Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.344 views sinds 30-01-2008

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geruchten enz worden meestal gevoed:
Originally posted by Hellbinder
No the X800XT is going to obliterate the 6800 Ultra. I think Nvidia will have the edge in a few situations and thats about it. Other times the XT will simply Demolish the 6800 Ultra by a Huge amount. Especially in Shader intensive games and AA+AF at high resolutions. This is where the X800pro will shine the most as well.

As you can also see from recent events the FSAA Quality on the R420 is going to simply cream the crap out of the nv40 series. This is where the Biggest wins will come. The Wierd issues some people are seeing with "temporal" AA by driver hacking it on, will not be an issue on the R420. Also the FPS are 2-3X higher thus 12xT and even 18xT are going to be very playable in the majority of games.

However.. Thats only scratching the surface as far as what R420 will offer.
url
Nu, de meeste mensen zouden Hellbinder moeten kennen, volgens mij kunnen we qua spanning iig wel afwachten, het zal geen dooddoener zijn. :)

* Ecteinascidin wacht gewoon af en ziet wel wat eruit komt.

[Voor 3% gewijzigd door Delerium op 28-04-2004 10:37]

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Wordt spannend :D

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Radeon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:42

Radeon

Today is a good day to die

Is er al iets meer bekent of de R423 meteen na de launch in Juni ook levrbaar zou zijn net als de X800XT. Of gaat het om een paper launch?

It's never easy.....

Help!!!! schreef op 28 april 2004 @ 08:29:
[...]

Yeah right, misschien met de R600.... ;)

ps: Als die nieuwe AA modus ook gewoon werkt op de R3xx dan lijkt het me iets dat vooral in de drivers zit en niet zozeer in de hardware.

Zou nVidia een dergelijke modus dan niet ook in haar drivers kunnen opnemen?
ATi gebruikt in haar antialiasing een adaptive algorithm met programmable sample patterns... Dit zit wel degelijk in de hardware... nVidia heeft dit niet... het zal dus voor nVidia een stuk moeilijker worden om in elk frame de sampleposities te wijzigen op zo'n flexibele manier als ATi dat kan.... ;)

Overigens hebben we nu bevestiging dat de R420 op 4 Mei tijdens WinHec gepresenteerd gaat worden.... Het is dan namelijk:

Ruby Tuesday :o

http://www.ati.com/companyinfo/events/winhec/popups/invitefront.jpg

De achterkant:
http://www.ati.com/companyinfo/events/winhec/popups/inviteback.jpg
http://www.ati.com/companyinfo/events/winhec/index.html

Ik wil ook naar WinHec. :'(

MuFu schijnt het nu eens te zijn met Hellbinder, en dat terwijl Hellbinder de hypemachine is en MuFu doorgaans de feitjes vaak wel goed heeft.... Hij schijnt er vrij zeker van te zijn dat de X800Pro op gelijke voet zal presteren als de 6800Ultra, maar in FSAA en DX9 sneller zal zijn... terwijl de X800XT de overall winnaar wordt.

Aan de ene kant wel mooi natuurlijk, maar aan de andere kant hoop ik, dat als het waar is, nVidia nog een secret weapon heeft... anders wordt het wel heel erg saai.... :/ NV45 heeft z'n tape-out al bereikt (tegelijk met NV40), dus wie weet vervroegd nVidia NV45?

Overigens leuke kanttekening. De X800(XT?) schijnt te verliezen in 3DMark... :o Een van de mods van Rage3D die onder NDA staat verwacht namelijk het volgende:
Posted by Kombatant
Btw, from what I hear, I foresee a 3DMark-o-rama* in the upcoming weeks :Z

*3DMark-o-rama: A situation where a card wins on most gaming benchmarks, but magically loses in 3DMark.
Da's natuurlijk wel kanonnevoer voor de nVidia fanboys. :P

[Voor 74% gewijzigd door CJ op 28-04-2004 11:58]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Nik
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-07-2017
Screenie van FarCry is fake, kan me niet zo'n scene herinneren. En dan nog, de X800XT is nog niet eens uit, specs zijn onbekend enz enz. Overigens, kijk eens goed naar dat geweertje, de schaduw is er links van, dus moet de zon rechts zijn, maar de zon is links (zie bomen). get it?

En nu nog iemand die mij uit kan leggen stap voor stap wat ik PRECIES moet downloaden/invoeren/openen of wat dan ook om Temp AA aan te zetten? Want ik wil dat ook wel eens proberen maar ik kom er niet uit :S

[Voor 4% gewijzigd door Nik op 28-04-2004 11:58]

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 28 april 2004 @ 11:23:
[...]

ATi gebruikt in haar antialiasing een adaptive algorithm met programmable sample patterns... Dit zit wel degelijk in de hardware... nVidia heeft dit niet... het zal dus voor nVidia een stuk moeilijker worden om in elk frame de sampleposities te wijzigen op zo'n flexibele manier als ATi dat kan.... ;)

Overigens hebben we nu bevestiging dat de R420 op 4 Mei tijdens WinHec gepresenteerd gaat worden.... Het is dan namelijk:

Ruby Tuesday :o

[afbeelding]

De achterkant:
[afbeelding]
http://www.ati.com/companyinfo/events/winhec/index.html

Ik wil ook naar WinHec. :'(
mmz. Tijdverschil Seattle Amsterdam is 9 uur. Dus 4 mei vanaf 1700 uur gaat rueby tuesday van start...

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

proller schreef op 28 april 2004 @ 11:57:
Screenie van FarCry is fake, kan me niet zo'n scene herinneren. En dan nog, de X800XT is nog niet eens uit, specs zijn onbekend enz enz. Overigens, kijk eens goed naar dat geweertje, de schaduw is er links van, dus moet de zon rechts zijn, maar de zon is links (zie bomen). get it?
Ach nee... je meent het.... 8)7 :+

Ik geloof dat je de ' ;) ' gemist hebt... :D

Het plaatje van "Far Cry" is fake... de rotsen glimmen niet zo mooi, de zon-effecten zijn mooier in de game, het water ziet er mooier uit in Far Cry.... (8>

Just kidding. Natuurlijk is dit fake. :P Het is namelijk een bewerking van een echte foto... maar ik moet toegeven dat ik je reactie wel heel leuk vond. 8)

[Voor 3% gewijzigd door CJ op 28-04-2004 12:01]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 25-09 19:03

Pubbert

random gestoord

Hmm, zo duur zijn retourtjes naar de US ook weer niet hoor, als ik de reclame op 538 mag geloven af en toe :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• roedie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-09 14:07
Thund3r schreef op 28 april 2004 @ 12:30:
Hmm, zo duur zijn retourtjes naar de US ook weer niet hoor, als ik de reclame op 538 mag geloven af en toe :)
ga je mee thunder :P ?

• Rone
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
proller schreef op 28 april 2004 @ 11:57:
En nu nog iemand die mij uit kan leggen stap voor stap wat ik PRECIES moet downloaden/invoeren/openen of wat dan ook om Temp AA aan te zetten? Want ik wil dat ook wel eens proberen maar ik kom er niet uit :S
Start -> Uitvoeren -> regedit

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{xxxx-xxxxxx-xxxxxxx-xxxxx}\0000]

Het 'xxxxxxx' gedeelte is bij jou zeer waarschijnlijk anders, maar moet je ff zoeken, staan er niet zoveel.

In \0000 moet je een hoop instellingen zien, zoals:

• AntiAlias
• AntiAliasSamples

etc.

Verander de waarde van deze twee in:

AntiAlias 2
AntiAliasSamples 6

Voeg nu een tekenreekswaarde 'TemporalAAMultiplier' toe met de waarde 2 of 3 (afhankelijk van hoe sterk je het effect wilt).

That's it! :Y)

Start nu een game op en geniet. Je weet dat het werkt als VSync ineens aanstaat (zonder dat je dit zelf gedaan hebt :+) en door de mooie smooth-edges..

Paar screens:

UT2k4 map DM-1on1-Albatross zonder AA (klikbaar)

UT2k4 map DM-1on1-Albatross met TemporalAA 6x3 (klikbaar)

Het effect is niet echt supergoed te zien, maar dat komt omdat het bijna niet vast te leggen is en omdat het jpg's zijn.
Ingame is het sowieso beter :)

Onzin dus, dit effect is niet vast te leggen mbv simpele screenshots. :)

[Voor 42% gewijzigd door Rone op 02-05-2004 11:14]

Hier een informatief plaatje dat laat zien wat Temporal AA nou precies doet:

Wanneer de fps hoog genoeg ligt, dan zullen de 2 (of 3) verschillende patronen in de desbetreffende frames, samenvallen. Het oog ziet het dan als één geheel, vandaar dat bv 6xAA + 2xT effectief gezien kan worden als 12xAA. En dat allemaal zonder aanzienbaar prestatieverlies ten aanzien van 6xAA. En aangezien de prestaties van R420 dubbel zo hoog liggen als de vorige generatie zal je dus de kwaliteit van 12xAA hebben met hoge snelheid.... :9~

Ik hoop dat ze 'm in Catalyst 4.5 geactiveerd hebben in de controlpanel (waarvan ik verwacht dat die er helemaal gerestyled uit gaat zien).

Dus wat weten we nu allemaal van R420?

- Past in een shuttlecase
- Gebruikt minder stroom dan NV40, dus waarschijnlijk 1 molex
- 3Dc
- Temporal AA
- ATi schijnt er vertrouwen in te hebben dat R420 gaat rulen, en dit wordt niet ontkend door de mensen die bij de Shader Days geweest zijn...
4 Mei, 8:00pm – 11:00pm ATI's Ruby RoX WinHEC 2004! at Gameworks
http://www.microsoft.com/whdc/winhec/agenda.mspx

Ik geloof dat er 9 uur bij kwam om op CET te komen? Da's dus 05:00 op 5 Mei... :/ Ik hoop dat er voor die tijd al reviews online zijn gekomen. :7

[Voor 9% gewijzigd door CJ op 28-04-2004 13:53]

• oc4ever
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2011

oc4ever

Rabbi

Gaat de x800xt ook op 4mei gepresenteerd worden?

The only certainty is uncertainty... The only constant thing is change...

• Apple|IA
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
Fake, nou, ik moet toch wel èrg goed kijken hoor, zou best echt kunnen zijn.

:+ ;)
oc4ever schreef op 28 april 2004 @ 13:59:
Gaat de x800xt ook op 4mei gepresenteerd worden?
Volgens iemand op Beyond3D wel....

ATi heeft een nieuwe teaser... de 5de en waarschijnlijk laatste

... It's coming soon... from the worldleader in graphics....

http://www.ati.com/

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 28 april 2004 @ 14:35:
[...]

Volgens iemand op Beyond3D wel....

ATi heeft een nieuwe teaser... de 5de en waarschijnlijk laatste

... It's coming soon... from the worldleader in graphics....

http://www.ati.com/
Dat zou wel erg cool zijn als die X800XT ook al gepresenteerd en gereviewed wordt. :9~ :9

Tevens zal volgende week dan wellicht ook de totaal vernieuwde Catalyst 4.5 beschikbaar komen. Dat lijkt me ook wel leuk om even naar te kijken wat ze daar van gemaakt hebben! :)

Ik hoop dat de winnaar (ati/nvidia) wereldwijd gelijk genoeg van die kaarten in de schappen zal hebben vanaf de datum dat ze in retail verkrijgbaar zijn.

Zou wel frustrerend zijn als die dingen maar mondjesmaat leverbaar zijn. (eerst USA en Azie bijvoorbeeld en dan een maand later 3 kaarjtes voor NL ofzo) :X

Ik wil echt zo snel mogelijk de winnaar in mijn pc hebben hangen. Zeker nu de geruchten steeds sterker worden dat HL2 deze zomer echt gereleased gaat worden. :P

[Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 28-04-2004 14:48]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Jezus, ATi website beetje drukbezocht op het moment })

• Upke dupke
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:46

Upke dupke

Oompa Loompa

Dit temporal AA ziet er gelikt uit! Dus als ik hem zeg maar op 2 X AA laat staan en dan de Temporal waarde op 2 zet dan heb ik 4 X AA als het ware?

Gaat ATI dit in het driver GUI paneel integreren (in 4.5? ) of houden ze dit alleen voor de R420?

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Upke dupke schreef op 28 april 2004 @ 14:48:
Dit temporal AA ziet er gelikt uit! Dus als ik hem zeg maar op 2 X AA laat staan en dan de Temporal waarde op 2 zet dan heb ik 4 X AA als het ware?
2xAA met T2 zorgt effectief voor 4xAA inderdaad :)
Gaat ATI dit in het driver GUI paneel integreren (in 4.5? ) of houden ze dit alleen voor de R420?
Hoogstwaarschijnlijk :) Het zit er dik in, maar het is afwachten geblazen...

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik hoop het, ik houd er niet van dit zo allemaal te modden.

Overigens heb ik dus wel wat flikkeringen, ik heb een 17" LCD @ 75Hz 1280X1024

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Upke dupke schreef op 28 april 2004 @ 14:53:
Ik hoop het, ik houd er niet van dit zo allemaal te modden.
Het valt best mee; het is eenzelfde manier om bijvoorbeeld VSync uit/aan te zetten.
Dit kan ook via control panel, maar TemporalAA niet. Maakt niets uit dan toch ? :)
Overigens heb ik dus wel wat flikkeringen, ik heb een 17" LCD @ 75Hz 1280X1024
Ik heb dat ook, pas vanaf 1280x960. Op 1024 en 1152 heb ik geen flikkeringen.
Maar met TemporalAA aan kun je ook op 1152 gamen imo :)

[Voor 8% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 15:03]

• Nik
Meeeeh ik probeer dat ook aan te zetten dat TAA :S

Maar ik kan niet vinden waar ik dat moet doen, heb al alles gelezen, heb in regedit gezocht, maar niets gevonden. Ben tot hier gekomen, zou dit de goede categorie zijn?

http://www.hbf.25s.com/jensen/regedit.GIF

En dan nu de grote vraag, als ik goed zit, wat moet ik doen dan? Ik moet de key toevoegen: TemporalAAMultiplier

En dan moet ik waarde 2 of 3 opgeven toch? Welke kan ik het beste doen en wat is het verschil?

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ja daar zit je goed :)

TemporalAAMultiplier toevoegen (tekenreekswaarde) met de waarde 2 of 3 (kun jezelf kiezen).
Met de waarde 2 wordt je AA waarde vermenigvuldigd met 2, etc.

Op die screenie ook nog naar boven gaan en AntiAlias en AntiAliasSampling veranderen naar respectievelijk 2 en 2/4/6 (één van die drie).

offtopic:
Maak volgende keer je image even kleiner en klikbaar ;)

[Voor 28% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 15:08]

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ik wacht wel tot de volgende cat's over een week of 2 ;)
Dan zit die T-AA er toch standaard in ?

• roedie
Hmm, bij farcry in catacombs krijg ik op sommige plekken zwarte vierkantjes. En in Cryvision /thermal vision krijg ik/je witte randjes rond de beesten...
roedie schreef op 28 april 2004 @ 15:14:
Hmm, bij farcry in catacombs krijg ik op sommige plekken zwarte vierkantjes. En in Cryvision /thermal vision krijg ik/je witte randjes rond de beesten...
Bedenk wel dat Temporal AA nog niet final is... als het op elk moment goed zou werken, dan had ATi het wel openbaar gemaakt....

Oh en volgens een aantal mensen onder NDA is Temporal AA niet de verrassing die ATi voor ons in petto had... er is dus nog iets anders.... 8)

[Voor 17% gewijzigd door CJ op 28-04-2004 15:23]

• Nik
THNX werkt als een zonnetje!

• hjs
  • Niet online
Wel knap van ATI dat die verassing niet uitlekt.
en dat terwijl toch al een hoop mensen op de hoogte moeten zijn.

Wat heeft nVidia in zijn 6800, wat we niet verwachten in de R420 ???

• Xrenity
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 28-05 14:25
Misschien een soort nieuwe efficientere mechaniek van renderen ofzo :S

Time will tell..

• roedie
hjs schreef op 28 april 2004 @ 15:30:
en dat terwijl toch al een hoop mensen op de hoogte moeten zijn.

Wat heeft nVidia in zijn 6800, wat we niet verwachten in de R420 ???
PS3.0, 32bit...
Hier nog een leuke post van Beyond3D. Je ziet dat de samplepatronen van 2x3T samen gelijk staan aan 6x standaard AA. Dus als de fps hoog genoeg is dan zie je geen flikkeringen, en krijg je 6xAA met de snelheid van 2xAA. _/-\o_
quote: Colourless
Since it doesn't appear anyone has actually done it yet, here are all the sample positions of all the modes

Here's the 2x modes: 2x 2x2T (4x) 2x3T (6x)
http://www.users.on.net/triforce/2x.png

Here's the 4x modes: 4x 4x2T (8x) 4x3T (12x)
http://www.users.on.net/triforce/4x.png

Here's the 6x modes: 6x 6x2T (12x) 6x3T (18x)
http://www.users.on.net/triforce/6x.png

You can see that 2x2T and 2x3T have the same positions as the real 4x and 6x modes.
http://www.beyond3d.com/f...pic.php?t=11889&start=260

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
hjs schreef op 28 april 2004 @ 15:30:
Misschien is dit ook wel die verassing. :)
Ik kan me niets anders bedenken..

[Voor 20% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 15:43]

r00n187 schreef op 28 april 2004 @ 15:42:
[...]

Misschien is dit ook wel die verassing. :)
Temporal AA is dus niet de verrassing, aldus Kombatant die onder NDA staat. Hij reageerde als volgt toen iemand zei dat Temp AA de verrassing moest zijn:
quote: Kombatant
As for the surprise ATI has for us... well... nope, that's not it ;)
Dus de nieuwe compressietechniek 3Dc en Temp AA zijn niet de verrassing...

[Voor 11% gewijzigd door CJ op 28-04-2004 15:49]

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Verassing? Was die verassing ook voor de R300 kaarten? Zoja dan kan ik mij niks anders voorstellen. Wat zou ATI nog verstopt kunnen hebben zonder dat wij het na 3 jaar nog niet gevonden hebben.

Zonee, jammer dan, ik sla r420 over, veel te duur na deze 9800 PRO...

offtopic:
(Overigens, mijn voeding isnet overleden, vonken en stank, ik zit nu op een andere PC. Dat heb ik weer :/ Hopelijk vanavond een nieuwe voeding)

EDIT: Dus het is alleen voor R420's?

[Voor 5% gewijzigd door Upke dupke op 28-04-2004 15:57]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
CJ schreef op 28 april 2004 @ 15:48:
[...]

Temporal AA is dus niet de verrassing, aldus Kombatant die onder NDA staat. Hij reageerde als volgt toen iemand zei dat Temp AA de verrassing moest zijn:

[...]

Dus de nieuwe compressietechniek 3Dc en Temp AA zijn niet de verrassing...
Stel je voor dat hij zou zeggen: "Ja jongens, dit is de verassing!"

Denk je dat hij dat zou doen als het zo was ? :)

Maar goed, pure speculatie.. we wachten nog even af.

offtopic:
Dit is trouwens ook makkelijk ;)

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=30205&format=full&ext=.jpg

[Voor 33% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 16:00]

• Goingin
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2017
Upke dupke schreef op 28 april 2004 @ 15:51:
Verassing? Was die verassing ook voor de R300 kaarten? Zoja dan kan ik mij niks anders voorstellen. Wat zou ATI nog verstopt kunnen hebben zonder dat wij het na 3 jaar nog niet gevonden hebben.

Zonee, jammer dan, ik sla r420 over, veel te duur na deze 9800 PRO...

offtopic:
(Overigens, mijn voeding isnet overleden, vonken en stank, ik zit nu op een andere PC. Dat heb ik weer :/ Hopelijk vanavond een nieuwe voeding)

EDIT: Dus het is alleen voor R420's?
Quote van http://www.beyond3d.com/f...pic.php?t=11889&start=260
and yes it works on r3xx chips, not sure about anything before this.
1e post van die pagina

Lezen is ook een vak
Ik denk dat Upke Dupke het had over de echte verrassing, dus niet temporal AA. Toch?

Of de echte verrassing alleen voor R420 is, zal moeten blijken. Ik denk het zelf wel. :7

• Jovas
  • Laatst online: 21-07 22:50
r00n187 schreef op 28 april 2004 @ 13:15:
[...]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{xxxx-xxxxxx-xxxxxxx-xxxxx}\0000]

Het 'xxxxxxx' gedeelte is bij jou zeer waarschijnlijk anders, maar moet je ff zoeken, staan er niet zoveel.

• AntiAlias
• AntiAliasSamples

etc.

AntiAlias 2
AntiAliasSamples 6

Voeg nu een tekenreekswaarde 'TemporalAAMultiplier' toe met de waarde 2 of 3 (afhankelijk van hoe sterk je het effect wilt).

That's it! :Y)

Start nu een game op en geniet. Je weet dat het werkt als VSync ineens aanstaat (zonder dat je dit zelf gedaan hebt :+) en door de mooie smooth-edges..

Paar screens:

UT2k4 map DM-1on1-Albatross zonder AA (klikbaar)
[afbeelding]

UT2k4 map DM-1on1-Albatross met TemporalAA 6x3 (klikbaar)
[afbeelding]

Het effect is niet echt supergoed te zien, maar dat komt omdat het bijna niet vast te leggen is en omdat het jpg's zijn.
Ingame is het sowieso beter :)
Erg leuk allemaal, maar reken maar dat je fps naar beneden gaan....

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Macros4 schreef op 28 april 2004 @ 16:34:
[...]

Uhm... dat gebeurd zowiezo als je FSAA aanzet...
Het voordeel is nu juist dat je een hogere FSAA krijgt met dezelfde performance.

Hoe dan ook een zeer interessante optie :)
Macros4 schreef op 28 april 2004 @ 16:34:
[...]

Da's dus niet de conclusie die de meeste mensen trekken, nadat ze temporal AA hebben geactiveerd. Die komen meestal tot de conclusie dat er bijna geen performancehit is... :)

Eigenlijk is het logisch dat dit niet het geval is. Er worden namelijk niet 18 samples berekend, maar elke keer 6 (bij 6xAA + T3).

Zoals je hier kan zien: http://homepage.ntlworld.com/dr3amz/tempaa.htm krijg je hetzelfde aantal fps op 2xAA + T2, dus effectief 4xAA, als op 'standaard' 2xAA. Maar de beeldkwaliteit ligt wel hoger dan standaard 2xAA, maar wel op dezelfde snelheid van 2xAA....

[Voor 9% gewijzigd door CJ op 28-04-2004 16:42. Reden: krom Nederlands :S]

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Goingin schreef op 28 april 2004 @ 16:22:
[...]

Quote van http://www.beyond3d.com/f...pic.php?t=11889&start=260

[...]

1e post van die pagina

Lezen is ook een vak
Jups, lezen is ook een vak, ik heb het niet over de temperal AA maar over die andere "verassing"

• Apple|IA
  • Laatst online: 22-01-2012
Misschien is dit ook wel die verassing.
Een echte verrassing zou zijn als alle 9800 kaarten 4 verborgen pipelines blijken te hebben, welke met de nieuwe drivers geactiveerd zullen worden. :o

• carefish
  • Laatst online: 14-09 17:59
[qoute]Start -> Uitvoeren -> regedit

# AntiAlias
# AntiAliasSamples

etc.

AntiAlias 2
AntiAliasSamples 6

That's it!

Start nu een game op en geniet. Je weet dat het werkt als VSync ineens aanstaat (zonder dat je dit zelf gedaan hebt ) en door de mooie smooth-edges..[/qoute]

Verandert, maar na reboot zie ik weer zelfde waardes? ipv veranderde waardes?, en bij mij ging VSync niet aan, heb 9600XT 128 MB, sapphire..

[Voor 3% gewijzigd door carefish op 28-04-2004 17:27]

• T.T.
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13-07 20:47

T.T.

Sowieso

Apple schreef op 28 april 2004 @ 17:19:
Een echte verrassing zou zijn als alle 9800 kaarten 4 verborgen pipelines blijken te hebben, welke met de nieuwe drivers geactiveerd zullen worden. :o
Dat zou dan betekenen dat je 300 dollar moest betalen voor nieuwe Catalyst drivers ;)

• Nik
r00n187 schreef op 28 april 2004 @ 15:53:
[...]

Stel je voor dat hij zou zeggen: "Ja jongens, dit is de verassing!"

Denk je dat hij dat zou doen als het zo was ? :)

Maar goed, pure speculatie.. we wachten nog even af.

offtopic:
Dit is trouwens ook makkelijk ;)

[afbeelding]
Hoe hebbie dat gedaan? Misschien leuk om de regfiles even online te zetten in een ZIP bestand ofzo?

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
proller schreef op 28 april 2004 @ 17:31:
[...]

Hoe hebbie dat gedaan? Misschien leuk om de regfiles even online te zetten in een ZIP bestand ofzo?
Het probleem is dat de waarde in het register bij iedereen verschilt.
Mijn .reg files zullen bij jou niet werken, omdat ze dan op de verkeerde plek staan :)
r00n187 schreef op 28 april 2004 @ 13:15:
[...]

Het 'xxxxxxx' gedeelte is bij jou zeer waarschijnlijk anders...
[...]
Als ze bij iedereen zouden werken had ik ze natuurlijk allang hier gepost 8)
Het posten van die screenie deed ik alleen als tip, om het anderen makkelijker te maken.

Maar goed, je kunt ze gemakkelijk zelf maken; gewoon rechtermuisknop op de betreffende register-sleutel en dan Exporteren...

[Voor 56% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 17:55]

• roedie
Hierboven is meerdere keren duidelijk beschreven hoe het moet... Als je vragen hebt kijk maar naar boven. Nu komt het halve topic vol te staan met iedere keer dezelfde vraag :S

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SiLaTroN schreef op 28 april 2004 @ 17:27:
Verandert, maar na reboot zie ik weer zelfde waardes? ipv veranderde waardes?, en bij mij ging VSync niet aan, heb 9600XT 128 MB, sapphire..
Dit is een funktie die werkt op alle R3x0 cores.
Een 9600XT is een RV350; een compleet andere core die op 0,13 micron is gebakken ipv 0,15 bij alle anderen. Wellicht komt het daardoor.

Maar het lijkt mij dat het gewoon zou moeten werken :?

[Voor 24% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 18:08]

• rknelissen
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-11-2011
ATI Say X800PRO Faster Than 6800 Ultra

Just as the NV40 received its official baptism, amidst a frenzy of benchmarking praise, and ATI choose to trouble the waters by voicing some doubt over the, perceived, global graphics dominance of nVidia's new board.

The way ATI wants to describe the claims is that their offering, X800PRO when announced, has cut-down on extra features in order to focus on speed. This dedication to speed, claim ATI, will mean that their 12 pipeline boards running at 475MHz(Core)/950MHz(Memory), featuring 96-bit precision and just PS 2.0 shader, will be faster than their rivals 16 pipeline boards running at 400MHz(Core)/1100MHz(Memory), featuring 128-bit precision and PS 3.0 shader.

Such a claim from ATI, as extremely optimistic as it may seem, probably means that the Canadians believe the X800PRO will give the 6800 Ultra a good fight and will hold the fort for them until their new chip, now codenamed R500, carrying 128-bit precision and PS 3.0, is announced near the end of this year.

The secret to this fight however, remains in the chip revisions which both manufacturers will implement. If nVidia have squeezed all they can out of the NV40 core with the 6800 Ultra, they might find that later incarnations of the R420 may produce, real-world, performance similar to their flagship chip. It is nevertheless, unlikely that nVidia have done all they can with the NV40 core already and experts suggest that a couple of tweaked revisions may surface, as the need arises.

We will all have to wait until ATIs official X800PRO announcement comes in order to see both cards Duke-it out, so for the time being we all have to follow ATIs official teaser suggestion and Get ready to Xperience it.
link
hier dus nog een review waar ze zeggen dat de ATI X800PRO sneller gaat worden. :Y)

www.smartphoneinfo.nl

• Jumpiefox
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-09 01:21
Klees nergens dat ze zeggen dat ie sneller gaat worden hoor, alleen dat ati dat zegt en dat we gewoon moeten wachten totdat de kaart en benches uitzijn.

On a road of changes....

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Alpha-xp schreef op 28 april 2004 @ 19:30:
Klees nergens dat ze zeggen dat ie sneller gaat worden hoor, alleen dat ati dat zegt en dat we gewoon moeten wachten totdat de kaart en benches uitzijn.
This dedication to speed, claim ATI, will mean that their 12 pipeline boards running at 475MHz(Core)/950MHz(Memory), featuring 96-bit precision and just PS 2.0 shader, will be faster than their rivals 16 pipeline boards running at 400MHz(Core)/1100MHz(Memory), featuring 128-bit precision and PS 3.0 shader.
Heb je dat niet zien staan ?

Maar goed, over de X800Pro ben ik ook niet zeker. Denk dat die ongeveer gelijk zal presteren.
De X800 XT on the other hand... ;)

[Voor 35% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 19:40]

• Jumpiefox
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-09 01:21
Volgens mij zegt ATI dat en niet die dudes o.O? ati mag zoveel zeggen :P kzie ut wel als de benches er zijn ^__^
==
Idd, denk dat de pro en de 6800ultra ongeveer even snel zullen zijn maar dat de xt gewoon weet king of the hill gaat worden :)

[Voor 38% gewijzigd door Jumpiefox op 28-04-2004 20:09]

On a road of changes....

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Alpha-xp schreef op 28 april 2004 @ 20:07:
Volgens mij zegt ATI dat en niet die dudes o.O? ati mag zoveel zeggen :P kzie ut wel als de benches er zijn ^__^
Vertrouw je eerder ATi zelf of die 'dudes' die geen uitspraken van zichzelf waar hoeven te maken? :+

Maar inderdaad, we moeten wachten en wachten en wachten :X

[Voor 5% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 20:10]

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-07 18:46
r00n187 schreef op 28 april 2004 @ 18:06:
[...]

Een 9600XT is een RV350; een compleet andere core die op 0,13 micron is gebakken ipv 0,15 bij alle anderen. Wellicht komt het daardoor.

niet compleet anders (wil niet opnieuw naar die discussie gaan)
de aa in de Rv350 is identiek als die in de R3xx

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
oeLangOetan schreef op 28 april 2004 @ 22:25:
[...]
niet compleet anders (wil niet opnieuw naar die discussie gaan)
Waarom ga je hem dan aan? :+

Maar goed, ik geloof dat het wel duidelijk was wat ik bedoelde..
Ben zelf ook erg benieuwd naar of het nou wel of niet op een 9600XT werkt.

• carefish
r00n187 schreef op 28 april 2004 @ 18:06:
[...]

BTW; merk zeker weten FPS drops, heb hem op:6x3T staan, Call of Duty is er erg mooi op geworden :D En VSync hoeft niet aan te staan kennelijk, want haal nog steeds 120 fps +

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SiLaTroN schreef op 28 april 2004 @ 22:47:
[...]

BTW; merk zeker weten FPS drops, heb hem op:6x3T staan, Call of Duty is er erg mooi op geworden :D En VSync hoeft niet aan te staan kennelijk, want haal nog steeds 120 fps +
Dan staat waarschijnlijk alleen 'gewoon' 6xAA aan :)
VSync gaat 100% zeker automatisch aan als TemporalAA aanstaat.
Door de manier waarop het werkt kan VSync niet uit. Helaas :)

Hmm, toch vreemd.
Betekent dit dan dat het niet werkt op een 9600XT ? algemene vraag :)

[Voor 19% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 22:58]

• Kakaroto
  • Laatst online: 19-09 20:52
Ronald, waar zie jij dat Vsync aan staat?

Als ik mijn register aan pas, lijkt Vsync tot uit te staan...zie ik vooral bij UT2004.

[Voor 53% gewijzigd door Kakaroto op 28-04-2004 23:42]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kakaroto schreef op 28 april 2004 @ 23:41:
Ronald, waar zie jij dat Vsync aan staat?

Als ik mijn register aan pas, lijkt Vsync tot uit te staan...zie ik vooral bij UT2004.
Klopt Xuehao ;)

Bij mij staat VSync in het register ook op 0 en in Control Panel ook. maar toch is VSync aan in games.
Dit wordt geforceerd door TemporalAA (anders kan het niet werken).

Ik zie dat VSync aanstaat omdat ik Fraps draai in elk spel ;)
Maar bij jou werkt het natuurlijk iets anders, omdat jij een TFT hebt.

Quote van B3D:
Temporall AA requires that every different AA pattern repeat at more or less exact intervals, in order to prevent "flickering." V-Sync will be required for this...

[Voor 39% gewijzigd door Rone op 28-04-2004 23:53]

Meer nieuws over R420....

nVidia heeft specifiek gevraagd om goedkeuring van Forceware 60.72 bij Futuremark voor de release van GF6800Ultra... ATi doet nu hetzelfde met 6.14.10.6444 Beta, waarschijnlijk Catalyst 4.5, voor de release van R420!!!
Update April 28th, 2004: Futuremark has reviewed the ATI 6.14.10.6444 Beta drivers for the launch of the ATI R420 Series graphics cards at ATI's specific request. We found that the ATI 6.14.10.6444 Beta drivers used with the R420 Series fulfill the optimization guidelines for 3DMark03 Build 340. Please note that the ATI 6.14.10.6444 Beta drivers are approved only for the ATI R420 Series graphics cards, and any future approved ATI Catalyst WHQL drivers will replace the 6.14.10.6444 Beta non-WHQL drivers. Please also note that in order to run 3DMark03 Build 340 with the ATI R420 Series & ATI 6.14.10.6444 Beta drivers, you need an updated version of the Entech "Direcpll.dll" file. The file and installation instructions are located here: http://www.futuremark.com/download/hotfix/3dmark03/.
http://www.futuremark.com/community/drivers/?approved

Laat de benchmarks maar komen. :)

[Voor 2% gewijzigd door CJ op 29-04-2004 10:11. Reden: 13 in 14 veranderd :)]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
CJ schreef op 29 april 2004 @ 01:36:
Meer nieuws over R420....

nVidia heeft specifiek gevraagd om goedkeuring van Forceware 60.72 bij Futuremark voor de release van GF6800Ultra... ATi doet nu hetzelfde met 6.13.10.6444 Beta, waarschijnlijk Catalyst 4.5, voor de release van R420!!!
Klinkt goed inderdaad :)
Verander in je post alleen even de 13 in 14 ;)

Nu nog afwachten of ze ook daadwerkelijk Catalyst gaan heten.
Ik verwacht een verandering in de naam...

[Voor 74% gewijzigd door Rone op 29-04-2004 02:21]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

r00n187 schreef op 29 april 2004 @ 02:16:
[...]
Nu nog afwachten of ze ook daadwerkelijk Catalyst gaan heten.
Ik verwacht een verandering in de naam...
Dat zou geen kwaad kunnen het komt wat suf/nietszeggend over dat Catalyst. (NOFI)

PC Specs

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Help!!!! schreef op 29 april 2004 @ 08:32:
[...]
Dat zou geen kwaad kunnen het komt wat suf/nietszeggend over dat Catalyst. (NOFI)
Dat zul je mij niet horen zeggen :)
Ik heb dat idee eerder omdat er extra funkties inkomen (waaronder wellicht TemporalAA) en waarschijnlijk krijgt het een nieuwe lay-out.
En dan hebben we nog de 'verrassing' die ATi in petto heeft..

[Voor 12% gewijzigd door Rone op 29-04-2004 08:47]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

r00n187 schreef op 29 april 2004 @ 08:44:
[...]

Dat zul je mij niet horen zeggen :)
Ik heb dat idee eerder omdat er extra funkties inkomen (waaronder wellicht TemporalAA) en waarschijnlijk krijgt het een nieuwe lay-out.
En dan hebben we nog de 'verrassing' die ATi in petto heeft..
Ik bedoelde puur dat ik de huidige naamgeving suf vind. ;)

De functionaliteit en vormgeving voldoet voor mij en ik vind de huidige Catalyst iig lekkerder werken dan de Forceware drivers met dat rare uitklappaneel aan de linkerkant.

Ps
Ik heb ook gehoord dat de volgende versie van de drivers een grondige rework ondergaan heeft. Jouw suggestie dat er ook een nieuwe naam komt lijkt me niet onlogisch. En als het wat flitsender wordt dan Catalyst lijkt het me ideaal .

PC Specs

• DeSire
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 10:48
http://www.george-says.com/makegeorge.php?george=4&bg=1&input_text=New+ATI+X800+serie+ownt%21%21
:D

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Help!!!! schreef op 29 april 2004 @ 10:04:
[...]
Ps
Ik heb ook gehoord dat de volgende versie van de drivers een grondige rework ondergaan heeft. Jouw suggestie dat er ook een nieuwe naam komt lijkt me niet onlogisch. En als het wat flitsender wordt dan Catalyst lijkt het me ideaal .
Ja ik zit dus te denken in de richting van een naam waar ook een 'X' in voorkomt.

Xploder bijvoorbeeld (leuke hint richting 'Detonator' van nVidia).

Pure speculatie, maar áls de naam veranderd zit er geheid een X in :)

[Voor 7% gewijzigd door Rone op 29-04-2004 10:10]

Ik weet niet of er een naamsverandering aan staat te komen (dan moet Catalyst Maker overal z'n naam wijzigen :D ), maar het kan natuurlijk best, aangezien de Detonators ook opeens Forceware gingen heten. :)

Maar was Xploder trouwens niet een of andere car-audio serie van Sony?

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
CJ schreef op 29 april 2004 @ 10:13:
Maar was Xploder trouwens niet een of andere car-audio serie van Sony?
offtopic:
Je bedoelt de Sony Xplöd:

[Voor 7% gewijzigd door Rone op 29-04-2004 10:18]

• b3n666
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-11-2008
temproal aa werkt ook gewoon bij de 9600serie, iig op mijn 9600xt wel. Ik heb het op 2 gezet bij die temporalaatemp in je register en getest met cs nou zie ik daar geen verschil (logisch zou je zeggen ;)) ik wou ook nog met far cry testen maar om een of andere reden wou het maken van een screenshot daar niet werken :S

Maar ik heb het nu op 2x gezet, hoeveel aa is dat dan?

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 25-09 19:03

Pubbert

random gestoord

Denk niet dat de naam Catalyst veranderd, die heeft een vrij goede naam gekregen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
b3n666 schreef op 29 april 2004 @ 12:07:
temproal aa werkt ook gewoon bij de 9600serie, iig op mijn 9600xt wel.
Ah dat is mooi :) Dan werkt het op de 9600XT dus wel..
Ik heb het op 2 gezet bij die temporalaatemp in je register en getest met cs nou zie ik daar geen verschil (logisch zou je zeggen ;))
Nogal logisch, omdat CS in OpenGL draait ;)
ik wou ook nog met far cry testen maar om een of andere reden wou het maken van een screenshot daar niet werken :S

Maar ik heb het nu op 2x gezet, hoeveel aa is dat dan?
Waarde van FSAA vermenigvuldigen met T-waarde, dan heb je de effectieve waarde.
Is al meerdere malen uitgelegd ;)
Thund3r schreef op 29 april 2004 @ 12:09:
Denk niet dat de naam Catalyst veranderd, die heeft een vrij goede naam gekregen :)
Dat is waar, maar dat hadden de Detonators ook wel (iets minder dankzij 'cheats' e.d.) maar toch..
Ik denk dat een verandering in de naam een goede invloed zal hebben.

edit:
OF: Er komt een Catalyst 4.5 voor de R3x0 etc. En een 'nieuwe' driver met andere naam/funkties speciaal voor de R420.
Blijft leuk; speculeren :+

[Voor 16% gewijzigd door Rone op 29-04-2004 12:22]

• b3n666
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-11-2008
nouja cs draait bij mij d3d. Maar net ff met painkiller gekeken, ik heb opeens 50fps minder (nu nog rond de 75) maar ik zie het verschil niet echt. zeg maar helemaal niet.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

r00n187 schreef op 29 april 2004 @ 12:19:
[...]

edit:
OF: Er komt een Catalyst 4.5 voor de R3x0 etc. En een 'nieuwe' driver met andere naam/funkties speciaal voor de R420.
Blijft leuk; speculeren :+
Dat denk ik dus niet. ATi wil graag unified drivers blijven gebruiken, dus het blijft in ieder geval 1 pakket.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
b3n666 schreef op 29 april 2004 @ 12:23:
nouja cs draait bij mij d3d. Maar net ff met painkiller gekeken, ik heb opeens 50fps minder (nu nog rond de 75) maar ik zie het verschil niet echt. zeg maar helemaal niet.
Heb je in CS met D3D betere performance dan met OpenGL ?
Zou kunnen hoor, maar dat is dan nieuw voor mij :)

In Painkiller heb ik ongeveer hetzelfde; merk ook vrij weinig tot niets van TemporalAA daar..
CJ schreef op 29 april 2004 @ 12:25:
[...]
Dat denk ik dus niet. ATi wil graag unified drivers blijven gebruiken, dus het blijft in ieder geval 1 pakket.
Aargh, ik haat wachten :X Ik wil We willen het zo graag weten :+

[Voor 27% gewijzigd door Rone op 29-04-2004 12:32]

• carefish
r00n187 schreef op 28 april 2004 @ 22:51:
[...]

Dan staat waarschijnlijk alleen 'gewoon' 6xAA aan :)
VSync gaat 100% zeker automatisch aan als TemporalAA aanstaat.
Door de manier waarop het werkt kan VSync niet uit. Helaas :)

Hmm, toch vreemd.
Betekent dit dan dat het niet werkt op een 9600XT ? algemene vraag :)
Ik heb hem normaal op 6xAA, en dan haal ik 200+ FPS, dus ik denk (weet bijna zeker) dat TemporalAA gewoon aanstaan, want met 6xAA, en je speelt CoD, dan haal je makkelijk met een 9600xt, 200fps+, en daarom weet ik dus bijna zeker dat TemporalAA aanstaat, en iemand zij het zelf: 9600XT is gebaseerd op 0,13micron, dus kan het zijn dat het anders is als bij 0,15micron chips...

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SiLaTroN schreef op 29 april 2004 @ 12:39:
[...]
Ik heb hem normaal op 6xAA, en dan haal ik 200+ FPS, dus ik denk (weet bijna zeker) dat TemporalAA gewoon aanstaan, want met 6xAA, en je speelt CoD, dan haal je makkelijk met een 9600xt, 200fps+, en daarom weet ik dus bijna zeker dat TemporalAA aanstaat...
Als TemporalAA aanstaat staat VSync ook aan. Simpel :)
Het is echt zo; ga maar na hoe het in z'n werk gaat..
...en iemand zij het zelf: 9600XT is gebaseerd op 0,13micron, dus kan het zijn dat het anders is als bij 0,15micron chips...
Dat was ikzelf die dat zei, en het kan inderdaad zo zijn dat het anders (of zelfs helemaal niet) werkt, maar TemporalAA aan en VSync uit kan niet tegelijk.
Dan denk ik toch dat het simpelweg niet werkt :'(

Update:
Het is nu echt overal bekend..
13.100 hits @ Google

News spreads fast..

[Voor 15% gewijzigd door Rone op 29-04-2004 13:06]

• NiZNO
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

NiZNO

Get Firefox

Ok even voor de duidelijkheid;

Wat wordt 4 mei aangekondig?

Wanneer komen die producten op de markt?

Schat eens wat ze gaan kosten en hoe zullen de prijzenvan een 9800pro/XT zich gaan gedragen?

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-07 18:46
NiZNO schreef op 29 april 2004 @ 13:15:

Schat eens wat ze gaan kosten en hoe zullen de prijzenvan een 9800pro/XT zich gaan gedragen?
- de x800Pro een een teaser van de x800 xt (of misschien wel R500)
- volgende week
- Pro-> 400€, XT-> 500€

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
NiZNO schreef op 29 april 2004 @ 13:15:

Voor duidelijkheid kijk je naar de topicstart :)
Daar staat alles duidelijk beschreven..
Leverbaar: direct na launch
De prijzen van de huidige kaarten gaan vanzelfsprekend omlaag; met hoeveel is gewoon afwachten.

• roedie
4/5 mei word de X800pro waarschijnlijk aangekondigd.

Die schijnt redelijk direct daarna te koop te gaan zijn.

De 9800pro en XT zullen denk ik gewoon op gaan. Niet meer gemaakt denk ik. Denk dat ati ze liever vervangt voor goedkopere versies van de R420 ivm yields oplappen. De R360 zal wel geheel niet meer gemaakt worden nu...

• NiZNO
  • Niet online

NiZNO

Get Firefox

Hmn, nu ik m,n Herc 9800 pro gesloopt heb lijkt een x800 pro me wel wat.

Het lijkt de cooler van een 9800XT die daarop zit? Hoe zit t met de geluidsproductie van die dingen? Ik zoek stilte :)

• T.T.
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13-07 20:47

T.T.

Sowieso

NiZNO schreef op 29 april 2004 @ 13:23:
Het lijkt de cooler van een 9800XT die daarop zit? Hoe zit t met de geluidsproductie van die dingen? Ik zoek stilte :)
Zoals in de reactie voor jouw reactie wordt gezegd: de kaart is nog niet uit. Beetje onzinnig om dan vragen te stellen over de geluidsproductie :/

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
NiZNO schreef op 29 april 2004 @ 13:23:
Hmn, nu ik m,n Herc 9800 pro gesloopt heb lijkt een x800 pro me wel wat.

Als je nou gewoon, net als wij, nog even volhoudt (ja het is moeilijk :X) tot de lancering/presentatie; dan zullen al je/onze vragen worden beantwoordt :)

[Voor 4% gewijzigd door Rone op 29-04-2004 13:28]

• NiZNO
  • Niet online

NiZNO

Get Firefox

r00n187 schreef op 29 april 2004 @ 13:26:
[...]

Als je nou gewoon, net als wij, nog even volhoudt (ja het is moeilijk :X) tot de lancering/presentatie; dan zullen al je/onze vragen worden beantwoordt :)
Ja maar maar maar :9

• carefish
r00n187 schreef op 29 april 2004 @ 12:44:
[...]

Als TemporalAA aanstaat staat VSync ook aan. Simpel :)
Het is echt zo; ga maar na hoe het in z'n werk gaat..

[...]

Dat was ikzelf die dat zei, en het kan inderdaad zo zijn dat het anders (of zelfs helemaal niet) werkt, maar TemporalAA aan en VSync uit kan niet tegelijk.
Dan denk ik toch dat het simpelweg niet werkt :'(

Update:
Het is nu echt overal bekend..
13.100 hits @ Google

News spreads fast..
Ok, je hebt gelijk, maar, leg mij dan eens uit: waarom ik nu omdat ik een regfile TemporalAAMultiplier heb, met de waarde 2, en mijn fps worden gelijk gehalveert....

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SiLaTroN schreef op 29 april 2004 @ 13:36:
[...]
Ok, je hebt gelijk, maar, leg mij dan eens uit: waarom ik nu omdat ik een regfile TemporalAAMultiplier heb, met de waarde 2, en mijn fps worden gelijk gehalveert....
Dat komt misschien gewoon omdat je FSAA aanzet :)
Als je FSAA laat staan, maar TemporalAA uitzet; heb je dan dezelfde fps ?
Ik heb er denk ik geen verklaring voor..

Maar 1 ding is zeker: TemporalAA aan en VSync uit is onmogelijk :)

offtopic:
Vreemde dingen, die 9600XT's :+
j/k

[Edit]
Wacht eens even... heb je toevallig een LCD/TFT scherm :?
Daar schijnt het weer anders te werken, heb ik vernomen..

Ook makkelijk: welke Catalyst versie gebruik je ? :)

[Voor 40% gewijzigd door Rone op 29-04-2004 14:06]

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02:52
roedie schreef op 29 april 2004 @ 13:18:
De 9800pro en XT zullen denk ik gewoon op gaan. Niet meer gemaakt denk ik. Denk dat ati ze liever vervangt voor goedkopere versies van de R420 ivm yields oplappen. De R360 zal wel geheel niet meer gemaakt worden nu...
Mee eens, ik zie ze vrij snel van de markt verdwijnen, de kans dat je een 9800XT zal kunnen kopen voor 250€ lijkt me klein. Zoals gewoonlijk zullen een paar bedrijfjes hun laatste XT's voor bijna volle pond verkopen (ze hebben ze duur ingekocht), en dat lukt ze vreemd genoeg meestal ook nog wel. 9800Pro zal ook wel verdwijnen, zal wel een of andere 8-pipes midrange voor in de plaats komen.

• carefish
ik had normaal; 200 fps met 16xFSAA en 6xAA, sinds die regfile er zit, heb ik gehalveerde fps

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SiLaTroN schreef op 29 april 2004 @ 14:11:
ik had normaal; 200 fps met 16xFSAA en 6xAA, sinds die regfile er zit, heb ik gehalveerde fps
En dan draai je op 100Hz ?
Dan klopt het, want dan staat VSync dus aan.

Dat betekent dat het dus gewoon werkt ;)

• carefish
Catalyst: 4.3
refreshrate: 85

Heb géén LCD/TFT scherm

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vers van de (roddel) pers:

ATI's Radeon X800XT ends up flying faster :)
525MHz core/1120 MHz

http://www.theinquirer.net/?article=15617

Volgens dit stukje zou ATI's topkaart sneller zijn in diverse spellen maar met een kleine marge.

Als dit uitkomt is het idd ironisch dat het nu juist ATI is die hogere snelheden (nodig) heeft terwijl dit bij de vorige series juist nVidia was.

Erg spannend allemaal. :9~

[Voor 86% gewijzigd door Help!!!! op 29-04-2004 15:08]

PC Specs

• Nik
Pfff iedereen is maar aan het gokkek, zo hebben ze het vanzelf een keer goed. Het valt me wel op dat het zo stil blijft rond ATi, of het is gewoon om ons in spanning te houden dat de kaart sneller is, of de kaart is zo langzaam, dat ze zich er voor schamen om het durven te zeggen...

Ik denk dat we gewoon de komende weken even af moeten wachten. En ik vind het raar, dat ATi met zule hoge snelheden komt. Normaal klokt nVidia ze zo hoog, om in de buurt te komen van de ATi performance. Of het is een grote leuge, óf nVidia is dit keer weer de martleider.

En dan nog een opmerking, die kerel zegt dat ATi een vuil spelletje speelt, door de wachten met het uitbrengen van de kaart, maar hoe zit dat dan met nVidia's driver tweaks? En hoe zit dat dan met de geflopte kaarten? Waarom heeft nVidia ineens een FX5950 uitgebracht? Omdat ze ook inzagen dat de R360 sneller was, dus daarna kwam nVidia met de nieuwe kaart. Ik denk dat het juist goed is dat concurrenten elkaar in de gaten houden. Daar haalt de consument alleen maar meer uit, waar voor je geld dus!

Ik geloof nietts van die site, en ik wacht lekker af...

• SI4live
  • Laatst online: 23-09 14:50
Jongens Jongens Jongens it's only The Inquirer... :p

[Voor 12% gewijzigd door SI4live op 29-04-2004 15:20]

http://www.swfemedia.com

• hjs
  • Niet online
Natuurlijk wacht ATI rustig af wat nVidia doet, die luxe hebben ze nu eenmaal.

• 14124
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-10-2016
Help!!!! schreef op 29 april 2004 @ 14:52:
Vers van de (roddel) pers:

ATI's Radeon X800XT ends up flying faster :)
525MHz core/1120 MHz

http://www.theinquirer.net/?article=15617

Volgens dit stukje zou ATI's topkaart sneller zijn in diverse spellen maar met een kleine marge.

Als dit uitkomt is het idd ironisch dat het nu juist ATI is die hogere snelheden (nodig) heeft terwijl dit bij de vorige series juist nVidia was.

Erg spannend allemaal. :9~
Terwijl juist werd verwacht dat de gewone versie Nvidia zou evenaren, en de XT er overheen zou stormen. Volgens dit bericht dus het tegenovergestelde. Als de XT even snel zou zijn, is de gewone versie een stuk langzamer.

Maar uiteraard is er nog niets officieels dus. :) Maar al met al niet zo goed niwues dus.

• 14124
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-10-2016
SI4live schreef op 29 april 2004 @ 15:19:
Jongens Jongens Jongens it's only The Inquirer... :p
Die heeft het de laatste tijden toch aardig vaak goed :)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02:52
Gordijnstok schreef op 29 april 2004 @ 15:23:
[...]
Maar al met al niet zo goed niwues dus.
Misschien goed nieuws voor jouw en mijn portemonnee. ;)

The Inquirer zegt zo veel... zo veel zelfs dat ze alle mogelijke scenarios op een gegeven moment gecovered hebben, zodat ze kunnen zeggen... zie je.. we hadden gelijk...

Maar feit is wel dat naarmate de launchdate dichterbij komt, The Inq steeds correctere informatie geeft...

Overigens vind ik dit zinnetje heel erg vermakelijk....
Posted by The Inquirer
We are sure that ATI cannot go much further than 525MHz as 600MHz is the theoretical limit of 0.13 µm marchitecture.
Volgens iedereen zou de limiet van 0.15u ook rond de 300 liggen... iedereen zei dat het onmogelijk was om een complexe chip als de R300 op 300Mhz te krijgen... maar uiteindelijk ging diezelfde 'beperkte' 0.15u tech toch mooi over 400 Mhz heen... Dus ik denk dat The Inq ATi hier flink onderschat.

• carefish
Als ik het nu zo zie, zie ik dat 0,13 micron, als het al speeds van 500* haalt, denk ik dat het makkelijk naar 700mhz kan gaan...

* zie: 9600XT, en die van mij is nu al op bijna 575 mhz...

• SI4live
  • Laatst online: 23-09 14:50
Er zijn zelfs mensen (kijk maar naar de hall of fame bij 3Dmark03) die de core van de 9800XT op 650Mhz draaien en dat op een 0.15u...

http://www.swfemedia.com

• beastlock656
  • Laatst online: 13-02-2008

beastlock656

AMD the power of dreams

SI4live schreef op 29 april 2004 @ 16:00:
Er zijn zelfs mensen (kijk maar naar de hall of fame bij 3Dmark03) die de core van de 9800XT op 650Mhz draaien en dat op een 0.15u...
Maar zeg dan niet hoeveel volt op de gpu staat en wat voor koeling gebruiken he :)

Athlon64 3000+@?mhz|DFI Lanparty UT 250GB|Radeon 9800pro@XT@435core 395mhz memory

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee