Dank U.Boekster schreef op 10 juli 2004 @ 18:19:
[...]
Mag ik u becomplementeren met een mooie setje?![]()
Ziet er erg netjes uit! Die Klout zit er echt uit als een beest. Die Keilihds zijn ook heel stoer! Ik vind alleen de Loewe een beetje afsteken, maar het gaat nuttuurlijk om het geluid
. Hans zal wel trots op je zijn
.

De Klout is ook een beest... Ik stond er zelf nogal van te kijken wat een verschil het maakte. Niet alleen in het laag, maar ook in het hoog. Veel natuurlijker en meer detail. Meteen bij de eerste CD was het al raak. Highhats die veel minder sssjjjjjp deden maar gewoon als een highhat klonken. De Loewe heeft een ander kleurtje maar past qua uitstraling wel veel beter bij de rest dan de Arcam. Vroeger

Tip: als je zo'n enorme post quote zou ik de tekst even wat inkorten... Overigens betreft het in dit geval natuurlijk wel een stukje uitzonderlijke literatuur, dus ik kan me voorstellen dat je het hebt laten staan.

Zoals ik al zei, detail is misschien fractioneel lager, maar dat is echt maar heel moeilijk te horen. Ik heb het met een paar CD'tjes geprobeerd, maar nog niet met alles wat ik in de kast heb staan. Omdat het laag ietsje dunner is, wat ik wel prettig vind (de buren ook...) en omdat ik hem voor een erg leuke prijs kon krijgen (demomodel) heb ik besloten de Alpha de deur uit te doen. Vooral vanwege de prijs en het uiterlijk dus.zimbab schreef op 10 juli 2004 @ 18:36:
[...]
Waarom heb je dat ding dan gekocht? Ik hoop niet alleen maar omdat ie intern veel op de Mimik lijkt. Of zijn er toch dingen die veel beter zijn dan de Alpha?

Voordat ik nu als serieuze hifi-liefhebber wordt afgeschreven, het geluid verschilt dus maar heel subtiel, vandaar dat ik in de luxe positie kwam op secundaire factoren af te gaan.

[Voor 27% gewijzigd door Verbal Kint op 10-07-2004 18:45]
Great minds think alike!