Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 1.263 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 26328

LordHades schreef op 17 juli 2004 @ 12:45:
[...]

als je zo graag een stabiele news server wil dan neem je er een pay server bij. TweakDSL is een connectivity provider en geen news server provider je kan het ook zien als een leuke xtra die ze aanbieden. Word onderhand beetje moe van die mensen die alleeen nog maar daar over kunnen zeiken. En dit is gewoon een mening hoor dus je kan er vanzeggen wat je wil maar die mening blijft. Er is ergens een topic over paid servers neem daar eens een kijkje zou ik zeggen.
Ik heb een Ultradsl vanwege dit :
Alle pakketten worden geleverd met:

Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen
(5 dagen retentie) <----------------
Geen download limiet

Dus een payserver (overigens heb ik die en dat gaat veels te hard de laatste tijd) zou niet nodig moeten zijn als tweakdsl zijn eigen voorwaarden naleeft ;(

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 13:08:
[...]

Ik heb een Ultradsl vanwege dit :

(5 dagen retentie) <----------------
Geen download limiet

Dus een payserver (overigens heb ik die en dat gaat veels te hard de laatste tijd) zou niet nodig moeten zijn als tweakdsl zijn eigen voorwaarden naleeft ;(
Id je hebt wel gelijk het is gewoon extra service die bij je pakket in zit. Maar toch als je het echt veel gebruikt en storing weinig wilt zien neem dan payed server en je isp server achter de hand.

[Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 17-07-2004 13:17]

Anoniem: 27474

LordHades schreef op 17 juli 2004 @ 12:45:
[...]

als je zo graag een stabiele news server wil dan neem je er een pay server bij. TweakDSL is een connectivity provider en geen news server provider je kan het ook zien als een leuke xtra die ze aanbieden. Word onderhand beetje moe van die mensen die alleeen nog maar daar over kunnen zeiken. En dit is gewoon een mening hoor dus je kan er vanzeggen wat je wil maar die mening blijft. Er is ergens een topic over paid servers neem daar eens een kijkje zou ik zeggen.
Ohhhh bied dan alleen internet aan , en vermeld er dan bij dat je ook een newsserver draait ,maar dit alleen maar bijzaak is!
Wat een onzin zeg. Ja ik heb ook Usenet maar vind het wel lekker dat ik bij tweak kan downen van de server omdat dit sneller gaat. En ja ik heb dit in mijn overweging meegenomen toen ik koos tussen cistron en tweak. Een medewerker van tweak attendeerde mij er zelfs op dat cistron geen binaries voerde en hun wel.
Hij zei echt niet dat hun newsserver maar een bijzaak was hoor. maar ik respecteer ieder zijn mening , maar respecteer die van anderen dan ook.

I_Stealth_I schreef op 17 juli 2004 @ 13:07:
[...]

Volledig agree! :) het internet biedt meer hoor dan alleen news.tweakdsl.nl. Ik denk dat sommigen hiero dood gaan zonder usenet. Altans zo lijkt het, of niet meer aan hun trekken komen :P . Het is alleen maar newsserver, newsserver, newsserver!
Jij mag het er mee eens zijn ik ben het niet.
De een hecht aan zijn snelle pingtijden een ander aan de "leuke"mailbox mogelijkheden en weer een ander aan nieuwsgroepen en tweakdsl pretendeert dat allemaal aan te bieden in zijn pakket dus moeten ze dat ook leveren.
Neem bv. eens alleen de txt groepen van news die zijn volkomen useless.

_MaLa_ schreef op 17 juli 2004 @ 13:16:
[...]

Id je hebt wel gelijk het is gewoon extra service die bij je pakket in zit. Maar toch als je het echt veel gebruikt en storing weinig wilt zien neem dan payed server en je isp server achter de hand.
Als het in het pakket zit wat ze aanbieden en dat zit het is er niets extra's aan |:( |:( |:( |:( |:(

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Jawel dat is het wel. Want een conectivity provider richt zich ten eerste op verbindingen en niet op het stabiel draaien van een newsserver maar goed wat ik dus al zei dat is gewoon mijn mening. En ik vraag me dan gewoon af waarom jullie niet een paar dollara dokken voor een news server en dan er geen last van hebben (nou ja minder) scheelt een hoop gezeik. Het lijkt zoals I_Stealth_I al zegt dat er mensen dood gaan zowat omdat newserver niet werkt..

Maar goed het was gewoon een mening ga maar weer lekker bitchen over de nieuwsserver :P ik kan trouwens gewoon connecten op moment en downloaden gaat met een normale snelheid niet full speed

[Voor 21% gewijzigd door Korumera op 17-07-2004 14:15]

PSN: Korumera | XBX: Korumera

Dat is natuurlijk niet waar :
TweakDSL is een consumentenproduct.

En hiervoor geldt nog altijd dat je "alle" diensten die in dat pakket zitten mag verwachten als consument.
Daar ik 155 gulden per maand betaal mag ik dat ook verwachten niet meer en niet minder met alle respect voor calamiteiten en overmacht.

Als jij naar de bakker gaat en je koopt een gesneden brood en de bakker legt die sneetjes op de toonbank en zegt dat je het zakje aan de overkant bij Blokker moet kopen loop je toch ook weg en dan zeg je ook niet het is alleen maar een broodbakker.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:18
hee ik heb 2 vraagjes.

1. als ik inlog met een ftp prog op men tweakdsl account staat er een map stats met de statestieken van men site. Kan ik deze ook opvragen via een link ipv ze te kopieren.

2. Van een pop account ben ik men wachtwoord kwijt. Als ik via ftp die map kopier en dan het account verwijder en weer een nieuw pop mail account aanmaak en de map terug kopier. Kan ik ze dan nog openen ?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 14:31:
Daar ik 155 gulden per maand betaal mag ik dat ook verwachten niet meer en niet minder met alle respect voor calamiteiten en overmacht.
Waarom vermeld je het bedrag niet in Lires. Dat staat nog veel indrukwekkender.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Mich schreef op 17 juli 2004 @ 14:43:
hee ik heb 2 vraagjes.

1. als ik inlog met een ftp prog op men tweakdsl account staat er een map stats met de statestieken van men site. Kan ik deze ook opvragen via een link ipv ze te kopieren.

2. Van een pop account ben ik men wachtwoord kwijt. Als ik via ftp die map kopier en dan het account verwijder en weer een nieuw pop mail account aanmaak en de map terug kopier. Kan ik ze dan nog openen ?
2. Je kan gewoon via het email menu het popaccount weggooien en opnieuw aanmaken; mail wordt niet weggegooid.

1. op 'stats.<subdomein>.tweakdsl.nl vind je je statistieken (let op, ik heb deze feature een paar weken geleden er in gehackt en hij is dus nog niet officieel.

Burne schreef op 17 juli 2004 @ 14:51:
[...]

Ik kan maar niet wennen aan die Euro alles lijkt zo goedkoop :)

Maar hier is het in lires 135442,09

Anoniem: 100075

[...]

op je teentjes getrapt ??? hij heeft gewoon gelijk , je betaald een boel geld per maand en de news server is daar een onderdeel van , die werkt niet naar behoren , dus krijg je dit .......................

ps 5 niet complete downloads a 13 gig word je niet vrolijk van op deze warme zaterdag

* Anoniem: 51299 gaat ff naar buiten ijsje halen

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
[...]

