[3d] post je 3d stuff maar weer - part 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.637 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

BioWEB schreef op 23 april 2004 @ 00:51:
Da's wel heel erg subtiel hoor, die reflecties. Ik zie ze niet eens. Beter een vage reflection map (of hoe dat ook moge heten), bevorderd de rendertijd denk ik zo.

Hah, voor de rest overigens super ! Het effect in dat lampje vind ik mooi.
Dat had ik ook kunnen doen, ware het niet dat het frame van de stoel wél scherpe reflecties moest hebben, daarom toch maar ff het materiaal van het hockertje blurred reflections meegegeven. Je ziet het inderdaad nauwelijks (als ik het uit zou zetten zie je het verschil wel meteen natuurlijk).

Bedankt voor de complimenten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ben nu met mijn eerste wat meer gevorderde tutor bezig --> paard maken (schaakstuk) van de max tutorials. Was leuk om te doen al moet ik toch eens de user reference lezen over wat splines, vertices etc nou echt zijn! :P

wipje:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvgl.demon.nl/got/paardje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Een kleine update aan de achterkant van het grote schip, na een week geen max te kunnen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/apr04/bbacksmall.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Qylos op 24-04-2004 21:30 ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Hoeveel polies heb je inmiddels Qylos? en hoe hou je goed overzicht?
is het nog goed werkbaar in je views?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
6K schreef op 23 april 2004 @ 22:04:
Hoeveel polies heb je inmiddels Qylos? en hoe hou je goed overzicht?
is het nog goed werkbaar in je views?
271722 pollies, ik gebruik veel hide om het werkbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-CKY2K- schreef op 23 april 2004 @ 19:56:
Ben nu met mijn eerste wat meer gevorderde tutor bezig --> paard maken (schaakstuk) van de max tutorials. Was leuk om te doen al moet ik toch eens de user reference lezen over wat splines, vertices etc nou echt zijn! :P

wipje:
[afbeelding]
Ik ben van de week ook begonnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.treedee.net/pics/ZandloperII.jpg :P .
Ik ben me overigens wel iedere keer wezenloos aan het zoeken na die ene functie/knop/propertie die je dan weer nodig hebt. Jeeeej wat zitten er veel mogelijkheden in 3Ds Max. Pffffffffff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Handige_harrie: Ziet er goed uit maar ik vind 't wel erg korrelig.

Door 6K - Friday 23 April 2004 10:38
@PJanssen: ik ben (erg) geinteresseerd! hou me please op de hoogte de ontwikkelingen. Als er iets is waar ik aan mee kan helpen, laat maar weten.

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

En hierbij nog wat plaatjes van mijn huidige model:

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/3drenders/ouwto27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/3drenders/ouwto31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/3drenders/ouwto32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/3drenders/ouwto33.jpg

Iemand een idee wat die rare vlekken op de achtergrond zijn?
Op/aan merkingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Qylos schreef op 23 april 2004 @ 22:18:
[...]

271722 pollies, ik gebruik veel hide om het werkbaar te houden.
ah... kijk zo doe ik het ook... mijn trein groeit erg hard in polies (weet niet zo goed hoe ik totaal aantal kan tellen, maar loopt echt hard op).
ik hide ook vooral de details waar ik mee klaar ben (klinknagels, bouten, klemmen etc.) maar als ik die dan effe nodig heb, moet ik ze eerst allemaal unhiden, dat vind ik wel jammer, is daar iets voor? dat dit beter te managen is zeg maar?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 6K :Als je met een paar groups gaat werken dan? bijv nr.1 voor onderstel nr.2 voor details nr.3 voor die tank voorop nr.4 voor het hokje van de machinist. dan kun je ze hiden en unhiden per group deze manier gebruik ik ook en bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 23:41:
@Handige_harrie: Ziet er goed uit maar ik vind 't wel erg korrelig.

Door 6K - Friday 23 April 2004 10:38
@PJanssen: ik ben (erg) geinteresseerd! hou me please op de hoogte de ontwikkelingen. Als er iets is waar ik aan mee kan helpen, laat maar weten.

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

En hierbij nog wat plaatjes van mijn huidige model:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand een idee wat die rare vlekken op de achtergrond zijn?
De vorm van de auto is ok, maar de reflectie ziet er erg raar uit; het lijkt alsof de mesh niet recht is. Misschien kan je een wire posten van je model. De vlekken van de achtergrond komen misschien door de hoge reflect map op de carshader. Zet de reflect ook wat lager en kijk naar een carshadertutorial als je dat al niet gedaan hebt, zoals deze tutorial.
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 23:21:
[...]

[afbeelding] :P .
Ik ben me overigens wel iedere keer wezenloos aan het zoeken na die ene functie/knop/propertie die je dan weer nodig hebt. Jeeeej wat zitten er veel mogelijkheden in 3Ds Max. Pffffffffff...
Leuke zandloper. Er kunnen meer polygonen in het houten frame, de lage polycount is vrij irriterend nu.
6K schreef op 24 april 2004 @ 00:12:
[...]

ah... kijk zo doe ik het ook... mijn trein groeit erg hard in polies (weet niet zo goed hoe ik totaal aantal kan tellen, maar loopt echt hard op).
ik hide ook vooral de details waar ik mee klaar ben (klinknagels, bouten, klemmen etc.) maar als ik die dan effe nodig heb, moet ik ze eerst allemaal unhiden, dat vind ik wel jammer, is daar iets voor? dat dit beter te managen is zeg maar?
Voor polygonen tellen: druk 7 in of ga naar utilities => more => polygon counter. Als je een echt grote scene hebt is het lastig om het te managen, maar het beste kan je misschien bijvoorbeeld de kleine details of bepaalde stukken van je trein in een group zetten en die dan unhiden by name. Zelf hide ik gewoon de objecten met veel polygonen die ik niet nodig heb als de performance slecht is in de viewports. Tip: op mijn systeem is de viewport performance in max6 veel beter dan in max5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Maak ik zo iets moois, als:

Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/beeldscherm09.jpg
*trots kijk*

Wil ik het na een tijdje verder gaan maken, mooie dingen er om heen maken enzo. Kan ik het .MAX bestandje niet meer vinden |:(

Ik snap ook niet echt waar ik hem toen had opgeslagen, want ik heb wel een map van andere max bestanden, plus plaatjes die ik gebruikt heb in die project maar zie de max bestand niet :(
Nu zit ik te twijfelen of ik een nieuwe computer ga maken maar dan mooier ofzo :(

Denk dat ik daar maar nachtje over ga slapen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ik werk idd al met groepen, maar optimaal vind ik dat ook niet, ik had gehoopt dat je ook selectief zou kunnen unhiden :(
bovendien vind ik die named selections niet lekker werken, maar helaas, ik zal het er mee moeten doen.

overigens, bij mij persoonlijk is max 6 in de viewports niet echt sneller als 5 hoor?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 24 april 2004 @ 01:07

[afbeelding]
*trots kijk*

Wil ik het na een tijdje verder gaan maken, mooie dingen er om heen maken enzo. Kan ik het .MAX bestandje niet meer vinden |:(

Ik snap ook niet echt waar ik hem toen had opgeslagen, want ik heb wel een map van andere max bestanden, plus plaatjes die ik gebruikt heb in die project maar zie de max bestand niet :(
Nu zit ik te twijfelen of ik een nieuwe computer ga maken maar dan mooier ofzo :(

<Off Topic> Whaaa! Dat commodore scherm is echt vet! </Off Topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 24 april 2004 @ 01:07:

[afbeelding]
*trots kijk*

En als je op je hele schijf gaat zoeken naar "*.max" (zonder aanhalingstekens), dan moet hij er toch eigenlijk wel bij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Hier is een animatie van het grote schip, waarin het schip getoond wordt. Er zitten nog wat weergavefouten in en het is donker, maar het geeft wel een idee weer over de structuur van het schip.

[filmpje] dvix - 4,75 MB

[ Voor 3% gewijzigd door Qylos op 24-04-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 23:21:
[...]

[afbeelding] :P .
Picserver doet het tijdelijk niet meer, dus ik zocht naar een nieuwe server. Dus ik keek ffe waar jij ze had geupload, ik ga erheen......En wat zie ik tot mijn stomme verbazing, mijn eigen porche!? 8)7 . Ehmm hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 10:29:
[...]

En als je op je hele schijf gaat zoeken naar "*.max" (zonder aanhalingstekens), dan moet hij er toch eigenlijk wel bij staan?
Sterker nog, 3dsmax heeft een tooltje voor warhoofden als Martink: maxfinder, die je gewoon in je /3dsmax6 (of hoe je map ook mag heten) map kan vinden :) .

Was inderdaad wel een mooie animatie Martink, met dat NFS

@D-tox: aanklagen die handel 8)

[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 24-04-2004 11:51 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 10:29:
[...]

Jammer genoeg heb ik dat al gedaan :(
vind helemaal nix wat er op lijkt :(
en volgens mij stond hij in de map waar me andere max bestanden staan. plaatjes van het commordore scherm staan er wel wat ik er voor heb gebruikt :|
raar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je em niet ergens op een andere partitie of HD staan? :)

Gebeurd mij ook (te) vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 15:10:
Heb je em niet ergens op een andere partitie of HD staan? :)

Gebeurd mij ook (te) vaak.
Nee want ik heb al over al m'n schrijfen gezocht :(
zal wel op c:\ hebben gestaan toen ik hem leeg maakte :|

Voortaan backup ik die dingen wel op cd :)
inquestos schreef op 24 april 2004 @ 11:49:
[...]

Sterker nog, 3dsmax heeft een tooltje voor warhoofden als Martink: maxfinder, die je gewoon in je /3dsmax6 (of hoe je map ook mag heten) map kan vinden :) .

Was inderdaad wel een mooie animatie Martink, met dat NFS

@D-tox: aanklagen die handel 8)
ow die animatie heb ik nog wel als je die nog een keer wil zien hoor ;)
http://www.nfshome.com/martin/3ds/beeldscherm.avi

[ Voor 51% gewijzigd door Martink op 24-04-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat onderzoek gedaan naar een eventuele IA voor Exposé 2:
Pre-order je nu één boek (hardcover) kost het je 89 AUD - 15% (pre-order discount) = 75,65 AUD = € 46.80 Inclusief verzendkosten naar je huisadres.

Stel er komt een IA voor 25+ (en 100-) boeken, dan kost het per boek (hardcover) 89 AUD -30% = 62.30 AUD = € 38.54
Maar op dat moment ligt het boek bij mij thuis. Het verzenden zal deze keer in dozen gaan, om beschadiging te voorkomen. Dit kost dus per boek (ervan uitgaande dat er 1 boek pp wordt verzonden) minimaal € 5,50 (pakketzegel)
Daarbij komen nog de kosten van dozen (1.50 per doos ? ). Totale kosten : 38.54+5.50+1.50= €45.54

Kortom, je houdt weinig voordeel meer over bij een IA..... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 15:55:
Pre-order je nu één boek (hardcover) kost het je 89 AUD - 15% (pre-order discount) = 75,65 AUD = € 46.80 Inclusief verzendkosten naar je huisadres.

