TweakDSL *new and/or improved* deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.568 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

om3ega schreef op 21 juni 2004 @ 23:23:
[...]

Ik weet niet meer hoe ik hem heb ingesteld eigenlijk.. Maar er zit onder het menutje advanced via de webinterface een menu dat heet : Easy Setup

Als je daar nu kiest -> Bridged Ethernet
VPI/VCI 0/35

Dan ben je er ook volgens mij...
mja.. ik heb die config tool gedownload van de speedtouch website... daarin heb ik bridged ethernet aangegeven, maar k kan dus nu niet meer zien hoe hoog m'n modem traint. .. (of hoe laag) ... probleem is een b'tje dat ze hier in huis allemaal kabelgoten willen gaan aanleggen en der moet 't 1 en 't ander veranders worden... nu wil ik natuurlijk wel m'n hoge up houden maar k kan het nu niet meer controleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 22:46:
Lag er net hier weer een aantal minuten uit...helemaal de oude is het nog niet...
Er waren een aantal zaken niet helemaal netjes opgekomen, dus hebben we het even over gedaan. Dat zal iets van 3 minuten gekost hebben, voordat er volledige convergentie was. _/-\o_

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Burne schreef op 22 juni 2004 @ 00:37:
[...]

Er waren een aantal zaken niet helemaal netjes opgekomen, dus hebben we het even over gedaan. Dat zal iets van 3 minuten gekost hebben, voordat er volledige convergentie was. _/-\o_
Toppie!! Thanx voor de snelle service! _/-\o_

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Sa1 schreef op 21 juni 2004 @ 23:36:
[...]

mja.. ik heb die config tool gedownload van de speedtouch website... daarin heb ik bridged ethernet aangegeven, maar k kan dus nu niet meer zien hoe hoog m'n modem traint. .. (of hoe laag) ... probleem is een b'tje dat ze hier in huis allemaal kabelgoten willen gaan aanleggen en der moet 't 1 en 't ander veranders worden... nu wil ik natuurlijk wel m'n hoge up houden maar k kan het nu niet meer controleren..
Dat probeer ik uit te leggen :)
Dat kan dus wel.

Mijn modem is bridged , krijg een public IP adres van Tweakdsl , maar d.m.v. 2e IP koppelen aan je ethernet interface kan je je modem gewoon benaderen :) ..

Als ik vanaf een andere PC http://10.0.0.138 in tikt krijg ik gewoon mijn stats te zien van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

om3ega schreef op 22 juni 2004 @ 07:56:
[...]

Dat probeer ik uit te leggen :)
Dat kan dus wel.

Mijn modem is bridged , krijg een public IP adres van Tweakdsl , maar d.m.v. 2e IP koppelen aan je ethernet interface kan je je modem gewoon benaderen :) ..

Als ik vanaf een andere PC http://10.0.0.138 in tikt krijg ik gewoon mijn stats te zien van het modem.
Maar dat had ik al gedaan zoals ik zei door middel van ifconfig eth1 1 10.0.0.1 MAAR dit werkt niet...
Burne schreef op 22 juni 2004 @ 00:37:
[...]

maar, wat was er nu gebeurt dan? gewoon een core router die b'tje begon te spugen?

[ Voor 27% gewijzigd door Sa1 op 22-06-2004 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 00:11
Naja, vanochtend deed het in ieder geval weer, gisteravond tot een uur of 23.59 niet.
Ik weet niet als het nu nog weg, ben nu op het werk.

Gelukkig dat ik niet de enige was met het probleem =], maar wat was de oorzaak dan, weer een migratie ? Of gewoon probs bij Cambrium?

Beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Kaasboerke schreef op 22 juni 2004 @ 09:12:
Naja, vanochtend deed het in ieder geval weer, gisteravond tot een uur of 23.59 niet.
Ik weet niet als het nu nog weg, ben nu op het werk.

Gelukkig dat ik niet de enige was met het probleem =], maar wat was de oorzaak dan, weer een migratie ? Of gewoon probs bij Cambrium?

Beste!
storing in een core router zoals burne 3 posts ofzo terug zei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Sa1 schreef op 22 juni 2004 @ 08:45:
[...]

Maar dat had ik al gedaan zoals ik zei door middel van ifconfig eth1 1 10.0.0.1 MAAR dit werkt niet...
Firewall stond uit? (Of spoofing alowed van en naar dit IP want ik denk dat sommige firewalls hier moeilijk over gaan doen)

Heb je de easy setup gebruikt van het modem zelf ipv de meegeleverde config tool?

Ik werk met software version Flash image : 4.2.7.16.0 Build name : LLT6AA4.27G maar voor dat ik de software geupgrade had werkte het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

om3ega schreef op 22 juni 2004 @ 09:43:
[...]

Firewall stond uit? (Of spoofing alowed van en naar dit IP want ik denk dat sommige firewalls hier moeilijk over gaan doen)

Heb je de easy setup gebruikt van het modem zelf ipv de meegeleverde config tool?

Ik werk met software version Flash image : 4.2.7.16.0 Build name : LLT6AA4.27G maar voor dat ik de software geupgrade had werkte het ook.
Firewall blokt alleen binnenkomend signaal, dus als ik een ping zou uitvoeren laat ie em gewoon door, spoofing heb ik geallowed, k heb geen easy setup gedaan, k heb van www.speedtouch.nl een config tool gedownload. k gebruik firmware 4.2.3 ofzo..

vrij nasty, jij hebt dus wel die easy setup gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
Dan als er een storing zat een in een core, waarom klapte vanochtend weer mijn internet er weer uit ? Ik denk dat het probleempje dan nog niet is opgelost...
of wel?

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Kaasboerke schreef op 22 juni 2004 @ 12:29:
Dan als er een storing zat een in een core, waarom klapte vanochtend weer mijn internet er weer uit ? Ik denk dat het probleempje dan nog niet is opgelost...
of wel?

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Groeten
Denk dat dat iets anders was hoor, want op irc heb ik geen timeouts ofzo gezien van andere Cambrium-users :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lag er net weer uit hier

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
'k heb even gebeld naar True zostraks...'t werkt nu overal weer. Ze had het over "gefaseerd weer online komen", wat mij er dus aan doet denken dat het ergens een flink routing probleem is? Een belangrijke (core?) router die z'n tabel kwijtraakt oid mischien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heeft iemand anders sinds vandaag ook last van extreme ping in online games?

Heb bij Ragnarok Online momenten dat ik niet kan bewegen en paar seconden later ineens alles vooruit schiet. En me broertje zit constant te schelden als z'n ping opeens naar de 400+ schiet.

Downloads staan niet aan, firewall kan het niet aan liggen die heeft het altijd goed gedaan. En de spellen zelf moeten probleem niet zijn (euRO server staat in Duitsland en ping is in CS gemiddeld altijd onder de 100)

Had dit gisteren en weken/maanden ervoor niet. Sinds gisteravond pas begonnen eigenlijk. Tis ook niet de hele tijd, maar zijn een soort pieken die af en toe ineens gebeuren. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Mesh op 22-06-2004 19:00 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik heb vandaag de gehele doe-het-zelf setje binnengekregen.

Uiteraard gelijk alles geinstalleerd, en natuurlijk wel de kabeltjes goed op de splitter gemonteerd, maar helaas bij de "Installatie van de Alcatel 510 modem"
kan die geen modem detecteren op het netwerk.

Ik heb de onderstaande configuratie en ik probeer contact te zoeken via "pc patrick". Alle kabels zitten op de juiste plek dus ik vraag me nu af waarom Setup dat modem niet kan vinden op het netwerk :? :? :? :? Iemand een idee wat ik
wellicht over het hoofd kan zien?

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/netwerk.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit lijk mij niet de plek om zulke posts te doen, ik stel voor dat je een topic in NT start (mits voorzien van afoende informatie).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Een topic lijkt me niet nodig: Haal simpelweg de router ertussenuit. Die hoort daar alleen als je een bridged systeem maakt van je modem, en ook dan moet je hem weglaten bij het configureren.

Nevermind, je topic is er al ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 22-06-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Ik zit nu met smart al 3 weken te wachten tot me verbinding gereed is bij tweakDSL, ik heb een draadloos router aangeschaft omdat ik graag draadloos wou gaan, de router en alle andere troep heb ik nu dus al in huis,

krijg ik vandaag een mailtje van cambrium (waarschijnlijk tweakdsl lijkt mij)
waarin het volgende staat:
Beste H. Hofman,

Er was een probleem met het vrijgeven van uw lijn. De foutmelding die
BBNed terug geeft is: No Free quad present.

Hiervoor kunt U het beste de helpdesk even bellen onder vermelding
van het ordernummer: ####### en de verwijzing:
wtf betekent dit :S tis te laat om te belle dus mischien dat ik van jullie iets wijzer kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

In dit geval is het een KPN-probleem. KPN zegt zelf:

MDF: No free quad present na 28-06-04 opn. insch. fw

Die foutmelding hangt vaak samen met een nieuw aangevraagde lijn. Klopt het dat je op de 28ste verhuist of je telefoon opgeleverd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

In een voorgaande mail van bbned, of cambrium staat dit:
Beste H. Hofman,

Aan KPN is het verzoek gedaan voor het leveren van uw DSL verbinding op
de 2004/6/30 0:0:0. Dit is een verzoek; KPN kan hier van afwijken. De
aanvraag versnellen is niet mogelijk.
Ik weet niet of je dit verstaat onder oplevering van de lijn maar het lijkt me dat je dit bedoeld, van een verhuizing is geen sprake..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Osdorp-Dude schreef op 22 juni 2004 @ 18:59:
Heb bij Ragnarok Online momenten dat ik niet kan bewegen en paar seconden later ineens alles vooruit schiet. En me broertje zit constant te schelden als z'n ping opeens naar de 400+ schiet.
In welk land staan de servers van die game/de server waar je op speelt?
Kun je een IP ofzo geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Sorcerer8472 schreef op 22 juni 2004 @ 23:11:
[...]

Of nog iets van p2p aanstaan waardoor upload vol staat ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
Ik heb nog steeds dat mijn Internet om de zoveel tijd eruit vliegt.....

Lease time van mijn IP te kort ofzo? Ik moet telkens mijn modem aan en uitzetten.....anders stuur ik wel weer een e-mailtje. Sinds ik met een klacht ben gekomen valt Tweakdsl erop en eraf.. revenge ofzo?

of zit iemand in mijn straat soms stroom op het kopernetwerk te plaatsen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Kaasboerke schreef op 22 juni 2004 @ 23:42:

Lease time van mijn IP te kort ofzo? Ik moet telkens mijn modem aan en uitzetten.....anders stuur ik wel weer een e-mailtje. Sinds ik met een klacht ben gekomen valt Tweakdsl erop en eraf.. revenge ofzo?

Veel van de problemen met een wegvallende verbinding hebben te maken met problemen bij de gebruiker thuis. Er komen een aantal vragen in me op:

Valt je ADSL-signaal ook weg als je lease vervalt? Hoe ver zit je van de wijkcentrale? Heb je het modem al een keer aangesloten op het ISRA-punt zonder splitter? Welk modem heb je? Heb je het modem al een keer gereset/opnieuw geinstalleerd? Heb je niet toevallig spyware/virus/trojan op je PC? Heb je Peer-To-Peer programma's lopen? Hoeveel actieve verbindingen geeft netstat?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Xandrios schreef op 22 juni 2004 @ 20:01:
Een topic lijkt me niet nodig: Haal simpelweg de router ertussenuit. Die hoort daar alleen als je een bridged systeem maakt van je modem, en ook dan moet je hem weglaten bij het configureren.

Nevermind, je topic is er al ;)
Jep, en ik ben nu (althans voor de 1e avond) een tevreden TweakDSL gebruiker met de perfect nick op het GoT 8)7 B)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Snowwie schreef op 23 juni 2004 @ 00:49:
[...]
Jep, en ik ben nu (althans voor de 1e avond) een tevreden TweakDSL gebruiker met de perfect nick op het GoT 8)7 B)
Je weet dat je (slechts éénmaal) je Nick op GoT mag veranderen (zonder opgaaf van reden)?
Als je je Nick nog niet eerder hebt laten wijzigen, dan zou je dat nog kunnen doen.

Tippie: Maak er dan geen TweakDSL freak van :+

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
Veel van de problemen met een wegvallende verbinding hebben te maken met problemen bij de gebruiker thuis. Er komen een aantal vragen in me op:
Toch apart dat zo ineens deze problemen opspelen of niet? Voorheen bij Cistron nooit ergens last van (behalve een waardeloze newsserver), eerst ook niet bij Tweakdsl maar sinds dit weekend is dit het geval.
Valt je ADSL-signaal ook weg als je lease vervalt?
Ja, line sync is dan weg, modem moet dan gereset worden.
Hoe ver zit je van de wijkcentrale?
1063 meter
Heb je het modem al een keer aangesloten op het ISRA-punt zonder splitter?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan, zal ik doen. Eventueel een nieuwe splitter anders?
Welk modem heb je?
Asus 1-poorts modem
Heb je het modem al een keer gereset/opnieuw geinstalleerd?
Gisteren, eergisteren wel minstens 20 keer gereset (dwz stroom eraf). Anders firmware upgrade??
Heb je niet toevallig spyware/virus/trojan op je PC?
nee, dacht ik eerst zelf ook aan, spysweeper erover heen gehaald niks gevonden.
Heb je Peer-To-Peer programma's lopen?
Ja, ik heb bittorent al vanaf het begin lopen (sinds ik dus tweakdsl heb), sinds het uitkwam(toen ik bij cistron zat) en ik ADSL heb.
Hoeveel actieve verbindingen geeft netstat?
actief 15 a 25
passief alle poorten (maar de router moet deze poorten blokken)

Dan heb ik zelf 2 aktiepunten om te doen. Laten we hopen dat de fout inderdaad bij mij zit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm, dit probleem komt wel heel erg bekend voor, als het probleem wat ik ook een tijd heb gehad.
Zelfs een een lijnmeting van BBned moest eraan te pas komen (maar die praatte ook alleen maar onzin).
Zet je situatie thuis eventjes zoals het theorethisch hoort;

- Splitter zo dicht mogelijk bij ISRA
- maximaal 2 meter na splitter modem

Ik heb ook heel lang zitten klooien met dit , en 20 disconnects per dag was een goede dag voor mij.
Wat ze gedaan hebben weet ik niet, maar het is uiteindelijk opgelost.
Ik zou dus even goed alles nachecken thuis, en anders meteen een ticket bnij de helpdesk openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
Ik kan met enige blijheid vertellen dat
De de splitter gelijk naast de ISRA zit, de standaard kabeltjes worden gebruikt die ik heb gekregen bij het installatiepakket. Dus de theoretische afstanden worden gebruikt. Ik zal het zeker in mijn e-mail plaatsen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Heeft de news server probleempjes?
Kan momenteel geen verbinding krijgen.

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En jawel ... hij ligt er weer uit :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Sorcerer8472 schreef op 22 juni 2004 @ 23:11:
[...]

Dacht in Duitsland, zal ff ip opzoeken.

Betreffend CS, m'n broertje speelt voornamelijk op Europese servers.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Laatst online: 09-09 20:31
Ik zit nu ook via TweakDSL te GoTten :)
Maar toch nog een paar vraagjes..
We hebben een Speedtouch 510 hier.. 4-poorts.
Als ik het volgens de cd doe, krijg ik op m'n computer hier een extern IP toegewezen. Is dat goed?
Lijkt me niet, want op deze manier kan ik het modem niet meer benaderen. 10.0.0.138 kent hij niet.
Hoe dit op te lossen? Mezelf een 10.0.0.6 IP geven ofzo werkt ook niet, dan heb ik weer geen internet. (maar kom ik wel bij het modem)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik ben schijnbaar harstikke scheel, maar ik kan de "Nieuwsserver instellingen pagina" niet vinden op de tweakdsl site.

Ik kan overigens nog niet in het "customer" gedeelte komen omdat ik nog geen brief heb ontvangen met de login data.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Je kan met zowel windows >2000 als Linux (en andere OS'sen kunnen dat ook vast wel denk ik) 2 IP's aan 1 kaart hangen. Voor Linux staat dat hier een paar posts boven , voor windows moet je even kijken bij de advanced TCP/IP properties.

PS : SA1 heeft wellicht wel interrese in hoe je je modem hebt ingesteld ;)

Ooh , nieuws instellingen?

http://www.tweakdsl.nl/?a...ingen.windows.outlooknews

[ Voor 19% gewijzigd door om3ega op 23-06-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Snowwie schreef op 23 juni 2004 @ 19:33:
Ik ben schijnbaar harstikke scheel, maar ik kan de "Nieuwsserver instellingen pagina" niet vinden op de tweakdsl site.
Wat heb je in hemelsnaam aan instellingen nodig :? news.tweakdsl.nl is toch niet zo moeilijk om te bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Koffie schreef op 23 juni 2004 @ 19:47:
[...]

Wat heb je in hemelsnaam aan instellingen nodig :? news.tweakdsl.nl is toch niet zo moeilijk om te bedenken :P
Je heb helemaal gelijk, ik moet me schamen :X :X ben d'r al op :) :+

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Osdorp-Dude schreef op 23 juni 2004 @ 13:45:
[...]

Dacht in Duitsland, zal ff ip opzoeken.

Betreffend CS, m'n broertje speelt voornamelijk op Europese servers.
Ik vraag het omdat er een probleem was met de verbinding naar België (een hoop providers hadden daar last van, echt niet alleen TweakDSL)... dus als het een Belgisch IP was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Speaking over de newsserver, is er al bekend wanneer er iets aan de ranzige instabileit van dat ding gedaan wordt ?
Dankzij de downtime van de server eerder vandaag, barst het weer van de vele incompletes. Oftewel, ik kan weer een hoop wegmikken.
Maakt mij weinig uit hoor, maar op deze manier zorg je alleen maar voor veel irritatie, en onnodige extra dataverkeer (ook richting payservers, daar waar het normaal niet nodig geweest was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Kaasboerke schreef op 22 juni 2004 @ 23:42:

Heb dit topic al lange tijd niet meer bezocht, maar las net het bovenstaande en de daaropvolgende reply's geven de burger weer moed. :) Deze verbindingsproblemen lijken op de soort problemen die ik al vanaf het begin (maart 2003) heb. Ik neem aan dat dit niet altijd dezelfde oorzaak heeft gehad, maar vrolijk wordt je er ieg niet van.

Een tijdje ging het goed, nadat ik de door tweak geleverde e-tech omwisselde met een ander modempje en de verbinding splitter<->modem had ingekort. Maar de laatste weken is het weer heel normaal om er een paar keer per avond afgeknikkerd te worden.

Jammere van het geheel is en blijft dat TweakDSL bitter weinig doet met de klachten die ik heb. Een paar maanden geleden bijvoorbeeld, heb ik mijn e-tech geretourneerd en daar heb ik nog steeds niets van vernomen. 8)7

Het lijstje van Ronnie_T ga ik ook even doorlopen.
* SillyJW belooft zichzelf dit nu eens eindelijk op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

hmm. ligt het aan mij of is de verbinding zo traag??? de laatste dagen? 2kbps upload op het moment :r

Twente btw

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik kan het niet meten (niet geprobeerd ook) , maar mijn gevoel zegt wel dat het "overal altijd je volle bandbreedte" (in mijn geval 2Mbit) halen wat minder vaak voorkomt dan voorheen... Maar dan nog is de verbinding prima .. dus geen reden om te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb nu adsl advanced bij Planet maar omdat ik ga verhuizen dacht ik op Tweakdsl over te stappen. Maar na al die problemen hier gelezen te hebben over downtimes en slechte service weet ik het niet meer zo zeker.. Wat vinden jullie?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

dadj schreef op 24 juni 2004 @ 17:50:
ik heb nu adsl advanced bij Planet maar omdat ik ga verhuizen dacht ik op Tweakdsl over te stappen. Maar na al die problemen hier gelezen te hebben over downtimes en slechte service weet ik het niet meer zo zeker.. Wat vinden jullie?
ik denk dat je het problemen topici van demon bijvorobeeld eens moet door lezen, momenteel hebben zij ook problemen, persoonijk heb ik echt totaal GEEN problemen met tweakdsl, ik gebruik de nieuwsservers ook, alleen ik heb de luxe om er een paar gratis pfcorner accounts bij te hebben die als secondary staan .. k merk er dus nix van als de newsserver down is, k haal namelijk van die pfcorner accounts ook de headers binnen (via xpat)..

dat je snelheid niet goed is dat kan , maar 2kb/sec upload dat is onzin dan is er iets gewoon nie goed en lijkt mij niet te kunnen liggen aan tweak aangezien ik hier nu de hele middag al kei hard aan het downloaden ben, en heb vanmorgen een xivdje geupload naar m'n ouders en dat ging keurig op 105kB/sec ...

keuze is up to u, ik zou lekker voor tweak gaan en geen gezeik hebben over datalimiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Sa1 schreef op 24 juni 2004 @ 18:03:
[...]
ik denk dat je het problemen topici van demon bijvorobeeld eens moet door lezen, momenteel hebben zij ook problemen, persoonijk heb ik echt totaal GEEN problemen met tweakdsl, ik gebruik de nieuwsservers ook, alleen ik heb de luxe om er een paar gratis pfcorner accounts bij te hebben die als secondary staan .. k merk er dus nix van als de newsserver down is, k haal namelijk van die pfcorner accounts ook de headers binnen (via xpat)..

dat je snelheid niet goed is dat kan , maar 2kb/sec upload dat is onzin dan is er iets gewoon nie goed en lijkt mij niet te kunnen liggen aan tweak aangezien ik hier nu de hele middag al kei hard aan het downloaden ben, en heb vanmorgen een xivdje geupload naar m'n ouders en dat ging keurig op 105kB/sec ...

keuze is up to u, ik zou lekker voor tweak gaan en geen gezeik hebben over datalimiet..
thnx for your response, ik heb bij planet trouwens nog nooit gezeik gehad over de datalimiet, en believe me ik doe niet zuinig.

ik zal 1855meter van de centrale verwijderd zijn; is dat erg nadelig voor de upload speed?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

dadj schreef op 24 juni 2004 @ 18:42:
[...]

thnx for your response, ik heb bij planet trouwens nog nooit gezeik gehad over de datalimiet, en believe me ik doe niet zuinig.

ik zal 1855meter van de centrale verwijderd zijn; is dat erg nadelig voor de upload speed?
daar is erg weinig over te zeggen, ik zit 400mtr van de centrale verwijdert, en heb een uplaod van 992kbps, iemand anders zit 2100mtr van de centrale verwijdert en heeft een upload van 1024kbps..

is dus gewoon sterk afhankelijk van je situatie binnenhuis en de kabels in de grond, in theorie zou je makkelijk de 1024 halen.. maarjah.. wat is theorie tegenwoordig.. :)

en gezeik met datalimiet zal je ook niet snel krijgen bij demon, echter er is er wel 1, en mochten ze in de toekomst strenger worden hebben ze daar alle recht toe, bij Tweakdsl is er geen 1, dus kunnen ze ook niet strenger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

dadj schreef op 24 juni 2004 @ 17:50:
Kijkend naar mijn ervaringen, kan ik niemand aanraden over te stappen naar Tweak, maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die nergens problemen mee hebben. (zoals Sa1)

Voordat ik op TweakDSL overstapte zat ik ook bij Planet en daar heb ik nog nooit problemen gehad (ok, afgezien van de belachelijke overgangsperikelen ;)). Op de zaak maken we nu gebruik van een kleine provider die ook 8mbit levert via Cambrium/BBNed. Ook hiermee is nog nooit een probleem geweest. Daarvoor hadden we op het werk xs4all; ook altijd erg tevreden over geweest.

Als ik persoonlijk nu opnieuw zou moeten kiezen, zou mijn keuze niet op Tweak vallen, omdat de bereidheid om adequaat en systematisch een probleem op te lossen blijkbaar niet in alle gevallen aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SillyJW schreef op 24 juni 2004 @ 18:54:
een probleem op te lossen
Er zijn problemen die simpelweg niet op te lossen zijn. Ik zal je een concreet voorbeeld geven. Ik zit een kilometer of twee van een centrale af, en m'n lijn traint meestal rond de 5Mbit. Als het nu een paar dagen fors regent zakt die snelheid. En een dag of wat nadat het droog wordt stijgt de snelheid weer. Grondkabel van KPN lek. Spraak heeft er geen merkbare last van. ISDN een beetje (jaren terug had ik IDSL) en DSL goed merkbaar.

Die kabel laten vervangen kost enkel voor de mannetjes met de schep en de stratenmakers al meer dan 800.000 euro. Reken daar nog iets van 100 euro voor ieder van de 800 aansluitingen op die kabel bij. Dan hebben we het over bijna een miljoen. KPN gaat uit van 30-50 jaar levensduur voor een kabel, en deze zit nog niet op de helft daarvan. De enige reeele oplossing is dus onhaalbaar.

Dus zeg het maar. Hoe los je de te lage snelheid en de stabiliteitsproblemen met mijn verbinding op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

netwerk van paraplus spannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
Burne dat is helemaal niet moeilijk, gewoon een wifispot met een lekkere sterke zender ook zo'n ding bij jou neerzetten en jouw probleem is opgelost en met een redelijk normaal prijskaartje van 30000 € naar boven afgerond + 5 jaar een vergunning om te verzenden.

=]

Maar Burne, het verschil tussen jouw probleem en die van mij, is heel simpel gezegd, jij weet wat het probleem is, ik niet. En jouw probleem lijkt niet eens op die van mij, dus mijn vraag aan jou van mij is, wat kan mijn probleem zijn?

Alvast bedankt!

P.S. tweakdsl is zeker een goede keuze.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

KPN voor z'n ballen schoppen :+

Ford geeft een garantie van 3 jaar (meen ik), maar wat nou als mijn auto gaat inhouden na 1,5 jaar ?
Een nieuwe auto kost ca. 25.000 (noem maar een getal) dus dat is geen oplossing.

Je snapt dat bovenstaande verhaal natuurlijk onzin is, maar ik zou KPN toch echt hard schoppen. Die lijn is gewoon braQ, daar horen ze iets aan te doen.

Is er al iets bekend over de newsserver ? Ding is de laatste tijd behoorlijk vaak onderuit gegaan, zonder communicatie richting de gebruikers.
Is er een structureel probleem met deze server ? Zijn er oplossingen in de maak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Burne schreef op 24 juni 2004 @ 22:12:
Er zijn problemen die simpelweg niet op te lossen zijn. Ik zal je een concreet voorbeeld geven. Ik zit een kilometer of twee van een centrale af, en m'n lijn traint meestal rond de 5Mbit. Als het nu een paar dagen fors regent zakt die snelheid. En een dag of wat nadat het droog wordt stijgt de snelheid weer. Grondkabel van KPN lek. Spraak heeft er geen merkbare last van. ISDN een beetje (jaren terug had ik IDSL) en DSL goed merkbaar.[...]
Misschien is dat niet oplosbaar, maar aangezien je haarfijn weet uit te leggen waar het probleem zit, hebben ze in jouw geval blijkbaar wel de bereidheid weten te vinden om het probleem aan te pakken. Ok, misschien geen oplossing, maar wel een prima service lijkt me. Dat scheelt een hoop irritatie en je kunt zelf beslissen of je daar vrede mee kan hebben.
offtopic:
Blijft wel een beetje vreemde situatie natuurlijk. Ik neem aan dat BBNed toch uiteindelijk betaald voor een bepaalde kwaliteit en service van KPN. Dat KPN toevallig hun investering er nog niet uit heeft, lijkt me voor BBNed een non-argument. Of ze er veel aan kunnen doen is een tweede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 25 juni 2004 @ 08:48:
[...]

Is er al iets bekend over de newsserver ? Ding is de laatste tijd behoorlijk vaak onderuit gegaan, zonder communicatie richting de gebruikers.
Is er een structureel probleem met deze server ? Zijn er oplossingen in de maak ?
Lees je de onderhoudspagina niet?????

Staat toch al netjes sinds gisteren wat voor verbeteringen en veranderingen er voor volgende week in de pipeline zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, sorry dat had ik idd nog niet gezien (ook niet echt meer naar gekeken omdat er de laatste tijd geen nieuwe info bij stond).
Excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Kaasboerke schreef op 25 juni 2004 @ 08:38:
Burne dat is helemaal niet moeilijk, gewoon een wifispot met een lekkere sterke zender ook zo'n ding bij jou neerzetten en jouw probleem is opgelost.
Rrrrrrrright :+
En wat als het dan flink gaat regenen? Juist :+ En waar wil je die andere wifizender neerzetten? En wat als er bij één van de punten een ander sterk wifisignaal in de buurt is op hetzelfde kanaal? (dan dropt je snelheid dus *gigantisch*)

Niet echt realistisch. Enige manier om het op te lossen is dat KPN een gigantische lap kabel gaat opgraven om te kijken *waar* hij lek is... en als je toch al zo'n 5 Mbit/s haalt dan heb je niet zo heel veel te klagen eigenlijk, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
Offtopic

Omdat je een zendvergunning hebt, mag je ook een andere frequentie kiezen :-) Die buiten de normale freqs valt.

Maar het kan wel =]

/offtopic

Toch makkelijk die onderhoudspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

TweakDSL is zeker een goede keuze lijkt me..

Alleen zonde dat ik 3 weken geleden mijn aanvraag voor Surfdsl verstuurd heb,
en vorige week te horen kreeg dat er niet voldoende bedrading in de wijkcentrale
zou zitten om mijn aanvraag waar te kunnen maken (vandaar mijn vorige vraag over "No Free Quads Present")

Ik moet nu dus gedwongen een paar weken langer wachten tot ik kan internetten via tweakdsl :(

Maar ik wacht geduldig af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Kaasboerke schreef op 25 juni 2004 @ 12:37:
Offtopic

Omdat je een zendvergunning hebt, mag je ook een andere frequentie kiezen :-) Die buiten de normale freqs valt.

Maar het kan wel =]

/offtopic

Toch makkelijk die onderhoudspagina
Totaal offtopic, maar zendvergunningen zijn zo makkelijk niet als jij het je voorsteld. Op 2.4 Ghz is het bijvoorbeeld sowieso niet mogelijk een vergunning te krijgen.
En 'even een andere frequentie kiezen'...heb je gehoord over de veilingen van oa 3.5 Ghz? Worden miljoenen voor geboden ;)

Enige betaalbare is een P2p link op bijv. 18 /28 /38 Ghz. Reken dan enkele ruggen voor een link van enkele kilometers. Een algemene vergunniong is niet mogelijk, alleen via vastgestelde 'routes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op 25 juni 2004 @ 17:17:
[...]

Totaal offtopic, maar zendvergunningen zijn zo makkelijk niet als jij het je voorsteld. Op 2.4 Ghz is het bijvoorbeeld sowieso niet mogelijk een vergunning te krijgen.
En 'even een andere frequentie kiezen'...heb je gehoord over de veilingen van oa 3.5 Ghz? Worden miljoenen voor geboden ;)

Enige betaalbare is een P2p link op bijv. 18 /28 /38 Ghz. Reken dan enkele ruggen voor een link van enkele kilometers. Een algemene vergunniong is niet mogelijk, alleen via vastgestelde 'routes'.
(ook totaal offtopic)
En dan heb je de kosten van je apparatuur nog niet meegerekend (duizenden euro's als je het goed wilt doen)... Wees eens realistisch dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SillyJW schreef op 25 juni 2004 @ 09:10:
offtopic:
Blijft wel een beetje vreemde situatie natuurlijk. Ik neem aan dat BBNed toch uiteindelijk betaald voor een bepaalde kwaliteit en service van KPN. Dat KPN toevallig hun investering er nog niet uit heeft, lijkt me voor BBNed een non-argument. Of ze er veel aan kunnen doen is een tweede. :)
Dit deel van je reactie is helemaal niet off-topic. Dit is juist de kern van het probleem. KPN levert een koperdraadje waarvan het gedrag voor spraak redelijk nauwkeurig gedefinieerd is. Gelijkspanning en 300-3000Hz wisselspanning. Hoeveel spanning, hoeveel stroom, welke mate van symmetrie, fase-draaing, vervorming, ruis, capaciteit naar aarde en onderling, het ligt allemaal vast. Volgorde van signalen, reacties op signalen, gedrag bij storingen, overbelasting en fout gebruikt.

Voor signalen *buiten* het spraak-kanaal ligt precies 1 ding vast: een dikke set hele strakke maximum-niveau's. Verder ligt er niets vast. KPN meet dat deel van het gedrag van een lijn niet bij onderzoek. Geeft geen garanties. Als je middels dat soort signalen wenst te communiceren zal het ondanks KPN lukken, en niet vanwege.

In de spraakband doet m'n lijn exact wat moet. De waardes schommelen als het erg nat is, maar blijven riant binnen de marges. KPN doet dus niets, want er is geen probleem. Niet volgens de normen, niets volgens de specificatie en niet volgens de afspraken.

Overigens zal het mij verder aan m'n reet roesten welke snelheden ik haal. Maar dat is een heel ander soort discussie.

ADSL een parasiet. Een storend ruisje op de telefoonlijn die het evenwicht zoekt tussen maximaal toegelaten stoorniveau en maximaal haalbare snelheid. KPN Vaste Telefonie tolereert het, maar niet meer dan dat. Zeuren is zinloos. En ik heb behoorlijke contacten binnen de KPN-regio waar ik in zit. Ik krijg als voormalig business-account met drie vaste monteurs destijds nog steeds een heleboel voor elkaar. Maar dit niet. Dit kan zelfs ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Koffie schreef op 25 juni 2004 @ 08:48:

Ford geeft een garantie van 3 jaar (meen ik), maar wat nou als mijn auto gaat inhouden na 1,5 jaar ?
ANSI/ITU G992 G.DMT specificeert een 6Mbps/640Kbps link over een koperpaar zonder spraak. Wij gebruiken 'm op een veelvoud van die snelheid, en over een gedeelde lijn. Dus de modem-fabrikant lacht je uit als je klaagt.

KPN stelt een maximum-waarde aan de hoeveelheid storing die een apparaat op een telefoonlijn mag zetten, en DSL is ontworpen om zich voor te doen als de storing van een apparaat.

Als je het in auto-beeldspraak wilt houden: jij gebruikt je Ford Fusion als duwmotor voor een bus met 45 mensen en je klaagt bij Ford over het gebrekkige uitzicht met een bus voor je, en bij rijkswaterstaat over dat je wielen slippen. Beiden zullen zeggen dat je niet moet zeuren, en als je naar de letter van de normen kijkt hebben ze nog gelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Burne, kun jij iets vertellen over het fenomeen "Kaal koper" ?

Toen ik mijn abonnement afsloot, nam ik hierbij een extra ("kaal koper") lijn via cambrium. Dit kostte eenmalig, ik meende, 240 euro. Leuk, want hiermee heb ik de lijn gekocht. :)

Anyhow, nu is er de kans dat ik van techniek (sdsl/adsl) wil veranderen. Mischien later wel van ISP (alhoewel ik nu zeker nog bij cambrium blijf, bevalt me nog steeds uitstekend). Maar hoe ga ik dit regelen, of aangeven bij TweakDSL / Een eventuele andere ISP?

Er staat dus ook geen voice-signaal op de lijn. Echt alleen xDSL. Er hangt dus ook geen nummer aan, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat sinds gisteren de leasetijd van een ip-nummer is veranderd van 1 uur naar 2 uur?

Viel mij net op in de logs dat mijn modem nu elke 2 uur het ip vernieuwd i.p.v. wat ie altijd deed om het uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Leasetijd is hier 4 uur, volgens mij ook altijd al zo geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

pinodambini schreef op 26 juni 2004 @ 09:44:
code:
1
2
3
dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 82.197.204.1 port 67
dhclient: DHCPACK from 82.197.204.1
dhclient: bound to 217.19.20.xxx -- renewal in 7200 seconds.

tel uit je winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat scheelt toch weer mooi 2 packets per uur.

Als er aanpassingen in het netwerk aankomen zetten we 'm een beetje terug, als die afgerond zijn gaat 'ie weer omhoog. Met een kortere leasetijd zijn aanpassingen minder lastig als er iets misgaat. Tijdens de diverse NRP-migraties heeft 'ie nog veel korter gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Burne schreef op 26 juni 2004 @ 23:44:
[...]

Dat scheelt toch weer mooi 2 packets per uur.

Als er aanpassingen in het netwerk aankomen zetten we 'm een beetje terug, als die afgerond zijn gaat 'ie weer omhoog. Met een kortere leasetijd zijn aanpassingen minder lastig als er iets misgaat. Tijdens de diverse NRP-migraties heeft 'ie nog veel korter gestaan.
't maakt mij werkelijkwaar geen zak uit :) heb er nie echt last van .. maar als je die 2 packets x het aantal abbonnee's doet.. sjah.. dan gaat het toch om wat packetjes :p

och.. daar is bandbreedte voor toch? :)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
pinodambini schreef op 26 juni 2004 @ 09:44:
Nope heb hem al eens op 1 uur lease tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Bedankt voor de goede info omtrent de news server op jullie onderhouds pagina.
Interesant om te zien hoe de news server is gegroeid het laatste half jaar.
Waar de bottle necks zitten etc.

Als ik het zo bekijk gaat het in de richting van newszilla van cor bosman?

Zag dat jullie een raid 5 op de reader zetten, is zo iets in de toekomst ook haalbaar voor de spool server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

hebben meer mensen last van ongelofelijk traag internet? het is echte dikke stront door een hele kleine trechter :(

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

eendje schreef op 28 juni 2004 @ 11:51:
hebben meer mensen last van ongelofelijk traag internet? het is echte dikke stront door een hele kleine trechter :(
even getest voor je, maar upload n aar een webserver gaat keurig op 105kB/sec en download gaat ook keurig op 875kB/sec en ping is rond de 6 a 7 .. dus.. nee internet is wel rap hor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, er is iets mis. Omstreeks 11.35 resette hier spontaan 6 PC's (allen met een A-Open voeding) en ik hoorde dit via MSN ook van mensen in Amsterdam (ik zit nu in Leiden). Bij mij thuis (Pijnacker) zie ik dat internet heel traag is en soms niet bereikbaar. (TweakDSL dus). Hier met Cistron MAXX geen problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 12:13:
Ja, er is iets mis. Omstreeks 11.35 resette hier spontaan 6 PC's (allen met een A-Open voeding) en ik hoorde dit via MSN ook van mensen in Amsterdam (ik zit nu in Leiden). Bij mij thuis (Pijnacker) zie ik dat internet heel traag is en soms niet bereikbaar. (TweakDSL dus). Hier met Cistron MAXX geen problemen.
Dat lijkt dus op een (hele korte) spanningsuitval...

Mischien ergens in de locale telefooncentrale iets stuk/offline gegaan oid :)

@ Almelo gaat het nog als een speer iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Xandrios schreef op 28 juni 2004 @ 12:41:
[...]

Dat lijkt dus op een (hele korte) spanningsuitval...

Mischien ergens in de locale telefooncentrale iets stuk/offline gegaan oid :)

@ Almelo gaat het nog als een speer iig :)
Hm, ik zit ook in Pijnacker maar heb niets gemerkt van een trage verbinding :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weird...ik heb het nu nog steeds. Slecht bereikbaar. Ik zie het aan mijn Emule namelijk. Mijn E-Tech modem behoudt wel de verbinding maar ik kan geregeld niet bij mijn PC's. Nu ook weer niet. Soms 5 minuutjes wel en dan weer een tijdje niet. Ik zie dan in Emule ook dat mijn upload-grafiek op 0,0 heeft gestaan. Ik zal de E-Tech eens rebooten. (Als ik er weer bij kan :))

PS: Ik ben gister van een 217.x.x.x adres naar een 82.x.x.x adres gemigreerd. Meer mensen dit gehad??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik zit nog steeds met 4 externe IP nummers op mijn pc's. :(
Beetje onderzoek heeft me geleerd dat dit gekomen is door de keuze DHCP server inschakelen het vinkje weg te halen (volgens handleiding notabene! #@$!).

Schijnt dan dat het modem geen interne nummers uitdeelt aan de 4 pc's, en
tegelijkertijd kan ik vanaf geen enkele pc het modem meer benaderen, zowel niet
via 10.0.0.138 als via de Setup cd-rom.

En nu? Modem resetten? :?

Ik kom er ook niet uit met die instellingen van Outlook Express, normaal gesproken
een eitje, maar correct inloggen lukt niet (ook al gebruik ik wel de correcte login
gegevens).

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Snowwie schreef op 28 juni 2004 @ 14:38:
Beetje onderzoek heeft me geleerd dat dit gekomen is door de keuze DHCP server inschakelen het vinkje weg te halen (volgens handleiding notabene! #@$!).

Ik kom er ook niet uit met die instellingen van Outlook Express, normaal gesproken
een eitje, maar correct inloggen lukt niet (ook al gebruik ik wel de correcte login
gegevens).
k zou idd even resetten .. en dan via de setup cd even de routed dhcp dns nat functie voor bbned netwerken doen.. plus dat het setup tooltje je modem zoekt op mac ofzo en dus helemaal geen ip nodig heeft..

mischien hang je aan een swit / hub achter het modem.. dan kan hij em idd niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Laatst online: 09-09 20:31
Snowwie schreef op 28 juni 2004 @ 14:38:

gegevens).
heb ik ook gehad..
www.speedtouch.nl --> nieuwe firmware ophalen --> installeren --> werkt perfect! :)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
Het probleem dat ik eerder aangaf (ip nummer kwijt, modem resetten probleem) gebeurd nog wel alleen nu 1 keer per dag. Er zit dus weer voortgang in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het al eerder gevraagd, maar nog geen antwoord gehad:

Zijn er meer mensen van IP-adres veranderd? En dan bedoel ik echt veranderd. Ik ben van 217.x.x.x naar 82.x.x.x gegaan.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 15:43:
Ik had het al eerder gevraagd, maar nog geen antwoord gehad:

Zijn er meer mensen van IP-adres veranderd? En dan bedoel ik echt veranderd. Ik ben van 217.x.x.x naar 82.x.x.x gegaan.
Anyone?
Nopes, hier niet. Je zal wel niet op tijd betaald hebben >:)

Ik zit hier nog steeds op mijn 217.19.x.x geparkeerd. Kijk eens in je customermenu of je mac daar nog vast staat.

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 01-07-2004 16:24 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1/7/2004
Het is weer feest bij tweakdsl. |:( O-) |:(

Deze ochtend vind er onderhoud plaats aan de newsserver. de verwachting is dat deze rond
12:00 weer operationeel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1/7/2004
Het feest is nog niet voorbij zou om 16:00 voorbij zijn het is nu 18:05 het is nog niet afgelopen maar dat zijn we gewent. O-) :z :Z

Update: Er is enige vertraging opgetreden
Naar verwachting zal het onderhoud pas vanmiddag om 16.00 uur afgerond zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, dat is iets wat mij ook heel erg stoort aan die storingsmeldingen: Ze lopen altijd uit. Ik bedoel, zet er dan geen tijd neer! Of vul deze later in als je weet wat het wél wordt. Maar dit is echt heel balen gewoon.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, niet helemaal in de lijn van het topic, maar wat ben ik blij met de aanschaf van een payserver account zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Koffie schreef op 01 juli 2004 @ 19:37:
OK, niet helemaal in de lijn van het topic, maar wat ben ik blij met de aanschaf van een payserver account zeg :9
idem :D

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook hard over te denken. Maar...de upgrades die ze aangekondigd hebben (en waar ze nu blijkbaar nog mee bezig zijn) zijn vast de moeite waard. Jammer alleen dat waarschijnlijk weer alle headers weg zijn en ze weer opnieuw gaan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMM raar het nu al 21:00 geweest nog steeds niks. 8)7 |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Ach, het is al zeer netjes dat er een melding staat. Je weet toch waar je aan toe bent. Ga er maar vanuit dat ze niet voor de grap vertraging oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 18:05:
1/7/2004
Het feest is nog niet voorbij zou om 16:00 voorbij zijn het is nu 18:05 het is nog niet afgelopen maar dat zijn we gewent. O-) :z :Z

Om het nou echt feest te noemen ...

Vanaf vanmorgen 7.30 zijn er mensen bezig geweest met een aantal aanpassingen aan zowel de feeder als de spooler (news.tweakdsl.nl).

Om een complete newsfeed te verkrijgen, doe je als ISP aan peering met andere partijen; daarvoor gebruiken wij een feeder. Laatste weken zijn er een aantal interessante peers bijgekomen, zoals giganews; een paar duitse partijen en nog een grote commerciele news provider.

Gevolg was, dat er bij de feeder plotseling nog een kleinde 300 Mbit verkeer bij kwam. Op zich geen probleem; het is allemaal peering verkeer, maar ... de hardware moet het ook kunnen verwerken.

Om rond de gigabit aan usenet verkeer weg te werken, red je het niet meer met een standaard intel kaartje van 25 euro; deze is dus vervangen; we werken de peerings weg via drie connecties: onze eigen ams-ix, de nl-ix en via een uplink bij TrueServer; de laatse connect middels glas.

De nieuwe kaart was een dual-koper kaart en de converter deed 'moeilijk'.

Deze problemen zijn verholpen en we bouwen in de zomer gewoon een tweede feeder op, op een tweede locatie om verkeer mooi te spreiden en in geval van uitval van een van de feeders, onze eigen feed nog redelijk compleet te houden.

Toen werd er aan de spooler begonnen. Het beschikbaar stellen van nieuws is een iets complexer process; er zijn namelijk twee akties die redelijk veel power gebruiken van een server:
- het spoolen van de data (bij een feeder gebeurt dit uit memory; bij de spooler vanaf disk)
- het laten zien van de headers (ook dit gebeurt vanaf disk).

Daar er een aantal groepen gevoerd worden die redelijk wat artikelen bevatten (o.a. boneless), en deze groepen vooral ook populair zijn bij onze gebruikers ..., heeft dit nogal wat impact op de belasting van specifieke stukken schijf in de newsserver.

De history file, welke de verwijzingen bevat naar alle artikelen, staat in ram.

Beide bovenstaande zaken hebben tot gevolg dat:
- in geval van een serieuze crash de history leeg is (5 Tb scannen duurt ongeveer 20 uur)
- de belasting van specifieke schijven is hoger dan gewenst.

Om een aantal vliegen in 1 klap te slaan, zijn er twee diskarray's bijgeplaatst, om de bovenstaande data veilig te stellen en op te slaan op caching raid-5 hardware.

Hier ging het dus een beetje fout; een klein beetje maar, want in plaats van de data veilig op te slaan, crasht de diskunit op willekeurige schijven. Gezien de random problemen op verschillende schijven, lijkt dit een terminatie probleem.

Helaas, ook terugbouwen naar de oude situatie lukte niet en op een gegeven moment moet je stoppen. Om half 7 hebben we dat ook gedaan; We hebben de complete newsserver achterin een auto geladen en gaan morgen- en in het weekend zien te achterhalen wat er fout gaat.

Er zal op z'n minst een bos bekabeling op de scsi-arrays moeten worden vervangen; dat moet of besteld, of gehaald worden en is er dus op z'n vroegst morgen of maandag.

Het grootste probleem met de newsserver is dat je zo'n 400 Mbit random I/O moet zien af te handelen; dat is 'niet weinig'.

Deze stappen, moeten - met uitbreiding van array's - het begin worden van een combinatie van een dubbele feeder; een dubbele spooler (1 voor binaries; 1 voor tekst) en een aantal caching readers, zodat we kunnen groeien naar een kleine 900 Mbit newsverkeer.

Er staan nog wat mijlpalen op de planning, naast news.
- bij bbned is een tweede STM-4 besteld; levertijd ongeveer halverwege augustus. Wij, als tweak-groep hebben een extreem gebruikersprofiel en ik wil dat de performance gewoon hoog blijft; het netwerk moet gewoon geschikt blijven om lekker met voip te kunnen spelen; te kunnen gamen met een lage ping etc.
- we hebben rackspace op 3 locaties; Redbus, Telecity 1 en Telecity 2; halverwege juli gaan we testen met nieuwe coreswitches (naar aanleiding van de problemen, twee weken terug op ma. avond) en halverwege augustus verwacht ik dat we een eigen glasvezelring hebben liggen tussen deze drie locaties
- de laatste link (NL-IX) gaat per 1/8/2004 over op gigabit. Alle partijen waarmee connectie is, hebben dan gigabit connectie.
- Per half augustus komt er fulltime extra ondersteuning op systeembeheer.

Voor het weekend zijn de pay-accounts dus een optie; als alles meezit in de loop van maandag is de newsserver weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
I_Stealth_I schreef op 01 juli 2004 @ 16:22:
[...]

Nopes, hier niet. Je zal wel niet op tijd betaald hebben >:)

Ik zit hier nog steeds op mijn 217.19.x.x geparkeerd. Kijk eens in je customermenu of je mac daar nog vast staat.
Dit kan gebeuren als je macadres wijzigt; kijk even in het customermenu of je ooit je macadres hebt vastgezet

217.19.20.x
217.19.21.x
217.19.28.x
82.197.192.x

zijn voor het grootste deel vaste ranges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt Ghandi voor je verhelderende betoog. _/-\o_

Sterkste en succes met de aanpassingen!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 23:53:
Hartstikke bedankt Ghandi voor je verhelderende betoog. _/-\o_

Sterkste en succes met de aanpassingen!! :+
Helemaal mee eens. Een "vage" melding op een website zorgt voor veel frustraties.
De beschrijving van de problematiek help ontzettend bij het creeeren van "draagvlak". Zelf heb ik ook een TweakDSL lijntje aangevraagd en ik kreeg even de "Demon" kriebels toen ik las over de problemen met de nieuwsserver.
Die zorgen zijn geheel weg. Natuurlijk er zijn wat problemen, maar er word mijns inziens heeeeeeel hard gewerkt om die NS stabiel te krijgen (met voldoende capaciteit).
Overigens beschouw ik de NS van een provider puur als service. Persoonlijk heb ik al geruime tijd een pay account als Fill. Just in case ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dank voor deze goede uitleg, dat neemt een hoop frustratie weg en maakt ruimte voor begrip :Y)
- in geval van een serieuze crash de history leeg is (5 Tb scannen duurt ongeveer 20 uur)
Dit wist ik bijvoorbeeld niet, maar verklaart wel een hoop incompletes vlak na een crash enzo.

Succes ermee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor dit betoog Ghandi.
Ik ben er van overtuigd dat de server hierna NOG beter presteert :)

En laten we niet vergeten dat jullie de enige zijn waar je met een 8 Mbit verbinding ook werkelijk met 8 Mbit kunt d/l, dus haal ik de schade maandag wel weer in.

Suc7 met het klaren van deze klus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op 01 juli 2004 @ 23:51:
[...]

Dit kan gebeuren als je macadres wijzigt; kijk even in het customermenu of je ooit je macadres hebt vastgezet

217.19.20.x
217.19.21.x
217.19.28.x
82.197.192.x

zijn voor het grootste deel vaste ranges
Nee, heb ik nog niet gedaan. Ook vanwege een inlogfout (script-error).
Ik zal het later nog eens proberen. Overigens zou ik, als dwangneuroot, graag het IP-adres 217.19.21.x willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, ik wil misschien tweakadsl nemen ( Tweaklight ), maar wat maakt tweakadsl beter dan de anderen? En letten ze veel op datalimiet of niet? En hoe is tweakadsl in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Om Ghandi maar even te quoten:
Ghandi schreef op 01 juli 2004 @ 23:47:
Wij, als tweak-groep hebben een extreem gebruikersprofiel en ik wil dat de performance gewoon hoog blijft; het netwerk moet gewoon geschikt blijven om lekker met voip te kunnen spelen; te kunnen gamen met een lage ping etc.
Ik moet zeggen dat ze er goed in slagen. Ikzelf ben echt super tevreden over hun netwerk! Daarbij komt idd dat zij de tweakers-gedachten hebben en ook weten dat we veeleisend zijn en ook daar naar werken.

Ik zou het zeker doen, als ik nog geen lid was bij hun :+

En eh... datalimiet? Was dat? hehehe dat kennen ze bij tweakdsl gelukkig niet. :9

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 02-07-2004 11:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 11:28:
Ik heb een vraag, ik wil misschien tweakadsl nemen ( Tweaklight ), maar wat maakt tweakadsl beter dan de anderen? En letten ze veel op datalimiet of niet? En hoe is tweakadsl in het algemeen?
tis overigens TweakDSL, en niet TweakADSL :)) maar goed, ik persoonlijk ben onwijs tevreden met TweakDSL, en dat ben ik echt dus al heel lang, altijd lage ping, altijd hoge download snelheden, nooit gezeur over datalimiet. Nieuwsserver gebruik ik wel, maar heb erg veel payservers der naast omdat ze toch *gratis* zijn :) liefst download ik wel van news.tweakdsl.nl puur omdat het een snellere doorvoer heeft dan pfcorner (tweakdsl gaat tenminste met 2 draadjes constant op 875kb/sec, en bij pfcorner schommelt ie tussen de 700 en 800 met 4 draadjes).

maare, TweakLight? net alsof je daar een datalimiet op moet hebben, je download zo trakke traag dat het echt geen zin heeft :) al laat je hem 24 / 7 downloaden.. :)

512kbit/sec :) zo, wat was je een paar jaar terug hier blij mee.. als het al kon :))

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 02-07-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

ik zit nu al 2 weken te wachten op me verbinding omdat er een fout zou zijn opgetreden, dit staat beschreven in een eerdere post

maar hoe lang duurt het in godsnaam voordat ze die wijkcentrale aanpassen :S
ik word nu toch wel wat zat van het wachten :S
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.