Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote MyADSL-topic - Ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 28-10 16:17

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

quote:
>Er was een probleem met de diskarray.
> (1 of 2 defecte disken )
>Op dit moment is dat wel weer verholpen, maar laten
>we nog geen klanten toe op het systeem.
>
>Dit omdat alle header informatie eerst opnieuw
>moet worden opgebouwd, en nog zo'n 300 gig aan
>nieuws op de spooler staat te wachten.
>
>We gaan de machine rond 17:00 weer vrij geven
>voor de gebruikers. Dan is alles rond voor het weekend.
Slecht: op Cambriumsite GEEN info onder kopje 'storingen/onderhoud'
Goed: binnen 5 (!) minuten deze reply op m'n mailtje aan de helpdesk

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

quote:
Ik heb geen router, maar het standaard adsl modem van asus. Als ik hier een switch direct achter hang (cross kabel) en daarin 2 pc's zien deze computers elkaar totaal niet.
Waarom geen routertje van 60 euro erin prikken? Ik heb 'n US-Robotics 8000 (destijds 250 euro) met 4 aansluitingen en printerserver ingebouwd. Oja, firewall ook nog eens, en via webpagina te configureren.
quote:
Trace van een website gaat altijd langs een 82.197.nog.iets. Als ik mijn andere computer trace gaat het ook langs dit ip adres, dus niet direct.
Da's toch gewoon de gateway van BBned?
quote:
Als ik dat 82.197 ip adres ping heb ik een ping van 23 ms. Ping ik mijn andere computer via het internet ip adres dan heb ik een ping van ongeveer het dubbelle (45 ms).
Op de modemconfiguratiepagina (vaak 10.0.x.x of 192.168.x.x) kun je zien wat je internetipadres is. Dat 82.197 is jouw IP niet, en die andere computer pingen *kan* niet omdat je aan de buitenkant maar 1 ipadres hebt. Je pingt feitelijk je modem.
quote:
Ik heb geen idee hoe ik mijn machine kan instellen met een vast ip adres (interne netwerk) EN een DHCP adres (Internet). Zover ik op internet heb kunnen lezen kan je een netwerkkaart of een/ meerdere ip adressen toe wijzen OF via DHCP.
2 Netwerkkaarten per pc is wel een optie en werkt goed, maar handig/goedkoop is wat anders.
Daarom: rekensommetje leert dat goedkoop routertje (40-60 euro) sneller en voordeliger is. Hoef je ook niet na restore of herinstallatie alles opnieuw op te zetten met ipranges etc.
quote:
Voordelen meerdere pc's dhcp:
-Eigen ip adres (Game/ FTP/ Web hosten)
KAN nog steeds (mijn IP-adres is nog niet gewijzigd in anderhalve maand; als je rommelt met netwerkkaarten kan het [zag ik bij schoonfamilie] na elke reboot bij MyAdsl wijzigen] hetzelfde blijven). Maar webhosten lijkt me lastig. FTP kan volgens mij gewoon door je DNS-naam (URL) door te geven met een bepaalde port. Die port stel je in je router/firewall in om te redirecten naar een MAC-adres.
quote:
-Kwetsbaarder voor virussen/ hackers
Heb soms m'n pc of laptop een paar dagen achter elkaar aan (dvd'tje leechen). Draai het simpele Outpost (www.agnitum.com, gratis 1.0 freeware versie!!!) en als je dat goed configureert kun je je netwerk prima gebruiken en hou je hackers buiten de deur. Ook eMule, games etc doen het prima zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• javalk
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-04-2016
RFVR.

bedankt voor je vlotte verklaring, ik mis idd een soort van onderhoud-storing site. Ik had er zelf niet aan gedacht de helpdesk een mailtje te sturen.
Dat de news server eruit ligt komt gelukkig nog niet zo vaak voor (was bij Athome overigens wel regelmatig het geval, )
MVG Jac

• BAUKstEr
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07-11 09:02
Nieuwsserver weer voorzien van veel incomplete posts... erg naar

-edit:
En sinds gisteravond (nu 01-07-04) offline... :(

BAUKstEr wijzigde deze reactie 01-07-2004 19:08 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Het is om te *janken*. Maar wat kreeg ik op m'n vragenmail redelijk snel als antwoord:
quote:
Het gebruik van de news-server is niet gegarandeerd. Het is namelijk een additionele dienst. Op dit moment wordt het machine park van de news-dienst volledig onder handen genomen. Dit omdat er recentelijk een aantal storingen zijn geweest, hebben we besloten om er even iets meer tijd voor uit te trekken en een verbeterd news-systeem op te gaan bouwen. Onze excuses voor de overlast, maar we verwachtten straks een behoorlijk verbeterde news-cluster neergezet te hebben.
Tja. Is dit positief of niet? Retentie was redelijk aan het worden, maar het regelmatig verdwijnen van dagen postings na een downtijd is niet zo netjes. Additioneel?!?! Staat anders op bv tweakdsl (ping news.cambrium.nl, news.tweakdsl.nl, news.myadsl.nl -> allemaal 1 pot nat) toch duidelijk 5 dagen retentie en volledige downstream :(

Gezien de hoge prijsstelling van MyAdsl ten opzichte van wat andere ISP's ben ik zeer benieuwd hoevelen 't abonnement aanhouden of op tijd (dus voor oktober) opzeggen.... :X

• javalk
News server er dus al weer langere tijd uit, moet niet veel gekker (lees langer) duren.
En idd de opzegtermijn in de gaten houden,

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Gisterochtend was na iets meer dan 5 dagen (!) de newsserver weer bereikbaar. Uiteraard vrijwel geen oude headers binnen geslurpt, maar vanaf de late avond van 5 juli enkele headers gevonden.

En ja hoor, vanochtend blijkt dat in de loop van vannacht wederom die bak onderuit is gegaan. Toch een stelletje beginnelingen krijg ik zo het idee. Als zelfs de wanadoo's, athome's, casema's en chello's een matige newsserver neer kunnen zetten met weliswaar slechte retentie maar redelijk hoge uptime, waarom cambrium dan niet?!?! Moet nu zelfs uitwijken naar 'n geleend wanadoo-accountje, maar dat haalt lage snelheden onder 10Kb...

En dan maar flink gamen met een lage ping? No way, net Joint Operations binnen maar de pings blijven minimaal op geel. 'k weet niet of het JouwAdsl is, maar MijnAdsl blijft het zeker niet :(

/edit 13 juli 19.00: kijk eens op http://news.myadsl.nl en zie hoe vaak het fout gaat. Vandaag dus al meermaals problemen en ondanks dip van 1 uur in stats toch al meer dan 8 uur (!) geen contact mee te krijgen. Tuurlijk niet het belangrijkste, nieuwsgroepen, maar dit slaat toch echt alles :(

/edit 13 juli 20:00 eindelijk weer verbinding maar met *lege* groepen. headers komen pas vanaf 18 uur binnen dus wederom een hoop dode downloads en bestanden op je harddisk die incompleet blijven :(

tweaktubbie wijzigde deze reactie 13-07-2004 20:17 (28%)

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Het is me nogsteeds een raadsel hoe ik mijn webspace kan gebruiken. Ik heb er nooit om gegeven omdat ik het niet nodig achtte, maar nu wil ik foto's gaan uploaden en heb geen idee hoe! Weet iemand hoe je bij je webspace komt en kan hij mij dat uitleggen :)

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:08

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Het lukt mij op dit moment niet om een ip adres te krijgen met een SMC 7204BRB, iemand een idee?

alle settings staan goed:
bridging uit
encapsulation is 1483 bridged ip llc
vpi/vci: 0/35
service cat: ubr

Line sync heb ik wel.

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
quote:
http://helpdesk.myadsl.nl/ al eens bekeken? In de oranje balk: "Het online zetten van uw homepage".

burne wijzigde deze reactie 22-07-2004 01:27 (4%)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Simkin
  • Laatst online: 12-11 16:04

Simkin

Bzzzzz

Kan iemand mij vertellen of het de bedoeling is dat je meerder IP adressen kan krijgen bij myadsl?
Na een beetje te hebben gekloot met m`n gateway/router heeft elke pc bij mij thuis een uniek extern IP adres.

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

quote:
Kan iemand mij vertellen of het de bedoeling is dat je meerder IP adressen kan krijgen bij myadsl? Na een beetje te hebben gekloot met m`n gateway/router heeft elke pc bij mij thuis een uniek extern IP adres.
B) Weet je zeker dat 't externe adressen zijn? Vast iets met 10.x.x.x of 192.168.x.x... Je modem/router/gateway hebben aan de internetkant het MyAdsl-ipadres en gebruiken aan jouw netwerkkant interne adressen. Logisch dat die verschillend zijn, een digitale straat met zelfde huisnummers zou je anders krijgen...

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

quote:
Weet iemand hoe je bij je webspace komt en kan hij mij dat uitleggen
Zelf vind ik ftp://username:password@ftp.myadsl.nl (waar je uiteraard je username en password zelf invult 8)7 ) het makkelijkst; aanklikken in je browser en je kunt slepen of-wat-je-maar-wilt-doen!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

quote:
*knip* http://helpdesk.myadsl.nl/ al eens bekeken? *knip*
quote:
Let op, de newsserver is een gratis dienst en geen onderdeel van de MyADSL dienst, derhalve kunt u niet reclameren op het niet functioneren.
staat op de helpdesk-site te lezen. Kijk eens op www.tweakds.nl en zie:
quote:
Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen
(5 dagen retentie)
Opmerkelijk dat beide nieuwsservers (news.myadsl.nl en news.tweakdsl.nl) resolven naar news.cambrium.nl, maar de ene club het als 'gratis' extraatje ziet en de andere beweert 5 dagen retentie te halen...

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12-11 20:48
RFVR, zou je de Edit-functie willen gebruiken?

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

quote:
RFVR schreef op 26 juli 2004 @ 11:55:
[...]

B) Weet je zeker dat 't externe adressen zijn? Vast iets met 10.x.x.x of 192.168.x.x... Je modem/router/gateway hebben aan de internetkant het MyAdsl-ipadres en gebruiken aan jouw netwerkkant interne adressen. Logisch dat die verschillend zijn, een digitale straat met zelfde huisnummers zou je anders krijgen...
ik heb momenteel 3 machines met de volgende ip adressen (www.whatismyip.com bevestigd dit):
82.197.204.xxx
82.197.193.xxx
82.197.205.xxx

Harstikke bedankt voor je uitleg over interne netwerken, zeer nuttig :>

• burne
  • Niet online
quote:
Simkin schreef op 26 juli 2004 @ 10:15:
Kan iemand mij vertellen of het de bedoeling is dat je meerder IP adressen kan krijgen bij myadsl?
Op dit moment kan het. Het is de bedoeling dat je in de toekomst pas na een kleine vergoeding over meerdere IP's kan beschikken. Dus wordt niet al te afhankelijk ervan, of hou er rekening mee dat het je op een gegeven moment een paar euro per maand kan gaan kosten. Dat wordt overigens van te voren aangekondigd, zeggen ze.

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

*zucht*
had de newsserver eindelijk 2 weken zonder grote storingen ('s nachts vaak rond drieen ff geen connecties); nu krijg je alle headers vrijwel compleet door. alleen klik je ze aan dat is alles incompleet :? hebben jullie dat probleem ook?

voorheen kon ik 'n leenaccountje van wanadoo als slave-server toevoegen maar da's nu geblokkeerd.

• dp_jaxx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-07-2005
voor mij

NOOIT

meer myadsl.......

heb het nu een jaar gehad, en heb NIX dan problemen gehad... Heb denk ik 60% van de tijd gebruik kunnen maken van Myadsl, verder alleen maar storigen e.d, heb nog nooit zo'n miskoop gedaan.

Ik zit 1.8 KM van de centrale af, ben een jaar geleden de overeenkomst aangegaan voor een jaar, voor de variant Mygiga (8192/1024) , echter kwam na een paar dagen het probleem al aanzetten dat mijn verbinding om de 40 minuten weg viel , heel instabiel dus..

Ze adviseerden me op de helpdesk (die overigens niet eens op nemen met Myadsl help desk ofzo, maar gewoon, "Met .....") om over te stappen naar een abbonement terug en dan zou het probleem verholpen kunnen zijn, alleen hing daar wel ff een prijskaartje van 75¤ aan, terwijl IK niet degene was die hem omlaag wilde !!!

Na de verlaging nog steeds niks anders dan problemen, en ben dus blij dat mijn contract per 12 november word afgesloten.

echt een afrader, heel die myadsl. |:(

Pentium 4 3.2 GHz / 1024 MB DDR / ASUS Radeon X800XT / SB L!VE 5.1 / Asus P5GD1 / WD 160GB / Windows XP Pro NL SP1 / 21" Flatscreen

• Dante
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-01-2016

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

hier helemaal geen email handling
waarom hebben ze geen site met "status"van het netwerk.
mis al een paar mails

opzeggen per eerst komende termijn dus...dec 2004

wie veel zegt heeft veel te verantwoorden

• javalk
Myadsl news server is weer buitengewoon traag, of geheel uit de lucht. Jammer, deed het net enkele weken weer lekker, het is weer bijna weekend en dan beginnen de problemen weer.

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Vanochtend wel ADSL-signaal maar geen internet ;(
Laatste dagen al de situatie gehad dat headers ophalen van news.myadsl.nl een paar duizend stuks opleverde, en via news.cambrium.nl (zelfde ipadres!) kreeg je wel alle headers :?

Gelukkig heb ik opgezegd, en kreeg 'n brief dat ik per zoveel april 2004 werd afgesloten. Paar dagen erna weer 'n brief met de correctie dat het mei 2005 moest wezen. Klopt niet, moet april 2005 zijn :D Eerste brief ondertekend met MyAdsl, tweede met TrueDsl.

tweaktubbie wijzigde deze reactie 12-10-2004 08:08 (8%)

• Frivole Henkie
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-06-2016

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

mja, geen internet, de servers zijn al uren niet bereikbaar
dit komt echt regelmatig voor de afgelopen 8 maanden, puin is het!
ik wil weer terug naar xs4all :'(

Bent as the Soviet sickle and hard as the hammer that crosses it.

• Demoras
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02-12-2004
Pff, 'what a hassle', dat MyADSL...

Ik heb heel lang moeten wachten voordat ik eindelijk internet verbinding had, en die helpdesk is ook verschrikkelijk. 'Ja het wordt vandaag nog geregeld, en we bellen u straks terug.', nou dat doen ze dus niet, elke keer als ik ze had gebeld zeiden ze precies hetzelfde.
Na een tijdje had ik eindelijk internet, en geen problemen gehad.
Maar nu ben ik dingen gaan vergelijken, en kwam tot de conclusie dat MyADSL ongeveer 40% te duur is vergeleken met andere verbindingen.
Neem bijvoorbeeld Wanadoo en een abonnementstijd van 2 jaar. Bij Wanadoo ben je voor dezelfde snelheid 484,80 in twee jaar eraan kwijt. Voor MyMax ben je in twee jaar 658,80 euro kwijt excl. aansluitkosten. Dat is precies 90 euro minder dan twee jaar een ADSL Lite pakket van Wanadoo, en ADSL Lite loopt trouwens op 1120/352.

Ik heb MyCom zelf een mailtje gestuurd over dat het allemaal te duur is voor zulke lage snelheden, en raad eens wat ze terugmailen:

'Wij kunnen het best voorstellen dat u niet tevreden bent met uw snelheid. Het is ten alle tijden mogelijk om de verbinding te upgraden naar een hoger abonnement.'

Ha, ze geven toe dat MyMax een flutverbinding is! Maar wie zegt nou dat ik een hoger abonnement wil?! Ik zat een heel uur berekeningen te maken om feiten en cijfers neer te zetten in mijn mail enzo, dat het allemaal te duur is, en dan bieden ze me aan om een duurder abonnement te nemen. AAARGGG...

Damn, had ik nou maar naar dat mannetje van KPN geluisterd: 'MyADSL is niet mogelijk bij u', wat overigens niet klopte, want ik heb nu MyADSL, maar had ik nou maar geluisterd... Misschien is ADSL van KPN wat...

Volgende keer een ander abonnement... EN MINDER KOSTER!$

• Mr. Furious
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ehhm Demoras, misschien was het handig geweest als je vooraf dat uurtje had zitten rekenen. Dat had je dan, volgens jouw berekeningen, ¤ 174,- gescheeld..... Geef mij zo'n uurloon!

Een beetje achteraf moeilijk doen, omdat jij zelf niet de moeite heb gedaan om vooraf een goede vergelijking te maken. En dan nog een mail sturen naar MyADSL met hoe duur ze wel niet zijn.... Ik denk toch echt dat ze zelf wel heel goed weten waar ze in de markt staan. En dat had jij ook kunnen weten als jij je vooraf maar goed had geïnformeerd.

Oh en dan toch nog iets on-topic over MyADSL. Mijn vader heeft het goedkoopste abonnement genomen met de PC aktie en hij heeft nog totaal geen problemen ondervonden. En de PC doet het ook nog steeds perfect, want hij staat bij mij als servertje alweer 5 weken continue aan. Zo kan het dus ook.

• BAUKstEr
Mee eens. In combinatie met die pc is het een heel leuk internetverbindinkje. Zonder is het uiteraard redelijk prijzig. Maar hoe kan je nou iets afnemen/kopen zonder eerst te kijken wat het (relatief gezien) kost? Beetje laks. Die helpdeskmedewerker zal wel met een grote glimlach je mailtje beantwoord hebben.

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

-Voor een 512lijntje van nu 24,95 en straks 29,95 ben je bij Demon (dslexpress) 19,95 kwijt, en bij de gemiddelde kabelboer idem. Een lichtgebruiker kan nog 'n Zonnet-abo'tje overwegen.

-Maar die nieuwsserver... zeg maar oudenweinigserver. Gisteren weer duizenden headers binnen, maar aanklikken gaf 'n purged. De dagen ervoor ging alles perfect. Wel veel '400' en timeouterrors, maar ja. Retentie zwiept heen en weer tussen 1 en 5 dagen.

-Pings om te janken: joint operations, generals, battlefield vietnam - lag lag lag lag lag. De downloadsnelheid is echter wel stabiel.

-Bij webmail vaak problemen dat de imapserver 't niet doet.

Zit nog exact 6 maanden eraan vast en gezien de gratis pc was dat een eigen keus, maar hoe gelukkig ben ik met 't bezit van de afsluitingsbevestiging in april volgend jaar... _/-\o_

• Demoras
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02-12-2004
De webspace vind ik overigens wel super :) lekker veel ruimte

• Frivole Henkie

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

zit iemand al te denken aan een opzeggingsbrief?
ik vind MyADSL zwaar tegenvallen
soms urenlange downtijd midden in de nacht, erg prettig als je als standby engineer voor je werk soms van huis uit een VPN connectie moet maken naar het werk...
op zoek naar een ander alternatief dan maar

hier is mijn opzegbrief, wellicht handig voor anderen die op willen zeggen:
quote:
Mijn naam
Mijn adres
Postcode en woonplaats

MyADSL
Antwoordnummer 1608
1300 WC Almere

Betreft: Opzegging ADSL abonnement

Gouda, 22 november 2004

Geachte Mevrouw/Mijnheer,

Door middel van deze brief wens ik met ingang van de eerst volgende vervaldatum mijn ADSL abonnement op te zeggen bij MyADSL. Mijns inziens is dit 24 februari 2005. Het gaat hierbij om de volgende aansluiting:

Klantnummer: ######
Referentienummer: MY#######
Type abonnement: MyMAX ADSL
Telefoonnummer: #### ## ## ##
Ten name van ondergetekende.

Zoals overeengekomen in de leveringsvoorwaarden toen ik akkoord ging met de overeenkomst en later bevestigd door de algemeen directeur van Mycom in de aflevering van Kassa d.d. 24 januari 2004, zal ik niet akkoord gaan met het betalen van ¤69 euro afsluitkosten.

Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van dit schrijven.

Afwachtend op uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,

Mijn naam

• JJapie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:56
Ik zit nog te twijfelen over wat ik zal doen. Ik zeg MyADSL sowieso op, maar stap ik vervolgens over op TweakDSL (zonder verlies van verbinding) of neem ik bijv. Quicknet, Speedlinq of SpeedXS. Alle drie bieden ze een 1024/512kbit verbinding aan voor ongeveer ¤25 per maand.. Bij TweakDSL heb je daar een 256/256 verbinding voor, een 512/256 verbinding kost 29,95.. Al met al nogal een groot prijsverschil.

• Frivole Henkie

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

quote:
GFM schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:13:
Ik zit nog te twijfelen over wat ik zal doen. Ik zeg MyADSL sowieso op, maar stap ik vervolgens over op TweakDSL (zonder verlies van verbinding) of neem ik bijv. Quicknet, Speedlinq of SpeedXS. Alle drie bieden ze een 1024/512kbit verbinding aan voor ongeveer ¤25 per maand.. Bij TweakDSL heb je daar een 256/256 verbinding voor, een 512/256 verbinding kost 29,95.. Al met al nogal een groot prijsverschil.
ik zat te denken aan Demon
512/256 voor 20 per maand
snelheid is voor mij niet zo van belang, betrouwbaarheid wel
iemand een idee of Demon er net zo vaak uitligt als MyADSL?

edit:
fantastisch, net weer een uur geen verbinding, overdag nog wel :(

Frivole Henkie wijzigde deze reactie 23-11-2004 12:57 (6%)

• Dante

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

lijkt me een goed idee om over te stappen per 17 januari ook met die brief erbij.Helpdesk meldde dat het opzeggen prima per fax ging...geluuf dat niet helemaal ! Hoezo Tweakdsl niets veranderen..Heb geen zin om van mijn Internet " los" te zijn. Welke opties ( en waar ?) voor rond de 25 Euro. snelheid mag wel wat hoger ( heb basic)

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vandaag heb ik het gevoel alsof de newsserver afgeknepen is. Haal de hele dag al niet hoger dan 250kb/s, hebben meer mensen hier last van?

• Dante

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

bedankt voor de voorbeeldbrief
4 febr no mymax meer

• johnpel
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 25-11-2004
John Pel 25 november 2004 - 12:38
Ik heb sinds bijna 1 jaar alleen maar ellende met MyADSL. En dat terwijl ik destijds de order heb geannuleerd omdat ik zeer slecht te woord werd gestaan op het betaalde servicenummer. Ik ben dus niet eens klant geworden, maar heb wel de ene na de andere onterechte factuur gehad. Zelfs het bedrag voor aansluitkosten en modem zijn van mijn creditcard afgeschreven zonder dat ik ooit ADSL van hun heb gehad. Ik heb hier ontelbare betaalde telefoontjes voor moeten plegen voordat dit werd rechtgezet. Verschrikkelijk klantonvriendelijk bedrijf is dit dus. Mijn advies: Demon. Die hebben trouwens een gratis nummer en zijn altijd te bereiken, zoals het hoort.

• Dante

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

...als je de resterende termijnen betaalt...ben je er ook mooi van ze af !
ga dat gelijk navragen.. :9

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Nu al 3 dagen (!) corrupte binaries; CRC-errors en terwijl je de headers compleet krijgt, alle delen binnen *lijkt* te krijgen, vaak bv 30/39 blocks of 70/79 dus redt je het nooit met par2's. Schijnt op tweakdsl (ook van Cambrium.nl) zelfde probleem te zijn. Stelletje prutsers... Nog krap 3,5 maandjes en dan weer non-Myadsl dus zorgeloos internetten.... :'(

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12-11 20:48
Die nieuwsserver is pas totaal vernieuwd, en bovenstaand probleem is nu verholpen. Tenminste, voor de binaries die vanaf gistermiddag binnenkwamen. Alles ouder dan dat kan inderdaad problemen hebben.

Xandrios wijzigde deze reactie 30-11-2004 13:11 (42%)

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

quote:
Xandrios schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:10:
Die nieuwsserver is pas totaal vernieuwd, en bovenstaand probleem is nu verholpen. Tenminste, voor de binaries die vanaf gistermiddag binnenkwamen. Alles ouder dan dat kan inderdaad problemen hebben.
En is de server nu dan ook speedcapped? Ik kom niet meer boven de 200 kb/s op 8 mbit, misschien dat het wat te maken heeft met dat ik tegelijkertijd met het ontstaan van dit probleem de nieuwste versie van grabit gebruik.

• Frivole Henkie

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

pfff, hier valt gewoon niet mee te werken
voor m'n werk moet ik regelmatig 's nachts van huis via VPN inloggen op diverse servers als er problemen zijn; ik heb al 2x gehad dat ik 's nachts gewoon geen internet-verbinding heb

heeft iemand enig idee of de laatste 2 maanden afkoopbaar zijn? m.a.w. ik betaal 50 euro en ze sluiten me per direct af.

• burne
  • Niet online
quote:
Harlequin schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:10:
ik heb al 2x gehad dat ik 's nachts gewoon geen internet-verbinding heb
Dat ligt dan toch echt aan andere oorzaken. Er zijn een paar onderbrekingen geweest, de afgelopen week, met in totaal 8.5 minuut gemeten downtijd. Zo weinig dat je het niet terug ziet in grafieken:

http://its.blacklisted.nl/~ruben/chest.nutz.nl.gif

• Frivole Henkie

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

quote:
Burne schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:26:
[...]

Dat ligt dan toch echt aan andere oorzaken. Er zijn een paar onderbrekingen geweest, de afgelopen week, met in totaal 8.5 minuut gemeten downtijd. Zo weinig dat je het niet terug ziet in grafieken:

[afbeelding]
mja, ik zal es een logger aanzetten dan
op het moment dat ik geen verbinding had, had ik wel gewoon een IP adres, maar pingen naar bijv. het IP van google.com of naar de DNS server van MyADSL gaf een 'request timed out' en een tracert liep niet verder dan de gateway van MyADSL
reset van het modem gaf geen resultaat net als een ipconfig /release /renew
na ongeveer een uur had ik weer verbinding, maar da's een beetje laat als je met spoed een corporate server overeind moet helpen

• BAUKstEr
quote:
Harlequin schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:08:
mja, ik zal es een logger aanzetten dan
op het moment dat ik geen verbinding had, had ik wel gewoon een IP adres, maar pingen naar bijv. het IP van google.com of naar de DNS server van MyADSL gaf een 'request timed out' en een tracert liep niet verder dan de gateway van MyADSL
reset van het modem gaf geen resultaat net als een ipconfig /release /renew
na ongeveer een uur had ik weer verbinding, maar da's een beetje laat als je met spoed een corporate server overeind moet helpen
Even daargelaten dat ik last van hetzelfde euvel heb, vind ik dat je voor je baan gewoon een business-aansluiting moet nemen met gegarandeerde uptime :)

• Frivole Henkie

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

quote:
BAUKstEr schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:35:
[...]

Even daargelaten dat ik last van hetzelfde euvel heb, vind ik dat je voor je baan gewoon een business-aansluiting moet nemen met gegarandeerde uptime :)
in principe wel, maar ik heb er mijn redenen voor om dat niet te doen
dat neemt bovendien niet weg dat een onaangekondigde downtime van enkele uren per week niet acceptabel is

ik heb trouwens geïnformeerd bij MyADSL en het is mogelijk een abonnement af te kopen, mits dit schriftelijk gebeurt

• Tosbaga
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-04-2006
Wij hebben eigenlijk geen problemen gehad met myadsl. De pc was op tijd binnen en de spullen voor adsl ook. We konden vrijwel meteen online en hebben nooit problemen gehad. Ze zijn wel duur, maar omdat onze pc aan vervanging toe was , en adls van wanadoo net was opgezegd hebben we voor myadsl gekozen. Er is een opzegtermijn van 45 dagen, maar ik heb deze week al een opzegging op de bus gedaan. Anders vergeet ik het of blijft het liggen. Wel aangetekend natuurlijk, anders komt de post niet aan })

Ik woon nu op mezelf en heb adls van compuserve, ook dit is goed verlopen, alhoewel ik wel sceptisch was gezien de negatieve reacties over compuaerve. Maar alles was in 4 wkn binnen en ik kon meteen online, in de maanden dat ik het heb is de lijn nog niet een keer weggevallen en de geld terug actie voor de aansluitkosten en het modem, waren in 10 dgn binnen, er stond 2 wkn, maar meestal gaat het daar wel fout, maar nu toch niet, toppie dus _/-\o_

Ik ben nu al aan het rondkijken voor mijn broertje, misschien tiscali, die is nu heel goedkoop, maar ook daar weer veel slechte ervaringen mee. ALhoewel speedlinq nu een mooie aanbieding heeft, de eerst 6 mdn 7 euro volgens mij en daarna 34 voor 2048down.

Alles komt goed, ooit wor alles beter

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-11 15:09
Help, wie kan mij helpen aan het juiste adres om mijn opzegging heen te sturen! Mijn tijd begint te dringen!!

Ik hoor het graag.

• Frivole Henkie

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

quote:
jantje112 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:23:
Help, wie kan mij helpen aan het juiste adres om mijn opzegging heen te sturen! Mijn tijd begint te dringen!!

Ik hoor het graag.
Harlequin in "Het grote MyADSL-topic - Ervaringen & di..."

• roel-online
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Ook ik heb besloten mijn abonnement bij MyADSL op te zeggen en voor Speedlinq te kiezen (3072/1042 voor ¤35,- blijft leuk ;)). Ik kreeg steeds maar geen bevestiging van opzegging, maar toen ik belde bleek dat ze 'm wel ontvangen hadden en hebben ze alsnog heel snel een bevestiging gestuurd. Ik had, net als in de voorbeeldbrief (waarvoor dank) vermeld niet akkoord te gaan met ¤75,- opzegkosten, ik kreeg echter de volgende brief terug;
quote:
Geachte heer ######,

Hierbij laten wij u weten dat wij de opzegging van uw ADSL verbinding ontvangen hebben. Uw verbinding zal per ##-##-2005 opgeheven worden.

Het opzeggen van uw contract weerhoudt u er niet van uw contractuele verplichtingen na te komen. Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

MyADSL
Zal ik afwachten of ze ¤75,- afschrijven en deze vervolgens terughalen? Of gewoon ff uitleggen dat ik écht geen ¤75,- betaal?

Edit: de overstap naar Speedlinq kan hoogstwaarschijnlijk in 15 minuten. Geen drie weken wachten dus :) Al met al dus een leuke keus geweest, dat jaartje MyADSL.

roel-online wijzigde deze reactie 31-12-2004 17:01 (9%)

• jerbo99
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-12-2010
Ik heb windows xp pro gezet op de pc die je bij MyAdsl kreeg. Bij het opstarten is er nu geen mogelijkheid meer om op f10 te drukken om 'clarity' te activeren. Iemand die weet hoe ik dat weer voor elkaar krijg?

• Frivole Henkie

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

quote:
jerbo99 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:34:
Ik heb windows xp pro gezet op de pc die je bij MyAdsl kreeg. Bij het opstarten is er nu geen mogelijkheid meer om op f10 te drukken om 'clarity' te activeren. Iemand die weet hoe ik dat weer voor elkaar krijg?
waarschijnlijk heb je de bootsector gewijzigd met je installatie of de verborgen partitie verwijderd
typisch geval van pech denk ik...

• roel-online
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
quote:
jerbo99 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:34:
Dat is mij ook overkomen. Ik nam de Clarity functie een beetje té goed op 8)7. Misschien kan je aanspraak maken op de garantie? ''Het was zomaar weg! Ik heb alleen Windows geinstalleerd. Volgens de handleiding kon het niet eens weg! Ik snap er niets van!''

• jerbo99
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-12-2010
quote:
roel-online schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:51:
[...]

Dat is mij ook overkomen. Ik nam de Clarity functie een beetje té goed op 8)7. Misschien kan je aanspraak maken op de garantie? ''Het was zomaar weg! Ik heb alleen Windows geinstalleerd. Volgens de handleiding kon het niet eens weg! Ik snap er niets van!''
Als ik onder schijfbeheer kijk, staat de partitie er nog wel op. Nu nog alleen toegang daartoe.

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Moet je eens proberen om op de MyCom-pc de slaapmodus aan te zetten.
Lukt je niet! Zowel bij mijn vrouw als schoonmoeder is er iets geprutst door MyCom.

En om terug te komen op de nieuwsserver waar je volgens MyAdsl niet over mag klagen omdat het een extra dienst betreft (tuurlijk was het dat in 1980 ofzo... |:( ) maar continue krijg je een halve dag of langer geen of oude headers terug. Soms haal je headers van 26 december op 6 januari binnen, maar blijkt de post er toch echt niet meer te zijn. Kortom, aftellen tot Speedlinq of Dslexpress. B)

P.S. het probleem van enkele weken terug met corrupte yEnc-meldingen op de nieuwsserver bestaat in vrijwel elke groep weer. Vooral in a.b.dvd en a.b.nl het geval (vrijwel elke post 39 van 40 blokjes bijvoorbeeld)

tweaktubbie wijzigde deze reactie 07-01-2005 06:52 (17%)

• senater
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11-05-2012

senater

De zak van sinterklaas!

heeft er ook iemand last van dat de snelheden enorm traag zijn vroeger downloade ik met 8 tot soms 10 mbit en upload 1 mbit en nu is me download 3/4 mbit en met upload 0.7 mbit ? is dat bij iedereen zo ? ik heb het nu al een paar maanden zo maar nog geen tijd gehad om erover te zoeken/bellen.

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

quote:
senater schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:13:
heeft er ook iemand last van dat de snelheden enorm traag zijn vroeger downloade ik met 8 tot soms 10 mbit en upload 1 mbit en nu is me download 3/4 mbit en met upload 0.7 mbit ? is dat bij iedereen zo ? ik heb het nu al een paar maanden zo maar nog geen tijd gehad om erover te zoeken/bellen.
niemand ?

• RikTW
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13-11 16:18
quote:
roel-online schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:00:
Ook ik heb besloten mijn abonnement bij MyADSL op te zeggen en voor Speedlinq te kiezen (3072/1042 voor ¤35,- blijft leuk ;)). Ik kreeg steeds maar geen bevestiging van opzegging, maar toen ik belde bleek dat ze 'm wel ontvangen hadden en hebben ze alsnog heel snel een bevestiging gestuurd. Ik had, net als in de voorbeeldbrief (waarvoor dank) vermeld niet akkoord te gaan met ¤75,- opzegkosten, ik kreeg echter de volgende brief terug;
[...]

Zal ik afwachten of ze ¤75,- afschrijven en deze vervolgens terughalen? Of gewoon ff uitleggen dat ik écht geen ¤75,- betaal?

Edit: de overstap naar Speedlinq kan hoogstwaarschijnlijk in 15 minuten. Geen drie weken wachten dus :) Al met al dus een leuke keus geweest, dat jaartje MyADSL.
Ik heb gisteren mijn opzegging gefaxed en kreeg vandaag al de bevestiging per post _/-\o_
Ook bij mij stond er dat zinnetje dat ik mijn contractuele verplichtingen gewoon moet nakomen; daar hebben ze op zich natuurlijk gelijk in, alleen houden die verplichtingen in mijn geval niet in dat ik 69,- euro afsluitkosten verschuldigd ben.
Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen.
* checkt minimumbedrag rechtsbijstand verzekering ;)

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

iedereen roept hier dat ie gaat opzeggen maar waarom eigenlijks wat zijn jullie klachten en wat is jullie download speed en up ?

• Dre
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
senater schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:52:
iedereen roept hier dat ie gaat opzeggen maar waarom eigenlijks wat zijn jullie klachten en wat is jullie download speed en up ?
-Je hebt geen vast ip adres
-30 euro per maand (Planet is zelf goedkoper)
-Dure helpdesk

• BAUKstEr
laten we ook deze niet vergeten })
-je krijgt niet nog een keer een 'gratis' pc erbij

• RikTW
quote:
BAUKstEr schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:44:
laten we ook deze niet vergeten })
-je krijgt niet nog een keer een 'gratis' pc erbij
Precies ;)
Ik heb (na een rampzalige oplevering) verder geen klachten, bijna altijd up geweest voor zover ik weet. Ik heb opgezegd omdat:
1-de kosten na 1 jaar iets hoger worden (was ook bekend)
2-je als je niet opzegd na het eerste jaar je gelijk weer een heel jaar aan het abo vast zit.

Ik denk ook dat de prijzen voor een vergelijkbaar lijntje inmiddels wel weer wat lager liggen, en ik hoop stiekum op een nieuwe mooie aanbieding van een ISP (laptop zou wel aardig zijn dit keer >:) )

• BAUKstEr
Net ook maar gefaxd :) Leuke deals bij de concurrentjes...

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

http://helpdesk.myadsl.nl/ is sinds eind november 2004 weer niet bijgewerkt, dus de serviceverbetering lijkt toevallig te stoppen nu de meesten hun opzegtermijn weer een jaar hebben laten versloffen... Toeval of toeval? :>

Grootste nadeel is toch wel de pings bij games. Maar de officieel niet tot het dienstenpakket behorende newsserver is vandaag weer continue aan het 'connect failed' bezig.Retentie was laatste week enorm toegenomen, maar kennelijk ergens wat filesystemen gecrashed? 8)7
/edit: vanavond is het ineens weer opgelost; betrouwbaar kun je 't echter niet noemen...

tweaktubbie wijzigde deze reactie 15-01-2005 22:42 (10%)

• RikTW
quote:
RFVR schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:37:
http://helpdesk.myadsl.nl/ is sinds eind november 2004 weer niet bijgewerkt, dus de serviceverbetering lijkt toevallig te stoppen nu de meesten hun opzegtermijn weer een jaar hebben laten versloffen... Toeval of toeval? :>

Grootste nadeel is toch wel de pings bij games. Maar de officieel niet tot het dienstenpakket behorende newsserver is vandaag weer continue aan het 'connect failed' bezig.Retentie was laatste week enorm toegenomen, maar kennelijk ergens wat filesystemen gecrashed? 8)7
/edit: vanavond is het ineens weer opgelost; betrouwbaar kun je 't echter niet noemen...
Ik gebruik die nieuwsserver zelf nooit, maar ik lees steeds dat ie zo brak is en dat het een "gratis extra" is bij het abonnement: wat ik me steeds afvraag is hoe ze vorig jaar geadverteerd hebben: zeiden ze toen niet gewoon Inclusief supersnelle te gek gave newsserver [/commercial] of zoiets? In dat geval kunnen ze zich toch later niet gaan beroepen op dat het maar een extra'tje is en je er niet over mag zeuren?

• Pascal Saul
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 17:58
quote:
Geachte x,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de MyADSL orderverwerking voor
DSL verbindingen. Uw aanvraag voor ADSL op postcode xxxxxx-xxx is
door onze provider in goede orde ontvangen. Uw bestelling wordt vanaf nu
geadministreerd onder ordernummer xxxx.
Naar verwachting kunnen we u over ongeveer een week meer informatie sturen over
de door u geplaatste order, waaronder informatie over de opleverdatum.

Met vriendelijke groet,
MyADSL
OK, het precies een jaar geleden toen het is aangevraagd :+ Maar we hebben al opgezegd 8)7

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Geen idee wat er de afgelopen week is gebeurd op Cambriumniveau, maar kan nu in a.b.ftn en a.b.dvd opmerkelijk genoeg posts van meer dan een week (!) terug ophalen. Weet niet of dit een blijvend fenomeen is, maar na alle klachten wilde ik dit toch even melden.
Wel had ik een aangepast tarief verwacht of meer supportmogelijkheden via de helpdesk.myadsl.nl, maar daar is het voor velen nu te laat voor :+

/edit 4 april: sinds een week weer ellende 8)7

tweaktubbie wijzigde deze reactie 04-04-2005 20:25 (7%)

• TweakV
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 05-11 02:39
quote:
RikTW schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:26:
[...]
Ik heb gisteren mijn opzegging gefaxed en kreeg vandaag al de bevestiging per post _/-\o_
Ook bij mij stond er dat zinnetje dat ik mijn contractuele verplichtingen gewoon moet nakomen; daar hebben ze op zich natuurlijk gelijk in, alleen houden die verplichtingen in mijn geval niet in dat ik 69,- euro afsluitkosten verschuldigd ben.
Ik heb m'n MyADSL aansluiting van de pc-aanbieding al in december opgezegd en de beeindiging gaf verder geen probleem, totdat ik vandaag toch een factuur op de mail kreeg:
quote:
Beeindiging contract ¤69,00
Even afwachten of het ook daadwerkelijk wordt afgeschreven. :/
Die directeur van MyCom was tenslotte vrij duidelijk in de uitzending van Kassa destijds (terug te vinden in het Vara Kassa video archief). Het zou onterecht zijn wanneer ze het toch afschrijven.

TweakV wijzigde deze reactie 04-04-2005 20:35 (11%)

• RikTW
quote:
TweakV schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:31:
[...]

Ik heb m'n MyADSL aansluiting van de pc-aanbieding al in december opgezegd en de beeindiging gaf verder geen probleem, totdat ik vandaag toch een factuur op de mail kreeg:

[...]

Even afwachten of het ook daadwerkelijk wordt afgeschreven. :/
Die directeur van MyCom was tenslotte vrij duidelijk in de uitzending van Kassa destijds (terug te vinden in het Vara Kassa video archief). Het zou onterecht zijn wanneer ze het toch afschrijven.
Stond dit vermeld op je laatste 'normale' factuur of helemaal apart?
* hoeft nog maar 5 dagen :*)

Iemand suggesties voor een nieuwe aanbieding?? (Zat te denken aan Demon, maar in het Demon topic lijkt men niet echt blij op dit moment :X )

• JJapie
Ik ben overgestapt naar Quicknet, wat mij betreft een aanrader. Ze hebben nu ook een erg aantrekkelijke aanbieding..

Maar had je dat niet beter veel eerder kunnen bedenken, dan had je een telco-telco migratie kunnen doen en zou de downtime zeer beperkt zijn gebleven. Als je nu eerst je lijn laat opheffen en vervolgens weer een nieuwe aanvraag doet ben je zo weer een paar weken verder..

• javalk
heb myadsl opgezegd per 15 febr j.l. en vanaf 1 febr bij speedlinq. Hoewel er een compleet forum vol geschreven is over speedlinq (vooral afraders) toch gedaan 7.95 (3024) is geen geld. helpdesk is duur, maar een beetje handige IT-er doet gewoon alles zelf en heeft niemand nodig. Ben er tevreden over (vandaag in webwereld ook als een van de snelste isp) .
wat betreft myadsl; in februari en maart en april werd vrolijk 49 euri afgeschreven en door mij weer even vrolijk teruggeboekt. Boekhouding automatisering staat kennelijk bij mycom op een laag pitje !!!!!
vandaag 69, afgeboekt om af te sluiten, wat ik hiermee doe houd ik in beraad (heb toen ook kassa gezien en me aangemeld voordat de voorwaarden gewijzigd werden.)
Later JV

• RikTW
quote:
GFM schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:23:
Ik ben overgestapt naar Quicknet, wat mij betreft een aanrader. Ze hebben nu ook een erg aantrekkelijke aanbieding..

Maar had je dat niet beter veel eerder kunnen bedenken, dan had je een telco-telco migratie kunnen doen en zou de downtime zeer beperkt zijn gebleven. Als je nu eerst je lijn laat opheffen en vervolgens weer een nieuwe aanvraag doet ben je zo weer een paar weken verder..
Quicknet stond inderdaad ook hoog op mijn lijstje, ik zal weer eens kijken.
Toen ik er achter kwam hoe makkelijk die migraties gaan tegenwoordig had ik al opgezegd (en ik las i.i.g. bij Demon dat je voor een telco-telco migratie niet zelf moet opzeggen maar dat door hun moet laten doen :'( ). mm, dat hoeft dus helemaal niet, nog maar even goed lezen. Wie weet heb ik straks 2-3 weken downtime, lang niet slecht vergeleken met vorig jaar (3 maanden of zo :X )
Gelukkig kwam ik er laatst achter dat 1 van mn buren zn wireless router open heeft staan dus een beetje downtime is wel te overbruggen O-)

RikTW wijzigde deze reactie 05-04-2005 00:57 (10%)

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-11 15:09
Zijn er meerderen die ook bericht hebben gehad van 69 euro afsluitkosten??

Misschien toch verstandig om nog actie te ondernemen??

PS Ook hier komen facturen van 69 euro voor afsluiten binnen terwijl dit niet overlegd is.

• Dre
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
-

Dre wijzigde deze reactie 10-11-2012 18:02 (99%)

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Laatste factuur per mail gehad t/m zaterdag, en geen afsluitkosten (zoals het hoort).
Heb voor mezelf en schoonmoeder na MyAdsl Demon aangevraagd.
Kun je tegenwoordig naar overstappen als je minimaal 3 weken vantevoren aanvraagt met klantID, maar sinds aanmelding vorige maand geen statusupdate te zien.
Nieuwe aanvraag van schoonmoeder loopt al drie weken terwijl er nog geen lijncheck is geweest. Ben bang dat eerdere goede ervaringen een deukje op gaan lopen, maar alles beter dan 29,95 bij MyAdsl zonder tussentijdse opzegmogelijkheid!

• RikTW
quote:
RFVR schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:05:
Laatste factuur per mail gehad t/m zaterdag, en geen afsluitkosten (zoals het hoort).
Heb voor mezelf en schoonmoeder na MyAdsl Demon aangevraagd.
Kun je tegenwoordig naar overstappen als je minimaal 3 weken vantevoren aanvraagt met klantID, maar sinds aanmelding vorige maand geen statusupdate te zien.
Nieuwe aanvraag van schoonmoeder loopt al drie weken terwijl er nog geen lijncheck is geweest. Ben bang dat eerdere goede ervaringen een deukje op gaan lopen, maar alles beter dan 29,95 bij MyAdsl zonder tussentijdse opzegmogelijkheid!
Heb ook gewoon mn laatste factuur gekregen (t/m vandaag --> dit zal zo'n beetje mn laatste post zijn met MyADSL :'( ) ook zonder afsluitkosten.
Iemand een idee hoe lang het zo'n beetje duurt voordat ik opnieuw kan gaan aanvragen? (Oftewel, wanneer mijn lijn weer vrij is?)

• bjck
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:55
quote:
RikTW schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:42:
[...]

Heb ook gewoon mn laatste factuur gekregen (t/m vandaag --> dit zal zo'n beetje mn laatste post zijn met MyADSL :'( ) ook zonder afsluitkosten.
Iemand een idee hoe lang het zo'n beetje duurt voordat ik opnieuw kan gaan aanvragen? (Oftewel, wanneer mijn lijn weer vrij is?)
Als je signaal wegvalt van je modem?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• RikTW
quote:
bjck schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:44:
[...]

Als je signaal wegvalt van je modem?
Ooops, ben ik zo'n n00b dan?
Ik dacht dat mijn lijn daarna nog bezet kon zijn (in de wijkcentrale dus) waardoor de lijncheck van de volgende provider mislukt?
(dus toch nog een post)

RikTW wijzigde deze reactie 09-04-2005 23:48 (7%)

• bjck
quote:
RikTW schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:48:
[...]

Ooops, ben ik zo'n n00b dan?
Ik dacht dat mijn lijn daarna nog bezet kon zijn (in de wijkcentrale dus) waardoor de lijncheck van de volgende provider mislukt?
(dus toch nog een post)
Alles kan in princiepe. Maar standaard is het dat zowel administratief als technisch je lijn vrij is vanaf het moment je signaal weg is (dag later dan). Je merkt het snel genoeg met aanvragen bij een andere ISP.

• RikTW
quote:
bjck schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:08:
[...]

Alles kan in principe. Maar standaard is het dat zowel administratief als technisch je lijn vrij is vanaf het moment je signaal weg is (dag later dan).
Dat klinkt goed! (Al wordt het maandag ;) )
quote:
Je merkt het snel genoeg met aanvragen bij een andere ISP.
dat is waar

Ik had wel eens gehoord dat er soms lang gewacht werd met het slopen van de verbinding (iets in de centrale, dslam loskoppelen of zo :? )
Nu nog een Wlan-dongeltje regelen om te kijken of mijn buren hun WiFi nog open hebben staan })

• TweakV
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 05-11 02:39
Nou, ik kreeg vandaag m'n afschrift binnen, ¤69,- afgeschreven door MyCom.. stelletje kl*..
Ongevraagd gedoe... ik kan daar zo pissig om worden he... :(

Nou ga ik ze verzoeken om het terug te boeken, gaan ze niet akkoord dan laat ik het storneren.

't is dat grof taalgebruik niet wordt getolereerd op dit forum... maar er zijn ook geen smilies om m'n woede mee uit te drukken
:( :( :(

• brummers
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12-11 22:43
Hier gisteren ook een factuur binnen gekregen met 69 euro contractbeeindigings kosten geloof ik.

gelijk mailtje gedaan met link van het filmpje van kassa.
tevens melding bij kassa gedaan.

we wachten af :)

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

quote:
Factuurnummer: 200505/*

Beeindiging contract 0000-00-00 0000-00-00 57.98

____________+
subtotaal: 57.98
B.T.W.: 11.02
____________+
Totaal: 69.00
:( Daarop gemaild:
quote:
Geachte MyAdsl (cc:Vara's Kassa),

Ondanks de eerdere ophef (zie link http://myadsl.sucks.nl) over de vorig jaar eenzijdig toegevoegde afsluitkostenclausule, en de in de Kassa-uitzending toegezegde vrijstelling voor bestaande abonnees door de MyAdsl/MyCom-directeur presteert u het toch om afsluitkosten in rekening te brengen.

Dit terwijl in de opzegging duidelijk vermeld was dat wij onder genoemde voorwaarden zonder afsluitkosten wilden opzeggen. Zoals op genoemde URL (Tweakers.net) te lezen valt zijn er meerderen die hier mee geconfronteerd worden, dus is geen sprake van een incident.

Hieronder treft u de nota aan die mijn schoonmoeder eergister in de mail kreeg. Ikzelf ben deze maand afgesloten en vrees binnenkort ook zoiets te gaan ontvangen. Derhalve het dringende verzoek per omgaande in uw administratie een creditering uit te laten voeren.

Mocht de afschrijving niet zijn gecorrigeerd binnen 7 dagen na onterechte incasso, dan zullen wij tot stornering overgaan.

Ik hoop van u snel iets positiefs te vernemen.
|:(

Oja, om MyCom nog de kans te geven dit netjes te corrigeren een forwardje hun kant op:
quote:
Geachte directie,

Ondanks de vorig jaar passende belofte geen afsluitkosten in rekening te brengen voor MyAdsl blijkt dit toch te gebeuren. Derhalve hierbij een afschrift van de correspondentie richting MyAdsl.

tweaktubbie wijzigde deze reactie 29-04-2005 08:54 (12%)

• Ballebek
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:32
Kijk ook is als je wide open ADSL wilt hebben bij SpeedXS
Heb je voor 44,95 per maand 8Mbit down / 1Mbit up :D
Heb het nu een paar maanden en ben er erg tevreden over.

Oh ja, is via BBNed

Ballebek wijzigde deze reactie 29-04-2005 09:00 (6%)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• fjorden
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Ook ik heb vorige week een factuur ontvangen en er is 69 euro afgeschreven, dat terwijl de lijn al eind februari is gemigreerd. De 69 euro heb ik direct laten storneren en geprobeerd dat telefonisch te melden bij MyADSL, maar het telefoonnr. op de factuur is ongeldig, dus ik heb een e-mail verstuurd, maar geen enkele reactie gekregen (terwijl ze normaliter snel reageren). Let op dat je binnen de 30 dagen (iig. bij de Postbank) een opdracht geeft tot stornering als je in eerste instantie MyADSL de gelegenheid geeft het terug te storten.

Ik ben ook aangesloten via SpeedXS en net als hierboven er erg tevreden over (minder snel abo dan Ballebek).

fjorden wijzigde deze reactie 29-04-2005 16:03 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Toch weer 'n stukje mail richting de My-club:
quote:
30-05-2005 54.82.95.654 MYCOM NEDERLAND BV -69,00 EUR
INCASSO FACTUUR 142897

U heeft het toch (niet geheel onverwacht) gepresteerd om van onze
rekening (KNIP) zonder onze toestemming, en geheel zonder enige
rechtvaardiging de niet van toepassing zijnde afsluitkosten af te schrijven.
Indien binnen 7 werkdagen na vandaag het bedrag niet is gecrediteerd, zal ik
de bank opdracht geven deze incasso te storneren.
:( Wat een hopeloze club :(

tweaktubbie wijzigde deze reactie 30-05-2005 18:06 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RikTW
Ook hier vandaag een rekening via e-mail voor de afsluitkosten :(
En ik dacht nog wel dat ik er goed vanaf kwam. :|

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Zowel ik als m'n schoonmoeder hebben een boos mailtje richting myadsl+mycom gestuurd, en men gaf aan dat ze de administratie zouden melden dat wij geen afsluitkosten hoeven te betalen. De storno zouden we zelf mogen uitvoeren. We zijn er nu dus (hopelijk) voorgoed van af.

Jammer dat alleen de betreffende pc het loodje heeft gelegd :(

• matinez
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Even een schopje.

Is er momenteel een storing gaande bij Myadsl?
Krijg sinds ik heb zojuist probeerde om te internetten (12:20), geen verbinding met de dns servers :(

Kan iemand dit bevestigen?

offtopic:
Deze post is geplaatst met een wireless verbinding uit de buurt.

Edit:
En het werkt weer, niks veranderd in mijn eigen netwerk.

matinez wijzigde deze reactie 10-09-2005 15:47 (12%)

• bobsnl
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 31-08 12:54
Hier geen problemen hoor. Alles werkt naar behoren.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Mister I
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=XPS1330=-

Klopt.
Had net ook een storing en het werkt ook al weer eventjes.
ongeveer de zelfde tijden als jij matinez.
Kan gebeuren he :)

• mikemyday
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-06-2008
MyADSL stuurde bij mijn opzegging een bevestigingsbrief met als afsluiting de opmerking dat ik rekening moest houden met 69 euro annuleringskosten.
De stiekeme wijziging van de Algemene Voorwaarden door Myadsl begin 2004 heeft geleid tot een uitzending in Kassa, waarin Gert Jan Kosten beloofde dit op een “Mycom manier” op te lossen. De mensen die vóór de wijziging hadden ingeschreven, hoefde deze 69 euro niet hoefde te betalen.

In de standaardbrief die MyADSL verstuurd, staat echter wel dat ze deze incasseren. Vervelend, want alles gaat per automatisch incasso waarvoor je ook getekend hebt en zonder tegenbericht wordt deze dus afgeschreven. Het tweede jaar wordt stilzwijgend verlengd, dus blijft er ook automatisch afgeschreven worden.

Ik heb dus WEL een tegenbericht gestuurd, echter zonder resultaat, want MyADSL weigert een brief te sturen waarin ze bevestigen dit niet te zullen incasseren.
Sterker nog, ze antwoorden wel, maar lezen over de vraag heen, om mij dit per brief te bevestigen.
Om zeker te weten dat het niet afgeschreven wordt, heb ik een automatische incasso van de maandelijkste abonnementskosten laten storneren t.w.v. 29 euro. Deze werd na een herinnering beloond met een aanmaning inclusief 10 euro administratiekosten.
”Geheel volgens onze Algemene Voorwaarden” staat er in de aanmaning met een beetje ondertoon.

Wie de Algemene Voorwaarden echter goed doorspit ziet dat erin staat : . “indien betaling per automatische incasso meer dan een keer in een kalenderjaar heeft gefaald, is MyADSL bovendien gerechtigd de Contractant ¤ 10,- administratiekosten in rekening te brengen per keer dat de automatische incasso faalt” Meer dan een keer dus, en niet bij de eerste keer. Ook hier probeert MyADSL gebruikers die willen opzeggen te pakken.

Onderweg naar MyADSL is een aangetekende brief, waarin ik per direct de automatische incasso opzeg, omdat deze bij een onoplettende gebruiker dus gewoon afgeschreven wordt.
Daarnaast betaal ik alles in een keer af, minus de administratiekosten en natuurlijk minus de annuleringskosten.

• RikTW
Ik vond dat hele opzeg gebeuren ook wel vaag, maar om een abo-betaling te storneren is niet helemaal handig, je staat daardoor 1-0 achter. Waarom heb je niet gewacht tot ze daadwerkelijk de afsluitkosten afschreven, dat is het moment om te gaan storneren of, beter nog, een brief/fax te sturen.
Bij mij werden ook afsluitkosten afgeboekt, daarop heb ik even een briefje gestuurd waarin ik het geval uitlegde (kassa-uitzending, enz.) en aangaf dat ze een week hadden om terug te boeken en dat ik anders zou storneren; na een paar dagen had ik netjes de 69,- weer gecrediteerd, prima opgelost dus. _/-\o_

• mikemyday
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-06-2008
Storneren lukt volgens de beschrijving die de bank geeft enkel als de afschrijving niet ouder is dan twee dagen, dus dat is geen optie. Zeker niet wanneer MyADSL (een mislukt initiatief van Mycom) bevestigd dat ze het gaan innen bij je.
En eenmaal een incasso, houd in dat je achter je geld aan moet.
Die 69 euro waren achteraf toegevoegd, omdat ze de PC die ze toen gratis gaven wilde terugverdienen.
Als jij dus geen actie had ondernomen had je die 69 euro armer geweest.
Automatisch incasso is per definitie dus 1-0 voor hun en storneren een middel om een onterechte afschrijving terug te halen.

• bjck
Storneren kan heel gemakkelijk binnen 30 dagen na incasso.

• JJapie
Storneren kan zelfs tot een jaar na incasso. De eerste 30 dagen kan je het heel gemakkelijk zelf doen, daarna moet je naar de bank.

• RikTW
quote:
mikemyday schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:06:
Storneren lukt volgens de beschrijving die de bank geeft enkel als de afschrijving niet ouder is dan twee dagen, dus dat is geen optie. Zeker niet wanneer MyADSL (een mislukt initiatief van Mycom) bevestigd dat ze het gaan innen bij je.
En eenmaal een incasso, houd in dat je achter je geld aan moet.
Die 69 euro waren achteraf toegevoegd, omdat ze de PC die ze toen gratis gaven wilde terugverdienen.
Als jij dus geen actie had ondernomen had je die 69 euro armer geweest.
Automatisch incasso is per definitie dus 1-0 voor hun en storneren een middel om een onterechte afschrijving terug te halen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook maar een matige actie, daar is ook terecht aandacht voor geweest (hier, bij Kassa, ...). Ook dat ze het bij het afsluiten alsnog 'vergeten' lijkt me niet OK, maar als je ze een normale brief stuurt dan handelen ze het alsnog netjes af (tenzij ik natuurlijk gewoon geluk heb gehad :P )
En storneren kan idd echt wel langer dan 2 dagen.

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ik wilde het volgende even toevoegen.
Dit is de laatste maand dat ik MyADSL afneem en heb dus ook de laatste factuur mogen ontvangen:
quote:
MyMax 2006-01-01 2006-01-23 18.46
Ordernr: xxxx

Beeindiging contract 57.98

-57.98

____________+
subtotaal: 18.46
B.T.W.: 3.51
____________+
Totaal: 21.97
Zoals je kan zien hebben ze de afsluitkosten niet in rekening gebracht.
Ik denk dat het belangrijk is om te weten of je voor of na de contractswijziging een dienst bij MyADSL hebt afgenomen.

• wes-81
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2008
Mijn moeder heeft in 2004 ook een abbo afgesloten van MyADSL, alleen is ze ivm ziekte haast nooit meer online, nou heb ik nog niet in d'r papierwerk gekeken, maar ik vroeg me af of ik het abonnement op kan zeggen, ik hoor verhalen dat je er elke keer een jaar aan vastzit. Wat kan ik het beste doen?
Ze heeft in die tijd ook een gratis PC erbij gekregen.

Kan iemand mij helpen?

• PcDealer
  • Laatst online: 17:06

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
wes- schreef op zondag 16 april 2006 @ 04:29:
Mijn moeder heeft in 2004 ook een abbo afgesloten van MyADSL, alleen is ze ivm ziekte haast nooit meer online, nou heb ik nog niet in d'r papierwerk gekeken, maar ik vroeg me af of ik het abonnement op kan zeggen, ik hoor verhalen dat je er elke keer een jaar aan vastzit.
Dat staat in de AV.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Solid Seal
  • Laatst online: 09-11 18:27

Solid Seal

professionally professional

schopJE

hoi,

Bestaat MyAdsl nog wel ?
Ik heb nogsteeds Internet van hun *duur maar werkt top' ben wel opzoek naar een nwe.

Maar wat is hun website ? :D
google hel;pt me niet echt en die silverapp link ofzo doet het ook niet

Als ik een boete krijg betaal ik hem nooit, want iets dat je krijgt hoef je niet te betalen
I reject your reality and substitute my own!

• bjck
MyADSL was een product/merknaam/samenwerking met Cambrium en Mycom. Kijk maar eens op www.cambrium.nl en klik op 'partners' dan staat het logo daar nog tussen.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True