En dan nog is het eigenlijk spot goedkoop voor wat je krijgt.

Wij consumenten verwachten dat alles constant maar goedkoper wordt. En ongeacht wat de complete dienst aan alle losse componenten kost op de inkoop kant. We verwachten dat wij als consumenten altijd de laagste prijs betalen. Maar als dan de service lager is dan een zakelijke verbinding of andere dingen niet in orde zijn gaan we gelijk klagen en niet bij ons zelf teraden.

155 gulden (of 69 euro) is absoluut niet veel voor de hoeveelheid bandbreedte en de uptijd van deze verbindingen IMO. En daarnaast krijgen we ook nog de gratis extras als mailboxen, homepage ruimten, usenet etc etc.

Misschien is het verwachtings patroon een beetje gaan afwijken van de realiteit door de geweldige dienstverlenging? En als je aangeeft (of vindt) dat 69 euro per maand veel is voor zo'n verbinding/dienst is dat misschien afgewogen relatief op de maand inkomsten of ten opzichte van andere uitgaven? Dan zou je kunnen kijken naar een goedkopere hobbie natuurlijk ;)

[Voor 73% gewijzigd door bjck op 17-07-2004 15:37]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Anoniem: 100075 schreef op 17 juli 2004 @ 15:27:
[...]

op je teentjes getrapt ??? hij heeft gewoon gelijk , je betaald een boel geld per maand en de news server is daar een onderdeel van , die werkt niet naar behoren , dus krijg je dit .......................

ps 5 niet complete downloads a 13 gig word je niet vrolijk van op deze warme zaterdag

* Anoniem: 51299 gaat ff naar buiten ijsje halen
Mensen, rustig aan.

Laten we discussie over de nieuwsserver maar even aan de kant zetten, blijkbaar kunnen sommigen daar niet fatsoenlijk over discussieren.

Staus is dat hij atm UP is, dus ga ajb leechen oid. Dit geblaat erover kennen we nu wel.

Overigens is het mischien handig om alvast even te melden: Iemand uit de I&T crew gaat het nieuwe topic starten, deel 7. Wacht dus even met het maken van een eventueel vervolgtopic.

[Voor 65% gewijzigd door Xandrios op 17-07-2004 16:05]

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik heb een 8 mbit lijntje.. kan ik dan maximaal 3 lijntjes open smijten, dit is ff onduidelijk voor me. Ik wil daarnaast de headers halen, dan krijg ik een exceed connections foutmelding. Schakel ik terug naar 2 lijntjes, dan kan ik wel de headers pakken..

En wat betekend uncapped?

You are NIJL-ed!

• Korumera
uncapped betekend dat de snelheid waar mee je download niet geknepen word. Als je met 8mbit download da tje dan 8mbit haalt (ligt er natuurlijk wel aan hoe kwaliteit is van koper en noem maarop)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 23:38

Metzie

Nyaano !

Nijl schreef op 17 juli 2004 @ 16:24:
En wat betekend uncapped?
Dat er geen limitering op de snelheid is. Bijvoorbeeld xs4all limiteerd de snelheid naar 50kb/s per connectie. Met 3 connecties haal je dus maximaal 150kb/s.

Bij tweakdsl haal ik met 3 connecties 800kb/s ongeveer. Dat is dus het verschil. :)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Anoniem: 118919

Mijn verbinding blijft slecht :'(

Pingen naar 213.208.119.250 met 32 byte gegevens:

Ping-statistieken voor 213.208.119.250:
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 33, verloren = 17
(34% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 29ms, Maximum = 35ms, Gemiddelde = 30ms

Omdat niet iedereen hier last van heeft weet ik dus niet of het aan de lijn ligt of aan iets aan mijn configuratie. Heeft iemand een idee?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op 17 juli 2004 @ 15:54:
[...]

<hr>

Overigens is het mischien handig om alvast even te melden: Iemand uit de I&T crew gaat het nieuwe topic starten, deel 7. Wacht dus even met het maken van een eventueel vervolgtopic.
Micchien ook wel even handig op VoDSL oook even in het verhaal te betrekken?

[Voor 26% gewijzigd door I_stealth_I op 17-07-2004 16:47]

/dev/null

Nog 1 keer de laatste dan maar.

Waarom zo druk hier met recht te praten wat krom is.

Of het duur of goedkoop is niet relefant ik ben een contract aangegaan van een jaar voor een bepaald pakket van diensten en daar betaal ik elke maand keurig voor en daar verwacht ik van de andere kant die aangeboden diensten en daarin wordt geen onderscheid gemaakt in hoofd en extra.

En voor downtime i.v.m. onderhoud niets dan begrip mijnerzijds.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

LET OP: DEZE POSTING IS GESCHREVEN OP PERSOONLIJKE TITEL
Anoniem: 100075 schreef op 17 juli 2004 @ 15:27:
DEZE POSTING IS GESCHREVEN OP PERSOONLIJKE TITEL

Wees blij dat je niet van mij afhankelijk bent. Wat mij betreft gaat zonder meer de stekker uit het hele verschijnsel 'binary nieuws'. Wereldwijd. Blijven er enkel tekstgroepen over, en wordt iedere binary zonder een moment twijfel gecancelled.De hoeveelheid brandbreedte, tijd, geld en arbeid die wereldwijd verspilt wordt met het mogelijk maken van het stelen van auteursrechtelijk beschermd werk is absurd. Jij bent boos en anderen gaan bijkans op standje schelden omdat men er niet in slaagt DVD's te stelen? 'Tuurlijk, gaten genoeg in de wet om je niet als dusdanig aan te kunnen pakken, maar de bottomline is dat je de wet overtreedt. Iets doet wat al eeuwen als 'niet netjes' gezien wordt, en sinds 1912 formeel strafbaar is. En 6.999 Tbyte van de 7 TByte die dat ding per dag verspreidt is een door gaten in de wet niet aan te pakken misdrijf-in-progess.

En denk nou niet dat ik tegen nieuws zelf ben. Ik maak er al tien jaar intensief gebruik van. Maar mijn volledige cumulatieve dataverkeer in die tien jaar is minder dan een gigabyte, en mijn eigen postings bedragen niet meer dan twee of drie megabyte. (Da's een boek wat een stuk dikker dan de bijbel, oude en nieuwe testament tesamen, is.) 7000Gbyte per dag, of 1Gbyte in tien jaar. Dat scheelt 25 miljoen keer in volume. Binary news is meest 'ass-backwards' systeem wat ooit gegroeit is, en het is tegenwoordig van een dermate absurd volume dat het hoog tijd voor een drastische aanpak wordt.

Maar da's mijn persoonlijke mening. Nieuws is buiten iedere zinnige proportie gegroeid, en het voornaamste gebruik (in absurd volume) is iets wat niet mag.

DEZE POSTING IS GESCHREVEN OP PERSOONLIJKE TITEL

[Voor 11% gewijzigd door burne op 17-07-2004 17:48. Reden: aangepast voor meneer blomstra.]

• Korumera
Ik ben het daar mee eens. Maar goed ik houd er verder over op.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 16:47:
Waarom zo druk hier met recht te praten wat krom is.
Je neemt een consumentenproduct af, wat geleverd wordt op basis van 'best-effort'.

Wil je een SLA voor nieuws? Dat kan. Maar er hangt wel een prijskaartje aan. Omdat we het niet als product leveren kan ik je niet vertellen wat die prijs zou zijn. Maar 2Mbit ADSL 'best effort' kost je 60 euro in de maand, en 2Mbit ADSL met 24*7 support en een 8 uurs SLA kost je 647 euro per maand. Meer dan tien keer zoveel. Twintig gigabyte bij supernews (zonder zelfs maar een 'best effort'-belofte) kosten je 21 euro, dus reken voor 20 gigabyte (5 DVD'tjes) met een SLA op meer dan 200 euro per maand. Gewoon de DVD's in de winkel halen is dan een stuk goedkoper.

Puur economisch gezien is een SLA op nieuwsdiensten gillende waanzin.

[Voor 8% gewijzigd door burne op 17-07-2004 17:18]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 13:18:
Neem bv. eens alleen de txt groepen van news die zijn volkomen useless.
Ik heb sinds een paar dagen alle hardware die ik wilde hebben, en met een week of wat moet er een tekst-server zijn die doet wat ik verwacht van een nieuwsserver. Maar op dit moment heb ik niet meer dan alleen de onderdelen, dus begin nog niet met je adem inhouden. :z

opgelost

[Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 100075 op 18-07-2004 00:20]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 100075 schreef op 17 juli 2004 @ 17:32:
[...]
jullie .. jullie .. jullie .. jullie .. jullie .. jullie .. jullie ..
<blink>
Maar da's mijn persoonlijke mening.
</blink>

Dat staat er niet zonder reden, meneer blomstra. RESPECTEER DAT DAN OOK!
En ik heb binnen 30 seconden na posten het 'jij' in wat anders veranderd, compleet met de opmerking (in het edit-comment) dat het ten onrechte te persoonlijk geschreven was.

Wacht, ik pas 'm wel even aan. :( En daarna is het echt weekend.

[Voor 31% gewijzigd door burne op 17-07-2004 17:52]

Anoniem: 118165

:( ????

[Voor 153% gewijzigd door Anoniem: 118165 op 17-07-2004 17:48]

Anoniem: 118165

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 118165 op 17-07-2004 17:49]

Burne schreef op 17 juli 2004 @ 17:46:
[...]

<blink>
Maar da's mijn persoonlijke mening.
</blink>

Dat staat er niet zonder reden, meneer blomstra. RESPECTEER DAT DAN OOK!
En ik heb binnen 30 seconden na posten het 'jij' in wat anders veranderd, compleet met de opmerking (in het edit-comment) dat het ten onrechte te persoonlijk geschreven was.

Wacht, ik pas 'm wel even aan. :( En daarna is het echt weekend.
Ja ik had het gezien , maar ik post hier nooit wat dus weet niet hoe edit werkt anders had ik het al veranderd , je persoonlijke mening heb ik uiteraard totaal geen moeite mee dit is gelukking een vrij land , excuses voor het misverstand

inloggen eerst was ook wel handig geweest , nu snap ik het , tnx :) weer wat geleerd

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 100075 op 17-07-2004 18:10. Reden: ff testen of dit werkt]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 100075 schreef op 17 juli 2004 @ 18:02:
hoe edit werkt anders had ik het al veranderd , je persoonlijke mening heb ik uiteraard totaal geen moeite mee
Bij je eigen postings zie je rechtsboven een ander icoontje dan bij postings van anderen.

http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif in plaats van http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif. Als je daarop klikt kun je je posting editen..

[Voor 3% gewijzigd door burne op 17-07-2004 18:07]

Anoniem: 79802

Oke, nu is het wel voor iedereen duidelijk...
Laten we de discussie over die news servers maar achter ons laten, want dat is voor iedereen wel duidelijk, zoals *Xandrios* al zei.

Burne schreef op 17 juli 2004 @ 17:17:
[...]

Je neemt een consumentenproduct af, wat geleverd wordt op basis van 'best-effort'.
Dat is wel erg makkelijk en het valt mij op dat dat altijd maar naar 1 kant opgaat.
Als ik 2 maanden me best doe om te betalen en het lukt niet heb ik een deurwaarder aan me deur.
Maar ik draai lang genoeg mee om te weten dat de enige sector in het handelsverkeer en industrie die met het leveren van "ondermaatse" producten "nog" wegkomt de Ict sector is.

Zonder die particulieren die graag leechen zouden er nog weinig ultradsl lijnen worden verkocht.

En SLA zegt me niets behalve dat ik er niet zo van hou ;)

Burne schreef op 17 juli 2004 @ 17:23:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen alle hardware die ik wilde hebben, en met een week of wat moet er een tekst-server zijn die doet wat ik verwacht van een nieuwsserver. Maar op dit moment heb ik niet meer dan alleen de onderdelen, dus begin nog niet met je adem inhouden. :z
Dat is "misschien"goed nieuws :*)

Als tweakdsl klant weet ik allang dat ik flink moet blijven ademhalen
;)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 16:47:
Of het duur of goedkoop is niet relefant ik ben een contract aangegaan van een jaar voor een bepaald pakket van diensten en daar betaal ik elke maand keurig voor en daar verwacht ik van de andere kant die aangeboden diensten en daarin wordt geen onderscheid gemaakt in hoofd en extra.

En voor downtime i.v.m. onderhoud niets dan begrip mijnerzijds.
Nee, ze laten die schijven en backplane expres doodgaan |:(

Mijns inziens valt dit ruimschoots onder overmacht hoor, en als je es een dag of week geen 10 GB van de newsserver kunt leechen dan ga je daar niet dood van :P Iets anders vind ik het echter als de hele verbinding, of iets belangrijks als e-mail niet meer bruikbaar is...

Voor de rest ben ik het wel met Burne's persoonlijke mening over nieuwsgroepen eens, al download ik *heel soms* ook wel eens wat uit de binaries - het meeste dat ik doe is tekst ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Anoniem: 118662

Wat ik zie is dat er een paar mensen in het weekeinde heel hard werken om alles op orde te krijgen. Niets mis mee, enkel respect. Ik zit immers thuis met een drankje terwijl er nu mensen bezig zijn op hun werk. En leechen doen we ff via de payserver. En laten we wel wezen ... het leven is niet alleen maar leechen.

In ieder geval een prettig weekeinde voor IEDEREEN.

• Nijl

Nijl

Tweak doet tenminste nog wat, ik had jaren geleden een kabel abbo, die mensen werkten van ma tot en met vrijdag, en je moest bij storingen maar afwachten of ze uberhaupt wat deden in het weekend..

Hardware kan stuk gaan, so what, tis ff lastig, en kan altijd gebeuren.
Complimenten aan die mensen die in hun vrije weekend om 6 uur in het server hok zitten om voor ons freaks de boel draaiende te houden.

You are NIJL-ed!

Anoniem: 93132

zo, weer even wat anders dan over de nieuws server, hoe staat ie met het packetloss verhaal? ;)

Lekker weer buiten he :o ;) :P

Lekker weer buiten he :o ;) :P
Het is hier nu diepzwart buiten :P

• Kryz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07-2018
Wel aardig dat die newsgroup discussie overal maar terug blijft komen. Bij Cistron wordt die discussie al sinds dat ik het bedrijf ken (1999) gevoerd, en vinden mensen de gehele dienstverlening slecht als puur en alleen de binary newsgroups niet volledig op volle snelheid zonder downtime beschikbaar zijn; bij XS4ALL wordt, ondanks de enorme investering die gedaan is met Newszilla, constant geklaagd over de kwaliteit van de binary groepen; bij Demon klaagt men over het aantal mogelijke threads dat men van de (commerciele, zeer stabiele) Supernews servers af kan halen; bij Eweka is het kommer en kwel met betrekking tot binary news... Wanneer wordt Nederland eens wakker? Een paar punten:

• Dooddoener, uit de oude doos maar nog steeds relevant: Usenet is nooit bedoeld voor binary postings, en is er ook niet optimaal geschikt voor. Tuurlijk, het werkt best vaak best redelijk, maar de overhead is enorm, de investeringen die ervoor gedaan moeten worden om het draaiend te houden (zeker vergeleken met de inkomsten die een goede newsserver oplevert) zijn abnormaal, en de stabiliteit op het gebied van snelheid en bereikbaarheid laten vaak te wensen over.
• De consumenten prijzen van bijvoorbeeld een ADSL abonnement zijn grotendeels gebaseerd op de prijzen van de wholesalepartij, met daarbij een marge voor operationele, administratieve en ondersteunende faciliteiten voor de ISP. Vervolgens moet er natuurlijk ook nog winst gemaakt worden. Als je ziet welk deel er van het verschil tussen wholesaleprijs en consumentenprijs overblijft voor operationele zaken, en dan vooral specifiek voor de newsserver... dat is niet spannend. Er staat niet voor niets bij iedere self-serving access & usenet provider in de voorwaarden dat de usenet service een best effort service is; door de aard en de kosten van de dienst is het gewoon onmogelijk hier garanties op te geven.
• De core van je service is je ADSL verbinding. Dat is de basis en de focus van het bedrijf. Zou dat niet zo zijn, dan had je een probleem. De enige reden dat je kan klagen over je usenetprobleempje is dat je verbinding niet constant onderuit gaat - dan zou je daar wel eerst over klagen. Dan je mail, nog zoiets cruciaals. Usenet @ nice 20, mag ik voor eenieder hopen.

Ik baal van mensen die maar menen recht te hebben op alles en nog wat, zonder zich ook maar een klein beetje gehinderd te voelen door gebrek aan kennis van wat er nodig is om een dergelijke dienst draaiend en winstgevend te houden. Intermezzo: Grappig, ik schrijf dit, en lees vervolgens:
Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 18:37:
Dat is wel erg makkelijk en het valt mij op dat dat altijd maar naar 1 kant opgaat.
Als ik 2 maanden me best doe om te betalen en het lukt niet heb ik een deurwaarder aan me deur.
Maar ik draai lang genoeg mee om te weten dat de enige sector in het handelsverkeer en industrie die met het leveren van "ondermaatse" producten "nog" wegkomt de Ict sector is.
Jij bent wordt niet alleen niet gehinderd door gebrek aan kennis van de dienst op operationeel niveau, maar ook nog eens op contractueel niveau - best effort = best effort, en domheid is geen excuus om dan maar op je provider te gaan zitten vitten.
Zonder die particulieren die graag leechen zouden er nog weinig ultradsl lijnen worden verkocht.
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Jij bent zelf een BrEeEzAaAh L3eChA4h en denkt daarom dat iedere andere 8 Mbit ADSL gebruiker dat ook is? De meeste ( > 90%, cijfers gevalideerd via simpele traffic analysis) van de 8 Mbit ADSL gebruikers, die het abonnement namen vanwege de leech-mogelijkheden, stopt na twee maanden met het downloaden van enorme hoeveelheden data vanwege het simpele feit dat het nieuwtje eraf is. Daarna zijn ze gewoon erg blij met de capaciteit die de verbinding ter beschikking stelt op het moment dat dit nodig is.
Thanks for proving my point, end of Intermezzo.

Voor een hoop providers (bijvoorbeeld degenen die ik bovenaan genoemd heb, maar zeker ook voor Cambrium) is de usenet dienst een prestigezaak; ze willen graag laten zien dat ze het goed kunnen, en goed usenet leveren is kostbaar, complex en levert weinig op, behalve veel zeurende klanten, maar als ze met trots hun statistieken laten zien aan bijvoorbeeld ondergetekende, weet je zeker dat men het ook leuk vindt om te doen.

Als mensen nou eens minder zouden zeiken en blij zouden zijn met wat ze hebben, dan kon het wel eens zo zijn dat ISP's het ook leuk blijven vinden om dit te leveren. Ik ben het echter compleet met Burne eens: cancellen die binaries, opzouten, ga maar KaZaAeEeEn met jah BreEeEzAaAhH KoMpJoEtAh (jazeker, er zijn mensen die nog ongenuanceerder dan Burne kunnen reageren).

Noodzakelijke disclaimer betreffende op eigen titel postend en zo.

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

Zucht wat een lap tekst en dan nog niets zeggen, behalve dat iedereen blij moet zijn met de geleverde (en beloofde maar niet geleverde diensten) en voor de rest zijn bek houden en betalen.

Wees maar niet bang ik trek na dit jaar en als het allemaal nog hetzelfde is zelf wel de stekker eruit.

• bjck
Er zijn al voldoende goede en minder goede ideeen om grote hoeveelheden content aan te bieden anders dan usenet. Probleem is alleen een beetje de rechten die op de content ligt vaak. En door een nogsteeds niet aangepakt binarie-usenet blijft het maar groeien en gebruikt worden.

Systeem is er niet voor bedoeld, en niet op berekend. En de overhead per nuttige byte informatie is belachelijk groot. Naast nog de beroerde manier van overzicht op de content in zijn geheel.

Nu steeds meer mensen het begrijpen ( puur hoe te gebruiken, niet hoe het technisch werkt) gaat de vraag omhoog. Op die vraag proberen ISP's in te haken natuurlijk om klanten te trekken. Het slaat nu alleen een beetje compleet door. Het hoofd product dat je afneemt bij je ISP is internet connectiviteit. Daarnaast zijn relevante en aanverwante extra diensten.

Als gebruik van usenet naast je verbinding ook een must is ga je naar een dienst verlener die dat als hoofdproduct aan je wil verkopen. En kom je bij een payserver terecht. Maar tja, dan zie wat het kost. En dat willen we weer niet.

En zolang iedere hollander voor een dubbeltje alles wil hebben (het dubbeltje eerste rang willen zitten gedrag (en sommige geloven nog dat ze eerste rang zitten ook)) en niet bereid is te betalen voor een SLA in wat voor vorm dan ook is en blijft het best-effort. Vergelijkende prijzen met zakelijke internet-connectiviteit ook via ADSL techniek stonden eerder in de thread bijvoorbeeld.

[Voor 55% gewijzigd door bjck op 17-07-2004 20:27]

• Kryz
Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 20:18:
Zucht wat een lap tekst en dan nog niets zeggen, behalve dat iedereen blij moet zijn met de geleverde (en beloofde maar niet geleverde diensten) en voor de rest zijn bek houden en betalen.
Er zit een groot verschil tussen mij niet begrijpen en denken dat ik niets zeg. Als je nou eens zou lezen, dan leerde je nog wat. Maar nee, koppig zijn en tegendraads, en als een klein rotjong blijven zeuren dat het zijn zin niet krijgt. Suit yourself.

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

Kryz schreef op 17 juli 2004 @ 20:22:
[...]

Er zit een groot verschil tussen mij niet begrijpen en denken dat ik niets zeg. Als je nou eens zou lezen, dan leerde je nog wat. Maar nee, koppig zijn en tegendraads, en als een klein rotjong blijven zeuren dat het zijn zin niet krijgt. Suit yourself.
De telefoon is ook nooit bedoeldt om fotoos mee te maken :*)

En er is geen enkele reden om denigrerend te doen beledigend te worden.

Ik betaal elke maand keurig op tijd en tweakdsl levert vaak niet de diensten waar ik voor betaal.
En zoals eerder gezegd alle begrip voor onderhoud etc.

• bjck
Oja, nog iets. Een ISP mag ook niet perfect zijn. Hollanders klagen graag ;)

• Nijl

Nijl

bjck schreef op 17 juli 2004 @ 20:38:
Oja, nog iets. Hollanders klagen graag ;)
Die zit !

You are NIJL-ed!

• Xandrios
Tjonge jonge, sommige mensen trekken het niveau nu wel erg omlaag.

Ik ga even een aantal dingetjes kort rechtzetten. Daarna zou ik graag willen dat we normaal, op een rustige manier hier kunnen verdergaan.

Anoniem: 100075 schreef op 17 juli 2004 @ 17:32:
[...]

pffffff krijgen we deze discussie weer
1 ik ben niet boos
2 ik scheld niet
2 ik lever gewoon kritiek op het feit dat de nieuws server down is en dat is jullie schuld niet de mijne
3 wat ik download uit die nieuws servers is mijn probleem niet dat van jou
4 kritiek kunnen jullie blijkbaar heel slecht tegen ondanks dat het terecht is
Jij hebt niet het recht om te zeggen dat kritiek terrecht of onterecht is. Jij weet totaal _niet_ wat er met de newsserver aan de hand is, welke technische problemen er zijn etc.
Hoe kun jij dan claimen dat jou kritiek terrecht is of niet? Simpel, dat kun je niet.
Burne schreef op 17 juli 2004 @ 17:02:
Jij bent boos en anderen gaan bijkans op standje schelden omdat men er niet in slaagt DVD's te stelen? 'Tuurlijk, gaten genoeg in de wet om je niet als dusdanig aan te kunnen pakken, maar de bottomline is dat je de wet overtreedt. Iets doet wat al eeuwen als 'niet netjes' gezien wordt, en sinds 1912 formeel strafbaar is. En 6.999 Tbyte van de 7 TByte die dat ding per dag verspreidt is een door gaten in de wet niet aan te pakken misdrijf-in-progess.
Ik snap je idee hierachter, maar dit doet nu niet terzake. Mischien worden er wel legale plaatjes gedownload. Of is het z'n hobbie om alle headers van de afgelopen 10 jaar te sparen.
Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 18:37:
[...]

Onzin. Er is hier geen sprake van een ondermaats product. Je krijgt precies waar je voor betaald. O nee, sorry, niet waar. Je krijgt MEER dan waar je voor betaald.

En je vind een SLA niets, omdat je het niet kent? Sorry, maar dat is de meest stompzinnige uitspraak van vanavond.
Een SLA is een contract, die precies verteld welke garanties je krijgt op een dienst. Dus hoeveel uur een bepaalde newsserver online is per maand bijvoorbeeld. Of hoeveel uur downtime je verbinding mag hebben.
Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 20:32:
Ik betaal elke maand keurig op tijd en tweakdsl levert vaak niet de diensten waar ik voor betaal.
En zoals eerder gezegd alle begrip voor onderhoud etc.
Jij krijgt precies waarvoor je betaald. Een goede verbinding. En een best efford newsservice. Op dit moment gaat het wat minder, maar ze zijn hard bezig dat te fixen.

Het is nu ook down voor niets anders dan onderhoud overigens :)

• Kryz
Xandrios schreef op 17 juli 2004 @ 21:49:
Tjonge jonge, sommige mensen trekken het niveau nu wel erg omlaag. Ik ga even een aantal dingetjes kort rechtzetten.
En ik dan, word ik niet rechtgezet??!?

• bjck
Kryz schreef op 17 juli 2004 @ 22:04:
[...]

Ik ook niet, wij slaan ergens op ;)

[...]

Nee jij blijft krom :)

Anoniem: 118662

[...]

Goed lezen jullie, Xandrios heeft het over "kort rechtzetten", voor jullie heeft hij meer tekst nodig dus "lang" >:)

Vast IP adres (op aanvraag, meldt ons het mac-adres svp )
Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
(5 dagen retentie)
Geen download limiet
Standaard analoog VoDSL aansluiting (uitgezonderd Tweaklight)

Dit is wat er nog steeds wordt aangeboden en waar ik ook voor betaal en aan alle technische complicaties behalve onderhoud etc. heb ik geen boodschap net zomin dat tweakdsl geen boodschap heeft aan of ik wel of niet mijn rekeningen kan betalen.

En dat hele Best Efford verhaal voor sommige onderdelen van het bovenstaande product vind ik nergens ook niet in de leveringsvoorwaarden.

En SLAdressing lust ik ook niet ;)

En ik ben het inmiddels zo zat om door het tweakdsl personeel voor van alles uitgemaakt te worden, op persoonlijke titel of niet, dat ze mij een mail mogen sturen om het contract in gezamenlijk overleg voortijdig te ontbinden, er zijn genoeg anderen die me als klant willen.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ja, nu weten het wel. Het blijft welles/nietus daar kom je toch niet uit. Zo heeft ieder 'n eigen mening. ;)

Kan je het password voor het customer menu ook opnieuw laten opvangen via een formpie? Of ik moet ik dan even bijkletsen met een van de leuke dames? O+

[Voor 29% gewijzigd door I_stealth_I op 17-07-2004 23:16]

/dev/null

I_Stealth_I schreef op 17 juli 2004 @ 22:58:
Kan je het password voor het customer menu ook opnieuw laten opvangen via een formpie? Of ik moet ik dan even bijkletsen met een van de leuke dames? O+
Gaat vlgs mij alleen per post.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Tjonge wat een discussie opeens ...

Ik ben een tweakdsl gebruiker "i.o." dus mijn aanvraag loopt nog maar ik kan je wel zeggen dat één van mijn overwegingen om TweakDSL te kiezen is het uitgebreide service aanbod, dus niet alleen "internet connectivity" zoals dat zo mooi genoemd wordt maar ook de extra's, die volgens mij geen extra's zijn maar in het pakket zitten. Aan alleen een verbinding op het internet met verder niets heb ik ook niets.

Als ik geen newsserver en de mogelijkheid om zelf een server te kunnen draaien zou willen hebben zou ik wel voor KPN Direct ADSL of iets dergelijks kiezen. Dat is goedkoper maar daar krijg je ook minder, geen news, webserver, geen homepage en noem maar op.

Ik ga er dan ook vanuit dat tdsl deze services levert binnen de gestelde mogelijkheden natuurlijk. Het is altijd binnen de redelijkheid en je kunt ook niet verwachten dat alles a la minute altijd opgelost is en dat er nooit wat fout gaat.
Overal gaat weleens wat mis maar als hiervan melding wordt gemaakt in het forum of op de website en het even later opgelost wordt zal niemand daar problemen mee hebben.

Als echte nederlander wil ik ook graag voor een dubbeltje (of 10 eurocent) op de eerste rang zitten maar dat kan niet altijd, ik betaal dan ook graag iets meer om ook wat extra service(s) te krijgen. Dat is een persoonlijke afweging.
Gelukkig hebben we nu een flink aantal providers die ieder een bepaald publiek bedienen, dat is een goede zaak.
Iemand die af en toe wat surft en een emailtje ophaalt kan goed uit de voeten met een "lite" abonnement.

Ik ben verder blij met de berichten die ik hier lees over de mensen van tweak die volgens mij erg hun best doen om de zaak goed te laten draaien ondanks wat tegenslag met hardware die het bij tijd en wijle laat afweten.

• bjck
Anoniem: 26328 schreef op 17 juli 2004 @ 22:46:

Vast IP adres (op aanvraag, meldt ons het mac-adres svp )
Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
(5 dagen retentie)
Geen download limiet
Standaard analoog VoDSL aansluiting (uitgezonderd Tweaklight)

Dit is wat er nog steeds wordt aangeboden en waar ik ook voor betaal en aan alle technische complicaties behalve onderhoud etc. heb ik geen boodschap net zomin dat tweakdsl geen boodschap heeft aan of ik wel of niet mijn rekeningen kan betalen.

En dat hele Best Efford verhaal voor sommige onderdelen van het bovenstaande product vind ik nergens ook niet in de leveringsvoorwaarden.

En SLAdressing lust ik ook niet ;)

En ik ben het inmiddels zo zat om door het tweakdsl personeel voor van alles uitgemaakt te worden, op persoonlijke titel of niet, dat ze mij een mail mogen sturen om het contract in gezamenlijk overleg voortijdig te ontbinden, er zijn genoeg anderen die me als klant willen.
Leuke is dat je van de website quote, maar daar heb je je handtekening niet onder gezet. Wat staat er in de voorwaarden over? Daar staan immers de wederzijdse afspraken in over de dienst, rechten en plichten van beide partijen. Is daar iets genoemd over de usenet server/dienst?

Je punt "Geen download limiet" van de website lees ik ook heel anders terug in de voorwaarden namelijk.

[Voor 3% gewijzigd door bjck op 17-07-2004 23:49]

Anoniem: 111186

17/7/2004: Nieuwsserver onderhoud (update)
(22:10) Server gaat weer open voor gebruikers, de artikelen zijn vanaf 17:00 vanavond
Beschikbaar. de performance is nog niet optimaal omdat er nog 2 raid 5 array's aan
het synchroniseren zijn. (duurt nog 12 uur)

De nieuws server heeft nu de volgende configuratie
8 schijven in raid 10 voor headers (2 spare)
6 raid 5 array's van 1T per array 1 spare schijf
2 schijven in mirror voor tekst, 1 spare, deze stond bij
de news en overview files.
Gigabit uplink naar gebruiker en feeder.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:16
Het lijkt er op dat mijn problemen ook maar niet verholpen willen worden :(

Hoe hebben jullie TweakDSL-ers, met meerdere pc, dat nu staan dan?
Ik heb van TweakDSL geen login gegevens mogen ontvangen dat ik kan gebruiken om het modem te reconfigureren naar de routerfunctie met DHCP. Gevolg, elke pc die aan het modem hangt krijgt een extern ip nummer (modem is bridged).
De pc's kunnen onderling alleen maar communiceren via het internet zelf. :|

Ik krijg die login gegevens maar niet van TweakDSL, en de login gegevens van het subdomeinnaam zijn het niet :? :? :? :?

Mijn YouTube Channel

• Xandrios
Default gegevens van het modem geprobeerd?

Overigens heb je dat modem gekocht, het is jou eigendom, dus moet je ook de login kunnen krijgen. Of anders reset je hem (Wel eerst de juiste settings opzoeken), stelt een eigen password in...en configureer je hem opnieuw :)

• bjck
Snowwie schreef op 17 juli 2004 @ 23:49:

Ik heb van TweakDSL geen login gegevens mogen ontvangen dat ik kan gebruiken om het modem te reconfigureren naar de routerfunctie met DHCP. Gevolg, elke pc die aan het modem hangt krijgt een extern ip nummer (modem is bridged).

Ik krijg die login gegevens maar niet van TweakDSL, en de login gegevens van het subdomeinnaam zijn het niet :? :? :? :?
Dan geef je al die pc's een 2de netwerk kaart en zet je ze tesamen in een ander subnet? Dat ASUS modem is nog nooit iemand op ingelogd geweest. Alle andere modems hebben gewoon een standaard login/pass van de fabrikant neem ik aan.

Windows doet moeilijk dacht ik met een vast ip en dhcp tegelijk op 1 interface. Statisch zou het wel gaan met 1 netwerk kaart ip's hangen.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 17-07-2004 23:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Zet je modem op :ETHoA_1

En je dhcp op auto

Acties:
  • 0Henk 'm!

bjck schreef op 17 juli 2004 @ 23:57:
[...]

Dan geef je al die pc's een 2de netwerk kaart .
Dat is nog eens een prettige oplossing in welke shop werk jij |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 26328 schreef op 18 juli 2004 @ 00:14:
[...]

Dat is nog eens een prettige oplossing in welke shop werk jij |:(
Wat kost nou tegenwoordig nog een netwerk kaart? En wie heeft met alle features onboard geen PCI slot meer vrij? Als je mobo er al niet 2 onboard heeft tegenwoordig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

bjck schreef op 17 juli 2004 @ 23:47:
[...]

Leuke is dat je van de website quote, maar daar heb je je handtekening niet onder gezet. Wat staat er in de voorwaarden over? Daar staan immers de wederzijdse afspraken in over de dienst, rechten en plichten van beide partijen. Is daar iets genoemd over de usenet server/dienst?

Je punt "Geen download limiet" van de website lees ik ook heel anders terug in de voorwaarden namelijk.
Ik zal het eens opzoeken wat ik getekend heb, maar ik heb wel degelijk de de leveringsvoorwaarden gelezen op de website :)

bv. Zo heb ik me ook te houden aan :
Het is niet toegestaan de Internetverbinding te gebruiken voor handelingen in strijd met de (binnen- en buitenlandse) wet

Met andere woorden ook aan de Chinese en Noord-Koreaanse, ooit zo iets raars gezien |:( |:( |:(

Dit beter :)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26328 op 18-07-2004 00:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Sorry mag niet , je mag niks slechts zeggen over tweakdsl hier

[Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 100075 op 18-07-2004 00:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

bjck schreef op 18 juli 2004 @ 00:15:
[...]

Wat kost nou tegenwoordig nog een netwerk kaart? En wie heeft met alle features onboard geen PCI slot meer vrij? Als je mobo er al niet 2 onboard heeft tegenwoordig.
Niets ben ik helemaal met je eens maar waarom zou je het is echt heel goed te configureren met 1 kaartje ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 26328 schreef op 18 juli 2004 @ 00:22:
[...]

Met andere woorden ook aan de Chinese en Noord-Koreaanse, ooit zo iets doms gezien |:( |:( |:(
Dit is je allerlaatste waarschuwing. Gedraag je fatsoenlijk, of je kunt iets leuks verwachten.
Anoniem: 100075 schreef op 18 juli 2004 @ 00:23:
okee , aangezien het hele tweakdsl team hier post en dit leest ff dit leuke spelletje

WAT KLOPT HIER NIET:

Faktuurnr Datum Bedrag Betaald

20040600826 02-06-2004 278.20 Y
20040700817 30-06-2004 123.57 Y

hint verhuizing binnen een jaar had geen betalings achterstand , en ik mag niet boos worden / zeuren of geld stoneren want dan krijg ik aanmaning en dat tweakdsl me vergeet te verhuizen en dat ik daardoor 5 weken extra gratis en voor niks offline ben geweest maakt ook niks uit blah blah ect ect lang verhaal 4 keer gemaild hoor niks blah blah blah 2 keer bellen word gecrediteerd blah blah ect ect

het is stil aan de overkant 8)7 |:( |:(
en ikke nog steeds niet boos misschien werkt het zo
heb gelukkig veel geduld , weltrusten
Handel je persoonlijke problemen met TweakDSL af, met je bank of wmb je advocaat. Hier hoort het niet thuis iig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 10:40

Ronnie_T

Shangri-La

Heb je al contact opgenomen met Speedtouch? Als je de situatie uitlegt (4-poorts Speedtouch 510 op een DHCP-Bridged ADSL verbinding) kunnen ze je vast helpen om dat modem te configureren. Je kan natuurlijk ook een aparte Ethernetrouter kopen, die zijn vaak niet duur en eenvoudig te configureren. Dat 510-multi-pc modem kan wel eens heel lastig zijn om goed te configureren.

[Voor 4% gewijzigd door Ronnie_T op 18-07-2004 00:55]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het is zelfs nog simpeler. Download Dr. Speedtouch. Trek de telefoonlijn uit je modem. Restart het modem (knop op de voorkant). Start Dr. Speedtouch, en kies voor 'BBned-routed'. Modem herstart, telefoonlijn erin, en gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

[quote]Xandrios schreef op 18 juli 2004 @ 00:27:
[...]

Dit is je allerlaatste waarschuwing. Gedraag je fatsoenlijk, of je kunt iets leuks verwachten.

Dat je hier de humor niet van ziet is jammer het was niet boos bedoelt :)
En leg eens uit wat er onfatsoenlijk aan is , ik vloek niet, ik doe niet aan kinderporno etc. ik trek slechts een filosofische conclusie over zin en onzin.

Als je me daarvoor wilt bannen Be my guest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 26328 schreef op 18 juli 2004 @ 02:16:
Dat je hier de humor niet van ziet is jammer het was niet boos bedoelt :)
En leg eens uit wat er onfatsoenlijk aan is , ik vloek niet, ik doe niet aan kinderporno etc. ik trek slechts een filosofische conclusie over zin en onzin.

Als je me daarvoor wilt bannen Be my guest.
Als jij een grapje wilt maken, gebruik je een ' ;) ', niet een ' |:( '. En het spijt me zeer, maar op geen enkele manier kan die ik reply als grapje plaatsen...

Wie heeft het overigens over bannen gehad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:50

Wat voor een type modem heb je?
Bij diverse modems is de default inlognaam: admin en het wachtwoord is : admin.
Ook kun je met google het 1 en ander vinden daarover, zo ben ik ook aan het wachtwoord van de 510 gekomen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Xandrios schreef op 18 juli 2004 @ 02:55:
[...]

Als jij een grapje wilt maken, gebruik je een ' ;) ', niet een ' |:( '. En het spijt me zeer, maar op geen enkele manier kan die ik reply als grapje plaatsen...

Wie heeft het overigens over bannen gehad?
Ik :) Dit is je allerlaatste waarschuwing. Gedraag je fatsoenlijk, of je kunt iets leuks verwachten
Wat bedoel je anders dan ?

Bij tekst heb je het over semantics, ik geef toe ik ben niet zo goed in plaatjes.

Maar je kan niet ontkennen dat het een rare voorwaarde is dat ik me aan de buitenlandse wetgeving moet houden bij gebruik van mijn tweakdslaccount.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 26328 op 18-07-2004 03:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLsandman
Anoniem: 26328 schreef op 18 juli 2004 @ 03:08:
[...]

Ik :)

Bij tekst heb je het over semantics, ik geef toe ik ben niet zo goed in plaatjes.

Maar je kan niet ontkennen dat het een rare voorwaarde is dat ik me aan de buitenlandse wetgeving moet houden bij gebruik van mijn tweakdslaccount.
Dat geld voor elke provider alleen tweakdsl is er wat duidelijker over in hun voorwaarde.
Als jij bv iets stafbaars doet met je verbinding in het buitenland dan kan men om je uitlevering vragen dat doen ze doormiddel van de nederlandse wetgeving.
Neem bv die nederlander die in nederland een zak met xtc pillen verkocht aan een amerikaan en die wordt gepakt in amerika en verlinkt hem, mooi dat hij uitgeleverd wordt voor iets wat hij op nederlandse bodem heeft gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLsandman
bjck schreef op 17 juli 2004 @ 23:47:
[...]

Produkt specificatie valt onder de geleverde diensten dus de produkt specificaties zijn bindend.
Gelukkig doet tweakdsl haar best en is vrij open mbt tot de news server problemen, ze hadden hem ook experimenteel kunnen noemen zoals newszilla of test zoals bij athome en dan maar flink aanmodderen met weinig info.

Hoop van harte dat ze het voor elkaar krijgen, scheelt me aardig wat aan externe kosten ook met die txt server want txt news haal ik sinds ik bij tweakdsl ben ook al extern terwijl een txt server wel een must is voor een provider tegenwoordig.

Nog even een reactie op geen download limiet, het staat echt in de voorwaarden:
TweakDSL kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding.
Dat is dus puur jou data verkeer over jou adsl lijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op 17 juli 2004 @ 20:21:
Systeem is er niet voor bedoeld, en niet op berekend. En de overhead per nuttige byte informatie is belachelijk groot. Naast nog de beroerde manier van overzicht op de content in zijn geheel.
Het grootste probleem is dat iedere posting naar iedere ISP moet, of 'ie nou wel of niet gelezen wordt. Ik heb eens gehoord dat er 17.000 ISP's met een binary newsserver zijn, in de wereld. De 4Gbyte die een DVD groot is wordt dus 17.000 keer opnieuw over een verbinding naar een andere ISP gestuurd, en levert dus 68.000Gbyte dataverkeer op. Da's 66.4 terabyte. De feeder doet grofweg een terabyte per dag. Alle ISP's tezamen doen dus ongeveer 16.600 terabyte per dag. Of, in normale cijfertjes: 16.600.000.000.000 bytes.

Een volledige newsfeed vult 15 8Mbit DSL-lijnen tot de rand, en vult meer dan 5 200Gbyte harddisks per dag. Da's iedere vijf uur en drie kwartier een 200Gbyte harddisk. Na een maand heb je 150 200Gbyte harddisks staan. Die vullen een standaard serverkast volledig, en kosten je (harddisks en controllers samen) meer dan 80.000 euro.

Omdat een nieuws-posting enkel 'normale' tekst mag bevatten moet de inhoud omgezet worden, en zwelt de binary met ongeveer een derde. Dus 4G van een DVD levert ongeveer 5.3Gbyte aan 'echte' data op.

Om even twee van de grootste problemen aan te geven.

[Voor 12% gewijzigd door burne op 18-07-2004 04:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 74647

Wat een gemiep hier. kan daar niet een topic voor worden geopend zodat alle frusties daar samen lekker bull kunnen posten?

Ik heb al een aantal posts geleden iets geplaatst over package lost en ben geloof ik niet de enige. Als al die zooi er nit tussen zou staan had de oplossing waarschijnlijk op pagina 35 gestaan.

Maar goed, zo weer onder de aandacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 23408

Xandrios schreef op 18 juli 2004 @ 00:27:
[...]

[...]

Handel je persoonlijke problemen met TweakDSL af, met je bank of wmb je advocaat. Hier hoort het niet thuis iig.
jongens ik heb het hier al vaker over gehad dit is toch geen "oh wat is tweakdsl toch goed " forum
waar gewerkt word worden fouten gemaakt dat geeft ook niks zolang men maar van de fouten leert is er toch niks mis mee
maar wees dan ook zo sportief om "kritiek" niet gelijk als een persoonlijke moordaanslag te zien
en als hier tweakdsl-medewerkers aan dit forum deelnemen zouden die dat toch gewoon kunnen ontzenuwen met zo'n antwoord als hierboven wek je aleen maar meer achterdocht

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 74647

lama 8)

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 90, Received = 90, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 38ms, Average = 19ms

problem solved. :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.tweakdsl.nl/?a...derhoud&showMenu=tweakdsl

Ongelovelijk. We liggen veel te zeuren op die nieuwsserver, maar de stakkers hebben wel een pech, zeg! ;(

Nou, jongens. Veel sterkte met nu weer het vervangen van de controllers en we zien wel wanneer hij in de lucht komt! Beter even wachten en dan een goede nieuwsserver hebben, dan eentje die continue achter loopt doordat hij steeds uit de lucht moet. :|

[Voor 3% gewijzigd door Room42 op 18-07-2004 11:01]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
NLsandman schreef op 18 juli 2004 @ 03:57:
[...]

Produkt specificatie valt onder de geleverde diensten dus de produkt specificaties zijn bindend.
Gelukkig doet tweakdsl haar best en is vrij open mbt tot de news server problemen, ze hadden hem ook experimenteel kunnen noemen zoals newszilla of test zoals bij athome en dan maar flink aanmodderen met weinig info.

Hoop van harte dat ze het voor elkaar krijgen, scheelt me aardig wat aan externe kosten ook met die txt server want txt news haal ik sinds ik bij tweakdsl ben ook al extern terwijl een txt server wel een must is voor een provider tegenwoordig.
Yups, ben het met je eens. Alleen zoals Burne ook aangeeft is het technisch onmogelijk eigenlijk om usenet met een SLA aan te bieden. Dus er zijn geen garanties op af te geven. Dan kan het wel in de product specificaties staan maar de afspraken over beschikbaarheid etc zijn er niet en zijn onmogelijk bijna.
NLsandman schreef op 18 juli 2004 @ 03:57:
[...]

Nog even een reactie op geen download limiet, het staat echt in de voorwaarden:

[...]

Dat is dus puur jou data verkeer over jou adsl lijn.
Lees de 1na laatste paragraaf eens van datzelfde artikel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 111186

18/7/2004: Nieuwsserver onderhoud (update)
(13:00) Vervanging 3210S verwachte downtijd 30 minuten.

(09:30) De Adaptec 3210S vertoond kuren, waardoor 2 spools gaan hangen,
In de loop van de ochtend gaan we deze vervangen door een andere controller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 111186 schreef op 18 juli 2004 @ 12:20:

auwwwwww
Niet meer normaal hoeveel pech ze daar hebben :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 02-06 20:44

Hakker

a.k.a The Dude

Even iets heel anders sinds vandaag heb ik ineens last dat ik constant mijn verbinding voor 2 a 3 seconden kwijtraakt en dan weer verder gaat. IS er een manier dat ik dit zelf op kan lossen? want weekend support van TDSL vind ik persoonlijk om te huilen... telefoon werkt niet en mails worden op het moment pas op een woensdag beantwoord.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Burne schreef op 18 juli 2004 @ 04:39:
[...]

Het grootste probleem is dat iedere posting naar iedere ISP moet, of 'ie nou wel of niet gelezen wordt. Ik heb eens gehoord dat er 17.000 ISP's met een binary newsserver zijn, in de wereld. De 4Gbyte die een DVD groot is wordt dus 17.000 keer opnieuw over een verbinding naar een andere ISP gestuurd, en levert dus 68.000Gbyte dataverkeer op. Da's 66.4 terabyte. De feeder doet grofweg een terabyte per dag. Alle ISP's tezamen doen dus ongeveer 16.600 terabyte per dag. Of, in normale cijfertjes: 16.600.000.000.000 bytes.

Een volledige newsfeed vult 15 8Mbit DSL-lijnen tot de rand, en vult meer dan 5 200Gbyte harddisks per dag. Da's iedere vijf uur en drie kwartier een 200Gbyte harddisk. Na een maand heb je 150 200Gbyte harddisks staan. Die vullen een standaard serverkast volledig, en kosten je (harddisks en controllers samen) meer dan 80.000 euro.

Omdat een nieuws-posting enkel 'normale' tekst mag bevatten moet de inhoud omgezet worden, en zwelt de binary met ongeveer een derde. Dus 4G van een DVD levert ongeveer 5.3Gbyte aan 'echte' data op.

Om even twee van de grootste problemen aan te geven.
Wow.. zo leer ik ook nog weer wat op mijn oude dag..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

de airco uitgevallen in TC2. Nou lekker het is één dag warm en gelijk kuren.

[Voor 51% gewijzigd door I_stealth_I op 18-07-2004 13:07]

/dev/null

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kryz
Burne schreef op 18 juli 2004 @ 04:39:
... ongeveer 16.600 terabyte per dag. Of, in normale cijfertjes: 16.600.000.000.000 bytes.
Kleine correctie, da's 16.600.000.000.000.000 bytes, en dan ga je er nog even voor het gemak vanuit dat iedere stap 1000 is ipv 1024, anders wordt het verhaal 18.251.893.021.081.600 bytes. Oftewel 16,6 petabytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
Anoniem: 111186 schreef op 18 juli 2004 @ 12:20:

't gaat allemaal niet zo soepel.

Der was een Airco uitgevallen in Telecity2, k neem toch aan dat dat onder de verzekering valt van Telecity2 en niet dat T-DSL daar de kosten voor moet dekken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sa1 schreef op 18 juli 2004 @ 12:52:
[...]

Der was een Airco uitgevallen in Telecity2, k neem toch aan dat dat onder de verzekering valt van Telecity2 en niet dat T-DSL daar de kosten voor moet dekken?
TeleCity verzorgt ruimtes incl. airco, dus is ook zelf verantwoordelijk voor het goed functioneren daarvan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLsandman
Anoniem: 74647 schreef op 18 juli 2004 @ 10:15:
Wat een gemiep hier. kan daar niet een topic voor worden geopend zodat alle frusties daar samen lekker bull kunnen posten?

Ik heb al een aantal posts geleden iets geplaatst over package lost en ben geloof ik niet de enige. Als al die zooi er nit tussen zou staan had de oplossing waarschijnlijk op pagina 35 gestaan.

Maar goed, zo weer onder de aandacht.
Tja dit is een forum over tweakdsl en niet alleen over packet loss.
Dus jou opmerking over gemiep en frusties slaan nog kant nog wal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLsandman
Sa1 schreef op 18 juli 2004 @ 12:52:
[...]

bah kan me wel voorstellen hoe de onderhouds diensten zich nu voelen, heb je nieuw spul dan klapt het eruit door externe problemen 8)7

Succes tweakdsl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
TweakDSL *new and/or improved* deel 7

Zullen we daar verdergaan? :)
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee