Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 1.261 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 33133

Sinds gisternacht erg veel last van packetloss en warpende mensen tijdens het gamen (op zelfde server) en de ping iets hoger dan normaal :/

• Danneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Danneman

www.anoniemsms.nl

Ik ken wat mensen bij TweakDSL (prima gozers), had ook gevraagd of ik met ze doorverbonden kon worden. Dat was volgens 'de dame' niet mogelijk. Per mail kreeg ik wél contact van een van de twee heren welke ik inmiddels op de hoogte heb gesteld van mijn bevindingen en mogelijke oorzaken van het probleem. Ik heb nu verder geen tijd om e.e.a. uit te zoeken, maar hoop dat t probleem snel gelokaliseerd wordt en vooral ook wordt opgelost. Permanent.

[[ the key to all my answers, are her eyes ]]

Anoniem: 112853

[quote]Xandrios schreef op 14 juli 2004 @ 17:57:
[...]

Is dat een probleem dat net ontstaan is? Heeft dat hiermee te maken?

Paar traceroutes:

news40.forteinc.com
Gaat: Langzaam. 30-60KB/sec upload ipv 150-200

[...]
Forte
Support Alert

July 12, 2004 - 10:00 am EST - Unlimited Service - We are currently having issues with our backend systems. During the last week we have reached the throughput limitations of our backend storage. As a result we have had many RAID controller lockups and resulting loss of some data that will cause body retrieve issues with certain articles. This may also cause slow downloads, failure to connect errors, timeouts, 400 too many connections, and connections refused. We are working to have it resolved ASAP. To provide more detail, we currently have 48 Terabytes of storage online and have ordered 20 Terabytes of new storage to arrive this week with another 20 Terabytes to arrive at a later date. When the new storage is brought online the speeds will improve.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op 14 juli 2004 @ 18:20:
Ok, het verschil zit 'm dus in de tweede hop:
82.197.204.1 gaat verkeerd, terwijl 217.19.16.41 wel goed gaat.

Zou het dus kunnen dat een van de NRP's (dat zijn toch de NRP's?) een beetje loopt te zieken?
Er zijn geen NRP's meer. Alleen maar Cisco 10K's, en nog 1 NRP, waar alleen zakelijke lijnen op zitten. 82.197.204.1 heeft een (forse) ratelimit. Hoe meer tracende tweakers, hoe minder mensen antwoord krijgen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Anoniem: 100320

zelfs bij surfen sinds een dag of wat laden pagina's een stuk langzamer als anders.

b.v. http://www.knmi.nl/voorl/weer/

laadde tot gisteren meteen...moet nu zo nu en dan zelfs op vernieuwen drukken bij pagina's om hem in beeld te krijgen.

Lijkt wel op oude 56K tijd.

Iets is er duidelijk niet goed!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 10:40

Ronnie_T

Shangri-La

Ik heb ook problemen sinds het begin van het onderhoud van afgelopen nacht.
- De pingtijden naar verschillende snelle servers (bijvoorbeeld www.tweakers.net en www.nu.nl) zijn een fractie hoger (6 ms) dan normaal.
- Bij een traceroute treed behoorlijk wat packet-loss op (10-40%) bij sommige hops, bijvoorbeeld nrp01.cambrium.nl of de hop daarna.

edit:
De symptomen lijken verdacht veel op de ping/packetloss problemen van vlak voor de Cisco 10K-migratie :(

[Voor 15% gewijzigd door Ronnie_T op 14-07-2004 21:23]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Ronnie_T schreef op 14 juli 2004 @ 21:19:
Ik heb ook problemen sinds het begin van het onderhoud van afgelopen nacht.
- De pingtijden naar verschillende snelle servers (bijvoorbeeld www.tweakers.net en www.nu.nl) zijn een fractie hoger (6 ms) dan normaal.
- Bij een traceroute treed behoorlijk wat packet-loss op (10-40%) bij sommige hops, bijvoorbeeld nrp01.cambrium.nl of de hop daarna.

edit:
De symptomen lijken verdacht veel op de ping/packetloss problemen van vlak voor de Cisco 10K-migratie :(
Packetloss op de hops zelfs is niet zo erg. Daar staand de routers op ingesteld met een maximum aantal per tijdseenheid etc.

Packetloss is alleen meetbaar end-to-end. Router zal eerst verkeer er-door-heen routeren, dan pas reageren op een icmp-echo pakketje voor zijn eigen interface.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Burne schreef op 14 juli 2004 @ 21:07:
[...]

Er zijn geen NRP's meer. Alleen maar Cisco 10K's, en nog 1 NRP, waar alleen zakelijke lijnen op zitten. 82.197.204.1 heeft een (forse) ratelimit. Hoe meer tracende tweakers, hoe minder mensen antwoord krijgen.
Vraagje (van een n00b TweakDSL starter..):
Bestaat er een blokschematisch overzicht wat er zoal in het TweakDSL netwerk zit?

Kortom, iets waarmee je de route kunt volgen tussen je PCtje thuis en de ISP.
Ik bedoel dus niet een trace route o.i.d. maar een plaatje hoe e.e.a eruit ziet.

Dat lijkt mij wel interessant om te weten, of valt dat onder de "bedrijfsgeheimen" ?
Een kijkje in de keuken is altijd leuk :)

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 18:41

klomp

Zooi...

hey mensen,

ik heb eindelijk mijn tweakdsl lijn liggen, het werkt helemaal
behalve dat ik niet snap wrom het 2e lampje en het 3e lampje van mijn router (dat zijn "line TX" en "line RX") constant blijven knipperen, ze knipperen groen, en er zit ongeveer een halve seconde tussen het aan en uit geknipper

t gaat om een speedtouch 570 modem, er is verder niks mis met me verbinding behalve dat die 2 lampies btje vaag doen. en volgens mij horen ze gewoon niet constant te knipperen, er zat ook geen handleiding bij de router, wel een boekje "beknopte beschrijving" maar daar word k niet veel wijzer uit

edit: na beetje spitten in die router vond ik dit nog
k weet niet of het er mee te maken kan hebben maar volgens mij hoort dit ook niet ;)

http://members.lycos.nl/dduploader/images/619.jpg

[Voor 18% gewijzigd door klomp op 14-07-2004 22:22]

Anoniem: 107720

Volgens mij is dat gewoon netwerk activiteit

• klomp

klomp

Zooi...

constant? er zit een lampje voor die 2, genaamd "lan" die knippert als een gek als k aan het verzenden of downloaden ben, das netwerkt activiteit lijkt me, die 2 die ik bedoel gaan constant door: aan, uit, halve seconde, aan, uit, halve seconde etc.."

• Danneman
  • Niet online

Danneman

www.anoniemsms.nl

klomp schreef op 14 juli 2004 @ 22:35:
constant? er zit een lampje voor die 2, genaamd "lan" die knippert als een gek als k aan het verzenden of downloaden ben, das netwerkt activiteit lijkt me, die 2 die ik bedoel gaan constant door: aan, uit, halve seconde, aan, uit, halve seconde etc.."
Wat is de reden dat je je druk maakt? Doet je verbinding het niet goed? Is je verbinding niet snel genoeg? Ik zou me niet zo druk maken om knipperende lampjes - alles beter dan lampjes die geheel niks doen :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

klomp schreef op 14 juli 2004 @ 22:35:
- Je lampjes zijn normaal. Het kan zijn dat je netwerk veel verkeer maakt door een (geïntegreerde) switching-hub.
- Je screenshot geeft geen foute zaken aan.
TIP:
- het is wel handig om een wachtwoord op je modem te zetten
- het is wel makkelijk om je ip-adres vast te laten zetten door even je MAC adres door te geven.
- het is verstandig om je instellingen te exporteren naar een backupbestand.

[Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 14-07-2004 22:58]

/dev/null

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Hmmm werkt nog steeds niet goed, Ik kan geen dingen laten zien omdat zoals ik al zei het prive gegevens en van internet gaat het wel goed (dus gewoon http) het is gewoon echt ftp bij mij. Ik ben even 100mb van tweakdsl.nl ftp aan downloaden dat gaat op moment met 459kb/s dat gaat normaal met zowat 900kb/s :) das toch een aardig verschil. Maar goed ik wacht het nog wel even af en anders bel ik morgne wel even :) (en over dat mail probleem dat is begonnen toen me download naar beneden ging)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• klomp

klomp

Zooi...

I_Stealth_I schreef op 14 juli 2004 @ 22:56:
[...]

- Je lampjes zijn normaal. Het kan zijn dat je netwerk veel verkeer maakt door een (geïntegreerde) switching-hub.
- Je screenshot geeft geen foute zaken aan.
TIP:
- het is wel handig om een wachtwoord op je modem te zetten
- het is wel makkelijk om je ip-adres vast te laten zetten door even je MAC adres door te geven.
- het is verstandig om je instellingen te exporteren naar een backupbestand.
Nu ga je me voorbij, mac adres door geven? hoe doe ik dat, aangezien t op die site van tweakdsl nie mogelijk is via dat customer menu, en wrom is het handig om dat te doen, k ben lichtelijk leek dus vandaar mijn gezeur

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

klomp schreef op 14 juli 2004 @ 23:09:
[...]

Nu ga je me voorbij, mac adres door geven? hoe doe ik dat, aangezien t op die site van tweakdsl nie mogelijk is via dat customer menu, en wrom is het handig om dat te doen, k ben lichtelijk leek dus vandaar mijn gezeur
Als je zelf een server wil draaien, dan ben je tenminste altijd bereikbaar via hetzelfde IP-adres. MAC-adres kan je dan even doormailen aan Tweak en dan zetten ze een IP-adres voor jou vast. Maar als je dat niet zoveel boeit, doe je het niet. Het is mogelijkheid, maar absoluut niet verplicht ;)

Ik meende dat iemand hier laatst aanbood om een starttost te gaan bouwen met een FaQ? :*)

[Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 14-07-2004 23:28]

/dev/null

• klomp

klomp

Zooi...

en het maakt niet uit dat ik dan meer dan 1 computer gebruik lijkt me aangezien ze beide achter hetzelfde ip hangen dan

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

klomp schreef op 14 juli 2004 @ 23:27:
en het maakt niet uit dat ik dan meer dan 1 computer gebruik lijkt me aangezien ze beide achter hetzelfde ip hangen dan
Als je van plan bent nooit services te gaan draaien niet, anders is het wel zwaar aanbevolen. IP vastzetten is dan gewoon veel makkelijker. Tweak, de mogelijkheden zijn eindeloos >:)

/dev/null

• klomp

klomp

Zooi...

I_Stealth_I schreef op 14 juli 2004 @ 23:30:
[...]

Als je van plan bent nooit services te gaan draaien niet, anders is het wel zwaar aanbevolen. IP vastzetten is dan gewoon veel makkelijker. Tweak, de mogelijkheden zijn eindeloos >:)
nja naja je slaat de spijker op ze kop want ik wil wel een server gaan draaien :P
dus k zal ff mail sturen met me mac adres, ma k zit hier met 2 computers, 1 laptop die draadloos aangesloten is, en een bak die ik dus als server wil gebruiken.

maar hebben ze beide een ander adres, en moet ik ze dan beiden ook naar tweakdsl sturen

of hebben ze beide dezelfde en is het dan snel geregeld :P

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 03-06 23:30
Ik reageer vaak niet, maar volg wel alles, en mopper niet snel, en meestal valt alles bij mij wel mee, maar inderdaad, de laatste paar dagen is het erg traag.
Zonet bijvoorbeeld, apt-get update vanaf de 217.19.24.167 gaf dit:

Ophalen: 17 http://ftp.snt.utwente.nl sid/main mysql-client 4.0.20-3 [408kB]
Ophalen: 18 http://ftp.snt.utwente.nl sid/main mysql-server 4.0.20-3 [3613kB]
Ophalen: 19 http://ftp.snt.utwente.nl sid/main ppp 2.4.2+20040428-1 [281kB]
Ophalen: 20 http://ftp.snt.utwente.nl sid/main pppconfig 2.3.3 [126kB]
9700kB opgehaald in 6m22s (25,4kB/s)

Normaal gaat dit met 800 - 900 kB/s, nu dus met gemiddeld 25. Het is niet naar alle sites zo overigens, want Knoppix kon ik wel met 850 kB/s downloaden van ftp://ftp.quicknet.nl/pub...IX_V3.4-2004-05-17-EN.iso dus ja ik weet het gewoon niet.
Tis iig nie goed :P

https://www.hansvaneijsden.com

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

klomp schreef op 14 juli 2004 @ 23:33:
[...]

nja naja je slaat de spijker op ze kop want ik wil wel een server gaan draaien :P
dus k zal ff mail sturen met me mac adres, ma k zit hier met 2 computers, 1 laptop die draadloos aangesloten is, en een bak die ik dus als server wil gebruiken.

maar hebben ze beide een ander adres, en moet ik ze dan beiden ook naar tweakdsl sturen

of hebben ze beide dezelfde en is het dan snel geregeld :P
Je geeft het MAC-adres door van je modem :) De poorten van de servers die je wil gaan draaien, daarvoor maak je een NAT-rule aan in je modem/router die verwijst naar het ip-adres van je server.

/dev/null

• klomp

klomp

Zooi...

I_Stealth_I schreef op 14 juli 2004 @ 23:54:
[...]

Je geeft het MAC-adres door van je modem :) De poorten van de servers die je wil gaan draaien, daarvoor maak je een NAT-rule aan in je modem/router die verwijst naar het ip-adres van je server.
uh... ik, noob.. remember :P

• Hans van Eijsden
I_Stealth_I schreef op 14 juli 2004 @ 23:54:
[...]

Tenzij je je modem in Bridge hebt staan, dan krijgt elke NIC een eigen extern IP en dien je van elke NIC het MAC-adres door te geven.

• Korumera
Hans van Eijsden schreef op 14 juli 2004 @ 23:46:
Ik reageer vaak niet, maar volg wel alles, en mopper niet snel, en meestal valt alles bij mij wel mee, maar inderdaad, de laatste paar dagen is het erg traag.
Zonet bijvoorbeeld, apt-get update vanaf de 217.19.24.167 gaf dit:

Ophalen: 17 http://ftp.snt.utwente.nl sid/main mysql-client 4.0.20-3 [408kB]
Ophalen: 18 http://ftp.snt.utwente.nl sid/main mysql-server 4.0.20-3 [3613kB]
Ophalen: 19 http://ftp.snt.utwente.nl sid/main ppp 2.4.2+20040428-1 [281kB]
Ophalen: 20 http://ftp.snt.utwente.nl sid/main pppconfig 2.3.3 [126kB]
9700kB opgehaald in 6m22s (25,4kB/s)

Normaal gaat dit met 800 - 900 kB/s, nu dus met gemiddeld 25. Het is niet naar alle sites zo overigens, want Knoppix kon ik wel met 850 kB/s downloaden van ftp://ftp.quicknet.nl/pub...IX_V3.4-2004-05-17-EN.iso dus ja ik weet het gewoon niet.
Tis iig nie goed :P
Dat probleem heb ik dus ook en dat is bij mij vanmiddag begonnen. het is echt raar. ik was een demo aan downloaden gewoon van een website (ging via ftp) en dat ging wel weer gewoon snel. Maar ver volgens een andere demo en huppa terug naar 25kb/s :) maar goed ik wacht het rustig af :) ik zie het vanzelf wel

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

klomp schreef op 14 juli 2004 @ 23:57:
[...]

uh... ik, noob.. remember :P
Kom je absoluut wel uit hoor, het is niet zo moeilijk. Anders hebben we nog genoeg topics op GoT staan die jou aan die antwoorden kunnen helpen. ;) Weltrusten :z

/dev/null

• klomp

klomp

Zooi...

Hans van Eijsden schreef op 14 juli 2004 @ 23:58:
[...]

Tenzij je je modem in Bridge hebt staan, dan krijgt elke NIC een eigen extern IP en dien je van elke NIC het MAC-adres door te geven.
dat bridged das toch wat je moest doen voor tweakdsl, tenminste dat stond op die site van tdsl

• klomp

klomp

Zooi...

I_Stealth_I schreef op 15 juli 2004 @ 00:00:
[...]

Kom je absoluut wel uit hoor, het is niet zo moeilijk. Anders hebben we nog genoeg topics op GoT staan die jou aan die antwoorden kunnen helpen. ;) Weltrusten :z
dank, weltruste:):P

• Hans van Eijsden
klomp schreef op 15 juli 2004 @ 00:01:
[...]

dat bridged das toch wat je moest doen voor tweakdsl, tenminste dat stond op die site van tdsl
Heeft inderdaad z'n voordelen ja, en mooi extra externe IP's. Ik heb er geen seconde spijt van in ieder geval! Gewoon doen. Owja, zorg wel ervoor dat je op elke PC een goede firewall hebt en geen overbodige services hebt draaien, want in Bridge mode hangen de clients direct aan internet met alle poorten open en bloot.

• Danneman
  • Niet online

Danneman

www.anoniemsms.nl

nl-ix

• klomp

klomp

Zooi...

Hans van Eijsden schreef op 15 juli 2004 @ 00:03:
[...]

Heeft inderdaad z'n voordelen ja, en mooi extra externe IP's. Ik heb er geen seconde spijt van in ieder geval! Gewoon doen. Owja, zorg wel ervoor dat je op elke PC een goede firewall hebt en geen overbodige services hebt draaien, want in Bridge mode hangen de clients direct aan internet met alle poorten open en bloot.
daar was ik al mee bezig ja ;) thx :D

• Floor-is
  • Laatst online: 10:29
Ik merk dat de problemen die voorkomen met name voorkomen als de NL-IX wordt gebruikt. Nu is dat een 100Mbit linkje dat misschien wel vol zit (?) of er is iets anders een beetje mis in die richting. Als ik vanaf een colobakje hetzelfde probeer (niet via de NL-IX, wel zelfde netwerk) dan heb ik namelijk geen problemen. :)

Bericht hierboven

• Room42
  • Niet online
Hans van Eijsden schreef op 15 juli 2004 @ 00:03:
[...]

Ik vind dat achter je "Ohja" wel iets belangrijker dan het ff te melden. Zeker met hoe lek Win en IE steeds weer blijken, neem je een behoorlijk risico.

Overigens moet je volgens mij 3 euro per extra IP betalen.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Floris schreef op 15 juli 2004 @ 01:11:
Ik merk dat de problemen die voorkomen met name voorkomen als de NL-IX wordt gebruikt. Nu is dat een 100Mbit linkje dat misschien wel vol zit (?) of er is iets anders een beetje mis in die richting. Als ik vanaf een colobakje hetzelfde probeer (niet via de NL-IX, wel zelfde netwerk) dan heb ik namelijk geen problemen. :)
Floris, hoe is je upload dan. Bij mij issie met FTP zeer instabiel; 82, 24, 16,8, 89, 11, 39. zo danst hij behoorlijk op en neer. Gemiddelde snelheid van de FTP upload 28. (Floris, -> offerte ;) )

/dev/null

• Floor-is
  • Laatst online: 10:29
Mijn upload heb ik niet getest :X

Op dit moment is hij wel goed, maarja het is nu geen probleemtijdstip. :)

offtopic:
Er ligt een prijsopgave je in meeldoosch :)

[Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 15-07-2004 10:20]

Bericht hierboven

• Koffie
  • Laatst online: 15:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. volgens mij heb ik ook upload probs.
Ik ben gisteravond begonnen met het uploaden van een DVD naar de newsgroups.
Normaal doe ik daar een uurtje of 18-19 over, maar vanochtend (was gister om ca. 22.00 begonnen ofzo) had hij met moeite 1600Mb geupload en had ik nog een dikke 19 uur te gaan.
Ik heb de que afgekapt, en zal eens kijken of het helpt als ik van newsserver switch (van UNS naar Tweak), maar het is wel heel raar dat ik ineens die probs heb.
Ook de download fluctueert redelijk (ook die que had ik toch wel aardig leeg verwacht vanochtend).

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• klomp

klomp

Zooi...

nieuwe noob vraag, waar vind ik dat mac adres van me beide computer? :X
edit: en wat doe ik er daarna mee om een vast ip te krijgen :S

[Voor 31% gewijzigd door klomp op 15-07-2004 13:09]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:56

rally

Deyterra Consultancy

klomp schreef op 15 juli 2004 @ 13:08:
nieuwe noob vraag, waar vind ik dat mac adres van me beide computer? :X
edit: en wat doe ik er daarna mee om een vast ip te krijgen :S
Je hebt het MAC-adres van je modem nodig. Waar je die precies kunt vinden in je Thomson modem weet ik niet, maar het ziet er ongeveer zo uit:
00-2B-CE-AD-33-98
Uiteraard kun je hier met je vragen terecht, maar het is wel de bedoeling dat je een klein beetje zelf op onderzoek uitgaat.
Om je wat op weg te helpen moet je maar even bij het onderstaande topic kijken:

Het Grote Poortmappingsverhaal

Hierin staat echt van voor tot achter uitgelegd hoe port mapping/forwarding precies werkt, wat je er mee kunt en wat je nodig hebt.

[Voor 43% gewijzigd door rally op 15-07-2004 13:49. Reden: info toegevoegd]

http://www.deyterra.com

• Korumera
Ok bij mij werkt het tot nu toe weer. FTP waar ik problemen had gaat nu gewoon met 900kb/s weer. Nou even hopen dat het zo blijft :)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik ben zo als gewoonlijk weer eens rijkelijk laat met de zaken voor mij zelf te regelen.... |:(

In ieder geval ik ga dus verhuizen, hoe lang duurt het voor dat de verhuizing van TweakDSL geregeld is? ( ongeveer kijk niet op dag of twee )
De KPN lijn is al verhuist, en actief op de nieuwe woning. En ik ben ook al meer dan een jaar lid van TweakDSL.

Ik verhuis ook binnen dezelfde stad, als dat iets uitmaakt.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Dus je lijn is al verhuist, maar je adsl ligt nog op de oude locatie?

Dan kun je twee dingen doen:
- ADSL verbinding verhuizen, tegen een bedrag van 175 (meende ik)
- ADSL opzeggen, betaal je een maand voor niets wegens opzegperiode van een maand. Hierna geowon nieuwe lijn aanvragen op nieuw adres.

Het goedkoopste is denk ik optie twee. Maar echt netjes is dat niet voor Tweakdsl. Mischien moet je ze eens bellen, deze twee keuzes voorleggen. Met de vraag of je mischien korting kunt krijgen op de verhuiskosten. Of iets in die richting :)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Xandrios schreef op 15 juli 2004 @ 16:16:
Dus je lijn is al verhuist, maar je adsl ligt nog op de oude locatie?

Dan kun je twee dingen doen:
- ADSL verbinding verhuizen, tegen een bedrag van 175 (meende ik)
- ADSL opzeggen, betaal je een maand voor niets wegens opzegperiode van een maand. Hierna geowon nieuwe lijn aanvragen op nieuw adres.

Het goedkoopste is denk ik optie twee. Maar echt netjes is dat niet voor Tweakdsl. Mischien moet je ze eens bellen, deze twee keuzes voorleggen. Met de vraag of je mischien korting kunt krijgen op de verhuiskosten. Of iets in die richting :)
Als je langer dan een jaar lid bent krijg je geen verhuiskosten... :)

En ja de kpn lijn is al verhuist, maar de adsl nog niet....

[edit]
Ik heb ook al opdracht gegeven voor de verhuizing van de adsl lijn. Ik vroeg me alleen af hoe lang dat gaat duren. Dit ivm afkick verschijnselen :X

[Voor 10% gewijzigd door LuCarD op 15-07-2004 16:19]

Anoniem: 59374

TweakDSL legt je het bij default voor, als ze hebben gezien dat je al rond het jaar lid bent.
't Is een workaround vanwege ......

Dus als je tegen het jaar aanzit kan het zin hebben om het tot eind jaar abbo af te kopen.
Na het jaar is het een ver-her-nieuwde aanvraag :D
Heb ik van horen zeggen

Verhuizingen kunnen net zolang duren als een reguliere oplevering.

In gevallen van ontwenning kan er een noodgreep worden aangeboden, dan moet je even het breipakket bijbestellen ( kleur naar keuze) :X

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Anoniem: 59374 schreef op 15 juli 2004 @ 16:49:
TweakDSL legt je het bij default voor, als ze hebben gezien dat je al rond het jaar lid bent.
't Is een workaround vanwege ......

Dus als je tegen het jaar aanzit kan het zin hebben om het tot eind jaar abbo af te kopen.
Na het jaar is het een ver-her-nieuwde aanvraag :D
Heb ik van horen zeggen

Verhuizingen kunnen net zolang duren als een reguliere oplevering.

In gevallen van ontwenning kan er een noodgreep worden aangeboden, dan moet je even het breipakket bijbestellen ( kleur naar keuze) :X
Op de website staat dat ze binnen 6 weken moeten kunnen leveren, dus het word gedaan binnen 6 weken????

Niet eerder? Jikes.... :(

Geeft u mij in dat geval maar een blauwe breipakket...

[Voor 5% gewijzigd door LuCarD op 15-07-2004 16:54]

Anoniem: 27474

Nou , kom thuis van mijn werk en dacht even te testen en nog steeds 165kb/s vanaf ftp.tweakdsl.nl/test.

Ook surfen op bepaalde sites nog steeds een stuk tager dan voorheen. :X

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 27474 schreef op 15 juli 2004 @ 17:02:
Nou , kom thuis van mijn werk en dacht even te testen en nog steeds 165kb/s vanaf ftp.tweakdsl.nl/test.

Hier weinig aan de knikker meer (zo zoverre dat er was btw ;)). Ik blaas hier gewoon weer met 90 kB/s omhoog. Surfen sloom? Misschien op het Ijselmeer Kroetie, maar op mijn lijn absoluut niet meer.

/dev/null

• rally
  • Laatst online: 20:56

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 27474 schreef op 15 juli 2004 @ 17:02:

Ook hier zit ik met een dikke 1Mbit te uploaden vanaf 15:00 tot nu. Voor mij geen problemen dus.

http://www.deyterra.com

• geforce666
  • Laatst online: 04-06 21:14

geforce666

a.k.a Jan (nl)

heb effe testje gedaan bij speedtest

de ene keer heb ik 250KB down en de andere keer heb ik 500KB down
(heb een 8Mbit abbo) had altijd rond de 750

upload is daarentegen weer wel goed 90 a 100 KB
en websites komen ook heeeeeeeeeel traag op of soms gewoon page cannot be displayed :(

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07

Sorcerer8472

Mens sana?

geforce666 schreef op 15 juli 2004 @ 18:02:

en websites komen ook heeeeeeeeeel traag op of soms gewoon page cannot be displayed :(
speedtest.nl is redelijk waardeloos als je verbinding sneller dan 100kB/s down doet :P

ftp://ftp.tweakdsl.nl/test <-- download hier eens wat van en test die snelheid...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Sorcerer8472 schreef op 15 juli 2004 @ 18:08:
[...]

speedtest.nl is redelijk waardeloos als je verbinding sneller dan 100kB/s down doet :P

ftp://ftp.tweakdsl.nl/test <-- download hier eens wat van en test die snelheid...
Hiervandaan haal ik dus nu 156kb/s en normaal 640kb/s. Als ik speedtest doe is het wel goed, maar haal ik een bestand bij tucows weg dan begint ie op 640kb/s en zakt meteen terug naar 350kb/s . Ik ben nu bij usenetserver aan het downen en inplaats van stabiel te zijn op ongeveer 600kb/s met 6 threads is hij nu heel wisselvallig . Hij schommelt heel erg heen en weer tussen de 200 en 600kb/s

Anoniem: 27474 schreef op 15 juli 2004 @ 18:23:
[...]

Hiervandaan haal ik dus nu 156kb/s en normaal 640kb/s. Als ik speedtest doe is het wel goed, maar haal ik een bestand bij tucows weg dan begint ie op 640kb/s en zakt meteen terug naar 350kb/s . Ik ben nu bij usenetserver aan het downen en inplaats van stabiel te zijn op ongeveer 600kb/s met 6 threads is hij nu heel wisselvallig . Hij schommelt heel erg heen en weer tussen de 200 en 600kb/s
Misschien dat het er iets mee te maken kan hebben(centrale??), maar ik woon in Schiedam.

Anoniem: 27474 schreef op 15 juli 2004 @ 18:25:
[...]

Misschien dat het er iets mee te maken kan hebben(centrale??), maar ik woon in Schiedam.
Weer iets nieuws , kan ineens maar 4 connecties maken met de server van usenetserver. Normaal 6. Ik snap het allemaal niet meer.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 27474 schreef op 15 juli 2004 @ 18:25:
[...]

http://www.tweakers.net/ext/f/37279/thumb.png

Nergens last meer van zoals je ziet. Misschien geloof je het nu :)
geforce666 schreef op 15 juli 2004 @ 18:02:

[Voor 39% gewijzigd door I_stealth_I op 15-07-2004 18:55]

/dev/null

I_Stealth_I schreef op 15 juli 2004 @ 18:53:
[...]

[afbeelding]

Nergens last meer van zoals je ziet. Misschien geloof je het nu :)
kan je mij vertellen hoe ik zon screendumpje kan maken ??

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 30-05 15:18
Heb al sinds zondag geen internetverbinding meer. Ben inmiddels geswitched van een E-Tech naar een Alcatel en heb de complete bedrading vernieuwd, maar niets heeft geholpen.

Het gekke is, ik heb wel upload, maar geen download.

De oplossing laat enkele dagen op zich wachten :(

• HoppyF
  • Laatst online: 04-06 22:54
Anoniem: 27474 schreef op 15 juli 2004 @ 18:55:
[...]

kan je mij vertellen hoe ik zon screendumpje kan maken ??
Beetje off-topic misschien maar je zou een programma zoals SnagIt kunnen gebruiken, veelzijdig en erg handig.
Het kan o.a. ook scroll windows prima als plaatje opslaan.

Anoniem: 27474 schreef op 15 juli 2004 @ 18:23:
[...]

Usenet heeft i.v.m. hardwareproblemen zijn max. connecties tijdelijk op 4 staan.

Usenet is bij mij trouwens al maanden trager ( nadat wat andere routing naar de usa is ingesteld ?)

Tot februari haalde ik regelmatig boven de 700 down...nu mag ik blij zijn met 400 tot 550 down en dan zeker niet in de avonduren.

Ik heb zojuist van de 3 bekende testservers (tweak, cistron en true) nog even getest met de 100mb file. En ik heb ongeveer 150 KB down minder als normaal op de laatste 2 en ongev. 75 KB down minder van tweak.

Een mailtje van ze gehad dat ze er een studie van maken dus m.i. blijven we even in blijde afwachting.

• Koffie
  • Laatst online: 15:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vreemd, ik trek NU met 12 threads toch echt 767Kb/s binnen hoor ?

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• Ghandi
  • Laatst online: 13:39
Anoniem: 100320 schreef op 15 juli 2004 @ 19:59:
[...]

Usenet heeft i.v.m. hardwareproblemen zijn max. connecties tijdelijk op 4 staan.

Usenet is bij mij trouwens al maanden trager ( nadat wat andere routing naar de usa is ingesteld ?)

Tot februari haalde ik regelmatig boven de 700 down...nu mag ik blij zijn met 400 tot 550 down en dan zeker niet in de avonduren.

Ik heb zojuist van de 3 bekende testservers (tweak, cistron en true) nog even getest met de 100mb file. En ik heb ongeveer 150 KB down minder als normaal op de laatste 2 en ongev. 75 KB down minder van tweak.

Een mailtje van ze gehad dat ze er een studie van maken dus m.i. blijven we even in blijde afwachting.
Ok, voor de blijde afwachters:

Het probleem met de klacht is dat hij:
a. begonnen is met optreden voordat de router aanpassing van dinsdag nacht heeft plaats gevonden
b. hij voor mij met de gegevens die ik heb niet noemingswaardig reproduceerbaar is.

Graag zou ik zien dat diegene met problemen over bepaalde trage sites, het tijdstip; het bestand en de site willen weten.

Het vermoeden bestaat dat dit allemaal NL-IX peers betreft, maar ik kan daar niet hard mijn vinger op krijgen.

Vandaag zijn er al enige uren in gegaan, maar overdag haal ik gewoon nog 60 Mbit over NL-IX peers en 400 a 500 Mbit over overige peers/transit.

Informatie graag mailen naar de helpdesk; ik krijg het dan vanzelf wel door.

• klomp

klomp

Zooi...

Wrom zit er zon groot verschil tussen de download snelheid op sites :S
als ik vanaf een of andere gare site download gaat het met 100+ kb/s

maar als ik dan me norton, of me windows probeer te updaten gaat het met 20k/s ofzo

terwijl ik als ik bij anderen op het netwerk die ook tweakdsl hebben ditzelfde probeer het wel gewoon met volle snelheid gaat :S

• Xandrios
Dat ligt dan waarschijnlijk aan je PC, klomp ;)

atm heb ik overigens geen problemen (meer), maar dat komt mischien omdat ik zo'n zakelijke verbinding heb via de NRP...

Net wat testjes gedraaid van de bekende testservers.

Ik zit ook weer op mijn vertrouwde speed op dit moment.

Lijkt dus inderdaad weer back to normal te zijn.

Wat het geweest is de afgelopen paar dagen???

Nou , ehhh , weet niet wat ik ervan moet denken , maar gisteravond was het echt nog erg treurig, veel timeouts en heel erg wisselende download snelheden. Maar...... nu is alles weer normaal :) . Ben wel benieuwd wat er nu eigenlijk aan de hand was?

• Xandrios
Dus in dat geval lijkt het toch op een overbelaste verbinding. En tja, dat soort effecten merk je over het algemeen alleen op de drukkere momenten: Savonds :)

• klomp

klomp

Zooi...

Xandrios schreef op 16 juli 2004 @ 04:08:
Dat ligt dan waarschijnlijk aan je PC, klomp ;)

atm heb ik overigens geen problemen (meer), maar dat komt mischien omdat ik zo'n zakelijke verbinding heb via de NRP...
Lijkt me sterk aangezien ik hier 2 computers heb en beide hebben ze hetzelfde probleem

• klomp

klomp

Zooi...

wow, ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben, maar ik heb net in de router een instelling veranders op welk channel het apparaat draadloos zend,

nu heb ik op de laptop wel een gewone verbinding.. :/

Anoniem: 93132

Zijn er meer mensen die packetloss hebben bij tweakdsl?
Het is voor mij al 3 weken niet mogelijk om normaal te kunnen gamen. Heb 3 tot 8 % packetloss. En het word steeds erger.

• Xandrios
Weet je zeker dat het aan je verbinding ligt, en niet aan de server?

Ping tweakers.net bijvoorbeeld eens voor enkele minuten (Ping tweakers.net -t, afbreken met contr. + C) :)

Want als dat wel goede resultaten geeft, zal het dus sowieso niet aan de verbinding of jou pc liggen...

Zoals je ziet aan onderstaande gegevens valt het op dit moment mee.

Pinging cnn.com [64.236.16.52] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 64.236.16.52:
Packets: Sent = 182, Received = 0, Lost = 182 (100% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Pinging www.chello.nl [213.46.242.72] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 213.46.242.72:
Packets: Sent = 427, Received = 417, Lost = 10 (2% loss),
Minimum = 15ms, Maximum = 610ms, Average = 27ms

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 450, Received = 444, Lost = 6 (1% loss),
Minimum = 15ms, Maximum = 719ms, Average = 23ms

Pinging www.qhost.net [63.110.135.112] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 63.110.135.112:
Packets: Sent = 419, Received = 410, Lost = 9 (2% loss),
Minimum = 172ms, Maximum = 875ms, Average = 185ms

Pinging www.tucows.com [216.40.32.30] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 216.40.32.30:
Packets: Sent = 450, Received = 444, Lost = 6 (1% loss),
Minimum = 109ms, Maximum = 735ms, Average = 129ms

• Korumera
Bij mij zijn de problemen weer aan het beginnen, ging 1.5 dag goed maar sommige servers komen niet vooruit gaat met 10kb/s en andere vooral uit het buiteland gaan wel gewoon normale snelheid :)

PS :

Ik begin beetje vermoeden te krijgen dat het een capiciteits probleem is want me verbinding schommelt op moment tussen de 900kb/s en 380 ongeveer en gaat dan weer omhoog. Het lijkt er op dat de lijn gewoon dicht slipt op gegeven moment .

[Voor 40% gewijzigd door Korumera op 16-07-2004 17:27]

Anoniem: 33133

Ping statistics for 62.93.201.9:
Packets: Sent = 236, Received = 226, Lost = 10 (4% loss),
Minimum = 23ms, Maximum = 29ms, Average = 24ms

Ping statistics for 130.89.175.11:
Packets: Sent = 179, Received = 170, Lost = 9 (5% loss),
Minimum = 21ms, Maximum = 29ms, Average = 23ms

valt zo haast niet te spelen op de meeste gameservers... (niet allemaal met dat probleem)

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 33133 op 16-07-2004 17:34]

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

als ik met grab-it een full update doe van een groep dan gaat i effe 10 sec goed
maar met matige snelheid +/- 250 KB en dan valt i weer dood en daarna gaat i weer effe goed en dan weer dood en op een snelheid van max 500kb :( (nu is dat niet eens zo slecht, maar ging/kan beter)

idd, het gamen word zo onmogelijk

Anoniem: 118919

Omdat mijn verbinding ook opeens traag werd ben ik maar eens gaan zoeken.
Nu zie ik hier dat ik dus niet de enige ben. Mijn "slechte" eigenschap is dat ik eerst alles hier heb uitgeprobeerd. Andere router, ander modem, nieuwe kabels software opnieuw geinstalleerd enz. Nu breekt het weekend aan en zit ik met een slome verbinding.
Net mijn verbinding getest via ftp.tweakdsl.nl en die kwam niet boven de 350k uit. normaal is dat minimaal 750k/s Maar goed, mat 350 is te leven
probeerde wat van eet andere ftp site te downloaden en dat ging mat maar 12k/s :'(
Upload schommelt tussen de 30 en 80 k. Niets is meer stabiel. Gaat up & down...
browsen is ook al een drama. Moet vaak refreshen om een pagina volledig binnen te krijgen.
Pingen van de verschillende sites gaat wel goed. Snap er helemaal niets meer van...

• Ghandi
Anoniem: 118919 schreef op 16 juli 2004 @ 20:18:
Omdat mijn verbinding ook opeens traag werd ben ik maar eens gaan zoeken.
Nu zie ik hier dat ik dus niet de enige ben. Mijn "slechte" eigenschap is dat ik eerst alles hier heb uitgeprobeerd. Andere router, ander modem, nieuwe kabels software opnieuw geinstalleerd enz. Nu breekt het weekend aan en zit ik met een slome verbinding.
Net mijn verbinding getest via ftp.tweakdsl.nl en die kwam niet boven de 350k uit. normaal is dat minimaal 750k/s Maar goed, mat 350 is te leven
probeerde wat van eet andere ftp site te downloaden en dat ging mat maar 12k/s :'(
Upload schommelt tussen de 30 en 80 k. Niets is meer stabiel. Gaat up & down...
browsen is ook al een drama. Moet vaak refreshen om een pagina volledig binnen te krijgen.
Pingen van de verschillende sites gaat wel goed. Snap er helemaal niets meer van...
Het heeft enige tijd gekost om een vinger onder het probleem te krijgen, omdat vooral tijdens kantooruren de situatie niet reproduceerbaar is. Ook is er geen sprake van packetloss.

We zijn op dit moment bezig spullen te regelen; als het lukt om dit per koerier binnen te krijgen, zal er in de nacht van zaterdag op zondag een netwerk aanpassing zijn; voor het moment heb ik een aantal news peers omgezet naar een andere link, zodat de snelheid weer richting normaal zou moeten zijn; de download tests die ik gedaan heb halen weer richting de 100 Mbit.

Maar lost dat mijn probleem ook op?
ik kan nu echt bijna niets met mijn verbinding. browsen enz alles is langzaam. Zelfs gamen geeft constant "connection interrupted"meldingen. Als wat je zegt het oplost ga ik lekker wat anders doen :Z en wacht ik het af. Anders heb ik geen rust voordat ik weet wat het probleem is. iig alvast bedankt voor je reactie!

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 118919 op 16-07-2004 22:06]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

NL-IX tijdelijk even uitgooien (of alleen voor news gebruiken als dat kan) is geen oplossing?

-edit-
Ik zie net dat bij een ping -A -c 1000 naar news.cambrium.nl vanaf TrueServer ook hele vlagen hoge pings + packetloss voorbij stromen. Vanaf deze richting gaat die peering via de AMS-IX. Ik haal ook vrijwel 100 Mbit, maar soms zakt het ineens even in naar 20 Mbit :/ Vaagheid...

[Voor 66% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-07-2004 22:24]

• Ghandi
Anoniem: 118919 schreef op 16 juli 2004 @ 22:04:
Maar lost dat mijn probleem ook op?
ik kan nu echt bijna niets met mijn verbinding. browsen enz alles is langzaam. Zelfs gamen geeft constant "connection interrupted"meldingen. Als wat je zegt het oplost ga ik lekker wat anders doen :Z en wacht ik het af. Anders heb ik geen rust voordat ik weet wat het probleem is. iig alvast bedankt voor je reactie!
Ik ben even alle mogelijkheden op een rijtje aan het zetten; duidelijkheid over het probleem op vrijdag avond is - in de praktijk - het verkeerde moment om tot een oplossing te komen.

Dat we het probleem oplossen mag voor zich spreken, maar of me dat in het weekend lukt ...

nou rooki3 k hoop dat we snel weer ongestoord kunnen gamen :P
ben ik gelukkig iig niet de enigste ;)

Ja balen dit. ik probeer het wel, maar om de paar minuten lig ik er weer af. te veel package loss...
Maar ik heb goede hoop dat het snel wordt opgelost...

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 118919 schreef op 17 juli 2004 @ 00:05:
Ja balen dit. ik probeer het wel, maar om de paar minuten lig ik er weer af. te veel package loss...
Maar ik heb goede hoop dat het snel wordt opgelost...
Kun je trouwens IP's geven van servers waar je niet goed op kunt spelen? Denk dat dat wel een beetje helpt bij het opsporen van het probleem :)

213.208.119.250:26688

• Xandrios
Ping statistics for 213.208.119.250:
Packets: Sent = 84, Received = 84, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 18ms, Maximum = 26ms, Average = 20ms
Geen probleem dus, maar waarschijnlijk omdat ik de nl-ix ook niet passeer: :)
Tracing route to 213.208.119.250 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.0.1]
2 1 ms 2 ms 1 ms 217-19-19-65.dsl.cambrium.nl [217.19.19.65]
3 9 ms 9 ms 9 ms 217.19.16.41
4 9 ms 9 ms 9 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
5 9 ms 9 ms 10 ms nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35]
6 18 ms 18 ms 18 ms ams-1.nildram.net [195.69.144.112]
7 21 ms 19 ms 20 ms jolt-gw.nildram.net [195.149.20.214]
8 21 ms 20 ms 19 ms 213.208.119.250

Trace complete.
Vanaf een 217.19.19.xx ip iig :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Plak jij dan ook eens een traceroute om te kijken of jij via de nl-ix gaat?

-edit-
nildram zit dus niet op de nl-ix, dus ik vind het knap als deze route via de nl-ix gaat, hoewel het in theorie via een derde partij wel kan :+

Maareh, Xandrios, jij hebt helemaal geen problemen met je lijn? :?

[Voor 39% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-07-2004 01:11]

Packets: Sent = 100, Received = 79, Lost = 21 (21% loss),
Minimum = 25ms, Maximum = 27ms, Average = 25ms

Bezig met het traceren van de route naar 213.208.119.250 via maximaal 30 hops

1 3337 ms 16 ms 16 ms 82.197.204.1
2 16 ms 16 ms 16 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 17 ms 16 ms 16 ms nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35]
4 26 ms 26 ms 26 ms ams-1.nildram.net [195.69.144.112]
5 26 ms 26 ms 26 ms jolt-gw.nildram.net [195.149.20.214]
6 26 ms 26 ms 26 ms 213.208.119.250

De trace is voltooid.

[Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 118919 op 17-07-2004 01:47]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 118919 schreef op 17 juli 2004 @ 01:18:
Packets: Sent = 100, Received = 79, Lost = 21 (21% loss),
Minimum = 25ms, Maximum = 27ms, Average = 25ms

ga zo proberen visualroute te dl maar tot nog toe lukt dat niet. begint goed met 300k download, maar dat is al snel nog maar 20 k.
daarna stopt de download van www.visualroute.com.
Problemen lijken zich op te stapelen.
als ik een trace kan doen post ik em ff...
Start - Uitvoeren - cmd (enter), dan intypen: tracert 213.208.119.250 en op enter rammen. Die zooi kun je kopiëren met de knopjes in de hippe toolbar bovenaan je commandline boxding.

done. had hem al in het bovenstaande berichtje geplakt.
Hier kan ik helaas niets meer van maken... dus ik hoop op goede raad _/-\o_

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op 17 juli 2004 @ 00:44:

Vanaf een 217.19.19.xx ip iig :)
Vanaf de 10K is het niet anders:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$ /usr/sbin/mtr 213.208.119.250 --report
HOST                                    LOSS  RCVD SENT    BEST     AVG   WORST
chest                                      0%    16   16    0.17    0.19    0.41
82.197.204.1                          0%    16   16   12.68   13.64   14.88
core2-ring.cambrium.nl           0%    16   16   13.30   13.79   13.69
nrp01.cambrium.nl                  0%    16   16   13.50   13.95   14.58
ams-1.nildram.net                   0%    16   16   22.36   23.73   34.73
jolt-gw.nildram.net                  0%    16   16   22.55   26.27   42.73
213.208.119.250                    0%    16   16   22.67   36.41   72.02

De laatste hop, de server zelf, lijkt fors trager dan de rest, maar nog altijd zeer acceptabel.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

als ik deze --> ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin download gaat het wel met de 750kb dus, maar misschien komt het omdat het nu al wat later is :?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nildram (Jolt) zou overigens best een uitzondering kunnen zijn. Hun pijp naar de amsix wil nog wel eens vaker verstopt raken (ervaring mee), en sprongetjes naar >70 ms zijn als je gamet wel te merken...

Handig dat zoiets bijna niet na te trekken valt...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Iemand niet de mogelijkheid om op het moment dat het minder is / functioneert een trace te doen vanaf de andere kant? Routes zijn niet synchroon vaak.

[Voor 76% gewijzigd door bjck op 17-07-2004 09:59]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Ghandi
De newsserver is weer online; het zal nog wel even duren voor hij weer compleet is, maar op dit moment ziet het er allemaal goed uit.

Maandag zullen de oude spools leeggehaald worden en is er overdag nog wat downtime - zoals het er nu naar uit ziet, maar de weg voor weer een stabiel niewsplatform zit er goed in.

De netwerk performance kijk ik even aan; na een paar kleine aanpassingen ga ik geen spoedonderhoud in het weekend doen; gewoon in het reguliere onderhoudswindow van dinsdag nacht zullen er werkzaamheden zijn.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
Ghandi schreef op 17 juli 2004 @ 10:15:
De newsserver is weer online; het zal nog wel even duren voor hij weer compleet is, maar op dit moment ziet het er allemaal goed uit.

Maandag zullen de oude spools leeggehaald worden en is er overdag nog wat downtime - zoals het er nu naar uit ziet, maar de weg voor weer een stabiel niewsplatform zit er goed in.

De netwerk performance kijk ik even aan; na een paar kleine aanpassingen ga ik geen spoedonderhoud in het weekend doen; gewoon in het reguliere onderhoudswindow van dinsdag nacht zullen er werkzaamheden zijn.
wat was er nu precies gedaan? de nieuwe backplane?

ik heb nog steeds problemen:
b.v.

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 44, ontvangen = 42, verloren = 2
(4% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 16ms, Maximum = 39ms, Gemiddelde = 18ms

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 20 ms 16 ms 16 ms 82.197.204.1
2 17 ms 17 ms 16 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 17 ms 17 ms 17 ms nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35]
4 18 ms 17 ms 17 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
5 17 ms 17 ms 17 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

heb alles er thuis nu tussenuit gehaald. Dus pc zit direct op het modem. Wat ik ook ping, ik heb package loss.
om uit te sluiten dat het probleem lokaal zit heb ik de netwerkkaart al vervangen. Was een intel 100mb kaart, nu de onboard kaart van mijn asus a8v.
modem dat ik gebruik is het asus 1 poorts modem dat je van tweakdsl krijgt.
ik weet dat er wel eens problemen zijn met de servers van jolt, maar zoals je ziet heb ik het ook elders. Verder hebben anderen op dit moment geen problemen met de jolt server.
Ik weet niet of het kan, maar ik twijffel over het modem. Zou dat het kunnen zijn?

Ghandi schreef op 17 juli 2004 @ 10:15:

Hmmm 2 uur later en kan alweer niet connecten met de nieuwsserver. Niet te geloven.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Anoniem: 27474 schreef op 17 juli 2004 @ 12:12:
[...]

Hmmm 2 uur later en kan alweer niet connecten met de nieuwsserver. Niet te geloven.
Lekkere start id wel veel problemen weer met news de laatste tijd. De stabielheid is altijd voor een korte duur.

Het gaat hier al mis bij mij: core2-ring.cambrium.nl

Pingen naar 217.19.16.33 met 32 byte gegevens:

Ping-statistieken voor 217.19.16.33:
Pakketten: verzonden = 37, ontvangen = 32, verloren = 5
(13% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 16ms, Maximum = 20ms, Gemiddelde = 16ms

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 118919 op 17-07-2004 12:42]

• Korumera
_MaLa_ schreef op 17 juli 2004 @ 12:34:
[...]

Lekkere start id wel veel problemen weer met news de laatste tijd. De stabielheid is altijd voor een korte duur.
als je zo graag een stabiele news server wil dan neem je er een pay server bij. TweakDSL is een connectivity provider en geen news server provider je kan het ook zien als een leuke xtra die ze aanbieden. Word onderhand beetje moe van die mensen die alleeen nog maar daar over kunnen zeiken. En dit is gewoon een mening hoor dus je kan er vanzeggen wat je wil maar die mening blijft. Er is ergens een topic over paid servers neem daar eens een kijkje zou ik zeggen.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
LordHades schreef op 17 juli 2004 @ 12:45:
[...]

als je zo graag een stabiele news server wil dan neem je er een pay server bij. TweakDSL is een connectivity provider en geen news server provider je kan het ook zien als een leuke xtra die ze aanbieden. Word onderhand beetje moe van die mensen die alleeen nog maar daar over kunnen zeiken. En dit is gewoon een mening hoor dus je kan er vanzeggen wat je wil maar die mening blijft. Er is ergens een topic over paid servers neem daar eens een kijkje zou ik zeggen.
Ach ik lig er niet van wakker anders had ik wel een pay server maar er is al aardig wat hardware en tijd ingegooid als ik het zo lees dan moet het toch weer eens goed komen zoals die in het begin liep. :|

[Voor 7% gewijzigd door _MaLa_ op 17-07-2004 12:55]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier (Groningen) gaat alles goed:

Ping statistics for 217.19.16.33 (core2-ring.cambrium.nl) :
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 0ms, Maximum = 31ms, Average = 2ms

Ping statistics for 213.239.154.35 (www.tweakers.net):
Minimum = 0ms, Maximum = 31ms, Average = 5ms

Ping statistics for 216.92.211.178 (www.tomshardware.com, USA):
Minimum = 93ms, Maximum = 125ms, Average = 95ms

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 <10 ms 16 ms 16 ms 82.197.204.1
3 <10 ms 46 ms 16 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 <10 ms 16 ms 16 ms nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35]
5 <10 ms 31 ms 16 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 16 ms 15 ms 16 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

LordHades schreef op 17 juli 2004 @ 12:45:
[...]

Volledig agree! :) het internet biedt meer hoor dan alleen news.tweakdsl.nl. Ik denk dat sommigen hiero dood gaan zonder usenet. Altans zo lijkt het, of niet meer aan hun trekken komen :P .

edit: ik vind (een mening dus) dat sommigen TE overdreven reageren over het feit dat de newsserver niet helemaal naar behoren werkt. Primairy job van een ISP is in mijn ogen connectiviteit (internet) en e-mail/smtp, de rest wat er bij zit is alleen maar bijzaak. Uiteraard betaal je iets voor de extra's. Maar sommigen vatten het echt als hoofdzaak op. Mja, dat mag je vinden hoor ;)

[Voor 26% gewijzigd door I_stealth_I op 17-07-2004 16:44]

/dev/null

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee