TweakDSL *new and/or improved* deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.563 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

I_Stealth_I schreef op 13 mei 2004 @ 23:58:
Ik zou heel graag een Bsmtp server zien. Is idd wel zo netjes.

En als je bijvoorbeeld even een dns record aanmaakt voor tweakdsl.nl met een webserver eraan buiten het bestaande netwerk, bijv. announces.tweakdsl.nl dan kunnen we de storingsmeldingen ook lezen als de primairy webserver plat ligt.

Nog leuker is als die pagina dan met WAP te lezen is. Kunnen we ook op de hoogte blijven als lijnen plat zijn en/of de helpdesk overbelast is.

* I_stealth_I zit weer vol met creatieve ideeën. :O
K ben het wel eens met je dat het hele leuke dingen zijn, maar der moet wle tijd voor zijn om het allemaal te testen en op te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

I_Stealth_I schreef op 13 mei 2004 @ 23:58:
Ik zou heel graag een Bsmtp server zien. Is idd wel zo netjes.

En als je bijvoorbeeld even een dns record aanmaakt voor tweakdsl.nl met een webserver eraan buiten het bestaande netwerk, bijv. announces.tweakdsl.nl dan kunnen we de storingsmeldingen ook lezen als de primairy webserver plat ligt.

Nog leuker is als die pagina dan met WAP te lezen is. Kunnen we ook op de hoogte blijven als lijnen plat zijn en/of de helpdesk overbelast is.

* I_stealth_I zit weer vol met creatieve ideeën. :O
Ook misschien goed (maar waarschijnlijk overbodig en te ranzig) idee is het opzetten van een backupserver die het plekje van de hoofdwebserver even kan overnemen door z'n IP in te pikken. Zo gauw server 1 weer up is de zooi weer uitschakelen. Fallback afconfigureren lijkt me overigens niet meer dan paar minuten werk? :)

Overigens heb ik hier een heel mooie oplossing voor virus+spamscan op basis van GPL-software (virusdefinities worden automagisch bijgehouden). Linux-gebaseerd (Postfix) systeem dat wordt opgezet als relay met vooraf gedefinieerde domeinen (in sql-tabel, textfile of whatever). Wel of niet scannen kan evt. ook bepaald worden d.m.v. het uitlezen van sql-tabellen, evenals manier waarop hij moet reageren op gevonden virussen en spam. Systeem kan zo'n 5 mailtjes per seconde scannen op een Pentium 4 2.4 GHz-systeem (da's dus volledige virusscan + spamscan). Ik gok dat dat gemiddeld zo'n kleine 15 per seconde is met dual Xeon 2.8 met snel geheugen en snelle harddisks :)

Overigens maakt een dergelijk virus/spamscanclustertje zo'n fallback overbodig, omdat het zelf ook de mail vasthoudt als de storageserver niet online is, maar hoe meer redundancy hoe beter natuurlijk. Iedereen die nog theoretische verbeteringen voor een dergelijk systeem heeft mag roepen overigens :Y)

Storingspagina voor wap lijkt me ook wel makkelijk te fixen, vooral als het ding gewoon tekst uit een textfile ofzo includet. Alleen snap ik niet waarom een wap-pagina enig nut zou hebben behalve voor die 5 nerds per jaar die met hun waptelefoon gaan kijken of er een storing in hun regio is :D

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-05-2004 00:42 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ghandi schreef op 14 mei 2004 @ 00:28:
proefkonijnen nodig, die evt email kunnen missen.
* burne wil best wel wat mail kwijtraken. Mail genoeg, dus.. }) 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 14-05-2004 00:59 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mijn vraag eigenlijk is; ik heb nu een MAXX abonnementje bij een andere provider via BBned. Deze hanteert een harde limiet van 100GB per maand. Needless to say; dat is voor mij niet genoeg. Hier ben ik ongeveer na 7 à 8 dagen. Is TweakDSL écht datalimietloos? Ik bedoel; als ik dus tussen de 12 en 25GB per dag dataverkeer heb, is dat ok? Per maand is dat dus 300+ GB. Indien ja, stap ik meteen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 10:08:
Wat mijn vraag eigenlijk is; ik heb nu een MAXX abonnementje bij een andere provider via BBned. Deze hanteert een harde limiet van 100GB per maand. Needless to say; dat is voor mij niet genoeg. Hier ben ik ongeveer na 7 à 8 dagen. Is TweakDSL écht datalimietloos? Ik bedoel; als ik dus tussen de 12 en 25GB per dag dataverkeer heb, is dat ok? Per maand is dat dus 300+ GB. Indien ja, stap ik meteen over :)
Rest mij 1 ding te zeggen: "stap maar over".

[ego mode]blijf maar lekker bij cistron :DDDDD, nog een paar honderd van jouw soort mensen en weg super con :DD [/ego mode]

ps, waar in godsnaam spendeer jij 25gb per dag aan? lijkt me sterk dat het allemaal "backups" van films zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sir Soes ik vraag mij serieus af waar jij mee bezig bent 12 tot 25 Gb per dag dat betekent dat je de hele dag video aan het kijken bent ofzo, waar sla je het op. Je begrijpt toch wel dat er een boel andere mensen voor jouw gedrag betalen of heb je een handel in illegale DVD's leg eens uit? Ik ben namelijk vreselijk benieuwt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een data van ongeveer 200GB in de maand en dat is al extreem veel dat jij 25GB in een dag doet dat gaat er bij mij niet echt in hoor :). Maar goed het zou als het waar is gewoon mogen :) er is geen limiet of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
Gaat waarschijnlijk om illegale handel en/of woekergedrag... Als mensen eens alleen downloaden wat ze echt willen ipv downloaden 'omdat het kan' zouden veen ISP's stukken beter af zijn.
Ik heb toen ik nog @home had anderhalf jaar terug ook maanden van 250GB gehad, maar na mijn downloadgedrag eens te bekijken bleek dat ik echt alles downloadde wat ik tegenkwam en de helft meteen weer de prollenbak in ging zodra het binnen was. Als ik gewoon de nfo beter gelezen had of even een review gezocht had van de betreffende film/game had ik het niet eens hoeven binnenlepelen. Zelfs downloaden puur om te kunnen opscheppen met je dumeterstats gebeurt ook nog zelfs. Zonde van t geld. Sinds ik wat verstandiger download (download verstandig, eet een nfo) doe ik maar 50GB/maand schat ik.

[ Voor 63% gewijzigd door P5ycho op 14-05-2004 12:57 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja ok :) maar wil niet zeggen dat ze allemaal zo moeten doen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 10:08:
Voor commercieel gebruik zijn er andere type abonnementen :P

Vraagje, hoe verwerk je in godsnaam zoveel data per dag en wat komt er uberhaupt uit aan 25 gig per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mijn posting blijkt nogal wat stof te doen opwaaien. Laat ik het zo stellen; ik heb nu diverse maanden bij (idd Cistron) 300GB gedaan. Nu zijn zij op een niveau dat ze bij 119GB (getest ;)) een mail sturen dat je je dataverkeer in de gaten moet houden. Prima, ik gooi de sluizen dicht. Helaas, want dit is dus al na de 10e dag van de maand ofzo.
Ik ben geen warez-woekeraar; ik verkoop niks. Maar ik doe wel mee aan het "share-the-wealth" principe. Van 25GB is er dus zeker 10GB upload. Let wel; dit zijn extreme (goede :P) dagen. Normaal is 15GB per dag ofzo, verhouding 3:1.
Wat ik allemaal aan data heb? Laten we zeggen dat ik Buffy op DVD erg ben gaan waarderen en net een PS/2 heb gekocht met Messiah 2, en dan weten de meesten wel genoeg. Je moet tenslotte testen welke gamez je gaat kopen voor je PS/2 toch? :D
Mijn vraag was alleen maar of 300GB aan dataverkeer (whatever dataverkeer dat dan is; ik host ook nog de website van de sportclub en luister veel online radio en werk veel over VPN) een waarschuwing oplevert of dat het écht limietloos is.
Begrijp me niet verkeerd; Cistron is een perfecte provider. Alleen die harde limiet...komt hard aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
:) Ik heb ook hoge upload en share the wealth princiepe doet zowat iedereen aan. Ook al zeggen ze van niet. Maaar goed zoals ik eerder al poste ze hebben geen limiet :) Ik download ongeveer wat jij bij cistron doet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...reken dan op een zware gebruiker erbij. Gelukkig wel in een regio waar weinig andere gebruikers zitten op dat netwerk; laat staan zware. Ken je wijk :P Dat zal niet zoveel invloed hebben als met kabelinternet, maar gevoelsmatig toch wel :)
Ik heb het aangevraagd op mijn andere telefoonlijn, dan heb ik tenminste geen overstaptijd van BBned naar BBned. En als het me niet bevalt heb ik mijn Cistron nog ffies ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
:) zolang je maar 2 lose lijnen heb hehe dus met aparte rekeningen dan zal het geen probleem zijn neem ik aan. :) maar goed zware gebruikers heb je overal hoor :) dus dat maakt niet zoveel uit. Ik heb het nu meer als 1,5 jaar en het bevalt me prima (hier voor iets meer dan 2 jaar planet internet gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op 14 mei 2004 @ 00:28:
[...]

bsmtp is over na te denken. Eigenlijk zoek ik voor bSMTP een aantal proefgebruikers. Als je je aanmeldt bij de helpdesk; wil ik proberen rond 1 juni voor een vijftal ongelukkigen een test te starten. \

Ik heb ooit de scripts geschreven, maar ik heb een aantal proefkonijnen nodig, die evt email kunnen missen.
Mail missen? POP accountje moet toch te regelen zijn voor de test? konijn01@, konijn02@ . Schrijf mij maar in voor de test. ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ghandi schreef op 14 mei 2004 @ 00:30:
[...]
Haal dan voor het weekend even zo'n ASUS baksteen op bij Tweak; al is het alleen maar om te testen. Als je morgen in de auto stapt, heb je 'm morgen en werkt 't voor 't weekend.
Het mag toch niet aan de Alcatel modems liggen? Lijkt me sterk, zijn gewoon nieuw. En volgens BBned is de upgrade stukgelopen en zou daarom gefixt moeten worden op vrijdag, is helaas niet gebeurd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dubbeldrank schreef op 13 mei 2004 @ 17:18:
[...]

Blaten? Ik stel voor dat je je eerst even inleest in het topic en vooral mijn voorgaande vraag, dat voorkomt dit soort domme reacties van jouw zijde. Goed, nogmaals ik ben dus een ADSL klant bij KPN en ben van plan over te stappen en had een aantal vragen. Jammer dat jij meteen zo moet reageren terwijl je niet eens weet waarover het gaat. :/
Ik stel aan jou voor dat je mijn post nog even goed gaat lezen. :/
Jouw vraag ging over de pings toch? De storingspagina, waarvan jij de link gaf, gaat grotendeels over problemen met de newsserver. Dat heeft weinig te doen met pings. Dat jij mijn post niet begrijpt, wil niet zeggen dat ik domme reacties maak. Lees eerst even voordat je een reactie geeft, okee? nofi

[ Voor 30% gewijzigd door Zondagskindje op 15-05-2004 13:30 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok kinderen :) nou snapen we het wel hehe. :) Hij heeft ze antwoord nu en dan moet ie zelf maar beslissen of hij het wil ja of nee (volgens mij wel want hij had het al op de post gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

WeAreLegion schreef op 15 mei 2004 @ 13:48:
Ok kinderen :) nou snapen we het wel hehe. :) Hij heeft ze antwoord nu en dan moet ie zelf maar beslissen of hij het wil ja of nee (volgens mij wel want hij had het al op de post gedaan)
Wees eerlijk, als iemand de opmerking maakt dat je niet leest en domme reacties plaatst dan besteedt je daar max 1 post aan. En verder ga ik er niet op in, zonde van mijn energie :)
Enne, kinderen? Ik had je moeder kunnen zijn :+ ;)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op 15 mei 2004 @ 14:30:
[...]

Wees eerlijk, als iemand de opmerking maakt dat je niet leest en domme reacties plaatst dan besteedt je daar max 1 post aan. En verder ga ik er niet op in, zonde van mijn energie :)
Offtopic: zo oud ben je nou ook weer niet, haha. Maar vast wel ouder dan de gemiddelde puisterige tweaker hier :)

Ontopic: Ik weet dat het vast al een miljoen keer gevraagd is, maarre...hoe lang is het traject ONGEVEER van aanvraag tot surfen? (en dan niet antwoorden met: tussen 2 en 6 weken) maar gewoon...wat is average tegenwoordig? Ik reken zelf op 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 18:20:
maar gewoon...wat is average tegenwoordig? Ik reken zelf op 6 weken.
Het rekenkundig gemiddelde is geloof ik iets van 28 dagen, (echte dagen, geen werkdagen) maar dat wordt vertekend door mensen met een aanvraag in een gebied met een capaciteitsprobleem. Die blijven (gelukkig) geduldig wachten, maar vertekenen het gemiddelde. Dit komt ook regelmatig voor:

Order door BBNed ontvangen en in behandeling genomen: 2004-05-04
KPN laat weten de lijn waarschijnlijk te migreren op: 2004-05-15

Belangrijk is dat je er voor zorgt dat de gegevens bij je aanvraag kloppen, en dat de gevraagde documenten er bij zitten. Correcties in bijvoorbeeld aansluitadres kunnen al gauw een week vertraging opleveren.

(En de centrale waar je waarschijnlijk op zit heeft geen capaciteitsprobleem.. :Y) )

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 15-05-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Was zojuist met ~800 Kbyte per seconde 2 groepen aan het updaten..
Dat is toch een beetje hard plasser werk hoor... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zondagskindje schreef op 15 mei 2004 @ 14:30:
[...]

hehe jawel dat klopt ook wel :) maar na paar rare vogels gehad te hebben hier probeer ik zulke dingen te negeren. :) Ennuh als je me moeder had kunnen zijn had je me moeten hebben op je 11de :P beetje vroeg he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

WeAreLegion schreef op 15 mei 2004 @ 19:28:
[...]

hehe jawel dat klopt ook wel :) maar na paar rare vogels gehad te hebben hier probeer ik zulke dingen te negeren. :) Ennuh als je me moeder had kunnen zijn had je me moeten hebben op je 11de :P beetje vroeg he
Lol, vandaar de :+ smilie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 15 mei 2004 @ 18:51:
[...]

Het rekenkundig gemiddelde is geloof ik iets van 28 dagen, (echte dagen, geen werkdagen) maar dat wordt vertekend door mensen met een aanvraag in een gebied met een capaciteitsprobleem. Die blijven (gelukkig) geduldig wachten, maar vertekenen het gemiddelde. Dit komt ook regelmatig voor:

Order door BBNed ontvangen en in behandeling genomen: 2004-05-04
KPN laat weten de lijn waarschijnlijk te migreren op: 2004-05-15

Belangrijk is dat je er voor zorgt dat de gegevens bij je aanvraag kloppen, en dat de gevraagde documenten er bij zitten. Correcties in bijvoorbeeld aansluitadres kunnen al gauw een week vertraging opleveren.

(En de centrale waar je waarschijnlijk op zit heeft geen capaciteitsprobleem.. :Y) )
Sja, moeilijk te zeggen elke keer; ik ken het inmiddels wel. Het kan snel gaan, maar ook niet. Mijn aanvraag bij Cistron destijds duurde erg lang omdat de centrale steeds maar niet klaar was voor BBned. Dat is nu niet zo, en de gegevens kloppen als een bus. Ik wacht het wel af. Ben jijzelf verbonden met TweakDSL, Burne? En dan bedoel ik niet letterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Vraag met betrekking tot txt gedeelte van de news server:

Kan de retentie van het txt gedeelte omhoog geschroefd worden naar de 30 dagen die er vroeger was?
1 weekje voor discussie groepen is een beetje weinig om het goed te kunnen volgen.

Zag dat de 3 tweak groepen er ook weer zijn, gaat de tweakdsl.support groep aktief gebruikt worden?

[ Voor 18% gewijzigd door NLsandman op 16-05-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment het probleem dat het op en af gaat, kwa snelheid meer af dan op dit moment. Ik haal snelheiden van 800 kb paar sec daar na weer 10.. hebben hier meer mensen last van atm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Ik heb op dit moment het probleem dat het op en af gaat, kwa snelheid meer af dan op dit moment. Ik haal snelheiden van 800 kb paar sec daar na weer 10.. hebben hier meer mensen last van atm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57
Niet bepaald noemenswaardige snelheidsissues hier.
Ik heb wel even ruzie met mijn newsclient, maar dat is een andere zaak gelukkig Fixed, trek weer headers binnen met ±700kB/s :)

[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 16-05-2004 14:39 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:46:
.Ik heb op dit moment het probleem dat het op en af gaat, kwa snelheid meer af dan op dit moment. Ik haal snelheiden van 800 kb paar sec daar na weer 10.. hebben hier meer mensen last van atm?
[zeurmode] DUBBELPOST [/zeurmode]

maar nee, hier geen problemen, net nog even een backup van 4 cd's binnengehaald, constante snelheid boven de 850kB/sec..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil misschien overstappen van Demon naar Tweakdsl . Ik heb nu demon via bbned. Als ik overstap is het dan niet gewoon een administratieve handeling en blijf ik een slechte ping houden omdat tweakdsl ook via bbned gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

Ik heb momenteel nog steeds het probleem , dat ik geen vast ip adres kan krijgen. Ik heb daar begin mei al over gebeld met de helpdesk, kreeg toen niet echt een goed antwoord van een van de vrouwelijke helpdeskmedewerksters, toen maar gevraagd naar iemand die er meer vanaf wist.

Die wist mij te vertellen dat ik met huidige ip adres nog overgezet moest worden naar een nieuwe router , en dat ik daarna wel mijn mac adres aan een vast ip adres kan koppelen.

Dit zou ik dan zelf moeten kunnen doen via het customer menu.

Echter we leven nu 17 mei en ik kan nog helemaal niks.

Meer mensen met soortgelijke ervaringen ???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
sniklaas schreef op 17 mei 2004 @ 12:40:
Ik heb momenteel nog steeds het probleem , dat ik geen vast ip adres kan krijgen. Ik heb daar begin mei al over gebeld met de helpdesk, kreeg toen niet echt een goed antwoord van een van de vrouwelijke helpdeskmedewerksters, toen maar gevraagd naar iemand die er meer vanaf wist.

Die wist mij te vertellen dat ik met huidige ip adres nog overgezet moest worden naar een nieuwe router , en dat ik daarna wel mijn mac adres aan een vast ip adres kan koppelen.

Standaard zit je inderdaad op de dhcp server
Via het customer menu kun je een vast IP vastleggen dmv je mac adres.
Als je je modem reboot dan krijg je vanzelf je vaste ip adres.
Het kan zijn dat dit even duurt voordat de wijzeging in het systeem is opgenomen.

Je kan je vaste ip alleen kwijt raken indien je een up of downgrade doet.
So be aware :Y)

Antwoord op de datalimiet vraag: welke datalimiet welke fairuse >:)
Bron Gerrit Tweakdsl
er bestaan geen datalimiten of andere onzin zolang je je maar aan de wet houdt is er niets aan de hand :7

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de wet houden? Hmm, ik heb nu het probleem dat ik TE hard rij en TE veel download. In ieder geval is 1 probleem over een aantal weken over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

sniklaas schreef op 17 mei 2004 @ 12:40:

Ik wacht hier ook nog op. En op aanpassing van de upload van 512 > 1024kb.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

fast-server schreef op 17 mei 2004 @ 13:24:
[...]

Standaard zit je inderdaad op de dhcp server
Via het customer menu kun je een vast IP vastleggen dmv je mac adres.
Als je je modem reboot dan krijg je vanzelf je vaste ip adres.
Het kan zijn dat dit even duurt voordat de wijzeging in het systeem is opgenomen.
Die functie staat al maanden uitgeschakeld.......

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow my god; is de upgrade naar 1024 upload er nog niet door bij TweakDSL?
Aaaaargh... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Een deel van die upgrades schijnt er inderdaad nog niet door te zijn, gelukkig is het nog niet zo'n puinhoop als ik lees over de upgrades van Demon echter. Maarja ik mag niet zeuren, heb niet voor niets klantnummer 1 ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 10:43:
Ik wil misschien overstappen van Demon naar Tweakdsl . Ik heb nu demon via bbned. Als ik overstap is het dan niet gewoon een administratieve handeling en blijf ik een slechte ping houden omdat tweakdsl ook via bbned gaat ?
Iedereen bij tweak heeft een lage ping en er zullen ook wel tweakers op de centrales zitten waar ook demon gebruikers op zitten dus wat er waar is van wat demon beweerd over bbned is mij onduidelijk, je hoort ook alleen maar over ping problemen bij demon en bij de rest van de bbned providers hoor je daar niets over.

Mischien kunnen burne of ghandi hier duidelijkheid in brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 18:16:
Ow my god; is de upgrade naar 1024 upload er nog niet door bij TweakDSL?
Aaaaargh... :)
Vorig jaar november. De allereerste ISP die overging.

Het huidige probleem van sommige mensen is iets banaler. Zoals je misschien weet is BBNed bezig met het overzetten van bepaalde centrales op andere apparatuur. (De 'alcatel-migratie') Bij de conversie zijn in het verleden fouten opgetreden. Men is nu, nu alle ISP's in principe klaar zijn met 'double-speed', bezig met het opruimen van de databases. Dat moet je even niet onderschatten, want iedere order moet door de ISP nagekeken worden. Zodra alle ISP's hun orders nagekeken en waar nodig gecorrigeerd hebben (er zijn mensen en ISP's die niet meedoen met 'double speed' om allerlei redenen.) worden alle fysieke verbindingen vergeleken met de database en waar nodig ook aangepast.

Het is mogelijk om een order handmatig aan te passen, maar da's vragen om problemen. Dat merkt Airtje nu. Zijn verbinding is ooit eens handmatig aangepast, en nu hij een snelheidsaanpassing wil loopt alles fout wat er maar fout kan lopen. Omdat de config op z'n verbinding niet overeenstemt met de inhoud van de database slaat het systeem bij zo'n beetje iedere handeling vast op foutmeldingen, en het achterhalen van de oorzaken daarvan kosten veel tijd.

Dat risico loop je dus ook als we nu snelheden aanpassen. Dat je over 14 dagen of 3 weken opeens dagen zonder verbinding zit, terwijl een systeem tevergeefs probeert je aan de goede snelheid te helpen. Je zult dus begrijpen dat we erg terughoudend zijn met handmatig ingrijpen.

Voor de migraties die nu uitgevoerd worden komt dit probleem niet meer voor, het was enkel de eerste paar centrales, en het zijn dus niet meer dan een handvol mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NLsandman schreef op 17 mei 2004 @ 18:58:
bij de rest van de bbned providers hoor je daar niets over.

Mischien kunnen burne of ghandi hier duidelijkheid in brengen?
Nauwelijks. Het probleem is dat ik eigenlijk net zoveel informatie heb als jullie. Ik weet iets meer van de techniek die er achter zit, maar dat helpt nauwelijks. Ik begrijp dat de configuratie van Demon vrij uniek is, en afwijkt van die van alle andere ISP's. Verder lijkt het zo te zijn dat als het verkeer op de verbinding tussen Demon en het BBNed-netwerk boven een drempel komt, er latency-problemen optreden. Snelheden blijven gelijk, alleen ziet die ping er zo slorig uit. Het specifieke getal wat daar bij past hebben we al een aantal keren overschreden, en zonder de 'Demon'-problemen. Van de andere kant trek ik die conclusie puur op dezelfde roddel die jullie horen. Ik kan er dus volkomen naastzitten, en da's dan niet bedoeld als sneer naar Demon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

Smallblock schreef op 17 mei 2004 @ 18:01:
[...]

Die functie staat al maanden uitgeschakeld.......
Ik heb net gebeld met Tweakdsl, kreeg ene Isa aan de lijn, die kon mij vertellen dat het slechts een kwestie van dagen zou zijn, en geen weken (dat moest er nog bij komen)

Tja je kunt helaas niks anders dan wachten , eind volgende week maar weer eens bellen , al heb ik nu al zo'n voorgevoel dat het dan nog niet geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Oh je hebt Ifrah gesproken, lief mens is dat. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Floris schreef op 17 mei 2004 @ 18:21:
Een deel van die upgrades schijnt er inderdaad nog niet door te zijn, gelukkig is het nog niet zo'n puinhoop als ik lees over de upgrades van Demon echter. Maarja ik mag niet zeuren, heb niet voor niets klantnummer 1 ;)
*kuch* Ik hoor zonet dat ik klantnummer 8 heb en ISP-reference nummer 1. 8)7

Tweak00001 dus zegmaar :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg irritant is dat emails vaak NIET worden beantwoord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:23:
erg irritant is dat emails vaak NIET worden beantwoord :/
Vorige week twee mailtjes gestuurd en ook netjes bericht terug gehad.

Dus vaak klopt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 08:36:
Kon vanmorgen geen enkele internetpagina openen rond 7 uur.

Zit nu op mijn werk.

Kreeg wel gewoon een ip adress. .lijnsync was ook gewoon al dagen ok. Toen ik vannacht naar bed ging werkte alles nog prima.

Handmatig andere dns server instellen hielp ook niet.

Storingsvoicemail ingesproken.

Niemand anders een probleem??
Net erachter gekomen wat het probleem was..er was tussen 7 uur en 11 uur storing in mijn telefooncentrale aangaande de BBNED lijnen, waardoor internet niet mogelijk was gedurende die periode.

Toch fijn die storingspagina van Cistron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 18 mei 2004 @ 00:06:
[...]

Vorig jaar november. De allereerste ISP die overging.

--knip--

Voor de migraties die nu uitgevoerd worden komt dit probleem niet meer voor, het was enkel de eerste paar centrales, en het zijn dus niet meer dan een handvol mensen.
En vooral dat laatste wilde ik weten, omdat ik bij de nieuwe migraties zit :P
Bedankt voor de heldere uitleg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:32:
[...]

Vorige week twee mailtjes gestuurd en ook netjes bericht terug gehad.

Dus vaak klopt bij mij niet.
Heb er ongeveer 8 verstuurd over zelfde probleem en er 4 terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Hmmjah maar euh als ik jou over hetzelfde probleem 8 mailtjes stuur, dan heb jij op een gegeven moment toch ook iets van 'ja nou weet ik het wel, die vraag heb ik al vier keer beantwoord (binnen een week!)' of niet?

Of ga jij je computer ook acht keer opnieuw van OS voorzien als je huidige installatie niet meer helemaal lekker is? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 19-05-2004 12:45 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Burne schreef op 18 mei 2004 @ 00:19:
[...]

Nauwelijks. Het probleem is dat ik eigenlijk net zoveel informatie heb als jullie. Ik weet iets meer van de techniek die er achter zit, maar dat helpt nauwelijks. Ik begrijp dat de configuratie van Demon vrij uniek is, en afwijkt van die van alle andere ISP's. Verder lijkt het zo te zijn dat als het verkeer op de verbinding tussen Demon en het BBNed-netwerk boven een drempel komt, er latency-problemen optreden. Snelheden blijven gelijk, alleen ziet die ping er zo slorig uit. Het specifieke getal wat daar bij past hebben we al een aantal keren overschreden, en zonder de 'Demon'-problemen. Van de andere kant trek ik die conclusie puur op dezelfde roddel die jullie horen. Ik kan er dus volkomen naastzitten, en da's dan niet bedoeld als sneer naar Demon ofzo.
Klopt, van mij is het ook geen sneer naar demon toe of zo, vindt het alleen frapant dat demon al deze problemen heeft met bbned en verder niemand(op wat kleine probleempjes na dan)
Trouwens, een roddel wil ik het niet noemen hoor, zijn meer conclussie die er getrokken worden uit de info die jim segrave geregeld plaatst in de support groep.

bedankt voor de toelichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik weet het allemaal niet, maar na oplevering heb ik 2 weken geen verbinding gehad. Werkt het 2 weken wel, maar sinds vanmorgen weer geen verbinding. Krijg wel gewoon een rekening voor de hele periode en nu krijg ik te horen dat het streven is om binnen 3 a 5 werkdagen mijn probleem (weer) op te lossen. Tot nu toe ben ik zwaar ontevreden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vraag : Als er nu ergens geen 8/1 verbinding geleverd kan worden, zal dat dan in de toekomst ook niet veranderen ?

* Koffie is happy TweakDSL 8/1 user, maar op mijn nieuwe adres kan ik hooguit 2/1 krijgen :( ;(

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nopes dat kan niet. Waarschijnlijk is de centrale toch te ver weg. (dat is meestal de reden) en dan geeft bbned dat niet af. (als ik me niet vergis was namelijk bij vriend van me ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

WeAreLegion schreef op 19 mei 2004 @ 18:55:
Nopes dat kan niet. Waarschijnlijk is de centrale toch te ver weg. (dat is meestal de reden) en dan geeft bbned dat niet af. (als ik me niet vergis was namelijk bij vriend van me ook)
Ergens in de pijplijn zit ADSL+, ADSL-RE of RE-ADSL, afhankelijk van wie je spreekt. Dat zou iets hogere snelheden op dezelfde afstand mogelijk moeten maken, maar vooral aan het verre end van de lijn. Dus geen 5Km meer, maar tot 7500 meter, voor de laagste snelheden.

Voor hogere snelheden op korte afstand zul je nog even moeten wachten. Maar daar richten de ontwikkelingen zich juist op de mensen *dicht* bij de centrale. In het middengebied val je twee kanten op uit de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBned gaf bij mijn huidige lijn (Cistron MAXX) ook aan dat de afstand te ver was en dat ik max 512kbit kon krijgen. Ik heb op eigen risico (dat kon) toch een 8Mbit lijn gevraagd en ik heb 800kb/sec. Dusse...dat TE ver moet je niet te letterlijk nemen. Ik hoop trouwens dat ik bij de nieuwe aanvraag van TweakDSL niet weer te horen krijg dat ik te ver zit. (Andere lijn, zelfde adres). Want ik weet inmiddels dat het geen probleem is!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 20:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja klopt :) maar goed dus in verhouding moet je dan wel dichterbij wonen en dat woont hij blijkbaar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alleen jammer dat er zo'n gat zit tussen 8/1 en 2/1 , als er nou iets van 4/1 of 6/1 zou zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Cistron biedt dat nu wel, via Baby-XL. Dat is een 4096 verbinding. Maarja, wat moet je nog met je prijs doen?

8/1 kost 79,-
4/1 kost 69,-
2/1 kost 59,-

Zo is er wel voor iedereen wat wils, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand echt ADSL neemt op de prijs (in het 2Mbit+ segment dus). Je kiest voor 2 Mbit, OF voor the full monty. Ik kan me niemand indenken die wel 4Mbit wil hebben maar 8Mbit teveel of te duur vindt, en 2 Mbit te langzaam :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 21:31:
Ja, Cistron biedt dat nu wel, via Baby-XL. Dat is een 4096 verbinding.
Met 50 GB datalimiet ja :X
Zo is er wel voor iedereen wat wils, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand echt ADSL neemt op de prijs (in het 2Mbit+ segment dus). Je kiest voor 2 Mbit, OF voor the full monty. Ik kan me niemand indenken die wel 4Mbit wil hebben maar 8Mbit teveel of te duur vindt, en 2 Mbit te langzaam :)
Niet waar.
Ik heb nu 8/1 bij TweakDSL, en ben daar (na grote aanloop problemen) dik tevreden over.
Nu ga ik verhuizen naar een locatie waar 8m haalbaar is. Ik moet dus downgraden naar 2 Mb, daar waar andere ADSL (over KPN) aanbieders iig wel 4Mb aanbieden (met 640Kb up).
Maar ik wil geen KPN, ik wil BBned/TweakDSL, maar moet dan wel 'helemaal' terug naar de 2Mb ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 19-05-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, er zijn altijd uitzonderingen :)
Is die 8Mbit op je nieuwe locatie echt niet haalbaar, of zegt BBned dat? Je kunt altijd op eigen risico toch 8Mbit nemen en kijken hoe snel het gaat. En overigens is 2Mbit niet slecht; 225kb/sec ruwweg is ook wel lekker toch? Of wil je sneller je emails ophalen en surfen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, een postcode check op BBNed zegt JA, maar een postcode check op TweakDSL zegt NEE.
Van de week ervoor gebeld, en na zoeken wist de dame mij te vertellen dat ik alleen de 2/1 kon krijgen.

Wat zijn de risico's als je toch 8/1 neemt ?

En tja ,, ik wil graag m'n eigen webserver blijven draaien, files hosten en SMTP blijven draaien, ondertussen emule met 60up en ca. 100 down (afhankelijk van de files) draaien.
En odertussen surfen zonder iets te merken, en ook nog tegelijkertijd die SP/ISO met 400 neersleuren ;)

Ben beetje verwend door die 8Mb die ik nu heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Risico als je toch 8/1 neemt: Hogere maandlast en geen hogere download. Da's alles. Met een beetje mazzel trek je met een 8/1 abo toch nog 4/768 over de lijn ofzo.
Wat jij allemaal wilt met je ADSL 8/1 is goed te doen, tot ik het emule-gedeelte las :) 60 up en 100 down is een flinke load. (zeker met 500-800 connecties). Dan is een 8/1 wel lekker ja :)
Ik heb zelf nu Emule op 5 up/15 down staan, omdat ik al lang door mijn limiet heen ben...:(
Beter schieten ze op bij Tweak :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups dat is eigenlijk het enige risco :) wat je heb. Ik zou als ik jou was het zelfde doen gewoon voor 8/1 gaan en dan zien we wel waar het schipstrand je heb zoiezo 2/1 das wel duidelijk maar misschien is het wel 3 of 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 19 mei 2004 @ 10:39:
Hmmjah maar euh als ik jou over hetzelfde probleem 8 mailtjes stuur, dan heb jij op een gegeven moment toch ook iets van 'ja nou weet ik het wel, die vraag heb ik al vier keer beantwoord (binnen een week!)' of niet?

Of ga jij je computer ook acht keer opnieuw van OS voorzien als je huidige installatie niet meer helemaal lekker is? 8)7
Uhmm... je weet niet waarover het gaat dus jou reactie slaat al helemaal nergens op en is niks meer dan een flame? Dit over de e-mails was dus ook meer bedoeld over de service van TweakDSL die ik heb ervaren (verder is alles perfect) en het gaat dus om een fout die hun niet kunnen/willen? verbeteren betreft de reverse dns wat telkens weer fout gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
een flame op wat :) hij weet toch niet waar het over gaat hehe. Maar goed ze mailen soms idd wel langzaam maar goed dat kan altijd nog verbeterd worden er is geen 1 provider 100% perfect en daar ga ik persoonlijk ook niet van uit :) Me verbinding werkt en daar ben ik blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
WeAreLegion schreef op 20 mei 2004 @ 00:11:
een flame op wat :) hij weet toch niet waar het over gaat hehe. Maar goed ze mailen soms idd wel langzaam maar goed dat kan altijd nog verbeterd worden er is geen 1 provider 100% perfect en daar ga ik persoonlijk ook niet van uit :) Me verbinding werkt en daar ben ik blij mee :D
Het probleem zit hem in als het niet werkt, dan heb je een probleem.
Moet ook wel bekennen dat het stukken beter is geworden de laatste maanden en ik hoop dat tweakdsl de progressie door kan trekken voordat het druk gaat worden.
Tweakdsl begint steeds meer een naam te krijgen in provider land en ik ben bang dat als demon het er door krijgt om het gebruik van supernews achter een betaal service te plaatsen dat tweakdsl het heel druk gaat krijgen.

quote van jim segrave (demon medewerker):

Providing the news service costs too. We already have addressed the
502 problem and provide a service which gives you very good access to
text groups and the ability to still donwload a significant amount of
binary postings. We are implementing changes to reduce congestion on
the Supernews link, so that you should always get the full
512kb/s/connection. We are working towards a solution which will allow
those who expect that they should be able to download copious levels
of binaries to be able to do so, as long as they are willing to pay
for that. If not, they are wolcome to take a subscription with a paid
news service. Implementing the chargeable service is taking longer
than we'd like, primarily because of the many other demands on our
developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jawel dat klopt ook wel :) maar zoals ik al zei elke provider heeft zo ze dingen dat ontloop je gewoon niet :) en des te groter je word des te meer problemen je tegen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:49
wij hebben nu hier sinds januari tweakdsl ultra liggen en dat werkt perfect met vele computers te gelijk maar ik heb 1 vraag je voor de tweakdsllers onder ons: wie heeft er ook de laatste paar dagen last van dat ze niet op de email kunnen komen door dat er geen verbinding is met de imap server???

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

customermenu dood

Customer menu doet niet echt veel meer;

coders:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/httpd/customer/www/php/functions.php on line 4

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Andry: Ik reageerde alleen maar op jou uitspraak over 8 e-mails in een week tijd. Een ietwat cynische reactie misschien, maar ik had echt iets van 'sjah als je 8 keer hetzelfde stuurt, wat verwacht je dan?'
Als dat overigens een flame was, dan ben ik de paus die aankondigt dat zowel kerst als hemelvaart voortaan op de 9e woensdag van juli vallen, maar alleen als het dan vriest. 8)7

Wel raar wat Demon nou doet met de newsserver, ok het scheelt kosten, maar ze hadden al wel wat performanceproblemen in de avonduren las ik en nu komt dit er nog bij... Best jammer te noemen, maar zoals LordHades al aangeeft: elke provider heeft zijn eigenaardigheden, bij de een is dat wat opvallender dan bij de ander.

ozzie1987: imap? Ik heb geen imap, maar gebruik wel pop van dezelfde server als jij en eigenlijk weinig tot geen problemen, tijdje terug was het nog wel eens hommeles, maar dat lag aan de hardware ofzo begreep ik.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Floris schreef op 21 mei 2004 @ 10:46:
Andry: Ik reageerde alleen maar op jou uitspraak over 8 e-mails in een week tijd. Een ietwat cynische reactie misschien, maar ik had echt iets van 'sjah als je 8 keer hetzelfde stuurt, wat verwacht je dan?'
Als dat overigens een flame was, dan ben ik de paus die aankondigt dat zowel kerst als hemelvaart voortaan op de 9e woensdag van juli vallen, maar alleen als het dan vriest. 8)7

Heb ik ooit gezegt 1 week tijd??? dat heb jij er ook zelf van gemaakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Meer mensen in Den Haag met iets hogere snelheid ?
Sinds vandaag trained mijn draytek op 1024/8032 was altijd 789/7032. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 17:17:
Floris schreef op 21 mei 2004 @ 10:46:

Heb ik ooit gezegt 1 week tijd??? dat heb jij er ook zelf van gemaakt. 8)7
Ok en nou weten we het onderhand wel dat jullie het niet met elkaar eens zijn tjees zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Thijs B schreef op 21 mei 2004 @ 17:41:
Meer mensen in Den Haag met iets hogere snelheid ?
Sinds vandaag trained mijn draytek op 1024/8032 was altijd 789/7032. :)
doe eens een ping naar bijv www.tweakdsl.nl, de kans is namelijk er groot dat je wijkcentrale geupgrade is dan..

beter toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Koffie schreef op 19 mei 2004 @ 20:59:
Alleen jammer dat er zo'n gat zit tussen 8/1 en 2/1 , als er nou iets van 4/1 of 6/1 zou zijn :9
Er is geen 8mbit-product. Het is 2-8Mbit. Effe lullig gesteld: als je 2-8/1 besteld, en je lijn traint op 2.2Mbit is er geleverd wat je besteld hebt. 8Mbit is op geen enkele wijze te garanderen. Ja, verhuizen naar het pand naast de centrale. Maar als je 2-8/1 vraagt en het wordt 5088kbit/896kbit in de praktijk, is er qua specificaties niets mis met wat je gekregen hebt.

Iets wat nog wel eens uit het oog verloren wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sa1 schreef op 22 mei 2004 @ 11:37:
de kans is namelijk er groot dat je wijkcentrale geupgrade is dan..
Die kans is er niet meer, want sinds vorige week zijn ze klaar. Er komen geen Alcatel-migraties meer.

(correctie: er gaan in juni twee uitgestelde migraties plaatsvinden in Eindhoven en Amsterdam Centrum gaat om. Die laatste duurt twee nachten. Verder is men sinds 18 Mei klaar.)

[ Voor 27% gewijzigd door burne op 22-05-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 20 mei 2004 @ 18:48:
Jawel dat klopt ook wel :) maar zoals ik al zei elke provider heeft zo ze dingen dat ontloop je gewoon niet :) en des te groter je word des te meer problemen je tegen komt :)
en op een gegeven moment heb je bijna geen problemen meer en geef je 99% kwaliteit aan je klanten > xs4all bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 13:55:
[...]

en op een gegeven moment heb je bijna geen problemen meer en geef je 99% kwaliteit aan je klanten > xs4all bijvoorbeeld
Wat is 99% kwaliteit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Het gras bij de buren lijkt altijd groener ;)

xs4all heeft ook diverse problemen hoor, lees xs4all.general maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 13:55:
[...]

Ja sure dat denk jij. Kom op zeg en wat is idd 99% waar meet je dat dan? DOH ! kom niet met zulke dingen aan want dat is niet te meten. Ik heb zat mensen aan de lijn gehad die ook bij Xs4all problemen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 22 mei 2004 @ 14:40:
Het gras bij de buren lijkt altijd groener ;)

xs4all heeft ook diverse problemen hoor, lees xs4all.general maar eens.
Waarom meteen beginnen over dat gras van de buren gedoe...
Ik ben harstikke tevreden over het gras van tweakdsl ... whats ya point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 18:45:
[...]

Waarom meteen beginnen over dat gras van de buren gedoe...
Ik ben harstikke tevreden over het gras van tweakdsl ... whats ya point.
Omdat jij xs4all als voorbeeld aan haald van een kwaliteits provider.
Er bestaat namelijk geen provider die je 99% kwaliteit kan geven, ze hebben allemaal wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er zoiets als een voortgangsindicator? Iets op de site waar je kan zien hoever je aanvraag is? Of is het gewoon afwachten en hopen dat alles goed gaat? :)

/edit: getver; scary shit. Ik krijg nèt een email van Cambrium over het volledige stappenplan. Je krijgt blijkbaar een aantal mailtjes, per stap 1. Zo kun je zelf zien hoe ver alles is. Wat een weird coincidence. Wat ik trouwens ook apart vind is de tijd van de email: 0.00. Zal wel geautomatiseerd zijn hoop ik :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de volgende email is al binnen. Ik dacht dat het misschien wel leuk was om hier een soort logboekje bij te houden w.b. de aanvraag. Misschien voor anderen die ook denken aan TweakDSL nemen. Portering staat op 4 juni. Hmm, dat is 9 werkdagen...dan is wachten ineens lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehe wel leuk van zo posting maar bij de 1 gaat het sneller dan de ander bij mij werkte het namelijk binnnen 10 werkdagen al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 werkdagen? Hoe zat het met jouw porteringsdatum? Viel die eerder dan volgens planning of was die gewoon heel snel na de aanvraag? Ik sta nu dus op volgende week vrijdag gepland, en dat vind ik vrij snel. Er stond ook in de email dat het sowieso niet eerder zou worden. Nou ben ik destijds met de Cistron aanvraag wel eerder geporteerd dan de planning aangaf (1 dag eerder ;)) dus ik ben benieuwd...
Dan nog de provisioning e.d., dus ik verwacht in die week erna wel online te zijn. Komt goed uit, want dan zit in inmiddels alweer aan mijn datalimiet bij de heren van Cistron :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:03:
10 werkdagen? Hoe zat het met jouw porteringsdatum? Viel die eerder dan volgens planning of was die gewoon heel snel na de aanvraag? Ik sta nu dus op volgende week vrijdag gepland, en dat vind ik vrij snel. Er stond ook in de email dat het sowieso niet eerder zou worden. Nou ben ik destijds met de Cistron aanvraag wel eerder geporteerd dan de planning aangaf (1 dag eerder ;)) dus ik ben benieuwd...
Dan nog de provisioning e.d., dus ik verwacht in die week erna wel online te zijn. Komt goed uit, want dan zit in inmiddels alweer aan mijn datalimiet bij de heren van Cistron :)
Het hangt een beetje van de drukte bij KPN af. Gewoon je modem er aan hangen en kijken wanneer je link krijgt.

De tekst van 'het zal niet eerder zijn', is er ingeplaatst om telefonische vragen tegen te gaan met betrekking tot de oplevering; zoals:

- morgen wordt mijn lijn opgeleverd, weten jullie het zeker?
- het is nu 10 uur en m'n lijn doet 't nog niet
- (wanneer komt de kpn monteur).

Het is wel raadzaam om binnen 3 a 4 werkdagen na de porteringsdatum de lijn ook echt getest te hebben; daarna komt namelijk de automatische fakturering op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 à 4 dagen NA de portering? Ik hang er vanavond al een modem aan en dan merk ik het wel :D. Kep nog geen naam, wachtwoord, instellingen of wat dan ook maar het modem staat nog geconfigureerd op een andere BBned instelling. VCI/VPI zal wel werken; veel meer is er niet nodig natuurlijk. Naam en wachtwoord gebruik je alleen bij PPPoA. (Ouwe zooi :))
Ik ga zeker wel bellen hoor, want de monteur staat op 04-06 op 0:00 dus dan moet hij beginnen! :P

/edit: Kreeg net weer een email dat de portering op 04-06 bevestigd is, om 12:06. Ik ga dus wel bellen om 12:07 als ik niet meer kan bellen LOL

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:03:
Ik weet niet meer wanneer dat was :) ben namelijk al even klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik zie het wel dan! Wie is er eigenlijk van TweakDSL zelf hier op dit forum? Ik neem aan o.a. Burne en Ghandi vanwege hun manier van schrijven...maar verder? Misschien staat het in de eerdere posts maar om nu 6000 postings door te nemen....solly...:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Gaat er nog iemand kijken naar de PHP parse foutmeldingen op de TweakDSL/Cable sites in de customerpannels? Geeft al geruimte tijd errors, staat niet echt profi. * I_stealth_I wordt er steeds op aangesproken omdat ik iemand heb geadviseerd tweak internet te nemen.

Please FIX it! :+

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 24-05-2004 22:53 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen login gegevens dus had het nog niet gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 24 mei 2004 @ 22:53:
Gaat er nog iemand kijken naar de PHP parse foutmeldingen op de TweakDSL/Cable sites in de customerpannels? Geeft al geruimte tijd errors, staat niet echt profi. * I_stealth_I wordt er steeds op aangesproken omdat ik iemand heb geadviseerd tweak internet te nemen.

Ik weet niet meer precies wie het zei op hier op got (burne d8 ik :?), maar de tweakdsl website wordt veranderd/vernieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

I_Stealth_I schreef op 24 mei 2004 @ 22:53:

Welke meldingen in het CustomerMenu dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:54:
[...]

Ik weet niet meer precies wie het zei op hier op got (burne d8 ik :?), maar de tweakdsl website wordt veranderd/vernieuwd...
Dat zei volgens mij Floris en zei het te hebben gehoord uit gebrouwbare bronnen.... als ik het goed heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No offense, maar het zou geen kwaad kunnen. ;)
Misschien moeten ze eens met ons praten...wij kunnen wel een websiteje bouwen met alles erop en eraan. :D (Automatiseringsbedrijf in Leiden)
Ben benieuwd naar het resultaat!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Koffie schreef op 25 mei 2004 @ 14:06:
[...]

Welke meldingen in het CustomerMenu dan :?
http://customer.cambrium.nl/
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/httpd/customer/www/php/functions.php on line 4

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie kan gewoon inloggen hoor :?
Geen enkele foutmelding kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

heb even wat vraagjes;

zit zo het topic door te lezen en nu vraag ik me af wat trainen betekend (iets van sneller laten lopen neem ik aan :?)
en ik heb nu een Telindus modem, maar wordt helemaal gestoord van dat ding
nu wil ik em inruilen (als dat kan) maar wat moet ik ervoor terug nemen dan, Alcatel 5??
zie namelijk dat iedereen die heeft

(ik vraag dit nu omdat normaal gesproken er iets van een FAQ aan het begin staat)

(ow en nog 1 wat kan ik het beste gebruiken voor nieuwsgroepen, grabit :? (hoort hier eigelijk niet maarja)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.