Stel er komt een IA voor 25+ (en 100-) boeken, dan kost het per boek (hardcover) 89 AUD -30% = 62.30 AUD = € 38.54
Maar op dat moment ligt het boek bij mij thuis. Het verzenden zal deze keer in dozen gaan, om beschadiging te voorkomen. Dit kost dus per boek (ervan uitgaande dat er 1 boek pp wordt verzonden) minimaal € 5,50 (pakketzegel)
Daarbij komen nog de kosten van dozen (1.50 per doos ? ). Totale kosten : 38.54+5.50+1.50= €45.54

Maar niet iedereen heeft beschikking tot bijv. een mastercard oid om zo'n boek te kopen.. :(

Maar als je een animo check zou houden, dan merk je vanzelf wel of er animo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 16:22:
[...]
Maar niet iedereen heeft beschikking tot bijv. een mastercard oid om zo'n boek te kopen.. :(
Maar als je een animo check zou houden, dan merk je vanzelf wel of er animo is :)
Ik verwacht dat als alleen mensen zonder credit card mee doen, dat het animo een stuk lager is.... en hier op GoT kan ik ook niks beginnen..... :/
Daarnaast is het voor mij zelf ook niet echt lonend om het te organiseren. Voor die 8 euro korting hoef ik het niet te doen....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 15:55:

Dat zijn de kortingen van Expose1. Ik heb andere kortingen gezien op ballisticpublishing, maar kan die niet meer vinden. Ik weet niet precies hoe het daar was, maar wel dat het boven de 30 exemplaren een bepaalde korting had. maar goed. Ben zelf wel geinteresseerd, alhoewel ik het nog steeds erg duur vind. Als ik 'm zou willen, zou ik wel gelijk deel 1 en 2 willen als dat kan

edit: en over dat het voor jou niet echt lonend is: Tjah, als je het daarvoor zou doen, moet je het natuurlijk niet doen nee, maar je kan toch altijd bijvoorbeeld bij iedereen 2 euro ofzo erboven optellen... :) Toch mooi meegenomen

[ Voor 10% gewijzigd door inquestos op 24-04-2004 20:26 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ik ben bezig geweest met een nieuwe shieldtest. Nu kan ik zorgen dat het shieldeffect plaatselijk is, en niet over het hele schip is. C&c is welkom.

[Filmpje] Dvix, 716 kb

Ik heb mijn ftp heringedeeld. Als je links tegenkomt die niet werken in dit topic of oudere topics, kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

[list]
• De link is anders geworden: de file staat in een directory in de ftp. Als je de file toch wilt openen, ga dan naar de root dir van de ftp en kijk of je hem in een van de folders kunt vinden (files zijn logisch ingedeeld).
• De file is volledig van de ftp verwijderd, waarschijnlijk omdat die file nu geen nut meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

kleine update:
Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/wips/wip2.jpg

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ah, nice. Doet me denken aan de tijd toen ik aan een wagon werkte, helaas is die maxfile verloren gegaan in een hdcrash.

De kleine details (klinknagels op de kap) zien er goed uit, maar ik mis ze nog op andere plekken van de trein. Ik weet niet of je de trein zelf bedenkt of je een referentie gebruikt, maar het ondergestel voor de achterste wielen lijkt vrij fragiel; nu zie je maar 2 kleine staafjes die de achterste wielen ondersteunen.

Meestal heb je trouwens een soort opening aan de zijkant van de machinistenkabine, maar dit kan natuurlijk ook een uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

tenx qylos (eindelijk reageert er eens iemand :) )

het onderstel (vooral aan de achterkant) heeft nog veel werk nodig. Ook de tank is nu nog heel kaal, komt nog veel meer detail op (ook voorop mist nog het 1 en ander en zelfs bovenop de tank moet nogvanalles.

En nog wat meer 'eromheen' natuurlijk, maar dat duurt nog wel even ;)

ik heb een stuk of 10 pics van treinen, dus niet echt een ref. Ik verzamel eigenlijk wat ik leuk vind en dat bak ik er dan in :)
1 van de pics had zo'n cabine en dat vond ik de mooiste.

ow ja... en een kolenwagon erachter moet ook nog een keer, maar hoe ik die moet gaan modeleren weet ik nog eventjes niet :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
6K schreef op 24 april 2004 @ 23:48:
ow ja... en een kolenwagon erachter moet ook nog een keer, maar hoe ik die moet gaan modeleren weet ik nog eventjes niet :(
De voorwagen is makkelijker dan de kolenwagen lijkt me. Bij de wagens die je na de voorwagen ga bouwen moet je goed opletten dat de verhoudingen goed zijn, vooral bij de wielen en de raampjes.

Nog iets over de wielen: de wielen zijn nu volledig plat, maar in het echt zijn ze dat niet. Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.acmecompany.com/stock_thumbnails/11481.train_track_&_wheel.jpg

Dus dat kan je nog even veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit 6k.

Ik vind de wielen wel wat groot lijken, in verhouding tot de rest. Misschien dat het wat minder groot lijkt als er meer zooi overheen komt.
Daarnaast is het dacht ik zo dat er voorin de stuurcabine alleen kleine raampjes aan de zijkanten zitten. Dit zijn dan rechthoekige raampjes. De tank is dan over het algemeen ook wat groter. Het zou best kunnen dat dit per locomotief verschilt, ik ben er niet zo'n expert in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje..

Ik kan mij herrineren dat ik ooit in een tutorial de volgende techniek heb weten te gebruiken:
Bijv 1 cirkel (spline) en 1 line, en dan zo dat de cirkel (wat dus gewoon een spline was) de lijn zo volgt, dat je er dus een "buis" uit krijgt?

Als ik dat met een cilinder wil (Standard vorm), en dan pathdform erover heen gooi werkt dat wel.. Maar met zo'n cirkel niet..

Welke functie hoorde daar ookalweer bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 13:25:
Even een vraagje..

Ik kan mij herrineren dat ik ooit in een tutorial de volgende techniek heb weten te gebruiken:
Bijv 1 cirkel (spline) en 1 line, en dan zo dat de cirkel (wat dus gewoon een spline was) de lijn zo volgt, dat je er dus een "buis" uit krijgt?

Als ik dat met een cilinder wil (Standard vorm), en dan pathdform erover heen gooi werkt dat wel.. Maar met zo'n cirkel niet..

Volgens mij bedoel je loft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
extrude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 09:24

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 13:25:
Even een vraagje..

Kep welliswaar geen verstand van 3Ds Max ( of wat je ook gebruikt) maar ik weet dat het bij SolidWorks een sweep heet.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties!!

Het was idd loft. Sweep ken ik niet, zit volgens mij niet in Max (maar kan het fout hebben, ben nog maar beginner)..

Thnx alle 3 voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sweep zit wel in max, bij NURBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ook maar weer en kleine update van mij. Nog niet erg veel gesleuteld aan de tekening maar ben wel verder gegaan met de teksten op de AB.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/sw%20AB%20philips%20012.jpg

En nog even een close upje

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/sw%20AB%20philips%20011.jpg

Kep het gedaan door een pic op een surface te 'plakken' met een decal. De afbeeldingen heb ik gemaakt met Photoshop

nog een kleien update van de tekening ... ben aan het batterij vakje begonnen

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/sw%20AB%20philips%20013.jpg

Moet ook nog veel aangebeuren

Todo:
- batterijvak afmaken
- batterijen maken
- batterij geleider maken ( simpel veertje )
- printplaat maken

edit : ff images resized

[ Voor 3% gewijzigd door Just_I op 25-04-2004 14:26 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Just_I schreef op 25 april 2004 @ 14:23:
Ook maar weer en kleine update van mij. Nog niet erg veel gesleuteld aan de tekening maar ben wel verder gegaan met de teksten op de AB.

[afbeelding]

En nog even een close upje

[afbeelding]

Kep het gedaan door een pic op een surface te 'plakken' met een decal. De afbeeldingen heb ik gemaakt met Photoshop

nog een kleien update van de tekening ... ben aan het batterij vakje begonnen

[afbeelding]

Moet ook nog veel aangebeuren

Todo:
- batterijvak afmaken
- batterijen maken
- batterij geleider maken ( simpel veertje )
- printplaat maken

edit : ff images resized
Wel mooi hoor dat je dat ding uit elkaar kan halen, bij mij zou er dan niks inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Het is ook omdat ik (asisstent :X (mbo))ontwerper in spé ben ... het gaat mij dus niet alleen om het uiterlijk maar ook om het innerlijk en de techniek ;)

Het uit elkaar is ook niet moeiljk ofzo.. kan heel makkelijk met SolidWorks en is nog handig ook B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Qylos schreef op 24 april 2004 @ 21:46:
Ik ben bezig geweest met een nieuwe shieldtest. Nu kan ik zorgen dat het shieldeffect plaatselijk is, en niet over het hele schip is. C&c is welkom.

[Filmpje] Dvix, 716 kb
Vet...hoe heb je dat geflikt? Ik zie wel meer vette dingen van jou, je zou meer tut's moeten maken ;)

En 6K, super mooi locje vind ik het. Ik heb zelf ook nog ergens een loc liggen, maar die is lang niet zo mooi. Op dit moment alleen even niet in staat om constructieve kritiek te leveren.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Roa schreef op 25 april 2004 @ 15:33:
[...]

Vet...hoe heb je dat geflikt? Ik zie wel meer vette dingen van jou, je zou meer tut's moeten maken ;)
Als er genoeg interesse is zou ik best wel een kleine tutorial kunnen schrijven, over hoe je dat shieldeffect krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
Qylos schreef op 23 april 2004 @ 21:22:
Een kleine update aan de achterkant van het grote schip, na een week geen max te kunnen gebruiken.
[afbeelding]
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe de final word...
Als ik nog even wat kritiek mag leveren, vind ik het ten eerste vreemd dat er ook raampjes rond de "uitlaat" zitten. Je zou verwachten dat daar de motor oid zit bij zo'n groot schip :)

Daarnaast (mischien is dit een beetje laat om nu nog te zeggen) vind ik het jammer dat de "basisvorm" van het schip nog zo duidelijk zichtbaar is, het zou denk ik beter zijn als je er, naast er allemaal dingen op te bouwen, ook wat happen uit zou nemen.
Maarre, das mijn mening natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
het kunnen toch ook lanceerbuizen zijn waar schepen in en uit het schip kunnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de animocheck van een eventuele IA voor Exposé 2 :
Klik
Graag dáár alle vragen en opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@Qylos, dat de wielen die vorm hebben weet ik. In mijn model heb ik dat ook gedaan, waarschijnlijk dat de skylight dit een beetje 'verbergd' ?
De kolenwagen qua verhouding ben ik niet zo heel bang voor, maar de kooltjes die erop moeten liggen, hoe ik die in godsnaam moet gaan maken weet ik echt nog niet, waarschijnlijk scatter of zo:(

@_Brainwave_, de verhouding verschillen van trein tot trein. Ik heb aardag wat pics bekeken, maar er lijkt er niet 1 hetzeflde :X

@Roa, ik ben natuurlijk wel benieuwd naar jou trein >:) van mij mag je die gerust effe posten hoor :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje:
hoe voeg ik deze 2 vertexen samen tot 1
Afbeeldingslocatie: http://www.beltoon.de/vliegtuig.JPG
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Een kleine update van de grote (lompe) tunnel in de battleship. C&c welkom.

Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/apr04/wingsmall.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/apr04/tunnelsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 18:19:
ff een vraagje:
[afbeelding]
?
Gebruik weld nadat je de de binnenste polies verwijderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 25 april 2004 @ 18:19:
Een kleine update van de grote (lompe) tunnel in de battleship. C&c welkom.

[afbeelding]
[afbeelding]
Het is inderdaad een grote lompe tunnel ;) .

Je kan het veel beter allemaal wat gedetaileerder maken. Leidingen, en draden, en kastjes enzo. Om de tunnel wat interessanter te laten ogen. Het is nou gewoon een zwarte tunnel met wat lichtjes. Het word pas echt interessant als er veel detail inzit. Dat je kan blijven kijken en telkens toch nog iets nieuws ziet. Maar volgens mij is het ook nog lang niet af, aangezien je er altijd eeuwen mee bezig bent ;) . Ga je deze nou met je andere schepen weer in een animatie zetten, zou wel vet zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Even iets anders: nog een nieuwe shieldtest. Ik vind het effect al best aardig, al zeg ik het zelf.

[Filmpje] - Dvix, 874 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze tutorial gevolgd om een bloem te maken en dat is wel redelijk aardig gelukt, maar de blaadjes hebben bij mij geen onderkant. Dat is geen probleem als je het van schuin boven ziet, maar ik wilde juist wat bloempjes op de voorgrond zetten, zodat de camera dan zo'n beetje van laag naar hoog kijkt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stam0272/bloem.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stam0272/bloem2.jpg

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de blaadjes ook een achterkant krijgen?

@ Qylos: Ik zou het gebied waarover het blauw is wat kleiner maken, of de felheid mss wat verminderen. Als je het zeker wilt weten moet je gewoon ff aandachtig naar voyager kijken deze week. :P Hirogen kwamen afgelopen zaterdag weer voor, dus mss dat er weer wat leuke gevechten komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 22:42:
Ik heb deze tutorial gevolgd om een bloem te maken en dat is wel redelijk aardig gelukt, maar de blaadjes hebben bij mij geen onderkant. Dat is geen probleem als je het van schuin boven ziet, maar ik wilde juist wat bloempjes op de voorgrond zetten, zodat de camera dan zo'n beetje van laag naar hoog kijkt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de blaadjes ook een achterkant krijgen?

@ Qylos: Ik zou het gebied waarover het blauw is wat kleiner maken, of de felheid mss wat verminderen. Als je het zeker wilt weten moet je gewoon ff aandachtig naar voyager kijken deze week. :P Hirogen kwamen afgelopen zaterdag weer voor, dus mss dat er weer wat leuke gevechten komen.
Bij je texture's (in material editor, snelkoppeling is de toets M), moet je bovenaan bij je material een vinkje zetten voor "2 sided" en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat was weer lekker überdom. Ik dacht altijd dat dat nooit werkte, omdat je in je viewport er nog steeds doorheen kunt kijken. |:( Maar ik heb al eens gerendered en toen klopte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

6K schreef op 25 april 2004 @ 18:05:
@Roa, ik ben natuurlijk wel benieuwd naar jou trein >:) van mij mag je die gerust effe posten hoor :)
Nou, vooruit... Mijn eerste werk. Maar zoveel zat er niet na, maar ohk :P Sommige hebben em misschien al gezien trouwens...

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/3d/trein/loc7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/3d/trein/loc8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/3d/trein/loc9.jpg
Qylos schreef op 25 april 2004 @ 22:42:
Even iets anders: nog een nieuwe shieldtest. Ik vind het effect al best aardig, al zeg ik het zelf.

[Filmpje] - Dvix, 874 KB
Da'amn, erg mooi gedaan. Alleen nu lijkt het een beetje alsof het een soort luchtstroom is omdat het schip zo snel gaat ;) Komt natuurlijk ook omdat er geen schot is, het alleen aan de voorkant zit (of voornamelijk) en omdat het vrij lang is (zo'n schild is nooit zo lang in beeld).

Als ik ooit nog eens een fatsoenlijk schip in elkaar knutsel, moeten we eens een kort filmpje gaan maken ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Roa op 25-04-2004 23:40 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 18:19:
ff een vraagje:
[afbeelding]
?
De polygonen er tussenin deleten. Zorg dat het wel 1 object is, dus attach dat groene deel aan het grijze als dit niet het geval is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Maar weer eens een post .. Kwas ff aan het proberen een boom te tekenen ( voor de contest jah ) maar dat lukt niet helemaal :X . Maar ja, er kwam wel wat anders leuks uit :*) dus heb ik er maar een presentatie tafeltje van gemaakt

Zie hieronder het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school//sw%20AB%20philips%20014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school//sw%20AB%20philips%20015.jpg

Klik voor de grotere plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_I schreef op 25 april 2004 @ 23:54:
Maar weer eens een post .. Kwas ff aan het proberen een boom te tekenen ( voor de contest jah ) maar dat lukt niet helemaal :X . Maar ja, er kwam wel wat anders leuks uit :*) dus heb ik er maar een presentatie tafeltje van gemaakt

Zie hieronder het resultaat

[afbeelding]

[afbeelding]

Klik voor de grotere plaatjes
Ziet dr nice uit!

Hoe je de render (vrij eenvoudig) stukje mooier kunt maken (naar mijn mening):
Ten eerste je environment naar wit te zetten
Een witte plane onder je tafel
Een dome of light maken (Een helix om de tafel, en daar bijv. 100 Omni's op (shadow map, 0,02 lichtsterkte).
Maak eerst 1 omni en druk daarna op Control + I

Ik vind trouwens die voorste kronkel in het doek een beetje raar.. Hij hangt niet naar beneden maar naar buiten lijkt het..

En een paar tafelpootjes onderaan uit laten steken versterkt het effect ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ik heb het shieldeffect even getweaked.

[Filmpje] Dvix, 1,05 MB

C&c wederom welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Roa schreef op 25 april 2004 @ 23:37:
[...]

Nou, vooruit... Mijn eerste werk. Maar zoveel zat er niet na, maar ohk :P Sommige hebben em misschien al gezien trouwens...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dit is wel een heel goed begin :)
Als je met deze verder zou gaan kun je nog gemakkelijk een heel eindje komen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 00:11:
[...]

Ziet dr nice uit!

Hoe je de render (vrij eenvoudig) stukje mooier kunt maken (naar mijn mening):
Ten eerste je environment naar wit te zetten
Een witte plane onder je tafel
Een dome of light maken (Een helix om de tafel, en daar bijv. 100 Omni's op (shadow map, 0,02 lichtsterkte).
Maak eerst 1 omni en druk daarna op Control + I

Ik vind trouwens die voorste kronkel in het doek een beetje raar.. Hij hangt niet naar beneden maar naar buiten lijkt het..

En een paar tafelpootjes onderaan uit laten steken versterkt het effect ook nog :)
Thnx

Het renderen is idd vrij simpel te verbeteren .. in 3DsMax, maar ik render met Photoworks ( onderdeel van SolidWorks) en om daar die scene in te stellen is niet helemaal eenvoudig. Je krijgt je onderdelen namelijk nooit goed recht op het oppervlak van de bottom. En ook kan dat alleen maar isometerisch |:( dus daar schiet ikke niet veel mee op. Het enige wat ik daar tegen kan doen is een eigen scene maken (dat is toch wat je bedoel met environment). Het verandere van de kleur is wel een eitje, maar dan ga ik kleuer verschillen krijgen op de wanden en de vloer van de scene wat ik bij zwart dus niet heb. Ik kan er ook wel een witte plane achter maken, maar dan heeft dat geen efeect op het model wat je bij een scene dus wel hebt.

Over het licht
Bij SolidWorks heb je, volgens mij, geen omni light ... :? . Maar goed ik kan dus alleen en lichtkleur (ambient), directional en een spot light toe voegen. Op dit moment heb ik daar een directional light op staan van ietsje voor het model en dan van linksboven en een spotlight die van boven komt.
Over die dome light... Ik weet niet precies welke ik daarvoor dan zou moeten gebruiken van de 3 voorgenoemde, maar daarnaast weet ik niet of ik die ook langs een helix kan plaatsen in SolidWorks. Maar goed voor me final renders ga ik ook heel wat experimenteren met het renderen dus dat kotm dan wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Qylos schreef op 26 april 2004 @ 01:18:
Ik heb het shieldeffect even getweaked.

[Filmpje] Dvix, 1,05 MB

C&c wederom welkom.
De 2e vind ik mooier. Persoonlijk vind ik de eerste ietsje te fel aan de voorkant.
Verder denk ik dat de shield nog iets langer (richting achterkant) mag.. Het lijkt nu net of alleen de voorkant "beschermd" wordt. :)

Moet zeggen dat je goed bezig bent met je ships! Respect! ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Scipionyx schreef op 26 april 2004 @ 10:47:
[...]

De 2e vind ik mooier. Persoonlijk vind ik de eerste ietsje te fel aan de voorkant.
Verder denk ik dat de shield nog iets langer (richting achterkant) mag.. Het lijkt nu net of alleen de voorkant "beschermd" wordt. :)

Moet zeggen dat je goed bezig bent met je ships! Respect! ;)
Bedankt voor je comments.

De intensiteit van het effect kan ik makkelijk omlaag halen.
Het is juist de bedoeling dat alleen de voorkant beschermd wordt; in Star Trek zie je alleen het effect op de plaatsen waar het shield gedrained wordt, meestal door een wapen. Het was ook even lastig om uit te vogelen hoe je in max kan zorgen dat het effect plaatselijk is, en dat niet het hele shield het zichtbare effect krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het effect ziet er nu erg goed uit. Stuk beter dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een uvw unwrap gedaan en een texture gemaakt. Als ik deze texture nu weer terug wil plaatsen krijg ik allerlei rare strepen op mijn texture. Precies op de plaatsen waar de texture uit elkaar gehaald is.

Heeft dit misschien te maken met de instellingen voor normal mapping (box) unwrap ? Misschien raar verteld, maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen :? Bovendien is het misschien een noob vraagje, maar in de docs kan ik het zo 123 ook niet vinden (gebruikte tool : 3dsmax6 eval , texporter & paintshop pro)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zinga/wips/vraagje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
wat ik altijd doe is gewoon een achtergrondkleur pakken die de uiteindelijke hoofdkleur van het object benaderd. Daaroverheen ga je pas de stickers ed aangeven. Dan zie je geen naden meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is juist het probleem, het moet een template worden voor meerdere auto's. (gaat een mod worden voor F1challenge 99-02). Is er geen andere manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

zou het kunnen dat je overlapping area's hebt? deze kan hij dan niet goed terug vouwen?
als je de unwrap UVW doet kun je dat bekijken (heb max hier niet bij de hand helaas), maar die kun je editen in een apart window. Overlaps zijn dan rood en moeten eerst 'uit elkaar' gehaald worden.

althans... het probleem 'oogt' zo naar mijn mening

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar had ik in eerste instantie ook aan gedacht, maar die heb ik niet....dat is het hem juist :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ik denk juist het tegenovergestelde :) Denk dat ie gewoon helemaal niks aan elkaar gemaakt heeft. ZOveel mogenlijk welden in je coordinaten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar is dat "verplicht"?

Ik heb het een keertje gedaan maar toen was het model helemaal vern**kt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
je moet dus welden in het scherm met je uvw coordinaten he, niet in je model zelf als dat niet nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 26 april 2004 @ 13:00:
je moet dus welden in het scherm met je uvw coordinaten he, niet in je model zelf als dat niet nodig is :)
Dat snap ik, maar dan trekt hij de complete coordinaten door elkaar ??? of heeft het misschien met de spacing te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 13:06:
[...]

Dat snap ik, maar dan trekt hij de complete coordinaten door elkaar ??? of heeft het misschien met de spacing te maken?
Je moet wel de vertices welden die naast elkaar liggen (paarse border). Anders wordt 't snel een bende :). (misschien doe je dit fout?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon de achtergrond kleuren wat aangepast, en het gaat nu wel goed, thnx voor de hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje...
wanneer ik textures zoek vind ik wel vanalles zoals hout en brik en marble enzo, maar textures als deze vind ik nooit:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dm-mc.com/tutorials/maya/dobby/151.jpg

maken jullie deze met photoshop ofwat? waar kan ik goede tutorials hiervoor vinden? want ik heb echt geen idee hoe ik huid (voor monster of mensen) ik photoshop kan maken... reeds dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:13:
ff een vraagje...
wanneer ik textures zoek vind ik wel vanalles zoals hout en brik en marble enzo, maar textures als deze vind ik nooit:

[afbeelding]

maken jullie deze met photoshop ofwat? waar kan ik goede tutorials hiervoor vinden? want ik heb echt geen idee hoe ik huid (voor monster of mensen) ik photoshop kan maken... reeds dank _/-\o_
Mja, de plek waar je dat plaatje vandaan geplukt hebt is in feite een tutorial waarin ook het maken van een skin texture beschreven is... dus... :/

-> http://www.3dm-mc.com/tutorials/maya/dobby/

Maar het gaat idd vaak met PS.

Anyway, hier is nog wat handige info:

http://www.cgtalk.com/sho...8&perpage=15&pagenumber=3

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

ff een vraagje...

[afbeelding]

Texture's als deze worden altijd met de hand gemaakt. Maar dit is zeker niet alleen een texture. Hier wordt ook gebruik gemaakt van SSS. Zonder deze techniek kan je het nooit zo realistisch maken.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSS, is dat een vorm van belichting oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sub Surface Scattering. Dus het diffuus verspreiden van licht onder de oppervlakte. Dat geeft dat een beetje doorschijnende effect.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:46:
Sub Surface Scattering. Dus het diffuus verspreiden van licht onder de oppervlakte. Dat geeft dat een beetje doorschijnende effect.
En dat word alleen voor huiden gebruikt?

Lijkt mij dat dit ook een positief effect kan hebben op bladeren / gras ed.. Dan is het wellicht wel aantrekkelijk om te gaan proberen te gebruiken voor de contest :)

Zal vanavond eens op tutorial jacht gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:01:
[...]

Lijkt mij dat dit ook een positief effect kan hebben op bladeren / gras ed.. Dan is het wellicht wel aantrekkelijk om te gaan proberen te gebruiken voor de contest :)

Opzich is ditzelfde effect idd ook bij bladeren zichtbaar. Er is alleen één maar:
Het berekenen van SSS kost (relatief) gigantisch veel rendertijd, zeker als je het niet goed afstelt. Daarnaast kan het niet met de gewone scanline renderer.
Een beetje slim opacitymappen en je hebt pracht bladeren die niet van echt te onderscheiden zijn zonder SSS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:01:
[...]

Voor bladeren en gras zal SSS inderdaad teveel rekentijd gaan vergen. SSS is meer geschikt voor dingen met een echt volume. Denk naast huid ook aan kaarsen, of druiven ofzo... Voor bladeren heb je weer transculent shaders ofzo... Die zorgt ervoor dat je schaduwen ook aan de achterkant van een blaadje kan zien... (als ik de naam fout heb, zeg het ff ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben samen met een vriend een contestje begonnen. We zijn beiden nog zo goed als 3D-noob. Het is niet dat de contests hier niet leuk zijn, maar we zullen waarschijnlijk net iets langer bezig zijn dan de 3 weken hier :).

We hebben een gemakkelijk en breed thema gekozen; iets dat oorspronkelijk niet mechanisch is (organisch dus), mechanisch nabouwen. Aangezien dit meestal gepaart gaat met scherpe hoeken, veel boxes en rechthoeken en vele andere basis-shapes, was dit perfect om mee te beginnen.

Met weinig inspiratie aan begonnen, idee niet heel mijn ding, maar er zit iets in mijn hoofd die er wel leuk uitziet :)

zonder verdere uitleg, mijn robo-spider
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/8H5026UDWWBM/picserver.jpeg

nog enorm veel mis aan, ik zou vooral wat tips kunnen gebruiken i.v.m. belichting en de materialen. Het modelen hoop ik zelf wat onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 26 april 2004 @ 21:11:
[...]
transculent shaders
translucent ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:17:
Ik ben samen met een vriend een contestje begonnen. We zijn beiden nog zo goed als 3D-noob. Het is niet dat de contests hier niet leuk zijn, maar we zullen waarschijnlijk net iets langer bezig zijn dan de 3 weken hier :).

We hebben een gemakkelijk en breed thema gekozen; iets dat oorspronkelijk niet mechanisch is (organisch dus), mechanisch nabouwen. Aangezien dit meestal gepaart gaat met scherpe hoeken, veel boxes en rechthoeken en vele andere basis-shapes, was dit perfect om mee te beginnen.

Met weinig inspiratie aan begonnen, idee niet heel mijn ding, maar er zit iets in mijn hoofd die er wel leuk uitziet :)

zonder verdere uitleg, mijn robo-spider
[afbeelding]

nog enorm veel mis aan, ik zou vooral wat tips kunnen gebruiken i.v.m. belichting en de materialen. Het modelen hoop ik zelf wat onder de knie te krijgen.
een spin heeft 8 poten :P

PJanssen: Ah, dacht al dat er iets niet klopte, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje...

[afbeelding]

Ik zag dit plaatje, en k dacht WoooooTTTT!!!???!? :/ . Bleek het niet van een tweaker te zijn ;( . Post voortaan dit soort pic's als links, of tumbnails. Met een linkje naar de site van de echte maken, wel zo net.

Maar over je vraag> Ja zo'n beetje alle texture's worden in PS gemaakt. Vaak wel aan de hand van photo's als reference. Maar als je dit soort texture's kon downloaden zou je het nooit leren. En kan je uitendelijk nog niet geheel je eigen char kunnen maken...suc6 ermee igg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 26 april 2004 @ 21:34:
[...]

een spin heeft 8 poten :P

PJanssen: Ah, dacht al dat er iets niet klopte, thx :)
:)
Ja, ik ga misschien nog iets aparts doen met de 2 voorpoten.
Maar waarschijnlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/ei03.jpg

zo ik heb weer een beetje zitten spelen in 3d studio max :)
Nouja mischien beetj laad, pazen is al voorbij natuurlijk

[ Voor 21% gewijzigd door Martink op 27-04-2004 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 27 april 2004 @ 01:52:
[afbeelding]

Wij hebben niet eens pazen gevierd volgens mij .. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Martink schreef op 27 april 2004 @ 01:52:
[afbeelding]

Leuke eitjes. Bij het open ei zie je dat de rand bijna infinitief dun is, terwijl de schaal in het echt dun is, maar niet zo dun. De scheuren in het ei zijn ook te scherp: als men een eitje openmaakt zijn de scheuren meer afwisselend in vorm en niet zo puntig.

Het gele spul in het ei ziet er trouwens een beetje onsmakelijk uit, en het eiwit heeft volgens mij een dunnere rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 19:39
Volgens mij zitten er problemen in je normalen. CHeck die en zorg ervoor dat je smoothing groups instelt per oppervlakte. Ook dat vieze gele komt door de normalen, je krijgt daardoor schaduweffecten op plekken waar je het niet wilt.

Greetzz from 3ddy|3dhype.com|nederlandse cg community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk doet picserver het weer... :)

Dit is de Final zeg maar. Heb er lang genoeg aan gewerkt.

Zoals je ziet heb ik wel een hoop verandert. met name broekje, en textures.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ZR3149M0R767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Ziet er toch al met al netjes uit D-Tox. Middelste plaatje vind ik zelf het minst mooi al weet ik nog niet precies waarom. Rechtse plaatje is fraai met die pet!!

Alleen mag je wat mij betreft je logo/tag iets minder nadrukkelijk aanwezig laten zijn..."In der Beschränkung zeigt sich der Meister" is zo'n mooie Duitse uitdrukking die daarop misschien wel een beetje van toepassing is.

Maar verder, prima platen!, maar dat is just my humble opinion...

[ Voor 11% gewijzigd door Dexter op 27-04-2004 16:43 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarom heeft ze een bh aan over haar trui? :? :P
En er loopt een dikke donkere darm (?) (verticaal) over haar benen.. hoort dat zo?

[ Voor 6% gewijzigd door Scipionyx op 27-04-2004 18:45 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
schaduw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ D-Tox: srr, maar wat is een char?

En weet iemand mss tutorials voor photoshop over hoe je huidtextures met de hand zelf maakt?

en sorry voor het plaatje, ik zal int vervolg een link zetten met naamvermelding

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@Harax: char = Character = karakter

[ Voor 10% gewijzigd door 6K op 27-04-2004 21:29 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Ben op mn stage 3dmax aan t leren, en heb voor n project dit gemaakt, moet nog veel aan gedaan worden, beetje interior en entourage, en nog een hoop aan de textures worden gewerkt. maar t begint er al op te lijken. Maar ik denk dat ik wel wat crits kan gebruiken, ben er voorlopig op blindgestaard en ga morgen weer mee verder ;)

scanline, max6, op n 800mhz dus fancy belichting moet ik voorlopig nog ff faken...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bvennik/3d-gebouw-lighttracer3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
waar loop je stage? en hoe heb je dit model opgebouwd?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.