TweakDSL *new and/or improved* deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.590 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dus nu ben je boos omdat je als een N00b post, het zelf toegeeft, en erkent dat je beter had kunnen en moeten doen, en omdat je daardoor als n00b behandeld wordt? Sorry, maar mijn vaste helderziende is op vakantie, en zelf ben ik nog niet zo goed dat ik van te voren precies in kan schatten wat iemand bedoelde te zeggen.

Ik neem een willekeurige incomplete posting uit alt.binaries.boneless:

code:
1
2
3
4
Path:news.cambrium.nl!news.cambrium.nl!news.cambrium.nl!news2.euro.net!216.196.9
8.140.MISMATCH!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!newshosting.
com!nx02.iad01.newshosting.com!novia!amsnews01.chello.com!amsnews04.chello.
com!amsnews03.chello.com.POSTED!53ab2750!not-for-mail

11 newsservers in het pad. Elk van die 11 hoeft maar 1 steekje te laten vallen om een posting incompleet te maken. Beantwoord dat je vraag beter?

(Andere tip: dit is geen email. Je had je posting dat je even weg ging prima kunnen editen in een volwaardige reactie. Van de andere kant is het niet nodig te melden dat je weggaat en weer terugbent. Het hele idee achter een forum is asynchrone communicatie. Als je later reageert kan iemand altijd een stukje teruglezen om de draad op te pakken.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Burne :)

Ten eerste ben ik NIET boos :)
Ten 2e bespeur ik toch echt enig sarcastme en arrogantie: "Sorry, maar mijn vaste helderziende is op vakantie"....Als jij vind dat ik niet duidelijk ben, kun je dat ook gewoon zeggen.

Ik post als een nOOb?....Wel, ik weet ook wel dat dit geen E-mail, maar om es een moeilijk woord te gebruiken: Asynchrone communicatie is...Ik liet echter vlot een bericht achter om te laten zien dat ik het jouwe gelezen had. En je kunt zien dat de reply geedit is, zoals ik in het bericht daarna ook zeg.....DAAROm liet ik het staan, zodat je kunt zien dat ik een bericht veranderde, omdat het mii. te kort door de bocht was....

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat inderdaad de postings meer en meer compleet worden na vanavond....
het gaat dus gelukkig de goede kant weer op. (Xandrios heeft dus gelijk dat ik geduld moet hebben)

Ik snap ook dat mensen zoals jij VEEL werk steken in het laten draaien van systemen, zodat plunderaars zoals ik zich kunnen uitleven, maar toch zou ik niet ALTIJD van die hoge toren blazen,omdat het niet altijd terecht is.....

Verder wil ik de mensen die dit alles lezen en denken: "Wat heb IK hier nu aan?" zeggen: sorry, jullie hebben gelijk, dit soort dingen hoor je niet in een forum uit te vechten ;)

Mzzl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 01:06:
Ten 2e bespeur ik toch echt enig sarcastme en arrogantie:
Enkel sarcasme. Iets waar ik soms wel eens een beetje in doorschiet, wat tot aparte reacties kan leiden.

Niet persoonlijk nemen, het is aangeboren. :Y)

offtopic:
overigens wacht ik nog altijd op de draadloze waterkoker van MegaProvider. Ideaal moordwapen, zo'n ionenstraal van anderhalve kilowatt.
:+

[ Voor 16% gewijzigd door burne op 07-06-2004 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Hoe staat het met de mij telefonisch gemeldde actie qua gratis modem en (gratis? enkele maanden?) voip dat jullie zouden gaan bieden? Is daar al duidelijkheid over, want ik kan er nog niets over vinden op de site helaas.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tis weer om te janken de laatste 4/5 dagen... Dat msn schijnt toch wel erg moeilijk te zijn:
Twan zegt:
jup... tentamens

Het volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden:
jup... tentamens

Twan zegt:
jup... tentamens

jup... tentamens

Twan zegt:
jup... tentamens

jup... tentamens

Twan zegt:
jup... tentamens
En zo kan ik wel uren doorgaan.... Soms werkt het een tijdje weer wel, en dan weer niet. Ik snap werkelijk niet wat er zo moeilijk aan is om alles fatsoenlijk te laten werken want het is écht, écht kommer en kwel met TweakDSL. :X En het ergste is: Ik heb geen keuze over de provider omdat dat via m'n huisbaas gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 16:55
Als jij de kwaliteit van je internet verbinding meet aan de hand van "of je MSN het wel of niet doet" ... dude get a life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
om3ega schreef op 07 juni 2004 @ 09:23:
Als jij de kwaliteit van je internet verbinding meet aan de hand van "of je MSN het wel of niet doet" ... dude get a life :P
Zoek maar eens terug wat ik tot nu toe al in dit forum heb gepost aan kwaliteits-oordelen over TweakDSL. Als ik een auto koop met een sigarettenaansteker die het niet doet, dan maakt het me geen moer uit of ik rook of niet: Dat ding hoort te werken.

En bovendien heb ik dat MSN hard nodig voor mijn studie ivm groepswerk. Mag ik dus fijn ff zelf bepalen aan wat voor maat ik de kwaliteit van mijn provider meet en aan welke maat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 12:26
MSN bokt wel vaker, terwijl ICQ dan prima werkt... Ik weet niet of je de schuld meteen bij Tweakdsl neer moet leggen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat ligt dan eerder aan jouw router/firewall config dan aan Tweak hoor. Heb er zelf ook wel es last van, en dat ligt bij mij gewoon aan Trillian+E-tech router. Kwestie van gesprekvenstertje sluiten en weer openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Nope dat is het helaas niet bij mij. Ik kan de router resetten wat ik wil, kan m'n pc opnieuw opstarten wat ik wil maar dat heeft gewoon geen zin. Dat is echt dagen achter elkaar en dan is het weer weg.

Mijn pc werkt op andere plaatsen prima en ook huisgenoten hebben hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, toch nog ff een vraagje hier over de lijnsnelheden.
Zoals ik dus al eerder melde, ga ik verhuizen.

Nu is 8Mb niet haalbaar op mijn nieuwe adres, maar 2Mb wel.
Ik dacht altijd dat als de afstand te groot zou worden, je wel of geen signaal zou krijgen.
Na lezen en navragen begrijp ik dus dat het gewoon om he trainen gaat, en waar hij zijn snelheid op zal prikken.

Een 2Mb lijn kan wel, dus ik zal altijd boven die 2Mb uitkomen.

Ik kan dus gewoon een 8/1 abbo nemen, met de wetenschap dat 8Mb niet gegarandeert, en niet te halen is ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 07 juni 2004 @ 02:11:
[...]

Enkel sarcasme. Iets waar ik soms wel eens een beetje in doorschiet, wat tot aparte reacties kan leiden.

Niet persoonlijk nemen, het is aangeboren. :Y)

offtopic:
overigens wacht ik nog altijd op de draadloze waterkoker van MegaProvider. Ideaal moordwapen, zo'n ionenstraal van anderhalve kilowatt.
:+
Hehe, dat dacht ik al.....Ik herken dat heel erg, ben er zelf ook mee behept...;)

Voor wat het waard is: Jij en je collega's wilde ik toch nog ff bedanken omdat jullie pro deo hier mensen helpen in je eigen tijd...kan me voorstellen dat je dan op een suffe post minder zachtzinnig reageert.....

Mzzl :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Zolang Tweakdsl dat toestaat kun je gewoon een 8/1 bestellen en kijken hoever je boven de 2Mbit komt. Mocht je nog meer zekerheid willen dan kun je ook nog een modem uitzoeken dat goed combineert met de DSLAM in je centrale B).

[ Voor 22% gewijzigd door P5ycho op 07-06-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 00:11
En welke modems zijn dat? :-)

Zo maar even een vraagje tussendoor.

Trouwens Tweakdsl vind ik goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:48

Sa1

Kaasboerke schreef op 07 juni 2004 @ 11:41:
En welke modems zijn dat? :-)

Zo maar even een vraagje tussendoor.

Trouwens Tweakdsl vind ik goed!
Ik weet iig dat de alcatel 510 het goed doet :) m'n upload is sinds de neiuwe centralens omhoog gegaan, k meen dat de telindus ofzo ook goed werkt... eigenlijk alle modems wel :)
Toink schreef op 07 juni 2004 @ 09:18:
Tis weer om te janken de laatste 4/5 dagen... Dat msn schijnt toch wel erg moeilijk te zijn:

[...]

En zo kan ik wel uren doorgaan.... Soms werkt het een tijdje weer wel, en dan weer niet. Ik snap werkelijk niet wat er zo moeilijk aan is om alles fatsoenlijk te laten werken want het is écht, écht kommer en kwel met TweakDSL. :X En het ergste is: Ik heb geen keuze over de provider omdat dat via m'n huisbaas gaat.
Wat een onzin zeg.. k weet van een hoop mensen die Tweak hebben en die nergens last van hebben... zelf gebruik ik Trillian Pro 2.0, daar is van bekent dat soms msn berichten niet aankomen. Zelf raak ik wel vrij vaak gedisconnect maar dat ligt aan m'n pc, aangeizen m'n huisgenoten nergens last van hebben..

[ Voor 53% gewijzigd door Sa1 op 07-06-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Dat is dus ook mijn ervaring, en het lijkt me wel erg vreemd dat als alleen msn niet werkt dat dan aan de provider moet liggen. Waar het wel aan ligt is dan moeilijk te zeggen, maar kijk eens naar je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik heb er zelf ook sporadisch last van, de router is prima maar ook Trill2pro hier. Had al zo'n vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Toink schreef op 07 juni 2004 @ 09:31:
[...]

Zoek maar eens terug wat ik tot nu toe al in dit forum heb gepost aan kwaliteits-oordelen over TweakDSL. Als ik een auto koop met een sigarettenaansteker die het niet doet, dan maakt het me geen moer uit of ik rook of niet: Dat ding hoort te werken.

En bovendien heb ik dat MSN hard nodig voor mijn studie ivm groepswerk. Mag ik dus fijn ff zelf bepalen aan wat voor maat ik de kwaliteit van mijn provider meet en aan welke maat niet?
Wat om3ga bedoelt ( ga ik tenminste vanuit )

Als internet werkt, en alleen MSN niet dan ligt het misschien ergens anders?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Sa1 schreef op 07 juni 2004 @ 12:09:
[...]
Ik weet iig dat de alcatel 510 het goed doet :) m'n upload is sinds de neiuwe centralens omhoog gegaan, k meen dat de telindus ofzo ook goed werkt... eigenlijk alle modems wel :)

[...]
Wat een onzin zeg.. k weet van een hoop mensen die Tweak hebben en die nergens last van hebben... zelf gebruik ik Trillian Pro 2.0, daar is van bekent dat soms msn berichten niet aankomen. Zelf raak ik wel vrij vaak gedisconnect maar dat ligt aan m'n pc, aangeizen m'n huisgenoten nergens last van hebben..
Goh, jij kent een hoop mensen waarbij het goed werkt... ja dát begrijp ik wel, maar bij mij werkt het niet. (en wat jij zegt daar kun je ook niks uit concluderen).

Ik raad je aan om in het vervolg, als je weer de kennis van een ander in twijfel trekt, eerst eens verder te informeren of lezen voordat je iets afdoet met 'wat een onzin'. Als je namelijk goed leest dan zie je ook dat mijn huisgenoten hetzelfde probleem hebben en bij deze dan het antwoord om het mogelijke routerprobleem te ontkrachten: Ik zit in een studentenhuis met 4 van die verbindingen met 2 typen routers en we hebben allemaal hetzelfde probleem.

(en nogmaals: als ik mijn pc meeneem naar m'n vriendin in het weekend omdat ik daar moet werken dan werkt alles prima dus het is geen instelling of probleem met MSN)

[ Voor 20% gewijzigd door Toink op 07-06-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee .. "MSN werkt niet *DUS* is mijn verbinding brak" , dat is een lekker statement wil je zeggen :X
en nogmaals: als ik mijn pc meeneem naar m'n vriendin in het weekend omdat ik daar moet werken dan heeft hij nergens last van dus het is geen instelling of probleem met MSN
Neem je modem/router dan ook eens voor de gein mee :*

Heeft je modem Upnp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:49
Zie je wel, ik heb ook last van disconnects op mn msn met mn tweakdsl verbinding, hier op de zaak met precies dezelfde config geen problemen.

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Koffie schreef op 07 juni 2004 @ 15:31:
Nee .. "MSN werkt niet *DUS* is mijn verbinding brak, dat is een lekker statement wil je zeggen :X
[...]

Neem je modem/router dan ook eens voor de gein mee :*

Heeft je modem Upnp ?
Bij m'n vriendin heb ik geen ADSL maar kabel. MSN werkt niet dus mijn verbinding is brak staat er ook niet. Er staat dat ik problemen heb met MSN, dat het niet ligt aan de router (zie uitleg) dat het niet ligt aan mijn pc (zie uitleg) en dat het derhalve dus moet liggen bij de internetprovider. Wat is onlogisch aan die redenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57
Koffie: heb je nou al een antwoord? ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. antwoord op wat :? :P
Als het op mijn vraag is, nee .. nog niet helemaal.

Als ik zeker weten een 8/1 kan nemen, en ik komgegarandeerd wel boven de 2, maar hoeveel is unknown, EN het enige technische probleem wat ik kan krijgen door deze keus is een langzamere verbinding van 8, welke af en toe kan fluctueren ... dan doe ik het.
Ga ik zeker weten een knipperlicht krijgen, dan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:17
verkeerde topic aangeklikt :)

[ Voor 84% gewijzigd door unfor op 08-06-2004 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
unfor schreef op 07 juni 2004 @ 17:34:
jeej, vanochtend een disconnect, en toen ie weer online kwam had ik de snelheidverhoging :) Tis trouwens maar weer erg minimaal :D
Waar heb je het over? Kijk eens even naar de titel van dit topic, naar je eigen ISP, en welk netwerk je ISP gebruikt |:(

[edi] Voor de duidelijkheid: Hij heeft het hier over een KPN-based ISP...

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 07-06-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Sa1 schreef op 07 juni 2004 @ 12:09:
[...]

De Speedtouch 510i doet het prima, maar hoog trainen is een ander verhaal helaas. Ik heb 6080kbit down en 896kbit up. De upload ben ik dus dik tevreden mee; down is wat aan de lage kant. Ik ga nog een ander modem proberen.
Misschien komt dit omdat het ISDN is?
Op mijn analoge lijn (die ligt er nog naast en is nog up) heb ik 7680 down en 896 up, met een Copperjet 810.
(ja, ik heb tijdelijk 2x een 8/1 verbinding omdat ik niet met downtime wilde overstappen :))
Dus met opmerkingen komen over "de afstand zal wel te groot zijn" heb ik niks aan, aangezien het 2 lijnen naar hetzelfde adres zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Wie heeft er al een andere mail client geprobeerd dan OE? Bij mij geven zowel The Bat als Thunderbird een foutmelding mbt een foute username of wachtwoord. Ik gebruik dan gewoon de username@subdomein.tweakdsl.nl en het goede wachtwoord, net zoals in OE. Ligt dit aan de programma's of kan is de username van Tweak niet goed van opbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 22:50

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Even als test in Thuderbird een apart account voor een popbox account username@subdomein.tweakdsl.nl aangemaakt en het werkt prima.

Misschien per vergissing het hoofd wachtwoord gebruikt ipv die bij de popbox hoort?

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
Toink schreef op 07 juni 2004 @ 15:33:
[...]

Bij m'n vriendin heb ik geen ADSL maar kabel. MSN werkt niet dus mijn verbinding is brak staat er ook niet. Er staat dat ik problemen heb met MSN, dat het niet ligt aan de router (zie uitleg) dat het niet ligt aan mijn pc (zie uitleg) en dat het derhalve dus moet liggen bij de internetprovider. Wat is onlogisch aan die redenering?
Het onlogische aan deze redenering is dat je provider weinig invloed heeft op het verkeer met msn.
Waar het wel aan kan liggen is dat je niet direct msn't maar via de server van msn en dat daar iets mis mee gaat maar dat heeft weinig met tweakdsl te maken.
Direct msn kun je alleen indien de poorten van msn niet geblokt worden door een router of firewall, dat geldt dus voor beide zijden.
Msn bepaalt dus zelf of hij direct contact maakt met een andere client of via de msn server, hier merk je zelf weinig van.

Als je msn gebruikt kijk dan met netstat welke verbindingen deze maakt, controleer de routing en de ping naar die verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 22:45:
De Speedtouch 510i doet het prima, maar hoog trainen is een ander verhaal helaas. Ik heb 6080kbit down en 896kbit up. De upload ben ik dus dik tevreden mee; down is wat aan de lage kant. Ik ga nog een ander modem proberen.
Misschien komt dit omdat het ISDN is?
Op mijn analoge lijn (die ligt er nog naast en is nog up) heb ik 7680 down en 896 up, met een Copperjet 810.
(ja, ik heb tijdelijk 2x een 8/1 verbinding omdat ik niet met downtime wilde overstappen :))
Dus met opmerkingen komen over "de afstand zal wel te groot zijn" heb ik niks aan, aangezien het 2 lijnen naar hetzelfde adres zijn :)
Jou upload klopt, die is wel hoger dan normaal met isdn adsl maar dat zal wel door de alcatel dslam komen.
Download lijkt me aan de lage kant maar hoe of waarom, geen idee, het kan een drukke dslam zijn waar je isdn lijn op zit, ruis op je isdn lijn enz.

Kennis van mij heeft dat ook met een analoge lijn alleen bij hem wisselt de download training geregeld, dan is het 8032 en dan weer 7600, waarschijnlijk door drukte of zo.

Afstand zegt nog niet zoveel, ik zit op 2km vanaf de centrale maar haal fullspeed, zowel down als up, dus 8032kbit en 1024kbit.
Ik ga wel via een verdeel station 25 meter bij mij vandaan, mischien is dat nog van invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwsserver heeft het weer begeven?? ;(

Weer heel veel incompleet sinds gisterenmiddag 17 uur.

Jammer...ging de afgelopen dagen toch weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 19:11:
Tot slot wil ik nog opmerken, dat ik in de twee jaar dat ik een account had bij planet, nog niet zoveel problemen heb gehad met de newsserver als in deze TWEE weken bij Tweakdsl :)

Met 80 tot 120 Gig d/l per maand bij planet kun je toch wel zeggen dat ik enige ervaring had voor ik bij tweak kwam.....

Mzzl ;)
Heb 4 jaar athome gehad en ook nog nooit die storingen gehad die tweakdsl news af en toe heeft maar dat zegt helemaal niets.
Die athome server had/heeft maar 500 gig hd ruimte, 20000 groepen en geen fullfeed, maximaal 500 gig per 24 uur.
Ter vergelijk, tweakdsl heeft 6 terrabyte aan hd ruimte, 120000 groepen en fullfeed van 1,1 terabyte per 24 uur.
Dat is dus iets andere koek, sterker nog, er is geen enkele provider binnen nederland die zo'n news server heeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik klaag ook wel over nieuws maar probeer wel reeel te blijven, de laatste 2 storingen daar kan tweak weinig aan doen en ik moet zeggen vanaf april draait hij top, haalde per groep gemiddeld 500 headers meer op als via mijn payserver.
Dat ik na een storingen bepaalde segmenten niet meer kan vinden is balen maar daarvoor biedt een pay server uit komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 07:34:
Nieuwsserver heeft het weer begeven?? ;(

Weer heel veel incompleet sinds gisterenmiddag 17 uur.

Jammer...ging de afgelopen dagen toch weer prima.
Inderdaad vanaf 16:30 is het begonnen alleen zie ik dat het bij mijn payserver ook incompleet door komt.
Ook zijn er postings wel compleet aangekomen gisteren avond.
Als ze op de spool server en de header server incompleet staan is het denk ik een peering of feeder probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 08 juni 2004 @ 07:52:
[...]

Inderdaad vanaf 16:30 is het begonnen alleen zie ik dat het bij mijn payserver ook incompleet door komt.
Ook zijn er postings wel compleet aangekomen gisteren avond.
Als ze op de spool server en de header server incompleet staan is het denk ik een peering of feeder probleem?
Bij mijn payserver zijn de inkomplete wel kompleet dus inderdaad denk ik hetzelfde probleem als een week of wat geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
KroontjesPen schreef op 08 juni 2004 @ 01:07:
Even als test in Thuderbird een apart account voor een popbox account username@subdomein.tweakdsl.nl aangemaakt en het werkt prima.

Misschien per vergissing het hoofd wachtwoord gebruikt ipv die bij de popbox hoort?
Je had gelijk, ik heb even mn account opnieuw aangemaakt en het werkt :) , ik was in de war omdat het de eerste keer wel werkte en daarna niet meer, I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Hebben nu op dit moment meer mensen last van een verbinding die steeds weg valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 09:22:
[...]

Bij mijn payserver zijn de inkomplete wel kompleet dus inderdaad denk ik hetzelfde probleem als een week of wat geleden
Bij mijn pay server zijn ze met een netwerk upgrade bezig was dus een beetje toeval dat het gelijk bij tweakdsl gebeurde.

Status nog onveranderd zo te zien, hoop dat de newsmaster het niet te warm heeft in de server ruimte :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

NLsandman schreef op 08 juni 2004 @ 15:29:
[...]

Bij mijn pay server zijn ze met een netwerk upgrade bezig was dus een beetje toeval dat het gelijk bij tweakdsl gebeurde.

Status nog onveranderd zo te zien, hoop dat de newsmaster het niet te warm heeft in de server ruimte :o
code:
1
/dev/sdad1   232G   53M  220G   1% /news/spool/news/P.25
Deze is verdacht leeg :) noujah, 't zal wel weer goed komen denk.. gelukkigheb ik pfcorner nog, helaas mag ik daar niet meer xpatten.. man o man, k weet niet hoe ik vroeger zonder the xpat kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 04-10 16:55
De homepage van tweakdsl is net aangepast zo te zien. Er staan no VoDSL pakketen op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Cool die VoDSL.

Ik heb vorige week TweakDSL aangevraagd kan ik hier denken jullie nog gebruik van maken ik vind dit wel enorm interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
VoDSL ziet er zeker leuk uit, zeker omdat het gratis als extra dienst wordt aangeboden :)

* Xandrios heeft er alleen wel wat vraagjes over. Mischien dat iemand van Cambrium hier iets zinnigs over kan zeggen?

Ik vroeg me namelijk af, welke techniek er wordt gebruikt. Is dat "normaal" VoIP, of écht Voice over DSL? Met dat laatste bedoel ik, dat er ook echt een extra (tweede) ATM verbinding wordt getermineerd in het modem, dedicated voor Voice?

Als het écht VoDSL is, met een extra ATM kanaal dus, wat betekend dat dan voor je normale internetverbinding? De bandbreedte moet toch ergens vandaan komen. Ik neem aan dat er dan dus (Aantal_telefoonverbindingen)*(64kbit) aan bandbreedte van de "main" ATM tunnel wordt afgehaald?
Welke overboeking wordt er in dat geval eigenlijk gebruikt voor de Voice-verbindingen, tot aan de terminal? Ook gewoon 1:25 Of toch wel een lagere overboeking?

En als het VoIP betreft, hoe wordt dan de qualiteit gewaarborgd? Want het zou vervelend zijn dat je telefoongesprek eruit klapt als je de trailer van een nieuwe film download ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Sa1 schreef op 08 juni 2004 @ 15:37:
[...]
code:
1
/dev/sdad1   232G   53M  220G   1% /news/spool/news/P.25
Deze is verdacht leeg :) noujah, 't zal wel weer goed komen denk.. gelukkigheb ik pfcorner nog, helaas mag ik daar niet meer xpatten.. man o man, k weet niet hoe ik vroeger zonder the xpat kon..
Jammer, zal wel ff duren voor deze weer gevuld is.

Gebruik nooit xpat, dat is namelijk nooit bedoeld voor bin messages en is een enorme aanslag op de performance van de header server.
Kan je usenetjunkie aanraden, je kunt via de website headers zoeken en daarvan een nzb file maken, kan niet meer zonder nzb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.......

Ik heb hier een in de winkel gekochte speedtouch.
Als ik deze standaard configureer dan werkt internet (bridged)
Dan krijg ik dus op mijn computer het IP adres van de verbinding.

Maar ik wil graag een router functie hebben en de dhcp server op de router aanzetten. Dus ik zoek bij www.speedtouch.nl en vind daar een configuratie bestandje voor BBned
Download Routed Ethernet BBned Configuratie R4.2 (voor modem als multi-PC NAT-router en RFC1483 bij BBned)

Die installeer ik en ik krijg dan een intern ipadres 10.0.0.150 maar nu werkt het internet niet meer en wil dus ook op geen enkele manier meer werken.

Heeft iemand hier de mogelijkheid om mij zijn configuratie bestandje te geven
(heb R4.2)

Of een andere oplossing waardoor het wel wil gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-10 15:45

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Dat is toch wel degenen die je moet gebruiken. Check ff wat nu je ipconfig op je pc is: gateway en dns moeten 10.0.0.138 zijn. En in Internet explorer verbinding op lan zetten

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Xandrios schreef op 08 juni 2004 @ 21:57:
VoDSL ziet er zeker leuk uit, zeker omdat het gratis als extra dienst wordt aangeboden :)
Gesprekskosten en starttarieven vallen iets lager uit dan de standaard KPn tarieven. Voor mij eigenlijk niet echt interessant, daar mijn gesprekskosten per maand in het niet vallen in vergelijking met het vastrecht.

Is het eigenlijk mogelijk om een analoge kpn lijn te huren zonder gebruik te maken van telefonie faciliteiten, dus puur alleen voor adsl? Of is belbudget dan het laagst mogelijke tarief?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smallblock schreef op 08 juni 2004 @ 22:54:
Dat is toch wel degenen die je moet gebruiken. Check ff wat nu je ipconfig op je pc is: gateway en dns moeten 10.0.0.138 zijn. En in Internet explorer verbinding op lan zetten
ja...
Dat staat wel goed,

Maar de modem krijgt geen ipadres toegewezen van Tweakdsl...

Line Status
Enabled

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
800 / 5856

Uptime
00:08:22

kBytes Tx/Rx
28 / 41

maar geen extern ipadres dus vandaar dat internet ook niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Haal anders hier http://www.alcadis.nl/ bij support het Configuratie programma voor Speedtouch 510 serie met firmware:
4.2.3 geleverd vanaf ongeveer 1 december 2003

http://www.alcadis.nl/downloads/510R42_config_01.exe

Daar zit de juiste config al in. Werkte bij mij prima toen ik in april mijn modem moest configureren. Ik heb mij modem ook ergens anders gekocht

Hoewel ik nu bedenk dat dit waarschijnlijk hetzelfde is wat je bij speedtouch.nl hebt opgehaald.

[ Voor 21% gewijzigd door smallblock op 08-06-2004 23:26 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de diagnostische gegevens als ik de modem heb geupdate met het juiste BBNED configuratie

Download Routed Ethernet BBned Configuratie R4.2 (voor modem als multi-PC NAT-router en RFC1483 bij BBned)

Systeem

Productnaam = SpeedTouch 510
Naam van leverancier = THOMSON
Softwareversie = 4.2.3.0.0
Serienummer = 0347FGNP5
Versie van CLI = 1.2.0
Versie van bootloader = 2.0.5
Versie van ASIC = 1b01
Kaartnaam = ADNT-Q
Versie van modemlabel = 2.11.28

LAN

Ethernet

Naam van interface = eth0
Fysiek adres = 00:90:d0:bb:ca:d9

Fysieke interface 1
Modus = bezig met doorsturen
Auto afstemming = Ja
Type = 100BaseTFD
kbyte verzonden/ontvangen = 1633 / 458
Frames verzonden/ontvangen = 5695 / 4422
Frames genegeerd = 0

Fysieke interface 2
Auto afstemming = Ja
Type = Niet verbonden
kbyte verzonden/ontvangen = 0 / 0
Frames verzonden/ontvangen = 1 / 1
Frames genegeerd = 0

Fysieke interface 3
Auto afstemming = Ja
Type = 10BaseTHD
kbyte verzonden/ontvangen = 148 / 19
Frames verzonden/ontvangen = 869 / 119
Frames genegeerd = 0

Fysieke interface 4
Auto afstemming = Ja
Type = Niet verbonden
Frames verzonden/ontvangen = 1 / 1
Frames genegeerd = 0

WAN

DSL

DSL-type = ADSL over ISDN
Gereserveerde bandbreedte (in kbps) (verzenden/ontvangen) = 832 / 5440
Actief = 00:04:50
kbyte verzonden/ontvangen = 39 / 19

Eigenschappen
Uitgangsvermogen (dBm) (verzenden/ontvangen) = 12 / 19
Signaalverzwakking (dB) (verzenden/ontvangen) = 19 / 32
Ruismarge (dB) (verzenden/ontvangen) = 6 / 10
Leveranciers-ID (lokaal/extern) = ALCB / ALCB

Statistieken
Signaalverlies (lokaal/extern) = 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern) = 0 / 0
Frameverlies (lokaal/extern) = 0 / 0
Foutseconden (lokaal/extern) = 255 / 107
Verbindingsverlies (extern) = 0

Verbindingen

ETHoA_1
Verbindingstype = ETHoA

IP-verbinding
Opmerking = Geen extern IP-adres bekend voor pingtest

IP
Lokaal IP-adres/netwerkmasker = Niet geconfigureerd
Overige IP-adressen = Niet geconfigureerd
DHCP-client ingeschakeld = Ja
IP-adres van DHCP-server = Niet geconfigureerd
IP-gateway = Niet geconfigureerd
Primaire DNS = Niet geconfigureerd
Secundaire DNS = Niet geconfigureerd
MTU-grootte = 1500
Adresomzetting = pat
Unicast-pakketten verzonden/ontvangen = 0 / 0
Broadcast-pakketten verzonden/ontvangen = 0 / 0
Pakketten verloren = 0

ETHoA
Beheerstatus = verbonden
Aantal seconden tussen pogingen = 10

ATM
Naam van telefoonboek = PVC_1
Adres = 8.35
Inkapseling = llc/snap
Auto configuratie = nee
Naam van QoS-boek = default
Type QoS = ubr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smallblock schreef op 08 juni 2004 @ 23:21:
Haal anders hier http://www.alcadis.nl/ bij support het Configuratie programma voor Speedtouch 510 serie met firmware:
4.2.3 geleverd vanaf ongeveer 1 december 2003

http://www.alcadis.nl/downloads/510R42_config_01.exe

Daar zit de juiste config al in. Werkte bij mij prima toen ik in april mijn modem moest configureren. Ik heb mij modem ook ergens anders gekocht

Hoewel ik nu bedenk dat dit waarschijnlijk hetzelfde is wat je bij speedtouch.nl hebt opgehaald.
Je bent geweldig.

het werkt........

BEDANKT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57
Smallblock schreef op 08 juni 2004 @ 23:02:
[...]

Gesprekskosten en starttarieven vallen iets lager uit dan de standaard KPn tarieven. Voor mij eigenlijk niet echt interessant, daar mijn gesprekskosten per maand in het niet vallen in vergelijking met het vastrecht.

Is het eigenlijk mogelijk om een analoge kpn lijn te huren zonder gebruik te maken van telefonie faciliteiten, dus puur alleen voor adsl? Of is belbudget dan het laagst mogelijke tarief?
Ik zit in hetzelfde bootje eigenlijk: Gesprekskosten nagenoeg nihil (1,50 per twee maanden :D)

Je kunt als je VoDSL hebt je belbudget opzeggen, maar houd er dan rekening mee dat KPN de ISP iets van € 7,90 ex BTW in rekening brengt: bijna hetzelfde als de kosten voor een belbudget abbo. Ik ga het wel doen overigens, vind het wel een prettig idee dat ik KPN de deur kan wijzen :)

(Ik heb VoDSL al aangevraagd, maar met extreem lage prio.)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 09-06-2004 10:32 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Qua gesprekskosten scheelt het nogal als je naar BelBudget kijkt (niet dat we nou zoveel bellen). Qua abbonement scheelt het dus niks. Wat ik me nog afvraag:
Kun je je KPN abbo gewoon opzeggen, of pas na 1 jaar?
Wanneer kun je je abbo bij Tweak eigenlijk verlengen, want dan pas krijg je korting op het IAD?
Komt dat IAD geval gewoon tussen de splitter en de modem/router of ipv de splitter? edit: ipv van je modem dus. De 816 is een ADSL modem/VoDSL modem met 1 ethernet poort. Kun je deze dan wel gebruiken icm een switch, of moet er dan nog weer een router tussen?

Ik ben iig al 1 jaar lid. Mij lijkt dit wel interessant.

[ Voor 17% gewijzigd door wagenveld op 09-06-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Hier is wat info te vinden over vodsl.

http://www.iec.org/online/tutorials/voice_dsl/index.html

Wat ik dus begrijp is dat vodsl gewoon als het zelfde type data over mijn lijn gaat als de adsl data alleen zorgt de iad ervoor dat vodsl data ten alle tijde voorang heeft op de adsl data
Wat me nog niet echt duidelijk is hoeveel bandbreedte je kwijtraakt door vodsl.
In de link wordt wel een tabel weer gegeven hoeveel verbindingen je met vodsl kunt maken en dat het afhankelijk is van je totale bandbreedte.
Ongecomprimeerd ben je 60 kbps per lijn kwijt volgens de tabel, met een 8mbit is dat wel te missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
..ff wat anders tussen door.. :)

Ik heb vorige week woensdag de brief aan Tweakdsl op de bus gedaan, afgelopen
maandag is een bedrag van 160 euro afgeschreven voor het modem. Ik heb ook
mijn e-mail (hotmail) ingevuld op dat formulier. Wanneer kan ik een reactie verwachten? Want om eerlijk te zijn is de manier om de status van je aanvraag te
volgen niet echt jovel zo.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:29
@Demon(tweakdsl)freak: je krijgt geen e-mail als er niks foutgaat. :) Heb ik ook voor gemaild en dat was het antwoord. De brief met logingegevens is na mijn mailtje opnieuw verstuurd en nou wel aangekomen.

Mijn vraag: In het customer menu, als ik naar DSL lijnen ga en dan op Toon Status klik staat er nergens iets van wanneer hij opgeleverd wordt ofzo. Is de lijn dan al opgeleverd? Of nog niet? En wanneer gebeurt dat dan?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
bartjenl schreef op 09 juni 2004 @ 22:05:
@Demon(tweakdsl)freak: je krijgt geen e-mail als er niks foutgaat. :) Heb ik ook voor gemaild en dat was het antwoord. De brief met logingegevens is na mijn mailtje opnieuw verstuurd en nou wel aangekomen.

Mijn vraag: In het customer menu, als ik naar DSL lijnen ga en dan op Toon Status klik staat er nergens iets van wanneer hij opgeleverd wordt ofzo. Is de lijn dan al opgeleverd? Of nog niet? En wanneer gebeurt dat dan?
Snap ik, maar je ontvangt toch wel een mailtje wanneer het modem wordt bezorgd, of moet je daar maar naar raden?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Snowwie schreef op 09 juni 2004 @ 23:06:
[...]

Snap ik, maar je ontvangt toch wel een mailtje wanneer het modem wordt bezorgd, of moet je daar maar naar raden?
Ik kreeg eerst instellingen in brief daarna een brief van knp wanneer de centrale gereed was voor je en rond die datum ook een modem. Verder waren toen de statussen wazig en kreeg je geen mailtje wanneer iets verzonden werd etc weet niet hoe het nu zit..

Verder nog altijd super tevreden over tweakdsl alleen de newsserver heeft de laatste tijd veel troubles hij deed het zo goed laatst :)

Newsserver heeft rond dit tijdstip ook problemen merk ik :(

[ Voor 13% gewijzigd door _MaLa_ op 09-06-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Jup merk ut. Hier ook effe geen connectie meer met newsserver :/
Op de "nieuwe" TweakDSL site nog geen melding over. Jmmr.
Maar wel leuke nieuwtjes als "Voor zowel nieuwe als bestaande abonnees met een Surf, Pro of Ultra aansluiting word gratis 1 PSTN (Analoge) telefoonaansluiting geleverd." En zo te zien "TweakDSL via kabel http://www.tweakable.nl/"... hmm zal wel :P veel nieuws dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NLsandman schreef op 09 juni 2004 @ 15:07:
Ongecomprimeerd ben je 60 kbps per lijn kwijt volgens de tabel,
En het is ongecomprimeerd. Overigens raak je die 60Kbit alleen kwijt *tijdens* een gesprek. Buiten de gesprekken om komt de gereserveerde bandbreedte gewoon bij je normale DSL.

Bij VoIP hoor je het wel als je een flinke download start, bij VoDSL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is de newsserver stuQ
Ik krijg namelijk een unable to connect :? (zie ook niets op de tweakDSL site namelijk).

edit: Staat al een paar posts boven me :P

[ Voor 17% gewijzigd door Koffie op 10-06-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal hier wel aan liggen:

Door nog onverklaarbare reden is rond 22:00 de nieuwsserver tijdelijk
niet bereikbaar geweest. We vermoeden een defecte controller of kabel
en zullen hier zo spoedig mogelijk actie in ondernemen.

Misschien is Burne over een kabel gestruikeld? .......j/k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 13:01
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 00:33:
Zal hier wel aan liggen:

Door nog onverklaarbare reden is rond 22:00 de nieuwsserver tijdelijk
niet bereikbaar geweest. We vermoeden een defecte controller of kabel
en zullen hier zo spoedig mogelijk actie in ondernemen.

Misschien is Burne over een kabel gestruikeld? .......j/k ;)
Nee, het is een burne-out van een disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Snowwie schreef op 09 juni 2004 @ 23:06:
[...]

Je modem krijg je ongeveer een week voor de lijn wordt opgeleverd.

Als het goed is ... krijg je automagisch berichten zodra je aanvraag is ingevoerd, als er capaciteitsproblemen zijn, wanneer deze opgelost zijn en wanneer je lijn geprovisioned wordt (dsl er op gezet wordt)

Ongeveer een dag of 3 voor oplevering kan je je modem aansluiten en zal uiterlijk op de dag van oplevering je DSL op de lijn verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Burne schreef op 09 juni 2004 @ 23:39:
[...]

En het is ongecomprimeerd. Overigens raak je die 60Kbit alleen kwijt *tijdens* een gesprek. Buiten de gesprekken om komt de gereserveerde bandbreedte gewoon bij je normale DSL.

Bij VoIP hoor je het wel als je een flinke download start, bij VoDSL niet.
Aha, zo'n idee had ik al, gelukkig hangt men niet 24 uur per dag aan de telefoon :o
We kijken de kat nog ff uit de boom, kpn heeft zolang ik al leef nog nooit een storing gehad bij ons.
Ben bang dat bbned dat in het begin nog niet haalt om 100% uptime te leveren, 1 storing in de centrale in het bbned gedeelte en je ligt er uit lijkt me.

Vraagje, zijn er al pilots mbt adsl2+ bij bbned en hoever is de ontwikkeling daarvan, lees er sporadisch iets over, de hardware er voor is al te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Floris schreef op 09 juni 2004 @ 10:32:
[...]

Ik zit in hetzelfde bootje eigenlijk: Gesprekskosten nagenoeg nihil (1,50 per twee maanden :D)

Je kunt als je VoDSL hebt je belbudget opzeggen, maar houd er dan rekening mee dat KPN de ISP iets van € 7,90 ex BTW in rekening brengt: bijna hetzelfde als de kosten voor een belbudget abbo. Ik ga het wel doen overigens, vind het wel een prettig idee dat ik KPN de deur kan wijzen :)

(Ik heb VoDSL al aangevraagd, maar met extreem lage prio.)
Ik hoop morgen mijn nieuwe VoDSL aansluiting te hebben; ik had in december/januari een testlijn, maar bbned heeft deze opgeruimd.

Modem staat al geconfigged. Ik heb een Verilink ???Com 6401i isdn modem staan en eindelijk heb ik voldoende moed verzameld om alles aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Ghandi schreef op 10 juni 2004 @ 00:40:
[...]

Nee, het is een burne-out van een disk.
Ai, begint warmte een rol te spelen gezien de temperaturen de afgelopen dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Kan je met vo-dsl wel gewoon een analoog modem gebruiken voor data verbindingen en faxen? Bij voip oplossingen is dat namelijk niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
grrr heb ik dit weer, net als bij Demon moet ik vast en zeker weer 2 maanden wachten ofzo: :( :(

Ontvangen mail van TweakDSL:
==========================================================
Beste X.,

Uw aanvraag voor de DSL lijn is in goede orde ontvangen en verwerkt.
Helaas is er op dit moment binnen het BBNed netwerk geen capaciteit
beschikbaar om de order binnen de normale termijn aangesloten te krijgen.

De verwachtte oplevering is afhankelijk van BBNed. U ontvangt hierop
in de loop van komende weken een aantal mailtjes met de
vervolg stappen.

Eerst volgt de uitleg van alle stappen en wanneer U weer contact met ons
dient op te nemen. Als tweede en als laatste staat de originele melding die
wij van BBNed ontvangen.

Onderaan staat de originele terugmelding van BBNed

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Snowwie schreef op 10 juni 2004 @ 08:08:
grrr heb ik dit weer, net als bij Demon moet ik vast en zeker weer 2 maanden wachten ofzo: :( :(

Ontvangen mail van TweakDSL:
Beste X.,

Uw aanvraag voor de DSL lijn is in goede orde ontvangen en verwerkt.
Helaas is er op dit moment binnen het BBNed netwerk geen capaciteit
beschikbaar om de order binnen de normale termijn aangesloten te krijgen.

De verwachtte oplevering is afhankelijk van BBNed. U ontvangt hierop
in de loop van komende weken een aantal mailtjes met de
vervolg stappen.

Eerst volgt de uitleg van alle stappen en wanneer U weer contact met ons
dient op te nemen. Als tweede en als laatste staat de originele melding die
wij van BBNed ontvangen.

Onderaan staat de originele terugmelding van BBNed
Welke centrale c.q. welke woonplaats?

Er zijn planningen voor deze capaciteitsproblemen; als je een mailtje dropt bij tweakdsl, kunnen ze het voor je nazoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
little_soundman schreef op 10 juni 2004 @ 03:00:
Kan je met vo-dsl wel gewoon een analoog modem gebruiken voor data verbindingen en faxen? Bij voip oplossingen is dat namelijk niet mogelijk.
Ja, dat kan en gaat zelfs prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
wagenveld schreef op 09 juni 2004 @ 11:07:
Wat ik me nog afvraag:
Kun je je KPN abbo gewoon opzeggen, of pas na 1 jaar?
Wanneer kun je je abbo bij Tweak eigenlijk verlengen, want dan pas krijg je korting op het IAD?
Iemand van Tweak die hier wat opheldering kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De newsserver is nog steeds niet te bereiken....
Misschien is de schade erger als werd gedacht?
Op de Tweak site staat nog steeds alleen het bericht van gisteravond...
Zou graag weten wat er aan de hand is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ghandi schreef op 10 juni 2004 @ 09:17:
[...]

Welke centrale c.q. welke woonplaats?

Er zijn planningen voor deze capaciteitsproblemen; als je een mailtje dropt bij tweakdsl, kunnen ze het voor je nazoeken.
Woonplaats = Veendam , centrale idem Veendam.
Maar ze hebben wel al die 165 euro voor dat modem afgeschreven, daar zijn ze
wel snel in.... :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even de hlpedesk gebeld, zeker vandaag nog zou deze weer online moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 10 juni 2004 @ 11:01:
Even de hlpedesk gebeld, zeker vandaag nog zou deze weer online moeten komen.
LOL, bellen.....had ik nog niet aan gedacht :)
Bedankt voor de info .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op 10 juni 2004 @ 10:13:
[...]

Woonplaats = Veendam , centrale idem Veendam.
Maar ze hebben wel al die 165 euro voor dat modem afgeschreven, daar zijn ze
wel snel in.... :(
Ik woon vlakbij Veendam ( Stadskanaal ) en ik was vanaf de aanvraag tot aansluiten 7 werkdagen verder....Ben nu 3 weken tevreden gebruiker ( op de newsserver perikelen na dan...hehe ) en geld hebben ze tot nog toe niet bij mij afgeschreven. Dus ze KUNNEN het echt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Laatst online: 29-07 19:12
Op de site staat "Bij een nieuwe ADSL aansluiting over PSTN word gratis een Copperjet 816-2P meegeleverd"

Weet iemand of dat ook meteen een modem is? of moet je die apart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
joostbaksteen schreef op 10 juni 2004 @ 17:36:
Op de site staat "Bij een nieuwe ADSL aansluiting over PSTN word gratis een Copperjet 816-2P meegeleverd"

Weet iemand of dat ook meteen een modem is? of moet je die apart kopen?
Dat is een modem voor ADSL en VoDSL gecombineerd.

Je hebt dus ethernet uit en twee * PSTN uit.

Standaard wordt 1 kanaal geactiveerd, maar je zou dus tegen minimale kosten twee kanalen kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Laatst online: 29-07 19:12
Ah, dat is wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand soms al enige info over de newsserver ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al paar keer gezegt ( news groepen lopen af en toe K.U.T ) :'(
Het is alweer prijs vaak loopt 5 a 6 dagen _/-\o_ goed dan weer een dag 1 of 2 :( niet.
En dit gebeurt nu bijna elke week sorry dat ik het zeg maar het is wel waar. B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Op iets vriendelijker toon:

Wordt het niet eens tijd om de melding op de storingspagina iets aan te passen?

Er is al ruim een dag praktisch geen kontakt te krijgen met de newserver. Is voor de klanten wel zo duidelijk

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

Hij doet het weer :)
Alleen nog geen melding op de site wat de storing was.

[ Voor 5% gewijzigd door CPZ op 10-06-2004 20:06 ]

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, op de site staat alleen dattie gisteren even eruit geklapt was.
Nu snap ik ook wel dat een statusmelding niet zo belangrijk is tijdens serverstoringen, maar overdag kun je zoiets toch wel ff aanpassen en een ETR erbij zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:29
22 juni (om 6 minuten over 12) worden we geporteerd :D

TweakDSL heeft trouwens (zo lijkt het) tweemaal een aanvraag bij KPN ingediend. BBNed heeft een van deze twee vanzelf geannuleerd (Er was een probleem met het vrijgeven van uw lijn. De foutmelding die BBNed terug geeft is: Order already received.)
Ik neem niet aan dat ik daarvoor nog contact op moet nemen met de helpdesk hè? Want de andere van de twee heeft gewoon een porteringsdatum gekregen..

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van Pro-DSL van TweakDSL. Ik heb in principe een goede verbinding, maar zie sinds ongeveer een maand dat mijn upload gezakt is van 1024 kbit/s naar 832 kbit/s en dat er regelmatig CRC-errors optreden.

Ik denk dat een upgrade bij BBned mogelijk de oorzaak is. Ik hoop dat iemand weet waar ik de instelling "Current DSL Line Mode" het beste op kan zetten. Is dat "G.dmt", "G.Lite" of "T1.413"? Hij staat nu op "G.dmt".

[ Voor 8% gewijzigd door Ronnie_T op 10-06-2004 22:44 ]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ronnie_T schreef op 10 juni 2004 @ 22:42:
Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van Pro-DSL van TweakDSL. Ik heb in principe een goede verbinding, maar zie sinds ongeveer een maand dat mijn upload gezakt is van 1024 kbit/s naar 832 kbit/s en dat er regelmatig CRC-errors optreden.

Ik denk dat een upgrade bij BBned mogelijk de oorzaak is. Ik hoop dat iemand weet waar ik de instelling "Current DSL Line Mode" het beste op kan zetten. Is dat "G.dmt", "G.Lite" of "T1.413"? Hij staat nu op "G.dmt".
gewoon lekker laten staan :) ik neem aan datje jemodem al een x gereset hebt.. ? lijkt me wel, wat voorn modem hebbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodsl flink goedkoper???
een modem (wat ik er nieuw voor aanmoet schaffen kost 179 euri :( :( :(
ik heb gemiddeld een kpn rekening van 100 euri (incl abbo)
de kpn brengt mij 7 euri per maand in rekening voor het wipen van de kpn lijn :r
zeg dat ik ca 15% bespaar das dus 15 euro per maand min de extra heffing van 5 euro van tweakdsl per maand en 7 euro van de kpn

maakt 15 euro - 5 euro - 7 euro maakt 3 euro voordeel per maand
das dus 179 euro delen door 3 euro per maand
maakt 59 maanden eerdat ik goedkoper uit ben
en dan ga ik maar even niet vanuit dat de kpn de tarieven licht naar beneden brengt ivm Vodsl

nee dan maar bij de kpn
de goedkoopste optie?? overstappen naar een andere dsl aanbieder die ook zo'n modem stunt heeft voor Vodsl
voor een huidige tweakdsl abo-er is het dus beslist niks
(of je moet erug veel bellen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
bartjenl schreef op 10 juni 2004 @ 21:57:
22 juni (om 6 minuten over 12) worden we geporteerd :D

TweakDSL heeft trouwens (zo lijkt het) tweemaal een aanvraag bij KPN ingediend. BBNed heeft een van deze twee vanzelf geannuleerd (Er was een probleem met het vrijgeven van uw lijn. De foutmelding die BBNed terug geeft is: Order already received.)
Ik neem niet aan dat ik daarvoor nog contact op moet nemen met de helpdesk hè? Want de andere van de twee heeft gewoon een porteringsdatum gekregen..
Bij mij ook twee keer ingediend (maar je krijgt ook andere mailtjes in tweevoud, misschien gaat dit ook wel, per abuis, ook zo naar KPN), maar weer een pluspuntje, ze zeggen dat de problemen in de centrale van Veendam zijn opgelost. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Krijg je voor die € 5,- abbo voor telefonie ook nummerweergave? Zoja, welk nummermelder signaal gebruiken jullie? Dezelfde als KPN?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ben nu maar weer sinds een tijdje effe met de nieuwsgroepen gaan kloten
ik gebruik grabit moet ik bij de installatie ook ww & pass opgeven (kom me herineren dat ik dat voorheen niet deed
maar hij download geen grouplists, komt dit doordat de nieuwsgroepen eruit liggen (nog steeds) of heb ik het weer verkracht ? ;)

heb b.t.w nog iets leuks, ik heb dus een telindus modem 1121 maar als ik naar de modem toe ga dan krijg ik op de hoofdpagina te zien
DNS
Primary DNS: 0.0.0.0
Secondary DNS: 0.0.0.0
nu probeer ik die dns'en van Floris erin te zetten, maar zodra ik dat doe (zowel pri als sec) gaat me modem dood ofzo, je ziet dat balkje onderaan lopen dat i de pagina opnieuw aan het laden is maar daar blijft i gewoon hangen
en doe ik het per 1 toevoegen zegt ik: ok is goed toegevoegd, maar ga ik kijken staat i weer doodleuk op 0.0.0.0
iemand enig idee ?
want me i-net ligt er elke dag rond 23.00 minimaal 2 uur uit en soms ook gewoon random

[ Voor 54% gewijzigd door geforce666 op 14-06-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Staat de newsserver weer op instorten ofzo ? Sinds vanochtend (minimaal) een halvering van de snelheid waarmee ik normaal de newsgroepen besnuffel.

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 15-06-2004 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Koffie schreef op 15 juni 2004 @ 07:45:
Staat de newsserver weer op instorten ofzo ? Sinds vanochtend (minimaal) een halvering van de snelheid waarmee ik normaal de newsgroepen besnuffel.
Neem een bakje koffie :9

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nu istie zelfs down :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, compleet dood al uren. Ik vrees dattie weer bezweken is onder de load. Sinds vanochtend 09.00 ongeveer. Wel balen, want .PAR files maken een hoop goed...maar op deze manier kan je niet genoeg PAR files hebben om te compenseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 17:30
Dohhh...

Hier ookal dood... ging sinds vanochtend nog maar net @ 1mbit.. maar nu niets meer.

Edit
En weer up.. woohoo

[ Voor 14% gewijzigd door Fatalharry op 15-06-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gaat echt goed met die server zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja we zijn weer een klein weekje goed online dan gaat het weer 2 dagen K.U.T :(
ja ik weet het is niet netjes om het zo te zeggen maar iemnad moet het doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben alleen benieuwd hoe het kan gebeuren. Er is blijkbaar een onderdeel dat het niet lang uithoudt met ons geleech?
Tevens staat er op de website nog niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 14:00:
Ja we zijn weer een klein weekje goed online dan gaat het weer 2 dagen K.U.T :(
ja ik weet het is niet netjes om het zo te zeggen maar iemnad moet het doen. ;)
Die iemand ben jij anders altijd :X
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.