'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Dat ziet er goed uit. Lekker veel details en accuraat (volgens die foto op die andere site), zoals het meestal hoort. De toonrenders zien meestal goed uit bij simpele models, maar in dit geval vind ik dat het beter is om een normale render te maken met reflecterende materialen. Ook al als iemand anders de image nog gaat bewerken waarbij de render toony moet zijn, is het leuk om toch nog een plaatje te hebben van de motor met een behoorlijke material, voor de car fora etc misschien.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Reken maar dat ik dat nog wel ga doen, dit is gewoon ff een preview. Eigenlijk ben ik niet eens zo'n toonrenderfan. Ik render ook nooit vantevoren met materials of allerlei cpu intensieve GI oplossingen. Ik model liever eerst alles en dan pas houd ik me bezig met het renderen ensow.Qylos schreef op 12 mei 2004 @ 15:32:
@sharky
Dat ziet er goed uit. Lekker veel details en accuraat (volgens die foto op die andere site), zoals het meestal hoort. De toonrenders zien meestal goed uit bij simpele models, maar in dit geval vind ik dat het beter is om een normale render te maken met reflecterende materialen. Ook al als iemand anders de image nog gaat bewerken waarbij de render toony moet zijn, is het leuk om toch nog een plaatje te hebben van de motor met een behoorlijke material, voor de car fora etc misschien.
This too shall pass
Wow geweldig! Die vis ziet er zeer gelikt uit. De kikker ook hooralientje schreef op 11 mei 2004 @ 23:03:
[...]
In 3dmax 5 zit het ook al, voor het geval dat je daar makkelijker aan kan komen.
Lang geleden, maar ik heb ook maar weer eens wat 3d-spul gemaakt voor een projectje van school:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Ze zijn nog niet af, maar commentaar is zeer welkom!
Hoe heb je die texture gemaakt van die vis?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Moet een vliegende camera voorstellen
Nice. Leuk idee over een vliegende camera. De materials zien er goed uit, al kan de reflectivity iets omhoog zetten, of je vult de achtergrond meer op. Misschien kun je er nog wat meer details inzetten zoals panelen, remote control ontvanger, lampjes (als de camera aan het opnemen is) kleppen, etc.
Nog een ding over de fans: de fans lijken witte plekken te hebben, dat komt door het rooster. Assign een normale witte material op de fans en dan lijkt het wel alsof de fans helemaal wit zijn (of zijn dat andere dingen op de fans?).
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Anoniem: 80198
in welk jaar? Zit wel een errug grote kast onder voor een camera. En een errug kleine lens. Maar mischien zie ik het gewoon in de verkeerde verhouding. Mooi detail op de pootjes, probeer dit ook nog op de rest van je model vol te houden. Waarvoor is dit eigenlijk bedoelt?
Thnx.Qylos schreef op 12 mei 2004 @ 16:27:
[...]
Nice. Leuk idee over een vliegende camera. De materials zien er goed uit, al kan de reflectivity iets omhoog zetten, of je vult de achtergrond meer op. Misschien kun je er nog wat meer details inzetten zoals panelen, remote control ontvanger, lampjes (als de camera aan het opnemen is) kleppen, etc.
Nog een ding over de fans: de fans lijken witte plekken te hebben, dat komt door het rooster. Assign een normale witte material op de fans en dan lijkt het wel alsof de fans helemaal wit zijn (of zijn dat andere dingen op de fans?).
Er komt nog meer detail bij.
Over de fans: De driepotige dingetjes zijn niet de fans, het zijn de houders voor de fans en de motor. De fans die zitten eronder. Helaas zie je ze niet echt.
Maar het zit er wel vol met artifacts. Dat komt denk ik doordat het rooster een wireframe materiaal heeft.
Van dichtbij ziet het er niet uit maar van een afstand als dit valt het nog wel mee.
Het apparaat is niet zo heel groot en camera's kunnen ook klein zijn maar ik zal kijken of het mooier is als de lens groter is. Het apparaat lijkt dan wel weer kleiner.Anoniem: 80198 schreef op 12 mei 2004 @ 16:29:
[...]
in welk jaar? Zit wel een errug grote kast onder voor een camera. En een errug kleine lens. Maar mischien zie ik het gewoon in de verkeerde verhouding. Mooi detail op de pootjes, probeer dit ook nog op de rest van je model vol te houden. Waarvoor is dit eigenlijk bedoelt?
En het is alleen voor de fun bedoelt.
Het ding moet ook nog kunne vliegen vandaar dat het misschien ruimte nodig heeft voor een motor en brandstof / accu. Daarnaast moet er waarschijnlijk nog een tweede motor in voor het rond draaien van de camera en natuurlijk niet te vergeten de electronica enzovoorts. (Zou dan zijn in deze tijd)Anoniem: 80198 schreef op 12 mei 2004 @ 16:29:
[...]
in welk jaar? Zit wel een errug grote kast onder voor een camera. En een errug kleine lens. Maar mischien zie ik het gewoon in de verkeerde verhouding. ?
Maar ziet er voor de rest wel netjes uit hoor Alpine
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Anoniem: 46465
Kijk, dat noem ik nou nog eens een motorsharky schreef op 12 mei 2004 @ 13:43:
Ik hou er niet zo van om dingen te posten voordat ze af zijn maar Crazyhank vroeg er om, bij deze dan maar;
Kwam de motor tegen in Easyriders (tijdschrift). op de site van de maker (http://www.paulyaffeoriginals.com/pyo-projects-dt100303.htm) staan ook foto's maar dat is een net iets andere versie.
Wielen moeten nog(joh), wat kabeltjes rond het motorblok en nog een paar andere kleine details. Daarna nog een omgeving modelen en texturen maar dat moet niet zo heel veel werk zijn, ik heb al een paar goede ideeen in mijn hoofd. Ik ga ook samenwerken met een goede kameraad die er een babe bij tekent. (hij is striptekenaar annex airbrusher dus dat komt wel goed). Gemoddeled in rhino en renderen gebeurt in max met brazil. Overigens voeg ik echt friggin veel details toe aangezien ik nu al een rhinobestand van 80 meg heb (incl rendermeshes)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je bent al een stuk meer op details ingegaan als ik, ziet er erg gaaf uit.
Ben benieuwd hoe dit er volledig shaded en gerendered uitziet
Anoniem: 80198
motors zitten in die dingen aan de zijkanten. De motor voor het draaien van de camera kan ook bovenin zitten. Draden kosten amper ruimte. Brandstof is niet nodig. Accu kan vrij klein zijn. Maar we gaan er nou veel te serieus op in denk ikJust_I schreef op 12 mei 2004 @ 17:11:
[...]
Het ding moet ook nog kunne vliegen vandaar dat het misschien ruimte nodig heeft voor een motor en brandstof / accu. Daarnaast moet er waarschijnlijk nog een tweede motor in voor het rond draaien van de camera en natuurlijk niet te vergeten de electronica enzovoorts. (Zou dan zijn in deze tijd)
Maar ziet er voor de rest wel netjes uit hoor Alpine
Dus afgezien van dat mieren neuken ziet het er gewoon goed uit hoor
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 12-05-2004 21:28 ]
Ik denk dat als het ding gemaakt kan worden dat 'ie nog geen centimeter van de grond af komt
Maar daar gaat het ook helemaal niet over en het is niet belangrijk of het werkt of niet, en dat is nou juist het mooie van CG
Zolang ik maar mooie dingen kan renderen
Anoniem: 74854
doet me denken aan flubber
@ sharky: wow, nice bike, ziet er goed gedetailleerd uit!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 12-05-2004 22:46 ]
mjah das altijd wel lachen die reactiesAlpine schreef op 12 mei 2004 @ 22:41:
Leuk al die posts over hoe de vliegende camera kan vliegen of niet.
Ik denk dat als het ding gemaakt kan worden dat 'ie nog geen centimeter van de grond af komt
Maar daar gaat het ook helemaal niet over en het is niet belangrijk of het werkt of niet, en dat is nou juist het mooie van CG
Zolang ik maar mooie dingen kan renderen
Dit topic is gesloten.