jnou tunis air zie ook niet vaak in FS maak er ff iemand een paar screenshots van tunis air in FS
nou alvast bedankt als iemand ze heeft
nou alvast bedankt als iemand ze heeft
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Tjsa, als je je vragen cq. opmerkingen gewoon in normaal Nederlands zou typen hier, dan had ik wellicht wel begrepen wat je bedoeldeVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 17:10:
ja bedankt sleepy voor de uitleg maar aleen op de 800 maken ze winglets dus aardig bedoelt hoor![]()
Verwijderd
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Zo mogen we het horenVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 20:17:
YES YES YES!EHAM-EBBR is eindelijk gelukt in de PMDG 737NG-700!
Met een perfecte autolanding!
Ik heb gisteravond en vandaag een complete checklist gemaakt met ALLES er op wat ik moet doen om van een C&D cockpit tot aan de landing veilig en helemaal volgens de regels over te komen. En dat werkte. Tot nu toe had ik alle handleidingen en tutorials voor me liggen en moest ik overal weer wat info zoeken, maar nu heb ik superoverzichtelijk op twee A4'tjes staan! En dat helpt dus echt.
Ik heb de approach alsnog via de WOODY STAR gedaan: het kwam allemaal weer wat vreemd uit, maar door de juiste LSK's te gebruiken kon ik alles zo aan elkaar plakken dat ik via de FMC tot aan de treshold kon vliegen (alleen met LNAV: VNAV had ik al eerder uit gedaan)Veel met V/S en LVL CHG gewerkt om goed uit te komen en SPD met de hand op de MCP bediend om een juiste snelheid voor de approach te bereiken. Ging allemaal goed (moest wel nog aardig wat drag gebruiken). En uiteindelijk dus via een perfecte, vlekkeloze ILS autolanding eindelijk de taak volbracht.
Ik ben blij!
Vluchten EHAM - EGLL zitten zo rond FL250. EHAM - EBBR zullen rond de FL150 zitten.mekkieboek schreef op 12 augustus 2004 @ 20:44:
Kan iemand me vertellen hoe ik de max flightlvl v.e. flightplan kies?
M.n. voor korte vluchten, bv EGLL-EHAM of hellogoodbye's geslaagdeEHAM-EBBR.
Ga je te hoog dan kom je nooit horizontaal (zeg maar), en te laag wil je ook niet (denk ik?).
En moet je voor langere afstanden de (steeds hogere) optimum flightlevel volgen?
Of heb ik niks te vertellen en wordt het allemaal door de ATC bepaald?
Verwijderd
Verwijderd
Tsja je moet ook niet te laag vliegen, dan gaan mensen klagen over geluidsoverlastVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 22:14:
Nou, da's ook stomtoevallig! Ik zet m'n computer nog ff aan alleen om ff te vragen of er ook een lijstje bestaat met welke FL je het beste kan gebruiken bij een bepaalde afstand!Ik had op gevoel (inderdaad) FL150 gekozen voor EHAM-EBBR
, maar de TC en TD lagen wel erg dicht bij elkaar, moet ik zeggen. Iets lager was plezieriger geweest. Maar ik zal eens even kijken waar ik die info in de FMC kan vinden...
En ja, Pascallio, ik zal FSScreen (of iets dergelijks) weer eens installeren om binnenkort wat screens te kunnen posten!
Dat de wielen zo naar achteren hangen is omdat ze anders niet in de wielkasten (wat is een goed Nederlands woord voor wheel wellVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 13:05:
wie wil het nog ff opver de landings gestellen hebben van de Dc10 Ms `11 en de A340want het is echt niet duidelijk bij de Dc klapt de midellste volgens mji gewoon of recht naar bnoven of naar voren
lijkt me duidelijk
maar het is niet duidelik en waarom gaan de wielen dan schuin staaan als het de lucht in is mischien om dat 8 terste baden wat verder naar achter licht en als die dan achterover helt dan moet die even een paarseconden op een soort koorde landen nou wie wil er praten
Verwijderd
Wiel putbennierex schreef op 13 augustus 2004 @ 00:33:
[...]
(wat is een goed Nederlands woord voor wheel well)
Kijk eens naar de vliegtuigen van Milton Shupe en consorten op www.flightsimonline.com. Vooral de Howard heeft een best mooie cabine! De vliegtuigen zijn te downloaden op de bekende sites (www.avsim.com en www.flightsim.com).Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 00:53:
bestaan er eigenlijk nog meer freeware vliegtuigen waarbij je dmv active cam door het vliegtuig kan lopen? Ik ken alleen meljet.
IRL wordt EHAM-EBBR met een F70 op FL150 gevlogen, dus je gok was perfectoVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 22:14:
Nou, da's ook stomtoevallig! Ik zet m'n computer nog ff aan alleen om ff te vragen of er ook een lijstje bestaat met welke FL je het beste kan gebruiken bij een bepaalde afstand!Ik had op gevoel (inderdaad) FL150 gekozen voor EHAM-EBBR
, maar de TC en TD lagen wel erg dicht bij elkaar, moet ik zeggen. Iets lager was plezieriger geweest. Maar ik zal eens even kijken waar ik die info in de FMC kan vinden...
[ Voor 6% gewijzigd door Sleepie op 13-08-2004 10:41 ]
Hoe weet je dat? Ervaring of staat dat ergens geschrevenSleepie schreef op 13 augustus 2004 @ 10:40:
[...]
IRL wordt EHAM-EBBR met een F70 op FL150 gevlogen, dus je gok was perfecto
EBBR-EHAM op FL140.
Hoezo ... Noof en ik hebben ons toch helemaal niet opgegeven ?Jochem schreef op 13 augustus 2004 @ 11:49:
Misschien voor de leuk![]()
![]()
![]()
![]()
maar vanavond is op VATSIM heel Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland online. En er zit me toch een setje master controllers op EHAM vanaaf. Dus het lijkt me uitermate slim als er eens een GoT groepie van EHAM naar LOWI gaat vliegen.
Ehmmm .... sommigen hier hebben wat extra info beschikbaar, laten we het daar maar op houdenMegamind schreef op 13 augustus 2004 @ 11:36:
Hoe weet je dat? Ervaring of staat dat ergens geschreven
Verwijderd
Hoezo, ik bericht net dat ik wel ga ATCen, nou samen met jochem en de rest is het een mastercombo hoorSleepie schreef op 13 augustus 2004 @ 12:14:
[...]
Hoezo ... Noof en ik hebben ons toch helemaal niet opgegeven ?![]()
![]()
Als ik op tijd ben, zal ik eens kijken of er nog een mooie LOC DME inzit op LOWI vanavond
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
In de panels and gauges SDK van Microsoft [hier] vind je wel het een ander, afhankelijk van wat je wil doen is het veel te complex of juist toch wat summier.Spotter schreef op 12 augustus 2004 @ 15:24:
heeft er toevallig een van jullie een goede en uitgebreide tutorial voor het maken van Gauges (.gau files) liggen, of weet er een te vinden? Google was weinig behulpzaam op een kleine tutorial op flightsim.com na
Verwijderd
Zoek op avsim op Arne Bartels die een bestand heeft xmlgau01.zip over XML gauges of op flightsim.com naar Dai Griffiths sd2gau17.zip voor C en C++ gauges.Spotter schreef op 12 augustus 2004 @ 15:24:
heeft er toevallig een van jullie een goede en uitgebreide tutorial voor het maken van Gauges (.gau files) liggen, of weet er een te vinden? Google was weinig behulpzaam op een kleine tutorial op flightsim.com na
Oh waarschijnlijk ga ik nu alleen koffie/thee zetten voor de ATCers (assistent verkeersleider) dus t wordt nu een übermaster atc dingensJochem schreef op 13 augustus 2004 @ 16:42:
vlieg op inderdaad!
Verwijderd
Wat een vooruitziende blik had ik toch weer heND schreef op 13 augustus 2004 @ 17:41:
[...]
Oh waarschijnlijk ga ik nu alleen koffie/thee zetten voor de ATCers (assistent verkeersleider) dus t wordt nu een übermaster atc dingens
Je kunt natuurlijk niet zomaar "ergens" online vliegen met ATC. Dus dan wordt het op het vatsim netwerk. En er zijn in het verleden al genoeg gezellige groepsvluchtjes gedaan hoor, dus dat zal vast in de toekomst ook weer wel een keer gebeuren.Megamind schreef op 13 augustus 2004 @ 17:39:
Misschien is het leuk een keer met ATCers en een stapel piloten van GOT te vliegen ergens? Kan ik ook eens kennis maken met online vliegen..
Verwijderd
Dat bedoelde ik ookSleepie schreef op 13 augustus 2004 @ 18:45:
[...]
Je kunt natuurlijk niet zomaar "ergens" online vliegen met ATC. Dus dan wordt het op het vatsim netwerk. En er zijn in het verleden al genoeg gezellige groepsvluchtjes gedaan hoor, dus dat zal vast in de toekomst ook weer wel een keer gebeuren.
Verwijderd
Wat je het beste kunt doen:Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 20:28:
Ik wil ff FS9 en m'n PMDG 737NG opnieuw installeren. Nu heb ik echter twee SIDS/STARS bestanden: 1 van PMDG en 1 van Navdata. Welke kan ik het beste gebruiken...? Ik had dus eerst alleen die van PMDG geinstalleerd en had daarmee problemen bij EHAM (geen SIDS en STARS...). Na het installeren van die Navdata SIDS/STARS had ik die niet meer (alhoewel ik vervolgens STARS kreeg bij EBBR met HEEEEEEEEEEEEEL veel waypoints.
Het viel me ook op dat het PMDG bestand echt tig keer zo veel .txt-files bevat!
Dus... Kan ik het beste kiezen voor een van de twee of kan ik beter eerst de PMDG en daarna de Navdata SIDS/STARS installeren...? Of heeft iemand nog een beter idee...?
De SID/STAR's die je van navdata.at haalt zijn door mensen gemaakt die in de SID/STAR's van PMDG-team zelf fouten, verouderde info, verouderde SID/STAR's of ontbrekende SID/STAR's vonden.Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 20:28:
Ik wil ff FS9 en m'n PMDG 737NG opnieuw installeren. Nu heb ik echter twee SIDS/STARS bestanden: 1 van PMDG en 1 van Navdata. Welke kan ik het beste gebruiken...? Ik had dus eerst alleen die van PMDG geinstalleerd en had daarmee problemen bij EHAM (geen SIDS en STARS...). Na het installeren van die Navdata SIDS/STARS had ik die niet meer (alhoewel ik vervolgens STARS kreeg bij EBBR met HEEEEEEEEEEEEEL veel waypoints.
Het viel me ook op dat het PMDG bestand echt tig keer zo veel .txt-files bevat!
Dus... Kan ik het beste kiezen voor een van de twee of kan ik beter eerst de PMDG en daarna de Navdata SIDS/STARS installeren...? Of heeft iemand nog een beter idee...?
Verwijderd
Geachte Meneer de Moderator.Crash schreef op 13 augustus 2004 @ 19:56:
Zouden bovenstaande heren willen inkrimpen in hun smily gebruik? Want ook voor jullie gelden de regels in de startpost en de netiquette faq hier op GoT.
Het gebruik van een dusdanige hoeveelheid overbodige smilies zoals sommigen doen is namelijk niet gewenst! Ook wil ik nog even benadrukken dat het edit-knopje ([afbeelding]) er niet voor niets is, gebruik deze dus ook!
Inderdaad was ook mijn bericht een reactie op het smiley gebruik van een jonge enthousiasteling die zeer recentelijk onder ons was gekomen en nogal van A320's houdt. Ik kan dan ook het schrijven van Slaapmans onderschrijven. Het modereren op basis van een persoonlijk welbevinden van smileys is zo subjectief dat ik jouw reactie (Crash) ook niet serieus -kan- nemen.Sleepie schreef op 13 augustus 2004 @ 23:21:
[...]
Geachte Meneer de Moderator.
Tijdens de vorige "clash" hier heb ik een van Uw medemoderatoren aangesproken op het veelvuldig gebruik van smileys (voornamelijk) in een bloedserieuze discussie. Daar kreeg ik het antwoord op dat veelvuldig gebruik maken van smileys op het forum eerder regel dan uitzondering is en dat ik daar vooral geen opmerkingen over moest maken en/of aandacht aan besteden.
Je reactie op het aantal smileys vind ik in dit geval aardig overdreven. Het betreft hier een dolletje tussen twee mensen (ND en ik-zei-de-gek) die elkaar ontzettend goed kennen uit de Flightsim community. Dit is wat ons betreft een aardig op zichzelf staand geval en zeker geen veel voorkomend iets. Gewoon een eenmalig geintje. Het is echt niet zo dat onze gemiddelde posts vol staan met onnodige smileys.
Dus graag ook niet deze overtrokken reactie, voordat het weer in een eindeloze discussie ontaard.
[ Voor 7% gewijzigd door Jochem op 13-08-2004 23:26 ]
Aan punt 1 maken we verder geen woorden meer vuil, er is gezegd wat ik wilde zeggen, that's all.Jochem schreef op 13 augustus 2004 @ 23:24:
Inderdaad was ook mijn bericht een reactie op het smiley gebruik van een jonge enthousiasteling die zeer recentelijk onder ons was gekomen en nogal van A320's houdt. Ik kan dan ook het schrijven van Slaapmansch onderschrijven.
Trouwens. Waar waren die EHAM-LOWI mannen vanavond? Of was iedereen naar de opening van de Olympische spelen aan het kijken? Ik mistte jullie toch wel.
[ Voor 13% gewijzigd door Jochem op 14-08-2004 11:21 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
NeeVerwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 12:02:
Mooi. Dank je! Dan ga ik voor de 800. Hoe kleiner hoe beter in mijn geval omdat ik meestal korte vluchten maak. (Of is dat geen logische gedachte...?)
Verwijderd
dat is op zich een logische gedachte (maar zeker geen regel). Alleen is de -900 een wat vreemde eend in de bijt. Deze kan maximaal precies hetzelfde aantal passagiers als de -800 vervoeren (heeft te maken met het aantal deuren in de kist), namelijk 189. Omdat de -900 langer is, kunnen hier wel meer business-passagiers in. Ik heb dan ook altijd begrepen dat de -900 met name op routes die voor zakenreizigers interessant zijn worden ingezet, bijvoorbeeld naar Londen. Overigens wordt op deze route, die toch vrij kort is, ook wel eens een 767 ingezet.Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 12:02:
Mooi. Dank je! Dan ga ik voor de 800. Hoe kleiner hoe beter in mijn geval omdat ik meestal korte vluchten maak. (Of is dat geen logische gedachte...?)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 12:24 ]
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door moto-moi op 12-10-2004 20:38 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Jochem op 15-08-2004 19:26 ]
Zeker nu ze hun AIO (all in one) pakket weer hebben, wat elke nacht wordt gegenereerd uit de laatst beschikbare SID/STARS voor alle velden is dit een fluitje van een cent. Bovendien kloppen die SIDs en STARs tenminste, wat meestal niet gezegd kan worden van de PMDG meuk.DutchCommando schreef op 15 augustus 2004 @ 19:05:
Niet de standaard SID/STAR packages van PMDG gebruiken maar aparte SID/STARS van navdata.at halen.
[ Voor 8% gewijzigd door Sleepie op 15-08-2004 19:19 ]
Verwijderd
Ik HEB dus de laatste SIDS/STARS van Navdata gehaald (vanochtend, en ze vervolgens over de SIDS/STARS van PDMG heen gegooid) en ik HEB gewoon de WOODY STAR gekozen... Dat levert dus GEEN aardige overgang op...jeehaa schreef op 15 augustus 2004 @ 18:52:
lol wat een spaghetti
je kan volgens mij als je de laatste AIRAC 0408 download de woody star kiezen en ik zou gewoon dan 25R kiezen en de DISC weghalen, hij maakt er dan een aardige overgang van
Pffffffffffff.... tja, dat moet je dan maar net toevallig weten, dat je die AFFLIGEM en KERKY mag vergeten...Jochem schreef op 15 augustus 2004 @ 19:12:
Neem je nou net wel een lastig veld dat EBBR. Heeft niet echte STARs daar. Als er geland wordt op de 25L (of in uitzondering 25L) ga je als volgt:
WOODY > (WDY3A) DCT NIK84 > DCT ANTWERPEN > DCT BRUNO met een evt hold over ANT en desnoods BUN. Dan ga je vanaf BUN met een een heading naar final heading 25L.
Die spagetti richting AFFLIGEM en KERKY is een transition naar de KERKY HOLD mocht de ANT hold vol zitten. Dat is in 99 van 100 gevallen overbodig en kun je er dus ook uit selecteren.
[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 12-10-2004 20:38 . Reden: images weggehaald; brak account ]
Goede charts zouden dit een stuk duidelijker kunnen maken jaVerwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 19:36:
Maar hoe weet je nou dat de rest alleen maar voor noodgevallen is (die KERRY hold en zo)? Staat dat op de charts...? Ik heb de EBBR charts van de Belgische Vatsim site gedownload, maar daar snap ik niet veel van... De EHAM charts van DutchVACC zijn stukken beter en duidelijker...
Ik zal morgen) of wanneer het uitkomt weer eens richting Heathrow vliegen, want daar ging het op een soortgelijk manier helemaal mis...
[ Voor 12% gewijzigd door Jochem op 15-08-2004 20:25 ]
Verwijderd
Dat kan heel simpel. Gewoon heel NL2000 installeren en vervolgens in de scenery map van NL2000 alleen de bestanden laten staan die een ICAO code hebben. De rest gewoon wissen.Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:34:
Ik kan me vergissen , maar is er niet iets dat je alleen de Airports uit NL200V3 kan gebruiken , zonder dat je het andere scenery gebruikt ?... dus de meshes default zijn ?
Verwijderd
Verwijderd
Zoals ik al zei in m'n eerdere reactie vond ik de charts van de Belgische Vatsim (die ik al gevonden had) site nogal knudde. Nu zie ik dat ik een foutje heb gemaakt.... Ik zag in het lijstje dit staan: 'STAR chart ALL runways' en dacht dat daarin alle STARS zouden staan. Niet dus. Ik snapte het al niet... Nu pas zie ik dat ik natuurlijk de losse ILS en VOR/DME charts moet hebben! Omdat in die bestanden het woord STAR niet voorkwam had ik ze niet gedownload... Stom, stom, stom...Jochem schreef op 15 augustus 2004 @ 20:21:
Op de approach kaarten van EBBR staat ook de transition van ANT naar AFL en KERKY als zijnde: "by atc discretion only".
Deze kaarten zijn eenvoudig te vinden via:
http://beluxvacc.org/pilot/charts.htm
of
http://www.ead.eurocontro...orer/indexPU_content.html
PAMS > Authority Code "EB" > refresh > charts > "view document"
[wel java installeren]
Ik heb 'm wel, alleen is die zip zo'n 31 Mb. Dus mailen gaat niet... Als ik 'm ergens naartoe moet uploaden moet je het maar zeggen (alhoewel ik dat dan wel pas morgenochtend kan doen). Maar ik moet wel zeggen: het is de moeite waard: zonder die Metzinger tutorial stond ik nu nog op de grond met n'n spliksplinternieuwe 737-800! Ik kijk er nog regelmatig in (alhoewel ik, nu ik de 737 steeds beter leer kennen, de PMDG manuals steeds beter begrijp en dus ook meer en meer gebruik).Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 21:38:
Heeft iemand toevallig nog v2 van de tutorial van Timothy Metzinger op zijn pc staanWou hem nog is doorlezen maar kom er achter dat ik hem niet meer heb en aangezien die zijn tutorial net offline heeft gehaald
..
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 21:45 ]
Verwijderd
Om de juiste approach op EBBR te maken heb je de STAR-chart en ILS RWYXX chart nodig. Met die 2 charts zou je de approach moeten kunnen uitvogelen.Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 19:36:
[...]
Maar hoe weet je nou dat de rest alleen maar voor noodgevallen is (die KERRY hold en zo)? Staat dat op de charts...? Ik heb de EBBR charts van de Belgische Vatsim site gedownload, maar daar snap ik niet veel van... De EHAM charts van DutchVACC zijn stukken beter en duidelijker...
Ik zal morgen) of wanneer het uitkomt weer eens richting Heathrow vliegen, want daar ging het op een soortgelijk manier helemaal mis...
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
[ Voor 14% gewijzigd door Jochem op 16-08-2004 00:01 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door gorgi_19 op 12-10-2004 20:38 . Reden: images weggehaald; brak account ]
[ Voor 31% gewijzigd door Sleepie op 16-08-2004 12:17 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 12:48 ]
Navdata programeert zelf geen SIDs en STARs, maar is een verzamelplaats voor SIDs en STARs die door enthousiastelingen gemaakt worden. Zo is de EHAM SID/STAR door Jochem, DutchCommando en Rellehenk van hier gemaakt.Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:45:
Nou, ze staan wel als zodanig op de charts, als officiele fixes, om het zo dan maar te zeggen.
Als ik het goed begrijp, dan programmeren die jongens van Navdata de STARS op zo'n manier dat ALLES er in zit, dus ook eventuele uitwijkmogelijkheden (in dit geval richting Kerrk), en je moet dan uiteindelijk ZELF n.a.v. de charts die punten er uithalen die je niet nodig hebt en de juiste DISCO's wegwerken. En wat er dan nog niet bij zit moet je gewoon zelf doen (zoals de bocht van NUN naar de IF).
Vind ik nog wel steeds dat de STAR zoals die op m'n screenshots staat niet echt netjes is geprogrammeerd... Die hold bij Kerky lijkt echt nergens op. En dat je van ANT meteen naar Kerky gaat klopt ook niet echt, maar ja, da's moeilijk anders op te lossen denk ik, anders wordt het HELEMAAL onoverzichtelijjk...
Aha, FAP en FAF is dus eigenlijk het tegenovergestelde van IAF.
Ik zal die site eens even gaan bekijken! Bedankt voor de link en fijn dat je mijn enthousiasme kan waarderen!
Verwijderd
Oops... nu hoop ik maar dat ik niemand beledigd het met de opmerking 'Vind ik nog wel steeds dat de STAR zoals die op m'n screenshots staat niet echt netjes is geprogrammeerd... Die hold bij Kerky lijkt echt nergens op.'Sleepie schreef op 16 augustus 2004 @ 12:52:
Zo is de EHAM SID/STAR door Jochem, DutchCommando en Rellehenk van hier gemaakt.
Nee, ik had verder nergens op gelet omdat ik deze vlucht alleen maar maakte om screenshots te kunnen maken (ik zat op dit moment dus nog voor Woody).Wat de hold bij KERKY betreft, ik weet niet of je al speed restrictions in je FMC hebt gezet op het moment van die shots. En je VRef al geselecteerd ?
De rate of turn is namelijk afhankelijk van de airspeed, en dat zie je ook veranderen op de ND. Als je nog niks hebt ingevoerd wil hij de hold met 315 knots ofzo gaan vliegen (en zo zie je hem dan dus ook) en dat word krapjes hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Sleepie op 16-08-2004 14:27 ]
[ Voor 95% gewijzigd door ND863 op 16-08-2004 16:19 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 12-10-2004 20:36 . Reden: images weg gehaald ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door ND863 op 16-08-2004 16:42 ]
Verwijderd
Omdat ik nogal lang met mijn post over EDDF bezig was, had ik jou zeer uitgebreide Edit nog niet gelezen...ND schreef op 16 augustus 2004 @ 15:28:
HEEEEEEEEEEEL interessante info!
Nouy, sorry hoor!ND schreef op 16 augustus 2004 @ 16:41:
Je leest de charts helemaal goed dus dat is het punt niet. Je hoeft alleen niet tot helemaal in de puntjes de standaard procedures te volgen. In principe is hetgene wat op de kaart de procedure die je moet vliegen als je geen coms meer hebt met ATC. (zoals in het geval van een loss-communication problem) De charts zijn dus (grotendeels) puur theoretisch in geval van 'no-ATC availlble.
M.a.w. je hoeft niet zo moeilijk te doen.
Ik mag dus mijn eigen IAF kiezen... Lekker makkelijk!Als je goed kijkt (en leest, dat heb je maar je begreep het deels verkeerd) is ROKIM je IAF. (net als ETARU) Aangezien ROKIM zo goed als recht voor 07L zit is het praktischer om een straight in approach te maken!Je vliegt naar ROKIM al dalend naar 4000ft. Met de huidige heading vlieg je voorbij ROKIM tot aan de localizer en klaar ben je
Hint : check ook de transitie approach voor 07L
Hint2 : Meestal begint EHAM-EDDF bij ARNEM en eindigd bij ETARU, dan vlieg je ETARU en dan door naar TAU en verder zoals je zelf beschreef.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 16:54 ]
Verwijderd
Frank had problemen met PAI die het niet met zijn project eens was omdat er kisten van hun in gebruikt worden. Dus afwachten of en wanneer die met nieuwe versie komt.Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 16:55:
Wie weet wanneer het nieuwe AI Trafic pakket van frank uitkomt??
Rick
Ja kon het niet laten sorry, maar laat u zich vooral niet afleiden meneer noofmansND schreef op 16 augustus 2004 @ 16:41:
Mvriend > moet dat nou, die goed geschoten actie pics tussendoor?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:02 ]
Jup inderdaad nog heel effetjes wachten totdat je vertrouwd bent met het lezen en verwachten van de arrival routes. Als je online gaat dat raad ik je om je 1e vlucht een paar keer over te doen, je gaat vanzelf merken wanneer en hoe je dingen het beste kunt doen.Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 16:44:
[...]
Omdat ik nogal lang met mijn post over EDDF bezig was, had ik jou zeer uitgebreide Edit nog niet gelezen...Maar het was heel leerzaam!
Vooral om te zien hoe lastig de ATC het je kan maken!
Ik wcht nog maar ff met online vliegen...
Zoals ik het doe gebruik/behandel ik de charts als volgt :Nouy, sorry hoor!![]()
![]()
Maar het is me duidelijk: ATC gaat voor charts. Charts helpen je wat op weg en zijn noodzakelijk als er geen ATC is. Maar op zich maakt dat allemaal niet uit want IK WIL HET GEWOON ALLEMAAL WETEN EN KUNNEN! (Excuses voor de Caps Lock!
)
Nouja je eigen IAF kiezen.... dat ook weer niet, als je de ARNEM route kiest moet je een ETARU1W star kiezen en kom je bij IAF ETARU uit, in jouw geval kom je met de star bij de IAF ROKIM uit.Ik mag dus mijn eigen IAF kiezen... Lekker makkelijk!
Tja, dat 'ie meestal bij ARNEM begint... De routeplanner gaf LOPIK aan... En omdat ik zelf geen uitgebreide kaarten heb, vertrouw ik helemaal op die routeplanner. Die dus toch niet zo goed is als het lijkt... Hoe kan je eigenlijk weten dat 'ie meestal bij ARNEM begint? Kan ik soms beter zoeken naar bestaande company routes i.p.v. zo'n planner te gebruiken?
Op EHAM vallen ze onder noise abatement procedures (om geluidsoverlast te verminderen) EDDF heeft ze ook en als het goed is gebruiken ze ze soms ook overdagWaar worden rnav trans app's trouwens voor gebruikt...?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:44 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 18:15 ]
RNAV transitions worden op EHAM gebruikt tussen 2300LT en 0700LT. Inderdaad voor ATC weinig lol aan te beleven, paar clearances en de rest ligt compleet procedureel vast, ook qua hoogte en speed.ND schreef op 16 augustus 2004 @ 17:18:
Op EHAM vallen ze onder noise abatement procedures (om geluidsoverlast te verminderen) EDDF heeft ze ook en als het goed is gebruiken ze ze soms ook overdagWeet eigenlijk niet waarom, ze zijn voor atc ook niet zo erg grappig omdat je helemaal geen vectors meer geeft en dat je ze al vóór het begin van de transitie moet seppereren.
[ Voor 16% gewijzigd door Megamind op 16-08-2004 19:41 ]
Verwijderd
Om een heel, heel lang verhaal in te korten, begin gewoon bij het begin, bij de (video) lessen van Ron Machado (en zijn leuke grappenVerwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:13:
Ik heb net de PDMG gekocht, erg mooi vliegtuig zeg......maar die knoppen?![]()
Gelukkig werkt het opstijgen al.
Hoe taxi je eigenlijk? Hebben ze in de echte cockpit een navigatie systeem die links/rechts zegt?
Nee, jij wel een idee?Crash schreef op 16 augustus 2004 @ 20:21:
Hebben jullie al enig idee wie er voor deeltje 70 gaat zorgen?
Mooi, kan ik vast een beetje droogzwemmen. Ik zal eerst wel de helpfiles lezen en eea proberen voor ik jullie zal lastigvallen.Mekkieboek > Je kan indd meeluisteren maar tegenwoordig moet je ook ingelogd zijn om op een voice channel te kunnen zitten. (dezelfde callsign/ID/pass) Je kan dan observen met het ATC progje ASRC (www.asrc.info) en het voice progje avc (www.vatsim.net/voice/avc)
Voor de rest verwijs ik je door naar Sleepie, die weet dit altijd heel goed uit te leggen
Verwijderd
Verwijderd
280 Knopen is wel erg hard, wat eerder afremmen maakt het landen ook al een stuk makkelijkerVerwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 01:10:
Hoi, net mijn eerste vlucht gedaan en ging best goed in de 737. Kwam alleen met 280 knopen aanvliegen op Brussel.
Iemand nog tips over hoe je aan moet vliegen? Ik zit nu te spelen met ILS ofzoiets.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 08:54 ]
Verwijderd
Hoi Bekol ook ik ben nieuw met FS. Knap dat jouw eerste vlucht gelijk gelukt is ik snap er niks van. Hoe kan ik nou ergens heenvliegen. Moet je dan in atlas ofzo kijken en dan gokken welke kant dat is. En hoe weet je op welke baan je moet vertrekken. Ik zag dat sommige vliegvelden meerdere banen hebben waarom is dat?Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 01:10:
Hoi, net mijn eerste vlucht gedaan en ging best goed in de 737. Kwam alleen met 280 knopen aanvliegen op Brussel.
Iemand nog tips over hoe je aan moet vliegen? Ik zit nu te spelen met ILS ofzoiets.
Verwijderd
Ik zou zeggen probeer eens de lessons die bij FS zitten, die leggen je precies uit wat ILS is enzo, maar in de startpost staan ook wel wat leuke linksVerwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 01:44:
Nou......knap, knap.....nee hoor.
Ik gokte maar dat ik naar het zuiden ging en vloog via de Nederlandse kust en gokte op het juiste moment om linksaf te slaan en kwam toevallig Brussel tegen (volgens mij hoor)
Maar ik heb veel gelezen vandaag, er is ontzettend VEEL te vinden hoor op het net.
Je hoort in het echt dus via bepaalde wegen te vliegen ofzoiets. Ik zeg maar wat hoor.
Veel succes, tis niet zo moeilijk denk ik.....
Ja, er stond een hele goeie ILS guide tussen. (was die van Mcflip?) Maar net als de meeste links in de startpost is deze ook doodMegamind schreef op 17 augustus 2004 @ 06:55:
[...]
Ik zou zeggen probeer eens de lessons die bij FS zitten, die leggen je precies uit wat ILS is enzo, maar in de startpost staan ook wel wat leuke links
Het is ook niet moeilijk maar het is denk ik gewoon makkelijker als je de basisfuncties van fs een beetje kent, hoe manouvreer je in de lucht en op de grond, effecten van snelheid, hoogte, hoe navigeer je. Waar zit de map? Waar haal ik de ICAO code van een vliegveld, hoe praat je met ATC, etc.etc.. Het is allemaal niet zo moeilijk en een paar lessen die bij fs zitten helpen je snel op weg, sneller dan ik kan. Je kan veel leren in een avondje en zoals ik al eerder zei, dat kan ook in een Cessna, ik denk zelfs makkelijker.Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 01:44:
Veel succes, tis niet zo moeilijk denk ik.....
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq