damn Blackhole, welke mesh / fotoreal scenery is daar over die alpen geplakt? Zit er bijzonder goed uit zeg.
Dat is Switzerland Professional van http://www.aerosoft.comJochem schreef op 20 mei 2004 @ 22:22:
damn Blackhole, welke mesh / fotoreal scenery is daar over die alpen geplakt? Zit er bijzonder goed uit zeg.
En dat geintje kost maar liefst 129 Euro.
Hier voor de update
http://www.aerosoft.com/c...owd70!10,3617380550,01978
Maar daarvoor krijg je wel hele mooie Alpen terug.
en ook eeen rokende PC
Want een 256 MB video kaart is wel aan te raden of mij een Radeon 9600 pro
En een systeem wat ik hier onder beschrijft.
[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 20-05-2004 22:30 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Landing @ Dalaman.
Beetje vreemde approach, VOR DME, deze leek voor runway 19, maar stond er niet bij ofzo
vaag ... Wel heelhuids op de grond.B)

Beetje vreemde approach, VOR DME, deze leek voor runway 19, maar stond er niet bij ofzo

Ik vlieg op 3 juni met BasiqAir ff naar Alicante, en heb Transavia gemailed/ gebeld of het mogelijk was om mee te vliegen in de cockpit. Ook gezegd dat ik in opleiding ben bij EPST maar het antwoord was NEE (cockpit coördinatie gebeld). Uiteraard zal ik de piloten aanspreken voor vertrek, maar verwacht niet dat ik in de cockpit mag komen tijdens de vlucht.jeehaa schreef op 20 mei 2004 @ 21:15:
ff offtopic.
3 juni vlieg ik met BasiqAir ff van Amsterdam naar Barcelona. Nou heb ik de laatste keer dat ik transavia vloog (2001) zo'n beetje de hele heen reis van Amsterdam naar Alicante in de cockpit mogen verblijven, incl de landing. Dat was voor die aanslagen enzo. Dus mijn vraag is of het nog steeds mogelijk is om een praatje te maken met de beide vliegers, mits ze daar zin in hebben. dat is namelijk de eerste keer in een 738dus ik wil alles wel eens goed kunnen zien. hebben jullie nog tips over het benaderen van de vliegers/stewards
?
Maargoed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gewoon een babbeltje maken met die gasten en zie wat er gebeurt. Ik meen me te herinneren dat iemand hier ooit eens in flight in de cockpit geweest is (Transavia).
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
ja ik dus ook, en dat was echt geweldig. gewoon vanaf parijs naar alicante lekker op de 3de stoel gezeten was echt vet. landing was echt toooop. dus ja, tis maar effe kijken hoe ze dat nu doen.
Maare, nu we het hier toch over hebben. Ik wil mijn scanner meenemen in het vliegtuig. Ik weet dat ik in Belgie strafbaar ben met zo'n ding. Kan ik een scanner meekrijgen het vliegtuig in?
Het ligt denk ik maar net aan de steward(ess) en/of piloten die je treft.. Het is (in ieder geval bij klm) niet zo dat ze per definitie niemand in de cockpit mogen hebben.. dat mag best.. Al moet de deur wel ten alle tijden op slot zitten dus of erin of eruit 
Ik zal 't nooit vergeten een half jaartje terug heeft er een klm boeing 744 de door mij ingevoerde arrival gevlogen
Tijdens de vlucht zat ik op de f/o chair en kon ik vrijuit drukken en klikken wat ik wilde. Best leuk ff door de fmc heen rommelen enzo
Was echt te gek
Er dus dus best veel mogenlijk.. Het lijkt me zeker mogenlijk als je bij epst zit, vreemd dat ze dan toch stug 'nee' blijven zeggen.. Het lijkt me dat als je 1 van de piloten verteld dat je in opleiding gaat je er echt wel bij mag
Ik zal 't nooit vergeten een half jaartje terug heeft er een klm boeing 744 de door mij ingevoerde arrival gevlogen
Tijdens de vlucht zat ik op de f/o chair en kon ik vrijuit drukken en klikken wat ik wilde. Best leuk ff door de fmc heen rommelen enzo
Er dus dus best veel mogenlijk.. Het lijkt me zeker mogenlijk als je bij epst zit, vreemd dat ze dan toch stug 'nee' blijven zeggen.. Het lijkt me dat als je 1 van de piloten verteld dat je in opleiding gaat je er echt wel bij mag
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
ja pcies dat heb ik ook. ik studeer nu tandheelkunde maar omdat de hele vlieg industrie momenteel even op zijn gat ligt heb ik een veilige studie als back-up.
zo kan ik over 3 jaar een break nemen in mijn huidige opleiding en eventueel een deeltijd / voltijd vliegopleiding doen. Als ik dat nou eens zo uitleg aan de vliegers.
maar hoe spreek je die mensen aan, want bij mijn laatste vlucht was de deur gewoon dicht toen ik binnen stapte en toen ik eruit ging wassie ook dicht (Ryan-Air vanaf EHEH naar EGSS) en zo'n stewardess zal wel iets hebben van: heb je weer zo'n pikkie die denkt dat alles maar kan...
zo kan ik over 3 jaar een break nemen in mijn huidige opleiding en eventueel een deeltijd / voltijd vliegopleiding doen. Als ik dat nou eens zo uitleg aan de vliegers.
maar hoe spreek je die mensen aan, want bij mijn laatste vlucht was de deur gewoon dicht toen ik binnen stapte en toen ik eruit ging wassie ook dicht (Ryan-Air vanaf EHEH naar EGSS) en zo'n stewardess zal wel iets hebben van: heb je weer zo'n pikkie die denkt dat alles maar kan...
"Heey jongens, wat voor departure doen we vandaag?"jeehaa schreef op 21 mei 2004 @ 00:10:
ja pcies dat heb ik ook. ik studeer nu tandheelkunde maar omdat de hele vlieg industrie momenteel even op zijn gat ligt heb ik een veilige studie als back-up.
"Ehm, ben je actief in de vliegwereld?"
En het balletje rolt
Arrogant commentaar geven over het feit dat ze bijvoorbeeld de QNH niet juist hebben ingesteld ofzo
Kan ook zijn dat je dan gelijk van boord gezet wordt hehe
Kan ook zijn dat je dan gelijk van boord gezet wordt hehe
hahahahaha lol dat ga ik doen.
' sufferd je hebt je parking brakes aan staan tijdens je pushback '
' Transavia 5133, contact jeehaa on 121.8(seat 002A), bye bye'
' sufferd je hebt je parking brakes aan staan tijdens je pushback '
' Transavia 5133, contact jeehaa on 121.8(seat 002A), bye bye'
Vorig jaar met Kuwait Airways naar Jakarta, ik kwam er met géén mogelijkheid in!
Zelfs niet de leg Singapore - Jakarta en andersom van 1 uur niet toen ik het in het Indonesisch vroeg
(ja dat was een indische crewteam
)
Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen, ze hebben liever niet iemand (een 16 jarige
) die ff een A340 steelt en in het kersverse Bagdag in Irak laat storten(we hadden een tussenstop/transit in Kuweit Intl en de oorlog was in volle gang)
En de standaard zin als antwoord "due to safety reasons........" jajaa man die ken ik al
Wtf lul je nou met safety in Singapore/Jakarta
Zucht, zes pogingen met 0 resultaat. Baalde ik eigenlijk wel van.
Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen, ze hebben liever niet iemand (een 16 jarige
En de standaard zin als antwoord "due to safety reasons........" jajaa man die ken ik al

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hoh, hier baal ik dus van he, ik probeer al de hele tijd op een 1 of andere manier ergens ter wereld een FS2004 server te joinen als observer. Maar hoe dan ook, Vatsim, Ivao, de sites zijn mij te rommelig/overzichtelijk, ik kan er niet in. Er zijn helemaal geen sessies op 195.205.20.162
dat ip-adres heb ik na lang zoeken op Vatsim gevonden. Doe ik iets fout? Waar kan ik zo'n ip-adres vandaan halen? Is er geen manier in FS2004 om naar servers te zoeken?
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Ik zou hem maar in je koffertje stoppen met batterij eruit. Je mag zeker niet luisteren in de cabine als dat je vraag was. En niet omdat Belgie dat niet goed vindtBolk schreef op 21 mei 2004 @ 00:02:
Maare, nu we het hier toch over hebben. Ik wil mijn scanner meenemen in het vliegtuig. Ik weet dat ik in Belgie strafbaar ben met zo'n ding. Kan ik een scanner meekrijgen het vliegtuig in?
Joinen bij vatsim is niet 123 gedaan.Hmail schreef op 21 mei 2004 @ 02:32:
Hoh, hier baal ik dus van he, ik probeer al de hele tijd op een 1 of andere manier ergens ter wereld een FS2004 server te joinen als observer. Maar hoe dan ook, Vatsim, Ivao, de sites zijn mij te rommelig/overzichtelijk, ik kan er niet in. Er zijn helemaal geen sessies op 195.205.20.162dat ip-adres heb ik na lang zoeken op Vatsim gevonden. Doe ik iets fout? Waar kan ik zo'n ip-adres vandaan halen? Is er geen manier in FS2004 om naar servers te zoeken?
Ga eens naar www.vatsim.net registreer je, en meld je vervolgens aan bij de Pilot Resource Center www.vatsim.net/prc en doe de cursus
Bolk schreef op 20 mei 2004 @ 23:37:
[...]
Ik vlieg op 3 juni met BasiqAir ff naar Alicante, en heb Transavia gemailed/ gebeld of het mogelijk was om mee te vliegen in de cockpit. Ook gezegd dat ik in opleiding ben bij EPST maar het antwoord was NEE (cockpit coördinatie gebeld). Uiteraard zal ik de piloten aanspreken voor vertrek, maar verwacht niet dat ik in de cockpit mag komen tijdens de vlucht.
Maargoed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gewoon een babbeltje maken met die gasten en zie wat er gebeurt. Ik meen me te herinneren dat iemand hier ooit eens in flight in de cockpit geweest is (Transavia).
Er is zeker nog vanalles mogelijk. Op mn vlucht naar LEBL (en/of terug) kan ik hopelijk op de jumpseat zitten. Een KLM piloot heeft die vluchten voor me aangevraagd dus dat is wel tof. Dus als hij ze ook daadwerkelijk krijgt dan heb ik een hele mooie vlucht.Wilde schreef op 21 mei 2004 @ 00:03:
Het ligt denk ik maar net aan de steward(ess) en/of piloten die je treft.. Het is (in ieder geval bij klm) niet zo dat ze per definitie niemand in de cockpit mogen hebben.. dat mag best.. Al moet de deur wel ten alle tijden op slot zitten dus of erin of eruit
Ik zal 't nooit vergeten een half jaartje terug heeft er een klm boeing 744 de door mij ingevoerde arrival gevlogen![]()
Tijdens de vlucht zat ik op de f/o chair en kon ik vrijuit drukken en klikken wat ik wilde. Best leuk ff door de fmc heen rommelen enzoWas echt te gek
Dus de tip is gewoon een piloot achter de schermen regelen (of purser eventueel).
Netwerken is de sleutel tot succes
[ Voor 26% gewijzigd door Floppie op 21-05-2004 10:07 ]
Ja in mijn geval was de captain men schoonvader en de f/o een kennis dus dat veranderd de zaak natuurlijk he
Ik wil gewoon luisteren in de cabine. Ik zie daar niet het probleem van? Het ding vangt signalen op, zend niet. Maar is een Scanner in Spanje legaal? Ik heb niet echt zin om bij de douane te horen te krijgen dat ik het ding niet mee mag nemen het toestel in.rellehenk schreef op 21 mei 2004 @ 09:59:
[...]
Ik zou hem maar in je koffertje stoppen met batterij eruit. Je mag zeker niet luisteren in de cabine als dat je vraag was. En niet omdat Belgie dat niet goed vindt
Maak zelf een soort van flightplan met de route, gewicht etc. Geef bij binnenkomst dit flightplan even aan de purser en vraag of je je eigen vlucht even mag vergelijken met de echte vlucht. Zo gaat het balletje wel rollen. Afgelopen april heb ik op deze manier van gate tot gate voorin gezeten op de 777 van Varig van Amsterdam naar Parijs.
Morgenmiddag wordt ik afgeschoten richting IJsland (zie onderstaande gegevens), ik had ditzelfde idee. Had eigenlijk helemaal geen zin meer om nog te gaan en in mn eentje de straten van Reykjavik af te struinen, maar al deze verhaaltjes doen m'n hart toch weer kloppen van enthousiasme voor in ieder geval de vliegreis.JRR schreef op 21 mei 2004 @ 11:46:
Maak zelf een soort van flightplan met de route, gewicht etc. Geef bij binnenkomst dit flightplan even aan de purser en vraag of je je eigen vlucht even mag vergelijken met de echte vlucht. Zo gaat het balletje wel rollen. Afgelopen april heb ik op deze manier van gate tot gate voorin gezeten op de 777 van Varig van Amsterdam naar Parijs.
Bedankt GoD
Bij mijn laatste vlucht 2 weken geleden (met KLM naar Lissabon) riepen ze specifiek om dat het verboden is "apparatuur met een antenne" aan te hebben tijdens de gehele vlucht. Andere electrische apparaten mogen alleen tijdens cruise aanstaan (hoewel ik wel stiekem tijdens de landing foto's met m'n digicam heb gemaaktBolk schreef op 21 mei 2004 @ 10:58:
[...]
Ik wil gewoon luisteren in de cabine. Ik zie daar niet het probleem van? Het ding vangt signalen op, zend niet. Maar is een Scanner in Spanje legaal? Ik heb niet echt zin om bij de douane te horen te krijgen dat ik het ding niet mee mag nemen het toestel in.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
KLM661 opweg naar KIAH, MD11 dit keer, want das geiler.

Vluchtje van Heathrow naar Alicante met een geweldig mooie A321 van British Airways (iFDG model, PSS sounds, PSS panel).

Caught the Anti-collision Light!!

Caught the Anti-collision Light!!

hele mooie pics, leuk balkie erbij onderin
. die condensstrepen bij de landing, is dat dezelfde plugin als die voor fs2002 die op avsim staat? ik zie trouwens wel dat steeds meer mensen een voorkeur hebben voor het ifdg model tov van het pss model?
[ Voor 28% gewijzigd door el_salvador op 21-05-2004 14:51 ]
Bij de A321 van iFDG kan je door het smoke system (i) aan te zetten condensstrepen laten verschijnenel_salvador schreef op 21 mei 2004 @ 14:51:
hele mooie pics, leuk balkie erbij onderin. die condensstrepen bij de landing, is dat dezelfde plugin als die voor fs2002 die op avsim staat? ik zie trouwens wel dat steeds meer mensen een voorkeur hebben voor het ifdg model tov van het pss model?
Hier even wat screens genomen met mijn nieuwe videokaart (radeon 9800 pro)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Waarom gebruik je in hemelsnaam een gaar 737 model om je nieuwe videokaart te showen? Gebruik dan de PMDG! Dit ziet er dus echt niet uit he. (Ik herken dit van mijn Geforce 2 MX)Blackhole schreef op 21 mei 2004 @ 16:27:
Hier even wat screens genomen met mijn nieuwe videokaart (radeon 9800 pro)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door DutchCommando op 21-05-2004 17:13 ]
Dit is niet echt een gaar model hoor dit is een "Kittyhawk".DutchCommando schreef op 21 mei 2004 @ 17:11:
[...]
Waarom gebruik je in hemelsnaam een gaar 737 model om je nieuwe videokaart te showen? Gebruik dan de PMDG! Dit ziet er dus echt niet uit he. (Ik herken dit van mijn Geforce 2 MX)
Dus dit model is ehct niet slecht hoor.
Ik vind hem op sommige punten mooier er uit zien dan die PMDG , en wat zeker zo is dat hij FPS vriendelijker is.
Maar die PMDG heb ik ook wel .
Alleen die zie je gewoon tevaak hier zo, dus ik dahct doe eens wat anders. Is het weer niet goed.
Nee daarom nu maar even showen met de PMDG , om het iedereen naar zijn zin te maken
Zo dat waren ze weer.
En nu niet kwijlen aub anders kan je mammie zo nog je rotzooi gaan opruimen
rellehenk schreef op 21 mei 2004 @ 18:54:
Pardon, kun je deze beledigende teksten de volgende keer achterwege laten
Ach maar ik val niemand er mee aan hoor.
Alleen ik waarschuw alleen maar
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 21-05-2004 19:01 ]
Mijn mammie is aan het opruimenBlackhole schreef op 21 mei 2004 @ 17:44:
[...]
En nu niet kwijlen aub anders kan je mammie zo nog je rotzooi gaan opruimen

Je moet toch es vertellen hoe jij dat FS zo mooi kan laten lopen terwijl hij bij mij nogsteeds prut it (invergelijking)
Dit zijn mijn settings:Megamind schreef op 21 mei 2004 @ 22:22:
[...]
Mijn mammie is aan het opruimen![]()
Je moet toch es vertellen hoe jij dat FS zo mooi kan laten lopen terwijl hij bij mij nogsteeds prut it (invergelijking)
Voor meer zie hier onder voor systeem info
Zo heb net ff een leuk vluchtje (2) gedaan
Op Milano Malpensa LIMC was een fly in. Met een paar mensen van de dutchvacc ernaartoe geweest
Iemand op tegen als ik 25 pics post?
(de mods vast wel
) Ik ga ff selecteren. (denk ook niet dat julie 25 lelijke pics willen eh
)
Edit : na selectie heb ik er 15 over, das 15 voor 2 vluchten. Minder kan ik er niet van maken (ja er komt ook een leuk verhaaltje erbij (informatief) dus voor deze bijzonder weinige keer wil ik ff de max van 10 overshooten)

Edit : na selectie heb ik er 15 over, das 15 voor 2 vluchten. Minder kan ik er niet van maken (ja er komt ook een leuk verhaaltje erbij (informatief) dus voor deze bijzonder weinige keer wil ik ff de max van 10 overshooten)
[ Voor 28% gewijzigd door ND863 op 21-05-2004 23:21 ]
Anoniem: 90313
Regels zijn er om te..... juist ja overtredenND schreef op 21 mei 2004 @ 23:16:
Zo heb net ff een leuk vluchtje (2) gedaanOp Milano Malpensa LIMC was een fly in. Met een paar mensen van de dutchvacc ernaartoe geweest
Iemand op tegen als ik 25 pics post?
(de mods vast wel
) Ik ga ff selecteren. (denk ook niet dat julie 25 lelijke pics willen eh
)
Geen punt Noof, ik doe er wel minder.
Na velen uren TV kijken beetje rond surfen en nagels bijten.
Wat een vuil pokke eind zeg

Anoniem: 90313
Je hebt het overleefd zonder crash van FSGilly schreef op 22 mei 2004 @ 00:09:
Geen punt Noof, ik doe er wel minder.![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 22-05-2004 00:16 ]
Check! Fly In @ Milano Malpensa. Altijd leuk Italië, atc + r/t is iets apart. Gevlogen met de KLM777 PH-BQD Darjeeling Highway.
Best wel handig zo'n ingebouwde checklist computer! Minder papieren door de cockpit. Had ik nou ook maar een Electronic Flight Bag, nu zat ik nog te klooien met de charts. De combinatie meljet model + brakke CSL geval van Squawkbox geven belabberde resultaten. Daarover later meer 

All passengers for flight KL7815, start boarding please gate F8. (nee we hebben geen afhandeling nodig
) Ondertussen verschijnt de rest van de DutchVACC bende
En als klap op de APU komt er ook nog ATC bij!
Alexander op tower, gaaf hoe deze man alles zo koel afhandeld en blijft

Mijn CTOT was 1730, om 1735 reed ik net het stukje VM op
Damn gemist. Maarja ik ben als eerste weg vanaf 36L. (werd ff spannend toen er een paar om 36C vroegen, ja halloo!! gewoon op tijd vertrekken dan!
) Dat terzijde, op 1997 feet naar approach geschakeld. Dank u, ik mag naar FL140 (voor de oefening) en even later mag ik naar FL330.

Pfff ok ik had genoeg peut mee om heen en terug te gaan zonder bij te tanken, maar toch wilde deze niet verder dan FL315 klimmen
Met reducen en klimmen tegelijk toch nog FL330 kunnen bereiken, maar acceleren over de 299 IAS heen HO MAAR!
Hier naderen we zwitserse landschap btw. Ben net weg van Langen Radar (127.50) Bijna klaar voor de descent.

Established 35R. Tijdens de cruize heb ik de kaarten op mn dooie gemak zitten lezen. Via een eerdere ATIS check zou 35L voor arrivals gebruikt worden. Komt erop neer dat ik 30 minuten mn charts heb zitten bestuderen voor 35L, wat dus eigenlijk wel sneller mag, om vervolgens achter te komen dat het 35R voor de landing word. Gevlogen route vanaf ODINA is naar SARONO (SRN) daarna vectors voor de final. Wel merkwaardig dat zelfs Milano Director nog 'expect 35R' zegt, ik vroeg me de hele tijd al af wanneer ik nou eens zekerheid kreeg over de baan

Ik weet niet hoe het gesteld is met de logica van Squawkbox, maar soms zie ik vliegtuigen (weer) in dát waar ik zelf in vlieg. Meljet + meljet = killing fps. Pfff, 2 FPS is echt niet te doen on final. Dan maar een autoland. Meestal vertrouw ik deze niet (altijd bang dat ze niet flaren
) maar toch ging deze autoland echt smoooooth! (mn fps kwam trouwens weer terug als het overige traffic uit beeld ging)

Vette accent hoor van de Italianen. Krijg je een instructie waarvan je de helft verstaat (de onbelangrijke dingen
) en als je aan het readbacken bent, ben je nog steeds bezig met de instructies te oncijferen. "KLM781-fijveh, continueh on eko and hold shortéh runway 35 lllleft, depáártereh in progressss"
Super! Ohja, ik heb de sim meer ingesteld op een IFR sim, daarom ziet het er ook zo leeg uit

Een echte IFR sim dus
Desalnietemin ging mn fps er niet mee op vooruit
Daar komt de KLM1631 aan. (mark) Omg, hun gaan nu pas landen (ja ik was als eerste
) en ik begin nét alweer aan mn pushback. Leuke clearances ook: "KLM7816, cleared to destinasioneh Amsterdammm Romagnano8F departure runway 35L, transition AOSTA8kilo, squawk 5426"

Daar hebben we mark, net een hold short gekregen, ik ook want er stond een vliegtuigje voor de taxi out stil aan de rechterkant (buitenbeeld). Mark, schiet nou ens op met die trage bak van je!

Traffic departing in front. Ff mn before take off checks doornemen en dan lijnen we op met de baan.

2x 35R (ernaast dus).

Ready to go boss! Heh verdomme ik moet eerst wachten tot één van de vorige arrivals de baan over is
Optiefe!
Nouja, in ieder geval moments away voordat ik de GMDB!-knop indruk. Gaan Met Die Banaan!-knop, beter bekend als de TOGA switch Oh klote Franse ATC ook. Switch ik over, en wat hoor ik, continue frans gelul!
Ertussen komen was kansloos, en je weet niet wanneer "het" afgelopen is. Ik heb gewoon fokking 5 minuten gewacht en dan pas om mn dooie gemak me eigen gemeld

Right on schedule. Ik kom (weer
) als eerste aan. Wel graag vóór 2300LT want anders moet ik transities gaan vliegen. PSS777 is al een bejaarde en had géén zin om de punten met bijbehorende restricties er 1 voor 1 in te tikken
Dussuh gas erop! Ohnee, same problem als op de geenweg, dat gaat niet. Met moeite blijft hij 306 IAS aanhouden @ FL320

Hulde aan ATC! No transition for you, direct to River, continue highspeed, speed is yours and you are number 1!
En raggen met die bak!

Established runway 06, almost home!!!

Nu doe ik het manual. Ik probeerde hem nog zachter neer te zetten dan de AP autoland in Milano, echter het tegendeel vond plaats
Flarede te vroeg/teveel. 50....30...........20..........................................10.*kabong*..........zó, die staat
Super vluchten! Ik liep goed voor op de rest, elke keer als ik net naar een andere ATC station ging switchen, checkte diegene achter mij net in waar ik uitcheckte

All passengers for flight KL7815, start boarding please gate F8. (nee we hebben geen afhandeling nodig

Mijn CTOT was 1730, om 1735 reed ik net het stukje VM op

Pfff ok ik had genoeg peut mee om heen en terug te gaan zonder bij te tanken, maar toch wilde deze niet verder dan FL315 klimmen

Established 35R. Tijdens de cruize heb ik de kaarten op mn dooie gemak zitten lezen. Via een eerdere ATIS check zou 35L voor arrivals gebruikt worden. Komt erop neer dat ik 30 minuten mn charts heb zitten bestuderen voor 35L, wat dus eigenlijk wel sneller mag, om vervolgens achter te komen dat het 35R voor de landing word. Gevlogen route vanaf ODINA is naar SARONO (SRN) daarna vectors voor de final. Wel merkwaardig dat zelfs Milano Director nog 'expect 35R' zegt, ik vroeg me de hele tijd al af wanneer ik nou eens zekerheid kreeg over de baan

Ik weet niet hoe het gesteld is met de logica van Squawkbox, maar soms zie ik vliegtuigen (weer) in dát waar ik zelf in vlieg. Meljet + meljet = killing fps. Pfff, 2 FPS is echt niet te doen on final. Dan maar een autoland. Meestal vertrouw ik deze niet (altijd bang dat ze niet flaren

Vette accent hoor van de Italianen. Krijg je een instructie waarvan je de helft verstaat (de onbelangrijke dingen

Een echte IFR sim dus

Daar hebben we mark, net een hold short gekregen, ik ook want er stond een vliegtuigje voor de taxi out stil aan de rechterkant (buitenbeeld). Mark, schiet nou ens op met die trage bak van je!

Traffic departing in front. Ff mn before take off checks doornemen en dan lijnen we op met de baan.

2x 35R (ernaast dus).

Ready to go boss! Heh verdomme ik moet eerst wachten tot één van de vorige arrivals de baan over is

Right on schedule. Ik kom (weer

Hulde aan ATC! No transition for you, direct to River, continue highspeed, speed is yours and you are number 1!

Established runway 06, almost home!!!

Nu doe ik het manual. Ik probeerde hem nog zachter neer te zetten dan de AP autoland in Milano, echter het tegendeel vond plaats

Super vluchten! Ik liep goed voor op de rest, elke keer als ik net naar een andere ATC station ging switchen, checkte diegene achter mij net in waar ik uitcheckte
Super! Weer een lekker ouderwets "ND-style" verhaal!
Bijzonder mooi verslag Noof, jammel van die scenery probjes op LIMD
Die Noof blijft echt zo'n heerlijke enthausiast 
Poeh, ik kom net van Schiphol af, me ouders opgehaald. Ze hadden 4 uur vertraging vanuit Alicante. Birdstrike in Stockholm en een aanrijding in Malaga zorgden daarvoor. 2 incidenten die de hele Transavia planning door de war schoppen, echt bizar. Duur nachtje voor Transaaf.
Ik vraag me trouwens iets af, misschien is het wel een algemeen iets maargoed. Ik heb op 1 videokaart 2 monitoren hangen. Heeft dit invloed op de FPS van FS? Als ik mijn charts op m'n 2e monitor heb zou dat toch niet een enorme performance dip moeten geven of wel?
Poeh, ik kom net van Schiphol af, me ouders opgehaald. Ze hadden 4 uur vertraging vanuit Alicante. Birdstrike in Stockholm en een aanrijding in Malaga zorgden daarvoor. 2 incidenten die de hele Transavia planning door de war schoppen, echt bizar. Duur nachtje voor Transaaf.
Ik vraag me trouwens iets af, misschien is het wel een algemeen iets maargoed. Ik heb op 1 videokaart 2 monitoren hangen. Heeft dit invloed op de FPS van FS? Als ik mijn charts op m'n 2e monitor heb zou dat toch niet een enorme performance dip moeten geven of wel?
Bij mij niet echt... Ik heb precies dezelfde settings als jou geladen Blackhole (had veel al hetzelfde staan), maar denk dat ik maar weer oudere Nvidia drivers ga proberen, want het ziet er nog niet echt zo smoooth uitBolk schreef op 22 mei 2004 @ 06:03:
Die Noof blijft echt zo'n heerlijke enthausiast

Cruising at FL 350 met een een groundspeed van 320 knots
Geweldig mooi vliegtuig deze cessna 441 conquest. Leuk voor de korte prive tripjes!
Geweldig mooi vliegtuig deze cessna 441 conquest. Leuk voor de korte prive tripjes!

dat beestje mag toch maar tot FL260 max. toch?Kimo schreef op 22 mei 2004 @ 12:02:
Cruising at FL 350 met een een groundspeed van 320 knots![]()
[afbeelding]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Blackhole, jij vloog laatst in een F50? welk 'merk'?
Flight manual zegt dit:
Operating Altitude Limitations:
Flight above 35,000 feet not approved
Dus ja dan ga iktijdens test flight ook even naar Fl350.
Dream Wings Fokker 50 Version 3Jochem schreef op 22 mei 2004 @ 14:02:
Blackhole, jij vloog laatst in een F50? welk 'merk'?
Vanaf KIAH opweg naar KBOS om vanaf daar weer naar EHAM te gaan.

Cessna 441 INFO:Kimo schreef op 22 mei 2004 @ 14:05:
[...]
Flight manual zegt dit:
Operating Altitude Limitations:
Flight above 35,000 feet not approved
Dus ja dan ga iktijdens test flight ook even naar Fl350.
Power: Garrett AirResearch TPE 331 flat rated @ 635.5
Hp.
Max speed: 297 kts @ 28000 ft.
Max speed @ SL:
243 kts (Vmo limited).
Initial climb rate: 2435 ft/min @
115 kts. For detailed performance and specifications
mar ik zit ook ruim aan de 49,000 feet.
Dius in FS is het wel mogelijk.
Maar er is al een neiuwe update voor dit toestel .... 2.0
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 22-05-2004 16:51 ]
Ja ok max speed haal je op 28000 feet maar service ceiling is toch echt 35000 feet. En als er lekker veel wind staat op die hoogte, dan kun je daarvan profiteren.
Hoger zal het toestel ook wel klimmen maar dan zal de cabin pressurisation niet voldoende werken. En door de ijlere lucht zullen de vliegeigenschappen ook wel veranderen.
Hoger zal het toestel ook wel klimmen maar dan zal de cabin pressurisation niet voldoende werken. En door de ijlere lucht zullen de vliegeigenschappen ook wel veranderen.
Ook maar eens iets posten hier, pics komen nog wel eens, ben nog maar net bezig.Kimo schreef op 22 mei 2004 @ 17:56:
Ja ok max speed haal je op 28000 feet maar service ceiling is toch echt 35000 feet. En als er lekker veel wind staat op die hoogte, dan kun je daarvan profiteren.
Hoger zal het toestel ook wel klimmen maar dan zal de cabin pressurization niet voldoiende werken. En door de ijlere lucht zullen de vliegeigenschappen ook wel veranderen.
Over de ceilings: er is een theoretische maximum hoogte, waarbij je Prgelijk is aan je Pa, hier kun je dus niet meer verder klimmen. Omdat dit een limiet is, is er ook een service ceiling, waarbij de maximum rate of climb gelijk is aan 100ft/min. Dus je zou idd hoger kunnen dan de service ceiling, maar dit wordt dus beperkt door de vliegeigenschappen, de drukcabine kan het waarschijnlijk wel hebben.
Ben het wel met je verhaal eens. Want single engine ceiling ligt ook altijd een stuk lager.jHack schreef op 22 mei 2004 @ 19:16:
[...]
Ook maar eens iets posten hier, pics komen nog wel eens, ben nog maar net bezig.
Over de ceilings: er is een theoretische maximum hoogte, waarbij je Prgelijk is aan je Pa, hier kun je dus niet meer verder klimmen. Omdat dit een limiet is, is er ook een service ceiling, waarbij de maximum rate of climb gelijk is aan 100ft/min. Dus je zou idd hoger kunnen dan de service ceiling, maar dit wordt dus beperkt door de vliegeigenschappen, de drukcabine kan het waarschijnlijk wel hebben.
Maar de drukcabine is ook een probleem want max diff pressure is 6.2 Psi Dus als je boven 35000 feet vliegt is de druk in je drukcabine boven de 10000 ft en dan heb je zuurstof nodig.
weet iemand een oplossing voor het probleem dat wanneer je een tijd selecteerd, 's avonds in de lente en in de zomer, bijvoorbeeld 21.15, dat FS dan crasht. dat gebeurt al bij het laden: je create een flight en je opent hem, krijg je de foutmelding: in microsoft FS is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. onze exc...blabla.
bij technische gegevens staat ' unknown'
iemand?
bij technische gegevens staat ' unknown'
iemand?
Zürich - Milaan Malpensa (LSZH - LIMC)
Voor deze vlucht maar weer 's de toch best lekker vliegende Beech 1900D van stal gehaald. Dit keer geen RNAV vlucht (geen GPS of FMC), dus alles ouderwets met VOR, NDB en ILS.
Onderweg valt ook genoeg te zien, dankzij de relatief lage vlieghoogte en de schitterende Zwitserse Alpen!
De departure vanaf Zürich kon dus ook geen RNAV departure (bijv. GERSA) zijn, maar gelukkig is er ook nog de ALBIX Standard Instrument Departure. We vertrokken vanaf baan 28, dus de ALBIX3W departure:

De plaatjes van de vlucht. Lekker weertje onderweg...

En we zijn aangekomen in het (altijd) mistige Milaan.
Gebruikte software:
PMDG Beech 1900D
Flylogic Zürich 2004
Flylogic Switzerland Professional
ISD Project Milano Malpensa
Was de hele wereld maar zo mooi als die Flylogic scenery! Het enige nadeel is dat het ontiegelijk lang duurt voordat alles "scherp" eruitziet, maar dat is waarschijnlijk aan m'n pc te wijten.
Voor deze vlucht maar weer 's de toch best lekker vliegende Beech 1900D van stal gehaald. Dit keer geen RNAV vlucht (geen GPS of FMC), dus alles ouderwets met VOR, NDB en ILS.
De departure vanaf Zürich kon dus ook geen RNAV departure (bijv. GERSA) zijn, maar gelukkig is er ook nog de ALBIX Standard Instrument Departure. We vertrokken vanaf baan 28, dus de ALBIX3W departure:

Gebruikte software:
PMDG Beech 1900D
Flylogic Zürich 2004
Was de hele wereld maar zo mooi als die Flylogic scenery! Het enige nadeel is dat het ontiegelijk lang duurt voordat alles "scherp" eruitziet, maar dat is waarschijnlijk aan m'n pc te wijten.
Even een vraagje heb jij ook last van vaag heden bij Swits pro?Tourniquet schreef op 22 mei 2004 @ 21:32:
Zürich - Milaan Malpensa (LSZH - LIMC)
Voor deze vlucht maar weer 's de toch best lekker vliegende Beech 1900D van stal gehaald. Dit keer geen RNAV vlucht (geen GPS of FMC), dus alles ouderwets met VOR, NDB en ILS.Onderweg valt ook genoeg te zien, dankzij de relatief lage vlieghoogte en de schitterende Zwitserse Alpen!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gebruikte software:
PMDG Beech 1900D
Flylogic Zürich 2004
Want het gedeelte waar ik sta is mooi maar als ik verder vliegt blijven ze wazig en heel lelijk..
En hij duurt hier super lang met laden.
Hoe zit dat bij jou , en welke systeem hem je.
Want ik heb hem er afgegooid , omdat hij meer last gaf dan vooruitgang.
Hier wat oude foto's van een Lockheed Electra L-10
van TNCB naar TNCA.
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 22-05-2004 22:24 ]
Nou ik voel me eigenlijk wel klein tussen al die echte jongens 
EDDF - LHBP

EDDF - LHBP

Gilles, je VC shots doen me denken aan Chi Wai's zn pics!
(alleen dan nou iets mooier
)
Nu ff een post zonder al teveel smileys.
EGLL EHAM ff snel. KLM1006. Bij gebrek aan PIC767 data maar weer de 777 genomen. (shitbak) Collin was de KLM1008, maar die haalde het niet verder dan de engelse kust

Kzie geen fl*kker hier uit de cockpit
Weet joost (de copi-loot
) veel waar de taxiway is. En vatsimuk krijgt de predikaat slechtst bereikbare aerodrome charts. Als het goed was is EGLL van de taxi 'blocks' methode afgestapt. Na 20 minuten zoeken eindelijk de kaarten gevonden met indd normale taxiways erop. Kom je er vervolgens achter dat de controller gewoon 'taxi to block.....' gebruikt. *zucht*

En dit plaatje krijgt de predikaat "pic met zo min mogelijk verschillende kleuren"

KLM1008 cleared for take off. En opsoutevliegen met die bak, en snel een beetje!

Jup... heel goed geraden ja, dat is de zon.

Helaas was de atc wat minder in NL. Hier net voorbij CH @ 3400ft, nu op 2400ft
Gooi de ILS maar weg, we doen wel een visual.

Hard werken geblazen! Veeeeeeeeeeeeeeeeeels te hoog en dat met een triple 7, Om je niet langer in deze super extreme buitenaardse spannende spanning te laten zitten: speedbrakes gebruikt, geen tijd gehad voor de landing checks, klote crosswind, speed te hoog, wist niet eens wat mn vref speed was, over de tresh komt er ff nog een windvlaagje boven op, flare verklooit, klote landing (weer)
Nu ff een post zonder al teveel smileys.

EGLL EHAM ff snel. KLM1006. Bij gebrek aan PIC767 data maar weer de 777 genomen. (shitbak) Collin was de KLM1008, maar die haalde het niet verder dan de engelse kust

Kzie geen fl*kker hier uit de cockpit

En dit plaatje krijgt de predikaat "pic met zo min mogelijk verschillende kleuren"

KLM1008 cleared for take off. En opsoutevliegen met die bak, en snel een beetje!

Jup... heel goed geraden ja, dat is de zon.

Helaas was de atc wat minder in NL. Hier net voorbij CH @ 3400ft, nu op 2400ft

Hard werken geblazen! Veeeeeeeeeeeeeeeeeels te hoog en dat met een triple 7, Om je niet langer in deze super extreme buitenaardse spannende spanning te laten zitten: speedbrakes gebruikt, geen tijd gehad voor de landing checks, klote crosswind, speed te hoog, wist niet eens wat mn vref speed was, over de tresh komt er ff nog een windvlaagje boven op, flare verklooit, klote landing (weer)

Anoniem: 83314
err, je gooit een scenery van 129 urri eraf?Blackhole schreef op 22 mei 2004 @ 22:20:
[...]Want ik heb hem er afgegooid , omdat hij meer last gaf dan vooruitgang.

Maar er worden weer lekkere pics gepost mensen, hulde! Alhier mijn bijdrage, slechts 2 van m'n vertrek uit Malpensa in een Atlas B742, op naar Atlanta!

Wie is datND schreef op 22 mei 2004 @ 22:56:
Gilles, je VC shots doen me denken aan Chi Wai's zn pics!(alleen dan nou iets mooier
)
Ja want je heb volgens mij gewoon een X800 pro met 500 MB nodig met een AMD8000 xp nodig.
Want hij blijft gewoon niet goed lopen.
Want hij is echt zwaar voor je pc.
Ja, het duurt verschikkelijk lang voordat alles scherp is, ik zet de vlucht soms zelfs ff op pauze om m'n pc de tijd te geven de scenery te laden...Blackhole schreef op 22 mei 2004 @ 22:20:
[...]
Even een vraagje heb jij ook last van vaag heden bij Swits pro?
Want het gedeelte waar ik sta is mooi maar als ik verder vliegt blijven ze wazig en heel lelijk..
En hij duurt hier super lang met laden.
Hoe zit dat bij jou , en welke systeem hem je.

Ik heb een Athlon XP 2400+, 1 GB RAM, Radeon 9500 128MB (gemod naar een 9700)
Oh sorry die ken je niet, die zat in de 1e FS garde maar toen was jij er nog niet

Dan zou het met mijn systeem helemaal moeten lukken maar zelfs ik heb er zwaar last mee.Tourniquet schreef op 22 mei 2004 @ 23:10:
[...]
Ja, het duurt verschikkelijk lang voordat alles scherp is, ik zet de vlucht soms zelfs ff op pauze om m'n pc de tijd te geven de scenery te laden...![]()
Ik heb een Athlon XP 2400+, 1 GB RAM, Radeon 9500 128MB (gemod naar een 9700)
Ze hadden beter die 129 Euro aan ons kunnen geven voor een BIG PC
tenminste voor een leuke upgrade.
ND schreef op 22 mei 2004 @ 23:11:
[...]
Oh sorry die ken je niet, die zat in de 1e FS garde maar toen was jij er nog niet
Zonde van die scenery dat het zo de tering traag is. Gelukkig heb ik hem ergens gedownload net als jullie, dus dan valt de schade mee.
JA maar door op Pauze te zetten is hij best wel te doenGilly schreef op 23 mei 2004 @ 00:03:
[...]
Zonde van die scenery dat het zo de tering traag is. Gelukkig heb ik hem ergens gedownload net als jullie, dus dan valt de schade mee.
Maar echt super is het niet.
Hopelijk komen ze nog met een patch of zo uit.
Want om die textures wat kleiner temaken.
Dat zal een hoop schelen.
Hier even weer een paar shots ervan
Zo meer volgen nog
Vraagje aan degene die die Switzerland scenery hebben: kan ie samenwerken met de Terramesh van lago ?
Dat zou ik niet weten , ik gebruik geen LAGO terra, maar ik gebruik freeware.Wilde schreef op 23 mei 2004 @ 11:59:
Vraagje aan degene die die Switzerland scenery hebben: kan ie samenwerken met de Terramesh van lago ?
En dta daat wel goed samen.
Dus ik denk ookw el dat dit samen goed gaat hoor.
Want het landschap gaat met mijn terra zooi gewoon goed over.
Alleen de laad tijden zijn super lang.
Ik zit wel eens 2 min tewahcten voordat ik in mijn plane zit
ik volg dit topic nu al vanaf het begin maar dit is echt de meest realistische screenshot van mooie scenery die ik ooit gezien heb in al die jaren

hebbie hem nog ik grote resolutie?

[ Voor 7% gewijzigd door jos_zwa op 23-05-2004 13:08 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Erg he, die terra meshjos_zwa schreef op 23 mei 2004 @ 13:01:
ik volg dit topic nu al vanaf het begin maar dit is echt de meest realistische screenshot van mooie scenery die ik ooit gezien heb in al die jaren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Maar nu gauw gaan hopen dat FS 10 er zo uit komt te zien
Alleen dan wel wat PC vriendelijker .
Thanksjos_zwa schreef op 23 mei 2004 @ 13:01:
ik volg dit topic nu al vanaf het begin maar dit is echt de meest realistische screenshot van mooie scenery die ik ooit gezien heb in al die jaren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Hier heb je een 1280x960 versie.
Beetje late reactie, maar toch;Bolk schreef op 21 mei 2004 @ 10:58:
[...]
Ik wil gewoon luisteren in de cabine. Ik zie daar niet het probleem van? Het ding vangt signalen op, zend niet. Maar is een Scanner in Spanje legaal? Ik heb niet echt zin om bij de douane te horen te krijgen dat ik het ding niet mee mag nemen het toestel in.
Ik heb ook ooit eens m'n handscanner meegenomen in de cabine (was EHAM-LPFR meen ik). Stiekem geluisterd via m'n discman-oordopjes, maar je hoort eigenlijk alleen maar de cockpit lullen en wat vliegtuigen vlak bij als je op de grond bent. Ik denk dat die metalen romp de signalen te veel afschermt om ook ATC goed te kunnen horen
Ah, zelfde effect als in onze auto, vang ik ook niets opbennierex schreef op 23 mei 2004 @ 14:51:
[...]
Beetje late reactie, maar toch;
Ik heb ook ooit eens m'n handscanner meegenomen in de cabine (was EHAM-LPFR meen ik). Stiekem geluisterd via m'n discman-oordopjes, maar je hoort eigenlijk alleen maar de cockpit lullen en wat vliegtuigen vlak bij als je op de grond bent. Ik denk dat die metalen romp de signalen te veel afschermt om ook ATC goed te kunnen horen

OFFTOPIC:NIEUWS..
zo 23/05/04 - In Parijs is een deel van het dak ingestort van het gebouw van de luchthaven Charles de Gaulle. Er is nu al sprake van vijf doden en meerdere gewonden.
Het gaat over terminal 2E op de belangrijke Parijse luchthaven Charles de Gaulle in Roissy nabij Parijs. Het is een vertrekhal die pas vorig jaar in gebruik is genomen en die onder meer wordt gebruikt door de maatschappijen Air France en KLM.
Rond 7 uur is daar een deel van het dak ingestort. Volgens de laatste berichten zijn er zeker vijf doden gevallen en verschillende gewonden. Bij de doden zouden drie politiemannen zijn. Reddingswerkers zoeken nog naar slachtoffers onder het puin.
Over een oppervlakte van 50 bij 30 meter zijn tonnen beton en glas neergekomen op de passagiers die zaten te wachten op hun vertrek naar New York of Praag. De oorzaak van de instorting is nog niet bekend. Er is een alarmplan in werking gezet en alle hulpdiensten zijn ter plaatse.
Een loopbrug viel naar beneden, waarna ook het plafond instortte. Volgens de brandweer is de ravage erg groot. Tonnen beton en staal vielen over een oppervlakte van 30 bij 50 meter uit het plafond naar beneden. De oorzaak is nog onbekend.
Inmiddels is bekend dat zeker zes mensen zijn omgekomen. Een onbekend aantal mensen is gewond en onder het puin zitten nog mensen bekneld.
De meeste slachtoffers zouden medewerkers zijn van het vliegveld. Zij stonden onder de loopbrug in een stilstaand voertuig te wachten, toen het plafond van de terminal naar beneden kwam en de brug instortte.
Door het vroege tijdstip van het ongeluk bevonden zich nog maar weinig passagiers op het vliegveld. Slechts twee toestellen van Air France uit New York en Johannesburg waren die dag geland.
Een terroristische aanslag wordt uitgesloten.
WAS.

Dak Charles De Gaulle-luchthaven Parijs stort in
NU:
zo 23/05/04 - In Parijs is een deel van het dak ingestort van het gebouw van de luchthaven Charles de Gaulle. Er is nu al sprake van vijf doden en meerdere gewonden.
Het gaat over terminal 2E op de belangrijke Parijse luchthaven Charles de Gaulle in Roissy nabij Parijs. Het is een vertrekhal die pas vorig jaar in gebruik is genomen en die onder meer wordt gebruikt door de maatschappijen Air France en KLM.
Rond 7 uur is daar een deel van het dak ingestort. Volgens de laatste berichten zijn er zeker vijf doden gevallen en verschillende gewonden. Bij de doden zouden drie politiemannen zijn. Reddingswerkers zoeken nog naar slachtoffers onder het puin.
Over een oppervlakte van 50 bij 30 meter zijn tonnen beton en glas neergekomen op de passagiers die zaten te wachten op hun vertrek naar New York of Praag. De oorzaak van de instorting is nog niet bekend. Er is een alarmplan in werking gezet en alle hulpdiensten zijn ter plaatse.
Een loopbrug viel naar beneden, waarna ook het plafond instortte. Volgens de brandweer is de ravage erg groot. Tonnen beton en staal vielen over een oppervlakte van 30 bij 50 meter uit het plafond naar beneden. De oorzaak is nog onbekend.
Inmiddels is bekend dat zeker zes mensen zijn omgekomen. Een onbekend aantal mensen is gewond en onder het puin zitten nog mensen bekneld.
De meeste slachtoffers zouden medewerkers zijn van het vliegveld. Zij stonden onder de loopbrug in een stilstaand voertuig te wachten, toen het plafond van de terminal naar beneden kwam en de brug instortte.
Door het vroege tijdstip van het ongeluk bevonden zich nog maar weinig passagiers op het vliegveld. Slechts twee toestellen van Air France uit New York en Johannesburg waren die dag geland.
Een terroristische aanslag wordt uitgesloten.
WAS.

Dak Charles De Gaulle-luchthaven Parijs stort in
NU:

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 23-05-2004 15:10 ]
Ook ik maar even een ietwat late duit in dit zakje... Je kan een scanner gewoon in het vliegtuig meenemen als je naar een bestemming gaat waar die specifieke scanner toegestaan is (in sommige landen mag je niet alle frequenties beluisteren, in andere zijn ze helemaal verboden en bij ons en bijvoorbeeld de VS mag alles).Bolk schreef op 21 mei 2004 @ 00:02:
Als je hem maar uitlaat. Iedere ontvanger is stiekem ook een klein beetje een zender en je bent waarschijnlijk van plan te storenluisteren in het gebied waar ze er nu net last van kunnen ondervinden. (Denk er aan dat VOR en LLZ in dezelfde band zitten)
Daarnaast hoor je aan boord toch nauwelijks iets omdat je in een kooi van Faraday zit. De raampjes zijn niet echt groot genoeg om het signaal erdoor te krijgen. (Golflengte is drie meter, kwart golflengte is meer dan een raampjesdiameter, om het maar even simpel en onnauwkeurig te beredeneren)
Ik heb op de laatste vlucht die ik gehad heb, thuis me pc laten draaien met winamp aan op de live streams
Naderhand ff uitgezocht, en ik vond zo onze vlucht terug met alles eromheen
Ja 1 nadeel het is alleen van schiphol natuurlijk
Naderhand ff uitgezocht, en ik vond zo onze vlucht terug met alles eromheen
Ja 1 nadeel het is alleen van schiphol natuurlijk
This night a succesfull carrier landing was conducted by FNY5412 (FRENCH NAVY 5412 / LAZAIR12 / SUPER ETENDARD M) on the Enterprise. After a low level mission departing Leuchars (EGQL) through the big canal and loch ness the Etendard was esorted by two fighters from the vUSN battlegroup CV65 Enterprise which is currently asteam in the Scottisch Waters.
After a second attempt the pilot hooked up the number 2 cable and slowed down to a abrupt halt. Footage from the onboard camera follows.
The carrier landing test was part of the NATO interoperability test which is held at irragular intervals to test the cooperation and procedures of the various NATO forces.
The pilot whishes to thank the crew of the CVN65 for the excellent service and guidance. Especially VVHQ006 and VVAA101. The pilot enjoying the steak at this moment. The bottles of French Bordaux red wine survived the deck landing.
Jochem "LAZAIR12" Berends

After a second attempt the pilot hooked up the number 2 cable and slowed down to a abrupt halt. Footage from the onboard camera follows.
The carrier landing test was part of the NATO interoperability test which is held at irragular intervals to test the cooperation and procedures of the various NATO forces.
The pilot whishes to thank the crew of the CVN65 for the excellent service and guidance. Especially VVHQ006 and VVAA101. The pilot enjoying the steak at this moment. The bottles of French Bordaux red wine survived the deck landing.
Jochem "LAZAIR12" Berends

Anoniem: 102749
Maar weer eens een filmpje gepost voor de liefhebbers....FS dreams (met wat leuke shots van AI traffic en natuurlijk de PMDG B737NG).
http://www.xs4all.nl/~antveli/FS%20dreams%20ver.%201.0.wmv
http://www.xs4all.nl/~antveli/FS%20dreams%20ver.%201.0.wmv
schooooooooooon filmpje. ik wil dat ook kunnen maar ik krijg maar niet die fmc onder de knie iemand nog een super tutorial in het liefst NL.
Ik zou er ook wel eens een complete tut/manual voor willen zien want weet nou hoe de helft werkt en er staan ook wat andere programma's op ook bij PMDG?CreativeMind schreef op 24 mei 2004 @ 19:45:
schooooooooooon filmpje. ik wil dat ook kunnen maar ik krijg maar niet die fmc onder de knie iemand nog een super tutorial in het liefst NL.
Evil M@V: Kijk in de startpost eens onder het kopje Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden.
(Wat is ILS)
(Wat is ILS)
www.flightsim.com - front page --> ILS tutorial
Zo hier de eerste Dreamliner gespot .......... Nee toch niet
Dit is een Air Berlin B737 in de kleuren van een Dreamliner.

Wel een Rare verschijning zo met deze kleuren .
Maar vind hem erg orgineel gedaan
Hier 2 Orginele foto's van dat toestel.

Oja voor de mensen die hem willen hebben dit is een NON payware kist van Kittyhawk.
Dit is een Air Berlin B737 in de kleuren van een Dreamliner.
Wel een Rare verschijning zo met deze kleuren .
Maar vind hem erg orgineel gedaan
Hier 2 Orginele foto's van dat toestel.
Oja voor de mensen die hem willen hebben dit is een NON payware kist van Kittyhawk.
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 26-05-2004 09:58 ]
Anoniem: 113172
MUG HELI West-Vlaanderen op interventie.
Ik was ter plaatse en heb wat foto"s geschoten!Het resultaat kan je zien hieronder.
Groetjes!
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/11139.jpg
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/47286.jpg
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/81086.jpg
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/13178.jpg
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/81525.jpg
Ik was ter plaatse en heb wat foto"s geschoten!Het resultaat kan je zien hieronder.
Groetjes!
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/11139.jpg
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/47286.jpg
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/81086.jpg
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/13178.jpg
http://pic9.picturetrail.com/VOL297/2098053/inbox/81525.jpg
Nieuwe Portugal, dus een vluht naat Faro.
En mijn eerste PMDG TCAS momentje

En mijn eerste PMDG TCAS momentje

Ik ben er weer! Gistermiddag teruggekomen uit IJsland. Heerlijk land, aanrader voor iedereen die Europa wil zien, maar dan eens niet Frankrijk, Spanje en Italië. IJsland hoort niet bij de EU wat nog eens een extra vakantiegevoel geeft.
Hier de pics van FI503 Amsterdam - Keflavik met de Icelandair 752 TF-FIO 'Valdus'.
Gate was B18, dus eind lopen/rollen. Take-off van 36L dus prachtig zicht op de nieuwe graansilo van de LVNL die van hoge architectuur getuigt
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-01.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-02.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-03.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-04.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-05.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-06.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-07.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-08.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-09.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-10.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-11.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-12.jpg
Hier de pics van FI503 Amsterdam - Keflavik met de Icelandair 752 TF-FIO 'Valdus'.
Gate was B18, dus eind lopen/rollen. Take-off van 36L dus prachtig zicht op de nieuwe graansilo van de LVNL die van hoge architectuur getuigt

http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-02.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-03.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-04.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-05.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-06.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-07.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-08.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-09.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-10.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-11.jpg
http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/503-12.jpg
[ Voor 47% gewijzigd door Hazel op 26-05-2004 19:42 ]
Vooral dat ene plaatje is erg mooi!Rateltje schreef op 26 mei 2004 @ 19:29:
Ik ben er weer! Gistermiddag teruggekomen uit IJsland. Heerlijk land, aanrader voor iedereen die Europa wil zien, maar dan eens niet Frankrijk, Spanje en Italië. IJsland hoort niet bij de EU wat nog eens een extra vakantiegevoel geeft.
Gate was B18, dus eind lopen/rollen. Take-off van 36L dus prachtig zicht op de nieuwe graansilo van de LVNL die van hoge architectuur getuigt![]()
Cool! Het weer sloeg wel snel om, getuige plaatje 1 en 2.
Nu we toch bezig zijn met foto's, ik heb er nog een paar van m'n vluchtje met een KLM 737-900 naar Lissabon van 2 weken geleden:

Nu we toch bezig zijn met foto's, ik heb er nog een paar van m'n vluchtje met een KLM 737-900 naar Lissabon van 2 weken geleden:

Mooie approach is dat daar heh? Met die brug en het Christus-beeld, daarna over de stad.Tourniquet schreef op 26 mei 2004 @ 20:59:
Cool! Het weer sloeg wel snel om, getuige plaatje 1 en 2.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 94390
Miereneukerij hoor, maar het is niet een PMDG TCAS, het is een TCAS gauge die door een ontwikkelaar (Lee Hetherington's TCAS II system) aan meerdere paywarefabrikanten word gelicentieerd, de komende F1 ATR krijgt hem ook...
Lissabon = Portugalbennierex schreef op 26 mei 2004 @ 23:42:
[...]
Mooie approach is dat daar heh? Met die brug en het Christus-beeld, daarna over de stad.
Dat beeld staat ergens in een Zuid-Amerikaans land
JA dat is BrazilDutchCommando schreef op 27 mei 2004 @ 00:41:
[...]
Lissabon = Portugal
Dat beeld staat ergens in een Zuid-Amerikaans land.
Van Ibiza naar Schiphol...
"Traffic Alert, boeing 737 at FL200" dat was het laatste wat we hoorden

"Traffic Alert, boeing 737 at FL200" dat was het laatste wat we hoorden

[ Voor 16% gewijzigd door Megamind op 27-05-2004 12:26 ]
Ja, weet ik.Anoniem: 94390 schreef op 26 mei 2004 @ 23:49:
[...]
Miereneukerij hoor, maar het is niet een PMDG TCAS, het is een TCAS gauge die door een ontwikkelaar (Lee Hetherington's TCAS II system) aan meerdere paywarefabrikanten word gelicentieerd, de komende F1 ATR krijgt hem ook...
Het was mijn eerste TCAS momentje in de PMDG, was een erg stomme woord keuze van mij.
Dit topic is gesloten.