Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 00:11:
[...]
Ziet dr nice uit!
Hoe je de render (vrij eenvoudig) stukje mooier kunt maken (naar mijn mening):
Ten eerste je environment naar wit te zetten
Een witte plane onder je tafel
Een dome of light maken (Een helix om de tafel, en daar bijv. 100 Omni's op (shadow map, 0,02 lichtsterkte).
Maak eerst 1 omni en druk daarna op Control + I
Ik vind trouwens die voorste kronkel in het doek een beetje raar.. Hij hangt niet naar beneden maar naar buiten lijkt het..
En een paar tafelpootjes onderaan uit laten steken versterkt het effect ook nog

Thnx
Het renderen is idd vrij simpel te verbeteren .. in 3DsMax, maar ik render met Photoworks ( onderdeel van SolidWorks) en om daar die scene in te stellen is niet helemaal eenvoudig. Je krijgt je onderdelen namelijk nooit goed recht op het oppervlak van de bottom. En ook kan dat alleen maar isometerisch

dus daar schiet ikke niet veel mee op. Het enige wat ik daar tegen kan doen is een eigen scene maken (dat is toch wat je bedoel met environment). Het verandere van de kleur is wel een eitje, maar dan ga ik kleuer verschillen krijgen op de wanden en de vloer van de scene wat ik bij zwart dus niet heb. Ik kan er ook wel een witte plane achter maken, maar dan heeft dat geen efeect op het model wat je bij een scene dus wel hebt.
Over het licht
Bij SolidWorks heb je, volgens mij, geen omni light ...

. Maar goed ik kan dus alleen en lichtkleur (ambient), directional en een spot light toe voegen. Op dit moment heb ik daar een directional light op staan van ietsje voor het model en dan van linksboven en een spotlight die van boven komt.
Over die dome light... Ik weet niet precies welke ik daarvoor dan zou moeten gebruiken van de 3 voorgenoemde, maar daarnaast weet ik niet of ik die ook langs een helix kan plaatsen in SolidWorks. Maar goed voor me final renders ga ik ook heel wat experimenteren met het renderen dus dat kotm dan wel

.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o