Die updates is leuk, maar nog veel leuker dat er nieuws komt over de 744 
Ik kan haast niet wachten
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 90144
Jammer joh. Ik heb eventueel nog meer foto's, maar ik mag er hier maar max 10 kwijt. Eventueel heb ik de originele foto voor je, deze hier zijn allemaal geresized.sOidivUs schreef op 29 juli 2004 @ 09:43:
[...]
Heej, dan heb ik je over horen komen!Ik woon ook in Huizen namelijk
Best grappig om de er is een luchtfoto van te zien, hoewel mijn huis er niet op staat, is op de foto een stuk meer naar rechts en beneden toe
Huis van mn oom en tante staat r wel op
ja dat wordt echt een super kistSleepie schreef op 30 juli 2004 @ 13:47:
Die updates is leuk, maar nog veel leuker dat er nieuws komt over de 744
[ Voor 31% gewijzigd door jos_zwa op 30-07-2004 16:50 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Hmmm, ja. De laatste keer dat ik met FSNav serieus aan de gang was is ehm, 2 jaar geleden?
Anoniem: 90313
Eerst zien dan geloven hoewel pmdg best aardige dingen heeft gemaakt tot nu toe moet ik het maar afwachten. Ze zijn erg goed om alles rooskleurig te maken dus ik verwacht er nog maar niet te veel van, kan het alleen maar meevallen
Ach ik hoop dat hij net zo goed gaat worden als de B747 PSSAnoniem: 90313 schreef op 31 juli 2004 @ 09:58:
[...]
Eerst zien dan geloven hoewel pmdg best aardige dingen heeft gemaakt tot nu toe moet ik het maar afwachten. Ze zijn erg goed om alles rooskleurig te maken dus ik verwacht er nog maar niet te veel van, kan het alleen maar meevallen
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Wacht maar af als je de nieuwe ATI drivers er bij hebAnoniem: 90313 schreef op 31 juli 2004 @ 10:37:
Had het al op SimDeparture geplaatst maar wil het ook hier even met de rest delenSinds enige dagen is DirectX 9.0C gereleased door Microsoft. Ze hebben er opvallend weinig publiciteit aan gegeven maar het is zeer zeker de moeite waard.
Heb met 3DMark 2001 SE een score die na installatie van DirectX 9.0C maar liefst 30% hoger is dan de meting met DirectX 9.0B. Dus wellicht geeft het FS ook weer een positieve boost, heb dat nog niet getest.
DirectX 9.0C is te downloaden vanaf http://www.microsoft.com/directx
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Bron: http://forums.avsim.net/d...&topic_id=59459&mode=fullCaptains-
As I announced last night, the entire PMDG development team is now heavily into the build-out process on the PMDG 747-400. As always in PMDG's history, we are not discussing a release date, but suffice to say that we are still a few months away at the very least.
In the coming weeks, we will begin showing you a features list- and I expect that by the beginning of september you will be seeing images of the airplane as it rolls down the assembly line.
This being our second MSFS project- we are in the happy position to learn from a few design decisions on the 737 series that did not turn out as well as we'd hoped (spoilers...<cough> and with the opportunity to start from the ground up- we are expecting to raise the quality and value peg just a few rungs higher.
In the mean time, I am looking to gauge interest in a unique opportunity that has presented itself to us here at PMDG.
PMDG has been approached by a world recognized manufacturer of desktop airliner models. This company has designed for the PMDG Development team an airline-model quality 747-400 airplane in 1:200 scale that comes with the PMDG House Livery applied in all it's glory.
We routeinely hear from employees of various airlines, Boeing, and various aviation related organizations that they are excited about the products PMDG is bringing to market. You can imagine our surprise to learn the company most well recognized for the quality aircraft models purchased by most of the worlds airlines was interested in putting our logo on our up-and-coming "Queen."
As part of our discussion with them, we have asked for a limited production run to include an airplane for any PMDG customer who might also wish to buy one.
The airplane is an airline advertising quality 1:200 scale resin/fiber model painted and detailed with laser cut graphics, including the PMDG name and chrome world map. GE engines adorn the nearly 14" airplane as it sits upon a mahogany/metal stand with the PMDG logo displayed proudly on the base. Each aircraft will be presented with a numer and certificate indicating it's rank in the one-time production run.
