Oke... even een korte samenvatting van mijn "onderzoek".
De reden dat je contact op moet nemen met TweakDSL als je VoDSL i.c.m. ISDN wilt, je een andere IAD nodig hebt (die op dit moment nog niet leverbaar zijn). De IAD die nu leverbaar is, is een 2 poorts (enkelvoudige telefoonlijn) PSTN, POTS IAD. Daarmee kun je dus met 1 analoge lijn bellen en is de "hoofdlijn" van het PSTN type. Je kunt dus niet gebruik maken van die speciale actie en zul je dus € 199,-- moeten uitgeven aan een IAD
Om ISDN apparatuur te kunnen gebruiken heb je het volgende nodig (net al Kroontjespen zijn al mijn toestellen zijn ook van die dure ISDN jongens die ik niet graag wil vervangen

):
Een Copperjet 814 (POTS lijn, en m.b.v. de IAD krijg je weer een ISDN-2) OF
Een Copperjet 815 (ISDN lijn, en m.b.v. de IAD krijg je weer een ISDN-2).
Waarom zou je dan niet eerst je telefoonlijn naar POTS omzetten en dan de aanvraag doen? Simpel. Dat maakt prijstechnisch he-le-ma-al niets uit. Je betaald (het eerste jaar) toch niets voor je VoDSL abonnementskosten.
De reden voor mij om te gaan voor de 815 is dat ik mijn 4 MSN nummers kan blijven behouden (erhm... teminste... dat is mij beloofd

)
Overigens is voor mij de besparing aanzienlijk en heb ik die IAD binnen 8 maanden terugverdiend. De KPN rekent mij nu nl. € 25,-- per maand (

) voor een ISDN-2. Dat kost me straks dus niets meer
Aanstaande maandag gaat de KPN mijn lijn klaarmaken voor DSL verkeer. Ben benieuwd of ik dan nog kan bellen, en zo ja, hoe lang het nog gaat duren voor ik over mijn VoDSL lijntje kan beschikken.
Tot slot: Waarom heb ik gekozen voor VoDSL en niet voor VoIP (een mogelijkheid die sommige providers bieden). Simpel. VoDSL levert een betere gesprekskwaliteit dan VoIP (waarbij hoe groter de afstand, hoe meer in het voordeel van VoDSL). Teminste... volgens de documentatie althans, en ik heb me (bijna) scheel gelezen over alle mogelijkheden. In ieder geval zal ik blij zijn als de KPN de deur uit is (teminste... dat hoop ik).