Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.261 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:29
Vervolg sequel van het bekende TweakDSL draadje :)

Eerdere delen:
TweakDSL *new and/or improved*
TweakDSL *new and/or improved* deel 2
TweakDSL *new and/or improved* deel 3
TweakDSL *new and/or improved* deel 4
TweakDSL *new and/or improved* deel 5

Algemene info:

- Van...?
Een dienst van Cambrium. TweakDSL heeft echter wel een losse site, te weten: www.tweakdsl.nl

- Abonnementen...?

code:
1
2
3
4
TweakLight        512/256            € 24,95
SurfDSL           1024/512           € 44,95
ProDSL         2048/1024         € 59,95
UltraDSL         8192/1024        € 69,95

- Netwerk...?
www.bbned.nl, een van de grotere ADSL aanbieders op dit moment. Andere aanbieders zijn: www.kpn.nl, www.versatel.nl(zonnet), www.babyxl.nl (Tiscali/Tiscali Wholesale).

Extra info:

Stuur TweakDSL een mail: info@tweakdsl.nl, post hier je vraag, Of, kom eens online op het (non-officiele) TweakDSL irc kanaal: #tweakdsl op irc.tweakers.net :)

Have phun :)

[Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 10-07-2004 00:16]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
Anoniem: 111186 schreef op 04 mei 2004 @ 22:52:
HELP !!! doe ik iets fout haal ik me headers op via POWRGRAB is alles leeg terwijl er toch wat in staat normaal heb ziens vandaag tweakdsl moet ik wat instellen nog???.
normaal staat er altijd wat in die groepen nu niets 8)7 8)7
Voorbeeld
alt.binaries.x
alt.binaries.nl
alt.binaries.dvd
De nieuws groep van tweakdsl is toch gewoon news.tweakdsl.nl
Zo ken ik nog wel even door gaan.
Heeft het iets te maken met dns server in vullen ergens of moet je inloggen met naam en pass. ???
Ik heb net nog alt.binaries.boneless alt.binaries.ftn en als.binaries.sounds.mp3.complete_cd (oid) bekeken, niks aan het handje..

alt.binaries.sounds.mp3.complete_cd: 300k+ msgs
alt.binaries.nl: 1.154k+ msgs
die andere heb ik ff geen zin om op te zoeken ;)

[Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 05-05-2004 01:33]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 107017
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Andere aanbieders zijn: www.kpn.nl, www.versatel.nl(zonnet), www.babyxl.nl (Tiscali/Tiscali Wholesale).
Misschien raken mensen hierdoor in de war, omdat ze denken dat deze aanbieders ook tweakdsl aanbieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 95473

Ik ga nu eindelijk af van mijn irritante chello :)
Ik ga nu tweakdsl nemen..
we hebben al ISDN2 voor de telefoon maar zouden dit eigenlijk wel moeten houden..
alleen moet ik dan analoog of ISDN nemen??
en wat is het verschil tussen analoog en ISDN?
en verschilt Tweakdsl niet van bv XS4ALL? (ik bedoel hiermee dat ik nog nooit iets met adsl heb gedaan en of dit dan niet ingewikkelder is)

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 05-05-2004 13:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 111186

Hi mensen ben vandaag online :*) Donwload is boven de 800 _/-\o_ maar mijn up load blijft steken op 53 |:( hoe kan dat.
Ik heb het UltraDSL abbo 8096/1024 met asus moden heb zelf nog een sweex moden/router/switch leggen zou dat uit maken. :?

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 05-05-2004 14:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Anoniem: 111186 schreef op 05 mei 2004 @ 14:33:
Hi mensen ben vandaag online :*) Donwload is boven de 800 _/-\o_ maar mijn up load blijft steken op 53 |:( hoe kan dat.
Ik heb het UltraDSL abbo 8096/1024 met asus moden heb zelf nog een sweex moden/router/switch leggen zou dat uit maken. :?
Neem even contact op met de helpdesk. Soms komt het voor dat je een verkeerd profiel krijgt en dan heb je een 8M/512 profiel.

Dit is dan een bbned probleem. Bij de helpdesk kunnen ze zien op welke snelheid je connect; als je de sweex aankoppelt zou je het waarschijnlijk - ik ken het modem niet - ook kunnen zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
Anoniem: 95473 schreef op 05 mei 2004 @ 13:25:
Ik ga nu eindelijk af van mijn irritante chello :)
Ik ga nu tweakdsl nemen..
we hebben al ISDN2 voor de telefoon maar zouden dit eigenlijk wel moeten houden..
alleen moet ik dan analoog of ISDN nemen??
en wat is het verschil tussen analoog en ISDN?
en verschilt Tweakdsl niet van bv XS4ALL? (ik bedoel hiermee dat ik nog nooit iets met adsl heb gedaan en of dit dan niet ingewikkelder is)
Leuk dat je ook voor Tweak kiest, misschien kan ik alvast een paar vragen afvangen.
ISDN2 heb je nu, dat wil je ook blijven houden?

Het verschil tussen analoog en ISDN is voor ADSL dat er een ander modem/router gebruikt moet worden en dat de aanbiedingen die op de site staan over het algemeen alleen gelden voor een analoge (PSTN) aansluiting...

TweakDSL en XS4all bieden beide een 8Mbit verbinding van BBned aan, wat dat betreft verschilt het weinig. Uiteraard zijn er wel weer andere voorwaarden, datalimieten, mail-dingen, nieuwsserver-toegang die anders is etc. etc.

[Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 05-05-2004 22:30]

Bericht hierboven

Anoniem: 96703

*edit , nvm :*)

[Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 96703 op 06-05-2004 00:41]

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Ik blijf er om vragen hoor , maar is er al nieuws over de VoDSL diensten? :) .. Wat is de status daar nou van? Wanneer kunnen we iets verwachten hierover?

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Als ik me niet vergis zijn ze daar op moment mee bezig. Geduld is een schone zaak (kan het blijven zeggen hehe)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• StarWars
  • Laatst online: 20-04 15:37
sjambal blij meneel :P

[Voor 4% gewijzigd door StarWars op 06-05-2004 17:46]

hopla

• Floor-is
om3ega schreef op 06 mei 2004 @ 17:35:
Ik blijf er om vragen hoor , maar is er al nieuws over de VoDSL diensten? :) .. Wat is de status daar nou van? Wanneer kunnen we iets verwachten hierover?
Ik heb me laten vertellen dat de bedoeling is dat dit deze maand nog los gaat :)

Bericht hierboven

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

heeft iemand al gezien dat TweakDSL 2e staat op de ranglijst van Speedtest? 8)
http://www.speedtest.nl/D...TI=on&chkCTD=on&chkCTW=on

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Anoniem: 59362

Zondagskindje schreef op 06 mei 2004 @ 18:28:
heeft iemand al gezien dat TweakDSL 2e staat op de ranglijst van Speedtest? 8)
http://www.speedtest.nl/D...TI=on&chkCTD=on&chkCTW=on
Ja leuk hoor :|. Eerst loopt iedereen te zeiken dat speedtest sloom, gaar en niet relevant is en nu lopen er mensen rond te geilen dat tweakdsl 2e staat op speedtest. Wat is het nou?
Nix tegen jou persoonlijk hoor Zondag.

• Korumera
hehe of speedtest nou goed is of niet :) het geeft wel aan hoe TweakDSL het doet op die lijst met hun servers en dat is geen slecht teken. Zo kan je het natuurlijk ook bekijken he

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07

Sorcerer8472

Mens sana?

Die kleine verschillen zeggen niet zo heel veel inderdaad, maar een klein beetje een maatstaf is het misschien toch wel, al zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat TweakDSL'ers beter met hun computer om kunnen gaan en hun verbinding meer tweaken dan anderen, maar zo kun je bezig blijven natuurlijk.

Verbindingssnelheid met een 1 MB-file testen blijft gewoon onbetrouwbaar :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Korumera
Hmm denk dat er maar weinig tweakers zijn die meer uit een 8mbit pakket persen dan dat een gewone gebruiker dat doet hoor. Je MTU waarders en dergelijke heeft alleen nut bij grote files 50mb bijvoorbeeld maar bij de kleintjes heeft het weer niet zoveel nut. Dus idd het is wel aardige maatstaaf. Je weet in iedergeval wat je te wachten staat als je via die site beslist dat je TweakDSL wil :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

LordHades schreef op 06 mei 2004 @ 21:49:
Hmm denk dat er maar weinig tweakers zijn die meer uit een 8mbit pakket persen dan dat een gewone gebruiker dat doet hoor. Je MTU waarders en dergelijke heeft alleen nut bij grote files 50mb bijvoorbeeld maar bij de kleintjes heeft het weer niet zoveel nut. Dus idd het is wel aardige maatstaaf. Je weet in iedergeval wat je te wachten staat als je via die site beslist dat je TweakDSL wil :)
Denk wel dat Tweakers gemiddeld een stuk beter weten wat voor invloed KaZaA e.d. op hun verbinding heeft, dan mensen met andere DSL-vormen, maargoed bijna alle 8/1-pakketten zijn even snel: het gaat inderdaad zoals Floris zei vooral om aanvullende diensten zoals newsserver. :)

• Korumera
Sorcerer8472 schreef op 06 mei 2004 @ 22:13:
[...]

Denk wel dat Tweakers gemiddeld een stuk beter weten wat voor invloed KaZaA e.d. op hun verbinding heeft, dan mensen met andere DSL-vormen, maargoed bijna alle 8/1-pakketten zijn even snel: het gaat inderdaad zoals Floris zei vooral om aanvullende diensten zoals newsserver. :)
Ik heb het niet over Kazaa :) dat is geen tweaken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:50
Dat op speedtest kan aardig kloppen hoor.
Sinds de onderhoud aan de core switch gaat het hier als een speer, zit qua download aan me maximum wat mijn modem aan kan en dat op 2km vanaf de centrale.
Volgende plaatje geeft mij modem speed weer met de dslam en dat is inclusief overhead, de download is vanaf de news server.

http://www.xs4all.nl/~tripje72/speedtouch.JPG

News server werkt ook als een speer, hoge compleetheid, hoge retentie en snelle header download.
Txt groepen zijn ook weer te volgen zoals het hoort.

Houd dit vast tweakdsl _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 101682

in rotterdam lopen de bbned centrales over en kunnen er geen nieuwe accounts aangemaakt worden totdat er nieuwe centrales bij zijn gebouwt

maar voor de rest ben ik tevreden met mijn eigen tweak account

Acties:
  • 0Henk 'm!

• om3ega

om3ega

I identify as..

Anoniem: 101682 schreef op 07 mei 2004 @ 02:02:
in rotterdam lopen de bbned centrales over en kunnen er geen nieuwe accounts aangemaakt worden totdat er nieuwe centrales bij zijn gebouwt

maar voor de rest ben ik tevreden met mijn eigen tweak account
Dit heeft overigens geen invloed op de speed van de lijn :) .. Maar goed ik ben dan ook een nep-tweaker met mijn 2048/1024 :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
NLsandman schreef op 07 mei 2004 @ 01:50:
Dat op speedtest kan aardig kloppen hoor.
Sinds de onderhoud aan de core switch gaat het hier als een speer, zit qua download aan me maximum wat mijn modem aan kan en dat op 2km vanaf de centrale.
Volgende plaatje geeft mij modem speed weer met de dslam en dat is inclusief overhead, de download is vanaf de news server.

http://www.xs4all.nl/~tripje72/speedtouch.JPG

News server werkt ook als een speer, hoge compleetheid, hoge retentie en snelle header download.
Txt groepen zijn ook weer te volgen zoals het hoort.

Houd dit vast tweakdsl _/-\o_
Waar heb je dat proggie vandaan? vind dat wel handig zou je even link kunnen posten :) aub

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 59362 schreef op 06 mei 2004 @ 18:37:
[...]

Ja leuk hoor :|. Eerst loopt iedereen te zeiken dat speedtest sloom, gaar en niet relevant is en nu lopen er mensen rond te geilen dat tweakdsl 2e staat op speedtest. Wat is het nou?
Nix tegen jou persoonlijk hoor Zondag.
Maar dat klopt ook dat speedtest niet betrouwbaar is. :)
Ik vind het daarom nog wel leuk (geilen vind ik overdreven) dat TweakDSL nr.2 staat.
ik vat het ook niet persoonlijk op :>

Waar ik wel een beetje van baal, is dat ik mijn 1 maand gratis internet nog niet gekregen heb. Ondanks een telefonische toezegging.
Iemand anders wel?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zondagskindje schreef op 07 mei 2004 @ 18:02:
[...]

Maar dat klopt ook dat speedtest niet betrouwbaar is. :)
Ik vind het daarom nog wel leuk (geilen vind ik overdreven) dat TweakDSL nr.2 staat.
ik vat het ook niet persoonlijk op :>

Waar ik wel een beetje van baal, is dat ik mijn 1 maand gratis internet nog niet gekregen heb. Ondanks een telefonische toezegging.
Iemand anders wel?
dan mag je hopen dat ze die telefonische toezeggen hebben genoteerd in het systeem. anders heb je toch echt dikke pech...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

rikgoodhart schreef op 07 mei 2004 @ 18:07:
[...]

dan mag je hopen dat ze die telefonische toezeggen hebben genoteerd in het systeem. anders heb je toch echt dikke pech...
Ik heb toch wel vertrouwen in ze. ;)
Ik zal ze wel een mailtje sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op 07 mei 2004 @ 18:02:
[...]

Iemand anders wel?
IDEM hiero

Ik heb de aanwijzingen van Ghandi opgevolgd en een mailtje gestuurd, melding gekregen dat het is doorgezet naar de juiste persoon en hierna niks meer van gehoord. Slordig hoor, als je een actie houdt en je voldoet aan de actievoorwaarden dat die actie dan niet nagekomen wordt. Ik heb het hier over de Oudejaarsactie van december 2003. Nog steeds geen poen terug :|

Verder prima tevreden ik vind het allemaal lof; maar afhandeling van mail en administratie is verschrikkelijk onder de maat. Technisch gezien; 9,0 administratief een 4,2 >:)

Ghandi, kan je eens informeren naar de status? Na 5 maanden moet dat toch zeker kort te sluiten wezen.

[Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 07-05-2004 20:51]

/dev/null

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLsandman
LordHades schreef op 07 mei 2004 @ 07:43:
[...]

Waar heb je dat proggie vandaan? vind dat wel handig zou je even link kunnen posten :) aub
http://www.xs4all.nl/~tripje72/Dr%20SpeedTouch.zip

Is alleen voor de speedtouch adsl modem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 100320

Ook mijn dank voor de link... staat natuurlijk ook op de installatiecd volgens mij, maar die heb ik nooit bekeken (en gelukkig ook nooit nodig gehad)

vreemd..heb het proggie een tijdje laten draaien, maar als het draait en ik download wat van de newsserver scheelt me dat ongeveer 39% in snelheid...sluit ik het proggie af gaat mijn verbinding weer fullspeed...

Derhalve maar weer verwijderd.

Valt me trouwens nu pas op dat ik ongeveer 100 KB van mijn max down kwijt ben, zowel vanaf tweaktestserver en cistron. Weet niet of ik dat al langer had...test niet zo vaak. Newsserver down gaat wel fullspeed.

Zou dat te maken hebben met veranderde routering week of wat geleden?

[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 100320 op 08-05-2004 08:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLsandman
Is mij nooit opgevallen dat het op de installatie cd stond.
Had hem vanaf thomson gedownload was een image, nu begrijp ik wat voor een image :*)

Heb niet die problemen met downloaden, vreemd.
Wat het progje wel doet is zo'n beetje met 6kB/s communiceren met je modem.

Ik haal trouwens die hoge snelheid ook sinds ik van globespan naar alcatel dslam ben overgezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 23:30
Meer mensen last van een 5 minuten durende hickup zonet?

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
Nopes nergens last van. Loopt gewoon als een zonnetje laatste paar weken nu al :) ben er blij er zo mee

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 385

Ff een melding plaatsen dat mijn verbinding ook werkt sinds Donderdagavond. Haal down zo'n 860 KB/s en up zo'n 75 KB/s. Ben er in ieder geval tevreden mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
Anoniem: 385 schreef op 09 mei 2004 @ 18:48:
Ff een melding plaatsen dat mijn verbinding ook werkt sinds Donderdagavond. Haal down zo'n 860 KB/s en up zo'n 75 KB/s. Ben er in ieder geval tevreden mee.
rlx hor.. wat is het leven toch fijn als je een werkende verbinding hebt. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

Helaas... :'( :'(

Nieuwsserver na enkele weken perfect werkend te zijn geweest sinds gisteren vooor 80 tot 90% incomplete files.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 385

Ik wilde gisteren een DVD downloaden en ff ter vergelijk,

Met mijn UPC classic verbinding (2.5 MBit) kwam ik tot 25 KB/s max.
Met mijn TweakDSL tot 850 KB/s max.

Zelfde tijd (+/- 20:45), zelfde FTP.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 385 op 11-05-2004 08:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-06 19:22
.

[Voor 100% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:48]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0Henk 'm!

Wat is er aan de hand met de News server meeste post komen niet goed door.
8)7 :z O-) |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-06 17:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Dat idee had ik ook, ja. Nogal veel inkompleet

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik heb een vraagje aan jullie gebruikers, hoe zit het met de pings? Ik ben nu een KPN klant via wanadoo en ik heb praktisch nooit problemen of downtime en erg stabiele en lage pings. Nu zie ik die storingslijst op tweakdsl.nl en het lijkt er op dat er elke paar dagen wel iets aan de hand is, dat zet me niet echt aan tot een overstap. Is het in de praktijk allemaal zo erg of merkt niet iedereen er wat van?

Als online gamer wil je dus wel graag een lage en stabiele ping en dat is op dit moment bij Demon absoluut niet het geval dus mijn vraag is an jullie of dar bij tweakdsl wel het geval is aangezien zij ook via dat bbned werken. Helaas geen BabyXL hier, anders had ik het wel geweten :)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
Ik heb ping 11 naar de meeste servers :) Dus dat zit wel goed en me verbinding is al heel lang stabiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• om3ega

om3ega

I identify as..

Dubbeldrank schreef op 11 mei 2004 @ 15:22:
Ik heb een vraagje aan jullie gebruikers, hoe zit het met de pings? Ik ben nu een KPN klant via wanadoo en ik heb praktisch nooit problemen of downtime en erg stabiele en lage pings. Nu zie ik die storingslijst op tweakdsl.nl en het lijkt er op dat er elke paar dagen wel iets aan de hand is, dat zet me niet echt aan tot een overstap. Is het in de praktijk allemaal zo erg of merkt niet iedereen er wat van?

Als online gamer wil je dus wel graag een lage en stabiele ping en dat is op dit moment bij Demon absoluut niet het geval dus mijn vraag is an jullie of dar bij tweakdsl wel het geval is aangezien zij ook via dat bbned werken. Helaas geen BabyXL hier, anders had ik het wel geweten :)
Ik heb echt zo zelden problemen gehad met tweakdsl dat ik er niet aan denk om over te stappen :) .. Mensen die ik ken die XS4ALL hebben liggen er vaker uit .. soms valt mijn halve MSN lijst weg en zit ik nog online :D

Ik maak geen gebruik van de newsserver en weeg deze dan ook niet mee ijn mijn argumenten. Qua ping tijden zit ik (~1550 m van centrale) tussen de 15 en de 25 ms.. Knappe jongen die het schil merkt tussen 10 en 20 ms ;)

Ik ben er dan ook dik tevreden over.. Alleen moeten ze wel wat doen aan de reactie snelheid per email... het is tenslotte een internet bedrijf dus je zou verwachten dat ze daar toch wel eens inkijken.. en dan ook reageren natuurlijk..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Oh dat klinkt al eem stuk beter dan de indruk die ik kreeg :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dubbeldrank: Denk dat eventuele downtime vaker aan bbned dan aan TweakDSL zelf te wijten is. Zeker als je nu al bij bbned zit zou ik niet twijfelen, maar gewoon overstappen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Welke problemen :? :7 8) _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

Welke Problemen posten in de alt.binaries groepen zijn niet compleet. :( :( :( of komen niet goed door O-) O-) O-)
Ken je wel zeggen welke problemen als jij ze niet wil zien oke ping is goed downloaden is goed maar via news groepen is nu een beetje 8)7 :r 8)7

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 11-05-2004 21:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Hoeft niet noodzakelijk aan TweakDSL te liggen, kan ook op de newservers ontstaan waar op gepost wordt.
Maar ik zie wel meer dan gemiddeld incompletes moet ik zeggen.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 33133

En bij mijn eerste factuur gaat het gelijk fout met een raar bedrag van 94.26euro ???
En Cambrium site en tweakdsl site niet bereikbaar.
En wacht nu al weken op een goede reverse DNS wat inmiddels al 6 e-mails lang duurt :/

Verbinding en ping is trouwens wel altijd goed :o

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 33133 op 11-05-2004 22:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Er is nu wel wat loos, geen homepage en geen mail. Meer mensen last van?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

klikken maar
Die problemen misschien, het is nogal een waslijst in een vrij kort tijdsbestek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 19:26
Smallblock schreef op 11 mei 2004 @ 22:41:
Er is nu wel wat loos, geen homepage en geen mail. Meer mensen last van?
* meld

mail probleempje, af en toe checkt die wel maar verzonden mails schijnen niet aan te komen :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
Dubbeldrank schreef op 11 mei 2004 @ 23:06:
[...]

klikken maar
Die problemen misschien, het is nogal een waslijst in een vrij kort tijdsbestek.
Ja en :) wil niet zeggen dat ze er niks aan doen he :) En dat heeft trouwens elke provider wel maar wil niet zeggen dat ze er altij dmelding van maken zo kan je het ook bekijken. Ik heb zelf 3 jaar bij planet internet gewerkt en daar was het precies het zelfde hoor.

Verder had ik net 1 probje met me mail maar dat werkt gewoon weer goed :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smallblock

smallblock

6killer schreef op 11 mei 2004 @ 23:10:
[...]

* meld

mail probleempje, af en toe checkt die wel maar verzonden mails schijnen niet aan te komen :?
Is alweer voorbij, staat nu ook de reden op de storing & onderhouds pagina (helaas achteraf)

Leuke lamp, overigens !!

WEET !!! niet hoe het nu bij de rest is MAAR het is nu echt KUT komt nu niks meer door de xbox groep heen. :( :'( O-) |:( 8)7 :? :X :O Gaap.
En bij een hele hoop andere groepen ook al niet. :( :( :(

• Korumera
Je kan het ook gewoon normaal vertellen hoor. Dat gedram zeg :) daar schieten wij hier niks mee op en jij zelf ook niet

• Ghandi
6killer schreef op 11 mei 2004 @ 23:10:
[...]

* meld

Op zowel de storingslijn als op de tweaksite was onderhoud opgegeven; na klachten op dit forum.

We hadden last van een instabiele CPU in de nieuwe mailserver, waardoor er vorige week twee keer een hick was opgetreden. De tweede hick was ten koste gegaan van mijn nachtrust en deze is heilig.

De machine draaide sinds dat moment op 1 CPU; het gaf geen performance problemen, maar als je op 25% van je capaciteit draait is dat een beetje slordig.

Degenen die de storingslijn hebben gebeld - voor dit soort problemen is die lijn - hadden overigens ook gehoord dat er sprake is van onderhoud. Het storingsnummer is overigens: 036-5460087. Je krijgt dan een voicemail welke door een aantal mensen wordt afgeluisterd. Er wordt normaliter niet teruggebeld; wel worden de problemen - indien het netwerkstoringen betreft - gelijk opgepakt. Storingen voor individuele gebruikers bij BBNed vallen hier dus niet onder.

Alle telefoonnummers van Cambrium - verantwoordelijk voor de tweak labels - krijgen automatisch dezelfde storingsmelding na de melding van welkom bij/.. is gesloten.

Heel veel werkzaamheden worden niet aangekondigd; dat zou onwerkbaar zijn. Alleen als er een risico is van mislopen wordt het aangekondigd.

• Floor-is
Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat er morgen aan gewerkt wordt als deze posts gelezen zijn, soms heb je ook wat rust nodig en let je net even een avondje minder op. Dan zal je net zien dat het precies _dan_ mis gaat...

Bericht hierboven

• Ghandi
LordHades schreef op 12 mei 2004 @ 00:26:
Je kan het ook gewoon normaal vertellen hoor. Dat gedram zeg :) daar schieten wij hier niks mee op en jij zelf ook niet
Het is dan ook handig als je iets meer info geeft. De newsserver geeft al twee weken geen noemingswaardige problemen (en gaat dat de komende 3 weken ook niet geven). Als er problemen met groepen zijn; mik even je oude headers weg en haal de zooi opnieuw op.

Ook de snelheid moet meer dan optimaal zijn; news is sinds 14 dagen gewoon met gigabit geconnect en de belasting is niet extreem.

De retentie is op dit moment een dag of 5 en er zijn readers die problemen geven met het grote aantal headers.

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ghandi schreef op 12 mei 2004 @ 01:02:
[...]

Het is dan ook handig als je iets meer info geeft. De newsserver geeft al twee weken geen noemingswaardige problemen (en gaat dat de komende 3 weken ook niet geven). Als er problemen met groepen zijn; mik even je oude headers weg en haal de zooi opnieuw op.
Heb je suggestie gevolgd... alles vers binnengehaald , na de groep in mijn voorbeeld boneless te hebben weggemikt. Mis behoorlijk wat bestanden, +/- 10%. "Probleem" pas sinds eergisteren ontstaan, denk ik?

Is toch iets niet goed, daarvoor werkte het helemaal super.

• Ghandi
Azqi schreef op 12 mei 2004 @ 01:22:
[...]

Heb je suggestie gevolgd... alles vers binnengehaald , na de groep in mijn voorbeeld boneless te hebben weggemikt. Mis behoorlijk wat bestanden, +/- 10%. "Probleem" pas sinds eergisteren ontstaan, denk ik?

Is toch iets niet goed, daarvoor werkte het helemaal super.
Ok, welke groepen?

• Ghandi
Ghandi schreef op 12 mei 2004 @ 01:25:
[...]

Ok, welke groepen?
Heb 't gezien. Eens kijken wat we er aan kunnen doen. Het moet fout gaan bij een van onze peers.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Dubbeldrank schreef op 11 mei 2004 @ 23:06:
[...]

klikken maar
Bestaat er een provider die nooit een storing heeft? Nee.
Ik zit nu ruim een jaar bij TweakDSL en ik heb weinig tot geen problemen met mijn verbinding gehad. Hoeveel mensen, die bij een andere provider zitten voor het zelfde bedrag, kunnen dat zeggen?
Ik geef toe: ik gebruik geen newsserver. En voor de mensen die dat wel doen:
Ghandi schreef op 12 mei 2004 @ 00:56:
[...]

Op zowel de storingslijn als op de tweaksite was onderhoud opgegeven; na klachten op dit forum.

We hadden last van een instabiele CPU in de nieuwe mailserver, waardoor er vorige week twee keer een hick was opgetreden. De tweede hick was ten koste gegaan van mijn nachtrust en deze is heilig.

De machine draaide sinds dat moment op 1 CPU; het gaf geen performance problemen, maar als je op 25% van je capaciteit draait is dat een beetje slordig.

Degenen die de storingslijn hebben gebeld - voor dit soort problemen is die lijn - hadden overigens ook gehoord dat er sprake is van onderhoud. Het storingsnummer is overigens: 036-5460087. Je krijgt dan een voicemail welke door een aantal mensen wordt afgeluisterd. Er wordt normaliter niet teruggebeld; wel worden de problemen - indien het netwerkstoringen betreft - gelijk opgepakt. Storingen voor individuele gebruikers bij BBNed vallen hier dus niet onder.

Alle telefoonnummers van Cambrium - verantwoordelijk voor de tweak labels - krijgen automatisch dezelfde storingsmelding na de melding van welkom bij/.. is gesloten.

Heel veel werkzaamheden worden niet aangekondigd; dat zou onwerkbaar zijn. Alleen als er een risico is van mislopen wordt het aangekondigd.
Dus bel eerst voordat je begint te blaten :/

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ghandi schreef op 12 mei 2004 @ 01:44:
[...]

Heb 't gezien. Eens kijken wat we er aan kunnen doen. Het moet fout gaan bij een van onze peers.
Thx, hoop voor jou dat het iets simpels is, in het kader van nachtrust en zo... :+
Support om kwart voor 2 's nachts, waar krijg je dat nou? :P

• Floor-is
Azqi schreef op 12 mei 2004 @ 08:53:
[...]

Thx, hoop voor jou dat het iets simpels is, in het kader van nachtrust en zo... :+
Support om kwart voor 2 's nachts, waar krijg je dat nou? :P
Bij een aantal ISP's, als je een 99,9% SLA hebt en heel dik betaald ;)

Bericht hierboven

• 6killer
  • Laatst online: 19:26
[...]

....
ik wilde wel op de site kijken maar die deed t bij mij niet, en toen zag ik hier staan dat er meer mensen wat hadden. Maar de mails waren niet zo belangrijk dus is nog goedgekomen :)

Maar de problemen met de news server zijn dus nog niet voorbij. :7 :? :7
http://www.tweakdsl.nl is niet bereikbaar en http://www.cambrium.nl ook niet.
Mail server legt er uit heb hier voor 3 jaar bij zonnet gezeten wat ik hier in 1 week heb had ik daar in 3 jaar ken je wel gaat lekker terug maar ik ben over gehaald met de woorden het is hier best oke bij tweakdsl O-) O-) O-)

[Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 12-05-2004 14:04]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Vreemd, bij mij is zowel tweakdsl.nl als cambrium.nl bereikbaar.
Maar je hebt natuurlijk al gebeld naar TweakDSL, toch?

Anoniem: 62552

het was de net idd onbereikbaar...

• smallblock

smallblock

[...]

Als er sprake is van werkzaamheden met een (korte) downtime, lijkt mij dat het juist wel verstandig is om dit wel vooraf te melden.
Het geeft niks als er downtime is, als de klant maar weet waarom en dat het noodzakelijk is.

Leuke lamp, overigens !!

Anoniem: 33133

Heb ook problemen met de newsserver.
Of een post is helemaal comleet of bij posts is geen enkele compleet maar bij andere servers allemaal wel.

Anoniem: 102577

Anoniem: 33133 schreef op 12 mei 2004 @ 16:03:
Heb ook problemen met de newsserver.
Of een post is helemaal comleet of bij posts is geen enkele compleet maar bij andere servers allemaal wel.
Mailtje of telefoontje naar Tweak en er wordt hopelijk naar gekeken??

Probleem bestaat sinds maandagmiddag 10-5-04.

Hi ik heb net 45 min geleden aan de foon gezeten met kim van tweakdsl die zei dat er problemen waren met de email.
Ik zei dat weet ik maar mijn vraag is zijn er problemen met de news server zo ver ik weet niet zei kim mmm zei ik raar post komt helemaal niet of slecht binne zal het even na vragen, ja meneer u heeft gelijk er is wat aan de hand met de news server.
Dus we wachten maar gewoon af. :z :Z

• Ghandi
Anoniem: 102577 schreef op 12 mei 2004 @ 16:12:
[...]

Mailtje of telefoontje naar Tweak en er wordt hopelijk naar gekeken??

Probleem bestaat sinds maandagmiddag 10-5-04.
Er is naar gekeken en we hopen dat de feed straks weer completer wordt. Het is uiteindelijk afhankelijk van onze peers.

• Ghandi
Anoniem: 62552 schreef op 12 mei 2004 @ 15:15:
het was de net idd onbereikbaar...
De mailserver is instabiel en het duid op hardware problemen; waar het echter precies in zit, is ons nog niet duidelijk.

Het lijkt op een CPU of mainboard probleem; CPU's zijn vervangen; Mainboard is volgende stap.

Het vervelende hierin is dat het een systeem is wat produktie draait. Als er wat gebeurt heeft altijd iemand er last van.

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Bij mij doet de mail het wel, waar het niet dat ik helemaal doodgegooit word met viagra en penisvergrotingen.. Vaak ook Mail Delivert Failure, van mensen die ik helemaal niet ken.. waarschijnlijk gewoon bedoeling om virussen te verspreiden.

Er zitten ook vaak mailtjes bij waar staat dat Kaspersky het gescanned heeft, wat dan helemaal niet zo is.

Zit vaak W32.Netsky.P@mm virus enzo bij volgens Norton.

[Voor 8% gewijzigd door j_bos op 12-05-2004 18:43]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ghandi schreef op 12 mei 2004 @ 18:28:
[...]

De mailserver is instabiel en het duid op hardware problemen; waar het echter precies in zit, is ons nog niet duidelijk.

Het lijkt op een CPU of mainboard probleem; CPU's zijn vervangen; Mainboard is volgende stap.

Het vervelende hierin is dat het een systeem is wat produktie draait. Als er wat gebeurt heeft altijd iemand er last van.
Geen ramgeheugenprobleem? Daardoor kun je gemakkelijk gefopt worden hoor (tenzij je dmesg constant over (in)correctable errors in cpu(x) zit te zaniken). Maareh, quad-cpu Xeon-systeem? :9~ Is dat ding wel geburnin-test trouwens?

Trouwens, waarom niet even backup mx opzetten om irritante incoming-mailvertragingen te voorkomen? (waarom zijn er een mx2 en mx3 die naar precies hetzelfde IP doorverwijzen? :|)

• NLsandman
j_bos schreef op 12 mei 2004 @ 18:42:
Bij mij doet de mail het wel, waar het niet dat ik helemaal doodgegooit word met viagra en penisvergrotingen.. Vaak ook Mail Delivert Failure, van mensen die ik helemaal niet ken.. waarschijnlijk gewoon bedoeling om virussen te verspreiden.

Er zitten ook vaak mailtjes bij waar staat dat Kaspersky het gescanned heeft, wat dan helemaal niet zo is.

Zit vaak W32.Netsky.P@mm virus enzo bij volgens Norton.
Klopt, dat zijn al die qmail fout reports die je terug krijgt, die bevatten netsky.
Via tweak krijg ik weinig binnen aan spam en rommel, via ander adres is 60 a 70 spam mailtjes per dag normaal.

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
ja klopt ik krijg ze op m'n eigen mailserver binnen waarna ze geforward worden naar m'n tweakadres.

• Korumera
Jups dat heb ik ook maar goed alles wat ik niet can flag ik gelijk als junk mail (Thunderbird)

• Ghandi
Sorcerer8472 schreef op 12 mei 2004 @ 19:00:
[...]

Geen ramgeheugenprobleem? Daardoor kun je gemakkelijk gefopt worden hoor (tenzij je dmesg constant over (in)correctable errors in cpu(x) zit te zaniken). Maareh, quad-cpu Xeon-systeem? :9~ Is dat ding wel geburnin-test trouwens?

Trouwens, waarom niet even backup mx opzetten om irritante incoming-mailvertragingen te voorkomen? (waarom zijn er een mx2 en mx3 die naar precies hetzelfde IP doorverwijzen? :|)
De bedoeling is dat mx1/mx2 een clustertje worden en mx3 een fallback buiten onze locatie.

mx3 hangt nu ruim een jaar op een colo buiten ons domein; mx1/mx2 als cluster staat bij mij thuis.

Waar het aan ontbreekt is tijd om het zo goed te testen dat het produktie kan; fallback mx is gewoon een kwestie van een keer afconfigureren; het staat niet voor niets al meer dan een jaar klaar.

De machine die nu ingezet is, is puur om capaciteitsproblemen (en stabiliteitsproblemen) op de oude machine op te vangen.

Eigenlijk ... zoek ik gewoon een goede versterking van ons team.

Zijn/haar target wordt primair software ontwikkeling (php/perl/c) en een stuk systeembeheer. Verwacht wordt een denknivo op HBO+ nivo. Wij zijn een volledig linux gebaseerd bedrijf en betalen markt conforme salari.

Sollicitaties graag naar: info@cambrium.nl

• Ghandi
Ghandi schreef op 12 mei 2004 @ 23:28:
[...]

De bedoeling is dat mx1/mx2 een clustertje worden en mx3 een fallback buiten onze locatie.

mx3 hangt nu ruim een jaar op een colo buiten ons domein; mx1/mx2 als cluster staat bij mij thuis.

Waar het aan ontbreekt is tijd om het zo goed te testen dat het produktie kan; fallback mx is gewoon een kwestie van een keer afconfigureren; het staat niet voor niets al meer dan een jaar klaar.

De machine die nu ingezet is, is puur om capaciteitsproblemen (en stabiliteitsproblemen) op de oude machine op te vangen.

Eigenlijk ... zoek ik gewoon een goede versterking van ons team.

Zijn/haar target wordt primair software ontwikkeling (php/perl/c) en een stuk systeembeheer. Verwacht wordt een denknivo op HBO+ nivo. Wij zijn een volledig linux gebaseerd bedrijf en betalen markt conforme salari.

Sollicitaties graag naar: info@cambrium.nl
Ok,

Ik had ooit een concept tekst geschreven voor de vacature. Bij deze dan het concept. Het nadruk in de definitieve vacature zal liggen op php/c.

Gezocht:

Systeem/netwerkbeheerder Unix voor ISP.

De werkomgeving:

Cambrium BV is een snelgroeiende internet dienstverlener, met de nadruk op DSL, kabel en co-locatie, managed servers en voice. Voor het versterken van ons team zoeken wij een senior systeembeheerder welke mee kan bouwen aan onze platformen om deze in de toekomst blijvend betrouwbaar te laten functioneren.

Op dit moment bestaat het team uit 17 mensen, waarvan 3 zich focussen op techniek. Vrijwel alle platformen zijn Linux based, waarbij gekozen is voor RedHat Linux. Alhoewel windows bij ons niet echt een gebruik is, is kennis hiervan een pre.

De kantooromgeving is ook volledig linux, met X-Terminals voor de clients. Onze interne telefonie is gebaseerd op VOIP.

De poel van werk die we moeten verdelen:
- onderhoud en aanpassing mail/hosting platformen.
- uitbouwen netwerk tot een beheersbaar geheel voor alle locaties
- aanpassing platformen naar meer redundancy
- beheer office netwerk, capaciteitsplanning voor serieuze groei van ons team
- uitbouw telefooncentrale
- aktief het ams-ix verhaal oppakken met betrekking tot contact met peering partners
- software ontwikkeling ten behoeve van helpdesk, administratie en configuratie van de systemen.
- allerlaatste lijns helpdesk (geen eindklant contact)/ondersteuning tweede lijns

Ervaring met:
- bgp/ospf/netwerken
- linux + alle relevante services voor de ISP wereld
- php/perl
- c/c++

Heeft u minimaal ruim voldoende ervaring in twee van de vier bovenstaande punten en zijn de andere punten wat betreft kennis op te doen, heeft u een klantvriendelijke instelling en denkt u op HBO nivo, dan nodigen wij u uit voor een sollicitatie.

--

ok, onder voorbehoud van spelfouten, is dit m'n vacature.

• Ghandi
Anoniem: 111186 schreef op 12 mei 2004 @ 17:55:
Hi ik heb net 45 min geleden aan de foon gezeten met kim van tweakdsl die zei dat er problemen waren met de email.
Ik zei dat weet ik maar mijn vraag is zijn er problemen met de news server zo ver ik weet niet zei kim mmm zei ik raar post komt helemaal niet of slecht binne zal het even na vragen, ja meneer u heeft gelijk er is wat aan de hand met de news server.
Dus we wachten maar gewoon af. :z :Z
De dames zijn nog niet zo ver dat ze precies begrijpen wat usenet is. Ze kunnen je ondertussen perfect door het aansluitproces heen praten - iets wat ik nog steeds niet kan. Ze kunnen orderstati controleren en eigenlijk al het dagelijkse spul. Voor de echte tweak-zaken, zoals news, reversedns, fixed ip etc heb je de manlijke helft van de helpdesk (nog) nodig.

We hadden het probleem gezien en m'n collega heeft 't opgepakt. Het lijkt dat de groepen nu weer completer binnen komen.

Kon vanmorgen geen enkele internetpagina openen rond 7 uur.

Zit nu op mijn werk.

Kreeg wel gewoon een ip adress. .lijnsync was ook gewoon al dagen ok. Toen ik vannacht naar bed ging werkte alles nog prima.

Handmatig andere dns server instellen hielp ook niet.

Storingsvoicemail ingesproken.

Niemand anders een probleem??

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:47

pinodambini

Dr. Z. Vago

Nope geen problemen hier, ook niet rond 7 uur vanochtend.

pinodambini schreef op 13 mei 2004 @ 10:19:
Nope geen problemen hier, ook niet rond 7 uur vanochtend.
Strange dan...inderdaad geen storing..net gebeld..

krijg dus blijkt uit mijn speedtouch netjes ip...lijn is ook gewoon 5 dagen up. Heb dualboot en zowel in winme als xp kon ik geen internetpagina's openen, terwijl ik normaal mijn modem kon bereiken.

Iemand enige suggestie wat het kan zijn?

Firewall ben ik niet aangeweest en relayed internet explorer netjes naar pc. XP had ik al een dag of wat niet gebruikt.

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
Hmmm... nee ik kan je helaas niet vertellen of ik die storing ook heb of niet.
Heb je al wel kunnen pingen naar je modem, gateway en adressen erbuiten zoals DNS server ofzo?

Zit sinds maandag in een upgrade van Pro naar UltraDSL, zonder succes. Kreeg diezelfde dag nog wel op de statuspagina van modem (E-Tech) te zien dat hij trained op 6400/512, met errors hoger dan de snelheid ;)

Diezelfde avond/nacht is de router overleden. Dinsdag 2tal Alcatels kunnen bemachtigen, aangesloten, trainen op 8032/512, maar krijgt geen IP adres (en onjuiste snelheid). Helpdesk gebeld, pas gisteren woensdag, een ticket aangemaakt, nu weer wachten op BBned, tenzij iemand anders een suggestie heeft waar het aan kan liggen?

Modem geeft aan online te zijn. Geprobeerd met std instellingen (Bridged over EthoA) en met mijn eigen wensen (Routed over EthoA), werken helaas niet. Krijg geen DHCP lease/IP-adres. Wil toch echt voor 't weekend online kunnen zijn!! Hoop dat de storingen die jullie melden hier niets te maken mee hebben...

[Voor 6% gewijzigd door AirtjE op 13-05-2004 13:09]

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
-foutje-

[Voor 99% gewijzigd door AirtjE op 13-05-2004 13:09]

Hi m8 hoe zit het nou met de news groepen werkt nou alles weer krijg nog steeds een hoop incompleet binnen O-) O-) O-)

Anoniem: 102577 schreef op 13 mei 2004 @ 08:36:
Kon vanmorgen geen enkele internetpagina openen rond 7 uur.

Zit nu op mijn werk.

Kreeg wel gewoon een ip adress. .lijnsync was ook gewoon al dagen ok. Toen ik vannacht naar bed ging werkte alles nog prima.

Handmatig andere dns server instellen hielp ook niet.

Storingsvoicemail ingesproken.

Niemand anders een probleem??
Strange...eerder naar huis gegaan om mijn pc weer aan de praat te krijgen c.q. werkend internet. Zet hem aan en hij doet het weer?!

Zie nu dat ik om 11.00 uur helpdesk heb gebeld en ook rond die tijd dus volgens de log het ip offer heb ontvangen.

Zit nu in de log van mijn speedtouchmodem te kijken en vind wel dit ongeveer 7 uur geleden gebeurd:

04 days 19:02:00
DHCP 82.197.xxx.xxx (255.255.255.0) set on intf ETHoA_1: ok.
DHCP server (82.197.204.1) offers 82.197.xxx.xxx. to intf ETHoA_1
DHCP offer received from 82.197.xxx.xxx (can be relay agent) for intf ETHoA_1
04 days 15:59:04
DHCP 82.197.xxx.xxx deleted: ok
04 days 15:44:04
DHCP intf ETHoA_1 rebinds lease ip-address 82.197.xxx.xxx from server (82.197.204.1)
04 days 14:59:05
DHCP intf ETHoA_1 renews lease ip-address 82.197.xxx.xxx

Dit wil toch zeggen dat ik 3 uur lang geen ipadress heb gehad???....Is dus vanochtend rond 8 uur.

Blijven toch fijne apparaten pc's...wat nou het probleem vanochtend was is mij niet duidelijk.

Verder wel blij dat hij het gewoon weer doet, spaart weer centen en ergernis uit
:+ :+

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 100320 op 13-05-2004 16:13]

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Zondagskindje schreef op 12 mei 2004 @ 03:13:
[...]

Bestaat er een provider die nooit een storing heeft? Nee.
Ik zit nu ruim een jaar bij TweakDSL en ik heb weinig tot geen problemen met mijn verbinding gehad. Hoeveel mensen, die bij een andere provider zitten voor het zelfde bedrag, kunnen dat zeggen?
Ik geef toe: ik gebruik geen newsserver. En voor de mensen die dat wel doen:
[...]

Dus bel eerst voordat je begint te blaten :/
Blaten? Ik stel voor dat je je eerst even inleest in het topic en vooral mijn voorgaande vraag, dat voorkomt dit soort domme reacties van jouw zijde. Goed, nogmaals ik ben dus een ADSL klant bij KPN en ben van plan over te stappen en had een aantal vragen. Jammer dat jij meteen zo moet reageren terwijl je niet eens weet waarover het gaat. :/

• Korumera
Zoals ik al eerder mailen heb ik het als 1 van de eerste volgens mij en moet zeggen dat ik weinig tot geen problemen heb. Elke provider heeft problemen of het nou op een storings pagina staat of niet dat doet er niet toe. Me ping is laag me download speed is hoog en upload even eens. Verder geen download limiet of wat dan ook wat wil je nog meer :)

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik ben ook zeer tevreden met tweakdsl, als je in dit topic kijkt zie je ook de kleine meldingen en problemen dan doen de meeste isp niet. Verder vind ik de service steeds beter worden buitendat dat de helpdesk echt slecht was toen ik hem nodig had maar zal nu ook wel beter zijn ga ik vanuit is weer een tijdje terug maar lijn en de dingen erachter news etc zijn goed nu.

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

LordHades schreef op 13 mei 2004 @ 17:41:
Zoals ik al eerder mailen heb ik het als 1 van de eerste volgens mij en moet zeggen dat ik weinig tot geen problemen heb. Elke provider heeft problemen of het nou op een storings pagina staat of niet dat doet er niet toe. Me ping is laag me download speed is hoog en upload even eens. Verder geen download limiet of wat dan ook wat wil je nog meer :)
Belangrijke zaken voor een online gamer :*)

• StarWars
  • Laatst online: 20-04 15:37
iemand anders ook telkens down of ligt het aan mij guys?

hopla

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

StarWars schreef op 13 mei 2004 @ 20:49:
iemand anders ook telkens down of ligt het aan mij guys?
Geen probs hier.
Ghandi schreef op 12 mei 2004 @ 18:24:
[...]

Er is naar gekeken en we hopen dat de feed straks weer completer wordt. Het is uiteindelijk afhankelijk van onze peers.
Sinds gistermiddag laat ziet de feed er weer goed en compleet uit. (mijn voorbeeld boneless en misc).

[Voor 50% gewijzigd door Azqi op 13-05-2004 23:00. Reden: Toevoegen stukje news]

• smallblock

smallblock

Dubbeldrank schreef op 13 mei 2004 @ 17:18:
[...]

Blaten? Ik stel voor dat je je eerst even inleest in het topic en vooral mijn voorgaande vraag, dat voorkomt dit soort domme reacties van jouw zijde. Goed, nogmaals ik ben dus een ADSL klant bij KPN en ben van plan over te stappen en had een aantal vragen. Jammer dat jij meteen zo moet reageren terwijl je niet eens weet waarover het gaat. :/
Ik ben erg tevreden over tweakdsl. Ik heb als vergelijkings materiaal, mutiweb, quicknet, sonera, hccnet en chello. tweakdsl is tot nu toe voor mij de beste. Ondanks dat zal ik altijd aan de bel trekken als er iets beter kan, want het kan altijd beter. Als ik kritiek heb zal ik dat in principe als opbouwende kritiek proberen te uiten. Afkraken heeft niemand wat aan.

Leuke lamp, overigens !!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik zou heel graag een Bsmtp server zien. Is idd wel zo netjes.

En als je bijvoorbeeld even een dns record aanmaakt voor tweakdsl.nl met een webserver eraan buiten het bestaande netwerk, bijv. announces.tweakdsl.nl dan kunnen we de storingsmeldingen ook lezen als de primairy webserver plat ligt.

Nog leuker is als die pagina dan met WAP te lezen is. Kunnen we ook op de hoogte blijven als lijnen plat zijn en/of de helpdesk overbelast is.

* I_stealth_I zit weer vol met creatieve ideeën. :O

[Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 13-05-2004 23:59]

/dev/null

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghandi
I_Stealth_I schreef op 13 mei 2004 @ 23:58:
Ik zou heel graag een Bsmtp server zien. Is idd wel zo netjes.

En als je bijvoorbeeld even een dns record aanmaakt voor tweakdsl.nl met een webserver eraan buiten het bestaande netwerk, bijv. announces.tweakdsl.nl dan kunnen we de storingsmeldingen ook lezen als de primairy webserver plat ligt.

Nog leuker is als die pagina dan met WAP te lezen is. Kunnen we ook op de hoogte blijven als lijnen plat zijn en/of de helpdesk overbelast is.

* I_stealth_I zit weer vol met creatieve ideeën. :O
bsmtp is over na te denken. Eigenlijk zoek ik voor bSMTP een aantal proefgebruikers. Als je je aanmeldt bij de helpdesk; wil ik proberen rond 1 juni voor een vijftal ongelukkigen een test te starten. Het zal iets worden waarmee mail standaard bij tweak aankomt, maar dat er voor iedere mail gechecked wordt of de definitieve mailserver online is; indien dat het geval is, dan wordt alle mail afgeleverd.

Ik heb ooit de scripts geschreven, maar ik heb een aantal proefkonijnen nodig, die evt email kunnen missen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghandi
AirtjE schreef op 13 mei 2004 @ 12:33:
Hmmm... nee ik kan je helaas niet vertellen of ik die storing ook heb of niet.
Heb je al wel kunnen pingen naar je modem, gateway en adressen erbuiten zoals DNS server ofzo?

Zit sinds maandag in een upgrade van Pro naar UltraDSL, zonder succes. Kreeg diezelfde dag nog wel op de statuspagina van modem (E-Tech) te zien dat hij trained op 6400/512, met errors hoger dan de snelheid ;)

Diezelfde avond/nacht is de router overleden. Dinsdag 2tal Alcatels kunnen bemachtigen, aangesloten, trainen op 8032/512, maar krijgt geen IP adres (en onjuiste snelheid). Helpdesk gebeld, pas gisteren woensdag, een ticket aangemaakt, nu weer wachten op BBned, tenzij iemand anders een suggestie heeft waar het aan kan liggen?

Modem geeft aan online te zijn. Geprobeerd met std instellingen (Bridged over EthoA) en met mijn eigen wensen (Routed over EthoA), werken helaas niet. Krijg geen DHCP lease/IP-adres. Wil toch echt voor 't weekend online kunnen zijn!! Hoop dat de storingen die jullie melden hier niets te maken mee hebben...
Haal dan voor het weekend even zo'n ASUS baksteen op bij Tweak; al is het alleen maar om te testen. Als je morgen in de auto stapt, heb je 'm morgen en werkt 't voor 't weekend.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee