[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 69 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.449 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18
Die updates is leuk, maar nog veel leuker dat er nieuws komt over de 744 :P
Ik kan haast niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90144

sOidivUs schreef op 29 juli 2004 @ 09:43:
[...]

Heej, dan heb ik je over horen komen! :P Ik woon ook in Huizen namelijk :) Best grappig om de er is een luchtfoto van te zien, hoewel mijn huis er niet op staat, is op de foto een stuk meer naar rechts en beneden toe :)

Huis van mn oom en tante staat r wel op :P
Jammer joh. Ik heb eventueel nog meer foto's, maar ik mag er hier maar max 10 kwijt. Eventueel heb ik de originele foto voor je, deze hier zijn allemaal geresized.
Voeg me ff toe aan MSN: M'n Tweakers ID at hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Sleepie schreef op 30 juli 2004 @ 13:47:
Die updates is leuk, maar nog veel leuker dat er nieuws komt over de 744 :P
Ik kan haast niet wachten :D
ja dat wordt echt een super kist _/-\o_

als je nu de PMDG helemaal opnieuw weer wilt installeren kun je dan gewoon de installer draaien en daarna meteen deze nieuwe update? of moet je dan weer eerst die 1.2 to 13.3 update draaien en dan deze nieuwe ? :?

[ Voor 31% gewijzigd door jos_zwa op 30-07-2004 16:50 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54
Gilly schreef op 30 juli 2004 @ 06:53:
[...]

En je Dbase van FSnav opnieuw laten bouwen ;)
Hmmm, ja. De laatste keer dat ik met FSNav serieus aan de gang was is ehm, 2 jaar geleden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90313

jos_zwa schreef op 30 juli 2004 @ 16:48:
[...]

ja dat wordt echt een super kist _/-\o_
Eerst zien dan geloven hoewel pmdg best aardige dingen heeft gemaakt tot nu toe moet ik het maar afwachten. Ze zijn erg goed om alles rooskleurig te maken dus ik verwacht er nog maar niet te veel van, kan het alleen maar meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:55
Anoniem: 90313 schreef op 31 juli 2004 @ 09:58:
[...]

Eerst zien dan geloven hoewel pmdg best aardige dingen heeft gemaakt tot nu toe moet ik het maar afwachten. Ze zijn erg goed om alles rooskleurig te maken dus ik verwacht er nog maar niet te veel van, kan het alleen maar meevallen :)
Ach ik hoop dat hij net zo goed gaat worden als de B747 PSS
toen der tijd.

Dan kan het nog wel eens een mooi kistje worden.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had het al op SimDeparture geplaatst maar wil het ook hier even met de rest delen :) Sinds enige dagen is DirectX 9.0C gereleased door Microsoft. Ze hebben er opvallend weinig publiciteit aan gegeven maar het is zeer zeker de moeite waard.

Heb met 3DMark 2001 SE een score die na installatie van DirectX 9.0C maar liefst 30% hoger is dan de meting met DirectX 9.0B. Dus wellicht geeft het FS ook weer een positieve boost, heb dat nog niet getest.

DirectX 9.0C is te downloaden vanaf http://www.microsoft.com/directx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 90313 schreef op 31 juli 2004 @ 10:37:
Had het al op SimDeparture geplaatst maar wil het ook hier even met de rest delen :) Sinds enige dagen is DirectX 9.0C gereleased door Microsoft. Ze hebben er opvallend weinig publiciteit aan gegeven maar het is zeer zeker de moeite waard.

Heb met 3DMark 2001 SE een score die na installatie van DirectX 9.0C maar liefst 30% hoger is dan de meting met DirectX 9.0B. Dus wellicht geeft het FS ook weer een positieve boost, heb dat nog niet getest.

DirectX 9.0C is te downloaden vanaf http://www.microsoft.com/directx
Wacht maar af als je de nieuwe ATI drivers er bij heb :) 4.8
Dan zal je pas zien welke goede veruitgangen je boekt met DRX 9.0c
Maar helaas hij is alleen nog als Beta teverkrijgen.

Maar het draaid wel stukke beter

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Precision Manuals Forum
Captains-

As I announced last night, the entire PMDG development team is now heavily into the build-out process on the PMDG 747-400. As always in PMDG's history, we are not discussing a release date, but suffice to say that we are still a few months away at the very least.

In the coming weeks, we will begin showing you a features list- and I expect that by the beginning of september you will be seeing images of the airplane as it rolls down the assembly line.

This being our second MSFS project- we are in the happy position to learn from a few design decisions on the 737 series that did not turn out as well as we'd hoped (spoilers...<cough> and with the opportunity to start from the ground up- we are expecting to raise the quality and value peg just a few rungs higher.

In the mean time, I am looking to gauge interest in a unique opportunity that has presented itself to us here at PMDG.

PMDG has been approached by a world recognized manufacturer of desktop airliner models. This company has designed for the PMDG Development team an airline-model quality 747-400 airplane in 1:200 scale that comes with the PMDG House Livery applied in all it's glory.

We routeinely hear from employees of various airlines, Boeing, and various aviation related organizations that they are excited about the products PMDG is bringing to market. You can imagine our surprise to learn the company most well recognized for the quality aircraft models purchased by most of the worlds airlines was interested in putting our logo on our up-and-coming "Queen."

As part of our discussion with them, we have asked for a limited production run to include an airplane for any PMDG customer who might also wish to buy one.

The airplane is an airline advertising quality 1:200 scale resin/fiber model painted and detailed with laser cut graphics, including the PMDG name and chrome world map. GE engines adorn the nearly 14" airplane as it sits upon a mahogany/metal stand with the PMDG logo displayed proudly on the base. Each aircraft will be presented with a numer and certificate indicating it's rank in the one-time production run.

I should caution you that the airplanes are NOT cheap. Final pricing will depend heavily on the number of customers who place firm orders- and we expect the price to range as high as $300 plus shipping. (I expect final pricing to be a bit less, however.) If there is sufficient interest, we will ask for a larger production run to include interested PMDG Customers. If insufficient interest exists, it would become cost prohibitive to offer and no orders will be placed...)

The airplane will ship directly to you from the factory.

We don't have a sample to show you- (they are going to run all of them in a single product run) but I have three UAL 747-400 models from this company that were given to me by UAL as awards at various points in my career at that airline. I'd be happy to take a photograph or two so that you can see what you will be getting in terms of size/quality.....

As an added bonus, PMDG will provide a 50% discount on the PMDG 747-400 Queen of the Skies for any customer who purchases a 747-400 model as part of this arrangement.

In order to gauge your interest in such an unusual offering, we have set up an email account specifically to "log interest" in the offering. If you SERIOUSLY INTERESTED in purchasing a model, drop me an email at airplanemodel@precisionmanuals.com

DO NOT INCLUDE A CREDIT CARD NUMBER.... But please DO provide your full name, email address and the address to which the airplane would be shipped. (For estimating your shipping costs....) We will provide you with information and updates privately until a decision has been made to move forward with an order or not....

As always if you have questions, let me know- I'll do my best to get answers for you... I think this is a unique and interesting opportunity for those customers who may want one....

As other such opportunities are presented to us- we will let you know!

Robert S. Randazzo
Precision Manuals Development Group
www.precisionmanuals.com
Bron: http://forums.avsim.net/d...&topic_id=59459&mode=full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blackhole schreef op 31 juli 2004 @ 10:43:
[...]

Wacht maar af als je de nieuwe ATI drivers er bij heb :) 4.8
Dan zal je pas zien welke goede veruitgangen je boekt met DRX 9.0c
Maar helaas hij is alleen nog als Beta teverkrijgen.

Maar het draaid wel stukke beter
Gaan die 4.8 drivers zo'n knaller worden?? Nog niks over gelezen :) Enige nieuws wat ik weet van ATI is dat ze voor DOOM 3 de OPENGL drivers een enorme boost gaan geven.
En DX9.0C is geen beta maar inmiddels stable release of bedoelde je dat 4.8 beta is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 90313 schreef op 31 juli 2004 @ 11:52:
[...]

Gaan die 4.8 drivers zo'n knaller worden?? Nog niks over gelezen :) Enige nieuws wat ik weet van ATI is dat ze voor DOOM 3 de OPENGL drivers een enorme boost gaan geven.
En DX9.0C is geen beta maar inmiddels stable release of bedoelde je dat 4.8 beta is?
Ik had het over die 4.8 :)

JA maar Farcry en zo word ook beter gemaakt met de nieuwe drivers.
En er komen nog veel meer dingen van ATI die beter onder steund gaan worden met de nieuwe release van hun drivers.
Dus het is afwachten wat het eind produkt gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blackhole schreef op 31 juli 2004 @ 11:55:
[...]

Ik had het over die 4.8 :)

JA maar Farcry en zo word ook beter gemaakt met de nieuwe drivers.
En er komen nog veel meer dingen van ATI die beter onder steund gaan worden met de nieuwe release van hun drivers.
Dus het is afwachten wat het eind produkt gaat doen.
idd als ATI beetje ritme vasthoudt zoals ze afgelopen maanden deden gok ik op een release medio volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Weet iemand toevallig of er ook een debugger in FS zit?
Was een fijne vlucht aan het doen van Dublin naar Amsterdam.
Daling ingezet, boem weg FS. :(

Baal ik toch wel van aangezien je niet ergens midden in de lucht je vlucht kunt vervolgen/beginnen. En aangezien ik dat ding op real-time had staan baal ik gewoon dat ik em niet heb kunnen afmaken.
Gebeurd wel eens vaker. Heb al eens mijn pc opnieuw opgezet + FS2004 opnieuw geinstalleerd met AI van Frank, maar helaas nog steeds af en toe een crash. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 22:08
iemand geinteresseerd in een schaalmodelletje 744 met PMDG livery ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 09:34

Kolky

subtitle not available

rellehenk schreef op 31 juli 2004 @ 17:30:
[...]

iemand geinteresseerd in een schaalmodelletje 744 met PMDG livery ;)
Wel geïnteresseerd, maar voor $300 toch wat minder...

Ik ga wel voor €14,95 een ander 744 schaalmodelletje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Anoniem: 111246 schreef op 31 juli 2004 @ 16:50:
Weet iemand toevallig of er ook een debugger in FS zit?
Was een fijne vlucht aan het doen van Dublin naar Amsterdam.
Daling ingezet, boem weg FS. :(

Baal ik toch wel van aangezien je niet ergens midden in de lucht je vlucht kunt vervolgen/beginnen. En aangezien ik dat ding op real-time had staan baal ik gewoon dat ik em niet heb kunnen afmaken.
Gebeurd wel eens vaker. Heb al eens mijn pc opnieuw opgezet + FS2004 opnieuw geinstalleerd met AI van Frank, maar helaas nog steeds af en toe een crash. :(
Ik denk dat je het in de hardware zal moeten zoeken aangezien het na een herinstallatie van windows en het spel nog steeds niet opgelost is. Is het in andere games ook? Draai 3D Mark 03 eens voor een uurtje of doe eens een stresstest met Sisoft Sandra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739 schreef op 31 juli 2004 @ 23:10:
[...]
Ik denk dat je het in de hardware zal moeten zoeken aangezien het na een herinstallatie van windows en het spel nog steeds niet opgelost is. Is het in andere games ook? Draai 3D Mark 03 eens voor een uurtje of doe eens een stresstest met Sisoft Sandra.
Ik speel nauwelijks andere games. Wel voor de laatste reinstall GTA3 nog eens gedaan, maar daar ook geen rare dingen.
Kijk verder wel veel films/series op de tv via de computer.
Maar dat zal wel geen 3D stuff zijn.

Heb verder ook niks overgeclocked.

Maar de ene keer is het na 10 min vliegen en de andere keer na een uur.
Kinda weird toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Inderdaad weird. Hij geeft geen enkele foutmelding waar je iets uit kunt halen ?
Ik neem aan dat je een check op virussen en spyware al hebt gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleepie schreef op 01 augustus 2004 @ 00:04:
Inderdaad weird. Hij geeft geen enkele foutmelding waar je iets uit kunt halen ?
Ik neem aan dat je een check op virussen en spyware al hebt gedaan ?
Zal de volgende keer de exacte melding even opschrijven (als ik ben uitgescholden). Maar dacht 't niet nee.

En ik draai Symantec Anti Virus Corp. 9.0 die elke 15 min checked op updates en deze installeerd zodra deze aanwezig zijn. En alle files die geopend en gewijzigd worden gecheked. Ook doet dat ding aan HTTP/POP/SMTP scanning.
En spyware komt veel al niet eens door de firewall heen (zyxel 650-H31) en heb ook zo'n hostfile waarin de meeste spyware/adware banners etc staan die verwijzen allemaal 127.0.0.1. En adware draait 1x per week maar vind alleen maar cookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385

IK heb hier nu een paar leuke heli's maar hoe kan ik een line up krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 09:01
Eindelijk is er dan een echt vliegtuig uitgekomen :P

Vanmorgen vertrokken vanaf Johannesburg Intl. voor een ruim 10 uur durende vlucht naar Schiphol.
Project Opensky Airbus 340-200. 155ton zfw en 70ton fuel, kraken dus :7

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

en wat zijn je ervaringen tot nu toe?

vraagje aan iedereen:

een kennis van mij speelt ook veel fs2004 maar wil ook mooie water textures, maar hij heeft een geforce2mx :X en dat heeft een hele oude directX erop zitten natuurlijk. weet iemand nog mooi water textures van avsim.com ofzo die hierop goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
jos_zwa schreef op 01 augustus 2004 @ 14:53:
en wat zijn je ervaringen tot nu toe?

vraagje aan iedereen:

een kennis van mij speelt ook veel fs2004 maar wil ook mooie water textures, maar hij heeft een geforce2mx :X en dat heeft een hele oude directX erop zitten natuurlijk. weet iemand nog mooi water textures van avsim.com ofzo die hierop goed werken?
Als hij echt veel FS2004 speelt, lijkt het me slim om een beetje te investeren in een andere kaart. Nu de nieuwste ATI's en NVidia's uit zijn, koop je voor een leuk bedrag een Radeon9700Pro/9800Pro of een TI4600/FX5200 of iets dergelijks op de tweedehands markt.
Lijkt me beter dan doorklooien met een Geforce2 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ik FS weer heb opgepakt loop ik tegen een oud probleem aan wat ik wel is eerder genoemd heb :( Nog steeds last van trillende textures ondanks maximale AA en AF settings. In FS9 staan settings ook volledig open. Ik heb al zitten testen met settings in FS9, AA en AF lager zetten maar zonder resultaat.

Ik heb er getracht filmpje te maken en met een demo van avi to mpeg converter omgezet. Vandaar links bovenin het woord unregistered. Filmpje is 2.8mb ik hoop dat ik op deze manier beetje duidelijk maak wat probleem is.

http://www.simdeparture.nl/movies/trillende_textures.mpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 90313 schreef op 01 augustus 2004 @ 15:03:
Nu ik FS weer heb opgepakt loop ik tegen een oud probleem aan wat ik wel is eerder genoemd heb :( Nog steeds last van trillende textures ondanks maximale AA en AF settings. In FS9 staan settings ook volledig open. Ik heb al zitten testen met settings in FS9, AA en AF lager zetten maar zonder resultaat.

Ik heb er getracht filmpje te maken en met een demo van avi to mpeg converter omgezet. Vandaar links bovenin het woord unregistered. Filmpje is 2.8mb ik hoop dat ik op deze manier beetje duidelijk maak wat probleem is.

http://www.simdeparture.nl/movies/trillende_textures.mpg
Echt goed man Ati 8)7

Duw je Mip Map kwaliteit is wat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gilly schreef op 01 augustus 2004 @ 15:07:
[...]

Echt goed man Ati 8)7

Duw je Mip Map kwaliteit is wat terug.
Mipmap zowel in windows settings als in FS wat omlaag gedaan. Als ik hem op 2 zet in FS is trillen al ietsje minder maar is het 1 grote mist en het likje verf op me kist is ook uitgelopen :( .

Zit nu bijna jaar met die ati radeon 9800 in me kast maar begin toch langzaam te twijfelen aan ATI in combinatie met FS2004. Ik moet zeggen dat ik met andere games weinig problemen heb en een heel behoorlijk beeld te voorschijn tover.

Had voor deze kaart toen der tijd bijna 300 euro betaald en wil er eigenlijk nu toch minder aan besteden als ik een nieuwe koop. Maar helaas krijg ik idee dat ik er alleen maar op achter uit ga als je kaart met benchmarks naast andere kaarten legt.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 01-08-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Dutchcommando en ikzelf zijn gisteren begonnen aan onze World Tour. In 42 legs doen we alle continenten aan (behalve Antarctica) op ons rondje rond de wereld.
De hele tour wordt gevlogen met de PMDG 737-800 (misschien later een enkele langere etappe met de PMDG 747-400). DutchCommando vliegt de KLM5575 en ikzelf hop rond de wereld in de TRA1711.
De eerste korte etappe zit erop, we staan in Manchester. De World Tour is te volgen op onze website : http://worldtour.dutchcommando.nl

Elke leg met een kort verslag in beeld en tekst. Een hoop werk, maar hopelijk leuk voor jullie allen om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
FunkySmell schreef op 30 juli 2004 @ 13:00:
Ik ben sinds kort weer aan het simmen, maar die geluidskaart van mij begint me nu toch wel de keel uit te hangen met knetters tikken enz, zelfs met dxdiag settings op software (wel een stuk beter maar nog niet ok).
Mijn vraag is dus met welke surround kaart heb ik dat niet ?
Liever geen 24 bits kaart oid.
Goede drivers voor w2k en w98se is een must.
Prijs tussen 0 en 150 euro.
Welke kaart heb je nu dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 90313 schreef op 01 augustus 2004 @ 15:17:
[...]

Zit nu bijna jaar met die ati radeon 9800 in me kast maar begin toch langzaam te twijfelen aan ATI in combinatie met FS2004. Ik moet zeggen dat ik met andere games weinig problemen heb en een heel behoorlijk beeld te voorschijn tover.
ik heb zelf een Radeo9800Pro en heb onder fs2004 nog nooit ergens last van gehad hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88911

Gilly schreef op 01 augustus 2004 @ 13:52:
Eindelijk is er dan een echt vliegtuig uitgekomen :P

Vanmorgen vertrokken vanaf Johannesburg Intl. voor een ruim 10 uur durende vlucht naar Schiphol.
Project Opensky Airbus 340-200. 155ton zfw en 70ton fuel, kraken dus :7

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham05.jpg

Knipperdeknip
Joooaaa :D Gisteren na de release de Swiss bak gedownload , gelijk een Zurich - New York er tegen aan gepleurd
8 uur en 10 minuten :o alleen een bugje met dat PSS geval : Flaps heeft maar 3 posities bij mij ( 0 , 1 en full )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jos_zwa schreef op 01 augustus 2004 @ 17:40:
[...]

ik heb zelf een Radeo9800Pro en heb onder fs2004 nog nooit ergens last van gehad hoor....
Kwam op simflight.com ook een paar mensen tegen met hetzelfde probleem die ook nog steeds geen oplossing hebben. Begin er echt helemaal gek van te worden :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 88911 schreef op 01 augustus 2004 @ 18:12:
[...]

Joooaaa :D Gisteren na de release de Swiss bak gedownload , gelijk een Zurich - New York er tegen aan gepleurd
8 uur en 10 minuten :o alleen een bugje met dat PSS geval : Flaps heeft maar 3 posities bij mij ( 0 , 1 en full )
Ohhh, B)

flaps-position.0 = 0
flaps-position.1 = 8
flaps-position.2 = 14
flaps-position.3 = 18
flaps-position.4 = 22
flaps-position.5 = 32

Staat trouwens nieuwe FDE op Avsim, die dat links hellen en nog wat kleine dingetjes verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sleepie schreef op 01 augustus 2004 @ 16:15:
Dutchcommando en ikzelf zijn gisteren begonnen aan onze World Tour. In 42 legs doen we alle continenten aan (behalve Antarctica) op ons rondje rond de wereld.
De hele tour wordt gevlogen met de PMDG 737-800 (misschien later een enkele langere etappe met de PMDG 747-400). DutchCommando vliegt de KLM5575 en ikzelf hop rond de wereld in de TRA1711.
De eerste korte etappe zit erop, we staan in Manchester. De World Tour is te volgen op onze website : http://worldtour.dutchcommando.nl

Elke leg met een kort verslag in beeld en tekst. Een hoop werk, maar hopelijk leuk voor jullie allen om te lezen.
Leuk ! Ik ga jullie reis volgen :)

BTW een leg in de 744 doen is erg positief denken.. Ik hoop het ook hoor, maar lijkt me errug stug. Of je moet 4 maanden over de tour doen...

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Wilde schreef op 01 augustus 2004 @ 20:57:

Leuk ! Ik ga jullie reis volgen :)

BTW een leg in de 744 doen is erg positief denken.. Ik hoop het ook hoor, maar lijkt me errug stug. Of je moet 4 maanden over de tour doen...
Nou, we hebben niet iedere dag allebei tijd he :)
Met 2 vluchten per week, ben je nog altijd 21 weken zoet, das een klein half jaar.
Ik hoop dat PMDG dan toch wel klaar is met zijn B744 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:48
maar er zitten kleine legs tussen. maar vlieg je ze online op IVAO?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75590

Al een tijd hier niet meer geweest. Ik zal ook wat screens plaatsen. Het is een mengelmoesje geworden van FS2000 tot en met FS2004.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/f16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/dc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/airbus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/virgin01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/f16a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/f16b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/f16c1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/f16d1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/ba1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/lear01a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/land01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/land02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/land03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kg.norg/overig/land04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
jeehaa schreef op 01 augustus 2004 @ 21:29:
Er zitten inderdaad een paar kleine Legs in Europa tussen. Bijvoorbeeld aan het einde. Dit omdat we gewoon een hoop velden aan willen doen en omdat we van EGCC, LIRF en EDDF bijvoorbeeld weten dat er mooie scenery voor is.

De legs die we online doen, zullen we op VATSIM doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
jeehaa schreef op 01 augustus 2004 @ 21:29:
We vliegen enkele legs online op VATSIM. Vaak zullen we in gebieden komen waar toch nooit ATC is en het dus onzinnig is om al die proggies op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

DutchCommando schreef op 01 augustus 2004 @ 22:50:
[...]

We vliegen enkele legs online op VATSIM. Vaak zullen we in gebieden komen waar toch nooit ATC is en het dus onzinnig is om al die proggies op te starten.
Zeg nooit nooit ;) Ik had Sleepie beloofd om Dubai Intl te bemannen met ATC als julie daarlangs zouden komen :7 8)7

Welke F16 is dat? Mooie collectie btw. Oh en de airbus pics zijn natuurlijk weer uitmuntend _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ND863 op 01-08-2004 23:17 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
ND schreef op 01 augustus 2004 @ 23:15:
[...]

Zeg nooit nooit ;) Ik had Sleepie beloofd om Dubai Intl te bemannen met ATC als julie daarlangs zouden komen :7 8)7

Welke F16 is dat? Mooie collectie btw. Oh en de airbus pics zijn natuurlijk weer uitmuntend _/-\o_
Dubai Intl is bij Leg 28 en 29. Ik zal je tijdig waarschuwen Noofmans, zodat je alle Noord- en Zuidpool SIDS nog eens op je gemak kunt doornemen.
Of heb je nog andere verrassingen in petto voor ons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ND schreef op 01 augustus 2004 @ 23:15:
[...]

De ene is F-16 Fighting Falcon (VIPER) by Kirk Olsson (USVIPER.ZIP)
en de andere is de Hellenic Air Force F-16C Block 50 ook van Kirk Olsson, Nick Karatzides, Angelos Hatzikatakos, Eric Marciano, Jan Rosenberg (f16_haf3.zip)
Alletwee vanaf flightsim.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Mensen kheb een nieuwe pc, wil graag weer FS2k4 spelen..

Maar ik wil dat wel met een zooi AI erin. IK heb ooit ergens de AI van FrankO gedownd, maar die site is down zag ik. Is deze nog ergens te downloaden? Of zijn er nog alternatieven?
Heb weinig zin om allemaal van die losse pakketjes te installeren namelijk....

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Andre21 schreef op 02 augustus 2004 @ 11:22:
Mensen kheb een nieuwe pc, wil graag weer FS2k4 spelen..

Maar ik wil dat wel met een zooi AI erin. IK heb ooit ergens de AI van FrankO gedownd, maar die site is down zag ik. Is deze nog ergens te downloaden? Of zijn er nog alternatieven?
Heb weinig zin om allemaal van die losse pakketjes te installeren namelijk....
Frank heeft wat problemen gehad met ProjectAI, dus zijn site is in ieder geval tijdelijk offline. Zijn pakket is te vinden op de nieuwsgroepen van usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Sleepie schreef op 02 augustus 2004 @ 11:48:
[...]

Frank heeft wat problemen gehad met ProjectAI, dus zijn site is in ieder geval tijdelijk offline. Zijn pakket is te vinden op de nieuwsgroepen van usenet.
Ok das dan jammer... ZIjn er redelijke alternatieven?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
En we waren natuurlijk ook aangekomen 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/fajseham22.jpg

Kicke beestje hoor die -200 met PSS paneeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385

Anoniem: 76385 schreef op 01 augustus 2004 @ 11:08:
IK heb hier nu een paar leuke heli's maar hoe kan ik een line up krijgen?
*Kick*
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Anoniem: 75590 schreef op 01 augustus 2004 @ 22:33:
Al een tijd hier niet meer geweest. Ik zal ook wat screens plaatsen. Het is een mengelmoesje geworden van FS2000 tot en met FS2004.
Hoe kom je aan die mooie scenery in de eerste twee foto's? Het water is echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gilly schreef op 02 augustus 2004 @ 21:11:
En we waren natuurlijk ook aangekomen 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kicke beestje hoor die -200 met PSS paneeltje ;)
Tsja, je weet het ondertussen wel :) Geen commentaar meer nodig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Vlucht van vandaag brengt ons terug naar "huis", EHAM - FAJS (Johannesburg) met de A340-200. Tijd's duur ~10:09.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamfajs01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamfajs02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamfajs03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamfajs04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamfajs05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamfajs06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamfajs07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamfajs08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamfajs09.jpg

Peut verstoken op FL310 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19973

Vlieg je dat nou real-time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Als FS net niet vastgelopen zou zijn, ja. :(

Wat echter niet wil zeggen dat ik 10 uur achter de pc zit, heb hoopjes andere dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739 schreef op 02 augustus 2004 @ 23:01:
[...]
Hoe kom je aan die mooie scenery in de eerste twee foto's? Het water is echt prachtig.
Het water is gemaakt door Lynn en Bill Lyons, gedownload van flightsim.com (fs9wat.zip) De kleur van het water is erg afhankelijk van het tijdstip en het weer, zoals je ook wel op de screens ziet, want al de screens waar je water ziet is die van Lynn en Bill Lyons.

Land texture is gemaakt door Lennart Arvidsson, gedownload van flightsim.com (lennarts.zip) en is eigenlijk voor FS2002, maar ik gebruik hem ook in FS2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Tijd voor een quizvraag:
Wat is er mis in het volgende plaatje?
(vorige week geschoten aan EHAM 18R)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/Images/747.jpg

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 22:32

Spotter

Lichtnicht

Ik zie zo geen fout (wel fototechnische, maar dat bedoel je vast niet), of bedoel je dat ie reversers heeft, terwijl het neusje nog in de lucht hangt? Dit kan gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
De enige fout die ik zie, is dat het geen flightsim screenshot is en deze foto dus eigenlijk niet in dit topic thuishoort :+
Reversers met de neus nog omhoeg is inderdaad normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik las elders dat dit eigenlijk niet mag.
Voor als een van de reversers blijft niet deploit.
Zeker bij een twee motorige jet.
Het stond ook in de pmdg 737 tutorial.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Het is zelfs belangrijk om zo snel mogelijk na touchdown van het main gear reverse thrust erop te gooien. Dit om de temperatuur en slijtage van de remmen zo laag mogelijk te houden.
Je moet zo snel mogelijk na main gear touchdown dus reverse thrust geven, en bij zo'n 80 knopen haal je de reverse thrust er dan geleidelijk weer af.
Als wat jij zegt echt zo in de PMDG Manual staat, is het gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Het staat in Timothy Metzinger's PMDG 737 tutorial, op p29 en p59.
Dat van de remmen kan zo zijn hoewel volgens www.crosinfo.nl de reverse
trust tussen 2300 en 0600 niet mag worden gebruikt.
Anyway, ik wil er wel het fijne van weten, maar het dreigt een beetje off topic
te worden dus laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Kzie geen spoilers. Of zitten die verborgen achter de vleugel.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
mekkieboek schreef op 03 augustus 2004 @ 22:51:
Het staat in Timothy Metzinger's PMDG 737 tutorial, op p29 en p59.
Dat van de remmen kan zo zijn hoewel volgens www.crosinfo.nl de reverse
trust tussen 2300 en 0600 niet mag worden gebruikt.
Anyway, ik wil er wel het fijne van weten, maar het dreigt een beetje off topic
te worden dus laat maar.
Ik heb het opgezocht in een zeer betrouwbaar boek ;) dat ik hier heb liggen. Ik heb het even vrij vertaald.
Dat tussen 2300LT en 0600LT de reversers niet gebruikt mogen worden, kan heel goed. Dat zijn de tijden dat ook de speciale RNAV transitions op Schiphol gelden, allemaal om geluidsoverlast te voorkomen.

Op La Paz bijvoorbeeld op hele grote hoogte is het weer helemaal anders, daar mogen juist de remmen niet of nauwelijks gebruikt worden. Door de erg ijle lucht daar is de koeling gewoon niet goed genoeg en zouden je remmen zomaar oververhitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 03-08-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Ik ben ff aan het kijken of de PMDG 737 niet wat voor mij is (een fervente PSS Airbus fan...): iedereen hier is er zo enthousiast over dat ik langzamerhand denk dat ik er ook maar aanmoet geloven... (het ís toch nog steeds de beste add-on die er is of vergis ik me nou...?)
Ik wil daarom wat documentatie downloaden van de PMDG site om te zien hoe ingewikkeld het allemaal is: gewoon ff eraan snuiven voordat ik 'm koop.
Maar... er is zo'n gigantische lading aan manuals daar! Ik weet niet wat ik moet downloaden! Kan iemand mij vertellen welke files ik moet bekijken om een goede algemene indruk van alles te krijgen? Als ik 'm koop wil ik 'm ook ECHT leren bedienen, dus diepgaand. Dus wil ik graag ook diepgaande info lezen...

Nog ff wat anders... Als ik het goed begrijp is er een update annex add-on die je ook moet kopen...?

PMDG 737: The Next Generation for MS Flight Simulator 2002/2004 [$39.95]
PMDG 737-800/900 V1.1(Requires PMDG 737: The Next Generation) for MS FS2004 (FS9) [$27.95]

Ik begrijp dat die 800/900 add-on ook extra dingen toevoegt aan de standaard 737? Klopt dat? Zo ja, dan is het niet bepaald een goedkope add-on, wel...? Of is die standaard 737 helemaal compleet...? Het is me niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Anoniem: 16235 schreef op 04 augustus 2004 @ 10:58:
Ik ben ff aan het kijken of de PMDG 737 niet wat voor mij is (een fervente PSS Airbus fan...): iedereen hier is er zo enthousiast over dat ik langzamerhand denk dat ik er ook maar aanmoet geloven... (het ís toch nog steeds de beste add-on die er is of vergis ik me nou...?)
Ik wil daarom wat documentatie downloaden van de PMDG site om te zien hoe ingewikkeld het allemaal is: gewoon ff eraan snuiven voordat ik 'm koop.
Maar... er is zo'n gigantische lading aan manuals daar! Ik weet niet wat ik moet downloaden! Kan iemand mij vertellen welke files ik moet bekijken om een goede algemene indruk van alles te krijgen? Als ik 'm koop wil ik 'm ook ECHT leren bedienen, dus diepgaand. Dus wil ik graag ook diepgaande info lezen...

Nog ff wat anders... Als ik het goed begrijp is er een update annex add-on die je ook moet kopen...?

PMDG 737: The Next Generation for MS Flight Simulator 2002/2004 [$39.95]
PMDG 737-800/900 V1.1(Requires PMDG 737: The Next Generation) for MS FS2004 (FS9) [$27.95]

Ik begrijp dat die 800/900 add-on ook extra dingen toevoegt aan de standaard 737? Klopt dat? Zo ja, dan is het niet bepaald een goedkope add-on, wel...? Of is die standaard 737 helemaal compleet...? Het is me niet helemaal duidelijk...
De PMDG is gewoon een goede addon. Of het de beste is, laten we daar geen uitspraak over doen.
Als je een goed inzicht wil hebben, kun je denk ik het beste op avsim.com even zoeken naar de tutorial van Timothy Metzinger.

Om eraan te ruiken zoals je het noemt, kun je ook met de standaard uit, heb je alleen de 737-600 en 737-700. Maar die zijn wel helemaal functioneel.
Als het dan bevalt kun je later de 737-800/900 bijkopen. Daarmee kun je nog wat dingen toevoegen aan de 737-600/700, maar dat is niet noodzakelijk. Je hebt inderdaad wel de PMDG 737 : Next Generation (de -600 en -700) nodig om de 737-800/900 te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben Metzinger tutorial nu aan het downloaden! :) Ik ben benieuwd...

Ik heb overigens net de review op Avsim gelezen, en daarin wordt wel gezegd dat de standaard PMDG 737 er beter uitziet (realistischer) met die update. Ook zijn er diverse dingen toegevoegd (o.a. TCAS). Maar ja, het wordt wel een dure grap dan...

Edit:
Om het nog duurder te maken... Ik ben er net achter gekomen dat je ook nog Active Camera 2004 moet kopen om de cabinb views te kunnen gebruiken... Nog eens 13 euro erbij... Pffffff... Hoeveel mensen hier hebben dit vliegtuig gekocht eigenlijk...?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 16235 op 04-08-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Anoniem: 16235 schreef op 04 augustus 2004 @ 11:42:
Pffffff... Hoeveel mensen hier hebben dit vliegtuig gekocht eigenlijk...?
Ik heb ze allemaal en het is een fantastiche add-on!!!!! Geen FS zonder PMDG voor mij! Oke, af en toe wat afwisseling, maar 95% van mijn vluchten doe ik toch wel met de 737!

Nu alleen nog wachten op de nieuwe add-on van ze! Kijk er toch enorm naar uit om af en toe een long-haul vlucht te doen in een 747 die as real as it gets is!

Slaapmans: heb je vakantie of zo? :) Super hoor: keep the forums alive! Leg 2 op http://worldtour.dutchcommando.nl was weer super om te lezen.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
davhor schreef op 04 augustus 2004 @ 12:31:
[...]
Slaapmans: heb je vakantie of zo? :)
Hij heeft gewoon weereens teveel tijd op zijn werk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
DutchCommando schreef op 04 augustus 2004 @ 12:35:
Hij heeft gewoon weereens teveel tijd op zijn werk. :+
Sssssssssst :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Aircraft overstressed
--------------------

Ik heb nu al drie keer (na 1 1/2 maand niet gevlogen te hebben) het probleem gehad dat mijn aircraft overstressed is door een overspeed.

Het vreemde is als volgt:
Het vliegtuig vliegt hoger dan FL100 met 315 KT zoals in de FMC staat. In eens maakt ie op een zeer vreemde manier een draai van 90 graden en schiet de snelheid omhoog naar over de 400 om binnen 5 seconden naar de 1000 te gaan. Tuurlijk krijg ik dan een overstressed aircraft, maar ik snap er werkelijk waar geen snars van hoe dat in 1 keer gebeurd. :(

Dit was het geval voor de update en na de update van de PMDG. Ik heb er ActiveSky2004 naast draaien. Ik weet niet of dit de oorzaak van het probleem kan zijn.

Iemand bekend met het probleem of weet iemand een oplossing? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Activesky doet soms wel raar met windshifts, maar dit verklaart de draai van 90 graden niet echt. Met de laatste patch en FSUIPC is dit opgelost trouwens.

Je vergeet niet per ongeluk je pitot heat aan te zetten (hoewel ik die draai dan nog niet snap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Sleepie schreef op 04 augustus 2004 @ 15:42:
Activesky doet soms wel raar met windshifts, maar dit verklaart de draai van 90 graden niet echt. Met de laatste patch en FSUIPC is dit opgelost trouwens.

Je vergeet niet per ongeluk je pitot heat aan te zetten (hoewel ik die draai dan nog niet snap)
Nope. De pitot heat staat gewoon aan. De laatste update van ActiveSky heb ik nog niet, maar ga ik er maar snel eens opknallen.

Ik ga dezelfde vlucht met dezelfde configuratie nog maar eens zonder ActiveSky vliegen (over een aantal dagen, helaas weer weinig tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Even een vraagje weet ieamnd hoe lang het duurt voor dat je een bestelling binnen krijgt van Hobbie Luchtvaart shop ?

Ik heb gisteren een order geplaats en vandaag is het bedrag eraf geschreven.
Dus hoe lang kan het nu ongeveer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff nog wat anders over die FMDG 737NG: heb je er eigenlijk wel wat aan als je geen charts en zo gebruikt...? Die heb ik namelijk niet (en snap ik ook niet, dus...). Kun je ook FS2004 plans importeren zoals dat in de PSS Airbus kan? Of zijn er een boel kant en klare plans te vinden online die goed werken met de 737NG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Blackhole schreef op 04 augustus 2004 @ 16:19:
Even een vraagje weet ieamnd hoe lang het duurt voor dat je een bestelling binnen krijgt van Hobbie Luchtvaart shop ?

Ik heb gisteren een order geplaats en vandaag is het bedrag eraf geschreven.
Dus hoe lang kan het nu ongeveer duren?
Als het op voorraad is heb je grote kans dat het de volgende dag binnen is. Bij bij in ieder geval wel met mijn high-altitude charts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
davhor schreef op 04 augustus 2004 @ 17:23:
[...]

Als het op voorraad is heb je grote kans dat het de volgende dag binnen is. Bij bij in ieder geval wel met mijn high-altitude charts.
Het gaat hier om de BOXED versie van de RFPB B747 200 :D
Want ik ben het nu gewoon een keer zat om steeds de orginele dl versie te moeten her branden , en wilde nu gewoon een org CD er van hebben.

Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Anoniem: 16235 schreef op 04 augustus 2004 @ 16:21:
ff nog wat anders over die FMDG 737NG: heb je er eigenlijk wel wat aan als je geen charts en zo gebruikt...? Die heb ik namelijk niet (en snap ik ook niet, dus...). Kun je ook FS2004 plans importeren zoals dat in de PSS Airbus kan? Of zijn er een boel kant en klare plans te vinden online die goed werken met de 737NG?
Natuurlijk heb je er wat aan. Je hebt misschien geen SID en STAR charts, maar die zijn gratis te vinden bij de meeste VACCs op Internet. Kwestie van een beetje zoeken.
En je snapt ze niet ? Tsja, het is natuurlijk maar hoe serieus je wil vliegen. Misschien wordt het tijd om eens iets te leren over SIDs en STARs ? Er is genoeg info te vinden en zo moeilijk is het allemaal niet. Verder werp ik me dan nog maar eens een keer op om je dingen uit te leggen die je echt niet snapt (na wat lezen natuurlijk) Mijn MSN adres is te vinden in mn profiel.

FS2004 plannen importeren gaat niet out of the box, maar er bestaat geloof ik wel een tooltje voor. En FP's zijn er genoeg te vinden, je moet ze dan alleen ff zelf in de FMC programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 16235 schreef op 04 augustus 2004 @ 16:21:
En zoals al gezegd, Metzinger's tutorial is echt heel goed.
Maak alle daarin beschreven vluchten (moet je wel eerst de 737ng hebben)
en er wordt een heleboel duidelijk. En niet alleen over de 737, ook over navigatie,
fuel planning, holding pattern etc... Het is eigenlijk een schande dat ik nog geen
donatie heb gegeven voor die tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
PMDG 737 is de beste in zijn klasse ja, ook de enige trouwens iets wel er wel bij zal helpen. Ariane heeft ook een goede complete kist tegenwoordig, maar met het geld dat daarvoor betaald moet worden zou ik de gok zeker niet nemen. Om nou Active Camera te kopen voor de virtuele cabine, dat lijkt me wat ver gaan. Ben er welgeteld 1 keer geweest om "O leuk" te denken bij mezelf. Beetje nutteloze "opties" als je het mij vraagt, net als een "functionele VC" iets wat niet functioneel is hoeft ook niet functioneel gemaakt te worden. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Over PMDG 737 gesproken, vanmorgen op Boston Logan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/kboseham38.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90144

Voor degenen die de weblog van Didimon op ATCBOX volgen......
http://www.atcbox.com/didimon/

<knip>
....Nu doorgaan (omdat het me nog niet verboden is nu) vind ik geen optie en om eerlijk te zijn is de lol er dan ook een beetje vanaf. Eerst dingen duidelijk stellen en dan zien we wel weer verder....
</knip>

Mocht hij echt moeten stoppen, dan stel ik voor dat we handtekeningen aktie o.i.d. beginnen om Daan te ondersteunen! Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Niet doen, als je het atcbox forum topic doorleest zie je dat Chi Wai en ik het daar al op een grappige wijze over hebben gehad. Daan moest er verschrikkelijk om lachen, maar hij zei ook dat hij eventueel wel een beroep op ons zou doen.
Vergeet niet dat hij het niet op de spits wil drijven, hij kan moeilijk voor een hobby als zijn weblog zijn baan op het spel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Eerlijkgezegd had ik dit al verwacht, hij ging soms wel heel diep in op sommige onderwerpen. Het valt me eigenlijk mee dat Transavia nu pas "ingrijpt". Tis natuurlijk prachtig wat ie doet, zolang de veiligheid niet in gevaar komt. Zodra hij meer bezig is met zijn hobbie dan met z'n werk gaat het fout, en ik kan me best voorstellen dat sommige mensen die indruk krijgen.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan daar niet op omdat ik geen login heb, maar ben wel benieuwd waar het nou precies over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Het punt is, dat een collega de directie van TRA heeft ingelicht over zijn weblog. Inhoudelijk hebben ze de blog nog niet bekeken overigens. De veiligheid is nooit in gevaar gekomen en DDM is zeker niet meer met zijn hobby bezig dan met zijn werk. Echter, TRA heeft nu vernomen dat er een aantal medewerkers aan het bloggen zijn. En zoals zo vaak zijn er dan altijd bij die het voor anderen wel eens kunnen verpesten. TRA is gewoon bang dat er teveel prijsgegeven zou kunnen worden op die weblogs en heeft gezegd dat ze hierover gaan praten. Daan (DDM) heeft een hele lijst met punten waarover hij in een goede sfeer met zijn werkgever gaat praten.
Er is overigens nog niks verboden, maar Daan heeft zelf besloten om tot er opheldering is te stoppen met zijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleepie schreef op 04 augustus 2004 @ 18:28:
[...]

Natuurlijk heb je er wat aan. Je hebt misschien geen SID en STAR charts, maar die zijn gratis te vinden bij de meeste VACCs op Internet. Kwestie van een beetje zoeken.
En je snapt ze niet ? Tsja, het is natuurlijk maar hoe serieus je wil vliegen. Misschien wordt het tijd om eens iets te leren over SIDs en STARs ? Er is genoeg info te vinden en zo moeilijk is het allemaal niet. Verder werp ik me dan nog maar eens een keer op om je dingen uit te leggen die je echt niet snapt (na wat lezen natuurlijk) Mijn MSN adres is te vinden in mn profiel.

FS2004 plannen importeren gaat niet out of the box, maar er bestaat geloof ik wel een tooltje voor. En FP's zijn er genoeg te vinden, je moet ze dan alleen ff zelf in de FMC programmeren.
mekkieboek schreef op 04 augustus 2004 @ 19:38:
[...]

En zoals al gezegd, Metzinger's tutorial is echt heel goed.
Maak alle daarin beschreven vluchten (moet je wel eerst de 737ng hebben)
en er wordt een heleboel duidelijk. En niet alleen over de 737, ook over navigatie,
fuel planning, holding pattern etc... Het is eigenlijk een schande dat ik nog geen
donatie heb gegeven voor die tutorial.
Ja, je kan wel een lading charts vinden her en der, maar ik heb (tot nu toe) geen idee welke ik nodig zou hebben... Er zijn er te veel, zal ik maar zeggen. Ik heb ook geen charts van de airways en zo. Dus ik weet totaal niet welke SIDS en STARS ik waar zou kunnen (of moeten) gebruiken. En dan heb je nog de landing charts (of hoe die ook moge heten), waarvan ik wel een beetje snap wat de bedoeling is, maar een heleboel ontgaat me toch ook weer. Er is eigenlijk gewoon te veel te vinden...
Ik heb een jaartje geleden ooit eens gezocht naar een goede tutorial op dit gebied, maar ik kon die eigenlijk niet vinden. En dat er (voor zo ver ik het doorheb) ook nog weer verschillende soorten charts zijn (van dezelfde soort maar met de info weer op andere plekken) maakt het er niet makkelijker op.
En ALS je alles al doorhebt, moet je maar hopen dat je de bij elkaar behorende charts ook daadwerkelijk kan vinden. Maar dan moet je eerst weten WELKE dan bij elkaar horen. Snappie het nog...? ;) Je kan wel spullen kopen (heb ik ook al eens naar gekeken) maar wat...? Een airways kaart? SIDS en STARS charts? Vliegveld kaarten? Geen idee... Je moet ALLES hebben, lijkt me, anders ontbreekt er iets voor je het doorhebt...

Op een of andere manier 'land' de info niet bij mij...Terwijl ik toch aardig slim ben... 8) Heel vreemd... Ik ben een echte 'manual nut': ik vind het heerlijk om manuals te lezen van A tot Z en meestal weet ik dan meteen een heleboel. Maar in dit geval... Alle info komt teveel in losse stukken en dan kriijg ik het niet goed samen, zal ik maar zeggen. Als er nou eens op het internet een ECHT goede tutorial/manual was die vanaf de BASIS alles zou uitleggen (zoiets als ' je staat op vliegveld A en je wilt naar vliegveld B, hoe kom je daar op een officiele manier, welke charts heb je nodig, waar moet je op letten, etc. etc.)...
Probleem is ook dat ik wel van alles en nog wat weet over VOR's en ADF en zo maar het nog niet echt goed in de praktijk heb kunnen brengen. En al helemaal niet in combinatie met charts...

Maar ja, om een LANG verhaal KORT te maken... ;): ik zal eerst eens die Metzinger tutorial doorlezen (en nog een keer zoeken naaar algemen tutorials...): eens kijken wat ik daarvan leer. Niet te geloven trouwens dat die kerel zo'n boekwerk GRATIS ter beschikking stelt! Klasse! Als ik de PMDG ga kopen en de tutorial ECHT ga gebruiken zal ik hem zeker wat doneren: ik heb wel een meer betaald voor extra manuals die beduidend minder van kwaliteit waren...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Anoniem: 16235 schreef op 05 augustus 2004 @ 09:23:

Ja, je kan wel een lading charts vinden her en der, maar ik heb (tot nu toe) geen idee welke ik nodig zou hebben... Er zijn er te veel, zal ik maar zeggen. Ik heb ook geen charts van de airways en zo. Dus ik weet totaal niet welke SIDS en STARS ik waar zou kunnen (of moeten) gebruiken. En dan heb je nog de landing charts (of hoe die ook moge heten), waarvan ik wel een beetje snap wat de bedoeling is, maar een heleboel ontgaat me toch ook weer. Er is eigenlijk gewoon te veel te vinden...
Ik heb een jaartje geleden ooit eens gezocht naar een goede tutorial op dit gebied, maar ik kon die eigenlijk niet vinden. En dat er (voor zo ver ik het doorheb) ook nog weer verschillende soorten charts zijn (van dezelfde soort maar met de info weer op andere plekken) maakt het er niet makkelijker op.
En ALS je alles al doorhebt, moet je maar hopen dat je de bij elkaar behorende charts ook daadwerkelijk kan vinden. Maar dan moet je eerst weten WELKE dan bij elkaar horen. Snappie het nog...? ;) Je kan wel spullen kopen (heb ik ook al eens naar gekeken) maar wat...? Een airways kaart? SIDS en STARS charts? Vliegveld kaarten? Geen idee... Je moet ALLES hebben, lijkt me, anders ontbreekt er iets voor je het doorhebt...

Op een of andere manier 'land' de info niet bij mij...Terwijl ik toch aardig slim ben... 8) Heel vreemd... Ik ben een echte 'manual nut': ik vind het heerlijk om manuals te lezen van A tot Z en meestal weet ik dan meteen een heleboel. Maar in dit geval... Alle info komt teveel in losse stukken en dan kriijg ik het niet goed samen, zal ik maar zeggen. Als er nou eens op het internet een ECHT goede tutorial/manual was die vanaf de BASIS alles zou uitleggen (zoiets als ' je staat op vliegveld A en je wilt naar vliegveld B, hoe kom je daar op een officiele manier, welke charts heb je nodig, waar moet je op letten, etc. etc.)...
Probleem is ook dat ik wel van alles en nog wat weet over VOR's en ADF en zo maar het nog niet echt goed in de praktijk heb kunnen brengen. En al helemaal niet in combinatie met charts...

Maar ja, om een LANG verhaal KORT te maken... ;): ik zal eerst eens die Metzinger tutorial doorlezen (en nog een keer zoeken naaar algemen tutorials...): eens kijken wat ik daarvan leer. Niet te geloven trouwens dat die kerel zo'n boekwerk GRATIS ter beschikking stelt! Klasse! Als ik de PMDG ga kopen en de tutorial ECHT ga gebruiken zal ik hem zeker wat doneren: ik heb wel een meer betaald voor extra manuals die beduidend minder van kwaliteit waren...!
Ik volg je nog, gelukkig ben ik ook redelijk slim 8)
Nogmaals, als je de tutorial van Metzinger doorgelezen hebt (eerder mag ook) feel free to contact me @ MSN. Dan praat ik je een avondje bij over airway routes, SIDs, STARS, TA, TL etc. Geen probleem, ik vind het leuk om iemand die geinteresseerd is verder te helpen. En het is echt niet zo moeilijk hoor. Begin overigens eens met het downloaden van de charts voor onze thuisbasis EHAM. Een goed pakket is te vinden op de site van de DutchVacc. Daar staat een EHAM Visitors First Aid Kit.
Maar je moet natuurlijk zelf weten of je van dit aanbod gebruik maakt.

De tutorial van Metzinger is inderdaad gewoon in 1 woord fabeltastisch. Dat iemand die moeite wil nemen, de meeste tutorials van de payware kisten zijn van duidelijk minder nivo. Hulde voor die kerel. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 05-08-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ik wil je ook graag even verder helpen hoor. Ook mijn MSN Messenger adres kan je in mijn profiel vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
DutchCommando schreef op 05 augustus 2004 @ 12:04:
Ik wil je ook graag even verder helpen hoor. Ook mijn MSN Messenger adres kan je in mijn profiel vinden :).
Ga jij nou maar EIDW-BIKF vliegen zonder FS crash :+ :+ :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 05-08-2004 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

En kom daarna maar bij mijn msn langs voor de special course. O.A. Anti Slip en grip cursus en VGA-procedures (vernieuwde go around-procedures) en nog veel meer :P

meer airbus a340 pics astublieft! :>

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38462/full.jpg

Alstublieft, eergisteren gemaakt. Ik moet nog door richting Chicago (dacht ik) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
ND schreef op 05 augustus 2004 @ 14:26:
En kom daarna maar bij mijn msn langs voor de special course. O.A. Anti Slip en grip cursus en VGA-procedures (vernieuwde go around-procedures) en nog veel meer :P

meer airbus a340 pics astublieft! :>
Noofmans, die VGA's waren toch alleen beschikbaar voor de approaches op Dubai Intl ??
Horen die VGA's nu trouwens thuis in de AGP's (Advanced Go-around Procedures) en is het inclusief AA (Airmen Advisories) en AF (ATC Forced) ??
Of behoren ze nog tot de oudere PCI (Pilot Call Initiated) procedures ?
:> :> :>

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 05-08-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'k Heb de PMDG manuals (alle tien) en de Metzinger tutorial uitgeprint en ingebonden (drie dikke delen) want ik heb een lang weekend en dan kan ik lekker lezen! :)

Levert FSNav overigens tegenwoordig een beetje officiele plannen op? Voorheen kan ik me herinneren dat de FSNav plannen zelden leken op officiele plannen (er werd geen rekening gehouden met de richting van de airways en zo). Is dat nu verbetert? Op zich planned het makkelijk en je hebt dan ook geen airway-kaarten nodig en overzihten van alle SIDS en STARS (want die zitten er toch in...?) Of denk ik nu te makkelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 14:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 16235 schreef op 05 augustus 2004 @ 16:13:
'k Heb de PMDG manuals (alle tien) en de Metzinger tutorial uitgeprint en ingebonden (drie dikke delen) want ik heb een lang weekend en dan kan ik lekker lezen! :)

Levert FSNav overigens tegenwoordig een beetje officiele plannen op? Voorheen kan ik me herinneren dat de FSNav plannen zelden leken op officiele plannen (er werd geen rekening gehouden met de richting van de airways en zo). Is dat nu verbetert? Op zich planned het makkelijk en je hebt dan ook geen airway-kaarten nodig en overzihten van alle SIDS en STARS (want die zitten er toch in...?) Of denk ik nu te makkelijk... ;)
Een erg goede online vluchtplanner is deze:

http://rfinder.asalink.net/free/

9 van de 10 keer komt er een realistische route uit die IRL gevlogen zou kunnen worden.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 16235 schreef op 05 augustus 2004 @ 16:13:

FSNav blijft onbetrouwbaar wat betreft one-way airways. Op ATC-box, AVSIM-flightplanforum, verschillende online flightplancreator sites en niet te vergeten de VACC sites van de verschillende landen kan je kant en klare flightplans vinden.
Dan heb je nog steeds geen airway charts nodig.

Voordeel van dergelijke flightplans is dat eerste waypoint van de route de naam van de SID heeft en het laatste waypoint de naam van de STAR heeft. Als je zorgt dat je de PMDG AIRAC en SID/STAR's van navdata.at haalt kan je zonder veel problemen na het invoeren van de route de bijbehorende SID en STAR in de FMC selecteren. Heb je niet meteen charts bij nodig.

Eenmaal bezig in de sublieme PMDG wil je vanzelf het beestje tot in de puntjes beheersen en ga je vanzelf wat vaker charts gebruiken, op die manier kan je alle VOR en NDB's, FIXES in de NAVradio's /FMC zetten en beleef je al snel nog meer plezier.

Als je nu al zonder al teveel kennis van charts een hoop plezier aan het PSS panel beleeft zie ik niet waarom je met dezelfde kennis minder plezier aan de PMDG zou beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan mijn CH Flight yoke niet meer gebruiken , terwijl die niet eens kapot is.
Die schroeven waarmee je hem vastzet zijn bij mij doorgedraaid |:( , dus het draad is platgedrukt.
Dus ik ga naar een 'ijzerspeciaalzaak' en krijg doodleuk het antwoord : Dit soort schroef is heel zeldzaam in Nederland , die hebben we hier niet. 8)7 8)7
Leuk :) En nu :( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Anoniem: 88911 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:41:
Ik kan mijn CH Flight yoke niet meer gebruiken , terwijl die niet eens kapot is.
Die schroeven waarmee je hem vastzet zijn bij mij doorgedraaid |:( , dus het draad is platgedrukt.
Dus ik ga naar een 'ijzerspeciaalzaak' en krijg doodleuk het antwoord : Dit soort schroef is heel zeldzaam in Nederland , die hebben we hier niet. 8)7 8)7
Beetje groter boren en normale draad er in tappen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-05 14:02

bennierex

Pilot_Z

Anoniem: 88911 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:41:
Volgens mij zitten daarin gewoon iets van moeren vast. Als je die nu vervangt door nieuwe moeren en dan ff twee lange bouten haalt die in die moeren passen. Lijkt me niet al te veel werk. (al heb ik het ding zelf nooit open gehad, dus misschien zit het wel lastiger bevestigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het proberen , die moeren zitten nl wel erg diep in dat ding.
Geen idee hoe ik ze eruit moet halen maar ik ga wat proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O+ Vliegtuig keert terug om hondenleven te redden O+
Een passagiersvliegtuig van de Spaanse maatschappij Iberia is twintig minuten na het opstijgen naar het vliegveld van Málaga teruggevlogen om het leven van de teckel Emilio te redden. De temperatuurregulatie in de bagageruimte werkte niet, waardoor het gevaar bestond dat Emilio zou doodvriezen.
De rest van het item: http://www.nu.nl/news.jsp?n=373965&c=122

Toch wel lief! :)
Alleen suf dat ze niet vanuit het vliegtuig in de bagageruimte konden komen om dat beest eruit te halen. Dat staat toch ook gewoon onder druk en atmosfeer?
En zit dat ding na 20 minuten al op z'n grote hoogte dat 't eigenlijk al niet een ijslolly had moeten zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, m'n eerste vluchten in de PMDG 737NG-700 zitten er op! Ik ben direct begonnen met de tutorials van Metzinger.

De eerste Metzinger-vlucht ging perfect: helemaal volgens plan, tot op de landing toe. Enige probleem had ik met de cold and dark cockpit.... Sowieso kostte het nogal wat tijd om alle juiste knoppen en switches te vinden, maar daarnaast maakte ik natuurlijk ook een paar foutjes, zoals te verwachten viel: van die beginnersfoutjes waar je niet op let... Zo konikmaar geen Ground power krijgen! Wat ik ook deed! Ik heb wel tig keer alles opniew gedaan! Totdat ik erachter kwam dat ik toen ik in de Cessna zat (van waaruit ik alles op cold and dark had gezet) ik de Parking brake uit had gezet om zo beter het panel te zien... En die had ik uitgelaten. En pas na een hele tijd kwam ik erachter dat er geen Ground power is zonder Parking brake... ;) Maar voor de rest ging het perfect. Ik was in anderhalf uur klaar, en dat vind ik toch netjes voor een eerste keer!

De tweede vlucht ging goed tot vlak voor de landing. Toen ik de APP wilde aanzetten ging het lichtje niet aan... Pas na een paar keer drukken zag ik dat de GS al geactiveerd was! Vervolgens wilde ik even later de tweede AP aanzetten voor een Autoland, maar als ik dat deed ging de eerste AP uit, en op de display blééf maar staan dat het een Single Engine landing zou worden... Dus ik van AP 1 naar AP 2 en heen en weer maar niet hielp... Tot m'n verbazing landde ik alsnog heel netjes én automatisch...

De derde vlucht heb ik afgebroken... :'( OP een bepaald moment moet je de koers wijzigen van de ATC en daarna wat alt restricties invoeren in de FMC (alles volgens die Metzinger tutorial, dus!). Toen ik dat eenmaal gedaan had kreeg ik met geen mogelijk de VNAV meer aan... Elke keer kreeg ik de gele melding FMC first: als ik daarheen ging zag ik dat de CRZ ALT niet haalbaar was. Toch had ik op de MCP al 7000 ingevuld... Ik heb geen idee wat ik fout deed. Uiteindelijk heb ik de vluchtmaar gestaakt omdat het niet lukte...

Dus... elke vlucht wordt wat lastiger... Morgen ga ik die tweede nog eens over doen om te kijken hoe dat zit met die twee AP's (of was dat een normaal gebeuren) en later weer de derde. Ik moet wel zeggen dat die Metzinger tutorial uitstekend is: heel duidelijk en informatief!!! Vanavond ga ik eens de officiele manuals van PMDG doorbladeren...

En die charts en alles wat er bij hoort komt dan nog wel een keertje... ;) Die tutorial geeft inderdaad ook al aardig wat info daar over dus uiteindelijk moet het wel lukken allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Om bij een approach (je intercept trouwens eerst de localizer met de LOC en daarna zet je pas de APP aan) een automatische landing correct uit te voeren moet je natuurlijk beide AP's aan doen. In jou geval is dat waarschijnlijk fout gegaan bij het instellen van de NAV frequency's. Die moet je namelijk 2x hetzelfde instellen (op NAV1 en NAV2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchCommando schreef op 06 augustus 2004 @ 19:46:
Om bij een approach (je intercept trouwens eerst de localizer met de LOC en daarna zet je pas de APP aan) een automatische landing correct uit te voeren moet je natuurlijk beide AP's aan doen. In jou geval is dat waarschijnlijk fout gegaan bij het instellen van de NAV frequency's. Die moet je namelijk 2x hetzelfde instellen (op NAV1 en NAV2).
Hallo zeg, dat van die LOC en APP weet ik ook wel hoor... Ik vlieg al met de PSS Airbus vanaf de dag dat die is uitgekomen (nadat ik een beetje zat was geworden van de Dreamfleet 737...) dus helemaal een newbie ben ik niet... ;) 8)

Maar ik had dus ook allebei de NAV's op de juiste freq gezet (108.3), da's het gekke. Ik volg dus gewoon Metzingers tutorial en doe ALLES wat hij zegt, dus... Daarom snap ik er niets van. Maar ja, ik zal wel iets anders over het hoofd hebben gezien... Dat is me met de Dreamfleet 737 en PSS Airbus ook vaak genoeg gebeurt, dus... Het ligt soms maar aan een verkeerd knopje, nietwaar...

Alvast een ander vraagje: wanneer gebruiken jullie VNAV? De hele vlucht, meteen nadat je je vluchtplan kan vervolgen 'as filed' tot en met de landing aan toe (totdat je de ILS 'gebruikt') of alleen tot je zo ongeveer de approach gaat beginnen (nadat je vectos en zo hebt gekregen)? Of simperer gezegd: gebruik je de VNAV heel veel of heel weinig en doe je meer met LVL CHG?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 16235 op 06-08-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik denk dat je gewoon iets te laat was met de APP button. Als hij te ver van de glide vandaan zit, wil hij hem gewoon domweg niet meer intercepten. Zodra de glide bug gaat "lopen" in je scherm moet je APP activeren en de tweede A/P bijschakelen.
Vergeet ook niet de course van de runway in te stellen (just to be sure) en dan moet het goed gaan.

VNAV gebruik ik best veel. Ligt ook een beetje aan hoe/wat/waar je vliegt. Op vatsim krijg je natuurlijk als je aan de approach begint je hoogtes en headings van ATC, dus dan gebruik ik LVL CHG of V/S. Maar bijvoorbeeld bij de RNAV transitions 's avonds laat, als ook je verticale pad helemaal procedureel is vastgelegd, dan is VNAV weer een uitkomst.
Na take-off klim ik eerst door met V2+20, dan ga je accelereren en flaps retracten on schedule volgens de speedtape. Als ik "clean" ben, flaps up dus, dan pas VNAV mode.
Aan de andere kant, je hoeft je niet altijd aan de speedrestrictions te houden (250 kts below FL100) dus tot die tijd klim je dan ook weer met LVL CHG.

[ Voor 10% gewijzigd door Sleepie op 06-08-2004 21:17 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.