[3D] Contest V22: Tropische vakantie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

tenx ;) added to the links page ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 01:54

Erikie

www.erikie.nl

Mr_Kite schreef op 09 juni 2004 @ 08:34:
Als je het GLA hebt afgerond heb je vast wel een mooie digitale camera, als je die nu eens gebruikt om een plank te fotograferen (het liefst een heel vlonder zodat je wat variatie hebt), heb je je eigen custom texture. Ik maak mijn textures ook vrijwel altijd zelf, of haal het uit foto's en bewerk dat verder in photoshop. Uit de color map kun je meestal ook wel een bumpmap e.d. destilleren :Y)
ja.. ik had er 1.. maar nu niet meer :S (a40). dus geen eigengemaakte textures meer :(. Maar ik ga dan wel weer fotoshoppen. Voor een beetje goeie textures moet je geld neerleggen, en jah.. dat heb ik niet :P . Ik vind het texturen eigenlijk het meest *(!@#$&( werk in 3d, en dan laat ik het al gauw afweten. Maarja, zonder goed texturen kom je niet zo ver :P . Nouja, tijd zat dusss :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik heb nog ff een vraag, ik heb nu die tutorial over het uitleggen van UV's gedaan, maar ik heb dus geen enkel idee hoe ik die custom texture er nu weer op plak.
Even ter informatie, ik gebruik Maya 5. Ik zie btw. ook de textures die standaard in het programma zitten niet in mijn viewport, maar wel als ik het figuur render, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 22:46

Just_I

What did you just say?

Nog even een opmerking over die stijger van Erikie:

1. De schaduw onder de steiger ziet eruit als een rechtvlak ipv dat het met de golven meloopt. Het is alsof het water een plane is met een texture erop :/
2. Aan de achterkant van de steiger zie je duidelijk dat het nog alleen maar een loopvlak is die los in de zee staat. Het gaat nergens heen, en is dus een beetje een loze steiger >:) .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 255% gewijzigd door Erikie op 11-06-2004 06:13 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ben niet tevreden over de kleur van het water en al helemaal niet over de lucht.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~knuls014/wip3.jpg

Vind hem ook te standaard qua. voorstelling. Ga hem nog ff'tjes opleuken...

[ Voor 22% gewijzigd door Rowanov op 09-06-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wolkjes zou die plaat goed doen. Gewoon 2d's met texture voor pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik kan misschien de lucht ff in bryce maken, renderen en dan hierin op de plane plakken als 2d texture....
HunterPro schreef op 09 juni 2004 @ 17:23:
wolkjes zou die plaat goed doen. Gewoon 2d's met texture voor pakken.
...had er nog niet eens aan gedacht, ik vond al dat er wat ontbrak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Een simpele ligstoel.

[Plaatje] - jpg, 290 kb

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Erikie schreef op 09 juni 2004 @ 17:16:
[...]

jaja, rustig :P Shaduwen op het water klopt idd nog niet. Ik kan dit met een area light oplossen, zo ziet t er echt subliem uit, maar moet dan alles ff in passes renderen. en zover ben ik nog lang nie :). en de steiger, als t goed is zou dat 0.01 % van het project moeten zijn :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan het soft shadow effect ook goed benaderen met een geblurde of lage resolutie shadow map. Dat scheelt een hele hoop rendertijd. Area lights zijn wel mooi, maar het duurt zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

jvo schreef op 09 juni 2004 @ 23:59:
[...]

Je kan het soft shadow effect ook goed benaderen met een geblurde of lage resolutie shadow map. Dat scheelt een hele hoop rendertijd. Area lights zijn wel mooi, maar het duurt zo lang.
Ja klopt, maar omdat ik maar 512 mb ram heb + 230 bezet door andere progs (webserver) zijn shadowmaps geen optie voor mij, omdat die echt teveel ram trekken. Wanneer maya render over gaat naar virtual memory dan kun je pas lang wachten (vind de harde schijf ook niet fijn trouwens).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Erikie schreef op 09 juni 2004 @ 08:11:
mja. echt mooie gratis hout texturen kon ik niet echt vinden op internet. (google / highend3d). Dus als jij een mooie site weet, paas :) (ohja, wel gratis offcourse :P)
Je pakt je fotocamera loopt naar een plek waar een mooie houten plank, balk en dergelijke is. Je maakt een foto ervan. bewerkt hem vervolgens mooi in photoshop en je hebt een mooie hout texture.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Rakkerzero schreef op 10 juni 2004 @ 10:00:
[...]

Je pakt je fotocamera loopt naar een plek waar een mooie houten plank, balk en dergelijke is. Je maakt een foto ervan. bewerkt hem vervolgens mooi in photoshop en je hebt een mooie hout texture.
Als je even verder had gelezen ;)
Erikie schreef op 09 juni 2004 @ 10:01:
[...]

ja.. ik had er 1.. maar nu niet meer :S (a40). dus geen eigengemaakte textures meer ...
Maar misschien kan Erikie er wel een lenen van iemand
offtopic:
wie heeft er tegen woordig nou geen digicam :9

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Just_I schreef op 10 juni 2004 @ 10:37:
[...]
Als je even verder had gelezen ;)
[...]
Maar misschien kan Erikie er wel een lenen van iemand
offtopic:
wie heeft er tegen woordig nou geen digicam :9
Ik zit weer half te lezen 8)7

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Erikie schreef op 10 juni 2004 @ 02:52:
[...]

Ja klopt, maar omdat ik maar 512 mb ram heb + 230 bezet door andere progs (webserver) zijn shadowmaps geen optie voor mij, omdat die echt teveel ram trekken. Wanneer maya render over gaat naar virtual memory dan kun je pas lang wachten (vind de harde schijf ook niet fijn trouwens).
Ach ik heb ook 'maar' 512 MB, maar het aardige is dat het een lage resolutie map mag zijn, omdat de schaduws toch soft moeten worden. Hoge resolutie shadow maps probeer ik ook nooit, dan werken raytrace shadows beter en met minder geheugen. Het is overigens vrij lang geleden dat ik maya heb gebruikt. Ik kan me herinneren dat hij nog minder zuinig op geheugen was dan 3dsmax. Misschien tijd voor een extra reepje geheugen? (Geldt eigenlijk ook voor mij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Overzicht.

[Plaatje] - jpg, 224 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 09:34
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/tropical1.jpg

Wat is dat groene ding? Om even de reflectie te testen. Best grappig dat de water shader in een paar minuten werkte. Strand heb ik in photoshop getekend, lucht komt van google.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

- Strand lijkt erg plat.
- Gebouw heeft niet genoeg details
- Ook dak van gebouw mag nog aan geknutseld worden.
- Strand is wat leeg.

Ik hoop dat deze tips je goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
mercarra schreef op 10 juni 2004 @ 16:14:
[afbeelding]

Wat is dat groene ding? Om even de reflectie te testen. Best grappig dat de water shader in een paar minuten werkte. Strand heb ik in photoshop getekend, lucht komt van google.
Ziet er leuk uit, wat ga je er verder mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Neejoh schreef op 10 juni 2004 @ 17:03:
[...]

Ziet er leuk uit, wat ga je er verder mee doen?
Geen idee, misschien wel niets. Ligt eraan of ik tijd heb. Anders dan komt er nog iets bizars in het water te dobberen oid. Of iets op de voorgrond, alsof je uit een standhutje kijkt. Heb van te voren geen ideeen ontwikkeld dit keer, ben gewoon in het wilde weg begonnen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

mercarra schreef op 10 juni 2004 @ 17:08:
[...]

Geen idee, misschien wel niets. Ligt eraan of ik tijd heb. Anders dan komt er nog iets bizars in het water te dobberen oid. Of iets op de voorgrond, alsof je uit een standhutje kijkt. Heb van te voren geen ideeen ontwikkeld dit keer, ben gewoon in het wilde weg begonnen.
Zeilschip zou wel leuk zijn, en een bijv. een krab die over het strand loopt :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

mooiste water shader die ik tot nu toe gezien heb imho. Maar ik zou er nog wel wat van die schuimkopjes in doen, ziet het er net dat beetje realistischer uit, kan je dus gewoon doen met diffuse en bump in principe. En eventueel, nog wat kleuren verschil, van iets groenig tot iets meer blauwig...is maar idee, geen idee of het ook mooier is..
suc6 ermee iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Een ladder bij het zwembad.

[Plaatje] - jpg - 177 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
cyb-ymer: _o_
daar wil ik nu ook wel inliggen zeg :9
[afbeelding]

k vind je lucht ni echt tropisch maar dat komt vast nog goed
het lijkt zo net (of het is zo dat?) het water boven het strand zweeft? en het lijkt me dat het water wat teveel reflecteert (zo ongeveer dezelfde kleur als het object)

mensen door dit topic krijg ik zin om een of andere last-minute te pakken naar de canarische eilanden ofzo :X

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Zoo.. weer een wipje

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_005.jpg

5 % af :P

Iemand nog wat bootjes in de aanbieding :P

[ Voor 35% gewijzigd door Erikie op 11-06-2004 09:17 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Je palen mogen wat meer effen van kleur. Nu is het namelijk net alsof ze palen uit een grote boom hebben gezaagd, wat economisch gezien natuurlijk een beetje raar/onpraktisch is. Meestal zijn het gewoon boompjes van die dikte die dan gestript zijn van hun bast. Dus er mogen wat pukkels op, bovenop allemaal jaarringen en verder lekker effen! Ziet er al lekker uit trouwens!!!

[ Voor 38% gewijzigd door Mr_Kite op 11-06-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ja :) maar dat texturen kost zo *(& veel tijd :). Ga nu eerst maar al m'n objecten afmaken alvorens ik verder ga met texturen.. (trouwens niet mn favoriete bezigheid in maya :S )

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

[afbeelding]

de watershader is inderdaad aardig gelukt...
de reflectie is wat te sterk. Lijkt me dat een zee (al is ie nog zo blauw) niet zo sterk reflecteerd.
Heel misschien kun je een extra noise of smoke map op die reflectie erbij doen, dat het geheel nog wat waziger reflecteert

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

FragNeck schreef op 08 juni 2004 @ 23:38:
[afbeelding]

Ja ik weet het, niet echt origineel meer, maar ik had geen zin om met mn onderwaterscene verder te gaan, dus ga ik maar iets anders beginnen..

Het zwembad moet misschien nog wat groter..
nou... dit is toch een zeer nette plaat, nog minimaal, maar heel netjes.
Je kunt overigens ook je tiling van je ground plane veranderen waardoor de tegeltjes kleiner worden (hoef je je zwembad niet te vergroten 8)7 (lood om oud ijzer)

ben wel benieuwd wat je hier nog mee gaat doen...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
6K schreef op 11 juni 2004 @ 11:10:
[...]

nou... dit is toch een zeer nette plaat, nog minimaal, maar heel netjes.
Je kunt overigens ook je tiling van je ground plane veranderen waardoor de tegeltjes kleiner worden (hoef je je zwembad niet te vergroten 8)7 (lood om oud ijzer)

ben wel benieuwd wat je hier nog mee gaat doen...
Da´s idd wel een idee, maar dan ben ik bang dat de rand om het zwembad te groot (dik) wordt...
Ach, ik verzin wel iets :)

Ik wil een hotel op de achtergrond maken, ala miami style...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

zoo.. ff wat bootjes in het water gepleurd :) . niet op textures letten, en bootjes zijn ook niet af (en ze zijn allemaal t zelfde :P) . maar de sfeer komt er al een beetje in ... Nog wat eendjes in het water, misschien een dikke haai ofzo.. Zolang het maar lekker zomers is :)

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_007.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ziet er leuk uit erikje.

Misschien kun je de texture van de kade wat aanpassen, zodat er wat slib op zit, dat groene algen spul...
En

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
ik zou er een albatros in gooien erikje... Daarnaast, het water op de voorgrond is echt te gek, op de achtergrond vind ik het wat minder.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Erikie schreef op 11 juni 2004 @ 12:54:
zoo.. ff wat bootjes in het water gepleurd :) . niet op textures letten, en bootjes zijn ook niet af (en ze zijn allemaal t zelfde :P) . maar de sfeer komt er al een beetje in ... Nog wat eendjes in het water, misschien een dikke haai ofzo.. Zolang het maar lekker zomers is :)

[afbeelding]
Erg nice! De scene ziet er al lekker vol uit. Nu zijn de boten nogal gecopieerd; meestal vind je verschillende boten bij een haven (behalve als de boten bij een bootverhuurbedrijf liggen dat alleen dezelfde type boten verhuurt). Misschien kun je sommige boten wat veranderen kwa design.

Ik vind het vreemd dat je waterplanten vindt in zo'n haven: er is geen vorm van een natuurlijke oever te zien, behalve wat stenen. Meestal gaan deze stenen door tot diep onder het water en door stenen groeien meestal niet zulke grote planten. Mos en dergelijke zou wel een goede toevoeging zijn aan de scene.

Waarom eigenlijk een stijger met een stuk brug dat weg te halen is? Is het een soort beveiliging zodat alleen iemand met dat ene stuk brug op de steiger kan komen (lijkt me niet erg effectief gezien je ook gewoon naar de boten kan zwemmen)?

Water is erg nice door de reflectiviteit en de texture. Misschien kan de overgang tussen water en stenen oever wat beter. De golven van het water eindigen abrupt tegen de oever, terwijl men normaal zou verwachten dat het water meer tegen een oever aanklotst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Qylos schreef op 11 juni 2004 @ 13:37:
[...]
Waarom eigenlijk een stijger met een stuk brug dat weg te halen is? Is het een soort beveiliging zodat alleen iemand met dat ene stuk brug op de steiger kan komen (lijkt me niet erg effectief gezien je ook gewoon naar de boten kan zwemmen)?
Jah heb je idd een punt. Volgens mij heb je wil zon brug bij bijvoorbeeld 'drijvende' steigers. Een mooie manier om van die palen af te komen >:) als je je daaraan stoort tenminste.

edit:

En nog een paar puntjes van mij: Er zit bovenin het plaatje een rare schaduw waardoor het water daar ongeveer dezelfde kleur krijgtals het water aan de onderkant. Ook zi er aan de bovenkant in het midden een lijn . Hierdoor lijkt het net of er in het water achter de pier 4 vlakken zitten :? .

[ Voor 24% gewijzigd door Just_I op 11-06-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie,

Mooie wip, fijne compositie.

Enige crit op dit moment is dat volgens mij de belichting onlogisch is. Water in de verte is sterk verlicht, terwijl de schaduw bij de bootjes e.d. zou veronderstellen dat de zon meer boven de bootjes staat en minder sterk zou zijn in de verte.

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben. :)

Ordosis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
@Erikie: Ziet er idd heel netjes uit :) .

Het zou misschien ook leuk zijn als je wat palmbomen neerplant, eventueel in een bak/pot ofzo. Dan krijg je een wat meer tropische/exotische sfeer :)
Of dat je op de achtergrond een mooi zandstrandje maakt.

Ik heb bij die van jou namelijk (nog) niet echt een Tropisch gevoel, het ziet er wel heel zonnig uit, maar ik mis net ff dat tropische/exotische :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een mooi haventje!

Even een comment op die zeilbootjes (Als fervent zeiler kan ik dat natuurlijk niet laten.) Kuip is erg klein en voordek tamelijk groot, ook de mast is erg kort. Ter verduidelijking, een boot van 5 meter lang heeft +/- een 7 meter hoge mast! (Simoun 485 :P)

Edit: op reply hieronder, dus het voordek is het groot :d Edit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 17:00 . Reden: Op reply hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mast mag ook wel een stukkie naar voren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Je roeibootje is lek; er steken planten doorheen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Een kleine update. Wat constructieve comments zijn welkom.

[Plaatje] - jpg, 231 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
Volgens mij ziet het licht dat de zon schijnt op het water er een beetje te "gebundelt" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Qylos:

Ik weet zeker dat het (geheel) er mooier uit zou zien wanneer je dat hotelletje wit of zalmwit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Qylos schreef op 11 juni 2004 @ 20:10:

[Plaatje] - jpg, 231 kb
Het dak is wel erg duidelijk van een texture gemaakt. Je ziet heel duidelijk dat de texture zich weer herhaald.
Verder het zand ziet er uit alsof er net oorlog geweest is. Das op zich niet erg, maar het zou wat geloofwaardiger over komen als je met displacement werkte. Zodat je ook echt heuvels ziet.
Verder horizon is mooi gemaakt. Mjah verder eigenlijk geen inhoudelijk commentaar.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Qylos schreef op 11 juni 2004 @ 20:10:

[Plaatje] - jpg, 231 kb
Zon ziet er idd beetje 'nep' uit. Met photoshop maak je mooiere.
Verder vind ik dat de palmbomen een beetje te magertjes zijn, zowel de stam als de bladeren kunnen wat voller.
Het zand reflecteert ook teveel, wat doffer lijkt me mooier.
En de kleur van het huis vind ik ook niet echt mooi, misschien is het leuk om hem een lichte-pastel kleur te geven, zoals je vaak ziet bij huizen op de antillen.

Maar het idee is goed iig :P En de zee is ook heel mooi overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Het lijkt alsof je het licht uit een punt laat komen waardoor de schaduw van de rechtersteiger afwijkt van de linker. (soort lamp effect)

Ik ben geen 3d scene maker maar misschien kun je dat aanpassen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ja, d'r klopt nog geen reet van de belichting in m;'n haven. Het licht komt van 1 spotlight om zo de zon te laten simuleren. Als ik een area light gebruik krjig ik onnatuurlijke softe schaduwen van normale objecten, maar wel goede schaduw op de zee.. Bij een spotlight is dit psies andersom, dus moet voor de final van de haven even in passes renderen. En toch gooi ik nog meer plantjes in het water :) moet toch enige vorm van tropische dingen in m'n scene zitten :P. Misschien nog wat palmbootjes op de kade en een paar terrasjes, maarja.. beetje veel.. misschien maar 1600x1200 renderen dan :). En die bruggen. Ja, ik zocht ff op google op harbour, maar resultaten vallen echt tegen op google :( net zoals die boot. Zou niet weten hoe een boot eruit ziet :P . En het water moet ook anders. Misschien wat plonseffecten e.d. :) nouja. 'k heb weer een nachtje voor de boeg :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Je gebruikt nu een spot light? Dan kan je beter een direct light ervan maken en dan de attentuation (als ik het me goed herinner zo hoog maken dat de ring over je hele scene komt. dan krijg je wel kloppende schaduwen aan je stijgers e.d. :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Kleine update. Comments zijn wederom welkom.

[Plaatje] - jpg, 139 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Qylos schreef op 12 juni 2004 @ 00:48:
Kleine update. Comments zijn wederom welkom.

[Plaatje] - jpg, 139 kb
Huisje heeft al een betere texture, mag misschien nog iets lichter. Het zand heeft echter een texture met teveel licht donker, of je hebt enorme bumping. Licht donker mag best voorkomen uit bumping, mits dit een kleine schaal heeft. Grote heuvels kunnen beter met displace of met een noise modifier gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Qylos kun je dat huisje niet verder uitbreiden? ook valt je zwembad nauwelijks op en de lucht is nog vrij donker :).

anyway, bijna af boot. Vind m zelf nog wel redelijk kaal, maar misschien net genoeg als object in het totaaloverzicht. Textures zijn ook nog niet zoals ik hebben wou, maar dat komt nog :P

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_010.jpg

Weet iemand hoe ik het water de schaduwen 'blur' ?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
ik vind die stijger idd ook een beetje vreemd, maar ik weet wel dat dit idee qua stijger wel bestaat, maar dan zitten er geen palen onder de aanleg stijger zelf.... dat systeem is alleen bedoeld voor ep en vloed, zodat de stijger met het water meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erikie: De mast staat nogsteeds wel erg ver naar achter hoor. En de punt lijkt wat erg ver uit het water te komen.
Maar verder erg netjes !

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 11:12:
@Erikie: De mast staat nogsteeds wel erg ver naar achter hoor. En de punt lijkt wat erg ver uit het water te komen.
Maar verder erg netjes !
hmm. ff kijken hoor :) kwam op google dit plaatje tegen :

Afbeeldingslocatie: http://www.hoogenboomkaag.nl/verkoop/verkoop_i/poly_valk_nieuw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_010.jpg

---
*edit nieuwe versie :
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_011.jpg

hmm. oranje staat beter. of blauw of geel. naja, beslis ik later wel :)

----

verdomd. je hebt gelijk 8)7. Krijg nou wat . de mast staat ook teveel naar links, uuh.. bakboord.. (of stuurboord?! ).. terug naar de tekentafel :P

**ps, wat is een 'lier'?! zo'n rond ding waar je touw omheen bind?

[ Voor 18% gewijzigd door Erikie op 12-06-2004 13:36 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Update.

[Plaatje] - jpg, 143 kb

Veranderd t.o.v. vorige wip:
• Hoteltexture is iets lichter.
• Zandtexture is wat anders (bumbmap omlaag).
• Palmboom voor het hotel weg zodat het zwembad beter zichtbaar is.
• Bootje in de achtergrond (ben er nog mee bezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eej, die boot lijkt al veel beter met echte zeilen. De foto die je hebt gevonden is trouwens van een valk. **offtopic, Hoe heet ik ook alweer? offtopic*** Wat kikkers op het voor en achterdek zouden goed staan. Ook een stel lieren zou wel cool zijn. Buitenboordmotortje?? :D

nog een pic ter vergelijking: http://www.zeilstichtinga...es/tekeningvalk_klein.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 12 juni 2004 @ 12:53:
[...]

verdomd. je hebt gelijk 8)7. Krijg nou wat . de mast staat ook teveel naar links, uuh.. bakboord.. (of stuurboord?! ).. terug naar de tekentafel :P

**ps, wat is een 'lier'?! zo'n rond ding waar je touw omheen bind?
hehe.. stuurboord is als je in de boot zit rechts... (stuuRRboord en bakboord ;))
en een lier is idd zo'n rond ding waar je je (in een valk, maar eigenlijk meestal) je fokkeschoot omheen bindt om minder kracht te hoeven gebruiken om hem aan te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 12:17
Mooi man! ff om je toch nog wat verder te helpen, je roer/helmstok is te klein, en je verstaging moet iets achter de mast, verder ziet hij er lief uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Weer wat wipkes :)

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_013.jpg

Dit wordt denk ik mn uiteindelijke compositie, vanaf deze positie. Kan ik nog wat palmboompjes kwijt, bloemetjes, meer objecten voor t terras (glazen/borden/lakens). Misschien nog een hotdogcar daar in de verte :)

Sja, textures zijn nog steeds niet goed maar da komt nog wel. Marble op de tafel is ook niet perfect maar dat komt ook nog wel :) Ik ga nu eerst even kijken of er in rotterdam nog ergens een computershop open is (mediamarkt) om nog ff 512 mb erbij te halen, want dit schiet niet op 8)7

Kan maar 2 of 3 x renderen en dan gaat MR vreemd doen in m'n ram geheugen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm mischien was het toch niet zo'n goed idee om 2 schepen tegelijkertijd te modelen
kom in tijdnood :X

@Qylos

als je textured breng dan geen shading aan imho ..[in je texture]
doe dit met bump / goede lightsource zo ziet het er namelijk erg plat uit + de schaduwen kloppen niet met je lightsource je zon komt van voren
en je schaduw valt val links voor ..

@Erikie

ik zou je subsurface plane ff wat uitrekken ;)
je mist een deeltje links bovenin

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ik denk dat ik een foutje heb gevonden, aan de schaduw van de lopers voor op het schip te gaan, staat zo te zien de zon ergens boven mijn hoofd, maar ik kan nergens een schaduw vinden van de zijkanten van die lopers, de achterste kan je zien in het water, maar de voorste geeft geen schaduw op de loper. Knap gamaakt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Erikie schreef op 13 juni 2004 @ 10:09:
Weer wat wipkes :)

[afbeelding]

Dit wordt denk ik mn uiteindelijke compositie, vanaf deze positie. Kan ik nog wat palmboompjes kwijt, bloemetjes, meer objecten voor t terras (glazen/borden/lakens). Misschien nog een hotdogcar daar in de verte :)

Sja, textures zijn nog steeds niet goed maar da komt nog wel. Marble op de tafel is ook niet perfect maar dat komt ook nog wel :) Ik ga nu eerst even kijken of er in rotterdam nog ergens een computershop open is (mediamarkt) om nog ff 512 mb erbij te halen, want dit schiet niet op 8)7

Kan maar 2 of 3 x renderen en dan gaat MR vreemd doen in m'n ram geheugen.
een valkje, stoer :) alleen liggen die lang niet zo diep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

goede dag wat een _o_ dingen die hier voorbij komen, ik ga me hier ook wat meer in verdiepen, en om te beginnen doe ik hier aan mee (heb al wat tuts doorgenomen) hier is een eerste wip van mij :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/contestv0,11.jpg
nu kom ik meteen aan bij mijn eerste 3 vragen:
-hoe maak je een paar rechthoeken aan elkaar? (van dat huisje)al gelukt
-hoe maak ik water?
-hoe krijg ik een achtergrond (dus wat nu nog zwart is)

[ Voor 3% gewijzigd door FrostXL op 13-06-2004 20:04 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

damn quote ipv edit |:(

[ Voor 96% gewijzigd door FrostXL op 13-06-2004 20:03 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik hou er niet echt van, maar omdat jullie het ook zoveel doen: een wip
Onthou, ik ga nog veeeel doen: motoren, landingsgestel denk ik, en nog wat finetunen aan vooral de vleugels
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/render5.jpg

edit:
Ik heb veel tijd gestoken in de vleugels, en de flaps en alle rolroeren etc zijn echt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Guillome op 13-06-2004 22:50 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

deze ziet er dan ook erg netjes uit... alleen je camera stand geef een beetje een rare kijk op de linkervleugel (of de belichting)

en die specular voor bij het raam? zit daar een foutje? of wat zie ik daaraan?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Laatst online: 20-06 18:34
tip: houd rekening met het thema.. het is niet luchtvaart.. het is tropische vakantie... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Smart einstein, hoe kom je op die plaatsen?...
`t Is toch ook niet havens of boten of bungalows?
Het is maar net wat je er zelf in ziet :)

[ Voor 51% gewijzigd door Guillome op 13-06-2004 22:59 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Hehe, of we maken een verhaal van alle renders :) iemand gaat met t vliegtuig naar een haven, pakt de boot duikt in een zwembad alvoorens naar een drijvend bungalow te gaan :) zoeits :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

wow.. painteffects zijn relax :) palmboom :

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_014.jpg

dus gelijk maar weer een wipje :) :

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_016.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Erikie op 14-06-2004 08:10 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Erikie schreef op 14 juni 2004 @ 06:48:
wow.. painteffects zijn relax :) palmboom :

[afbeelding]

dus gelijk maar weer een wipje :) :

[afbeelding]
Nice. Misschien kun je de bomen een beetje draaien zodat het minder copy-paste-achtig uitziet. Misschien zou je ook een plantenbak neer kunnen zetten; bomen groeien niet dwars door bakstenen heen.

Linksonder van de scene zien de stenen er wat merkwaardig uit, ik denk dat de tiling daar nog verkeerd is.

De kleine randjes in het water rondom de boten zien er goed uit. Misschien kan je de randjes nog wat groter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
@ErikieDe stoeltjes zijn wel erg klein in vergelijking tot de reddingsboeien en de bootjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

mja. verhoudingen kloppen nog niet echt :) heb tot nu toe nog maar 1 op 1 de objecten in de scene geplakt. Ga nog een hek en een lange 'plantenbak' maken. Texture onderin is een mislukte uitgerekte polygon :) Anyway, was aan't renderen, vliegt m'n ram naar 1.5 gb :S .. volgende x in renderpasses renderen :P.

Palmboompjes zijn trouwens alleen maar een test. Komen andere voor in de plaats met dikkere stammen, en korter. Ziet er een beetje maf uit zo :) . Dacht eerst ook nog characters er in te gooien maar daar ben ik echt slecht in dus toch maar niet. En dr komt natuurlijk nog een dof filter / kleurenfilter overheen.

Hoe heet dat effect trouwens dat hoe verder je kijkt, de kleur steeds vager wordt (brightness)? Kan het oplossen met een Fog maar lijkt me beetje hard om te renderen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Depth of Field.. DoF.. Tenminste dat heeft toch ook effect op de kleuren?

[ Voor 57% gewijzigd door HawVer op 14-06-2004 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

HawVer schreef op 14 juni 2004 @ 09:04:
Depth of Field.. DoF.. Tenminste dat heeft toch ook effect op de kleuren?
nee , alleen focus en diafragma. Je kleuren worden wel anders.. maar toch :) ga geen dikke dof filter gebruiken

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Erikie schreef op 14 juni 2004 @ 08:57:
Hoe heet dat effect trouwens dat hoe verder je kijkt, de kleur steeds vager wordt (brightness)? Kan het oplossen met een Fog maar lijkt me beetje hard om te renderen.
De hoeveelheid kleur is de saturation. De brightness is de helderheid. Een DoF geeft een blur effect en mengt dus alle (kleur)kanalen. Ik neem ook eigenlijk aan dat je niet wilt dat de saturation lager wordt naar mate de afstand groter wordt, maar het zou eventueel wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Nou. je moet je voorstellen aan zo'n onderwaterscene van NEMO. Alle kleuren van dicht bij zijn gewoon full color, en hoe verder het van de cameraa af is des te grijzer wordt t. Bij normale camera's is dit ook zo, en ik weet dat dit kan met maya, maar ben de effect naam vergeten. Zo hoef je nl geen dof toe te passen (wat erg intensief is op deze scene)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 13 juni 2004 @ 22:50:
Ik hou er niet echt van, maar omdat jullie het ook zoveel doen: een wip
Onthou, ik ga nog veeeel doen: motoren, landingsgestel denk ik, en nog wat finetunen aan vooral de vleugels
[afbeelding]

edit:
Ik heb veel tijd gestoken in de vleugels, en de flaps en alle rolroeren etc zijn echt :)
en vogeltjes er omheen en wolkjes, en met wolkjes bedoel ik dus geen plaatje van wolken als achtergrond. Maar ga wat testen met afsterburn enzo. Normaal kan je wegkomen met een plaatjes op de achtergrond, maar aangezien die wolken nou heeel belangrijk zijn, moet je het toch echt anders gaan doen. Ziet er ook meteen tig keer zo goed als je vliegtuigje door een paar echte wolkjes vliegt. en de belichting, als die er nou al is moet je nog verbeteren. En ingeval de schaduw aanzetten. Dat scheelt ook enorm (een goeie belichting). Maar je vliegtuig mesh en texture ziet gewoon erg goed uit :Y). (ik zou hem nog wel op een aantal plaatjes iets roestig maken, om de schroeven heen enzo, gewoon een klein beetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Erikie schreef op 14 juni 2004 @ 16:23:
Nou. je moet je voorstellen aan zo'n onderwaterscene van NEMO. Alle kleuren van dicht bij zijn gewoon full color, en hoe verder het van de cameraa af is des te grijzer wordt t. Bij normale camera's is dit ook zo, en ik weet dat dit kan met maya, maar ben de effect naam vergeten. Zo hoef je nl geen dof toe te passen (wat erg intensief is op deze scene)
Ik heb finding nemo niet gezien, maar je zou dat effect kunnen nabootsen door buiten de scene ook de diepte (z-buffer) te renderen. Vervolgens kan je in iets als photoshop deze dieptekaart omzetten naar de selectie (mask) en dan de saturation omlaag gooien (ctrl-u).
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:10:
Je mist een stuk in je culturele opvoeding!! :D
Ik denk dat ik wel zonder dat stuk kan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door jvo op 14-06-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvo schreef op 14 juni 2004 @ 18:30:
[...]

Ik heb finding nemo niet gezien
Je mist een stuk in je culturele opvoeding!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 16:50:
[...]

en vogeltjes er omheen en wolkjes, en met wolkjes bedoel ik dus geen plaatje van wolken als achtergrond. Maar ga wat testen met afsterburn enzo. Normaal kan je wegkomen met een plaatjes op de achtergrond, maar aangezien die wolken nou heeel belangrijk zijn, moet je het toch echt anders gaan doen. Ziet er ook meteen tig keer zo goed als je vliegtuigje door een paar echte wolkjes vliegt. en de belichting, als die er nou al is moet je nog verbeteren. En ingeval de schaduw aanzetten. Dat scheelt ook enorm (een goeie belichting). Maar je vliegtuig mesh en texture ziet gewoon erg goed uit :Y). (ik zou hem nog wel op een aantal plaatjes iets roestig maken, om de schroeven heen enzo, gewoon een klein beetje)
Tnx :D
Als eerste, op die hoogte zijn er geen vogels meer hoor :P 10 km
Ik zal eens kijken naar die wolken nu. Maar misschien doe ik m ook wel bij een landing. Wat is er niet goed aan de belichting?? Schaduw is er wel, alleen de zon komt van achter zeg maar. Dus die zie je nu niet. Wat is afterburn ookalweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 14 juni 2004 @ 16:23:
Daar kwam dat toch echt door de algen en andere troebel makende spulletjes in het water :P Een soort van mist, alleen dan onderwater dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

@ Erikie: LOL die boei die in het water ligt _/-\o_

Kan je de straat/stoep links onderin nog wat aanpassen. Het witt tussen de tegels is echt zwaar lelijk en leid de aandacht af.
Wat is dat rouwens voor een eitvlekje bij de boot in de bovenkant. Is dit schuim oid ?? Bij de boot met de paarsblauewe zeilen zie je ook onder de steiger nog een witte vlek waarvan ik niet weet of waar die vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Afbeeldingslocatie: http://www.solidart.nl/_sub/Images/Got/Contest22/06_5wip.jpg

Hmm, welke is beter?

Afbeeldingslocatie: http://www.solidart.nl/_sub/Images/Got/Contest22/06_5_1wip.jpg

Wip

[ Voor 41% gewijzigd door FragNeck op 14-06-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ietsiepietsie meer bump in je texture en achtergrond bouwen :) kun je simpel doen door een sphere uit te rekken, hdri mapje erop gooien en klaar.. Maargoed, niet voor niet wip :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Laatst online: 09-08 15:46
ik vind de onderste beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

De bovenste voor een avond/nachtscene. De onderste voor een dagscene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

je moet er even een achtergrond bijzetten/maken. Het is nu heel moeilijk te zien wat voor sfeer je neer wilt zetten en of de belichting daarmee overeenkomt vind ik.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Laatst online: 20-06 18:34
geinig.. ik was bezig zo'n scene te maken (niet voor de contest.. benk veel te slecht voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil iemand me simpel uitleggen hoe die dit heeft gedaan? die rondingen van zijn zwembad zo mooi... ik heb het geprobeerd maar het is me niet gelukt

Ik had het geprobeerd dmv 2 rectangle.. de een wat hoger dan de ander gezet en die aan elkaar geattached.. en daarna gextrude en geprobeerd wat smoother te maken maar lukte niet helemaal en volgens mij is dit ook niet echt de juiste manier... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mja, ik gok er bijna blind op dat hij dit gedaan heeft op dezelfde manier als Cyb-Ymer: lofting

meer info over lofting: klik hier (ook te vinden in mijn links section ;) )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat het hier ook misschien nog wel kan gaan lukken

http://www.3dspline.com/T...seball%20bat/NurbsBat.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mja, maar nurbs voor zo'n zwembad is een beetje overkill met lofting gaat het 10 keer zo simpel

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ga maar ook meedoen, ben niet echt goed in modelen, maja:). Hier is een wip van een zonnebrandolie ding. Texture is maar tijdelijk.....evenals belichting:)

Afbeeldingslocatie: http://img59.photobucket.com/albums/v180/cobonweb/zonnebrandoliefles.jpg

Graag commentaar:)

Edit: mijn renders zien er heel vaak onscherp eruit |:( , weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 15 juni 2004 @ 13:46:
mja, maar nurbs voor zo'n zwembad is een beetje overkill met lofting gaat het 10 keer zo simpel
Maja dan ben ik dom want met dat lofting lukt het me niet 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:37
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 13:56:
Nou, ik ga maar ook meedoen, ben niet echt goed in modelen, maja:). Hier is een wip van een zonnebrandolie ding. Texture is maar tijdelijk.....evenals belichting:)

[afbeelding]

Graag commentaar:)

Edit: mijn renders zien er heel vaak onscherp eruit |:( , weet iemand hoe dit komt?
Welke anti-aliasing filter gebruik je? Ligt hoogstwaarschijnlijk daaraan. Experimenteer wat met de settings ervan, bij elke filter staat wat het doet of waar het geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 14:04:
[...]

Maja dan ben ik dom want met dat lofting lukt het me niet 8)7 8)7 |:(
hm... heeft niets met dom te maken hoor, mij is volgens mij nog nooit iets in 1 keer gelukt in 3D :)

maareh, doe dit stukje van de chair tutorial van de 3Dtotal site eens, daar wordt het best prima uitgelegd (en de zitting van een stoel is niet veel anders dan zit zwembad (voor de bodem pak je gewoon een plane of een CAP of zo.)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 15 juni 2004 @ 14:13:
[...]

hm... heeft niets met dom te maken hoor, mij is volgens mij nog nooit iets in 1 keer gelukt in 3D :)

maareh, doe dit stukje van de chair tutorial van de 3Dtotal site eens, daar wordt het best prima uitgelegd (en de zitting van een stoel is niet veel anders dan zit zwembad (voor de bodem pak je gewoon een plane of een CAP of zo.)
aight thnx gast... dit heeft me al veel verder opweg geholpen thnx man!

edit update:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/zanden.ruud/3d/zwembad2.jpg

dat is ff na wat proberen ga nu er mee aan de slag om het even wat mooier alles te maken

Hoe maken jullie je water? Vind mijn water beetje te fake nog steeds

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 14 juni 2004 @ 20:37:
[...]

Tnx :D
Als eerste, op die hoogte zijn er geen vogels meer hoor :P 10 km
Ik zal eens kijken naar die wolken nu. Maar misschien doe ik m ook wel bij een landing. Wat is er niet goed aan de belichting?? Schaduw is er wel, alleen de zon komt van achter zeg maar. Dus die zie je nu niet. Wat is afterburn ookalweer?
wat me net opviel is dat hij nog geen motoren heeft, beetje slordig voor een vliegtuig ;) . Over de belichting: het is altijd zo dat er 3 lichten of meer in de scene staan. Eentje is de keylight, deze kan je het beste van schuinboven laten komen, die zet je relatiev hoog vergeleken met de andere lichten. Het andere licht, meestal bij mij een omni, zet je een beetje links, of linksonder of boven, deze kan iets blauwig of gelig maken. Geeft meestal wel een mooi effect eraan. DAn nog een backlight om de achterkanten ook een beetje te belichting deze 2 lichten moet dus dudielijk lager staan als je key light wat bij jou niet het geval is. Je kan nou niet goed zien waar het licht vandaan komt, daarom zie je schaduw ook niet zo goed meer. En afterburn is programma voor rook, wolken...dat soort dingen. kijk maar es op de site...ik hoop dat je heir wat aan hebt igg, als je geen vogels erin doet, is mischien wel mooi om een grote gelige zon op de achtergrond te doen, en mooie rooiige wolkjes enzo :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

@Erikie: zet ook wat palen in het water als je de boten met de punt naar voren aanmeert. Kunnen ze de boot ook bij het achtersteven vastleggen (zie ook de foto die je van google hebt gehaald, [rml]Erikie in "[ 3D] Contest V22: Tropische vakantie"[/rml]).

Anders wordt het zo'n rommeltje in de haven als het een beetje waait ;)

Today's subliminal thought is:

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste