[3d] post je 3d stuff maar weer - part 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.633 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel? :)

Mja das best fors voor een paar gaatjes.

Probeer dit eens:

- maak een plane, vierkant, stel 4x4 segments, of meer als je rondere gaatjes wilt;
- schrijf de breedte (=lengte) even op;
- delete de middelste vertex;
- verschuif de rest zodat je een redelijke cirkelvorm krijgt (handig is even een cirkelspline maken en die als referentie gebruiken);
- selecteer de edges rond het gat en extrude deze naar beneden (shift+click bijvoorbeeld, anders de knop), ook deze waarde kan je even opschrijven;
- eventueel onder even dichtmaken dmv create poly of cap holes en daarna weer een collapse, maar dat zal niet echt nodig zijn;
- maak een array met dit object zodat je socket opgebouwd is, gebruik in je array de lengte- en breedtemaat van je plane;
- selecteer een plane en druk op het knopje naast 'attach', selecteer alle andere planes en voeg ze toe;
- selecteer nu alle vertices en druk op het knopje naast 'weld' (in vertex level), voer een hele lage waarde in, alle samenvallende vertices zijn nu geweld;
- selecteer aan elke zijde van je socket een edge en druk op loop, als het goed is heb je nu de hele rand te pakken;
- extrude deze edges ook naar beneden, evt met dezelfde hoogte als je gaten;
- klaar.

Monsieur calculator zegt dat je met een 4x4 plane zo rond de 10000 polies zit... beter, non?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Lord_Mithril schreef op 18 april 2004 @ 22:30:
Nee ik wil echte gaatjes :P ben eigenwijs ;)
heb t nu wel voor elkaar met boolean, gewoon in kleinere stukjes en in een losse scene.
Nu crasht max alleen als ik em wil mergen 8)7 ohnee.. toch niet :D hij is gewoon erg traag (verbazend he als je scene meer 220.000 poly's bevat en je maar 512MB ram hebt :X)

ARGH issie nog niet goed :( gaatjes zitten er wel in maar alleen de eerste die ik heb gemaakt zijn goed gelukt.. de rest heeft binnen in geen faces :(
Plak je er wel doublesided materiaal op dan? Dat wil nog wel eens helpen B)
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:58:
[...]

Probeer dit eens:
*knip*

Monsieur calculator zegt dat je met een 4x4 plane zo rond de 10000 polies zit... beter, non?
Waarom gebruiken we geen NURBS plane met een gat erin? Volgens mij scheelt dat nog véél meer poly's :)

[ Voor 25% gewijzigd door WhizzCat op 18-04-2004 23:13 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhizzCat schreef op 18 april 2004 @ 23:07:
Waarom gebruiken we geen NURBS plane met een gat erin? Volgens mij scheelt dat nog véél meer poly's :)
Zou je denken? Ik denk dat het niet zo gek veel zal schelen, maar ik kan er naast zitten. Ik gebruik echt zelden NURBS, alleen maar polymodeling eigenlijk.

Het zal misschien wel makkelijker zijn met NURBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 23:26:
[...]

Zou je denken? Ik denk dat het niet zo gek veel zal schelen, maar ik kan er naast zitten. Ik gebruik echt zelden NURBS, alleen maar polymodeling eigenlijk.

Het zal misschien wel makkelijker zijn met NURBS.
Mja, NURBS is wel meer vector oriented. Om ronde vormen te krijgen heb je véél minder faces op een plane nodig, dus het zal best een slok op een borrel schelen, maar NURBS wordt vooral gebruikt voor organische modelling geloof ik. Ik werk er zelf dus ook niet zoveel mee :+

[ Voor 1% gewijzigd door WhizzCat op 18-04-2004 23:42 . Reden: tiep skillz gaan hard achteruit :+ ]

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:21
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:58:
[...]

Probeer dit eens:

- maak een plane, vierkant, stel 4x4 segments, of meer als je rondere gaatjes wilt;
- schrijf de breedte (=lengte) even op;
- delete de middelste vertex;
- verschuif de rest zodat je een redelijke cirkelvorm krijgt (handig is even een cirkelspline maken en die als referentie gebruiken);
- selecteer de edges rond het gat en extrude deze naar beneden (shift+click bijvoorbeeld, anders de knop), ook deze waarde kan je even opschrijven;
- eventueel onder even dichtmaken dmv create poly of cap holes en daarna weer een collapse, maar dat zal niet echt nodig zijn;
- maak een array met dit object zodat je socket opgebouwd is, gebruik in je array de lengte- en breedtemaat van je plane;
- selecteer een plane en druk op het knopje naast 'attach', selecteer alle andere planes en voeg ze toe;
- selecteer nu alle vertices en druk op het knopje naast 'weld' (in vertex level), voer een hele lage waarde in, alle samenvallende vertices zijn nu geweld;
- selecteer aan elke zijde van je socket een edge en druk op loop, als het goed is heb je nu de hele rand te pakken;
- extrude deze edges ook naar beneden, evt met dezelfde hoogte als je gaten;
- klaar.

nice zal t morgen eens proberen :) de 220.000 poly's is trouwens van de hele scene ;)

hij is nu helemaal klaar, op t socket, een paar kleine textures (paar chips en de baterij) en de banen (word bump) na dan :P maar mn pc heeft nu al extreem veel moeite dit bij de houden dus die laat ik verlopig nog ff wachten, alleen socket nog en dan verder met de cpu en mem :P
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/mobo%20pers%2010.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/mobo%20pers%2010%20wire.jpg

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:28:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

2 dingen waar ik atm mee bezig ben, het hoofd is voor de fun, de omgeving is voor n schoolopdracht :) (op de kleine pilaar staat een vaag klein dingetje wat dus voor de opdracht is, maar die ben ik vergeten te hiden O-) )
Hoe heb je de touwen plus knopen gemaakt? en met welk programma?

Ik gebruik maya en wil voor mijn ut2004 level een houten hangbrug maken en wil ook touw maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

kleine update, balkonnetje met een paar spijltjes, maar ik vind ze nog niet echt mooi :(
Voordeur zit nu ook een kozijn omheen 8)

Afbeeldingslocatie: http://whizzcat.ath.cx/huis11.jpg

en de wire voor de liefhebbers

Afbeeldingslocatie: http://whizzcat.ath.cx/huis11_wire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

het balkonhekje mag wat mij betreft vele dikkere spijlen hebben, dat lijkt me een stuk mooier.

die muur onderin op deze manier lijkt me onnodig, dat is heel goed met een texture te doen (tenzij je er nog wat anders mee van plan bent).

en ik zou je willen aanraden om de hele deur uit 1 editable spline te maken en de raampjes ook. Dat is zeker zo gemakkelijk en is een stuk handiger bij het texturen (bovendien is het netter in je wireframe, want nu is goed te zien dat de spijltjes van de ramen overal lekker lang zijn en binnenin doorlopen, dat hoeft niet)

Overigens, dit is wel kritisch, maar ik vind dit soort renders altijd erg leuk, gebouwen/architectuur vind ik ook leuk om te doen :) keep up the good work ! :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

6K schreef op 19 april 2004 @ 09:54:
het balkonhekje mag wat mij betreft vele dikkere spijlen hebben, dat lijkt me een stuk mooier.

die muur onderin op deze manier lijkt me onnodig, dat is heel goed met een texture te doen (tenzij je er nog wat anders mee van plan bent).

en ik zou je willen aanraden om de hele deur uit 1 editable spline te maken en de raampjes ook. Dat is zeker zo gemakkelijk en is een stuk handiger bij het texturen (bovendien is het netter in je wireframe, want nu is goed te zien dat de spijltjes van de ramen overal lekker lang zijn en binnenin doorlopen, dat hoeft niet)

Overigens, dit is wel kritisch, maar ik vind dit soort renders altijd erg leuk, gebouwen/architectuur vind ik ook leuk om te doen :) keep up the good work ! :)
Kijk, hier kan ik iets mee :D

Architectuur is ook één van mijn favo onderwerpen en vooral de wat oudere archtitectuur of iets heel fantastisch á la star trek bv.

Alles is wel gegroepeerd en de reden dat de deur uit lossen stukken bestaat is dat er diverse textures op komen :)

[ Voor 1% gewijzigd door WhizzCat op 19-04-2004 10:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 19 april 2004 @ 01:20:
[...]

Hoe heb je de touwen plus knopen gemaakt? en met welk programma?

Ik gebruik maya en wil voor mijn ut2004 level een houten hangbrug maken en wil ook touw maken.
de touwen heb ik gedaan met loften, de knopen met gezellig poly modellen en noise :) , ik gebruik 3dsmax B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo alweer... Mn mannetje een beetje aangepast na tips...
Ik krijg de overgang van de (material van de) lippen niet echt goed...
En kan iemand me een goede vervanging vertellen voor de shag hair plugin (ik wil ook wel wat haar en wenkbrauwen maken)!???

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/f.j.devos/character.jpg%20+%20http://home.wanadoo.nl/f.j.devos/character.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/f.j.devos/characterfront.jpg%20+%20http://home.wanadoo.nl/f.j.devos/characterfront.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/f.j.devos/character-right.jpg%20+%20http://home.wanadoo.nl/f.j.devos/character-right.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/f.j.devos/Lippen.jpg

Tot snel...
C&C meer dan welkom...
ennuh, ik heb de ogen al wat minder "down syndroom" laten lijken...
:|:/:|

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit je op school dan nixor? Game Design in H'sum of K&T in Enschede ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:58:
Of mediatechnologie in amersfoort.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:58:
nee, ik doe multimedia vormgeven op het grafisch lyceum in utrecht :)

kleine update van mn trol popke
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abuyserd/troll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe multimedia vormgeven in Amsterdam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Heb me grolschlamp nagebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/lamp2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/03/i/01/95/de/e6_1_b.JPG

Je ziet bijna niet welke echt is he :+
Render is een combinatie van de in max ingebouwde toon shader en gewone shader.
C&C welkom uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update,

heb het petje weggehaald, es kijken hoe het er uitziet zonder. Daarom zijn de haren ook bagger op het moment, alleen ffe om uit te proberen dus. Ik denk dat ik toch doorga zonder pet.

een paar renders met brazil. Over het algemeen vind ik het met brazil mooier, maar heel veel dingen doe ie nou niet meer. De spec map van het gezicht. De opacity map van het rokje enzo... is hier een reden (instelling) voor? of is dat gewoon iets wat niet met brazil kan, wat me sterk lijkt B)

verotte picserver is down. Plaatje post ik morgen wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splash schreef op 19 april 2004 @ 20:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

LOL! Dacht dat die bovenste een referentie was, en die onderste het uiteindelijk geworden resultaat! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splash schreef op 19 april 2004 @ 20:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wrede lamp :9~ , hoe kom je eraan? Waarom met toonshader? je probeert hem toch na te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 21:07:
LOL! Dacht dat die bovenste een referentie was, en die onderste het uiteindelijk geworden resultaat! :9
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 21:24:
Wrede lamp :9~ , hoe kom je eraan? Waarom met toonshader? je probeert hem toch na te maken?
Gheghe :)
Jullie moeten begrijpen dat ik net een weekje geleden voor het eerst begonnen ben met 3d modellen... ben dus nog een beetje met de instellingen enz aan het spelen. Ik zag dat toonshaden in een pic hier erg boven, en vond het er wel leuk uitzien, dus zodoende eigenlijk :Y)
Is bovendien een makkelijke manier om een leuk resultaat te krijgen zonder veel met lichting te hoeven klooien, daar ben ik nog niet echt aan begonnen namelijk. :+

[edit] Lamp kon je ooit krijgen bij 2 kratten grolsch oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Splash op 19-04-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo had inspiratie voor een character, heb meteen referentie gezocht, een simpele schets, en hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/Aligator.jpg

Klik: 800 x 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Beginnetje gemaakt aan een a8, ik denk niet dat ie echt mooi gaat worden :9
zelf een auto tekenen is best lastig voor een noob

click 640*480
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~karab067/a82.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Onderdeeltje van een scene voor de contest op cinema4d.nl:

Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/archcon07.jpg

Ben begonnen met een crappy texture van internet, kep em uiteindelijk maar helemaal opnieuw gemaakt op hoge res. op aanraden van Darkblue :). Kep het boek ook hier naast me liggen, maar ik ben te lui om die (k*t)scanner te installeren :p (dat had me waarschijnlijk sowieso nog meer tijd gekost als het ding met de hand te photoshoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29637/full.jpg
Yeay! :w
Deze was erg leuk om te maken. Twee avonden over gedaan.
De echte licht hier voor me op het bureau. Eigenlijk hoort het beertje ook
een reliëf te zijn, maar... ik had geen zin hem met extrude nurbs eruit te gaan halen, ... laat maar lekker plat :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11:25
@handige_harrie: echt superrealistisch :) Hoe heb je dat voor mekaar gekregen??
Dark Blue schreef op 20 april 2004 @ 00:21:
[afbeelding]
een reliëf te zijn, maar... ik had geen zin hem met extrude nurbs eruit te gaan halen, ... laat maar lekker plat :P
Dat gaat de goede kant op Dark_blue :*)
Je materialen zijn nog niet helemaal goed (het metaal), en die hanger mag nog wat worden gechamferd (als C4D dat toelaat ). Ik zag eerlijk gezegd niet meteen dat 't een beer was. Dacht eerst aan vieze vingers ofzo :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, dit ziet er al mooi uit dark blue.

Maar je zou nog eens kunnen kijken naar dat witte vlak, dat is nu ook daadwerkelijk wit. Het klinkt een beetje raar, maar kijk maar eens om je heen naar iets wat wit is. Als je er een foto van zou nemen en de kleur zou bekijken in PS dan is het toch echt geen wit meer :)

Maar goed, dit is dan ook een nagenoeg lege scene, maar het gaat erom dat het nu te fel en te egaal van kleur is.

Harrie: heel mooi, vooral die lichte bumpmap doet het 'm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 00:49:
Idd, dit ziet er al mooi uit dark blue.

Maar je zou nog eens kunnen kijken naar dat witte vlak, dat is nu ook daadwerkelijk wit. Het klinkt een beetje raar, maar kijk maar eens om je heen naar iets wat wit is. Als je er een foto van zou nemen en de kleur zou bekijken in PS dan is het toch echt geen wit meer :)

Maar goed, dit is dan ook een nagenoeg lege scene, maar het gaat erom dat het nu te fel en te egaal van kleur is.

Harrie: heel mooi, vooral die lichte bumpmap doet het 'm :)
Volgens mij is het ook geen wit hoor. Komt wel in de buurt, en het is inderdaad redelijk egaal, maar het is niet te fel naar mijn mening (zeker geen 255,255,255 wit iig).

DB: kun je trouwens niet gewoon een bumpmap gebruiken voor dat beertje? of is er zoveel relief dat een bumpmap er cheesy uit zou gaan zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow wacht, ik zat op m'n TFT te kijken, op m'n CRT zie je idd wat kleurverschillen.

Toch maar weer even mijn gamma instellen, die instellingen waren eruit gemikt bij de laatste driver update :/

Maar goed, het vlak heeft nog steeds een heel groot contrast met de rest van de scene :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update,

heb het petje weggehaald, es kijken hoe het er uitziet zonder. Daarom zijn de haren ook bagger op het moment, alleen ffe om uit te proberen dus. Ik denk dat ik toch doorga zonder pet.

een paar renders met brazil. Over het algemeen vind ik het met brazil mooier, maar heel veel dingen doe ie nou niet meer. De spec map van het gezicht. De opacity map van het rokje enzo... is hier een reden (instelling) voor? of is dat gewoon iets wat niet met brazil kan, wat me sterk lijkt

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/DTE6D141M017

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Ziet er goed uit D-Tox

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
Dark Blue schreef op 20 april 2004 @ 00:21:
[afbeelding]
Ik zou een bump- of displacementmap gebruiken voor het beertje voor de rest ziet het er heel goed uit

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige_harrie schreef op 19 april 2004 @ 23:53:
Onderdeeltje van een scene voor de contest op cinema4d.nl:

[afbeelding]

Ben begonnen met een crappy texture van internet, kep em uiteindelijk maar helemaal opnieuw gemaakt op hoge res. op aanraden van Darkblue :). Kep het boek ook hier naast me liggen, maar ik ben te lui om die (k*t)scanner te installeren :p (dat had me waarschijnlijk sowieso nog meer tijd gekost als het ding met de hand te photoshoppen).
Ziet er -bijna- fotorealistisch uit! Alleen die bladzijdes.. :o ! Bumpmap misschien oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/Aligator2.jpg

Klik: 800 x 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 15:10
Laat ik ook maar eens wat posten:

Afbeeldingslocatie: http://haunter.student.utwente.nl/terrarevolution/data/media/12/big/Nuclear_Test_Site.jpg

klik voor grote versie.

[ Voor 35% gewijzigd door Zippy2000 op 20-04-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Vond het geen nieuw topic waard, maar ik heb nu het probleem dat 3ds max 6 vastloopt als ik bij 'render output' als bestand waar ie em naar op moet slaan 'avi' selecteer, en op ok klik, max crasht. :(
Iemand een idee waardoor dit komt/hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke codec gebruik je dan?

Zippy2000: Heel mooi! Kost dat nou veel tijd om zoiets te maken in TerraGen?

Ztef: Probeer de armspieren wat vloeiender (in elkaar) te laten lopen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Geen codec, als je eerst avi selecteerd en daarna op ok klikt hoor je dus dat schermpje te krijgen waarin je een codec kan selecteren, maar daarvoor loopt ie dus al vast. Ik vermoed dus ook rotte codecs, maar zou niet weten welke? Heb alleen divx 5 en ffdshow geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zippy2000 schreef op 20 april 2004 @ 15:48:

[afbeelding]

klik voor grote versie.
Ligt het aan mij of is terragen eigenlijk gewoon een hoogtekaartje maken en vervolgens textures per hoogte toevoegen :? Het ziet er iig gelikt uit, kende het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splash: je bedoelt als je op 'Save' drukt?

Dan weet ik het ook niet, ik heb er zelf nooit last van gehad :/

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
doet me denken aan de krokodil uit peter pan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
johnnyv.nl schreef op 20 april 2004 @ 16:04:
[...]

Ligt het aan mij of is terragen eigenlijk gewoon een hoogtekaartje maken en vervolgens textures per hoogte toevoegen :? Het ziet er iig gelikt uit, kende het nog niet.
Dan denk je nog iets te moeilijk, die textures kan je ook aanklikken :)

@Ztef; zoek wat plaatjes van bodybuilders als referentie, dat helpt een boel. Verder doet hij me erg denken aan die krokodil van 'Sitting Ducks' (ken je misschien niet B))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 15:10
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:01:

Zippy2000: Heel mooi! Kost dat nou veel tijd om zoiets te maken in TerraGen?
Eigenlijk kost het helemaal niet zoveel tijd om te maken, vooral het renderen duurt erg lang. Dit plaatje (@6000x3000) duurde zo ongeveer 48 uur.

De kunst bij Terragen is om je terrain zo "fantasy" mogelijk te maken.
Dit plaatje is slechts een simpele DEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Litoki: @Ztef; zoek wat plaatjes van bodybuilders als referentie, dat helpt een boel. Verder doet hij me erg denken aan die krokodil van 'Sitting Ducks' (ken je misschien niet B))

Ja ken ik wel, alleen die is iets simpeler uitgevoerd ;)
Ja weet niet of ik wel dit lichaam doe, zo menselijk, wil meer zon recht krokodillen lichaam.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

LiToKi schreef op 20 april 2004 @ 16:15:
[...]

Dan denk je nog iets te moeilijk, die textures kan je ook aanklikken :)

@Ztef; zoek wat plaatjes van bodybuilders als referentie, dat helpt een boel. Verder doet hij me erg denken aan die krokodil van 'Sitting Ducks' (ken je misschien niet B))
Dit is Aldo van Sitting Ducks:
Afbeeldingslocatie: http://www.heunec.de/sitting/bilder/sitt5e.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zon soort lichaam moet ik wel iig :P mijne moet eigenlijk zon evil chubby iets worden :P Achja nog ff kloten en doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 15:31:
update,

een paar renders met brazil. Over het algemeen vind ik het met brazil mooier, maar heel veel dingen doe ie nou niet meer. De spec map van het gezicht. De opacity map van het rokje enzo... is hier een reden (instelling) voor? of is dat gewoon iets wat niet met brazil kan, wat me sterk lijkt

[afbeelding]
Ik vraag me alleen wel af waarom ze twee verschillende kleuren laarzen aan heeft (of lijkt dit zo) en waarom ze haar BH over haar shirtje draagt? Is dit nieuwe mode? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 15:31:
update,

[afbeelding]
Mooie render, het lijkt alsof Brazil wel een positief indruk gemaakt heeft op je scene. De belichting is heel anders; heb je de belichting zelf veranderd of ligt het aan Brazil? De materials zijn ook beter lijkt het, maar ik heb je vorige wip niet gezien.

Ik kan helaas die vragen niet beantwoorden gezien ik geen ervaring heb met Brazil, maar ik denk niet dat een spec map in Brazil niet kan, misschien moet je gewoon de waarde in de ME omhoog gooien, gezien verschillende renders zich verschillend gedragen.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een paar dagen bezig met 3dsmax 6 en ik zit met een kutprobleem: als ik een lijn teken (create->shape) en dan lathe gebruik, dan zitten er allemaal vage vlekken in mn object en dat ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.xpphotoalbum.com/showphoto.php?photo=160015&size=big&password=&sort=1&cat=500 en als de foto niet werkt : http://www.xpphotoalbum.c...&password=&sort=1&cat=500. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen (heb ooit is iets gelezen over cap holes, maar dat werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:28
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 20:22:
Ik ben nu een paar dagen bezig met 3dsmax 6 en ik zit met een kutprobleem: als ik een lijn teken (create->shape) en dan lathe gebruik, dan zitten er allemaal vage vlekken in mn object en dat ziet er zo uit: [afbeelding] en als de foto niet werkt : http://www.xpphotoalbum.c...&password=&sort=1&cat=500. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen (heb ooit is iets gelezen over cap holes, maar dat werkt niet)
Weld caps oid wel aan staan? Nu lijken er veel vertices op de caps te zitten...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 20:22:
Ik ben nu een paar dagen bezig met 3dsmax 6 en ik zit met een kutprobleem: als ik een lijn teken (create->shape) en dan lathe gebruik, dan zitten er allemaal vage vlekken in mn object en dat ziet er zo uit: [afbeelding] en als de foto niet werkt : http://www.xpphotoalbum.c...&password=&sort=1&cat=500. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen (heb ooit is iets gelezen over cap holes, maar dat werkt niet)
In sommige gevallen is dit te fixen door bij je lathe parameters 'weld core' aan te vinken.

edit:
Ow, zelfde als mercarra zegt dus, alleen moet het weld Core zijn. in max 6 iig that is..

[ Voor 10% gewijzigd door Splash op 20-04-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zorg er ook voor dat de punten op de as waarom gewenteld wordt op 1 rechte lijn liggen. Speel evt. ook even met de plaats van de as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Zippy2000 schreef op 20 april 2004 @ 15:48:

[afbeelding]

klik voor grote versie.
Is dat niet gevaarlijk je looopt zo de afgrond in :)
maare wel mooi gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29678/thumb.jpg

Hier een WIP voor mijn zaklampje. Ik model nu zo ongeveer alles wat ik op mijn bureau tegenkom, zeg maar :D
Het is een transparant plastic zaklampje, en wat je aan de andere views kunt zien, ik heb al wat kleine dingetjes toegevoegd.
Ik ben alleen aan de linkerkant het aanknopje vergeten (dat is een staafje wat half in het ding steekt) dus daar ga ik geen uitsnede in de behuizing meer voor maken, maar gewoon er bruutweg in proppen. Helaesch peanutbutter!
Er komen nog meer randjes en stangetjes in, het aanknopje dus, en de batterijen.

Dit ding is niet van een gechamferde / gefillet-capsde box gemaakt, het zijn allemaal Lathes en Lofts! :)

enne, dat randje naast de lamp hoort zo, dat zit op dit lampje ook net achter de behuizing. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 21-04-2004 00:50 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet voor een spel (openfrag) een game model maken. ZIjn hoofd is denk ik bijna klaar, nog wat tweaks voor nog minder poly's en dan ga ik aan het lichaam beginnen.

maar hoe texture je nou een low poly model. Normaal had ik allemaal verschilende mappen hiervoor. Maar voor low poly moest je volgens mij een map maken voor alles(kleren lichaam hoofd etc).... :?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2S4FZX89K03Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 10:32
weer wat updates:

- kevlar helm remake.
- chinstrap remake.
- radio pouch toegevoegd.
- radio en kabel toegevoegd.
- blackhawk kneepads.
- mouwen iets aangepast.
- handen remake.
- canteen toegevoegd.

de pics
Afbeeldingslocatie: http://www.wgeuze.nl/thumbs/thumb_20.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wgeuze.nl/thumbs/thumb_21.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wgeuze.nl/thumbs/thumb_22.jpg
klikken om te vergroten

en nee, hijs nog steeds niet af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

Hey mensen, ik ben hier nieuw :) en heb nu al een vraag .. :> . Nou me vraag: Ikk ben dus bezig om een AB van me surround setje te moddelen ( Philips A5.600 _/-\o_ ) in Solidworks. Nu wil ik de AB dus zo goed als lijkend maken, maar heb ik een probleempje om de delen goed te verdelen. Op dit moment heb ik het volgende :
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/sw%20AB%20philips%20008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/sw%20AB%20philips%20010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/sw%20AB%20philips%20009.jpg

ik ben al aardig ver, maar wil het later nog een keer goed aan passen. Het probleem is als volgt .. er zit aan de kant waar de batterijen zitten een klein verschil in de scheiding tussen de delen. Het is nu recht maar hoort zoals dit te zijn
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/foto%20AB%20Philips.jpg
Het moet dus een ronding zijn ipv de rechte lijn die ikke nu heb

Het is btw nog steeds een WIPje moet nog een paar onderdelen en de decal op de plaatje bij de knoppen moet ook nog zwaar worden aangepast.

Anyways, bedankt voor de info alvast

(ik hoop het goed topic)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een klein vraagje, waar zijn de Shag:Fur of Shag:Hair plugins te krijgen, en zijn deze gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:30:
Ik had een klein vraagje, waar zijn de Shag:Fur of Shag:Hair plugins te krijgen, en zijn deze gratis?
http://www.google.nl/sear...oe=UTF-8&q=shag%3Afur&lr=

Op de 1e pagina staat het al :)

www.digimation.com dus..

En hij is nét niet gratis :) Kost namelijk 495 mooie US dollars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 21 april 2004 @ 20:05:
weer wat updates:

- kevlar helm remake.
- chinstrap remake.
- blackhawk kneepads.
- mouwen iets aangepast.
- handen remake.
- canteen toegevoegd.

de pics
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
klikken om te vergroten

plaatjes werken hier niet. Maar het is iig al _/-\o_ voor je uithoudingsvermogen. Je bent hier gewoon al een jaar of langer mee bezig. En het word elke keer beter, dus wie weet sta je over 5 jaar frontpage op cgtalk ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/567P333F6585

damn het is wel erg rustig op tweakers ineens... zit iedereen ineens alleen nog maar bij die contest ofzo :/ .

Ik heb weer wat moed om door te gaan met dit project. Ga nog een aantal dingen verbeteren. 8) zoals je ziet ga ik dus overnieuw beginnen met d'r haar

en ja ze heeft een rare mix van kleren aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Just_I schreef op 21 april 2004 @ 21:50:
Hey mensen, ik ben hier nieuw :) en heb nu al een vraag .. :> . Nou me vraag: Ikk ben dus bezig om een AB van me surround setje te moddelen ( Philips A5.600 _/-\o_ ) in Solidworks. Nu wil ik de AB dus zo goed als lijkend maken, maar heb ik een probleempje om de delen goed te verdelen. Op dit moment heb ik het volgende :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ik ben al aardig ver, maar wil het later nog een keer goed aan passen. Het probleem is als volgt .. er zit aan de kant waar de batterijen zitten een klein verschil in de scheiding tussen de delen. Het is nu recht maar hoort zoals dit te zijn
[afbeelding]
Het moet dus een ronding zijn ipv de rechte lijn die ikke nu heb

Het is btw nog steeds een WIPje moet nog een paar onderdelen en de decal op de plaatje bij de knoppen moet ook nog zwaar worden aangepast.

Anyways, bedankt voor de info alvast

(ik hoop het goed topic)
lijkt erg op marantz afstandbediening zeg

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

bonzz.netninja schreef op 21 april 2004 @ 22:41:
[...]

lijkt erg op marantz afstandbediening zeg
Tis toch echt een Philips ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/foto%20AB%20Philips%20016.jpg

Maar maakt ok eigenlijk niet uit welk merk het is :/ moet dan alleen ff een aanpassing maken op de decal ;)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIP van mijn deel van het Minas Tirith project :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4421F6JJ7DN7/picserver.jpeg Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5918T4OM3951/picserver.jpeg

Als ik dit deel af heb ga ik me storten op de huidige contest :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

dankje, heb hem al wel weer een tijdje hoor ;)

ach marantz/philips/etc komt toch allemaal uit china

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ok mensen niet lachen :+

Mijn allereerste 3d-geval ooit. Het is van de volgende toturial gemaakt. Qua vorm is hij opzich wel ok. Lichtval is ook wel goed IMO.

To do:

- Werking schaduwen uitvogelen.
- Werking ondergrond uitvogelen.
- Objecten kleur geven (dus hele object in één keer, kan kan afaik alleen per objectje, dus telkens 1 tubeje)

Komt ie: :X

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen53/Doucheslang.jpg

Comments? :D

In Cinema4D en volgens de volgende tutorial:
http://www.cinema4d.nl/ph...e79079476ba53c2f227b2f8c6

* Mojo gaat dit topic eventjes volgen
OMG dat blauw en dat paars :X

[ Voor 7% gewijzigd door Mojo op 22-04-2004 00:16 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

ik ben net begonnen met Maya 5.0 . ik ben het nog allemaal aan het uit vinden maar ik heb al even iets gemaakt (aaaaaaah weet nog niet precies hoe je die mooie textures maakt ).

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4VGB26V0HR6C

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/08002B79P7E4

ik ga er nog een mooi glazen dakje in maken enzo maar heb nog niet echt gevonden hoe dat moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 23:21:
WIP van mijn deel van het Minas Tirith project :
[afbeelding] [afbeelding]

Als ik dit deel af heb ga ik me storten op de huidige contest :)
Leuk beginnetje. Ga je er een animatie mee doen of wordt het gewoon een still image? Misschien heb je wat aan deze pagina.

Waar haal je eigenlijk je references vandaan, gewoon vanaf de film/google of ergens anders?
Schuey schreef op 21 april 2004 @ 20:05:
weer wat updates:

- kevlar helm remake.
- chinstrap remake.
- blackhawk kneepads.
- mouwen iets aangepast.
- handen remake.
- canteen toegevoegd.

de pics
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
klikken om te vergroten

Je bent er wel erg lang mee bezig moet ik zeggen, wel knap dat je het niet opgegeven hebt. Wat kleine comments:

De handen zijn te plat aan de bovenkant en de vingers zijn nog te recht, vooral bij de knokkels. De nagels zien er nog wat vreemd uit.

De rest van het lichaam ziet er goed uit, met name de kledig ziet er goed getextured uit. Misschien kan je nog een close-up posten van het gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 22 april 2004 @ 01:08:
[...]

Leuk beginnetje. Ga je er een animatie mee doen of wordt het gewoon een still image? Misschien heb je wat aan deze pagina.

Waar haal je eigenlijk je references vandaan, gewoon vanaf de film/google of ergens anders?
check deze thread ;)

References heb ik allemaal van internet afgeplukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Laatst online: 08:17
hoi allemaal,
laat ik ook eens wat posten. ik heb de zippo gemoddeleerd in Inventor en bewerkt en gerenderd in Rhino3D.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/625A1NTTV2X3/picserver.jpeg

c&c welkom. heeft iemand een idee/link/tut hoe ik de vlam kan maken?

[ Voor 9% gewijzigd door clements op 22-04-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

goed gelukt die zippo, vlammen weet ik zo 1-2-3 ook niet, maar wat zie ik aan de binnenkant van die dop? zitten daar nu meshfouten? of hoort dat zo?

ik zie het serieus niet goed, maar op de 1 of andere manier ziet dat er niet lekker uit?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hm... nog effe gekeken, misschien dat deze tutorial iets is?

het is eigenlijk voor engine flames, maar als je hem rechtopzet, kom je aardig in de buurt van een zippo vlam volgens mij :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vlam is denk ik wat beter :)

http://www.xenomorphic.co.uk/doc_bunsen_burner_flame.htm

Deze is wel voor Max, maar je kan er de principes wel uithalen denk ik.

Je kan het ook doen met particles, maar dat wordt vrij ingewikkeld om het goed te doen, ook lijkt me dat particles niet in rhino zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
hee bedankt voor de tuts. zal er aan gaan werken. die binnekant van de dop is denk ik van de reflecties van het matheriaal aan de binnenkant. zal idd eens kijken of ik daar wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

en, mijn beste RareAap, waarom staat die dan niet op jouw linkspagina???? :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Xenomorphic site staat er al lang in hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Ja, bij community (met 'y' niet 'ie') :p

maar als flame tutorials is ie ook wel interesting, maar ja, hoe diep willen we gaan?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:40:
[...]

plaatjes werken hier niet. Maar het is iig al _/-\o_ voor je uithoudingsvermogen. Je bent hier gewoon al een jaar of langer mee bezig. En het word elke keer beter, dus wie weet sta je over 5 jaar frontpage op cgtalk ;)
thx :D, plaatjes werken iig gewoon als het goed is :) Ik doe het lekker op mijn gemak, enige nadeel is, ik zie elke keer weer meer dingen die voor verbetering vatbaar zijn :P Dus die 5 jaar is misschien nog best een realistisch getal :+

vond je vrouwtje idd charmanter met haar _/-\o_
Qylos schreef op 22 april 2004 @ 01:08:
[...]
Je bent er wel erg lang mee bezig moet ik zeggen, wel knap dat je het niet opgegeven hebt. Wat kleine comments:

De handen zijn te plat aan de bovenkant en de vingers zijn nog te recht, vooral bij de knokkels. De nagels zien er nog wat vreemd uit.

De rest van het lichaam ziet er goed uit, met name de kledig ziet er goed getextured uit. Misschien kan je nog een close-up posten van het gezicht.
thx voor de comments.
voor de reden van lang bezig zijn check boven :)

handen zijn iig wat te plat, zo lijkt het iig. Heb hem behoorlijk verkeerd belicht. Nu lijkt het ook bijna alsof de duim opdezelfde hoogte zit als de rest van de vingers, en van de knokkels is idd helemaal niks te zien :X De knokkels mogen zowieso wel wat groter en langer. De rest van de details wil ik doen met een texture, zoals die ribbels bij je gewrichten zeg maar. Zal wel een closeup van het gezicht posten :) Maar ook dat ga ik naar alle waarschijnlijkheid volkomen opnieuw doen als ik met de rest content ben :+

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/images/handwip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/images/hoofd.jpg
even niet op sommige kartels letten, bij de meeste objecten staan itarations op 1 om de performence redelijk te houden :)

[ Voor 57% gewijzigd door Schuey op 22-04-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

alclemenso schreef op 22 april 2004 @ 10:53:
hoi allemaal,
laat ik ook eens wat posten. ik heb de zippo gemoddeleerd in Inventor en bewerkt en gerenderd in Rhino3D.
[afbeelding]

c&c welkom. heeft iemand een idee/link/tut hoe ik de vlam kan maken?
Misschien kan je de schaduw nog beter uitwerken. Ik zie namelijk geen schaduw van de zippo op het hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
mm ik zit een beetje te spelen met de lichten om m mooi te maken, alleen dan komt de schaduw niet tot zn recht.

ps hoe zet ik een klikable plaatje neer??
[img=www...groot.jpg]www....klein.jpg[/img] ????
van de faq werd ik niet echt wijzer

[ Voor 9% gewijzigd door clements op 22-04-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
alclemenso schreef op 22 april 2004 @ 15:44:
mm ik zit een beetje te spelen met de lichten om m mooi te maken, alleen dan komt de schaduw niet tot zn recht.

[[url=www....klein.jpg]afbeelding[/url]] ????
code:
1
[url=blaatgroot.jpg][img]blaatklein.jpg[/img][/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
johnnyv.nl schreef op 22 april 2004 @ 15:48:
[...]

code:
1
[url=blaatgroot.jpg][img]blaatklein.jpg[/img][/url]
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

alclemenso schreef op 22 april 2004 @ 15:44:

[[url=www....klein.jpg]afbeelding[/url]] ????
code:
1
[img=x,y,1]plaatje.jpg[/img]
Waar de ,1 voor klikbaar is, en de x en de y voor het formaat.
Dat kan ook, vind ik de makkenlijkste

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Scene 1 (v/d 4 als ik dat haal) voor de c4d.nl contest:

Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/archcon13.jpg

Rendertijd is < 20min (met area lights, area shadow, sss, gi, flink wat bhodinut fusions met allerlei noises, alpha maps, blurred reflection, ray- en shadow depth op 9 en een hdri sphere voor subtiele reflecties. Oftewel ik heb de hele poppenkast opengetrokken :D). Er zaten wel redelijk wat gi-artifacts in,maar door de post-processing in PS zijn die nu toch niet meer te zien zijn.

excuses voor de crosspost (met het c4d.nl forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
handige_harrie schreef op 22 april 2004 @ 19:21:

[afbeelding]

Rendertijd is < 20min (met area lights, area shadow, sss, gi, flink wat bhodinut fusions met allerlei noises, alpha maps, blurred reflection, ray- en shadow depth op 9 en een hdri sphere voor subtiele reflecties. Oftewel ik heb de hele poppenkast opengetrokken :D). Er zaten wel redelijk wat gi-artifacts in,maar door de post-processing in PS zijn die nu toch niet meer te zien zijn.

Wow, mooie plaat hoor! en die rendertijd is vrij netjes als je ziet wat voor high-tech zooi je er allemaal hebt ingegooid :P

Mag ik trouwens vragen wat het onderwerp is van die contest? (je zal maar te lui zijn om zelf te kijken he :X ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Architectuur is het onderwerp. Nou houd ik het op interieur (met toestemming van de jury) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Eindelijk weer wat tijd gevonden om tussendoor wat te maken. Het gaat in kleine stapjes aangezien ik er niet zo heel veel tijd voor heb.

Maar goed, uiteindelijk zal het me lukken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/wips/wip1.jpg

Er is natuurlijk nog heel veel niet, maarrrr ik doe mijn best :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die afstandsbediening ziet er goed uit Just-I. Maar weet je toevallig hoe je gemakkelijk Solidworks bestanden naar 3D Max kan importeren. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar die mesh was helemaal uit elkaar gevallen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 22:16:
Die afstandsbediening ziet er goed uit Just-I. Maar weet je toevallig hoe je gemakkelijk Solidworks bestanden naar 3D Max kan importeren. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar die mesh was helemaal uit elkaar gevallen:)
Thnx (me eerste compliment :*) _/-\o_ )
Ikke zou het ook niet weten . moet ook nog een keer beginnen met 3DS Max 8)7. Het enige wat ik kan bedenken is opslaan als .IGES of als .STL . Als het een assembly is zou je het volgens mij het beste als .IGES opslaan ( worden allee parts gelijk geconverteerd :). Anders zou je alles apart moeten doen en dan in 3DS Max weer aan elkaar 'maten' (kzou alleen niet weten hoe ...:/ In elk geval nog suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
De hand is al beter, al zien de nagels er nog raar uit. In jouw scene is te zien dat de nagels hol zijn, terwijl ze eigenlijk bol moeten zijn. Een ullistratie ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.primitiveways.com/images/stone-nail-file.jpg

Misschien was het de bedoeling om nog een apart object te gebruiken voor de bolle vorm, maar uituiterlijk moet dus de nagel bol zijn, of de soldaat heeft wel erg rare nagels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

handige_harrie schreef op 22 april 2004 @ 19:21:

[afbeelding]

Da's wel heel erg subtiel hoor, die reflecties. Ik zie ze niet eens. Beter een vage reflection map (of hoe dat ook moge heten), bevorderd de rendertijd denk ik zo.

Hah, voor de rest overigens super ! Het effect in dat lampje vind ik mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 23-04-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vandaag is Exposé 2 te preorderen !

Vorig jaar heb ik een IA georganiseerd voor Exposé 1, waardoor er zo'n 25% korting werd behaald. Toen heb ik beloofd dat er voor nummertje 2 ook weer een IA zou komen, alleen hier moet ik echt nog even goed naar kijken :
Als er nu gepreordered wordt (voor een los boek) en je betaald meteen, dan krijg je al 15% korting. Over bulkdiscounts heb ik nog niets gezien op de site van ballistic, maar het zal niet meer worden dan 25% verwacht ik. Met de verzendkosten binnen nederland meegerekend kom je op dat moment waarschijnlijk op een gelijk bedrag uit als wanneer je hem zelf besteld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mja, toch hou ik me wel aanbevolen PJanssen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Spijt van dat ik niet heb mee gedaan met die eerste IA (al is hij nog wel te krijgen). Heb nu wel interesse.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGtalk Exposé 2 thread:

Originally posted by Pjanssen
Will there be bulk discounts for Exposé 2 again ?
--------------------------------------------------------------------------------

Yes ! Although we really must make this more obvious on the web site.

On the sales page there is a link on the right for bulk orders. The store is also set up to automatically detect when you order in bulk and it them applies the bulk discounts below. If you have any sales related questions don't hesitate to contact us at sales@ballisticMedia.net

The bulk discounts are for any combination of books:

22% for 10+.

30% for 25+

35% for 100+

200+ - call us. (yes, we have delivered one order for 200+)

All bulk orders include shipping by FedEx.

We have also just introduced a flat 20% discount for all additional books you order at the same time -- So you pay the full price for the first one and then get 20% of any other books you order.

The offers are not addative.
Ik ga hier eens even mee rekenen denk ik.
Maar of het rendabel is met de verzending binnen Nederland erbij vraag ik me af.
Daarmaast mag ik er hier geen topic meer voor openen :/ (ondanks dat de vorige heel goed ging) en inkoopactie.net oid. vind ik erg irritant werken....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@PJanssen: ik ben (erg) geinteresseerd! hou me please op de hoogte de ontwikkelingen. Als er iets is waar ik aan mee kan helpen, laat maar weten.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

wie of wat is exposé ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Een boek met heel veel CG zut erin. Grote showcase (van wat ik heb begrepen).

Linkie: http://www.ballisticpublishing.com/expose2/

ff wat anders:
Ik heb geen BIPED in mijn Max 6 versie 8)7 :'( :/

Zijn daar additionele plug-ins voor? Of kan ik het van een al geïnstalleerde versie gewoon zo de plug-in overnemen?

[ Voor 43% gewijzigd door Senzuboon op 23-04-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

BIPED is toch char studio? Bij mij zat die gewoon bij max 6 erbij?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik kan ook niet kiezen wat ik wil installeren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Qylos schreef op 22 april 2004 @ 23:16:
[...]

De hand is al beter, al zien de nagels er nog raar uit. In jouw scene is te zien dat de nagels hol zijn, terwijl ze eigenlijk bol moeten zijn. Een ullistratie ter verduidelijking:

[afbeelding]

Misschien was het de bedoeling om nog een apart object te gebruiken voor de bolle vorm, maar uituiterlijk moet dus de nagel bol zijn, of de soldaat heeft wel erg rare nagels.
thx hier kan ik wat mee :> Ga er vanmiddag even mee aan de slag :)

edit
geupdate

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 23-04-2004 14:37 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.