Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.890 views sinds 30-01-2008

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:31

Verbal Kint

The man with the plan

Boekster schreef op 10 juli 2004 @ 18:19:
[...]

Mag ik u becomplementeren met een mooie setje? :)
Ziet er erg netjes uit! Die Klout zit er echt uit als een beest :P . Die Keilihds zijn ook heel stoer! Ik vind alleen de Loewe een beetje afsteken, maar het gaat nuttuurlijk om het geluid :) . Hans zal wel trots op je zijn ;) .
Dank U. :)

De Klout is ook een beest... Ik stond er zelf nogal van te kijken wat een verschil het maakte. Niet alleen in het laag, maar ook in het hoog. Veel natuurlijker en meer detail. Meteen bij de eerste CD was het al raak. Highhats die veel minder sssjjjjjp deden maar gewoon als een highhat klonken. De Loewe heeft een ander kleurtje maar past qua uitstraling wel veel beter bij de rest dan de Arcam. Vroeger :P , toen ik nog een Arcam amp had klopte het wel. Alpha amps zijn trouwens goed te vinden tweedehands en de 9 en 10 zijn echte toppers, maar goed, jij bent al voorzien natuurlijk.

Tip: als je zo'n enorme post quote zou ik de tekst even wat inkorten... Overigens betreft het in dit geval natuurlijk wel een stukje uitzonderlijke literatuur, dus ik kan me voorstellen dat je het hebt laten staan. ;)
zimbab schreef op 10 juli 2004 @ 18:36:
[...]

Waarom heb je dat ding dan gekocht? Ik hoop niet alleen maar omdat ie intern veel op de Mimik lijkt. Of zijn er toch dingen die veel beter zijn dan de Alpha?
Zoals ik al zei, detail is misschien fractioneel lager, maar dat is echt maar heel moeilijk te horen. Ik heb het met een paar CD'tjes geprobeerd, maar nog niet met alles wat ik in de kast heb staan. Omdat het laag ietsje dunner is, wat ik wel prettig vind (de buren ook...) en omdat ik hem voor een erg leuke prijs kon krijgen (demomodel) heb ik besloten de Alpha de deur uit te doen. Vooral vanwege de prijs en het uiterlijk dus. :P
Voordat ik nu als serieuze hifi-liefhebber wordt afgeschreven, het geluid verschilt dus maar heel subtiel, vandaar dat ik in de luxe positie kwam op secundaire factoren af te gaan. :)

[Voor 27% gewijzigd door Verbal Kint op 10-07-2004 18:45]

Great minds think alike!

Anoniem: 23519

Hi guys,

Ik heb al eerder gepost, maar nu heb ik dan ook de kabels weggwerkt van de beamer. Tevens heb ik nu een rolgordijntje gekocht dat ik dicht kan doen i.v.m. de verduistering (o zo belangrijk met een beamer..).

Hieronder de fototjes zoals het er nu voorlopig ff uit blijft zien. Ik ben van plan om binnenkort een upgrade te gaan doen van m'n versterker. Waarschijnlijk word dit een rotel surround processor en een eindversterker (gescheiden voor/eind dus).

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_22.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_24.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_25.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_26.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_27.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_28.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_29.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_30.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_31.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_32.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_33.jpg

http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_34.jpg

Anoniem: 111211

Wat voor receiver is dat? :9

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 17:15
Mijn Set:

Receiver: Marantz SR6200
DVD: Panasonic RV60
VCR: JVC HR-7500
Projector: Infocus X1
Front Speakers: Mission 733 (Binnenkort zelfbouw Alcone Laplace)
Center: Lambda Quartz (binnenkort ook Laplace gesloten)
Rear: Norh 4.0
Sub1: Gesloten Infinity 120.3SE 20 a 25 liter met Conrad 301044
Sub2: Peerless XLS12 met Adire PR15 passief op Aura PA-100

HK De AVI250 staat als versterker voor mijn PC.
Er moet ook nog een Rear center bij komen, over een tijdje moet alles Alcone zelfbouw zijn is mijn plan op het moment. En de kabeltjes moeten nog een beetje beter weggewerkt worden :)

Zin.

• stievelke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02-2021
geen foto,s maar wel specs

onkyo reciever :: TX-NR901
linkie specs van reciever :: http://www.onkyousa.com/m...-NR901&p=s&class=Receiver
dvd speler onkyo :: DV-SP800
specs dvd speler :: http://www.onkyousa.com/m...?m=DV-SP800&p=s&class=DVD
speaker set :: Acoustimass16 Black ( bose )

binnenkort andere speakers want dit vind ik eigenlijk niet zo,n goed setje , die B&W speakers vond ik 10 keer beter:(

athlon xp 2500+@3200+ , 2x256 corsair pc 4000 , asus a7n8x-E deluxe , BFG 5950U, maxtor 40 GB 7200 RPM , zalman CNPS 7000A-Cu

Receiver: Marantz SR5300.
DVD Speler: Pioneer 575-A
Scherm: ProCinema 117x200 Matwit oprolbaar scherm
Projector: Sanyo Z2

Fronts: B&W 603 S3
Rears: B&W 602.5 S3
Center: B&W LCR600

:) Foto's staan dus een paar posts hierboven..

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:01
Redheinz, leuke frontspeakers ;) wat ga je ermee doen wanneer je die zelfbouw speaker af hebt?

• Redheinz
Die mission 733's ga ik dan dumpen. Als je op de goede plek gaat staan kan je ze vangen voor een centje!!! :) :) :)

Zin.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Redheinz schreef op 10 juli 2004 @ 20:30:
Die mission 733's ga ik dan dumpen. Als je op de goede plek gaat staan kan je ze vangen voor een centje!!! :) :) :)
Moet ik onthouden :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17

Wormaap

Moderator Foto & Video
offtopic:
Weg jij ik was eerst. Ga jij maar met je cellies spelen :P O-)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Redheinz
Wacht eerst maar af wat het centje is ;)

Zin.

Vechten jullie dat maar uit, ga ik stiekem achter de receiver van cyberjoy aan... (als hij besluit om hem weg te doen natuurlijk :P )

• Redheinz
Mission 733's klinken daar wel lekker bij Triple_a! :) :)

De rest ziet eruit als Sony ES, Tom. Kan je dat ook nog eens opsommen? (ben benieuwd!) En heb je die ook spelen over die B&W's? Of heb je daar wat anders voor?

[Voor 60% gewijzigd door Redheinz op 10-07-2004 20:57]

Zin.

Redheinz schreef op 10 juli 2004 @ 20:55:
Mission 733's klinken daar wel lekker bij Triple_a! :) :)
Hmm...breng me niet op rare ideën :o ...

• Redheinz
Trouwens 10 keer crap bevestiging van speakerdoek aan speaker op die 733's Heb ik al 1 keer nieuwe voor gescoord bij importeur tes. Wel netjes geregeld. Maar het is wachten tot ze weer stuk gaan. Plastic piemeltjes met rubber eromheen :) die in een gleufje geklemd worden >:)

[Voor 36% gewijzigd door Redheinz op 10-07-2004 21:05]

Zin.

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:37
Heeft er hier mss iemand de Sony-Dav SR2, en wat vinden jullie ervan?

• TomSwinnen

TomSwinnen

Redheinz schreef op 10 juli 2004 @ 21:03:
Trouwens 10 keer crap bevestiging van speakerdoek aan speaker op die 733's Heb ik al 1 keer nieuwe voor gescoord bij importeur tes. Wel netjes geregeld. Maar het is wachten tot ze weer stuk gaan. Plastic piemeltjes met rubber eromheen :) die in een gleufje geklemd worden >:)
Boeit niet, 733's zijn toch lelijk met hun frontjes erop :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Ik heb trouwens reviews gelezen over die mission serie.
Het schijnt dat er nogal crappy interne kabeltjes inzitten :X

Soldeer er een stel goede in, en wie weet...

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 10-07-2004 21:11]

• Redheinz
Ze verloren het een beetje tegen mijn Infinity 7.2i's (stereo installatie).
Zit wel te denken het filter daarvan te upgraden.
Maar goeie tip. Ik zal ze eens open schroeven om te kijken wat erin zit.
Ook die kappa 7.2i's moeten daaraan geloven. Even kijken of er wel nette MKP's in zitten en goeie spoelen. Afgelopen HobbyHifi stond een mooi verhaaltje over filters: Verschil tussen box met betere tweeter en box met beter filter. Leuk! Conclusie: Eerst net filter, dan nette drivers...

[Voor 65% gewijzigd door Redheinz op 10-07-2004 21:29]

Zin.

• jpvk007
hier een plaatje van mission 733's met gesloten front (heb hier helemaal geen problemen mee gehad trouwens... ik haal die dingen er nooit af)
http://www.studver.unimaas.nl/fyrfad/av/picture016.jpg
deze zijn bi-wired aangesloten

als je een mooie prijs voor die dingen vraagt, wil ik wel eens overwegen om ze ook als rear-speakers te gebruiken...

[Voor 21% gewijzigd door jpvk007 op 10-07-2004 22:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
jpvk007 schreef op 10 juli 2004 @ 22:40:
hier een plaatje van mission 733's met gesloten front (heb hier helemaal geen problemen mee gehad trouwens... ik haal die dingen er nooit af)
[afbeelding]
deze zijn bi-wired aangesloten

als je een mooie prijs voor die dingen vraagt, wil ik wel eens overwegen om ze ook als rear-speakers te gebruiken...
Is dat een lundia kast? :P
Razorfist schreef op 11 juli 2004 @ 00:45:
offtopic:
XanderH het is geen Ikea topic hè ;) :P
Lundia heeft dan ook *niets* met ikea te maken :P

[Voor 19% gewijzigd door Xander op 11-07-2004 10:34]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:07

Blamm

Niet meer Smart

Wat een hoop schermpjes :D

Vanaf vandaag kan ik ook de mijne showen:
http://images.razorfist.nl/DSCN1224%20(Medium).JPG
180x100cm thommydoek met een velours rand van 5cm

De rest van de apparatuur (foto's maak ik vandeweek nog wel)
- Marantz SR4300 receiver
- Marantz CD4000 cdspeler
- Medion weetikhoeveel dvd/divx speler met progressive scan
- Epson TW10 projector
- Philips 70cm televisie (die steeds minder gebruikt wordt :D

- Zelfbouw frontspeakers met seas mid/laag en hoog (G17REX/P en KT27F)
- Tannoy mR rearspeakers

De center ga ik on de loop van volgende week aan beginnen en dat wordt een Seas coax-unit :)

offtopic:
XanderH het is geen Ikea topic hè ;) :P

[Voor 7% gewijzigd door Blamm op 11-07-2004 00:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Leuke set Razor, is het een dedicated ruimte?

Wouter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 2111

Boekster schreef op 10 juli 2004 @ 17:43:
[...]

Heb je de speler overigens nu wel gehoord? Ik kan me een post herinneren dat je het belachelijk vond dat er ook een losse voeding voor was :) .
Ik heb de speler heel eventjes gehoord, mijn opmerking t.a.v. de voeding is, als het zoveel helpt, bouw het dan direct in. Ik begrijp ook wel dat niet iedereen zijn spul zelf gaat maken :), maar de Engelse merken Linn en Naim zijn tegenwoordig wel erg exclusief geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Anoniem: 23519 schreef op 11 juli 2004 @ 09:45:
Leuke set Razor, is het een dedicated ruimte?

Wouter.
nope.. mn slaapkamer ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

dubbel

[Voor 94% gewijzigd door Blamm op 11-07-2004 11:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11
Stijlvol zeg! Mooi design allemaal, echt top ! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jpvk007
XanderH schreef op 11 juli 2004 @ 00:28:
[...]

Is dat een lundia kast? :P
[...]
Lundia heeft dan ook *niets* met ikea te maken :P
ja, een aantal pagina's terug zie je de hele opstelling, heb 2 identieke met een tv en de componenten ertussen). het is een lundia kast van >15 jaar oud. alleen heb ik de achterkant laatst eringezet (en de deurtjes waren over).

[Voor 10% gewijzigd door jpvk007 op 11-07-2004 11:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 2111 schreef op 11 juli 2004 @ 09:59:
Ik heb de speler heel eventjes gehoord, mijn opmerking t.a.v. de voeding is, als het zoveel helpt, bouw het dan direct in.
Dat is natuurlijk een beetje een kromme redenering. Als we alles wat zoveel uit zou maken meteen zouden inbouwen dan houd je alleen maar superduur referentie apparatuur over. Naim heeft gewoon een bepaalde visie en zo kan je makkelijk upgraden. Over de prijs/kwaliteit verhouding van die upgrade valt misschien te twisten, maar dat is enigszins persoonlijk. Bovendien zijn er wel meer merken die losse voedingen aanbieden, maar die er niet zo de nadruk op leggen als Naim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Redheinz schreef op 10 juli 2004 @ 19:18:
Mijn Set:

Receiver: Marantz SR6200
DVD: Panasonic RV60
VCR: JVC HR-7500
Projector: Infocus X1
Front Speakers: Mission 733 (Binnenkort zelfbouw Alcone Laplace)
Center: Lambda Quartz (binnenkort ook Laplace gesloten)
Rear: Norh 4.0
Sub1: Gesloten Infinity 120.3SE 20 a 25 liter met Conrad 301044
Sub2: Peerless XLS12 met Adire PR15 passief op Aura PA-100

HK De AVI250 staat als versterker voor mijn PC.
Er moet ook nog een Rear center bij komen, over een tijdje moet alles Alcone zelfbouw zijn is mijn plan op het moment. En de kabeltjes moeten nog een beetje beter weggewerkt worden :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat voor speakers stuurt die Harman/Kardon aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klikko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 15:40

klikko

Shit Happens ( everyday)

Hier mijn set.

http://www.tweakers.net/ext/f/36832/full.jpg
http://www.tweakers.net/ext/f/36833/full.jpg

Hoofd speakers : infinity renaisance 90
Center : JBL xti10
Rear's : Jamo 707i
Sub : Elac 101

Surround receiver : Yamaha DSP-A1
Eindversterkers : 2 x Denon 6600A
DVD speler : Denon 2800 mk2
CD-speler : Teac vrds 10 special edt.
DA converter : Audiolab DAX8000
TV : Panasonic 32PS11

Heb al hele mooie sets gezien in deze topic, ga zo door mensen!
Leuke hobby.

[Voor 13% gewijzigd door klikko op 11-07-2004 13:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Met
code:
1
2
3
4
5
[IMG] URL naar plaatje [/IMG]  

of als het plaatje breder is dan 600:

[IMG=600] URL naar plaatje [/IMG]

Kun je je foto's laten zien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

zimbab schreef op 11 juli 2004 @ 11:40:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje een kromme redenering. Als we alles wat zoveel uit zou maken meteen zouden inbouwen dan houd je alleen maar superduur referentie apparatuur over. Naim heeft gewoon een bepaalde visie en zo kan je makkelijk upgraden. Over de prijs/kwaliteit verhouding van die upgrade valt misschien te twisten, maar dat is enigszins persoonlijk. Bovendien zijn er wel meer merken die losse voedingen aanbieden, maar die er niet zo de nadruk op leggen als Naim.
Klopt :) . Vooral de upgradefilisofie is hierin erg belangrijk. Je kunt heel gemakkelijk apparatuur beter maken, door een in verhouding kleinere upgrade. Als je van CDX2 zou moeten upgraden naar CDS3, dan ben je in een keer €9000,- kwijt (vermindering waarde van je eigen speler ook). Nu kan dat in kleinere stappen, die ietsjes meer kosten. Niet iedereen kan natuurlijk zoveel geld in een keer ophoesten. En er zit nu min of meer een speler tussen. De voeding hou je namelijk ook als je upgrade naar CDS3.

Wat ook een argument bij Naim is, is dat de voedingen in een ander rack gezet kunnen worden, zodat de magnetische velden de apparatuur minder beinvloeden. Brains and Brawl seperate. Kost je wel weer meer aan racking, maar je moet er wat voor over hebben he? ;)

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 08:52
XanderH schreef op 09 juli 2004 @ 19:32:
[...]

Nou...... omdat je het zo lief vraagt dan ;)

Ik heb vandaag nieuwe speakers gekocht, het zijn uiteindelijk toch Mission speakers geworden! :)

idem, zonder front.
[afbeelding]

Speakers klinken zeker beter dan mijn oude speakers! :P Eerst had ik dan ook een bij elkaar geraapt zooitje speakers, 2 20 jaar oude svenska speakers als front, 2 8 jaar oude Soundex speakers als rears en een van iemand geleende Akai centerspeaker. Natuurlijk ontbreken er wat dingen aan mijn set, zoals bijvoorbeeld een dvd-speler :P maar ik ben 15 jaar, zit in 4VWO en heb niet echt veel geld beschikbaar, dus ik koop alles in stapjes.

Over de opstelling van mijn speakers ben ik trouwens ook niet helemaal tevreden, rechter front-speaker staat nu vlak naast mijn PC, geen idee eigenlijk of dat kwaad kan?
Hee, ik heb ook die mission m35 speakers in dezelfde kleur! Ze zijn enorm he? En wat een geluid komt eruit! Ik gebruik voor de surround een marantz sr6300 en een dv6200 speler. Daarnaast 2x Mordaunt Short 902 (die nu potdomme overal in de aanbieding zijn maar toen IK ze kocht niet) als rears, de Mordaunt short center en een Mordaunt Short subwoofer. Ik had hiervoor twee tannoy speakers (R2) als fronts. Deze Missions komen qua sound dichter in de buurt van de mordaunt speakers dan de oudere tannoy's. Dat versterkt wel de surroundervaring. In ieder geval veel plezier ermee, ik weet dat ik het al heb :)

[Voor 12% gewijzigd door OcNewB op 11-07-2004 13:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
OcNewB schreef op 11 juli 2004 @ 13:43:
[...]

Hee, ik heb ook die mission m35 speakers in dezelfde kleur! Ze zijn enorm he? En wat een geluid komt eruit! Ik gebruik voor de surround een marantz sr6300 en een dv6200 speler. Daarnaast 2x Mordaunt Short 902 (die nu potdomme overal in de aanbieding zijn maar toen IK ze kocht niet) als rears, de Mordaunt short center en een Mordaunt Short subwoofer. Ik had hiervoor twee tannoy speakers (R2) als fronts. Deze Missions komen qua sound dichter in de buurt van de mordaunt speakers dan de oudere tannoy's. Dat versterkt wel de surroundervaring. In ieder geval veel plezier ermee, ik weet dat ik het al heb :)
Ze zijn idd vrij hoog, 103cm geloof ik :) Ze vielen ook een beetje groter uit dan verwacht toen ik ze in mijn kamer zettte :+
Klinken die Mission's wel goed icm. met die MS's? Ik heb expres alles uit de Mission M3 serie gekocht.
Enne... waarom heb je een subwoofer nodig? Ik vind er zo al meer als genoeg bass uit komen :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klikko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 15:40

klikko

Shit Happens ( everyday)

Bedankt Dupje voor je tip, met de foto linkjes.

[Voor 167% gewijzigd door klikko op 11-07-2004 13:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik ben mijn set nog aan het upgraden, maar als ie af is post ik ook wel plaatjes.

[Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 11-07-2004 13:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Red devil schreef op 11 juli 2004 @ 11:23:
[...]

Stijlvol zeg! Mooi design allemaal, echt top ! _/-\o_
Ik luister nu naar een verzamel CD van Tears for Fears, toch wel erg genieten in multi channel stereo en Neo music setting :)

wou ik even kwijt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 79388

Heren ! Dames !

Ik kijk ondertussen nu al zolang mee in de toffe topic, dat ik maar eens
mijn setje ga showen...

TV heb ik net nieuw :: ben daar ontzettend blij mee, wat een beeldje :P

het is een Panasonic 36PD30

Verder: DVD speler - Denon DVD 2500 (Component + progressive op de tv)
Versterker - Denon AVR - 1800
Xbox :P met sjippie
set top box, voor digital cable tv (brak sagem ding)

de boxen zijn Chario's (5x)

Ik heb lang rond gekeken, naar Plasma en lcd schermen, maar ben tot de
conclusie gekomen, dat het niet echt verstandig is, om met het kijkgedrag
wat wij hier hebben - een plasma aan de muur te hangen.

Het geluid is super lekker, enkel ik mis toch echt nog een sub-woofer,
de rest van de speakers geven wel voldoende laag.......maar binnekort
wil ik er toch een aanschaffen....iemand met een goeie tip ? "< 400 euro"

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 79388 schreef op 11 juli 2004 @ 15:30:
Heren ! Dames !

mijn setje ga showen...

[afbeelding]

[afbeelding]

Oehh...dat ziet er ook erg knap uit!http://home.zonnet.nl/brink15/lex/plaatjes/bewegend-smilie.gif

Wat subwoofers betreft; is zelfbouw geen uitkomst? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
Laat ik mijn bescheiden installatie ook maar eens tonen :+

Specs:
Versterker: Rotel RA-840
CD-speler: JVC XL-V174
Speakers: Kef Q3

Pics:

Uitzicht vanaf luisterpositie (op bed dus ;) ):

http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/02.jpg

Versterker en CD-Speler

http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/03.jpg

Kef Q3 met cover

http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/04.jpg

In de toekomst wil ik nog de versterker en cd-speler vervangen, maar dat zal wel nog even op zich laten wachten vrees ik. Zoveel tweedehandse Rotels die mij aanstaan staan er ook niet te koop :+ . Eerste upgrade zal een betere link worden tussen cd-speler en versterker :+ .

Oh, en een wafel voor wie raadt welke 3 cd's er op de foto's te zien zijn :p

Pics maken binnen valt overigens niet mee, krijg je zoveel last van ruis :X En zeker in deze overvloedig gele kamer

Bezoek ook irc://www.tweakers.net/audio :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 30-04 08:52
XanderH schreef op 11 juli 2004 @ 13:50:
[...]

Ze zijn idd vrij hoog, 103cm geloof ik :) Ze vielen ook een beetje groter uit dan verwacht toen ik ze in mijn kamer zettte :+
Klinken die Mission's wel goed icm. met die MS's? Ik heb expres alles uit de Mission M3 serie gekocht.
Enne... waarom heb je een subwoofer nodig? Ik vind er zo al meer als genoeg bass uit komen :Y)
Ze klinken beter met ms dan mijn oudere tannoys! Ik had dus eerst tannoy's waar een aardige bas inzat, maar was onvoldoende bij LFE(ffecten). Toen heb ik dus een sub aangeschaft. Daarnaast is een sub toch wel onontbeerlijk voor die echte diepe bassen (zoals dieptebommen in de dts track van U571). Maar je hebt gelijk, er komt een behoorlijke stoot bas uit als je dat wilt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

Heeft hier ook iemand nog Magnat vector needle's thuis staan? Ik ben vanplan om voor mijn rears de Magnat Vintage Needle 16 te kopen.

Momenteel heb ik als center de Magnat Vintage Needle 13, en als fronts de JBL TLX-45.

Heeft hier ook iemand misschien ervaring met de Yamaha SW315 sub???

Lijkt me een erg mooi dingetje voor het geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2022
Dupje schreef op 11 juli 2004 @ 17:19:

Ik weet er eentje, die links op je cdspeler ligt. Namelijk: Fleetwood Mac met Rumours.

De rest ken ik niet of zie ik niet goed genoeg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Laatst online: 27-05 15:54
tatata schreef op 09 juli 2004 @ 17:11:
[...]

Ha meer minipod fans!

Ik heb 5 zwarte.
Hoe bevallen ze?
5? pff... wel duur maar wel gaaf! Ze bevallen me echt goed. Alleen me pa was zo handig om hem te laten omvallen en toen was het merkje eruit (dik gapend gat erin) maar ben er mee terug gegaan en hij is weer perfect _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Daklem schreef op 11 juli 2004 @ 17:27:
Heeft hier ook iemand nog Magnat vector needle's thuis staan? Ik ben vanplan om voor mijn rears de Magnat Vintage Needle 16 te kopen.

Momenteel heb ik als center de Magnat Vintage Needle 13, en als fronts de JBL TLX-45.

Heeft hier ook iemand misschien ervaring met de Yamaha SW315 sub???

Lijkt me een erg mooi dingetje voor het geld.
Ik heb nog een paar Magnat Vector Needle 11 thuis staan. Mail me :) (staat in profiel ;) )

Nette set Dupje! CD's herken ik alle 3 niet :P . Ga niet door voor de wasmachine ;) .

Mooie TV ook pvl! Net meubel ook :) . En Cahrio's zie je niet veel :) .

[Voor 14% gewijzigd door Boekster op 11-07-2004 18:07]

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 113409

Heren ! Dames !

mijn setje ga showen...

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn dat de chario syntac 200?
Ik heb die dingen gisteren beluisterd bij een zaak en dat zijn echt mooie dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dupje schreef op 11 juli 2004 @ 17:19:
http://users.pandora.be/administrator/GoT/CD.jpg

Die drie? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 79388

Anoniem: 113409 schreef op 11 juli 2004 @ 18:40:
[...]

Zijn dat de chario syntac 200?
Ik heb die dingen gisteren beluisterd bij een zaak en dat zijn echt mooie dingen.
Nee, ik heb de Syntar 100's - iets lager in specs maar evengoed toppers

100 TOWER
LF load Bass reflex
Way 3
Sensitivity 88 dB SPL
Frequency @ -3dB 65 Hz
Xover frequency 0.2/1.6 kHz
Rated impedance 4 ohm
Suggested amplifier 100 W/4 ohm
Size (mm) HxWxD 860x180x260
Weight 15 kg
Cabinet Natural veneer
Optional Stand none

200 TOWER
LF load Bass reflex
Way 3
Sensitivity 90 dB SPL
Frequency @ -3dB 55 Hz
Xover frequency 0.2/1.6 kHz
Rated impedance 4 ohm
Suggested amplifier 110 W/4 ohm
Size (mm) HxWxD 960x210x300
Weight 20 kg
Cabinet Natural veneer
Optional Stand none

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Alleen die eerste die je hebt klopt niet :) .

Die APP, welke is dat? Heb ze hier allemaal, maar die ken ik niet!
[edit]
The Time Machine zo te zien. Eens gaan sjoppen!

[Voor 9% gewijzigd door Boekster op 11-07-2004 19:22]

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Boekster schreef op 11 juli 2004 @ 19:15:
[...]
Alleen die eerste die je hebt klopt niet :)
Zou moeten kloppen, want zijn de enigste legale cd's die Jan heeft :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
Boekster schreef op 11 juli 2004 @ 19:15:
[...]

Alleen die eerste die je hebt klopt niet :) .

Die APP, welke is dat? Heb ze hier allemaal, maar die ken ik niet!
[edit]
The Time Machine zo te zien. Eens gaan sjoppen!
Het is the instrumental works, 1 van me favoriete cd's :)
TomSwinnen schreef op 11 juli 2004 @ 19:23:
[...]

Zou moeten kloppen, want zijn de enigste legale cd's die Jan heeft :p
Ik zelf wel, maar hier thuis slingert er nu en dan nog wel wat anders rond O-)
3de was Led Zeppelin 2.

http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/05.jpg

Straks denken jullie nog dat ik illegaal muziek download ;( ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dupje schreef op 11 juli 2004 @ 19:42:
[...]

Het is the instrumental works, 1 van de favoriete cd's :)

[...]

Ik zelf wel, maar hier thuis slingert er nu en dan nog wel wat anders rond O-)
3de was Led Zeppelin 2.

[afbeelding]

Straks denken jullie nog dat ik illegaal muziek download ;( ;)
Zitten leuke CD's tussen (REM bijvoorbeeld ;) ).
Maar die ken ik ook nog niet. De APP collectie is ook niet van mij, maar een erfenisje van mama. Die heeft ze nu dus allemaal. Koop ze zelf ook wel een keer :D.

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 104397

Ik ben zelf erg tevreden over mijn Rel Quake II.
Bij Stassen is de zwarte uitvoering € 450.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24
Ik heb zelf ook een REL II en ben super tevreden , het is geen boombox
Maar het klinkt gewoon super . Je voelt deze Sub , en het word zo goed
geintegreerd met de rest van het geluid , dat je soms vergeet dat hij er is .
maar zet hem maar eens uit , dan merk je wel wat ik bedoel !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

KunDun schreef op 11 juli 2004 @ 21:24:
Ik heb zelf ook een REL II en ben super tevreden , het is geen boombox
Maar het klinkt gewoon super . Je voelt deze Sub , en het word zo goed
geintegreerd met de rest van het geluid , dat je soms vergeet dat hij er is .
maar zet hem maar eens uit , dan merk je wel wat ik bedoel !!
Inderdaad, kwestie van goed afstellen (en in mindere mate de plaatsing).

De afmetingen zijn ongeveer 30x30x30 (het is minder) en dat is nog inclusief de knoppen en pootjes, dus je hebt geen tweede salontafel in je kamer staan.

• tatata
  • Laatst online: 26-05 07:53
Heren ! Dames !

Niet verder zoeken. MJ Acoustics pro 50 beter dan elke rel in zelfde segment.

Anoniem: 114225

Hierbij de foto's van mijn HT. De foto's van mijn opstelling thuis komen asap.

http://www.marantz.com/image/products/e_sr5400_med.gif
mun versterker

http://www.marantz.com/image/products/e_dv6400_med.gif
Mun dvd/cd/sacd speler

http://img.audiohouse.co.kr/co_img005/inkelnara/item/448567s.jpg
4 van deze

http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/LCR60_S3/lcr60s3main.jpg
1 zwarte van deze

http://www.audiopro.com/products/subwoofers/img/subevidencemk2.jpg
En een zwarte van deze..

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 114225 op 12-07-2004 08:42]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:31

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 2111 schreef op 11 juli 2004 @ 09:59:
[...]

Ik heb de speler heel eventjes gehoord, mijn opmerking t.a.v. de voeding is, als het zoveel helpt, bouw het dan direct in. Ik begrijp ook wel dat niet iedereen zijn spul zelf gaat maken :), maar de Engelse merken Linn en Naim zijn tegenwoordig wel erg exclusief geworden.
Om hier toch maar even op terug te komen:

Op zich is Linn denk ik niet exclusief vanwege vreemde eigenschappen, maar gewoonweg vanwege de prijs. Goedkoper dan 1600,- euro voor iets "spelends" is nieuw helaas niet mogelijk. Duurder dan 100.000,- is dan weer geen enkel probleem. :X :)
Maar goed, op zich geldt dat voor een aantal Amerikaanse merken ook natuurlijk. Alleen heb ik daar meer het gevoel dat het om de specs, de grootte en het gewicht draait (zie ML) dan om het geluid.

Great minds think alike!

tatata schreef op 12 juli 2004 @ 00:12:
[...]

Niet verder zoeken. MJ Acoustics pro 50 beter dan elke rel in zelfde segment.
Tja, dat is jouw smaak/mening.

Ik heb hem ook beluisterd, vond hem dus niet beter (maar ook niet veel slechter)

• tatata
  • Laatst online: 26-05 07:53
Ik De Buurman schreef op 11 juli 2004 @ 17:46:
[...]

5? pff... wel duur maar wel gaaf! Ze bevallen me echt goed. Alleen me pa was zo handig om hem te laten omvallen en toen was het merkje eruit (dik gapend gat erin) maar ben er mee terug gegaan en hij is weer perfect _/-\o_
Ja voor 275 p/s heb je zeker een beter presterende speaker. Je betaald redelijk veel voor het design. Ik vind ze ook net iets te plastic aanvoelen en de speakeraansluiting had ook wel iets bijzonderder gemogen.
Ik kon ze krijgen voor $100 p/s dus ik nam er gelijk 5 (1 als center). De bijbehorende sub vind ik heel erg gaaf maar veeels te duur (799).

• Dupje
tatata schreef op 12 juli 2004 @ 09:38:
[...]

Ja voor 275 p/s heb je zeker een beter presterende speaker. Je betaald redelijk veel voor het design. Ik vind ze ook net iets te plastic aanvoelen en de speakeraansluiting had ook wel iets bijzonderder gemogen.
Ik kon ze krijgen voor $100 p/s dus ik nam er gelijk 5 (1 als center). De bijbehorende sub vind ik heel erg gaaf maar veeels te duur (799).
Ik zat laatst een oude aflevering van Friends te kijken en toen zag ik dat Joey in ze flat ook zo'n minipods heeft, blauwe waren het als ik me goed herinner :)

Dupje schreef op 12 juli 2004 @ 09:45:
[...]

Ik zat laatst een oude aflevering van Friends te kijken en toen zag ik dat Joey in ze flat ook zo'n minipods heeft, blauwe waren het als ik me goed herinner :)
Ja, 2 in die lelijke kast.

--

Bij die pods moet ik altijd denken aan die verschrikkelijke reclame
"dat matje moet eraf hoor.."

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 12-07-2004 10:35]

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
_/-\o_

Ik heb een mooie foto van me bigass 19inch tft gevonden (samsung 192T).
http://www.gideontech.com/reviews/sm_192t/16.jpg

JC Ken schreef op 12 juli 2004 @ 10:34:
_/-\o_

Ik heb een mooie foto van me bigass 19inch tft gevonden (samsung 192T).
[afbeelding]
foei, hotlinkerd ;)

Deze?
http://members.home.nl/hole/ht/16.jpg

• blub_00
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10-2013
de opstelling
http://members.home.nl/teunj/image/hifi/hifi_320.jpg
http://members.home.nl/teunj/image/kamer/zitplek_320.jpg
dan mijn setje
van boven naar onder:
Pioneer pd-106 CD-speler (inmiddels door mijn broertje ingebruik)
Cyberhome CH-DVD 402 DVD-speler
Denon DRA-210 Reciever
http://members.home.nl/teunj/image/hifi/stereo_320.jpg
speakers Jamo E-410
http://members.home.nl/teunj/image/hifi/jamospeaker_320.jpghttp://members.home.nl/teunj/image/hifi/jamospeakerzf_320.jpg
TV1 audiosonic :X 55 cm
http://members.home.nl/teunj/image/hifi/tvgroot_320.jpg
TV2 Finlux 37 cm ook aangesloten op de cyberhome dvd :)
http://members.home.nl/teunj/image/hifi/tvbijbed_320.jpg

teveel om op te noemen

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 104397 schreef op 12 juli 2004 @ 09:26:
[...]

Tja, dat is jouw smaak/mening.

Ik heb hem ook beluisterd, vond hem dus niet beter (maar ook niet veel slechter)
moet je maar eens luisteren naar de MJ acoustics ref. 100 als je die ergens kan beluisteren. Hij kost wel iets meer maar klinkt veel krachtiger en gaat ook wat lager, ik heb hem met films lang met veel scenes vergeleken. De ref. 100 heeft ook LFE stand, dan wordt er niets gefilterd. Uitstekend voor films dus.
Met muziek is ieder smaak anders. Maar hij heeft ook een digitale display waar je de
crossover freq. kan aflezen en zo kun je hem beter laten intergreren met je speakers voor muziek.

Mr.C4 schreef op 12 juli 2004 @ 11:36:
[...]
De ref. 100 heeft ook LFE stand, dan wordt er niets gefilterd. Uitstekend voor films dus.
Alsook de Rel Quake (instelbaar met of zonder filter)
Met muziek is ieder smaak anders. Maar hij heeft ook een digitale display waar je de crossover freq. kan aflezen en zo kun je hem beter laten intergreren met je speakers voor muziek.
Dat displaytje heeft hij dus niet, maar wel een instelbare crossover: integratie is geen probleem.
(Het ontbreken van een display vind ik persoonlijk een pré, ik heb nu een volledig houten kubusje (m.u.v. de achterkant, maar die zie je toch niet)

Maar om een lang verhaal kort te houden:
Degene die een sub zocht: ga lekker luisteren, en vind jouw perfecte sub, en laat mij en Mr.C4 lekker l*llen :P

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 12-07-2004 11:49]

Daar achterin, onder het schuine stuk.
Is dat meubel van Ikea? ( heet het niet Rømmøl)
:+

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 12-07-2004 12:01]

• Dupje
En ja ik heb ook een 5.1 set, en wel de Logitech Z-640, aangesloten op Terratec geluidskaart in pc.

http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/Logitech/05.jpg

Overzicht

http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/Logitech/03.jpghttp://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/Logitech/06.jpghttp://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/Logitech/02.jpg

Linkse kanaal, dan center en het rechtse

http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/Logitech/04.jpg ________________________http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/Logitech/01.jpg

Links achter en Rechterachter kanaal. Onder de ene staat een antieke ITT speaker, kwestie van nuttig gebruiken van ongebruikte zooi. :)

Wat een zenuwslopende post was dit niet, frikkin UBB :+

Dupje schreef op 12 juli 2004 @ 12:14:
En ja ik heb ook een 5.1 set, en wel de Logitech Z-640, aangesloten op Terratec geluidskaart in pc.

Overzicht

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Linkse kanaal, dan center en het rechtse

[afbeelding] ________________________[afbeelding]

Links achter en Rechterachter kanaal. Onder de ene staat een antieke ITT speaker, kwestie van nuttig gebruiken van ongebruikte zooi. :)

Wat een zenuwslopende post was dit niet, frikkin UBB :+
Klinkt helemaal niet gek he, zo'n z-640

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:06

sus

is druk :+

wij hebben de z680 in de winkel staan, man-o-man, wat een bak geluid komt daaruit. Die staat hoog op mijn lijstje om ooit nog eens aan mijn dvd te hangen (alsin: als ik op mezelf woon).

Dupje: nice setje heb je daar hoor :)
offtopic:
Weet je nou al hoe die tabellen moeten?

• Dupje
Anoniem: 111211 schreef op 12 juli 2004 @ 12:40:
[...]

Klinkt helemaal niet gek he, zo'n z-640
Zeker, zo af en toe eens een mp3'tje, is zeker niet mis. Ik heb de sub wel bijna volledig dicht staan, anders krijg ik een veel te bonkerig geluid.
SuspiciouS schreef op 12 juli 2004 @ 12:42:
.....

Dupje: nice setje heb je daar hoor :)
offtopic:
Weet je nou al hoe die tabellen moeten?
Bwa, over me andere set ben ik toch meer tevreden :+
En die tabellen, zucht :+

SuspiciouS schreef op 12 juli 2004 @ 12:42:
wij hebben de z680 in de winkel staan, man-o-man, wat een bak geluid komt daaruit.
[/offtopic]
Hard of mooi?

Ken de set niet, maar vaak is het zo dat het scheidingsfilter vrijwel alles door de sub gooit, en dat er daardoor de illusie ontstaat van een "groots" geluid.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:06

sus

is druk :+

Anoniem: 104397 schreef op 12 juli 2004 @ 12:48:
[...]

Hard of mooi?

Ken de set niet, maar vaak is het zo dat het scheidingsfilter vrijwel alles door de sub gooit, en dat er daardoor de illusie ontstaat van een "groots" geluid.
Ik vind dat er een mooi geluid uit komt. Hij kan inderdaad hard, maar ook bij de "hard" stand vind ik het nog mooi. En dat is wat ik wil. Hij is alleen zo duur.. 349,- :X

Anoniem: 104397 schreef op 12 juli 2004 @ 12:48:
[...]

Hard of mooi?

Ja, ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ik heb een tijdje de satjes van de Z-560 (dezelfde satjes als die van de z-680) aan m'n pro-logic harman/kardon gehangen.
Klinkt helemaal niet gek hoor, met een subje erbij dan.
OK, het is geen mission of chario om maar wat te noemen, maar als je na gaat dat het uit een stel PC speakertjes komt... :o

PS. in de Z-560, Z-680 en de Z-2200 zitten Tangband units.

SuspiciouS schreef op 12 juli 2004 @ 12:51:
[...]

Ik vind dat er een mooi geluid uit komt. Hij kan inderdaad hard, maar ook bij de "hard" stand vind ik het nog mooi. En dat is wat ik wil. Hij is alleen zo duur.. 349,- :X
ZO, da's veel voor een setje "computerboxjes"

Aan de prijs te zien is het natuurlijk veel meer dan dat. Zal ze zeker eens gaan beluisteren. Veel geld in ieder geval

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vind het toch vrij veel, maar voor dat geld heb je natuurlijk wel een complete 5.1 set.

Toch zou ik in dat geval altijd doorsparen voor wat 'echte' speakers.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Xander
Dr. Strangelove schreef op 12 juli 2004 @ 13:16:
Ik vind het toch vrij veel, maar voor dat geld heb je natuurlijk wel een complete 5.1 set.

Toch zou ik in dat geval altijd doorsparen voor wat 'echte' speakers.
Mja, daar ben je dan wel weer minstens het dubbele voor kwijt....
Het is maar net waar je prioriteiten legt :)

XanderH schreef op 12 juli 2004 @ 13:39:
[...]

Mja, daar ben je dan wel weer minstens het dubbele voor kwijt....
Het is maar net waar je prioriteiten legt :)
Voor € 350 heb je al een (redelijk) HT setje hoor.

Lezen is ook een kunst

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 12-07-2004 14:12]

• Def_Os
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Mijn huidige midi-set (JVC CA-C330, prachtig ding, veel plezier van gehad) is aan vervanging toe. Om alvast twee vliegen in één klap te slaan, koop ik meteen een opstapje naar een home-cinema-set. Ik luister vooral rock/metal (vaak ietwat ondergeproduceerd) en mijn favoriete films zijn vaak al wat ouder. Mede om deze redenen wil ik in de wat lagere prijsregionen zoeken.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende produkten:

Receiver
Yamaha RX-V450RDS (300 euro)
http://www.kieskeurig.nl/...Yamaha%20RX%20V450RDS.htm

Speakers
2x Mission M-73 (150 euro)
http://www.kieskeurig.nl/...4B56F8E20C1256CC5004E1233

De Missions zullen in een later stadium mijn front of rear speakers worden (hangt af van mijn budget tegen die tijd :) ).
Al met al: verstandige keuze, denken jullie?

Ik heb al een DVD-speler (Samsung M205), maar er moet nog een apart apparaat komen om CD's te spelen. Als ik nu de prijzen van CD-spelers en DVD-spelers vergelijk, zou ik beter zo'n laatste kunnen kopen (helemaal aangezien MP3-ondersteuning mij wel goed in de oren klinkt, en dat is gebruikelijker onder DVD-spelers). Zou er een groot verschil zitten tussen de audiokwaliteit van een CD- en een DVD-speler?

Als de deal gesloten is, post ik foto's en specs natuurlijk. Maar eerst advies, graag! >:)

[Voor 5% gewijzigd door Def_Os op 12-07-2004 14:57]

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

• Dupje
Ben je al eens gaan luisteren?

• Def_Os

Def_Os

Erjuh!

Alleen naar de receiver. De Yamaha klonk al waanzinnig op speakers die minder waren dan deze. :9~

In allerlei (professionele en gebruikers-) reviews blijken de Missions goed te scoren, en ik heb ze nu in de aanbieding gezien. Iemand ervaringen?

[Voor 6% gewijzigd door Def_Os op 12-07-2004 15:04]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Def_Os schreef op 12 juli 2004 @ 14:54:
De Missions zullen in een later stadium mijn front of rear speakers worden (hangt af van mijn budget tegen die tijd :) ).
Al met al: verstandige keuze, denken jullie?

Ik heb al een DVD-speler (Samsung M205), maar er moet nog een apart apparaat komen om CD's te spelen. Als ik nu de prijzen van CD-spelers en DVD-spelers vergelijk, zou ik beter zo'n laatste kunnen kopen (helemaal aangezien MP3-ondersteuning mij wel goed in de oren klinkt, en dat is gebruikelijker onder DVD-spelers). Zou er een groot verschil zitten tussen de audiokwaliteit van een CD- en een DVD-speler?
Mission wordt populair precies? ;)
Nou ik kan je vertellen Def_Os dat ik zeer tevreden ben van mijn M70 Bookshelfs en dat volgens mij de M73's je niet gaan teleurstellen. Ik luister ook redelijk vaak naar het hardere rock/metalwerk, en daar doen ze maar al te goed hun best :)

Over de geluidskwaliteit CD/DVD speler, een DVDspeler moet al vaak (veel) meer kosten als een CDspeler om diezelfde kwaliteit bij muziek te krijgen. Een cdspeler is dan ook gebouwd voor muziek en een DVDspeler moet allerlei dingen kunnen doen :)

Anoniem: 2111

TomSwinnen schreef op 12 juli 2004 @ 15:22:
[...]

Mission wordt populair precies? ;)
Nou ik kan je vertellen Def_Os dat ik zeer tevreden ben van mijn M70 Bookshelfs en dat volgens mij de M73's je niet gaan teleurstellen. Ik luister ook redelijk vaak naar het hardere rock/metalwerk, en daar doen ze maar al te goed hun best :)

Over de geluidskwaliteit CD/DVD speler, een DVDspeler moet al vaak (veel) meer kosten als een CDspeler om diezelfde kwaliteit bij muziek te krijgen. Een cdspeler is dan ook gebouwd voor muziek en een DVDspeler moet allerlei dingen kunnen doen :)
Veel dvd-spelers hebben tegenwoordig al multi-functionele dac-chips en doen het met cd ook al best goed. Als je fanatiek bent dan koop je d'r 1tje van 45 euro en vervang je de voeding en wat condensatoren in de signaalweg en je hebt een prima spelertje.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 2111 schreef op 12 juli 2004 @ 15:35:
[...]

Veel dvd-spelers hebben tegenwoordig al multi-functionele dac-chips en doen het met cd ook al best goed. Als je fanatiek bent dan koop je d'r 1tje van 45 euro en vervang je de voeding en wat condensatoren in de signaalweg en je hebt een prima spelertje.
Moet dan maar eens meegaan met mijn tijd. :) Mijn dvdspelertje (kostte toch wel aardig wat toen ik hem kocht) klinkt ongeloofelijk platjes en ondynamisch bij een CD.

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:27

kingfriko

100 % BULLY

Vandaag eens bij de RAF in Amsterdam wezen kijken of er nog wat leuks in de uitverkoop stond ;) viel erg tegen maar heb wel gelijk rondgekeken voor speakers , wil mijn fronts binnenkort vervangen .
Gebruik nu satelieten : de KEF KHT 2005 set , wil voorlopig dus alleen de fronts en misschien de center vervangen , daarna komen de rears wel een keer.
Had niet erg veel tijd vandaag dus alleen even gekeken (kom er deze week weer in de buurt , dan wil ik gaan luisteren)
Ik twijfel tussen de KEF XQ5 en Dynaudio72 of 82 (die heb ik niet zien staan trouwens daar)
Ik wil ook gelijk speakers van een (prijs)klasse lager gaan luisteren :
Tannoy sensys DC2 en (ook weer :) ) de Mission M35 .
De KEF XQ5 vind ik visueel wel het mooiste , hij is daarentegen ook het duurste.
Verder wil ik eerst de luidsprekers upgraden en volgend jaar of zo een keer nieuwe versterking aanschaffen (dat zal dan waarschijnlijk een losse voor en eind versterker worden)
Weet niet echt of die XQ5`s een beetje aan te sturen zijn met een "eenvoudige"
Onkyo TX-DS696.
Maar het geluid is natuurlijk het belangrijkste , daarom deze week eerst maar eens gaan luisteren voor ik beslis :Y)

kingfriko

• jpvk007
TomSwinnen schreef op 12 juli 2004 @ 15:39:
[...]
Moet dan maar eens meegaan met mijn tijd. :) Mijn dvdspelertje (kostte toch wel aardig wat toen ik hem kocht) klinkt ongeloofelijk platjes en ondynamisch bij een CD.
wat is je budget voor een dvd speler/cd speler? je zal altijd kwaliteit inleveren bij een dvd speler tov een goede cdspeler, maar toch, het geluid uit de marantz (ik zie dat je marantz fan bent) dv-4300 is niet verkeerd (voor €150,-). het staat opgesteld samen met een marantz cd-63ki, en deze geeft idd een beter stereogeluid, wanneer je ze naast elkaar zet. maar wanneer je geen hele goede cd-speler hebt, zal je het niet missen. het geluid klinkt iig goed (wel digitaal aangeloten, dus ik kan niet oordelen over de eigen DAC, maar die schijnt ook in orde te zijn)

• TomSwinnen

TomSwinnen

jpvk007 schreef op 12 juli 2004 @ 17:05:
[...]

wat is je budget voor een dvd speler/cd speler? je zal altijd kwaliteit inleveren bij een dvd speler tov een goede cdspeler, maar toch, het geluid uit de marantz (ik zie dat je marantz fan bent) dv-4300 is niet verkeerd (voor €150,-). het staat opgesteld samen met een marantz cd-63ki, en deze geeft idd een beter stereogeluid, wanneer je ze naast elkaar zet. maar wanneer je geen hele goede cd-speler hebt, zal je het niet missen. het geluid klinkt iig goed (wel digitaal aangeloten, dus ik kan niet oordelen over de eigen DAC, maar die schijnt ook in orde te zijn)
Nou ik ben niet diegene die opzoek ben achter een dvd/cdspeler :D
Mijn dvdspeler klinkt erg platjes en daarom heb ik ook een Marantz CD-60 erbij staan (Analoog aangesloten trouwens) :)

Ga wel eens opzoek naar een betere cdspeler ooit, maar die upgrade zal niet voor binnekort zijn. ( Een CD-17 zie ik wel zitten anders ;) )

• jpvk007
ah ok, ff verkeerd begrepen. die cd-17 is idd een mooi apparaat, maar dat kost ook wel wat (daarom die cd-63ki, presteert ook goed, alleen zou hij iets meer lage tonen mogen weergeven). die cd-63ki is ook analoog aangesloten (hehe, heeft natuurlijk een veel betere dac dan een surroundreceiver) en moet weer worden aangesloten op mijn pm-66ki (zonder toeters en bellen, alles is source direct (knopje zit er alleen op om zelfs de balance te omzeilen ;))

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ben ik het absoluut mee oneens. Pas nog voor de gein mijn oma's prutspeler van 50 euro een CDtje laten spelen en dat klonk gewoon bagger. Alle dynamiek is zoek. En voeding en condensatoren vervangen, als dat al mogelijk is, brengt de prijs van zo'n ding al een heel eind in de richting van de goedkopere CD spelers van Sony, Marantz en Philips, en die zijn stukken beter.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

Iedereen is hier altijd zo vol van Yamaha's als goede instap-recievers. Maar nu zag ik bij deze site: www.pick2pay.nl de Onkyo TX-SR 500 E staan voor maar 222 euro :P Is zo'n reciever vergelijkbaar met de Yamaha's zoals de 450?

\_Specs_/

ZiegoM schreef op 12 juli 2004 @ 19:28:
Iedereen is hier altijd zo vol van Yamaha's als goede instap-recievers. Maar nu zag ik bij deze site: www.pick2pay.nl de Onkyo TX-SR 500 E staan voor maar 222 euro :P Is zo'n reciever vergelijkbaar met de Yamaha's zoals de 450?
Ik ken de Yamaha niet.

Ken wel de Onkyo (altans, het grote broertje, de 601). Deze heb ik nu een half jaar, en ik ben heel erg tevreden.
Onkyo als merk is zeker aan te raden.

• Def_Os

Def_Os

Erjuh!

Onkyo 500:
http://www.onkyousa.com/m...-SR500&p=f&class=Receiver

Yamaha 450:
http://www.yamaha.ca/av/Receivers/RX_V450B.asp#specs

De Yamaha heeft iets meer power en kan DTS-ES en DD-EX aan. Verder weinig verschil, geloof ik. Kwaliteitsverschil weet ik niet.

• Dupje
Def_Os schreef op 12 juli 2004 @ 20:08:
Onkyo 500:
http://www.onkyousa.com/m...-SR500&p=f&class=Receiver

Yamaha 450:
http://www.yamaha.ca/av/Receivers/RX_V450B.asp#specs

De Yamaha heeft iets meer power en kan DTS-ES en DD-EX aan. Verder weinig verschil, geloof ik. Kwaliteitsverschil weet ik niet.
Het leuke aan de Yamaha is dat hij component ingang heeft, en dat hebben de goedkope DVD-spelers ook (S-540) Daartegenover staat dan wel dat hij geen S-Video aansluiting heeft, enkel component.

• jpvk007
vind je het gek dat die onkyo geen dd ex of dts es aankan? hij is 5.1 ipv 6.1... zo kan ie natuurlijk nooit dat extra kanaal weergeven. of je het gaat gebruiken is hetvolgende, meestal heb je geen 6e speaker opgehangen en is de meerwaarde dus eigenlijk weg.

onkyo maakt zeker goede receivers, vind ze persoonlijk iets mooier geluid geven dan de yamaha's... maar je moet maar eens gaan luisteren (de onkyo is trouwens al wel een ouder model, meen dat ze nu bij de 502 zijn ipv 500)

• jpvk007
Dupje schreef op 12 juli 2004 @ 20:12:
[...]
Het leuke aan de Yamaha is dat hij component ingang heeft, en dat hebben de goedkope DVD-spelers ook (S-540) Daartegenover staat dan wel dat hij geen S-Video aansluiting heeft, enkel component.
component op goedkope dvd spelers???? ik denk dat je dat verwisselt met composiet... component is bedoelt voor projectoren, je hebt er niets aan op je tv, want die hebben geen component ingang (hebben rgb via scart). in praktijk wordt deze ingang/uitgang dus niet gebruikt op je receiver en is het geen echt voordeel

• Dupje
jpvk007 schreef op 12 juli 2004 @ 20:19:
[...]

component op goedkope dvd spelers???? ik denk dat je dat verwisselt met composiet... component is bedoelt voor projectoren, je hebt er niets aan op je tv, want die hebben geen component ingang (hebben rgb via scart). in praktijk wordt deze ingang/uitgang dus niet gebruikt op je receiver en is het geen echt voordeel
Ik heb het wel degelijk over component :)

op receiver:
http://www.yamaha.ca/av/I...50/RX_V450_back_panel.jpg

op dvd-speler
http://www.yamaha.ca/av/I...40/DVDS540_Back_Panel.jpg

Je ziet ook wel de component aansluiting? ;) En zoveel kost zo'n S540 niet :)

edit: en als je je receiver nu eens aan een projector hangt ;)?

[Voor 5% gewijzigd door Dupje op 12-07-2004 20:29]

• jpvk007
t ging me niet over wat die receiver had, maar meer over het algemeen. een tv heeft geen component ingang (in principe) en een goedkope dvdspeler ook geen uitgang (die yamaha kost ook €200 (internet vast wel minder), en met goedkoop bedoel ik meer richting de cyberhome's/medions en de instap philips/sony/jvc etc).
dus daar heb je niet zo heel veel aan. tevens zal de gemiddelde gebruiker van een instapreceiver van yamaha geen beamer/projector-tv/plasma/lcd hebben, dus dan doe je daar helemaal niets mee.

sorry voor deze offtopic mening

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Def_Os schreef op 12 juli 2004 @ 14:54:

Speakers
2x Mission M-73
op htforum.nl wordt een setje aangeboden voor 150 euro
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee