ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n marantz sr-4300/4400 er van binnen uit ziet en is opgebouwd, zijn daar pics van de te vinden ?
Verwijderd
klinken die dynaudio speakers? Ik heb al eens een setje ervan beluisterd maar dit kon mij niet overtuigen en ben toen voor een 5.1 speakersetje gegaan van Piega.
twee hoofdspeakers type p4 xl mkII
twee rearspeakers type s4 xl
een centerspeaker type c4
en een sub type p4sub(250 W aktief)
dit alles op een onkyo tx-sr500e receiver
dit klinkt echt geweldig op elk volume
twee hoofdspeakers type p4 xl mkII
twee rearspeakers type s4 xl
een centerspeaker type c4
en een sub type p4sub(250 W aktief)
dit alles op een onkyo tx-sr500e receiver
dit klinkt echt geweldig op elk volume
Wat laat, maar ja.
Omtrent de MS-en: De 908 heeft een subwoofer aan boord, die zit aan de zijkant.
Omtrent rear speakers: Heb vandaag bij Correct twee MS902s-en gekocht voor......Eur 59,- per stuk.....En ze hebben er nog genoeg!!!!!!
Ik heb er nu nog niets aan, want ze gaan pas in mijn nieuwe huis aan het werk: Ze worden dan de front effect speakers in mijn 8.1 setup....(twee 502THX voor, twee 902s daar schuin boven voor de front-effect op mijn Yammie AZ-2, twee 504THX voor front en rear center en tenslotte twee 506THX Di-poles voor de achter effecten).
Dat wordt genieten!!!!!!
Omtrent rear speakers: Heb vandaag bij Correct twee MS902s-en gekocht voor......Eur 59,- per stuk.....En ze hebben er nog genoeg!!!!!!
Ik heb er nu nog niets aan, want ze gaan pas in mijn nieuwe huis aan het werk: Ze worden dan de front effect speakers in mijn 8.1 setup....(twee 502THX voor, twee 902s daar schuin boven voor de front-effect op mijn Yammie AZ-2, twee 504THX voor front en rear center en tenslotte twee 506THX Di-poles voor de achter effecten).
Dat wordt genieten!!!!!!
JWO schreef op 30 juni 2004 @ 19:40:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n marantz sr-4300/4400 er van binnen uit ziet en is opgebouwd, zijn daar pics van de te vinden ?

sr4300
[ Voor 3% gewijzigd door LyxKyo op 01-07-2004 00:41 ]
cheers!
inderdaad vet, 902 tjes!Communicator schreef op 30 juni 2004 @ 20:32:
Wat laat, maar ja.
Dat wordt genieten!!!!!!![]()
![]()
verder @ mnm, hele mooie stands, super. alleen net wat te prijzig. misschien dat correct nog wat leuks heeft... in de kk!
@fido. die 903s is net niet helemaal wat ik zoek. wel een mooie speaker hoor! thnx voor het meedenken.
[ Voor 3% gewijzigd door LyxKyo op 01-07-2004 00:48 ]
cheers!
Verwijderd
Wat dacht je van Atacama nexus serie.Deze award winning standaards zijn zeer goed.Je kunt zelf bepalen als je een plaatje van Atacama(is maar klein) erop plakt.nicknec schreef op 30 juni 2004 @ 14:34:
[...]
LOL die source bekeek ik ook net. Alleen als ze van mission zijn,.. staat er weer "mission" op. En ik denk niet dat ik dat wil. is er niet zoiets soortgelijks? zonder "reclame" op de voet?
En je kunt zelf kiezen hoe hoog je ze wilt hebben.
Nexus 5 = 500 mm (19.7")
Nexus 6 = 600 mm (23.6")
Nexus 7 = 700 mm (27.6")
Nexus 10 = 1000 mm (39.4")
Ikzelf hebt voor de Nexus 7 gekozen in het zwart daar staan de KefQ1 op.
The award winning Nexus range of entry level speaker stands offer unparalleled quality at such a low cost. Atacama has always been known for offering customers outstanding value for money and the Nexus is no exception.
The complete stand is manufactured from heavy gauge steel and the assembly is made using upgraded high tensile fixings to maintain optimum rigidity. The centre column has the facility to be filled with mass loaded material such as sand or Atabites. The top plate is manufactured from 4mm thick steel plate and carpet spikes are supplied as standard.
All models available in Standard Textured Black, Graphite Metallic or Silver Metallic.
All 4 models have identical top and base plates.
Top Plate:
Width 145mm (5.7") x Depth 180mm (7.1")
Base Plate:
Width 250mm (9.8") x Depth 300mm (11.8")
Hier een linkje naar hun site http://www.atacama-audio.co.uk/
Hier allemaal op een rijtje

hier zie je hem wat dichterbij.

Op deze site zie je ze allemaal op een rijtje staan in vooraanzicht
http://www.avland.co.uk/atacama/nexus10/
Deze standaards is echt een aanrader.
Die Nexus 7 heb ik inderdaad ook voor mijn zelfbouwspeakers. Enorm mooie en stabiele dingen!
Staffhorst in utrecht heeft weer uit/leegverkoop mensen!
Gestart nu 1 juli, heb 1 jaar geleden ook aardig wat spullen er weggehaalt.
NAD amp, dvdspeler , jbl speakers etc.
Aanrader omdat ze alle oude types uit het magazijn slepen en echt graag weg willen doen.
Gestart nu 1 juli, heb 1 jaar geleden ook aardig wat spullen er weggehaalt.
NAD amp, dvdspeler , jbl speakers etc.
Aanrader omdat ze alle oude types uit het magazijn slepen en echt graag weg willen doen.
Hmm, ik ga waarschijnlijk binennkort nieuwe speakers aanschaffen voor op mijn Pioneer D711 receiver. Ik hoop tegen het eind van de vakantie genoeg geld te hebben hiervoor, maar dat hangt er een beetje vanaf hoeveel geld ik op feesten na dit schooljaar uitgeef en hoeveel ik op mijn verjaardag bij elkaar krijg 
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken. Natuurlijk ga ik speakers eerst beluisteren voordat ik iets ga kopen, alleen ik heb wel graag van tevoren een overzichtje van wat ik ga beluisteren.
Sets die ik iig wil gaan beluisteren (met alleen een pic van de frontspeaker erbij, anders worden het veel pics
):
Infinity
2x Infinity Beta 40

2x Infinity Beta 10
1x Infinity Beta C-250
JBL
2x JBL Northridge E-80

2x JBL Northridge E-20
1x JBL Northridge EC-25
Mission
2x. Mission M-35

2x Mission M-32
1x. Mission M3C1
De JBL set valt bij mij denk ik het eerste af, ik vind ze er nogal "goedkoop" uitzien, en ben niet helemaal weg van het design. Deze set is echter wel de goedkoopste, dus als blijkt dat deze speakers goed klinken kan ik ook nog wat geld besparen door de JBL set aan te schaffen
De Infinity set had tot nu toe mijn voorkeur, totdat ik die mission speakers tegen kwam... toch moeilijk
Iemand nog suggesties voor merken die ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen die ik ook mee kan nemen bij mijn luistertest? B&W heb ik al laten afvallen vanwege de prijs, Magnat kan ik nergens een winkel vinden die een passende set van 2x fronts + 2x rears + center in het assortiment heeft, en de wat goedkopere Magnat center-speakers hebben ook niet zoveel vermogen geloof ik. Nou vind ik veel vermogen niet echt belangrijk, maar >100watt is toch wel makkelijk, wat minder kans dat ik ze perongelijk een keertje opblaas ofzo
Mordaunt-Short heb ik ook al naar gekeken, alleen dat design vind ik dus gewoon lelijk, nouja, het is iig niet mijn smaak.
Iemand nog suggesties voor andere merken waar ik even naar kan kijken?
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken. Natuurlijk ga ik speakers eerst beluisteren voordat ik iets ga kopen, alleen ik heb wel graag van tevoren een overzichtje van wat ik ga beluisteren.
Sets die ik iig wil gaan beluisteren (met alleen een pic van de frontspeaker erbij, anders worden het veel pics
Infinity
2x Infinity Beta 40

2x Infinity Beta 10
1x Infinity Beta C-250
JBL
2x JBL Northridge E-80

2x JBL Northridge E-20
1x JBL Northridge EC-25
Mission
2x. Mission M-35

2x Mission M-32
1x. Mission M3C1
De JBL set valt bij mij denk ik het eerste af, ik vind ze er nogal "goedkoop" uitzien, en ben niet helemaal weg van het design. Deze set is echter wel de goedkoopste, dus als blijkt dat deze speakers goed klinken kan ik ook nog wat geld besparen door de JBL set aan te schaffen
De Infinity set had tot nu toe mijn voorkeur, totdat ik die mission speakers tegen kwam... toch moeilijk
Iemand nog suggesties voor merken die ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen die ik ook mee kan nemen bij mijn luistertest? B&W heb ik al laten afvallen vanwege de prijs, Magnat kan ik nergens een winkel vinden die een passende set van 2x fronts + 2x rears + center in het assortiment heeft, en de wat goedkopere Magnat center-speakers hebben ook niet zoveel vermogen geloof ik. Nou vind ik veel vermogen niet echt belangrijk, maar >100watt is toch wel makkelijk, wat minder kans dat ik ze perongelijk een keertje opblaas ofzo
Mordaunt-Short heb ik ook al naar gekeken, alleen dat design vind ik dus gewoon lelijk, nouja, het is iig niet mijn smaak.
Iemand nog suggesties voor andere merken waar ik even naar kan kijken?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Zeker ook eens kijken bij Monitor Audio, Tannoy, Castle, KEF, ..
Moest ik kiezen tussen die setjes die jij voorstelt, zou Mission mijn keuze zijn. (Goede ervaringen met het merk.)
Moest ik kiezen tussen die setjes die jij voorstelt, zou Mission mijn keuze zijn. (Goede ervaringen met het merk.)
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Kef idd ook al naar gekeken, alleen die zijn voor mij een beetje aan de dure kant. Ik zou misschien net 2x Kef Q4 + 2x Kef Q1 kunnen financiëren, als ik deze qua geluidskwaliteit echt veel beter vind klinken zou ik dat natuurlijk kunnen doen en dan later nog een center-speaker bijkopen...TomSwinnen schreef op 01 juli 2004 @ 15:51:
Zeker ook eens kijken bij Monitor Audio, Tannoy, Castle, KEF, ..
Ik vind trouwens heel veel postieve reviews over de Kef Q5, alleen die wordt te duur (ben ook maar een 15-jarige 4VWO scholiertje...). Kef Q4 is niet zoveel over te vinden, lijkt een relatief nieuw model
Nog een stapje lager gaan zou trouwens ook kunnen, de Kef Q3 als fronts, alleen heb ik om e.o.a. onverklaarbare reden liever 3-weg speakers. Ik weet ook dat er genoeg goede 2-weg speakers zijn, maar dat kan ik natuurlijk alleen met luisteren beoordelen. Ik denk dat ik de Q4 / Q3 ook meeneem bij het luisteren...
Tannoy heb ik idd ook veel goede dingen over gehoord, alleen de goedkoopste Tannoy speaker die ik er qua design een beetje uit vind zien is de Tannoy Sensys DC2, en die komt toch een beeeeeeetje boven mijn budget.
De Tannoy Fusion serie is qua prijs ook wel te betalen denk ik, alleen zijn er volgens mij niet veel winkels die deze serie leveren.
Castle en Monitor Audio zijn ook gewoon te duur denk ik. Maximum voor de totale set ligt toch ergens rond de €1200 ben ik bang...

Duurdere speakers kopen zou opzich kunnen, alleen dan ben ik bijna genoodzaakt om alleen met 2 fronts te beginnen. Opzich is het ook niet erg om een wat langere-termein-planning te maken en later nog rears + center bij te kopen, alleen ik ben al vrij lang aan het sparen voor een speakerset, en het schiet niet echt op, zou opzich wel mooi zijn als ik eens een keer iets kon kopen
Ook nog een optie: 2 duurdere fronts kopen en dan cheap-ass rears / center kopen van Sony / Philips / Eltax / een ander goedkoop merk kopen. Daar zit ik nog even over na te denken. Fronts worden natuurlijk het meeste gebruikt, omdat ik heel vaak gewoon stereo muziek speel, alleen ik heb toch het idee dat ik in films iets mis met goedkopere speakertjes...
Verwijderd
Ik vind die Atacama Nexus dingen alles behalve stabiel. Ik heb zelf de 1m versie gehad en die waren alles behalve stabiel: waardeloze spikes, de topplaat die kromgetrokken was en opvullen met schelpenzand maakte niets uit, de speakers bleven heen en weer wiegen bij het minste tikje tegen de stand.
Kan zijn dat ze beter zijn voor de 60cm en 70cm versies, maar van de 1m versies zou ik zeker wegblijven.
Kan zijn dat ze beter zijn voor de 60cm en 70cm versies, maar van de 1m versies zou ik zeker wegblijven.
ook een 15 jarige hier
ik zal mn set wel even posten.
Strakkies ff foto`s posten.
Het is niet bepaalde Home Cinema set, omdat ik bijna alleen stereo luisteren, en omdat dit toch alleen een pats topic is
Speakers:2x dali blue 5005
Versterker:Rotel RA-01
Kabels: VLS ultra OFC
Foto`s over 5 minuutjes btw ( moet nog ff foto`s maken)

Dali Blue 5005

Rotel Ra-01 + Sony CD speler type ???

Overzichtje, helaas, die muts kan weer in de kast
Het is niet bepaalde Home Cinema set, omdat ik bijna alleen stereo luisteren, en omdat dit toch alleen een pats topic is
Dali Blue 5005
Overzichtje, helaas, die muts kan weer in de kast
[ Voor 33% gewijzigd door caspergt op 01-07-2004 16:59 ]
Ik draai zelf met de MS-906 als front (905c als center uiteraard) en ik heb voor de rears twee setjes MS-301 (inderdaad, van de premiere) in gebruik. Deze hebben ongeveer dezelfde klank als de andere MS speakers, maar gaan uiteraard niet zo diep. Bas heb ik gerouteerd naar de hoofdspeakers.nicknec schreef op 30 juni 2004 @ 01:10:
[...]
ik ben nog op zoek naar wat goede rear speakers passend bij mijn opstelling.. iemand suggesties??
Bijkomende voordelen: ze zijn klein (handig te plaatsen) en niet zo duur, ik heb 150 euro betaald voor 2 setjes (dus 4 speakers), maar dat was met korting. Vooral de afmetingen waren een argument voor mij, anders komt die kamer zo vol te hangen met speakers (7.0 systeem)
Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben...
Ik denk als paps en mams echt zo lief waren dat ie dan wel de hele complete set kreeg, wat ie allemaal wil.
Dus denk toch echt dat hij hier voor gewerkt en gespaard heeft.
Keep it up, good word. Looks nice
Dus denk toch echt dat hij hier voor gewerkt en gespaard heeft.
Keep it up, good word. Looks nice
Neej, ik werk toevallig bij mn pa
, hier heb ik idd wel even voor gewerkt
, tja mn pa heeft wel voor wat korting gezorgt
altijd handig.
Ben er iig er blij mee.
Ben er iig er blij mee.
[ Voor 10% gewijzigd door caspergt op 01-07-2004 17:28 ]
Verwijderd
dat zal ik ook zijn als ik jou was!caspergt schreef op 01 juli 2004 @ 17:25:
Neej, ik werk toevallig bij mn pa, hier heb ik idd wel even voor gewerkt
, tja mn pa heeft wel voor wat korting gezorgt
altijd handig.
Ben er iig er blij mee.
Erg mooi! Op mijn 15 jaar zat ik nog niet zo ver hoor! Ik denk dat ik toen net de wondere wereld der fatsoenlijke hifi had ontdekt
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
@caspergt: Die brakke stereo-kermis die je in de kast hebt staan gaat nu toch wel heel snel de schoot op mag ik hopen
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Die oplossing van goede fronts/ mindere rears lijkt me wel wat. Ik ben namelijk ook zo begonnen, of ongeveer toch
Maar voor 1000 € moet je toch al een mooie set vinden lijkt me, heb je er trouwens al eens aan gedacht van tweedehands te kijken? Het is misschien niet zo nieuw, maar tweedehands Hifi is 9 kansen op de 10 erg goed verzorgd, en wordt gewoon weggedaan omdat de verkoper weer eens wilt upgraden. Ook vaak zeer redelijk geprijsd
Haha , hmmja, dat was mn eerste stereo zeg maar, toen ik 6 wasdeepspace schreef op 01 juli 2004 @ 17:38:
@caspergt: Die brakke stereo-kermis die je in de kast hebt staan gaat nu toch wel heel snel de schoot op mag ik hopen
Maar, voor surround is het toch wel leuk, vindt ik
Ja, ik droom natuurlijk ook van een paarn NautliusjesTomSwinnen schreef op 01 juli 2004 @ 17:37:
[...]
Erg mooi! Op mijn 15 jaar zat ik nog niet zo ver hoor! Ik denk dat ik toen net de wondere wereld der fatsoenlijke hifi had ontdekt
Er stonden 17 paar speakers opgesteld, zonder namen, en prijzen.
Je kont switchen met een remote, en ik zat te twijfelen tussen een Tannoy en deze Dali`s.
Ik heb nog nooit op forums deze luistermethode gezien, of gehoord van mensen die dat gedaan hadden.
Erg leuk !
p.s. Moet ik ook nog ... laten we zeggen 2000 hectare voor grasmaaien op onze camping
[ Voor 9% gewijzigd door caspergt op 01-07-2004 17:52 ]
Je bent best al vroeg begonnen met muziek dan. Mijn eerste stereo kreeg ik toen ik 13 was. 2 jaar daarna kocht ik voor fl800,- een pro logicset, dat was het toen helemaalcaspergt schreef op 01 juli 2004 @ 17:46:
[...]
Haha , hmmja, dat was mn eerste stereo zeg maar, toen ik 6 wasbtw deze rotel heb ik vandaag opgehaald, klinkt echt subliem tegenover die oude Philips bak uit de jaren 60
Maar, voor surround is het toch wel leuk, vindt ikmaar die zal ik iig niet veel meer gebruiken.

Overigens ben ik rond m'n 12e ook pas muziek gaan luisteren (nouja, die pestherrie die ook wel hardcore heet

Ik zou je mooie set afmaken met de RCD-01 of iets dergelijks en dan lekker investeren in de software
Music Addicted
Eey, ja zòn RCD 01 zou idd mooi zijn
, maarja eerst nog even dat godsvermogen bij elkaar sparen (jaartje of 2
) lol , ik heb btw nog niet echt verschillende cd spelers gehoord, en of het uberhaupt ander klinkt, ik moet eerst nog even horen.
Iig, ik kijk nu op rotel.com en dat was die cd speler die ze eraan hadden, erg mooi, kon ook HDCD afspelen ...maar alles rustig aan
BTW ik zit in een muzikale famillie, mijn oom is ook audiofiel.
Door hem ben ik eigenlijk aangestoken, hij zei tegen me, ga hier eens zitten met je ogen dicht, en verdomt, het leek of ik bij een concert zat !
Ik wil dit namelijk ook, naja niet dat ik zulke dure dingen als hem kan kopen.
Maar ik kom al aardig dichtbij
Iig, ik kijk nu op rotel.com en dat was die cd speler die ze eraan hadden, erg mooi, kon ook HDCD afspelen ...maar alles rustig aan
BTW ik zit in een muzikale famillie, mijn oom is ook audiofiel.
Door hem ben ik eigenlijk aangestoken, hij zei tegen me, ga hier eens zitten met je ogen dicht, en verdomt, het leek of ik bij een concert zat !
Ik wil dit namelijk ook, naja niet dat ik zulke dure dingen als hem kan kopen.
Maar ik kom al aardig dichtbij
[ Voor 32% gewijzigd door caspergt op 01-07-2004 18:05 ]
De RCD-01 is €600,- dacht ik? Ik had er ook bijna een gehad samen met een RA-01, op een paar 804caspergt schreef op 01 juli 2004 @ 17:58:
Eey, ja zòn RCD 01 zou idd mooi zijn, maarja eerst nog even dat godsvermogen bij elkaar sparen (jaartje of 2
) lol , ik heb btw nog niet echt verschillende cd spelers gehoord, en of het uberhaupt ander klinkt, ik moet eerst nog even horen.
Iig, ik kijk nu op rotel.com en dat was die cd speler die ze eraan hadden, erg mooi, kon ook HDCD afspelen...maar alles rustig aan
Een paar Nautili (ik weet niet of je de echte bedoelt, maar daar heb je nog 3 RA-01's voor nodig
Maar er zijn talloze mooie spelers in dat segment
Mijn vader was ook een zeikerd wat audio betreft. Maar ik ben beter

[ Voor 10% gewijzigd door Boekster op 01-07-2004 18:07 ]
Music Addicted
Verhaal van Boekster komt me licht bekend voor 
Ben zelf zo rond, goh laat ons zeggen 13 jaar begonnen met mijn eerste "fatsoenlijke" setje. Was van Panasonic, maar klonk nog wel erg aardig. Kostte toen ook wel wat (500€ ofzo.. maar dan in BEF natuurlijk).
Toen ben ik beginnen rondkijken en ben geïnterreseerd geraakt in die wondere wereld der Hifi. De kans dan ook direct gegrepen toen ik zag dat er op Advalvas.be een Marantz PM-54 versterker te koop stond voor 90€. Cd-speler (van Technics) volgde 'dra erna. Geruime tijd later eindelijk een hele set goede speakers (2x JBL TLX105, 2X Celestion 9 en 1x JBL TLX-103 center ) gekocht, tweedehands. Toen was ik ongeloofelijk arm opeens, maar het was het waard, ik had goed geluid! Toen ((half)jaartje later) ging de stap van dubbel stereo (die center die ik had gekocht was voorlopig nog nergens voor
) naar surround, m.a.w de SR4300 van Marantz gekocht. En vandaar is het allemaal snel gegaan, kwam nieuwe DVD, nieuwe CD, subwoofer (passief toen nog,ook tweedehands.) en na lang sparen (en vooral ook zoeken) mijn nieuwe Celestion C-series speakers. Toen was ik echt niet meer te houden van gelukkigheid
En voorlopig gaat dit verhaal nog zeker door ..
Weet trouwens niet waarom ik het postte, leek me mss een leuk tussendoortje
Ben zelf zo rond, goh laat ons zeggen 13 jaar begonnen met mijn eerste "fatsoenlijke" setje. Was van Panasonic, maar klonk nog wel erg aardig. Kostte toen ook wel wat (500€ ofzo.. maar dan in BEF natuurlijk).
Toen ben ik beginnen rondkijken en ben geïnterreseerd geraakt in die wondere wereld der Hifi. De kans dan ook direct gegrepen toen ik zag dat er op Advalvas.be een Marantz PM-54 versterker te koop stond voor 90€. Cd-speler (van Technics) volgde 'dra erna. Geruime tijd later eindelijk een hele set goede speakers (2x JBL TLX105, 2X Celestion 9 en 1x JBL TLX-103 center ) gekocht, tweedehands. Toen was ik ongeloofelijk arm opeens, maar het was het waard, ik had goed geluid! Toen ((half)jaartje later) ging de stap van dubbel stereo (die center die ik had gekocht was voorlopig nog nergens voor
ja altijd leuk, om te weten hoe andere mensen zijn begonnen 
Ik heb op allemaal rommelmarkte rondgestrompeld
, en op marktplaats.nl gekeken, maar i mocht geen 2de hands dingen online kopen van mn ouders 
En TomSwinnen, ik heb jouw set ook al vele malen gezien, echt toppie man ! ik herinner me nog bij jouw naam iets van zòn persoon uit de matrix, met die lange haren.
of heb ik dat fout, mischien je avatar ?
btw in jouw signature herken ik veeeeel !
Ik heb op allemaal rommelmarkte rondgestrompeld
En TomSwinnen, ik heb jouw set ook al vele malen gezien, echt toppie man ! ik herinner me nog bij jouw naam iets van zòn persoon uit de matrix, met die lange haren.
[ Voor 3% gewijzigd door caspergt op 01-07-2004 18:15 ]
Nou thx, en dat kan wel ja, ik heb namelijk lang haar, en sta wel op een paar foto's met mijn lange lederen jas alla Neo in matrix.caspergt schreef op 01 juli 2004 @ 18:14:
Ik heb wel intresse in deze boxen:

Ik las hier laatst op GoT dat ze €59 kosten
Is dit een actuele prijs in meerdere winkels?

Ik las hier laatst op GoT dat ze €59 kosten
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Welke boxen?
En ik zou wel een andere stand gaan zoeken...
En ik zou wel een andere stand gaan zoeken...

ziet eruit als mordaunt short, volgens mij geen 59 eurie per stuk
Dat 'nog even doorgaan' komt me ook bekend voorTomSwinnen schreef op 01 juli 2004 @ 18:05:
Verhaal van Boekster komt me licht bekend voor
Toen ben ik beginnen rondkijken en ben geïnterreseerd geraakt in die wondere wereld der Hifi. De kans dan ook direct gegrepen toen ik zag dat er op Advalvas.be een Marantz PM-54 versterker te koop stond voor 90€. Cd-speler (van Technics) volgde 'dra erna. Geruime tijd later eindelijk een hele set goede speakers (2x JBL TLX105, 2X Celestion 9 en 1x JBL TLX-103 center ) gekocht, tweedehands. Toen was ik ongeloofelijk arm opeens, maar het was het waard, ik had goed geluid! Toen ((half)jaartje later) ging de stap van dubbel stereo (die center die ik had gekocht was voorlopig nog nergens voor) naar surround, m.a.w de SR4300 van Marantz gekocht. En vandaar is het allemaal snel gegaan, kwam nieuwe DVD, nieuwe CD, subwoofer (passief toen nog,ook tweedehands.) en na lang sparen (en vooral ook zoeken) mijn nieuwe Celestion C-series speakers. Toen was ik echt niet meer te houden van gelukkigheid
![]()
![]()
Ik ben echt met een geniaal Grundig ding begonnen (wel een 7-CD-wisselaar
Ondertussen kwam Dolby Digital en DTS al aardig op. Toen ik 18 was (begin vorig jaar) was ik al een beetje op zoek naar een receiver met een DVD-speler. Paar opties uitgezocht, wel allemaal aardige topmodellen, beetje dromen enzo
Plots stuitte ik op een advertentie bij Correct van de Marantz SR7200. Was er 1 die op het lijstje stond, voor een schappelijke prijs, inclusief DVD-speler
Ik speel nu met een Naim Nait5, Naim CDX2 en een paar B&W Signature 805 op de bijbehorende stands (en maar zeuren dat €70,- voor een paar stands veel is

Momenteel pomp ik al m'n centen in een CD-collectie die met deweek groter wordt. Na de zomervakantie gaat er wel weer een upgrade komen. Ik heb een Voeding nodig om m'n einbeest aan te gaan sluiten, die daarop volgt
Ik heb de set al gehoord zoals hij moet gaan worden, in Luyksgestel bij een ander lid van het Naim forum. Ook mijnluidsprekers er even op gezet
Vooralsnog ben ik ook erg trots op m'n set. Ik denk dat ik me ook goed kan inleven hoe caspergt zich voelt. Wat dat betreft zitten we een beetje in hetzelfde schuitje. Hij een dure set voor z'n 15e, ik voor m'n 19e
Overigens heb ik vandeweek een fantastische aanbieding gehad! Ik liep van het station naar de CD-winkel en werd midden op de weg aangehouden door een wit busje

Smiley overkill!
[ Voor 3% gewijzigd door Boekster op 01-07-2004 19:36 ]
Music Addicted
Hmm, Dali ziet er ook wel interressant uitcaspergt schreef op 01 juli 2004 @ 16:32:
ook een 15 jarige hierik zal mn set wel even posten.
[afbeelding]
Dali Blue 5005
[afbeelding]
[afbeelding]
Overzichtje, helaas, die muts kan weer in de kast![]()
2x 5005 / 3003 + 2x 1001 / 2002 + C-1000 zou het dan worden, denk dat ik die in mijn lijstje erbij zet
Barry: bij Correct in Rotterdam (http://www.correct.com/) zijn ze op dit moment 59 euro inderdaad.
Dit is niet de 'gewone' prijs hiervoor denk ik, maar alleen bij deze winkel
Leuke prijs, ik heb trouwens ook bij Van Ingen een mooie aanbieding gezien: Mission satalieten voor €79 per stuk, ik weet niet welk type maar ik ga ze morgen beluisteren. Ik neem mijn Pioneer A-209 mee om te kijken of ik aan een 2 kanaals NAD toe ben voor €350, wat denken jullie?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Het zal best een verbetering zijn.. maar ik zou eerst zorgen voor een degelijk stel luidsprekers om er op aan te sluiten.
Die Pioneer zal echt niet heel slecht klinken
Die Pioneer zal echt niet heel slecht klinken
Over mijn luidsprekers ben ik wel tevreden, maar mijn Pioneer vervormd als de amp half open staat, dit hoort niet volgens Van Ingen omdat de versterker aan 4ohm een vremogen moet leveren van 2x60watt RMS met een harmonische vervorming van 0,08%. Deze vervorming moet ik dus niet kunnen horen.
@Barry: De MS-en bij Correct zijn de 902s, die jij op je plaatje hebt, zijn denk ik de 302s. De 902s zijn nu in de aanbieding voor Eur 59. Ze zijn wel een stuk groter dan de 302s......Heb er gister 2 gehaald.....geweldige speakertjes (ga ze, zoals reeds eerder gepost, gebruiken als front effect speakers).Razorfist schreef op 01 juli 2004 @ 21:02:
Barry: bij Correct in Rotterdam (http://www.correct.com/) zijn ze op dit moment 59 euro inderdaad.
Alleen zegt half open helemaal NIKS over het vermogen dat je versterker op dat moment levert.Barry|IA schreef op 01 juli 2004 @ 21:55:
Over mijn luidsprekers ben ik wel tevreden, maar mijn Pioneer vervormd als de amp half open staat, dit hoort niet volgens Van Ingen omdat de versterker aan 4ohm een vremogen moet leveren van 2x60watt RMS met een harmonische vervorming van 0,08%. Deze vervorming moet ik dus niet kunnen horen.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dat snap ik wel, zo hoor ik het verschil tussen 45w aan 8ohm niet in vergelijking met 60w aan 4ohm, maar met die THD mag ik de amp NIET horen vervormen, en dat doet hij helaas wel.
Ja, elke amp die je tever open draait gaat vervormen. Die THD is bij een bepaald gegeven vermogen en wanneer jij die amp tever gaat pushen, krijg je meer vervorming. Wat voor speakers heb je ?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ik weet zeker dat het aan mijn versterker ligt hoor, ik heb er namelijk al tig speakers op gezet.
Toch even mijn speakers vermelden, op mijn Pioneer heb ik 2 Philips boekenplank luidsprekers, echter met nieuwe dome tweeters (wel de orginele), en Visaton W200NG woofers. Dit op een 2e order filter met 15w weerstanden.
Ook heb ik mijn Jbl CS-12 rechtstreeks aan de Pioneer gehangen zonder succes, terwijl die Jbl CS-12 woofer er om staat te lachen!
Edit:
Het zijn de bassen die vervormen, het lijkt dus alleen uit mijn woofers te komen, de hoge tonen blijven helder zuiver, echter als ik via het ''direct-energy'' circuit speel kan de versterker wel open.
Bij de direct modus zijn de bass, treble, ballance en loudness funtcies totaal uitgeschakeld, waardoor het signaal zo linear mogelijk de luidsprekers in gestuurd wordt.
Trouwens bedankt JT, door jou krijg ik wel enigzins een ander beeld over die Pioneer versterker.
Toch even mijn speakers vermelden, op mijn Pioneer heb ik 2 Philips boekenplank luidsprekers, echter met nieuwe dome tweeters (wel de orginele), en Visaton W200NG woofers. Dit op een 2e order filter met 15w weerstanden.
Ook heb ik mijn Jbl CS-12 rechtstreeks aan de Pioneer gehangen zonder succes, terwijl die Jbl CS-12 woofer er om staat te lachen!

Edit:
Het zijn de bassen die vervormen, het lijkt dus alleen uit mijn woofers te komen, de hoge tonen blijven helder zuiver, echter als ik via het ''direct-energy'' circuit speel kan de versterker wel open.
Trouwens bedankt JT, door jou krijg ik wel enigzins een ander beeld over die Pioneer versterker.
[ Voor 35% gewijzigd door Barry|IA op 01-07-2004 22:41 ]
Tja, anders kom je is bij mij langs volgende week (Purmerend) en kijken we er is naar ofzo
Ecodan warmtepomp
Ik had nogal veel last van reflecties van het beeld in mijn HT, dus ben ik vandaag begonnen met zwarte gordijnen langs mijn muren plaatsen, morgen de andere kant en dan volgen er pics ....
CkrXanderH schreef op 01 juli 2004 @ 20:12:
[...]
Hmm, Dali ziet er ook wel interressant uit
2x 5005 / 3003 + 2x 1001 / 2002 + C-1000 zou het dan worden, denk dat ik die in mijn lijstje erbij zet
De Rotel krikt het hoog mooi omhoog, wat ik zo mooi vondt aan de Tannoy die daar ook stond, mooi helder.
Maar die die kon niet echt laag .. even zòn test nrtje daar gedraait.
Dali 5005 is getuned op 36.5 hz
Ik speel vooral echte R&B, en relaxte muziek, klinkt super, DALI werdt gezien als een speaker voor klassiek maar hangt nu steeds meer naar Jazz en Pop.
Mooi zeg, lampjes passe mooi bij elkaar, die BMM zijn dat die 4005`s ?JWO schreef op 02 juli 2004 @ 00:03:
mijn nieuwe aanwinst vandaag:
[afbeelding]
yamaha C-45 preamp, als voorversterker van mijn BMM mono blokjes
BTW zit je in Sneek op de RSG ? ik wel iig
[ Voor 4% gewijzigd door caspergt op 02-07-2004 00:05 ]
Mijn nieuwe aanwinst: Pioneer VSX-D812 Silver 

Klik voor groot plaatje, hij vraagt idd of je het wil downen !
Link naar Pioneer site
Link naar review Home Cinema Choice
Nog een link naar vergelijking review Home Cinema Choice
Beide links zijn naar de 912, maar de 912 is de 812 met automatische calibratie (MCACC).
This powerhouse A/V receiver answers all your needs for 6-channel surround sound. Its repertoire includes decoding/processing support for all existing surround formats: DTS 96/24, Dolby Digital EX, DTS ES, Dolby Pro Logic II, and DTS NEO:6, thanks to the Pioneer original “Digital Core Engine” with Motorola 48-bit processing (double precision) DSP. Moreover, it features unique Dual Surround Back capability, which lets you connect two speakers for an enhanced surround effect with the latest 6.1-channel formats. It is designed with Manual MCACC Set-up — a user-friendly and very precise method for setting speaker delay and channel level. Just use the full-featured remote to control the Advanced Quick Set-up Operation: after the automatic subwoofer detection, enter your speaker arrangement, room size and preferred listening position and you’re ready for a true home cinema experience, adjusted to your living room environment. This receiver comes equipped with Pioneer’s Advanced Surround modes, including Virtual Surround Back to create the impression of a real surround back speaker when listening to sources with a surround channel using a 5.1 speaker installation, and Phones Surround which lets you enjoy surround sound for headphone listening. With 7.1-channel input terminals, the amplifier enables connection to a DVD player capable of playing high fidelity multi-channel DVD-Audio and SACD discs. A last note, Pioneer engineers integrated a “direct construction” internal design that eliminates unwanted electrical noise and interference for more accurate sound and images.
Key features VSX-D812-S
6ch amplifier
Dolby Digital EX / DTS-ES
100w*6 ch
Multi-Channel Acoustic Calibration System Set-up
High quality format DTS 96/24
Pro-Logic II & DTS NEO6
Headphone surround
Power Output VSX-D812-S
RMS Power (1kHz, 10%THD, 8 Ohm/ch) 120 W
Stereo (DIN) 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1 kHz)
Surround Front 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Surround Centre 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Rear (Surround) 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Surround Back 100 W (8 Ohm, 1 % THD, 1kHz)
Echte gemeten waardes in surround: 80w
Surround Sound VSX-D812-S
Dolby Digital
Dolby Digital EX
DTS
DTS-ES Discrete 6.1
DTS-ES Matrix 6.1
DTS Neo: 6
DTS 96/24
Dolby Pro Logic
Dolby Pro Logic II
Surround Modes
Advanced MUSIC, Advanced MOVIE, Expanded Theater, Virtual surround back, Sports Surround, Phones Surround, Game Mode, TV Surround Mode, 6-Channel Stereo, Advanced Surround: 7 + 1
Construction VSX-D812-S
Direct Construction Yes
Amplifier Design VSX-D812-S
Accurate Imaging System Yes
Pioneer Hybrid Amplification Yes
Multi-Channel Acoustic Calibration System VSX-D812-S
Multi-channel Acoustic Calibration System Yes (Manual)
Audio Features VSX-D812-S
Digital Signal Processor Motorola 150 MIPS 48-bit Processing
D/A Converter 96 kHZ/24-Bit
A/D Converter 96 kHz/24-Bit (2-channel)
Midnight Listening Mode Yes
Source Direct Yes
Bass/Treble Tone Controls Yes
Loudness Yes
Quick Set-up Room 3 + Position 3

Klik voor groot plaatje, hij vraagt idd of je het wil downen !
Link naar Pioneer site
Link naar review Home Cinema Choice
Nog een link naar vergelijking review Home Cinema Choice
Beide links zijn naar de 912, maar de 912 is de 812 met automatische calibratie (MCACC).
This powerhouse A/V receiver answers all your needs for 6-channel surround sound. Its repertoire includes decoding/processing support for all existing surround formats: DTS 96/24, Dolby Digital EX, DTS ES, Dolby Pro Logic II, and DTS NEO:6, thanks to the Pioneer original “Digital Core Engine” with Motorola 48-bit processing (double precision) DSP. Moreover, it features unique Dual Surround Back capability, which lets you connect two speakers for an enhanced surround effect with the latest 6.1-channel formats. It is designed with Manual MCACC Set-up — a user-friendly and very precise method for setting speaker delay and channel level. Just use the full-featured remote to control the Advanced Quick Set-up Operation: after the automatic subwoofer detection, enter your speaker arrangement, room size and preferred listening position and you’re ready for a true home cinema experience, adjusted to your living room environment. This receiver comes equipped with Pioneer’s Advanced Surround modes, including Virtual Surround Back to create the impression of a real surround back speaker when listening to sources with a surround channel using a 5.1 speaker installation, and Phones Surround which lets you enjoy surround sound for headphone listening. With 7.1-channel input terminals, the amplifier enables connection to a DVD player capable of playing high fidelity multi-channel DVD-Audio and SACD discs. A last note, Pioneer engineers integrated a “direct construction” internal design that eliminates unwanted electrical noise and interference for more accurate sound and images.
Key features VSX-D812-S
6ch amplifier
Dolby Digital EX / DTS-ES
100w*6 ch
Multi-Channel Acoustic Calibration System Set-up
High quality format DTS 96/24
Pro-Logic II & DTS NEO6
Headphone surround
Power Output VSX-D812-S
RMS Power (1kHz, 10%THD, 8 Ohm/ch) 120 W
Stereo (DIN) 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1 kHz)
Surround Front 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Surround Centre 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Rear (Surround) 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Surround Back 100 W (8 Ohm, 1 % THD, 1kHz)
Echte gemeten waardes in surround: 80w
Surround Sound VSX-D812-S
Dolby Digital
Dolby Digital EX
DTS
DTS-ES Discrete 6.1
DTS-ES Matrix 6.1
DTS Neo: 6
DTS 96/24
Dolby Pro Logic
Dolby Pro Logic II
Surround Modes
Advanced MUSIC, Advanced MOVIE, Expanded Theater, Virtual surround back, Sports Surround, Phones Surround, Game Mode, TV Surround Mode, 6-Channel Stereo, Advanced Surround: 7 + 1
Construction VSX-D812-S
Direct Construction Yes
Amplifier Design VSX-D812-S
Accurate Imaging System Yes
Pioneer Hybrid Amplification Yes
Multi-Channel Acoustic Calibration System VSX-D812-S
Multi-channel Acoustic Calibration System Yes (Manual)
Audio Features VSX-D812-S
Digital Signal Processor Motorola 150 MIPS 48-bit Processing
D/A Converter 96 kHZ/24-Bit
A/D Converter 96 kHz/24-Bit (2-channel)
Midnight Listening Mode Yes
Source Direct Yes
Bass/Treble Tone Controls Yes
Loudness Yes
Quick Set-up Room 3 + Position 3
[ Voor 101% gewijzigd door JT op 02-07-2004 00:21 ]
Ecodan warmtepomp
4005MkII heb ik besteld bij BMM, en zit op Bogermancaspergt schreef op 02 juli 2004 @ 00:05:
[...]
Mooi zeg, lampjes passe mooi bij elkaar, die BMM zijn dat die 4005`s ?
BTW zit je in Sneek op de RSG ? ik wel iig
LOL. Ik kwam toevallig laatst in Hilversum net de RAF uitgelopen word ik ook aangesproken door 2 engels sprekende gasten in een gehuurd wit busje. Ik maar zeggen dat ik al goede Quad speakers had, 'No but these ones are totally different!!'Boekster schreef op 01 juli 2004 @ 19:34:
[...]
Overigens heb ik vandeweek een fantastische aanbieding gehad!
Smiley overkill!![]()
Naja ik was maar doorgelopen
Mijn laatse aanwinst is dit setje(exclusief de pioneer versterker), inruil daarvoor 20 DVDtjes
:

En mijn zelfbouwboxen maar, zijn wel caraudio boxen maar ze klinken beter dan die kleine speakertjes van cambridge soundworks.

En de specs zijn:
Techniks versterker 4X 90 watt
En de caraudio boxen zijn JBL 2X 75 watt 3 weg
Voor meer pics:
http://www.xs4all.nl/~wcprins/Werkplek/Werkplek.jpg
http://www.xs4all.nl/~wcprins/Werkplek/Voor.jpg
http://www.xs4all.nl/~wcprins/Werkplek/Kabels.jpg

En mijn zelfbouwboxen maar, zijn wel caraudio boxen maar ze klinken beter dan die kleine speakertjes van cambridge soundworks.

En de specs zijn:
Techniks versterker 4X 90 watt
En de caraudio boxen zijn JBL 2X 75 watt 3 weg
Voor meer pics:
http://www.xs4all.nl/~wcprins/Werkplek/Werkplek.jpg
http://www.xs4all.nl/~wcprins/Werkplek/Voor.jpg
http://www.xs4all.nl/~wcprins/Werkplek/Kabels.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door Tundreq op 02-07-2004 00:20 ]
Ik hoop zelf-gebrande DVDs ? Anders vind ik het een hoge prijs...Tundreq schreef op 02 juli 2004 @ 00:19:
Mijn laatse aanwinst is dit setje(exclusief de pioneer versterker), inruil daarvoor 20 DVDtjes:
[afbeelding]
Ecodan warmtepomp
Yes gefikte zooi, orgineel heb ik redelijk wat dvd's maar dat zou bijna mijn hele collectie zijn orgineel.JT schreef op 02 juli 2004 @ 00:22:
[...]
Ik hoop zelf-gebrande DVDs ? Anders vind ik het een hoge prijs...
Maar dat leek me wel een goeie prijs, en ben er erg te vreden over het klinkt naar mijn idee wel goed, in ieder geval beter dan wat het was
Ja, voor zelf-gefikt is het wel leuk
Ecodan warmtepomp
JT heeft het al gezegd, maar dit is natuurlijk een beetje onzin. Bij 60 Watt bij 4Ohm doet ie misschien 0.08 procent vervorming. Maar dat is het punt dat de uitgangsspanning precies op zijn max zit, als je hem nog harder zet vliegt de vervorming omhoog. Enkele tientallen procenten is geen enkel probleem. THD is hoorbaar bij een procent ongeveer, maar als je het te hard zet zit je daar heel snel aanBarry|IA schreef op 01 juli 2004 @ 22:18:
Dat snap ik wel, zo hoor ik het verschil tussen 45w aan 8ohm niet in vergelijking met 60w aan 4ohm, maar met die THD mag ik de amp NIET horen vervormen, en dat doet hij helaas wel.
En dat ie met direct energy (vage term) wel open kan, komt omdat ie dan je opengeschroefte bass en loudness overslaat. Dat scheelt zomaar een factor 10 in vermogen in het laag (bij +10dB laag erbij).
Oké, ik dacht dat die 60w aan 40hm met 0.08% THD gemeten was als de versterker openen stond, maar het enige wat ik gewoon wil is een versterker die niet vervormd als die open staat inclusief de bass en loudness. Volgens mij is dat ook niet een te zware eis die ik stel omdat ik verschillende Sony's heb meegemaakt die wel aan die eis voldoen
De reden dat ik hem open wil kunnen draaien is niet zo zeer dat ik hem ook daadwerkelijk volledig open zet, maar ik woon in een vrijstaand huis, af en toe gaat de versterker mee naar feestjes, ik vindt dat het dan wel moet kunnen, en dat je zeg maar niet een stikker op de versterker moet plakken van 'kijk uit hij mag niet open'. Ik wil absoluut niet aan een PA amp beginnen omdat ik qua geluidskwaliteit mijn spullen niet aan die feestjes wil aanpassen.
Als ik dan in de richting van NAD, Onkio en Marantz zoek met een budget van €350, zou ik dan een klant zijn met lastige eisen?
@JT: Bedankt voor je aanbod, helaas kan ik volgende week niet in verband met een examenfeestje...waar ik mijn amp ook weer mee moet nemen.
De reden dat ik hem open wil kunnen draaien is niet zo zeer dat ik hem ook daadwerkelijk volledig open zet, maar ik woon in een vrijstaand huis, af en toe gaat de versterker mee naar feestjes, ik vindt dat het dan wel moet kunnen, en dat je zeg maar niet een stikker op de versterker moet plakken van 'kijk uit hij mag niet open'. Ik wil absoluut niet aan een PA amp beginnen omdat ik qua geluidskwaliteit mijn spullen niet aan die feestjes wil aanpassen.
Als ik dan in de richting van NAD, Onkio en Marantz zoek met een budget van €350, zou ik dan een klant zijn met lastige eisen?
@JT: Bedankt voor je aanbod, helaas kan ik volgende week niet in verband met een examenfeestje...waar ik mijn amp ook weer mee moet nemen.
Ahh ben jij ook die ene van de Bogerman met die zelfbouw speakers ? voor een PO ofzo ?
1 ding moet je ff laten gaan: het open-draaien. Die volume knop zegt geen ene flikker over het volume. Bij de ene bron geeft hij misshcien al bij 1/3e het maximale vermogen, bij een andere bron 2/3e. Die knop is relatief: als je ingangssignaal bijv 200mv is dan moet je hem verder draaien om net zo hard te draaien als wanneer het ingangsvoltage 400mv is.Barry|IA schreef op 02 juli 2004 @ 09:41:
Oké, ik dacht dat die 60w aan 40hm met 0.08% THD gemeten was als de versterker openen stond, maar het enige wat ik gewoon wil is een versterker die niet vervormd als die open staat inclusief de bass en loudness.
De loudness en bass zetten ze zowiezo nooit open bij het meten. Ze sluiten gewoon een bron met een testsignaal aan bij een willekeurige amp, draaien de volumeknop net zover open totdat je op een bepaalde vervormingsgrens zit (in dit geval dus 0,08%THD) en dat geven ze op als vermogen.
Tja, ik weet niet, ik vind het een beetje vreemd klinken dat Sony's wel velen malen harder kunnen.Volgens mij is dat ook niet een te zware eis die ik stel omdat ik verschillende Sony's heb meegemaakt die wel aan die eis voldoen
Is die zelfbouw amp van BMM niet wat voor jou dan ? 140w aan 8 ohm en 280 aan 4 ohm, kan je zelf geforceerde luchtkoeling erbij bouwen voor feestjes.De reden dat ik hem open wil kunnen draaien is niet zo zeer dat ik hem ook daadwerkelijk volledig open zet, maar ik woon in een vrijstaand huis, af en toe gaat de versterker mee naar feestjes, ik vindt dat het dan wel moet kunnen, en dat je zeg maar niet een stikker op de versterker moet plakken van 'kijk uit hij mag niet open'.
Kan ook ja. Maar ja, die versterkers zijn gewoon niet gebouwd op feestjes. Dus schrik niet als ze in 'protect' schieten ofzo.Ik wil absoluut niet aan een PA amp beginnen omdat ik qua geluidskwaliteit mijn spullen niet aan die feestjes wil aanpassen.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Wie kan mij helpen???
Ik heb afgelopen woensdag de volgende set gekocht:
Versterker: Marantz SR5400
DVD : Marantz DV6400
speakers (4 maal) Kef Cresta 30
Center: B&W
Sub: Rel Quake II
Probleem: Als ik een DTS schijf erin stop dan wordt de sub niet aangestuurd. Als ik de fronts op small zet wel. Dit klopt toch niet. DTS neemt toch gewoon standaard de sub mee?? Of kan dit aan de schijf/opname liggen.
Hetzelfde geldt als ik de versterker op Multi Channel Stereo zet. Pas als ik de fronts op small zet wordt de sub aangestuurd.
Wie kan mij meer vertellen over deze versterker en het aansturen van de sub?
Probleem: Als ik een DTS schijf erin stop dan wordt de sub niet aangestuurd. Als ik de fronts op small zet wel. Dit klopt toch niet. DTS neemt toch gewoon standaard de sub mee?? Of kan dit aan de schijf/opname liggen.
Hetzelfde geldt als ik de versterker op Multi Channel Stereo zet. Pas als ik de fronts op small zet wordt de sub aangestuurd.
Ik zou voor de zekerheid een andere DTS disc proberen. Ik heb 1 DTS DVD waarbij de LFE niet wilt werken (is nota bene een DTS demo DVDVerwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 14:35:
Wie kan mij helpen???
Je hebt geen problemen met de loudness aan en de bass op max maar wel met PA ampsBarry|IA schreef op 02 juli 2004 @ 09:41:
Oké, ik dacht dat die 60w aan 40hm met 0.08% THD gemeten was als de versterker openen stond, maar het enige wat ik gewoon wil is een versterker die nietIk wil absoluut niet aan een PA amp beginnen omdat ik qua geluidskwaliteit mijn spullen niet aan die feestjes wil aanpassen.

Als je zoveel EQ nodig hebt in het laag betekent dat je of een chronische bass freak bent of dat je speakers/ruimte combinatie niet genoeg laag geeft. In beide gevallen kan je beter een losse sub (of twee) wegzetten voor de benodigde extra output en diepgang.
Verwijderd
[quote]Jag schreef op 02 juli 2004 @ 14:47:
[...]
Ik zou voor de zekerheid een andere DTS disc proberen. Ik heb 1 DTS DVD waarbij de LFE niet wilt werken (is nota bene een DTS demo DVD
).
het zou kunnen. Probeer ik vanavond wel even. Klopt het dan dat via Multi Channel Audio de sub niet aangestuurd wordt met de fronts op Large. Volgens Staffhorst waar ik de set heb gekocht klopt dit. Er zijn maar weinig versterkers die dit doen. Klopt dit of is dit een ouwehoer verhaal?
[...]
Ik zou voor de zekerheid een andere DTS disc proberen. Ik heb 1 DTS DVD waarbij de LFE niet wilt werken (is nota bene een DTS demo DVD
het zou kunnen. Probeer ik vanavond wel even. Klopt het dan dat via Multi Channel Audio de sub niet aangestuurd wordt met de fronts op Large. Volgens Staffhorst waar ik de set heb gekocht klopt dit. Er zijn maar weinig versterkers die dit doen. Klopt dit of is dit een ouwehoer verhaal?
Ik ben naar Van Ingen geweest. Daar heb ik na een paar bakken koffie de Pioneer met een NAD vergeleken, conclussie: de Pioneer heeft een iets wat ''agressiefere'' hoge tonen weergave, en de NAD klinkt gewoon zuiver op welk volume dan ook.
Ik ga dus voor de NAD C320BEE, hij kost €350
Maar dan heb ik ook wel wat staan.
Ik ga dus voor de NAD C320BEE, hij kost €350
Jammer dat je naar van Ingen bent gegaan, in die zin, dat Van Ingen fucking duur is
Welke amps heb je nog meer gehoord ?

Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Mijn set is een beetje oud maar toch wel nieuw.
Mijn versterker een Denon surround versterken die nog wel in nieuwe staat is.
Verder heb ik 2 B&W 600 Speakers erop aangesloten met als Centerspeak een Bose (type weet ik niet Dacht iets van Flex of FL!x) met de 2 bijbehorende Rear Speakers van Bose.
Over de kwaliteit hoef ik niet te klagen die is echt super.
Groet,
Prutsor
Mijn versterker een Denon surround versterken die nog wel in nieuwe staat is.
Verder heb ik 2 B&W 600 Speakers erop aangesloten met als Centerspeak een Bose (type weet ik niet Dacht iets van Flex of FL!x) met de 2 bijbehorende Rear Speakers van Bose.
Over de kwaliteit hoef ik niet te klagen die is echt super.
Groet,
Prutsor
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 21:04 ]
Probeer je speakers is op spikeso f rubber te zetten, dan kan het nog beter gaan klinken
Ecodan warmtepomp
@JT:
Ik heb verder een Marantz en een Onkio gehoord, echter lagen mijn inresses al snel meer bij die NAD omdat die het zuiverst zou klinken, en omdat deze ook een Pre-Out aan boord heeft, wat weer handig is om mijn subwoofer mee aan te sturen, en ook om later een eindtrap op aan te sluiten als ik niet tevreden meer ben met de ingebouwde eindtrap.
De Marantz klonk vrij ''normaal'', warm en zeer agressief qua hoog. De Onkio zat een beetje tussen de Marantz en de NAD in, deze had een wat killere basweergave, maar de bas was zeker wel aanwezig, een mooie oplossing zou je dus denken, maar jammergenoeg beschikt de Onkio niet over een Pre-Out.
Ik hou het bij een stereoversterker omdat 5.1 mij te duur wordt, niet qua receiver maar qua spekers. Ik wil dit topic niet vervuilen met mijn wensen dus zal ik er een apart topic over maken aangezien ik er nog niet helemaal uit ben.
Edit: Niewe versterker voor Barry/
Ik heb verder een Marantz en een Onkio gehoord, echter lagen mijn inresses al snel meer bij die NAD omdat die het zuiverst zou klinken, en omdat deze ook een Pre-Out aan boord heeft, wat weer handig is om mijn subwoofer mee aan te sturen, en ook om later een eindtrap op aan te sluiten als ik niet tevreden meer ben met de ingebouwde eindtrap.
De Marantz klonk vrij ''normaal'', warm en zeer agressief qua hoog. De Onkio zat een beetje tussen de Marantz en de NAD in, deze had een wat killere basweergave, maar de bas was zeker wel aanwezig, een mooie oplossing zou je dus denken, maar jammergenoeg beschikt de Onkio niet over een Pre-Out.
Ik hou het bij een stereoversterker omdat 5.1 mij te duur wordt, niet qua receiver maar qua spekers. Ik wil dit topic niet vervuilen met mijn wensen dus zal ik er een apart topic over maken aangezien ik er nog niet helemaal uit ben.
Edit: Niewe versterker voor Barry/
[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 02-07-2004 16:41 ]
Goed....het wordt toch tijd weer eens wat te posten en aangezien ik sinds een aantal weken weer een nieuwe digicam heb zal ik ook maar even wat nieuwe foto's plaatsen van mijn vette 2.0 set. 
pics zijn clickable
Overzichtsfoto:

Foto van de speaker met in de achtergrond onze fantastisch mooie muur:

Vervolgens een 'en profil' van de speaker voor de structuur van de Bird's Eye Maple:

En we gaan verder met de versterker:

Om te continueren met de CD-speler:

En als afsluiter de laptop die soms aan de versterker en/of tv wordt geknoopt:

Zoals jullie zien geen surround en (nog) geen dvd-speler. Surround heb ik gewoonweg nog geen zin in en een dvd-speler moet er wel komen, maar dat plan heb ik al heel lang. Echter twijel ik nogal en ik wil wel meteen een (relatief) goede hebben en op het moment moet ik veel geld uitgeven aan andere dingen. Uitbreidingen en vernieuwingen zitten er voorlopig waarschijnlijk dan ook niet in.
Ik zit nu ook samen met een vriend van me in een tijdelijke woning en de mooie muur van daarnet dat was een kunstzinnige utspatting van de vorige bewoners. Maar aangezien we hier niet al te lang kunnen zitten en ik na de vakantie waarschijnlijk weer ergens anders ga studeren doen we niks aan dit huis. Het klinkt namelijk ook onwijs klote op hogere volumes hier met al dat plavuis en en de parallele muur achter de bank enzo. Maar goed......ik overleef het wel.
ff melden wat er nu staat:
Versterker: Duson PA50
CD-speler: Duson CD75
Speakers: Audio Physic Tempo III
TV: Sony KV-28LS60
Rack: Creaktiv Trend 2-2
pics zijn clickable
Overzichtsfoto:

Foto van de speaker met in de achtergrond onze fantastisch mooie muur:

Vervolgens een 'en profil' van de speaker voor de structuur van de Bird's Eye Maple:

En we gaan verder met de versterker:

Om te continueren met de CD-speler:

En als afsluiter de laptop die soms aan de versterker en/of tv wordt geknoopt:

Zoals jullie zien geen surround en (nog) geen dvd-speler. Surround heb ik gewoonweg nog geen zin in en een dvd-speler moet er wel komen, maar dat plan heb ik al heel lang. Echter twijel ik nogal en ik wil wel meteen een (relatief) goede hebben en op het moment moet ik veel geld uitgeven aan andere dingen. Uitbreidingen en vernieuwingen zitten er voorlopig waarschijnlijk dan ook niet in.
Ik zit nu ook samen met een vriend van me in een tijdelijke woning en de mooie muur van daarnet dat was een kunstzinnige utspatting van de vorige bewoners. Maar aangezien we hier niet al te lang kunnen zitten en ik na de vakantie waarschijnlijk weer ergens anders ga studeren doen we niks aan dit huis. Het klinkt namelijk ook onwijs klote op hogere volumes hier met al dat plavuis en en de parallele muur achter de bank enzo. Maar goed......ik overleef het wel.
[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 03-07-2004 22:08 ]
Vette ringradiators
Ecodan warmtepomp
Als je je luidsprekers op small instelt gaat idd automatisch je sub aan. In geval je ze instelt als large moet je ergens onderaan in het menu basmix instellen.Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 14:35:
Wie kan mij helpen???
Daarnaast nog even de opmerking dat small en large niets te maken heeft met de fysieke grootte van je luidsprekers, maar wel met de diameter van je speakers. Nu wil ik niemand teleurstellen maar niemand heeft waarschijnelijk luidsprekers met large speakers. Large houdt in de thx wereld in dat ze geluid weer kunnen geven tot 18 Hz ( LFE signaal). Er is praktisch dus geen luidspreker die dit kan, daar heb je dus echt de sub voor nodig. Dus stel ze in op small, en zet de hz-regelaar van je sub vol open, of het liefst uit.
Als je namelijk de bassen naar je sub leidt, en dat wil je ivm LFE, en je boxen op small instelt en daarnaast nog de frequentie van je amp op 80, 100, of 120 instelt, worden dus alle bassen naar je sub geleid. Als je deze 'afkapt' op bv 80 hz mis je dus de tonen naar boven. Dus of maximaal (meestal 120 a 150 Hz) of uit.
[ Voor 45% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 02-07-2004 23:23 ]
Verwijderd
Inmiddels weer een upgrade gedaan en ik heb groot nieuws
Wat is er bij gekomen sinds vorige week:
- Nieuwe DVD speler: Pioneer 575-A.
- 2 x B&W 602.5 S3 voor rear (dus de audio set is nu compleet afgezien van een SUB die er ook nog wel is komt..)
Tevens heb ik vandaag een Sanyo Z2 besteld + Procinema Matwit scherm (177x200) + beugel en bekabeling!
Hopelijk is het hele spul volgende week binnen.
Aarghhhhhhhhhh .. kost me ff wat centen maar dan heb je ook wat. Hoop zsm weer nieuwe pics te kunnen posten (heb ook een nieuwe
digicam dus dat moet goedkomen ).
Voor ietwat verouderde pics kijk hier: http://www.gadgetmind.com/thumbnails.php?album=13
Wouter.
- 2 x B&W 602.5 S3 voor rear (dus de audio set is nu compleet afgezien van een SUB die er ook nog wel is komt..)
Tevens heb ik vandaag een Sanyo Z2 besteld + Procinema Matwit scherm (177x200) + beugel en bekabeling!
Aarghhhhhhhhhh .. kost me ff wat centen maar dan heb je ook wat. Hoop zsm weer nieuwe pics te kunnen posten (heb ook een nieuwe
Voor ietwat verouderde pics kijk hier: http://www.gadgetmind.com/thumbnails.php?album=13
Wouter.
Mooi spul!zimbab schreef op 02 juli 2004 @ 19:48:
Goed....het wordt toch tijd weer eens wat te posten en aangezien ik sinds een aantal weken weer een nieuwe digicam heb zal ik ook maar even wat nieuwe foto's plaatsen van mijn vette 2.0 set.
(..)
Ik hou wel van een echte stereoset. Je haalt er zoveel meer mee uit je CD's dan met een HT-receiver. Maar goed, dit is tenslotte een HT-topic.
Waar is het ongeveer mee te vergelijken? De amp/cd-speler, is dat de range Arcam A85 & CD72 of zit ik dan te hoog/laag? Die luidsprekers vind ik erg mooi, heb ook goede verhalen er over gehoord van iemand die een set heeft met eenzelfde idee als ik. Wil er toch wel een keertje naar luisteren.
Great minds think alike!
Mooie spullen hoor! Maar dat scherm, even afgezien van dat je een matwitte hebt genomen, ik neem aan dat die maten die je hebt opgegeven niet kloppen? Dat is nog niet eens een 4:3 verhouding en ik neem aan dat je een 16:9 scherm hebt uitgezocht. Beetje loos om een 4:3 scherm te kopen als je een 16:9 projector hebtVerwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 12:06:
Inmiddels weer een upgrade gedaan en ik heb groot nieuws
Wouter.
Ik durf niet te zeggen waar het mee te vergelijken is. Heb nooit een directe vergelijking gemaakt de laatste jaren. De opzet van de versterker is wel heel anders dan de moderne versterkers, dit is een kleine, spartaanse klasse A versterker zoals je ze een aantal jaar geleden wel meer zag. Tegenwoordig is er toch een andere trend door de nieuwe ontwikkelingen. Dit spul is echt gemaakt voor 'easy listening' en zal misschien puur op natuurgetrouwheid het afleggen, maar goed......dat doet de Pass Aleph serie ook.Verbal Kint schreef op 03 juli 2004 @ 12:11:
[...]
Mooi spul!
Ik hou wel van een echte stereoset. Je haalt er zoveel meer mee uit je CD's dan met een HT-receiver. Maar goed, dit is tenslotte een HT-topic.
Waar is het ongeveer mee te vergelijken? De amp/cd-speler, is dat de range Arcam A85 & CD72 of zit ik dan te hoog/laag? Die luidsprekers vind ik erg mooi, heb ook goede verhalen er over gehoord van iemand die een set heeft met eenzelfde idee als ik. Wil er toch wel een keertje naar luisteren.
Toch wil ik wel andere spullen. De versterker is wel goed, maar de speakers willen meer en de CD-speler wordt toch wel voorbijgestreefd door moderne multibitters en SACD-spelers. Maar zoals ik al zei moet ik voorlopig even rustig aan doen met het geld.
Nog even een paar pics van het interieur:

Het houd echt geen flikker in qua inhoud
Ecodan warmtepomp
Makkelijk na te bouwen!
Dat klopt, zo is dat (bijna) altijd met het klasse A principe. Er zitten voor de rest ook helemaal geen functies op de versterker. Het enige is een minimalistische balansregeling en een phonotrap. In de CD-speler is het nog kaler, maar er zit ok nog een printplaatje onder het loopwerk, dat zie je niet zo goed.
Ah, het is dus een klasse A amp
Hoeveel watt ? 20 ofzo ? Klasse A is wel vet. M'n pa heeft het ook op z'n Marantz amp. Klinkt echt super.
Ecodan warmtepomp
In 8 Ohm 2 x 8 Watt klasse A en 2 x 50 Watt klasse A/B (wat dat ook moge inhouden).
Klasse A/B ? Das normaal zeg maar
Ecodan warmtepomp
Klasse B is toch normaal? Of doelen ze op klasse A voor de voortrap en klasse B voor de eindtrap?
Volgens mij klasse A/B hoor...hier een stukje: http://www.on4cp.org/cursus/sc/class.htm
Dat gaat dan wel over transistoren, maar ook in versterkers zitten natuurlijk transistoren
Dat gaat dan wel over transistoren, maar ook in versterkers zitten natuurlijk transistoren
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Dat zijn de buitenmaten.. zitten nog zwarte randen omheen.. dus kom je ong. op 112x200 of zo.. komt helemaal goedJag schreef op 03 juli 2004 @ 13:16:
[...]
Mooie spullen hoor! Maar dat scherm, even afgezien van dat je een matwitte hebt genomen, ik neem aan dat die maten die je hebt opgegeven niet kloppen? Dat is nog niet eens een 4:3 verhouding en ik neem aan dat je een 16:9 scherm hebt uitgezocht. Beetje loos om een 4:3 scherm te kopen als je een 16:9 projector hebt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 15:37 ]
Beste mensen,
Wat een mooie sets worden er hier allemaal getoond! Kan het niet laten om de huidige stand van zaken van mijn set tentoon te spreiden. Een installatie die nu nog meer op muziek (2.1) is gericht , maar in de toekomst naar multichannel gaat (4.1)

Onkyo 989 met upgrade II
Onkyo DVD SP800, SACD en DVD-audio
iRiver IHP120 harddisk mp3 speler
REL Storm III Subwoofer
Dynaudio Contour 1.1 minimonitor
Bekabeling, Kimber 8VS
Wat een mooie sets worden er hier allemaal getoond! Kan het niet laten om de huidige stand van zaken van mijn set tentoon te spreiden. Een installatie die nu nog meer op muziek (2.1) is gericht , maar in de toekomst naar multichannel gaat (4.1)

Onkyo 989 met upgrade II
REL Storm III Subwoofer
Bekabeling, Kimber 8VS
[ Voor 30% gewijzigd door boekhour op 03-07-2004 15:47 ]
Volgens mij mag je niet direct linken naar die pics, ze doen het iig alleen als ik de URL plak in een nieuw venster..boekhour schreef op 03 juli 2004 @ 15:38:
Beste mensen,
[]afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Onkyo 989 met upgrade II
REL Storm III Subwoofer
Bekabeling, Kimber 8VS
Wel mooie set
Inmiddels opgelost.....
XanderH schreef op 03 juli 2004 @ 15:45:
[...]
Volgens mij mag je niet direct linken naar die pics, ze doen het iig alleen als ik de URL plak in een nieuw venster..
Wel mooie set
[ Voor 10% gewijzigd door boekhour op 03-07-2004 15:48 ]
Verwijderd
2 x 8 watt rmszimbab schreef op 03 juli 2004 @ 15:03:
In 8 Ohm 2 x 8 Watt klasse A en 2 x 50 Watt klasse A/B (wat dat ook moge inhouden).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 17:15 ]
Dream on?Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 17:14:
[...]
2 x 8 watt rms![]()
Mijn computer boksjes bij me server hebben zelfs meer
![]()
![]()
Wat heb je ervoor betaald? Niet te veel hoop ik
Er zijn genoeg 8 watt versterkers / luidsprekers die veeeeeeeele malen beter klinken dan 400W luidsprekers hoor... net alsof het vermogen alles zegt over een luidspreker

Ik wil zimbab's set weleens horen in vergelijking met jouw "computer boksjes" eigenlijk, rara wat zal beter klinken?

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 03-07-2004 17:29 ]
Inderdaad.....er zijn versterkers van wel 8.000 euro die zo'n 9 Watt leveren (300B triode). Wattages zeggen niks over kwaliteit en bovendien speel je thuis waarschijnlijk niet eens met 1 Watt omdat het dan in de regel al aardig hard gaat.
Verwijderd
Kijk uit voordat je stomme dingen zegt over iets waar je totaal niks van weet.Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 17:14:
[...]
2 x 8 watt rms![]()
![]()
![]()
Wattages zeggen totaal niks over hoe het speelt en klinkt.
Die computerboxjes van jouw verbruiken nog geen 0.5 watt, en dan gaan ze waarschijnlijk al kapot.
Ik zou die versterker graag willen hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 17:40 ]
Als je niets van dingen afweet, dan raad ik je af er zo op te reagerenVerwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 17:14:
[...]
2 x 8 watt rms![]()
![]()
![]()
Nette set Zimbab! Tijd voor een mooie Naimset eraan
Maar heb je al wat op het oog? Ik dnek dat je al heel ver komt met een andere set inderdaad. Die Tempo's kunnen meekomen met hele flinke electronica
Music Addicted
Naim? Niet aan beginnen hoor.Boekster schreef op 03 juli 2004 @ 20:10:
[...]
Nette set Zimbab! Tijd voor een mooie Naimset eraan. Klinkt absolutely fabulous! (..)
Maar heb je al wat op het oog? Ik denk dat je al heel ver komt met een andere set inderdaad. Die Tempo's kunnen meekomen met hele flinke electronica. Daar zou ik me de eerste 10 jaar niet druk om maken
. Doe jij waarschijnlijk ook niet
.
Maar ik denk (krijg ik hier ook ingefluisterd van iemand die ze gehoord heeft) dat die fantastische speakers inderdaad wel iets mooiers verdienen. Ik vermoed dat mijn voor/eind combi, een Linn Kairn/Klout al meer in de richting komt. Als je wilt mag je wel een keertje langskomen met je Tempo's. Weet ik ook meteen hoe het klinkt.
Great minds think alike!
Ik ben continu aan het kijken naar wat anders, maar ik moet gewoon nog een tijdje wachten. De ellende is dat ik nu wel geld heb, maar nog op vakantie moet, collegegeld moet betalen, nog wat meubels en kleren moet kopen en misschien ook nog moet verhuizen binnenkort. Dat is wel erg zuur, want ik heb al een NAD S300 gezien en een Array eindtrap (die gelukkig al weg isBoekster schreef op 03 juli 2004 @ 20:10:
[...]
Als je niets van dingen afweet, dan raad ik je af er zo op te reageren. Jouw kompjoeterboksjes leveren echt niet continu 8W. Zodar ze dat gaan doen zijn ze heel snel zo dood als een pier
.
Nette set Zimbab! Tijd voor een mooie Naimset eraan. Klinkt absolutely fabulous! Overigens heeft meneer de dealer nu Virgo's staan, maar die lust z'n Densen set niet zo. Die willen meer
. Met een beetje mazzel heeft ie snel weer een NAP200, dan kan ie tenminste weer stevig aan de slag
.
Maar heb je al wat op het oog? Ik dnek dat je al heel ver komt met een andere set inderdaad. Die Tempo's kunnen meekomen met hele flinke electronica. Daar zou ik me de eerste 10 jaar niet druk om maken
. Doe jij waarschijnlijk ook niet
.
Hehe....bedankt voor het aanbod, maar sjouwen met die dingen is niet mijn hobby ofzo. En ik heb geen zin om te horen hoe het ook kan als ik er zelf nog geen geld voor heb.Verbal Kint schreef op 03 juli 2004 @ 20:21:
[...]
Naim? Niet aan beginnen hoor.
Maar ik denk (krijg ik hier ook ingefluisterd van iemand die ze gehoord heeft) dat die fantastische speakers inderdaad wel iets mooiers verdienen. Ik vermoed dat mijn voor/eind combi, een Linn Kairn/Klout al meer in de richting komt. Als je wilt mag je wel een keertje langskomen met je Tempo's. Weet ik ook meteen hoe het klinkt.
Verwijderd
Leuke set Zimbab lekker minimalistisch idd. Mooie laptop zie ik daar. En die Tempo's zijn dat niet toevallig Peerless HDS units met een Vifa ringradiator?
@Boekhour. Vette setup. Die contours zullen wel lekker klinken icm die Storm
@Boekhour. Vette setup. Die contours zullen wel lekker klinken icm die Storm
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 20:46 ]
Haha, het was ook wel een erg opzichtige poging van mij om zonder moeite naar Audio Physics te luisteren.zimbab schreef op 03 juli 2004 @ 20:37:
[...]
Hehe....bedankt voor het aanbod, maar sjouwen met die dingen is niet mijn hobby ofzo. En ik heb geen zin om te horen hoe het ook kan als ik er zelf nog geen geld voor heb.De Klout is namelijk wel een goede match ervoor gok ik zo......ik heb de Klout wel vaker gehoord, maar dan op andere speakers. En dat klinkt niet slecht!
Ik heb zelf een paar keer rondgewandeld met mijn speakers en zeler sinds de laatste upgrade (granieten voeten) doe je dat inderdaad niet voor je lol. Wat eigenlijk wel jammer is, want als je dan gaat luisteren in een winkel neem je ze ook niet zomaar even mee. Wat dat betreft kun je het beter bij simpele monitortjes (Boekster
Great minds think alike!
hoort hier eigenlijk nog niet zo'n soort versterker bij?zimbab schreef op 03 juli 2004 @ 14:21:
[...]
Ik durf niet te zeggen waar het mee te vergelijken is. Heb nooit een directe vergelijking gemaakt de laatste jaren. De opzet van de versterker is wel heel anders dan de moderne versterkers, dit is een kleine, spartaanse klasse A ....

mijn broer heeft dezelde als jou, maar dan met zo'n voorversterker er bij. Een iets grotere dan op het plaatje
Inderdaad! Alhoewel....de Peerless is de voorloper van de HDS serie....dit is nog degene met een Nomex conus.Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 20:45:
En die Tempo's zijn dat niet toevallig Peerless HDS units met een Vifa ringradiator?
Mijn versterker is de kleinste geintegreerde versterker van Duson....die lijkt nogal op de voorversterkers ja, met uitzondering van de koptelefoonuitgang die op mijn versterker niet zit. Jouw broer heeft dus dit setje:Davitos schreef op 03 juli 2004 @ 21:58:
[...]
hoort hier eigenlijk nog niet zo'n soort versterker bij?
[afbeelding]
mijn broer heeft dezelde als jou, maar dan met zo'n voorversterker er bij. Een iets grotere dan op het plaatje

De versterker die je laat zien is de PA100, in feite de versterkers van je broer in 1. Die was dan ook 250 gulden goedkoper dan de losse pre/powercombo.
Is ook mooi spul....heb ik al vaak naar gekeken, maar eigenlijk wil ik een keer wat anders, want in Duson zit geen toekomst meer. De grootste eindversterker van Duson is echt heel mooi, die kan meespelen met de kleinere Krell en Pass amps. Die heb ik ooit bijna gekocht, maar zoals gezegd wil ik toch wat anders en deze slurpt ook wat stroom (2 x 50 Watt klasse A namelijk).

[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 03-07-2004 22:29 ]
Ga jij eens in je mandVerbal Kint schreef op 03 juli 2004 @ 21:06:
[...]
Haha, het was ook wel een erg opzichtige poging van mij om zonder moeite naar Audio Physics te luisteren.![]()
Ik heb zelf een paar keer rondgewandeld met mijn speakers en zeler sinds de laatste upgrade (granieten voeten) doe je dat inderdaad niet voor je lol. Wat eigenlijk wel jammer is, want als je dan gaat luisteren in een winkel neem je ze ook niet zomaar even mee. Wat dat betreft kun je het beter bij simpele monitortjes (Boekster) houden...
En als je een vent bent dan neem jij je Linn troep mee naar hem, was jouw idee
En ik zou ver van Linn wegblijven. Die hebben alleen maar rare maten, vage fonetische namen, nummers of totaal onzinnige woorden als units. Kun je absoluut geen wijs uit!
En als je te lui bent om even de Oude Delft binnen te lopen met je troep, dan kun je de Virgo's daar een keer horen. Hij heeft ze nu staan (en zit nu in Engeland
En mijn monitortjes zijn lief
Ik ben trouwens best benieuwd naar je hele set nu heb! Zin in een luistersessie? Lijkt me best leuk om onze systemen eens te vergelijken. Beide Brits, maar met een heel andere visie!
Music Addicted
Ik zal ook even wat posten, HT in progress.
- TV: Philips 24PW6302/00
- Reciever: Philips FR975
- DVD speler: Philips DVD950
- Divx speler: Yamada 6600
Dat laatste ding vind ik eigenlijk een vreselijk apparaat qua uiterlijk, en ik wil 'm eigenlijk daarom weg doen.
De luidsprekers gaan nog komen, ben druk bezig met een leuk setje samen te stellen van 2 front zuilen, 2 kleinere rears, een center (deze gaat dan op de plek van de Yamada komen) en een sub. Ik zal weer een update doen als ik me 5.1 setje er bij heb.
Tot zover, uitraad nog wat pics:

- TV: Philips 24PW6302/00
- Reciever: Philips FR975
- DVD speler: Philips DVD950
- Divx speler: Yamada 6600

Dat laatste ding vind ik eigenlijk een vreselijk apparaat qua uiterlijk, en ik wil 'm eigenlijk daarom weg doen.
De luidsprekers gaan nog komen, ben druk bezig met een leuk setje samen te stellen van 2 front zuilen, 2 kleinere rears, een center (deze gaat dan op de plek van de Yamada komen) en een sub. Ik zal weer een update doen als ik me 5.1 setje er bij heb.

Dit topic is gesloten.