TweakDSL *new and/or improved* deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sa1 schreef op 02 juli 2004 @ 13:49:
[...]
maare, TweakLight? net alsof je daar een datalimiet op moet hebben, je download zo trakke traag dat het echt geen zin heeft :) al laat je hem 24 / 7 downloaden.. :)

512kbit/sec :) zo, wat was je een paar jaar terug hier blij mee.. als het al kon :))
LOL idd >:) Op die snelheid trek je max 35GB per week :D

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
klomp schreef op 02 juli 2004 @ 14:25:
ik zit nu al 2 weken te wachten op me verbinding omdat er een fout zou zijn opgetreden, dit staat beschreven in een eerdere post

maar hoe lang duurt het in godsnaam voordat ze die wijkcentrale aanpassen :S
ik word nu toch wel wat zat van het wachten :S
Probeer dit even via de helpdesk te achterhalen; die is tot 17.30 bereikbaar; als het leverproces fout gaat is 10 werkdagen (2 weken dus) geen vreemde termijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Room42 schreef op 02 juli 2004 @ 16:02:
[...]
LOL idd >:) Op die snelheid trek je max 35GB per week :D
Ik heb eigenlijk pas een maand of twee een uncapped lijntje; tot die tijd moest ik het - gezien m'n afstand - doen met 512. Je gaat niet voor je lol harrypotter drie van de newsserver af leechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Hoi, overtuig mij nu eens waarom ik TweakDSL zou moeten nemen, ik heb pakket met dezelfde snelheden voor 10 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

DJChristiaan schreef op 02 juli 2004 @ 17:19:
Hoi, overtuig mij nu eens waarom ik TweakDSL zou moeten nemen, ik heb pakket met dezelfde snelheden voor 10 euro minder.
Waarom zouden wij jou ervan overtuigen om TweakDSL te nemen?
Als jij een " pakket :? " met de zelfde snelheden hebt voor 10 euro minder, dan ga je daar toch lekker voor?
Overtuig je zelf zou ik zeggen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Wat een blije mensen hierboven met hun nieuwsserver. Puntje van kritiek: hier wordt voluit over de werkzaamheden geschreven, maar op de cambriumsite staat al MAANDEN niets onder storingen/werkzaamheden.

Zit zelf bij MyAdsl en da's net als TweakDSL een volledige cambriumaangelegenheid. Ping de newsserver van news.myadsl.nl en news.cambrium.nl eens....

Alleen op een mailtje naar de helpdesk kom je er achter dat er 'iets' is (zie linkje hierboven). ALS het werkt is het een redelijke ISP, maar bij een Demon bv heb ik in 1,5 jaar tijd slechts 1,5 dag (!) downtijd gehad op het hele netwerk gespreid over 2 gelegenheden. De nieuwsserver van cambrium is in 1 maand voor zover ik heb gemerkt al 4,5 dag down geweest!

Zat eerst ook te denken aan Tweak maar moest van het thuisfront zwichten voor myadsl met die gratis pc :( Hopelijk stelt Cambrium rond m'n opzegperiode z'n prijzen een beetje bij aan de markt... B)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RFVR schreef op 02 juli 2004 @ 23:19:
maar op de cambriumsite staat al MAANDEN niets onder storingen/werkzaamheden.
Er zijn de afgelopen maanden geen storingen geweest in de XML-interfaces, de ticket-systemen of de facturatie-modules. Dus waarom zou daar iets staan?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
RFVR schreef op 02 juli 2004 @ 23:19:
Wat een blije mensen hierboven met hun nieuwsserver. Puntje van kritiek: hier wordt voluit over de werkzaamheden geschreven, maar op de cambriumsite staat al MAANDEN niets onder storingen/werkzaamheden.

Zit zelf bij MyAdsl en da's net als TweakDSL een volledige cambriumaangelegenheid. Ping de newsserver van news.myadsl.nl en news.cambrium.nl eens....

Alleen op een mailtje naar de helpdesk kom je er achter dat er 'iets' is (zie linkje hierboven). ALS het werkt is het een redelijke ISP, maar bij een Demon bv heb ik in 1,5 jaar tijd slechts 1,5 dag (!) downtijd gehad op het hele netwerk gespreid over 2 gelegenheden. De nieuwsserver van cambrium is in 1 maand voor zover ik heb gemerkt al 4,5 dag down geweest!

Zat eerst ook te denken aan Tweak maar moest van het thuisfront zwichten voor myadsl met die gratis pc :( Hopelijk stelt Cambrium rond m'n opzegperiode z'n prijzen een beetje bij aan de markt... B)
Voor storings meldingen zul je toch bij mycom moeten wezen net zoals wij dat vanaf de website van tweakdsl kunnen aflezen.
We hebben dit als alternatief, zeg maar we mogen blij zijn dat hier enkele medewerkers van tweakdsl support en info geven, tis namelijk geen verplichting voor hun.
Mischien helpt het als je jou klachten aan mycom door geeft mbt slechte informatie van hun zijde of worden jullie door mycom naar cambrium verwezen?

Dat van die news server is bekend maar ik heb een contract met tweakdsl en niet met het bedrijf dat het allemaal mogelijk maakt.

Ik vind het een goede isp, netwerk problemen worden sneller opgelost dan ik voorheen via athome gewend was, daar duurde het een tig aantal maanden terwijl bij tweakdsl dit binnen 1 a 2 weken opgelost is.(bv het ping probleem)
Wat betreft demon, dat was een goede provider, ping problemen die al 3 maanden aan houden, een mail server die instabiel is, het netwerk zakt in elkaar in de avond uren, news service via supernews maar helaas aan banden gelegd, 50 kB/s maximaal per thread begrenst op 2 a 3 threads.
Planning news service demon is pay per download dus zo slecht ben je nog niet af met die cambrium news server ;)
Dat deze er geregeld uit klapt komt omdat ze nog zoekende zijn wat betreft hardware en keuzes en tot nu toe is elk probleem goed opgelost en komt de server elke keer weer sterker terug.
Alle binarie servers in de wereld hebben de zelfde problemen zelfs pay servers alleen zij hebben veelal alles dubbel, veel hardware op voorraad en hebben overal raid 5 op zitten, dat is voor een provider nooit haalbaar.

Wat betreft prijzen, goedkoper mag altijd maar ze zijn wel conform de markt:

http://www.speedtest.nl/D...TI=on&chkCTD=on&chkCTW=on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Burne schreef op 03 juli 2004 @ 02:07:
[...]

Er zijn de afgelopen maanden geen storingen geweest in de XML-interfaces, de ticket-systemen of de facturatie-modules. Dus waarom zou daar iets staan?
Proest, kan ik een cursus kort maar krachtig antwoorden bij jou volgen? :)
Wat jij doet in 2 zinnen daar heb ik een halve pagina voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
sinds gisteravond/-nacht geen internet meer.. heb mezelf nog even terug aangesloten op Chello.. maar dat zou niet moeten kunnen.. Krijgen wel IP en DNS toegewezen enzo.. alleen internet doet 't niet.. pingen naar een IP doet het niet, websites opvragen niet, helemaal niks.. modem is goed te bereiken en heb niks veranderd aan de instellingen.. meer mensen last van?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie geen probs hier hoor

Maareuh, wat denk je dat eerder effect heeft, hiet zitten miepen, of de storingsdienst bellen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Laatst online: 09-09 20:31
mailtje sturen had ik al gedaan.. eerst zelf wat zitten klooien.. en nou doet'ie 't op een of andere manier weer... :| maargoed.. ik klaag niet ;)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor storingen buiten kantoortijd kunt u
contact met ons opnemen via e-mail of
Tel: 036-5460087
:*

Lijkt me beter dan mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Ghandi schreef op 02 juli 2004 @ 16:20:
[...]

Probeer dit even via de helpdesk te achterhalen; die is tot 17.30 bereikbaar; als het leverproces fout gaat is 10 werkdagen (2 weken dus) geen vreemde termijn overigens.
Mja, ik weet niet
Ik heb een goeie week terug gebeld, toen kreeg ik een vrouw ervoor die er geen bal van snapte, en na 10 minuten aan de lijn gehangen te hebben kreeg ik te horen:

"Meneer, de melding "no free quad present" betekent dat er iets in de wijkcentrale veranderd moet worden"

Meer info heb k nie gekregen :P |:( ook nie over hoe lang dit kan duren of wat dan ook :S maar ik raak nu toch redelijk gefrustreerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

klomp schreef op 03 juli 2004 @ 14:56:
[...]

Mja, ik weet niet
Ik heb een goeie week terug gebeld, toen kreeg ik een vrouw ervoor die er geen bal van snapte, en na 10 minuten aan de lijn gehangen te hebben kreeg ik te horen:

"Meneer, de melding "no free quad present" betekent dat er iets in de wijkcentrale veranderd moet worden"

Meer info heb k nie gekregen :P |:( ook nie over hoe lang dit kan duren of wat dan ook :S maar ik raak nu toch redelijk gefrustreerd :(
Geloof me, het komt goed :) Ik heb er ook héééééééél erg lang op moeten wachten, dankzij onze grote vrienden van KPN en de vrienden uit hoofddorp BBNed. Er zitten nog al wat partijen op de lijn, die ervoor kunnen zorgen dat alles in het honderd loopt tijdens jou aanvraag. KPN is er eentje; ze doen er alles aan om BBned aanvragen te hinderen. Zodat jij tegen iedereen gaat zeggen; "had ik maar KPN ADSL dan was het allang voor elkaar!" Ik vindt die KPN behoorlijk }) KPN doet dat ook bij CPS belbedrijven zoals bijv. Tele2 etc. Klanten die bij Tele2 zitten hebben bijvoorbeeld ineens geen nummerweergave meer of krijgen ook nog belkosten via KPN op de factuur.

Maarja ik begrijp je gevoel, wachten is kut :|

[ Voor 29% gewijzigd door I_stealth_I op 03-07-2004 17:58 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

dat "heeeeeeel" lang wat jij zegt verontrust me een beetje :P

maar i guess dat ik nog wel ff een tijdje kan wachten aangezien we toch in de vakantie maanden zitten op het moment, en ik toch niet zo heel erg veel achter mijn computer zou zitten.

zit waarschijnlijk meer bij mijn vriendin in hoofddorp :P ook toevallig dat ze daar zitten van bbned :P k woon zelf in groningen ma das compleet offtopic

thx anyway, ik wacht gewoon nog een tijdje af, tis niet anders dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

klomp schreef op 03 juli 2004 @ 18:48:
dat "heeeeeeel" lang wat jij zegt verontrust me een beetje :P

maar i guess dat ik nog wel ff een tijdje kan wachten aangezien we toch in de vakantie maanden zitten op het moment, en ik toch niet zo heel erg veel achter mijn computer zou zitten.

zit waarschijnlijk meer bij mijn vriendin in hoofddorp :P ook toevallig dat ze daar zitten van bbned :P k woon zelf in groningen ma das compleet offtopic

thx anyway, ik wacht gewoon nog een tijdje af, tis niet anders dan
offtopic:
kun je zelf even met een knuppel verhaal gaan halen bij deze jongens :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Sa1 schreef op 03 juli 2004 @ 19:12:
[...]
offtopic:
kun je zelf even met een knuppel verhaal gaan halen bij deze jongens :D O-)
lols, k ben bang dat ze er bij bbned niks aan kunnen doen :P ma dat t aan kpn ligt :P

hoewel we wel een kantoor van kpn bij ons in groningen O-) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Is het overstappen van kpn naar bbned nu al goed geregeld? Ik las een tijd terug iets op de fp erover dat ze er wat aan zouden doen maar is dat nu al het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

heh ik merk er niks van :P ik zit dus gewoon te wachten tot ze die lijn opleveren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 19:36
Kanter schreef op 03 juli 2004 @ 21:03:
Is het overstappen van kpn naar bbned nu al goed geregeld? Ik las een tijd terug iets op de fp erover dat ze er wat aan zouden doen maar is dat nu al het geval?
Volgens de Opta zou het proces nu goed moeten gaan lopen.
(zie http://www.opta.nl/asp/co...ldevragen/vraag.asp?id=56)

Of het ook echt zo is moet nog blijken. Ik denk dat er nog wel een tijd overheen zal gaan voordat we zeker weten dat je in 1 dag van provider kunt switchen.

Ik heb overigens net deze week een TweakDSL aanvraag gedaan, ik denk dat dit wel snel zal verlopen omdat de telefoonlijn waarop ik de aanvraag heb gedaan ADSL vrij is. Mijn huidige ADSL zit op een andere telefoonlijn.

Ik hoop dat het binnen 4 weken rond is dat lijkt me een redelijke termijn.
Ik kreeg wel van TweakDSL binnen twee dagen een brief met account info. Netjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
HoppyF schreef op 03 juli 2004 @ 23:28:
[...]

Volgens de Opta zou het proces nu goed moeten gaan lopen.
(zie http://www.opta.nl/asp/co...ldevragen/vraag.asp?id=56)

Of het ook echt zo is moet nog blijken. Ik denk dat er nog wel een tijd overheen zal gaan voordat we zeker weten dat je in 1 dag van provider kunt switchen.

<knip>
Binnen 1 dag moet gaan lukken straks inderdaad. Maar wanneer die dag is ... dat hangt af van de contracturele verplichtingen. Neem als voorbeeld even planet... al zou het technisch kunnen om over 2 weken over te stappen naar een andere adsl netwerkprovider + andere isp ... als je contractureel nog 8 maanden vast zit ....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

klomp schreef op 03 juli 2004 @ 19:42:
hoewel we wel een kantoor van kpn bij ons in groningen O-) :X
En jij denkt dat KPN Vastgoed B.V. iets weet van je DSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op 04 juli 2004 @ 00:19:
[...]

Binnen 1 dag moet gaan lukken straks inderdaad. Maar wanneer die dag is ... dat hangt af van de contracturele verplichtingen. Neem als voorbeeld even planet... al zou het technisch kunnen om over 2 weken over te stappen naar een andere adsl netwerkprovider + andere isp ... als je contractureel nog 8 maanden vast zit ....
Dat klopt wat je zegt.
Maar als je weet dat je in 1 dag kunt overgaan kun je hiermee rekening houden met het opzeggen en aanvragen van een nieuw ADSL abonnement.
Stel dat je huidige contract afloopt op 1 september, dan zeg je nu alvast je contract op bij je provider.

Wellicht gaat men dezelfde constructie gebruiken als bij GSM nummerbehoud. Je sluit een abonnement af bij de nieuwe GSM provider en die zorgt er voor dat het nummer overgenomen wordt en het huidige contract gestopt wordt.

Dit alles natuurlijk wel met inachtneming van de nog lopende minimale contractperiode en de opzegtermijn.
Anders zit je met dubbele kosten en dat is ook niet de bedoeling.

Ik lees nog steeds dat er ADSL abonnementen bestaan die een standaard minimale contractperiode hebben van één jaar, maar daarna stilzwijgend verlengt worden met wederom één jaar.
Een rare manier van klantenbinding!

Een opzegtermijn van 1 maand na de eerste contractperiode van een jaar lijkt me veel redelijker. (en flexibeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Burne schreef op 04 juli 2004 @ 13:46:
[...]

En jij denkt dat KPN Vastgoed B.V. iets weet van je DSL?
weet ik veel :P ik weet alleen dat t van kpn is :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oproepen webpagina's gaat erg traag bij mij vanavond..

willekeurige sites die normaliter snel op het scherm staan..lijkt wel 56K modem.

Speedtest vanaf tweak ftp gaat wel fullspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een paar dagen problemen met de nieuwsserver.. krijg geen verbinding.. weet iemand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 01:01:
ik heb al een paar dagen problemen met de nieuwsserver.. krijg geen verbinding.. weet iemand iets?
Lees het verhaal hierboven van Ghandi, de nieuwsserver is waarschijnlijk pas later vandaag op z'n vroegst weer online.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57
Hij lijkt het weer te doen \o/

[ Voor 83% gewijzigd door Floor-is op 05-07-2004 16:29 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het weer! ( newsserver ) hehe

Snelheid dik boven de 850 KB/sec, dus ik ben tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt die alweer op zijn raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 17:35:
Volgens mij ligt die alweer op zijn raid.
Vraagje ...
Als ik met Newsleecher probeer verbinding te maken met news.cambrium.nl zie ik dit:

Unable to authenticate at server: news.cambrium.nl (502 news.cambrium.nl: Access denied to your node).

(dat is dat met Username/Password)

Zelfde maar dan zonder Username/Password:

Unable to connect / authenticate at server: news.cambrium.nl (502 news.cambrium.nl: Access denied to your node).

Komt dit door de server of heb ik een login/password probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is 'gewoon' een server prob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de onderstaande melding in Newsbin ligt niet aan mij?

07/05/2004 22:48:09 PROTOCOL=Group Download, SERVER=news.tweakdsl.nl, MSG=Connect To Server Failed During Download Groups
07/05/2004 22:47:40 PROTOCOL=Group Download, SERVER=news.tweakdsl.nl, MSG=Opening Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 23:00:
Dus de onderstaande melding in Newsbin ligt niet aan mij?

07/05/2004 22:48:09 PROTOCOL=Group Download, SERVER=news.tweakdsl.nl, MSG=Connect To Server Failed During Download Groups
07/05/2004 22:47:40 PROTOCOL=Group Download, SERVER=news.tweakdsl.nl, MSG=Opening Server
Nee; met een half uurtje is hij weer beschikbaar. De aanpassingen werken niet helemaal, zoals we willen; de performance is niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ghandi schreef op 05 juli 2004 @ 23:04:
[...]

Nee; met een half uurtje is hij weer beschikbaar. De aanpassingen werken niet helemaal, zoals we willen; de performance is niet optimaal.
En over een half uur wel, als in het lek is boven? Of gaan jullie van de week nog een herconfiguratieslag uitvoeren?

Off topic: Herconfiguratieslag, 3x de woordwaarde denk ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

woot ik heb eindelijk een bevestiging van wanneer me lijn opgeleverd word, na 3 weken word het toch aankomende maandag (14-7)

at last :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

klomp schreef op 06 juli 2004 @ 16:21:
woot ik heb eindelijk een bevestiging van wanneer me lijn opgeleverd word, na 3 weken word het toch aankomende maandag (14-7)

we duimen allemaal met je mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck legt alweer de news server uit ( JA WEER ) :( }) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ligt er weer uit, maar ongetwijfeld wordt er hard aan gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Sa1 schreef op 06 juli 2004 @ 17:29:
[...]

we duimen allemaal met je mee :)
Wat een hart verwarmend idee ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
klomp schreef op 06 juli 2004 @ 16:21:

Klomp: hoe lang heeft je aanvraag geduurd tot de oplevering?
Is dat vanaf het indienen van de aanvraag totaal 3 weken of langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Bij mij duurt het nu 4 maandjes.. en w88 en w88

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

HoppyF schreef op 06 juli 2004 @ 21:04:
[...]

Klomp: hoe lang heeft je aanvraag geduurd tot de oplevering?
Is dat vanaf het indienen van de aanvraag totaal 3 weken of langer?
Langer, iets van 6 weken ofzo, opzich nog niet zo lang maar wel frustrerend.
Kwam omdat kpn moeilijk deed over het opleveren van de lijn, met een smoes over de wijkcentrale, nu kan het blijkbaar ineens wel omdat er genoeg capaciteit in de centrale te vinden zou zijn :/ erg wazig allemaal maar ik ben blij dat t nu bijna (hopelijk) zover is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik heb vandaag ontiegelijk last van een trage verbinding, ik heb het 1024/512
abbo, maar de downloadsnelheid is amper 30kb/s en de upload niet meer dan 8kb.

Iets bekend hierover?

Ps. Windows Update is nu al 5 uur bezig met het updaten van Windows met in totaal 27mb aan bestanden, dat is toch ook niet normaal meer, en dat op een
P4 2,8ghz met 1 gig ram.....

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik trek de hele avond al zonder problemen m'n hele lijn dicht...

Heb je niet toevallig iets als Kazaa ofzo draaien? Iets dat flink loopt te uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Snowwie schreef op 07 juli 2004 @ 00:09:
Windows Update is nu al 5 uur bezig met het updaten van Windows met in totaal 27mb aan bestanden,
Heel de wereld is nu aan het downloaden voor de update die niets verhelpt, dus dat dat traag gaat kun je verwachten.

Met mijn 5Mbit is niets mis:
code:
1
2
100%[====================================>] 104,857,600  527.92K/s    ETA 00:00
 01:04:47 (517.50 KB/s) - `100mb.bin' saved [104857600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Xandrios schreef op 07 juli 2004 @ 00:42:
Ik trek de hele avond al zonder problemen m'n hele lijn dicht...

Heb je niet toevallig iets als Kazaa ofzo draaien? Iets dat flink loopt te uploaden?
Nee helemaal niets, ik heb mijn server pc net voorzien van een verse windows
install, dus draait er (nog) geen extra software op de achtergrond. Ook op de
andere pc's was het bijzonder traag, maar ook daar niets bijzonders op de achtergrond.... ;(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

news.cambrium.nl? ik gebruik news.tweakdsl.nl.. maarja.. hij ligt alweer plat.. sughd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 12:28:
news.cambrium.nl? ik gebruik news.tweakdsl.nl.. maarja.. hij ligt alweer plat.. sughd..
Volgens mij is het dezelfde server, ze komen allebei uit op 217.19.16.13.
Hij is in ieder geval wel te pingen.

Als ik een connect probeer te maken met Newsleecher krijg ik een Authentication fout, access denied to your node.

Het zou kunnen zijn dat dit komt omdat ik nog niet op het TweakDSL net zit maar op een ander ADSL netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

HoppyF schreef op 07 juli 2004 @ 13:03:
[...]

Volgens mij is het dezelfde server, ze komen allebei uit op 217.19.16.13.
Hij is in ieder geval wel te pingen.

Als ik een connect probeer te maken met Newsleecher krijg ik een Authentication fout, access denied to your node.

Het zou kunnen zijn dat dit komt omdat ik nog niet op het TweakDSL net zit maar op een ander ADSL netwerk.
goedemorgen zeg, dit is een grapje of niet? .. wat denk je nou zelf...

edit:

over de snelheid:

code:
1
2
3
100%[====================================>] 104,857,600  836.03K/s    ETA 00:00

14:17:50 (821.29 KB/s) - `100mb.bin' saved [104857600]

8mbit lijn nix aan de hand..

[ Voor 18% gewijzigd door Sa1 op 07-07-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sa1 schreef op 07 juli 2004 @ 14:20:
[...]
goedemorgen zeg, dit is een grapje of niet? .. wat denk je nou zelf...
Niet helemaal waar, ik krijg als TweakDSL user namelijk dezelfde foutmelding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 05:35
Ik ben nu 3 maanden bezig met het aanvragen van een 8Mb lijn.... en het duurt maar.

Maar, gelukkig heb ik het modem binnen... wat ben ik daar blij mee zeg... wouw....

Ding maakt een herrie. En dat schijnt normaal te zijn. Het is zo'n copperjet 816-2p VoIP modem. Leuk geval... in oranje. Maar het lijkt net of er een gasfles leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat lijkt me niet echt gezond eigenlijk...

Functioneerd hij wel naar behoren?

Laat je overigens de ervaringen met VoDSL eens weten als het werkt? Ben ik wel zeer benieuwd naar eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is weer online!
Ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:49:
Hij is weer online!
Ben benieuwd.....
Het zijn een paar leuke daagjes geweest. Hoop schijven in handen gehad enzo.

We hadden het probleem dat het feeden van nieuws goed leek te lopen, alleen, zodra er gebruikers 'toegelaten' werden begon de doorvoer in elkaar te storten. Onze theorie was dat er een rotte schijf in een van de RAID-groups zat. Dus hebben we een aantal malen geprobeerd te achterhalen welke schijf. Dat komt neer op eerst een terabyte aan data verplaatsen naar een andere plek, vervolgens de RAID-group breken en daarna iedere schijf op zich testen. Eerst leek schijf 9 de boosdoener te zijn. Die was al eerder stuk geweest (toen een 'echte' failure, waarvan ik nog een spannend wavje heb..) en vervangen door een nieuwe en dus ongeteste schijf. Dus, weer een andere schijf, gebruikt en getest, erin, RAID-group aanmaken, formatteren, en terugkopieeren. Dat hielp niet voldoende, dus nogmaals het spelletje herhaalt. Toen leek schijf 8 de boosdoener te zijn. Ook vervangen, en gelijk testen. Hielp weer niet, dus de conclusie moet zijn dat er een fout in de backplane lijkt te zitten.

We hebben het nu weer even anders opgelost, terwijl we proberen de al bestelde tweede RAID zo snel mogelijk hier te krijgen. Als die binnen is kan het spul daarin, en kunnen we nummer 1 opsturen voor reparatie of vervanging.

Op dit moment wordt er nog een backlog van vijf uur weggewerkt, dus het is allemaal niet op topsnelheid beschikbaar. Maar jullie mogen weer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Koffie schreef op 07 juli 2004 @ 14:32:
[...]

Niet helemaal waar, ik krijg als TweakDSL user namelijk dezelfde foutmelding ;)
Zo is dat! ;)

Ik zal er ook wel niet opkomen omdat ik gewoonweg nog niet op het TweakDSL net zit. Ik betaal er ook nog niet voor dus jammer voor mij dan.
Zit ik ook niet mee, maar het was leuk geweest als de username/password had gewerkt dan had ik wat kunnen testen.

Er zal wel gefilterd worden op IP adressen anders krijg je de hele wereld op je newsserver.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 07-07-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Burne schreef op 07 juli 2004 @ 18:29:
[...]

Het zijn een paar leuke daagjes geweest. Hoop schijven in handen gehad enzo.

We hadden het probleem dat het feeden van nieuws goed leek te lopen, alleen, zodra er gebruikers 'toegelaten' werden begon de doorvoer in elkaar te storten. Onze theorie was dat er een rotte schijf in een van de RAID-groups zat. Dus hebben we een aantal malen geprobeerd te achterhalen welke schijf. Dat komt neer op eerst een terabyte aan data verplaatsen naar een andere plek, vervolgens de RAID-group breken en daarna iedere schijf op zich testen. Eerst leek schijf 9 de boosdoener te zijn. Die was al eerder stuk geweest (toen een 'echte' failure, waarvan ik nog een spannend wavje heb..) en vervangen door een nieuwe en dus ongeteste schijf. Dus, weer een andere schijf, gebruikt en getest, erin, RAID-group aanmaken, formatteren, en terugkopieeren. Dat hielp niet voldoende, dus nogmaals het spelletje herhaalt. Toen leek schijf 8 de boosdoener te zijn. Ook vervangen, en gelijk testen. Hielp weer niet, dus de conclusie moet zijn dat er een fout in de backplane lijkt te zitten.

We hebben het nu weer even anders opgelost, terwijl we proberen de al bestelde tweede RAID zo snel mogelijk hier te krijgen. Als die binnen is kan het spul daarin, en kunnen we nummer 1 opsturen voor reparatie of vervanging.

Op dit moment wordt er nog een backlog van vijf uur weggewerkt, dus het is allemaal niet op topsnelheid beschikbaar. Maar jullie mogen weer... 8)7
Woei, de naam Tweak in TweakDSL doet z'n naam ere aan :Y)
Bij t.net hebben we ook regelmatig zulke vage problemen (als ik de .plans mag geloven) :+

Dit is dus een lollig bedoelde post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zitten die schijfen in de news server eigenlijk?
Ongeveer 2 jaar geleden werd op de tweakdsl website het eea uitgelegd over de nieuwe news server. Maar dat ben ik allemaal al vergeten :/.
Zitten die schijven niet verticaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 20:25:
Hoe zitten die schijfen in de news server eigenlijk?
Ongeveer 2 jaar geleden werd op de tweakdsl website het eea uitgelegd over de nieuwe news server. Maar dat ben ik allemaal al vergeten :/.
Zitten die schijven niet verticaal?
In de newsserver is afgelopen jaren fysiek wel wat veranderd.

Het geheel bestaat nu nog steeds uit de oude server, met daarin 16 schijven (horizontaal); allen vervangen voor 250gb exemplaren; 12 aan een 3ware controller; 4 op het mainboard.

Er zitten een tweetal dual scsi controllers in; 1 die op dit moment 1 promise scsi-array aanstuurt (15 * 250 Gb); de ander stuurt twee arrays van 8 scsi schijven aan, waarop de overview files, de history en nog wat relevante data staat.

In de avonduren verwerkt de newsserver in- en uitgaand ongeveer 450 Mbit, welke random gelezen en geschreven wordt op de grote array's.

Het huidige newsplatform is ongeveer 20U aan hardware (een half rack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op 07 juli 2004 @ 21:16:
[...]

In de newsserver is afgelopen jaren fysiek wel wat veranderd.

Het geheel bestaat nu nog steeds uit de oude server, met daarin 16 schijven (horizontaal); allen vervangen voor 250gb exemplaren; 12 aan een 3ware controller; 4 op het mainboard.

Er zitten een tweetal dual scsi controllers in; 1 die op dit moment 1 promise scsi-array aanstuurt (15 * 250 Gb); de ander stuurt twee arrays van 8 scsi schijven aan, waarop de overview files, de history en nog wat relevante data staat.

In de avonduren verwerkt de newsserver in- en uitgaand ongeveer 450 Mbit, welke random gelezen en geschreven wordt op de grote array's.

Het huidige newsplatform is ongeveer 20U aan hardware (een half rack).
Nou maak ik zelf nog geen gebruik van het nieuwsplatform, maar petje af voor de moeite die jullie steken in het spul, echt super. Mag ook wel eens even gezegd worden.

Harde schijven zijn echt klote dingen; veel te mechanisch en kwetsbaar. Daarnaast is de belasting van die schijven abnormaal hoog, ik bedoel maar even als jij 450 Mbit er door blaast. Voor IDE is dat funest, tenzij je aan het vervangen wil blijven. Maxtor komt er bij al bijvoorbeeld al niet meer in.

Trouwens kunnen jullie een beetje karten? >:) http://www.isp-kartcompetitie.nl/index.php?page=3.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Sluit mij bij I_Stealth_I aan.
Maak ook geen gebruik van de nieuws server maar vind het klasse hoe hier de tijd voor wordt genomen om de problemen en oplossingen uit te leggen. Klasse _/-\o_

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op 07 juli 2004 @ 22:53:
[...]

Nou maak ik zelf nog geen gebruik van het nieuwsplatform, maar petje af voor de moeite die jullie steken in het spul, echt super. Mag ook wel eens even gezegd worden.

Harde schijven zijn echt klote dingen; veel te mechanisch en kwetsbaar. Daarnaast is de belasting van die schijven abnormaal hoog, ik bedoel maar even als jij 450 Mbit er door blaast. Voor IDE is dat funest, tenzij je aan het vervangen wil blijven. Maxtor komt er bij al bijvoorbeeld al niet meer in.

Trouwens kunnen jullie een beetje karten? >:) http://www.isp-kartcompetitie.nl/index.php?page=3.
Uhh ... als ik het goed begrepen heb bestaat de newsserver uit SCSI schijven en controllers. Er zit dus geen IDE interface in, niet voor de schijven in ieder geval.
SCSI schijven hebben over het algemeen een hogere snelheid (10K of 15K) dat is ongeveer het dubbele van IDE.
Als je de hele bubs in een RAID zet kun je nog een hogere performance krijgen, dit is echter wel afhankelijk van je RAID configuratie. (0/1 of 5).
RAID 5 is iets trager maar (gelukkig) wel fout tolerant.

Meestal zijn het ook geen Maxtors maar Seagates of Hitachi.
Ik heb overigens niks tegen Maxtors want die heb ik zelf ook, wel IDE maar dan in een normale PC, dat is dus geen high performance server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newsserver gaat op dit moment weer erg schommelend qua speed en dan ook op slechts ongeveer 35% van de normale 800+ speed.

Headers ophalen gaat wel fullspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

HoppyF schreef op 07 juli 2004 @ 23:19:
[...]

Uhh ... als ik het goed begrepen heb bestaat de newsserver uit SCSI schijven en controllers. Er zit dus geen IDE interface in, niet voor de schijven in ieder geval.
SCSI schijven hebben over het algemeen een hogere snelheid (10K of 15K) dat is ongeveer het dubbele van IDE.
Als je de hele bubs in een RAID zet kun je nog een hogere performance krijgen, dit is echter wel afhankelijk van je RAID configuratie. (0/1 of 5).
RAID 5 is iets trager maar (gelukkig) wel fout tolerant.

Meestal zijn het ook geen Maxtors maar Seagates of Hitachi.
Ik heb overigens niks tegen Maxtors want die heb ik zelf ook, wel IDE maar dan in een normale PC, dat is dus geen high performance server.
volgens mij zijn er ook een deel sata schijven , burne had laatst een plaatje van zo'n rack volgens mij... overigens is 10k niet het dubbele, alleen 15k, tis niet alsof iemand nog met 5400rpm schijfjes draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SA1

Klopt helemaal. Er zijn ook SATA<n> schijven bij.
Soms lijken we hier wel disk-jockeys.

Gelukkig hoeven we geen floppen meer te wisselen, dan zouden
we er een dagtaak aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Oeh .. zijn er piccies van de newsserver ?
Als die er zijn graag .. dan ik ze glossy fotoshoppen en onder m'n matras leggen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:01:
SA1

Klopt helemaal. Er zijn ook SATA<n> schijven bij.
Soms lijken we hier wel disk-jockeys.

Gelukkig hoeven we geen floppen meer te wisselen, dan zouden
we er een dagtaak aan hebben
;)
Ik vrees niet alleen een dagtaak 8) Ach een dikke fleacetrui en een termoskan koffie en je kan een heel eind komen. Nog vakantiewerkers nodig? ;)

Btw; is het mogelijk om ergens een overzicht te krijgen van je dataverkeer?

offtopic:
Koffie, dan kom je nooit meer aan slapen toe. Ik ben voor cambrium looking-glass foto's!

[ Voor 24% gewijzigd door I_stealth_I op 08-07-2004 11:12 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb een beetje een nadeel, blijkt, met karten. Ik ben 2.05 meter lang en 120 kilo zwaar, en als je mij in zo'n zelfde kart zet als een klein en licht ventje kom je er achter dat 60 kilo meer toch een behoorlijke beperking van de topsnelheid van een kart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op 07 juli 2004 @ 23:19:
Een van de array's is een Promise V-tec 15100, die van 15 SATA schijven een via U160 aan te sturen RAID maakt. En de newsserver bevat zelf een 3ware met 16 poorten en 16 IDE-disks.

Alles SCSI is leuk, maar duur, als je terabytes nodig hebt. 200 of 250 gigabyte is tegenwoordig in IDE de leukste schijf (meeste gigabytes per euro) terwijl SCSI blijft steken op 73 gigabyte en een veel hogere prijs per gigabyte.

Een 250Gbyte IDE schijf kost 199 euro. 1.25Tbyte (1Tbyte netto in RAID5) kost dus 1000 euro. Diezelfde hoeveelheid opslag in Atlas 10K's (17 stuks) kost je 5253 euro. En dat is wel wat sneller, maar geen vijf maal. Je kunt dus een RAID50 van 10 IDE-schijven neerzetten, wel sneller dan SCSI zijn, en nog voldoende geld voor een luuks weekendje Londen overhouden. En da's iets wat Phyla zo langzamerhand wel hard nodig heeft. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Burne schreef op 08 juli 2004 @ 13:46:
[...]

Een van de array's is een Promise V-tec 15100, die van 15 SATA schijven een via U160 aan te sturen RAID maakt. En de newsserver bevat zelf een 3ware met 16 poorten en 16 IDE-disks.

Alles SCSI is leuk, maar duur, als je terabytes nodig hebt. 200 of 250 gigabyte is tegenwoordig in IDE de leukste schijf (meeste gigabytes per euro) terwijl SCSI blijft steken op 73 gigabyte en een veel hogere prijs per gigabyte.

Een 250Gbyte IDE schijf kost 199 euro. 1.25Tbyte (1Tbyte netto in RAID5) kost dus 1000 euro. Diezelfde hoeveelheid opslag in Atlas 10K's (17 stuks) kost je 5253 euro. En dat is wel wat sneller, maar geen vijf maal. Je kunt dus een RAID50 van 10 IDE-schijven neerzetten, wel sneller dan SCSI zijn, en nog voldoende geld voor een luuks weekendje Londen overhouden. En da's iets wat Phyla zo langzamerhand wel hard nodig heeft. :O
Bedankt voor de uitleg Burne, dit maakt al een hoop duidelijk.
Er is dus een mix van SCSI, IDE en SATA.
Kan ik me ook goed voorstellen vanwege de kosten. Je moet toch een gezonde balans zien te vinden tussen de kosten de mate van betrouwbaarheid en de snelheid. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat het goed gaat komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
SCraane schreef op 07 juli 2004 @ 14:52:
Ik ben nu 3 maanden bezig met het aanvragen van een 8Mb lijn.... en het duurt maar.

Maar, gelukkig heb ik het modem binnen... wat ben ik daar blij mee zeg... wouw....

Ding maakt een herrie. En dat schijnt normaal te zijn. Het is zo'n copperjet 816-2p VoIP modem. Leuk geval... in oranje. Maar het lijkt net of er een gasfles leegloopt.
Ik heb al sinds het begin tweakdsl en nu ook zo'n Copperjet besteld voor VoDSL, maar ik hoop niet dat het normaal is dat dat ding zo'n herrie maakt... en al helemaal niet als een gasfles... Bij mij zit dat spul in de meterkast... bij de gasaansluiting, lijkt me nou niet echt geweldig :+
Maar zodra ik het spul binnenheb zal ik mijn bevindingen wel posten hierzo, ik ben zelf ook erg benieuwd. Als het goed bevalt zeg ik KPN helemaal op.

Die posts van (o.a.) Burne zijn echt geweldig, dan weet ik weer waarom ik TweakDSL heb gekozen boven de rest :)
Ik gebruik de nieuwsserver wel veelvuldig en waardeer de inspanningen zeer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]
Je kunt dus een RAID50 van 10 IDE-schijven neerzetten, wel sneller dan SCSI zijn, en nog voldoende geld voor een luuks weekendje Londen overhouden. En da's iets wat Phyla zo langzamerhand wel hard nodig heeft. :O
Ja ho eens even, wie gaat dan de server doen alsti stuQ is ? Je kunt helemaal niet een weekendje weg hoor Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/vb_nono.gif

* Koffie wel overigens wel standby draaien hoor (vlekken zelf weer van de servers poetsen) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Bedankt voor de uitleg Burne :)

Als je 1 enkele SCSI schijf tegen 1 enkele IDE afweegt, is dat zeker zo ja. Maar als je 2-3 IDE schijven afweegt tegen 1 enkle SCSI schijf? Want die IDE schijven kunnen/gaan stukken eerder kapot :)
Plus de extra man-uren die je moet betalen om die IDE schijven te vervangen elke keer... :)

Anyway, niet mijn business...maar dat kwam zo in me op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

RupS schreef op 08 juli 2004 @ 21:46:
[...]

Ik heb al sinds het begin tweakdsl en nu ook zo'n Copperjet besteld voor VoDSL, maar ik hoop niet dat het normaal is dat dat ding zo'n herrie maakt... en al helemaal niet als een gasfles... Bij mij zit dat spul in de meterkast... bij de gasaansluiting, lijkt me nou niet echt geweldig :+
Maar zodra ik het spul binnenheb zal ik mijn bevindingen wel posten hierzo, ik ben zelf ook erg benieuwd. Als het goed bevalt zeg ik KPN helemaal op.
Ik ben bang dat als ik VoDSL heb, dat nieuwe DSL standaarden niet of later leverbaar zijn vanwege de voice. Dat houd me tegen/twijfelen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Koffie schreef op 08 juli 2004 @ 11:02:
Oeh .. zijn er piccies van de newsserver ?
Als die er zijn graag .. dan ik ze glossy fotoshoppen en onder m'n matras leggen :9~
Zal heel misschien stiekem eens een camera mee naar binnen smokkelen volgende keer dat ik er ben >:)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sorcerer8472 schreef op 08 juli 2004 @ 22:47:
[...]

Zal heel misschien stiekem eens een camera mee naar binnen smokkelen volgende keer dat ik er ben >:)
TC2 is nou niet echt het best beveiligde datacenter, valt heeel erg tegen. Het is dat die zones redelijk afgeschermd zijn met een toegangspasje. Is het een beetje druk dan loop je zo door doordat de deur gewoon open gehouden word. Dus wat dat betreft geef ik je een goeie kans met je digicam. ;) Trouwens, TC2 staat goed leeg tegenwoordig, dus het zoeken naar de juiste suite is niet echt moeilijk meer.

- Kunnen die coperjetbakjes een VPN opzetten of is het gewoon een tunnel? Ik wil namelijk een router met VPN, als door gelijk VoDSL ondersteuning bij inzit, dan schrijf ik me bij deze in voor voice ;)

- Ik ben bestaande Pro gebruiker, maak ik het juist op uit de tekst dat ik alleen een modem moet kopen voor 69 pleuro en dat ik de gesprekskosten ga betalen over de lijn? Verder geen kosten, het staat er een beetje onduidelijk 'gratis voDSL aansluiting' >:) Er staat wel dat je namelijk een geschikt modem moet kopen, maar niet dat je een voice abo moet hebben.

- Krijg je bij een niet-portering een nummer uit een BBNED nummerserie? Wat moet ik me daarbij voorstelllen?

[ Voor 53% gewijzigd door I_stealth_I op 08-07-2004 23:48 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

I_Stealth_I schreef op 08 juli 2004 @ 23:10:
[...]
TC2 is nou niet echt het best beveiligde datacenter, valt heeel erg tegen. Het is dat die zones redelijk afgeschermd zijn met een toegangspasje. Is het een beetje druk dan loop je zo door doordat de deur gewoon open gehouden word. Dus wat dat betreft geef ik je een goeie kans met je digicam. ;) Trouwens, TC2 staat goed leeg tegenwoordig, dus het zoeken naar de juiste suite is niet echt moeilijk meer.
Alsof de beveiliging bij welk datacenter dan ook wat voorstelt tegenwoordig als je het zo strict bekijkt :P (je weet ten eerste zonder hulp niet waar je moet zijn, en je moet 4 deuren ofzo door met pasje EN je moet sleutel hebben om de suite in te komen bij TC2, dus valt nog wel mee hoor :P)

Overigens staat mijn apparatuur in dezelfde ruimte als waar de TweakDSL-newsserver hangt, dus da's echt geen probleem hoor :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
I_Stealth_I, Wat ik begrepen heb over de zomeractie icm VoDSL:

Gratis aansluiting
Gratis Allied VoDSL modem
Eerste drie maanden 30 euro korting op abbogeld
1 jaar lang gratis VoDSL abbo twv 5 euro

Dat laatste zal na dat jaar dus waarschijnlijk 5 euro gaan kosten, of je zegt het op, of ze hebben mischien een andere deal oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
Xandrios schreef op 09 juli 2004 @ 02:53:
I_Stealth_I, Wat ik begrepen heb over de zomeractie icm VoDSL:

Gratis aansluiting
Gratis Allied VoDSL modem
Eerste drie maanden 30 euro korting op abbogeld
1 jaar lang gratis VoDSL abbo twv 5 euro

Dat laatste zal na dat jaar dus waarschijnlijk 5 euro gaan kosten, of je zegt het op, of ze hebben mischien een andere deal oid :)
Dat is inderdaad voor nieuwe abbo's. Voor mensen die reeds ADSL hebben geldt de volgnde actie:
- Modem heb je iig nodig en kun (evt.) je aanschaffen voor 69 euro, mits je voor een jaar bijtekent, wat ingaat vanaf het moment dat je besteld.
- Geen VoDSL abonnementskosten (in ieder geval het eerste jaar, tweakdsl kon me nog niets vertellen over hoe het daarna zit)
- Geen aansluitkosten VoDSL

Er is geen bestelformulier oid., een fax met een krabbel eronder is voldoende B)

Ik ben ook wel benieuwd hoe het zit met het telefoonnummer dat je krijgt... is dat een speciaal netnummer? of gaat dat net als bij KPN (in miijn geval dus 070)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

RupS schreef op 09 juli 2004 @ 07:59:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hoe het zit met het telefoonnummer dat je krijgt... is dat een speciaal netnummer? of gaat dat net als bij KPN (in miijn geval dus 070)
Ik heb de aanvraag reeds gedaan. Ik heb nu een ISDN-2 lijn en ze gaan (als het goed is :X ) alle nummers voor me porteren (Voor de zekerheid heb ik dat uiteraard ook even op de fax gezet bij "opmerkingen").

Enige "vreemde" aan het verhaal is dat KPN a.s. Maandag mijn lijn gereed gaat maken voor ADSL, maar dat ik nog niets heb gehoord over het VoDSL gedeelte. Ik had een mailtje naar AlliedData gestuurd met wat vragen over de mogelijkheden van die IAD's. Daarvan kreeg ik te horen dat de IAD's voor ISDN nu nog een levertijd van 8-10 weken hebben. Ben benieuwd hoe ik dan kan bellen zonder IAD |:( (Gelukkig heb ik nog wel een "oude" Netopia 4500 staan, dus ik kan in ieder geval wel met die lijn gaan internetten :P )

Als ik ervaringen heb m.b.t. VoDSL i.c.m. een ISDN lijn, de migratie e.d. dan kunnen jullie er zeker van zijn dat ik die hier post.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou mooi zijn als ze "flink" gereduceerde "zomer"prijzen voor bestaande abbo's
betreffende vodsl zouden gaan hanteren

stunten/lonken naar potentieele klanten is leuk maar
wat voordeel richting bestaande klanten zou fijn zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

rally schreef op 09 juli 2004 @ 08:15:
[...]

Ik heb de aanvraag reeds gedaan. Ik heb nu een ISDN-2 lijn en ze gaan (als het goed is :X ) alle nummers voor me porteren (Voor de zekerheid heb ik dat uiteraard ook even op de fax gezet bij "opmerkingen").

Enige "vreemde" aan het verhaal is dat KPN a.s. Maandag mijn lijn gereed gaat maken voor ADSL, maar dat ik nog niets heb gehoord over het VoDSL gedeelte. Ik had een mailtje naar AlliedData gestuurd met wat vragen over de mogelijkheden van die IAD's. Daarvan kreeg ik te horen dat de IAD's voor ISDN nu nog een levertijd van 8-10 weken hebben. Ben benieuwd hoe ik dan kan bellen zonder IAD |:( (Gelukkig heb ik nog wel een "oude" Netopia 4500 staan, dus ik kan in ieder geval wel met die lijn gaan internetten :P )

Als ik ervaringen heb m.b.t. VoDSL i.c.m. een ISDN lijn, de migratie e.d. dan kunnen jullie er zeker van zijn dat ik die hier post.
Thanks. Ik heb al gepolst:

Bestaande klanten idd:
- modem voor 69,95 euro
- Geen aansluitkosten
- Abbo twv € 5,- i.i.g. eerste jaar gratis.
- Nummerweergave bij de prijs in, maar is technisch gezien nog niet gereed.
- Nummer uit je eigen regio
- Je betaald dus alleen de gesprekskosten voor telefoon op het NIET-BBned netwerk.

Waar ik nog een antwoord op zoek is;
- Hoeveel slurpt het van je lijn?
- Hoeveel betaal je dan voor een ISDN tel lijn ipv PSTN het eerste jaar?

Dus als je KPN er helemaal uitgooit en je had belbasis PSTN + nummerweergave dan is je voordeel op de vaste kosten ongeveer €10/maand (je betaald 7,90 ex/maand voor het koper)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
I_Stealth_I schreef op 09 juli 2004 @ 09:52:
[...]

Waar ik nog een antwoord op zoek is;
- Hoeveel slurpt het van je lijn?
- Hoeveel betaal je dan voor een ISDN tel lijn ipv PSTN het eerste jaar?
Over het algemeen is een voice kanaal 64kbit. Ik ga ervanuit dat terwijl er een voice sessie actief is, er dus ook gewoon 64kbit up/downstream minder beschikbaar is voor je internet :)

Iemand heeft er in deze thread al wel precies antwoord op gegeven, maar ik kan het niet terugvinden helaas....in ieder geval is het wel zo, dat als er geen voice sessie actief is, ook alle bandbreedte gewoon beschikbaar is voor je Intrnetaccess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
Xandrios schreef op 09 juli 2004 @ 10:27:
[...]

Over het algemeen is een voice kanaal 64kbit. Ik ga ervanuit dat terwijl er een voice sessie actief is, er dus ook gewoon 64kbit up/downstream minder beschikbaar is voor je internet :)

Iemand heeft er in deze thread al wel precies antwoord op gegeven, maar ik kan het niet terugvinden helaas....in ieder geval is het wel zo, dat als er geen voice sessie actief is, ook alle bandbreedte gewoon beschikbaar is voor je Intrnetaccess :)
ik denk dat je deze bedoelt.
Handig zoeken, die grote topics :+

Van wat ik heb begrepen moet het ook makkelijk zijn om een koppeling te maken tussen je PC en de telefoonlijn. Telefoneren via een headset of bijvoorbeeld een antwoordapparaat op je PC... Hmm, dat wordt weer een heleboel uitproberen en klooien de komende tijd B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zal je overstap naar VoDSL met veel intresse volgen rally omdat ik hier ook ISDN-2 heb.
Gebruik al mijn 4 telefoon nummers die erbij horen en zou ze graag willen behouden.
De telefoon aansluiting moet ook ISDN blijven anders moet ik ook weer nieuwe toestellen aanschaffen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
KroontjesPen schreef op 09 juli 2004 @ 11:56:
Zal je overstap naar VoDSL met veel intresse volgen rally omdat ik hier ook ISDN-2 heb.
Gebruik al mijn 4 telefoon nummers die erbij horen en zou ze graag willen behouden.
De telefoon aansluiting moet ook ISDN blijven anders moet ik ook weer nieuwe toestellen aanschaffen.
Je hebt een ISDN-2 abonnement bij KPN-telecom.

Je hebt ADSL bij Tweakdsl/cambrium via het BBNed netwerk. VoDSL krijg je dus ook via tweakdsl/cambrium.

Deze 2 diensten staan dus compleet los van elkaar totdat jij als klant bij 1 van beide partijen opgeeft iets te veranderen aan de dienst die je afneemt IMO.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

bjck schreef op 09 juli 2004 @ 11:58:
[...]

Je hebt een ISDN-2 abonnement bij KPN-telecom.

Je hebt ADSL bij Tweakdsl/cambrium via het BBNed netwerk. VoDSL krijg je dus ook via tweakdsl/cambrium.

Deze 2 diensten staan dus compleet los van elkaar totdat jij als klant bij 1 van beide partijen opgeeft iets te veranderen aan de dienst die je afneemt IMO.
en wat wil je hier precies mee zeggen?

hij zegt toch alleen (omdat ie dezelfde situatie zit als rally) dat hij afwacht wat de ervaringen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

KroontjesPen schreef op 09 juli 2004 @ 11:56:
VoDSL is alleen mogelijk i.c.m. een geschikt Internet Access Device. Bij Surf-, Pro-, en Ultra-DSL word gratis 1 PSTN voice kanaal meegeleverd. Tegen een meerprijs van 2,50 word deze omgezet in een ISDN-2. Tweaklight i.c.m. 1 PSTN VoDSL aansluiting kost 29,95.
:D
Ik neem aan € 2,50 per maand?
Heeft de overschakeling naar VoDSL downtime tot gevolg voor de internetaansluiting? Ik neem aan dat er een andere dslam-kaart geinstalleerd moet worden aan BBned zijde? Best eng hoor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 09-07-2004 12:47 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Weet nu toch echt niet meer wat ik verkeerd heb gepost dat ik twee vreemde reacties krijg.
Mocht je op dit moment gebruik maken van ISDN-2 dan kan je contact met ons opnemen over de mogelijkheden. Tevens vindt je verderop in de prijslijst andere type modems waarmee je je verbinding naar jouw behoefte kunt afstemmen.
Dat doet dus nu iemand en ik ben alleen maar benieuwd hoe dit nu afloopt.
Heb slechte evaring met overstappen als KPN(Planet) erbij moet komen.
Wil beslist niet 3 maanden zonder foon zitten.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Oke... even een korte samenvatting van mijn "onderzoek".

De reden dat je contact op moet nemen met TweakDSL als je VoDSL i.c.m. ISDN wilt, je een andere IAD nodig hebt (die op dit moment nog niet leverbaar zijn). De IAD die nu leverbaar is, is een 2 poorts (enkelvoudige telefoonlijn) PSTN, POTS IAD. Daarmee kun je dus met 1 analoge lijn bellen en is de "hoofdlijn" van het PSTN type. Je kunt dus niet gebruik maken van die speciale actie en zul je dus € 199,-- moeten uitgeven aan een IAD

Om ISDN apparatuur te kunnen gebruiken heb je het volgende nodig (net al Kroontjespen zijn al mijn toestellen zijn ook van die dure ISDN jongens die ik niet graag wil vervangen ;) ):
Een Copperjet 814 (POTS lijn, en m.b.v. de IAD krijg je weer een ISDN-2) OF
Een Copperjet 815 (ISDN lijn, en m.b.v. de IAD krijg je weer een ISDN-2).

Waarom zou je dan niet eerst je telefoonlijn naar POTS omzetten en dan de aanvraag doen? Simpel. Dat maakt prijstechnisch he-le-ma-al niets uit. Je betaald (het eerste jaar) toch niets voor je VoDSL abonnementskosten.
De reden voor mij om te gaan voor de 815 is dat ik mijn 4 MSN nummers kan blijven behouden (erhm... teminste... dat is mij beloofd :X )

Overigens is voor mij de besparing aanzienlijk en heb ik die IAD binnen 8 maanden terugverdiend. De KPN rekent mij nu nl. € 25,-- per maand (:() voor een ISDN-2. Dat kost me straks dus niets meer :)

Aanstaande maandag gaat de KPN mijn lijn klaarmaken voor DSL verkeer. Ben benieuwd of ik dan nog kan bellen, en zo ja, hoe lang het nog gaat duren voor ik over mijn VoDSL lijntje kan beschikken.

Tot slot: Waarom heb ik gekozen voor VoDSL en niet voor VoIP (een mogelijkheid die sommige providers bieden). Simpel. VoDSL levert een betere gesprekskwaliteit dan VoIP (waarbij hoe groter de afstand, hoe meer in het voordeel van VoDSL). Teminste... volgens de documentatie althans, en ik heb me (bijna) scheel gelezen over alle mogelijkheden. In ieder geval zal ik blij zijn als de KPN de deur uit is (teminste... dat hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

rally schreef op 09 juli 2004 @ 13:34:
Oke... even een korte samenvatting van mijn "onderzoek".

De reden dat je contact op moet nemen met TweakDSL als je VoDSL i.c.m. ISDN wilt, je een andere IAD nodig hebt (die op dit moment nog niet leverbaar zijn). De IAD die nu leverbaar is, is een 2 poorts (enkelvoudige telefoonlijn) PSTN, POTS IAD. Daarmee kun je dus met 1 analoge lijn bellen en is de "hoofdlijn" van het PSTN type. Je kunt dus niet gebruik maken van die speciale actie en zul je dus € 199,-- moeten uitgeven aan een IAD

Om ISDN apparatuur te kunnen gebruiken heb je het volgende nodig (net al Kroontjespen zijn al mijn toestellen zijn ook van die dure ISDN jongens die ik niet graag wil vervangen ;) ):
Een Copperjet 814 (POTS lijn, en m.b.v. de IAD krijg je weer een ISDN-2) OF

Waarom zou je dan niet eerst je telefoonlijn naar POTS omzetten en dan de aanvraag doen? Simpel. Dat maakt prijstechnisch he-le-ma-al niets uit. Je betaald (het eerste jaar) toch niets voor je VoDSL abonnementskosten.
De reden voor mij om te gaan voor de 815 is dat ik mijn 4 MSN nummers kan blijven behouden (erhm... teminste... dat is mij beloofd :X )

Overigens is voor mij de besparing aanzienlijk en heb ik die IAD binnen 8 maanden terugverdiend. De KPN rekent mij nu nl. € 25,-- per maand (:() voor een ISDN-2. Dat kost me straks dus niets meer :)

Aanstaande maandag gaat de KPN mijn lijn klaarmaken voor DSL verkeer. Ben benieuwd of ik dan nog kan bellen, en zo ja, hoe lang het nog gaat duren voor ik over mijn VoDSL lijntje kan beschikken.

Tot slot: Waarom heb ik gekozen voor VoDSL en niet voor VoIP (een mogelijkheid die sommige providers bieden). Simpel. VoDSL levert een betere gesprekskwaliteit dan VoIP (waarbij hoe groter de afstand, hoe meer in het voordeel van VoDSL). Teminste... volgens de documentatie althans, en ik heb me (bijna) scheel gelezen over alle mogelijkheden. In ieder geval zal ik blij zijn als de KPN de deur uit is (teminste... dat hoop ik).
opgelet, dat als je KPN abo opzegt je een maandelijkse vergoeding moet dokken van 9,40 voor het gebruik van kaalkoper. Dus jou besparing is dus € 15,60 :) Desondanks, zeker de moeite nog absoluut waard.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Voor E 9,67 heb je ipv alleen een koper lijntje ook nog het belbudget abo van KPN erop. Dus voor maar 27 cent meer heb je een leuke fall back mocht er wat aan de hand zijn met vodsl. Ik denk zelf waarom bijna 10 euro betalen voor de kale lijn terwijl je voor een paar centen meer gewoon telefoon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

rally schreef op 09 juli 2004 @ 13:34:
een korte samenvatting van zijn "onderzoek".
Bedankt alvast daar voor.
-

Alleen begrijp ik niet helemaal:
De reden dat je contact op moet nemen met TweakDSL als je VoDSL i.c.m. ISDN wilt, je een andere IAD nodig hebt (die op dit moment nog niet leverbaar zijn).
met
Voor die 815 moet je toch een ISDN VoDSL hebben en daar zou dus geen IAD voor zijn of begrijp ik het niet goed. :?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

siknu schreef op 09 juli 2004 @ 13:54:
Voor E 9,67 heb je ipv alleen een koper lijntje ook nog het belbudget abo van KPN erop. Dus voor maar 27 cent meer heb je een leuke fall back mocht er wat aan de hand zijn met vodsl. Ik denk zelf waarom bijna 10 euro betalen voor de kale lijn terwijl je voor een paar centen meer gewoon telefoon hebt.
Op zich geen slechte tip maar verlies je niet nog 'n, vast, stuk bandbreedte van je up/download?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Oke... kleine toelichting dan maar :)

Volgens de medewerkers van TweakDSL zijn die maandelijkse kosten van 9 euro (voor kaal koper) er nog niet door bij de OPTA en is het ook nog niet zeker of dat gaat gebeuren. Mochten die kosten er wel bijkomen dan klopt het inderdaad dat mijn besparing "slechts" 15,00 is (nog steeds de moeite waard.

Dat 814/815 verhaal was alleen maar om te laten zien welke mogelijkheden er zijn om een ISDN lijn i.c.m. VoDSL te krijgen en de reden waarom ik mijn ISDN-2 lijn heb gehouden.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Nu helemaal duidelijk rally, je gaf een goedkopere optie aan.
Denk ook dat ik voor de 815 zou gaan kiezen als ik over zou gaan ivm met de 4 nummers.

Even wat slagen om de arm genomen. :)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
siknu schreef op 09 juli 2004 @ 13:54:
Ok in dit geval, stel iemand wil overstappen naar een andere DSL provider ( nee ik niet ik heb het prima naar me zin :D) in het verleden was het zo dat je een bepaald abbo (bel basis dacht ik ) moest hebben om over te stappen is dit nog steeds zo of heeft de NMA ofzo hier inmiddels een stokje voor gestoken :/

edit: ik gebruik namelijk nooit mijn vaste telefoon dus zou ik voor dat geld met Burne mee kunnen naar London :9~

[ Voor 8% gewijzigd door StarWars op 09-07-2004 17:35 ]

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
StarWars schreef op 09 juli 2004 @ 17:34:
[...]

Ok in dit geval, stel iemand wil overstappen naar een andere DSL provider ( nee ik niet ik heb het prima naar me zin :D) in het verleden was het zo dat je een bepaald abbo (bel basis dacht ik ) moest hebben om over te stappen is dit nog steeds zo of heeft de NMA ofzo hier inmiddels een stokje voor gestoken :/

edit: ik gebruik namelijk nooit mijn vaste telefoon dus zou ik voor dat geld met Burne mee kunnen naar London :9~
De eis dat je een belbasis (en dus geen belbudget) moet hebben voor een ADSL abonnement is een procedurele eis van KPN en geldt alleen als je KPN ADSL neemt. Bij de andere aanbieders heb je hier geen last van. Het heeft niets met techniek te maken, aangezien telefonie over de koperdraad sowieso geen vereiste is om ADSL te kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Als je op de kange termijn denkt, is er nog veel meer mogelijk. Bijvoorbeeld gewoon de telefoonlijn kopen :)

Dat heb ik dus vorig jaar gedaan. Telefoonlijn 'gekocht', en nu mag ik er in princiepe 4-ever alles mee doen wat ik wil. Hoeveel kost dat dan? Eenmalig 245 euro.
Lijkt veel, maar is minder als 2 jaar telefonie abonnement :)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.