[PC] Far Cry deel 5

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.769 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
---rrr--- schreef op 14 mei 2004 @ 13:55:
Ik kom niet meer verder bij level boat. Die verdomde helikopter krijg ik maar niet neer. Als hij mij raakt ben ik na 5 seconden dood.

Wat is hier de beste manier om dat kreng te verslaan?
Vluchten naar de cockpit van het schip. Hoe heet zoiets in een boot? :P
Je vind daar wat rockets die je moet gebruiken... tenminste, is wel zo handig.
Dan vanuit de deuropneingenm raketten lanceren en weer naar binnen vluchten. Je moet wel heel efficient vechten, want die boot is aan het zinken en loopt de kapiteins hut vol (cockpit/kapiteins hut). Op het dak van het schip sta je niet bepaald veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
HuggyB schreef op 14 mei 2004 @ 14:00:
[...]

Vluchten naar de cockpit van het schip. Hoe heet zoiets in een boot? :P
Je vind daar wat rockets die je moet gebruiken... tenminste, is wel zo handig.
Dan vanuit de deuropneingenm raketten lanceren en weer naar binnen vluchten. Je moet wel heel efficient vechten, want die boot is aan het zinken en loopt de kapiteins hut vol (cockpit/kapiteins hut). Op het dak van het schip sta je niet bepaald veilig.
Die heb ik idd nog niet geprobeerd. Ik heb ookes geprobeerd om een bootje met een gun naast het schip te leggen. Maar na da explosie was ie verdwenen. Het bootje lag er best ver naast, aan de voorkant van het schip (waaaaazig!)

Maar ik ga het eens proberen zo! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vluchtte naar voren omdat je op het achterste en middelste gedeelte health verliest bij de explosie. Vervolgens schuil ik achter die verhoging en schiet ik raketten af op de helicopter. Geen nood als je raketten opgebruikt zijn, je kan er nog altijd op schieten, dat helpt ook.

Ik vind het een leuk en mooi spel, maar het is zo ontzettend zwaar. Mijn systeempje trekt nog niet eens soepel op high. Op medium gaat het overal vloeiend, ook op drukke punten.

Specs:
P4P800 Deluxe
P4 2.8 @ 3.36
1 GB DDR400
R9800 Pro @ XT icm Cat 4.5
Creative SB Audigy

Het is toch niet normaal dat ik het hiermee niet op 'very high' kan spelen? Mijn drivers staan op 4xAA/2xAF en verder alles op max (behalve VSync). Ik vind het best wel bedroevend, het is het eerste game dat ik niet met een aanvaardbare framerate op max kan spelen ;( Ik houd mijn hart vast voor HL2 en Doom 3 :| Videokaart was negen maand geleden 450 euro waard of zo. 500 euro per jaar aan videokaarten vind ik wat te veel van het goede maar ik ben te videofiel om niet alles met alle eyecandy te spelen...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je rent inderdaad eerst naar voren. Dan ren je terug. Je rocket launcher heb je natuurlijk allang volgeladen. Ik heb toen nog even gewacht tot de cockpit vol stroomde. Pas toen het schip stabiel lag (hij houdt op een gegeven moment op met zinken) ben ik begonnen met schieten. Daarvoor moet je dan op het hoogste punt staan. Niet meer in de cockpit dus.

Overigens boeit het geloof ik verder niet of je nou op die dude schiet of op de staart van die heli. Op een gegeven moment is gewoon de heli kapot en ben je klaar. Crow krijg je toch niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
net ook die chopper in een keer 8)7 gemold in realistic..
als je weet hoe 't moet is 't niet zo moeilijk meer.
verschool me gewoon achter de mast en 5-6 voltreffers met je raketten en weg is ie..
realistic is trouwens wel veel leuker, omdat je echt heel sneaky moet zijn en na moet denken waar je naartoe gaat en hoe.
je tegenstanders zijn dan echt superintelligent en bedacht.. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ik ben naar het eiland gezwommen achter het schip nadat ik de timer had geplant.
Op dat eiland ligt een kapotte boot en vandaar heb ik de heli neergeknald.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dit stuk ook net gepasseerd, maar ik zit vast in catacombs.
Ik kan de uitgang maar niet vinden :'(
heb alle beestjes al afgeknald, en de pda en explosieven gevonden.
Weet iemand hier toevallig the way out???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

ik snap ook niet dat ze je gewoon zien als je onder water zwemt. Ik bedoel het is vast wel helder maarjah, zelf kan je niet het water inkijken? Ook lijkt het alsof je in het water meer schade krijgt van een kogel dan buiten het water.

Je moet terug geloof ik waar je vandaan kwam. Weet het niet meer zeker, was allang blij dat ik daaruit ontsnapt was. :P

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
zowww... net uitgespeeld op realistic... :+

en nog steeds snap ik niet waar de titel Far Cry op slaat.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

op dat eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pic_Art schreef op 14 mei 2004 @ 17:26:
Ook lijkt het alsof je in het water meer schade krijgt van een kogel dan buiten het water.
Ik denk dat het is omdat je horizontaal zwemt en je op die manier meer kans hebt om geraakt te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ja natuurlijk, stom dat ik daar niet aan gedacht heb. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:22:
teruggaan naar waar je die hal inkwam
( vorige checkpoint ), waar je rechtsaf ging voor die PDA en explosives
kan je ook rechtdoorgaan, hier staan 2 invisble mannetjes
einde van deze hal kan je linksachterin trap omhoog, de rest wijst dan vanzelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
NewbieNeo schreef op 14 mei 2004 @ 17:50:

en nog steeds snap ik niet waar de titel Far Cry op slaat.. :X
je bent niet de enige :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Far Cry is als ik me niet vergis een engelse term. It's a Farcry betekend zoiets als dat het zowat niet mogelijk is of zo iets was het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Kwartjuh schreef op 14 mei 2004 @ 18:32:
[...]

je bent niet de enige :)
Far Cry -> Kreet in de verte -> onbewoond eiland.
Zoiets misschien :?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

|:( dat ging niet helemaal goed.

[ Voor 103% gewijzigd door Tjaps op 14-05-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:22:
Links van de ruimte waar een soort zwembadje is, is een grote ruimte waar je flink wat mannetjes/monsters hebt moeten neerknallen is achterin een plekje waar je eruit kan, goed kijken in het wat puin wat daar ligt. Boem!

Loeibaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik zit een beetje vast :'(

Ben ergens waar je samen met Valerie al die monsters af moet houden. Ben je in een grote ruimte, moet je die flooden, zodat je door het dak eruit kan. Dan kom je zo'n bigboi beest tegen met rocketlauncher, en eventjes later 2 monkeys. Het lukt me maar niet. Die bigboi afmaken lukt nog net, heb een heel klein beetje leven over, maar die monkeys pakken me altijd. En toen ze me niet pakten, was het het eerste beest bij Valerie in de kamer :(

Hellup, hoe moet ik dit oplossen? Heb het al zeker 20 keer gedaan en word er een beetje ziek van.

Ik heb:
1 sniper met 10 ammo
1 rocketlauncher met 12 ammo
1 shotgun met 23 ammo
1 snelle machinegeweer vol

Een paar granaatjes.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Darkvater schreef op 15 mei 2004 @ 02:45:

Ben ergens waar je samen met Valerie al die monsters af moet houden. Ben je in een grote ruimte, moet je die flooden, zodat je door het dak eruit kan. Dan kom je zo'n bigboi beest tegen met rocketlauncher, en eventjes later 2 monkeys. Het lukt me maar niet. Die bigboi afmaken lukt nog net, heb een heel klein beetje leven over, maar die monkeys pakken me altijd. En toen ze me niet pakten, was het het eerste beest bij Valerie in de kamer :(

Hellup, hoe moet ik dit oplossen? Heb het al zeker 20 keer gedaan en word er een beetje ziek van.

Ik heb:
1 sniper met 10 ammo
1 shotgun met 23 ammo

Een paar granaatjes.
Kan je niet ergens schuilen en ze dan sneaky afschieten?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ultimateb schreef op 15 mei 2004 @ 02:48:
Kan je niet ergens schuilen en ze dan sneaky afschieten?
Waar dan?

Man, ik heb ook een chronisch ammotekort altijd :'( . Naja, een nachtje slapen maar

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
Darkvater schreef op 15 mei 2004 @ 02:58:
[...]

Waar dan?

Man, ik heb ook een chronisch ammotekort altijd :'( . Naja, een nachtje slapen maar
gewoon een shotgun magazijn op zijn hoofd leeg schieten
wel wachten tot hij naar je toekomt zodat je hem verrast

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater: Als je na het flooden uit het tunneltje komt moet je vanachter het hoekje raketten afschieten naar dat monster met die rocket-launcher. Hij schiet telkens een raket terug maar dan moet je dus weer achter het hoekje gaan schuilen. Als je hem niet dood krijgt voordat hij bij jou is kan je er nog op schieten (te dicht om raketten te gebruiken). Verder gewoon die twee monstertjes uit die ruimte laten komen en van op een veilige afstand afschieten. Voor de laatste twee monstertjes bij Valerie in het deurgat blijven staan. Kut stukje, maar blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Oh, ik ben juist heel hard LANGS dat eerste Rocketmonster gerend. Beetje zigzaggen zodat je geen raket in je rug krijgt. Hoek om, kamer in, 2 springmonsters doodmaken. Die rocketgast kan de deur niet door, dus ben je relatief veilig daar. Kun je de deur naar Valerie openmaken en daar verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Darkvater schreef op 15 mei 2004 @ 02:45:

Ik heb:
1 sniper met 10 ammo
1 shotgun met 23 ammo

Een paar granaatjes.
Daar moet je gewoon even doorheen....
Dit heb ik ook wel 100 keer overnieuw gedaan.Maar het lukt wel je moet die bigboy trouwens afknallen met een shotgun ;)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Mr_UnAnimouS schreef op 14 mei 2004 @ 18:45:
[...]

Far Cry -> Kreet in de verte -> onbewoond eiland.
Zoiets misschien :?
FarCry is toch de naam van het projectje van Krieger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Oops ging wat fout

[ Voor 97% gewijzigd door WeAreLegion op 15-05-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ok en dan hier het verlossende woord'

Vraag what is the meaning of Far Cry
Brewer's Dictionary of Phrase and Fable gives the explanation that 'cry here is a loud shout, which would not be heard at a distance'. However the Shorter Oxford Dictionary includes in the many definitions of 'cry' this intriguing one ' a pack of hounds' ( C16 ). Now it is easy to see that a 'far cry' might once have meant 'a pack of hounds a long way off, far from the speaker or far from the animal hunted'. Indeed we use ' a far cry' sometimes to indicate that one activity , though along similar lines as another is still far short of what it might be hoped or expected to achieve e.g ' Its working in the lab is a far cry from its working in industry' or ' It's a far cry from working in Hollywood'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
Is al gebeurd laat maar..

[ Voor 95% gewijzigd door Vanitas op 15-05-2004 13:54 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vreemd dat Far Cry onder een resolutie van 1600x1200 CPU-limited is. Dit wil dus zeggen dat als je de AI en physics zou uitschakelen je een hogere framerate zou halen?

Blijft toch raar dat in mijn geval alle 3.36 miljard klokcycles per seconde integraal naar AI, physics en andere instructies gaan. Dan zwijgen we nog over het aantal instructies per klokcycle en hyper-threading.

Iemand die hier meer duidelijkheid over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 18:26:
[...]

teruggaan naar waar je die hal inkwam
( vorige checkpoint ), waar je rechtsaf ging voor die PDA en explosives
kan je ook rechtdoorgaan, hier staan 2 invisble mannetjes
einde van deze hal kan je linksachterin trap omhoog, de rest wijst dan vanzelf....
Thanx 4 the tip!
Kon er op geen enkel forum iets over vinden. Ben ik nog ver van het einde op dit punt, of komt het in zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
dat is 't einde van Catacombs Sniper... ;)
dus gewoon ff die explosives plaatsen en boem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nog wel eventjes te gaan , maak je geen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Hmz vandaag uitgespeeld.... Ik vond het een beetje een "goedkoop" verhaal te simpel echt een one liner. Ik kan ook niet begrijpen waarom sommige mensen er niet uit komen op sommige stukjes, omdat je maar 1 kant op kunt...
Grafics hebben mij ongeveer 4 levels kunnen boeien daarna werd het herkenbaar en niet meer spectaculair voor mij. Ik persoonlijk vind dat ze de gameplay wat hoger hadden mogen zetten door bijvoorbeeld niet zoveel tijd te steken in het grafische gedeelte van het spel maar meer in de gameplay en hoe maak je een leuk verhaal.
Het heeft voor mij dan ook niet een hoge herspeelbaarheids factor en hij verdwijnt nu dan ook me kast in.

offtopic:
Ben bang dat doom3 soort gelijk iets wordt als farcry, bij hl2 heb ik die angst niet omdat ze daar de tijd nemen voor het verhaal EN de grafics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

b3ta schreef op 15 mei 2004 @ 17:25:
Hmz vandaag uitgespeeld.... Ik vond het een beetje een "goedkoop" verhaal te simpel echt een one liner. Ik kan ook niet begrijpen waarom sommige mensen er niet uit komen op sommige stukjes, omdat je maar 1 kant op kunt...
Grafics hebben mij ongeveer 4 levels kunnen boeien daarna werd het herkenbaar en niet meer spectaculair voor mij. Ik persoonlijk vind dat ze de gameplay wat hoger hadden mogen zetten door bijvoorbeeld niet zoveel tijd te steken in het grafische gedeelte van het spel maar meer in de gameplay en hoe maak je een leuk verhaal.
Het heeft voor mij dan ook niet een hoge herspeelbaarheids factor en hij verdwijnt nu dan ook me kast in.

offtopic:
Ben bang dat doom3 soort gelijk iets wordt als farcry, bij hl2 heb ik die angst niet omdat ze daar de tijd nemen voor het verhaal EN de grafics.
Er zijn meerdere manieren om het spel te spelen hoor. Dus het is elke keer weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
b3ta schreef op 15 mei 2004 @ 17:25:

offtopic:
tja, tis niet zo leuk als je 't op easy uitspeelt he... ;) :>

wat betreft de game-play, er zijn echt vele mogelijkheden om door een level heen te komen hoor. jij hebt zeker alleen maar 't pad gevolgd en nooit ervanaf geweken..
zou je eens moeten doen, dan merk je dat de makers echt veel tijd hebben gestoken in sneaky weggetjes..

edit:
sneller typen...

[ Voor 3% gewijzigd door NewbieNeo op 15-05-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 12:34:
Darkvater: Als je na het flooden uit het tunneltje komt moet je vanachter het hoekje raketten afschieten naar dat monster met die rocket-launcher. Hij schiet telkens een raket terug maar dan moet je dus weer achter het hoekje gaan schuilen. Als je hem niet dood krijgt voordat hij bij jou is kan je er nog op schieten (te dicht om raketten te gebruiken). Verder gewoon die twee monstertjes uit die ruimte laten komen en van op een veilige afstand afschieten. Voor de laatste twee monstertjes bij Valerie in het deurgat blijven staan. Kut stukje, maar blijven proberen.
Ah, thanks. Ik was wanhopig, dus heb maar gecheat :| (alleen een \save_game, want ik werd er gek van dat ik steeds naar boven moest zwemmen en dan kruipen. Damn, dat duurt altijd zo lang.)
Ik heb toen maar een flashbang gegooid naar dat beest, een welkomstschot in z'n bek en snel weggerend. Gelukkig net die 2 monkeys neer kunnen halen en die bigboi maar verder met rust gelaten. Toen Valerie bevrijd van die andere 2 (met granaatjes) en het is gelukkig gelukt.

Mijn probleem met het spel is dat me PC het maar net trekt. Alles gaat goed totdat er actie is, of ik om iemand heen moet rennen en een hem van dichtbij moet proberen neer te knallen. Me fps vallen veel, alles is een beetje schokkerig, en ik raak ze niet echt. Ik ben daarom maar een sniper-mannetje geworden met headshots. Alleen bigbois van dichtbij, etc dat gaat niet zo goed. Ben momenteel in de catacombs en ik moet zeggen dat ik er niet echt vrolijk van word :(. Springende apen, onzichtbare kutbeesten, bah. Nu maar hopen dat het snel over is (ben nu na paar onzichtbare neer te hebben geknald in een ruimte met spacemannetjes ;) die ook uit de helicopter komen. Moet ik nog ver?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

heel ver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Een tijdje geleden heb ik de Far Cry demo gedownload en gespeeld, zag er allemaal schitterend uit dus kocht ik dan ook direct het volledige spel.

Dat viel natuurlijk dik tegen wat betreft prestaties, logisch ook aangezien m'n videokaart en RAM de minimumvereisten maar net halen: een Geforce MX460 en 256 RAM.

Soms wel 2 minuten wachten eer een level geladen is, en op bepaalde momenten crashte ik naar m'n desktop. Dat was gelukkig opgelost met de 1.1 patch. De graphics zien er helaas niet echt schitterend uit, voornamelijk door het gebrek aan vertex en pixel shaders en de AA en FSAA stelt ook niks voor.

Dus ben ik van plan om m'n RAM te upgraden (een extra 512MB zal wel handig zijn), alsook een nieuw videokaartje te kopen, zeer waarschijnlijk de Radeon 9800 Pro 128 MB. Wil toch graag up-to-date zijn tegen dat Half Life 2 uitkomt :p

Kzal eventueel wel m'n moederbord moeten vernieuwen, om ten volle van m'n kaart te kunnen genieten, aangezien het slechts een AGPx4 slot heeft. Voorlopig echter moet het wel volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Zo, catacombs is ook gelukt :). Het stukje erna was het zekers waard, vooral met Val :D. Ik erger me er wel erg aan haar als we samen moeten vechten. Gaat ze achter me staan en vandaar proberen die ventjes neer te halen. Maar het enige wat ze uithaalt is mij overhoop knallen :(. Volgens mij ben ik al minstens 2 keer door haar doodgegaan :P

Ben op dit moment bij de Dam. Dit is dus dan de eennalaatste level! Yay. Wordt er nog verder later uitgelegd waarom je er zonder wapens, etc. daarzo terecht komt? Ik heb wapens al gepakt, maar me trouwe minigun zit er natuurlijk niet bij..grrrrrr.

Het HQ zit er erg gaaf uit. Lijkt erg veel op de ene Simpsons episode waar Burns zichzelf als god uitroept en 2 van die megabeelden voor de nuclear power plant zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 18:31
klein bugje in far cry :P
Bij die tempel(?) ingang met m'n auto naar binnen gereden. De auto zat klem dus toen ik uitstapte stond ik boven de auto ergens tussen de textures. Toen ik ging liggen lag ik op het plafond :P
Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0548118/FarCry0012_thumb.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door phYzar op 16-05-2004 23:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Sfinx- schreef op 16 mei 2004 @ 01:45:
Een tijdje geleden heb ik de Far Cry demo gedownload en gespeeld, zag er allemaal schitterend uit dus kocht ik dan ook direct het volledige spel.

Dat viel natuurlijk dik tegen wat betreft prestaties, logisch ook aangezien m'n videokaart en RAM de minimumvereisten maar net halen: een Geforce MX460 en 256 RAM.

Soms wel 2 minuten wachten eer een level geladen is, en op bepaalde momenten crashte ik naar m'n desktop. Dat was gelukkig opgelost met de 1.1 patch. De graphics zien er helaas niet echt schitterend uit, voornamelijk door het gebrek aan vertex en pixel shaders en de AA en FSAA stelt ook niks voor.

Dus ben ik van plan om m'n RAM te upgraden (een extra 512MB zal wel handig zijn), alsook een nieuw videokaartje te kopen, zeer waarschijnlijk de Radeon 9800 Pro 128 MB. Wil toch graag up-to-date zijn tegen dat Half Life 2 uitkomt :p

Kzal eventueel wel m'n moederbord moeten vernieuwen, om ten volle van m'n kaart te kunnen genieten, aangezien het slechts een AGPx4 slot heeft. Voorlopig echter moet het wel volstaan.
Ik weet niet wat voor MOBO je hebt maar AGP4x of 8x maakt allemaal niets uit. Wat wel uitmaakt is de chipset van je mobo en het feit of je dual of single ram gebruikt. Daarnaast zal met 512MB de laadtijd niet verkorten alleen minder swapping. Dit is afhankelijk van je HDD en je CPU. Verder is een Sapphire 9800pro een goede keuze voor dit spel, maar CPU power is ook erg belangrijk voor deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:54
Goed, het einde nadert (hoop ik) ik moet nu de krater van een vulkaan oversteken en dit is WEER een van die frustrerende levels blijkbaar dus maar even de tijd nemen voor een kleine review.

Farcry is goed moeilijk, al zijn sommige stukjes echt TE frustrerend. Een uitdaging is het zeker.

De AI is best snugger, maar op een of andere manier blijft het moeilijk te voorkomen dat 'monsters' vast komen te zitten achter dingen. Dat verpest het dan weer een beetje.

Het verhaal stelt me echt DIEP teleur, hier hebben ze echt steken laten vallen wat mij betreft.

De mutanten waren ook niet echt heel fantasierijk vormgegeven, ik kreeg er spontaan quake flashbacks van.

Het ziet er allemaal wel slick uit, maar niet slick genoeg om het gebrekkige verhaal en de saaie mutants goed te maken.

UPDATE : Goed, inmiddels uitgespeeld, en ook het einde is .... suf. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Charly op 17-05-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Charly schreef op 17 mei 2004 @ 20:47:
Goed, het einde nadert (hoop ik) ik moet nu de krater van een vulkaan oversteken en dit is WEER een van die frustrerende levels blijkbaar dus maar even de tijd nemen voor een kleine review.

Farcry is goed moeilijk, al zijn sommige stukjes echt TE frustrerend. Een uitdaging is het zeker.

De AI is best snugger, maar op een of andere manier blijft het moeilijk te voorkomen dat 'monsters' vast komen te zitten achter dingen. Dat verpest het dan weer een beetje.

Het verhaal stelt me echt DIEP teleur, hier hebben ze echt steken laten vallen wat mij betreft.

De mutanten waren ook niet echt heel fantasierijk vormgegeven, ik kreeg er spontaan quake flashbacks van.

Het ziet er allemaal wel slick uit, maar niet slick genoeg om het gebrekkige verhaal en de saaie mutants goed te maken.
Helemaal mee eens. Ik vond de eerste 5 levels, ZONDER mutanten en monsters het leukste. Daarna werd het niet zo leuk meer. Behalve die levels als River en Swamp.

Heeft er hier iemand een manier om bij een Geforce 2 Ti Bumb mapping te activeren. Er staat bij 3dmark: no hardware support :(

Ik zit nou bij dat level Vulcano vast. Irritant stuk met die schildmannetjes aan het begin. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:54
masser120 schreef op 17 mei 2004 @ 21:59:
[...]

Helemaal mee eens. Ik vond de eerste 5 levels, ZONDER mutanten en monsters het leukste. Daarna werd het niet zo leuk meer. Behalve die levels als River en Swamp.

Heeft er hier iemand een manier om bij een Geforce 2 Ti Bumb mapping te activeren. Er staat bij 3dmark: no hardware support :(

Ik zit nou bij dat level Vulcano vast. Irritant stuk met die schildmannetjes aan het begin. Iemand een tip?
[edit] verkeerde stukje
Zoveel mogelijk je rocket launcher gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door Charly op 17-05-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik snap niet hoe iedereen het op 4xFSAA/8xAA kan spelen als ik met mijn brute specs niet verder kom dan 1400x1050x32 met alles op high en dan maar 45 frames trekken? :?
daarnaast: die stomvervelende half-life-rip-off-wezentjes hakken je in 1 keer dood, hoe moet ik daar nou iets tegen beginnen?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

ik heb trouwens, nadat ik laatst overnieuw ben begonnen even de tijd genomen om bij carrier te proberen om meteen dat bootje van het dek te schieten en niet eerst de carrier in te gaan. dat wil helaas niet omdat dat bootje er in 1e instantie niet hangt. pas als je weer buiten komt uit de carrier (lagere dek) kan je um eraf schieten en gebruiken. echter ben je er dan nog niet, je moet eerst uitzoeken waar valerie heen is gebracht, dus eerst de carrier in, dan lagere dek uitmoorden, weer naar binnen, in de eerste kamer ontdekken waar val is, weer naar buiten, bootje eraf schieten en snel weg (die heli vliegt dan rond, kan je evt met de machinegun op het lagere dek snel neerhalen). als je btw na het lagere dek meteen wegvaart zonder weer naar binnen te gaan krijg je meteen een hele reeks helis op je af ;)

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Ik kom ook niet voorbij het level "Boat"..
Heb mijn Health en Armor op 100%, en mijn complete munitie er doorheen geknalt, maar die gast wil niet dood.

Toevallig een bug in het spel? Want meerdere mensen zitten er vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

pim schreef op 18 mei 2004 @ 00:43:
Ik kom ook niet voorbij het level "Boat"..
Heb mijn Health en Armor op 100%, en mijn complete munitie er doorheen geknalt, maar die gast wil niet dood.

Toevallig een bug in het spel? Want meerdere mensen zitten er vast..
lijkt me stug maar zou zomaar kunnen. meestal is het gewoon een kwestie van vaak proberen, goed schuilen achter de mast/in de stuurhut oid. met een raket of 8 raak heb je hem echt wel neer hoor (naja, dat ie wegvliegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
py.mosjuh schreef op 18 mei 2004 @ 00:45:
[...]

lijkt me stug maar zou zomaar kunnen. meestal is het gewoon een kwestie van vaak proberen, goed schuilen achter de mast/in de stuurhut oid. met een raket of 8 raak heb je hem echt wel neer hoor (naja, dat ie wegvliegt)
5 voltreffers is voldoende hoor.. ;)
6 op realistic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

NewbieNeo schreef op 18 mei 2004 @ 00:50:
[...]

6 op realistic.
dan issie met 8 raak ook neer dus.. O-) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kousje
  • Laatst online: 18-03 07:02
Ik heb 2 problemen met Far Cry:

1. Als ik mijn brightness settings wil veranderen in menu options slaat mijn hele pc vast. Ik kan dan niks meer doen en moet hem dan keihard booten.

2. Als ik wil patchen naar 1.1 zegt hij: can't find the previous version of the Far Cry!

Wie o Wie kan me helpen bedankt :)

PC p4 2,66
Ati radeon 9600 XT PRO 128 mb
512mb RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

kousje schreef op 18 mei 2004 @ 10:52:
Ik heb 2 problemen met Far Cry:

1. Als ik mijn brightness settings wil veranderen in menu options slaat mijn hele pc vast. Ik kan dan niks meer doen en moet hem dan keihard booten.

2. Als ik wil patchen naar 1.1 zegt hij: can't find the previous version of the Far Cry!

Wie o Wie kan me helpen bedankt :)

PC p4 2,66
Ati radeon 9600 XT PRO 128 mb
512mb RAM
Originele game? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:04
Ik heb FarCry nu ook, geweldige game :)

In het begin heb ik alles meteen op Very High gezet, resolutie op 1024x768. Draaide best goed in het eerste level, zo'n 40-50 fps. Alleen toen ik de water quality op ultra high zette, was het een en al artifacts (videokaart op standaard snelheid!). Dus de water quality maar terug gezet. Maar op sommige stukken in het eerste level ging alles opeens ontiegelijk langzaam, alsof je vast zat in de honing ofzo :/

Dus toen heb ik alles maar op High gezet. De volgende missie in het schip, draaide ook wel aardig, tot ik bij dat stuk kwam waar je naar buiten gaat ;(
Schokken als een gek en hele stukken van het schip werden niet gerenderd, er zaten textures op, etc. Gewoon onspeelbaar :(

Dit is mijn systeem:

Athlon XP 3200+
Asus A7N8X-X
512MB DDR
GeForce FX 5900XT

Zou hebt helpen als ik er 512MB ram bij ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Denk niet dat het aan je hoeveelheid intern mem. ligt maar aan de drivers van je videokaart (texture probs).
Met 512MB zou het in ieder geval redelijk speelbaar moeten zijn, ik heb met 1024MB in ieder geval geen last van paging oid. maar belangrijk is altijd dat je jouw systeem goed ingericht hebt, de laatste patches van alles op je pc, firmware, biossen, chipsetdrivers etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kousje
  • Laatst online: 18-03 07:02
Patchen is nu gelukt alleen als ik de brightness hoger zet slaat gewoon vast :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

py.mosjuh schreef op 18 mei 2004 @ 00:45:
[...]

Hij gaat ook pas dood nadat het schip stabiel ligt.

Ook nog maar een paar keer gezegt hier. :X
kousje schreef op 18 mei 2004 @ 16:09:
[...]

Patchen is nu gelukt alleen als ik de brightness hoger zet slaat gewoon vast :<
Had ik ook in de demo.

[ Voor 21% gewijzigd door Spockz op 18-05-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

[...]

6 op realistic.
Ik had 8 voltreffers en toen vertrok ie pas.

Erg slecht, ineens gaat een mannetje niet meer dood als je hem 5 keer met een sniper door zijn kop heen schiet.. Lekker onrealistische bagger.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Pic_Art schreef op 18 mei 2004 @ 17:14:
[...]

Hij gaat ook pas dood nadat het schip stabiel ligt.

Ook nog maar een paar keer gezegt hier. :X
stabiel as in, het schip beweegt niet meer?
dat betekent dat de boot op de bodem ligt en je aan de voorkant van de boot niet meer kunt staan??

nou, kheb de heli altijd uit de lucht geschoten, nog voordat het schip helemaal was gezonken.

[ Voor 3% gewijzigd door NewbieNeo op 18-05-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het spel afgelopen zaterdag gekocht..

Briljant!! _/-\o_

super gave graphics..
het is alleen effe wennen aan de gameplay.. je kunt niet zomaar rond rennen en iedereen neer maaien :D

ben gelijk begonnen op Challenging niveau. maar is best wel moeilijk..
ben nu bovenop die berg top. (weet niet hoeveelste level het is..) maar ben er toch 4 uur mee bezig geweest.. hoop niet dat het nog moeilijker word.

enige nadeel van dit spel vind ik dat ze zo weinig ziet als je in de bossen bent.. je moet dan heel rustig lopen en steeds met je verrekijker kijken of je iemand ziet en/of hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

binoculars are your friend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

De instelling die je opnoemd in je post, zijn dat de default instellingen. Dus zoals Far Cry ze zelf insteld?

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Upke dupke schreef op 19 mei 2004 @ 07:45:
binoculars are your friend. ;)
idd, probeer een hoog punt te zoeken (uitkijktoren oid) en scan de omgeving met je binoculars. de mannetjes worden dan, volgens je telefoon contact, toegevoegd op je radar omdat ze allemaal een chip geimplanteerd hebben. je kan dan sneller voortbewegen door de bossen. ook een goeie tip is om die mp5 op single shot te gebruiken, met kruipen kan je heel dicht bij je tegenstanders komen zonder dat ze je opmerken, dan 1 shot door het hoofd. eventuele manetjes die erbij staan zullen wel gaan zoeken waar dat vandaan kwam (soms zelf wild in het rond gaan schieten, geweldig was dat om te zien), orders roepen als ze wat hebben gehoord "hey i hear something overhere". echt top. maar goed; je mp5 heeft dus een geluidsdemper waardoor je dat kan doen, een m4a1 heeft een beetje averechts effect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die tactiek gebruik ik nu ook wel.. maar die tactiek vergt gewoon veel tijd.. en ik wil zo snel mogelijk verder :)

ook zo moeilijk is om ze snel neer te schieten als je op het lichaam mikt.. je hebt dan wel 5 a 10 kogels nodig... headshots werkt idd het beste maar niet altijd mogelijk..

heeft iemand hier het spel al uitgespeeld op een hoge moeilijkheids niveau??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Laatst online: 29-05 12:36
http://www.vampireuk.pwp....k/farcryps3shortsmall.zip
hier een klein farcry filmpje met Pixel Shader 3.0

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jozef!! die stenen zijn echt zoooo stoer dan :) Vind het spel er nu al super mooi uit zien :) maar dat krikt het nog wel iets meer omhoog :D. maar goed ik wacht rustig af tot ik beslissing neem welke videokaart ik ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik vind dat systeem met die verrekijker wel een heel goed doordachte spelmechaniek :)
Het houdt toch de spanning erin: je weet pas dat vijand X er is als je hem hebt kunnen zien, en de radar onthoudt dan dat je die gozer hebt gezien en waar ie loopt. Briljant bedacht, als je erover nadenkt :)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Hoe kun je eigenlijk zien op welk moeilijkheidsniveau je speelt?
Ik dacht dat ik op Easy speelde, maar gezien de problemen die ik heb met het laatste stuk van Volcano (waar je Doyle moet zoeken) kan ik me niet voorstellen dat het Easy is...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 10:24:
die tactiek gebruik ik nu ook wel.. maar die tactiek vergt gewoon veel tijd.. en ik wil zo snel mogelijk verder :)

ook zo moeilijk is om ze snel neer te schieten als je op het lichaam mikt.. je hebt dan wel 5 a 10 kogels nodig... headshots werkt idd het beste maar niet altijd mogelijk..

heeft iemand hier het spel al uitgespeeld op een hoge moeilijkheids niveau??
NewbieNeo schreef op 14 mei 2004 @ 17:50:
maar er zijn er waarschijnlijk wel veeel meer die 't op 't hoogste niveau hebben uitgespeeld hoor.. ;)

tis nl. niet zo moeilijk, maar je moet wel behoedzaam te werk gaan.
niet zoals in de eerste paar levels, dat je de tegenstander head-on kan benaderen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Ziet er goed uit. Rakkerzero begint heel erg kwaad te worden op zijn erg slechte pc

Zijn er overigens al screens voor de console versies van farcry?

[ Voor 84% gewijzigd door Zeror op 19-05-2004 13:25 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Juh die ha dik ook gezien :) aparte er aan is dat het een hele andere engine is :) Word gemaakt met de engine van Prince of Persia en dergelijke spelen (Splinter Cell hoord daar ook onder als ik me niet vergis) maar desalniettemin :) vind ik het er wel nice uit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Pixel Shader 3 ziet er echt mooi uit! Ik neem zeker de Geforce 6800Ultra!

Voorlopig zit ik nog met Pixel Shader à la 0.0 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

masser120 schreef op 19 mei 2004 @ 17:49:
Pixel Shader 3 ziet er echt mooi uit! Ik neem zeker de Geforce 6800Ultra!

Voorlopig zit ik nog met Pixel Shader à la 0.0 :(
hold your horses! als je goed naar dat filmpje kijkt zie je dat ie iets van 10 fps trekt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Voor Far Cry zou ik zeker geen Nvidia kaart kopen, er zijn behoorlijk wat issues over de beeldkwaliteit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Errr. Dat was een bug dat FC het als de NV 3X core herkende. Dus niets issues over beeldkwaliteit.

En ATI heeft geen Pixelshader 3, dus dan moet je wel een nVidia kaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16
Pic_Art schreef op 19 mei 2004 @ 22:09:
Errr. Dat was een bug dat FC het als de NV 3X core herkende. Dus niets issues over beeldkwaliteit.

ATi geen Pix 3 ??

En de X800pro dan?
Die heeft toch duidelijk wel pixelshader 3 er in zitten hoor. of was dat nu die nieuwe 6800u ?

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 19-05-2004 22:24 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

ATi heeft geen PS 3. Wel 2+ oid, whatever that may be.

En die nieuwe GF heeft dat wel. Lees de FP maar.

nVidia, Pixel/Vertex 3.0: http://www.nvidia.com/page/pg_20040406661996.html
ATi, extended Pixel/Vertex: http://www.ati.com/products/radeonx800/specs.html

[ Voor 48% gewijzigd door Spockz op 19-05-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16
Pic_Art schreef op 19 mei 2004 @ 22:24:
ATi heeft geen PS 3. Wel 2+ oid, whatever that may be.

En die nieuwe GF heeft dat wel.
Ja ik heb het even opgezocht het is inderdaad 2~PLUS :|
Oke maar we zijn er weer uit.
Het is geen 3 .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Kijk nog maar even in men edit. ;)

En trouwens als je soms die reacties leest over dat ATi niet opschept. :S Lees die FP van de X800 eens bij ATi, SNELSTE DIT blablabla en dan daaronder, vergeleken met nVidia 5950.
Ja dóh, nieuwe generatie he.

@We Are Borg: hehehehe ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Spockz op 19-05-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Pic_Art schreef op 19 mei 2004 @ 22:35:
Kijk nog maar even in men edit. ;)

En trouwens als je soms die reacties leest over dat ATi niet opschept. :S Lees die FP van de X800 eens bij ATi, SNELSTE DIT blablabla en dan daaronder, vergeleken met nVidia 5950.
Ja dóh, nieuwe generatie he.
_/-\o_ Eindelijk is iemand die zich hier ook aan kan ergeren. Dat gezeur van "vergelijk eens met de concurrent X kaart". Ja, duh, dat ding is al 3 maanden eerder uitgekomen en dat is veel voor een videokaart. Totaal andere generatie dus makkelijk vergelijken. De 9800Pro is ook sneller als je vergelijkt met de geforce 2 Pro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups :) dat zijn idd loze discussies. ik zie wel waar het videokaarten schip strand en welke ik koop ik heb op moment een 5950U en moet zeggen dat ik bij spellen toch wel begin te merken dat ie oud begint te worden. Het draait wel hoor. Maar niet zoals ik het wil. Ik denk dat ik weer voor Nvidia ga gewoon omdat ik dat een fijna kaart vind :) En die PS 3.0 phew. Trouwens dat hij op 10fps loopt je weet niet in welke reso ze draaien he :) kan ook 1600x1200 zijn met alles aan en noem maarop

Trouwens heb net dat filmpje zitten kijken waar zie jij die FPS dan :) dat word niet aangetoont in dat filmpje hoor :) hij draait trouwens wel op een amd64

[ Voor 15% gewijzigd door WeAreLegion op 19-05-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:10

Sjonny

Fratser

WeAreLegion schreef op 19 mei 2004 @ 23:46:
ik heb op moment een 5950U en moet zeggen dat ik bij spellen toch wel begin te merken dat ie oud begint te worden. Het draait wel hoor. Maar niet zoals ik het wil.
wat? ik speel het met een mx420, op 800x600 alles op low (p4 2800 512mb) maar dat loopt prima :) het was de lamste videokaart met tv-out die ik toen kon krijgen :)

maar back on track misschien?
ik zit nu vast in de volcano, als je die sluis door moet, en dan bij dat ronde ding uitkomt.. zit vol met van die spring apen en die raket apen.. en als je dan de 1e 'wave' hebt gehad komen er nog meer aanlopen .. en toen ging ik weer dood.. nogmaar es 100x proberen voordat ik em heb denk ik 8)7 :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wazap iedereen!

ik heb ff een vraagje: ik speel sinds kort ook farcry (supervet inderdaad) alleen ik heb 1 probleempje: elke keer als er een bepaald voertuig aankomt wordt het spel ineens supertraag, ineens wordt het 1 fps, en als ik dan naar de grond kijk of naar de andere kant van het voertuig is het weer gewoon normaal( 30,40 of iets) maar ben ik natuurlijk allang d00d |:(

heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) of weet iemand een oplossing?

mijn (klote) :r specs:

AMD Athlon XP 2400
ATI radeon 9200 met DX9.0b geloof ik
512 MB 2700
win XP prof
mobo(moest ik erbijzetten van _Ernst_) = Asus A7N8X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Je moet zeg maar ergens terug een stoeltje jatten door hem naar die deur te duwen blijft ie open staan. Dan lopen al die bazookabeesten lopen dan naar 1 kant. Zij schieten zich of kapot op de muur. Of je schiet ze in hun kop. Dat is t enige wat je van ze ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:10

Sjonny

Fratser

ahh.. meestal kreeg ik er een lijk tussen dan bleef de deur ook open :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Sjonny schreef op 20 mei 2004 @ 00:03:
[...]

wat? ik speel het met een mx420, op 800x600 alles op low (p4 2800 512mb) maar dat loopt prima :) het was de lamste videokaart met tv-out die ik toen kon krijgen :)

maar back on track misschien?
ik zit nu vast in de volcano, als je die sluis door moet, en dan bij dat ronde ding uitkomt.. zit vol met van die spring apen en die raket apen.. en als je dan de 1e 'wave' hebt gehad komen er nog meer aanlopen .. en toen ging ik weer dood.. nogmaar es 100x proberen voordat ik em heb denk ik 8)7 :)
Ik zeg niet dat het slecht loopt ik zeg dat het naar mijn mening beter kan. Denk dat de meeste zouden willen ruilen daar niet van. Maar goed gewoon een verwend biatch that is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Sjonny schreef op 20 mei 2004 @ 00:07:
ahh.. meestal kreeg ik er een lijk tussen dan bleef de deur ook open :)
Als t beestje maar een naam heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Pic_Art schreef op 19 mei 2004 @ 22:09:

Dat was niet zo, dat is nog steeds zo en ik noem dat zeker een issue, want het komt er in de praktijk op neer dat de renderkwaliteit gewoon minder is.
Daar komt bovenop dat de nieuwe ATI ietsje sneller is in Far Cry, zoals hier te zien is.

Ik wil absoluut geen ATI/Nvidia oorlog beginnen hier, ik heb het gewoon ontopic over het spel Far Cry en welke videokaart je daarvoor beter kan hebben imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ze moeten opschieten met de nieuwe patch !!!! :+

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

TheLemon schreef op 20 mei 2004 @ 11:32:
[...]

Dat was niet zo, dat is nog steeds zo en ik noem dat zeker een issue, want het komt er in de praktijk op neer dat de renderkwaliteit gewoon minder is.
Daar komt bovenop dat de nieuwe ATI ietsje sneller is in Far Cry, zoals hier te zien is.

Ik wil absoluut geen ATI/Nvidia oorlog beginnen hier, ik heb het gewoon ontopic over het spel Far Cry en welke videokaart je daarvoor beter kan hebben imo.
errr, wat las ik dan over iets met cheats van nV met FC op de FP wat geen cheat bleek te zijn maar een bugfix die in de volgende driver opgelost zou zijn?

Majah, de gemoederen lopen hier erg hoog op merk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 op realistic.
Tja, indien het écht realistisch zou zijn zou je hem neerkrijgen met 1 raket. Stel je eens een helicopter voor die 5 raketten kan verdragen. Je mag nog elke keer raak schieten op het mannetje zelf, hij blijft rustig leven. |:(

Heeft er trouwens iemand een antwoord op mijn vorige vraag?
Ik vind het vreemd dat Far Cry onder een resolutie van 1600x1200 CPU-limited is. Dit wil dus zeggen dat als je de AI en physics zou uitschakelen je een hogere framerate zou halen?

Blijft toch raar dat in mijn geval alle 3.36 miljard klokcycles per seconde integraal naar AI, physics en andere instructies gaan. Dan zwijgen we nog over het aantal instructies per klokcycle en hyper-threading.

Iemand die hier meer duidelijkheid over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 15:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Het is al vaak hier gevraagd en het stond ook in mijn favorieten, maar door een crash en fresh install ben ik het kwijt; ik zoek de "cheat" om tijdens het spel te saven omdat ik op een punt zit waar ik steeds sneuvel :D en even wil "cheaten" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Staat in de startpost van deel 4. Let wel op, bij mij werkt het niet vlekkeloos, ik heb het 1x gedaan en toen bij het laden was ik wel op de juiste plek, maar alle vijanden leefden nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Is ut zo dat je niet kan cheaten met 1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
b3ta schreef op 20 mei 2004 @ 15:02:
Is ut zo dat je niet kan cheaten met 1.1?
draai hier met 1.1 patch en cheats dus het moet wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

WeAreLegion schreef op 19 mei 2004 @ 23:46:
Jups :) dat zijn idd loze discussies. ik zie wel waar het videokaarten schip strand en welke ik koop ik heb op moment een 5950U en moet zeggen dat ik bij spellen toch wel begin te merken dat ie oud begint te worden. Het draait wel hoor. Maar niet zoals ik het wil. Ik denk dat ik weer voor Nvidia ga gewoon omdat ik dat een fijna kaart vind :) En die PS 3.0 phew. Trouwens dat hij op 10fps loopt je weet niet in welke reso ze draaien he :) kan ook 1600x1200 zijn met alles aan en noem maarop

Trouwens heb net dat filmpje zitten kijken waar zie jij die FPS dan :) dat word niet aangetoont in dat filmpje hoor :) hij draait trouwens wel op een amd64
als je goed kijkt, zie je dat het beeld hapert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
En wil dat gelijk zeggen dat dat 10 fps is ? als je van 70 naar 50 gaat merk je dat ook als het snel gaat :) frame drops :P maar dat wil dus niet zeggen dat het hele filmpje 10fps laat zien. Maar goed ik zie het vanzelf wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:04
Yotta schreef op 19 mei 2004 @ 08:20:
[...]

De instelling die je opnoemd in je post, zijn dat de default instellingen. Dus zoals Far Cry ze zelf insteld?
Nee natuurlijk niet O-)
Normaal zet ie alles op medium en de water quality op high :/

Denk ik een beetje een snel systeem te hebben, is het goed genoeg voor medium :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik vind medium er anders goed genoeg uit zien
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.