If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ja dat weet ik maar ik reageerde niet op jou uitspraak maar meer op de vraag welke landTourniquet schreef op 27 mei 2004 @ 19:46:
[...]
[...]
Oh, en wat is dit dan?
[afbeelding]
Jullie bedoelen het Christus-beeld in Rio, maar in Lissabon staat zo'n zelfde beeld.
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
amen

Minder kerosine tanken.Anoniem: 78739 schreef op 27 mei 2004 @ 21:32:
Is er iemand die weet hoe je de maximum hoogte van 30480 meter kan verhogen?
Anoniem: 78739
Dan raak je nog steeds niet boven de 30 km want er is een virtuele grens op die hoogte waar je tegenaan botst (ziet er al behoorlijk zwart uit als je dan naar boven kijkt
Aha.... Meter!!Anoniem: 78739 schreef op 27 mei 2004 @ 22:25:
[...]
Dan raak je nog steeds niet boven de 30 km want er is een virtuele grens op die hoogte waar je tegenaan botst (ziet er al behoorlijk zwart uit als je dan naar boven kijkt)
Ik las bij 30480 automatisch "feet" erachter ipv meter

Geen idee hoe je daarboven komt. Zou ook totaal onrealistisch zijn, want "normale" vliegtuigen komen toch niet hoger dan ongeveer FL400 tot FL420, met uitzondering van de Concorde, die op FL600 vloog.
Je dacht toch zeker niet echt dat ik Lissabon en Rio met elkaar door de war haal heh?DutchCommando schreef op 27 mei 2004 @ 00:41:
[...]
Lissabon = Portugal
Dat beeld staat ergens in een Zuid-Amerikaans land.

Tnx voor het leveren van het bewijs Tourniquet
Even serieus nu;
Weet iemand waar ik een tutorial/manual (online) van een Flight Computer kan vinden?
never mind, heb er een gevonden
[ Voor 44% gewijzigd door bennierex op 28-05-2004 13:20 ]
Whoo, work in progress. Ik ben geen Airbus fan en denk dat deze kist een "flop" wordt, maar vind de ontwikkelingen rondom toch wel heel erg gaaf
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Hoe kan dit nou floppen ? Airbus een groot Europees samenwerkings verband zal toch wel enig onderzoek hebben gedaan in de markt waarin ze hun afzet vinden. Daarbij nog de groeiende drang van de mens om zicht te verplaatsen.Bolk schreef op 28 mei 2004 @ 17:24:
http://www.airliners.net/open.file/587283/L/
Whoo, work in progress. Ik ben geen Airbus fan en denk dat deze kist een "flop" wordt, maar vind de ontwikkelingen rondom toch wel heel erg gaaf
Dit kan niet floppen, je hoopt dat het flopt
- Vliegvelden (nog) niet klaar zijn voor het toestel
- Er teveel passagiers in kunnen voor te lange vluchten.
Het gaat daar lijkt wel alsof het om "meer is beter" en "langer is beter" gaat. Daarom zie ik persoonlijk meer toekomst in de 7E7. Met beperkte capaciteit middellange vluchten kunnen vliegen. Ik denk dat grote intercontinentale vluchten minder zijn vruchten afwerpt dan middellange vluchten
Uiteraard is dit mijn mening en de Airbus marketing zal wel beter weten dan dit tere zieltje
Die velden hebben nog een paar jaar de tijd, ik mag toch aannemen dat dat wel goed gaat komen.Bolk schreef op 28 mei 2004 @ 19:21:
Nee, ik denk dat Airbus een fout maakt omdat:
Het gaat daar lijkt wel alsof het om "meer is beter" en "langer is beter" gaat. Daarom zie ik persoonlijk meer toekomst in de 7E7. Met beperkte capaciteit middellange vluchten kunnen vliegen. Ik denk dat grote intercontinentale vluchten minder zijn vruchten afwerpt dan middellange vluchten
Uiteraard is dit mijn mening en de Airbus marketing zal wel beter weten dan dit tere zieltje. Laten we voor Airbus hopen dat ik het mis heb
Wat betreft de passagiers aantallen, denk ik, dat het gezien de huidige samenwerkings verbanden goed vooruit kijken is. Hoeveel dubbelle kisten van verschillende maatschappijen vliegen dagelijks dezelfde long haul. Waarom zouden en KLM en NW dagelijks op NY vliegen terwijl ook 1 A380 dat kan doen.
Des al niet te plus blijft het merkwaardig, zoveel poppetjes in een dwangbuisje

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
inderdaad ja, ik heb die landschappen ook geinstalleerd gehad, maar bij mij werd het meer een powerpoint-presentatieBlackhole schreef op 23 mei 2004 @ 13:19:
[...]
Erg he, die terra mesh![]()
![]()
Maar nu gauw gaan hopen dat FS 10 er zo uit komt te zien
Alleen dan wel wat PC vriendelijker .
maarja, tegen dat fs10 uitkomt is mijn pc ook wel weer een upgrade ondergaan
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Goh wat ben ik blij dat ze jou niet aangenomen hebben om het beleid uit te stippelen voor airliners de komende jaren zeg. Totaal irrelevante argumenten. Als men hierop moest afgaan bij de aanschaf van nieuwe vliegtuigen?!?. ik ben blij dat je het zelf al aangeeft. Vliegvelden zijn natuurlijk al wel klaar voor de A380 aangezien ze dezelfde faciliteiten als een 747 kunnen gebruiken. Het past ook in de 80x80 box. Oh ja middels een opblaasbare A380 1x1 versie komt men ook langs op vleigvelden om te testen, doen ze altijd op 1 april ook. Op die 2e opmerking ga ik helemaal niet in....Bolk schreef op 28 mei 2004 @ 19:21:
Nee, ik denk dat Airbus een fout maakt omdat:
Uiteraard is dit mijn mening en de Airbus marketing zal wel beter weten dan dit tere zieltje. Laten we voor Airbus hopen dat ik het mis heb

P.S. Oh ja, als je wilt gaan zeggen dat ik dan 'niet moet reageren' kan ik je alvast bij voorbaat vertellen ik het ook niet leuk vind om je aan te vallen ofzo. Alleen is het wel zo eerlijk, ook tegenover anderen, om een geluid terug te horen. Stel dat ze jouw postings voor waarheid aannemen...
[ Voor 39% gewijzigd door Jochem op 29-05-2004 14:41 ]

Het topic is al meerdere malen dichtgeweest omdat mensen te direct op elkaar inspringen. Door op deze manier keihard met elkaar in discussie te gaan werkt niet mee aan een betere sfeer. Ik ben bereid mee te werken aan een beter topic
[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 29-05-2004 15:07 ]
Anoniem: 106009
Ik ga ervan uit dat je bedoelt dat de airports klaar zijn op het moment dat de A380 gaat vliegen. 80x80 box is niet het enige probleem. Zie anders onderstaand Airbus verhaal van een paar jaar geleden.Jochem schreef op 29 mei 2004 @ 14:35:
Vliegvelden zijn natuurlijk al wel klaar voor de A380 aangezien ze dezelfde faciliteiten als een 747 kunnen gebruiken.
Het lijkt me ook het beste om er verder maar over te zwijgen en voortaan eerst wat research te doen voordat jij je mening wereld kundig maakt.
http://www.airbus.com/pdf/a380/a380airport_compat.pdf
Je kan niet verwachten dat er meerdere kleinere toestellen gaan vliegen. De luchtwegen raken steeds voller, maar de velden ook. Eventueel over vele jaren maken die luchtwegen niets meer uit omdat er dan adhoc gevlogen kan worden door middel van geautomatiseerde ATC en dergelijke. Toch blijft het feit dat je niet meer vliegtuigen kwijt kan per landingsbaan en al helemaal niet op het veld. De ICA vluchten zijn zoals altijd de krenten uit de pap, en een hoop 747's zijn inmiddels aan vervanging toe. Airbus springt hiermee op het goede moment in met een zeer modern toestel.
Buiten het A380 verhaal is Airbus sowieso veel slimmer aan het produceren. Ze hebben eigenlijk maar 2 lijnen nodig om de A32x, A33x en A34x reeksen in elkaar te knutselen. Dat dit er in het echt meer zijn komt natuurlijk door de verdeling Hamburg - Toulouse, etc.
Al met al levert airbus kwaliteit af, iets wat van boeing soms niet te zeggen valt. Een extra versteviging hier en daar zijn ze bij boeing niet vies van, de rompen puilen uit van de nagels. Vergelijk dit met een fokker, airbus, of andere niet-Amerikaanse fabrikanten en je ziet het verschil in visie.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchCommando op 29-05-2004 20:19 ]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
hahaha, heeft iemand de weblog van Didimon gelezen zekerDutchCommando schreef op 29 mei 2004 @ 20:18:
Zo, leuk vluchtje richting LGIR. Ook een panelshot zodat jullie me op eventueele foute kunnen wijzen. Zelf zie ik er al eentje: MCP Altitude staat niet goed ingesteld
. VOR/DME 27 approach.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie plaatjes!
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Mooie plaatjes.DutchCommando schreef op 29 mei 2004 @ 20:18:
Zo, leuk vluchtje richting LGIR. Ook een panelshot zodat jullie me op eventueele foute kunnen wijzen. Zelf zie ik er al eentje: MCP Altitude staat niet goed ingesteld
. VOR/DME 27 approach.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
BTW, bij Transavia hebben ze bovenaan de ND de heading staan in plaats van de track zoals op jouw screendump te zien is. 't is verder niet heel boeiend natuurlijk.
lgir2004_fs9.zip @ Avsim
Helemaal correctweststar schreef op 29 mei 2004 @ 20:43:
[...]
hahaha, heeft iemand de weblog van Didimon gelezen zeker
Mooie plaatjes!
[ Voor 39% gewijzigd door DutchCommando op 29-05-2004 21:55 ]
staat een scenery op avsim
Beetje jammer van deze scenery/scenery FS2004 is dat het vliegveld niet op de juiste plek ligt. De runway begint in het echt al op de rand van de kust

Maar even een vraagje gelijk over FS-10 is al iemand hier die wat nieuwe info heeft?
of is het nog steeds geheim en komen par vlakvoor dat FS 10 uit moet komen met foto's.
[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 29-05-2004 23:09 ]
Dat zijn freeware trekjesrellehenk schreef op 29 mei 2004 @ 21:55:
[...]
staat een scenery op avsim
Beetje jammer van deze scenery/scenery FS2004 is dat het vliegveld niet op de juiste plek ligt. De runway begint in het echt al op de rand van de kust
*

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 29-05-2004 23:15 ]
Mijn mening over FS10 is laat die nog maar 2 jaar wachten en kom dan met een radicale stap voorwaarts
[ Voor 29% gewijzigd door ND863 op 29-05-2004 23:12 ]

[ Voor 144% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 29-05-2004 23:18 ]
Maar in de praktijk zal fs10(helaas) fs9 zijn met weer een aantal opgeschroefde features.. Denk ik
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
jaRateltje schreef op 31 mei 2004 @ 13:52:
Is er al nieuws over de LAGO EHAM update?
nog 1-3 dagen geduld
zie ook lago forum
Beter, EHAM is hier nu een totale puinhoop. Hoop banen zonder ILS vage baan toewijzing aan AI verkeer, overal runway en taxi nummer borden 4x dubbel. Snap er geen bal van

Vaak heb ik last van 'hobbels' op de taxi- en runways. Het vliegtuig schudt dan hevig op en neer terwijl het gewoon lijkt alsof ik op de baan rijd.
Bij de Simflyers scenery van LIRF (Rome Fiumicino) komt dit nu voor en ik heb al meerdere scenery gehad waar dit probleem ook voorkomt.
Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe het opgelost kan worden?
Anoniem: 103205
Volgens mij valt er niks aan te doen, je zult er maar mee moeten leven
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103205 op 31-05-2004 23:16 ]
welk model is die kist?Gilly schreef op 31 mei 2004 @ 14:50:
Airbussie A343 van Emi.
Vlucht naar Amsterdam.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Het ging erg goed op het onderdeel mathematics na waar ik gemiddeld heb gescoord. (Sorry, 133575 / 13 uit mijn hoofd kan ik echt niet
Control 7 / 7 (beetje gare F/D maar dan apart en eigenlijk heel anders

Slalom 5 / 7 (opzich niet moeilijk, maar aangezien het een return to center joystick was was dat het punt waar ik weleens te ver doorschoot
Memory 7 / 7 (nummertjes plus letter (heading, altitude, speed, radio).
Mathematics 3 / 7 (Brrrr
Orientation 7 / 7 (Continue ADF (het kruis genaamt

Taskmanager 7 / 7 (Gegevens in "autopilot" (MCP like, heading, alt, spd
Total 36 / 42
Bolk, wat had jij ook alweer gehaald?
Slalom: 6
Memory: 6
Mathematics: 5 (brr idd
Orientation: 7
Taskmanager: 7
38/ 42.
En gefeliciteerd natuurlijk!
Merci ehBolk schreef op 01 juni 2004 @ 17:02:
Control: 7
Slalom: 6
Mathematics: 5 (brr idd)
Taskmanager: 7
38/ 42.
En gefeliciteerd natuurlijk!
Nee, er zat nog een cijfer bij, en het was enkel een voorbeeldDuncan schreef op 01 juni 2004 @ 17:22:
13375 / 13 = 1028 11/13, uit mn hoofd
Gefeliciteerd met jullie COMPASS.
Aviograsf, maar das kwa FDE icm PSS ook niks.
----
Mallorca vandaag een bezoekje gebracht.

[ Voor 66% gewijzigd door DutchCommando op 01-06-2004 20:47 ]
Gefeliciteerd!!!
Binnenkort weer VFRen, maar dan met TS?
DutchCommando schreef op 01 juni 2004 @ 17:24:
[...]
Merci eh.
[...]
Nee, er zat nog een cijfer bij, en het was enkel een voorbeeld.
FON - WiFi for Everyone | Flickr
dat is toch niet het PMDG model? of heeft PMDG er ook al een livery voor?Gilly schreef op 01 juni 2004 @ 17:32:
[...]
Aviograsf, maar das kwa FDE icm PSS ook niks.
----
Mallorca vandaag een bezoekje gebracht.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bah Bolk! Komt ie weer met z'n enge airdisaster obsessieBolk schreef op 01 juni 2004 @ 22:06:
Nu op National Geographic Channel: Mayday - Air disaster. AA vlucht die een storm binnen vliegt.
Ja, gaan we binnenkort wel weer doendavhor schreef op 02 juni 2004 @ 08:58:
Netjes hoor.....
Gefeliciteerd!!!
Binnenkort weer VFRen, maar dan met TS?![]()
[...]
Als dat niet het PMDG model is eet ik mijn schoenen op (lees: het is het PMDG model).jos_zwa schreef op 02 juni 2004 @ 09:34:
[...]
dat is toch niet het PMDG model? of heeft PMDG er ook al een livery voor?
http://www.wallpaper-desk...gy&gall=airplanes&start=1
Daar hebben we Airliners.net voor. De wallpaper site die jij noemt bevat enkel veel (naar mijn smaak) lelijke fotosoepjes.davhor schreef op 02 juni 2004 @ 18:24:
Iemand nog interesse in een wallpaper website met vliegtuigen....
http://www.wallpaper-desk...gy&gall=airplanes&start=1
Weer geen toegevoegde waarde
Zelfs mijn eigen foto's hebben nog meer achtergrondkwaliteiten (naar mijn smaak). En dat is ook niet alles hoor.
Klik hier
DutchCommando schreef op 02 juni 2004 @ 19:32:
[...]
Daar hebben we Airliners.net voor. De wallpaper site die jij noemt bevat enkel veel (naar mijn smaak) lelijke fotosoepjes.
[ Voor 4% gewijzigd door davhor op 02-06-2004 20:42 ]
Slalom: 7
Mathematics: 3 (ouch hehe )
Taskmanager: 6
36/ 42.
Fase 2 heb ik daarna gedaan maar ben ik niet doorheengekomen - althans ik mag het komend jaar weer overdoen.
Ik denk alleen niet dat ik het over ga doen, ik heb geen hbo opleiding wat echt een gemis is in de vliegwereld. Bovendien wil ik de komende 4jaar daaraan gaan besteden
Jammer dat je niet door fase 2 bent gekomen. Je COMPASS ziet er anders niet verkeerd uit.
Anoniem: 88322
dank

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 88322 op 03-06-2004 15:17 ]
Voor de 737: http://www.b737.org.ukJochem schreef op 03 juni 2004 @ 14:58:
Ik ben die site kwijt waar je alle info over de echte 737 kunt vinden. En er was ook zo'n site voor de A320 waarin alle systemen in detail zijn uitgelegd. Ik heb me rot gezocht maar kanhet niet vinden.
Anoniem: 51137
Ik denk dat je http://www.smartcockpit.com bedoelt?Jochem schreef op 03 juni 2004 @ 14:58:
Ik ben die site kwijt waar je alle info over de echte 737 kunt vinden. En er was ook zo'n site voor de A320 waarin alle systemen in detail zijn uitgelegd. Ik heb me rot gezocht maar kanhet niet vinden.
Bolk, ik had op dezelfde dag als jij fase 2 gedaan. Ik zat zelfs bij jouw in het groepje. Ik heb mijn motivatie niet duidelijk kunnen maken en ze vonden dat ik er wat verveeld bij zat (lees: geen teamplayer) bij een van de groepsopdrachten (ik denk de bruggenbouw opdracht, zat wat aan de zijkant, kon moeilijk participeren). Helaas, ik ben nu nog steeds aan het kijken wat de alternatieven zijn. Nog niet echt kunnen vinden, aan alle richtingen/opleidingen zit wel een nadeel. Veel plezier en succes met je opleiding bij epst. Hopelijk kunnen ze net zo goed de leerlingen plaatsen als ten tijde van het ctc contract. Zal best welBolk schreef op 03 juni 2004 @ 11:53:
Hoeveel mensen hebben nu selectie gedaan bij EPST?
Jammer dat je niet door fase 2 bent gekomen. Je COMPASS ziet er anders niet verkeerd uit.
Mijn broertje is ook afgewezen en die heeft een 9 voor natuurkunde op z'n examen behaald, hts afgerond en nu ook bijna TU. Die captain vond het prachtig, dat natuurkunde cijfer, maar kon ook geen echte motivatie voor het beroep piloot bespeuren. Ook vonden ze hem wat dominant bij de doe opdracht
"Choose life"
Dit is wel gericht op de piloten inderdaad. Ziet er aardig uit. Zelf was mij ook al de www.airbusdriver.net via een andere source (rellehenk) ter ore gekomen.Anoniem: 51137 schreef op 03 juni 2004 @ 15:41:
[...]
Ik denk dat je http://www.smartcockpit.com bedoelt?
Anoniem: 28510
Hebben meer mensen dit probleem?
Anoniem: 40518
FF de afcad2 files installeren denk???Anoniem: 28510 schreef op 03 juni 2004 @ 19:37:
Als ik NL2000 Scenery heb geinstalleerd kloppen de posities van de landingsbanen niet meer. Als ik direct naar een baan ga in FS9 dan kom ik er naast te staan ipv erop.
Hebben meer mensen dit probleem?
Anoniem: 106009
Zie http://www.evergreenaviation.com/supertanker/index.html incl foto's en geinig filmpje.
Anoniem: 58670
Op Airliners.net zijn regelmatig foto's van een soort vliegtuigkerkhof ergens in de states.
Mag je daar vliegtuigwrakken kopen ? Velen zien er nog perfect uit en hebben stoelen en al er nog in steken. Zonde eigelijk op ze in stukken te snijden en te pletten. Zo'n Learjet zou niet slecht staan in de tuin
Mn school organiseert een trip (voor de studenten only ofcourse
Oh voor de PIC767 users > TCAS2 V7 voor de PIC767 is uit op avsim.com!
[ Voor 17% gewijzigd door ND863 op 04-06-2004 18:06 ]
Mijn shift als EHAM_W_APP zit er jammer genoeg alweer op

Het werd steeds langzaam aan steeds drukker met de inbounds. De outbounds kwamen zo nu en dan met een handje vol. Op een gegeven moment werd het erg druk qua inbounds en toen kreeg een berichtje van toren met; "inbound piekje?" Hmmm toch maar ff uitgezoomd en verrek, er komen inderdaad lekker veel kisten tegelijk aan. (terwijl het in de TMA al redelijk druk was) Snel beslissen of 18C gebruikt moet worden. Met een blik op verdere inbounds blijkt dat het inderdaad een klein piekje is, maar het zou met 1 arrival baan volstaan.

Het drukste punt was (voor mij) absoluut het hoogte punt van de fly in. Het werkte zo gigantisch goed met Arrival erbij. Left heading 005 descend FL40 and contact arrival on 118,4! En hoppa de volgende!
Werken met 2 ACC controllers is ook toppie. Zeker met 124,87. De hand off R/T naar ACC Oost ligt nu eenmaal lekkerder in de mond.
Een (beginnende?) outbound piek ontstond op het moment dat het tijd was voor de shift change. Werd opeens enorm druk. Het viel samen toen een BAW en een BMA met connectie problemen aankwamen. De BAW disconnecte en ik dacht dat die niet meer terug kwam. Juist op het moment dat de BMA overheen vliegt komt de BAW weer online, ondertussen zaten ze op dezelfde hoogte! Nouja bijna dan. (en toen viel de BMA voice connectie weg!)

[ Voor 9% gewijzigd door ND863 op 04-06-2004 22:17 ]
Helaas heb ik tegenwoordig dikke problemen @ EHAM. Zodra ik in de buurt van het veld kom (deze keer was het 6 nm out) crasht de hele boel hier, ondanks dat PCPROXY draait

Ondanks dat was het een leuk treintje vanaf LEPA naar EHAM met DutchCommando en rdluca. Helaas geen safe landing voor mij deze keer, maar mn mede-piloten hebben het er goed afgebracht zag ik nog ff snel op ASRC.
Volgende keer beter dus en iedereen weer bedankt !
Ja, ik ging als TRA5575 door het leven ditmaal. Zeer leuk vluchtje, en eigenlijk de eerste keer dat alles zonder problemen werkte. Vanaf LEPA vertrokken met een Galat 1A SID 24R daarna. Voicecom met Barcelona center die opvallend goed Engels sprak (en uiteraard ook Spaans

PS: Jammer dat je niet meer aanwezig was Nofri
[ Voor 13% gewijzigd door DutchCommando op 04-06-2004 23:09 ]
lolDutchCommando schreef op 04 juni 2004 @ 23:05:
[...]
Ja, ik ging als TRA5575 door het leven ditmaal. Zeer leuk vluchtje, en eigenlijk de eerste keer dat alles zonder problemen werkte. Vanaf LEPA vertrokken met een Galat 1A SID 24R daarna. Voicecom met Barcelona center die opvallend goed Engels sprak (en uiteraard ook Spaans). Eenmaal overhead Frankrijk voor enige tijd geen ATC waarna een onnodige Fransman mij uitnodigde om op zijn frequency te gaan hangen zodat ik via tekst
van hem een nieuwe squawk in mijn box mocht douwen. Na een hand-off voor UNICOM was het daar weer afgelopen. Vlieguh vlieguh vlieguh, ik voel ondertussen wat druk ergens onderin mijn lichaam maarja, de wc zat er niet in
. Brussel weer vriendelijk als altijd, houd me iets te lang hoog waardoor ik een behoorlijk stijle daling mocht maken (lees: 4800ft/min). Alles uiteindelijk toch goed gekomen en over geblaft naar CTR in ons platte landje. Nog wat gedescent. Na een tijdje zat ik parallel aan 18R en voor ik het wist zat ik established. Tower contacten, cleared to land wazaaa! Een zeer schone landing al zeg ik het zelf
. Uiteraard dat idiote lange eind taxien. Even ground controller bedankt en gezegt dat hij de anderen ook namens mij mag bedanken. Toedeloe
PS: Jammer dat je niet meer aanwezig was Nofri.
Naja, ik heb jouw gisteren gelukkig nog gehoord. Even de voicetest met KLM1632 en daarna BAW468. Gefeliciteerd met je behaalde rank trouwens!ND schreef op 04 juni 2004 @ 23:09:
[...]
lolLeuke schrijfstijl. Mja mn shift duurde maar tot 21:15 en verder was ik jammer genoeg niet meer ingedeeld
Noofmans, da's wel een van de allermooiste airshows ter wereld he !ND schreef op 04 juni 2004 @ 16:44:
Zijn er mensen hier die van plan zijn te gaan om naar de airshow Farnbourgh te gaan? (UK)
Mn school organiseert een trip (voor de studenten only ofcourse) ernaartoe maar ik twijfel nog of ik ga.
Wanneer gaat dat zich afspelen, misschien ga ik dan ook wel eens gek doen en de plas hiervoor oversteken.
Het vertrek iig :

Lekkere rotte resize trouwens

Noof, tegenwoordig moet je ook al op de avsim site reggen. (*klaag*)ND schreef op 04 juni 2004 @ 16:44:
Zou je de tcas mijn kant kunnen opsturen? Please??
dank je, ik wist dat ik op je kon rekenen
Anoniem: 91858
http://www.luchtmacht.nl/opendagen2004/shows/
off-topic
Ik netjes mijn PMDg 737NG geinstalleerd v1.2 en daarna die kleine 1.3 patch.
Daarna zoals ook door PMDG zelf is geschreven de 800/900 series installeren.
MAAAR.....De installatie zegt dan je moet de 1.3 cd versie hebben van de 737NG.
Maar ja ik heb hem destijds gedownload van PMDG.
Oh ja wat wel leuk is: na de bovenstaande melding haalt ie mijn hele flightsim 2004 dir LEEG!!!
Weten jullie wat hierover?
/off-topic
[ Voor 4% gewijzigd door noltha op 07-06-2004 12:33 ]
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
das een fraaie virtual cockpit. welke is dat? payware?Gilly schreef op 07 juni 2004 @ 09:11:
Aankomst gisteren op Madeira.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Nee die heeft geen FMCCreativeMind schreef op 07 juni 2004 @ 18:09:
Is er hier een simmer die ervaring met de PMDG B1900D Express??? En heeft deze ook FMC???
Anoniem: 83314
lol, PMDG dus, zie ook de startpostAnoniem: 90313 schreef op 07 juni 2004 @ 18:40:
[...]
Geloof dat deze vraag ondertussen ook al 1001 keer voorbij is gekomen
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Bovendien vliegt el prez er ook niet standaard in
Euj MartijnMartijnos schreef op 03 juni 2004 @ 15:48:
[...]
Bolk, ik had op dezelfde dag als jij fase 2 gedaan. Ik zat zelfs bij jouw in het groepje. Ik heb mijn motivatie niet duidelijk kunnen maken en ze vonden dat ik er wat verveeld bij zat (lees: geen teamplayer) bij een van de groepsopdrachten (ik denk de bruggenbouw opdracht, zat wat aan de zijkant, kon moeilijk participeren). Helaas, ik ben nu nog steeds aan het kijken wat de alternatieven zijn. Nog niet echt kunnen vinden, aan alle richtingen/opleidingen zit wel een nadeel. Veel plezier en succes met je opleiding bij epst. Hopelijk kunnen ze net zo goed de leerlingen plaatsen als ten tijde van het ctc contract. Zal best wel
Mijn broertje is ook afgewezen en die heeft een 9 voor natuurkunde op z'n examen behaald, hts afgerond en nu ook bijna TU. Die captain vond het prachtig, dat natuurkunde cijfer, maar kon ook geen echte motivatie voor het beroep piloot bespeuren. Ook vonden ze hem wat dominant bij de doe opdrachtDus tja, best vage selectie, maar ze zullen er wel verstand van hebben he...
Ik wist niet dat je hier ook rondhing. Anyway, ik stond ook echt raar te kijken toen ik te horen kreeg dat we met 3 man over waren. Die engelsman is in de simulator nog afgevallen. Hij had nota bene nog (zweef)vlieg ervaring. Ik heb echt geen idee wat er bij mij nu anders was dan bij de anderen, maar daar zullen zij wel meer verstand van hebben.
Verder heb ik mijn bewijs van goed gedrag binnen, dus het hele avontuur gaat nu echt daadwerkelijk door. Nog wat bankzaken regelen en dan gaan we beginnen.
Verder kom ik net terug uit Spanje, en heb uiteraard met mijn nieuwe digicam wat foto's geschoten. Lekker turbulent vluchtje terug, met 2 grappenmakers in de cockpit (Gozer ging achteraf de checklist bestureren of tie nu WEL alles uit zijn hoofd kon
Ook heb ik nog 6 filmpjes gemaakt van takeoff, cloudsurfing en landings. Als er interesse is in foto's en/ of filmpjes hoor ik het wel.
ZekerBolk schreef op 08 juni 2004 @ 00:14:
[...]
Ook heb ik nog 6 filmpjes gemaakt van takeoff, cloudsurfing en landings. Als er interesse is in foto's en/ of filmpjes hoor ik het wel.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Zoals al gezegd heeft ie die niet, een 1900D heeft er irl ook geen.CreativeMind schreef op 07 juni 2004 @ 18:09:
Is er hier een simmer die ervaring met de PMDG B1900D Express??? En heeft deze ook FMC???
Als je iets in die klasse zoekt met managment comp. kun je beter wachten op de ATR van Flight1 of de Saab 340B van FFS
http://atr.flight1.net/
http://www.flightfactory-simulations.com/
Dit topic is gesloten.