingen vlak boven mijn bed hangen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/HT/7.jpg
Kabels

Speakers klinken zeker beter dan mijn oude speakers! :P Eerst had ik dan ook een bij elkaar geraapt zooitje speakers, 2 20 jaar oude svenska speakers als front, 2 8 jaar oude Soundex speakers als rears en een van iemand geleende Akai centerspeaker. Natuurlijk ontbreken er wat dingen aan mijn set, zoals bijvoorbeeld een dvd-speler :P maar ik ben 15 jaar, zit in 4VWO en heb niet echt veel geld beschikbaar, dus ik koop alles in stapjes.

Over de opstelling van mijn speakers ben ik trouwens ook niet helemaal tevreden, rechter front-speaker staat nu vlak naast mijn PC, geen idee eigenlijk of dat kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

[...]

We weten nu wel dat je geen Naim liefhebber bent :P .

Het ging me er meer om dat de bron een hoop uitmaakt :) . Die set zal ongetwijfeld niet verkeerd klinken hoor, maar ik denk dat mijn speler een klasse-apparaat is, dat een duidelijk verschil zal geven :) . Dat mag tenslotte ook wel voor de prijs :P . JT komt alleen maar luisteren, en ik ben ook wel benieuwd naar de DAC :) . Ik zal hem zeker niets op proberen te dringen hoor, zou niet willen :) . Het lijkt me gewoon gezellig om het eens te proberen :) .

JT:
Overigens was ik vergeten het in de mail te zetten, maar je mag de versterker ook meenemen als je dat wilt, dan kan ik de CDX daar ook overheen zetten, an weten we direct wat voor verschil dat maakt :) . Daar moet je dan wel luidsprekerkabel voor meenemen :) .

XanderH:

Mooie set hoor! Stukje bij beetje :) . Veelbelovend :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Mooie Missions!
Wat hebben ze je gekost als ik vragen mag ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
TomSwinnen schreef op 09 juli 2004 @ 19:40:
Mooie Missions!
Wat hebben ze je gekost als ik vragen mag ? :)
Tuurlijk mag je dat vragen :P

Ik heb ze uiteindelijk bij Correct gehaald, was de goedkoopste, was voor de hele set 1065 euro kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

In het zwart zien die missions er wel erg gelikt uit :P

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
kingfriko schreef op 09 juli 2004 @ 19:51:
In het zwart zien die missions er wel erg gelikt uit :P
Jah, kleur heb ik ook nog even over na staan denken... Alleen de M3C1 is alleen maar in zwart en zilver te leveren (nou is dat niet zo erg, is toch volledig stoffen voorkant, had er net zogoed beuken / kersen fronts / rears bij kunnen zetten) dus ik ben uiteindelijk maar voor zwarte speakers gegaan, aangezien ik ook niet weet of beuken / kersen bij de rest van mijn meubels zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 10:12
ff kleine update :P hier is nu ook mijn nieuwe tv

een vestel ... breedbeeld 70 cm tvtje :D

Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer2/tv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer2/Nieuwe%20foto20.jpg

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 13:44
Heb ook naar die M35 zitten kijken op internet ja, maar dan de fineer versie (die hier ook ergens in hier in het topic staat). Maar damn die zwarte ziet er wel strak uit ...

Maargoed, voor mij toch nog 2 a 3 maandjes wachten op het kopen van nieuwe speakers .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/kef.jpg

Wat een stof komt er toch op je speakers.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 18:42

mambo No5

Bad Apple?

Ok, dit is dus mijn systeem, een Kenwood NV701 via 6 channel aangesloten op mijn PC (voor DVD, spellen en muziek)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ojvdpol/stereo/DSCN3616_klein.JPG

M'n centerspeaker, 80 watt RMS

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ojvdpol/stereo/DSCN3618_klein.JPG

Linke frontspeakr (identiek aan recht front), 80 watt RMS, 2 way en wOOx techniek (lijkt me dus een product van Philips ;) ) Het frontpanel is afneembaar.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ojvdpol/stereo/DSCN3619_klein.JPG

Dezelfde speaker, maar nu zonder frontje.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ojvdpol/stereo/DSCN3620_klein.JPG

Actieve subwoofer van 80 Watt RMS.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ojvdpol/stereo/DSCN3621_klein.JPG

Rechter achterspeaker, ook 80 Watt al vind ik de prestatie en kwaliteit tegen vallen (was een gehele set dus tja..) linker is identiek.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ojvdpol/stereo/DSCN3622_klein.JPG

Versterker / Tapedech / 3 cd wisselaar / tuner. Over het uitgangsvermogen rept de handleiding geen woord, dus kan ik helaas ook niet vermelden.

Deze hele set bevalt me best, als i de accoustiek door ruimtegebrek niet geweldig (speakers staan niet op gelijk hoogte ed..) Voor de rest geeft het geheel een geluidskwaliteit die ik persoonlijk gewoon goed vind :)
offtopic:
( i know, er is veel beter spul te verkrijgen, maar ik ben ook maar een arme student ;) )

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen :/ Dipool surrounds worden wel erg duur... 2x140e voor de woofers, 2x90e voor de tweeters, filter 30e en behuizing 30e. Dat maakt 520e per surround speaker :X Das niet meer leuk :X
jpvk007 schreef op 09 juli 2004 @ 16:13:
[...]

Ik vind dat het in de praktijk wel degelijk wat wil zeggen. Het wordt in de praktijk meestal door mensen als beter en fijner ervaren. De PM78 klinkt dan in klasse A ook veel beter dan in klasse A/B.
offtopic:
Ik haat alles wat slecht klinkt en waar je teveel voor betaalt. Maw: daar valt zo een beetje alles van Bose onder :P En een gedeelte van de Jamo range, maar lang niet alles :)
Redheinz schreef op 09 juli 2004 @ 16:43:
Co3, Deze heb je toch niet? Want is geen DAC: Three outputs: AES/EBU, S/PDIF Coax and TOSlink.
Flying cow en superdac zijn DACs. Superdac is uit het assortiment maar zou geloof ik een nieuwe voor komen (Flying cow??, doet me denken aan cow and chicken :) ).
Misschien zaag ik een beetje door, maar ik vind die dingen wel OK. Nog niet gehoord maar wel (enigszins) geinteresseerd als de gelegenheid zich eens voor mocht doen. Ik denk echter niet dat zo'n ding mijn SCD-XB940 eruit speelt.
Aha, het is dus wel superdac, ik kon hem al niet vinden op de site :)
Boekster schreef op 09 juli 2004 @ 19:40:
[...]

maar ik denk dat mijn speler een klasse-apparaat is, dat een duidelijk verschil zal geven :) . Dat mag tenslotte ook wel voor de prijs :P .
Dan ga ik hem al niet meer kopen :P Want ik luister niet vaak CD, meestal alleen maar (goede kwaliteit) MP3. Zit er over te denken ook zo een SuperDAC te halen ofzo en die aan te sluiten op de S/PDIF van m'n geluidskaart.
JT:
Overigens was ik vergeten het in de mail te zetten, maar je mag de versterker ook meenemen als je dat wilt, dan kan ik de CDX daar ook overheen zetten, an weten we direct wat voor verschil dat maakt :) . Daar moet je dan wel luidsprekerkabel voor meenemen :) .
Sorry, maar forget it :P Hijs van m'n pa en m'n pa is nooit handig met z'n audiospul :X Het is een hel om alles van achter los te krijgen, laat staan weer aan te sluiten :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Dupje schreef op 09 juli 2004 @ 22:04:
[afbeelding]

Wat een stof komt er toch op je speakers.... :)
..Jah.

Hmm wat zijn ze toch mooi heh, die KEF's..

Kwou dat ik ze ook zonder cover kon opstellen..kan helaas niet met de hond .. (en de vriendin wil het ook niet 8)7

Zal straks ook even een update foto plaatsen (Rel Quake II)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 10-07-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101556

Weer zo'n pc geval :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dupje, laat je hele bestoffen set dan zien ;) :D
Ik heb al een tijdje mn marantz sr4400 zeer mooi ding, na de vakantie nog maandje sparen. En dan zal ik ook mn setje posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Boekster schreef op 09 juli 2004 @ 19:40:
[...]

We weten nu wel dat je geen Naim liefhebber bent :P .

Het ging me er meer om dat de bron een hoop uitmaakt :) . Die set zal ongetwijfeld niet verkeerd klinken hoor, maar ik denk dat mijn speler een klasse-apparaat is, dat een duidelijk verschil zal geven :) . Dat mag tenslotte ook wel voor de prijs :P . JT komt alleen maar luisteren, en ik ben ook wel benieuwd naar de DAC :) . Ik zal hem zeker niets op proberen te dringen hoor, zou niet willen :) . Het lijkt me gewoon gezellig om het eens te proberen :) .

JT:

XanderH:

Mooie set hoor! Stukje bij beetje :) . Veelbelovend :) .
Mijn excuus, maar zoals mijn mening altijd als anti-Naim overkomt, komen de posts die jij maakt altijd over als "Naim is tha stuff". Ik moet bekennen dat die Naim cd-speler erg goed is. En een dure set is natuurlijk niet altijd per defenitie beter, mijn zelfbouw set is niet zo duur maar toch best oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Net even paar goede foto's genomen van de living/keukenset.

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/inbouw%20001.jpg
Overzicht

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/inbouw%20002.jpg
Zetel (super gezellig!)

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/inbouw%20003.jpg
Lichtje rechts : Sony DAV-S300
Lichtje links : Versterker* Keuken

*De keukeninbouw is redelijk vernuftig eigenlijk ("Designed" it myself :p). In de living ligt een afgedankt pcspeakersysteemversterkertje (weet nietmeer welk merk) en die is zowel verbonden met de audio-out van de DAV als met de inbouwluidsprekers in de keuken. Dit zijn gewoon Panasonic Autoluidsprekers, omdat dit voordeliger was als echte inbouwspeakers. De pcspeakerversterker heeft een crossover normaal gezien voor zijn sub hé, wel, nu hangt er dus geen sub aan (je kan altijd eventueel die van de DAV aansluiten wel), en de crossover zorgt ervoor dat de autospeakers geen échte lage tonen moeten verdragen, want dat kunnen ze niet aan. Nu kan je dus als je een CDtje/DVDtje insteekt in de living meeluisteren in de keuken, of gewoon de DAV gebruiken alleen voor de keuken, want die kan je helemaal stil zetten terwijl je de pcversterker luider zet.

Heb nog net een fotootje genomen van de inbouwluidspreker, toen gingen de batterijen van de cam plat.
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/inbouw%20004.jpg

Het klinkt nog best niet slecht hoor in de keuken, als je hem niet te luid zet en natuurlijk geen diepe bass verwacht (alhoewel dat het lege tussengedeelte van het plafond wel zorgt voor mooie resonanties.)

Zo, dit ff tussendoor, hebben jullie toch weer even foto's gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Wrom zie ik de foto`s niet

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
caspergt schreef op 10 juli 2004 @ 12:53:
Wrom zie ik de foto`s niet
Welke foto's zie je niet dan.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Hier werken ze prima idem. Mijn foto's komen er ook aan btw.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16949

R-B schreef op 09 juli 2004 @ 10:00:
omdat ik geen cam/digi heb hier ff foto's van online

[afbeelding]
Me reciever (VSX-C100) & DVD speler (DV-454)

[afbeelding]
Me subwoofer

[afbeelding]
deze standaarts (niet de speaker)

[afbeelding]

plaatje van alles dan maar :P
Hoe bevalt de kwaliteit van deze systeem?
Ik ben beetje aan het zoeken en twijvel nu echt tussen zuil speakers en satalite speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Anoniem: 16949 schreef op 10 juli 2004 @ 16:17:
[...]

Hoe bevalt de kwaliteit van deze systeem?
Ik ben beetje aan het zoeken en twijvel nu echt tussen zuil speakers en satalite speakers.
Ga luisteren !

Verwacht niet dat satelietjes hetzelfde geluid kunnen produceren als zuilspeakers, maar als het geluid van satelietjes voor jou goed genoeg is: ga er dan zeker voor.
Het gaat er gewoon om wat jij verwacht van je set, en wat je uit wil geven.
Er is geen goed of fout!

------------------

En zoals beloofd nog wat plaatjes van mijn subje (Rel Quake II in Cherry fineer)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hole/ht/Relkef.jpg

Totaalshotje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hole/ht/Rel-kef.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 10-07-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16949

het probleem is met luisteren in winkels dat je de vaak achtergrond geluid hoort en de ruimte te groot is dus geen goede vergelijking kan doen. Tevens zou ik denk niet mijn apparatuur gaan halen in een winkel waar het 100 a 300 euro duurder is als op internet. de meeste winkels hebben toch niks op voorraad dus daar voor hoef je al niet naar de winkel te gaan.

maar ik ga denk even een topicje zoeken op GoT of nieuwe topic maken om hierover verder te praten, beetje offtopic nu....

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16949 op 10-07-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 2111 schreef op 10 juli 2004 @ 12:21:
[...]

Mijn excuus, maar zoals mijn mening altijd als anti-Naim overkomt, komen de posts die jij maakt altijd over als "Naim is tha stuff". Ik moet bekennen dat die Naim cd-speler erg goed is. En een dure set is natuurlijk niet altijd per defenitie beter, mijn zelfbouw set is niet zo duur maar toch best oke.
Geen probleem hoor :) . Ik ben serieus trots op m'n set, en Naim is het voor mij ook helemaal. Ik weet wel dat hetbest wat overpriced is, maar de bronnen van Naim staan heel goed bekend. Betekend natuurlijk niet dat iedereen het fijn vind klinken. Wel vind ik dat het heel anders klinkt dan veel andere merken. Veel merken richten zich op soundstage, en verliezen darbij vaak de muziek uit het oog. Naim doet dit niet, en daar moet je gewon van houden.

De post naar JT was meer bedoeld om aan te geven dat z'n mooie Jamo's met een goede bron nog een stuk beter uit zullen komen :) . Dat mijn set, endan vooral speler, daarin erg goed is was meer het punt. Het was absoluut niet bedoeld om stoer te doen :) .

Zelfbouw zal ongetwijfeld een hoop voldoening geven. Jouw achtergrond is daarvoor denk ik wat beter dan de mijne. Niet dat ik twee linkerhanden heb, absoluut niet, maar ik heb me er nog niet zo in verdiept, en ik dnek dat ik het nooit zo mooi krijg met zelfbouw als dat ik het nu heb :) .

Heb je de speler overigens nu wel gehoord? Ik kan me een post herinneren dat je het belachelijk vond dat er ook een losse voeding voor was :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Anoniem: 16949 schreef op 10 juli 2004 @ 17:30:
het probleem is met luisteren in winkels dat je de vaak achtergrond geluid hoort en de ruimte te groot is dus geen goede vergelijking kan doen. Tevens zou ik denk niet mijn apparatuur gaan halen in een winkel waar het 100 a 300 euro duurder is als op internet. de meeste winkels hebben toch niks op voorraad dus daar voor hoef je al niet naar de winkel te gaan.

maar ik ga denk even een topicje zoeken op GoT of nieuwe topic maken om hierover verder te praten, beetje offtopic nu....
Goede winkels zullen toch wel een luister ruimte hebben, lijkt mij :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Mijn set:

Ik ben anderhalf jaar geleden echt begonnen met hifi. Inmiddels is de set die ik toen had compleet vervangen. Het hifi virus kreeg mij te pakken toen ik er achter kwam dat de muziekkwaliteit echt ontzettend veel beter was dan van mijn (toch niet heel goedkope) midiset. Na wat te hebben rondgeluisterd kocht ik een Arcam Alpha 9 amp en een Alpha 8se cd-speler. Heel eventjes heeft er nog een Alpha 8 amp gestaan maar die was duidelijk te licht voor mijn speakers: de Linn Keilidh.

De foto's, allemaal klikbaar voor grotere versies:

Een totaal overzicht. Wat vooral opvalt is dat ik de snoeren nog wat moet wegwerken. :X

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/heerschen36/totaal_overzicht_w600.jpg

De apparatuur. Mijn nieuwste aanwinst is de Loewe Legro CD-speler, intern gelijk aan de Linn Mimik. Hij volgt de Arcam Alpha 8se op. Rechts staat de versterking, helaas wat slechter te zien (zwart fotografeert erg lastig). De TV zorgt voor de ongeëvenaarde Home Cinema experience! ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/heerschen36/de_apparatuur_w600.jpg

De eindversterker. De Linn Klout levert 2*80W @ 8 ohm en 2*160W @ 4 ohm. Een stabiel beestje dus. Loodzwaar ook, is van binnen volledig symetrisch opgebouwd en bestaat vooral uit voeding. De behuizing is één grote heatsink, alles is massief staal, de voorkant bijna 1 cm dik. :P Boven is nog een glimp van de Kairn voorversterker te zien. Erg mooi natuurlijk geluid, veel ritme en detail. Bovendien met handige HT-functie.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/heerschen36/Klout_w600.jpg

De cd-speler van dichtbij. Tov de Arcam Alpha 8 valt vooral op dat het laag ietsje minder doorkomt, wat niet erg is want mijn speakers zitten aan de warme kant van het midden. Het detail is misschien fractioneel lager, ik heb hem nog niet erg analytisch vergeleken.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/heerschen36/Loewe_mimik_w600.jpg

En dan de speakers: Een twee-weg d'Appolito configuratie. 4-ohm nominaal en gesloten, niet de allermakkelijkste jongens maar het leuke is dat ze wel erg goed "meeschalen" met je amp. Vooral het laag is erg lekker, ze gaan niet al te ver door maar het is wel heerlijk droog en megasnel. Snaredrums klonken nog nooit zo lekker. Dit is al mijn tweede paar, de eerste waren zwart en misten de granieten voet. Door die voet heeft het laag aan definitie gewonnen en is de ruimtelijkheid verbeterd.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/heerschen36/keilidh_w600.jpg

...en de achterkant. Zoals je kunt zien bi-wire aangesloten. Het derde paar is voor als je de speakers actief maakt. Dat is het leuke van Linn spullen, je kunt het actief aansturen. In mijn geval dus met maximaal drie stereoversterkers, twee kan ook. Een hele mooie upgrademogelijkheid, maar wel duur, want een Klout is, ook tweedehands, nog steeds fors aan de prijs. De actiefkaarten (filters die je in de amps stopt) moeten er dan ook nog bij. De kabel is Linn K400, een flinke partij dubbel getwist koper met een dikke laag isolatie.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/heerschen36/keilidh_achter_w600.jpg

Goed, een heel verhaal dus. Rest mij nog een laatste plaatje, de Arcam Alpha 8se cd-speler, die is nu dus te koop:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/heerschen36/Arcam_Alpha8se_w400.jpg

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Slightly offtopic: Hoeveel moet die Arcam gaan opbrengen? :P Voornamelijk uit benieuwdheid, geen flauw idee wat zoiets kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

http://markt.hifi.nl

Nieuwprijs was €1049,-

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Niet veel voor zo een mooie speler.
Spijtig dat ik zo goed als niks meer over heb, en dus zal wachten met de upgrade van een cdspeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Niet zo duur IDD... Helaas nog steeds te duur voor mij :| (arm scholiertje he :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verbal Kint schreef op 10 juli 2004 @ 17:47:
Mijn set:

Ik ben anderhalf jaar geleden echt begonnen met hifi. Inmiddels is de set die ik toen had compleet vervangen. Het hifi virus kreeg mij te pakken toen ik er achter kwam dat de muziekkwaliteit echt ontzettend veel beter was dan van mijn (toch niet heel goedkope) midiset. Na wat te hebben rondgeluisterd kocht ik een Arcam Alpha 9 amp en een Alpha 8se cd-speler. Heel eventjes heeft er nog een Alpha 8 amp gestaan maar die was duidelijk te licht voor mijn speakers: de Linn Keilidh.

De foto's, allemaal klikbaar voor grotere versies:

Een totaal overzicht. Wat vooral opvalt is dat ik de snoeren nog wat moet wegwerken. :X

[afbeelding]

De apparatuur. Mijn nieuwste aanwinst is de Loewe Legro CD-speler, intern gelijk aan de Linn Mimik. Hij volgt de Arcam Alpha 8se op. Rechts staat de versterking, helaas wat slechter te zien (zwart fotografeert erg lastig). De TV zorgt voor de ongeëvenaarde Home Cinema experience! ;)

[afbeelding]

De eindversterker. De Linn Klout levert 2*80W @ 8 ohm en 2*160W @ 4 ohm. Een stabiel beestje dus. Loodzwaar ook, is van binnen volledig symetrisch opgebouwd en bestaat vooral uit voeding. De behuizing is één grote heatsink, alles is massief staal, de voorkant bijna 1 cm dik. :P Boven is nog een glimp van de Kairn voorversterker te zien. Erg mooi natuurlijk geluid, veel ritme en detail. Bovendien met handige HT-functie.

[afbeelding]

De cd-speler van dichtbij. Tov de Arcam Alpha 8 valt vooral op dat het laag ietsje minder doorkomt, wat niet erg is want mijn speakers zitten aan de warme kant van het midden. Het detail is misschien fractioneel lager, ik heb hem nog niet erg analytisch vergeleken.

[afbeelding]

En dan de speakers: Een twee-weg d'Appolito configuratie. 4-ohm nominaal en gesloten, niet de allermakkelijkste jongens maar het leuke is dat ze wel erg goed "meeschalen" met je amp. Vooral het laag is erg lekker, ze gaan niet al te ver door maar het is wel heerlijk droog en megasnel. Snaredrums klonken nog nooit zo lekker. Dit is al mijn tweede paar, de eerste waren zwart en misten de granieten voet. Door die voet heeft het laag aan definitie gewonnen en is de ruimtelijkheid verbeterd.

[afbeelding]

...en de achterkant. Zoals je kunt zien bi-wire aangesloten. Het derde paar is voor als je de speakers actief maakt. Dat is het leuke van Linn spullen, je kunt het actief aansturen. In mijn geval dus met maximaal drie stereoversterkers, twee kan ook. Een hele mooie upgrademogelijkheid, maar wel duur, want een Klout is, ook tweedehands, nog steeds fors aan de prijs. De actiefkaarten (filters die je in de amps stopt) moeten er dan ook nog bij. De kabel is Linn K400, een flinke partij dubbel getwist koper met een dikke laag isolatie.

[afbeelding]

Goed, een heel verhaal dus. Rest mij nog een laatste plaatje, de Arcam Alpha 8se cd-speler, die is nu dus te koop:

[afbeelding]
Mag ik u becomplementeren met een mooie setje? :)
Ziet er erg netjes uit! Die Klout zit er echt uit als een beest :P . Die Keilihds zijn ook heel stoer! Ik vind alleen de Loewe een beetje afsteken, maar het gaat nuttuurlijk om het geluid :) . Hans zal wel trots op je zijn ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verbal Kint schreef op 10 juli 2004 @ 17:47:
Waarom heb je dat ding dan gekocht? Ik hoop niet alleen maar omdat ie intern veel op de Mimik lijkt. Of zijn er toch dingen die veel beter zijn dan de Alpha?

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 10-07-2004 18:37 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.