I should caution you that the airplanes are NOT cheap. Final pricing will depend heavily on the number of customers who place firm orders- and we expect the price to range as high as $300 plus shipping. (I expect final pricing to be a bit less, however.) If there is sufficient interest, we will ask for a larger production run to include interested PMDG Customers. If insufficient interest exists, it would become cost prohibitive to offer and no orders will be placed...)
The airplane will ship directly to you from the factory.
We don't have a sample to show you- (they are going to run all of them in a single product run) but I have three UAL 747-400 models from this company that were given to me by UAL as awards at various points in my career at that airline. I'd be happy to take a photograph or two so that you can see what you will be getting in terms of size/quality.....
As an added bonus, PMDG will provide a 50% discount on the PMDG 747-400 Queen of the Skies for any customer who purchases a 747-400 model as part of this arrangement.
In order to gauge your interest in such an unusual offering, we have set up an email account specifically to "log interest" in the offering. If you SERIOUSLY INTERESTED in purchasing a model, drop me an email at airplanemodel@precisionmanuals.com
DO NOT INCLUDE A CREDIT CARD NUMBER.... But please DO provide your full name, email address and the address to which the airplane would be shipped. (For estimating your shipping costs....) We will provide you with information and updates privately until a decision has been made to move forward with an order or not....
As always if you have questions, let me know- I'll do my best to get answers for you... I think this is a unique and interesting opportunity for those customers who may want one....
As other such opportunities are presented to us- we will let you know!
Robert S. Randazzo
Precision Manuals Development Group
www.precisionmanuals.com
Gaan die 4.8 drivers zo'n knaller worden?? Nog niks over gelezenBlackhole schreef op 31 juli 2004 @ 10:43:
[...]
Wacht maar af als je de nieuwe ATI drivers er bij heb4.8
Dan zal je pas zien welke goede veruitgangen je boekt met DRX 9.0c
Maar helaas hij is alleen nog als Beta teverkrijgen.
Maar het draaid wel stukke beter
Ik had het over die 4.8Anoniem: 90313 schreef op 31 juli 2004 @ 11:52:
[...]
Gaan die 4.8 drivers zo'n knaller worden?? Nog niks over gelezenEnige nieuws wat ik weet van ATI is dat ze voor DOOM 3 de OPENGL drivers een enorme boost gaan geven.
En DX9.0C is geen beta maar inmiddels stable release of bedoelde je dat 4.8 beta is?
idd als ATI beetje ritme vasthoudt zoals ze afgelopen maanden deden gok ik op een release medio volgende weekBlackhole schreef op 31 juli 2004 @ 11:55:
[...]
Ik had het over die 4.8
JA maar Farcry en zo word ook beter gemaakt met de nieuwe drivers.
En er komen nog veel meer dingen van ATI die beter onder steund gaan worden met de nieuwe release van hun drivers.
Dus het is afwachten wat het eind produkt gaat doen.
Anoniem: 111246
iemand geinteresseerd in een schaalmodelletje 744 met PMDG liveryDutchCommando schreef op 31 juli 2004 @ 11:12:
Precision Manuals Forum
[...]
Bron: http://forums.avsim.net/d...&topic_id=59459&mode=full
Wel geïnteresseerd, maar voor $300 toch wat minder...rellehenk schreef op 31 juli 2004 @ 17:30:
[...]
iemand geinteresseerd in een schaalmodelletje 744 met PMDG livery
Anoniem: 78739
Ik denk dat je het in de hardware zal moeten zoeken aangezien het na een herinstallatie van windows en het spel nog steeds niet opgelost is. Is het in andere games ook? Draai 3D Mark 03 eens voor een uurtje of doe eens een stresstest met Sisoft Sandra.Anoniem: 111246 schreef op 31 juli 2004 @ 16:50:
Weet iemand toevallig of er ook een debugger in FS zit?
Was een fijne vlucht aan het doen van Dublin naar Amsterdam.
Daling ingezet, boem weg FS.
Baal ik toch wel van aangezien je niet ergens midden in de lucht je vlucht kunt vervolgen/beginnen. En aangezien ik dat ding op real-time had staan baal ik gewoon dat ik em niet heb kunnen afmaken.
Gebeurd wel eens vaker. Heb al eens mijn pc opnieuw opgezet + FS2004 opnieuw geinstalleerd met AI van Frank, maar helaas nog steeds af en toe een crash.
Ik speel nauwelijks andere games. Wel voor de laatste reinstall GTA3 nog eens gedaan, maar daar ook geen rare dingen.Anoniem: 78739 schreef op 31 juli 2004 @ 23:10:
[...]
Ik denk dat je het in de hardware zal moeten zoeken aangezien het na een herinstallatie van windows en het spel nog steeds niet opgelost is. Is het in andere games ook? Draai 3D Mark 03 eens voor een uurtje of doe eens een stresstest met Sisoft Sandra.
Zal de volgende keer de exacte melding even opschrijven (als ik ben uitgescholden). Maar dacht 't niet nee.Sleepie schreef op 01 augustus 2004 @ 00:04:
Inderdaad weird. Hij geeft geen enkele foutmelding waar je iets uit kunt halen ?
Ik neem aan dat je een check op virussen en spyware al hebt gedaan ?
Als hij echt veel FS2004 speelt, lijkt het me slim om een beetje te investeren in een andere kaart. Nu de nieuwste ATI's en NVidia's uit zijn, koop je voor een leuk bedrag een Radeon9700Pro/9800Pro of een TI4600/FX5200 of iets dergelijks op de tweedehands markt.jos_zwa schreef op 01 augustus 2004 @ 14:53:
en wat zijn je ervaringen tot nu toe?
vraagje aan iedereen:
een kennis van mij speelt ook veel fs2004 maar wil ook mooie water textures, maar hij heeft een geforce2mxen dat heeft een hele oude directX erop zitten natuurlijk. weet iemand nog mooi water textures van avsim.com ofzo die hierop goed werken?
Echt goed man AtiAnoniem: 90313 schreef op 01 augustus 2004 @ 15:03:
Nu ik FS weer heb opgepakt loop ik tegen een oud probleem aan wat ik wel is eerder genoemd hebNog steeds last van trillende textures ondanks maximale AA en AF settings. In FS9 staan settings ook volledig open. Ik heb al zitten testen met settings in FS9, AA en AF lager zetten maar zonder resultaat.
Ik heb er getracht filmpje te maken en met een demo van avi to mpeg converter omgezet. Vandaar links bovenin het woord unregistered. Filmpje is 2.8mb ik hoop dat ik op deze manier beetje duidelijk maak wat probleem is.
http://www.simdeparture.nl/movies/trillende_textures.mpg
Mipmap zowel in windows settings als in FS wat omlaag gedaan. Als ik hem op 2 zet in FS is trillen al ietsje minder maar is het 1 grote mist en het likje verf op me kist is ook uitgelopenGilly schreef op 01 augustus 2004 @ 15:07:
[...]
Echt goed man Ati![]()
Duw je Mip Map kwaliteit is wat terug.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 01-08-2004 15:26 ]
Welke kaart heb je nu dan ?FunkySmell schreef op 30 juli 2004 @ 13:00:
Ik ben sinds kort weer aan het simmen, maar die geluidskaart van mij begint me nu toch wel de keel uit te hangen met knetters tikken enz, zelfs met dxdiag settings op software (wel een stuk beter maar nog niet ok).
Mijn vraag is dus met welke surround kaart heb ik dat niet ?
Liever geen 24 bits kaart oid.
Goede drivers voor w2k en w98se is een must.
Prijs tussen 0 en 150 euro.
ik heb zelf een Radeo9800Pro en heb onder fs2004 nog nooit ergens last van gehad hoor....Anoniem: 90313 schreef op 01 augustus 2004 @ 15:17:
[...]
Zit nu bijna jaar met die ati radeon 9800 in me kast maar begin toch langzaam te twijfelen aan ATI in combinatie met FS2004. Ik moet zeggen dat ik met andere games weinig problemen heb en een heel behoorlijk beeld te voorschijn tover.
Anoniem: 88911
JoooaaaGilly schreef op 01 augustus 2004 @ 13:52:
Eindelijk is er dan een echt vliegtuig uitgekomen![]()
Vanmorgen vertrokken vanaf Johannesburg Intl. voor een ruim 10 uur durende vlucht naar Schiphol.
Project Opensky Airbus 340-200. 155ton zfw en 70ton fuel, kraken dus![]()
Knipperdeknip
Kwam op simflight.com ook een paar mensen tegen met hetzelfde probleem die ook nog steeds geen oplossing hebben. Begin er echt helemaal gek van te wordenjos_zwa schreef op 01 augustus 2004 @ 17:40:
[...]
ik heb zelf een Radeo9800Pro en heb onder fs2004 nog nooit ergens last van gehad hoor....
Ohhh,Anoniem: 88911 schreef op 01 augustus 2004 @ 18:12:
[...]
JoooaaaGisteren na de release de Swiss bak gedownload , gelijk een Zurich - New York er tegen aan gepleurd
8 uur en 10 minutenalleen een bugje met dat PSS geval : Flaps heeft maar 3 posities bij mij ( 0 , 1 en full )
Leuk ! Ik ga jullie reis volgenSleepie schreef op 01 augustus 2004 @ 16:15:
Dutchcommando en ikzelf zijn gisteren begonnen aan onze World Tour. In 42 legs doen we alle continenten aan (behalve Antarctica) op ons rondje rond de wereld.
De hele tour wordt gevlogen met de PMDG 737-800 (misschien later een enkele langere etappe met de PMDG 747-400). DutchCommando vliegt de KLM5575 en ikzelf hop rond de wereld in de TRA1711.
De eerste korte etappe zit erop, we staan in Manchester. De World Tour is te volgen op onze website : http://worldtour.dutchcommando.nl
Elke leg met een kort verslag in beeld en tekst. Een hoop werk, maar hopelijk leuk voor jullie allen om te lezen.
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Nou, we hebben niet iedere dag allebei tijd heWilde schreef op 01 augustus 2004 @ 20:57:
Leuk ! Ik ga jullie reis volgen
BTW een leg in de 744 doen is erg positief denken.. Ik hoop het ook hoor, maar lijkt me errug stug. Of je moet 4 maanden over de tour doen...
Anoniem: 75590
Er zitten inderdaad een paar kleine Legs in Europa tussen. Bijvoorbeeld aan het einde. Dit omdat we gewoon een hoop velden aan willen doen en omdat we van EGCC, LIRF en EDDF bijvoorbeeld weten dat er mooie scenery voor is.jeehaa schreef op 01 augustus 2004 @ 21:29:
maar er zitten kleine legs tussen. maar vlieg je ze online op IVAO?
We vliegen enkele legs online op VATSIM. Vaak zullen we in gebieden komen waar toch nooit ATC is en het dus onzinnig is om al die proggies op te starten.jeehaa schreef op 01 augustus 2004 @ 21:29:
maar er zitten kleine legs tussen. maar vlieg je ze online op IVAO?
Zeg nooit nooitDutchCommando schreef op 01 augustus 2004 @ 22:50:
[...]
We vliegen enkele legs online op VATSIM. Vaak zullen we in gebieden komen waar toch nooit ATC is en het dus onzinnig is om al die proggies op te starten.
[ Voor 12% gewijzigd door ND863 op 01-08-2004 23:17 ]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Dubai Intl is bij Leg 28 en 29. Ik zal je tijdig waarschuwen Noofmans, zodat je alle Noord- en Zuidpool SIDS nog eens op je gemak kunt doornemen.ND schreef op 01 augustus 2004 @ 23:15:
[...]
Zeg nooit nooitIk had Sleepie beloofd om Dubai Intl te bemannen met ATC als julie daarlangs zouden komen
![]()
Welke F16 is dat? Mooie collectie btw. Oh en de airbus pics zijn natuurlijk weer uitmuntend
De ene is F-16 Fighting Falcon (VIPER) by Kirk Olsson (USVIPER.ZIP)ND schreef op 01 augustus 2004 @ 23:15:
[...]
Welke F16 is dat? Mooie collectie btw. Oh en de airbus pics zijn natuurlijk weer uitmuntend
Blender....
Frank heeft wat problemen gehad met ProjectAI, dus zijn site is in ieder geval tijdelijk offline. Zijn pakket is te vinden op de nieuwsgroepen van usenet.Andre21 schreef op 02 augustus 2004 @ 11:22:
Mensen kheb een nieuwe pc, wil graag weer FS2k4 spelen..
Maar ik wil dat wel met een zooi AI erin. IK heb ooit ergens de AI van FrankO gedownd, maar die site is down zag ik. Is deze nog ergens te downloaden? Of zijn er nog alternatieven?
Heb weinig zin om allemaal van die losse pakketjes te installeren namelijk....
Ok das dan jammer... ZIjn er redelijke alternatieven?Sleepie schreef op 02 augustus 2004 @ 11:48:
[...]
Frank heeft wat problemen gehad met ProjectAI, dus zijn site is in ieder geval tijdelijk offline. Zijn pakket is te vinden op de nieuwsgroepen van usenet.
Blender....
Anoniem: 76385
*Kick*Anoniem: 76385 schreef op 01 augustus 2004 @ 11:08:
IK heb hier nu een paar leuke heli's maar hoe kan ik een line up krijgen?
Anoniem: 78739
Hoe kom je aan die mooie scenery in de eerste twee foto's? Het water is echt prachtig.Anoniem: 75590 schreef op 01 augustus 2004 @ 22:33:
Al een tijd hier niet meer geweest. Ik zal ook wat screens plaatsen. Het is een mengelmoesje geworden van FS2000 tot en met FS2004.
Tsja, je weet het ondertussen welGilly schreef op 02 augustus 2004 @ 21:11:
En we waren natuurlijk ook aangekomen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kicke beestje hoor die -200 met PSS paneeltje
Als FS net niet vastgelopen zou zijn, ja.Anoniem: 19973 schreef op 03 augustus 2004 @ 10:21:
Vlieg je dat nou real-time?
Het water is gemaakt door Lynn en Bill Lyons, gedownload van flightsim.com (fs9wat.zip) De kleur van het water is erg afhankelijk van het tijdstip en het weer, zoals je ook wel op de screens ziet, want al de screens waar je water ziet is die van Lynn en Bill Lyons.Anoniem: 78739 schreef op 02 augustus 2004 @ 23:01:
[...]
Hoe kom je aan die mooie scenery in de eerste twee foto's? Het water is echt prachtig.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ik heb het opgezocht in een zeer betrouwbaar boekmekkieboek schreef op 03 augustus 2004 @ 22:51:
Het staat in Timothy Metzinger's PMDG 737 tutorial, op p29 en p59.
Dat van de remmen kan zo zijn hoewel volgens www.crosinfo.nl de reverse
trust tussen 2300 en 0600 niet mag worden gebruikt.
Anyway, ik wil er wel het fijne van weten, maar het dreigt een beetje off topic
te worden dus laat maar.
[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 03-08-2004 23:53 ]
Anoniem: 16235
De PMDG is gewoon een goede addon. Of het de beste is, laten we daar geen uitspraak over doen.Anoniem: 16235 schreef op 04 augustus 2004 @ 10:58:
Ik ben ff aan het kijken of de PMDG 737 niet wat voor mij is (een fervente PSS Airbus fan...): iedereen hier is er zo enthousiast over dat ik langzamerhand denk dat ik er ook maar aanmoet geloven... (het ís toch nog steeds de beste add-on die er is of vergis ik me nou...?)
Ik wil daarom wat documentatie downloaden van de PMDG site om te zien hoe ingewikkeld het allemaal is: gewoon ff eraan snuiven voordat ik 'm koop.
Maar... er is zo'n gigantische lading aan manuals daar! Ik weet niet wat ik moet downloaden! Kan iemand mij vertellen welke files ik moet bekijken om een goede algemene indruk van alles te krijgen? Als ik 'm koop wil ik 'm ook ECHT leren bedienen, dus diepgaand. Dus wil ik graag ook diepgaande info lezen...
Nog ff wat anders... Als ik het goed begrijp is er een update annex add-on die je ook moet kopen...?
PMDG 737: The Next Generation for MS Flight Simulator 2002/2004 [$39.95]
PMDG 737-800/900 V1.1(Requires PMDG 737: The Next Generation) for MS FS2004 (FS9) [$27.95]
Ik begrijp dat die 800/900 add-on ook extra dingen toevoegt aan de standaard 737? Klopt dat? Zo ja, dan is het niet bepaald een goedkope add-on, wel...? Of is die standaard 737 helemaal compleet...? Het is me niet helemaal duidelijk...
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 16235 op 04-08-2004 11:57 ]
Ik heb ze allemaal en het is een fantastiche add-on!!!!! Geen FS zonder PMDG voor mij! Oke, af en toe wat afwisseling, maar 95% van mijn vluchten doe ik toch wel met de 737!Anoniem: 16235 schreef op 04 augustus 2004 @ 11:42:
Pffffff... Hoeveel mensen hier hebben dit vliegtuig gekocht eigenlijk...?
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Hij heeft gewoon weereens teveel tijd op zijn werk.
SssssssssstDutchCommando schreef op 04 augustus 2004 @ 12:35:
Hij heeft gewoon weereens teveel tijd op zijn werk.
Nope. De pitot heat staat gewoon aan. De laatste update van ActiveSky heb ik nog niet, maar ga ik er maar snel eens opknallen.Sleepie schreef op 04 augustus 2004 @ 15:42:
Activesky doet soms wel raar met windshifts, maar dit verklaart de draai van 90 graden niet echt. Met de laatste patch en FSUIPC is dit opgelost trouwens.
Je vergeet niet per ongeluk je pitot heat aan te zetten (hoewel ik die draai dan nog niet snap)
Als het op voorraad is heb je grote kans dat het de volgende dag binnen is. Bij bij in ieder geval wel met mijn high-altitude charts.Blackhole schreef op 04 augustus 2004 @ 16:19:
Even een vraagje weet ieamnd hoe lang het duurt voor dat je een bestelling binnen krijgt van Hobbie Luchtvaart shop ?
Ik heb gisteren een order geplaats en vandaag is het bedrag eraf geschreven.
Dus hoe lang kan het nu ongeveer duren?
Het gaat hier om de BOXED versie van de RFPB B747 200davhor schreef op 04 augustus 2004 @ 17:23:
[...]
Als het op voorraad is heb je grote kans dat het de volgende dag binnen is. Bij bij in ieder geval wel met mijn high-altitude charts.
Natuurlijk heb je er wat aan. Je hebt misschien geen SID en STAR charts, maar die zijn gratis te vinden bij de meeste VACCs op Internet. Kwestie van een beetje zoeken.Anoniem: 16235 schreef op 04 augustus 2004 @ 16:21:
ff nog wat anders over die FMDG 737NG: heb je er eigenlijk wel wat aan als je geen charts en zo gebruikt...? Die heb ik namelijk niet (en snap ik ook niet, dus...). Kun je ook FS2004 plans importeren zoals dat in de PSS Airbus kan? Of zijn er een boel kant en klare plans te vinden online die goed werken met de 737NG?
En zoals al gezegd, Metzinger's tutorial is echt heel goed.Anoniem: 16235 schreef op 04 augustus 2004 @ 16:21:
ff nog wat anders over die FMDG 737NG: heb je er eigenlijk wel wat aan als je geen charts en zo gebruikt...? Die heb ik namelijk niet (en snap ik ook niet, dus...). Kun je ook FS2004 plans importeren zoals dat in de PSS Airbus kan? Of zijn er een boel kant en klare plans te vinden online die goed werken met de 737NG?
Anoniem: 90144
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Sleepie schreef op 04 augustus 2004 @ 18:28:
[...]
Natuurlijk heb je er wat aan. Je hebt misschien geen SID en STAR charts, maar die zijn gratis te vinden bij de meeste VACCs op Internet. Kwestie van een beetje zoeken.
En je snapt ze niet ? Tsja, het is natuurlijk maar hoe serieus je wil vliegen. Misschien wordt het tijd om eens iets te leren over SIDs en STARs ? Er is genoeg info te vinden en zo moeilijk is het allemaal niet. Verder werp ik me dan nog maar eens een keer op om je dingen uit te leggen die je echt niet snapt (na wat lezen natuurlijk) Mijn MSN adres is te vinden in mn profiel.
FS2004 plannen importeren gaat niet out of the box, maar er bestaat geloof ik wel een tooltje voor. En FP's zijn er genoeg te vinden, je moet ze dan alleen ff zelf in de FMC programmeren.
Ja, je kan wel een lading charts vinden her en der, maar ik heb (tot nu toe) geen idee welke ik nodig zou hebben... Er zijn er te veel, zal ik maar zeggen. Ik heb ook geen charts van de airways en zo. Dus ik weet totaal niet welke SIDS en STARS ik waar zou kunnen (of moeten) gebruiken. En dan heb je nog de landing charts (of hoe die ook moge heten), waarvan ik wel een beetje snap wat de bedoeling is, maar een heleboel ontgaat me toch ook weer. Er is eigenlijk gewoon te veel te vinden...mekkieboek schreef op 04 augustus 2004 @ 19:38:
[...]
En zoals al gezegd, Metzinger's tutorial is echt heel goed.
Maak alle daarin beschreven vluchten (moet je wel eerst de 737ng hebben)
en er wordt een heleboel duidelijk. En niet alleen over de 737, ook over navigatie,
fuel planning, holding pattern etc... Het is eigenlijk een schande dat ik nog geen
donatie heb gegeven voor die tutorial.
Ik volg je nog, gelukkig ben ik ook redelijk slimAnoniem: 16235 schreef op 05 augustus 2004 @ 09:23:
Ja, je kan wel een lading charts vinden her en der, maar ik heb (tot nu toe) geen idee welke ik nodig zou hebben... Er zijn er te veel, zal ik maar zeggen. Ik heb ook geen charts van de airways en zo. Dus ik weet totaal niet welke SIDS en STARS ik waar zou kunnen (of moeten) gebruiken. En dan heb je nog de landing charts (of hoe die ook moge heten), waarvan ik wel een beetje snap wat de bedoeling is, maar een heleboel ontgaat me toch ook weer. Er is eigenlijk gewoon te veel te vinden...
Ik heb een jaartje geleden ooit eens gezocht naar een goede tutorial op dit gebied, maar ik kon die eigenlijk niet vinden. En dat er (voor zo ver ik het doorheb) ook nog weer verschillende soorten charts zijn (van dezelfde soort maar met de info weer op andere plekken) maakt het er niet makkelijker op.
En ALS je alles al doorhebt, moet je maar hopen dat je de bij elkaar behorende charts ook daadwerkelijk kan vinden. Maar dan moet je eerst weten WELKE dan bij elkaar horen. Snappie het nog...?Je kan wel spullen kopen (heb ik ook al eens naar gekeken) maar wat...? Een airways kaart? SIDS en STARS charts? Vliegveld kaarten? Geen idee... Je moet ALLES hebben, lijkt me, anders ontbreekt er iets voor je het doorhebt...
Op een of andere manier 'land' de info niet bij mij...Terwijl ik toch aardig slim ben...Heel vreemd... Ik ben een echte 'manual nut': ik vind het heerlijk om manuals te lezen van A tot Z en meestal weet ik dan meteen een heleboel. Maar in dit geval... Alle info komt teveel in losse stukken en dan kriijg ik het niet goed samen, zal ik maar zeggen. Als er nou eens op het internet een ECHT goede tutorial/manual was die vanaf de BASIS alles zou uitleggen (zoiets als ' je staat op vliegveld A en je wilt naar vliegveld B, hoe kom je daar op een officiele manier, welke charts heb je nodig, waar moet je op letten, etc. etc.)...
Probleem is ook dat ik wel van alles en nog wat weet over VOR's en ADF en zo maar het nog niet echt goed in de praktijk heb kunnen brengen. En al helemaal niet in combinatie met charts...
Maar ja, om een LANG verhaal KORT te maken... ;): ik zal eerst eens die Metzinger tutorial doorlezen (en nog een keer zoeken naaar algemen tutorials...): eens kijken wat ik daarvan leer. Niet te geloven trouwens dat die kerel zo'n boekwerk GRATIS ter beschikking stelt! Klasse! Als ik de PMDG ga kopen en de tutorial ECHT ga gebruiken zal ik hem zeker wat doneren: ik heb wel een meer betaald voor extra manuals die beduidend minder van kwaliteit waren...!
[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 05-08-2004 09:44 ]
Ga jij nou maar EIDW-BIKF vliegen zonder FS crashDutchCommando schreef op 05 augustus 2004 @ 12:04:
Ik wil je ook graag even verder helpen hoor. Ook mijn MSN Messenger adres kan je in mijn profiel vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 05-08-2004 12:12 ]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Noofmans, die VGA's waren toch alleen beschikbaar voor de approaches op Dubai Intl ??ND schreef op 05 augustus 2004 @ 14:26:
En kom daarna maar bij mijn msn langs voor de special course. O.A. Anti Slip en grip cursus en VGA-procedures (vernieuwde go around-procedures) en nog veel meer
meer airbus a340 pics astublieft!![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 05-08-2004 16:19 ]
Een erg goede online vluchtplanner is deze:Anoniem: 16235 schreef op 05 augustus 2004 @ 16:13:
'k Heb de PMDG manuals (alle tien) en de Metzinger tutorial uitgeprint en ingebonden (drie dikke delen) want ik heb een lang weekend en dan kan ik lekker lezen!
Levert FSNav overigens tegenwoordig een beetje officiele plannen op? Voorheen kan ik me herinneren dat de FSNav plannen zelden leken op officiele plannen (er werd geen rekening gehouden met de richting van de airways en zo). Is dat nu verbetert? Op zich planned het makkelijk en je hebt dan ook geen airway-kaarten nodig en overzihten van alle SIDS en STARS (want die zitten er toch in...?) Of denk ik nu te makkelijk...
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
FSNav blijft onbetrouwbaar wat betreft one-way airways. Op ATC-box, AVSIM-flightplanforum, verschillende online flightplancreator sites en niet te vergeten de VACC sites van de verschillende landen kan je kant en klare flightplans vinden.Anoniem: 16235 schreef op 05 augustus 2004 @ 16:13:
'k Heb de PMDG manuals (alle tien) en de Metzinger tutorial uitgeprint en ingebonden (drie dikke delen) want ik heb een lang weekend en dan kan ik lekker lezen!
Levert FSNav overigens tegenwoordig een beetje officiele plannen op? Voorheen kan ik me herinneren dat de FSNav plannen zelden leken op officiele plannen (er werd geen rekening gehouden met de richting van de airways en zo). Is dat nu verbetert? Op zich planned het makkelijk en je hebt dan ook geen airway-kaarten nodig en overzihten van alle SIDS en STARS (want die zitten er toch in...?) Of denk ik nu te makkelijk...
Beetje groter boren en normale draad er in tappenAnoniem: 88911 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:41:
Ik kan mijn CH Flight yoke niet meer gebruiken , terwijl die niet eens kapot is.
Die schroeven waarmee je hem vastzet zijn bij mij doorgedraaid, dus het draad is platgedrukt.
Dus ik ga naar een 'ijzerspeciaalzaak' en krijg doodleuk het antwoord : Dit soort schroef is heel zeldzaam in Nederland , die hebben we hier niet.![]()
![]()
LeukEn nu
?
Volgens mij zitten daarin gewoon iets van moeren vast. Als je die nu vervangt door nieuwe moeren en dan ff twee lange bouten haalt die in die moeren passen. Lijkt me niet al te veel werk. (al heb ik het ding zelf nooit open gehad, dus misschien zit het wel lastiger bevestigd).Anoniem: 88911 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:41:
Ik kan mijn CH Flight yoke niet meer gebruiken , terwijl die niet eens kapot is.
Die schroeven waarmee je hem vastzet zijn bij mij doorgedraaid, dus het draad is platgedrukt.
Dus ik ga naar een 'ijzerspeciaalzaak' en krijg doodleuk het antwoord : Dit soort schroef is heel zeldzaam in Nederland , die hebben we hier niet.![]()
![]()
LeukEn nu
?
De rest van het item: http://www.nu.nl/news.jsp?n=373965&c=122Een passagiersvliegtuig van de Spaanse maatschappij Iberia is twintig minuten na het opstijgen naar het vliegveld van Málaga teruggevlogen om het leven van de teckel Emilio te redden. De temperatuurregulatie in de bagageruimte werkte niet, waardoor het gevaar bestond dat Emilio zou doodvriezen.
Hallo zeg, dat van die LOC en APP weet ik ook wel hoor... Ik vlieg al met de PSS Airbus vanaf de dag dat die is uitgekomen (nadat ik een beetje zat was geworden van de Dreamfleet 737...) dus helemaal een newbie ben ik niet...DutchCommando schreef op 06 augustus 2004 @ 19:46:
Om bij een approach (je intercept trouwens eerst de localizer met de LOC en daarna zet je pas de APP aan) een automatische landing correct uit te voeren moet je natuurlijk beide AP's aan doen. In jou geval is dat waarschijnlijk fout gegaan bij het instellen van de NAV frequency's. Die moet je namelijk 2x hetzelfde instellen (op NAV1 en NAV2).
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 16235 op 06-08-2004 20:33 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Sleepie op 06-08-2004 21:17 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq