Goedkope DVD spelers hebben wel degelijk component, hoe vreemd het ook is. Mijn zusje en mijn oma hebben beiden zo'n el-cheapo speler, een van Finlux en een van een ander vaag merk. Prijs resp. 100 en 50 euro, en beiden hebben component uitgangen.t ging me niet over wat die receiver had, maar meer over het algemeen. een tv heeft geen component ingang (in principe) en een goedkope dvdspeler ook geen uitgang (die yamaha kost ook €200 (internet vast wel minder), en met goedkoop bedoel ik meer richting de cyberhome's/medions en de instap philips/sony/jvc etc).
dus daar heb je niet zo heel veel aan. tevens zal de gemiddelde gebruiker van een instapreceiver van yamaha geen beamer/projector-tv/plasma/lcd hebben, dus dan doe je daar helemaal niets mee.
Overigens gaf die Finlux over SCART RGB verschrikkelijk slecht beeld, maar over component best goed. Jammer dat er geen mensen zijn die er gebruik van maken (zeg nou zelf, wie gaat aan zijn prachtige TV/PJ/plasma/TFT met component-ingangen nou een el cheapo speler hangen?).
These are my principles. If you don't like them, I have others.