TweakDSL *new and/or improved* deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.564 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Trainen betekend hoe je modem communiceerd met de wijkcentrale. (even kort door de bocht uitgelegd) des te hoger des te beter,

Ik heb zelf een Alcatal 510

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 1024 / 8032
Uptime 42d 04:37

en zoals je ziet heb ik daar weinig last van :). Verder gebruik nieuwsserver niet echt. :) Maar ik heb er Newsleech voor :) en dat werkt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce666 schreef op 25 mei 2004 @ 21:18:
heb even wat vraagjes;

(ow en nog 1 wat kan ik het beste gebruiken voor nieuwsgroepen, grabit :? (hoort hier eigelijk niet maarja)
Grabit vind ik zelf heel erg lekker werken. Lekker simpel en snel.
Geen idee wat andere nieuwslezers voor voordelen hebben nog. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Even snel afvangen dan ;)
zit zo het topic door te lezen en nu vraag ik me af wat trainen betekend (iets van sneller laten lopen neem ik aan :?)
Nee trainen is de snelheid waarop je modem en de wijkcentrale overeenkomen te werken. Dit is niet echt beinvloedbaar (op een enkele, bij mij niet werkende, hack na en dan scheelt het nog niet veel).
en ik heb nu een Telindus modem, maar wordt helemaal gestoord van dat ding
nu wil ik em inruilen (als dat kan) maar wat moet ik ervoor terug nemen dan, Alcatel 5??
zie namelijk dat iedereen die heeft
Ik heb een ASUS, een Alcatel, een Copperjet, een Draytek en een E-Tech gehad, cq heb. Heb met weinig echt gedoe gehad, sommigen gingen alleen kapot.
Qua snelheid is de nieuwe Copperjet met Voicekanalen goed, de Asus trouwens ook, verder weinig mee getest. Qua opties is de Alcatel 510 wel goed schijnt. :)
(ik vraag dit nu omdat normaal gesproken er iets van een FAQ aan het begin staat)
Neuh ik had geen zin om een FAQ te maken, misschien komt dat ooit nog wel eens :)
(ow en nog 1 wat kan ik het beste gebruiken voor nieuwsgroepen, grabit :? (hoort hier eigelijk niet maarja)
NewsbinPro hoor ik telkens, maar ik werk op apple en daar is UniSon erg goed. (Vooral in het vreten van resources :P)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
Gisteren ook het aanmeldformulier afgedrukt en vanmorgen in de brievenbus gedaan.
Neem aan dat we een brief of een mailtje ofzo krijgen over hoe het verder gaat? :)
Ik heb genoeg van de problemen met Chello en het beleid van Chello, dus gisteren eindelijk m'n vader ook zover gekregen dat ik een TweakDSL Ultra aan mocht vragen :D
Ik hoop dus binnenkort tot het groepje (de groep) tevreden gebruikers hier te horen :p

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

een vraag die hier eigenlijk niet volledig in thuis past, maargoed;

Mijn alcatelrouter verbreekt SSH connecties als je bijvoorbeeld een terminal hebt openstaan, en je komt na bijvoorbeeld 5 minuten weer bij je machine terug dan is de sessie verbroken.

Ik moet mijn sessies open houden nu door bijv. top te draaien in de terminal zodat er verkeer blijft.

Hoe kan ik dit fixen?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]bartjenl schreef op 26 mei 2004 @ 20:58:
Gisteren ook het aanmeldformulier afgedrukt en vanmorgen in de brievenbus gedaan.
Neem aan dat we een brief of een mailtje ofzo krijgen over hoe het verder gaat? :)

Jep...ik heb dezelfde vraag 20-30 postings terug gesteld. En spontaan kreeg ik mails van Cambrium over de voortgang. Ik word vrijdag 04-06 geporteerd. Dit was 10 werkdagen na de aanvraag. Hoop dat het voor jou ook zo snel gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
I_Stealth_I schreef op 26 mei 2004 @ 22:53:
een vraag die hier eigenlijk niet volledig in thuis past, maargoed;

Mijn alcatelrouter verbreekt SSH connecties als je bijvoorbeeld een terminal hebt openstaan, en je komt na bijvoorbeeld 5 minuten weer bij je machine terug dan is de sessie verbroken.

Ik moet mijn sessies open houden nu door bijv. top te draaien in de terminal zodat er verkeer blijft.

Hoe kan ik dit fixen?
Heel stom misschien, maar weet je zeker dat het je Alcatel is, want vaak verbreekt een SSH-sessie zichzelf bij [x] seconden inactiviteit. (Waarbij Top schijnbaar niet als inactiviteit wordt gezien)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 00:58:
[...]
Jep...ik heb dezelfde vraag 20-30 postings terug gesteld. En spontaan kreeg ik mails van Cambrium over de voortgang. Ik word vrijdag 04-06 geporteerd. Dit was 10 werkdagen na de aanvraag. Hoop dat het voor jou ook zo snel gaat!
geporteerd? :?

[ Voor 3% gewijzigd door bartjenl op 27-05-2004 13:18 ]

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit houdt grofweg in dat er in de wijkcentrale een modem wordt geplaatst op jouw telefoonlijn, zodat daar het ADSL-signaal op kan.
De grootste bottleneck met dit soort dingen zit feitelijk bij de KPN; als zij tijd hebben dan installeren ze die zooi. De rest is allemaal administratief en vrij snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
het is gewoon oversteken van een draadje. Sir Soes, had al KPN en gaat dus naar BBned dat duurt 3 tot 5 weken. Als je eerder chello had en geen KPN adsl dan ben je binnen 14 dagen aangesloten gemiddeld.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Iemand toevallig ook problemen met het krijgen van een of renewen van IP adres lease van de DHCP server?

Krijg er namelijk geen meer, erg fijn na ruim 2 weken storing te hebben gehad, welgeteld 2 dagen online, en nu weer nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

AirtjE schreef op 27 mei 2004 @ 19:38:
Iemand toevallig ook problemen met het krijgen van een of renewen van IP adres lease van de DHCP server?

Krijg er namelijk geen meer, erg fijn na ruim 2 weken storing te hebben gehad, welgeteld 2 dagen online, en nu weer nix...
Geen last van, gistern vrij intensief gekloot met m'n server :) geen problemen gehad met het krijgen van ip ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Floris schreef op 27 mei 2004 @ 12:43:
[...]

