www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Het spel zit zo in elkaar dat je ene level monsters hebt en andere weer mannetjes.
Maargoed bijt gewoon door de zure appel heen. Hebben wij ook gedaan.
En iedereen is het erover eens dat die monsters kut zijn.
Far Cry 2 geen monsters hopelijk
:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::
Je moet ff het spel starten in devmode, dan zijn alle levels unlocked d8 ik.
Inderdaad en je kan dan in een level met ik dacht F2 springen naar het volgende checkpoint als je gedeeltes binnen een level wil skippen.TheLemon schreef op 08 juni 2004 @ 00:00:
Nou, je kan het level Boat nog doen, geen monsters en één van de leukste als je het mij vraagt en er is nog ergens een level, voorbij Steam of Regulator, waar ook geen monsters in zitten.
Je moet ff het spel starten in devmode, dan zijn alle levels unlocked d8 ik.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Er zitten na de eerste verschijning van de trigens gelukkig nog een paar hele leuke maps waarin je voornamelijk tegen mercs vecht. Op weg naar de steam regulator kom je eerst vlakbij de kust door een bos waar mercs patrouilleren, daarna door een merc kamp waar je de nightvision moet halen. En daarna heb je rond de steam regulator zelf nog een heel cool stukje met 2 merc kampen en een hoop patrouilles, was echt heel spannend om daarlangs te sluipen. Dat ze het niet eens leken te merken toen ik die helicopter uit de lucht schoot was wel wat minder realistisch Maar daarna wordt het steeds meer een mix van trigens en mercs. Vaak kom je ook tegen dat er een trigen vs. mercs gevecht plaatsvindt, waaruit de trigens uiteraard als enige overblijven. |
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
waarbij alle tegenstanders nog leven.. het is mij een keer voorgekomen dat ik, al uitproberend, midden in een groep trigens terecht kwam..Mr_Blobby schreef op 08 juni 2004 @ 10:10:
[...]
Inderdaad en je kan dan in een level met ik dacht F2 springen naar het volgende checkpoint als je gedeeltes binnen een level wil skippen.
"hey jongens..." *eet*
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Verwijderd
Ben nu bij vulcano, waar ik net Krieger heb gemold. Nu ben je op zoek naar Doyle. Je herlaadt al je wapens, krijgt medicpacks etc, en dan open je een gate, en kom je bij allemaal van die monsters met rakketen. Hoe kom je hier voorbij? Ik las in deze topic iets over dat je gelijk links ofzo moet en op het dak? Maar daar is het hier te stijl voor volgens mij. Iemand??
Thx
Quinten
oplossing is als volgt (spoilertje..):Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:13:
Mogelijke spoiler!!
Ben nu bij vulcano, waar ik net Krieger heb gemold. Nu ben je op zoek naar Doyle. Je herlaadt al je wapens, krijgt medicpacks etc, en dan open je een gate, en kom je bij allemaal van die monsters met rakketen. Hoe kom je hier voorbij? Ik las in deze topic iets over dat je gelijk links ofzo moet en op het dak? Maar daar is het hier te stijl voor volgens mij. Iemand??
Thx
Quinten
spoiler
lees de draad voor je blaat?! dit is echt al tig keer voorbij gekomen... |
Verwijderd
Ik heb de thread al een keer helemaal doorgelezen, voordat ik was waar ik nu ben... Is het zoveel werk om het ff te zeggen ipv dat ik de hele thread weer moet doornemen, a bijna 40 pagina's ...py.mosjuh schreef op 10 juni 2004 @ 21:17:
[...]
oplossing is als volgt (spoilertje..):
spoiler
lees de draad voor je blaat?! dit is echt al tig keer voorbij gekomen...
Verwijderd
Iets anders wat ik ook gehoord heb is: probeer iets onder de deur te zetten die dicht gaat als je er door heen gaat, dan kan je steeds nieuwe ammo, health pakken.
nofi maar als je um hebt doorgelezen weet je het ook al.. het is niet veel moeite om te zeggen dat je de deur kan blokkeren met een willekeurig object als een lijk oid maar, like i saidm als je het idd gelezen hebt wist je dat al...Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:41:
[...]
Ik heb de thread al een keer helemaal doorgelezen, voordat ik was waar ik nu ben... Is het zoveel werk om het ff te zeggen ipv dat ik de hele thread weer moet doornemen, a bijna 40 pagina's ...
Verwijderd
Ik weet niet of je nog wat anders te doen hebt verder in je leven, maar ik zit hier niet achter een thread alles grondig te bestuderen en alles te onthoudenpy.mosjuh schreef op 10 juni 2004 @ 22:20:
[...]
nofi maar als je um hebt doorgelezen weet je het ook al.. het is niet veel moeite om te zeggen dat je de deur kan blokkeren met een willekeurig object als een lijk oid maar, like i saidm als je het idd gelezen hebt wist je dat al...
Verwijderd
Verwijderd
Heb het sinds een paar dagen en blijf maar spelen!
Naar mijn idee echt de beste FPS sinds tijden, vooral in SP, hulde voor de makers
En het draait ook nog eens goed op mijn wat oudere PC.
AMD Athlon 1,4G, Asus A7, 512mb SDram, 30+60G Maxtor 7200rpm, Asus geforce 4 Ti4600 128mb
Verwijderd
Het is normaal dat het op jouw systeem goed draait want je GF4 moet zich niet bezighouden met pixelshaders, vertex-shaders en andere nieuwe eye-candy. Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf welke resolutie je draait, welke mode van AA en AF je gebruikt en wat je settings in het spel zijn (low, medium, high of ultra high).Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 03:30:
Wat een vet spel zeg.....![]()
Heb het sinds een paar dagen en blijf maar spelen!
Naar mijn idee echt de beste FPS sinds tijden, vooral in SP, hulde voor de makers![]()
En het draait ook nog eens goed op mijn wat oudere PC.
AMD Athlon 1,4G, Asus A7, 512mb SDram, 30+60G Maxtor 7200rpm, Asus geforce 4 Ti4600 128mb
En als ik mij niet vergis gebruikt FC ook de shaders van de GF4 hoor
Niet dat het zo vlot loopt, maar vlot genoeg om goed speelbaar te zijn
[ Voor 28% gewijzigd door ETzPliskin op 11-06-2004 13:18 ]
Verwijderd
resolutie 1024*764, AA en AF op 1 geloof ik..
De echte eye-candy mis ik, maar dan nog ziet het er echt goed uit, en ook niet onbelangrijk: de game loopt vloeiend, ook als het 'druk' is
tja m'n CPU, moederbord en geheugen zijn toch wel verouderd, dankzij de Ti4600 is het toch nog wat
Beetje loze opmerking als je je systeemspecificaties niet vermeld.---rrr--- schreef op 12 juni 2004 @ 02:14:
Ik alles op het hoost, behalve de schaduw, filers, AA, op 1024x768 resolutie. Goed speelbaar!
Bij mij draait Far Cry redelijk (35 fps average) op 1024x768 2xAA Alles high, behalve shadows (medium).
Systeem:
XP1700 @ 2000MHz
768MB PC2700
Club3D Radeon 9800SE @ Pro @ 380/340
WinXP Pro
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Ik speel momenteel op een:
- AthlonXP 1700+
- MSI K7T266a Pro (geloof ik)
- 1 GB Ram
- Geforce FX 5900Xt
Ik ga binnen kort upgraden naar athlon 64 3000+, heeft dit veel effect op de framerate?
Wat denk je zelfJohnnyburn schreef op 13 juni 2004 @ 15:34:
Hij draait bij mij wel redelijk op 1024*768 met 50% op medium 50% op high, zonder AA en AF.
Ik speel momenteel op een:
- AthlonXP 1700+
- MSI K7T266a Pro (geloof ik)
- 1 GB Ram
- Geforce FX 5900Xt
Ik ga binnen kort upgraden naar athlon 64 3000+, heeft dit veel effect op de framerate?
Hoeveel procent winst mag ik ongeveer verwachten met deze upgrade? meer in de richting van de 50% of 100%?
Als ik een gokje mag wagen: Eerder 50% dan 100% want Far Cry blijft nu eenmaal zwaar leunen op de videokaart.Johnnyburn schreef op 13 juni 2004 @ 18:29:
Ok, laat ik de vraag anders stellen:![]()
Hoeveel procent winst mag ik ongeveer verwachten met deze upgrade? meer in de richting van de 50% of 100%?
Denk eraan dat je geheugensnelheid ook omhoog moet (PC3200) omdat je anders een bottleneck hebt. Het lijkt me dat het geheugen dat je nu hebt PC2100 of PC2700 is
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Jep.Johnnyburn schreef op 13 juni 2004 @ 20:42:
Mijn geheugen is PC 3200, geheugen heb ik tegelijk met mijn videokaart geupgraded, dat zit wel snor dus. Maar ik hoop dat ik Far Cry dan gewoon 1024 * 768 alles op very high kan draaien, en als het even kan ook aa en af aan. Zou dit lukken?
Ik zelf heb een 2.8c ghz 800 fsb , en een ati radeon 9700 pro(minder krachtige vidkaart dan jouwe dus), 2x512 pc-3200 geheugen, en ik speel altijd al op 1024x768 met alles op very high ( maar shadows op medium), en het draait over het algemeen met framerates van 60+ ..
:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::
Verwijderd
De coopmaps van nu zijn veel te buggy en lopen voor geen meter.
Het liefst zie ik dat je de singleplayer coop kan doen.
Dit zou ik echt veel toffer vinden dan dat oersaaie uitgekauwde deathmatch gedoe.
Als ik nou naar 1024 RAM ga, heeft dat erg veel effect op mijn performance met Far Cry (en andere spellen)? En kan ik dan AA en FSAA wel aanzetten?
Verwijderd
Ik vrees dat het extra geheugen enkel de laadtijden zal verminderen.JnX schreef op 14 juni 2004 @ 19:47:
Ik heb een P4 2,8 Ghz, 512 RAM en een 9800Pro. Maar AA en FSAA hoef ik niet eens aan te zetten, schokt als een gek. Ik speel met de resolutie 1280 x 1024 en heb bijna alle settings op high. Voor zo'n nieuw systeem vind ik het eigenlijk erg traag lopen.
Als ik nou naar 1024 RAM ga, heeft dat erg veel effect op mijn performance met Far Cry (en andere spellen)? En kan ik dan AA en FSAA wel aanzetten?
Het AA en FSAA is meer videokaart afhankelijk.
Heel veel zal het niet helpen denk ik.
Ik draai zelf met 1024mb en het echte merkbare zijn de laadtijden die minder lang duren.
Ach ik heb zelf 1024 ram er in zitten en het spel is heel soepel aan het lopen.JnX schreef op 14 juni 2004 @ 19:47:
Ik heb een P4 2,8 Ghz, 512 RAM en een 9800Pro. Maar AA en FSAA hoef ik niet eens aan te zetten, schokt als een gek. Ik speel met de resolutie 1280 x 1024 en heb bijna alle settings op high. Voor zo'n nieuw systeem vind ik het eigenlijk erg traag lopen.
Alles op ULTRA HIGH en 1024.
En geen krim
Dus 1024 ram is wel aan te raden.
Want dat verschil merk je echt wel met Farcry
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Errug gaaf... Wat wel belangrijk is bij multiplayer games, zoek de verrekijkers eerst!! Daarmee heb je een héél groot voordeel.
is er hier iemand die me uit de brand kan helpen?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ik denk dat je daarvoor naar de Ubi.com fora van far Cry moet zijn.BasieP schreef op 15 juni 2004 @ 17:33:
ik moet voor campzone een farcry server maken, om, samen met wat vrienden van hcc een compo op te zetten, nu wilde ik daarvoor een dedicated server (pub) maken met stats er op, maar ik kan nergens iets vinden over player stats voor dit spel
is er hier iemand die me uit de brand kan helpen?
Daar zit de crew van crytek en vooraanstaande mensen uit de bussines die er vast en zeker meer vanaf weten.

weet niet meer uit mijn hoofd hoe dit euvel ook weer opgelost kan worden maar het is een kleinigheidje (als ik moet gokken zou ik een reboot spel/pc zeggen maar ok..) dan hoef je dus niet de savegames van een ander te regelen..Calvin&Hobbes schreef op 27 juni 2004 @ 16:30:
Ik heb net patch 1.1 eroverheen gegooid en nu kan ik mijn savegames niet meer vinden, nu heb ik net devmode geprobeerd maar dan heb ik geen Cryvision meer, heeft iemand nog de 1e checkpoint / savegame van het level Boat, met in ieder geval een Sniper rifle + ammo.
Hoe krijg je trouwens voor elkaar dat ook de bomen in het water worden gereflecteerd?
Overigens zijn er veel modteams "on strike" omdat de SDK te lang op zich laat wachten. Ubisoft heeft de desbetreffende mods meteen ook maar van z'n community site af gehaald.
Aangezien we inmiddels op de 1000 posts zitten zou een nieuw deel misschien wat leven in de GoT-farcry aanhang kunnen blazen, wie?
dus ik heb al mijn savegames weer!
XS4all heeft trouwens een server opgezet voor Far Cry: 194.109.69.218:49001, het is de enige waar ik, [GoT]C&H, een ping van 31 haal
Wooei 1001 posts!
[ Voor 16% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 29-06-2004 16:32 ]
Verwijderd
Je kunt dus het aantal fps zien. Daar staan ook het aantal polygonen erbij. Nou valt het me op dat regelmatig ineens het aantal polygonen halveert (en het aantal fps dus stijgt). De beeldkwaliteit verandert niet, tenminste, ik kan niks ontdekken. Ik heb het zowel bij een geforce 4 ti als een radeon 9800. Iemand een idee waar het aan ligt? (is het een bug of een "feature")
Alleen 1 probleempie: Een aantal palmbomen en textures zijn in het spel oranje (Wel toepasselijk voor morgenavond
Nog andere mensen die dit probleempie hebben? Ik heb alle catalyst drivers van 4.1 - 4.6 geprobeerd zonder resultaat, ook het verlagen van de instellingen kon het probleem niet verhelpen.
Misschien is het wel verholpen met de 4.7 catalyst drivers....
Patch 1.2 is in its final stage of production: a nasty scoreboard bug and a CDkey security issue remain to be fixed, but otherwise a huge list of improvement/fixes have been implemented and tested successfully.
We’re now localizing all the readme files, and the final candidate will be tested extensively later this week to make sure it is really solid - we don’t want to rush in the last few days after such a long development time.
Thanks for your patience,
Matthieu Boulard – Far Cry UbiSoft Producer
Here's the changelog as of yesterday. Obviously features may change.
Made the run speed about 15% faster
Made sprint last 30% longer
Adjusted damage to vehicles
(vehicles now survive longer in multiplayer and behave consistently between weapon damage types) Bullet damage can be disabled by "g_vehicleBulletDamage" cvar: 0 = no bullet damage (default), 1 = bullet damage; this works only in MP.
MP vehicles can get the same damage from every kind of bullet (no distinction between sniper rifle and the deagle), this value is set by 'dmgBulletMP' variable inside 'DamageParams' table of the vehicle.
buggy, humvee and gunboat can be destroyed with one rocket.
bigtruck can be destroyed with three rockets.
buggy and gunboat can be destroyed with 100 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)
humvee can be destroyed with 150 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)
bigtruck can be destroyed with 500 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)
vehicle damage code cleaned and made more consistent.
Fixed a number of serious issues with headshot detection
Ported a number of sensitive routines into non SDK sources
Fixed some issues with ladder animations appearing odd to other players
Added quicksave support for single player (still in process)
Fixed bug where players name tag didn't show up
Fixed bug where console would accept letters as variable states
Fixed a number of ladder related issues
Fixed error with warning message in connection dialogue
Fixed a significant number of bugs relating to quicksave (~100 bugs)
Fixed a connection dialogue error
Fixed an incorrectly localized HUD message
Fixed bug with server shutdown dialogue error
Addressed a number of issues with the server list UI
Fixed bug causing cancel button to stop working
Server create sessions are now saved
Fixed a bug causing game freezes when player joins and player rotates
Fixed a rendering issue with Radeon 9600 graphics cards
Fixed Punkbuster crash when switching from punkbuster online server to hosting LAN server
Fixed issue with punkbuster icon not showing up in the server listing
Fixed random crash relating to punkbuster server listing info
Fixed issue with punkbuster refusing connection to a server that is destroyed and then re-hosted
Fixed a number of crash problems related to punkbuster server creation with non-dedicated servers
Fixed issue with punkbuster enabled in multiple server profiles
Disabled e_vegetation_min_size in multiplayer (used as cheat)
Added optimizations for character effects including invulnerability shader
Added optimizations for scoreboard performance. Scoreboard no longer updates fields that have not changed
Fixed issue where radar would not be drawn correctly with certain game type changes
Fixed framerate issue when player touched assault ammo pickups
Fixed issue with password protected servers not removing password after restart
Fixed issue with spectators not being able to hear ambient sounds
Fixed message printout for multiplayer statistics (was only working with log_verbosity 1, not it works with 0 (default) as well)
Fixed listplayer on the client (was only working on the server)
Changed multiplayer scoreboard system for less bandwidth and easier extendibility
Fixed bug in scoreboard that reported ping incorrectly by a factor of 2. Pings now appear correctly (half the old values). Note: ping is still the same, the output value was inaccurate)
Fixed check in server/client version check (now you cannot connect to servers with old network code)
Fixed bug in submitted Punkbuster ID causing random CD Key hash to be generated. Global ID unique to CD keys is now parsed correctly.
Added MultiplayerUtils:OnChatMessage a script function which is called on the server for every chat message (to enable saving out chats)
Made several changes to improve network packet scheduling
Separated multiplayer and single player weapon code better functionality with mod developers and support for changes to MP balance without affecting single player.
Made a number of changes to multiplayer weapon parameters, outlined below:
All weapons - Increase accuracy while standing still by 25%
Made the medic packs give 50% more health for the engineer class
Reduced rocket launcher clip to 1, no change to lethality.
Increased MP5 damage by 30% with full auto, 50% increase with semi-automatic
Adjusted AG36 damage to head and torso.
Reduced AG36 grenade radius.
Increased OICW accuracy by 30% when zoomed.
Reduced OICW grenade clip to 3 with max carry of 3 in the gun and 3 in reserve
Increased Pancor damage slightly
Reduced P90 damage by 10% and reduced max range by 25%
Increased lethality of mounted weapons.
Improved detection code for player name tags, fixed issue causing name tags not to appear if crosshair was on arms and legs
Fixed collision detection on the dedicated server with different arm position because of different weapons. Hit detection is now more accurate.
The record console variable was makred as protected because it opened up some cheat possibilities
Fixed a bug that sometimes caused players hit by a buggy not to credit the driver with a kill
Fixed a number of issues with discrepancies between player cameras in 1st and 3rd person
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Hoe sneller de patch uitkomt des te beter voor de community!
MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**
[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 01-07-2004 15:21 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Het zal namelijk van vertex shader 3.0 gebruik maken om alle bosjes en planten te renderen. Het heet instancing en het moet allemaal retesnel gaan. Voor de 6800 videokaart is er ook een nieuwe lighting techniek, die alle lichten in 1 pass rendert. Dus als er een paar lampen in een kamer staan, en je doet je flashlight aan dan zul je geen slowdown ondervinden. Crytek heeft specifiek deze techniek op pixel shader 3.0. draaien dus zonder 6800 videokaart zal het niet lukken.
Patch 1.3 gaat ook nog een keer komen, en dan krijgt de Radeon kaart een exclusieve feature in de vorm van 3dc support, een normal mapping compressie technique. Heldere kwaliteit en een performance boost zijn het resultaat. Maar in deze patch krijgt ook nVidia wederom een exclusieve feature in de vorm van HDR belichting. Hiervoor gebruikt Crytek 32bit floating point zooi, die de X800 niet biedt. HDR is best mogelijk met ATI's 24FP, maar ja... zal wel weer een flinke zak geld zijn die Crytek krijgt.
-edit-
oeps, komt vandaag waarschijnlijk niet uit. Zal wel weer BS geweest zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door HuggyB op 05-07-2004 16:39 ]
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
ben nu net bij de research facility in de tree tops
de levels hier voor waren echt vet. zelfs met mn crappy computer en alles op low vind ik het nog cool. kan niet wachten tot een nieuw vid. kaart
heb tot nu toe ook alles redelijk sluipend gedaan. heerlijk, beetje verschuilen in de bosjes en toeslaan.
ff een beetje in het topic zoeken of er nog veel buitenlevels komen hierna voordat ik alles over me heen krijg dat k moet zoeken
[ Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 05-07-2004 21:29 ]
Wie kan hier nu niet wachten op een Geforce 6800? Ik begeer er zelf ook een, maar ach... Geld...Southern Sun schreef op 05 juli 2004 @ 21:27:
nou hehe ik heb m ook eindelijk.
ben nu net bij de research facility in de tree tops![]()
de levels hier voor waren echt vet. zelfs met mn crappy computer en alles op low vind ik het nog cool. kan niet wachten tot een nieuw vid. kaart![]()
heb tot nu toe ook alles redelijk sluipend gedaan. heerlijk, beetje verschuilen in de bosjes en toeslaan.
ff een beetje in het topic zoeken of er nog veel buitenlevels komen hierna voordat ik alles over me heen krijg dat k moet zoeken
De eerste 5 levels (outdoor) waren het beste!
Ik heb een paar vraagjes m.b.t. het verhaal. Waarschuwing: spoilers.
Ik begrijp dat Jack een bootverhuurder is, die met Val een tochtje maakte naar dat eiland. Is het nu correct om te denken dat Val daarheen ging om het één en ander 'uit te pluizen'? Ze is een CIA agent, dus wist de CIA (via Doyle, ook een CIA agent) ervan dat Krauwer (heet ie zo?) te ver ging, en daarom ging Val daarheen ofzo?? Ik vind het een beetje vaag. Crow is gewoon de aanvoerder van al die mercenaries, en Krauwer is die professor in genetische manipulatie. Die Krauwer werkte eerst voor de CIA, en is toen zelf begonnen op dat eiland. De CIA wist dat, dus stuurden ze Doyle erheen als undercover agent. => Val is dus na een tijdje erbij gestuurd om Doyle te helpen? Heeft Doyle dat dan gevraagd? => Waarom veraadt Doyle Jack en Val? Hij zei iets over geld enz. Hij geloofde ook dat 'dit de evolutie was', en dat het door moest gaan. Waarom dat veraad? => Doyle is toch gewoon een professor in zo'n wit pakje daar? Hoe kan het dan dat die ME gastjes, die trouw waren aan Krauwer, Doyle gingen supporten (het laatste checkpoint in het spel), ze beschermden hem. Waarom? Hij veraadde Krauwer toch?! Hij wilde de boel zelf in handen nemen... => Waarom werkte dat serum niet, waarom muteerden Val en Jack tóch? Als laatste; - Vinden jullie ook niet dat Doyle veel te makkelijk doodging? Ik bedoel, het is realistisch, oke, dat geef ik toe. Een dokter is geen vechtmachine. Maar het was imo toch iets te makkelijk. Zoals sommigen ook zeggen; iets te abrupt, dat einde. - Hoe lang hebben jullie gedaan over het eenerlaatste checkpoint, namelijk; de valei oversteken en al die beesten ontwijken? Is het verbeelding geweest, of heb ik het juist als ik zeg dat je minder vaak geraakt wordt als je, al lopend, op die beesten vuurt? Ik zelf heb er heel erg lang over gedaan. En dan bedoel ik ook echt heel erg lang. 40 keer opnieuw laden is geen grapje. |
Zo, dat was het... misschien hebben jullie dit wel begrepen.
[ Voor 7% gewijzigd door Atomius op 06-07-2004 17:49 ]
spoiler:WizZie- schreef op 06 juli 2004 @ 13:13:
Hey mensen!
Ik heb een paar vraagjes m.b.t. het verhaal.
spoiler:
Ik begrijp dat Jack een bootverhuurder is, die met Val een tochtje maakte naar dat eiland.
Is het nu correct om te denken dat Val daarheen ging om het één en ander 'uit te pluizen'? Ze is een CIA agent, dus wist de CIA (via Doyle, ook een CIA agent) ervan dat Krauwer (heet ie zo?) te ver ging, en daarom ging Val daarheen ofzo??
hier kan ik antwoord op geven... dat is dus niet zo, ze hadden al een week ofzo geen contact meer met Doyle en daarom werd Val op onderzoek uitgestuurd, en aangezien Jack de enige was met "special forces training", werd hij uitverkoren om te varen. Dit is allemaal te zien in het filmpje waarin je aan die heli blijft hangen. Daarna hoort Val opeens Doyle door het mobieltje praten en ontdekt ze dus dat Doyle nog in leven is. |
sry voor het vergeten van de spoilertag..., als de rest dit ook nog ff doet:
1
| [table][tr][td bgcolor=#000000]...[/td][/tr][/table] |
[ Voor 14% gewijzigd door The Evil Brain op 06-07-2004 18:43 ]
Verder wil ik meneer Lemon verzoeken om voortaan zelf te bedenken dat hij een post helemaal niet hoeft te lezen.
Als je een dergelijke post van iemand ziet waarin hij er letterlijk bij zegt dat hij een aantal vragen heeft over het verhaal, begint er misschien een lichtje te branden dat hij dingen over de inhoud van het verhaal gaat vragen. Misschien zelfs wel over elementen waar jij nog helemaal niet van gehoord hebt! Doet zo'n situatie zich voor, dan ben je echt niet verplicht om die hele post door te spitten.
Je maakt kabaal om niets. Lees het gewoon niet. Bovendien is dit een Far Cry discussie topic, dus als je in zo'n topic geen vragen mag stellen dan is dat grote onzin imo.
Bovendien is de game al maanden uit. Dat wil zeggen dat de game reeds door veel meer mensen is uitgespeeld. Het zou wat anders zijn als ik de game na 3 dagen uitspeel en het hele verhaal hier zou gaan posten. Maar dan nog hoef je het niet te lezen... of heb je geen controle over wat je wel en niet wil lezen?.
Veel plezier verder met het spel!
[ Voor 24% gewijzigd door Atomius op 06-07-2004 16:42 ]
ben ik met je eens
je merkt vanzelf toch wel dat je iets leest over het verhaal van farcry
die onzin altijd
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Ik vind dat je minimaal ff als 1e regel kan schrijven: Waarschuwing SPOILERS!, als je het teveel moeite vindt om de bewuste tekst zwart te maken. Het gaat me ook niet om mezelf, want zoals je kan lezen had ik hem al uitgespeeld.
Die Spoilers zijn er niet voor niets.... Kvind dat je er dan ook gebruik van moet maken.. Zoveel moeite is dat niet en het is een fatsoensregel van dit topic.joostve schreef op 06 juli 2004 @ 16:57:
"Je maakt kabaal om niets"
ben ik met je eens
je merkt vanzelf toch wel dat je iets leest over het verhaal van farcryof lees jij woordje voor woordje?
die onzin altijd
Het leest niet fijn als je het niet wil weten en je moet bij elke post gaan denken of er niks staat waar eigenlijk een spoiler zou moeten staan.... This toch veel makkelijker als dat van te voren wordt aangegeven.
Trouwens, ook al is het spel al een tijdje uit, dat is natuurlijk geen enkel excuus om er vanuit te gaan dat "iedereen" het al uitgespeeld heeft en de gehele verhaallijn wil weten.
Hierbij een gedeeltelijk excuus, ook om het feit dat ik niets van die topicregel niet wist.
Btw... kunnen jullie mij misschien antwoord geven op mijn vragen?
[ Voor 13% gewijzigd door Atomius op 06-07-2004 17:52 ]
WizZie- schreef op 06 juli 2004 @ 13:13:
Ik begrijp dat Jack een bootverhuurder is, die met Val een tochtje maakte naar dat eiland.
Is het nu correct om te denken dat Val daarheen ging om het één en ander 'uit te pluizen'? Ze is een CIA agent, dus wist de CIA (via Doyle, ook een CIA agent) ervan dat Krauwer (heet ie zo?) te ver ging, en daarom ging Val daarheen ofzo??
Ik vind het een beetje vaag. Crow is gewoon de aanvoerder van al die mercenaries, en Krauwer is die professor in genetische manipulatie. Die Krauwer werkte eerst voor de CIA, en is toen zelf begonnen op dat eiland. De CIA wist dat, dus stuurden ze Doyle erheen als undercover agent.
Doyle werd naar Krieger gestuurd als 'assistent' door de CIA omdat Krieger uit het/een regeringproject was gekicked omdat ie op mensen was gaan testen... Doyle == undercoveragent Val == CIA-agente Jack == Vakantieganger(rood shirt....slechte keus voor een commando Waarom Val er precies heen moest ontging me ff, misschien de game op nieuw doen op realistic |
Geen id, dat hebbik zelf ook gemist :-SWizZie- schreef op 06 juli 2004 @ 13:13:
Ik begrijp dat Jack een bootverhuurder is, die met
=> Val is dus na een tijdje erbij gestuurd om Doyle te helpen? Heeft Doyle dat dan gevraagd?
=> Waarom veraadt Doyle Jack en Val? Hij zei iets over geld enz. Hij geloofde ook dat 'dit de evolutie was', en dat het door moest gaan. Waarom dat veraad?
Ik vind het zelf ook een beetje een afgeraffeld einde, die kerel had je ook gewoon op een bootje kunnen zetten naar dat eiland waar Krieger en Crowe zaten en jouw hun laten vermoorden en zelf met het project doorgaan, ipv jouw eerst sturen om Val meerdere malen Geld, macht etc etc. Hij had ook gewoon Jack & Val van het eiland af kunnen leiden zonder te hoeven benadrukken dat ie nu evil was geworden.... Sowieso stom aangezien Doyle je de hele missie begeleid en je door de beste defence lines van Krieger jaagt had ie kunnen verwachten dat die paar specialforce ventjes Jack echt niet tegen zou houden... |
=> Doyle is toch gewoon een professor in zo'n wit pakje daar? Hoe kan het dan dat die ME gastjes, die trouw waren aan Krauwer, Doyle gingen supporten (het laatste checkpoint in het spel), ze beschermden hem. Waarom? Hij veraadde Krauwer toch?! Hij wilde de boel zelf in handen nemen...
An sich maakt het niet uit, met het wegvallen van Krieger kan Doyle de head- scientist zijn geworden... |
=> Waarom werkte dat serum niet, waarom muteerden Val en Jack tóch?
Ik geloof dat ze zeiden dat ze blootgesteld werden aan hogedoses in de lucht....normaal zou het/een serum idd moeten werken..wel wazig maar het is gewoon een manier om de druk een beetje op te voeren ipv de eerste beste partol boat te nemen en d'r vandoor te spaaien met Val... |
- Vinden jullie ook niet dat Doyle veel te makkelijk doodging? Ik bedoel, het is realistisch, oke, dat geef ik toe. Een dokter is geen vechtmachine. Maar het was imo toch iets te makkelijk. Zoals sommigen ook zeggen; iets te abrupt, dat einde.
Ja en neej, die hele vulkaankrater is een grote eindbaas. Dat stuk met Krieger was even moeilijk als die krater oversteken(naja moeilijk....als die ventjes dood waren was het een kwestie van Krieger een paar keer op z'n bek raken met de 2nd fire van de OICW Mja, zo werkt het altijd toch? Na een soortement van climax => einde. Ze hadden je op z'n minst nog terug mogen laten lopen naar zee, samen met allelei merchs & special forces die um ook proberen te peren |
- Hoe lang hebben jullie gedaan over het eenerlaatste checkpoint, namelijk; de valei oversteken en al die beesten ontwijken? Is het verbeelding geweest, of heb ik het juist als ik zeg dat je minder vaak geraakt wordt als je, al lopend, op die beesten vuurt? Ik zelf heb er heel erg lang over gedaan. En dan bedoel ik ook echt heel erg lang. 40 keer opnieuw laden is geen grapje.Maar dat hindert mij verder niet.
Deur open en met de AG36 die ventjesvan het dak links eraf knallen. Shot gun, wachten tot die raketwerper grunt voor je neus komt en dat ding ledigen(inhouden die hap dus 1 raket en je bent de lul) dat andere dak(rechts) af railen. Ze zijn goed te zien met de nightvision goggles op, wel snle zijn van de hele pit stormt inmiddels op je af. Als je de OICW volgeladen hebt kun je die rakettrigens met de 2nd fire bestoken en heen en weer blijven strafen, komen ze in de buurt dan trek je je M60/Para te voorschijn en knallen maar.... UITERAARD moet je blijven bewegen...Duh... 10x herladen + flink wat stress & vloeken was voldoende |
Ja voor de mensen die de spoilers niet lezen is het idd een nutteloze post
Ik kijk iig uit naar Far Cry 2, misschien een paar ontsnapte Trigens afmaken
(nadat je Val gered had, de eerste keer) |
Ja en neej, wisselt een beetje af. Maar als tot aan de research facility makkelijk & soepel gaat, kan ik me niet voorstellen dat het erna een ramp word....Southern Sun schreef op 05 juli 2004 @ 21:27:
nou hehe ik heb m ook eindelijk.
ben nu net bij de research facility in de tree tops![]()
de levels hier voor waren echt vet. zelfs met mn crappy computer en alles op low vind ik het nog cool. kan niet wachten tot een nieuw vid. kaart![]()
Tis wvooral je vidkaart die je nodig hebt, ik heb maar 512 mbram en keil alles uit het geheugen dat niet noodzakelijk is omdat anders het laden te lang duurt
Op trilineair filteren & particles na is alles op high, nadeel is wel dat na een mapload je eerst ff een keertje op de grond moet schieten omdat het geluid enzo nog in het geheugen geladen worden, zelfde geld voor de verrekijker & cryvision
jaja tijd voor een upgrade..i know
[ Voor 10% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-07-2004 21:41 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Bij;
- Crow in de helikopter die je moet neerknallen. - Nadat de bom was afgegaan. |
Wel vet dat het toch nog doorging!
renevo (www.renevo.com) heeft een soort server side mod waarmee er een logfile uit je server komt.
ik ben nu een programma/website aan't maken om daar fatsoenlijke stats van te maken.
layout ontbreekt nog, maar hier is alvast iets
http://basiep.dyndns.org/farcrystats/
hier kan je de hele meuk downloaden (php files en executable)
http://basiep.dyndns.org/meuk/FarCryStats.rar
[ Voor 16% gewijzigd door BasieP op 07-07-2004 12:11 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Maar verder een supergoed spel!
Waar blijft patch 1.2 en wie opent er eindelijk eens een nieuw topic
[ Voor 12% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 07-07-2004 12:13 ]
Jammer dan....
Greetings from the Far Cry team.
We’d like to thank all of you for your continued patience and interest in the upcoming 1.2 patch and SDK. We’re sorry to say that this community update is to let you know that the patch & SDK won’t make it out next week.
The Far Cry Patch and SDK were found to contain a few remaining bugs which justify extra testing -- better safe than sorry. More information to follow as it becomes available.
Thanks again to all of you for your continued support and enthusiasm for Far Cry.
Sorry, dubbelpost
[ Voor 5% gewijzigd door djengizz op 07-07-2004 22:34 ]
Maar in het boekje staat een speciale sectie voor de 64 bit processor. Als ik op de website kijk van AMD (www.amd.com/farcry) zie je dat er binnekort downloads komen en dergelijke.
Wat kan ik verwachten? Een programma dat de 32-bit versie omzet in een 64 bit? Of kan dit niet?
Ik heb de 32bit versie om de 64 niet uit is, maar op mijn nieuwe AMD 64 3200+ zou ik het wel leuk vinden om de 64 bit versie te spelen.

echt frustrerend soms
In ieder geval wil ik eerst ff formule 1 zien vanmiddag
Als iemand nog relevante info heeft voor de topicstart, graag
Te lage pingbigfoot1942 schreef op 11 juli 2004 @ 14:15:
misschien dat iemand van jullie farcryers een idee heeft over mijn probleem: [rml][ Far Cry] online spelen schokt vaak[/rml]
Verwijderd
Specs:
AMD Athlon XP 2400+ @2.00 Gighz (nee, niet overgeclocked)
512 MB DDR RAM
ASUS A7V8X-X MOBO
ATI RADEON 9600 met 256 MB onboard
Creative Soundblaster Live
Overal laatste drivers voor, ook laatste BIOS draaien.
Had dit probleem op zowel versie 1.0 als 1.1 van Far Cry. Zonder enige waarschuwing, crashed mijn systeem waarna ik een cold-boot moet maken.
Uit logs blijkt dat de temperaturr welliswaar oploopt, maar absoluut niet critical ofzo..
Meer mensen dit probleem ?
denk toch dat je temp te hoog wordt ergens (vidkaart, mem?). gebeurt wel vaker en op zich zou je niet zeggen dat je systeem het niet aankan enzoVerwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 10:37:
Wanneer ik Far Cry op Locaal netwerk speel met vrienden, klapt ie na zo'n 20 minuten ram vast. Geen idee waar het door komt....
Specs:
AMD Athlon XP 2400+ @2.00 Gighz (nee, niet overgeclocked)
512 MB DDR RAM
ASUS A7V8X-X MOBO
ATI RADEON 9600 met 256 MB onboard
Creative Soundblaster Live
Overal laatste drivers voor, ook laatste BIOS draaien.
Had dit probleem op zowel versie 1.0 als 1.1 van Far Cry. Zonder enige waarschuwing, crashed mijn systeem waarna ik een cold-boot moet maken.
Uit logs blijkt dat de temperaturr welliswaar oploopt, maar absoluut niet critical ofzo..
Meer mensen dit probleem ?
Verwijderd
Draai het minimale aan applicaties en ben uiteraard virus vrij.
Als Far Cry draait, draait ie gewoon ook prima.. Tis daarom ook raar dat ie opeens eruit klapt na een minuut of 20.. Neigt idd naar temperatuur..
ik zou dan eens meten wat de temp van je vidkaart wordt, ik gebruik een softmodded radeon 9800se en die had met zijn standaard koeling soms nog wel eens problemen bij mij.. zit nu een zalman op dus dat werkt mooi zoVerwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 10:47:
Yup, mijn XP is puur en alleen voo games bestemd, rest doen ik in linux..
Draai het minimale aan applicaties en ben uiteraard virus vrij.
Als Far Cry draait, draait ie gewoon ook prima.. Tis daarom ook raar dat ie opeens eruit klapt na een minuut of 20.. Neigt idd naar temperatuur..
Ze moeten een beter systeem voor multiplayer bedenken: geen cd-keys!
not out yet
Thursday 07.15.2004 Far Cry 1.2 Patch Update
Once again, we want to let you know that Far Cry patch 1.2 is close to being released. We were about to release this week as planned, when a hardware manufacturer code update forced us to modify the patch accordingly. It took a couple of days to make it work without breaking anything else. We think it is worth the extra wait, as it's all about making sure everyone enjoys the best experience possible, both in terms of gameplay and performance.
Yesterday, a new solid patch candidate left for what we hope is the last series of tests.
We are all looking forward to releasing this very ambitious Far Cry upgrade, and we know we need to give it our best to make sure we live up to your expectations.
Thanks again for your patience
Matthieu Boulard
Far Cry Ubisoft producer
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Die 3Dmarks zeggen niet zoveel, ik wil de werkelijke fps verschillen kunnen meten tussen driver versies en BIOS upgrades/overclocking in het spel zelf.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Zoek even naar benchemall.Xymox schreef op 16 juli 2004 @ 09:19:
Is er een simpele manier om de FarCry benchmark te kunnen draaien ?
Die 3Dmarks zeggen niet zoveel, ik wil de werkelijke fps verschillen kunnen meten tussen driver versies en BIOS upgrades/overclocking in het spel zelf.
Daar kan je Farcry persoonlijk mee testen , en ook vele andere game
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Mijn cd-key is gejat! Iemand uit de winkel zal hem wel over hebben geschreven
knip
Neem contact op met de winkel of met UbiSoft
[ Voor 16% gewijzigd door Fuelke op 16-07-2004 17:41 ]
Hallo, dat vraag je toch niet? Ga gewoon terug naar de winkel of neem contact op met UbiSoft.masser120 schreef op 16 juli 2004 @ 13:24:
De lighting op LOW ja, als ik dat hoger zet is alles meteen superwit en lelijkHet enige wat dan nog donker is, zijn de vijanden
, da's wel handig! Alleen toch minderleuk
Mijn cd-key is gejat! Iemand uit de winkel zal hem wel over hebben geschrevenIs er iemand die niet veel online speelt en zijn serial aan mij wil geven?
[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 16-07-2004 17:41 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
Verwijderd
dat is net zoiets als vragen:masser120 schreef op 16 juli 2004 @ 13:24:
Mijn cd-key is gejat! Iemand uit de winkel zal hem wel over hebben geschrevenIs er iemand die niet veel online speelt en zijn serial aan mij wil geven?
ik heb een ongeluk gehad met mijn auto.. is er iemand die niet veel rijd die zijn auto aan mij wil geven?
speel farcry eigenlijk te weinig. maar het loopt nogal brak op een ti4200
iemand performance tips?
[ Voor 29% gewijzigd door Fuelke op 16-07-2004 17:42 ]
Verwijderd
1 GB ram en wat overklokken....Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 13:41:
[...]
dat is net zoiets als vragen:
ik heb een ongeluk gehad met mijn auto.. is er iemand die niet veel rijd die zijn auto aan mij wil geven?
speel farcry eigenlijk te weinig. maar het loopt nogal brak op een ti4200
iemand performance tips?
>1000 posts hier
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
[ Voor 93% gewijzigd door Ikkuh84 op 16-07-2004 15:57 ]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Maare, zit er ook een coop optie in farcry ?
Sinds Unreal(1) ? volgens niet echt meer een coop game uitgekomen ..
Ik heb wel heel even FC gespeeld, maar loopt gewoon niet zo lekker, nieuwe videokaart = onderweg.
Maja, coop games ?
AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
- Winkel zegt dat het aan mij ligtmasser120 schreef op 16 juli 2004 @ 13:24:
De lighting op LOW ja, als ik dat hoger zet is alles meteen superwit en lelijkHet enige wat dan nog donker is, zijn de vijanden
, da's wel handig! Alleen toch minderleuk
<span style="color: blue;">knip</span>
<span style="color: blue;">Neem contact op met de winkel of met UbiSoft</span>
- Ubisoft nog geen reactie
Goed ideeFuelke schreef op 16 juli 2004 @ 17:42:
Voelt iemand zich geroepen op Deel 6 te openen?
Vraag ik me eigenlijk ook af... Bots zouden wel heel erg handig zijn, want op het netwerk zit ik altijd maar met 2. Dat is niet zo veel en zeker niet op grote kaarten.PromWarMachine schreef op 16 juli 2004 @ 15:28:
Ik heb in het hele topic gezocht op multiplayer en op bots, maar heb niet kunnen vinden of je in een lan game ook computerbots kunt spawnen om tegen te spelen? Is dit mogelijk?
Ik vond de startpost van Lighteye heel mooi, ik heb die maar overgenomen, maar wel links enzo gefixt.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.