TweakDSL *new and/or improved* deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.569 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zegt het niet zo netjes inderdaad, maar het begint wel op te vallen. Geweldige nieuwsserver qua inhoud en retention, maar 70% uptime is inderdaad niet zaligmakend. Zal heus wel verbetering in komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

wagenveld schreef op 15 juni 2004 @ 14:14:
[...]

Die iemand ben jij anders altijd :X
Mja, wat wil je he ;)

- Nieuwsserver met een uptime van nog geen week
- Helpdesk die van niets weet
- Geen status op de pagina, en als die er staat klopt die niet

Ik heb vanochtend al gemeld dat de server braQ was, maar daar wisten ze van niets :X

Dus ja, ik doe ook even mee; de nieuwsserver is KUT.

edit: En dat heb ik het over de stabiliteit/uptime, niet over de snelheid/retention/inhoud als deze het doet, die is uitstekend :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Koffie op 15-06-2004 14:32 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En hij doet het weer op volle snelheid :Y) _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een beetje mieren op het GoT forum al niet teweeg brengt :)
Bedankt Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wel jammer dat alles vanaf 15.00 nou zo;n beetje incomplete is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt wel weer goed; ik maakte me meer zorgen om de files van 10-06 want ik loop nogal achter...maarja, het gaat niet sneller dan 40GB per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoeveel trek je op die server dan ? Ik kom amper boven de 800 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongeveer 500-550 maximaal. En dat 24 uur per dag, dus...maximaal 40GB. Mits mijn harddisk het toe laat en dat is een part-time baan...alles wegwerken/branden. Zeker als je er na een hele tijd klooien achter komt dat je nog maar 200 blocks mist van een film van 8GB en die par(t)s zijn niet meer te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 16:16:
ongeveer 500-550 maximaal. En dat 24 uur per dag, dus...maximaal 40GB. Mits mijn harddisk het toe laat en dat is een part-time baan...alles wegwerken/branden. Zeker als je er na een hele tijd klooien achter komt dat je nog maar 200 blocks mist van een film van 8GB en die par(t)s zijn niet meer te krijgen :(
Doe je der toch een astraweb / pfcorner / usenet accountje bij? kost geen scheet als je bij astra 25GB koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bedoelt 25GB extra, om alleen de missende files op te halen? Is wel een idee, maar ik ben juist naar TweakDSL gegaan om kosten te besparen. Dan moet ik het niet nu weer extra uit gaan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 16:34:
je bedoelt 25GB extra, om alleen de missende files op te halen? Is wel een idee, maar ik ben juist naar TweakDSL gegaan om kosten te besparen. Dan moet ik het niet nu weer extra uit gaan geven :)
tis toch ook niet de bedoeling dat je dvd's der van af gaat halen, als je 25GB koopt bij astra haal je daar gewoon de incomplete vandaan, gaat meestal om 1 a 2 bestanden, dan kan je lang toe met 25GB hor, die blijven toch geldig.. zeg maar.. je hoeft ze dus niet binnen 1 maand op te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En het is weer pet ;(

Om 18.35 heeft hij helemaal plat gelegen, en vanaf die tijd ben ik niet hoger dan 320 kb gekomen (nu ca. 200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wagenveld DE Koen Schrijft:Die iemand ben jij anders altijd . :X

Ja en jij en ( nog een paar ) prijzen tweakdsl altijd de hemel in terwijl dat zeker niet altijd zo is kijk de topic maar eens goed door.
Er gaat echt geen week voorbij of er is wel wat met de news server aan de hand als jij het niet wil zien heb jij een |:( voor je kop staan.
Kom zelf bij zonnet vandaan maar dat weet je wat jij leest alles goed daar was de snelheid ( 50 a 60 KB/S ) maar in die 3 jaar niks met news server nog geen dagje zonder gezeten hier bijna elke week wel wat. :r

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Tja, nu vraag ik me even af wat de normale doorvoersnelheden zijn van de tweakdsl cambrium newsserver? Bij Demon op Supernews kon je niet sneller
dan 512kbit en 2 threads max. :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Een tijdje geleden zaten er nog limieten aan, maar nu weer weggehaald. Ik down gewoon dicht tegen fullspeed tussen 780-820kB/sec volgens Grabit en volgens Dr.Speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

AirtjE schreef op 15 juni 2004 @ 23:25:
Een tijdje geleden zaten er nog limieten aan, maar nu weer weggehaald. Ik down gewoon dicht tegen fullspeed tussen 780-820kB/sec volgens Grabit en volgens Dr.Speedtouch.
bij super news? van demon..

das best gaaf...

iig draait de newsserver nu weer rete goed bij tweak.. haal weer m'n full...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Ghandi schreef op 05 mei 2004 @ 16:15:
[...]

Neem even contact op met de helpdesk. Soms komt het voor dat je een verkeerd profiel krijgt en dan heb je een 8M/512 profiel.

Dit is dan een bbned probleem. Bij de helpdesk kunnen ze zien op welke snelheid je connect; als je de sweex aankoppelt zou je het waarschijnlijk - ik ken het modem niet - ook kunnen zien.
Ik had dit dus ook en stuurde vervolgens een mailtje naar de heren.
na enige tijd nogmaals, en toen was dit de reactie die ik gisteren binnen kreeg:
In overleg met BBned is besloten om binnenkort (?) over te gaan
tot een batch van veranderingen. Er blijken helaas meer lijnen
fout te staan.

Het ? is omdat we nog niet weten wanneer het uitgevoerd
gaat worden. SVP nog even geduld. We weten van het probleem
en hoe het op te lossen is, nu nog even wachten op BBned dus.
ter info voor de overigen met problemen hiermee

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

3 maal raden ... :(
Over een kwartier de helpdesk maar weer eens bellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Server still down, net maar eens gebeld want bij de storingen staat nog steeds de onjuiste melding van vorige keer :Z
Anyway, er is iemand onderweg naar de server en dan zou het met een half uurtje weer up moeten zijn.
Jeuj .... kan ik weer gaan bedelen om extra PAR blocks, want alles van gisteren is zon incomplete als ik weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 19:49:
Wagenveld DE Koen Schrijft:Die iemand ben jij anders altijd . :X

Ja en jij en ( nog een paar ) prijzen tweakdsl altijd de hemel in terwijl dat zeker niet altijd zo is kijk de topic maar eens goed door.
Er gaat echt geen week voorbij of er is wel wat met de news server aan de hand als jij het niet wil zien heb jij een |:( voor je kop staan.
Kom zelf bij zonnet vandaan maar dat weet je wat jij leest alles goed daar was de snelheid ( 50 a 60 KB/S ) maar in die 3 jaar niks met news server nog geen dagje zonder gezeten hier bijna elke week wel wat. :r
Ik prijs tweak niet de hemel in, het valt mij gewoon op dat jij gelijk enorm negatief doet als er iets uitgevallen is, thats all. Ik gebruik de news server niet, dus ik heb al tijden geen problemen meer gehad. Wees liever blij dat tweak de news server niet gewoon capped of mensen de toegang weigert vanwege hun download gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoezo cappen vanwege download gedrag ? Nu is het local 'LAN' verkeer, als ze je weigeren trek je het wel ergens anders en dat is veel duurder voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Dat wordt anders wel gedaan door sommige providers, waarschijnlijk dan icm een datalimiet. Maar dat willen we ook niet, iedereen is hartstikke blij dat er niet zoveel regeltjes zijn bij Tweak. Dat neemt nog niet weg dat je liever blij kan zijn met een ongecapte news server dan elke keer als hij eruit ligt gaan liggen zeuren dat tweak slecht is. Ik bedoel maar, jullie zorgen er zelf waarschijnlijk voor met dat geleech dat het ding er elke keer uitligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als een server het niet aan kan, is het geen goede server :z ;)
Je hoort mij verder niet klagen over ze hoor (hoewel ze ook hun ups en downs hebben) maar zo'n instabiele server als deze ... :X

Om dus nog maar te zwijgen over de incompletes die zulke storingen veroorzaken -> extra PARs -> nog meer verkeer.

Nogmaals, ik zeg helemaal niet dat TweakDSL slecht is, alleen die server is ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ik had het ook eigenlijk niet over jou, maar goed.
Zolang ik em niet gebruik hou ik me verder terzijde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 00:11
Tweak is goed alleen ze geven een raar antwoord op mijn vraag.

Over mijn vraag over de uploadsnelheid.

Ik train op 782 kb/s up? Dat zou toch gewoon 1024 moeten zijn. Zeggen ze dat het aan de slechte bekabeling ligt of aan het modem, ik vroeg mij alleen af als het bij hun niet verkeerd is ingesteld? (een tijd terug was dat toch zo?) Download is overigens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En toch kan het zo zijn hoor :*
Wat is de afstand tussen modem en splitter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Kaasboerke schreef op 17 juni 2004 @ 12:15:
Tweak is goed alleen ze geven een raar antwoord op mijn vraag.

Over mijn vraag over de uploadsnelheid.

Ik train op 782 kb/s up? Dat zou toch gewoon 1024 moeten zijn. Zeggen ze dat het aan de slechte bekabeling ligt of aan het modem, ik vroeg mij alleen af als het bij hun niet verkeerd is ingesteld? (een tijd terug was dat toch zo?) Download is overigens wel goed.
1024 kbit /s is het theoretische maximum, maar de meeste modems gaan niet verder dan 800 a 850 kbit /s upload (op de copperjet na, die gaat ietsje sneller), en bovendien
zullen er altijd wel andere facturen meespelen, het koperdraad zal wel niet 100% perfect zijn of er is altijd wel wat signaalverlies. Hoe ver zit je van de centrale?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Snowwie schreef op 17 juni 2004 @ 12:22:
[...]

1024 kbit /s is het theretische maximum, maar de meeste modems gaan niet verder dan 800 a 850 kbit /s upload (op de copperjet na, die gaat ietsje sneller), en bovendien
zullen er altijd wel andere facturen meespelen, het koperdraad zal wel niet 100% perfect zijn of er is altijd wel wat signaalverlies. Hoe ver zit je van de centrale?
Mijn DrayTek Vigor 2600 op een Cisco DSLam heeft een sync van 928, 1024 sync is zelfs mogelijk via zo'n nieuwe Alcattel DSLam. Het ligt natuurlijk ook aan je lijn, zoals we al weten, maar met zo'n vigor kom je toch best een eind als je ''geluk'' heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Ik heb zo'n simpel Asus-dingetje nog (wordt een copperjet 816-2P) en ik frot gewoon 106kB/s up, down over de 800. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Floris schreef op 17 juni 2004 @ 12:39:
Ik heb zo'n simpel Asus-dingetje nog (wordt een copperjet 816-2P) en ik frot gewoon 106kB/s up, down over de 800. :)
Waarom wisselen als je 106 kb upstream kan spugen? :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Snowwie schreef op 17 juni 2004 @ 12:22:
[...]

1024 kbit /s is het theoretische maximum, maar de meeste modems gaan niet verder dan 800 a 850 kbit /s upload (op de copperjet na, die gaat ietsje sneller), en bovendien
Dit is niet waar hor.. k weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, maar tis gewoon niet waar.

Zelf heb ik een Speedtouch 510, die traint op 992 up, kerel die ik ken heeft ook een speedtouch 510 die traint gewoon op 1024... E-techs trianen ook hoger dan 832..

Het is wel waar dat het verschillend is per wijk / stad / aansluiting / analoog/isdn, ti svan heel veel factoren afhankelijk, ik durf te wedden dat wanneer ik m'n modem gewoon bij het aansluit punt neerzet dat hij ook 1024 up traint...

maarjah, daar gaat weer een hoop werk inzitten in dit studentenhuis...

[ Voor 18% gewijzigd door Sa1 op 17-06-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Sa1 schreef op 17 juni 2004 @ 13:13:
[...]

Dit is niet waar hor.. k weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, maar tis gewoon niet waar.

Zelf heb ik een Speedtouch 510, die traint op 992 up, kerel die ik ken heeft ook een speedtouch 510 die traint gewoon op 1024... E-techs trianen ook hoger dan 832..

Het is wel waar dat het verschillend is per wijk / stad / aansluiting / analoog/isdn, ti svan heel veel factoren afhankelijk, ik durf te wedden dat wanneer ik m'n modem gewoon bij het aansluit punt neerzet dat hij ook 1024 up traint...

maarjah, daar gaat weer een hoop werk inzitten in dit studentenhuis...
Ehm, tja, op de site van tweakdsl bij de gegevens van de Alcatal Speedtouch staat dat ie een upload heeft van 832 kbit. Zie ook http://www.tweakdsl.nl/?a...age=faq.modems.alcatel510

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 13:04
Even een vraag voor de vaste gebruikers van de tweakdsl nieuwsgroepen...
Hoeveel downloaden jullie op maand basis, wij hebben in ons studentenhuis een Tweakdsl ultra lijn liggen.. hiervoor Cistron maar cistron ging al afsluiten als we over de 110gb in de maand kwamen.

Nu is het geval dat 15 man (waarvan een aantal echte leechers) behoorlijk dataverkeer genereren, zowel up als down.
wat is de max... of is er geen max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fatalharry schreef op 17 juni 2004 @ 13:55:

Nu is het geval dat 15 man (waarvan een aantal echte leechers) behoorlijk dataverkeer genereren, zowel up als down.
wat is de max... of is er geen max?
Op een abbo??...geen wonder dat ie elke week aan de belasting bezwijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie zit in anderhalve week op 346Gb, newsgroups only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
We halen gemiddeld 30GB /dag
ik vind dat behoorlijk veel.
Maar wil geen gezeik.
als ik hoor dat andere dat ook kunnen. bv -> koffie.. moet het hier ook kunnen :D

[ Voor 24% gewijzigd door Fatalharry op 19-06-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Koffie schreef op 17 juni 2004 @ 17:14:
* Koffie zit in anderhalve week op 346Gb, newsgroups only
Damn dat gaat lekker dat red ik niet met prodsl. Als ik het gebruik dan gebruik ik de nieuwsgroepen ook goed en dat gaat zeer goed als ze up zijn hopelijk word de stabiliteit wat beter in de toekomst daar ga ik wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Snowwie schreef op 17 juni 2004 @ 13:51:
[...]

Ehm, tja, op de site van tweakdsl bij de gegevens van de Alcatal Speedtouch staat dat ie een upload heeft van 832 kbit. Zie ook http://www.tweakdsl.nl/?a...age=faq.modems.alcatel510
Klopt ook wel, dat zijn ook de specs die alcatel zelf geeft alleen sinds er alcatel dslam's gebruikt worden zijn de alcatel chips based modems een beetje in hun voordeel.
Eerst had ik 896 kbit en nu zit ik op 1024kbit en dat is altijd mee genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
komende week krijgen we als 't goed is 't modem hier binnen.. tussen de plek waar het telefoonsignaal het huis binnenkomt en de plek waar het modem zou moeten komen te hangen is een meter of 4.. Waar de splitter komt te hangen in die 4 meter maakt niet uit.. Waar kan ik de splitter het beste plaatsen? Zo dicht mogelijk bij het modem? Of bij het telefoonstopcontact? Of midden tussenin?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
fatalharry schreef op 18 juni 2004 @ 00:36:
Wij zitten op zon 65gb/dag.
schatting van onze router stats... 1.03TB, ik vind dat behoorlijk veel.
Maar wil geen gezeik.
als ik hoor dat andere dat ook kunnen. bv -> koffie.. moet het hier ook kunnen :D
Als je het over 15 man verdeeld dan valt het wel mee maar als je het op 1 verbinding bekijkt dan is het echt een topper lijkt me :P
Persoonlijk vind ik dat veel en zou een zakelijk abonnement aanraden maar jah ben geen tweakdsl :)

Halen jullie allemaal het zelfde binnen?
Mischien is dan een centrale file server een optie zodat niet alles dubbel gehaald wordt?

[ Voor 9% gewijzigd door NLsandman op 18-06-2004 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 15:17
fatalharry schreef op 18 juni 2004 @ 00:36:
Wij zitten op zon 65gb/dag.
schatting van onze router stats... 1.03TB, ik vind dat behoorlijk veel.
Maar wil geen gezeik.
Volgens mij is dit dan ook wel het praktische maximum als je 24/7 met ~800KB zit te downloaden.... althans volgens mijn voor-oorlogs telraam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mwah, ik zit niet aan de maximum hoor ;)

Ik heb een download van 8Mbit en 820*8=6560 , dus ik heb eigenlijk nog ruimte :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Laatst online: 22-08 15:44
Sinds (nog) geen maandje op 8MBit, en down nu tussen 40-100GB/mnd. Wisselt nogal.
Voorheen 2MBit, toen was dat rond de 20-40GB/mnd. Dus zit wel goed :)
---
Wat betreft snelheden van upstream, dat is vooral afhankelijk van type modem (+firmware), signaalsterkte (afstand centrale + kwaliteit kabel) en de hardware in de wijkcentrale (Alcatel is lagere ping (4-10ms) + lagere upstream (832kbit) en Cisco DSLAM heeft een hogere upload (max 1024kbit) maar ook hogere ping (10-18ms) dus).

Upload snelheden kunnen dus nog hoger liggen als je op een Cisco DSLAM aangesloten zit, je een goede lijn hebt, dichtbij centrale zit en toevallig juiste modem+firmware hebt ;)

Ik kies liever voor tragere upload (heb aan 110kB/sec genoeg), en dan een lkkr lage ping erg fijn voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
om3ega schreef op 18 juni 2004 @ 04:18:
[...]

Volgens mij is dit dan ook wel het praktische maximum als je 24/7 met ~800KB zit te downloaden.... althans volgens mijn voor-oorlogs telraam.
Volgens mij ook.
We gaan maar eens met zun allen rond de tafel zitten om het dataverkeer in te perken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

als reactie op airtje..

mijn upload is sinds de omzetting naar alcatel dslam dus kei hard omhoog gegaan, kwam eerder niet hoger dan de 80kB/sec, nu zit ik met 1 draadje op 110kB/sec..

maar idd de ping is kei hard omlaag gegaan.. krijg je weer van die zijkerts "all ping!!!" maarjah dat houdt je toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Hmm,

Net de firmware van mijn Speedtouch 510 ge-upgrade naar Software Release 4.2.7.16.0 en nu trained hij nog maar op 864 / 2048 i.p.v. 896 ..

Waar kon ik ook al weer zien wanneer de centrale een DSLAM upgrade krijgt? En zou het nog wat uitmaken als ik 8Mbit bestel ? (qua upstream?)

Voor de techneuten onder ons :

Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 15.0
Attenuation (dB) up/down = 14.0 / 26.0
Noise Margin (dB) up/down = 7.0 / 31.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / GSPN

[ Voor 27% gewijzigd door om3ega op 18-06-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fatalharry schreef op 18 juni 2004 @ 09:58:
[...]

Volgens mij ook.
We gaan maar eens met zun allen rond de tafel zitten om het dataverkeer in te perken.
Dat is fijn, maar er is geen datalimiet weet je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

om3ega schreef op 18 juni 2004 @ 19:22:
Hmm,

Net de firmware van mijn Speedtouch 510 ge-upgrade naar Software Release 4.2.7.16.0 en nu trained hij nog maar op 864 / 2048 i.p.v. 896 ..
Ik ben juist met zo'n upgrade (welliswaar modem wissel, maar toch) van 864 naar 993 gegaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

om3ega schreef op 18 juni 2004 @ 19:22:
Waar kon ik ook al weer zien wanneer de centrale een DSLAM upgrade krijgt? En zou het nog wat uitmaken als ik 8Mbit bestel ? (qua upstream?)
Er komen geen Alcatel--migraties meer (het is geen 'upgrade') en met 8Mbit loop je het risico dat je upstream lager uitkomt omdat je downstream voor meer ruis en overspraak zorgt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kaasboerke schreef op 17 juni 2004 @ 12:15:
Ik train op 782 kb/s up? Dat zou toch gewoon 1024 moeten zijn.
Dat hangt, net zoals je downstream, volledig af van de kwaliteit van je telefoonlijn. Hoe slechter de lijn, hoe lager de snelheid. KPN heeft, mede dankzij 100 jaar ervaring met telefoon z'n draadjes nagenoeg altijd perfect op orde. Het enige deel waar je zonder schep invloed op kunt hebben is thuis, en dat is dus meestal ook de plek waar je verbetering kunt halen. Korte, getwiste kabels, alles netjes en zo symmetrisch mogelijk aansluiten en je haalt zo een paar honderd Kbit extra uit je DSL.

Voorbeeld van iemand met een roestige IS/RA en 10 meter platte kabel op een haspeltje:

Configured DMT profile : A-D8064_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT
Trained downstream bitrate : 4576 kbps
Trained upstream bitrate : 32 kbps

Na een bezoekje van onze monteur zat 'ie opeens strak op 8064/1024. Door het zelf netjes te doen had 'ie dus veel ergernis en 125 euro kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

[b]Burne schreef op 18 juni 2004 @ 21:33
Configured DMT profile : A-D8064_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT
wat is dit :? (gewoon nieuwsgierig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk een ander probleempje. Ik heb een Alcatel Speedtouch 510i (ISDN) en die trained op 896kbit up (prima!) en 6068kbit down (8Mbit abo). Ik dacht dat ik slecht had zitten knippen bij de ISRA, dus ik besloot om een E-Tech ISDN Modem/Router aan te sluiten (en jakkes, ik houd niet van E-Tech, maarja). Wat schetst mijn verbazing? 1024kbit up en 7690kbit down!! Waarom kan die E-Tech dat wel en de Speedtouch niet?? De Speedtouch is echt al 10x opnieuw verbonden geweest; ik kom niet hoger dan 6200/896. De E-Tech deed het meteen op 1024/7690!
Heeft iemand anders ook de Speedtouch 510i? Mis ik een configuratie-optie ofzo? Hij is zo uit de doos --> hoppa aangesloten. Firmware 4.21 / 4.23 (één van de 2, in ieder geval niet 4.27).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

geforce666 schreef op 18 juni 2004 @ 21:37:
[...]

wat is dit :? (gewoon nieuwsgierig)
Het aan een DSLAM toegewezen profiel (wat dus je maximaal haalbare snelheid bepaalt) met nog twee regels die de huidige snelheid weergeven.

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 18-06-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 22:44:
Ik heb eigenlijk een ander probleempje. Ik heb een Alcatel Speedtouch 510i (ISDN) en die trained op 896kbit up (prima!) en 6068kbit down (8Mbit abo). Ik dacht dat ik slecht had zitten knippen bij de ISRA, dus ik besloot om een E-Tech ISDN Modem/Router aan te sluiten (en jakkes, ik houd niet van E-Tech, maarja). Wat schetst mijn verbazing? 1024kbit up en 7690kbit down!! Waarom kan die E-Tech dat wel en de Speedtouch niet?? De Speedtouch is echt al 10x opnieuw verbonden geweest; ik kom niet hoger dan 6200/896. De E-Tech deed het meteen op 1024/7690!
Merk je ook dat verschil in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
Zelfde 'probleem' geconstateerd. Ik heb ook de 510i en 6200/896.
Nooit hoger geweest. Is daar nix op te vinden? >:)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik heb nog even wat geprobeerd...

Mijn E-tech trained op 2048/896 , en nu mijn Alcatel 510 ook weer :)
Volgens mij zijn er ook factoren waar je zelf weinig invloed op hebt die bepalen welke snelheid je modem trained.

Voor de duidelijkheid , alles zit direct in de meterkast (waar de KPN binnen komt) netjes afgemonteerd. Ik vind het best zo :) .. was gewoon even nieuwsgierig ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zijn er hier ook problemem vandaag ? vannacht om 2 uur viel me verbinding weg voor een half uur en nu weer zowat 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 19 juni 2004 @ 11:23:
Zijn er hier ook problemem vandaag ? vannacht om 2 uur viel me verbinding weg voor een half uur en nu weer zowat 20 minuten.
mijn verbinding was zojuist ook enkele minuten plat
een reboot van mn etech router deed wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Hier ook 1 minuutje geen verbinding , maar alles kwam automatisch weer bij :) .. Vannacht geen problemen gehad... Lekker gegamed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 11:27:
[...]

mijn verbinding was zojuist ook enkele minuten plat
een reboot van mn etech router deed wonderen
Idem dito, zeurende huisgenoten te bleren dat internet plat was, dus ikke Storingslijn inspreken, doet ie het net weer :z

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik werd er net voor uit mijn bed gebeld: "goedemorgen, sorry dat ik je zo moet wakker maken, maar we hebben _weer_ geen internet." (en dat klonk alsof de verbinding wekenlang om de 5 min. eruit ligt :( )
Ik: "log es op de router in dan, en kijk eens bij de online - status. Staat er een getal bij WAN-status?"
Andere kant van de lijn: "Ja, het begint met 82."
Ik: "Je hebt gewoon verbinding"
Andere kant van de lijn: "Ja maar net echt niet"
Ik: :O

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Zondagskindje schreef op 19 juni 2004 @ 11:59:
Ik werd er net voor uit mijn bed gebeld: "goedemorgen, sorry dat ik je zo moet wakker maken, maar we hebben _weer_ geen internet." (en dat klonk alsof de verbinding wekenlang om de 5 min. eruit ligt :( )
Ik: "log es op de router in dan, en kijk eens bij de online - status. Staat er een getal bij WAN-status?"
Andere kant van de lijn: "Ja, het begint met 82."
Ik: "Je hebt gewoon verbinding"
Andere kant van de lijn: "Ja maar net echt niet"
Ik: :O
heb ik het toch makkelijker

"hej, ons internet werkt niet!! kun je er even naar kijken?"
ik: "nee, ga maar tv kijken .. je betaalt maar 12 euro per maand .. voor een 8mbit lijn.. niet zeuren dat het soms der uit ligt!"

zo heb ik nu ongeveer alle 5 mede gebruikers gehad, en nu zeuren ze niet meer. Heb dan ook al erg lang niets meer gehoord, zelf ben ik vrij weinig thuis dus k ondervind ook geen downtime... erg handig :)

't Leven kan soms zo makkelijk zijn, dit is overigens ook in een studentenhuis waar niet iedereen een aparte telefoon lijn kunt aanvragen.. anders hadden we lekker een 16/2 abbo :)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Sa1 schreef op 19 juni 2004 @ 12:19:
[...]
heb ik het toch makkelijker

"hej, ons internet werkt niet!! kun je er even naar kijken?"
ik: "nee, ga maar tv kijken .. je betaalt maar 12 euro per maand .. voor een 8mbit lijn.. niet zeuren dat het soms der uit ligt!"

zo heb ik nu ongeveer alle 5 mede gebruikers gehad, en nu zeuren ze niet meer. Heb dan ook al erg lang niets meer gehoord, zelf ben ik vrij weinig thuis dus k ondervind ook geen downtime... erg handig :)

't Leven kan soms zo makkelijk zijn, dit is overigens ook in een studentenhuis waar niet iedereen een aparte telefoon lijn kunt aanvragen.. anders hadden we lekker een 16/2 abbo :)))
Dat is inderdaad een stuk makkelijker.
Alleen het verschil is dat ik over een bedrijf heb en jij over een studentenhuis.
Maar op het moment hebben ze even niets te doen dan een beetje surfen.
En ze beginnen in 'paniek' te raken als de verbinding een paar minuten eruit ligt, want dan moeten ze ineens gaan werken :+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Sa1 schreef op 19 juni 2004 @ 12:19:
.. anders hadden we lekker een 16/2 abbo :)))
Noem dat alsjeblieft gewoon "Twee 8/1 mbit abbo's" ;) 'k krijg er helemaal kriebels van als iemand op die manier beweerd dat je 16 mbit zou kunnen halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Zondagskindje schreef op 19 juni 2004 @ 12:57:
[...]

Alleen het verschil is dat ik over een bedrijf heb en jij over een studentenhuis.
Als ik dit als argument hoor, dan heb ik gelijk zoiets van: neem een zakelijk abonnement ofzo :O Het verschil dat jij er van afhankelijk bent heeft niets te maken met de oplostijd van eventuele storingen.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnie_T schreef op 19 juni 2004 @ 23:00:
[...]

Als ik dit als argument hoor, dan heb ik gelijk zoiets van: neem een zakelijk abonnement ofzo :O Het verschil dat jij er van afhankelijk bent heeft niets te maken met de oplostijd van eventuele storingen.
nee maar het zegt wel wat over de profesionaliteit die men wenst uit te stralen. :7
tweakdsl propageerd toch niet een beroerde provider te zijn. :+
toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

he waarschijnlijk domme vraag,
maar ik ben nu met grabit aan het kloten
en heb naar mijn idee alles goed ingevuld
news.tweakdsl.nl (toch, nog steeds ? ;))
nu staat de poort default op 119, is dit de goede poort (heb em geforward zowel op TCP als UDP, en ook gedaan zonder forwarding)
en moet ik nou een user en een ww opgeven ? , nee toch
want ik krijg gewoon geen verbinding hij blijft dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ronnie_T schreef op 19 juni 2004 @ 23:00:
[...]

Waar kan ik op de site van TweakDSL een zakelijk abonnement vinden? :z
Dit bedrijf is niet afhankelijk van internet.
Mijn collega´s worden geacht auto´s te verkopen en niet heel de dag te zitten internetten.
Dus een uur of een dag geen internet is niet erg.
Het gaat wel een probleem worden zoals kort geleden.
Toen hadden we bijna 2 weken geen internet omdat KPN geen haast had om even aan het werk te gaan in de wijkcentrale.

[ Voor 34% gewijzigd door Zondagskindje op 19-06-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Bedankt, maar dat is truedsl en geen TweakDSL. En buiten dat: we zitten voorlopig de eerst komende maanden aan TweakDSL vast waar ik overigens geen problemen mee heb.
Problemen met de verbinding hebben we vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Je koopt toch geen kaas bij de bakker? Wil je een zakelijke verbinding dan bel je ze even en hadden ze je doorverwezen naar die site of je die informatie telefonisch gegeven. Sorry maar in mijn ogen slechte research van jou.

Overigens is truedsl onderdeel van tweakdsl / cambrium of anders-om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

om3ega schreef op 19 juni 2004 @ 23:55:
Je koopt toch geen kaas bij de bakker? Wil je een zakelijke verbinding dan bel je ze even en hadden ze je doorverwezen naar die site of je die informatie telefonisch gegeven. Sorry maar in mijn ogen slechte research van jou.

Overigens is truedsl onderdeel van tweakdsl / cambrium of anders-om.
Wie zegt dat ik een zakelijke verbinding wil of nodig heb :?
Zoals ik al zei: we zijn niet afhankelijk van internet, zoals sommige particulieren dat wel schijnen te zijn. nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 19 juni 2004 @ 01:14:
[...]

Merk je ook dat verschil in de praktijk?
Ja, dat is een feit! Is een verschil van 220KB/sec op mijn downloadsnelheid. Is normaal niet vaak nodig, maar met nieuwsgroepen is dat wel een flinke hap.
Ik zie dus dat Hans van Eijsden hetzelfde probleem heeft. Als dit echt zo blijkt te zijn lever ik die Speedtouch weer in...dan hou ik die E-Tech wel. Ik betaal voor 8Mbit, en die kan ik krijgen ook...alleen niet met een Speedtouch blijkbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand DNS problemen? Een heleboel sites werken wel, maar ook een aantal niet (vooral Amerikaanse). Andere mensen (niet met tweakdsl) die ik ken hebben geen problemen met diezelfde sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
als het goed is worden we aanstaande dinsdag geporteerd. We hebben tot nu toe nog geen modem ontvangen.. moeten we ons zorgen gaan maken of komt dat morgen in verband met weekend enzo?
Ik neem niet aan dat je het modem nog apart moest bestellen via de service pagina's hè? We hebben bij aanmelding al opgegeven wat we wilden voor modem en dat bedrag is ook al afgeschreven.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ook zo handig dat je een voorbeeldje geeft. Kunnen we gelijk kijken of er nog meer mensen last van hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zo handig dat je een voorbeeldje geeft. Kunnen we gelijk kijken of er nog meer mensen last van hebben. :/
www.bluesnews.com bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Die site doet het hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das niet zo mooi dan :) Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
www.bluesnews.com wil bij mij met Chello ook niet openen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

bartjenl schreef op 21 juni 2004 @ 02:06:
www.bluesnews.com wil bij mij met Chello ook niet openen..
hier op tweakdsl doet ie het perfect hor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Sa1 schreef op 21 juni 2004 @ 09:54:
[...]

hier op tweakdsl doet ie het perfect hor...
Die site is gewoon de helft van de tijd down :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sorcerer8472 schreef op 21 juni 2004 @ 10:16:
[...]

Die site is gewoon de helft van de tijd down :+
haha.. tjah dat kan natuurlijk ook

even iets andes, k heb nu net m'n modem gebridged naar m'n server toe, ping is van gemiddeld 7.2 terug gegaan naar 6.5 .. moeha!! toch weer bijna een ms winst... :+ :o

maar goed, opzich wel grappig dat die speedtouch 510 een vertraging van een ms genereerd..

maargoed, nu heb ik dus m'n modem gebridged he, hoe kan ik dan bij m'n info over m'n lijn komen??? dus de hoogte van de training enzo? of kan dat gewoon niet meer, kun je hem gewoon met telnet op mac bereiken ofzo.. don't think so..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 21 juni 2004 @ 11:10:
[...]

maargoed, nu heb ik dus m'n modem gebridged he, hoe kan ik dan bij m'n info over m'n lijn komen??? dus de hoogte van de training enzo? of kan dat gewoon niet meer, kun je hem gewoon met telnet op mac bereiken ofzo.. don't think so..
tcoh gewoon vanuit IE met, vanuit mijn hoofd, zit op mijn werk, 10.0.0.138?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 12:05:
[...]

tcoh gewoon vanuit IE met, vanuit mijn hoofd, zit op mijn werk, 10.0.0.138?
hijs gebridged, hij heeft geen ip adres meer.. dus nee, niet via 10.0.0.138 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Als hij gebridged is , is hij zeker wel te benaderen via 10.0.0.138 :)
Via linux moet je ff een virtual IP aan je ethernet kaart hangen ->

code:
1
ifconfig ethx:1 10.0.0.1

(x = je interface naar internet toe)

Via windows kan het ook geloof ik , maar moet je even zoeken :) .. zo benader ik mijn bridge 510 ook namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door om3ega op 21-06-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
om3ega schreef op 21 juni 2004 @ 15:41:
Als hij gebridged is , is hij zeker wel te benaderen via 10.0.0.138 :)
Via linux moet je ff een virtual IP aan je ethernet kaart hangen ->

code:
1
ifconfig ethx:1 10.0.0.1

(x = je interface naar internet toe)

Via windows kan het ook geloof ik , maar moet je even zoeken :) .. zo benader ik mijn bridge 510 ook namelijk.
Helaas, bij mij werkt dit dus niet. Mijn 510i had altijd 10.0.0.138 als IP voordat ik heb als Bridge instelde. Stel ik in mijn Linux een extra IP in volgens jouw manier, 10.0.0.1, dan wordt die ook gewoon wel toegekend, ik zie hem dus gewoon keurig als alias in ifconfig staan, maar http://10.0.0.138 is dan nog steeds niet bereikbaar. Stel ik in mijn Windows mijn netwerkkaart in op 10.0.0.1 dan is http://10.0.0.138 ook niet te benaderen. Ditzelfde als ik mijn externe IP op de Windows-adapter handmatig instel en dan 10.0.0.1 als alias erbij geef.
Ik heb overigens overal bij 10.0.0.1 als subnetmask 255.0.0.0 ingegeven, ik neem aan dat ik daar niets in fout doe, aangezien dat altijd al het geval is geweest.
Heb ik dan gewoon pech, of zie ik iets over het hoofd? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
code:
1
2
3
4
5
6
7
# ifconfig eth2:1 10.0.0.1
[abc@fileserver abc]# ping 10.0.0.138
PING 10.0.0.138 (10.0.0.138) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 10.0.0.138: icmp_seq=1 ttl=64 time=1.14 ms
64 bytes from 10.0.0.138: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.373 ms
64 bytes from 10.0.0.138: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.372 ms
64 bytes from 10.0.0.138: icmp_seq=4 ttl=64 time=0.388 ms

Hier werkt het , het kan misschien zijn dat je firewall restricties te hoog staan? (Spoofing?)

Je modem moet dit IP adres natuurlijk ook hebben (volgens mij is dat default want ik heb het nog nooit aangepast)

code:
1
eth0   10.0.0.138/16

In je modem moet dit in de Ini staan ->

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[ ip.ini ]
config forwarding=on firewalling=on redirects=on sourcerouting=off 
netbroadcasts=off ttl=64 fraglimit=64 defragmode=always addrcheck=dynamic 
mssclamping=on
apadd addr=10.0.0.138/16 intf=eth0 addroute=no
ifconfig intf=loop mtu=1500 group=local linksensing=off
ifconfig intf=eth0 mtu=1500 group=lan linksensing=off
rtadd dst=10.0.0.0/16 gateway=10.0.0.138 metric=1
rtadd dst=224.0.0.0/4 intf=eth0

Maar zoals ik al zei , dit is allemaal default volgens mij , dus ik denk dat je eens bij je firewall restricties moet kijken..

Oh , even een ifconfig van eth2 ->

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
eth2      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:02:44:54:56:xx
          inet addr:217.19.20.xx  Bcast:217.19.20.255  Mask:255.255.255.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:580038 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:885116 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:100
          RX bytes:228519083 (217.9 Mb)  TX bytes:196635841 (187.5 Mb)
          Interrupt:10 Base address:0x8800

eth2:1    Link encap:Ethernet  HWaddr 00:02:44:54:56:xx
          inet addr:10.0.0.1  Bcast:10.255.255.255  Mask:255.0.0.0
          RX packets:580038 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:885116 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:100
          RX bytes:228519083 (217.9 Mb)  TX bytes:196635841 (187.5 Mb)
          Interrupt:10 Base address:0x8800

Het public IP krijg ik direct van Tweakdsl .. (via DHCP)

[ Voor 32% gewijzigd door om3ega op 21-06-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

code:
1
2
3
4
eth1:1    Link encap:Ethernet  HWaddr 00:50:04:32:54:xx
          inet addr:10.0.0.1  Bcast:10.255.255.255  Mask:255.0.0.0
          Interrupt:10 Base address:0xec00

als ik
code:
1
ifconfig eth1:1 10.0.0.1
doe..

edit: wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen, is dat het niet werk.. (opzich wle nuttige info he :p)

edit2: ik denk dat jij em niet gebridged hebt via het config tooltje van speedtouch zelf, ik heb em hier wel mee gebridged..

't modem heeft volgens mij geen ip meer gewoon...

[ Voor 30% gewijzigd door Sa1 op 21-06-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 00:11
Misschien ligt het aan mij, maarr vandaag is Tweakdsl ongeveer 20x eruitgevlogen.

(dus modem aan en uit) een keiharde vastloper van het modem zeg maar. Sinds vandaag is dat het geval. Meerdere mensen hier last van? Eerst geen last alleen dat ik de router af en toe moest resetten.... nu moet ik eerst het modem resetten en dan de router en dan moet ik ongeveer 10 keer een ip release & renew doen.

Nog een keer de vraag, meerdere mensen hier last van? Zonee, wat kunnen dan de oorzaken zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
ik heb hier wel line sync maar voor de rest zo down als wat zit nu effe via gprs niet zo snel maar functioneerd wel redelijk als backup :P

Meer mensen problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

_MaLa_ schreef op 21 juni 2004 @ 22:27:
ik heb hier wel line sync maar voor de rest zo down als wat zit nu effe via gprs niet zo snel maar functioneerd wel redelijk als backup :P

Heel Cambrium is offline. Er zijn nu meerdere mensen onderweg naar de plaats des onheils terwijl anderen proberen de zaak remote te fixen lijkt me zo.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
_MaLa_ schreef op 21 juni 2004 @ 22:27:

Dood als een pier. Ik zit nu via USB -> Bluetooth -> GSM -> fol.nl en merk dat ook de Tweak-site plat ligt. Niets doet het meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
't heeft hier in princiepe de hele dag zonder oponthoud gewerkt. Alleen nu net even 5 minutes plat. Toen ik het bemerkte, werkte het ook alweer voordat ik een traceroute kon doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Hans van Eijsden schreef op 21 juni 2004 @ 22:31:
[...]

Dood als een pier. Ik zit nu via USB -> Bluetooth -> GSM -> fol.nl en merk dat ook de Tweak-site plat ligt. Niets doet het meer...
Enige site waar ik nog op kon was www.tweakdsl.nl .. maar 't werkt weer.. zie ineens m'n dumeter weer omhoog knallen en allemaal msn / icq berichten binnen rollen..

and were live \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was niet lief :(
lag er hier een half uur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 21 juni 2004 @ 22:42:
't heeft hier in princiepe de hele dag zonder oponthoud gewerkt. Alleen nu net even 5 minutes plat. Toen ik het bemerkte, werkte het ook alweer voordat ik een traceroute kon doen ;)
Alhier plat vanaf 22:08...werkt nu inderdaad weer.

Prima snelle storingsservice.. mijn complimenten! _/-\o_ _/-\o_

Lag er net hier weer een aantal minuten uit...helemaal de oude is het nog niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
[22:07:17] * Disconnected
[22:07:37] * Connect retry #1 irc.xs4all.nl (6667)
[22:07:59] * Unable to connect to server (Connection timed out)
[22:43:34] * Connecting to irc.xs4all.nl (6667)
* Identd request from 194.109.129.219
* Identd replied: 3006, 6667 : USERID : UNIX : hans
[22:44:02] *** Welcome to the Internet Relay Network _Hans_!hans@nl.hans.name

Half uur, valt nog mee. Verder de laatse dagen paar hickups gehad die er eerder niet waren, meesten duurden 20 seconden en dat was net kort genoeg, om nog net niet disconnected te raken op bijvoorbeeld IRC. Ach, het zal wel weer goedkomen. Ben alleen wel benieuwd wat de oorzaak van zo'n storing nou kan zijn ;)

Edit:
[22:51:22] * Disconnected
[22:51:42] * Connect retry #1 irc.xs4all.nl (6667)
[22:52:03] * Unable to connect to server (Connection timed out)
[22:56:31] * Connect retry #8 irc.xs4all.nl (6667)
* Identd request from 194.109.129.219
* Identd replied: 3006, 6667 : USERID : UNIX : hans
[22:56:50] *** Welcome to the Internet Relay Network _Hans_!hans@nl.hans.name

Edit #2:

21/6/2004 (22:15)

Korte storing op 1 van de Core routers
Op 1 van de Core routers was deze avond een korte storing van
+/- 30 minuten. Deze is nu verholpen. Het kan zijn dat het nodig is je
modem opnieuw te starten.

Problemen lijken hier echter nog niet voorbij, ik blijf er steeds uitvliegen. Succes iedereen, ik ga een broodje shoarma halen 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Hans van Eijsden op 21-06-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Hans van Eijsden schreef op 21 juni 2004 @ 22:47:
Edit #2:

21/6/2004 (22:15)

Korte storing op 1 van de Core routers
Op 1 van de Core routers was deze avond een korte storing van
+/- 30 minuten. Deze is nu verholpen. Het kan zijn dat het nodig is je
modem opnieuw te starten.

Problemen lijken hier echter nog niet voorbij, ik blijf er steeds uitvliegen. Succes iedereen, ik ga een broodje shoarma halen 8)
ga jij maar effe eten had net leuk stukje getypt ben ik weer alles kwijft *)

Dit is toch me eerste storing die ik echt merkte na die cicso upgrade ben benieuwd of er nog wat aan gedaan word, vooral omdat er niet alleen een gedeelte van het netwerk plat ging maar het hele zaakje ach jah die core routers ook altijd :D

[ Voor 49% gewijzigd door _MaLa_ op 21-06-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Sa1 schreef op 21 juni 2004 @ 20:27:
edit2: ik denk dat jij em niet gebridged hebt via het config tooltje van speedtouch zelf, ik heb em hier wel mee gebridged..

't modem heeft volgens mij geen ip meer gewoon...
Ik weet niet meer hoe ik hem heb ingesteld eigenlijk.. Maar er zit onder het menutje advanced via de webinterface een menu dat heet : Easy Setup

Als je daar nu kiest -> Bridged Ethernet
VPI/VCI 0/35

Dan ben je er ook volgens mij...
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.