Heel stom misschien, maar weet je zeker dat het je Alcatel is, want vaak verbreekt een SSH-sessie zichzelf bij [x] seconden inactiviteit. (Waarbij Top schijnbaar niet als inactiviteit wordt gezien)
Ik heb hetzelfde probleem gehad met bepaalde types Alcatel. Je kunt 2 dingen doen: òf een firmware=update doen, meestal verhelpt dat het probleem, of als SSH-client PuTTY gebruiken (www.hansheino.nl/putty.exe voor de versie met IPv6 ondersteuning >:)) en dan instellen bij Connection en dan null packets (keep connection alive) op 30 (30 seconden) zetten. Iedere 30 seconden wordt er dan via SSH een packet verstuurd (merk je niets van) en weg is je probleem. :*)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van de newsserver ?
Headers ophalen gaat wel rond de 700kb/s maar het downloaden gaat hier vaak 0kb/s tot 150kb/s ook al maak je meerdere connecties dan download die er altijd maar met 1 ipv met meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

ik heb weer eens gebeld met tweadsl, kreeg nu een ene kim aan de lijn , en die wist mij nu te vertellen , dat mijn mac adres niet gekoppeld kan worden aan een vast ip adres, omdat de ip adressen op zijn bij tweakdsl.

Het antwoord wil ik best geloven , maar ik ben nu al een maand bezig om erachter te komen waarom mijn mac adres niet gekoppeld kan worden aan een vast ip adres, en heb al vier keer een ander antwoord gehad.

Nu is mij gezegd dat het na weekend wel kan. Nu is na het weekend een wijd begrip, maar ik zal de tweede helft volgende week maar weer eens gaan bellen.
Kijken of ik dan weer een ander antwoord krijg.

Iemand anders wel eens afgescheept met zulke antwoorden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:21:
Headers ophalen gaat wel rond de 700kb/s maar het downloaden gaat hier vaak 0kb/s tot 150kb/s ook al maak je meerdere connecties dan download die er altijd maar met 1 ipv met meerdere.
Inderdaad...kom net thuis....newsserver heeft weken lang 100% perfect gewerkt ongeacht tijdstip...deze hickup was er gisterenavond ook rond 23:00 uur.

Vanochtend vroeg ging ie weer prima..nu hikt ie met 0 tot 150 i.p.v. 800 +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

sniklaas schreef op 28 mei 2004 @ 15:33:omdat de ip adressen op zijn bij tweakdsl.
Niet op, maar het lijstje met statisch uit te delen IP's moet bijgewerkt worden, en da's mijn klusje voor het weekend. We zijn vandaag intern verhuist, dus iedereen is bekaf van het sjouwen met printers, monitoren en bureau's, en van dat lijstje is niets terecht gekomen. Van de andere kant hadden we twee dagen voor de verhuizing uitgetrokken, en zijn we nu op draadjes na klaar. En Kim heeft je dus de volledige waarheid vertelt.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 28-05-2004 20:41 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sniklaas schreef op 28 mei 2004 @ 15:33:
ik heb weer eens gebeld met tweadsl, kreeg nu een ene kim aan de lijn , en die wist mij nu te vertellen , dat mijn mac adres niet gekoppeld kan worden aan een vast ip adres, omdat de ip adressen op zijn bij tweakdsl.

Het antwoord wil ik best geloven , maar ik ben nu al een maand bezig om erachter te komen waarom mijn mac adres niet gekoppeld kan worden aan een vast ip adres, en heb al vier keer een ander antwoord gehad.

Nu is mij gezegd dat het na weekend wel kan. Nu is na het weekend een wijd begrip, maar ik zal de tweede helft volgende week maar weer eens gaan bellen.
Kijken of ik dan weer een ander antwoord krijg.

Iemand anders wel eens afgescheept met zulke antwoorden ???
Ben al twee maanden bezig voor een vast ip.
Al twee keer gebeld en vier mails maar noppes nada niente vast ipnummer:-(
Geen antwoord op mails (werkelijk op geen enkele mail) en aan de telefoon vanalles beloven...
Dit accountje had ik genomen vanwege het vast ip dus nu geef ik geld uit voor niets:-( Leuk zo je hobby bedrijven:-((

Heb het inmiddels dus wel gehad met tweakdsl!

Mvg, Perry

- Uiteraard is de laatste mail ook aangetekend per post verstuurd! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 18:19:
[...]

Inderdaad...kom net thuis....newsserver heeft weken lang 100% perfect gewerkt ongeacht tijdstip...deze hickup was er gisterenavond ook rond 23:00 uur.

Vanochtend vroeg ging ie weer prima..nu hikt ie met 0 tot 150 i.p.v. 800 +.
Idem hier.... Ghandi, some hokus pokus please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Hebben er hier meer mensen last van dat e-mail niet meer aankomt? Ik heb al meerdere keren een e-mail naar mijzelf gestuurd (en anderen ook naar mij), maar van welk adres ik ook stuur ze komen maar niet aan. Login gegevens zijn goed, Outlook Express zoekt ook naar nieuwe e-mail, maar de melding geeft dat er geen nieuwe berichten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 21:46:
[...]
Ik heb een collega met hetzelfde probleem, maar bij hem lijkt het erop dat zn router om de een of andere reden niet mee wil werken.
Ik lever zelf regelmatig Tdsl lijntjes op voor telewerkers (IPsec VPNs en dan wil je echt wel een fixed IP hebben) en daar zijn tot nu toe de "vaste" ip addies altijd gelukt...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 21:46:
[...]

Geen antwoord op mails (werkelijk op geen enkele mail) en aan de telefoon vanalles beloven...
Dit accountje had ik genomen vanwege het vast ip dus nu geef ik geld uit voor niets:-( Leuk zo je hobby bedrijven:-((

Heb het inmiddels dus wel gehad met tweakdsl!

Mvg, Perry

- Uiteraard is de laatste mail ook aangetekend per post verstuurd! -
hehe overdrijven is ook een vak. maar goed. tis idd vervelend ik heb gelijk al eeen vast ip maar heb al even internet. Maar goed zoals burna al zegt vanaf aankomend weekend kan het weer als alles goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Zo, wij zijn nu ook verhuist, en ik heb de aanvraag (in combinatie met het kpn
contract + een kopie ID) op de bus gedaan. Wel een beetje omslachtig want bij
Demon kon je je gewoon online aanmelden.

Overigens kan ik op de site van Tweakdsl nergens iets vinden over de status van
je aanvraag (maar misschien heb ik nog niet goed gekeken).

Wat overigens ook verdacht is dat bij de postcodecheck Demon niet beschikbaar is
(centrale vol), en tweakDSL wel. Nou ja, ik zie het allemaal wel. Een kpn bel-basis
abbonement is aanwezig en er bevindt zich geen andere adsl provider op.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Snowwie schreef op 29 mei 2004 @ 14:13:
Zo, wij zijn nu ook verhuist, en ik heb de aanvraag (in combinatie met het kpn
contract + een kopie ID) op de bus gedaan. Wel een beetje omslachtig want bij
Demon kon je je gewoon online aanmelden.

Overigens kan ik op de site van Tweakdsl nergens iets vinden over de status van
je aanvraag (maar misschien heb ik nog niet goed gekeken).

Wat overigens ook verdacht is dat bij de postcodecheck Demon niet beschikbaar is
(centrale vol), en tweakDSL wel. Nou ja, ik zie het allemaal wel. Een kpn bel-basis
Als alles goed verloopt gaat Demonfreak dan TweakDSLfreak heten?
:+

Als het goed is, krijg je via de mail een 'stappenplan' zo kan je dan een beetje bijhouden hoe je aanvraag verloopt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Het heeft even geduurd (daar heb ik alle begrip voor) maar ik heb nu mijn vaste ip adres. Er wordt dus geen onzin verteld.

Alleen de newsserver loopt momenteel nog steeds niet optimaal. Was ist los?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
Zondagskindje schreef op 29 mei 2004 @ 14:23:
[...]

Als het goed is, krijg je via de mail een 'stappenplan' zo kan je dan een beetje bijhouden hoe je aanvraag verloopt.
heb geen haast, maar hoe lang duurt 't normaal voor je zo'n stappenplanmailtje krijgt?
Ik heb woensdagochtend aanmeldingsformulier op de bus gedaan dus moet donderdagmiddag binnen zijn gekomen.. toen was er dus blijkbaar interne verhuizing (??).. wanneer kan ik dan dat stappenplan verwachten? (geen haast, wel benieuwd :+ )
Snowwie schreef op 29 mei 2004 @ 14:13:
dat hadden wij ook inderdaad.. bij demon kunnen ze blijkbaar ook niet zeggen wat er aan de hand is ofzo.. gebeld en gemaild, maar ze willen 't niet zeggen.. alleen dat je dan maar je mailadres achter moet laten..ja.. dan krijg je iets te horen zodra het wel kan, maar of dat nou over een paar dagen of over een paar maanden is... 8)7
Alle andere bbned aanbieders en ook bbned.nl gaven aan in postcodecheck dat het wel kon, dus dan maar de tweede keus (sorry :p wel een hele goeie tweede ;) ) TweakDSL aangevraagd..

Waarom staat TweakDSL trouwens niet bij de aanbieders van internet in de Consumentengids? ;) (ik weet 't antwoord wel, maar misschien kunnen ze daar bij TweakDSL iets aan doen? Klanten werven :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi m8 waarom ken er nog maar met 3 porten downloaden via news groepen iemand anders ook last van :( |:( O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

400 news.cambrium.nl Your Host Connection Limit reached :z :Z
Ken nu helemaal niks meer doen ??? help iemand !!! was dat voor ongein :( :(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Smallblock schreef op 29 mei 2004 @ 18:11:
Alleen de newsserver loopt momenteel nog steeds niet optimaal. Was ist los?
Ik heb begrepen dat 'ie om een of andere reden nog maar naar 1 schijf wilde schrijven. Dat is verholpen, en hij heeft het nu weer erg druk met inhalen van de achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Burne schreef op 29 mei 2004 @ 22:38:
[...]

Ik heb begrepen dat 'ie om een of andere reden nog maar naar 1 schijf wilde schrijven. Dat is verholpen, en hij heeft het nu weer erg druk met inhalen van de achterstand.
Hoe zit het met de mailserver:
Hebben er hier meer mensen last van dat e-mail niet meer aankomt? Ik heb al meerdere keren een e-mail naar mijzelf gestuurd (en anderen ook naar mij), maar van welk adres ik ook stuur ze komen maar niet aan. Login gegevens zijn goed, Outlook Express zoekt ook naar nieuwe e-mail, maar de melding geeft dat er geen nieuwe berichten zijn.
Ik krijg namelijk geen nieuwe berichten meer binnen, versturen kan ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bobje86nl schreef op 30 mei 2004 @ 00:54:
Hoe zit het met de mailserver:
Daar lijkt helemaal niets mis mee. Een testmailtje over en weer komt er in een seconde of vijf doorheen. (Ik heb eens een maillusje gemaakt wat mail via m'n eigen server langs een handvol servers van werkgevers jaagt, om uiteindelijk weer op m'n eigen doos uit te komen. Het idee was om een goede check op snelheid te hebben. Dat mailje is om 00:58:43 de pijp ingegaan en er om 00:58:48 weer uitgekomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Burne schreef op 30 mei 2004 @ 01:04:
[...]

Daar lijkt helemaal niets mis mee. Een testmailtje over en weer komt er in een seconde of vijf doorheen. (Ik heb eens een maillusje gemaakt wat mail via m'n eigen server langs een handvol servers van werkgevers jaagt, om uiteindelijk weer op m'n eigen doos uit te komen. Het idee was om een goede check op snelheid te hebben. Dat mailje is om 00:58:43 de pijp ingegaan en er om 00:58:48 weer uitgekomen.)
Volgend mij klopt alles in mijn instellingen. Ik heb ook niets veranderd, het probleem leek zelf te komen. Zijn dit de goede gegevens (op mijn eigen gegevens na):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/tdsl1.jpg

Rijnaard is hier het accountnaam, ik maak gebruik van de all-catchmethode, alleen wat ik ook voor het @-teken zet, het komt niet aan.
edit:
Wachtwoord is goed, daarmee kan ik wel met "rijnaard" inloggen op mijn webspace.

edit:
Ik heb nog een een screen gemaakt van wat ik in mijn ftp / webspace tegenkwam. Dit lijken de e-mailtjes wel die ik moet ontvangen, maar die niet worden opgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/tdsl2.jpg

edit:
Als ik die bestanden in de dir "/Maildir/new" zet, dan worden ze wel opgehaald. Het lijkt dus alsof de berichtjes gewoon in de verkeerde map terecht komen, of Outlook Express de verkeerde map wilt ophalen.

Iemand een idee?

[ Voor 32% gewijzigd door Bobje op 30-05-2004 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

doe es ouderwets telnetten ?

telnet pop.tweakdsl.nl 110
user rijnaard
pass <jouwpass>
list

om te nokken: quit

Als je dat wel lukt:
Stel vervolgens eens een nieuwe Identity / profile in je MUA en probeer het daar eens mee?

edit na edit vorige poster 8)7 nee, dan gaat dat niet lekker werken nee.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 30-05-2004 01:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
BackSlash32 schreef op 30 mei 2004 @ 01:38:
doe es ouderwets telnetten ?

telnet pop.tweakdsl.nl 110
user rijnaard
pass <jouwpass>
list

om te nokken: quit

Als je dat wel lukt:
Stel vervolgens eens een nieuwe Identity / profile in je MUA en probeer het daar eens mee?

Dat laatste heb ik geprobeerd, maar ook die worden niet opgehaald.

Telnet werkt overigens niet, ik krijg de melding dat het commando niet bestaat.

Wat bedoel je met
En vooral, wat kan ik aan doen ;)?

[ Voor 14% gewijzigd door Bobje op 30-05-2004 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

400 news.cambrium.nl Your Host Connection Limit reached O-) O-)
Ken nu helemaal niks meer doen ??? help iemand !!! was dat voor ongein :( :(

Krijg nog steeds deze melding ( 30-05-2004 ) :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

bartjenl schreef op 29 mei 2004 @ 19:13:
[...]

heb geen haast, maar hoe lang duurt 't normaal voor je zo'n stappenplanmailtje krijgt?
Ik heb woensdagochtend aanmeldingsformulier op de bus gedaan dus moet donderdagmiddag binnen zijn gekomen.. toen was er dus blijkbaar interne verhuizing (??).. wanneer kan ik dan dat stappenplan verwachten? (geen haast, wel benieuwd :+
Ik werk niet bij TweakDSL dus kan ik je daar geen antwoord opgeven.
Toen ik meer dan een jaar geleden mijn abbo aanvroeg, werkte ze nog niet met het stappenplan. Als je wat duidelijkheid wil, raad ik je aan om ze even te bellen. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:21:
Ja, ook hier niet hoger dan 80 a 100 kb/s, wel 8 connecties tegelijk.
Headers gaat wel als een trein inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik ook last van O-)
MMM ken beter zeggen news groepen leggen plat komt niks meer binnen als alleen headers. :( :(
Ben nou net een maand lid van tweakdsl wat in deze maand mee maak had in 3 jaar niet bij( email,news groepen een beetje brak) zonnet.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Floris schreef op 26 mei 2004 @ 11:57:
[...]
Even snel afvangen dan ;)

[...]

Nee trainen is de snelheid waarop je modem en de wijkcentrale overeenkomen te werken. Dit is niet echt beinvloedbaar (op een enkele, bij mij niet werkende, hack na en dan scheelt het nog niet veel).

[...]

Ik heb een ASUS, een Alcatel, een Copperjet, een Draytek en een E-Tech gehad, cq heb. Heb met weinig echt gedoe gehad, sommigen gingen alleen kapot.
Qua snelheid is de nieuwe Copperjet met Voicekanalen goed, de Asus trouwens ook, verder weinig mee getest. Qua opties is de Alcatel 510 wel goed schijnt. :)

[...]
Neuh ik had geen zin om een FAQ te maken, misschien komt dat ooit nog wel eens :)

[...]

NewsbinPro hoor ik telkens, maar ik werk op apple en daar is UniSon erg goed. (Vooral in het vreten van resources :P)
ok heb nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://hoefakker.tweakdsl.nl/modem.JPG
kon toch zweren dat ik voorheen 8192 kbps had staan i.p.v 7424 kbps
maar hoe train ik em dan :?

(p.s: jammer van de FAQ :) & in case someone's wondering mac heb ik weggelaten )

[ Voor 3% gewijzigd door geforce666 op 30-05-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het kan zijn dat met de update (als die geweest is dat heb ik niet gelezen) hij lager trained dan daar voor dat heeft te maken hoe goed de software in de modems met elkaar werken. Bij mij ging hij maar heeel klein beetje achter uit en bij sommige best veel. Daar is eigenlijk weinig aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Floris schreef op 27 mei 2004 @ 12:43:
[...]

Ja ik weet zeker dat het aan de alcatel ligt, die verbreekt zelf verbindingen. Na x minuten gooit hij bijv SSH eruit
. Dit doet NAT denk ik.

Probeer zelf maar ff, open een ssh sessie en log alleen maar eens in. Zet je sessie maar een op de achtergrond en kijk na 10 minuten nog maar eens. Dat is ie eruit geklapt. :|

Hier MOETEN wel meer mensen last van hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 31-05-2004 00:31 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 21:48:
MMM ken beter zeggen news groepen leggen plat komt niks meer binnen als alleen headers. :( :(
Ben nou net een maand lid van tweakdsl wat in deze maand mee maak had in 3 jaar niet bij( email,news groepen een beetje brak) zonnet.
Zonnet heeft niet eens een produkt wat de naam nieuwsgroep waardig is.
Mijn twee collega's met Zonnet als ADSL provider hebben alle 2 als primary newsserver Astraweb. Die van mij is Tweak en dan Buzzard als backup.
Ondanks de lagere snelheid was bij mij vandaag alles nog compleet.

Betekent niet dat er nu niets aan de hand is, want het draait qua snelheid maar op 25% van het normale niveau... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Azqi op 31-05-2004 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 21:48:
Je kunt het bij 1 keer melden houden. Drie keer zo overdreven laten weten dat een dienst gedeeltelijk is weggevallen is echt niet nodig. Mail/bel ze maar eens als je er zo'n haast mee hebt.

En ik zal het nogmaals herhalen overigens: Usenetaccess (de binaries) wordt in geen geval gegarandeerd of iets in die richting, en overdreven moeilijk doen als het eventjes tijdelijk onbeschikbaar is...slaat dus ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 29 mei 2004 @ 11:40:
[...]

hehe overdrijven is ook een vak. maar goed. tis idd vervelend ik heb gelijk al eeen vast ip maar heb al even internet. Maar goed zoals burna al zegt vanaf aankomend weekend kan het weer als alles goed gaat :)
Wat bedoel je met overdrijven?

Mvg, Pery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bobje86nl schreef op 30 mei 2004 @ 01:43:
[telnet uitlegje]
Dat laatste heb ik geprobeerd, maar ook die worden niet opgehaald.

Telnet werkt overigens niet, ik krijg de melding dat het commando niet bestaat.
dude, geen telnet client? > probeer het met hyperterminal dan..
En vooral, wat kan ik aan doen ;)?
Niks.
Ik las na jou edit dat je je mails verplaatst had naar de /new dir en toen wel je mails kon ophalen.
Ergo: probleem zit blijkbaar niet aan jouw kant maar op je serverspace omdat daar de mail verkeerd (?) wordt weggezet.
Dan heeft het weinig zin om het met een ander mailprog te proberen omdat die ook niet die mails gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Zondagskindje schreef op 29 mei 2004 @ 14:23:
[...]

Tja, ik had dan ook liever Demon gehad (een kleine jaar lang nooit geen problemen
mee gehad, altijd topsnelheden 850kb/s down en 85kb/s up), maar door de
verhuizing moet ik noodgedwongen op een andere provider overstappen. De
meningen over tweakdsl zijn over het algemeen positief, een provider idem als
Demon, alleen ietsiepietsie duurder :)
Ik heb de envelop overigens woensdag op de bus gedaan.

* Snowwie wacht rustig af, en wellicht plaats ik een verzoek in SoM voor een naamswijziging. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
Snowwie schreef op 31 mei 2004 @ 19:39:
[...]Ik heb de envelop overigens woensdag op de bus gedaan.

:)
join the club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het al vaker langsgekomen in dit topic, maar wat is het meest gebruikte modem (ISDN) met tweakdsl? Ik heb zelf de Speedtouch 510i besteld, maar die zou "maar" trainen op 832kbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 23:47:
Misschien is het al vaker langsgekomen in dit topic, maar wat is het meest gebruikte modem (ISDN) met tweakdsl? Ik heb zelf de Speedtouch 510i besteld, maar die zou "maar" trainen op 832kbit up.
Dit is niet waar, iig niet voor de analoge versie.. die traint gewoon keurig op 1024...

de Newsserver draait overigens weer als een tiet, haal weer m'n normale 870kB/sec +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 23:47:
ISDN heeft allerlei limitaties die voor analoog niet (of minder) gelden; volgensmij kun je met ISDN ook niet een hogere upload halen dan die 832...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 01 juni 2004 @ 11:35:
[...]

ISDN heeft allerlei limitaties die voor analoog niet (of minder) gelden; volgensmij kun je met ISDN ook niet een hogere upload halen dan die 832...
Hmm, daar ben ik lekker mee dan :'(
Ik speciaal op de ISDN-lijn aangevraagd omdat op mijn analoge lijn de BBned van Cistron nog zit en het overstappen me nog te lang zou duren. Nouja, ik zie wel wat voor snelheid ik haal. Mijn Allied Data Copperjet 810 trained nu ook niet op 1024 maar ergens op 800, dus slechter wordt het waarschijnlijk niet ;)
Vrijdag portering, dus provisioning zal dan wel snel volgen. Als alles goed gaat volgende week online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het volgende probleem, ADSL over ISDN ik krijg keurig wel een verbinding zelfs het IP adres van de gateway van Tweakdsl maar geen IP adres en dus verder geen IP verbinding ook een ATMloopback test failed. Ik heb al een ander modem/router geprobeerd maar helaas probleem is er al meer dan een week (woensdag telefonisch gemeld daarvoor mail) iemand bekend met probleem ik krijg nog niet echt respons van Tweakdsl. Gezien het feit dat het de verbinding van ons Clubhuis (Scouting) is wel erg vervelend.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Frogmen: Bel nog een keertje met Tweak. Zeker als je meld dat je al een tijdje bezig bent hiermee kunnen ze in je tickets zien hoe het er voor staat en wie ze eventueel moeten aanspreken binnen Tweak.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Mijn Draytek Vigor 2600W traint standaard op 832000 en na tweaken op 896000. Het is wel gelukt om 928000 te halen, maar dat bleek niet stabiel.

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tevens is het bij elke "aanmelding" weer afwachten waar de modem op traint. De ene keer is het 7400 down en dan is het 7800 down. Met upload is het precies zo. Het is maar net hoe goed het signaal is op dat moment. Overigens is dit alleen met "uncapped" abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Xandrios schreef op 01 juni 2004 @ 11:35:
[...]

Mijn E-tech 4 ports ADSL/ISDN geeft dit aan:
Line Status showtime (G.DMT)
Downstream Rate 2048 kbps (interleaved)
Upstream Rate 992 kbps (interleaved)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 01 juni 2004 @ 11:18:
[...]

de Newsserver draait overigens weer als een tiet, haal weer m'n normale 870kB/sec +
Dat zou wellicht kunnen...maar sinds gisterenavond 12 uur geen komplete files meer in de populaire groepen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ja, maar dat is een E-Tech. Die sla ik even over als je het niet erg vindt. 3 stuks geleverd en 3 stuks problemen :(
Allemaal met de "goede" firmware en goede instellingen. Ik ga het met een Speedtouch 510i proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 18:15:
[...]

Dat zou wellicht kunnen...maar sinds gisterenavond 12 uur geen komplete files meer in de populaire groepen... :'(
Die komen ook weer vanzelf compleet. M'n collega is ongeveer 4 dagen aan het zoeken geweest naar een probleempje, wat achteraf gewoon een rotte disk was, die niet in de logfiles verscheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje aan de kenners hier. Mijn probleem is het volgende, een jaar geleden kreeg ik mijn ultra abbo bij Tweak en downde meteen met 680kb/s. Maakte niet uit wanneer en wat. Van de een op de andere dag viel ik terug naar 560kb/s en ook hier maakte het niet uit wanneer en waar vandaan ik downloade. Deze snelheid had ik altijd. Hij begon dan op 680kb/s en viel gelijk in stappen van 10-15kb/s terug naar 560kb/s.Ikond dat vreemd en tweak heeft bbned laten meten en die ontdekte dat er iets mis was met een "verdeelkaart" in de centrale.
Na deze vervangen te hebben schoot ik weer met een 120kb/s omhoog. Helaas maar voor 2 weken want van de een op andere dag was het weer raak. Na vele malen bellen met tweak kreeg ik iemand aan de telefoon (Burne meen ik) die ook wel eens hier op mailtjes reageert en waar ik goed door ben geholpen. Ook was na dit gesprek mijn verbinding 2 dagen later weer sneller. Nu weet ik niet of er toen iets aan is gedaan of dat dat toeval was. Maar goed ik heb nu weer van de een op andere dag (zaterdag op zondag ) hetzelfde en vroeg mij af of meerdere mensen hier last van hebben??
Ik weet dat het nog wel snel is maar toch.
Ik blijf het maar vaag vinden hoor. Burne misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze vervangen gewoon je verdeelkaart steeds weer voor een oude, tot je het weer doorhebt en belt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

Net weer gebeld met Tweakdsl, als het goed is zou ik nu een vast ip adres moeten hebben, ben benieuwd als ik zo thuis kom, routertje effe rebooten en dan maar afwachten ,

wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat niet zo lekker....

6/2/2004 18:34:40> Lost contact with DNS servers
6/2/2004 16:20:30> Regained contact with DNS servers
6/2/2004 16:17:0> Lost contact with DNS servers
6/2/2004 16:16:36> Regained contact with DNS servers
6/2/2004 16:16:23> Lost contact with DNS servers

en m'n date rate's zijn gehalveerd naar: 4192 | 544 kbps :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 19:49:
het gaat niet zo lekker....

6/2/2004 18:34:40> Lost contact with DNS servers
6/2/2004 16:20:30> Regained contact with DNS servers
6/2/2004 16:17:0> Lost contact with DNS servers
6/2/2004 16:16:36> Regained contact with DNS servers
6/2/2004 16:16:23> Lost contact with DNS servers

en m'n date rate's zijn gehalveerd naar: 4192 | 544 kbps :X :?
Totaal geen problemen met DNS hier :)

En aangezien jou lijn zo instabiel is (lijkt het), denk ik dat het probleem ook zit tussen jou en de centrale...

Niet toevallig de telefoonsnoeren ge re-organiseerd de afgelopen dagen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope lig al vanaf begin zo....

maar ik zal hem eens de router resetten kijken of er dan weer beweging in te krijgen is :s

/edit
reset heeft niet geholpen krijg nog steeds geen dns maar hij trained nu ieder geval weer op de juiste snelheid... 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 21:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Hier ligt de DNS server er ook uit... Msn en got doet het nog wel maar de rest niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ik gebruik andere DNS-servers (TrueServer: 213.239.128.3 / 213.239.176.4 / 213.239.128.5) en heb daarom eigenlijk nooit problemen, maar qua verbinding heb ik eigenlijk nooit issues en dat terwijl mijn SNR-margin en die andere rommel nogal naadje zijn.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DNS doet t weer zo te zien, wat kun je het beste instellen als DNS servers? Primair die van Tweak denk ik (welke is dat), en welke als secundair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Zoals gezegd gebruik ik de DNS-servers van TrueServer, die zijn tot nu toe erg betrouwbaar gebleken. Deze zou ik dan ook als secundair of primair instellen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
wagenveld schreef op 02 juni 2004 @ 23:25:
DNS doet t weer zo te zien, wat kun je het beste instellen als DNS servers? Primair die van Tweak denk ik (welke is dat), en welke als secundair?
217.19.16.131 bleek een slechte response te geven; de ander, 217.19.16.132 heeft geen problemen gegeven.

Je krijgt een dns server automatisch toegewezen; afhankelijk van het OS gebruik je er eentje of beiden; in geval van beiden, krijg je gewoon een langzamere response, omdat hij om beurten eerst de een en dan de ander gebruikt (en degene die niet werkt geeft dan een timeout).

Het is niet zo aan te geven dan 1 dns server beter is als de ander.

Wat vooral jammer is, is dat de melding - welke door 5 man kan worden opgelost - zo laat als probleem bij ons duidelijk is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een positieve klacht indienen. Ik ging vandaag (woensdag 02-06) alvast het modem aansluiten en de splitter e.d., zodat ik na vrijdag (portering) rustig kan aankijken wanneer ik online ben. Na alles aangesloten te hebben (Speedtouch 510i) zag ik het online-lampje (@-teken) groen worden. :?
Ik snapte er niks van maar concludeerde dat de portering misschien vervroegd was? Anyway, ik het modem aansluiten op mijn router en...WTF!!!! IP-adres en alles!!
Ik heb gewoon een werkende verbinding!! :?
Met Speedtest 650 down en 62 up. Kan dus nog wel een stuk beter maar dat is misschien finetunen.

Klacht is dus: Ik heb nog niet eens een loginnaam + wachtwoord van TweakDSL, geen post of email, NIKS gehad (ja, het stappenplan van Cambrium maar dat was pas stap 3!) en ik heb al WEL een werkende verbinding en al! Euhm...apart :)
Ik stuur dit ook nog even naar TweakDSL zelf, maar ik wilde jullie dit niet onthouden.
Met andere woorden: zodra je de aanvraag verstuurd hebt; sluit het modem aan en je ziet dat je binnen 2 weken aangesloten bent!! (7 werkdagen in mijn geval, maar ik controleerde het nu "pas").

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

mensen, ik wil effe zeggen dat ik weer helemaal blij ben. Na ruim 1.5 maand bellen en mailen met tweakdsl heb ik eindelijk mijn vaste ip adres, kan ik weer aan de slag met mijn webserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ghandi schreef op 02 juni 2004 @ 23:36:

Wat vooral jammer is, is dat de melding - welke door 5 man kan worden opgelost - zo laat als probleem bij ons duidelijk is geworden.
Lijkt me overigens niet echt verstandig om mensen binnen je eigen organisatie andere DNS servers te laten aanraden (zakelijk gezien dan) zoals hierboven gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 03 juni 2004 @ 09:13:
[...]

Lijkt me overigens niet echt verstandig om mensen binnen je eigen organisatie andere DNS servers te laten aanraden (zakelijk gezien dan) zoals hierboven gebeurt...
Floris is ook -naar mijn informatie- geen werknemer bij TweakDSL.

Plus hij geeft alleen aan dat hij andere DNS servers gebruikt en dat die altijd werken. Hij raadt je niet aan om deze dan maar te gaan invoeren.

't Kan namelijk gebeuren dat bijv Trueserv ineens zegt: "hej!! alleen nog maar mensen die direct een connectie bij ons hebben mogen der gebruik van maken." Dat hebben namelijk al meer providers (als xs4all volgens mij) gedaan.

edit:
mmm andere pc, andere inlog naam, k ben dus Sa1

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

sniklaas schreef op 03 juni 2004 @ 09:06:
mensen, ik wil effe zeggen dat ik weer helemaal blij ben. Na ruim 1.5 maand bellen en mailen met tweakdsl heb ik eindelijk mijn vaste ip adres, kan ik weer aan de slag met mijn webserver
Tis idd heel vervelend dat je 1.5 maand heb moeten wachten, reden is echter ook al gegeven. En je hebt em nu duss..

Maar dat je nu eindelijk weer met je webserver aan de slag kunt is natuurlijk dikke BS. Als je een dynamisch ip hebt, veranderd ie echt niet iedere dag. Je kunt dan makkelijk bij bijv www.dnsalias.org een alias aanmaken, of als je via een domein doet .. kun je dat ook gewoon veranderen ..

Plus je kon gewoon doorwerken aan je webserver hor tijdens het niet hebben van een static ip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 03 juni 2004 @ 12:56:
[...]
Als je een dynamisch ip hebt, veranderd ie echt niet iedere dag.... ..
Klopt als een bus..heb nooit een vast ip genomen en al maanden, sinds cisco verhuizing in maart, dezelfde ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die niks via news groepen binnen of de groepen kunnen refresen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meschien komt het hier door.
03/06/2004: storing news server
er is op dir moment een storing op de newsserver. We zijn aan het onderzoeken wat er gaande is. excuses voor de overlast

Uurtje later denk ik.
03/06/2004: News storing
Op dit moment is er een engeneer naar het datacenter om te kijken wat er aan de hand is. De stroing zal naar alle waarschijnlijkheid tot 24:00 gaan duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

04/06/2004: update newsserver :) :) :)
Het probleem is gevonden, 1 van de spool disks had kuren maar is weer online gebracht. Op dit moment moeten de headers weer opnieuw worden aangemaakt. Dit kost veel capaciteit van de machine. Daarom is deze tot in de loop van morgenochtend niet bereikbaar. :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 16:27:
[...]

Klopt als een bus..heb nooit een vast ip genomen en al maanden, sinds cisco verhuizing in maart, dezelfde ip.
Ik overigens niet. Heb gister even gedisconnect (half uurtje, nog niet eens) en hoppa, meteen een heel ander IP-adres :(
(en ik ben sinds eergister aangesloten dus dat wisselt nogal vaak denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gehoord dat je d.m.v. je MAC adres je een vast IP kan krijgen. Is niet zo heel belangrijk, ik ga eerst kijken hoe stabiel de boel is. (lees: hoe lang ik online blijf en datzelfde IP behoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

04/06/2004: Nieuwserver..... ;) ;) ;)
De nieuwsserver zal vanmiddag rond 17:00 weer draaien :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 13:17:
04/06/2004: Nieuwserver..... ;) ;) ;)
De nieuwsserver zal vanmiddag rond 17:00 weer draaien :9~ :9~ :9~
En nu wel een beetje rustiger aan doen, ja? Jullie hebben met dat geleech in zes weken tijd een splinternieuwe 250Gbyte SATA-schijf tot op de draad versleten. Het is dat we er nog 14 hebben (en dan die 14 SCSI-schijven nog), anders was het mooi pech geweest. :+

De meneer van de nieuwsdoos is er even niet. Die heeft tot half zes vanochtend voor jullie zitten zweten dus die gaat even bijslapen. :Z Nog een reden om je te gedragen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Burne schreef op 04 juni 2004 @ 21:43:
[...]

En nu wel een beetje rustiger aan doen, ja? Jullie hebben met dat geleech in zes weken tijd een splinternieuwe 250Gbyte SATA-schijf tot op de draad versleten. Het is dat we er nog 14 hebben (en dan die 14 SCSI-schijven nog), anders was het mooi pech geweest. :+

De meneer van de nieuwsdoos is er even niet. Die heeft tot half zes vanochtend voor jullie zitten zweten dus die gaat even bijslapen. :Z Nog een reden om je te gedragen. :P
:D :D

Ik wil me er overigens totaal niet mee bemoeien...maar zou dit niet simpelweg kunnen komen doordat het SATA schijven zijn? Die zijn meestal gemaakt voor de desktopmarkt, en daarom ook met een lage MTBF. In zo'n high-end omgeving kan ik me voorstellen dat er dan redelijk vaak eentje stuk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Oh, gelukkig! 6 weken oud, dan heb je nog garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op 04 juni 2004 @ 22:19:
...maar zou dit niet simpelweg kunnen komen doordat het SATA schijven zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.promise.com/product/images/VTrak15100-web.jpg

Zo van een foto zegt meer dan duizend woorden. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Burne schreef op 05 juni 2004 @ 00:56:
[...]

[afbeelding]

Zo van een foto zegt meer dan duizend woorden. :z
Hij draait echt weer als een tiet.. kom geregeld boven de 900kB/sec uit.. en al helemaal niet onder de 860kB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
[...]

Ahum die paar gig die wij leechen stellen nixs voor ten opzichte van de feed :o

Slapende news admin? Die man moet 24 uur voor ons klaar staan hoor, een stretcher naast de news server moet voldoende zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Sa1 schreef op 05 juni 2004 @ 19:25:
[...]
Hij draait echt weer als een tiet.. kom geregeld boven de 900kB/sec uit.. en al helemaal niet onder de 860kB/sec
Heb wel wat last van missende delen momenteel, een peering probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

NLsandman schreef op 06 juni 2004 @ 02:40:
[...]

Heb wel wat last van missende delen momenteel, een peering probleempje?
tot nog toe alles wat ik wilde downloaden (dvd + paar divx + wat apps (backups uiteraard)) was alles compleet.. maar 't kan zijn hor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

NLsandman schreef op 06 juni 2004 @ 02:38:
[...]

Ahum die paar gig die wij leechen stellen nixs voor ten opzichte van de feed :o

Slapende news admin? Die man moet 24 uur voor ons klaar staan hoor, een stretcher naast de news server moet voldoende zijn :P
Gewoon mirrorren die boel. Huppa nog een nieuwsserver met een zo'n leuk promise schijven cabinetje O+ Kan de admin ook vaker :Z :Z

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 06-06-2004 10:09 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Ik ben van plan om misschien over te stappen van XS4ALL Basic ADSL (€ 59,95 p/m) naar TweakDSL UltraDSL ( € 69,95). Dit scheelt mij een tientje per maand, maar ik krijg er wel dik 600kb/s downloadsnelheid bij zonder datalimiet :) Ik heb 2 vragen:

- Betaal ik dit bedrag (€ 69,95) alleen aan TweakDSL, waar dan nog een bedrag bij komt voor KPN, of is dit het totaal bedrag dat wordt gesplit door TweakDSL & KPN?

- Hoe lang zal het duren met het overstappen (lees: Hoe lang zit ik zonder internet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

EmRuTToY schreef op 06 juni 2004 @ 13:33:
Ik ben van plan om misschien over te stappen van XS4ALL Basic ADSL (€ 59,95 p/m) naar TweakDSL UltraDSL ( € 69,95). Dit scheelt mij een tientje per maand, maar ik krijg er wel dik 600kb/s downloadsnelheid bij zonder datalimiet :) Ik heb 2 vragen:

- Betaal ik dit bedrag (€ 69,95) alleen aan TweakDSL, waar dan nog een bedrag bij komt voor KPN, of is dit het totaal bedrag dat wordt gesplit door TweakDSL & KPN?

- Hoe lang zal het duren met het overstappen (lees: Hoe lang zit ik zonder internet?)
Je betaald dit bedrag alleen aan TweakDSL, het gaat niet over het KPN netwerk maar over het BBneD netwerk.

Het zal wel lang gaan duren, aangezien eerst xs4all je lijn moet vrijgeven, vervoglens moet kpn der af en dan moet bbned der op en dan pas kun je gaan internetten, k meen dat dit toch zeker wel 4 week in beslag neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Sa1 schreef op 06 juni 2004 @ 14:03:
[...]
k meen dat dit toch zeker wel 4 week in beslag neemt...
Dat is best wel minder :( , OPTA moet hier echt wat aan gaan doen (zijn ze ook van plan volgens mij). Ik denk dat ik nog maar even wacht, totdat het proces wat soepeler verloopt, want 4 weken zonder internet is ook niet niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haai :)
Heb nu 2 weken Tweakdsl, en het 1e weekend ging het d/l van het usenet als een speer. Snelheid was altijd boven de 800 KB/sec, en ik had geen par bestanden nodig. Na de problemen van de week met de newsserver is het echter droevig gesteld , haast alles is incompleet. Nu hoop ik dat iemand mij kan vertellen waarom het nu zo slecht loopt...Het is namelijk ZEER frustrerend met een 8 Mbit verbinding nix te kunnen d/l, omdat je ze toch niet compleet krijgt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Omdat hij een nacht is plat geweest afgelopen week :)

Je zult nog een paar dagen moeten wachten, dan is alles weer aangevuld. En dan zal alles ook compleet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 15:30:
Nu hoop ik dat iemand mij kan vertellen waarom het nu zo slecht loopt...
Als je nou eens een stukje terugleest. Zou dat helpen? Wat denk je dat er op die stukke harde schijf gestaan heeft? Groentesoep? Of de artikelen die je nu als missende delen in je nieuwsclient ziet?

Doe eens een volledige refresh van de groep die je wilt leeghalen? Dat scheelt ook vaak nogal, na een storing van een nieuwsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Burne.......Ik kom hier op terug, moet ff weg....

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Burne....
Ik had een reply gepost, maar verwijderd, omdat het nogal kort door de bocht was.
Dus ik begin ff opnieuw...

Ik HEB all posts in deze thread gelezen....
Echter had ik duidelijker moeten zijn met mijn vraag.
Ik snap dat bij een server crash een hoop data verloren gaat....
Waar ik echter antwoord op hoopte te krijgen, was de vraag waarom NA reparatie nog steeds veel incompletes opgehaald worden, terwijl de files NA de reparatie gepost zijn...
Het lijkt mij namelijk dat veel files VOOR de crash beschadigd zijn, terwijl daarna alles goed zou moeten zijn.....

En de opmerking dat ik een complete refresh moet doen, is totaal overbodig...

Tot slot wil ik nog opmerken, dat ik in de twee jaar dat ik een account had bij planet, nog niet zoveel problemen heb gehad met de newsserver als in deze TWEE weken bij Tweakdsl :)

Ook, wil ik nog even opmerken dat ik me niet als een nOOb laat behandelen, omdat ik een vraag stelde die misschien wat duidelijker gesteld had moeten worden....

Met 80 tot 120 Gig d/l per maand bij planet kun je toch wel zeggen dat ik enige ervaring had voor ik bij tweak kwam.....

Mzzl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 19:11:
Waar ik echter antwoord op hoopte te krijgen, was de vraag waarom NA reparatie nog steeds veel incompletes opgehaald worden, terwijl de files NA de reparatie gepost zijn...;)
Alhier geen enkel probleem...alles wat ik wilde na reparatie van latere datum is netjes compleet... wat er soms incompleet is, is ook incompleet op mijn payserver.

Ik ben wederom dik tevreden over de supersnelle, complete nieuwsserver. _/-\o_ _/-\o_ :+
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.