Toon posts:

[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.447 views sinds 30-01-2008

• -Mous-
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 29-11 09:38
Ik heb een probleempje met Firefox 0.9 in Windows ME (:X). Het Firefox-icoontje in de linker bovernhoek van het venster is nu het icoontje van de startknop (lelijke Windows logo dus).

Ligt dit aan Firefox of aan Windows ME? In Thunderbird 0.7 heb ik nergens last van. En ook een her-install van Firefox wil niet baten.

ik draai Windows ME omdat deze standaard bij het systeem zat en ik geen illegale versie wil draaien als ik een orgineel heb. Hij draait trouwens goed. :?

Als je iets doet, doe het dan goed.

• Anoniem: 87541
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Ik gaat versie 1.9 ook eens downloaden. :) (heb al een geruimte tijd 1.8 :) )

• Magic666
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 06:19

Magic666

No one's neighbour!

The_Surfer schreef op 25 juni 2004 @ 16:10:
Wat trouwens wel enorm irritant is van Firefox is dat ie niet de positie van je op de pagina onthoud. Ik bedoel dit (voorbeeldje): je zit nu onderaan op dit forum. Als je nu op back drukt en vervolgens gelijk weer op forward sta je weer bovenaan de pagina ipv hierzo onderaan. Enorm irritant IMHO, iemand een oplossing?
Voor de rest: _/-\o_ Firefox _/-\o_
bekend "probleem", staat ook al gemeld in bugzilla maar helaas nog niet echt een oplossing voor. Het gekke is dat ie het bij sommige websites wel onthoud......

Join het GoT Pulse-Team!

• LifeTecH
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Anoniem: 87541 schreef op 25 juni 2004 @ 23:06:
bedoel je niet 0.9 en 0.8 ? :9

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:55

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Billie schreef op 25 juni 2004 @ 22:59:
Wat vindt men eigenlijk hier van de Winstripe updates?

[afbeelding]

Hmm, heeft potentie zou ik zo zeggen. :)
Die is wel beter ja, maar de 0.7 theme is toch het mooist vind ik en dan small natuurlijk :)
-Mous- schreef op 25 juni 2004 @ 23:04:
ik draai Windows ME omdat deze standaard bij het systeem zat en ik geen illegale versie wil draaien als ik een orgineel heb. Hij draait trouwens goed. :?
Niks mis mee toch ..... heb tijdje ME gedraaid (Best lang eigenlijk jaar of 3 ) en draait goed hoor, af en toe dat 0028: BSOD maar verder OK !!!

[Voor 92% gewijzigd door nero355 op 25-06-2004 23:48]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pred
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:47
Anoniem: 87541 schreef op 25 juni 2004 @ 23:06:
Wow! Kun je die versie ook naar mij opsturen dan!?!

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Ik vrees dat het al een keer genoemd is, maar het valt me op dat de GIF animaties veel sneller afspelen, waarschijnlijk nu op 25 fps ofzo? Kan ik al me icons weer gaan aanpassen :P

• Br@m
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Pred schreef op 26 juni 2004 @ 11:11:
[...]

Wow! Kun je die versie ook naar mij opsturen dan!?!
Nou nee dank je.. ;) Zal wel een pré-pré Alpha versie zijn ik dan.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:27
Billie schreef op 25 juni 2004 @ 22:59:
Wat vindt men eigenlijk hier van de Winstripe updates?

[afbeelding]

Hmm, heeft potentie zou ik zo zeggen. :)
Zou je oko ff een image van de small user icons willen posten, voor mij veel belangrijker dan die oversized iconen ;)

Steun ook Klimmen tegen MS

• Unverter
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 17:05

Unverter

Rediscover the web!

joint_me schreef op 26 juni 2004 @ 13:42:
[...]

Zou je oko ff een image van de small user icons willen posten, voor mij veel belangrijker dan die oversized iconen ;)
Ik heb hier gisteren een vergelijking gemaakt: http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/blog/2004/06/091.html

Zal zometeen ook ff een echte screenshot maken voor nog duidelijker overzicht

[Voor 12% gewijzigd door Unverter op 26-06-2004 15:20]

• Alternativ
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 29-11 18:58

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik gebruik nu met plezier firefox al enige maanden, ik zit alleen met een ding zodra ik iets aan het downloaden ben en ik sluit em af dan heb ik geen resume knop (net als bij opera) ik heb ook nog geen extension kunnen vinden die dat voor mij oplost, iemand misschien een suggestie ?

alternativ

• Mad.
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Ik was al min of meer overgestapt op Opera en uit respect voor Opera wilde ik geen Firefox gebruiken maar ben de afgelopen maand overgestapt op firefox.

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• nero355

nero355

Alternativ schreef op 26 juni 2004 @ 15:43:
Ik gebruik nu met plezier firefox al enige maanden, ik zit alleen met een ding zodra ik iets aan het downloaden ben en ik sluit em af dan heb ik geen resume knop (net als bij opera) ik heb ook nog geen extension kunnen vinden die dat voor mij oplost, iemand misschien een suggestie ?
http://www.freshdevices.com <= Gebruik ik als ik echt grote downloads heb ;)

FreshDownload moet je hebben dan he !!! En NEE ze spammen niet enzo en is echte Freeware !!!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

nero355 schreef op 26 juni 2004 @ 16:25:
[...]

http://www.freshdevices.com <= Gebruik ik als ik echt grote downloads heb ;)

FreshDownload moet je hebben dan he !!! En NEE ze spammen niet enzo en is echte Freeware !!!
FreshDownload is een goede en simpele download manager, maar vanuit Firefox start hij alle downloads van de opgegeven bestandtypen. Wil je alleen incidenteel en bij sommige bestanden van een bepaalde extensie een download kunnen resumen, dan moet je een andere downloadmanager nemen in combinatie met DownloadWith (FreshDownload werkt daar niet mee). Die voegt een optie aan het opslaan als venster om hem met een andere downloadmanager te downloaden.

• nero355

nero355

Gert-Paul schreef op 26 juni 2004 @ 16:41:
[...]

FreshDownload is een goede en simpele download manager, maar vanuit Firefox start hij alle downloads van de opgegeven bestandtypen. Wil je alleen incidenteel en bij sommige bestanden van een bepaalde extensie een download kunnen resumen, dan moet je een andere downloadmanager nemen in combinatie met DownloadWith (FreshDownload werkt daar niet mee). Die voegt een optie aan het opslaan als venster om hem met een andere downloadmanager te downloaden.
Ja wacht even ik was niet duidelijk zo te zien :

Ik bedoel dus als ik bijvoorbeeld een Game DEMO ofzo of Linux/BSD Distro ga downloaden, dat ik dan de download link zelf in FreshDownload invoer en daarmee download en niet met Firefox zelf ;)

• Alternativ
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 29-11 18:58

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Maar de functionaliteit zoals opera die biedt is er dus niet in te krijgen via een extra extensie want nu moet ik dus nog weer meer programma's op de achtergrond gaan draaien :)

alternativ

• bartware
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06-06 09:56

bartware

@jabber.org

-Mous- schreef op 25 juni 2004 @ 23:04:
Ik heb een probleempje met Firefox 0.9 in Windows ME (:X). Het Firefox-icoontje in de linker bovernhoek van het venster is nu het icoontje van de startknop (lelijke Windows logo dus).
Ik heb FF 0.8 bij mijn ouders op Win98 gezet, en die heeft dat ook.
Dacht dat het een bekende bug was maar ik kon hem niet vinden.

Weet iemand hoe het komt dat http://www.retecool.com niet gecentreerd is?
De CSS is valid, en zegt dit over de body:
text-align : center;

In IE is de hele page dus wel gecentreerd, maar in FF 0.9 en Mozilla 1.6 niet.

(Of is dit meer een vraag voor W&G? :P )

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• yonexfreak
  • Laatst online: 10:40
is die 0.9 setup van mozilla.org nu de nieuwe 0.9.1 met nieuwe theme? kan zo snel ff nergens vinden :)

srry als dit een n00b vraag is :P

I don't drive fast, I only fly low!

• Xavier
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik ben nieuw tot FF en gebruik 0.9

Maar ik krijg er met geen mogelijkheid een extension in.
Ik heb al een extensions gedownload en sleep hem dan in de extension window maar er gebeurt gewoon niks.

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

bartware schreef op 26 juni 2004 @ 18:02:
[...]

Ik heb FF 0.8 bij mijn ouders op Win98 gezet, en die heeft dat ook.
Dacht dat het een bekende bug was maar ik kon hem niet vinden.

Weet iemand hoe het komt dat http://www.retecool.com niet gecentreerd is?
De CSS is valid, en zegt dit over de body:
text-align : center;

In IE is de hele page dus wel gecentreerd, maar in FF 0.9 en Mozilla 1.6 niet.

(Of is dit meer een vraag voor W&G? :P )
als ze de margin voor #header en #contentbox veranderen in:
Cascading Stylesheet:
1
margin : 0px auto;

dan zou het in FF ook goed moeten gaan.

[Voor 11% gewijzigd door crisp op 26-06-2004 20:39]

Intentionally left blank

• Frohike
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22-07-2005
Helaas houden de meeste web-builers alleen maar rekening met IE ;)

• crisp
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

Frohike schreef op 26 juni 2004 @ 20:38:
Helaas houden de meeste web-builers alleen maar rekening met IE ;)
Wat op zich vreemd is, Mozilla/Firefox devved veel lekkerder (zeker met de webdev extentions) - het kostte me welgeteld 10 seconden* om de CSS mbv de CSS editor in FireFox zo aan te passen dat de pagina daar ook goed gecentreerd werd.

* ok, en 10 minuten om de webdev extention download te zoeken en te installeren aangezien ik die er hier nog niet in had zitten ;)

[Voor 16% gewijzigd door crisp op 26-06-2004 20:44]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
yonexfreak schreef op 26 juni 2004 @ 19:56:
is die 0.9 setup van mozilla.org nu de nieuwe 0.9.1 met nieuwe theme? kan zo snel ff nergens vinden :)

srry als dit een n00b vraag is :P
Nou zeg, dit is echt een noob vraag.. :*) (geintje)

Nee de officiele 0.9.1 is er volgens mij nog niet, duurt denk ik niet lang meer. Maar je kan wel een Nightly downloaden van de 0.9.1, ik heb hem net gedownload weer van vandaag, en werkt gewoon perfect, en ook met het nieuwe theme uiteraard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Xavier schreef op 26 juni 2004 @ 20:16:
Ik ben nieuw tot FF en gebruik 0.9

Maar ik krijg er met geen mogelijkheid een extension in.
Ik heb al een extensions gedownload en sleep hem dan in de extension window maar er gebeurt gewoon niks.
Weet je zeker dat die extensie ook voor 0.9 gemaakt is. Kijk eens op de volgende pagina's en haal daar je extensies vandaan:
http://update.mozilla.org
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=284

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 27 juni 2004 @ 12:39:
[...]

Weet je zeker dat die extensie ook voor 0.9 gemaakt is. Kijk eens op de volgende pagina's en haal daar je extensies vandaan:
http://update.mozilla.org
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=284
Ja ik heb die extension van die bovenste link vandaan. En gekeken of hij voor 0,9 kon. En dat konden ze allemaal die ik gedownload had. Maar werken ho maar.

Ik probeer die 0,91 wel misschien werkt die beter.

[edit]
Met 0.9.1 heb ik hetzelfde probleem. Enige Extensie die er wel instaat is die DOM inspector ofzoiets.

[Voor 11% gewijzigd door Xavier op 27-06-2004 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Xavier schreef op 27 juni 2004 @ 14:27:
[...]

Ja ik heb die extension van die bovenste link vandaan. En gekeken of hij voor 0,9 kon. En dat konden ze allemaal die ik gedownload had. Maar werken ho maar.

Ik probeer die 0,91 wel misschien werkt die beter.

[edit]
Met 0.9.1 heb ik hetzelfde probleem. Enige Extensie die er wel instaat is die DOM inspector ofzoiets.
Die DOM inspector wordt standaard geïnstalleerd, daarom zie je die.

Even een aantal vragen om het probleem iets duidelijker te krijgen:
- Wat gebeurd er als je een extensie niet kunt installeren (verdwijnt hij of krijg je een error)
- Verschijnt de melding dat de extensie de volgende keer geïnstalleerd wordt?
- Heb je Firefox 'clean' geïnstalleerd, dus niet over Firefox 0.8 heen?

Probeer iig eens een nieuw profiel aan te maken door firefox op te starten via -p erachter. Kan goed zijn dat dan je probleem ook opgelost is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 27 juni 2004 @ 14:40:
[...]

Die DOM inspector wordt standaard geïnstalleerd, daarom zie je die.

Even een aantal vragen om het probleem iets duidelijker te krijgen:
- Wat gebeurd er als je een extensie niet kunt installeren (verdwijnt hij of krijg je een error)
- Verschijnt de melding dat de extensie de volgende keer geïnstalleerd wordt?
- Heb je Firefox 'clean' geïnstalleerd, dus niet over Firefox 0.8 heen?

Probeer iig eens een nieuw profiel aan te maken door firefox op te starten via -p erachter. Kan goed zijn dat dan je probleem ook opgelost is.
- hij verdwijnt gewoon
- nope er komt helemaal geen melding
- ik had hem clean geinstalled. Eerste keer FF gebruiker :D

Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en dat was de oplossing. Alleen nou moet ik nog even mijn IE favorieten in de FF bookmarks krijgen. ff zoeken hoe dat moet.

Bedankt voor de oplossing!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

bij mij wordt http://geocities.com/csssite/stress.xml nogal brak (?) weergegeven.
is dat normaal? in ie ziet het iig anders uit (niet dat ik dat als goed voorbeeld zie)

[Voor 29% gewijzigd door PipoDeClown op 27-06-2004 16:22]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Xavier schreef op 27 juni 2004 @ 15:40:Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en dat was de oplossing. Alleen nou moet ik nog even mijn IE favorieten in de FF bookmarks krijgen. ff zoeken hoe dat moet.
File > Import
PipoDeClown schreef op 27 juni 2004 @ 16:18:
bij mij wordt http://geocities.com/csssite/stress.xml nogal brak weergegeven.
is dat normaal?
Bij mij ziet er er vanaf Level 3 ook een beetje raar uit (in IE doet hij het wel). Heb de code nog niet bekeken, dus kan zo niet zeggen of het aan Firefox ligt of aan de maker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:48
Misschien is mijn vraag al eerder gesteld, maar ik kon na een zoekactie niets vinden. T'is namelijk zo dat als ik een url verkeerd of half intype, dat'ie dan zelf opzoek gaat naar de pagina die ik bedoeld zou kunnen hebben (volgens mij gebruikt'ie google "ik doe een gok"). Kan ik dat ook uitschakelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

DrClearbottom schreef op 27 juni 2004 @ 21:22:
Misschien is mijn vraag al eerder gesteld, maar ik kon na een zoekactie niets vinden. T'is namelijk zo dat als ik een url verkeerd of half intype, dat'ie dan zelf opzoek gaat naar de pagina die ik bedoeld zou kunnen hebben (volgens mij gebruikt'ie google "ik doe een gok"). Kan ik dat ook uitschakelen?
Dat is idd de Google lukcy search..

Als je wilt veranderen typ dan eerst about:config in in je adres balk en zoek op keyword.URL. Verander die optie in de URL die jij wilt. Let erop dat wat je intikt er achteraan aangeplakt wordt, daarom staat bij die lucky search bv q= achteraan..

En als je het helemaal wilt uitschakelen is er nog de optie keyword.enabled

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DrClearbottom schreef op 27 juni 2004 @ 21:22:
about:config en dan keyword.enabled op false zetten :)

[Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 27-06-2004 21:49]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daspeed
  • Laatst online: 11:48
U wordt hartelijk bedankt :) 't begon met steeds meer te irriteren :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:25
ik ben op zoek naar een manier om uit te zetten dat firefox focus stealt als hij zijn page al dan niet autmatich refreshed.

nu is het zo dat op somige sites (bijv. van fora's met active topics, of andere tijd gebonden dingen) firefox autmagisch naar voren komt over al me schermpjes heen

dit is niet alleen verschrikkelijk irritant, maar ook nog is irritatie opwekkend

ik heb al door about:config zitten loeren, maar heb niks kunnen vinden

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Reinier
  • Nu online
DrClearbottom schreef op 27 juni 2004 @ 22:01:
U wordt hartelijk bedankt :) 't begon met steeds meer te irriteren :P
Wat ik handiger vind is de waarde van
keyword.URL
op
http://www.google.co.uk/search?q=
te zetten.

• Aghilas
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Aangezien ik al lange tijd zelf met Firefox werk en ik er zeer tevreden over ben, wil ik de andere Windows XP-accounts (van mijn zusje en broer respectievelijk) ook 'upgraden' naar Firefox. Deze 2 accounts hadden tot nog toe altijd op Internet Explorer gedraaid, zij het beperkt in de mogelijkheden.

Een van die beperkingen voor mijn zusje haar account is het weigeren van downloads, in te stellen via de Internet Opties. Zij vertoont namelijk nog best onervaren surfgedrag en dubbelklikt op alles wat ze gedownload heeft (bij wijze van spreken).

Met IE kan je dat dus mooi op een 'cleane' manier instellen. Maar in Firefox ben ik eigenlijk nooit ergens zo'n optie tegengekomen :?

Nou weet ik dat veel dingen in Firefox niet via de GUI (Tools->Options) kunnen worden ingesteld, maar dat dat via toevoegingen/aanpassingen in .js-bestandjes gaat. Is er misschien zo'n manier om dit voor elkaar te krijgen via de browser of bestandjes, of moet ik dingen forceren via NTFS-permissies voor de (vooraf ingestelde) download-map ? :X

[Voor 3% gewijzigd door Aghilas op 28-06-2004 09:02]

• yonexfreak
  • Laatst online: 10:40
Br@m schreef op 27 juni 2004 @ 11:01:
[...]

Nou zeg, dit is echt een noob vraag.. :*) (geintje)

Nee de officiele 0.9.1 is er volgens mij nog niet, duurt denk ik niet lang meer. Maar je kan wel een Nightly downloaden van de 0.9.1, ik heb hem net gedownload weer van vandaag, en werkt gewoon perfect, en ook met het nieuwe theme uiteraard.
tnx ga ik die eens mooi proberen :*) :Y)

I don't drive fast, I only fly low!

• Xanthus
  • Laatst online: 30-09-2018
BasieP schreef op 27 juni 2004 @ 22:48:
ik ben op zoek naar een manier om uit te zetten dat firefox focus stealt als hij zijn page al dan niet autmatich refreshed.
Misschien helpt het om bij Options->Web Features->Advanced 'Raise or lower windows' uit te zetten.

• nero355

nero355

nero355 schreef op 28 juni 2004 @ 15:22:
Gozer, je wil echt niet weten hoe irritant het is als je een Engelse Windows versie draait en je dan iets download op een site en je gewoon alsnog de NL versie van een programma voor je neus krijgt :(

Als het even kan probeer hier op te letten met je programma :)
Weezer-DC schreef op 28 juni 2004 @ 15:34:
Gozer, als je nou eens boven aan op het menu tools klikt en dan internet options,
dan krijg je een paar tab bladen, blijf bij de huidige en klik onder aan op languages en zet daar us-en in en al het andere eruit.
Zo kan je gewoon regional options op nl zetten en toch alle webserver wijsmaken dat je engels bent :)
Hoe fix ik dat in Firefox eigenlijk :? Helemaal vergeten :X *schaam*

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

nero355 schreef op 28 juni 2004 @ 17:41:
Hoe fix ik dat in Firefox eigenlijk :? Helemaal vergeten :X *schaam*
Via je Tools > Options > Languages (3e van boven) kun je dat instellen. Is nieuw in FF 0.9.

• BasieP
Xanthus schreef op 28 juni 2004 @ 16:42:
[...]

Misschien helpt het om bij Options->Web Features->Advanced 'Raise or lower windows' uit te zetten.
yup dat werkt :)
alleen heeft wel gekke naam, ik had dat nooit achter zo'n vinkje gezocht.

zat te zoeken naar 'hightlight' 'blink' 'flash' of 'take focus' of iets in die geest

• Br@m
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 28 juni 2004 @ 19:12:
[...]

Via je Tools > Options > Languages (3e van boven) kun je dat instellen. Is nieuw in FF 0.9.
Echt niet, dat kon al veel langer..

Foutje van mij kant..

[Voor 13% gewijzigd door Br@m op 28-06-2004 19:58]

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Br@m schreef op 28 juni 2004 @ 19:31:
[...]

Echt niet, dat kon al veel langer.. ;)
De UI is iig nieuw (volgensmij 1 dag voor de RC toegevoegd), via about:config kon je het al heel lang instellen.

• Br@m
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 28 juni 2004 @ 19:51:
[...]

De UI is iig nieuw (volgensmij 1 dag voor de RC toegevoegd), via about:config kon je het al heel lang instellen.
Je hebt helemaal gelijk, ik ben helemaal in de war met de nightly's denk ik... :o

Sorry!!

[Voor 25% gewijzigd door Br@m op 28-06-2004 19:57]

• nero355

nero355

Br@m schreef op 28 juni 2004 @ 19:31:
[...]

Echt niet, dat kon al veel langer..

Foutje van mij kant..
Helemaal geen fout : Ik dacht dus ook vind ik even maar nee hoor dat was in 0.6 of 0.7 zo en bij 0.8 dus niet en 0.9 weer wel |:(

Toch maar naar 0.9 upgraden dan, heb nu tenminste een reden :Y)

• letatcest
  • Laatst online: 12:10

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Het is me lang niet overkomen, maar een serieuze FF-vastloper...
Misschien hoort dit ook wel een beetj in dit topic thuis: Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2)
Maar het is toch ook wel weer technisch van aard.

Site waar het om gaat is http://www.vecozo.nl/ , klik dan links in het menu op 'declareren', dan krijg je de optie om een plugin voor Netscape te downloaden, dan doe je dat, browsertje restarten (FF 0.9) en.. elke volgende poging: dood.

Nu begrijp ik dat het een op zich een Netscape-plugin is, maar ik heb het vooralsnog even niet meer kunnen herhalen om te zien wat die plugin nou werkelijk zou doen.

De reden dat ik het noem is niet omdat ik de site nodig heb, maar personen in mijn naaste kring die artsdingen en zo doen willen graag van IE af, juist omdat die compu's vol staan met vertrouwelijke gegevens en alle berichtgeving van de laatste week weer extra angst zaait.

Als adviezen zou ik hen kunnen geven: probeer het eens met Netscape zelf of mozilla suite, of opera, maar ja, ik heb het zelf niet nodig.
(probeer je dus 'even' netscape 7.1 te installen.. duurt lang! allemaal registratiegeleuter, maar i'll report back)

[edit]Met Netscape gaat het dus ook niet goed (typisch trouwens: hij pakt een mozilla-profile van me wat nog op mijn 'ouwe' hd staat :? beetje vreemd) Nevertheless.. hij loopt ook vast.

[Voor 12% gewijzigd door letatcest op 28-06-2004 23:56]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

0.9.1 is nu officieel uit?!

Wat is nu de manier om te upgraden zonder alles te verliezen? Of moet ik echt bij elke nieuwe release alle extensions opnieuw installeren en passwords overal invullen?

Join het GoT Pulse-Team!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Magic666 schreef op 29 juni 2004 @ 10:28:
0.9.1 is nu officieel uit?!

Wat is nu de manier om te upgraden zonder alles te verliezen? Of moet ik echt bij elke nieuwe release alle extensions opnieuw installeren en passwords overal invullen?
Sticky: Tutorial: How to upgrade to firefox 0.9
maarre ik laat mn plugin dir staan en pleur de nieuwe erover

[Voor 9% gewijzigd door PipoDeClown op 29-06-2004 10:46]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Zaagmans
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-11 16:05
Letatcest schreef op 28 juni 2004 @ 23:52:
Misschien hoort dit ook wel een beetj in dit topic thuis: Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2)

Site waar het om gaat is http://www.vecozo.nl/ , klik dan links in het menu op 'declareren', dan krijg je de optie om een plugin voor Netscape te downloaden, dan doe je dat, browsertje restarten (FF 0.9) en.. elke volgende poging: dood.

Nu begrijp ik dat het een op zich een Netscape-plugin is, maar ik heb het vooralsnog even niet meer kunnen herhalen om te zien wat die plugin nou werkelijk zou doen.

De reden dat ik het noem is niet omdat ik de site nodig heb, maar personen in mijn naaste kring die artsdingen en zo doen willen graag van IE af, juist omdat die compu's vol staan met vertrouwelijke gegevens en alle berichtgeving van de laatste week weer extra angst zaait.

Als adviezen zou ik hen kunnen geven: probeer het eens met Netscape zelf of mozilla suite, of opera, maar ja, ik heb het zelf niet nodig.
(probeer je dus 'even' netscape 7.1 te installen.. duurt lang! allemaal registratiegeleuter, maar i'll report back)

[edit]Met Netscape gaat het dus ook niet goed (typisch trouwens: hij pakt een mozilla-profile van me wat nog op mijn 'ouwe' hd staat :? beetje vreemd) Nevertheless.. hij loopt ook vast.
Hij crasht bij mij ook, maar dat is alleen de eerste keer nadat ik de plugin heb geïnstalleerd. Ik heb daarna Firefox in de Safe mode opgestart en toen stond de extension er geeneens bij. Vervolgens Firefox gewoon normaal opgestart en het werkte weer. Op de een of andere manier gooit ie de extention weg ofzo?
Vaag...

- Ruud

• letatcest
  • Laatst online: 12:10

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Het vreemde is dat de eerste keer je dus een optie krijgt om een extention te installeren, waarna je dat doet, FF restart en als je weer naar dezelfde pagina probeert te komen, FF (en netscape dus ook, wat me niet verbaasde) op de plaats waar een extentie voor geinstalleerd zou zijn, FF vastloopt... dan is de extention dus blijkbaar wel ergens aanwezig. Het lijkt me overigens ook geen extention, maar meer een plugin die iets activeX-erigs moet doen of zo.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

PipoDeClown schreef op 29 juni 2004 @ 10:45:
[...]

Sticky: Tutorial: How to upgrade to firefox 0.9
maarre ik laat mn plugin dir staan en pleur de nieuwe erover
Thanx, het ging gewoon klakkeloos nu :)

Join het GoT Pulse-Team!

• pisart
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Hmm, ik heb nu FF 0.9.1 geïnstalleerd, maar elke keer bij opstarten krijg ik rechtsonder te zien dat er een update is. Soms een kritieke, soms een gewone, terwijl bij help er echt staat dat ik de 0.9.1 versie heb.

• JMT
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 28-09-2020

JMT

MOEHHHHHH

Mja idd, dat heb ik nu ook, heb FF al paar keer reinstalled, maar die update-'warning' blijft er gewoon staan :|

Tamtidam... :)

• HerrFlick
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-01-2013
Ligt het nou aan mij, of is firefox gewoon ontzettend traag op bepaalde paginas?!?

Ik lees nu al zeker 10 replies over hoe snel 0.9 wel niet is, maar in mijn ervaring is 0.9 een stuk lomper dan 0.8 geworden.

Neem bijvoorbeeld de tweakers frontpage, mouse gestures zijn bijna onbruikbaar geworden 8)7.

Het lijkt er op dat of de rendering traag is geworden, aangezien vooral drukke paginas te lijden hebben onder de snelheid. GoT bijvoorbeeld no problemo 8).

Ik heb een verse XP installatie, dus aan m'n computer kan het haast niet liggen. 2 vrienden van me zijn sinds kort ook aan de firefox 0.9, en ook zijn merken dat het best traag is op paginas als de frontpage.

Over het algemeen vind ik eerlijk gezegd 0.8 beter, maar 0.9 zit qua indeling wat gelikter in elkaar...

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 29-11 22:22
Ik heb er totaal geen last. Werkt allemaal prima en erg snel.

Ben blij dat ik niet de enige ben die ook die gare update steeds krijgt. Ik draai nu de nieuwste FireFox, maar de update blijft staan

• IschaGast
  • Laatst online: 04-02 23:58
Ik ben sinds een paar weken FireFox user en nu vraag ik mij af wat de beste manier is om updates te installeren?

Moet je eerst FireFox deinstalleren, backup maken van je profielmap etc... of kan ik gewoon hup zo de update eroverheen gooien zonder dingen weg te gooien?

Is die methode ook het verstandigst voor Thunderbird?

• Klovan
  • Laatst online: 23-11 20:42
IschaGast schreef op 29 juni 2004 @ 15:40:
Ik ben sinds een paar weken FireFox user en nu vraag ik mij af wat de beste manier is om updates te installeren?

Moet je eerst FireFox deinstalleren, backup maken van je profielmap etc... of kan ik gewoon hup zo de update eroverheen gooien zonder dingen weg te gooien?

Is die methode ook het verstandigst voor Thunderbird?
Verstandigste methode naar mijn idee, map leeghalen/verplaatsen en update erover heen zetten. Nieuw profiel zou ik alleen mee beginnen als updaten problemen heeft gegeven.

• HerrFlick
We Are Borg schreef op 29 juni 2004 @ 15:13:
[...]

Ik heb er totaal geen last. Werkt allemaal prima en erg snel.

*knip knip*
Nou misschien heb ik het ook wel een beetje verkeerd uitgelegd als voorbeeld met die mouse gestures. Als men even zou willen vergelijken;

Scrollen over de frontpage met firefox vs. scrollen over de frontpage met IE.

Mijn ervaring is dat in firefox scrollen erg choppy gaat over ingewikkelde paginas. Bekend fenomeen?

PS. Ik bedoel hiermee uiteraaaard niet dar firefox zuigt oid, in tegendeel O-) (als ik in IE zit probeer ik altijd links te openen met m'n middelste knop en sleep ik me een ongeluk voor mouse gestures :) )

• 12_0_13
  • Laatst online: 14-10 14:23
Ik mis een van de handige features die opera en IE wel hebben: server name completion.

Bijvoorbeeld:

mijn pc heet 12013.tweakers.net (jaja fictief :) )
en dat is ook mijn netwerk domein (*.tweakers.net)
en ik heb een webserver draaien

dan op mijn pc kunnen browsen door http://12013/ in te tikken

Weet iemand hoe dit eventueel in kan worden gesteld ??

• nero355

nero355

12_0_13 schreef op 29 juni 2004 @ 16:27:
Ik mis een van de handige features die opera en IE wel hebben: server name completion.

Bijvoorbeeld:

mijn pc heet 12013.tweakers.net (jaja fictief :) )
en dat is ook mijn netwerk domein (*.tweakers.net)
en ik heb een webserver draaien

dan op mijn pc kunnen browsen door http://12013/ in te tikken

Weet iemand hoe dit eventueel in kan worden gesteld ??
:? Gewoon in je HOSTS bestand aanpassen en klaar is klara :?

* nero355 draait nu trouwens Firefox 0.9.1 + Thunderbird 0.7.1 en no probs at all behalve wat plugins die ik weer erin moet pleuren maar dat is eigen schuld altijd als je upgrade :D

• Reinier
  • Nu online
Hoeft toch niet eens in je HOSTS file? Gewoon een paar leuke DNS suffices instellen in je netwerkinstellingen en het werkt!

• 12_0_13
Ik heb niet alle rechten om DNS suffices te installeren :(

En in vind gewoon raar dat dit niet als feature wordt aangeboden, terwijl het m.i. veel makkelijker is om een vinkje aan te zetten (a la opera) dan om HOSTS files aan te passen.

Mag ik uit jullie reacties concluderen dat het niet kan?

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

12_0_13 schreef op 29 juni 2004 @ 17:00:
Ik heb niet alle rechten om DNS suffices te installeren :(

En in vind gewoon raar dat dit niet als feature wordt aangeboden, terwijl het m.i. veel makkelijker is om een vinkje aan te zetten (a la opera) dan om HOSTS files aan te passen.

Mag ik uit jullie reacties concluderen dat het niet kan?
Ik zou niet weten hoe het je het in Opera/IE doet, maar je kunt bv een bookmark aanmaken naar getal.tweakers.net (Om jouw voorbeeld maar weer aante halen) en die dan als keyword getal mee te geven. Zo kun je dus door getal in te typen naar getal.tweakers.net gaan...

Of bedoel je dat niet??

• We Are Borg
HerrFlick schreef op 29 juni 2004 @ 16:01:
[...]

Nou misschien heb ik het ook wel een beetje verkeerd uitgelegd als voorbeeld met die mouse gestures. Als men even zou willen vergelijken;

Scrollen over de frontpage met firefox vs. scrollen over de frontpage met IE.

Mijn ervaring is dat in firefox scrollen erg choppy gaat over ingewikkelde paginas. Bekend fenomeen?

PS. Ik bedoel hiermee uiteraaaard niet dar firefox zuigt oid, in tegendeel O-) (als ik in IE zit probeer ik altijd links te openen met m'n middelste knop en sleep ik me een ongeluk voor mouse gestures :) )
Hmm, nu je het zo zegt valt het mij ook op. IE even opgestart (moest even zoeken waar ik een icoontje van IE kon vinden :P ) en die doet het idd een stuk beter met scrollen :). Idd wel weer jammer dat FireFox dat niet goed doet, maar zeker niet super irritant. Wel een puntje :)

• BlaTieBla
  • Laatst online: 29-11 13:34

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Letatcest schreef op 28 juni 2004 @ 23:52:

offtopic:
De PTA plugin van Verisign (VeCoZo) is geschikt voor netscape v6.0 (of lager). Als je de volledige specs wil hebben moet je ff mailen met de helpdesk van Vecozo.
Overigens is het zo dat ze niet actief de netscape variaties supporten / promoten bij Vecozo. Tot nu toe zijn alle ontwikkelingen voornamelijk op basis van het MS portfolio geweest.
In het verleden zijn er namelijk ook nog wel eens wat vragen langsgekomen over IE op de Mac. Dat schijnt ook niet echt te werken. Ik dacht dat daar nog een onderzoek voor liep bij Vecozo.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Schonhose
  • Laatst online: 08:39

Schonhose

Retro Icoon

pisart schreef op 29 juni 2004 @ 13:09:
Hmm, ik heb nu FF 0.9.1 geïnstalleerd, maar elke keer bij opstarten krijg ik rechtsonder te zien dat er een update is. Soms een kritieke, soms een gewone, terwijl bij help er echt staat dat ik de 0.9.1 versie heb.
Hier heb ik dus ook last van.... opzich niet verkeerd dat ze melden dat er updates zijn, maar ik werk nu echt op de laatste versie. :?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• nero355

nero355

Schonhose schreef op 29 juni 2004 @ 17:09:
[...]

Hier heb ik dus ook last van.... opzich niet verkeerd dat ze melden dat er updates zijn, maar ik werk nu echt op de laatste versie. :?
Welke updates en waarvan :? Windows Update :?

Info !!! :o

• 12_0_13
Gert-Paul schreef op 29 juni 2004 @ 17:04:
[...]
<knip verhaal over server name completion>

Ik zou niet weten hoe het je het in Opera/IE doet, maar je kunt bv een bookmark aanmaken naar getal.tweakers.net (Om jouw voorbeeld maar weer aante halen) en die dan als keyword getal mee te geven. Zo kun je dus door getal in te typen naar getal.tweakers.net gaan...

Of bedoel je dat niet??
Dat is wel een oplossing, maar niet voor mijn probleem :)

Het probleem komt nl voort uit een grote set html documenten waarin links staan naar locale machines, op de manier zoals ik eerder beschreef (dus http://computernaam ipv http://computernaam.domein.nl).

In opera is het een vinkje: look for local network machine (in network settings)
In IE gaat het automatisch volgens mij

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

nero355 schreef op 29 juni 2004 @ 17:13:
[...]

Ik check de titel..... ik denk: aha FireFox.... Goh wat een leuk topic om hier dus wat te gaan blaten over windows update..... |:(

Ik had een relevante quote geplaatst. Lees die nog eens en vraag dan nog eens waar het over gaat....

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

• Da Fox
  • Laatst online: 28-11 18:01
Kwestie van instellingen.
IE scoll gewoon meer regels in een 'scroll'
Volgens mij als je dat in FF gelijk zou zetten zou FF beter presteren (niet getest, maar lijkt mij zo ;))

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• We Are Borg
nero355 schreef op 29 juni 2004 @ 17:13:
[...]

FireFox misschien? We hebben het over de nieuwe 0.9.1 update van FireFox die een klein probleem geeft na de update: de updatemelding blijft komen ook al heb je de update goed geinstalleerd.

Heb trouwens nog geen reboot geprobeerd, omdat ik momenteel wat DVD's aan het fikken ben. Misschien werkt het na een reboot wel prima :)
Da Fox schreef op 29 juni 2004 @ 17:16:
Kwestie van instellingen.
IE scoll gewoon meer regels in een 'scroll'
Volgens mij als je dat in FF gelijk zou zetten zou FF beter presteren (niet getest, maar lijkt mij zo ;))
Het aantal regels scroll stel ik in bij mijn muis eigenschappen en niet bij mijn browser :)

[Voor 28% gewijzigd door We Are Borg op 29-06-2004 17:18]

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Ik vond dit op de forums van Mozilla:
In Mozillazine I found:

0.9.1 lists an update to do - it's 0.9.1. That's because 0.9.1 has an internal version number of 0.9 (pref: app.version) to allow the installation of themes and extensions which state they're only compatible with Firefox versions up to 0.9, which does not include 0.9.0+ or 0.9.1. On the other hand, <http://update.mozilla.org/update.rdf> states that 0.9.1 is available, to inform 0.9 users of the update. Unfortunately, 0.9.1 users receive this notification as well. That's why the release notes say: "You may see status notifications for available updates when there are none."
bron

Verklaard waarom we nog wel de critical update krijgen.....

Uit de release notes:
The Extension Update and Software Update systems have not yet been well tested. You may experience problems. These will be addressed in the 1.0 beta release. As of the time of release, the update service has not been deployed on update.mozilla.org which means updates will not be available. You may see status notifications for available updates when there are none.

[Voor 22% gewijzigd door Schonhose op 29-06-2004 17:23]

• Shadow3333
  • Laatst online: 16-06-2007

Shadow3333

uhmm.. eigenlijk niet

Over het scrollen:

Tools --> Options --> Advanced --> Use smooth scrolling

Over de melding van de update:
0.9.1 lists an update to do - it's 0.9.1. That's because 0.9.1 has an internal version number of 0.9 (pref: app.version) to allow the installation of themes and extensions which state they're only compatible with Firefox versions up to 0.9, which does not include 0.9.0+ or 0.9.1.

On the other hand, <http://update.mozilla.org/update.rdf> states that 0.9.1 is available, to inform 0.9 users of the update.

Unfortunately, 0.9.1 users receive this notification as well. That's why the release notes say: "You may see status notifications for available updates when there are none."
Gevonden op Mozillazine.org

te laat ;)

[Voor 6% gewijzigd door Shadow3333 op 29-06-2004 17:28. Reden: spuit 11]

To be clear-headed rather than confused; lucid rather than obscure; rational rather than otherwise; and to be neither more, nor less, sure of things than is justifiable by argument or evidence. That is worth trying for.

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Shadow3333 schreef op 29 juni 2004 @ 17:27:
Over het scrollen:

Over de melding van de update:

[...]

Gevonden op Mozillazine.org

te laat ;)
Nananana: maar die smooth scrolling tip is handig!

• nero355

nero355

Schonhose schreef op 29 juni 2004 @ 17:15:
[...]
Ik check de titel..... ik denk: aha FireFox.... Goh wat een leuk topic om hier dus wat te gaan blaten over windows update..... |:(

Ik had een relevante quote geplaatst. Lees die nog eens en vraag dan nog eens waar het over gaat....
Nou zeg :/ minder bot kan ook wel ...

Maar ik zie nu dus dat je de automatische update an Firefox bedoelt die er sinds 0.9 dus blijkbaar in zit ..... had je ook gewoon kunnen zeggen inplaats van daar rechtsonder een update notice |:(

Maar dat heb ik dus gewoon uitgedaan en heb nergens last van, probeer dat is :)

• HerrFlick
Shadow3333 schreef op 29 juni 2004 @ 17:27:
Over het scrollen:

*ander onderwerp*
Ik heb m ingesteld nu, en het is idd wel een verschil als je met de up/down keys scrollt en je wieltje, maar ik bedoel meer dat snel met de balk scrollen er voor zorgt dat ie gaat hakkelen. Zoals al gezegd, daarvoor laat je firefox niet links liggen, maar het is wel een aandachtspuntje. Net als het over het algemeen vrij hoge cpu gebruik (heb wel vaker gemerkt dat de boel in windows een beetje gaat haperen als firefox ff flink aan het werk is).

• Trinsec
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:55

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Net systeem opnieuw geinstalled, en daarbij dus de nieuwste Firefox erin gedumpt. Het deed eerder nogal vreemd. Firefox 0.9.1 is geinstalleerd, en ik deed er alle extensies op die ik erin wou (inclusief Tabbrowser Extensies, het blijft onmisbaar!)

Even later deed hij vervelend met de profielen, en ik moest een 2e aanmaken omdat de default profiel 'in use' was. Alle extensies enzo was 'ie kwijt. Reboot, default profiel in gebruik genomen, en de extensies enzo was 'ie vergeten. :|

Dus ik maar de boel geuninstalled, opnieuw geinstalled, en opnieuw alle extensies erbij gezocht. Ik hoop dat dit niet weer gebeurt, het is nogal onhandig. Ik heb wel alle extensies op mijn harde schijf gezet zodat ik direkt kan reinstallen indien dat nodig is. Weet nog steeds niet waardoor Firefox zo flipte (ik bezocht gewoon neopets.com :P)

Edit:
Daar gaan we weer. Ik bezocht www.neopets.com weer, en de browser flipte weer. Zit er soms gekke code op dat site? Ik heb dit nog nooit gehad met de vorige versies.

Edit 2:
Ik kan al helemaal niet op www.neopets.com komen! Zodra ik 'enter' druk, crasht de browser al! ;(

[Voor 18% gewijzigd door Trinsec op 29-06-2004 21:19]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Magic666 schreef op 25 juni 2004 @ 23:23:
[...]

bekend "probleem", staat ook al gemeld in bugzilla maar helaas nog niet echt een oplossing voor. Het gekke is dat ie het bij sommige websites wel onthoud......
Hij onthoud het pas als de pagina volledig ingeladen was. Effe snel zappen wil ie nog wel eens bovenaan gaan staan.

PS.

Ik heb een ander probleem, heb nog niet door dit topic geneusd verder dus misschien lul ik wel een standaardklacht op:

Ik download telkens de nieuwe versie maar toch staat er onderin continu dat ie een nieuwe versie wil downloaden :( superirritant.

Nu ook weer 0.9.1 er op gezet maar toch blijven mekkeren.

• pisart
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Is normaal, paar posts hierboven staat de uitleg: [rml]Schonhose in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II"[/rml]

• Br@m
  • Niet online
Fairy schreef op 29 juni 2004 @ 21:21:

Ik download telkens de nieuwe versie maar toch staat er onderin continu dat ie een nieuwe versie wil downloaden :( superirritant.

Nu ook weer 0.9.1 er op gezet maar toch blijven mekkeren.
Heb je de vorige versie gedeinstald? Of zoals ik altijd doe, de complete map van Mozilla Firefox verwijderd?
En je kan eventueel een nieuw profiel aanmaken..

• BasieP
BasieP schreef op 27 juni 2004 @ 22:48:

nu is het zo dat op somige sites (bijv. van fora's met active topics, of andere tijd gebonden dingen) firefox autmagisch naar voren komt over al me schermpjes heen

dit is niet alleen verschrikkelijk irritant, maar ook nog is irritatie opwekkend

ik heb al door about:config zitten loeren, maar heb niks kunnen vinden
Xanthus schreef op 28 juni 2004 @ 16:42:
[...]

yup dat werkt :)
alleen heeft wel gekke naam, ik had dat nooit achter zo'n vinkje gezocht.

zat te zoeken naar 'hightlight' 'blink' 'flash' of 'take focus' of iets in die geest
ok dit werkt dus niet.
wanneer ik een ander firefox venster open heb dan blijft die op de voorgrond, maar wanneer ik bijv outlook of een explorer venster open heb dan jat dat firefox venster gewoon me focus :(

iemand een oplossing?

• Reinier
  • Nu online
Trinsec schreef op 29 juni 2004 @ 21:04:
Ik kan al helemaal niet op www.neopets.com komen! Zodra ik 'enter' druk, crasht de browser al! ;(
Vreemd. Bij mij werkt hij prima en ik kan ook niets geks op de pagina ontdekken. Misschien heb je een extension die vervelend doet? Probeer nog eens een schone install (je hebt de extensions toch op je hd opgeslagen ;) ) waarna je de extensions een voor een toevoegt, en tussendoor steeds kijken of neopets.com je browser inmiddels laat crashen. Misschien kan je zo ontdekken wat het is?

• Trinsec
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:55

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Reinier schreef op 30 juni 2004 @ 00:04:
[...]
Vreemd. Bij mij werkt hij prima en ik kan ook niets geks op de pagina ontdekken. Misschien heb je een extension die vervelend doet? Probeer nog eens een schone install (je hebt de extensions toch op je hd opgeslagen ;) ) waarna je de extensions een voor een toevoegt, en tussendoor steeds kijken of neopets.com je browser inmiddels laat crashen. Misschien kan je zo ontdekken wat het is?
Is een goed idee, zat ik ook al aan te denken. ik zal het morgen wel doen, is nu wat te laat.

Heb trouwens de 'Cards' extensie geinstalleerd (Ben dol op de Mod 3 variant). Echter, onder 0.9.1 is het erg traag met het spelen, terwijl ik vroeger met 0.8 prima kon spelen op een normale snelheid. Maar zoals Reinier al schreef, misschien een brakke extensie in mijn lijstje, of een extensie dat niet goed met 0.9.1 kan samenwerken. Ik zie het morgen wel.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

En nu is die "update available" veranderd in een "critical update"... Misschien wisselt t elkaar wel af maartoch.. ¿

• Bramme
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-09-2008
ik snap et niet helemaal: wat is het verschil tussen fireFox en de gewone Mozilla ???

• bartware

bartware

@jabber.org

Firefox is kleiner. Het is alleen de browser, terwijl Mozilla een hele suite is met ook nog een mailclient, chatclient, newsreader.

Meer info: http://www.mozilla.org/products/firefox/

Daarnaast is FF sneller, en uitbreidbaar met allerhande extensions.
En naar eigen inzicht te tunen met onder andere themes.

[Voor 30% gewijzigd door bartware op 30-06-2004 14:06. Reden: iets meer tekst]

Heb ik me begrepen?

• Spider.007
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bramme schreef op 30 juni 2004 @ 13:59:
ik snap et niet helemaal: wat is het verschil tussen fireFox en de gewone Mozilla ???
What's the difference between Firefox and Mozilla?
Mozilla (Application Suite, also known as SeaMonkey) is a complete suite of web related applications, such as a browser, a mail/news client, a chat client and much more. Firefox is just a browser, which makes it a better choice if you already have a mail client for example. Also, since Firefox is smaller than the whole Mozilla suite, it's faster and easier to use.

Note, though, that Firefox is not just the standalone Mozilla browser. The user interface in Firefox differs from Mozilla in many ways. For example, Firefox has customizable toolbars.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mol99
  • Laatst online: 29-11 21:19
Mijn firefox is totaal gaar geworden. Ik was bezig met het installeren van plugins zoals mouse gestures en vele anderen. Hierna moet je de browser opnieuw opstarten maar nu doet hij het helemaal niet meer.
Als ik hem opstart dan gebeurt er niets maar komt hij wel tussen mijn processen te staan.
Hier kan ik dus niets mee.

Als ik het proces kill en opnieuw opstart helpt het niets.
Ik heb het programma al twee keer opnieuw geinstalleerd, een keer heb ik na deinstallatie de hele map weggegooid maar dit helpt allemaal niets!!

Weet iemand de oplossing van mijn grote probleem?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nou ben ik het gecrash van 0.9 zat 8)7 ..
Ik ga 0.91 eens proberen, hopelijk hebben ze daar een zwik bugs uitgesloopt.

-edit-
Veel mensen hebben rare problemen met 0.9, het ligt dus niet aan mij :P

[Voor 26% gewijzigd door 2Dutch op 30-06-2004 14:12]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

mol99 schreef op 30 juni 2004 @ 14:11:
Weet iemand de oplossing van mijn grote probleem?
Bij Firefox is vooral een nieuw profiel belangrijk, probeer firefox dus op te starten via firefox.exe -p. Dan ben je dus al je data kwijt etc. , maar eventueel kopieer je belangrijke bestanden uit je oude profiel. Hopelijk werkt het dan...

• mol99
  • Laatst online: 29-11 21:19
Gert-Paul schreef op 30 juni 2004 @ 14:33:
[...]

Bij Firefox is vooral een nieuw profiel belangrijk, probeer firefox dus op te starten via firefox.exe -p. Dan ben je dus al je data kwijt etc. , maar eventueel kopieer je belangrijke bestanden uit je oude profiel. Hopelijk werkt het dan...
Helaas ook nu start hij niet op, komt alleen in processes te staan.

• Roeligan
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58

Roeligan

Feyenoord

Ik heb 0.91 installed. Leuk die tabs standaard, echter die tab-balk zie je niet standaard, pas als ik een link open in new tab zie ik hem. IOk wil hem standaard zien, maar kan in about:config nix vinden (ook in options de "hide tabbar when only 1 site is open" uitgevinkt)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Roeligan schreef op 30 juni 2004 @ 14:47:
Ik heb 0.91 installed. Leuk die tabs standaard, echter die tab-balk zie je niet standaard, pas als ik een link open in new tab zie ik hem. IOk wil hem standaard zien, maar kan in about:config nix vinden (ook in options de "hide tabbar when only 1 site is open" uitgevinkt)
raar, die optie in advaned is wel de goede om dit op te lossen. Ook hier, probeer een nieuw profiel. Kan zijn dat de jouwe beetje corrupt geworden is..
JMT schreef op 30 juni 2004 @ 12:50:
En nu is die "update available" veranderd in een "critical update"... Misschien wisselt t elkaar wel af maartoch.. ¿
Als je er eventueel vanaf wilt:

Verwijder de volgende code uit prefs.js in je Firefox profiel en zet dan eventueel in je opties > advanced > de softwareupdate voor Firefox uit.
code:
1
2
3
4
5
user_pref("update.app.updateDescription", "Firefox 0.9.1");
user_pref("update.app.updateURL", "http://www.mozilla.org/products/firefox/");
user_pref("update.app.updateVersion", "0.9.1");
user_pref("update.app.updatesAvailable", true);
user_pref("update.severity", 2);
mol99 schreef op 30 juni 2004 @ 14:39:
Helaas ook nu start hij niet op, komt alleen in processes te staan.
Probeer eens. Verwijder Firefox helemaal, rename je profiel folder in C:\Documents and Settings\username\ApplicationDate door bv een getal achter de de naam van de map Mozilla te geven. Start dan Firefox op ndadat je die opnieuw geïnstalleerd hebt. Ik hoop voor je dat het dan wél werkt!

• The-Freak
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-06 14:36
Ik gebruik FireFox nu 1 dag en ben er ZEER tevreden over. Het werkt een stuk sneller als IE en ook die tabs vind ik erg handig.Ik had al eerder andere browsers als Netscape gebruikt, maar dit is toch de beste browser die ik tot nu toe gevonden heb. Flashanimatie werken goed, girotel werkt perfect. De reden dat ik ben overgestapt ben, was nadat ik had gehoord dat er een aantal ernstige lekken in IE zaten die Microsoft nog niet kon oplossen.

• njh846
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 30-06-2006
gebruik versie 0.8 nu een week en vind het echt zoveel beter als inet explorer.

geen last van spyware, snel en gratis :*)

één negatief puntje: dat de downloader er mee kapt als je het laatste venster sluit (zodat er geen firefox meer open staat)

specs

• LuCarD
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

njh schreef op 30 juni 2004 @ 16:42:
gebruik versie 0.8 nu een week en vind het echt zoveel beter als inet explorer.

geen last van spyware, snel en gratis :*)

één negatief puntje: dat de downloader er mee kapt als je het laatste venster sluit (zodat er geen firefox meer open staat)
0.8 ??? Ermm 0.9.1 is net uit waarom pak je een oudere versie?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ff 0.9.1
wordt bij een link vanuit een ander prog dan ff 2x gestart. hoe kenk da oplossen?

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:20

Bananenplant

Ceci n'est pas une trompette

mag ik heel opportunistisch vragen of er mensen een apt-source voor vuurvos 0.9 weten :/ ?

Signal. Speak freely

• bartware

bartware

@jabber.org

Hmmm, wou net van 0.8 naar 0.9 upgraden bij mijn ouders, zie dat er al een 0.9.1 is dus die maar.
En nu werkt het niet meer om met ALT-ENTER in de adresbalk een nieuwe tab te openen. Op mijn eigen machine met 0.9 werkt dit nog wel.
Meer mensen daar last van? Of helpt een nieuw profiel? Ben daar niet zo happig op namelijk.

Overigens is het icoon in de linkerbovenhoek en op de taakbalk nog steeds het oerlelijke Window logo. :(
edit: Dit is op Win98.... (vergeten erbij te zetten, voor mensen gaan vragen)

[Voor 10% gewijzigd door bartware op 30-06-2004 21:44]

Heb ik me begrepen?

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Hmmm valt me nu ineens op dat deze pagina (en andere pagina's op GoT) niet meer helemaal naar boven gaan als je onderaan staat en je doet refresh, kennelijk is die bug er eindelijk ook uit, HULDE! :D

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee