ik kom net terug uit barca. donderdag vloog ik om 18.35 met de HV5133 naar LEBL vanaf EHAM.
DANK BOLK
bij binnenkomst met mijn handbagage in de 737-700 PH-HRW (als laatste expres) liep ik meteen naar de stewardess en vroeg of ik de vliegers iets mocht vragen, zij hadden dit gehoord, de heer op de linkerstoel draaide zich om en zei: natuurlijk mag dat. dus ik stamelde: ja ik wil graag weten wat voor departure we vandaag doen. hij: AAAH een vlieger, kom erbij, zet je tas maar daar, daar vinden we wel een plekje voor. mijn naam is John en dit is Femke, ga zitten op de jumpseat en vlieg met ons mee.
WAT EEN TOP avond. om 18.45 lokaal kregen we lift en pushback. taxi naar 36L, center was dicht. contact met de ground was erg soepel te noemen. "bijzonder goede avond bla" " ja Transavia 5133 jij ook een bijzondergoedeavond. requesting taxi to the active from Charly 13" " Transavia 5133 cleared to taxi via the north, the Bravo taxiway to the holding point Rwy 36 C for crossing, behind the Fokker50" affirm transavia 5133 [...] behind the mother fokker 50" (gelach op kanaal)
taxiende over de B north richting 36C=> "ground, tra 5133, wanneer gaat die 36C eigenlijk open" "over 10 min" "ja dat is mij om t even want ik moet nog 10 min taxien en voor me staat een MD-11 een A320 en een B738" "nou als je 10 min wilt wachten mag je van mij naar de 36C taxien" "affirm tra5133 taxiing to holding point for rwy 36C, and waight for 10 minutes" --- op dat moment een follow me car op de taxiway B (tegen richting in) staat stil --- "euh ground 5133 er staat nog een collega van jullie op de Bravo" "5133 affirm hij gaat al weg" en vervolgens reed hij met hoge snelheid het gras in.
door getaxied naar holding 36C, andere departure in de FMC gezet (lekko2w), maar toen kwam er ineens een (nieuwe) easyjet airbus van links. "5133 hold short, you van taxi to the 36C when the easyjet has passed" "5133 roger after de Easyslet holding 36C"
vanaf dat moment ging t eigenlijk vrij eenvoudig en vlot. flink gelachen met ze, super aardige lui. heb gezeten op de jump seat tot dat zij het vliegtuig verlieten voor een check rondje. in 1 woord geweldig. mijn vrije daagjes begonnen super
helaas zat mijn fototoestel in de tas die inmiddels boven mijn oorspronkelijke stoel was geplaatst. schade