[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.597 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
ATi Nieuws & Discussie-topic

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/radeon.jpg
TopicregelsJa, ook dit topic heeft regels! In overleg met de mods is besloten om een topic te openen waarin alleen maar nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken. Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Dus plaats hier geen posts met vragen over problemen met je videokaart!!
Natuurlijk is het normaal dat er vergeleken wordt met de concurrenten, maar doe dat dan zonder geflame en probeer ontopic te blijven om te voorkomen dat dit topic gesloten wordt. De nieuws- en discussiewaarde is het belangrijkste in dit topic.

Het vorige deel, inclusief meer geruchten, kan je hier vinden:
[rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic[/rml]

TOEKOMSTIGE ATi VPUs

4 Mei - Ruby Tuesday
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/companyinfo/events/winhec/popups/invitefront.jpg
...We have what you want...
...The latest SECRET weapon...
...Get ready to Xperience it...
...Xtreme, intense gaming...
...It's coming soon... From the worldleader in graphics....

Voorlopige specs (gedeeltelijk speculatief, gedeeltelijk bevestigd)
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/r420chart.jpg
High End
R500Opvolger van R420. Waarschijnlijk een eerste aanzet richting Unified Shader Model (en Shader Model 4.0)
VerwachtLaunch: Eind 2004/Begin 2005
Leverbaar: ??
R420Hybride tussen R3x0 en R500 architectuur. Verkrijgbaar in 3 smaken:
- X800 XT, 16 pipelines
- X800 Pro, 12 pipelines
- X800 SE, 8 pipelines

Na lancering van de R420 zullen hier alle specificaties worden gepost. Nog eventjes geduld aub. :)

Wat biedt de R420 (marketingpraat)
  • X800 Pro: two times the performance of the acclaimed RADEON™ 9800 PRO
  • 3Dc™ Normal map image compression technology resulting in high detail image quality. Image enhancement technology brings characters to life and scenery to greater realism by enabling significant improvements to the image detail of character art with increased performance and lower memory usage.
  • 12 parallel pixel pipelines capable of an incredible 6 Ggapixels/second fill rate in full precision
  • programmable video effects, video quality enhancement, and encoding and decoding of many video standards, including MPEG1/2/4, Real Media, DivX and WMV9.
VerwachtLaunch: 4 Mei - Ruby Tuesday, tijdens Winhec
Leverbaar: direct na launch
R423PCI Express broertje van R420
VerwachtJuni 2004

Mid Range
RV410Mainstream variant van R420, waarschijnlijk als vervanger van X800 SE
VerwachtLaunch: ??
RV380PCI Express variant van RV360
VerwachtLaunch: ??

Low End/Value/Budget: Radeon X300
RV351/R370DX9 kaarten voor een laag prijsje
VerwachtPresentatie: ??
Leverbaar: Eerste helft 2004

Mobile
M12M11 is nog maar net geintroduceerd of er zijn weer wat nieuwtjes over M12. M12 is de mobile chip waar enkele ATi medewerkers halsrijkend naar uitkijken. Verwacht wordt dat M12 gebaseerd zal zijn op R420 en dat het op 0.11u zal worden gefabriceerd mbv het low-k proces. Verder heeft TSMC bekend gemaakt dat ze bezig zijn met een 0.09u ATi laptopchip die in 2005 zal worden gereleased...
VerwachtLaunch: tweede helft 2004
M24M24 zou ATi's eerste PCI Express mobile chip zijn... of het hier gaat om een mobiele versie van RV380 of eentje gebaseerd op R420 is nog de vraag...
VerwachtLaunch: tweede helft 2004
Afbeeldingslocatie: http://www.oc.com.tw/article/0404/imgs/ati-RANCH-012.jpg
Een eerste blik op.... R420 oftewel Radeon X800
DE GERUCHTENMOLEN
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgR500
R500 ging oorspronkelijk als R400 door het leven. Om bepaalde redenen is R400 echter naar de lange baan geschoven en is R420 er voor in de plaats gekomen. R500 is de eerste stap van ATi richting een unified shadermodel, zodat er dus niet meer gesproken kan worden over architecturen met een bepaalde X pipelines en Y TMUs. Er is in principe 1 grote shaderpool waarin alle pixelshader handelingen alsmede vertexshaderhandeilngen door worden verricht.
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgWaarom werd de echte R400 uitgesteld?
Daar zijn verschillende verklaringen voor. De meest genoemde reden is dat ATi de specs zag van NV40 en tot de conclusie kwam dat R400 overkill was. Men besloot om in plaats van voor vernieuwing te gaan, zich te concentreren op de huidige DX9 performance, aangezien Longhorn, en dus DX10, nog lang op zich laten wachten. Een andere reden is dat ATi zich verkeken had op R500 en dat de architectuur ingewikkelder zou zijn dan verwacht. Hierdoor was het verstandiger om R400 uit te stellen en er op de achtergrond aan te blijven werken, terwijl men de R300 architectuur een flinke boost gaf om als tussenoplossing uitgebracht te worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgR500 release eind 2004?
De laatste tijd horen we steeds vaker dat R420 maar een 'tussenoplossing' is. ATi heeft in de afgelopen 3 jaar zeer hard doorgewerkt aan R500 en volgens insiders is de nieuwe core zo'n beetje af. Volgens een powerpointpresentatie van ATi zouden er snel eigen producten komen die shadermodel 3.0 ondersteunen. Aangezien R420 dit niet ondersteunt, ziet het er naar uit dat R500 er dus sneller aan zit te komen dan verwacht. Data die worden genoemd zijn eind 2004 en/of begin 2005.

OVERIGE ZAKEN
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgFabrikanten van ATi Radeon kaarten
Sapphire
Abit
Asus
Hercules*
Creative
Gigabyte
Club3D
Powercolor
Crucial
MSI

* Hercules is gestopt met het produceren van videokaarten, maar verleent nog wel aftersale service.
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgATi Tweak Tools
Rage3D Tweak - (3.9 versie)
ATiTool - TIP!! Zoek 'veilig' de max van je core en mem!
RivaTuner - Tweak utility incl. SoftRadeon
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgHandige Links
• Officiele ATi website: http://www.ati.com
• Laatste Catalyst Drivers (Cat 4.4): Windows XP
• De grootste online ATi community: http://www.rage3d.com
• Omegadrivers: http://www.driverheaven.net/downloads/index4.htm
• Praten over de laatste 3D ontwikkelingen? http://www.beyond3d.com

Het moge duidelijk zijn dat de meeste dingen nog gebaseerd zijn op geruchten. De first post zal ik dan ook aanpassen naar gelang er meer concrete informatie vrij komt over de nieuwe reeks kaarten van ATi. Aanvullingen, verbeteringen en opmerkingen zijn natuurlijk ook altijd van harte welkom (via mail dan wel in het topic).

[ Voor 110% gewijzigd door CJ op 02-05-2004 23:51 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

mooie post :)

Hmm dat de r500 er snel aan zit te komen maakt mij toch aan het twijfelen of ik nou wel een r420 moet kopen. Ik zit nu met een r9600xt maar die is eigelijk te langzaam voor de rest van mijn pc (1gb ram, 3200+ (doet al 2.4Ghz met lucht)) dus ik wil eigelijk een kaart die ik 2 (misschien 3) jaar goed kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De first post is nog wat leeg, maar het leek me onzinnig om alle geruchten er weer in te zetten als de R420 zo vlak voor de deur staat. Daarom dit keer een grotere focus op R500 in de geruchtenmolen alswel nieuwe kaarten als RV410 en RV370.

Op het moment dat R420 echt uit is zal ik 'm uitbreiden met de goede info. Verder heb ik nog wat handige tools in de faq gezet. Aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor mij is het even afwachten of Zalman etc. weer met een passieve/lownoise koeling voor de x800 komen. Als ze dat doen neem ik er zeker 1 (de Pro waarschijnlijk), anders ga ik eerst ff goed uitzoeken hoeveel geluid de standaard koeling maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 22 april 2004 @ 22:51:
De first post is nog wat leeg, maar het leek me onzinnig om alle geruchten er weer in te zetten als de R420 zo vlak voor de deur staat. Daarom dit keer een grotere focus op R500 in de geruchtenmolen alswel nieuwe kaarten als RV410 en RV370.

Op het moment dat R420 echt uit is zal ik 'm uitbreiden met de goede info. Verder heb ik nog wat handige tools in de faq gezet. Aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom. :)
Jammer dat de opening van deel 2 niet samenviel met de launch vd R420 maar de Startpost is wel weer mooi :)

ps: moet dat plaatje vd X800 niet ietsje omhoog. :? ;) Hij staat nu onder Mobile :?
Anoniem: 93354 schreef op 22 april 2004 @ 22:47:
mooie post :)

Hmm dat de r500 er snel aan zit te komen maakt mij toch aan het twijfelen of ik nou wel een r420 moet kopen. Ik zit nu met een r9600xt maar die is eigelijk te langzaam voor de rest van mijn pc (1gb ram, 3200+ (doet al 2.4Ghz met lucht)) dus ik wil eigelijk een kaart die ik 2 (misschien 3) jaar goed kan gebruiken.
Ik zou gewoon een R420 kopen.
Even ervan uitgaande dat hij minimaal kan concurreren met de nv40 heb je tov je huidige kaart vaak meer dan 2 keer de snelheid. Zo'n prestatiewinst tov een vorige generatie is niet vaak vertoond.

En laten we eerlijk wezen, de R420 is nog niet eens uit! Ik zie die R500 echt niet voor einde 1e kwartaal 2005 verschijnen hoor. En meer dan gehypte geruchten weten we niet. We weten nog niet eens hoe de R420 echt gaat presteren.

Verder beginnen er nu spellen te verschijnen waar die 9600XT behoorlijk zijn tanden op stuk zal bijten. Als je nu veel spellen speelt, regelmatig denkt, hé ik kan wel een snellere kaart gebruiken en je hebt de knaken dan zou ik zeggen: koop er gewoon één en laat die waterkoeling zitten want je hebt meer winst van zo'n R420 :)

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 23-04-2004 10:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
En een Asus dan??? ik vind de koeling van de asus kaarten van ATI ook best goed qua geluidskwaliteit en temperaturen. ik heb zelf een Asus Radeon 9800 Pro met goede prestaties, goede temps en goede geluidproductie zitten.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Vers van de pers van The Inquirer... alhoewel... niet echt vers van de pers want ik had het ook al hier gepost: [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic"[/rml] :P
R420, Radeon X800PRO/XT features new compression

3Dc revealed

By Fuad Abazovic: donderdag 22 april 2004, 21:06

THERE'S ONLY one thing about the new ATI marchitecture that we haven’t reported on yet. ATI calls it 3Dc and it's a new way of compression that this chip will include.
I guess ATI didn’t want us in Canada because it didn’t want us to learn about its new chips and its capabilities too soon.

The last piece of the puzzle is this 3Dc compression that ATI is willing to supply as an open standard and this marchitecture looks very impressive, at least on paper.

3Dc will be able to perform similar level of quality as normal non compressed textures, we learn, but it wont be able to compress all data. It might lose information about light and shadow stuff.

It will certainly speed things up r and R300 marchitecture tweaked up to R420 runs things faster then without. ATI is claiming 8.8 to 1 compression for R300 if I remember correctly and it was always rather good with these optimisations. However, I'd urge caution about these claims, as the R300 could compress data in 8.8 to 1 ratio only if you were talking about a black screen with information about only the black shade.

It's another piece of BlueCrystalKit to make your 950/1000MHz memory look better, that's for sure.
toon volledige bericht
http://www.theinq.net/?article=15487

Oh and Anandtech raadt mensen aan niet te snel een GeForce6800Ultra te kopen en misschien nog even te wachten....
I've always said that it doesn't make sense to upgrade your video card until you've seen what both manufacturers have put forth. This methodology works extremely well since ATI and NVIDIA have relatively similarly timed product cycles. I've seen a number of people preparing to upgrade their computers based on the GeForce 6800 Ultra results we've published recently, but what I'd caution here is the same thing we've been saying for a long time - wait. At worst, you'll wait less than a month and be greeted with another NV30, at best, you'll save yourself some money :)

I won't tell you which one the outcome will be, but I'd just caution you to wait, just a little bit longer - we're finally upon the home stretch. Now if we could only get some good next-generation content to take advantage of these cards.
http://www.anandtech.com/weblog/index.html?bid=90

Dus een maandje wachten kan leiden tot een NV30 fiasco of je kan veel geld bespaard hebben... Maar hij wil niet zeggen welke uitkomst... Lijkt mij dus dat of R420 goed presteert voor minder geld dan NV40.... Of zou R420 toch een fiasco worden na alle leaks van de afgelopen paar dagen... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CJ op 22-04-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04 21:30

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik had deze nog niet gezien, dus ik gooi hem er maar even tegenaan, dit is vertaald uit het pools van het verslag over die tech, day van ATi:
The next day, the 15th, started with a presentation highlighting ATI’s new demo, which will promote the R420. At the moment we can’t talk about it, but I’m sure you’ve at least heard about its heroine ;-) This demo made a much bigger impression on us than Nvidia’s mermaid.
:D

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nou als Anand zegt dat je moet wachten, dan is het mij wel duidelijk.
De X800 gaat de 6800 verslinden !!

(Anand is over het algemeen vrij pro nVidia, dat laatste artikel over de mislukking van de nv30 maakte dat weer duidelijk als je de draad op b3d erover naleest ;) )

Benieuwd of die nieuwe compressie techniek nog wat oplevert voor mijn Radeon 9800 :?

[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 23-04-2004 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446

CJ schreef op 22 april 2004 @ 23:30:

Oh and Anandtech raadt mensen aan niet te snel een GeForce6800Ultra te kopen en misschien nog even te wachten....

[...]

http://www.anandtech.com/weblog/index.html?bid=90

Dus een maandje wachten kan leiden tot een NV30 fiasco of je kan veel geld bespaard hebben... Maar hij wil niet zeggen welke uitkomst... Lijkt mij dus dat of R420 goed presteert voor minder geld dan NV40.... Of zou R420 toch een fiasco worden na alle leaks van de afgelopen paar dagen... ;)
hjs schreef op 23 april 2004 @ 06:14:
Nou als Anand zegt dat je moet wachten, dan is het mij wel duidelijk.
De X800 gaat de 6800 verslinden !!

(Anand is over het algemeen vrij pro nVidia, dat laatste artikel over de mislukking van de nv30 maakte dat weer duidelijk als je de draad op b3d erover naleest ;) )

Benieuwd of die nieuwe compressie techniek nog wat oplevert voor mijn Radeon 9800 :?
Anand zegt dus niet dat de R420 beter gaat presteren of dat de 6800 een fiasco gaat worden. Hij waarschuwt tegen overhaaste aankopen. Hij raadt mensen de kat eerst uit de boom te kijken. Dit doet hij overigens altijd. Maar goed, waarom je nu weer quotes over Nvidia moet gaan aanhalen is mij een raadsel. Dit is tenslotte een topic over ATI. Zou jij moeten weten, je hebt het gestart;)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 23-04-2004 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-01 21:04
Anoniem: 82446 schreef op 23 april 2004 @ 06:52:
[...]

[...]

Anand zegt dus niet dat de R420 beter gaat presteren of dat de 6800 een fiasco gaat worden. Hij waarschuwt tegen overhaaste aankopen. Hij raadt mensen de kat eerst uit de boom te kijken. Dit doet hij overigens altijd. Maar goed, waarom je nu weer quotes over Nvidia moet gaan aanhalen is mij een raadsel. Dit is tenslotte een topic over ATI. Zou jij moeten weten, je hebt het gestart;)
Die quote gaat evengoed de X800 aan, dus een beetje onzin WC Eend.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De spanning wordt iig weer lekker opgedreven ! :)

Ik weet iig wel dat mijn centjes op de bank blijven totdat ik de benches van de X800 serie heb gezien.

BTW Anand poste vlak voor de introductie vd 6800 een stukje op zijn weblog waaruit je kon afleiden dat nVidia dit keer wel een goede kaart had neergezet. En dat is uitgekomen.

Nee, ik denk dat als Anand zo iets schrijft dat daar best meer achter kan zitten.... Ze staan daar onder NDA dus ze weten echt wel wat hoor! Bovendien hebben ze gezien de introductie per 26 april of 4 mei wellicht de X800 al in huis....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje offtopic misschien. Maar mogen al die review sites de hardware die ze opgestuurd krijgen eigelijk houden of moeten ze dat weer terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 93354 schreef op 23 april 2004 @ 09:33:
Een beetje offtopic misschien. Maar mogen al die review sites de hardware die ze opgestuurd krijgen eigelijk houden of moeten ze dat weer terugsturen?
Ik zie dat Tnet af en toe hardware tot z'n beschikking krijgt, maar het meeste moet gewoon weer terug naar de leverancier of verkoopadressen.

Niet alles, maar ik denl dat zo'n Ultra op X800 terug moet (alhoewel je uiteraard met een vorm van Beta-versie te maken hebt, de eerste pannenkoeken zijn ook vaak niet lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 93354 schreef op 23 april 2004 @ 09:33:
offtopic:
Dat ligt er een beetje aan. Bij de GeForce6800Ultra gingen er bijvoorbeeld geloof ik maar een stuk of 2 naar Engeland. Dave Baumann van Beyond3D werd gevraagd of hij zijn exemplaar door wilde sturen naar een andere Engels site, zodat die hem konden testen.

Afhankelijk van het aantal exemplaren zullen reviewsites ze dus mogen houden of terug moeten sturen. En bij de NV40 waren er dus duidelijk niet veel in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hilbert van Guru3d heeft wel eens mensen van Gainward op de stoep gehad, omdat hij een kaart niet wou terug sturen :P

Ik weet van Slashhead dat hij ze ook altijd terug stuurt naar C!T.
Sommige kaarten blijven wel eens wat langer liggen, maar die gooit hij dan na verloop allemaal in een doos en stuurt het op.
Natuurlijk krijgt hij wel weer reference kaarten van C!T zodat hij wat te verglijken heeft in een review ;)

[ Voor 57% gewijzigd door hjs op 23-04-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik begin maar eens een hardware site, bespaart me 400 euro elke 6 maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124 schreef op 23 april 2004 @ 13:31:
Ik begin maar eens een hardware site, bespaart me 400 euro elke 6 maanden :P
idd wou net zeggen :P en als ze hem terug willen zeg je gewoon dat de tgp hem kwijt is geraakt dat gebeurt daar toch zo vaak als ik weet niet wat en dan stuur je hem na 6 maanden alsnog op als je weer een niewe kaart heb gehad ;) hebben ze hun kaart toch nog terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Een erg interessante site om te volgen http://www.ati-news.de

Hij is alleen wel in het Duits :(

Een preview van de X800XT http://www.rage3d.de/forum/ltopic13487.html, moet je wel met een korreltje zout nemen ;) (is een speculatie), maar als de waardes kloppen weet ik wel wat mijn volgende kaart wordt :9~

[ Voor 60% gewijzigd door SI4live op 23-04-2004 20:37 ]

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat de pro echt sneller word dan de ultra van nvidia, ik denk niet dat het veel zal schelen (paar fps) maar om nou te zeggen dat ie 10fps sneller is dan de ultra dat geloof ik niet. Hoe komt die gast op dat forum eigelijk aan die waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Bij the inq stond ook een artikel dat de X800pro ongeveer even goed zou presteren als de 6800ultra en dat de X800XT erover heen zou gaan, dit geeft een dergelijke beeld weer.
Maar totdat de R420 echt word uitgebracht moet we dit met een korreltje zout nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.de/img/x800_3dmark.png
Zoiets dus. Er is een heel rijtje benches en in alle benches staat de 9800XT, de Ultra5950, het beest 6800 en dus de Pro en XT opgenomen. Indien de benches kloppen (die van de 6800 enz kloppen allemaal), dan is deze ronde zeker voor Ati. (nog los van een nieuw driverschandaal van nvidia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Laatst online: 26-04 15:02

stunter

Die benchmarks is allemaal gokwerk is niet getest dus neem maar met een korrel zout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Laatst online: 26-04 14:02

epo

idd nog niks concreet, even afwachten nog dus.

[ Voor 78% gewijzigd door epo op 23-04-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
http://www.gamers-depot.com/interviews/dx9b/001.htm

interessant als je de PS3.0 discussie nog herinnert
Novalogic's Mark Davis komt nogal zwak over, ik heb al papers gezien die true per-pixel ray tracing doen in PS2.0 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Moet je ook met een korreltje zout nemen, want bijna al die developers die ze hebben geïnterviewd zijn een beetje pro-nVidia...

En is het waar dat ps3.0 pas 'geactiveerd' kan worden wanneer directx 9.0c verschijnt, hoe lang gaat dat dan ongeveer duren, want ik wil wel eens zien (kwa beeldkwaliteit en kwa performance) wat de verschillen nou echt zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door SI4live op 23-04-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00085041.jpg

een Radeon 9800XT of een Radeon X800??

[ Voor 43% gewijzigd door oeLangOetan op 25-04-2004 16:32 . Reden: betere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=11801

De Radeon X800SE lijkt een 256-bit bus te krijgen (volgens DB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 09:35
oeLangOetan schreef op 24 april 2004 @ 10:13:
[afbeelding]

een Radeon 9800XT of een Radeon X800??
Als ik me niet vergis is dat een x800 :)

Edit:

Als ik er Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2003q3/radeon-9800xt/9800xt-top.jpgbij neem lijkt het toch een 9800xt te zijn, waar het plaatje van de x800 koeler opgesoept is ! :r

[ Voor 28% gewijzigd door Bliep op 24-04-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Killerhond schreef op 24 april 2004 @ 11:32:
[...]

Als ik me niet vergis is dat een x800 :)

Edit:

Als ik er [afbeelding]bij neem lijkt het toch een 9800xt te zijn, waar het plaatje van de x800 koeler opgesoept is ! :r
De koeler loopt ook over de geheugenchips wat de de x800 niet het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Is het zo gek dan dat ze daar al mee bezig gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
nog +- 18maanden voor de eerste tapeout van de R600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
shuogg schreef op 25 april 2004 @ 14:35:
[...]

Is het zo gek dan dat ze daar al mee bezig gaan?
Eh nee ik mag het toch melden :?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Hacku schreef op 25 april 2004 @ 18:32:
[...]

Eh nee ik mag het toch melden :?
Meer bedoelt @ the Inquirer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
ATi R420 GDC Demo's te bekijken op
http://www.ati.com/developer/gdc_video.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik dacht dat het echt allemaal nieuwe demo's waren van R420 in actie. Maar het waren de videos die ik al gezien had. :'(

De video van "Save The Nanosecond" geeft een hele extra dimensie aan de powerpointpresentatie die gelekt was. Ik vond 't nu opeens een stuk begrijpelijker. :7

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 25-04-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:42
CJ schreef op 25 april 2004 @ 22:14:
[...]

Ik dacht dat het echt allemaal nieuwe demo's waren van R420 in actie. Maar het waren de videos die ik al gezien had. :'(

De video van "Save The Nanosecond" geeft een hele extra dimensie aan de powerpointpresentatie die gelekt was. Ik vond 't nu opeens een stuk begrijpelijker. :7
welke demensie, hoe en wat. Of moeten we eerst allemaal die presentatie kijken van een uurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 21:51

T.T.

Sowieso

roedie schreef op 25 april 2004 @ 23:41:
welke demensie, hoe en wat. Of moeten we eerst allemaal die presentatie kijken van een uurtje :P
Net gekeken, was niet zo veel bijzonders. Vrij technisch, met veel logische optimalisaties. Viel me overigens wel op dat de zaal maar een lauw applaus gaf na afloop en niet op z'n grappen inging :)

De "gelekte presentatie" staat hier

[ Voor 21% gewijzigd door T.T. op 26-04-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
stukje wat ik ook mooi vond, 512 mb -> people love it :P, zegt ie zo tussen door...
en idd helemaal geen vragen :D

[ Voor 19% gewijzigd door roedie op 26-04-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het is vandaag de 26ste, maar ik denk dat we helaas moeten wachten tot 4 mei. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Richard Huddy over die ballon tijdens de Save The Nanosecond presentatie:

"This balloon is fantastic! Almost exactly the same density as air..."

Heeft er niets mee te maken, maar toch zegt 'ie het even.
Prachtig :D

[ Voor 23% gewijzigd door Rone op 26-04-2004 01:28 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op 26 april 2004 @ 00:47:
Het is vandaag de 26ste, maar ik denk dat we helaas moeten wachten tot 4 mei. :'(
Wacht nog even tot vanavond, die gasten liggen nog te maffen ;) ginder is het nl nog nacht.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

r00n187 schreef op 26 april 2004 @ 01:28:
Richard Huddy over die ballon tijdens de Save The Nanosecond presentatie:

"This balloon is fantastic! Almost exactly the same density as air..."

Heeft er niets mee te maken, maar toch zegt 'ie het even.
Prachtig :D
Ja idd best humor. Presentatie zelf ook interessant. Alleen na een minuut of tien heb ik hem afgezet want ik werd helemaal gek van dat voortdurende gekuch van die vent. Om de twee zinnen een kuch.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 24-04 14:34

edward2

Schieten op de beesten

Wanneer eindigt nou die NDA, vandaag of de 3e of 4e? De 4e lijkt me al sterk trouwens, ivm dodenherdenking.

Nog een quote van Mufu, ik weet niet of hij echt meent en of het ergens op gebaseerd is:
quote: MuFu

[...]
Still much faster than nV when running full precision shaders in the vast majority of cases; sometimes by ~100% in synthetic benchmarks (and that's just the X800 Pro, heh). How's that? :)

[ Voor 70% gewijzigd door edward2 op 26-04-2004 12:37 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op 26 april 2004 @ 12:31:
Wanneer eindigt nou die NDA vandaag of de 3e of 4e? 4e lijkt me al sterk trouwens, ivm dodenherdenking.
Daar hebben ze volgens mij in Amerika maling aan... Het is "Nationale" dodenherdenking en Amerika/Canada is toch niet echt meer 'nationaal'. ;)

Ik ga er van uit dat het de derde of vierde is, aangezien dan ook WinHEC 2004 is en ATi daar ook aanwezig is en bv de big man Dave Orton ook aanwezig zal zijn om een presentatie te geven. http://www.ati.com/companyinfo/events/winhec/index.html

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 26-04-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

CJ schreef op 25 april 2004 @ 22:14:
[...]

Die Richard Huddy mag wel eens een lesje "presenteren" krijgen... want hij loopt maar te ijsberen en ... well.. alsof hij zich niet lekker voor in het publiek. Ook zijn gekuch dat erop wijst dat hij "on the fly" bezig is met de informatie bij elkaar te assemblen in zijn hoofd. Hij kan wel een glas water bij zijn presentaties gebruiken.

Hij kijkt ook vaak naar beneden..een ander teken dat hij liever niet voor veel mensen een presentatie houd. Schouders laag als een dier dat zich onderdanig voordoet.

Maar op zich een erg interresante presentatie...dat zeker....

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 26-04-2004 12:56 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
swampy schreef op 26 april 2004 @ 12:52:
Die Richard Huddy mag wel eens een lesje "presenteren" krijgen... want hij loopt maar te ijsberen en ... well.. alsof hij zich niet lekker voor in het publiek.
Wat denk je van de camera-man? Die moet hem continu volgen :D
Zoals je ziet houdt hij hem de hele tijd perfect in beeld; en dat een uur lang!

offtopic:
Maar nu gaan we dus een tikkeltje offtopic :X

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 26-04-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

r00n187 schreef op 26 april 2004 @ 12:56:
[...]

Wat denk je van de camera-man? Die moet hem continu volgen :D
Zoals je ziet houdt hij hem de hele tijd perfect in beeld; en dat een uur lang!
Inderdaad, ik denk dat na 3 lessen in presenteren dat die klassieke fouten al niet meer voorkomen, ook een glas water geeft je een paar seconden om na te denken. En de mensen die naar je presentatie krijgen een een paar seconden de kans om na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
swampy schreef op 26 april 2004 @ 12:59:
Inderdaad, ik denk dat na 3 lessen in presenteren dat die klassieke fouten al niet meer voorkomen, ook een glas water geeft je een paar seconden om na te denken. En de mensen die naar je presentatie krijgen een een paar seconden de kans om na te denken.
Klopt. Ik zag hem wel éénmaal een slok nemen uit een flesje water :P

Ook aan het einde: "I apologize for not being John Carmack demo'ing Doom3 for you." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als je dacht dat die presentatie erg was, moet je de rest ook even kijken, en dan snap ik meteen waarom we, bij mijn opleiding, zo belachelijk vaak moeten presenteren over technische zaken bij onderzoek enzo. Op die manier leer je een stuk beter een verhaal aan elkaar te brijen wat toch nog interressant is en toch zijn informatie waarde behoud. Er zitten echt een aantal drama's tussen, niet normaal. Lopen te ijsberen, kijken niet naar het publiek, staan lang te "uhmen" en vertellen dan heel snel wat er op een slide staat, veel te snel soms. Alsof ze die sheats nog nooit gezien hebben en het zo ff opdreunen, want regelmatig vertellen ze letterlijk wat er op de slide staat en dat is toch wel presentatie 101: LEES NOOIT letterlijk je slides voor, dan ben je je publiek bij slide 2 al kwijt. daar komen mensen niet voor.

Die demo over ambient lighting is ook een drama, veel te donker, lijkt me toch dat je dat beter voorbereid zodat het goed te zien is? Hij bied dan wel zijn excuses aan, maar je laat mensen niet een paar 100 of misschien wel 1000 kilometers reizen om een slechte presentatie te geven, waar een demo in gebruikt wordt waarop niets te zien is omdat het veel te donker is:? "You can see the perfect soft shadowing" (oid) NEEj dat kunnen we niet want het is godgruwelijk donker gek!

[ Voor 3% gewijzigd door The PyroPath op 26-04-2004 13:50 ]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

oeps

[ Voor 100% gewijzigd door The PyroPath op 26-04-2004 13:50 ]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The_PyroPath schreef op 26 april 2004 @ 13:48:.....
"You can see the perfect soft shadowing" (oid) NEEj dat kunnen we niet want het is godgruwelijk donker gek!
ROFLOL 8)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 15:33

Pubbert

random gestoord

Échte schauduws zijn ook donker hoor :+

Maar heb hier geen geluid, zal straks eens ff kijken :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Laatst online: 16-10-2024
ze zouden vandaag toch met de specificaties komen of is dat uitgesteld?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ze vandaag komen dan zal het wel savonds zijn maar ik denk dat het 4 mei word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Eigenlijk bizar dat er helemaal geen benchmark is uitgelekt ofzo. Wat dat betreft houdt ATI de boel goed geheim.

I'm dying to see something. :L+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 38733 schreef op 26 april 2004 @ 16:44:
Eigenlijk bizar dat er helemaal geen benchmark is uitgelekt ofzo. Wat dat betreft houdt ATI de boel goed geheim.

I'm dying to see something. :L+ :P
Everybody is!

Ati's stilte betekent meestal iets goeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 12:06
Of misschien zit Ati sinds 2 weken al stilletjes in een hoekje uit te huilen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, met die 2 weken uitstel hopen ze er nog wat extra megaherzjes uit te persen om niet helemáál voor lul te staan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 26-04-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat als het maar om een paar mhzen zou gaan dat ze het dan veel zou uitmaken, die kan je er vast zo bijpersen. Mjah ik denk dat ati wel wat moois in huis heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Anoniem: 93354 schreef op 26 april 2004 @ 17:14:
Ik denk niet dat als het maar om een paar mhzen zou gaan dat ze het dan veel zou uitmaken, die kan je er vast zo bijpersen. Mjah ik denk dat ati wel wat moois in huis heeft :)
Maar of het zo mooi is als de NV40.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

shuogg schreef op 26 april 2004 @ 17:16:
[...]

Ach denk aan het als een western, nvidia staat klaar bij het plein...en ati moet nog komen..en het is 10 voor twaalf.....

Hehehe...juistem, ati heeft nog de tijd.... hehehe, maar de shooter zal er van komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
shuogg schreef op 26 april 2004 @ 17:16:
[...]

of mooier :P, maar nog 8 dagen... Dus laten we maar niet verder gaan met dit half offtopic geblaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Laatst online: 16-04 11:10

Dax

Waar blijven die specs :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
X-Bit Labs heeft de 'specs' van de X-Box2 online gezet... daarin staan naast de CPU specs ook de GPU specs... dus van ofwel R500 dan wel R600... Zoals het er naar uit ziet zijn dit de specs van R500.

http://www.xbitlabs.com/m...4/xbox2_scheme_bg.gif&1=1

GPU Performance Overview
* 500+ Mhz
* 48 ALU ops per cycle
* 16 bilinear texture fetches per cycle
* 16 PS input interpolates per cycle
* VS and PS load balanced
* Max throughputs per cycle: 1 vertex, 1 triangle, 2 2*2 pixel quads + Z/Stencil
* 10 MB eDRAM
* Bandwith 10 GB/s from L2 + 22,4+ GB/s from main memory peak bandwith

Op B3D zijn ze er weer lekker op los aan het speculeren/gokken. Zo wordt er bv gesproken over 3 shaderunits per pipe (NV40 heeft er 2), en de "VS and PS load balanced" duidt er op dat ze duidelijk gaan voor de unified shader architectuur ipv de standaard X pipelines met Y TMUs.
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=11883

Overigens heeft nVidia in het interview met Tony Tamasi toegegeven dat ze inderdaad alles meetellen bij het tellen van de transistors.
TR: We've heard that the GeForce 6800 Ultra GPU is 222 million transistors. How do you guys count transistors? Do you count all SRAM/cache, etc?

Tamasi: The only way we really know how to give an accurate transistor count is to count up all transistors on the chip, and that's everything. So that number includes caches, FIFOs, register files. It's all transistors. It's not just logic transistors.
http://www.techreport.com/etc/2004q2/tamasi/index.x?pg=1

En ATi telt geloof ik alleen de "logic transistors" bij het vermelden van het transistor aantal. Zou je dus alleen de logic transistors tellen van NV40, dan kom je dus een stuk lager uit... en dan lijkt die 160-180 miljoen transistor tellende R420 core opeens niet meer zo klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Meer OFFICIEEL nieuws van ATi. :)
Digital Wanderer had een leuk briefje geschreven naar ATi over dat hij een hart aanval zou krijgen als-ie niet wat nieuws te horen kreeg... Dus schreef Patricia Mikula hem 2minuten later een briefje terug met wat 'details' over R420....
OK take a deep cleansing breath, in and out... Think calming thoughts....

I don't know where this 26th date came from (to be honest it was never the 26th). So, you won't hear anything from anyone under NDA today. But, I don't want you to suffer unnecessarily, so here are a few details to tide you over.

1) The board is red :)
2) There will be an X in the name (maybe even 2)
3) You won't be disappointed in the performance
4) You will still be able to run it in your shuttle
5) It won't consume as much power the space shuttle (or a competitor's card for that matter)
6) Did I mention that the board is red?

Hope that keeps you sane for the next little while. Have patience my friend - it will be worth the wait :)

Patti
Bron: http://69.93.88.162/forum/viewtopic.php?p=68456#68456

Leuk dat punt 5 nu bevestigd wordt... dus minder stroomverbruik dan NV40... :)

offtopic:
Dit had eigenlijk een edit moeten zijn van het vorige bericht, maar ik drukte het verkeerde knopje in. :/

[ Voor 49% gewijzigd door CJ op 26-04-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Nog net de 26e wat nieuws _O_
En wat voor nieuws O+

Rode PCB O+
Heeft m'n Hercules 3D prophet 9700 pro ook, hoorde trouwens dat dat ongewoon is :)

[ Voor 49% gewijzigd door shuogg op 27-04-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
shuogg schreef op 27 april 2004 @ 00:06:
Rode PCB O+
Heeft m'n Hercules 3D prophet 9700 pro ook, hoorde trouwens dat dat ongewoon is :)
Yep. Het is ongewoon (Hercules had een tijdje problemen met eigen (blauwe) PCB, dus stuurde ATi wat eigen PCBtjes naar Hercules toe die ze voorzag van eigen heatsinks en cooler).

Maar ik heb 'm ook in het rood. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 19-04 20:54
**hier stond een pic die niets toevoegde en flamerig opgevat kon worden **

Modbreak:

Humor mag altijd, maar lees ff de [fq=forumgedrag]GoT Huisregels[/faq]- een pic zonder enige toelichting dumpen als enige post in een topic is wel erg zwak. Op niveau discussieren graag :o

[ Voor 87% gewijzigd door dion_b op 27-04-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ach ja, de reclame poster van de FX5800 Ultra!

Ati heeft vaak Elegante koelings oplossingen..of mega simpele fans ( een 9800 Pro met standaard fan..dat werkt niet lekker )

Mmm, zelfs schijnbaar goed te gebruiken in een shuttle... damn... :-p

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 27-04-2004 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattiwatti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb niet echt de moeite genomen om te kijken of dit al gepost was, maar goed.

Onofficiële X800 Pro en XT benchmarks:
http://www.rage3d.de/forum/ftopic597.html

Het topic is in het Duits, maar de benchmarks moeten te lezen zijn :)
Kijk zelf maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je wat verder naar boven scrollt zie je ze al staan ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattiwatti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
Inderdaad, ik zie het. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

CJ schreef op 27 april 2004 @ 00:10:
[...]

Yep. Het is ongewoon (Hercules had een tijdje problemen met eigen (blauwe) PCB, dus stuurde ATi wat eigen PCBtjes naar Hercules toe die ze voorzag van eigen heatsinks en cooler).

Maar ik heb 'm ook in het rood. :D
Ik dacht dat hercules ging stoppen met het maken van videokaarten?
Of zit ik er nu helemaal naast want ik had toen ergens op de frontpage gelezen.
Maarja als ze niet stoppen is dat alleen maar fijn want hun garantie afhadeling is echt toppie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Je zit er idd niet naast, Hercules is gestopt met het maken van videokaarten..

nieuws: Hercules stapt uit LCD- en videokaartenmarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op 26 april 2004 @ 23:39:
X-Bit Labs heeft de 'specs' van de X-Box2 online gezet... daarin staan naast de CPU specs ook de GPU specs... dus van ofwel R500 dan wel R600... Zoals het er naar uit ziet zijn dit de specs van R500.

http://www.xbitlabs.com/m...4/xbox2_scheme_bg.gif&1=1

GPU Performance Overview
* 500+ Mhz
* 48 ALU ops per cycle
* 16 bilinear texture fetches per cycle
* 16 PS input interpolates per cycle
* VS and PS load balanced
* Max throughputs per cycle: 1 vertex, 1 triangle, 2 2*2 pixel quads + Z/Stencil
* 10 MB eDRAM
* Bandwith 10 GB/s from L2 + 22,4+ GB/s from main memory peak bandwith
Als dit waar is is dit de grootste, vroege leak dat ik ooit heb meegemaakt

48 ALU ops per cycle!!! nVidia heeft een nieuw performace doel :p

Hopelijk is dit de R500, dan kunnen wie die kaart al tegen begin volgend jaar verwachten!

/edit
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=11891

Dit is niet de R600, een VPU gebaseerd op de R500 dus, dat belooft!

[ Voor 8% gewijzigd door oeLangOetan op 27-04-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

oeLangOetan schreef op 27 april 2004 @ 12:17:
[...]

3.0 is a big tease - you can *almost* do a lot of really cool stuff, but not quite. 4.0 addresses these issues -Ilfirin
PS quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 24-04 14:34

edward2

Schieten op de beesten

Volgens mij bedoelt hij geen nieuwe visuele features in SM3, wat niet gelijk betekend dat er dan gelijk geen voordelen meer aan vastzitten.

Zie:

http://www.microsoft.com/...shadermodel30_NVIDIA.mspx

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Laatst online: 26-04 15:02

stunter

mattiwatti schreef op 27 april 2004 @ 07:07:
Ik heb niet echt de moeite genomen om te kijken of dit al gepost was, maar goed.

Onofficiële X800 Pro en XT benchmarks:
http://www.rage3d.de/forum/ftopic597.html

Het topic is in het Duits, maar de benchmarks moeten te lezen zijn :)
Kijk zelf maar...
Als je nog verder terug leest weet je dat ze nep zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
over de vertex shaders maar eigenlijk ook over de pixel shaders
/edit
eigenlijk over het feit dat je zelf met de VS3.0 bijna gelijk is aan VS2.0 en dat de texture mogelijkheden niet voldoende zijn

[ Voor 27% gewijzigd door oeLangOetan op 27-04-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
oeLangOetan schreef op 27 april 2004 @ 12:17:
[...]

/edit
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=11891

Dit is niet de R600, een VPU gebaseerd op de R500 dus, dat belooft!
DB weet het wel spannend te maken. Op 5 mei wordt er dus meer bekend gemaakt over R500? Of krijgen we dan meer te horen over R600? Of over de X-Box2 chip? :?
Posted by Dave Baumann:
You'll find out why - May 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76476

kunnen we die PRE benchmarks wel betrouwbaar noemen?
ik dacht het niet hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 17:26
Ja idd, ik dnek dat alels pas met zekerheid te zeggen is als die kaartjes allemaal echt uit zijn en gewoon goed getest zijn. :)
*wacht met spanning af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op 27 april 2004 @ 13:44:
[...]

DB weet het wel spannend te maken. Op 5 mei wordt er dus meer bekend gemaakt over R500? Of krijgen we dan meer te horen over R600? Of over de X-Box2 chip? :?

[...]
voor een halve seconde dacht ik dat de R420 niet bestaat en dat men toch gewoon de R400 gaat lanceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
oeLangOetan schreef op 27 april 2004 @ 16:09:
[...]

voor een halve seconde dacht ik dat de R420 niet bestaat en dat men toch gewoon de R400 gaat lanceren
Nou, die halve seconde heb ik dan met je gedeeld... want door alle opmerkingen dacht ik ook precies hetzelfde.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
http://www.beyond3d.com/f...=0&postorder=asc&start=60

W00t de nieuwe temporal AA van ATi, tot 18x
o ja 18x Taa met de performance hit van 6x aa _/-\o_
OOK OP DE R300

/edit
hoe het werkt?
ATi doet een x aanal sampels per frame (2,4 of 6), op bepaalde posities
deze posities veranderen ze in het volgende frame en eventueel in het frame dat daarop volgt, deze 3(of 2) frames worden dan samengevoegt (met v-sync).
Hiervoor is natuurlijk een hoge framerate nodig.

[ Voor 74% gewijzigd door oeLangOetan op 27-04-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Als R420 snel genoeg is, dan zou dit geen probleem moeten zijn. Ik bedoel, als je alles op 60 fps kan spelen met 18x temporal AA... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

18x FSAA ... wauw.... als het werkt... lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
swampy schreef op 27 april 2004 @ 17:03:
18x FSAA ... wauw.... als het werkt... lekker!
net geprobeerd, het werkt in FSAA-tester nu nog wat games probreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

oeLangOetan schreef op 27 april 2004 @ 17:04:
[...]

net geprobeerd, het werkt in FSAA-tester nu nog wat games probreren
Mmm schijnt op zich te werken..maar.... niet in elke situatie stabiel of mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ben nogal noob op dit gebied maar wat heb ik aan dat programma? Een paar stippen in blokjes, je kan het een beetje verschuiven ed...
Hoe zet ik het aan in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik vind dit toch wel iets wat prijzenswaardig is... er kan nu tenminste niemand meer zeggen dat ATi niet vooruitstrevend is, en alleen maar achter de feiten aan loopt. Dat het ook nog werkt op oudere DX9 kaarten is natuurlijk ook helemaal perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Na de nieuwe AA op verschillende games te hebben getest moet ik zeggen dat mooi is maar ook mindere kantjes heeft.

Eerst even iets over naamgeving, de Taa ga ik niet meer bestempelen als bv 18x maar 6xT3, hiermee bedoel ik 6x en 3 veranderingen van het patroon.
Er zijn 2 modie, T3 en T2, twee of drie veranderingen van het patroon. Hoe hoger de framerate hoe hoger je die mode kunt zetten om betere kwaliteit te verkrijgen.

Het neveneffect van Taa is dat de randen aan het dansen gaan, dit wordt echter alleen zichtbaar als je een framerate hebt lager dan 60fps (bij T3 is nog meer wenselijk). Vooral bij 2x AA gaan de scherpe lijntes snel aan het dansen, hoe hoger het aantal basis samples hoe de lijnen dansen.

Het grote voordeel van Taa is dat er (bijna, <2%) geen performance drop is.
Door wat te testen met vooral UT2003 vond ik dat 2xT2 en 2xT3 heel mooi zijn bij hoge frames maar dat woog niet op tegen de 'artifacten' bij lage framerates (met men R9700Pro werd het bij drops tot 30FPS echt storend)
4xT2 is een goede kwaliteitsverbetering zelfs bij een lagere FPS, T3 geeft geen kwaliteitsverbetering over T2.
6xT2 kun je zien als een goede verbetering over de gewone 6x zelfs bij lagere FPS (30-45) zijn de dansende lijnen alleen zichtbaar als je er echt op let (als je stil staan en bv de horizon analyseert). 6xT3 werkte niet
De Taa is een kwaliteitsvergetering voor spelen die zelf met AA nog hoge framerates hebben. 4xT2 en 6xT2 zijn de beste van de nieuwe modi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Als ik eerlijk ben hoef ik echt geen hogere AA. Als ik fps speel gaat alles heel snel. En meeste kaarten zijn toch voornamelijk gemaakt voor fps (shooters). Je gaat niet stil zitten, een hoekje opzoeken wat het strakst tegen horizontaal of vertikaal aan zit, an dan kijken hoe mooi je fsaa wel is. toch? Ik vind dat de 6xfsaa van ati wel bijna wel het perfecte nadert voor huidige dingen.

[ Voor 24% gewijzigd door roedie op 27-04-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Xrenity schreef op 27 april 2004 @ 17:18:
Ben nogal noob op dit gebied maar wat heb ik aan dat programma? Een paar stippen in blokjes, je kan het een beetje verschuiven ed...
Hoe zet ik het aan in games?
Wachten tot de volgende Cat's of de met regedit:
You enable it by creating/modifying the STRING value:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{SOME_GUID}\0000\TemporalAAMultiplier

where SOME_GUID (and maybe the 0000) can change depending on the installation (you should check all of them to make sure you are changing the right one).
en dan de PC herstarten (gewoon D3D driver reloaden helpt niet bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:29

Nik

Ik snap er niet veel van hoor :S Ik ben dan geen leek, maar dit is wel erg onduidelijk uitgelegd, die kerels typen daar maar magertjes engels. iemand die het stap voor stap uit kan leggen wat ik moet downloaden / editen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
roedie schreef op 27 april 2004 @ 21:05:
Als ik eerlijk ben hoef ik echt geen hogere AA. Als ik fps speel gaat alles heel snel. En meeste kaarten zijn toch voornamelijk gemaakt voor fps (shooters). Je gaat niet stil zitten, een hoekje opzoeken wat het strakst tegen horizontaal of vertikaal aan zit, an dan kijken hoe mooi je fsaa wel is. toch? Ik vind dat de 6xfsaa van ati wel bijna wel het perfecte nadert voor huidige dingen.
Als ik het goed heb, is het leuke aan Temporal AA het volgende....

Temporal AA maakt het mogelijk om bijvoorbeeld de kwaliteit van 6xAA te hebben, maar dan met de performance van bijvoorbeeld 2xAA (namelijk 2xAA + T3). Of 4xAA kwaliteit met de performance van 2xAA (namelijk 2xAA + T2).

Dit is mogelijk omdat er bij bij 2xT2, 2 verschillende 2xAA-sample patronen zijn waar tussen elk frame gewisseld wordt. Bij 2xT3 worden er 3 verschillende 2xAA-sample patronen gewisseld, zonder een echte performancedrop. Bij de 2xAA modes heb je echter wel een hoge fps nodig, aangezien je anders de lijnen ziet 'dansen'.

Daarnaast zijn er ook modi die uitstijgen boven de huidige 6xAA (6xT2 en 6xT3).

Als je al tevreden bent met 6xAA dan kan je dus straks een hogere kwaliteit AA krijgen met dezelfde snelheid als de 6xAA die je nu gewend bent. Dus je krijgt een betere IQ... gratis en voor niets.... en dat is toch wat we allemaal eigenlijk willen? :)

Zou dit de reden zijn waarom een aantal mensen (zgn, 'in the know') er zo zeker van zijn dat de R420 flink over de NV40 heen zal walsen met AA? ATi hoeft alleen maar 4xT te doen (dus 2xAA + T2) om dezelfde beeldkwaliteit (of misschien nog wel beter) te krijgen als een NV40 op 4xAA. :o

Nadeel is wel dat je Temporal AA niet kan vastleggen op screens, aangezien er op elke frame een ander samplepatroon wordt gebruikt, terwijl dit bij MSAA/SSAA op elk frame hetzelfde samplepatroon is.

Btw, leuk plaatje om de tijd mee te doden... Far Cry op een X800XT met 3Dc en 6xT3 AA. ;)
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/TwinkeMasta-FC_2.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door CJ op 28-04-2004 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de 2xAA modes heb je echter wel een hoge fps nodig, aangezien je anders de lijnen ziet 'dansen'.
Ok, maar praktisch gezien heb ik er dan weinig aan want;

Voorbeeldje. Ik draai Far Cry nu met 6xFSAA, en dat werkt vlekkeloos als
ik veel eye candy settings op medium/normal zet. En nu zou ik dankzij de tweak mijn FSAA naar 2x terug kunnen halen, en alles op high tot very high kunnen zetten? (Alleen dán schiet ik hier wat mee op namelijk)
Ik vrees echter dat laatstgenoemde instelling niet voor veel fps zorgen, voldoende om de flikkering tegen te gaan. Aan hoeveel fps moet ik denken om het zinvol te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 28 april 2004 @ 01:56:
[...]
Btw, leuk plaatje om de tijd mee te doden... Far Cry op een X800XT met 3Dc en 6xT3 AA. ;)
[afbeelding]
Yeah right, misschien met de R600.... ;)

ps: Als die nieuwe AA modus ook gewoon werkt op de R3xx dan lijkt het me iets dat vooral in de drivers zit en niet zozeer in de hardware.

Zou nVidia een dergelijke modus dan niet ook in haar drivers kunnen opnemen?

PC Specs

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.